Van de week de stap gemaakt, van Kaku (ICS-2000) overgestapt naar Homey, maar top op heden vind ik het een kleine deceptie.
Ja, ik wil van mijn 433Mhz spul af, sowieso, maar wel geleidelijk..

Het bereik van de antennes van de Homey is dramatisch. Geen enkele bewegingssensor anders dan op de begane grond werkt meer.. er wordt gewoon geen beweging meer gedetecteerd. De sensoren in de gang en woonkamer reageren maar zozo.. Bij de ICS-2000 (ook met z'n kwalen) werkte dit toch een stuk beter. Zelfde verhaal geldt eigenlijk voor de deur/raamsensoren.
Wat ik dan wel weer apart vind is dat de slimme stekkers van Kaku, die voor zover ik weet op het zelfde signaal werken het allemaal hartstikke prima doen, maar dat kan natuurlijk een verschil zijn in het feit dat die echt op het stroomnet zijn aangesloten ipv batterijen.
Voor nu maar een paar Aqara P1 sensoren aangeschaft, die komen morgen binnen. Daarmee moet het echt een stuk beter zijn anders gaat de Homey weer retour.
Voor wat betreft het aanmaken van flows e.d. dat werkt echt wel fantastisch in vergelijking met de ICS-2000.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels