Misschien dit wat? https://smartgateways.nl/product/distancemeter-wifi-gateway/ Meet de afstand en moet je bovenin de tank monteren. Heeft wel voeding nodig en wifi.Stefke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:44:
Ik zoek een waterniveau-detector die bij voorkeur koppelbaar is met Homey, om een bepaald niveau te detecteren in een ondergrondse regenwater tank. Iemand bekend met zoiets?
Dat lijkt een optie te zijn, tnx zal die eens bekijken
Een iPhone die van user is gewisseld en een bewoner die naar Android is gegaan. Zelfde Homey account op de nieuwe devices maar ik krijg de buiten huis trigger niet meer werkend. GPS staat aan en rechten zijn er ook maar er triggert niks meer op basis van locatie. Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen te zoeken?
Niet het antwoord op je vraag, Maar ik gebruik Netscan. Zodra je bij het wifinetwerk aan of afgemeld wordt dan ziet deze app dat. En zo heb ik dus een flow die ons afwezig/aanwezig zet. De standaard homey functie was imo te onbetrouwbaar.ZiSE schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:25:
Een iPhone die van user is gewisseld en een bewoner die naar Android is gegaan. Zelfde Homey account op de nieuwe devices maar ik krijg de buiten huis trigger niet meer werkend. GPS staat aan en rechten zijn er ook maar er triggert niks meer op basis van locatie. Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen te zoeken?
Bij mij werken de notificaties naar een gerbuiker sinds vandaag niet meer. Als ik ze test in flow manager krijg ik een "unknown error".
Notificaties over sonos e.d. werken wel, maar op mijn telefoon krijg ik dus niks meer binnen.
Anderen hier ook last van? Is sinds vandaag.
Notificaties over sonos e.d. werken wel, maar op mijn telefoon krijg ik dus niks meer binnen.
Ik krijg ook al enkel dagen veel minder notificaties. Nog niet naar de oorzaak gezocht.Qoon3x schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:36:
Bij mij werken de notificaties naar een gerbuiker sinds vandaag niet meer. Als ik ze test in flow manager krijg ik een "unknown error".
Ik ben nu net de 12.01 aan het installeren, misschien is het dan ineens opgelost.
6 dagen geleden heb ik ook de android app geupdate zie ik. Ik denk dat het toen begonnen is.
[ Voor 7% gewijzigd door gvrsnor op 04-09-2024 13:26 ]
zie https://status.homey.app/Qoon3x schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:36:
Problem sending push notifications to Android devices
Firetrooper schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:32:
[...]
zie https://status.homey.app/
Problem sending push notifications to Android devices
Ik heb enkele dag voor het eerst een notificatie ingesteld maar werkte niet.
Ik dacht: zal wel iets niet goed doen
(ben qua gebruik Homey maar een beginner als ik zie wat hier allemaal voorbij komt)
Vraagje. Als je de backup van een hp19 op een nieuwe hp23 installeert dan is daarna zeker de hp19 niet meer naast elkaar te gebruiken? En moet alles via de hp23 gaan? En ook de zigbee/ z-wave apparaten
Als je de backup op de HP23 wilt zetten moet je ook eerst de HP19 uitschakelen.
zigbee en z-wave apparaten kunnen maar praten met 1 device en niet met 2 tegelijk.
Als je de backup hebt overgezet moet je geloof ik wel diverse apparaten repareren.
Je kan daarna wel de HP19 resetten en die samen met de HP23 gebruiken.
zigbee en z-wave apparaten kunnen maar praten met 1 device en niet met 2 tegelijk.
Als je de backup hebt overgezet moet je geloof ik wel diverse apparaten repareren.
Je kan daarna wel de HP19 resetten en die samen met de HP23 gebruiken.
Had dat de net gedaan. In principe is alles overgezet, alleen moet ik dus al mijn zigbee apparaten opnieuw in aanmeld modus gaan zetten. Vooral voor de Philips Hue lampen is dit drama.... Nu al spijt van die hp23 😅
Als het goed is moet je bij de Zigbee apparaten op een knop "repareren" klikken en dan zou het apparaat gekoppeld zijn met je Homey Pro 2023.Holmes schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:20:
Had dat de net gedaan. In principe is alles overgezet, alleen moet ik dus al mijn zigbee apparaten opnieuw in aanmeld modus gaan zetten. Vooral voor de Philips Hue lampen is dit drama.... Nu al spijt van die hp23 😅
https://support.homey.app...9-to-Homey-Pro-Early-2023
Releasenotes voor de IKEA Dirigera:
Version: 2.615.008
Maintenance release, plus extended support of device types via Matter Bridge for: • Lights, including Drivers • Smart plugs/outlets • Connected blinds • Remotes • Motion sensors • Open/close sensors • Air purifiers and Air quality sensors
Release Date:2024-09-02
Met enige moeite heb ik een test-rolgordijn (Fyrtur) op gang gekregen met mijn Homey 2023.
