• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Ik heb de afgelopen week een Homey account aangemaakt om e.e.a. eens te proberen.
Er zijn een aantal Hue en Sonos apparaten gekoppeld.

Het valt mij op dat mijn Hue smart plugs regelmatig onbereikbaar zijn (rood waarschuwing icoon in Flow). Dit zorgt voor niet getriggerde flow condities.. erg vervelend.

Was eigenlijk van plan een Bridge aan te schaffen, maar bovenstaande houdt mij nu toch tegen. Zou dit met een Homey Pro beter zijn?

Mijn Hue en Sonos setup draaien op zichzelf al jaren stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
FastForwardNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:49:
Was eigenlijk van plan een Bridge aan te schaffen, maar bovenstaande houdt mij nu toch tegen. Zou dit met een Homey Pro beter zijn?
Ik heb de Homey Pro inmiddels niet meer (is naar een mede Tweaker toe gegaan) maar ik had dat met grote regelmaat met de Hue bewegingssensoren en plugs, vrijwel standaard na iedere update maar soms ook vanuit het niets. Flows bleven prima werken maar om ze weer helemaal 100% beschikbaar te krijgen zat er niets anders op dan ze opnieuw te pairen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb nog nooit problemen gehad met HUE motion sensors. Plugs heb ik niet.

Met een Homey pro 2016 2019 en 2023, overigens.

[ Voor 29% gewijzigd door NaN op 28-09-2023 22:16 ]

• R2D2
  • Niet online
NaN schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:36:
Ik heb nog nooit problemen gehad met HUE motion sensors. Plugs heb ik niet.

Met een Homey pro 2016 en 2023, overigens.
Vraag is dan natuurlijk, met of zonder de Hue hub?

Als je de fora er op na slaat zijn het vooral de mensen die de psullen direct aan de Homey Pro koppelen zonder tussenkomst van de Hue hub de mensen die de problemen ervaren met wegvallende devices.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

R2D2 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:23:
[...]

Vraag is dan natuurlijk, met of zonder de Hue hub?

Als je de fora er op na slaat zijn het vooral de mensen die de psullen direct aan de Homey Pro koppelen zonder tussenkomst van de Hue hub de mensen die de problemen ervaren met wegvallende devices.
Antwoord is: Met de HUE hub, dat wordt sowieso altijd aangeraden, was mijn indruk.

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 22:10
rikadoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:09:
@bkruyver ik heb deze nu een aantal maanden voor de wasmachine en werkt prima. Ook met de stroommeter geen enkel probleem met de app of homey.

https://www.robbshop.nl/r...tekker-zigbee-3680w?gad=1
Okee, dit is precies de versie die ik ook heb.... vallen steeds uit mn na updates van de homey..... verder werken ze prima, zo lang ze verbonden zijn.
Zal eens in de gaten houden goed dit gaat. Nu natuurlijk recent twee updates van de homey gehad.
Bij alleen opnieuw opstarten homey overigens ook meteen last. Dan blijft die melding "zigbee is aan het starten" terugkomen... ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
NaN schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:04:
[...]

Antwoord is: Met de HUE hub, dat wordt sowieso altijd aangeraden, was mijn indruk.
Dat maakt inderdaad een groot verschil. Ik wilde juist van alle losse hubs af omdat het niet alleen onnodig stroom verbruikt maar je in dat geval ook meerdere Zigbee netwerken langs elkaar heen hebt lopen (als je ook nog spul van andere merken als Xiaomi gebruikt) met alle gevolgen van dien. Je wil juist je Hue lampen in zo’n geval in het Zigbee netwerk van de Homey omdat het stabiele routers zijn.

Wanneer je de Hue hub er dus tussen hebt zitten handelt die alle Zigbee verkeer af en hoeft de Homey niets meer te doen dan een API aan te roepen… stabiliteit van je Zigbee netwerk is in zo’n geval dus aan de Hue hun te wijten en niet aan de Homey ;)

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
R2D2 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:04:
[...]

Dat maakt inderdaad een groot verschil. Ik wilde juist van alle losse hubs af omdat het niet alleen onnodig stroom verbruikt maar je in dat geval ook meerdere Zigbee netwerken langs elkaar heen hebt lopen (als je ook nog spul van andere merken als Xiaomi gebruikt) met alle gevolgen van dien. Je wil juist je Hue lampen in zo’n geval in het Zigbee netwerk van de Homey omdat het stabiele routers zijn.

Wanneer je de Hue hub er dus tussen hebt zitten handelt die alle Zigbee verkeer af en hoeft de Homey niets meer te doen dan een API aan te roepen… stabiliteit van je Zigbee netwerk is in zo’n geval dus aan de Hue hun te wijten en niet aan de Homey ;)
Ik heb hier thuis op de Homey Pro 2019 maar 38 zigbee apparaten waarvan er maar 9 een router zijn.
Dit werkt bijna 2 jaar zonder problemen.
En geen Hue hub.

• R2D2
  • Niet online
mike123 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:53:
[...]

Ik heb hier thuis op de Homey Pro 2019 maar 38 zigbee apparaten waarvan er maar 9 een router zijn.
Dit werkt bijna 2 jaar zonder problemen.
En geen Hue hub.
Een homey pro 2019 is geen homey pro 2023 ;)

Ik heb de Homey Pro 2023 een paar maanden getest en hoewel de stabiliteit van Zigbee steeds wel wat beter werd bleef ik het probleem houden dat Hue end devices met enige regelmaat als “niet beschikbaar” weergegeven werden in de Homey app terwijl ze prima functioneerden in flows (o.a. Motion sensors). Probleem meerdere keren aangekaart bij Homey en daar werd weinig mee gedaan (devices werden ook in de developer tool als niet beschikbaar weergegeven).

Inmiddels de hele bups van eer verhuisd naar Home Assistant en inmiddels draaien die 75+ Zigbee devices op exact dezelfde locaties als een zonnetje zonder dat er ook maar 1 sensor een “miss” heeft gehad.

Routers gingen over het algemeen prima met de Homey Pro (op wat Tradfri bulbs na die weer werden gegeven als end device), probleem zat hem met name in de end devices die er met regelmaat eigenaardigheden op na hielden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 10:05
Zelfde verhaal hier, heb Homey nu 1,5 maand getest, maar hoewel de iOS app en web versie qua UX veruit superieur zijn is niet toch niet zo stabiel als Home Assistant.

- Apps stoppen spontaan met werken
- Flows reageren ineens niet meer
- En uitzoeken waar het mis gaat is echt niet te doen door de onwijs slechte tracing en logging features

Ik ga mijn lovende review maar eens updaten :)

[ Voor 6% gewijzigd door 19JM81 op 28-09-2023 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Intussen zitten we op 10.0.8 en zijn er Wifi issues opgelost.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Intussen zitten we op 10.0.8 en zijn er wifi issues opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:16

johanm3

Het kan altijd slechter

Zo! Vandaag de homey pro aangesloten en een tig lampen en accessoires ingevoerd.
Nu alles te zien is in de homey app gestart met m’n eerste flow 😅

Voor in m’n dochters kamer een styrbar afstandsbediening ( Ikea ) een Ikea lamp en een hue lamp aangesloten.

Als ik de flow maak en ik test m in de app, dan werkt het. Druk ik op de knop van de afstandsbediening.., dan niet.

Wat zie ik ik hier over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFR71SGpUYMetHj0n7CvlltU3GU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8yZeqFfyhiUDGmRZaQduqn47.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGumSH4seuLlM6oJqwgyL1fBlig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XobOcFxIcGt9gVm5fuAHw8a0.png?f=fotoalbum_large

In eerste instantie had ik ook de Ikea lamp in de flow toegevoegd.., maar dacht later. Dat maakt niet uit, want de lamp werkt sowieso al met die afstandsbediening. Als ik nu op aan druk gaat alleen de IKEA lamp aan en niet de hue lamp.

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
Over je flow: Als je een lamp aan wilt zetten hoef je op voorhand niet te testen of ze uit staat, je kan ze beter gewoon direct aan zetten.

Over de bediening: In sommige systemen kan zo'n knop van alles tegelijk bedienen. Zo bedient mijn kaku-knop een paar kaku-lampen rechtstreeks en via een flow op de Homey. Dat kan vooral omdat het kaku protocol 1 kant op gaat, er is geen controle of zo. Maar bij zigbee is er wel controle en kan een lamp beslissen dat ze maar naar 1 bron luistert. In dit geval kan een lamp het bericht van de knop (ga helderder) in conflict vind met het bericht van de homey (ga aan).

