Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31
vanenkelen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Ja, ik heb inmiddels behoorlijke voortgang geboekt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Dashtools.io. Wel met een betaald pakket (27 dollar per jaar).

Daarmee heb ik zowel voor een 10 inch tablet in de woonkamer als voor onze telefoons dashboards gemaakt.

Ik vond de tools voor Domoticz mooier (zowel de app pilot voor iOS als Dashticz voor tablet). Maar ik ben zeker niet ontevreden.

Hierbij wat voorbeeldjes op mijn telefoon:

Een hoofdscherm:
[Afbeelding]

Per ruimte zo’n soort scherm:
[Afbeelding]

En dan nog een submenu voor wat andere schermen:
[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit! Hoeveel tijd heeft het maken van de dashboards je ongeveer gekost?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:01

vanenkelen

uhmmm.....speechless

RoelsRules schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Dat ziet er goed uit! Hoeveel tijd heeft het maken van de dashboards je ongeveer gekost?
Dashtools is erg simpel om te gebruiken, maar wel redelijk arbeidsintensief. Je moet veel knoppen stuk voor stuk aanmaken en jouw gewenste lay-out of functie geven. Dus heel veel repeterend klikwerk. Ben er denk ik 4 of 5 avonden mee bezig geweest om de schermen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLuc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:31
Ik dacht ergens te lezen dat de Zigbee Satelliet functie was geactiveerd voor de Homey Pro 2023/Homey Bridge.

Ik krijg het echter nog niet voor elkaar om mijn Aqara temperatuur en luchtvochtigheid sensor te verplaatsten van mijn Homey Pro 2023 naar de Homey Bridge.

Kijk ik er nu helemaal overheen of is de Zigbee Satelliet functie toch nog niet actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
MrLuc schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:40:
Ik dacht ergens te lezen dat de Zigbee Satelliet functie was geactiveerd voor de Homey Pro 2023/Homey Bridge.

Ik krijg het echter nog niet voor elkaar om mijn Aqara temperatuur en luchtvochtigheid sensor te verplaatsten van mijn Homey Pro 2023 naar de Homey Bridge.

Kijk ik er nu helemaal overheen of is de Zigbee Satelliet functie toch nog niet actief?
Volgens google was het in July iig nog niet geimplementeerd.En deze kb geeft q3 aan: https://support.homey.app...Setting-up-Satellite-Mode

Ik heb zelf ook een vraag: Er was een app voor betere verlichtingsflow. Dus dat je niet 1 kaart heb om de lamp aan te zetten, dan een lamp om de helderheid te veranderen en dan nog een om de kleur te veranderen. ipv daarvan kon het in 1 kaart. Weet iemand nog hoe die app heet? Ik kan em niet meer vinden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Limbeckx op 27-10-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb 2 flows voor mijn slaapkamerverlichting. Eén die zorgt dat als men op de lichtknop drukt en het is tussen 23.00 en 07.00 de lamp gedimt aangaat. De andere is juist volle sterkte tussen 07.00 en 23.00. Nu zit er een kleine vertraging tussen, waardoor als je de lichtknop indrukt deze eerst aangaat op het laatste dimniveau. Iemand een oplossing hiervoor zodat deze gelijk goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20

DON PAPA

Tweaker-fan

deathmonkey schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:32:
Iemand een oplossing hiervoor zodat deze gelijk goed staat?
Heb je misschien in de Hue app bij deze lampen, na stroom uitval "laatste aanstatus" aan staan, in plaats van "Herstel na stroom uitval"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Heb je misschien in de Hue app bij deze lampen, na stroom uitval "laatste aanstatus" aan staan, in plaats van "Herstel na stroom uitval"?
Het gaat hier niet om Hue lampen, maar om een ecodim schakelaar. Het gebruik van de lichtknop is dus gewenst maar er zit een vertraging van 2 seconden in de automation.

Hieronder de gebruikte flow.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svncVATwJaH9VvstcypXREcQZx4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kWIj6MQXL5LojTN2kBvbz0wk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door deathmonkey op 27-10-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

deathmonkey schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:05:
[...]
Het gaat hier niet om Hue lampen
Ow oke, mijn fout, ik trok deze conclusie omdat ik hetzelfde probleem ooit had met mijn Hue lampen, en dat dit toen de oplossing was voor het probleem.

De enige oplossing die ik nu zou kunnen bedenken voor je, is om altijd met gedimd licht te eindigen in de flow voor overdag. Dus dim eerst naar 1% en ga daarna uit. Zodat als je de lamp tussen 23:00 & 7:00 weer aanzet hij op 1% begint, omdat hij daar ook tussen 7:00 & 23:00 mee geëindigd is. Ik neem aan dat je het niet echt een probleem vind als hij bij de eerste keer aanzetten tussen 7:00 & 23:00 eerst even met 1% begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
[...]

Het gaat hier niet om Hue lampen, maar om een ecodim schakelaar. Het gebruik van de lichtknop is dus gewenst maar er zit een vertraging van 2 seconden in de automation.

[Afbeelding]
Je brengt me met jouw probleemomschrijving wel op een mooi idee voor mn slaapkamerverlichting, én ik heb nog een dimmer liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:50
[...]

[Afbeelding]
Kun je de flow niet andersom inrichten?

Als het 23 uur is, dim dan al deze lampen tot xx.
En dan nog een flow met als het 7 uur is, zet dan de lampen op 100%.

Als je hem dan na 23 uur aandoet staat de dim stand altijd goed.
Zo heb ik het nu met mijn Shelly lampen.

P.S. Bij Shelly kun je de dimstand aanpassen zonder de lamp aan te zetten, ik weet niet of dat bij die lampen die jij hebt ook kan.

[ Voor 7% gewijzigd door joosie op 27-10-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
deathmonkey schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:32:
Kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb 2 flows voor mijn slaapkamerverlichting. Eén die zorgt dat als men op de lichtknop drukt en het is tussen 23.00 en 07.00 de lamp gedimt aangaat. De andere is juist volle sterkte tussen 07.00 en 23.00. Nu zit er een kleine vertraging tussen, waardoor als je de lichtknop indrukt deze eerst aangaat op het laatste dimniveau. Iemand een oplossing hiervoor zodat deze gelijk goed staat?
Volgens mij moet je kijken naar de lampen. Die hebben de instelling te starten met de laatste stand.
Misschien kan je het uitzetten aanpassen naar eerst dimmen naar laag en dan uit. Als ze aan gaat en vol aan moet is het vast niet erg dat ze eerst gedimd aan gaat.

Misschien kan je de lampen ook opstarten zonder ze eerst aan te zetten, gewoon door de dim stand te veranderen, in de hoop dat ze dan vanaf 0 begint.