Version: 2.615.008
Maintenance release, plus extended support of device types via Matter Bridge for: • Lights, including Drivers • Smart plugs/outlets • Connected blinds • Remotes • Motion sensors • Open/close sensors • Air purifiers and Air quality sensors
Release Date:2024-09-02
Met enige moeite heb ik een test-rolgordijn (Fyrtur) op gang gekregen met mijn Homey 2023.
Voor elke oplossing is er een probleem!
Ja daar had ik ook op gehoopt. Nu al twee keer de backup teruggezet, maar helaas blijft het dat ik schijnbaar alle zigbee devices opnieuw moet koppelen 😩mike123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 23:14:
[...]
Als het goed is moet je bij de Zigbee apparaten op een knop "repareren" klikken en dan zou het apparaat gekoppeld zijn met je Homey Pro 2023.
https://support.homey.app...9-to-Homey-Pro-Early-2023
Ik gebruik een vlotter. Even mijn eigen website spammen:Stefke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:27:
Lijkt me niet dat ik die in de tank kan plaatsen, bijv. halverwege. De bedoeling is dat wanneer de tank halfvol is een dompelpomp - bevind zich niet in de tank - uitgeschakeld wordt zodat de pomp niet meer dan de helft van de tank vult (beveiliging tegen hoge grondwaterstand)
Die sensor kan niet onder water staan denk ik. (Ik heb al enkele van deze sensoren van Aqara)
https://www.hellosmarthom...e-waterreservoir-vlotter/
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Maar de knop "repareren" is er wel? Of werkt dat niet?Holmes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:15:
[...]
Ja daar had ik ook op gehoopt. Nu al twee keer de backup teruggezet, maar helaas blijft het dat ik schijnbaar alle zigbee devices opnieuw moet koppelen 😩
Ja is er wel. Maar dan krijg ik een scherm dat ik het apparaat in paring modus moet zetten.mike123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:33:
[...]
Maar de knop "repareren" is er wel? Of werkt dat niet?
OK, dat wist ik niet. Is het niet voldoende om even de spanning eraf te halen en er weer op te zetten in de meterkast?Holmes schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:02:
[...]
Ja is er wel. Maar dan krijg ik een scherm dat ik het apparaat in paring modus moet zetten.
In dit topic hebben ze het volgens mij ook nergens over dat je de zigbee apparaten in pairing modes moet zetten
https://community.homey.a...pro-early-2016-2019/77516
[ Voor 25% gewijzigd door mike123 op 05-09-2024 12:34 ]
Zojuist mail gehad van Homey dat de Terms of use zijn aangepast. Toch wel benieuwd wat dit ons in de toekomst gaat brengen:
We've made it more clear that Homey apps can now also work on products other than those developed by Athom. In the future, developers can reach more customers with their apps available on third-party products that embed Homey's software.
Hoi, ik heb een HP23, en een drietal strip drivers (Paulmann, merk dat bij Hornbach verkocht wordt) via Zigbee protocol aangesloten. Nu wil ik graag 2 dingen bereiken. Ik ben geen elektricien en een redelijke beginner met HP en smart home.
1. Ik zoek een fysieke knop in de muur waarmee ik de twee woonkamer strips (2 verschillende zigbee drivers) samen wil kunnen aansturen. Nu weet ik dat er verschillende winkels zijn die die spullen verkopen, maar weet eerlijk gezegd niet of ik een welke 2 of 3 opties ik heb.
2. Ik heb nog geen smart led in de wc, maar wil graag de combinatie van een smart led / buld, motionsensor en fysieke aan/uit knop gebruiken voor de WC. Wat is een goede set die ook gebruikt kan worden middels Homey?
Dank voor het meedenken alvast!
Links naar documentatie of voorbeelden wordt ook gewaardeerd. Ik zoek het graag zelf uit maar weet (nog) niet zo goed waar te beginnen.
1. Ik zoek een fysieke knop in de muur waarmee ik de twee woonkamer strips (2 verschillende zigbee drivers) samen wil kunnen aansturen. Nu weet ik dat er verschillende winkels zijn die die spullen verkopen, maar weet eerlijk gezegd niet of ik een welke 2 of 3 opties ik heb.
2. Ik heb nog geen smart led in de wc, maar wil graag de combinatie van een smart led / buld, motionsensor en fysieke aan/uit knop gebruiken voor de WC. Wat is een goede set die ook gebruikt kan worden middels Homey?
Links naar documentatie of voorbeelden wordt ook gewaardeerd. Ik zoek het graag zelf uit maar weet (nog) niet zo goed waar te beginnen.
Homey Dashboards beta aan het eind van de maand.
:strip_exif()/f/image/BvckFicNqHMzOz6PCkSd5Xwb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yRy1tz3F8QaVhlkCmkONCakm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DXCfDKh7F8yXoLSO15ZjkSZG.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: The Homey Podcast #2 (vanaf 23:15 min)
Ziet er gelikt uit!