Nu ik dit opschrijf kan de lamp het singaal van de knop hebben op gepakt en helderder gaan. Als je dan in de flow test of de lamp uit staat, dan staat ze dus niet uit, ze is net (een beetje) aan gegaan. Nog een reden om niet eerst te testen of iets uit is voor dat je het aan zet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:16

johanm3

Het kan altijd slechter

Bedankt dat je de moeite neemt te reageren!

Ik ga de ' test of de lamp uit staat' er tussenuit halen. Bedankt voor de tip.

De knop " ga helderder" werkt als een aan knop bij eenmalig indrukken. Bij lang indrukken wordt de lamp helderder. Maar ik snap je punt wat je maakt over het conflict. Alleen de HUE lamp kent die afstandbediening niet en zal hier nooit naar luisteren. De Homey is hier het apparaat wat dus ( naast de Ikea lamp ) de hue lamp laat weten om aan te gaan.

Het werkt nu goed! Inmiddels heb ik een vermoeden dat het komt als je de Styrbar koppelt met de Ikea lamp, dat de verbinding met Homey wordt verloren...

Nadeel is nu wel dat ik flows moet maken nu voor de andere knoppen van de Styrbar mbt het wijzigen van de verschillende kleuren.

Gadgets fan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
johanm3 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:30:
Het werkt nu goed! Inmiddels heb ik een vermoeden dat het komt als je de Styrbar koppelt met de Ikea lamp, dat de verbinding met Homey wordt verloren.
Je kan een zigbee apparaat maar koppelen aan 1 device. Dus of aan de lamp of aan Homey.

Ik heb de afstandbediening en de lamp aan de Ikea hub gekoppeld en de lamp via de Homey Ikea app aan Homey gekoppeld.
Als ik nu bv de lamp met de afstandbediening aanzet en het is tussen 2:00 en 8:00 zet Homey de lamp automatisch naar 20%.
En Homey stuurt 's morgens de lamp aan als wake up light.

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-05 17:02
Nu heb ik een zigbee bridge die ik met Google Home bedien, met spraak en smartphone.

Als in een Homey aanschaf, moet ik dan elke lamp opnieuw koppelen aan Homey? Dit lijkt mij een behoorlijke klus met ca 30 lampen.

Of stel ik een niet slimme vraag?

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@HugoZeilstra
Misschien kan je die Zigbee bridge koppelen aan Homey? Anders, ja, dan moet je die lampen opnieuw koppelen, ander zigbee-netwerk...

[ Voor 6% gewijzigd door NaN op 30-09-2023 18:56 ]

• bkruyver
Mbt tot mijn issue met niet werkende robbsmart zigbee stekkers na updates/herstarts homey: ipv opnieuw pairen werkt opnieuw opstarten robbsmart app ook..... maar blijft irritant. Ik zou denken dat na opnieuw starten homey ook akte apps opnieuw starten......

Mbt de aqara deursensor: misschien maar over op de nieuwe hue deursensoren. Als dat met zo stabiel is als het hele hue systeem tot nu toe, dan heb ik daar wel wat voor over.....

• rikadoo
  • Niet online
bkruyver schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:23:
Mbt tot mijn issue met niet werkende robbsmart zigbee stekkers na updates/herstarts homey: ipv opnieuw pairen werkt opnieuw opstarten robbsmart app ook..... maar blijft irritant. Ik zou denken dat na opnieuw starten homey ook akte apps opnieuw starten......

Mbt de aqara deursensor: misschien maar over op de nieuwe hue deursensoren. Als dat met zo stabiel is als het hele hue systeem tot nu toe, dan heb ik daar wel wat voor over.....
In mijn vorige post zei ik wel dat ik geen problemen heb met mijn robsmart stekker maar stiekum heb ik gelogen. Ik heb precies hetzelfde en inderdaad na een restart van de app word deze weer gezien.

Ik heb al een tijdje een flow draaien die deze app restart. Dus ik deel je probleem en het zal waarschijnlijk aan de app liggen, ik ga morgen hier even een ticket voor inschieten bij de maker hiervan.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoZeilstra
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-05 17:02
NaN schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:56:
@HugoZeilstra
Misschien kan je die Zigbee bridge koppelen aan Homey? Anders, ja, dan moet je die lampen opnieuw koppelen, ander zigbee-netwerk...
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Nieuwe vraag: nog steeds aan het stoeien met homey.
Ik heb geprobeerd mijn netwerk wat overzichtelijker te krijgen. Vaste ip adressen aan divers apparaten.
Ik dacht, ik neem homey hierin mee.
Dus vast ip gegeven.
Maar nu kom ik erachter dat het 2 ip adressen heeft? 1 ethernet ip adres en 1 ander (nog steeds in dhcp pool) wifi 5ghz ip adres......

Hebben jullie ook dat bij aangesloten ethernet blijkbaar de wifi blijft werken en ik nog zijn eigen verbinding onderhoudt met het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 12:33
Weet iemand hoe je in contact kan komen met Athom (homey) Ik heb perongelijk 2 homey pro's gekocht.. Wil er 1 retourneren maar wat ik ook probeer ik krijg geen reactie...

On topic :

Mijn hue kleuren kloppen niet met Homey Als ik bijv een lamp groen wil maken wordt hij roze..

Iemand enig idee? Komt dit door de laatse update?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:53:
Weet iemand hoe je in contact kan komen met Athom (homey) Ik heb perongelijk 2 homey pro's gekocht.. Wil er 1 retourneren maar wat ik ook probeer ik krijg geen reactie...

On topic :

Mijn hue kleuren kloppen niet met Homey Als ik bijv een lamp groen wil maken wordt hij roze..

Iemand enig idee? Komt dit door de laatse update?
Mailtje naar support?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 18:26
appie35 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:53:
https://support.homey.app...56873-Returning-a-product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een paar weken geleden de nieuwe Homey Pro 2023 besteld als vervanging of toevoeging op mijn 2019 versie.

In plaats van een backup overzetten ervoor gekozen om 'opnieuw' te beginnen in een poging de boel meteen weer even netjes te maken.
Ben nu aan het zoeken naar een handige opzet voor de flows.
Er moet een beetje orde in de chaos zitten om overzicht te houden. Niet alleen qua indeling in folders, maar ook voor het uitvoeren van acties.
Voorbeeld: Het licht in de woonkamer kan op meerdere manieren geschakeld worden:
- Lichtknop (Shelly) waar niet direct een lamp achter zit.
- Aanwezigheidsdetectie (Shelly Motion)
- Afwezigheidssimulatie (draait als een virtuele knop 'vakantie' aan staat)
- Moet (deels) uit/gedimd als de TV aan gaat

Rondom de TV staan 2 sta-lampen die beiden aan een Shelly Plug S zitten.

Nu kan ik 4 flows maken die elk die lampen schakelen OF ik maak 1 flow die de lampen kan schakelen en die trigger ik met een variabele (Ja/Nee) die vanuit de overige 4 flows gezet wordt.

Heb daardoor nu wel 7 flows. 4 flows die de variabele veranderen op basis van sensor, 1 flow die de wijziging detecteert & de actieflow start en tot slot de actieflow die met een Ja/Nee gestart wordt en alle lampen aan danwel uit zet.
Voordeel is dat de zaken gescheiden zijn en acties herbruikbaar zijn, maar het aantal flows gaat zo wel heel snel groeien.

Ben benieuwd naar hoe anderen hun flows en logica ingericht hebben. Wie wil wat ervaringen delen?

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 04-10-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Farmerwood Daar is juist advanced flow voor ontwikkeld. Ik had 80+ flows om mijn keukenlampen aan te sturen, en dat is nu één grote (redelijk) overzichtelijke flow geworden. Daarbij is het duidelijk dat bepaalde zaken elkaar niet meer kunnen overrulen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRgUVwnijv7kmifktfq65m2oHNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAAieGUz614juWlreLGQUjvv.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je een deel van mijn flow om het toilet aan te sturen. De logica om de Hue scenes aan te sturen valt buiten beeld, maar je ziet wel hoe verschillende inputs (beweging, deur, schakelaar) naar een concrete actie leiden.

Ik zet alles eerst naar een variabele, zodat ik daar weer losse acties aan kan koppelen. Dit voorkomt ook dat er bij elke keer beweging als de verlichting al aan is, er opnieuw commands gestuurd worden naar de lampen. Dat gebeurt nu alleen bij een wijziging van de variabele. Dit maakt ook eventueel troubleshooten of iets controleren erg makkelijk.

