Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

deejeebv schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Je kunt ook een inbouwschakelaar nemen, bijvoorbeeld van sonoff, shelly of fibaro.
Je bedoeld inbouw stopcontact die je vervolgens schakelt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 21:04
JB schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:36:
[...]

In elk geval de schakelaar in een een inbouwdoos, vandaar direct naar de sirene, of via een geschakeld stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deejeebv schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:38:
[...]

In elk geval de schakelaar in een een inbouwdoos, vandaar direct naar de sirene, of via een geschakeld stopcontact.
Is een optie maar dan vervalt de accu functie, of een domme moet die ook hebben. Nog niet naar gekeken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:31
JB schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Als je nu nog geen oplossing hebt zien langs komen, dan kun je nog een stekkerdoosje onder je bed leggen met daar je "Bulb" schakelbare stopcontact in doen.

Graag in oplossingen denken ipv problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:56
Kan je dan niet onderhand beter een nest speaker oid in je slaapkamer leggen?
Heb je gelijk een wekker, muziekje, alarmsysteem, deurbelmelder weetikveelwatallemaalniet.
Op volume 100% gaan die dingen hard zat om de gemiddelde nederlander wakker te krijgen.

Juist dat accu verhaal maakt dit moeilijker, maar aan de andere kant ...
Als je stroom uitvalt, werkt je zigbee netwerk dan nog wel voldoende qua routers om je alarm te bereiken zodat die aan het janken slaat?

Ik denk dat je met het verhaal 'accu' en 'noodstroom' naar hele andere oplossingen moet kijken om een sluitend (brand)alarm systeem te hebben in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zilverdael80 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:44:
Kan je dan niet onderhand beter een nest speaker oid in je slaapkamer leggen?
Heb je gelijk een wekker, muziekje, alarmsysteem, deurbelmelder weetikveelwatallemaalniet.
Op volume 100% gaan die dingen hard zat om de gemiddelde nederlander wakker te krijgen.

Juist dat accu verhaal maakt dit moeilijker, maar aan de andere kant ...
Als je stroom uitvalt, werkt je zigbee netwerk dan nog wel voldoende qua routers om je alarm te bereiken zodat die aan het janken slaat?

Ik denk dat je met het verhaal 'accu' en 'noodstroom' naar hele andere oplossingen moet kijken om een sluitend (brand)alarm systeem te hebben in huis.
Ja zit ook wat in, doordat de rookmelders een extra hop nodig hebben via de Homey ga ik inderdaad ook nat wanneer deze uitvalt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Peterhardenberg schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Als je nu nog geen oplossing hebt zien langs komen, dan kun je nog een stekkerdoosje onder je bed leggen met daar je "Bulb" schakelbare stopcontact in doen.

Graag in oplossingen denken ipv problemen.
Daar rijdt "Truus" :D

edit:
virtual wall

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 05-01-2024 13:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
JB schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:49:
[...]

Waar lees jij dat ik ze niet heb? Ik wil degene die in de garage afgaat ook horen als ik in bed lig...

De Z-wave (en de meeste Zigbee) rookmelders van Heiman zijn slim maar ook dom, want kunnen niet (ook) als sirene fungeren als er een andere af gaat.
Helaas worden de Zigbee van Heiman niet ondersteund in Homey.
Overigens heeft Heiman wel Sirenes (Zwave) die ondersteund worden

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Heeft iemand ook ervaring met deze stekker koppelen aan Homey? De Tuya app voor Homey is alleen voor zigbee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnKm2G39eMa_E1VmPET2ffPOQ2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sKSeehpUfCMQGAouxt7YiRLo.png?f=fotoalbum_large

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:42
wfveennl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:47:
Heeft iemand ook ervaring met deze stekker koppelen aan Homey? De Tuya app voor Homey is alleen voor zigbee.

[Afbeelding]
Geen ervaring met die plug, maar je hebt wel de tuya cloud app deze zou denk ik wel moeten werken. Ik gebruik deze voor andere wifi stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Bij mij gaan de lampen op rood, omdat je dan ook meer ziet in rook dan met 100% wit.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Weet je dat zeker?
Mijn WiFi pluggen werken best prima met de Tuya cloud v1.1.23 app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:26
KSR schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:41:
[...]

Bij mij gaan de lampen op rood, omdat je dan ook meer ziet in rook dan met 100% wit.
Ja goeie, dit was inderdaad ook iets wat ik mij afvroeg. Of wit juist niet verblindend werkt… Even gegoogled en het hangt ook van de rook af. Witte of zwarte rook en alles ertussenin. Bij verschillende sites staat dat rood, oranje of groen het beste werkt in de meeste situaties 😅

Eigenlijk zou het beste een licht strip over de vloer zijn zoals in een vliegtuig 😅

[ Voor 19% gewijzigd door sjoerdvd op 05-01-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Met Rainbird integratie, ben ik nu volledig over van Home Assistant naar Homey. Het bevalt me eigenlijk wel en heb ik voor dingen die ik mistte gewoon zelf work-arounds gemaakt.

