Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 07:11

vanenkelen

uhmmm.....speechless

veetee schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Tja, gewoon standaard procedure, via de Heiman app (https://homey.app/nl-nl/app/com.heiman/Heiman/)... kan er niks anders van maken... ;)
Volgens mij al eerder gezegd, maar de Homey Heiman app is voor Zwave devices, niet voor Zigbee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC3B38BkUQBrPCH4OQSfY4pN9zg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HO1J8l6UW1vYFJPKVH6a5hHH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Ik heb 2 Z-wave devices; een CO2 monitor en een Qubino 0-10v dimmer die een klepmotor van de WTW aanstuurt voor de verdeling van de WTW naar de slaapkamer.
De Qubino hangt aan de muur in dezelfde ruimte als waar de Homey staat, op ong. 3m relatief vrij zicht. De CO2 meter staat op 5m in een kamer ernaast.

Heel soms - eens in de 6 maanden of zo - raakt die Qubino de verbinding kwijt (daardoor geen klepaansturing meer en dus te hoge CO2 in de slaapkame) , en dan lukt het me eigenlijk niet op normale manier om dat weer te herstellen; ik kan zowel de Qubino als Homey resetten, of bijv. op https://tools.developer.homey.app/tools/zwave dingen doen als "heal" maar niks werkt eigenlijk.

Wat is de juiste manier om een Z-wave device weer gekoppeld te krijgen zonder zaken te hoeven resetten (zoals device opnieuw toevoegen)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trrI5E1E1MDR92MtxAKrO-OKPCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HpL5H47M8eeTPtM1KQU0WES4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 13-01-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-08 20:52
vanenkelen schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:00:
[...]

Volgens mij al eerder gezegd, maar de Homey Heiman app is voor Zwave devices, niet voor Zigbee.

[Afbeelding]
Oh, excuus, vergipsing... ik heb ze gekoppeld via de Trust Smart Home Zigbee app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04-ybqVQpkH58bjFAVcXkP8qN6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ut2zRPTxBJHQ4LGKtd8lbSDA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
veetee schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Oh, excuus, vergipsing... ik heb ze gekoppeld via de Trust Smart Home Zigbee app.

[Afbeelding]
Vreemd kan ze wel aanmelden maar komen er als onbekend zigbee apparaat bij te staan, kan er niets mee.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP1ZSSlToRVkRrmIbsUxadJC0so=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1Uf8o8nLfMCeLszg8kDCdvVf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr8iQfl-PLaSLiRw4jLeS6cyP1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7lEHFhxs4ih6Vyo1fG1SlMJ.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik heb een Homey Pro 2019 en vooral Zigbee devices, veelal lampen en slimme stekkers. Nu las ik een aantal pagina's terug wat over het verschil tussen routers en end devices. Nu keek eens op https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee en daar vielen me enkele dingen op.

- Van mijn tien Zigbee devices kan ik maar van twee de routing zien. De andere acht zijn geregistreerd als type router maar er staan geen gekleurde incoontjes achter.
- Van die twee met routing is er eentje (een spotje in een wandlamp achterin de keukenuitbouw) via een ander device (de plafondlamp in de keuken) verbonden met Homey en dus niet rechtstreeks. Wat kan daar de reden van zijn? Bij exact hetzelfde spotje wat ernaast hangt heb ik geen routing dus het is de vraag hoe die verbonden is.

Iets anders: is het in de praktijk mogelijk of werkbaar om Hue sensoren rechtstreeks op de Homey aan de sluiten? Ik wil eigenlijk van die extra hub af waar je straks ook weer een account voor moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veetee
bing69 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Vreemd kan ze wel aanmelden maar komen er als onbekend zigbee apparaat bij te staan, kan er niets mee.....
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er schijnen veel koppelproblemen te zijn inderdaad, schijnt te maken te hebben met welke versie je hebt.
Ik heb de Zigbee-EF-3.0, 3 jaar geleden gekocht op AliExpress, voor mijn KaKu setup toen. Tijdje terug alles naar Homey gemigreerd, ik denk dat ik geluk heb gehad... ;)

Zigbee models:
HEIMAN / SmokeSensor-EF-3.0
HEIMAN / SmokeSensor-EM
HEIMAN / SmokeSensor-N
HEIMAN / SmokeSensor-N-3.0
HS1SA : Standalone
HS1SA-Z : Z-wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 15-01-2024 11:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:39
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Om achter de schakelaars te bouwen (al vind ik het een crime, het past nét/nét niet), en let op, je hebt een nuldraad nodig. Dus als je een wcd naast je schakelaars hebt is het makkelijk, zo niet moet je draden bij gaan trekken.

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-inbouwschakelaar

Voor de slimme stekkers pak ik gewoon die van die ikea, niet duur en werken goed.
Waarom perse achter de schakelaar wegbouwen? Je kunt ze vaak veel makkelijker in de voet van je hanglamp wegbouwen. Het schakeldraad is precies dezelfde als bij de schakelaar, een nul is aanwezig, en de vaste voeding(bruin) kan je uit je centraaldoos halen die er meestal boven zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:42
Tim123 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Waarom perse achter de schakelaar wegbouwen? Je kunt ze vaak veel makkelijker in de voet van je hanglamp wegbouwen. Het schakeldraad is precies dezelfde als bij de schakelaar, een nul is aanwezig, en de vaste voeding(bruin) kan je uit je centraaldoos halen die er meestal boven zit...
Klopt!
Zo heb ik het thuis ook gedaan. Ik heb de strijd met de inbouwdoos opgegeven, hij heeft gewonnen :Y
Ik twijfel om binnenkort een Homey 2023 te kopen maar zie er tegenop om de lampen van het plafond af te halen en de boel opnieuw in te leren :X
Ik weet niet of het goed gaat met een backup maken en die terugzetten maar opnieuw inleren moet eigenlijk sowieso. Ik ben zonder in te lezen begonnen met sensoren en schakelaars inleren en heb dat direct naast de homey gedaan, lekker makkelijk :X
Zigbee netwerk is daardoor verre van logisch opgebouwd dus zal er toch een keer aan moeten geloven :X |:(

Ik ben trouwens wel écht blij met de flexibiliteit van de Homey :Y
Ik heb voor de keukenverlichting een ikea schakelaartje hangen want daar was voorheen niets voorzien.
1: lampen boven aanrecht aan
0: lampen boven aanrecht uit
Redelijk logisch :P
Nu is alleen de "1" stuk :X Dit had ik voor mezelf al opgelost door in de ochtend als ik vroeg weg moet de boel gewoon aan en uit te laten gaan op een tijdklokje.
Alleen vrouwlief zat te mopperen (terecht) dat ze de verlichting niet aan kreeg. Had ik het eerst bij de woonkamerverlichting gekoppeld (zit naast elkaar) maar fraai is anders.
Toen kreeg ik een ingeving, je kan een knop ook als "toggle" gebruiken. Als 0 is ingedrukt, schakel aan of uit.
Ideale oplossing tot we keertje in de ikea zijn en even nieuwe schakelaar meenemen :)

[ Voor 28% gewijzigd door ybos op 15-01-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 05:00
ybos schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Klopt!
Zo heb ik het thuis ook gedaan. Ik heb de strijd met de inbouwdoos opgegeven, hij heeft gewonnen :Y
Ik twijfel om binnenkort een Homey 2023 te kopen maar zie er tegenop om de lampen van het plafond af te halen en de boel opnieuw in te leren :X
Ik weet niet of het goed gaat met een backup maken en die terugzetten maar opnieuw inleren moet eigenlijk sowieso. Ik ben zonder in te lezen begonnen met sensoren en schakelaars inleren en heb dat direct naast de homey gedaan, lekker makkelijk :X
Zigbee netwerk is daardoor verre van logisch opgebouwd dus zal er toch een keer aan moeten geloven :X |:(

Ik ben trouwens wel écht blij met de flexibiliteit van de Homey :Y
Ik heb voor de keukenverlichting een ikea schakelaartje hangen want daar was voorheen niets voorzien.
1: lampen boven aanrecht aan
0: lampen boven aanrecht uit
Redelijk logisch :P
Nu is alleen de "1" stuk :X Dit had ik voor mezelf al opgelost door in de ochtend als ik vroeg weg moet de boel gewoon aan en uit te laten gaan op een tijdklokje.
Alleen vrouwlief zat te mopperen (terecht) dat ze de verlichting niet aan kreeg. Had ik het eerst bij de woonkamerverlichting gekoppeld (zit naast elkaar) maar fraai is anders.
Toen kreeg ik een ingeving, je kan een knop ook als "toggle" gebruiken. Als 0 is ingedrukt, schakel aan of uit.
Ideale oplossing tot we keertje in de ikea zijn en even nieuwe schakelaar meenemen :)
Ik heb het opgelost door er een bewegingssensor onder te plakken in plaats van een knop en Homey zo in te stellen dat alleen tussen XX en XX hij aan moet, tussen opstaan en ontbijt sowieso tenzij Lux hoger dan X is (zomermaanden bijvoorbeeld). Of ik een knop moet indrukken of even zwaaien is om het even, de sensor geeft alleen meer dat smarthome gevoel ;-). En is ook handig als ik al begonnen ben met iets snijden terwijl het ineens super bewolkt wordt.