[ Voor 69% gewijzigd door TKroon op 04-10-2023 11:52 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik probeer juist zoveel mogelijk met 'traditionele' flows te doen omdat ik die ook vanaf mijn telefoon kan maken en editen. Loop er te vaak tegenaan dat ik iets opmerk en het meteen wil controleren/fixen/maken.

Je tactiek met de variabelen klinkt als hetzelfde wat ik nu doe.

[ Voor 15% gewijzigd door Farmerwood op 04-10-2023 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Eens, dat is een beperking. Via my.homey.app kun je advanced flows overigens wel openen en waardes aanpassen, maar kaartjes verbinden wordt inderdaad lastig.
Maar nogmaals: als je iets overzichtelijk wilt maken, is advanced flow toch wel de enige juiste keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52
Na bijna 10 jaar Homewizard gehad te hebben kapte die er 4 weken geleden mee (qua connectiviteit van buitenaf, hij draait nog wel). Via marktplaats een 2e hands Homey op de kop getikt..... en daar vanalles op over gezet wat kon.

Wil nu de zaken die ik er af kan halen alvast van de Homewizard afhalen.... net even liggen stoeien met een 4 voudige schakelaar.... dacht dat Homey niet slim genoeg was om daar 4 codes uit te halen..... ik had het mis.... Homey is super slim.... Dus heb nog wat spul op de HW zitten wat niet op Homey kan (Magneetcontacten, thermometers, rookmelders) en de logica ga ik er nog af halen.... ben erg tevreden tot nu toe! (en heb de helft nog niet eens ontdekt hahahaha)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TKroon schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:29:
@Farmerwood Daar is juist advanced flow voor ontwikkeld. Ik had 80+ flows om mijn keukenlampen aan te sturen, en dat is nu één grote (redelijk) overzichtelijke flow geworden. Daarbij is het duidelijk dat bepaalde zaken elkaar niet meer kunnen overrulen.

[Afbeelding]

Hier zie je een deel van mijn flow om het toilet aan te sturen. De logica om de Hue scenes aan te sturen valt buiten beeld, maar je ziet wel hoe verschillende inputs (beweging, deur, schakelaar) naar een concrete actie leiden.

Ik zet alles eerst naar een variabele, zodat ik daar weer losse acties aan kan koppelen. Dit voorkomt ook dat er bij elke keer beweging als de verlichting al aan is, er opnieuw commands gestuurd worden naar de lampen. Dat gebeurt nu alleen bij een wijziging van de variabele. Dit maakt ook eventueel troubleshooten of iets controleren erg makkelijk.
Ziet er leuk uit, maar waarom gebruik je niet gewoon booleans, ipv numeriek testen?

@TKroon Aha, ok, helder! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Met numeriek kan ik in de historie veel langer terugkijken wat een waarde was. En tevens is heel veel niet alleen 0 of 1, maar kan veel meer.
100 is direct aan
99 is langzaam aan
1 is nachtstand
0 is langzaam uit
-1 is direct uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
TKroon schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:29:

[Afbeelding]

Je kan de onderste 2 Flows toch ook nog combineren met de bovenste 2? Ik bedoel de kaartjes met "als beweging..."
Word het nog iets overzichtelijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:00:
[...]

Je kan de onderste 2 Flows toch ook nog combineren met de bovenste 2? Ik bedoel de kaartjes met "als beweging..."
Word het nog iets overzichtelijker van.
Dank voor het meedenken, maar de triggers zijn wel anders. En de algemene conditie of de deur open of dicht is. Dus ja, het zou in één flow kunnen, maar die wordt zeker minder overzichtelijk hoe de verlichting zelf geschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 13:05
Ik ben klaar met het beheren van alles in home assistant. Geen zin meer in…. Dus nu aan het kijken naar homey. Volgens mij zit daar een raspberry pi cm4 in. Heeft homey iets gezegd over de raspberry pi 5 intro en de impact daarvan op homey…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Limbeckx schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:52:
Ik ben klaar met het beheren van alles in home assistant. Geen zin meer in…. Dus nu aan het kijken naar homey. Volgens mij zit daar een raspberry pi cm4 in. Heeft homey iets gezegd over de raspberry pi 5 intro en de impact daarvan op homey…
Niet dat ik weet, maar ze hebben de pro 2023 net uitgebracht. Ik verwacht niet dat ze nu opeens een nieuwe versie uitbrengen met de 5 erin.

Heb de pro zelf trouwens. Fijn apparaat voor wie smarthome een hobby is maar er geen halve baan van wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ga em vandaag ophalen bij Coolblue. Ben benieuwd.

Iemand een soort template voor een geavanceerde licht flow op basis van beweging.

Eentje die rekening houdt hoeveelheid licht om sterkte en duur van het licht in te stellen.

Edit: zelf deze gevonden: https://community.homey.a...y-time-using-motion/57921

Als dit het is, moet ik de variabele veranderen door de lichtsterkte gemeten door de Hue bewegings sensor en vervolgens 1 automation voor dag en een voor nacht. Dat ziet er simpel genoeg uit .

Am I thinking right of is er toevallig al een app die al deze logica in zich heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Limbeckx op 08-10-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Limbeckx schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:39:
Ik ga em vandaag ophalen bij Coolblue. Ben benieuwd.

Iemand een soort template voor een geavanceerde licht flow op basis van beweging.

Eentje die rekening houdt hoeveelheid licht om sterkte en duur van het licht in te stellen.

Edit: zelf deze gevonden: https://community.homey.a...y-time-using-motion/57921

Als dit het is, moet ik de variabele veranderen door de lichtsterkte gemeten door de Hue bewegings sensor en vervolgens 1 automation voor dag en een voor nacht. Dat ziet er simpel genoeg uit .

Am I thinking right of is er toevallig al een app die al deze logica in zich heeft.
Ik zou even zoeken op dat forum en zoeken op lux of helderheid.
Die waarden kan je dan gebruiken in Logica kaarten.
Je hebt ook niet meteen zones nodig voor verlichting, als kan dat soms handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb het gevoel dat ik het best met scenes en groepen kan beginnen om er geen rotzooitje van te maken. Al zie ik ook niet gelijk hoe ik scenes zou moeten maken.

Idee zou wat mij betreft kunnen zijn:

stel in hoe:

helder
relax
nachtlamp en
uit

is voor lampen in algemeen.Vervolgens zou ik lampen in groepen willen doen <groepen> app gevonden daarvoor. Ik zou daarna de scenes en de groepen in advanced flows willen gebruiken icm met lux of helderheid idd.

Als ik het zelf zo teruglees, verwacht ik dat er dus een app is die scenes ofzo heet. daar ga ik eens naar zoeken

Er is geen app voor zo blijkt.

Naja morgen eerst maar eens de usb to lan dongle gebruiken. Ik heb nu nog regelmatig dat de homey pro niet beschikbaar is...

Ga daarna alle wel kijken hoe scenes moeten werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Limbeckx op 08-10-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Limbeckx schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:27:
Ik heb het gevoel dat ik het best met scenes en groepen kan beginnen om er geen rotzooitje van te maken. Al zie ik ook niet gelijk hoe ik scenes zou moeten maken.

Idee zou wat mij betreft kunnen zijn:

stel in hoe:

helder
relax
nachtlamp en
uit

is voor lampen in algemeen.Vervolgens zou ik lampen in groepen willen doen <groepen> app gevonden daarvoor. Ik zou daarna de scenes en de groepen in advanced flows willen gebruiken icm met lux of helderheid idd.

Als ik het zelf zo teruglees, verwacht ik dat er dus een app is die scenes ofzo heet. daar ga ik eens naar zoeken

Er is geen app voor zo blijkt.

Naja morgen eerst maar eens de usb to lan dongle gebruiken. Ik heb nu nog regelmatig dat de homey pro niet beschikbaar is...

Ga daarna alle wel kijken hoe scenes moeten werken.
Als Homey steeds niet beschikbaar is zou ik ook even op dat forum zoeken naar verbindingsproblemen. Als je een wifi mesh netwerk hebt kan dat ook nadelig zijn voor Homey. Indien mogelijk vastzetten op 1 WiFi punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
mike123 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

Als Homey steeds niet beschikbaar is zou ik ook even op dat forum zoeken naar verbindingsproblemen. Als je een wifi mesh netwerk hebt kan dat ook nadelig zijn voor Homey. Indien mogelijk vastzetten op 1 WiFi punt.
Heb idd een mesh netwerk maar ik sluit em sowieso liever aan op kan denk ik.