Zomaar wat ideeën, niet gehinderd door een ervaring..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Limbeckx schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Volgens google was het in July iig nog niet geimplementeerd.En deze kb geeft q3 aan: https://support.homey.app...Setting-up-Satellite-Mode

Ik heb zelf ook een vraag: Er was een app voor betere verlichtingsflow. Dus dat je niet 1 kaart heb om de lamp aan te zetten, dan een lamp om de helderheid te veranderen en dan nog een om de kleur te veranderen. ipv daarvan kon het in 1 kaart. Weet iemand nog hoe die app heet? Ik kan em niet meer vinden :(
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: De app heet Better Lights: https://homey.app/en-us/a...ter-lights/Better-Lights/ en heeft ook scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
joosie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Kun je de flow niet andersom inrichten?

Als het 23 uur is, dim dan al deze lampen tot xx.
En dan nog een flow met als het 7 uur is, zet dan de lampen op 100%.

Als je hem dan na 23 uur aandoet staat de dim stand altijd goed.
Zo heb ik het nu met mijn Shelly lampen.

P.S. Bij Shelly kun je de dimstand aanpassen zonder de lamp aan te zetten, ik weet niet of dat bij die lampen die jij hebt ook kan.
Ik heb een setting gevonden voor dim transitie tijd in de settings. Deze vanavond maar eens testen. Anders ga ik een extra flow aanmaken die de lampen van 100 naar 1% zet om 23.00 uur (als dat kan zonder aan te gaan). Er is helaas geen opti in de lampen om elke keer op een bepaald percentage te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
deathmonkey schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Ik heb een setting gevonden voor dim transitie tijd in de settings. Deze vanavond maar eens testen. Anders ga ik een extra flow aanmaken die de lampen van 100 naar 1% zet om 23.00 uur (als dat kan zonder aan te gaan). Er is helaas geen opti in de lampen om elke keer op een bepaald percentage te starten.
En als je 2 verschillende flows aan je schakelaar hangt:

schakelaar bediend EN het is tussen 23 en 07 uur DAN lamp aan op 1 procent
schakelaar bediend EN het is tussen 07 en 23 uur DAN lamp aan op 80 procent.
Als je dan op de knop drukt worden beide flows aangeroepen maar 1 flow word uitgevoerd ivm het juiste tijdvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 12:56
deathmonkey schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Als je de flow voor 'uit' aanpast, eerst de lampen naar 1% brengen en dan 2 seconden later helemaal uit schakelen? << dim naar 1% - wacht 2 sec - zet lampen uit >>
Dan beginnen de lampen altijd ongeacht het tijdstip op 1% en worden ze vervolgens naar jouw diminstelling gebracht in je 'aan' flow.
iig niet om 1 uur 's nachts een volle bak licht in de kamer.
just a thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:49
Heeft iemand hier nog tips om te zorgen dat ik een seintje kan krijgen als ik mijn medicijnen vergeet te pakken?
Ik heb vrijwel dezelfde als deze week-cassette:

https://www.bol.com/nl/nl...nds-wit/9300000039848324/

Hij zit met dubbelzijdig plakband tegen de keukenmuur geplakt, dus ik vermoed dat een trillings-sensor niet goed werkt,

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:16
jwhoogervorst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:33:
Heeft iemand hier nog tips om te zorgen dat ik een seintje kan krijgen als ik mijn medicijnen vergeet te pakken?
belzijdig plakband tegen de keukenmuur geplakt, dus ik vermoed dat een trillings-sensor niet goed werkt,
Er een knop naast maken de je elke keer zelf indrukt als je de pillen pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos

Hij zit met dubbelzijdig plakband tegen de keukenmuur geplakt, dus ik vermoed dat een trillings-sensor niet goed werkt,
Magneetcontact aan een tijdschema koppelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80

IR break beam sensor ?
Lijkt me een beetje overdoing it ... wellicht dat een alarmpje in je mobiel ook voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Laatst online: 12-09 22:00
Zilverdael80 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:16:
[...]
wellicht dat een alarmpje in je mobiel ook voldoende is?
Een alarm moet je wegdrukken, dus ook wanneer je niet in de buurt bent, daarna kan je dit alsnog vergeten.

Ik heb zelf hetzelfde probleem, regelmatig overslaan van medicatie. Het alarm op mobiel heeft zin als ik thuis ben.

Maar na het lezen van alle reacties ga ik ook iets maken wanneer ik tijd heb.
Als ik thuis ben om bepaalde tijd, dan alarm, en wanneer ik medicijn gehad heb dan schakelaar drukken (ik zal zelf gewoon een lampschakelaar aan en uit zetten denk ik, want mijn medicatie ligt in de koelkast).

Ik lees graag mee hoe anderen die opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
ybos schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

En als je 2 verschillende flows aan je schakelaar hangt:

schakelaar bediend EN het is tussen 23 en 07 uur DAN lamp aan op 1 procent
schakelaar bediend EN het is tussen 07 en 23 uur DAN lamp aan op 80 procent.
Als je dan op de knop drukt worden beide flows aangeroepen maar 1 flow word uitgevoerd ivm het juiste tijdvak.
Dit is de huidige situatie. Heb als voorbeeld één van de twee flows bijgevoegd maar de ander werkt precies hetzelfde, maar dan andere tijden en een ander dimniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Ik heb kleine magneetjes bij Amazon besteld:
https://www.amazon.nl/dp/...1_487805961_TE_item_image
Die komen morgen.
En ik kwam erachter dat ik geen Aqua deursensoren meer heb. Dus die heb ik óók besteld, en ook die komt morgen.

Ik ben van plan om de sensor op de zijkant te plakken, op het deel dat voorkomt dat de pakjes er aan de voorkant uit kunnen. Of ik de boel werkend krijg zal ik hier nog melden.

Ik heb ook nog een trillings-sensor besteld, als “Plan B”. Ik zal hier nog melden wat er (niet) werkt.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@VySio waarom geen deursensor op de koelkastdeur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
jwhoogervorst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:59:
@VySio waarom geen deursensor op de koelkastdeur?
Die ziet niet wat je er uit haalt.
Kan net zo goed een pak melk zijn.
Dan gaat je alarmpje dus niet af en vergeet je geheid je medicijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Ik heb het net even geprobeerd met de sensor van de woonkamerdeur en een klein los magneetje, maar die sensor is behoorlijk tolerant waar die magneet zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
vanenkelen schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:44:
[...]

Dashtools is erg simpel om te gebruiken, maar wel redelijk arbeidsintensief. Je moet veel knoppen stuk voor stuk aanmaken en jouw gewenste lay-out of functie geven. Dus heel veel repeterend klikwerk. Ben er denk ik 4 of 5 avonden mee bezig geweest om de schermen te maken.
Ziet er super interessant uit, ook maar meteen een account aangemaakt (14 dagen trial).
Volgens de site kan je er ook een soort van semi live feed van de beveiligingscamera op maken. Is dit jou al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

jichem schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Ziet er super interessant uit, ook maar meteen een account aangemaakt (14 dagen trial).
Volgens de site kan je er ook een soort van semi live feed van de beveiligingscamera op maken. Is dit jou al gelukt?
Heb geen beveiligingscamera's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Het heeft niet echt met de Homey te maken, maar hebben andere hier ook inlog problemen met de Philips Hue app?