Van het zomer even kijken hoe de warmtepomp van het Zwembad hieraan gekoppeld gaat worden, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Rainbird integratie kan je vanaf mijn Github repo installeren. Het is nog erg beta, maar werkt hier prima ondertussen.

https://github.com/sorted-bits/com.sortedbits.rainbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56

[Afbeelding]
Ja die werken prima met Tuya cloud! Heb deze ook (of een variant daarvan, want ze gaan onder verschillende merken over de bank maar zijn onderhuids meestal hetzelfde. Als ze toe te voegen zijn in de standaard Tuya app werkt het ook in Homey.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:55
sorted.bits schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:06:
Met Rainbird integratie, ben ik nu volledig over van Home Assistant naar Homey. Het bevalt me eigenlijk wel en heb ik voor dingen die ik mistte gewoon zelf work-arounds gemaakt.

Van het zomer even kijken hoe de warmtepomp van het Zwembad hieraan gekoppeld gaat worden, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Rainbird integratie kan je vanaf mijn Github repo installeren. Het is nog erg beta, maar werkt hier prima ondertussen.

https://github.com/sorted-bits/com.sortedbits.rainbird
Kun je mij uitleggen hoe dit werkt? Ik heb ook een Rainbird en wil die ook graag via de Homey bedienen.Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Hassebassie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Kun je mij uitleggen hoe dit werkt? Ik heb ook een Rainbird en wil die ook graag via de Homey bedienen.Thanx
Als ik het goed heb werkte het in het begin met de Homey Pro 2019 op deze manier.
https://community.homey.app/t/how-to-cli-install-method/198
Maar met de Homey Pro 2023 is er veel veranderd. Daar staat in het genoemde topic ook veel over.
Dus niet zomaar beginnen met wat er bovenaan in het topic staat.
Maar je kan ook even het antwoord afwachten van @sorted.bits

edit post ivm verkeerde poster genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 06-01-2024 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
mike123 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:47:
[...]

Als ik het goed heb werkte het in het begin met de Homey Pro 2019 op deze manier.
https://community.homey.app/t/how-to-cli-install-method/198
Maar met de Homey Pro 2023 is er veel veranderd. Daar staat in het genoemde topic ook veel over.
Dus niet zomaar beginnen met wat er bovenaan in het topic staat.
Maar je kan ook even het antwoord afwachten van @Hassebassie
@Hassebassie

Deze heb ik inderdaad ook gevolgd voor een aantal apps. Mocht het niet werken, laat t me even weten.

Ik moet nog een aantal icoontjes toevoegen voor ik hem in kan dienen voor certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:16
bing69 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:57:
[...]

Helaas worden de Zigbee van Heiman niet ondersteund in Homey.
Overigens heeft Heiman wel Sirenes (Zwave) die ondersteund worden
Echt wel, ik heb hier 3 Heiman rookmelders en 1 CO-melder aan Homey hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:02
veetee schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Ik heb wel interesse in hoe je dat gedaan hebt?
Laatste keer dat ik keek, kon ik Heimann rookmelder nog niet koppelen. (Zigbee)
(Is al wel een tijdje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:03
Blabla13 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Gaat om de Z-Wave variant die gekoppeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
Axel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Gaat om de Z-Wave variant die gekoppeld kan worden.
Die zie ik idd wel terugkomen in de app.
Zonder vooronderzoek had ik de zigbee variant al gekocht. De xiaomi zigbee rookmelders waren ineens richting 100 euro gegaan in plaats van ongeveer 30 eerst. Die heb ik 2, maar ik had nog een derde nodig voor in huis.

Ik blijf hopen op een app die er vast ooit nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:14
Heeft iemand een voorbeeld van een werkende flow van Afval Herinnering 2.0?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:37
vuurtjih schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:35:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/II_pJJx2KZP4M2UxjQqBfcjcx5o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qm9cFWO62x916NeWcLwmMRFE.png?f=fotoalbum_large
Heel simpel maar wel effectief.
Wel eerst alles invullen bij homey zelf:
Instellingen
Onderaan apps
Afval herinneringen 2.0
En dan postcode ect invullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
veetee schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Vertel eens meer, hoe dan?? We praten over Heiman Zigbee he......

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
Via de wekker op een vast tijdstip:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhPNLg_1a0OLGN8WL5N8aL551l4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/udRJHngbuwBCruJuZGNfDhC0.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilverdael80
1: spul aan straat zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDjzELztkSkm9xfOLBDN1UAAv6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e59dTP3iY6v2A1jVIRJDautr.png?f=fotoalbum_large

2: spul naar binnen halen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouiL5GUswgg64813Cw9uZvaKlyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q8qDILuARextWIZHcKGlPres.png?f=fotoalbum_large

Wellicht allemaal een beetje 'te' maar het werkt hier prima.
één notificatie, ook wanneer er meerdere dingen de volgende dag worden opgehaald vond ik belangrijk.
Wanneer ik de straat in rijd, krijg ik de notificatie zodat ik mijn jas nog aan heb en gelijk door kan lopen :*)
Als ik de hele dag thuis ben, krijg ik de notificatie op een gezette tijd. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
bing69 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:06:
[...]

Via de wekker op een vast tijdstip:
Helaas werkt dat niet wanneer afval op een andere dag dan 'normaal' wordt opgehaald denk ik?
Of pas je die wekkers handmatig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNzzzIdQBnfaRSwD0RZTzEEqNWo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eLJVSHzoK2x1Mi8Lj4sYwRvH.png?f=fotoalbum_large

Wekker doordeweeks Dinsdag t/m Vrijdag. Als er een container is dan komt de melding, anders niet

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:14
Tim123 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:19:
[...]