Bedankt voor het meedenken

[ Voor 3% gewijzigd door Limbeckx op 08-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-06 21:29
Limbeckx schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:27:
IkIk zou daarna de scenes en de groepen in advanced flows willen gebruiken icm met lux of helderheid idd.
Kijk ook eens naar de app zonnestanden, ik gebruik dit hoofdzakelijk voor mijn verlichting. (kijk hierbij bij de instellingen van de app hoe de volgorde van de zonnestanden zijn, bv gouden uur, schemering, begin zonsondergang).

Overdag en begin van de avond is de luxmeter een backup wanneer het donker wordt door bewolking. Maar 's avonds liggen de luxwaarden imo te dicht bij elkaar dat het te onrustig wordt.

Daarnaast meet mijn luxmeter voornamelijk als er beweging plaatsvindt. Dus ik zat regelmatig te zwaaien naar mijn bewegingsmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik ben dit weekend nog aan het puzzelen geweest, maar ik krijg 1 ding nog niet voor elkaar....

het koppelen van mijn Homewizard rookmelders....

Ik weet dat ik die via homewizard een virtuele sensor kan laten aansturen, maar hoe ik krijg de flow in Homey niet voor elkaar..... dus via een HTTP request een "schakelaar" op de Homey aan of uit zetten....

Iemand daar een gouden tip voor? Het Homewizard stuk lukt me prima, de Homey kant nog even niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 13:38
Misschien een handige tip voor wie op zoek is naar een flexibel Dashboard voor Homey: https://community.homey.app/t/app-pro-dashboards/84837

Deze app is nog volop in ontwikkeling, maar er is al veel mogelijk en de ontwikkelaar staat open voor feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57
iisworks schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:23:
Misschien een handige tip voor wie op zoek is naar een flexibel Dashboard voor Homey: https://community.homey.app/t/app-pro-dashboards/84837

Deze app is nog volop in ontwikkeling, maar er is al veel mogelijk en de ontwikkelaar staat open voor feedback.
Werkt leuk en snel, maar wel even wennen aan de bediening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY3KoJ9d9DAGVXIdpRH0Zwnqgkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rVZ5kxZHHaxDcLk9XwFEDsz5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 13:38
FYI: Kreeg net een Homey Beta App update binnen met een leuke nieuwe optie: Insights zijn nu eindelijk toegankelijk vanaf de Devices in de app (voorheen alleen via de externe insights url die niet geschikt was voor mobiel)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Gister een simpele flow op de badkamer die zegt: Als er beweging is gedetecteerd, zet lichten aan, wacht 5 minuten en doe de lichten weer uit.

Vandaag drie kids in bad en een disco in de badkamer. Wel leuk natuurlijk naar niet de bedoeling :D

Nu dit ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3IMyEN1CR7sRg-ifWW4vE-ABFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yn14JolsrJRV1XzJX5bngfva.png?f=fotoalbum_large

Wat ik nog mis is de dat hij tijdens de 5 minuten delay gaat kijken of hij het weer vanaf begin moet gaan tellen. Ik denk dat ik dat met een aparte flow met een variabele die gevuld wordt en een loop moet doen. Ik zie zo snel geen loop in de advanced flow. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
Limbeckx schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:13:
Gister een simpele flow op de badkamer die zegt: Als er beweging is gedetecteerd, zet lichten aan, wacht 5 minuten en doe de lichten weer uit.

Vandaag drie kids in bad en een disco in de badkamer. Wel leuk natuurlijk naar niet de bedoeling :D

Nu dit ingesteld:

[Afbeelding]

Wat ik nog mis is de dat hij tijdens de 5 minuten delay gaat kijken of hij het weer vanaf begin moet gaan tellen. Ik denk dat ik dat met een aparte flow met een variabele die gevuld wordt en een loop moet doen. Ik zie zo snel geen loop in de advanced flow. Klopt dat?
Als je met de standaard flows een timer gebruikt word deze altijd uitgevoerd, ook al is er weer beweging.

Er moet nog iets bijkomen met bv de app Chronograph.

ALS bewegingsmelder aangaat
DAN schakel timer x uit

ALS bewegingsmelders uit gaat
DAN start timer x

ALS timer x is klaar
DAN lamp uit.

De naam van de timer kan je in de flow zelf bedenken en invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Limbeckx schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:13:

Nu dit ingesteld:

[Afbeelding]

Ik weet niet of je die mogelijkheid ook heb, maar ik gebruik
Als: bewegingsmelder uitgaat > zet badkamer uit.
Zolang er beweging is blijft het licht branden, en anders gaat hij na 1 minuut uit.
Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
KSR schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 03:48:
[...]

Zolang er beweging is blijft het licht branden, en anders gaat hij na 1 minuut uit.
Werkt prima bij mij.
Same, met als toevoeging:
Als beweging uit, 1 minuut wachten, en bewegingsmelder is uit, dan lamp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
VySio schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:05:
[...]

Same, met als toevoeging:
Als beweging uit, 1 minuut wachten, en bewegingsmelder is uit, dan lamp uit.
Het ligt er maar net aan wanneer de bewegingsmelder uitgaat.
Die van mij gaat na 5 seconden uit.
Als ik dus beweeg gaat de lamp aan, als de bewegingsmelders uit gaat krijgt Homey dus de opdracht om na 1 minuut uit te gaan.
Ga ik na 20 seconden weer bewegen word de lamp weer aangestuurd omdat ik beweeg, ook al is hij aan.
Maar Homey heeft ook nog steeds de opdracht om de lamp uit te doen, van de eerste keer dat de bewegingsmelders uit ging, dus dat doet Homey trouw.
Daarom disco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Qua bewegingsalarm,
bij trigger: stop timer die lamp uitschakelt dat scheelt al een disco.

Zelf zou ik ook de 'turn on' events weghalen / vervangen met 'dim' events. Nu heb je na zons opgang de lamp op 35%, want zo stond hij de vorige keer. (ipv 100% wat je (denk ik) wenst)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn2vgK8VrY_blYzX8KoV0PZyk9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aPmvNuXhdITq1YBrLHY3aL4y.png?f=fotoalbum_large

(daar ik zo'n gare IKEA melder heb hangen op deze plek, is er geen timer nodig, die heeft een timeout van 3 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 18:24
Zilverdael80 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:03:
Qua bewegingsalarm,
bij trigger: stop timer die lamp uitschakelt dat scheelt al een disco.

Zelf zou ik ook de 'turn on' events weghalen / vervangen met 'dim' events. Nu heb je na zons opgang de lamp op 35%, want zo stond hij de vorige keer. (ipv 100% wat je (denk ik) wenst)
[Afbeelding]

(daar ik zo'n gare IKEA melder heb hangen op deze plek, is er geen timer nodig, die heeft een timeout van 3 minuten)
Domme vraag van mijn kant, wat is het verschil tussen blauw en oranje lijntje :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
ybos schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:13:
[...]

Domme vraag van mijn kant, wat is het verschil tussen blauw en oranje lijntje :?
Bij een if statement (logica 'variable' is gelijk aan ja') is de uitkomst ja: blauw lijntje of nee: oranje lijntje.
Bij sommige heb je alleen een actie nodig als de uitkomst nee is, dus trek je een oranje lijntje naar de actie.
Soms wil je bij ja doe X en bij nee doe Y, dan trek je 2 lijntjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRJ6UDfgT6gR8pc_86ND-MlXzgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/swInm6BGfVaS4roX2KrBgmmc.png?f=fotoalbum_large
Zoals hier bijvoorbeeld
Tijd tussen 22.30 en 6.30?
ja: dim naar 25%
nee: dim naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Binnenkort toch die advanced flows maar eens aanschaffen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Nu online
KSR schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 03:48:
[...]

Werkt prima bij mij.
Het ligt er maar net aan wanneer de bewegingsmelders uitgaat.
Die van mij gaat na 5 seconden uit.
Als ik dus beweeg gaat de lamp aan, als de bewegingsmelders uit gaat krijgt Homey dus de opdracht om na 1 minuut uit te gaan.
Ga ik na 20 seconden weer bewegen word de lamp weer aangestuurd omdat ik beweeg, ook al is hij aan.
Maar Homey heeft ook nog steeds de opdracht om de lamp uit te doen, van de eerste keer dat de bewegingsmelders uit ging, dus da
Zilverdael80 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:17:
[...]