Edite: Ik zie het al, er is een storing bij Hue

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 30-10-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Eindelijk een fatsoenlijke dashboard mogelijkheid...

https://community.homey.app/t/app-pro-dashboards/84837/703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
De tril-sensor en de deur-sensor van/via bol zijn net bezorgd, de magneetjes van Amazon worden pas vanavond tussen 17.30 - 21.30 uur door DHL bezorgd.

Daar moest ik dus op wachten, dus ben ik maar met de tril-sensor begonnen.
Bovenop liggend wou hij niets registreren, maar aan de zijkant onderaan registreert hij perfect dat ik er een bakje uithaal.

Nu moet ik nog even een flow maken, maar de detectie is geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Zo ik heb 3 flows gemaakt:

1 om een boolean op “ja” te zetten als er een trilling wordt gedetecteerd,
1 om, als ik thuis ben en de variabele staat nog op “nee” om 12:00 alarm te slaan, en
1 die om 23:59 de variabele weer op “nee” te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik wil een advanced flow gaan maken voor mijn EvoHome vloerverwarming systeem. Eén ding waar ik echter tegenaan loop (al vast wel iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie) is dat ik wil beginnen met een "ALS" voor aanwezigheid, dat ik slechts een kleine aantal opties te zien krijg als startpunt.

Wat ik wil doen is "ALS" er iemand thuis is --> tussen tijd A en B --> zet thermostaat op 21 graden. Dat "iemand thuis" kan ik alleen vinden bij de "EN" categorie. Kan ik de advanced flow zo maken dat hij gewoon begint met een "EN" blok? In dit geval dus "<Naam persoon> is thuis".

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvitesse
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 14:46
Amiet01 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:55:
Ik wil een advanced flow gaan maken voor mijn EvoHome vloerverwarming systeem. Eén ding waar ik echter tegenaan loop (al vast wel iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie) is dat ik wil beginnen met een "ALS" voor aanwezigheid, dat ik slechts een kleine aantal opties te zien krijg als startpunt.

Wat ik wil doen is "ALS" er iemand thuis is --> tussen tijd A en B --> zet thermostaat op 21 graden. Dat "iemand thuis" kan ik alleen vinden bij de "EN" categorie. Kan ik de advanced flow zo maken dat hij gewoon begint met een "EN" blok? In dit geval dus "<Naam persoon> is thuis".
Kan je dit niet omdraaien? ALS de tijd is tussen A en B --> EN iemand is thuis --> DAN zet thermostaat op 21 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Er is ook geen ALS blok voor een tijd tussen A en B. Maar anders zou je het inderdaad ook kunnen omdraaien.

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
Je begin trigger is niet goed.
Je zou 2 triggers kunnen maken:
ALS tijd = A -> EN iemand is thuis -> Doe C
ALS iemand thuis komt -> EN tijd is tussen A en B -> Doe C

Op die manier trigger je op zowel tijd, en thuiskomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Zilverdael80 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:36:
Je begin trigger is niet goed.
Je zou 2 triggers kunnen maken:
ALS tijd = A -> EN iemand is thuis -> Doe C
ALS iemand thuis komt -> EN tijd is tussen A en B -> Doe C

Op die manier trigger je op zowel tijd, en thuiskomst.
Hmm oke. Maar waar ik dus bang voor ben met een dergelijke trigger, is dat dit alleen bijv gebeurt om 09:00 als dat tijd A is. Stel Homey is gecrasht en is pas om 09:15 weer hersteld, dan pakt hij die trigger niet toch? Misschien denk ik hier te moeilijk over na, maar kom er niet helemaal uit…

Master_A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zilverdael80
Amiet01 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:22:
[...]

Hmm oke. Maar waar ik dus bang voor ben met een dergelijke trigger, is dat dit alleen bijv gebeurt om 09:00 als dat tijd A is. Stel Homey is gecrasht en is pas om 09:15 weer hersteld, dan pakt hij die trigger niet toch? Misschien denk ik hier te moeilijk over na, maar kom er niet helemaal uit…
Klopt ... Maar hoe vaak crasht je Homey nou precies?
Maar goed, ook dit is weer op te lossen met een derde trigger:
ALS Homey Pro is gestart -> EN tijd is tussen A en B -> EN iemand is thuis -> Doe C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Het plan is om over enkele maanden de badkamer en de toiletten te renoveren. In de winter zijn de vloeren van de toiletten erg koud, m.n. die van de begane grond.

Mijn idee is om er elektrische vloerverwarming in te leggen. Ik zou dan geen thermostaat willen monteren maar een sensor in of op de vloer en deze via Homey bedienen. Het doel is alleen om de de kou wat uit de vloer te halen en niet dat het toilet op kamertemperatuur verwarmt gaat worden. De Homey/Sensor combinatie gebruik ik dan alleen om op gewenste dagen/tijden de verwarming te verlagen of uit te schakelen.

Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
wfveennl schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:11:
Het plan is om over enkele maanden de badkamer en de toiletten te renoveren. In de winter zijn de vloeren van de toiletten erg koud, m.n. die van de begane grond.

Mijn idee is om er elektrische vloerverwarming in te leggen. Ik zou dan geen thermostaat willen monteren maar een sensor in of op de vloer en deze via Homey bedienen. Het doel is alleen om de de kou wat uit de vloer te halen en niet dat het toilet op kamertemperatuur verwarmt gaat worden. De Homey/Sensor combinatie gebruik ik dan alleen om op gewenste dagen/tijden de verwarming te verlagen of uit te schakelen.

Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?
Ja, https://www.robbshop.nl/elektrische-vloerverwarming deze even lezen, denk dat dit is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost211
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 10:10
Homey had altijd een prachtige inspiratie-pagina op hun website. Die inspiratie pagina was een doorsnede van een woning waarin toegelicht werd waar Homey op toegepast kan worden. Heerlijk om erbij te pakken als je iemand wilde uitleggen waar je Homey voor kon gebruiken.

Deze webpagina is er echter niet meer of zit verstopt. Weet iemand waarom, hoe of wat? vind het zelf erg jammer.