:strip_exif()/f/image/BvckFicNqHMzOz6PCkSd5Xwb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yRy1tz3F8QaVhlkCmkONCakm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DXCfDKh7F8yXoLSO15ZjkSZG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er gelikt uit!
[ Voor 91% gewijzigd door TTSS op 07-09-2024 18:14 ]
Hier zou je kunnen beginnen met lezen.Jaapmans schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:41:
Hoi, ik heb een HP23, en een drietal strip drivers (Paulmann, merk dat bij Hornbach verkocht wordt) via Zigbee protocol aangesloten. Nu wil ik graag 2 dingen bereiken. Ik ben geen elektricien en een redelijke beginner met HP en smart home.
2: https://community.homey.app/t/licht-aan-en-uit-toilet/10322
Om te beginnen: je kan de ikea knop gebruiken, zeker als de knop niet in het zicht is (totaal afwijkend van standaard schakelmateriaal qua maat).Jaapmans schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:41:
https://www.ikea.com/nl/n...ening-smart-wit-20528128/
dan een flow maken die beide strips tegelijk aanstuurt.
[ Voor 3% gewijzigd door ybos op 07-09-2024 21:41 ]
Zeker, erg mooi. Wil heel graag meedoen met beta testen. Hopelijk kun je daar zelf voor kiezen en is het niet beperkt/op uitnodiging.TTSS schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:49:
Homey Dashboards beta aan het eind van de maand.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er gelikt uit!
Ik heb een brede gevel met twee buiten screens naast elkaar met 50 cm. tussenruimte. Een grote boom voor het huis en de draaiende zon zorgen ervoor dat gedurende de dag steeds een ander gedeelte van de ramen in de schaduw ligt, waardoor de oude zonnesensor in delen van de dag te weinig licht meet om de Somfy IO gemotoriseerde screens omlaag te sturen, terwijl er meerdere ramen in de felle zon liggen.
Mogelijk is dit op te lossen met meerdere Somfy Sunis zonnesensoren op één gevel. Als ten minste één sensor een bepaalde luxwaarde gedurende een bepaalde tijd overschrijdt, moeten beide screens naar beneden. Als alle sensoren gedurende een bepaalde tijd onder een bepaalde lux waarde komen, moeten de screens omhoog. Ik wil ook nog een windsensor monteren, maar is waarschijnlijk niet zo lastig.
Ik heb een Homey Pro 2023.
Hoe dit aan te pakken of op te lossen? Kan de Somfy app bovenstaande realiseren? Wat heb ik nodig?
Mogelijk is dit op te lossen met meerdere Somfy Sunis zonnesensoren op één gevel. Als ten minste één sensor een bepaalde luxwaarde gedurende een bepaalde tijd overschrijdt, moeten beide screens naar beneden. Als alle sensoren gedurende een bepaalde tijd onder een bepaalde lux waarde komen, moeten de screens omhoog. Ik wil ook nog een windsensor monteren, maar is waarschijnlijk niet zo lastig.
Hoe dit aan te pakken of op te lossen? Kan de Somfy app bovenstaande realiseren? Wat heb ik nodig?
misschien niet de fraaiste oplossing maar gewoon een goedkope lichtsensor in elk kozijn leggen en als 1 van de sensoren hogere lichtsterkte meet dan jij bepaald hebt, dan de boel laten zakkenAmersfoort schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:58:
Ik heb een brede gevel met twee buiten screens naast elkaar met 50 cm. tussenruimte. Een grote boom voor het huis en de draaiende zon zorgen ervoor dat gedurende de dag steeds een ander gedeelte van de ramen in de schaduw ligt, waardoor de oude zonnesensor in delen van de dag te weinig licht meet om de Somfy IO gemotoriseerde screens omlaag te sturen, terwijl er meerdere ramen in de felle zon liggen.
Heb je toevallig zonnepanelen?Amersfoort schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:58:
Vanaf 12.00 kan er zon op het raam komen. Als er om 12.00 voldoende PV opwek is mag het zonnescherm open. Word er binnen 15 min regen verwacht zonnescherm naar binnen. Als er te weinig PV opbrengst is gaat het scherm ook weer dicht.
Misschien heb je hier iets aan.
Homey is z’n prachtig apparaat. Je kunt alles aan elkaar knopen.
Wat mij betreft zou je hiervoor met meerdere sensoren moeten werken. Hoeveel en waar geplaatst is locatie specifiek. Om te beginnen zou ik beginnen met een sensor aan beide zijkanten.Amersfoort schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:58:
Dan de flow of liever flows die gemaakt moeten worden. Het lijkt veel maar met iedere sensor 1 flow voor de waarde wanneer ze open moeten. Die roepen dan allemaal de zelfde flow aan die alle sensoren controleert en uiteindelijk de screens opent. En zo ook voor sluiten: elke sensor een simpele flow die de sluit flow aanroept en de sluit flow controleert dan of ze ook echt dicht moeten.