Bij een if statement (logica 'variable' is gelijk aan ja') is de uitkomst ja: blauw lijntje of nee: oranje lijntje.
Bij sommige heb je alleen een actie nodig als de uitkomst nee is, dus trek je een oranje lijntje naar de actie.
Soms wil je bij ja doe X en bij nee doe Y, dan trek je 2 lijntjes
[Afbeelding]
Zoals hier bijvoorbeeld
Tijd tussen 22.30 en 6.30?
ja: dim naar 25%
nee: dim naar 100%
Werkt bij jou de kaart " de tijd is tussen 22:30 en 6:30"?
Dat werkt schijnbaar niet bij iedereen omdat het over 2 dagen gaat. Dus van bv maandag op dinsdag.
Soms word dus een andere kaart gebruikt. " de tijd is niet tussen 6:30 en 22:30".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
mike123 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:25:
Werkt bij jou de kaart " de tijd is tussen 22:30 en 6:30"?
Dat werkt schijnbaar niet bij iedereen omdat het over 2 dagen gaat. Dus van bv maandag op dinsdag.
Soms word dus een andere kaart gebruikt. " de tijd is niet tussen 6:30 en 22:30".
Ik heb daar geen problemen mee ondervonden. (homey pro 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-06 22:33
Ik los het al jaren zo op en dit werkt zeer goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFksPOUvx_p5j4tz1KhXTyy5WRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/la0CToZfzmnXm92mCe7yIN4O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
ON8SD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:02:
Ik los het al jaren zo op en dit werkt zeer goed.
[Afbeelding]
En zet je met een basis flow dan het licht aan de eerste keer? Is dat hoe de loop sluit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ON8SD
Het licht gaat aan via het contactalarm (de twee middelste triggers). Ofwel als de deur opengaat, ofwel als de deur dicht gaat... Ik heb twee kleuters dus vaak kom je toe en moet je de deur niet opendoen als je wilt binnengaan.

Telkens je de deur opent of dicht doet gaat die teller opnieuw beginnen tellen tot 5 minuten.
Er staat ook een bewegingssensor in het toilet en die kan het licht niet aanzetten maar wel de teller resetten zodat het licht opnieuw verlengd wordt met 5 minuten.

Het licht gaat uit als er gedurende 5 minuten geen beweging is gedetecteerd en er geen deur open of dicht ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
ON8SD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:29:
Het licht gaat aan via het contactalarm (de twee middelste triggers). Ofwel als de deur opengaat, ofwel als de deur dicht gaat... Ik heb twee kleuters dus vaak kom je toe en moet je de deur niet opendoen als je wilt binnengaan.

Telkens je de deur opent of dicht doet gaat die teller opnieuw beginnen tellen tot 5 minuten.
Er staat ook een bewegingssensor in het toilet en die kan het licht niet aanzetten maar wel de teller resetten zodat het licht opnieuw verlengd wordt met 5 minuten.

Het licht gaat uit als er gedurende 5 minuten geen beweging is gedetecteerd en er geen deur open of dicht ging.
Mooi te zien dat je hier duidelijk 3 alinea's gebruikt om de werking te beschrijven. Daarmee kan je ook zien dat het 3 verschillende flows zijn. Elk van die flows kan een simpele flow zijn.

Een detail is dat je bij het verlaten van de wc een beweging in gang zet. Daarmee brand het licht nog 5 minuten. Dat zou korter kunnen, bijvoorbeeld 2 minuten. Als je dan 2 minuten stil zit moet je even bewegen, triggert meteen dat je niet in slaap valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ON8SD
beerse schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Als je dan 2 minuten stil zit moet je even bewegen, triggert meteen dat je niet in slaap valt.
Dat is veroorzaakt door de WAF... compleet buiten discussie dus :X . Ik was al blij dat ik ongemerkt van 600 seconden naar 300 seconden ben kunnen gaan zonder scheiding aan mijn broek te hebben >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Laatst online: 07-06 20:21
Hi!

Huidige situatie
Ik gebruik Homey (Pro - Early 2019) sinds 2020 in ons huis, en dat bevalt over het algemeen super. Omdat ik daarvoor van Homewizard afkwam, heb ik nog veel KaKu 433 spul in huis (AWMD-250, ACD-300 etc.). Verder wat GU-10 spotjes van Tradfri, bewegingssensoren van Aquara en Shelly's voor badkamer/wc-verlichting te schakelen. De laatste paar maanden heb ik echter steeds vaker dat bepaalde lampen (tradfri,kaku) niet reageren, waarbij een keer aan/uit zetten met de schakelaar vaak helpt.

Heb daarnaast geëxperimenteerd met een dashboard via Home Assistant (1,5 jaar geleden), maar die tablet hangt alweer even levenloos aan de muur, omdat m'n Raspberry pi steeds crashte (denk SD-kaart corrupt).

Nu ga ik verhuizen en is er de uitgelezen kans om alles te herzien! De eerste keus is of ik bij Homey wil blijven of toch Homeassistant Yellow oid een kans wil geven. Ik denk dat ik sowieso start met Homey, en als het stabieler blijkt dan nu het geval is (doordat ik veel van hetzelfde protocol/zigbee wil gebruiken), kan het goed zijn dat ik daarbij blijf.

Nieuwe situatie
De woonkamer/eetkamer/keuken bevatten samen 18 GU-10 spots. Ongeveer de helft zou een kleur-spot mogen zijn voor wat sfeer-scenes, maar "voor degene bij de keuken/eetruimte is warm/koel-wit voldoende.

Verder komt er boven de tafel een lamp met 5 fixtures, en nog wat diverse losstaande lampen her en der op de begane grond.

Advies
De dingen waar ik graag advies voor wil:

1. Ik weet nog niet precies hoe de spots gegroepeerd zijn in huis, maar afgaande op de foto's denk ik dat het +- 6 spots zijn per dimmer, 3 dimmers. Ik neig naar alle 18 spots voorzien van GU10 Philips Hue's, deels kleur, deels warmwit. Dan heb ik alle flexibiliteit, moet ik alleen de dimmers aan de wand vervangen door een slimme schakelaar (kan iemand iets aanraden waarbij ik de huidige busch jaeger dimmer kan vervangen?) of afdekken. En is dit verstandig? Heb niet veel ervaring met gegroepeerde lampen in homey (en al helemaal niet met HUE).

2. Heeft de HUE Bridge een meerwaarde in mijn geval? En koppel je dan de lamp/dimmer/schakelaar aan de bridge, en die staat weer gekoppeld met Homey? Of koppel je ze aan beide?

3. Voor een eetkamer lamp met 5 fixtures is het denk ik beter een slimme (zigbee) dimmer te kopen die compatible is met HUE, dan 5x een HUE filament-lamp, klopt dat? Is een dimmer van Ecodim aan te bevelen?

4. Nog suggesties voor betere PIR-sensoren dan die van aquara in deze opstelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
brentnl schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:40:
Hi!

Huidige situatie
Ik gebruik Homey (Pro - Early 2019) sinds 2020 in ons huis, en dat bevalt over het algemeen super. Omdat ik daarvoor van Homewizard afkwam, heb ik nog veel KaKu 433 spul in huis (AWMD-250, ACD-300 etc.). Verder wat GU-10 spotjes van Tradfri, bewegingssensoren van Aquara en Shelly's voor badkamer/wc-verlichting te schakelen. De laatste paar maanden heb ik echter steeds vaker dat bepaalde lampen (tradfri,kaku) niet reageren, waarbij een keer aan/uit zetten met de schakelaar vaak helpt.

Heb daarnaast geëxperimenteerd met een dashboard via Home Assistant (1,5 jaar geleden), maar die tablet hangt alweer even levenloos aan de muur, omdat m'n Raspberry pi steeds crashte (denk SD-kaart corrupt).

Nu ga ik verhuizen en is er de uitgelezen kans om alles te herzien! De eerste keus is of ik bij Homey wil blijven of toch Homeassistant Yellow oid een kans wil geven. Ik denk dat ik sowieso start met Homey, en als het stabieler blijkt dan nu het geval is (doordat ik veel van hetzelfde protocol/zigbee wil gebruiken), kan het goed zijn dat ik daarbij blijf.

Nieuwe situatie
De woonkamer/eetkamer/keuken bevatten samen 18 GU-10 spots. Ongeveer de helft zou een kleur-spot mogen zijn voor wat sfeer-scenes, maar "voor degene bij de keuken/eetruimte is warm/koel-wit voldoende.

Verder komt er boven de tafel een lamp met 5 fixtures, en nog wat diverse losstaande lampen her en der op de begane grond.