Joost de Weerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Bedankt! Ik ga er naar kijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels HDashboards gevonden en ook al is het nog heel jong, voor het eerst iets wat simpel en goed genoeg is om werkelijk een tablet op te hangen - aangezien mijn woonkamer geen fysieke schakelaars meer heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB8yTh92_T5zLZpz9ie_pK19m38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSGxzmt7NDw5ijiSR8tTNXP3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWBmmY6jRsA7T0eiHyZs89qMLg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMHR93tmRNEUT0EBZxgCetVX.jpg?f=fotoalbum_large

USB power outlet zit er achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xx-34NneZHgLG-IncvLzIyjltg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAOBWP7RyhEGGXoKNphhatR9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:17:
Inmiddels HDashboards gevonden en ook al is het nog heel jong, voor het eerst iets wat simpel en goed genoeg is om werkelijk een tablet op te hangen - aangezien mijn woonkamer geen fysieke schakelaars meer heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt gaaf. :Y
Moet me er toch ook maar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Joost211 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:06:
Homey had altijd een prachtige inspiratie-pagina op hun website. Die inspiratie pagina was een doorsnede van een woning waarin toegelicht werd waar Homey op toegepast kan worden. Heerlijk om erbij te pakken als je iemand wilde uitleggen waar je Homey voor kon gebruiken.

Deze webpagina is er echter niet meer of zit verstopt. Weet iemand waarom, hoe of wat? vind het zelf erg jammer.
Volgens mij is hij er niet meer. Ik vond het soms wel makkelijk om bepaalde producten op te zoeken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd hoe HDashboards zich gaat ontwikkelen! Zier er echt al veelbelovend uit in de paar maanden dat het actief is.

Ik heb nu gekozen voor Sharptools.io. Ik ben er nog niet zo blij mee als dat ik met Dashticz (voor Domoticz) was, maar het komt heel dicht in de buurt. Voordeel van Sharptools is dat het allemaal klik en play is. Je hoeft geen kennis te hebben van programmeren of scripts. Nadeel is dat het daardoor vrij bewerkelijk is, je moet ieder knopje handmatig aanmaken en configureren. Kopiëren naar een ander dashboard is wel mogelijk, maar levert niet heel veel tijdsbesparing op. Ook is de Nederlandse community er volgens mij niet of nauwelijks, specifieke items zoals bijvoorbeeld een OV-planner of afvalkalender is niet beschikbaar. Dat had ik allemaal wel in Dashticz. Zullen vast slimme/handige oplossingen of work-arounds voor zijn om dit vanuit Homey alsnog via een dummy knop op het scherm te krijgen, maar ik heb ze nog niet ontdekt.

Hieronder een aantal foto's van wat je met Sharptools en wat avondjes tijd voor elkaar kunt krijgen. Ik heb mijn tablet met magneetjes op de muur hangen en gekozen voor draadloos laden. Dat zwarte frame is eigenlijk niet nodig, hij zit echt muurvast met die magneten, maar ja hij hangt er nu toch eenmaal en je ziet hem bijna niet.

Het toffe is dat ik via Homey de accu status van de tablet uitlees en op basis daarvan (20%<x<80%) de draadloze lader aan- en uitschakel. Dus de tablet loopt nooit leeg, maar hangt ook niet continu aan de oplader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0DjuwCay87WMSLYowsHEAPzKZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gwwVDr02dXilIpje4qysrxI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bISKFZiEiSM0faorZWdANkl6yV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpcEvQo8CkoP7gYWWn7tEOnt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7k3SVmvoA7_4O6Njc_O3N_cgvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjHLOfRrKsoGPcqTuNAOEEK6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gGXmAKovj-XDmCcLhe5JB6pRHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2QowTGmoeSzQ2eJxFspe66C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qSp57VsTUZVm0WAcmF-SsFQnl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AIbYEPMRTBcdhAJnp46aaLd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAWdZJ6ecJ_8I-EhYLGSYEUQIPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATCXwjxoS34Rdm6UpCVyMl9h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HF8nZdLmS8ypG1qZH-C0Li_wVPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KOzQQz0GsQn61d5guNXXyzi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3AMll1ILivuGZ_6mmITOBAFT_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnFvMuqicwrfABirmWqr6RgV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee met de draadloze lader 👍

Ik dacht dat de meeste devices tegenwoordig de batterij omzeilen als er power is, dus ben je niet bang dat je batterij op deze manier heel snel achteruit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:01:
Leuk idee met de draadloze lader 👍

Ik dacht dat de meeste devices tegenwoordig de batterij omzeilen als er power is, dus ben je niet bang dat je batterij op deze manier heel snel achteruit gaat?
Hij houdt hem dan toch steeds op 100%? Dus iedere keer beetje erbij en volgens mij is dat ook niet per se goed voor een accu. Er wordt overal gesuggereerd dat een batterij tussen 20% en 80% houden het minste slijtage veroorzaakt. Hij wordt nu ongeveer iedere 48 uur opgeladen van 20% naar 80%. Ik denk dat het wel meevalt met de impact daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 12-09 17:00
vanenkelen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:06:
[...]

Hij houdt hem dan toch steeds op 100%? Dus iedere keer beetje erbij en volgens mij is dat ook niet per se goed voor een accu. Er wordt overal gesuggereerd dat een batterij tussen 20% en 80% houden het minste slijtage veroorzaakt. Hij wordt nu ongeveer iedere 48 uur opgeladen van 20% naar 80%. Ik denk dat het wel meevalt met de impact daarvan.
Heb hier al meer dan drie jaar een ipad mini aan de muur hangen constant aan de stroom. Tot op heden geen probleem

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
bing69 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:59:
[...]

Heb hier al meer dan drie jaar een ipad mini aan de muur hangen constant aan de stroom. Tot op heden geen probleem
Zolang je hem niet van de netspanning af zal halen niet natuurlijk.
Of haal je hem ook regelmatig los en is de accuduur dan nog goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijmanagement is tegenwoordig prima. De 100% is geen echte 100% maar een ingesteld maximum. Hij laadt dus ook niet continue, maar als ie onder de marge valt gaat er iets bij.

Kan ook dat ze steeds 1 cel tot 20% laten lopen en dan weer bijvullen en op naar de volgende.

Met laptops is het natuurlijk ook het gangbare scenario dat ze veel ingeplugd staan dus dat is wel helemaal optimized.

Bijna de gehele tijd zal ie gewoon direct op netstroom lopen en per saldo de batterij minder slijten dan steeds een volledige cycle 80-20.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2023 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 12-09 17:00
ybos schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:04:
[...]

Zolang je hem niet van de netspanning af zal halen niet natuurlijk.
Of haal je hem ook regelmatig los en is de accuduur dan nog goed?
Vaste plek met altijd voeding aan

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:48:

Bijna de gehele tijd zal ie gewoon direct op netstroom lopen en per saldo de batterij minder slijten dan steeds een volledige cycle 80-20.
Ik heb een Ipad mini uit 2019 die ik in een dock wilde zetten om hem als dashboard en voor het bedienen van muziek te gaan gebruiken en was al aan het experimenteren met webhooks om een slimme stekker te bedienen. Maar dat is volgens jou dus niet nodig?

Edit:
Hdashboards ziet er overigens ook mooi uit. Ik keek even op hun website maar het is gewoon een app die lokaal op je tablet draait of loopt het via hun server?