Mooie extra is wel dat onze 3 jarige nu ook daar met de armen zwaait en dan hard roept ''lamp aan'' en helemaal verbaasd is dat het werkt. Ze snapt alleen niet waarom dat roepen en zwaaien niet overal werkt ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Panzer Dean op 16-01-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 12:13
Vraagje over Matter en Homey?
Werkt dit al? Ik heb firmware versie 10.2.1
Maar het is mij nog niet gelukt in dit geval een Nanoleaf kerstverlichting (heb gelukkig nog een paar maanden om dit te regelen :)) toe te voegen aan Homey.
Ik kan de QR code scannen en dan geeft hij ook aan lamp toevoegen aan Homey maar naar een tijdje geeft hij aan "Woning kan geen verbinding met dit accessoire" of ligt dit aan de Woning app of moet ik binnen Homey Experimenten Homekit activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:52
RoTeK70 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:55:
Vraagje over Matter en Homey?
Werkt dit al? Ik heb firmware versie 10.2.1
Maar het is mij nog niet gelukt in dit geval een Nanoleaf kerstverlichting (heb gelukkig nog een paar maanden om dit te regelen :)) toe te voegen aan Homey.
Ik kan de QR code scannen en dan geeft hij ook aan lamp toevoegen aan Homey maar naar een tijdje geeft hij aan "Woning kan geen verbinding met dit accessoire" of ligt dit aan de Woning app of moet ik binnen Homey Experimenten Homekit activeren?
Ja werkt al in Homey. Heb mijn motionblinds over matter toegevoegd aan Homey. Je hoeft niet HK te activeren onder experimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Axel schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Ja werkt al in Homey. Heb mijn motionblinds over matter toegevoegd aan Homey. Je hoeft niet HK te activeren onder experimenten
Bedankt, dan moet ik even verder zoeken waarom ik die lichtjes via Matter niet toegevoegd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:28

JB

Cédric roelt!

Meer mensen een mislukte back-up vannacht? "Bad Gateway" geeft ie aan. Morgen nog eens kijken of ie dan weer goed gaat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Laatst online: 10-07 09:50
RoTeK70 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Bedankt, dan moet ik even verder zoeken waarom ik die lichtjes via Matter niet toegevoegd krijg.
Bedenk dat matter een software protocol is. Daar kunnen verschillende hardware lagen onder liggen. Bijvoorbeeld via ethernet, wifi of bluetooth, dan werkt het met elke homey.

Maar als je apparatuur hebt met matter & thread, dan moet je ook een homey hebben die thread ondersteunt en dat is volgens mij alleen de 2023 versie. Thread is een hardware laag, geïnspireerd op zigbee.

DrGoogle laat de volgende sites zien met in mijn ogen redelijke uitleg over deze hardware protocollen:
[voor iedereen]: https://www.tink.nl/blog/...s-thread-in-vergelijking/
[voor techneuten]: https://www.dfrobot.com/blog-13453.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-08 15:30
Ik heb een advanced flow die handmatig gestart wordt om de verwarming even een trap onder z'n hol te geven.
Zodra de temparatuur X graden bereikt, zet de flow de verwarming weer uit.

start trigger manueel
eind trigger zodra temp bereikt is.

Bij de start trigger wordt de stand van de gasmeter in een variable opgeslagen
Bij de eind trigger wordt wederom de stand van de gasmeter in een andere variable opgeslagen.
Hoe krijg ik in een notificatie te zien hoeveel gas er nu gebruikt is?
Dit zou moeten kunnen met een scriptje, zover is me nog bekend, maar hoe voer ik 2 variable aan een script en wat schrijf ik daar precies in?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// KouBeGone
function calc(n,m) {
  console.log(n)
  n = n -m
  return n
}

const result = calc(parseFloat(args[0]),parseFloat(args[1]));
console.log(result);
return result;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj64B3nENjjSTFCWESg2pAmXp-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eAXYHElm8ohfmkX6spahoyGv.png?f=user_large

Helaas loopt dit mis met een foutmelding 'Invalid Token: number'

UPDATE: 19/1 gelukkig kunnen oplossen door veel flows van andere te bekijken, Daarin kwam ik tegen dat je kan rekenen in een flow zonder een script te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p87Sx0CqN_ZMk_xsZzlQ6072u-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dKFl2S6BX97CQCjClnzvbgBx.png?f=user_large
Fixed!

[ Voor 14% gewijzigd door Zilverdael80 op 19-01-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
RoTeK70 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:04:
Ik heb nog een vraag mijn cloud backup werkt ook niet. Abonnement aangeschaft maar ik krijg alleen maar foutmeldingen, iemand een idee? Zowel via 5G als Wifi geprobeerd.
[Afbeelding]
Ik heb contact gehad met Athom nu blijkt mijn Zwave module defect te zijn daarom werkt de Cloud backup niet. Heel jammer dit maar we sturen hem terug voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lance
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-08-2024
Vraagje - hoe vond je het ip adres van de lan c module?

Ik krijg steeds “onjuist” fouten terwijl het ip-adres dat ik invoer wel bij het netwerk Mac adres hoort van de lan-c module

Dank voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lance
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-08-2024
Vraagje aan @Audione0 : hoe vond je het ip adres van de lan c module?

Ik krijg steeds “onjuist” fouten terwijl het ip-adres dat ik invoer wel bij het netwerk Mac adres hoort van de lan-c module

Dank voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:54

Audione0

Strijdt der titanen

Lance schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:54:
Vraagje aan @Audione0 : hoe vond je het ip adres van de lan c module?

Dank voor je hulp
Homey — A Better Smart Home (Deel 2))%20aan%20Homey%20te%20koppelen

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:53
Nice, mijn Intergas integratie is live:

https://homey.app/en-nl/a...mfort/Intergas-Incomfort/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ben nieuw hier op het Homey Tweakers topic maar wel al 10 jaar zelf ervaring met domotica/smarthome en al heel veel hier in huis en tuin geautomatiseerd. Ik werk tot nu toe met Vera controllers. Hiermee is heel veel mogelijk. Zo heb ik bijvoorbeeld geintegreerd heel veel zwave modules en werk ik met diverse plugins die voor Vera beschikbaar zijn voor o.a. Hue, Sonos (incl TTS(, RFXcom (433mhz), integratie met mijn Davis weerstation, zwembad, tuinberegening (Open Sprinkler) etc.
Echter.... Vera is al enkele jaren End of Life en ik moet dus toch vroeg of laat over naar een nieuw smarthome systeem. Mijn opties zijn Home Assistant of Homey

Ik heb besloten om eerst Homey eens goed te testen. Ik heb daarvoor al heel veel pagina's van dit topic doorgespit.
Dus een gebruikte Homey Pro 2019 gekocht. de vorige eigenaar had deze al gereset en ik heb dat nogmaals gedaan.
Toch loop ik tegen een onverwacht probleem aan waar ik maar niet uit kom.
Met heel veel moeite (meerdere keren proberen) is het me gelukt om de Homey te resetten (op zijn kop houden etc) en te verbinden met mijn locale WiFi netwerk. Ik zie ook op mijn router dat die connectie er is incl IP adres.
Ik heb ook apps gedownload alvast voor Sonos en Fibaro.
Vervolgens probeer ik een Fibaro wallplug te pairen maar ik krijg steeds de melding dat ik eerst een Homey Bridge moet aanschaffen ????
Diezelfde melding krijg ik als ik bijv zigbee module wil pairen.