Advies
De dingen waar ik graag advies voor wil:

1. Ik weet nog niet precies hoe de spots gegroepeerd zijn in huis, maar afgaande op de foto's denk ik dat het +- 6 spots zijn per dimmer, 3 dimmers. Ik neig naar alle 18 spots voorzien van GU10 Philips Hue's, deels kleur, deels warmwit. Dan heb ik alle flexibiliteit, moet ik alleen de dimmers aan de wand vervangen door een slimme schakelaar (kan iemand iets aanraden waarbij ik de huidige busch jaeger dimmer kan vervangen?) of afdekken. En is dit verstandig? Heb niet veel ervaring met gegroepeerde lampen in homey (en al helemaal niet met HUE).

2. Heeft de HUE Bridge een meerwaarde in mijn geval? En koppel je dan de lamp/dimmer/schakelaar aan de bridge, en die staat weer gekoppeld met Homey? Of koppel je ze aan beide?

3. Voor een eetkamer lamp met 5 fixtures is het denk ik beter een slimme (zigbee) dimmer te kopen die compatible is met HUE, dan 5x een HUE filament-lamp, klopt dat? Is een dimmer van Ecodim aan te bevelen?

4. Nog suggesties voor betere PIR-sensoren dan die van aquara in deze opstelling?
Ik heb de Homey pro 2023 en kan je deze zeker aanraden. Voor punt 2: je kan de lampen zonder bridge koppelen of je koppelt de bridge aan je homey. De lampen neemt ie daarna automatisch over. De bridge word over het algemeen aangeraden omdat je hiermee scenes etc kan instellen, wat eigenlijk de grootste meerwaarde is van een Hue systeem.

Puntje 3: ecodim is aan te raden, maar enkel i.c.m. domme lampen. Het gaat niet werken met Hue of andere slimme lampen. De officiële ecobright webshop/klantenservice is trouwens erg behulpzaam en snel bij het beantwoorden van vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
deathmonkey schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Ik heb de Homey pro 2023 en kan je deze zeker aanraden. Voor punt 2: je kan de lampen zonder bridge koppelen of je koppelt de bridge aan je homey. De lampen neemt ie daarna automatisch over. De bridge word over het algemeen aangeraden omdat je hiermee scenes etc kan instellen, wat eigenlijk de grootste meerwaarde is van een Hue systeem.

Puntje 3: ecodim is aan te raden, maar enkel i.c.m. domme lampen. Het gaat niet werken met Hue of andere slimme lampen. De officiële ecobright webshop/klantenservice is trouwens erg behulpzaam en snel bij het beantwoorden van vragen!
Wat zou de meerwaarde van de '23 versie zijn ten opzichte van m'n huidige? Is dat verschil het waard?

Punt 2 -> ok check, dan schaf ik de bridge ook mee aan, dat is toch vaak een combi-deal
Punt 3 -> ja inderdaad, inclusief domme lampen. Heb je ook een advies voor een dimmer die goed werkt icm slimme lampen? Wil de knoppen wel zo veel mogelijk behouden, maar een schakelaar mag ook ipv draai-dimmer, als de lampen maar uit/aan te zetten zijn met een knop. In het huidige huis gebruik ik daar de AWMD-250's voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:17
Goed dat er wat meer flows worden gedeeld, dat geeft (hier in ieder geval) weer inspiratie :-) Laten we dat voor al meer doen.

Hoe ik overigens de lampen op beweging doe is als volgt. Met de app 'countdown'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOpq5Or3fW3t1lrhxgaOnBAQgo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vwrpqZOJjNTwhnElUetlF2sA.png?f=fotoalbum_large

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
brentnl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Wat zou de meerwaarde van de '23 versie zijn ten opzichte van m'n huidige? Is dat verschil het waard?

Punt 2 -> ok check, dan schaf ik de bridge ook mee aan, dat is toch vaak een combi-deal
Punt 3 -> ja inderdaad, inclusief domme lampen. Heb je ook een advies voor een dimmer die goed werkt icm slimme lampen? Wil de knoppen wel zo veel mogelijk behouden, maar een schakelaar mag ook ipv draai-dimmer, als de lampen maar uit/aan te zetten zijn met een knop. In het huidige huis gebruik ik daar de AWMD-250's voor.
Ik had nog geen Homey, dus ingestapt op de '23 versie. Of het de upgrade waard is kan ik niet voor je bepalen, dit is heel persoonlijk. Loop je nu tegen iets aan?

Voor slimme Hue lampen heb je het friends with Hue programma, dit werkt het meest naadloos verwacht ik. Je kan natuurlijk ook zelf gaan knutselen met slimme knoppen van Aqara bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:08
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe met m'n nieuwe Homey 2023 Pro als ik Philips Hue probeer toe te voegen?

Ik heb de app geinstalleerd, daarna gezocht naar een device, de motion sensor in mijn geval, de app geeft aan dat ik op de blauwe knop moet drukken (wat ik doe) en daarna voegt hij de motion sensor wel toe, maar krijg ik ook meteen de melding dat het product niet bereikbaar is.

Ik moet normaal als ik Hue ergens aan koppel eerst inloggen via de meethue website, maar dat hoeft hier niet. Ik krijg onderstaande foutmelding. Iemand enig idee hoe ik dit werken krijg?

code:
1
2
Apparaat Onbeschikbaar
invalid json response body at http://192.168.1.246/api/Z4brxARbeZsyeiswt5ys3ON1eJuXk3HctLKmYXmF/ reason: Unexpected token T in JSON at position 612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:24
iisworks schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:23:

Dat ziet er leuk uit, kan je deze simpel op een tablet oid projecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Laatst online: 17:16
iisworks schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:05:
FYI: Kreeg net een Homey Beta App update binnen met een leuke nieuwe optie: Insights zijn nu eindelijk toegankelijk vanaf de Devices in de app (voorheen alleen via de externe insights url die niet geschikt was voor mobiel)!
Dat werkte op de aller eerste homey toch wel gewoon via de app? Ik had na de update naar het 2023 model opeens die insights niet meer, wat best vervelend was.

Fijn dat het er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds enkele dagen probeer ik Homey (free) en liep direct tegen de Enlighten API V4 issue aan. Ik weet niet of het een incidenteel probleem betreft, of zijn er meer Homey apps die niet meer werken en een oplossing lang op zich laat wachten cq uitblijft?

[ Voor 16% gewijzigd door wsmaal op 17-10-2023 16:53 . Reden: Een zin verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisiie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01-2024
Is het met een Homey mogelijk om een MHI airco te gebruiken in combinatie met een externe tempratuur sensor? Dus de waarde van die sensor bepaalt of de airco gaat verwarmen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
brentnl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Heb je ook een advies voor een dimmer die goed werkt icm slimme lampen? Wil de knoppen wel zo veel mogelijk behouden, maar een schakelaar mag ook ipv draai-dimmer
Kijk eens naar de hue dial switch. 4 knoppen en een draaischijf. Die draaischijf kan je gebruiken om slimme verlichting te dimmer, de knoppen kan je voor diverse groepen of scenes gebruiken, de draaischijf kan je zelfs gebruiken om volume van slimme speakers te verhogen (indien ondersteund, even zoeken in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 11:56
Kan iemand mij helpen bij het bedenken van een oplossing?
Ik regel mijn thermostaat met aanwezigheid.

ALS --> Tijd is 06:30 --> EN --> Iemand is thuis --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Thuis' --> ANDERS --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

ALS --> Tijd is 21:00 --> EN --> Iemand is thuis --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Slapen' --> ANDERS --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

ALS --> De eerste persoon thuiskomt --> EN --> Tijd is tussen 06:30 en 21:00 --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Thuis' --> ANDERS --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

ALS --> De laatste persoon weggaat --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

Dit werkte echt heel goed... tot mijn dochter ook een smartphone kreeg en ook Homey wilde gebruiken.
Zij neemt haar telefoon namelijk niet mee naar school. Haar telefoon is dus eigenlijk altijd thuis.
De flows met aanwezigheid werken daarom niet goed meer, de laatste persoon gaat eigenlijk niet weg.

Mijn vraag;
Kan ik gebruikers uitsluiten uit een flow?
Ik kan niet echt een ALS kaart vinden waarbij ik kan aangeven dat een bepaalde persoon thuis is. Wel dat een bepaalde persoon thuis komt of weggaat...

De enige oplossing die ik nu kan bedenken is of binnen mijn Homey App aangeven dat ze niet thuis is -of- de Homey App en gebruiker van mijn dochter verwijderen.
Omdat ik handmatige acties wil voorkomen, neig ik naar het tweede, maar dat maakt het voor haar weer onhandig omdat ze dan weer functionaliteiten mist...