Mocht je ook met wind te maken hebben, dan kan je de open flow ook laten controleren op de windkracht. De wind sensor moet echter altijd de screens sluiten als het te hard gaat waaien, dat is immers belangrijker.
[detail/update]
[ Voor 8% gewijzigd door beerse op 09-09-2024 09:18 ]
Ik zou gewoon een advanced flow maken, en dan met een any statement voor dicht en een all voor open.beerse schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:37:
[...]
Wat mij betreft zou je hiervoor met meerdere sensoren moeten werken. Hoeveel en waar geplaatst is locatie specifiek. Om te beginnen zou ik beginnen met een sensor aan beide zijkanten.
Dan de flow of liever flows die gemaakt moeten worden. Het lijkt veel maar met iedere sensor 1 flow voor de waarde wanneer ze open moeten. Die roepen dan allemaal de zelfde flow aan die alle sensoren controleert en uiteindelijk de screens opent. En zo ook voor sluiten: elke sensor een simpele flow die de sluit flow aanroept en de sluit flow controleert dan of ze ook echt dicht moeten.
Mocht je ook met wind te maken hebben, dan kan je de open flow ook laten controleren op de windkracht. De wind sensor moet echter altijd de screens sluiten als het te hard gaat waaien, dat is immers belangrijker.
Kan ik een velux electrisch rolgordijn koppelen aan homey?
Ik heb een thahoma box voor mijn somfyrolluiken maar weet niet of deze hierop kan zonder een eigen aansturing van velux
Ik heb een thahoma box voor mijn somfyrolluiken maar weet niet of deze hierop kan zonder een eigen aansturing van velux
Ik heb zo'n Connexxoon gekocht maar ik kreeg ze niet snel gekoppeld. Binnenkort nieuwe poging. Overigens heb ik screens aan de buitenkant.Henkhuppelschot schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:55:
XXXVI
Ik moet aan een nieuwe wasmachine, oude is 25 jaar en klok is stuk dus daar ga ik niet meer in investeren.
Hebben jullie ervaring met de integratie van een wasmachine in homey, early 2019, en dan niet via een plug.
Wat ik wil is dat deze gestuurd kan worden op de opbrengst van de zonnepanelen.
Alvast bedankt.
Hebben jullie ervaring met de integratie van een wasmachine in homey, early 2019, en dan niet via een plug.
Alvast bedankt.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Heb je al gekeken in de Homey app store?Henkhuppelschot schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:55:
Als je daar zoekt op Velux vind je de Somfy app met Tahoma Box. Daar word ook Velux genoemd.
En een nieuwe Velux app, daar heb je ook een extern ding voor nodig.
Er staat bij de app's onderaan de pagina meestal een link naar het desbetreffende topic.
Ik heb een Siemens wasmachine en droger en die kan ik in Homey laten starten dmv de opbrengst van de zonnepanelen.Elac schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:15:
Ik moet aan een nieuwe wasmachine, oude is 25 jaar en klok is stuk dus daar ga ik niet meer in investeren.
Alvast bedankt.
Maar gebruik dat eigenlijk nooit.
Overdag is er altijd iemand thuis die de machines aan kan zetten.
maar met Flows moet het gewoon werken.
Alleen de Home Connect app moet ik wel elke dag resetten anders komt de status van de machines niet binnen.
En de melding dat de machine klaar is via Homey Pro is ook erg handig.
Top, ga ik bekijken! (Link naar de vlotter werkt niet meer)HeroS schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:32:
[...]
Ik gebruik een vlotter. Even mijn eigen website spammen:
https://www.hellosmarthom...e-waterreservoir-vlotter/
[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 13-09-2024 18:21 ]
Dank, het is de Siemens geworden. Komt dinsdag, ga ik er ff mee prutsen.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Nieuwe Homey gebruiker hier. Erg leuk!
Loop wel tegen wat dingen aan. Na een tijdje (dag ofzo) merk ik dat de lampen traag reageren (Hue). Na knop in Homey app ongeveer een seconde of 3. Via de app start ik Homey opnieuw op, en daarna reageert alles weer instant. Totdat ie na een tijdje weer traag gaat doen.
Huidige setup: kpn glasvezel, wifi, overal goede dekking in huis, 2 experia wifi-punten.
Vandaag ineens nonstop offline. Ik was niet thuis, dus via 5G kwam ik niet in de app. Wel nonstop meldingen:
:strip_exif()/f/image/zTiHqIvqtp0wch3G84VrBkEu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me af of t via ethernet goed werkt. Wel weer €30,- voor een adapter, maar als t werkt ben ik happy
Zag op Amazon ook een alternatief voor €15,-. Zitten hiet verschillen tussen?
https://www.amazon.nl/UGR...hunderbolt/dp/B07M8GSLQB/
Loop wel tegen wat dingen aan. Na een tijdje (dag ofzo) merk ik dat de lampen traag reageren (Hue). Na knop in Homey app ongeveer een seconde of 3. Via de app start ik Homey opnieuw op, en daarna reageert alles weer instant. Totdat ie na een tijdje weer traag gaat doen.