[ Voor 48% gewijzigd door D-e-n op 10-11-2023 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
Iemand ervaring met een mechanische vinger en een homey pro.

Ik wil graag de wasmachine automatiseren.
Moet natuurlijk het knopje induwen om het programma te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
Zoiets.
Wat zijn jouw ervaring daarmee.
Werkt het een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
joke_name schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:03:
[...]

Zoiets.
Ik weet niet hoe jouw wasmachine er uit ziet, maar je zou eens moeten kijken of dat lukt hiermee. De wat oudere modellen hebben soms buttons die je erg ver moet indrukken en soms ook nog best zwaar gaan. Aangezien modernere apparaten vaak al startuitstel hebben verwacht ik dat je een wat ouder apparaat hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De nieuwe app is bij mij over het algemeen tamelijk onbruikbaar :( geworden, met name in flows. Meer mensen last van? Ik heb toch echt nog wel een actuele telefoon (Nord 2 5g, geen topmodel, maar die heeft geen enkele moeite met apps, behalve dan Homey)
Ik bewerk flows meestal via de desktop, maar soms wat finetuning via de app. Is nu gewoon niet meer mogelijk; een simpele flow openen duurt gewoon meer dan 30sec en ook het browsen is soms onwerkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 10-11-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VKIoT
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-06 10:14
[...]

Zoiets.
Wij gebruiken thuis de Switchbot voor het indrukken van een oud mechanisch rolluik (2x, 1 voor omhoog, 1 voor omlaag). Werkt bij ons prima! Iedere ochtend, vijf minuten voor mijn wekker, gaat het rolluik omhoog, waardoor ik iedere ochtend wat natuurlijker wakker word.

Je moet wel opletten dat, als je het wat slimmer wil toepassen, ook een Gateway/Hub van Switchbot moet aanschaffen.

Deze oplossing was voor ons alsnog goedkoper dan het aanschaffen van een andere slimme bediening voor dit rolluik.

Als de knop van de wasmachine een beetje drukbaar is, moet het ongetwijfeld lukken, ziet er dan alleen wel een beetje gek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:52
Stefke schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:50:
De nieuwe app is bij mij over het algemeen tamelijk onbruikbaar :( geworden, met name in flows. Meer mensen last van? Ik heb toch echt nog wel een actuele telefoon (Nord 2 5g, geen topmodel, maar die heeft geen enkele moeite met apps, behalve dan Homey)
Ik bewerk flows meestal via de desktop, maar soms wat finetuning via de app. Is nu gewoon niet meer mogelijk; een simpele flow openen duurt gewoon meer dan 30sec en ook het browsen is soms onwerkbaar.
Totaal andere ervaring. Gebruik een vrij recente iPhone (13 pro) en app is razendsnel en responsive hier...
Welke Homey gebruik je? De nieuwe pro of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
Stefke schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:50:
Deze herken ik ook niet.
App reageert vlot.
Heb zelf alleen ruzie met widgets van de Homey app. Die blijven af en toe draaien tot in den treure.

Ik heb de Homey 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In het kader van een Dashboard ben ik nu aan het experimenteren met de ingebouwde Homekit op de Ipad. Er zit blijkbaar een experimentele functie in Homey om die te koppelen met Homekit. Meer mensen die dat zo aanpakken. Als dit werkt doe ik dat liever dan weer ergens een account te moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
[...]

Zoiets.
Ik heb hem niet, ik wist alleen van het bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Axel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:41:
[...]

Totaal andere ervaring. Gebruik een vrij recente iPhone (13 pro) en app is razendsnel en responsive hier...
Welke Homey gebruik je? De nieuwe pro of?
Ik heb een Homey pro 2019. Via de webinterface werkt het allemaal prima. Belasting is ook relatief laag, ik heb wel een 15 tal apps en redelijk wat flows draaien, maar dat was op de oude app geen issue en dus op de website ook niet.
Sinds de nieuwe app heb ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
VKIoT schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:20:
[...]

Je moet wel opletten dat, als je het wat slimmer wil toepassen, ook een Gateway/Hub van Switchbot moet aanschaffen.

Deze oplossing was voor ons alsnog goedkoper dan het aanschaffen van een andere slimme bediening voor dit rolluik.

Als de knop van de wasmachine een beetje drukbaar is, moet het ongetwijfeld lukken, ziet er dan alleen wel een beetje gek uit.
Hoe bedoel je slimmer gebruik.
Ik wil eigenlijk gewoon het commando kunnen geven.
Indien … wattage zonnepanelen opgewekt wordt.

Zet dan wasmachine aan en dat hij dan pusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VKIoT
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-06 10:14
joke_name schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:24:
[...]

Hoe bedoel je slimmer gebruik.
Ik wil eigenlijk gewoon het commando kunnen geven.
Indien … wattage zonnepanelen opgewekt wordt.

Zet dan wasmachine aan en dat hij dan pusht.
Standaard is de Switchbot via Bluetooth aanstuurbaar. Dus alleen als je toevallig in het bereik van de Bot bent, kun je hem via je mobiel met Bluetooth aansturen. Wil je hem o.b.v. een schema laten werken, of via je mobiel als je niet in de buurt ben, dan moet je er dus een Gateway van Switchbot tussen zetten (+- €35 extra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:20
VKIoT schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:41:
[...]

Standaard is de Switchbot via Bluetooth aanstuurbaar. Dus alleen als je toevallig in het bereik van de Bot bent, kun je hem via je mobiel met Bluetooth aansturen. Wil je hem o.b.v. een schema laten werken, of via je mobiel als je niet in de buurt ben, dan moet je er dus een Gateway van Switchbot tussen zetten (+- €35 extra).
Volgens https://homey.app/nl-nl/app/com.switchbot/SwitchBot/ is de swtichbot ook vanaf de Homey aan te sturen. De Homey zal dan de gateway zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
deejeebv schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:44:
[...]

Volgens https://homey.app/nl-nl/app/com.switchbot/SwitchBot/ is de swtichbot ook vanaf de Homey aan te sturen. De Homey zal dan de gateway zijn neem ik aan.
Klopt alleen dan werken de producten veelal via BLE, wat in Homey ERG traag is. Ik heb een switchbot sensor hier en Homey als hub. Wanneer switchbot sensor beweging ziet duurt het zeker 20 seconden voordat Homey dat ook weet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Stefke schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:56:
[...]

Ik heb een Homey pro 2019. Via de webinterface werkt het allemaal prima. Belasting is ook relatief laag, ik heb wel een 15 tal apps en redelijk wat flows draaien, maar dat was op de oude app geen issue en dus op de website ook niet.
Sinds de nieuwe app heb ik dit probleem.
Dan denk ik eerder dat het aan de versie van Homey ligt. 2023 pro hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan zou het via de web versie toch ook traag moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Vraag over de API key voor een dashboard, zit die alleen in de Homey Pro 2023?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenpuntnl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-09 00:14

jeroenpuntnl

Pielen aan jeroen.nl

Misschien beetje off-topic, sorry daarvoor. Het oude Homey Topic is gesloten.