Iemand een ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dr Pro schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:52:

ALS --> Tijd is 06:30 --> EN --> Iemand is thuis --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Thuis' --> ANDERS --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

ALS --> Tijd is 21:00 --> EN --> Iemand is thuis --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Slapen' --> ANDERS --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

ALS --> De eerste persoon thuiskomt --> EN --> Tijd is tussen 06:30 en 21:00 --> DAN --> Temperatuur op 'Temperatuur Thuis' --> ANDERS --> Temperatuur op 'Temperatuur Weg'

Dit werkte echt heel goed... tot mijn dochter ook een smartphone kreeg en ook Homey wilde gebruiken.
Zij neemt haar telefoon namelijk niet mee naar school. Haar telefoon is dus eigenlijk altijd thuis.
De flows met aanwezigheid werken daarom niet goed meer, de laatste persoon gaat eigenlijk niet weg.

Mijn vraag;
Ik kan niet echt een ALS kaart vinden waarbij ik kan aangeven dat een bepaalde persoon thuis is. Wel dat een bepaalde persoon thuis komt of weggaat...

De enige oplossing die ik nu kan bedenken is of binnen mijn Homey App aangeven dat ze niet thuis is -of- de Homey App en gebruiker van mijn dochter verwijderen.
Omdat ik handmatige acties wil voorkomen, neig ik naar het tweede, maar dat maakt het voor haar weer onhandig omdat ze dan weer functionaliteiten mist...

Iemand een ingeving?
Kun je niet een variable maken. Deze op 1 zetten als 1 van de mensen die relevant zijn thuis zijn en deze op 0 zetten als geen van de mensen die relevant zijn thuis is...

Je kunt haar ook handmatig op afwezig zetten misschien. Dan weegt ze niet mee in de aanwezigheidsmeting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Limbeckx schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Kun je niet een variable maken. Deze op 1 zetten als 1 van de mensen die relevant zijn thuis zijn en deze op 0 zetten als geen van de mensen die relevant zijn thuis is...

Je kunt haar ook handmatig op afwezig zetten misschien. Dan weegt ze niet mee in de aanwezigheidsmeting...
Hmmm, variable zetten, dat is een goeie!
Handmatig doe ik liever niet, want daar heb ik geen Homey voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio

Mijn vraag;

Iemand een ingeving?
Je hebt nu:als de laatste persoon weg gaat. Je kan ook doen:
Als papa weg is EN mama weg is.
Je dochter doet hier dus niet aan mee.

Je dochter kan je misschien nog met het schoolweekrooster erbij zetten? Dus op basis van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio

Mijn vraag;

Iemand een ingeving?
En als papa thuis is ANY mama thuis is.

Je dochter kan je misschien nog met het schoolweekrooster erbij zetten? Dus op basis van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
VySio schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

En als papa thuis is ANY mama thuis is.

Dat is ooo een goede suggestie! Ik zal eens nagaan wat het handigst en makkelijkst te implementeren valt 👍🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Huisiie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:41:
Is het met een Homey mogelijk om een MHI airco te gebruiken in combinatie met een externe tempratuur sensor? Dus de waarde van die sensor bepaalt of de airco gaat verwarmen of niet?
Ja hoor, dat kan zeker. Tenminste, met de wifi module in de MHI. Via infrarood weet ik het niet.
Zie de mogelijkheden van de Airconwithme app:

https://homey.app/nl-nl/a...sis/Intesis-AirConWithMe/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 20:54
Ik heb vandaag na bijna 2 jaar wachten na mijn bestelling op Indiegogo eindelijk de Flic Twist https://flic.io/twist binnengekregen en ik moet zeggen: Erg leuk spul!
Vooral in combinatie met Homey biedt het veel mogelijkheden. Want hoewel Flic bijv. niet direct Volumio ondersteunt of Ecodim of Shelly, kun je via Homey dat toch mooi aansturen.

Zo heb ik in Homey flows gemaakt om het volume van Volumio op vaste waarden te zetten. Dus: Als deze flow start, zet volume op 10% en een andere voor 25%, 40% en 70%. Je kunt in Flic app dan 'advanced dimming' gebruiken en op 4 posities bij het ronddraaien deze flows aanroepen vanuit de flic app.

En als je pusht en draait, kun je ook op de 'uren van de klok' via de selector instelling op elk 'uur' een flow koppelen met een webstation in Volumio.

Ook kun je aan knoppen of posities internet requests koppelen, Infrarood leren, Sonos, Hue en Ikea aansturen, IFTTT, Chromecast en nog veel meer koppelen.

Het is prijzig spul maar ik ben sinds lang niet meer zo enthousiast geweest over een product dat gekoppeld kan worden met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
arene schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:04:
Ik heb vandaag na heel lang wachten eindelijk de Flic Twist https://flic.io/twist binnengekregen en ik moet zeggen: Erg leuk spul!
Vooral in combinatie met Homey biedt het veel mogelijkheden. Want hoewel Flic bijv. niet direct Volumio ondersteunt of Ecodim of Shelly, kun je via Homey dat toch mooi aansturen.

Zo heb ik in Homey flows gemaakt om het volume van Volumio op vaste waarden te zetten. Dus: Als deze flow start, zet volume op 10% en een andere voor 25%, 40% en 70%. Je kunt in Flic app dan 'advanced dimming' gebruiken en op 4 posities bij het ronddraaien deze flows aanroepen vanuit de flic app.

En als je pusht en draait, kun je ook op de 'uren van de klok' via de selector instelling op elk 'uur' een flow koppelen met een webstation in Volumio.

Ook kun je aan knoppen of posities internet requests koppelen, Infrarood leren, Sonos, Hue en Ikea aansturen, IFTTT, Chromecast en nog veel meer koppelen.

Het is prijzig spul maar ik ben sinds lang niet meer zo enthousiast geweest over een product dat gekoppeld kan worden met Homey.
heb je icm de homey de hub ook nog nodig :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 20:54
ybos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

heb je icm de homey de hub ook nog nodig :?
Ja, de Flic Twist wordt nog niet direct ondersteunt vanuit Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:47
vanenkelen schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:28:
Vraag over het bedienen van je Homey installatie via de app of een dashboard. Ik ben bezig met overstappen van Domoticz naar Homey Pro 2023. Wat me opvalt is dat de Homey app op de iphone in het begin heel clean en overzichtelijk is, maar naarmate het aantal aangesloten apparaten groeit, de app steeds voller en onoverzichtelijker wordt.

Voor mij nog prima, maar voor de andere gebruikers in huis (vrouw en 2 kinderen) is een eenvoudig en overzichtelijke app erg fijn (ook voor mij :-)). Even snel de staande lamp in de hoek van de woonkamer iets feller zetten, alvast even de computer op de werkkamer aanzetten of de rolluiken op zolder even snel dicht doen. Dit zijn wat voorbeelden die vaak handmatig bij ons thuis uitgevoerd worden. Het gaat me dus vooral om de "afstandsbediening" functionaliteit en niet om het automatiseren.

In de Homey app wordt dit inmiddels al behoorlijk lang scrollen op het tabblad apparaten. Bovendien vind ik het lastig dat je de volgorde van ruimtes niet handmatig in kan stellen, het gaat automatisch op alfabetische volgorde. Ook het tabblad favorieten wordt al snel onoverzichtelijk als ik daar alle lampen en rolluiken in onderbreng.

Ik gebruik(te) voor Domoticz een app van een externe ontwikkelaar, namelijk Pilot, en die werkt echt heel fijn als afstandsbediening. Je kunt heel overzichtelijk ruimtes aanmaken en bepalen welke apparaten je wel/niet per ruimte wil laten zien. Daarnaast heb je ook het tabblad favorieten voor een aantal scene's/scenario's. Ik zal wat printscreens toevoegen hieronder. Ben benieuwd hoe jullie dit doen. Zijn er andere apps hiervoor? Maken jullie een dashboard aan in HomeyDash of wat ik ook wel eens lees via Home Assistant welke je dan op smarphone beschikbaar stelt voor de andere huisgenoten?

Hoofdscherm met bovenin een horizontale balk met ruimtes:
[Afbeelding]

Horizontaal scrollen brengt je snel naar de andere ruimtes in huis:
[Afbeelding]

Als je vervolgens een ruimte (in dit geval woonkamer) aanklikt zie je in één overzicht de apparaten (je kunt hier ook apparaten verbergen):
[Afbeelding]

En net als bij Homey ook een tabblad voor favorieten voor wat snelkoppelingen, scenes en bepaalde apparaten:
[Afbeelding]
Ik zag jouw vraagstelling over een dashboard. Ik vroeg me af hoe ver je daar inmiddels mee gevorderd bent en wat je daarvoor gebruikt? Ikzelf heb het plan een schermpje in onze woonkamer te installeren voor zowel Homey als een nog nader aan te schaffen audiostreamer en ben dus geïnteresseerd in goede en slechte ervaringen.

