Ik zou de 2019 juist helemaal links laten liggen en er geen euro meer in stoppen en wel om de volgende 2 redenen:
1 - Het is een kwestie van tijd voor Athom zaken gaat schrappen aan features die niet meer naar de 2019 versie komen omdat de hardware niet krachtig genoeg is of nieuwe features niet ondersteund. Alles leuk en aardig maar Athom heeft volgens mij nergens een periode genoemd waarin men de 2019 variant nog gaat ondersteunen en qua hardware is het verschil aanzienlijk met de nieuwe 2023 versie.
Als bestaande featureset volstaat kan het op zich nog wel maar dan kom je al snel bij punt 2.
2 - De hardware in de 2019 versie is verouderd, zeker op het gebied van Zigbee wil je met een grote boog om de 2019 versie heen lopen. Die is namelijk zwaar verouderd (gebruikte chip is geloof ik al 10+ jaar oud qua ontwerp) en is eigenlijk alleen leuk als je ergens op een studentenkamer woont want een groot stabiel en betrouwbaar Zigbee netwerk opbouwen is haast onmogelijk met de 2019.
De 2019 is leuk als satelliet of om een beetje mee aan te klooien maar dat is het dan ook wel
Ik zou eerlijk gezegd helemaal geen Homey Pro aanschaffen op dit moment, gisteravond weer even mee zitten klooien maar bugs die maanden geleden gemeld zijn (meerdere malen) zijn nog steeds niet gefixt, ontwikkeling gaat ontzettend traag en een duidelijke roadmap voor openstaande issues is er niet.
Hoe doen de mensen hier hun lampen dimmen / kleurtemperatuur aanpassen met een remote? Voor het wijzigen van de kleurtemperatuur heb ik een beetje homeyscript gebruikt,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| const flowArgs = JSON.parse(args);
const colorTempCurrent = parseFloat(flowArgs.current);
const colorTempDirection = flowArgs.direction;
const colorTempSteps = [1, 0.88, 0.75, 0.63, 0.5, 0.38, 0.25, 0.13, 0];
if (isNaN(colorTempCurrent) || !['<', '>'].includes(colorTempDirection)) {
console.error('Invalid arguments');
return;
}
const closestValue = colorTempSteps.reduce((prev, curr) =>
Math.abs(curr - colorTempCurrent) < Math.abs(prev - colorTempCurrent) ? curr : prev);
const currentIndex = colorTempSteps.indexOf(closestValue);
const newIndex = colorTempDirection === '>'
? (currentIndex + 1) % colorTempSteps.length
: (currentIndex - 1 + colorTempSteps.length) % colorTempSteps.length;
const colorTempNew = colorTempSteps[newIndex];
return await tag("colorTempNew", colorTempNew); |
In combinatie met de volgende flow:
Nu zoek ik nog een oplossing voor "long press" op de remote om de helderheid aan te passen. Ik heb nu de standaard als X lang wordt ingedrukt gebruikt dim dan met 5% maar dat werkt voor geen meter, dan ben je namelijk iedere keer een knop een x aantal seconden opnieuw aan het indrukken om 5% te dimmen.
[
Voor 43% gewijzigd door
R2D2 op 30-08-2023 08:36
]