We hadden hier thuis sinds de zomer een oude kapotte (was niet meer stabiel in requests) Homey liggen, vervangen door een nieuwere door Athom Support (thanx alsnog). Met opgroeiende kinderen in huis lag hier een leer-momentje in het verschiet.

Gisteren was de grote dag... 2 ventjes van 8 jaar die los mochten gaan op een Homey uit 2020. Het resultaat zie je hier (incl video): https://jeroen.nl/blog/ho...ken-door-2-kinderen-van-8

Alles over Dynamische energie & veel data over negatieve energieprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben al jarenlang gebruiker van een Klikaanklikuit ICS2000. Werkt op zich prima, maar het doet allemaal wel wat gedateerd overkomen. De app is al jaren hetzelfde en als je een beetje met regels werkt wordt het al gauw heel onoverzichtelijk.

Ben dus eens aan het kijken wat er voor alternatieven zijn. Ik gebruik nu eigenlijk voornamelijk lampen van Ikea. Ook zou ik meer Ikea-schakelaars willen gebruiken, maar die werken niet goed samen met het Klikaanklikuit-systeem. Ben nu dus aan het spelen met de Dirigera-hub. Werkt prima, oogt lekker fris en het toevoegen van lampen, schakelaars en bewegingssensoren werkt prima en eenvoudig. Ook ben ik erg blij met de onlangs geïntroduceerde functie dat je buitenshuis via internet de app kunt gebruiken. Echter na het Ikea-systeem wat langer te gebruiken merk ik ook de beperkingen. Je kunt niks doen met regels (als-dan), scenes zijn niet te activeren met een bewegingssensor of gewone schakelaar, tijdgebonden voorwaarden kunnen heel beperkt worden ingesteld (alleen uren van de dag, niet op dagen in de week). Dit doet mij toch een beetje twijfelen of dit nou het systeem gaat worden waar ik volledig op overga.

Toen kwam ik Homey tegen. In eerste instantie de Homey Bridge (Pro is me nog even te duur). De mogelijkheden zijn zo te zien groots, echter is het me niet helemaal duidelijk hoe het nou precies werkt met het combineren van zigbee-apparaten van verschillende merken. Stel ik heb een Ikea Zigbee wandschakelaar en een Zigbee-lamp via Klikaanklikuit. Blijven die 2 apparaten dan verbonden met de hubs van betreffende merken (de Ikea en de ICS2000 hub) en 'pluk' je met de Homey dan de Ikea wandschakelaar eruit en gebruik je die als trigger om de lamp die op de ICS2000 is aangesloten aan te zetten? Of moet je alle apparaten koppelen aan de Homey? Of kan het allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:20:
Ik ben al jarenlang gebruiker van een Klikaanklikuit ICS2000. Werkt op zich prima, maar het doet allemaal wel wat gedateerd overkomen. De app is al jaren hetzelfde en als je een beetje met regels werkt wordt het al gauw heel onoverzichtelijk.

Ben dus eens aan het kijken wat er voor alternatieven zijn. Ik gebruik nu eigenlijk voornamelijk lampen van Ikea. Ook zou ik meer Ikea-schakelaars willen gebruiken, maar die werken niet goed samen met het Klikaanklikuit-systeem. Ben nu dus aan het spelen met de Dirigera-hub. Werkt prima, oogt lekker fris en het toevoegen van lampen, schakelaars en bewegingssensoren werkt prima en eenvoudig. Ook ben ik erg blij met de onlangs geïntroduceerde functie dat je buitenshuis via internet de app kunt gebruiken. Echter na het Ikea-systeem wat langer te gebruiken merk ik ook de beperkingen. Je kunt niks doen met regels (als-dan), scenes zijn niet te activeren met een bewegingssensor of gewone schakelaar, tijdgebonden voorwaarden kunnen heel beperkt worden ingesteld (alleen uren van de dag, niet op dagen in de week). Dit doet mij toch een beetje twijfelen of dit nou het systeem gaat worden waar ik volledig op overga.

Toen kwam ik Homey tegen. In eerste instantie de Homey Bridge (Pro is me nog even te duur). De mogelijkheden zijn zo te zien groots, echter is het me niet helemaal duidelijk hoe het nou precies werkt met het combineren van zigbee-apparaten van verschillende merken. Stel ik heb een Ikea Zigbee wandschakelaar en een Zigbee-lamp via Klikaanklikuit. Blijven die 2 apparaten dan verbonden met de hubs van betreffende merken (de Ikea en de ICS2000 hub) en 'pluk' je met de Homey dan de Ikea wandschakelaar eruit en gebruik je die als trigger om de lamp die op de ICS2000 is aangesloten aan te zetten? Of moet je alle apparaten koppelen aan de Homey? Of kan het allebei?
Koppelen aan Homey is het makkelijkste. Eigen Hub houden kan geloof ik ook, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 15:11
Ik ben opzoek naar een smarthome (of hub) systeem die via cloud verbonden kan worden aan de homey én deur sensors in het portfolio hebben.
Usecase: m’n vader is al wat ouder en heeft de neiging om ‘s nachts op pad te gaan. Hier wil ik een melding van krijgen, dus zodra er een deur opengaat, er een actie op mijn homey uitgevoerd wordt.
Ter verduidelijking, m’n vader woont ergens anders, vandaar de cloudkoppeling.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@martijnn
Homey bij je vader neerzetten en via WebHooks doorsturen naar jouw Homey?

Is niet goedkoop, maar wel Homey…

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 13-11-2023 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:16
martijnn schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:57:
Ik ben opzoek naar een smarthome (of hub) systeem die via cloud verbonden kan worden aan de homey én deur sensors in het portfolio hebben.
Usecase: m’n vader is al wat ouder en heeft de neiging om ‘s nachts op pad te gaan. Hier wil ik een melding van krijgen, dus zodra er een deur opengaat, er een actie op mijn homey uitgevoerd wordt.

Iemand een idee?
Geen ervaring, maar mogelijk kan het met Shelly. Die zijn vrij flexibel in hoe te gebruiken, ik weet alleen niet of dat voor een sensor op batterijen ook zo is, maar je kunt kijken na :
https://www.shelly.com/en...ndow-2#node-z7i1v13q0smfw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
canonball schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:12:
[...]

Geen ervaring, maar mogelijk kan het met Shelly. Die zijn vrij flexibel in hoe te gebruiken, ik weet alleen niet of dat voor een sensor op batterijen ook zo is, maar je kunt kijken na :
https://www.shelly.com/en...ndow-2#node-z7i1v13q0smfw
Dit zou ook mijn suggestie zijn geweest inderdaad. Met die Shelly kun je alles wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 12:45
Kan ik Google camera's toevoegen aan het Hdashboard zonder dat deze toegevoegd zijn aan Homey?
Ik kan mij deurbelcamera en andere nest camera's niet toevoegen aan Homey.