Idee is nu om een oudere Ipad mini te gebruiken maar ik zag ook dat je een Homey dashboard kunt casten naar het scherm van een Nest Hub (wat wellicht weer minder handig is voor de audio streamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
VySio schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

Kijk eens naar de hue dial switch. 4 knoppen en een draaischijf. Die draaischijf kan je gebruiken om slimme verlichting te dimmer, de knoppen kan je voor diverse groepen of scenes gebruiken, de draaischijf kan je zelfs gebruiken om volume van slimme speakers te verhogen (indien ondersteund, even zoeken in dit topic)
Die ben ik inderdaad ook al tegengekomen en op het lijstje erbij gezet voor de plekken met slimme spots (hue gu10) die dimbaar moeten blijven met een knop.

Ben ik verder nog op zoek naar;
- Voordelige maar stabiele zigbee inbouw-module, voor wip-schakelaar.
- Zigbee 'scene' knop; knop die voor 'ik ga weg' 'ik ga slapen' dat soort scenes gebruikt kan worden. (eventueel ook die dial voor te gebruiken)
- PIR sensor; dacht zelf aan de Aqara P1?
- Voordelige maar stabiele zigbee draadloze drukknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
brentnl schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:25:
[...]

Die ben ik inderdaad ook al tegengekomen en op het lijstje erbij gezet voor de plekken met slimme spots (hue gu10) die dimbaar moeten blijven met een knop.

Ben ik verder nog op zoek naar;
- Voordelige maar stabiele zigbee inbouw-module, voor wip-schakelaar.
- Zigbee 'scene' knop; knop die voor 'ik ga weg' 'ik ga slapen' dat soort scenes gebruikt kan worden. (eventueel ook die dial voor te gebruiken)
- PIR sensor; dacht zelf aan de Aqara P1?
- Voordelige maar stabiele zigbee draadloze drukknop.
Waarom zigbee? Ik heb deze hangen:
https://klikaanklikuit.nl...e-dubbele-wandschakelaar/

En daar idd 4 logootjes op… thuis, slapen, afwezig, vakantie. Werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
miel schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:33:
[...]

Waarom zigbee? Ik heb deze hangen:
https://klikaanklikuit.nl...e-dubbele-wandschakelaar/

En daar idd 4 logootjes op… thuis, slapen, afwezig, vakantie. Werkt top!
Zigbee omdat ik alle lampen/schakelaars van hetzelfde protocol wil hebben om een sterker mesh-netwerk te krijgen. Het is een relatief groot huis en ben anders bang dat het niet stabiel genoeg is.

Die kaku-schakelaar heb ik nu ook, maar 433 is eenrichtingsverkeer waardoor ik het niet altijd even betrouwbaar vind. En sinds enkele maanden werkt die knop helemaal niet meer, ook al heb ik de batterijen vervangen. En last but not least; hij oogt best wel cheap en komt wel op een prominente plek te hangen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
brentnl schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Zigbee omdat ik alle lampen/schakelaars van hetzelfde protocol wil hebben om een sterker mesh-netwerk te krijgen. Het is een relatief groot huis en ben anders bang dat het niet stabiel genoeg is.
Waarom pak je niet deze van IKEA? https://www.ikea.com/nl/n...ening-smart-wit-30488363/
voor 10 euro 4 knoppen die je kan programmeren zoals je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Hebben meer mensen last van dat Homey niet gevonden kan worden door Google Nest/Woning app? Vraag me af of er iets bij ons mis is of bij Homey/Google…

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Amiet01 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:25:
Hebben meer mensen last van dat Homey niet gevonden kan worden door Google Nest/Woning app? Vraag me af of er iets bij ons mis is of bij Homey/Google…
Toevallig net 5 minuten geleden gemerkt idd.

Ik zie hier degraded performance op homey connect: https://status.homey.app/

Volgens hier zijn ze met onderhoud bezig: https://status.homey.app/incidents/ynzqv7t2ytkg

Weet niet waar dat voor gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had er gister avond even last van en vandaag nog niet eigenlijk. Maar als de status pagina problemen geeft dan zou het zo maar echt een probleem kunnen zijn ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Inderdaad onderhoud aan de cloud services. Inmiddels werkt alles weer naar behoren :-)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb (weer) problemen met mijn Honeywell Lyric in Homey. Het apparaat werkt prima via de Resideo.app en Apple Home. Maar ik krijg een 400 Bad Request.

Ik heb de app al opnieuw opgestart, opnieuw ingelogd via repair... maar niets lijkt te werken. Het lijkt me toch een Homey ding, gezien de rest gewoon wel te bedienen is. Iemand een idee?
Het werkt ooit wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie geeft die 400 bad request? Als dat vanuit Honeywell komt moet je de app ontwikkelaar van Homey even attenderen dat dit gebeurd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

iAR schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:28:
Ik heb (weer) problemen met mijn Honeywell Lyric in Homey. Het apparaat werkt prima via de Resideo.app en Apple Home. Maar ik krijg een 400 Bad Request.

Ik heb de app al opnieuw opgestart, opnieuw ingelogd via repair... maar niets lijkt te werken. Het lijkt me toch een Homey ding, gezien de rest gewoon wel te bedienen is. Iemand een idee?
Het werkt ooit wel trouwens.
Bij mij werkt de Honeywell Lyric T6 gewoon goed met Homey, ik heb geen idee wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Webgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:42:
Wie geeft die 400 bad request? Als dat vanuit Honeywell komt moet je de app ontwikkelaar van Homey even attenderen dat dit gebeurd.
Als ik de Honeywell vanuit Homey bedien krijg ik de melding. De app is van Homey zelf (dus dan weet je het wel, duurt vrij lang voordat er een reactie komt). Daarom dacht ik: hier even vragen voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt de melding in Homey. Dan komt het dus van Honeywell. 400 error is een bad request. Oftewel de app doet iets fout. Ik zou het bij Athom neerleggen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:47
Hier ook een Lyric T6, werkt prima in Homey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:17
zojuist (eindelijk) tijd gevonden om de pro23 te installeren en ter vervanging van de 19 versie te gaan gebruiken. Had dat ding al ruim een half jaar binnen maar nog geen tijd/zin gehad... Afgelopen periode was de 19 versie een beetje aan het 'vervelen' waardoor ik nu maar de tijd heb genomen.
Na een vlotte installatie inclusief back-up terug plaatsen deden al mijn zwave apparaten (50+ stuks) het niet meer... Wat ik ook deed, niets hielp.
Uiteindelijk in een post op homey forum wat ideeen opgedaan; de oplossing: nieuwe homey naar factory resetten en opnieuw de back-up er op; alles deed het meteen :-)

De pro23 voelt in de app en met de flows vloeiender aan. Hopelijk is het 'vervelen' nu ook weg

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 13:52

vanenkelen

uhmmm.....speechless

D-e-n schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Ik zag jouw vraagstelling over een dashboard. Ik vroeg me af hoe ver je daar inmiddels mee gevorderd bent en wat je daarvoor gebruikt? Ikzelf heb het plan een schermpje in onze woonkamer te installeren voor zowel Homey als een nog nader aan te schaffen audiostreamer en ben dus geïnteresseerd in goede en slechte ervaringen.

Idee is nu om een oudere Ipad mini te gebruiken maar ik zag ook dat je een Homey dashboard kunt casten naar het scherm van een Nest Hub (wat wellicht weer minder handig is voor de audio streamer)
Ja, ik heb inmiddels behoorlijke voortgang geboekt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Dashtools.io. Wel met een betaald pakket (27 dollar per jaar).

Daarmee heb ik zowel voor een 10 inch tablet in de woonkamer als voor onze telefoons dashboards gemaakt.

Ik vond de tools voor Domoticz mooier (zowel de app pilot voor iOS als Dashticz voor tablet). Maar ik ben zeker niet ontevreden.

Hierbij wat voorbeeldjes op mijn telefoon:

Een hoofdscherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHPD-oPxqLkdYypEjWzBh16pt8Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GvTzU5F8xodpKvFt1scs9SH9.png?f=fotoalbum_large

Per ruimte zo’n soort scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOlmZQ-Gnz0zXWDcV5VlJhW19hk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/25PHent9tMEidB8fgop1TPTl.png?f=fotoalbum_large

En dan nog een submenu voor wat andere schermen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDixWwaXy4IdqMJUwbITXoyVqGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Ps9gOBUreTAjuPsffTKe6ZX.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.