[Afbeelding]
Heel simpel maar wel effectief.
Wel eerst alles invullen bij homey zelf:
Instellingen
Onderaan apps
Afval herinneringen 2.0
En dan postcode ect invullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNjFY2WmE8PCk-rVubq0oMbB4vk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crBxgbkSRitfhWAjhkH9Pibb.jpg?f=fotoalbum_large

Zou moeten werken lijkt mij? Maar bij testen geeft hij een uitroepteken. Of werkt het testen ook alleen als het morgen opgehaald wordt :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
vuurtjih schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:04:
[...]

[Afbeelding]

Zou moeten werken lijkt mij? Maar bij testen geeft hij een uitroepteken. Of werkt het testen ook alleen als het morgen opgehaald wordt :+
Inderdaad, als morgen niet de ophaaldag is krijg ik ook een uitroepteken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:50
Volgens mij kan het met Afval Herinnering 2.0 eenvoudiger. De parameter "Morgen opgehaald" vertelt welk type afval wordt opgehaald, zodat er geen separate berichten met afvaltype naar Whatsapp/email etc. nodig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKp9qIO__8TAg3Q38ndDXM_WjnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxlMYgvXAw8Hh7jBhTeWvbUG.jpg?f=fotoalbum_large

PS: bij geavanceerde flow geen uitroepteken als niet aan de voorwaarden wordt voldaan, maar een geel onderlijnde voorwaarde (= voldoet niet).
Overigens kan ik iedereen aanraden om alleen met geavanceerd flows te werken, doordat je een aanvankelijk eenvoudige flow makkelijk kunt uitbreiden. Enige nadeel is, dat je de geavanceerde flow niet kunt onderhouden in de phone/tablet Homey app.

[ Voor 28% gewijzigd door Amersfoort op 08-01-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
Kun je die niet koppelen via de KlikAanKlikUit (Zigbee) app?

Ik heb deze rookmelders: https://www.coolblue.nl/p...kuit-zsdr-850-3-jaar.html, die lijken er verdomd veel op. Ook Zigbee, gekoppeld via KlikAanKlikUit (Zigbee) app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier toevallig ook problemen met inloggen? Wanneer ik via de app wil inloggen krijg ik een 500 error. En via de website ook. ( zelfde server waarschijnlijk )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36
Webgnome schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:20:
Heeft iemand hier toevallig ook problemen met inloggen? Wanneer ik via de app wil inloggen krijg ik een 500 error. En via de website ook. ( zelfde server waarschijnlijk )
Same.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt weer te werken.. Misschien een maandag ochtend bugje :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
sjoerdvd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:32:
Kun je die niet koppelen via de KlikAanKlikUit (Zigbee) app?

Ik heb deze rookmelders: https://www.coolblue.nl/p...kuit-zsdr-850-3-jaar.html, die lijken er verdomd veel op. Ook Zigbee, gekoppeld via KlikAanKlikUit (Zigbee) app.
Koppelen lukt dan inderdaad wel, komt er alleen als onbekend Zigbee apparaat bij te staan. Ook kunnen er geen flows gemaakt worden :(

[ Voor 4% gewijzigd door bing69 op 08-01-2024 10:35 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
bing69 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:22:
[...]

Koppelen lukt dan inderdaad wel, komt er alleen als onbekend Zigbee apparaat bij te staan. Ook kunnen er geen flows gemaakt worden :(
Hmmm, ook niet met de 'Als Rookalarm' ging aan' kaart? (en/of brandalarm) Of herkent ie het ook niet als rookalarm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4ydjN_Zfut0USnQR-7kjmHW0-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WuH0n05zAxgSmfBmt9r6gpB1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Ik ben sinds dit weekend ook "trotse" bezitter van de Homey Pro 2023. Maar wat een teleurstelling tot nu toe zeg....
De eerste die ik had stopte er binnen een paar minuten meer, bleek dat de voeding defect was. Dan kan ik wel een andere voeding aansluiten maar ik heb hem toch maar omgeruild bij de MediaMarkt.
De tweede had ik nogal gedoe mee die op mijn WiFi werkend te krijgen, uiteindelijk 5GHz uitgezet toen kon ik hem toevoegen. In eerste instantie lijkt alles redelijk te werken, ik kom van Domoticz op mijn NAS en bijna alles werkt ook op de Homey. Maar wat super vervelend is is dat hij elke ochtend "offline" is tot nu toe. De rainbow ring draait gewoon maar in de app is hij offline. Ook hier vermoed ik een slechte voeding?!? dit weet ik nog niet zeker hij hangt nu aan een andere adapter.

Al met al een beetje teleurstellend voor een apparaat van 399 euro. Nadat ik een aantal jaar geleden de oude Homey pro al eens had verkocht omdat het allemaal voor geen meter werkte had ik gehoopt dat het bij de nieuwe allemaal wat beter zou werken maar helaas.

De eerste indruk van dit soort apparaten (en bijna alles) is heel erg belangrijk dat basic functionaliteit (zoals WiFi werkend krijgen) dan niet goed werkt is gewoon heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:42
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:37:
Ik ben sinds dit weekend ook "trotse" bezitter van de Homey Pro 2023. Maar wat een teleurstelling tot nu toe zeg....
De eerste die ik had stopte er binnen een paar minuten meer, bleek dat de voeding defect was. Dan kan ik wel een andere voeding aansluiten maar ik heb hem toch maar omgeruild bij de MediaMarkt.
De tweede had ik nogal gedoe mee die op mijn WiFi werkend te krijgen, uiteindelijk 5GHz uitgezet toen kon ik hem toevoegen. In eerste instantie lijkt alles redelijk te werken, ik kom van Domoticz op mijn NAS en bijna alles werkt ook op de Homey. Maar wat super vervelend is is dat hij elke ochtend "offline" is tot nu toe. De rainbow ring draait gewoon maar in de app is hij offline. Ook hier vermoed ik een slechte voeding?!? dit weet ik nog niet zeker hij hangt nu aan een andere adapter.