Huidige setup: kpn glasvezel, wifi, overal goede dekking in huis, 2 experia wifi-punten.
Vandaag ineens nonstop offline. Ik was niet thuis, dus via 5G kwam ik niet in de app. Wel nonstop meldingen:
:strip_exif()/f/image/zTiHqIvqtp0wch3G84VrBkEu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me af of t via ethernet goed werkt. Wel weer €30,- voor een adapter, maar als t werkt ben ik happy
Ik had met de 'oude' pro op wifi nooit last van offline gaan. Een paar maanden geleden ging die kapot, en vervangen met de nieuwe Pro en die had heel regelmatig last: steeds offline terwijl wifi enz allemaal stabiel waren. Ik was dat zo zat dat ik toch maar die UTP adapter kocht en sindsdien nooit meer offline geweest. ;-)DCNY schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:21:
Nieuwe Homey gebruiker hier. Erg leuk!
[Afbeelding]
Ik vraag me af of t via ethernet goed werkt. Wel weer €30,- voor een adapter, maar als t werkt ben ik happy![]()
Ik herken die problemen niet met mijn Homey Pro 2023.
Ik heb wel eens de melding gehad maar toen was mijn wifi ook in zijn geheel offline 😂
Ik heb wel eens de melding gehad maar toen was mijn wifi ook in zijn geheel offline 😂
Lees er meer over. Zou m moeten "koppelen" aan één van mijn Experia wifi's zodat ie niet steeds van de ene naar de andere "hopt". Om een of andere reden kan ik nergens uitvogelen hoe dat moet dus heb ook maar de ethernetadapter besteld. Ben benieuwdmikkelnl schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:25:
[...]
Ik had met de 'oude' pro op wifi nooit last van offline gaan. Een paar maanden geleden ging die kapot, en vervangen met de nieuwe Pro en die had heel regelmatig last: steeds offline terwijl wifi enz allemaal stabiel waren. Ik was dat zo zat dat ik toch maar die UTP adapter kocht en sindsdien nooit meer offline geweest. ;-)
Sinds ik de ethernetadapter heb, heb ik een stuk minder problemen, waarschijnlijk omdat hij ook van de ene pod naar de andere pod hopte.DCNY schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:01:
[...]
Lees er meer over. Zou m moeten "koppelen" aan één van mijn Experia wifi's zodat ie niet steeds van de ene naar de andere "hopt". Om een of andere reden kan ik nergens uitvogelen hoe dat moet dus heb ook maar de ethernetadapter besteld. Ben benieuwd
Be Stronger Than Your Excuses
Vraag aan de Homey Pro gebruikers
Zijn er mensen die ervaring hebben met Homey pro en met de iungo app voor Homey Pro ?
De iungo vind ik net niet overzichtelijk genoeg. Deze laat nl. o.a. import en export van stroom per fase zien en ik wil het totaal zichtbaar hebben. 2x3 grafieken die elkaar deels overlappen heb ik niet zoveel aan.
Bovendien zou ik met De Homey Pro ook m'n Enphase systeem uit kunnen lezen en dan heb ik het gehele overzicht in 1 omgeving
Kan Homey pro een totaal voor Stroomverbruik en teruglevering weergeven vanuit de iungo (ofwel, telt Homey de 3 fasen bij elkaar op?)
Zijn er mensen die ervaring hebben met Homey pro en met de iungo app voor Homey Pro ?
De iungo vind ik net niet overzichtelijk genoeg. Deze laat nl. o.a. import en export van stroom per fase zien en ik wil het totaal zichtbaar hebben. 2x3 grafieken die elkaar deels overlappen heb ik niet zoveel aan.
Bovendien zou ik met De Homey Pro ook m'n Enphase systeem uit kunnen lezen en dan heb ik het gehele overzicht in 1 omgeving
Kan Homey pro een totaal voor Stroomverbruik en teruglevering weergeven vanuit de iungo (ofwel, telt Homey de 3 fasen bij elkaar op?)
Ik heb die combinatie, je kunt met Homey het verbruik en de standen per telwerk opvragen bij insights. In de Iungo omgeving kun je ook gewoon het vermogen in een grafiek opvragen, waarbij je het totaal van de fases ziet.
Ik wil graag rekenen met tijd in Homey, maar heb echt geen idee waar te starten. Scripts zijn niet mijn core skill, dus het liefste met de standaard functionaliteit of speciale apps. Iemand een idee hoe ik het volgende zou kunnen doen?
Ik wil onze elektrische auto zo goedkoop mogelijk opladen en wil dat Homey dat regelt. Hiervoor moet ik weten hoeveel uur er nog zitten tussen het moment dat ik hem aan de stekker hang en het tijdstip dat hij klaar moet zijn.
Dus stel ik wil dat de auto morgenochtend om 7u vol moet zijn en ik hang hem om 22u aan de lader, dan heb ik nog 9 uur over.