En dit begrijp ik niet: bij de dure Homey Pro is het toch inclusief dat deze kan werken met zwave, zigbee,WiFi en 433 MHz modules, mits je de apps daarvoor gedownload hebt.

Voordat ik de officiele Homey support inschakel eerst hier de vraag voor alle ervaringsdeskundigen.
Wie kan me helpen hiermee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 10:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
@tonmeek ja exact zo gevolgd (ik had dit filmpje gezien). En is ook gelukt zover: melding succesvol verbonden met WiFi, dan de software updates gedownload en geinstalleerd. gedurende die tijd kleurt de ring groen. Vervolgens is de Homey opnieuw opgestart (dit werd ook gemeld) en toen dit klaar was de bekende regenboogkleur ring. Fibaro app gedownload ook goed gegaan.
Maar het pairen van een Fibaro wallplug lukt vervolgens dus niet.
En dit alles via de Homey app.

[ Voor 7% gewijzigd door Mai Pensato op 22-01-2024 19:57 . Reden: toegevoegd dat de Homey opnieuw is opgestart nadat de software update klaar was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonmeek
@Mai Pensato
Was de fibaro plug tijdens het pairen dichtbij homey? Mijn ervaring is, dat het kan mislukken als de afstand te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Mai Pensato schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:42:
@tonmeek ja exact zo gevolgd (ik had dit filmpje gezien). En is ook gelukt zover: melding succesvol verbonden met WiFi, dan de software updates gedownload en geinstalleerd. gedurende die tijd kleurt de ring groen. Vervolgens is de Homey opnieuw opgestart (dit werd ook gemeld) en toen dit klaar was de bekende regenboogkleur ring. Fibaro app gedownload ook goed gegaan.
Maar het pairen van een Fibaro wallplug lukt vervolgens dus niet.
En dit alles via de Homey app.
Is de fibaro plug mogelijk nog verbonden met een andere/vorige omgeving? Volgens mij moeten zigbee, zwave en veel andere apparatuur voor het koppelen aan de homey eerst ontkoppeld worden van hun vorige netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
tonmeek schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:28:
@Mai Pensato
Was de fibaro plug tijdens het pairen dichtbij homey? Mijn ervaring is, dat het kan mislukken als de afstand te groot is.
Ja maar zover kwam ik dus niet eens, zodra ik kies dat ik een Fibaro wallplug wil includen krijg ik de melding dat ik daarvoor een Homey Bridge moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
beerse schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Is de fibaro plug mogelijk nog verbonden met een andere/vorige omgeving? Volgens mij moeten zigbee, zwave en veel andere apparatuur voor het koppelen aan de homey eerst ontkoppeld worden van hun vorige netwerk.
Bedankt voor het meedenken hoor. Maar ik heb al tien jaar ervaring en in de tijd al heel veel zwave modules geinclude en exclude. Deze was 100% zeker geexclude.
Maar zoals ik ook al aangaf zover kom ik niet eens. Krijg direct de melding dat ik een Homey Bridge moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

fmb

Mai Pensato schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Ja maar zover kwam ik dus niet eens, zodra ik kies dat ik een Fibaro wallplug wil includen krijg ik de melding dat ik daarvoor een Homey Bridge moet kopen
Moet echt zonder bridge werken, heb zelf ook de Homey Pro 2023 en had voorheen de 2019 met diverse Fibaro devices waaronder ook de wall plug.
Heb je hier misschien wat aan?
https://community.homey.a...bridge-on-homey-pro/80292

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-08 17:16
Mai Pensato schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Ik heb het vermoeden dat je per ongeluk op Homey Cloud aan het werken bent ipv jouw Homey Pro. Als je de app opstart, rechts bovenin op je initialen klikt, zie je vervolgens een vinkje staan bij “Homey Pro” of bij “Homey”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mai Pensato
@fmb en @mfpieters bedankt !! jullie hebben me op het goede spoor gezet. Ik had al een account bij Homey, ik heb al eens de allereerste Homey getest in 2017 of zo en toen voldeed het nog lang niet aan mijn eisen.
Dus ik heb dit account verwijderd en een nieuwe aangemaakt. En nu werkt het wel, heb mijn eerste device Fibaro Wallplug nu wel kunnen toevoegen.

Ik vind het wel vreemd en vaag, want ik weet zeker dat ik bij mijn eerste pogingen een Homey Pro 2019 heb aangeklikt en het hele proces doorlopen. Ik zou dan toch op zijn minst dan al een melding verwachten dat er iets niet goed gaat. Toch een minpuntje voor Homey.

Maar goed ik kan nu verder met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Iemand ervaringen met een RFXcom n combinatie met Homey ?
Ik zag dat er wel een app voor is maar nog niet gekeken hoe dat dan werkt.
Bij mijn Vera controller moet ik de RFXcom met een USB kabel aansluiten op de Vera en er is een plugin voor. Dit werkt allemaal perfect en bereik is heel erg goed.
Voor wat betreft 433 Mhz gebruik ik weersensoren van met name Oregon maar ook TFA. In beginjaren ook KaKu gebruikt maar daar heb ik al lang afscheid van genomen. Die TFA wil ik als eerste koppelen maar ik vind hiervoor geen app. Dus zal ik het via de RFXcom moeten doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Mai Pensato schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:59:
Iemand ervaringen met een RFXcom n combinatie met Homey ?
Ik zag dat er wel een app voor is maar nog niet gekeken hoe dat dan werkt.
Bij mijn Vera controller moet ik de RFXcom met een USB kabel aansluiten op de Vera en er is een plugin voor. Dit werkt allemaal perfect en bereik is heel erg goed.
Voor wat betreft 433 Mhz gebruik ik weersensoren van met name Oregon maar ook TFA. In beginjaren ook KaKu gebruikt maar daar heb ik al lang afscheid van genomen. Die TFA wil ik als eerste koppelen maar ik vind hiervoor geen app. Dus zal ik het via de RFXcom moeten doen denk ik.
Volgens mij zit die standaard in Homey ingebouwd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

Gorefest

serial killer.

Ja die RFXcom heb je niet nodig je kunt weerstations zo toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Mai Pensato schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:24:
[...]

Bedankt voor het meedenken hoor. Maar ik heb al tien jaar ervaring en in de tijd al heel veel zwave modules geinclude en exclude. Deze was 100% zeker geexclude.
Maar zoals ik ook al aangaf zover kom ik niet eens. Krijg direct de melding dat ik een Homey Bridge moet kopen.
Als je al tien jaar ervaring heb, weet je ook wel dat je niet verder komt met de Homey bridge.
Deze melding vind ik trouwens wel apart.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-08 18:02
Ik ben opzoek naar een module/schakelaar om mijn elektrische projectorscherm (merk esmart) te automatiseren in combinatie met mijn Homey Pro (Early 2019). Ik heb de voorkeur voor een Zigbee oplossing. Indien niet mogelijk zou een Z-wave of wifi oplossing ook kunnen.

Ik heb de wens om het scherm te kunnen aansturen middels commando's die ik stuur met de Homey. De module/schakelaar dient dus het scherm omhoog en omlaag te kunnen laten bewegen en uiteraard het scherm ook weer kunnen laten stoppen.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren wat een passende oplossing is wat gaat werken met de "domme" module die er momenteel op het scherm is aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9Mzqe5CBFHixzA7kF5RcjLy6x8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh43FJYp3p1PmOgTob5XLv0v.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfsPM97lUJG0Iu-j6LpmYI6SNiM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJRJuDyKfEwSvlAaEyvAXS1w.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_na8R3w08iB0-JqY45cQ8RF1y6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBbJmrdyUN7rwane9Yfzi828.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0kDumhKyZCH9uVbeqQ739wUUoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9gVgJIaMOMUFLKW4szpjhoh.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULcjgr78UmExEc5b96tEMIjgPbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fifTQpYGV22Pi6H1Wdsdubqd.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDt95mKgzFGaOWiKhX4bELyRlo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOO7YfZh0HKHyq2kUQkDwoXK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door patrick451! op 26-01-2024 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
patrick451! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:22:
Ik ben opzoek naar een module/schakelaar om mijn elektrische projectorscherm (merk esmart) te automatiseren in combinatie met mijn Homey Pro (Early 2019). Ik heb de voorkeur voor een Zigbee oplossing. Indien niet mogelijk zou een Z-wave of wifi oplossing ook kunnen.

Ik heb de wens om het scherm te kunnen aansturen middels commando's die ik stuur met de Homey. De module/schakelaar dient dus het scherm omhoog en omlaag te kunnen laten bewegen en uiteraard het scherm ook weer kunnen laten stoppen.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren wat een passende oplossing is wat gaat werken met de "domme" module die er momenteel op het scherm is aangesloten:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Even meten tijdens sturen.
Ik gok dat bruin en zwart de draden zijn waar spanning op komt te staan tijdens omhoog/omlaag gaan. Als dit gewoon 230V (voorzichtig meten!!!) is dan kan je elke standaard zonweringunit er parallel overheen zetten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-08 18:02
ybos schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:52:
[...]

Even meten tijdens sturen.
Ik gok dat bruin en zwart de draden zijn waar spanning op komt te staan tijdens omhoog/omlaag gaan. Als dit gewoon 230V (voorzichtig meten!!!) is dan kan je elke standaard zonweringunit er parallel overheen zetten lijkt me.
Heb het net even gemeten en ik kom op een 330V uit als ik het scherm laat zakken. Wat mij betreft een beetje vreemde waarde. Als ik de multimeter in een standaard stopcontact steek komt hij wel uit rond de 230V. Wat zou dit betekenen O-) Ik ben nogal een noob als het gaat om spanning meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonmeek
Kun je ook blauw en zwart meten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien heb je hier iets aan: Aansluiten Shelly 2.5 voor rolluik met draaischakelaar

Het lijkt me (maar weten is weten) dat gewoon op de ene of de andere draad voeding geschakeld wordt, waarbij de ene omhoog en de andere omlaag is.

Hele kastje er tussenuit en een Shelly 2.5 er tussen en klaar is Patrick. ;)

Je verliest dan wel de afstandsbediening, maar die heb je op dan op je mobiel. Of je sluit het parallel aan, maar of het bestaande kastje dat leuk vindt weet ik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door max op 26-01-2024 16:48 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
patrick451! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Heb het net even gemeten en ik kom op een 330V uit als ik het scherm laat zakken. Wat mij betreft een beetje vreemde waarde. Als ik de multimeter in een standaard stopcontact steek komt hij wel uit rond de 230V. Wat zou dit betekenen O-) Ik ben nogal een noob als het gaat om spanning meten.
Je moet zwart tov blauw meten en bruin tov blauw meten.
Dan weet je meteen welke draad omhoog is en omlaag (maar op 1 van beide draden zal spanning komen te staan tijdens het omhoog of omlaag gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:59
patrick451! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Op de print staat ook nog iets op als ik hetgoed zie.
1, 2 earth,
3 en 4?
5 com
6 D (down)
7 U (up)
Een shelly rolluikschakelaar zou moeten werken.
Kan je ook niet op Up en Down tegelijk spanning zetten.
En paralel aansluiten zou je moeten proberen, al denk ik dat dat geen probleem is. (beloof niks)
Fibaro kan ook, die kan je ook calibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08 13:00
mike123 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Op de print staat ook nog iets op als ik hetgoed zie.
1, 2 earth,
3 en 4?
5 com
6 D (down)
7 U (up)
Een shelly rolluikschakelaar zou moeten werken.
Kan je ook niet op Up en Down tegelijk spanning zetten.
En paralel aansluiten zou je moeten proberen, al denk ik dat dat geen probleem is. (beloof niks)
Fibaro kan ook, die kan je ook calibreren.
Zet de multi meter eens op gelijkstroom De motor moet 2 kanten op kunnen draaien, dat gaat iets gemakkelijker een gelijkstroom dan met wisselstroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
Peterhardenberg schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:36:
[...]

Zet de multi meter eens op gelijkstroom De motor moet 2 kanten op kunnen draaien, dat gaat iets gemakkelijker een gelijkstroom dan met wisselstroom.
Er zitten 2 relais op met 10A 277VAC / 15A 125VAC. En dus waarschijnlijk 1x up en 1x down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Peterhardenberg schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:36:
[...]

daarom gaan er aparte up en down draden naar de motor.
Als de motor DC was zou gewoon de polariteit aangepast worden en heb je geen aparte draden voor up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik heb momenteel een Homey Pro (early 2023) in gebruik en zit te kijken naar een schilderij-ophangsysteem. Nu viel mijn oog op deze serie van Stas:

https://www.stas.nl/colle...gsystemen-met-verlichting

Deze bieden een mogelijkheid voor een wifi-afstandbediening. Is iemand bekend met deze systemen en werken deze ook samen met de Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 16:30
jvdmeer schreef op maandag 29 januari 2024 @ 00:28:
Ik heb momenteel een Homey Pro (early 2023) in gebruik en zit te kijken naar een schilderij-ophangsysteem. Nu viel mijn oog op deze serie van Stas:

Deze bieden een mogelijkheid voor een wifi-afstandbediening. Is iemand bekend met deze systemen en werken deze ook samen met de Homey?
Ik heb een schilderij rail met spotjes, geloof ook van Stas. Ik heb een slimme stekker er tussen gezet en bepaal dan in homey of hue app wanneer ze aan/uit geschakeld worden, samen met de rest van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
jvdmeer schreef op maandag 29 januari 2024 @ 00:28:

Op zich een mooi systeem, zeker dat de draden van de verlichting zijn weggewerkt. Voor zover ik kan zien, ziet er geen 'slim' in het systeem, alleen een aan/uit op de plaats waar de stekker in het stopcontact zit, of slim in de lamp zelf.

Daarbij ik zie ook dat het gebruik maakt van 'standaard' 12 volt halogeen lampjes of de opvolgers daar van. Dan kan je dus ook kiezen voor standaard armaturen en bij je favoriete lampjes leverancier kijken of ze daar ook slimme lampjes voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03
beerse schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Op zich een mooi systeem, zeker dat de draden van de verlichting zijn weggewerkt. Voor zover ik kan zien, ziet er geen 'slim' in het systeem, alleen een aan/uit op de plaats waar de stekker in het stopcontact zit, of slim in de lamp zelf.

Daarbij ik zie ook dat het gebruik maakt van 'standaard' 12 volt halogeen lampjes of de opvolgers daar van. Dan kan je dus ook kiezen voor standaard armaturen en bij je favoriete lampjes leverancier kijken of ze daar ook slimme lampjes voor hebben.
Zover ik zie in deze video

YouTube: Installatie van de STAS Wi-Fi smart-led

zijn de LED's apart aan te sturen. En dan zou ik het wel leuk vinden om ze inderdaad via de Homey aan te sturen. Natuurlijk kan ik als fallback ook gewoon een slimme stekker er tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
jvdmeer schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Zover ik zie in deze video

YouTube: Installatie van de STAS Wi-Fi smart-led

zijn de LED's apart aan te sturen. En dan zou ik het wel leuk vinden om ze inderdaad via de Homey aan te sturen. Natuurlijk kan ik als fallback ook gewoon een slimme stekker er tussen zetten.
Dat ze elke lamp apart aansturen klopt helemaal. Wat ik bedoel te zeggen, is dat er in de armaturen geen slimme zaken zitten. De slimme zaken, het aansturen van de lampjes, zit allemaal in de lampjes zelf. Daarmee kan je kiezen voor hun systeem, inclusief de lampjes. Je kan ook kiezen voor hun armaturen (zelfs de 'domme') en daar zelf lampjes in zetten van jou favoriete leverancier, zodat je zeker weet dat ze aansluiten op jou systeem.