Al met al een beetje teleurstellend voor een apparaat van 399 euro. Nadat ik een aantal jaar geleden de oude Homey pro al eens had verkocht omdat het allemaal voor geen meter werkte had ik gehoopt dat het bij de nieuwe allemaal wat beter zou werken maar helaas.

De eerste indruk van dit soort apparaten (en bijna alles) is heel erg belangrijk dat basic functionaliteit (zoals WiFi werkend krijgen) dan niet goed werkt is gewoon heel erg slecht.
Ik heb de mijne via een internet adapter, maar heb je al de laatste firmware versie geinstalleerd? Ik lees op https://homey.app/en-us/w...-2023-firmware-changelog/ de volgende wijziging:
Wi-Fi

Adds Wi-Fi connection monitoring which actively reconnects when the connection was unexpectedly lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Zit de juiste adapter er wel bij. De eerste adapters waren 5V, deze zijn vervangen door 5,2V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Amersfoort schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:16:
Volgens mij kan het met Afval Herinnering 2.0 eenvoudiger. De parameter "Morgen opgehaald" vertelt welk type afval wordt opgehaald, zodat er geen separate berichten met afvaltype naar Whatsapp/email etc. nodig zijn.
[Afbeelding]

PS: bij geavanceerde flow geen uitroepteken als niet aan de voorwaarden wordt voldaan, maar een geel onderlijnde voorwaarde (= voldoet niet).
Overigens kan ik iedereen aanraden om alleen met geavanceerd flows te werken, doordat je een aanvankelijk eenvoudige flow makkelijk kunt uitbreiden. Enige nadeel is, dat je de geavanceerde flow niet kunt onderhouden in de phone/tablet Homey app.
Nog simpeler, wel aangeven in de Afval Herinneringen app welk vuil er op gehaald wordt bij jou (oftewel wat er _niet_ wordt opgehaald):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkizORb-l9S0k7fFzR18ETMzPNI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vg7SgelKiSRLlRGDRcG7Trrl.png?f=user_large

en dan het flowtje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDqvWnQ-G9XW6AdI6eBrmLJ0oTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XfWZaeQPZyXtkfWRB2idIK9n.png?f=fotoalbum_large
Ik hoor het graag in de avond, zodat ik alvast de bak(ken) klaar kan zetten.
;)

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 08-01-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits

Oei, dat is inderdaad geen goede start, maar ik zou toch aanraden om te beginnen met een ethernet adapter, want dat maakt toch al veel uit.

Verder was er vanochtend een storing geloof ik. Waar ik zelf nog niet helemaal over nagedacht had, was dat je natuurlijk wel weer afhankelijk bent van de cloud van een andere partij, ipv alleen die van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

prakka schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Ik heb de mijne via een internet adapter, maar heb je al de laatste firmware versie geinstalleerd? Ik lees op https://homey.app/en-us/w...-2023-firmware-changelog/ de volgende wijziging:

[...]
Het eerste wat hij automatisch deed is upgraden naar de laatste software versie, tenminste daar ga ik van uit dat het de laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
sjoerdvd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:58:
[...]

Hmmm, ook niet met de 'Als Rookalarm' ging aan' kaart? (en/of brandalarm) Of herkent ie het ook niet als rookalarm.

[Afbeelding]
Oei, daar had ik niet gekeken. Kijk meestal bij de App.
Dus ze er ff ingezet maar bij een testalarm reageert er jammer genoeg niet.....
Ook in de history verschijnt er niets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iteoa0nKVtx2lGqNx9P2q1Q4ZVg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fxwMbGfhnZvhvmbZ0LQgX1yL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WcN3o8U9vieWlVH6VwAjoa8--M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GHknB0D0gWmx0O2IrYOQRzXx.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

sorted.bits schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:27:
[...]

Oei, dat is inderdaad geen goede start, maar ik zou toch aanraden om te beginnen met een ethernet adapter, want dat maakt toch al veel uit.
Op de plek waar ik hem wil heb ik geen ethernet beschikbaar.
Mijn WiFi signaal is in principe heel stabiel en ik heb nooit ergens problemen mee.
Als dit niet goed werkt moet Athom hem niet zo verkopen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
bing69 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:34:
[...]

Oei, daar had ik niet gekeken. Kijk meestal bij de App.
Dus ze er ff ingezet maar bij een testalarm reageert er jammer genoeg niet.....
Ook in de history verschijnt er niets...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan zal het niet werken. Op Homey forum staan ook meerdere mensen die inderdaad de Heimann hebben geruild voor de KAKU Zigbee rookmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:38:
[...]

Mijn WiFi signaal is in principe heel stabiel en ik heb nooit ergens problemen mee.
En zat de juiste adapter erbij? 5,2V ipv 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:38:
[...]

