Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:13
@TKroon Dit is natuurlijk geweldig als je dit zo voor elkaar krijgt.. Maar voor mij momenteel echt IETS teveel werk :-) wil het iets simpeler houden. Maar wel super interessant voor de toekomst om over na te denken.

@MBgek bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 19:56
Hi guys. Ik heb net zonnepanelen. Wat zouden jullie aanraden om Homey te gebruiken om de productie te monitoren? Ik heb net de officiële zonnepanelen app geïnstalleerd en die is voor mij eigenlijk wel prima. Ik zou dat alleen ook graag in kunnen aanmeren wat mijn gebruik is en wat ik van het net haal. Kan dat? Het keuze menu in insights lukt dit te suggereren maar ik kan nergens echt terugvinden hoe dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:11
Rhaegar1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:11:
Hi guys. Ik heb net zonnepanelen. Wat zouden jullie aanraden om Homey te gebruiken om de productie te monitoren? Ik heb net de officiële zonnepanelen app geïnstalleerd en die is voor mij eigenlijk wel prima. Ik zou dat alleen ook graag in kunnen aanmeren wat mijn gebruik is en wat ik van het net haal. Kan dat? Het keuze menu in insights lukt dit te suggereren maar ik kan nergens echt terugvinden hoe dan.
Om eigen verbruik van PV en weten wat je uit het net haalt, kun je beter je P1 uitgang van je Energie meter monitoren. Ook dit kan uiteraard gekoppeld worden aan Homey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 21:37
Rhaegar1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:11:
Toevallig heb ik vandaag een shelly 1pm din unit in de meter kast geplaatst. Werkt wel goed met de lanWifi variant. De zwave variant lijkt na testen de zonnepaneel stroom richting niet te registreren. Allebei de varianten geupdate en getest.

Vervolgens stel je het apparaat type in homey in op zonnepaneel. Dan zie je in je energie overzicht een taart diagram met de beschikbare zonne energie. Minus andere gebruikers. Dut kan het totale vermogen zijn . Dit doe ik met tibber zijn p1 module. En of losse stroommeters.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 19:56
Peterhardenberg schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:16:
[...]

Om eigen verbruik van PV en weten wat je uit het net haalt, kun je beter je P1 uitgang van je Energie meter monitoren. Ook dit kan uiteraard gekoppeld worden aan Homey
Codeaction schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Toevallig heb ik vandaag een shelly 1pm din unit in de meter kast geplaatst. Werkt wel goed met de lanWifi variant. De zwave variant lijkt na testen de zonnepaneel stroom richting niet te registreren. Allebei de varianten geupdate en getest.

Vervolgens stel je het apparaat type in homey in op zonnepaneel. Dan zie je in je energie overzicht een taart diagram met de beschikbare zonne energie. Minus andere gebruikers. Dut kan het totale vermogen zijn . Dit doe ik met tibber zijn p1 module. En of losse stroommeters.
Thanks. Ik denk dat ik de homewizard P1 neem. Goekoop en wifi verbinding is ok in de meterkast. Voor zover ik kan zien hoef ik dan niet echt iets met een abonnement omdat ik alles wat daarmee kan ook wel met mijn homey gefixt krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Rhaegar1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:27:
[...]

[...]

Thanks. Ik denk dat ik de homewizard P1 neem. Goekoop en wifi verbinding is ok in de meterkast. Voor zover ik kan zien hoef ik dan niet echt iets met een abonnement omdat ik alles wat daarmee kan ook wel met mijn homey gefixt krijg.
"off topic" Vergeet de Youless niet.

Nu weer snel verder met Homey, (die trouwens weer goed overweg kan met Youless )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:13
homewizard P1 werkt perfect samen met Homey. Ook in het begin gekeken naar Youless, maar zag niet echt het voordeel tegenover een hw p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12
Heeft er iemand nog een goede tip voor een (zigbee of wifi) inbouw schakelaar voor Homey?

We hebben hier een aantal inbouwschakelaars die na wat problemen met aardlekschakelaars die eruit klapten het Homey netwerk hebben verlaten. Die problemen zijn opgelost maar nu probeer ik de schakelaars opnieuw toe te voegen maar dat valt niet mee.

Ik heb een Zigbee inbouw schakelaar van Robbshop maar dat ding is een absolute hel om te pairen. Hij gaat keurig in pairingsmodus maar Homey vindt hem niet. Ik kan me van de eerste keer herinneren dat die krengen moeite hebben met de afstand tot de Homey maar zo groot is die afstand nu niet (schakelaar zit om de hoek in de keuken en zit aan de andere kant van de halfsteens muur waar de Homey staat)

Ik heb ook een aantal wifi modules van Shelly maar die hebben geen reset knop en resetten als ze achter een schakelaar zitten gaat niet lekker. Dus daar wil ik wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:53:
Heeft er iemand nog een goede tip voor een (zigbee of wifi) inbouw schakelaar voor Homey?

We hebben hier een aantal inbouwschakelaars die na wat problemen met aardlekschakelaars die eruit klapten het Homey netwerk hebben verlaten. Die problemen zijn opgelost maar nu probeer ik de schakelaars opnieuw toe te voegen maar dat valt niet mee.

Ik heb een Zigbee inbouw schakelaar van Robbshop maar dat ding is een absolute hel om te pairen. Hij gaat keurig in pairingsmodus maar Homey vindt hem niet. Ik kan me van de eerste keer herinneren dat die krengen moeite hebben met de afstand tot de Homey maar zo groot is die afstand nu niet (schakelaar zit om de hoek in de keuken en zit aan de andere kant van de halfsteens muur waar de Homey staat)

Ik heb ook een aantal wifi modules van Shelly maar die hebben geen reset knop en resetten als ze achter een schakelaar zitten gaat niet lekker. Dus daar wil ik wat anders
De nieuwe van Aqara? Zelf niet getest maar er staat een quicktest review op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:53:

Ik heb zelf 2 van deze, werkt prima met een sensor, en ook de originele schakelaar is behouden.
https://www.sonoff.nl/a-8...2-zonder-nul/#description

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 17-06 11:17
rikadoo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Ik heb zelf 2 van deze, werkt prima met een sensor, en ook de originele schakelaar is behouden.
https://www.sonoff.nl/a-8...2-zonder-nul/#description
Weet jij ook hoe dit werkt op "hotel' schakelaars?