Maar ik zie ook scenario's dat hij 's middags om 17u vol moet zijn en ik hang hem 's ochtends om 9u aan de lader, dan heb ik nog 8 uur over.
Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Ik wil onze elektrische auto zo goedkoop mogelijk opladen en wil dat Homey dat regelt. Hiervoor moet ik weten hoeveel uur er nog zitten tussen het moment dat ik hem aan de stekker hang en het tijdstip dat hij klaar moet zijn.
Dus stel ik wil dat de auto morgenochtend om 7u vol moet zijn en ik hang hem om 22u aan de lader, dan heb ik nog 9 uur over.
Maar ik zie ook scenario's dat hij 's middags om 17u vol moet zijn en ik hang hem 's ochtends om 9u aan de lader, dan heb ik nog 8 uur over.
@vanenkelen Misschien met https://homey.app/nl-nl/a....chronograph/Chronograph/ verschillende flows maken?
Te weinig geld voor alle gadgets.
Om heel eerlijk te zijn, ga ik er voorzichtig van uit dat je dit niet met de homey alleen voor elkaar kan krijgen.vanenkelen schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:12:
Ik wil graag rekenen met tijd in Homey, maar heb echt geen idee waar te starten. Scripts zijn niet mijn core skill, dus het liefste met de standaard functionaliteit of speciale apps. Iemand een idee hoe ik het volgende zou kunnen doen?
Wat je in ieder geval nodig hebt, is een laad-apparaat dat je vanaf de homey kan aansturen. Wat mij betreft zou de homey vooral dat apparaat moeten aansturen met hoe laat de auto hoe ver gevuld moet zijn.
Het laad apparaat zou dan zelf kunnen laden of eventueel ontladen omdat je zonnepanelen hebt en eventueel de auto ook wilt/kunt gebruiken als thuis-accu. Daarbij denk ik dan aan een laad apparaat met software zoals download: SmartEVSE 3.6.10
Overigens heb ik geen idee of en hoe dit aan de homey te koppelen is. Wel verwacht ik hier het meeste van.
Pfoe, als ik naar de mogelijkheden van deze app kijk zie ik niet hoe ik dit voor elkaar krijg. En als het al lukt lijkt het me zo complex dat ik hoop dat er makkelijkere manieren zijn. Het huidige tijdstip aftrekken van een tijdstip in de toekomst in hele uren zou toch op de een of andere manier mogelijk moeten zijn?Masuchievo schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:28:
@vanenkelen Misschien met https://homey.app/nl-nl/a....chronograph/Chronograph/ verschillende flows maken?
Klopt, maar dat heb ik al. Inderdaard een SmartEVSE v2 in dit geval, die ik dmv een Shelly via Homey aan en uit kan zetten.beerse schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:14:
[...]
Om heel eerlijk te zijn, ga ik er voorzichtig van uit dat je dit niet met de homey alleen voor elkaar kan krijgen.
Wat je in ieder geval nodig hebt, is een laad-apparaat dat je vanaf de homey kan aansturen. Wat mij betreft zou de homey vooral dat apparaat moeten aansturen met hoe laat de auto hoe ver gevuld moet zijn.
Het laad apparaat zou dan zelf kunnen laden of eventueel ontladen omdat je zonnepanelen hebt en eventueel de auto ook wilt/kunt gebruiken als thuis-accu. Daarbij denk ik dan aan een laad apparaat met software zoals download: SmartEVSE 3.6.10
Overigens heb ik geen idee of en hoe dit aan de homey te koppelen is. Wel verwacht ik hier het meeste van.
vanenkelen in "Zelfbouw Laadpaal ervaringen"
@vanenkelen Misschien kan je hier iets mee.
Is wel met een script en misschien PBTH erbij gebruiken voor de goedkoopste uren.
Ik heb geen ev dus ik gebruik het niet.
https://community.homey.a...re-point-in-time/75617/16
Is wel met een script en misschien PBTH erbij gebruiken voor de goedkoopste uren.
Ja top, zo’n klein en overzichtelijk scriptje hergebruiken lukt me nog wel prima en deze doet inderdaad de job 👍🏻.mike123 schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:49:
@vanenkelen Misschien kan je hier iets mee.
PBTH stond idd al op het lijstje om de goedkoopste uren te identificeren.
YouTube: Guide: Met zonnepanelen en de Homey je auto opladen -vanenkelen schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:12:
Ik heb vorig weekend dit filmpje bekeken en getest, wellicht heb jij daar ook wat aan?
[ Voor 19% gewijzigd door TTSS op 23-09-2024 23:20 ]
Ik heb daar een variabele "Uren tot nodig" voor. Elke 3 minuten trekt hij 0.05 van deze waarde af.vanenkelen schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:12:
Homey leest onze iCal's uit en checkt de locatie. Als het een locatie is waarbij de auto nodig is, berekent hij de tijd tot aanvang van de activiteit minus 2 uur = uren tot nodig
Bij het inpluggen van de auto wordt het batterijpercentage opgehaald en dan wordt de resterende laadtijd berekend.