Omdat de lampjes met de meeste van deze armaturen in het volle zicht zitten, kan je er zelfs voor kiezen om de mooiste slimme lampjes te nemen die op deze armaturen passen.

De slimme stekker kan natuurlijk altijd: Daarmee zet je in 1 keer alles uit of aan. Bedenk dan wel dat de slimme lampjes dan aan gaan op hun standaard instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Beste mensen

Een hele simpele vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden. Ik heb Fibaro HCL en wil over naar Homey. Ik heb een half jaar geleden Homey-pro gekocht. Ik heb in mijn huis:
- zwave en zwave+ tussen schakelaars (maar een paar van die dingen, waar men zei dat ik er niet bij hoefde te komen, liggen achter een ingebouwde keukenwand).
- klikaanklikuit
- 434 Mhz en 868 Mhz schakelaar
- zigbee netwerk
- en nog een afstandsbediening (gordijnrails open/dicht doen) waarvan ik niet weet welk protocol.
De verkoper zegt: het wijst zich vanzelf, er is geen gebruiksaanwijzing of instructie nodig. Het ding staat er nu een half jaar.. mooie kleurtjes te geven, maar verder doet ie niks.

Vraag 1.
Ik zoek nu de software om het op mijn PC (windows) aan te kunnen sturen. Dat gepriegel op mijn mobieltje, dat lukt mij niet.

vraag 2
Bestaat er ergens een gebruiksaanwijzing / instructie . Ik begrijp er geen ... van. Zie overal apps staan (op de site van Homey), maar wat ik daar nu mee moet en hoe het werkt. Geen idee. Instructie/uitleg is nergens te vinden.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Desnoods tegen betaling, mij komt helpen opzetten. Ik ben redelijk wanhopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
@Pietdelft heb je hier al eens gekeken? https://homey.app/nl-nl/
En dan eventueel doorklikken naar https://support.homey.app/hc/en-us
Is wel in het Engels maar met bv Deepl.com is het makkelijk te vertalen.
Dit is het commu ity forum. Ook veel Nederlandstalige topics. https://community.homey.app/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
Pietdelft schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:11:
Beste mensen

Een hele simpele vraag, maar ik kan het antwoord nergens vinden. Ik heb Fibaro HCL en wil over naar Homey. Ik heb een half jaar geleden Homey-pro gekocht. Ik heb in mijn huis:
- zwave en zwave+ tussen schakelaars (maar een paar van die dingen, waar men zei dat ik er niet bij hoefde te komen, liggen achter een ingebouwde keukenwand).
- klikaanklikuit
- zigbee netwerk
- en nog een afstandsbediening (gordijnrails open/dicht doen) waarvan ik niet weet welk protocol.
De verkoper zegt: het wijst zich vanzelf, er is geen gebruiksaanwijzing of instructie nodig. Het ding staat er nu een half jaar.. mooie kleurtjes te geven, maar verder doet ie niks.

Vraag 1.
Ik zoek nu de software om het op mijn PC (windows) aan te kunnen sturen. Dat gepriegel op mijn mobieltje, dat lukt mij niet.

vraag 2
Bestaat er ergens een gebruiksaanwijzing / instructie . Ik begrijp er geen ... van. Zie overal apps staan (op de site van Homey), maar wat ik daar nu mee moet en hoe het werkt. Geen idee. Instructie/uitleg is nergens te vinden.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Desnoods tegen betaling, mij komt helpen opzetten. Ik ben redelijk wanhopig
Antwoord 1:
Voor de homey vanaf de pc: Ga met de webbrowser naar https://my.homey.app/ en log daar in met het zelfde account (mail-adres en wachtwoord) als wat je ook in de homey-app gebruikt.

Antwoord 2: Zet apparaat voor apparaat over van de oude installatie naar de nieuwe.
== De zwave en zwave+ moet je voor zover ik weet eerst uit de oude omgeving halen en dan in de nieuwe invoeren. Daarna de programma's opbouwen. Die achter de ingebouwde keukenwand wordt een uitdaging als je daar een knopje of zo moet indrukken... (sorry, ik heb geen praktische ervaring met zwave).

- klikaanklikuit
De 'echte' kiku zaken kunnen vanaf meerdere systemen worden aangestuurd. Die kan je stuk voor stuk in je nieuwe omgeving opnemen.

Per geval zien of het werkt. Zoek eerst een app op basis van de frequentie. Daarna op de mogelijke naam.

- zigbee netwerk
Net als de zwave systemen: eerst uit de oude omgeving halen en daarna aan de nieuwe toevoegen. Tip: Probeer eerst de standaard 'zigbee' (bij apparaat toevoegen, onder het merk 'homey') om te zien of het werkt. Blijkt dat niet te werken, ga dan binnen de homey omgeving op zoek naar merkspecifieke implementaties. Bij homey noemen ze dat 'apps'.

Misschien/hopelijk vind je iets met 'gordijn' of het engelse 'curtain'.

Tip over de 'apps' om de apparaten vanuit de homey te bedienen: Veel apparatuur wordt in verschillende landen onder verschillende merken verkocht. Probeer die internationale merken te vinden en zoek daar op in de homey. De luxe-klikaanklikuit werkt bijvoorbeeld op zigbee Dat werkt binnen de homey met de 'thrust' app. Dat kan ook met andere merken zo werken.
Ook kan je zoeken op apparaat type. Voor een buiten-thermometer bijvoorbeeld op 'weerstation'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Hartelijk dank voor deze reacties. Ik kan hier wat mee. THANKS THANKS!

Ik ben volop bezig aan het proberen.
Ik krijg nu deze melding. Wat heb ik nu weer fout gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yfi_kt3IQ7IFuMGdhm2ozpbIwJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xHjMGD3wc8NUhrLZV7Wfy2AT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag een poging gedaan om een Hue lamp te koppelen aan mijn Homey.
Dit is een White Ambiance E27 1100 lumen(LTA009)

Ik wil deze direct aansturen dus met de without hub app gekozen en de lamp proberen te koppelen.
Hierbij kreeg ik connectie alleen wordt het een generic zigbee device.
Hierbij reageert het dimmen niet vloeiend.
Dus verschillende lampen versies geprobeerd maar ze reageren allemaal slecht.
Ook de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
Alleen nu vind hij hem helemaal niet meer.

Op mijn telefoon de hue app geïnstalleerd en daar word hij via bluetooth direct gevonden en werkt hij soepel.

Worden deze lampen niet ondersteund?
En hoe krijg ik de lamp weer gevonden via Homey?

Ik heb zelf geen bridge of afstandsbediening van hue.

Met Ikea lampen is het koppelen toch wel een stuk gebruiksvriendelijker.
Deze kan je ook met 6x uit aan resetten.

Edit:
Heel mijn zigbee netwerk werkt niet meer???
Heb de homey al herstart maar krijg ook de ikea lampen niet meer aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Crxtreem op 04-02-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 05:00
Crxtreem schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:26:.

Met Ikea lampen is het koppelen toch wel een stuk gebruiksvriendelijker.
Deze kan je ook met 6x uit aan resetten
Philips Hue lampen kan je ook resetten

Lamp uitzetten voor 5 seconden, aanzettten voor 2 seconden, uitzetten voor 2 seconden en aanzetten voor 8 seconden. Zou ze moeten resetten, al moet ik zeggen dat het nogal wat pogingen nodig had bij mij ;-)! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb eindelijk mijn zigbee netwerk weer werkend.
In het donker een volledige software update moeten uitvoeren.

Waarschijnlijk was dat het probleem dat ik niet meer kon connecten.