Edit 16:27: Het toevoegen aan Homey is inmiddels gelukt, maar ik krijg niets te zien via de camera's in Homey.
Het ze opnieuw toegevoegd met alle rechten aan vanuit Google

[ Voor 34% gewijzigd door Henkhuppelschot op 14-11-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

martijnn schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:57:

Iemand een idee?
Probeer het eens met een TUYA wifi door sensor... aan de WIFI van je vader koppelen en via de API aan je homey..

Zoiets: https://www.aliexpress.co...urPageLogUid=QqvExalvvJU1

disclaimer: Werkt niet allemaal even lekker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenpuntnl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-09 00:14

jeroenpuntnl

Pielen aan jeroen.nl

NaN schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:52:
@martijnn
Homey bij je vader neerzetten en via WebHooks doorsturen naar jouw Homey?

Is niet goedkoop, maar wel Homey…
Zo zou ik het ook doen. Je kan ook een IFTTT actie laten uitvoeren als er een actie bij je vader plaats vindt, dan heb je zelf geen homey nodig. Je kan jezelf ook als user op de Homey van je vader toevoegen, dan kan je zelf push notificaties ontvangen. Succes!

Alles over Dynamische energie & veel data over negatieve energieprijzen.

• RoelsRules
@Verwijderd hoe bevalt hdashboard? Ik zie dat ze een bf aanbieding hebben (https://hdashboards.app/pricing) en ik hou er van om 1x een bedrag te betalen om er vanaf te zijn... Maar ben op zoek of het interessant genoeg is (los van het risico dat het een klein/jong bedrijf is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
RoelsRules schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:55:
@Verwijderd hoe bevalt hdashboard? Ik zie dat ze een bf aanbieding hebben (https://hdashboards.app/pricing) en ik hou er van om 1x een bedrag te betalen om er vanaf te zijn... Maar ben op zoek of het interessant genoeg is (los van het risico dat het een klein/jong bedrijf is)
Bedankt voor de tip, is een goeie optie inderdaad. Ik ben ook geen voorstander van al die losse (kleine) subscriptions overal en nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelsRules schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:55:
Ik ben dat in basis met je eens, maar het bestaat net 3 maanden en natuurlijk is er nog veel enthusiasme. 25 voor een jaar ter ondersteuning vond ik redelijk voor nu. Misschien snij ik mezelf in de vingers.

Maar al met al wel goed qua dashboard. Mijn Homey heeft regelmatig dat de socket blijkbaar hangt en dan doet het dashboard het niet. Ik moet een keer kijken waar dat precies mis gaat.

Ik worstel wel nog met kiosk en fotoo die instellingen verliezen en knokken met de launcher app van de RealMe tablet. Die zet steeds Quickstep terug als launcher.
Maar ja, dat soort prutsen hou je toch en zijn niet de dashboards zelf.

Configuratie van knoppen en dergelijke wordt steeds beter. Er is een aantal ondersteunende apps om afbeeldingen klaar te zetten voor dashboard enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-09 15:16
Palomar schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:20:

Die vraag (kan de ICS2000 hub verbonden blijven, of zet je alle devices individueel over op Homey) heb ik dus ook, ik zie nog nergens een duidelijk antwoord.

Mijn situatie: ik overweeg een Homey pro (2019 of 2023, ben ik ook nog niet over uit) aan te schaffen om wat meer structuur en koppelingen in een dashboard (display aan de muur) te hebben.
Ik heb de ICS2000 met daaraan gekoppeld erg veel stekkerschakelaars, hue lampen, rook-, co, en watermelders en bewegingsmelders. Redelijk wat 'scenes' en 'regels' in de ICS2000.
Daarnaast een Switchbot Hub2 met drie Switchbot Blind Tilts, die gaan 's ochtends op tijd en 's avonds op zonsondergang.
Verder nog Homewizard Energy (P1, Watermeter en Smartsocket), en daaraan SolarEdge via api.
Oh ja, ook nog een aantal camera's (2 x Axis, aan een Synology) en 3 x Reolink via de Reolink app.

Het lijkt me mooi om dit alles te integreren in één systeem. Ik lees echter wel over problemen met het 433 Mhz bereik. De ICS2000 heeft daar geen enkel probleem mee, stabiele ontvangst/zenden ook op zolder en in de tuin (de ICS staat in de meterkast midden in huis op de begane grond). Het kaku spul draait al jaren probleemloos. Daar ik erg veel kaku devices heb wil ik die graag allemaal behouden, de aanschaf van een Homey pro 'voor de leuk' erbij (alles functioneert prima nu, alleen wat verspreid over diverse platforms en apps) is duur genoeg, ik wil dus niet meteen al allerlei devices moet omruilen voor bv zigbee equivalenten of zo.

Wie kan wat zinnig advies geven? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 13:29
Goedemiddag allen,

Ik heb de volgende vraag:

In mijn woning heb ik de Homey Pro en werkt alles naar behoren. Alleen in mijn tuinhuis heb ik geen bereik. In mijn tuinhuis heb ik wel een bedraad netwerk en wifi.

Is de oplossing het kopen van een Homey Bridge en die in satellite mode gebruiken?

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Hoe connect de Homey Pro met de Homey Bridge?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
ybos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:18:
[...]

Bedankt voor de tip, is een goeie optie inderdaad. Ik ben ook geen voorstander van al die losse (kleine) subscriptions overal en nergens.
Maar ook zo'n dashboard is uiteindelijk toch weer een extra subscription waarbij je ook afhankelijk bent van de webspace van de uitgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
In hoeverre kan een Google Nest Hub of Amazon Show gebruikt worden als dashboard? Ik heb net een Homey gekocht (ik volg ze al een jaar of vijf) en ik wil graag twee dashboards hebben (1 in keuken voor oa recepten en 1 in kantoor om te zien wie er voor de deur staan en nog wat andere automatisering), maar er zijn inmiddels zoveel producten dat ik het lastig vind de juiste keuzes te maken, ook omdat ik de integraties en koppelingen niet altijd eenvoudig kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Orangelights23 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:30:
In hoeverre kan een Google Nest Hub of Amazon Show gebruikt worden als dashboard? Ik heb net een Homey gekocht (ik volg ze al een jaar of vijf) en ik wil graag twee dashboards hebben (1 in keuken voor oa recepten en 1 in kantoor om te zien wie er voor de deur staan en nog wat andere automatisering), maar er zijn inmiddels zoveel producten dat ik het lastig vind de juiste keuzes te maken, ook omdat ik de integraties en koppelingen niet altijd eenvoudig kan vinden.
Niet zoals je denk ik bedoelt. Er is een koppeling beschikbaar tussen Homey en Google, maar het werkt dan gewoon als een normale Google Home Hub. Er is weinig aan aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:45
Iemand nog een idee over het volgende:

Heb een Aqara 6 knops Opple switch met zigbee.