Met deze twee variabelen ga ik verder aan de slag om de goedkoopste uren te nemen om de auto op te laden.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Momenteel nog een lijstje met bestemmingen die vaak voorkomen (en uitsluitingen van plaatsen in de buurt). Bij twijfel vraagt Homey het aan mij. Ik ben nog met een trial bezig om het op basis van afstand te doen, maar de app die ik daarvoor gebruik heeft pas recent die update gehadWebgnome schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:45:
Hoe weet Homey dat de auto nodig is? Gaat dat op basis van afstand? @TKroon
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Dat is helemaal next level… haha. Knap hoor.TKroon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:50:
[...]
Momenteel nog een lijstje met bestemmingen die vaak voorkomen (en uitsluitingen van plaatsen in de buurt). Bij twijfel vraagt Homey het aan mij. Ik ben nog met een trial bezig om het op basis van afstand te doen, maar de app die ik daarvoor gebruik heeft pas recent die update gehad
Ik begin met een paar basis situaties als variabelen:
- Een aantal veel voorkomende tijdstippen dat de auto klaar moet zijn (7u, 9u, 12u, 17u en 20u).
- Het gewenste percentage na laden (40, 50, 60, 80 of 100)
- Of direct vol gas laden.
Hiermee moet het lukken om > 95% van al onze laadbehoefte af te dekken met maar een paar drukken op (dummy) knoppen in Homey.
Ik denk dat ik gek aan het worden ben... Ik had altijd een mooie taartgrafiek in Homey van het actuele elektriciteitsgebruik.
Maar ik kan die grafiek nergens meer vinden. Hoe kom ik weer bij die grafiek?
Maar ik kan die grafiek nergens meer vinden. Hoe kom ik weer bij die grafiek?
Bedoel je degene onder "devices" en dan "Energy"?
(sorry, engels standaard ingesteld en gebruik makend van een iphone).
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
Ja, die bedoel ik. Die knop stond altijd naast "Lampen". Maar om e.o.a. reden heb ik die knop niet meer. En weet niet waarom die knop ontbreekt of hoe ik 'm terugkrijg.GerverCom schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:12:
Bedoel je degene onder "devices" en dan "Energy"?
Dan is die knop waarschijnlijk uitgezet.jvdmeer schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 00:33:
[...]
Ja, die bedoel ik. Die knop stond altijd naast "Lampen". Maar om e.o.a. reden heb ik die knop niet meer. En weet niet waarom die knop ontbreekt of hoe ik 'm terugkrijg.
In de app, Onderin klikken op Apparaten, bovenin het scherm naast de + op de 3 puntjes klikken, instellingen, Energie aanvinken en weer pijltje terug.
Hmm, ik kreeg geen notification dat er een reactie was, sorry...deejeebv schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:27:
Ik heb die combinatie, je kunt met Homey het verbruik en de standen per telwerk opvragen bij insights. In de Iungo omgeving kun je ook gewoon het vermogen in een grafiek opvragen, waarbij je het totaal van de fases ziet.
Heb inmiddels een 2dehand Homey Pro 2019 gekocht en e.e.a. werkt idd naar behoren. Insights doet precies wat ik wil, de vermogens van de Enphase, Weheat (Modbus) en In- en Export in 1 grafiek tonen..
Jammer dat je je keuzes niet op kunt slaan qua weergave. Oplossing is rechtsklikken op 'Insights' en dan de grafieken selecteren. Wat in je adresbalk staat dan als snelkoppeling of favoriet bewaren
Dag allen,
Ik meen een video te hebben gezien waar dashboard vanuit Athom zou worden aangeboden als eventuele beta einde van deze maand. Nu ben ik op zoek gegaan of er informatie te vinden is of een forum waar dit centraal staat. Helaas weinig gevonden.
Hier is de verwijzing te vinden in dit forum, https://gathering.tweaker...message/80052938#80052938
Is er al meer bekend of de beta )of apha?) op het punt staat van beschikbaar komen?
Ik meen een video te hebben gezien waar dashboard vanuit Athom zou worden aangeboden als eventuele beta einde van deze maand. Nu ben ik op zoek gegaan of er informatie te vinden is of een forum waar dit centraal staat. Helaas weinig gevonden.
Hier is de verwijzing te vinden in dit forum, https://gathering.tweaker...message/80052938#80052938
Is er al meer bekend of de beta )of apha?) op het punt staat van beschikbaar komen?
[ Voor 15% gewijzigd door GerverCom op 30-09-2024 14:10 ]
2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114
Hmm, hoe krijgen ze de standaard Home web app zo leuk in kleurtjes en met een grafiek enzo ?
Ik krijg niks anders dan saai zwart/wit..
Nee, en ben ook erg geïnteresseerd.GerverCom schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:06:
Dag allen,
Snap ook niet dat je vrijwel nergens op de Homey site of op de community Pages hier iets over kunt vinden. Ze waren in die video best wel concreet dat eind september een eerste beta beschikbaar zou moeten komen.