Nu maar eens kijken waneer ik de hue er weer aan wil koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
patrick451! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:22:

Mocht je wellicht een SwitchBot Hub hebben (of aanschaffen, niet zo duur), dan kan je die inleren met de IR-signalen van je domme module. En dan via Homey -> SwitchBot Hub je scherm bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Mocht je Grott en MQTT gebruiken voor je Growatt omvormers, dan kan je dat vanaf nu in Homey hangen:

https://homey.app/en-nl/app/com.sortedbits.grott/Grott/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:10
Ik zou op een dashboard iets weer willen geven als “de komende 3 uur valt er 2 mm neeslag”. Heeft er iemand suggesties voor een weer-app en flow die dat realiseert? buienalarm geeft in de app een mooie forecast per 5 minuten, maar er is geen flow voor die app die iets van “tijdstip, neerslag” ofzo ophaalt. Iemand ideeen of al iets gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-08 12:06
Je zou een iframe op je dashboard kunnen laden met buienradar: https://gadgets.buienradar.nl/gadget/zoommap

Buienalarm zou je wel 'Komend uur' kunnen gebruiken (maar dat is geen 3 uur :))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ8lJh46K_E3QrlImwKXsTg4MNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xOJlfci2ZYDI540xogPtrL8Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Lochnes Je kunt OpenWeatherMap gebruiken. Daar kun je alles mee doen wat je wil :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
Iemand toeval ervaring met een windsensor die direct met de Homey gekoppeld is?
Oplossingen als netatmo of weather underground (al dan niet met een eigen windstation) hebben allemaal naar wat ik begrijp indirecte koppelingen. Dwz via een cloud of api ed waarbij de WU integratie al bij wordt gezegd dat je er geen directe acties aan kunt koppelen.
Heb namelijk sinds kort 2 grote screens die windgevoelig zijn en wil die auto naar binnen laten gaat zodra er te veel wind is of als de forecast te veel wind is dat ze uberhaupt niet naar binnen gaan.
Op regen heb ik 2 koppelingen met o.a. buienradar en ik besef me dat dat ook via de cloud gaat maar een nat doek overleven ze wel mocht dat een keer fout gaan. Harde wind geeft meer problemen.

Kan in het uiterste geval een somfy windmeter kopen en direct koppelen met de doeken maar dan heb ik geen invloed verder op..
Iemand een suggestie?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@RoelsRules Ik ga je hetzelfde antwoord geven als hierboven: OpenWeatherMap. Je kunt devices aanmaken met verschillende forecasts. Ook bij mij gaan op basis hiervan screens omhoog, jaloezieën dicht, etc.
Draait bij mij al jaren naar tevredenheid. Mocht je toch twijfelen aan je internetverbinding kun je altijd bij een forecast van 3 uur vooruit via Homey terug gaan tellen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
@TKroon OK dan ga ik daar ook even mee spelen. Thx
Kun je toevallig een voorbeeldje laten zien hoe je je screens er op hebt ingericht?
Ik heb nu op buienradar ingericht voor de overige en dat is langzaamaan een draak van een flow geworden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@RoelsRules Ik heb verschillende variabelen die ik los bereken (BuitenTeKoud, Regen, RegenToekomst, WoonkamerTeWarm, WaaitTeHard, ZonSchijnt), waarmee ik nog enigszins overzichtelijk kan stellen wanneer alles wat buiten hangt moet bewegen en wanneer juist niet.

Regen is een van de weinige die nog op een normaal screenshot past.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtiaGIshlNbPSw3ETQpkB9QoFYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6vP70iDAbDOQ8BdZTO6SddyL.png?f=fotoalbum_large

BuitenTeKoud zorgt ervoor dat als het vriest de lamellen van de overkapping niet kunnen draaien, zodat de rubbers niet kapot gaan.
RegenToekomst zorgt ervoor dat als het stopt met regenen niet direct alles weer gaat bewegen, omdat er binnenkort misschien nog een bui komt.
WoonkamerTeWarm checkt of het huis nog warmte nodig heeft. Bijvoorbeeld in maart mag het best iets warmer worden binnen (gratis warmte), maar in augustus zeker niet.
WaaitTeHard checkt de windkracht, de windvlagen en de windrichting. Zo kan het zijn dat dit alleen invloed heeft op het westen van het huis, maar niet op de oostkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TKroon schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:48:
@RoelsRules Ik heb verschillende variabelen die ik los bereken (BuitenTeKoud, Regen, RegenToekomst, WoonkamerTeWarm, WaaitTeHard, ZonSchijnt), waarmee ik nog enigszins overzichtelijk kan stellen wanneer alles wat buiten hangt moet bewegen en wanneer juist niet.

Regen is een van de weinige die nog op een normaal screenshot past.
[Afbeelding]

BuitenTeKoud zorgt ervoor dat als het vriest de lamellen van de overkapping niet kunnen draaien, zodat de rubbers niet kapot gaan.
RegenToekomst zorgt ervoor dat als het stopt met regenen niet direct alles weer gaat bewegen, omdat er binnenkort misschien nog een bui komt.
WoonkamerTeWarm checkt of het huis nog warmte nodig heeft. Bijvoorbeeld in maart mag het best iets warmer worden binnen (gratis warmte), maar in augustus zeker niet.
WaaitTeHard checkt de windkracht, de windvlagen en de windrichting. Zo kan het zijn dat dit alleen invloed heeft op het westen van het huis, maar niet op de oostkant.
Mooie flow! Ik snap alleen die card "Weer 7 Weer" niet, wat is dat voor card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@NaN dat is een advanced virtual device waar ik alle variabelen mbt weer in heb staan. Dat device heet “Weer”, en zit in map “7 Weer” 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TKroon schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:17:
@NaN dat is een advanced virtual device waar ik alle variabelen mbt weer in heb staan. Dat device heet “Weer”, en zit in map “7 Weer” 😉
Aha, advanced virtual device? Nog nooit van gehoord/gelezen, ik ga eens op zoek ernaar!

Edit: gevonden!

[ Voor 2% gewijzigd door NaN op 10-02-2024 22:22 . Reden: Gevonden! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
@TKroon dank! Hier ga ik verder mee spelen.
Merk dat ik het me vaak te moeilijk maak met de flows omdat ik te weinig of niet goed met die variabelen werk. Ik zit meestal met if this then... En dan lekker uitgebreid haha. Zal morgen mijn flow wel eens laten zien.
Heb hier nog wel wat te leren zeg maar. Het helpt dat als ik een concreet doel heb en een voorbeeld.
Denk dat ik nog wel een keer naar je andere voorbeelden vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@RoelsRules vragen mag altijd! Zo leren we hier van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
RoelsRules schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:56:
Oplossingen als netatmo of weather underground (al dan niet met een eigen windstation) hebben allemaal naar wat ik begrijp indirecte koppelingen. Dwz via een cloud of api ed waarbij de WU integratie al bij wordt gezegd dat je er geen directe acties aan kunt koppelen.
Heb namelijk sinds kort 2 grote screens die windgevoelig zijn en wil die auto naar binnen laten gaat zodra er te veel wind is of als de forecast te veel wind is dat ze uberhaupt niet naar binnen gaan.
Op regen heb ik 2 koppelingen met o.a. buienradar en ik besef me dat dat ook via de cloud gaat maar een nat doek overleven ze wel mocht dat een keer fout gaan. Harde wind geeft meer problemen.

Kan in het uiterste geval een somfy windmeter kopen en direct koppelen met de doeken maar dan heb ik geen invloed verder op..
Iemand een suggestie?
Volgens mij werkt het prima met netatmo :?
Ik had in de winter tijdelijk als wat extra verwarming een elektrisch kacheltje op een slimme schakelaar gezet (ja, cop 1 ik weet het ;) ).
Gewoon een flow gemaakt met mijn netatmo sensor: als temperatuur lager is dan x graden schakel slimme wcd in. En dat werkte prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb een eigenaardig probleem met de Homey pro z-wave bediening.
Er zijn zo'n 40(ish) qubino's aanwezig, hoofdzakelijk de mini dimmer en 0-10v wat allemaal losstaand prima werkt.

Echter als ik flows maak waarbij er meerdere lampen aangesproken worden, krijg ik timeouts en ACK Fail error's en het netto resultaat is dat er van bijvoorbeeld 5 lampen er 4 niet worden aangestuurd, en na een minuut soms een lamp alsnog reageert.

Er lijkt dus een flinke vertraging op te treden, en heb geen gekke overmatige hops e.d.

Heb alle devices al een keer gehealed, en hierna was er wat hops betreft wel wat verbetering in de lijst zichtbaar, maar nog niet in de functionaliteit.