De bedoeling is er eentje beneden en boven aan te sluiten op dezelfde lamp. Zodat de lamp op de eerste verdieping in de hal kan worden aangestuurd. heb ik dan een of twee slimme schakelaars nodig?

Die informatie heb ik niet kunnen vinden.

de schakelaars zijn nu bij amazon 12,91
https://www.amazon.nl/SON...compatibel/dp/B0B74H2P6G/

[ Voor 13% gewijzigd door Zaratrass op 16-07-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:30
Hier lees je meer over hotelschakeling, als het goed is heb je maar 1 slimme module nodig: https://www.robbshop.nl/d...en/slimme-hotelschakeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
sjoerdvd schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:14:
Hier lees je meer over hotelschakeling, als het goed is heb je maar 1 slimme module nodig: https://www.robbshop.nl/d...en/slimme-hotelschakeling
Thanks! dat zocht ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 18:59
Zaratrass schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:42:
[...]Weet jij ook hoe dit werkt op "hotel' schakelaars?

De bedoeling is er eentje beneden en boven aan te sluiten op dezelfde lamp. Zodat de lamp op de eerste verdieping in de hal kan worden aangestuurd. heb ik dan een of twee slimme schakelaars nodig?

de schakelaars zijn nu bij amazon 12,91
https://www.amazon.nl/SON...compatibel/dp/B0B74H2P6G/
Er zijn verschillende manieren om een trap of hotel schakeling te maken. En het is maar net wat er al is, wat je wilt vervangen en wat je nieuw kan en wil aanleggen.

Met een bestaande trap of hotel schakeling zou ik ergens een extra wissel punt toevoegen die beide aders omwisselt zoals elke schakelaar in de hotel schakeling dat doet. Misschien gaan jouw schakel draden wel samen door een verder best wel ruime en lege centraaldoos. Dan kan je daar de extra schakelaar monteren. Het belangrijkste is dat deze schakelaar een echte wissel schakelaar is
Het voordeel hiervan is dat alle schakelaars blijven werken zoals het was. Er is alleen een extra schakelaar die uit of aan kan schakelen. Helaas is daarmee niet automatisch altijd te bepalen of het licht aan of uit staat.

Misschien kan je dat aan of uit zijn in de lamp meten. En mogelijk kan de extra wissel schakelaar meten over welke tak de stroom loopt. Maar dat is alleen betrouwbaar als deze de laatste in de hotel-schakeling is, het dichtst bij de lamp zit.

Als alles 'smart' gemaakt moet worden, dan kan je overal een puls-schakelaar monteren en de electronica de bediening laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
beerse schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Er zijn verschillende manieren om een trap of hotel schakeling te maken. En het is maar net wat er al is, wat je wilt vervangen en wat je nieuw kan en wil aanleggen.

Met een bestaande trap of hotel schakeling zou ik ergens een extra wissel punt toevoegen die beide aders omwisselt zoals elke schakelaar in de hotel schakeling dat doet. Misschien gaan jouw schakel draden wel samen door een verder best wel ruime en lege centraaldoos. Dan kan je daar de extra schakelaar monteren. Het belangrijkste is dat deze schakelaar een echte wissel schakelaar is
Het voordeel hiervan is dat alle schakelaars blijven werken zoals het was. Er is alleen een extra schakelaar die uit of aan kan schakelen. Helaas is daarmee niet automatisch altijd te bepalen of het licht aan of uit staat.

Misschien kan je dat aan of uit zijn in de lamp meten. En mogelijk kan de extra wissel schakelaar meten over welke tak de stroom loopt. Maar dat is alleen betrouwbaar als deze de laatste in de hotel-schakeling is, het dichtst bij de lamp zit.

Als alles 'smart' gemaakt moet worden, dan kan je overal een puls-schakelaar monteren en de electronica de bediening laten doen.
Om hier meer van te begrijpen moet ik beter uitzoeken wat je bedoelt.
Om te bepalen of een lamp aan of uit staat laat ik homey doen door een slimme lamp erin te zetten. Door een flow te maken.

Ik wil bijvoorbeeld boven in de gang een beweging sensor plaatsen voor 's nachts die de lamp aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 07:20
code:
1
doen door een slimme lamp erin

Kan uiteraard maar dan moeten schakelaars altijd aan staan en altijd aan/uit met Homey. Als je slimme schakelaars hebt hoeft de lamp niet smart te zijn (tenzij je ook nog met kleur en helderheid wilt spelen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
H.Klinkhamer schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:20:
code:
1
doen door een slimme lamp erin

Kan uiteraard maar dan moeten schakelaars altijd aan staan en altijd aan/uit met Homey. Als je slimme schakelaars hebt hoeft de lamp niet smart te zijn (tenzij je ook nog met kleur en helderheid wilt spelen uiteraard)
Yes, gaat me om de helderheid.
's nachts hoeft geen 100% als we naar de wc moeten. Geen zin om van de trap te vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Zijn er meer mensen die problemen hebben met kleurlampen/strips dat de kleur niet meer veranderd? Het gaat bij mij om een Zigbee LED strip die ik net heb geïnstalleerd. Gisteren werkte alles nog goed, maar vandaag is mijn Homey Pro 2019 geüpdate naar v11.0, en vraag me af of het wellicht daarmee te maken heeft.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 12:23

JB

Cédric roelt!