Hangt je NAS normaal ook aan Wifi, of hangt die wel aan ethernet? Want dat is een beetje lastig vergelijken natuurlijk. Ook zou ik een home automation hub nooit aan wifi hangen, maar altijd aan ethernet, ivm hoe cruciaal een goede werking is.

Je kan de hub natuurlijk gewoon naar een plek verplaatsen waar je wel ethernet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

mike123 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:57:
[...]

En zat de juiste adapter erbij? 5,2V ipv 5V.
Net even gecheckt en ja het is de 5.2V versie.
Nu weer een reboot gedaan wel een rainbow ring maar ... "offline"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Starten de flows wel? Maw is homey zelf wel "online" maar kan je hem zelf niet benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Staat je Homey niet toevallig precies op punt dat hij van AP naar AP springt? Ik gebruik zelf vanaf het eerste moment een ethernet adapter en nog nooit issues ervaren met de Homey...

[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 08-01-2024 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
Om dan toch nog maar eens een tegengeluid te laten horen en @Gorefest een hart onder de riem te steken.

Als ik de fora moet geloven ben ik 1 van de hele weinigen die op een homey 2016 eigenlijk nog nooit connectiviteitsproblemen heeft gehad.
Kan me niet meer herinneren dat het is geweest en zeker in het begin waren de firmwares niet altijd volwassen. ;)

Het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Nu hele wifi op 2,4 GHz gezet en voila hij maakt weer verbinding. Ook was er inderdaad een nieuwe firmware versie die ook maar gelijk geforceerd er op gezet. En een andere voeding aangesloten (5.2V). Nu eens afwachten wat hij morgen doet en dan eens proberen weer ook 5GHz aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Tim123 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Starten de flows wel? Maw is homey zelf wel "online" maar kan je hem zelf niet benaderen?
Die deden het ook niet alles was donker toen ik thuis was :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Die deden het ook niet alles was donker toen ik thuis was :-(
Dat is inderdaad wel vervelend idd. Ik ken het wel dat homey soms offline lijkt te zijn als ik de app open, maar alle flows ed werken dan wel gewoon.

Hoe "praat" homey met je apparaten? Ook via wifi, of ook andere protocollen (z-wave, zigby, 433Mhz, ect)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Je zou kunnen proberen de laatste software nogmaals te installeren maar dan via een pc en een usb kabel.
Je kan Homey Pro 2023 rechtstreeks aan de pc koppelen en software updaten en ook een backup maken.
Ik weet het niet zeker maar eerst de knop onderin Homey indrukken, aansluiten op een usb poort en dan de knop los.
Nu zou hij gevonden moeten worden.
EN de rest van de info gevonden.
https://support.homey.app...2023-to-a-PC-Mac-with-USB
Misschien nogmaals terug naar fabrieksinstellingen na de update.
Info over de LED ring.
https://support.homey.app...Pro-Early-2023-s-LED-Ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
Gorefest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:38:
Nu hele wifi op 2,4 GHz gezet en voila hij maakt weer verbinding. Ook was er inderdaad een nieuwe firmware versie die ook maar gelijk geforceerd er op gezet. En een andere voeding aangesloten (5.2V). Nu eens afwachten wat hij morgen doet en dan eens proberen weer ook 5GHz aan te zetten.
Heeft homey een eigen IP adres, en hoe is je netwerk opgebouwd? Via de modem die standaard geleverd word door je provider, heb je zelf een Mesh netwerk opgebouwd, of werk je bijvoorbeeld met repeaters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:55
sorted.bits schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:06:
[...]

@Hassebassie

Deze heb ik inderdaad ook gevolgd voor een aantal apps. Mocht het niet werken, laat t me even weten.

Ik moet nog een aantal icoontjes toevoegen voor ik hem in kan dienen voor certificering.
Ik denk dat ik je officiële app afwacht als deze is toegevoegd in de App store van Homey. Ben heel benieuwd! Kan ik flows bouwen die rekening houden met de weersverwachting en vooral ook of het gaat regenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Plot twist, vannacht was hier ook alles in de war.

Devices offline, lampen die niet aangingen, motion sensors die het niet deden. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar dit was echt vervelend. Het enige wat ik gisteravond voordat ik naar bed ging, gedaan had, was de zolder-thermometer opnieuw koppelen, want die was zijn verbinding kwijt (ook raar...).

Ik heb na de vorige disconnects alle INNR hardware gewoon vervangen, want die waren verdacht (althans, dat werd gesuggereerd).

Hmmz, ik kijk nu pas in de tijdlijn, en zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-HuCrruGYkUpl9FYYlOJwF-1z8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HOcQ9E7GFZ3t457efg6PvXBP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
@sorted.bits Had hem gistermiddag geupdate en bij mij was hij vannacht ook helemaal door de war leek het wel. Vanochtend stond hij offline, sta je daar mooi in het donker met een zaklamp te schijnen :+.

Na een power cycle leek hij het weer te doen, heb er 2 updates geleden ook al een keer last van gehad. Erg raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Hier doet alles het nog vanochtend.
Nu kijken wat het issue opgelost heeft
  1. Voeding
  2. WiFi op 2.4GHz
  3. Software update naar 10.2.1
Ik ga maar eerst de WiFi doen want dat is thuis toch handiger.