Ook als je geen flows gebruikt, maar gewoon alle lampen in 1 zone bedient via de app, gaat het mis.
De voeding is al een keer vervangen (lees je veel problemen over icm hoofdzakelijk zigbee) en de homey is verder ook niet druk met andere zaken.
Ik lees zeer weinig periodiek zwave verkeer in het log (geen regelmatige power consumption updates ofzo) maar heb dus wel veel TX errors na het sturen van meerdere apparaten.

Zijn er mensen die deze problemen herkennen, en hier wellicht een oplossing voor hebben?
Nogmaals. los werken alle modules gewoon prima. Als ik 1 lamp bedien gaat het (vrijwel) altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
Ik heb (al jaren) een Ventus W830 weerstation, gekoppeld via Wunderground aan Homey. Je kunt gewoon flows maken die op windsnelheid reageren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54t7QZ2njCPfJqkTlZkUfpot__Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MgOwhuJBreGM2w0TcpYT0iz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 07:24
RoelsRules schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 23:30:
@TKroon dank! Hier ga ik verder mee spelen.
Merk dat ik het me vaak te moeilijk maak met de flows omdat ik te weinig of niet goed met die variabelen werk. Ik zit meestal met if this then... En dan lekker uitgebreid haha. Zal morgen mijn flow wel eens laten zien.
Heb hier nog wel wat te leren zeg maar. Het helpt dat als ik een concreet doel heb en een voorbeeld.
Denk dat ik nog wel een keer naar je andere voorbeelden vraag ;)
Ik heb een Tempest weerstation. deze werkt lokaal en laad op via een zonnecel.
Het is wel een duur ding en de regensensor wijkt heel erg af tijdens harde wind (dit zou komen door trillingen en ga ik nog een keer proberen te verhelpen)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22

Iemand een suggestie?
Zelf ook een Tempest op zich vrij content er mee, maar of ik deze nog een keer zou kopen weet ik eigenlijk niet.

De regen sensor is inderdaad soms wat matig, vooral bij lichte neerslag. En de wind sensor lijkt (bij mij) niet accuraat. Veel lagere waardes dan ik zou verwachten, waar er storm is voorspelt met windsnelheden van 100km/h komt Tempest niet hoger dan 25/30 km/h

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23
Wie kan mij helpen.
Ik zit bij een kennis met een Homey Pro en nu heb ik een MQTT broker en client draaien en ik ontvang data in JSON formaat.
Binnen HA kan ik dit automatisch nu op pakken en dashboards maken of de waardes in ieder geval uitlezen.
Hoe moet dit in Homey ?
Ik heb 1 mqtt device werkend vanuit de maker van de add-on die ik uitlees maar ik heb geen idee hoe ik alle andere mqtt devices op moet voeren ?

https://github.com/arjenh...fi/wiki/Homey-integration

Ik wil echter van deze pagina de mqtt waardes zoals onderaan gepubliceerd voor HA binnen Homey te zien krijgen:

https://github.com/arjenh...tho-WPU-Heat-pump-support

my.homey.app ziet er in ieder geval beter uit dan de app op de mobiel met code lopen rotzooien.

Iemand al eerder bezig geweest om gewoon per minuut een MQTT status af te vangen en te laten zien in een device status ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cY9W4Gut_TUfggVGAj2VSdwbo18=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b88oy9vbqYuzfhMn4o3uRScG.png?f=fotoalbum_large

Gegevens lijken niet te verversen maar met MQTT explorer zie ik de berichten wel voorbij komen.
Het lijkt erop dat de homey ook moeite heeft met meerdere topics op meerdere devices.

Ik heb itho/ithostatus en Itho-auto/ithostatus .
Binnen beide topics tientallen devices maar ik krijg er maar 3 aan de praat en die lijken dus niet eens te verversen. (ook heb ik dus device "templates" moeten pakken die bijvoorbeeld accu capaciteit normaal gesproken weergeeft maar het gaat om de data die hij ontvangt, dat is gewoon een percentage van 0 tot 100)

Edit:

Lang verhaal kort:
MQTT info uit meerdere topics op een device status krijgen is gewoon niet te doen. Hij slaat berichten over, polling tijd niet in te stellen etc.
Ik heb de boel omgegooid en werk nu met de API calls en virtual devices.
Ik heb hiervoor dus Virtual Devices geïnstalleerd en Device Capabilties en Advanced Flows aangekocht.
Nu kan ik json data parsen en naar een virtual device zetten. Nu alleen nog even kijken hoe Device Capabilities werkt want ik wil mijn eigen beschrijving bij de waardes kunnen zetten. (Homey kent alleen liters per minuut bijvoorbeeld maar mijn wpu rekent in liters puur)

[ Voor 82% gewijzigd door GeeMoney op 17-02-2024 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 01:11
Vandaag mijn Homey Pro 2023 binnengekregen, overgenomen van een mede Tweaker. Ik kom vanaf Domoticz op een Pi. Wat een verademing zeg, alles werkt snel en eenvoudig. Precies de reden dat ik ben overgestapt :)

Concreet; zonnescherm was binnen 1 minuut (letterlijk!) geconfigureerd. En de met Tasmota geïnstalleerde Shelly dimmers werkten via MQTT binnen 5 minuten. Dat is me met Domoticz nooit gelukt.

[ Voor 32% gewijzigd door ephymerous op 17-02-2024 13:51 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@ephymerous mij viel vooral op dat het niet super flexibel is eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfofIvb1IP0G_2m9PDciLwMrgqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YmT3VujfqrsyAi7aZvcq30PF.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk voor elkaar maar echt mooi en uitgebreid is het niet. 3 apps nodig om data te manipuleren in een virtual device en advanced flows moeten kopen voor €25,- om json data te parsen. Jammer. Ook vind ik hem niet bijster snel. Hij had hier moeite met de MQTT topics.

[ Voor 35% gewijzigd door GeeMoney op 17-02-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
GeeMoney schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:48:
[Afbeelding]

Eindelijk voor elkaar maar echt mooi en uitgebreid is het niet. 3 apps nodig om data te manipuleren in een virtual device en advanced flows moeten kopen voor €25,- om json data te parsen. Jammer. Ook vind ik hem niet bijster snel. Hij had hier moeite met de MQTT topics.
Dan vergelijk je appels met peren. Als jij 25 euro hebt betaald voor advanced flows heb je ook geen Homey Pro ‘23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Axel schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:20:
[...]

Dan vergelijk je appels met peren. Als jij 25 euro hebt betaald voor advanced flows heb je ook geen Homey Pro ‘23.
Ik was aan het hobbyen bij een vriend. Blijkt wel een pro te zijn maar uit 2021 inderdaad. Krijg je het er tegenwoordig bij dan? Mijn voorkeur gaat vooralsnog toch naar Fibaro en HA uit, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
GeeMoney schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Ik was aan het hobbyen bij een vriend. Blijkt wel een pro te zijn maar uit 2021 inderdaad. Krijg je het er tegenwoordig bij dan? Mijn voorkeur gaat vooralsnog toch naar Fibaro en HA uit, sorry :)
Ja advanced flows zit standaard bij de Homey Pro ‘23 en die is ook stuk sneller dan zijn voorganger. Dat model komt uit 2019, productie datum kan uiteraard wel 21 zijn.
Kom zelf van HomeKit en heb de HP 23 sinds de release en erg tevreden over. Juist erg flexibel en snel en groot aanbod apps / community driven.

Zowel plug & play, alsmede stuk verder kunnen gaan als je dat leuk vind (Homey Script) of zelf stappen maken in app dev :)

Haha, geen sorry nodig ieder zijn eigen voorkeur uiteraard!

[ Voor 12% gewijzigd door Axel op 17-02-2024 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
GeeMoney schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:48:
[Afbeelding]

Ik merk dat ik de laatste jaren juist minder gedoe wil en de flexibiliteit voor lief neem. Met kinderen en legio andere hobby’s moet het gewoon werken en dat lukt tot op heden goed :)

Alleen het rechtstreeks koppelen van een Hue lamp is nog niet gelukt. Morgen een nieuwe poging.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Mochten er hier mensen de spullen van Hue rechtstreeks op de Homey willen aansluiten met de "Hue without the Bridge" app..... waar dat voor de oude Hue sensor (die je met een speld moet resetten) wel lukte lukt dat met de nieuwere (die een witte knop aan de achterzijde heeft) dus mooi niet.