Ik poog met een Advanced Flow een willekeurige tijd rond zon onder/zon op te doen maar krijg het niet gevonden? Ik kan alleen kiezen zoveel minuten na/voor zon op/onder :?

Dat kan ik bij Hue gewoon zeggen met random tijd rond... Iemand die dit weet?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
edit: zie hieronder de opmerking van @Peterhardenberg. Die is beter ;)

[ Voor 71% gewijzigd door TKroon op 18-07-2024 11:04 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
JB schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:36:
Ik poog met een Advanced Flow een willekeurige tijd rond zon onder/zon op te doen maar krijg het niet gevonden? Ik kan alleen kiezen zoveel minuten na/voor zon op/onder :?

Mag ik vragen waarom je een willekeurige tijd zou willen rond zonsopgang? Je zou ook een flow kunnen maken die per dag van de week er X tijd aan toevoegt/afhaalt. Met het natuurlijk verschuiven van de zonnestand lijkt dit dan redelijk willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deathmonkey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:45:
[...]

Mag ik vragen waarom je een willekeurige tijd zou willen rond zonsopgang? Je zou ook een flow kunnen maken die per dag van de week er X tijd aan toevoegt/afhaalt. Met het natuurlijk verschuiven van de zonnestand lijkt dit dan redelijk willekeurig.
Rolluiken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
JB schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:36:

Je wilt een tijd random 30 min voor of na zonsondergang, dit zou volgens onderstaande kunnen werken.

kaartje zon onder over 30min

kaartje wacht 0-60min

Dit geeft een willekeurig starttijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Peterhardenberg op 18-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
kaartje wacht 0-60min
wellicht wat meer instructie hier: https://community.homey.a...-22-30-en-23-30/112106/14 (wist ook niet dat het zo ging :-) )

[ Voor 3% gewijzigd door H.Klinkhamer op 18-07-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

H.Klinkhamer schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:59:
[...]

wellicht wat meer instructie hier: https://community.homey.a...-22-30-en-23-30/112106/14 (wist ook niet dat het zo ging :-) )
Super, dit zocht ik! Je kunt er niet direct uit afleiden dat dit zo werkt inderdaad. Dank :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Bedoel meer de reden voor willekeur. Vraag je toepassingen af dat willekeur gewenst is en waarom dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deathmonkey schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Bedoel meer de reden voor willekeur. Vraag je toepassingen af dat willekeur gewenst is en waarom dan.
Vakantie. Dus willekeurig de rolluiken omlaag doen, zoals we nu ook doen obv behoefte. Ik schakel ook de lampen willekeurig uit na 23:00, maar dat loopt nog via Hue. Kan ik ook naar de Homey halen met dit.

Hedendaagse Home Alone zal wellicht niet meer zo werken, maar voelt toch beter om dat random in te richten :P

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 18-07-2024 12:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 03:45
Ik heb hier 2 sets zonnepanelen die apart hun opwek rapporteren in Homey.
Is het mogelijk een soort virtueel apparaat aan te maken met daarin de som van beide opwekken, dus de totale opwek?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Blackouts schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:21:
Ik heb hier 2 sets zonnepanelen die apart hun opwek rapporteren in Homey.
Is het mogelijk een soort virtueel apparaat aan te maken met daarin de som van beide opwekken, dus de totale opwek?
Ja, met virtuele apparaten. Bijvoorbeeld deze app: https://homey.app/nl-nl/a...ties/Device-Capabilities/

Daar kun je waarden creëren en met een flow kun je daar data in opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Ik ben toch wel benieuwd naar die nieuwe Tuya app van Homey 😀
Over de jaren heen heb ik nog wel eens Tuya aangeschaft, hetzij per ongeluk of omdat een badkamerlamp alleen in Tuya-vorm beschikbaar was. Via een omslachtige omweg was het soms mogelijk die dan in Homey beschikbaar te krijgen.

Nu kan al die meuk dus gewoon mooi in Homey 😀
Iemand al ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door rik op 19-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
rik schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:00:
Ik ben toch wel benieuwd naar die nieuwe Tuba app van Homey 😀
Over de jaren heen heb ik nog wel eens Tuba aangeschaft, hetzij per ongeluk of omdat een badkamerlamp alleen in Tuya-vorm beschikbaar was. Via een omslachtige omweg was het soms mogelijk die dan in Homey beschikbaar te krijgen.

Iemand al ervaring?
Tuba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Autocorrect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Over de jaren heen heb ik nog wel eens Tuya aangeschaft, hetzij per ongeluk of omdat een badkamerlamp alleen in Tuya-vorm beschikbaar was. Via een omslachtige omweg was het soms mogelijk die dan in Homey beschikbaar te krijgen.

Iemand al ervaring?
De oude manier heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten. Helaas blijf je gebonden aan de Tuya Cloud, dus wel benieuwd of het complexe met die private keys nog steeds zo moet, want userfriendly is het niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg

Iemand al ervaring?
Oude manier heb ik nooit werkend gekregen, nieuwe app ging toevoegen lamp zeer simpel.
Goede toevoeging van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Peterhardenberg schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Oude manier heb ik nooit werkend gekregen, nieuwe app ging toevoegen lamp zeer simpel.
Goede toevoeging van Homey.
Wat heb je nodig in de nieuwe methode? Geen private keys etc? Alleen inlogcredentials van Tuya Cloud?

edit:
Doorlopen. Inloggen via Smart LIfe (alhier) en toevoegen. Gaat een stuk sneller nu ja, dus wel fijn zo :)

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 19-07-2024 09:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
JB schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Wat heb je nodig in de nieuwe methode? Geen private keys etc? Alleen inlogcredentials van Tuya Cloud?
In mijn geval:
Om de lampen te laten werken gebruikte ik de Smart Life app van Tuya. ( niet op Homey)
De inlog gegevens van deze app gebruik je in de Tuya app van Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:27:
[...]

edit:
Doorlopen. Inloggen via Smart LIfe (alhier) en toevoegen. Gaat een stuk sneller nu ja, dus wel fijn zo :)
Je kan inderdaad heel eenvoudig inloggen. Merk wel dat nog niet alles er in staat, maar vind dat niet zo gek gezien het vele aantal devices de tuya ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deathmonkey schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Je kan inderdaad heel eenvoudig inloggen. Merk wel dat nog niet alles er in staat, maar vind dat niet zo gek gezien het vele aantal devices de tuya ondersteund.
Ja heb maar 2 dingen via Tuya. Een Floodlight + waterklep. Die 1e net gepoogd, ging smooth. De waterklep doe ik later wel :+ Geen zin in gezeik, want dat is ook een "special".