@Tim123 Ik heb thuis een Dreammachine Pro met 2 Unifi APs er achter. Dit werkt eigenlijk altijd prima voor al mijn andere devices. In unifi kon ik ook zien dat de Homey geen verbinding had en echt offline was.
Maargoed vanochtend deed alles het nog dus so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
gerbenp schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:49:
@sorted.bits Had hem gistermiddag geupdate en bij mij was hij vannacht ook helemaal door de war leek het wel. Vanochtend stond hij offline, sta je daar mooi in het donker met een zaklamp te schijnen :+.

Na een power cycle leek hij het weer te doen, heb er 2 updates geleden ook al een keer last van gehad. Erg raar.
Ik heb automatische Updates uit staan voor Homey.
Ik kan dan zelf bepalen wanneer ik hem update. En nadat Homey na de update weer is opgestart reset ik hem zelf ook nog een keer.
Gen last gehad dat alles ineens niet meer werkt.
Al zou het zelf opnieuw opstarten niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:30
@mike123 Dat is het hele mooie ook, die heb ik uitgeschakeld staan zelfs ook om die reden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Slim idee, ook maar uitgezet. Enig idee of ze meelezen van Homey? Want het lijkt me handige info voor ze om te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
renzo4000 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Ja die werken prima met Tuya cloud! Heb deze ook (of een variant daarvan, want ze gaan onder verschillende merken over de bank maar zijn onderhuids meestal hetzelfde. Als ze toe te voegen zijn in de standaard Tuya app werkt het ook in Homey.
Wat bedoel je met Tuya cloud? Met de Tuya app werkt het maar in Homey zie ik maar één Tuya app en die is voor Zigbee. Toevoegen van deze WiFi stekker lukt niet... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
sorted.bits schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:46:
Slim idee, ook maar uitgezet. Enig idee of ze meelezen van Homey? Want het lijkt me handige info voor ze om te weten?
Denk dat ze het wel weten.
Dit word ook regelmatig als tip gegeven op het community forum van Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
wfveennl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Wat bedoel je met Tuya cloud? Met de Tuya app werkt het maar in Homey zie ik maar één Tuya app en die is voor Zigbee. Toevoegen van deze WiFi stekker lukt niet... helaas.
https://homey.app/nl-nl/app/com.tuya.cloud/Tuya-cloud/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
wfveennl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Dit zie ik in de Homey app store.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PctXrsnj7bUlOWCv5Kaxbv1SywY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0BGyunwoKsW4gGZN511hx6H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Oké, wist niet dat deze bestond. Bedankt! Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Ik heb een verwarming (Eurom Sani 400 Wifi) die via de Tuya Smart app kan bedienen. Ik kan daar ook een gevraagde temperatuur instellen. In Homey heb ik hem gekoppeld via Tuya cloud. Ik kan nu in de Homey app hem alleen aan en uit zetten en kan geen temperatuur instellen.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
deejeebv schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:33:
Ik heb een verwarming (Eurom Sani 400 Wifi) die via de Tuya Smart app kan bedienen. Ik kan daar ook een gevraagde temperatuur instellen. In Homey heb ik hem gekoppeld via Tuya cloud. Ik kan nu in de Homey app hem alleen aan en uit zetten en kan geen temperatuur instellen.
Iemand ervaring?
Kan je wel de temperatuur zien die gemeten is :?
Het is een omweg maar dan kan je met een flow de temperatuur regelen
Als temp lager is dan -> aan
Als temp hoger is dan -> uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
ybos schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Kan je wel de temperatuur zien die gemeten is :?
Het is een omweg maar dan kan je met een flow de temperatuur regelen
Als temp lager is dan -> aan
Als temp hoger is dan -> uit
Nee ook niet, heb wel een andere sensor in dezelfde ruimte, dus zou het op die manier wel moeten kunnen. Maar in de documentatie van de app staan wel kaarten voor de thermostaat, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
deejeebv schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:57:
[...]

Nee ook niet, heb wel een andere sensor in dezelfde ruimte, dus zou het op die manier wel moeten kunnen. Maar in de documentatie van de app staan wel kaarten voor de thermostaat, vandaar mijn vraag.
Wordt ie wel als verwarming/thermostaat herkend?
Niet als een 'onbekend Zigbee device'...

Die kennen namelijk alleen aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Blabla13 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Wordt ie wel als verwarming/thermostaat herkend?
Niet als een 'onbekend Zigbee device'...

Die kennen namelijk alleen aan/uit.
Hij is herkent als verwarming. Niet via de Tuya Zigbee app, maar via Tuya cloud. Ook de gewone Tuya app geprobeerd met zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
deejeebv schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Hij is herkent als verwarming. Niet via de Tuya Zigbee app, maar via Tuya cloud. Ook de gewone Tuya app geprobeerd met zelfde effect.
Het wil ook nog wel eens lukken om in het developer menu het desbetreffende apparaat te interviewen. Dus onder Zigbee, op de 3 puntjes klikken naast het apparaat en dan klikken op interview.
Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
mike123 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:21:
[...]

Het wil ook nog wel eens lukken om in het developer menu het desbetreffende apparaat te interviewen. Dus onder Zigbee, op de 3 puntjes klikken naast het apparaat en dan klikken op interview.
Misschien helpt het.
Het is geen Zigbee maar een Wifi device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vraagje, weet iemand waar assistant.athom.com voor gebruikt word door de Homey ? Ik zie de laatste paar dagen ERG veel requests die hier heen gaan vanuit mijn 2016 versie. Als ik deze url in en browser open zie ik een 404 in de consoles. Is dit een domein dat niet meer gebruikt word maar waar de 2016 variant nog wel naar verbind?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
deejeebv schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:42:
[...]