Doet heel erg moeilijk met koppelen en connectie vasthouden als hij er eenmaal in staat op de HP23. Verschillende dingen al geprobeerd zoals aqara app herinstalleren, opnieuw opstarten, PTP methode van homey (Pull the Plug: power 10 minuten er af; 20 minuten de tijd geven om het netwerk te rebuilden). Uiteindelijk met PTP een kunnen koppelen maar lijkt alsof hij niet lekker werkt nog steeds met de flow die onderaan staat.

Volg de exacte instructies zoals de Homey het aangeeft (reset knop indrukken en 2 maal 3x knipperen na 15 seconden). Krijg dan de foutmelding nadat het apparaat zich probeert te koppelen dat het mislukt is.

Temperatuur sensor van Aqara werkt wel prima. Iemand soortgelijke problemen gehad of een idee wat ik nog verder kan doen? Heb 17 zigbee routers in het netwerk hangen verspreid door het hele huis (switches en lampen, verschillend van IKEA, innr, gledopto, OSRAM en nog wat lidl smart home spul)

Onderstaande basis flow zou moeten werken zou je zeggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1zEADBz_d.webp?maxwidth=760&fidelity=grand

IKEA tradfri afstandsbediening (de ronde) werkt prima ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Martinus010 schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:33:
Goedemiddag allen,

In mijn woning heb ik de Homey Pro en werkt alles naar behoren. Alleen in mijn tuinhuis heb ik geen bereik. In mijn tuinhuis heb ik wel een bedraad netwerk en wifi.

Is de oplossing het kopen van een Homey Bridge en die in satellite mode gebruiken?

Bedankt!
Wat wil je uitbreiden? Z-Wave of Zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:38
Martinus010 schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:33:
Goedemiddag allen,

Bedankt!
Tot op heden fungeert de Bridge alleen als een normale repeater voor Zigbee/Z-Wave dacht ik. Dus als je dat protocol wil schiet je weinig op. Volgens mij is het voor Bluetooth en 433 Mhz wel een router device.

Lees hier even mee over Satellite Mode: https://community.homey.a...ridge-satelite-mode/75750 zijn wel wat nieuwe firmware updates uit waarmee meer kan volgens mij. Dit is de officiële pagina: https://support.homey.app...Setting-up-Satellite-Mode

Hoever is de afstand? Wij hebben bijvoorbeeld door de tuin heen Zigbee lampen die als repeater dienen zodat we ook het Zigbee meshnetwerk tot in tuinhuis en schuur hebben.

Maak je gebruik van Wifi apparatuur (lampen, stekkers) dan heb je aan een wifi point genoeg. Die kun je over internet dan connecten met je Homey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Net via email binnen gekregen en voor iemand die van plan is er eentje te kopen toch mooi meegenomen.

Met de code BLACKFRIDAY23 krijg je nu een gratis ethernet adapter (waarde 29 euro) als je een Homey Pro koopt.

Bij mij voldoet mijn Homey 2019 nog steeds en ook hiermee ben ik niet te overtuigen dat ik een nieuwe nodig heb :P

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36
bebopper schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:08:
Net via email binnen gekregen en voor iemand die van plan is er eentje te kopen toch mooi meegenomen.

Met de code BLACKFRIDAY23 krijg je nu een gratis ethernet adapter (waarde 29 euro) als je een Homey Pro koopt.

Bij mij voldoet mijn Homey 2019 nog steeds en ook hiermee ben ik niet te overtuigen dat ik een nieuwe nodig heb :P
Je kunt er beter eentje ergens anders kopen, nu voor 369 ipv 399. Dan heb je korting ook wanneer je die ethernet adapter niet hoeft. Ik twijfel nog een klein beetje, heb nu een Homey Pro early 2019 model. Is upgraden een aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blabla13
jsiegmund schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:13:
[...]

Je kunt er beter eentje ergens anders kopen, nu voor 369 ipv 399. Dan heb je korting ook wanneer je die ethernet adapter niet hoeft. Ik twijfel nog een klein beetje, heb nu een Homey Pro early 2019 model. Is upgraden een aanrader?
Ik heb een 2016 model en ik haal er wellicht niet alles uit wat er in zit, maar ook ik heb me nog niet kunnen overtuigen om een nieuwe(re) te halen.

Dus waarom upgraden? Ik zou het nog niet weten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

jsiegmund schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:13:
[...]
Ik twijfel nog een klein beetje, heb nu een Homey Pro early 2019 model. Is upgraden een aanrader?
Ik twijfelde ook even, en ik ben van een 2019 model naar de 2023 gegaan, en heb geen moment spijt gehad.
Zeker een aanrader.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
KSR schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 01:02:
[...]

Ik twijfelde ook even, en ik ben van een 2019 model naar de 2023 gegaan, en heb geen moment spijt gehad.
Zeker een aanrader.
Kun je toelichten waar je dat in merkt?
Reageert Homey sneller op triggers? App sneller opgestart?
Anders...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoelsRules
Hier sinds een paar weken eindelijk de nieuwe pro geïnstalleerd (had hem al paar weken na initiële launch liggen) en het is voor mij een grote verbetering.
Heb veel sensoren, actoren en flows en merkte bij de vorige pro toch echt wat vertraging in zaken. Ook de app is snappier. Vorige pro moest ik af en toe ook resetten (vorig huis nooit maar had daar minder zaken ingericht). Als de oude pro goed werkt zou ik hem ook niet vervangen maar als je iets van vertraging ergens merkt dan kan vervangen het antwoord zijn. Hier in ieder geval happy mee

Update; om een idee te geven wat veel is even snel door de app heen geteld;
>120 devices (fibaro/zwave, hue en somfy met name)
>40 flows (meeste advanced)

[ Voor 12% gewijzigd door RoelsRules op 24-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
In mijn garagebox heb ik een aparte elektra-aansluiting waar mijn Wallbox op aangesloten is. Er zit een brede stoep tussen mijn woning en garage, dus mijn huisnetwerk is daar niet aanwezig.
Ik wil een mifi router (dus mobiel netwerk) ophangen, om zo via een dynamisch tarief de Wallbox te kunnen schakelen.
Is het mogelijk om met de Homey Pro 2023 in dit geval de Wallbox, die dus op een mobiel netwerk draait, op deze manier te bedienen, of werkt Homey alleen met apparatuur in het eigen netwerk?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
bebopper schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:08:

zojuist toegepast, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik sloot zojuist Edge waarop ik een paar Homey Insights open had staan. In het verleden was je dan je "pagina" kwijt en moest je alle insights opnieuw instellen.
Tot mijn verbazing kreeg ik bij het openen van Edge mijn ingestelde insights terug, zou dat gewijzigd zijn onlangs? Dat was wel echt dringend nodig...
Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.