Balen maar ik ga dus op zoek naar alternatief. De Ikea sensoren werken wel lekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
Oh, dat werkt prima, alleen je moet de app via de CLI installeren.

De app:
https://github.com/JohanBendz/com.philips.hue.zigbee

Tutorial:
https://community.homey.app/t/how-to-cli-install-method/198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:07:
Mochten er hier mensen de spullen van Hue rechtstreeks op de Homey willen aansluiten met de "Hue without the Bridge" app..... waar dat voor de oude Hue sensor (die je met een speld moet resetten) wel lukte lukt dat met de nieuwere (die een witte knop aan de achterzijde heeft) dus mooi niet.

Balen maar ik ga dus op zoek naar alternatief. De Ikea sensoren werken wel lekker?
Vooralsnog krijg ik hier een ledstrip niet gekoppeld. Wel gereset mijn de AB maar de Homey ziet 'm niet. Vandaag geen zin in gehad om verder mee te klooien :)

Alles van Ikea koppelt overigens moeiteloos voor zover.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_JE
Niet nodig hoor om deze via CLI te installeren, staat gewoon in de store + de test versie (welke goed werkt)
https://homey.app/nl-nl/a...-without-the-bridge/test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
master_JE schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:55:
[...]

Niet nodig hoor om deze via CLI te installeren, staat gewoon in de store + de test versie (welke goed werkt)
Awesome, ik denk dat ik gewoon gewend was aan die dingen clonen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Top, daar doet die andere het wel. Ik vond de andere manier ook al te omslachtig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 06:49
Ik heb sinds een paar maanden een 2e hands Homey. Mijn dochter van 12 heeft een led strip op haar kamer en dus een Homey account. Mijn dochter van 9 heeft nu ook wat slimme apparaten op haar kamer maar ik wil haar eigenlijk een account geven voor de apparaten op haar eigen kamer.

Kan dit? Of (nog) niet?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
sorted.bits schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Awesome, ik denk dat ik gewoon gewend was aan die dingen clonen.

Thanks!
D-e-n schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:28:
[...]

Top, daar doet die andere het wel. Ik vond de andere manier ook al te omslachtig eigenlijk
Ja de CLI is inderdaad omslachtig. Wat ik wel jammer en ergens zorg wekkend vind is dat deze grote en nogal belangrijke app maar één ontwikkelaar heeft :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
miel schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:35:
Ik heb sinds een paar maanden een 2e hands Homey. Mijn dochter van 12 heeft een led strip op haar kamer en dus een Homey account. Mijn dochter van 9 heeft nu ook wat slimme apparaten op haar kamer maar ik wil haar eigenlijk een account geven voor de apparaten op haar eigen kamer.

Kan dit? Of (nog) niet?
Voor zover is het nog niet mogelijk om per gebruiker rechten toe te kennen aan bepaalde apparaten.
En om apparaten te verbergen.

Ik heb net op het community forum van Homey gekeken.en er is ook een betaalde app die je volledig zou moeten kunnen inrichten naar gelang de gebruiker.
https://hdashboards.app
https://homey.app/nl-nl/a...on/HDashboards-companion/

Ik gebruik het niet en heb het ook niet geprobeerd. Maar misschien kan je er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
master_JE schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:39:
[...]

[...]

Ja de CLI is inderdaad omslachtig. Wat ik wel jammer en ergens zorg wekkend vind is dat deze grote en nogal belangrijke app maar één ontwikkelaar heeft :-(
Inderdaad. Maar ik wil het echt zonder Bridge doen nu dus dit wil ik echt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
[...]

Ik weet het al weer, ik had een device nodig die later was toegevoegd, dus die zat nog niet in de test versie, maar wel in de repo.
master_JE schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:39:
[...]

[...]

Het is in ieder geval open-source, dat maakt al veel uit.

Verder is het voordeel van die apps natuurlijk dat je niet afhankelijk bent van een update vanuit Homey, die kunnen gewoon langzaam uitrollen. Als je soms kijkt wat er bij HA allemaal stuk gaat per release, dan ben ik blij dat ik daar af ben.

Dit heeft weer zijn eigen nadelen. Bijvoorbeeld dat wanneer die ontwikkelaar zijn repo weg zou halen (en er geen fork is), je de app in zijn geheel verliest.

[ Voor 45% gewijzigd door sorted.bits op 19-02-2024 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
miel schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:35:

Kan dit? Of (nog) niet?
Je kunt haar een gastaccount geven, dan kan ze wel apparaten/flows starten, maar niets wijzigen.

https://support.homey.app...ng-user-accounts-on-Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 12-08 15:30
veetee schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Je kunt haar een gastaccount geven, dan kan ze wel apparaten/flows starten, maar niets wijzigen.

https://support.homey.app...ng-user-accounts-on-Homey
Ja, en ook die van haar zus ... lekker elkaar trollen dus.
Helaas zou Homey hier een betere interne oplossing voor mogen/moeten verzinnen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 21:22
Ik heb een beetje een bijzondere vraag denk ik.
Ik wil binnenkort een aantal (ong 10) kinderen uit groep 8 met bovenmatige interesse voor computers, 3d printen etc een dagdeel laten kennismaken met Smart home. Wat is het, waarom zou je het willen, de waf-factor etc.
Maar ik zou ze ook heel graag wat willen laten prutsen en bijv een advanced flow bij Homey laten maken. Ik kan dan wat apparaten (mijn Homey, wat Pir's, lampen, deursensor etc) meenemen en hun laten prutsen. Maar de vraag is, hoe kan ik hen dat laten doen op het netwerk van school zonder dat mijn eigen flows geraakt worden of ik mijn Homey moet resetten.

Ik hoor graag jullie ideeen over hoe ik dit slim kan aanpakken. Of heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Mag uiteraard ook in een Pb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 07:11

vanenkelen

uhmmm.....speechless

arene schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:48:
Ik heb een beetje een bijzondere vraag denk ik.
Ik wil binnenkort een aantal (ong 10) kinderen uit groep 8 met bovenmatige interesse voor computers, 3d printen etc een dagdeel laten kennismaken met Smart home. Wat is het, waarom zou je het willen, de waf-factor etc.
Maar ik zou ze ook heel graag wat willen laten prutsen en bijv een advanced flow bij Homey laten maken. Ik kan dan wat apparaten (mijn Homey, wat Pir's, lampen, deursensor etc) meenemen en hun laten prutsen. Maar de vraag is, hoe kan ik hen dat laten doen op het netwerk van school zonder dat mijn eigen flows geraakt worden of ik mijn Homey moet resetten.

Ik hoor graag jullie ideeen over hoe ik dit slim kan aanpakken. Of heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Mag uiteraard ook in een Pb.
Contact opnemen met Homey? Casus voorleggen en vragen of zij mee kunnen denken? Wellicht een Homey (bridge) in bruikleen beschikbaar voor zoiets?

• GeeMoney
Iemand bekend met Insights dat waardes kleiner dan 10 niet lekker worden weergegeven ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_XK9kZBWQw35cwPKt32cs2sVkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Use8rTDjQniKMQuRde3EVVVl.png?f=fotoalbum_large

De CV druk schommelt tussen de 1.40 en 1.69 ongeveer maar zoals de y-as laat zien, geeft hij 4x een waarde 1 om dan naar 2 te gaan.
Ik heb dit met meerdere charts die vooral laag in aantallen zijn. Alles boven de 10 lijkt wel goed te gaan.

Hier bijvoorbeeld van eenzelfde type device en eigenschappen een chart die wel goed gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di49m3gUubufV2Hdv6U60IvfJF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SyKOsgHT0r4YHm2pDaF5qMXJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 22-02-2024 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Heb ik ook inderdaad, best vervelend. Je kunt overigens wel de CSV downloaden mocht je iets specifieker willen weten.

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.