Het is geen Zigbee maar een Wifi device.
OK, foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Webgnome schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:53:
Vraagje, weet iemand waar assistant.athom.com voor gebruikt word door de Homey ? Ik zie de laatste paar dagen ERG veel requests die hier heen gaan vanuit mijn 2016 versie. Als ik deze url in en browser open zie ik een 404 in de consoles. Is dit een domein dat niet meer gebruikt word maar waar de 2016 variant nog wel naar verbind?
Op het community forum word er ook even over gesproken maar daar is mij ook niet helemaal duidelijk wat het doet.
Waarschijnlijk een eigen Athom ding.
Februari, 2020
https://community.homey.a...nning-of-the-week/25810/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Vraag van een niet IT-er:

Weten jullie of het mogelijk is de website van de homey te maximaliseren :?
Ik heb hier al een aantal opties gezien voor custom displays maar dat gaat mij wat te ver. Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om de website op een tablet weer te geven (my.homey,.app) alleen zie je dan wel de adresbalk e.d. (als ik op mijn laptop kijk.
Is er een mogelijkheid om dit vanuit de homey site te onderdrukken (bijvoorbeeld zoals netflix doet, gewoon gehele scherm gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:38:
Vraag van een niet IT-er:

Weten jullie of het mogelijk is de website van de homey te maximaliseren :?
Ik heb hier al een aantal opties gezien voor custom displays maar dat gaat mij wat te ver. Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om de website op een tablet weer te geven (my.homey,.app) alleen zie je dan wel de adresbalk e.d. (als ik op mijn laptop kijk.
Is er een mogelijkheid om dit vanuit de homey site te onderdrukken (bijvoorbeeld zoals netflix doet, gewoon gehele scherm gebruiken)
F11 op de laptop. Verder kun je voor de tablet kijken naar een browser die kiosk mode ondersteunt. Daarmee is ook af te schermen dat de tablet nergens anders voor gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik zoek eigenlijk nog een oplossing voor het volgende:

Sommige apparaten in het huis zijn aangesloten via een stroom-metende plug. Deze worden netjes ondersteund en ik zie het huidige verbruik en het totale verbruik.

Ik zou echter ook graag het verbruik per dag, maand en jaar willen vastleggen en dan ook makkelijk inzichtelijk maken via Insights.

Iemand hier al een app of oplossing voor kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraeye
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-12-2024
Graag doe ik eens beroep op jullie kennis en intelligentie!

Ik ben nieuw in de wereld en heb net een 2dehands homey pro 2019.

Situatie:

‘Dom huis’ in opstart
Dame des huizes die wat sceptisch is ivm verlichting slim maken

Wens:

De bestaande verlichting, gewone lampen dus. zowel op de traditionele manier als een automatische manier gebruiken.
Zou dus graag met een gewone druk op de knop de lichten kunnen aanzetten alsook via een flow in homey / voice command via google nest.

Kan ik iets inbouwen in mijn bestaande (niko) schakelaar om dit te verwezenlijken?

Alsook ben ik op zoek naar een 4tal slimme stekkers om te sturen via homey. Hun doel is het automatisch laten aan- en uitgaan van ingebouwde verlichting in onze meubels alsook van een dimbare hoeklamp

Nog een handige side-note misschien.
Woonachtig in Belgie :-)

Dankjewel voor jullie gedachtendeling!

Gr,
Maarten

[ Voor 16% gewijzigd door Fraeye op 11-01-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
sorted.bits schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:11:
Ik zoek eigenlijk nog een oplossing voor het volgende:

Sommige apparaten in het huis zijn aangesloten via een stroom-metende plug. Deze worden netjes ondersteund en ik zie het huidige verbruik en het totale verbruik.

Ik zou echter ook graag het verbruik per dag, maand en jaar willen vastleggen en dan ook makkelijk inzichtelijk maken via Insights.

Iemand hier al een app of oplossing voor kunnen ontdekken?
Dit alles staat toch in de grafieken van Insights, grafiek van uur 6 uur dag , maand en jaar en nog veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0tv42toDW8OM9YXNGicR6pWATw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c07aS7SnN2jkm25IIKIEYEEj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Fraeye schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:46:
Graag doe ik eens beroep op jullie kennis en intelligentie!

Ik ben nieuw in de wereld en heb net een 2dehands homey pro 2019.

Situatie:

‘Dom huis’ in opstart
Dame des huizes die wat sceptisch is ivm verlichting slim maken

Wens:

De bestaande verlichting, gewone lampen dus. zowel op de traditionele manier als een automatische manier gebruiken.
Zou dus graag met een gewone druk op de knop de lichten kunnen aanzetten alsook via een flow in homey / voice command via google nest.

Kan ik iets inbouwen in mijn bestaande (niko) schakelaar om dit te verwezenlijken?

Alsook ben ik op zoek naar een 4tal slimme stekkers om te sturen via homey. Hun doel is het automatisch laten aan- en uitgaan van ingebouwde verlichting in onze meubels alsook van een dimbare hoeklamp

Nog een handige side-note misschien.
Woonachtig in Belgie :-)

Dankjewel voor jullie gedachtendeling!

Gr,
Maarten
Om achter de schakelaars te bouwen (al vind ik het een crime, het past nét/nét niet), en let op, je hebt een nuldraad nodig. Dus als je een wcd naast je schakelaars hebt is het makkelijk, zo niet moet je draden bij gaan trekken.