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-06 08:25
Vraagje, kon het nergens vinden, maar was ook wat lastig zoeken.
Is er een manier om ipv meldingen op apparaten in de tijd als exacte tijden te krijgen ipv elke keer zoveel minuten/uren/dagen geleden?
Ik wil graag gewoon precies zien hoe laat een bewegingsmelder of deurcontact af gaat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Je kunt toch de tijd (beschikbaar als tag) toevoegen in je push notificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
TKroon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:35:
Je kunt toch de tijd (beschikbaar als tag) toevoegen in je push notificatie?
Dat zou kunnen, maar dan moet ik overal notificaties van instellen. Ik wil gewoon af en toe in de geschiedenis van een apparaat kijken om te zien wat er is gebeurd, via de geschiedenis? knop van dat apparaat.
Dan kan ik bv kijken wanneer iets is gebeurd en bv camerabeelden erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:30
bkruyver schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:17:
[...]

Dat zou kunnen, maar dan moet ik overal notificaties van instellen. Ik wil gewoon af en toe in de geschiedenis van een apparaat kijken om te zien wat er is gebeurd, via de geschiedenis? knop van dat apparaat.
Dan kan ik bv kijken wanneer iets is gebeurd en bv camerabeelden erbij pakken.
Je kunt er gewoon op tikken in de geschiedenis. Dan krijg je de datum en tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcXqn44apZC7TFHmI4AjLCAJir4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6S7ZJeeQvtnkapfydRmZQ6i9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkruyver
sjoerdvd schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:21:
[...]

Je kunt er gewoon op tikken in de geschiedenis. Dan krijg je de datum en tijd.

[Afbeelding]
Wow, weer wat geleerd, thx!
Stom dat ik dat zelf niet kon bedenken 😬.
Kom steeds stapjes verder in het systeem.

Zou overigens liefst default gewoon die exacte tijd hebben, maar mooi dat het zo snel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

deathmonkey schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Ik vraag me wel af of de Homey nu dan ook als Tuya Zigbee hub kan fungeren. Als het enkel een cloud-koppeling bevat dan heb je nog steeds een separate Tuya-hub nodig lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
bkruyver schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Wow, weer wat geleerd, thx!
Stom dat ik dat zelf niet kon bedenken 😬.
Kom steeds stapjes verder in het systeem.

Zou overigens liefst default gewoon die exacte tijd hebben, maar mooi dat het zo snel duidelijk is.
Als je op de melding klikt zie je de exacte tijd en datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
Je kan dit ook met Google Sheets regelen. Moet je uiteraard wel extra actiekaarten toevoegen voor de devices waar je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Weet iemand of het zendvermogen van (in mijn geval) zigbee apparaten is gestandaardiseerd?

Wil bij iemand anders even het bereik testen met mijn ikea afstandsbediening, en als dat werkt komt er een bedraade zigbee schakelaar op die plek, maar twijfel of die test een reëel beeld gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 11:33
Koekstra schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:36:
Weet iemand of het zendvermogen van (in mijn geval) zigbee apparaten is gestandaardiseerd?

Wil bij iemand anders even het bereik testen met mijn ikea afstandsbediening, en als dat werkt komt er een bedraade zigbee schakelaar op die plek, maar twijfel of die test een reëel beeld gaat geven.
Mijn ervaring, zeker voor end devices is dit absoluut niet het geval.
Er zit heel wat verschil in de diverse devices.
In het ergste geval kan je altijd een signaalversterker plaatsen toch? Die zijn niet zo duur (€7,99)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse

Volgens mij is het zendvermogen van zigbee apparatuur beslist niet groot/hoog. De apparatuur die op batterijen werkt is zeker zuinig met energie. De apparatuur met een aansluiting op het lichtnet heeft in de regel wat meer zend en ontvang mogelijkheden.
Wat bij zigbee (en andere mesh-protocollen) wel zeker mee speelt is de opbouw van de mesh. Als je apparatuur gaat verplaatsen in de mesh, probeert ze zo lang mogelijk in verbinding te blijven met de bestaande contact. Pas als die verloren gaat wordt betrekkelijk actief gezocht naar een nieuw toegangspunt. Het kan dus van invloed zijn om de mesh te verlaten door op een grotere afstand te gaan en dan langzaam terug te komen in de mesh. Dan vind ze de dan beste toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33

Niet een direct antwoord, maar ikea heeft ook een relay/versterker, speciaal om het berijk te vergroten:
https://www.ikea.com/nl/n...gnaalversterker-10400408/

het is een usb voeding met een opzetstukje(de echte extender). Je kunt het dus ook op een bestaande usb poort plaatsen zonder de 220V usb lader te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Laatst online: 17-06 17:59
Voor onze dakramen ben ik op zoek naar zonwering. Nu heeft de leverancier van de dakramen zowel screens op basis van Wifi als op basis van ZWave.
https://www.fakro.nl/producten/zonwering/zonwering-voor-dakramen/screen/

Wifi:
Plus:
- Gegarandeerd bereik
Minpunt:
- Weet niet of de combinatie van wBox (van blebox.eu) en Homey goed werkt

ZWave:
Pluspunt:
- Waarschijnlijk geen apps nodig op de Homey
Minpunt
- ZWave-bereik weet ik niet. Dichtstbijzijnde Homey Bridge staat 1 etage lager, er bijna rechtonder.