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-inbouwschakelaar

Voor de slimme stekkers pak ik gewoon die van die ikea, niet duur en werken goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Om achter de schakelaars te bouwen (al vind ik het een crime, het past nét/nét niet), en let op, je hebt een nuldraad nodig. Dus als je een wcd naast je schakelaars hebt is het makkelijk, zo niet moet je draden bij gaan trekken.

Voor de slimme stekkers pak ik gewoon die van die ikea, niet duur en werken goed.
Shelly 1 of 2.5 passen prima en goedkoper dan Robbshop eigen merk

[ Voor 3% gewijzigd door Axel op 11-01-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Axel schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:11:
[...]

Shelly 1 of 2.5 passen prima en goedkoper dan Robbshop eigen merk
Zijn dat ook zigbee modules of wifi :?
Heb liever geen wifi, volgens de verhalen wat minder stabiel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraeye
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Volgens ik terugvind wifi.
Zou ook liever zigbee hebben, lijkt mij een veiliger/constantere bron te zijn dan wifi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraeye
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Bedankt voor de tip alvast!

Dus met zo’n module kan ik zowel flows sturen als manueel met de fysieke bestaande knop het licht aansteken?
Het is niet zo dat wanneer de dame des huizes de fysieke knop gebruikt de flow niet zal werken al de schakelaar in een andere stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Peterhardenberg schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:49:
[...]

Dit alles staat toch in de grafieken van Insights, grafiek van uur 6 uur dag , maand en jaar en nog veel meer
Wacht, ik leg het verkeerd uit dan? Ik kan dan toch niet overzichtelijk het verbruik per dag zien? Ik kan een grafiek bekijken met het vermogen over de hele dag, maar ik zou bijvoorbeeld graag een grafiek van de week, waarbij het aantal kWh per dag vergeleken kan worden. Op dit moment wordt het verbruik per dag namelijk niet weergegeven voor mijn stroom meters.

Dit vind ik niet handig aflezen bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGJSQm-vrtWeziufAP8Tep3XGqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qGA2jdihu2iQutuAacXHZ4mQ.png?f=fotoalbum_large

Ik zou liever een simpele bar grafiek hebben waarop ik zie 'Donderdag: 1.5 kWh'

Maar ik denk dat ik zelf maar iets in elkaar moet zetten om dit wat overzichtelijker te krijgen.`

[ Voor 31% gewijzigd door sorted.bits op 11-01-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ybos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Wifi maar nog nooit connectie problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Laatst online: 12-09 06:30
Ik denk dat je opzoek bent naar de app: Power by the hour.
Die geeft inzicht in huidig en vorig uur, dag, maand, jaar in kWh en Euro
sorted.bits schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:56:
[...]

Wacht, ik leg het verkeerd uit dan? Ik kan dan toch niet overzichtelijk het verbruik per dag zien? Ik kan een grafiek bekijken met het vermogen over de hele dag, maar ik zou bijvoorbeeld graag een grafiek van de week, waarbij het aantal kWh per dag vergeleken kan worden. Op dit moment wordt het verbruik per dag namelijk niet weergegeven voor mijn stroom meters.

[Afbeelding]

Maar ik denk dat ik zelf maar iets in elkaar moet zetten om dit wat overzichtelijker te krijgen.`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57
sorted.bits schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:56:
[...]

[Afbeelding]

dan moet je in insights kiezen 'kWh vorige dag' - dan zie je dag totalen. Ik kijk momenteel effe naar de Homey app op mijn telefoon

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
sinterklaas1975 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:30:
[...]

dan moet je in insights kiezen 'kWh vorige dag' - dan zie je dag totalen. Ik kijk momenteel effe naar de Homey app op mijn telefoon
Dit is een specifieke insight voor jouw apparaten, maar niet daadwerkelijk iets wat op elke apparaat ondersteund wordt door Homey.
koenie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:26:
Ik denk dat je opzoek bent naar de app: Power by the hour.
Die geeft inzicht in huidig en vorig uur, dag, maand, jaar in kWh en Euro

[...]
Power by the hour inderdaad bekeken. Maar dat betekend dat ik zoveel apparaten als dat ik meters heb moet gaan toevoegen, helaas is dit misschien de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraeye
Ik ga deze smartplugs eens proberen in combinatie met homey.
Zouden over zigbee beschikken

https://www.lidl.be/p/nl-...-WggKe7b1JegiDH3NBj5XTi-y

Iemand ervaring mee :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:18
Fraeye schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:10:
Ik ga deze smartplugs eens proberen in combinatie met homey.
Zouden over zigbee beschikken

https://www.lidl.be/p/nl-...-WggKe7b1JegiDH3NBj5XTi-y

Iemand ervaring mee :)?
Werkt google niet bij jou?

https://www.hellosmarthom...lug-tussenstekker-zigbee/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraeye
Ja hoor, google werkt bij mij.
vriendelijkheid en hulpzaamheid ook. Bij u ook niet?

Bedankt voor de link alvast.

Een forum, toch gemaakt om vragen op te stellen.
Correct me if i’m wrong 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:16
Blabla13 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Tja, gewoon standaard procedure, via de Heiman app (https://homey.app/nl-nl/app/com.heiman/Heiman/)... kan er niks anders van maken... ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.