Heeft iemand hier ervaring mee? En welke zouden jullie adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
@jvdmeer zou voor zwave gaan.
Als je meerdere zwave apparatuur hebt word dat 1 mesh netwerk.
Bij mij staat Homey ook beneden en word de zolder gehaald met zwave, heb echter wel op de 1ste verdieping zwave voor mijn rolluiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
jvdmeer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:56:
Voor onze dakramen ben ik op zoek naar zonwering. Nu heeft de leverancier van de dakramen zowel screens op basis van Wifi als op basis van ZWave.
https://www.fakro.nl/producten/zonwering/zonwering-voor-dakramen/screen/
Wifi:
Plus:
- Gegarandeerd bereik
Minpunt:
- Weet niet of de combinatie van wBox (van blebox.eu) en Homey goed werkt
ZWave:
Pluspunt:
- Waarschijnlijk geen apps nodig op de Homey
Minpunt
- ZWave-bereik weet ik niet. Dichtstbijzijnde Homey Bridge staat 1 etage lager, er bijna rechtonder.

Heeft iemand hier ervaring mee? En welke zouden jullie adviseren?
Op zich heb ik geen ervaring met deze leverancier.
Mijn ervaring met wifi-enabled is dat het nu dan wel rechtstreeks naar de homey zou kunnen werken maar een volgende (automatische?) update van de firmware zomaar via de host van de leverancier moet gaan. Als die daarna omvalt heb je niets meer.
Mijn ervaring met z-wave is nul, toevallig nog niet in huis. Zigbee beschouw ik in deze als vergelijkbaar: ja je kan het op de homey met de ingebouwde homey-app doen. Maar misschien/mogelijk heeft de leverancier specifieke app meer mogelijkheden.

Mijn keuze zou de z-wave zijn, vooral omdat de leverancier er dan niet meer (automatisch) bij kan. Maar misschien moet je in deze tijd even zien of er een matter/thread of matter/bluetooth systeem aan zit te komen. :+ Al hoef je niet te wachten op een matter/wifi systeem... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik krijg mijn Tuya water valve niet in Homey. Je kunt deze wel toevoegen maar dan staat er bij;
Dit apparaat werkt prima maar kan niet worden bediend.
Zijn er al meer mensen bezig met die eene gekke Tuya device toevoegen en toevallig met zelfde bijltje gehakt om deze wel te kunnen bedienen? Alleen toevoegen, heb ik weinig aan...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Laatst online: 13:10

Masuchievo

Cpt. Average

Ik heb een Qubino Smart Plug. En 1 is in gebruik voor het aan en uitzetten van een lamp.
Deze staat in een flow samen met de andere lampen voor automatisch uitschakelen alle lampen. Maar hij schakelt niet altijd uit. Iemand een tip on dit te verhelpen. Het bericht om te checken of het uitschakelt gaat wel af.

Hub en plug zitten 2 meter uit elkaar, en bij manueel uitschakelen werkt het wel.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
Masuchievo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:06:
Ik heb een Qubino Smart Plug. En 1 is in gebruik voor het aan en uitzetten van een lamp.
Deze staat in een flow samen met de andere lampen voor automatisch uitschakelen alle lampen. Maar hij schakelt niet altijd uit. Iemand een tip on dit te verhelpen. Het bericht om te checken of het uitschakelt gaat wel af.

Hub en plug zitten 2 meter uit elkaar, en bij manueel uitschakelen werkt het wel.
Qubino is zwave zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertbrutus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19
Wat bij mij vaak helpt bij dit soort issues is een herstart van de homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome

ps je zou hier kunnen kijken of zwave nog wel goed is
https://tools.developer.homey.app/tools/zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Geeft aan dat het allemaal in orde is.

En ik heb de tip van @bertbrutus ook maar gedaan. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Emile is nu al klaar met LG
Zijn televisie staat al te koop.
Of zou die een groter model hebben gekregen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmPYAoMwjq5TSl1MP8b2usT1vzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LIIJNlgZiK54TD6xu8Yi5UMY.png?f=fotoalbum_large

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-06 19:47
Jovink538 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:51:
Emile is nu al klaar met LG
Zijn televisie staat al te koop.
Of zou die een groter model hebben gekregen..

[Afbeelding]

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Zo lekker gewoon gebleven na een deal van 40+ miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Ik hoop wel dat mijn vorige bericht gelezen wordt met een knipoog.

@Axel Ik geef ze groot gelijk.
Geeft ze veel meer zekerheid als ze de juiste afspraken hebben gemaakt.

Maar goed LG zal toch ook geld willen verdienen. Zou op meerdere manieren kunnen.
Misschien meer abonnementen op diensten die ze gaan aanbieden of geld vragen voor apps.
Nu weet ik niet of ergens beschreven staat dat de apps altijd gratis zijn.

Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat ze meer programmeurs aan kunnen nemen en daardoor meer toffe dingen kunnen uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
Jovink538 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:30:

@Axel Ik geef ze groot gelijk.
Geeft ze veel meer zekerheid als ze de juiste afspraken hebben gemaakt.

Maar goed LG zal toch ook geld willen verdienen. Zou op meerdere manieren kunnen.
Misschien meer abonnementen op diensten die ze gaan aanbieden of geld vragen voor apps.
Nu weet ik niet of ergens beschreven staat dat de apps altijd gratis zijn.

Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat ze meer programmeurs aan kunnen nemen en daardoor meer toffe dingen kunnen uitbrengen.
Ik geef ze ook groot gelijk en gun het beide heren van harte maar of het voor de toekomst van het bedrijf / product ook het beste is… we gaan het zien. LG zal inderdaad ook een belang hebben en veel mensen die bijdroegen aan de apps (zelf ook gedaan) zullen daar nu minder happig op zijn gok ik zo. Dat doen voor een product / community met mensen die geloven in 1 platform voor alles, is anders dan dat doen ten goede van een miljardenbedrijf met eigen belangen.
Komende 3 jaar wordt de laatste 20% vd aandelen nog overgedragen en blijven beide heren aan boord, dus tot die tijd zal het weinig vaart lopen maar daarna…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Axel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:01:
[...]

Ik geef ze ook groot gelijk en gun het beide heren van harte maar of het voor de toekomst van het bedrijf / product ook het beste is… we gaan het zien. LG zal inderdaad ook een belang hebben en veel mensen die bijdroegen aan de apps (zelf ook gedaan) zullen daar nu minder happig op zijn gok ik zo. Dat doen voor een product / community met mensen die geloven in 1 platform voor alles, is anders dan dat doen ten goede van een miljardenbedrijf met eigen belangen.
Komende 3 jaar wordt de laatste 20% vd aandelen nog overgedragen en blijven beide heren aan boord, dus tot die tijd zal het weinig vaart lopen maar daarna…?
Merk aan mijzelf dat ik nu toch met schuin oog naar HomeAssistant kijk, schaduw draaien en wanneer nodig alles over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik ben bezig met het renoveren van de trap, nu wil ik er ook trapverlichting onder hebben. Nu zijn er heel veel kant en klare setjes maar ik heb geen idee of deze ook te gebruiken zijn met Dynamische verlichting, dat de treden 1 voor 1 aangaan welke kant je opgaat.

Nu vroeg ik me af, is de Shelly RGBW2 eventueel zo te gebruiken, hier zou ik er dan 3 van nodig hebben (12 treden) en dan kan ik via flows dit regelen echter vraag ik me af of ik elke kanaal apart zou kunnen bedienen. Want anders gaat het waarschijnlijk niet dynamisch kunnen werken.

Andere suggesties zijn ook prima, zolang het maar werkt met Homey Pro.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

Dav0s

Hr?

rikadoo schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:15:
Ik ben bezig met het renoveren van de trap, nu wil ik er ook trapverlichting onder hebben. Nu zijn er heel veel kant en klare setjes maar ik heb geen idee of deze ook te gebruiken zijn met Dynamische verlichting, dat de treden 1 voor 1 aangaan welke kant je opgaat.

Nu vroeg ik me af, is de Shelly RGBW2 eventueel zo te gebruiken, hier zou ik er dan 3 van nodig hebben (12 treden) en dan kan ik via flows dit regelen echter vraag ik me af of ik elke kanaal apart zou kunnen bedienen. Want anders gaat het waarschijnlijk niet dynamisch kunnen werken.

Andere suggesties zijn ook prima, zolang het maar werkt met Homey Pro.
Ik heb trapverlichting laten plaatsen tegelijk met de trap. Niet dynamisch. Ik hoopte die op Homey Pro te kunnen aansluiten, maar dat kon niet. Heb toen een zigbee 3.0 controller erbij gekocht. Die was er wel tussen te hangen, maar de uitdaging bij die setjes is dat de bewegingsdetector via het systeem schakelt, en niet direct via Homey. Daardoor kon ik de lichtstrips zelf - als ze aan waren - wel met homey bedienen, maar kon ik niks doen op basis van de input van de bewegingsdetectoren.

Mocht je dus zelf iets willen knutselen, zorg dan dat je niet zo'n hele set met ingebouwde bewegingsdetectoren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Dav0s schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Ik heb trapverlichting laten plaatsen tegelijk met de trap. Niet dynamisch. Ik hoopte die op Homey Pro te kunnen aansluiten, maar dat kon niet. Heb toen een zigbee 3.0 controller erbij gekocht. Die was er wel tussen te hangen, maar de uitdaging bij die setjes is dat de bewegingsdetector via het systeem schakelt, en niet direct via Homey. Daardoor kon ik de lichtstrips zelf - als ze aan waren - wel met homey bedienen, maar kon ik niks doen op basis van de input van de bewegingsdetectoren.

Mocht je dus zelf iets willen knutselen, zorg dan dat je niet zo'n hele set met ingebouwde bewegingsdetectoren hebt.
Klopt inderdaad, de kant en klare setjes werken met een controller waar je dingen kan instellen, en de IR sensoren op kan aansluiten.
Ik wil dit via mijn eigen Zigbee sensoren doen en de leds per strip kunnen bedienen zodat ze dus ook een dynamisch effect kunnen nabootsen.

Ik heb voor nu de Shelly RGBW2 besteld, en ik zal er hier voor mijn 12 tredes 3 van nodig moeten hebben. Daarna nog even de led strips bestellen. En kijken of ik het werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:15
Ik heb al even online gezocht maar zo snel niet kunnen vinden.
Ik heb een Deye Hybride omvormer in huis en daar heb ik een SolarAssistent voor besteld.
Nu had ik een beetje de aanname gedaan (:X) dat er wel een app voor Homey was om te kletsen met de SolarAssistent maar die heb ik nog niet kunnen vinden (ook niet voor de Deye rechtstreeks).

Mis ik was, of is er (nog) niets voor SolarAssistent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
ybos schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:49:
Ik heb al even online gezocht maar zo snel niet kunnen vinden.
Ik heb een Deye Hybride omvormer in huis en daar heb ik een SolarAssistent voor besteld.
Nu had ik een beetje de aanname gedaan (:X) dat er wel een app voor Homey was om te kletsen met de SolarAssistent maar die heb ik nog niet kunnen vinden (ook niet voor de Deye rechtstreeks).

Mis ik was, of is er (nog) niets voor SolarAssistent :?
Welke deye omvormer heb je hangen? En heb je ook een Solarman wifi stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:15
sorted.bits schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:51:
[...]

Welke deye omvormer heb je hangen? En heb je ook een Solarman wifi stick?
Ik heb de 3f 12kW.
Wifi stick heb ik maar eig niet zoveel vertrouwen in (mogelijk onterecht, maar de app geeft me niet zoveel hoop?).
Heb wel gevonden dat sommige Deye omvormers in te stellen zijn via de Blauhoff app maar daar is mijne niet in ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
Als je de Solarman stick gebruikt kan je de BlauHoff app proberen, en dan tijdens het configureren aangeven dat je Solarman gebruikt. En je interne IP gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Iemand ervaring met een goede deur sensor om te meten of de koelkast dicht zit? Heb nu een paar Eufy sensoren maar die zijn niet erg precies. Prima voor een gewone deur, maar de koelkast staat bij ons soms snel op een klein kiertje van een halve cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
deathmonkey schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:47:
Iemand ervaring met een goede deur sensor om te meten of de koelkast dicht zit? Heb nu een paar Eufy sensoren maar die zijn niet erg precies. Prima voor een gewone deur, maar de koelkast staat bij ons soms snel op een klein kiertje van een halve cm.
een licht sensor in de koelkast die controleert of het lampje aan is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 11:33
canonball schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:56:
[...]

een licht sensor in de koelkast die controleert of het lampje aan is :P
De lamp is al lang uit voordat de deur echt sluit.
(zit met exact hetzelfde probleem)
Magneten zijn een oplossing, maar niet echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Geen ervaring met koelkastdeuren, maar ik gebruik er een hoop van (Aqara):

https://a.aliexpress.com/_EHZzshj

Klein en fijn... En het is belangrijk ze op een goede afstand van elkaar te plaatsen, uiteraard. Meten is weten?

[ Voor 10% gewijzigd door NaN op 13-08-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Als de deur van de koelkast open blijft staan als het licht al uit is, dan is de magneet sluiting van de deur strips niet sterk genoeg. Dan zou je die eens na kunnen zien. En dan met name die in de onder en bovenkant van de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
beerse schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:06:
[...]

Als de deur van de koelkast open blijft staan als het licht al uit is, dan is de magneet sluiting van de deur strips niet sterk genoeg. Dan zou je die eens na kunnen zien. En dan met name die in de onder en bovenkant van de deur.
Heb een vrij kleine koelkast helaas, dus meestal is het dat er iets verschoven is waardoor deze net niet dicht kan. Zelf check ik het eigenlijk altijd, maar mijn partner met ADHD is alweer aan de andere kant van het huis voordat de deur volledig dicht zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:57

DON PAPA

Tweaker-fan

@deathmonkey Het belangrijkste is de juiste afstand van de deur sensor te bepalen. Ik heb bijvoorbeeld zelf een aqara deur sensor op de brievenbus zitten en die hoeft maar 2mm geopend worden, voor de "er is post" melding op de Homey.

Gewoon de sensor in de Homey app zetten, daarna de ene helft van de sensor op de koelkast deur plakken daarna de tweede helft van de sensor net zolang verschuiven dat hij in de Homey app op het juiste moment aanslaat, en daar dan vast plakken. In wezen zou elke deur sensor gewoon geschikt moeten zijn, want ze slaan altijd op hetzelfde punt (afstand) om van open/dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik merk al een lange tijd dat de sensors van mijn rolluik en zonnescherm niet goed meer weergeven of het betreffende ding open, dicht of %open/dicht is.

Eigenlijk staat het vrijwel altijd op 0%, totdat ik met mn vinger over de balk ga, dan springt het kort naar de stand waarop het eigenlijk staat.

Hebben meer mensen hier last van en hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Op het moment heb ik de welbekende granny charger, ook al rijd ik maar een PHEV Ioniq (2019) is het eigenlijk niet 100% veilig op lange termijn.

Dus ik ben op zoek naar de juiste laadpaal. Op de website van Homey staat al een lijstje (https://homey.app/en-us/best-buy-guide/ev-chargers/), maar ik was ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Iemand ervaring met thuisladen en integratie met Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 21:37
Masuchievo schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:16:
Op het moment heb ik de welbekende granny charger, ook al rijd ik maar een PHEV Ioniq (2019) is het eigenlijk niet 100% veilig op lange termijn.

Dus ik ben op zoek naar de juiste laadpaal. Op de website van Homey staat al een lijstje (https://homey.app/en-us/best-buy-guide/ev-chargers/), maar ik was ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Iemand ervaring met thuisladen en integratie met Homey?
De zappi (van Myenergy), voordeel load balancing zonder abbonement. Plus de optie om puur op eigen zonne stroom te kunnen laden.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
Disclaimer. Heb nog geen Homey, ben wel van plan die aan te schaffen

Ik heb sinds gisteren 4 Somfy IO screens in huis hangen. Ben er al achter dat ik om dit smart te kunnen aansturen ik helaas toch nog een apparaatje nodig heb van Somfy om de koppeling te kunnen maken. Het is me echter niet duidelijk of de connectivity kit van Somfy volstaat, of dat ik de Tahoma Switch nodig heb om dit mogelijk te maken. Iemand een definitief verdict?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Blik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:40:
Het is me echter niet duidelijk of de connectivity kit van Somfy volstaat, of dat ik de Tahoma Switch nodig heb om dit mogelijk te maken. Iemand een definitief verdict?
Somfy connectivity is voldoende voor de Homey, volgens dit bericht in deze topic ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 21-08-2024 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 09:29
Blik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:40:
Disclaimer. Heb nog geen Homey, ben wel van plan die aan te schaffen

Ik heb sinds gisteren 4 Somfy IO screens in huis hangen. Ben er al achter dat ik om dit smart te kunnen aansturen ik helaas toch nog een apparaatje nodig heb van Somfy om de koppeling te kunnen maken. Het is me echter niet duidelijk of de connectivity kit van Somfy volstaat, of dat ik de Tahoma Switch nodig heb om dit mogelijk te maken. Iemand een definitief verdict?
Als je op de app pagina van Homey gaat kijken bij Somfy, https://homey.app/nl-nl/a...Somfy-TaHoma-&-Connexoon/ staat er heel vaak een link onderaan de pagina naar het betreffende topic.
Daar kan je ook heel veel info vinden of vragen stellen.
Info, voor het geval je dat nog niet wist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
DON PAPA schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Somfy connectivity is voldoende voor de Homey, volgens dit bericht in deze topic ;)
Excuus, ik vergeet vaak in het topic zelf te kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
mike123 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:58:
[...]

Als je op de app pagina van Homey gaat kijken bij Somfy, https://homey.app/nl-nl/a...Somfy-TaHoma-&-Connexoon/ staat er heel vaak een link onderaan de pagina naar het betreffende topic.
Daar kan je ook heel veel info vinden of vragen stellen.
Info, voor het geval je dat nog niet wist.
Thanks, een connectivity kit zou dus voldoende moeten zijn (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Blik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Thanks, een connectivity kit zou dus voldoende moeten zijn (y)
Connexoon IO doet de truc ook. Via marktplaats vaak op de kop te tikken voor paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Axel schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:53:
[...]

Connexoon IO doet de truc ook. Via marktplaats vaak op de kop te tikken voor paar tientjes.
Voor een paar tientjes vind ik hem nog niet terug, gaat al snel richting de 100 euro. Dan lijkt de connectivity kit de betere keuze

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Groot verschil: de connectivity kit ondersteunt géén lokale api. Dus als Somfy een storing heeft, doen je apparaten ook niks. De Tahoma en Connexoon (laatste heb ik zelf) ondersteunen wel de lokale api. Sinds die er is geen probleem meer gehad, en werkt alles perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
Blik1984 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Voor een paar tientjes vind ik hem nog niet terug, gaat al snel richting de 100 euro. Dan lijkt de connectivity kit de betere keuze
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad 2 jaar geleden. Toen voor 75 euro weten te scoren. Of connectivity kit betere keuze is, is puur op prijs waar. Maar vanwege de lokale API ondersteuning van Connexoon die later is gekomen zoals @TKroon hieronder vermeld, ben ik ook bewust voor de Connexoon gegaan. Draait hier al 2 jaar naar grote tevredenheid ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 21-08-2024 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
Goede nuances, dankjewel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik ben op zoek naar een alternatief voor de Google Nest Hub, omdat ik op Tweakers heb gelezen dat dit apparaat niet zo goed presteert als gehoopt. Ik zou graag een smart display willen dat goed werkt met de Google Assistant, zodat ik mijn Homey ook via spraak kan besturen en diverse zaken kan aansturen of weergeven.

De Lenovo Smart Display is vrijwel overal uitverkocht.
Waar maar jullie gebruik van? ben ik wel benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:22
Zaratrass schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:34:
Ik ben op zoek naar een alternatief voor de Google Nest Hub, omdat ik op Tweakers heb gelezen dat dit apparaat niet zo goed presteert als gehoopt. Ik zou graag een smart display willen dat goed werkt met de Google Assistant, zodat ik mijn Homey ook via spraak kan besturen en diverse zaken kan aansturen of weergeven.

De Lenovo Smart Display is vrijwel overal uitverkocht.
Waar maar jullie gebruik van? ben ik wel benieuwd naar!
Aanvullend op dit; zijn er ook dashboards te downloaden die je op een ipad of oude tablet kan zetten / customizen? Beetje net zoals die hippe die je in homeassistant wel eens ziet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

DCNY schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Aanvullend op dit; zijn er ook dashboards te downloaden die je op een ipad of oude tablet kan zetten / customizen? Beetje net zoals die hippe die je in homeassistant wel eens ziet?
Bedoel je zo iets ?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:05
DCNY schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Deze gebruik ik: https://hdashboards.app/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:23
Ik zoek een waterniveau-detector die bij voorkeur koppelbaar is met Homey, om een bepaald niveau te detecteren in een ondergrondse regenwater tank. Iemand bekend met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:05
Stefke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:44:
Ik zoek een waterniveau-detector die bij voorkeur koppelbaar is met Homey, om een bepaald niveau te detecteren in een ondergrondse regenwater tank. Iemand bekend met zoiets?
Fibaro Flood Sensor? 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:23
Lijkt me niet dat ik die in de tank kan plaatsen, bijv. halverwege. De bedoeling is dat wanneer de tank halfvol is een dompelpomp - bevind zich niet in de tank - uitgeschakeld wordt zodat de pomp niet meer dan de helft van de tank vult (beveiliging tegen hoge grondwaterstand)
Die sensor kan niet onder water staan denk ik. (Ik heb al enkele van deze sensoren van Aqara)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 27-08-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 09:29
Stefke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:27:
Lijkt me niet dat ik die in de tank kan plaatsen, bijv. halverwege. De bedoeling is dat wanneer de tank halfvol is een dompelpomp - bevind zich niet in de tank - uitgeschakeld wordt zodat de pomp niet meer dan de helft van de tank vult (beveiliging tegen hoge grondwaterstand)
Die sensor kan niet onder water staan denk ik. (Ik heb al enkele van deze sensoren van Aqara)
Ik weet niet hoe goed je erbij kunt in de tank maar je zou er misschien een vlotter in kunnen zetten dia langs een buis loopt en op de vlotter een magneet plaatst en op de buis een Aqara deur sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Stefke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:44:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voEuKB6HjJPXgaeqHIk6QMIdPec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oT7YFbCZMXONMTSZGkYZsQ5e.png?f=user_large

https://www.robbshop.nl/aeotec-water-sensor-7-pro

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 27-08-2024 17:03 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.