Ik zie net dat er een nieuwe versie beschikbaar is:vanenkelen schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:30:
[...]
Nee, en ben ook erg geïnteresseerd.
Snap ook niet dat je vrijwel nergens op de Homey site of op de community Pages hier iets over kunt vinden. Ze waren in die video best wel concreet dat eind september een eerste beta beschikbaar zou moeten komen.
Versie
12.1.0
Grootte
2.42 GB
Release-opmerkingen
- Added support for Homey Dashboards.
Op iOS TestFlight is versie 9.0.0 van de Homey app beschikbaar, met als omschrijving:
Edit: en m'n Homey Pro early 2023 heeft een update nodig voor de dashboards. De startpagina van de app kan ik al wel bijwerken qua widgets.We’re happy to announce that Homey Dashboards Beta is now available!
Homey Dashboards is optimized for mobile and tablet devices, with 20 unique widgets in the beta, and more to come.
* Homey Dashboards Beta is available for Homey Pro (Early 2023) and Homey Cloud. Owners of Homey Pro Homey Pro (2016 — 2019) can try Dashboards for free during the beta period. It requires a one-time purchase afterward.
* Did you find any bugs? Please share them on the Homey Community Forum.
[ Voor 10% gewijzigd door mfpieters op 30-09-2024 16:42 ]
Heb hem net geïnstalleerd (beta)GerverCom schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:06:
Dag allen,
Bing
Hoe installeer je de bèta van Homey besturingssysteem op je Homey en van de app op je device (Android en/of iOS)?
Edit:
Oh zie al dat 12.1.0 bij de gewone updates op je Homey staat. Ben hem aan het updaten, even kijken wat er daarna gebeurt.
[ Voor 19% gewijzigd door vanenkelen op 30-09-2024 19:14 ]
Bij mij ziet hij de update wel, maar bij het downloaden en installeren blijft deze op 0% staan.
Na het opnieuw opstarten van de Homey loopt de update wel door, maar na het volledig updaten nog geen dashboard o.i.d.
Moet je hiervoor betatester zijn?
Na het opnieuw opstarten van de Homey loopt de update wel door, maar na het volledig updaten nog geen dashboard o.i.d.
[ Voor 46% gewijzigd door Henkhuppelschot op 30-09-2024 19:56 ]
Nope, geen aanmelding nodig. Homey app geupdate naar 9.0.0.1565 (via TestFlight), kon daarna Homey zelf updaten en daarna meteen aan de slag met dashboards BetaHenkhuppelschot schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:39:
Bij mij ziet hij de update wel, maar bij het downloaden en installeren blijft deze op 0% staan.
TestFlight link:Henkhuppelschot schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:39:
https://testflight.apple.com/join/tA2e9vby
/f/image/ZgHHaDA4F5wVXoRpcgvZC6iK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B143Z3g0MDCIYPAkKw8XKmpO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iLn8fB1o42VkN4QTQVNcCfbU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Eb8YV91vlnLF1EY6FtKGJcep.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Mz2uol1da29LDbYFzmcsVxIp.png?f=fotoalbum_large)
Aahh....de app ook natuurlijk ja...Axel schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:07:
[...]
Nope, geen aanmelding nodig. Homey app geupdate naar 9.0.0.1565 (via TestFlight), kon daarna Homey zelf updaten en daarna meteen aan de slag met dashboards Beta
Heb Android, dus zal wel iets langer duren.
@TTSS Ziet er leuk uit
Ik heb een Android tablet op de muur hangen en inmiddels werkt het daar ook op.Henkhuppelschot schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:39:
[...]
Aahh....de app ook natuurlijk ja...
Heb Android, dus zal wel iets langer duren.
@TTSS Ziet er leuk uit
Ga naar de Google play store en dan naar de Homey app. Klik daar vervolgens op de banner waar staat “wordt beta tester” of iets vergelijkbaars. Dan 5 minuten wachten en dan kun je in de play store de Homey app updaten naar de laatste beta versie.
Werkte erg soepel!
Dat werkte, dank je.vanenkelen schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:09:
[...]
Ik heb een Android tablet op de muur hangen en inmiddels werkt het daar ook op.
Ga naar de Google play store en dan naar de Homey app. Klik daar vervolgens op de banner waar staat “wordt beta tester” of iets vergelijkbaars. Dan 5 minuten wachten en dan kun je in de play store de Homey app updaten naar de laatste beta versie.
Werkte erg soepel!
We gaan ermee aan de slag!
Da's dan weer jammer....mfpieters schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:40:
Op iOS TestFlight is versie 9.0.0 van de Homey app beschikbaar, met als omschrijving:
* Homey Dashboards Beta is available for Homey Pro (Early 2023) and Homey Cloud. Owners of Homey Pro Homey Pro (2016 — 2019) can try Dashboards for free during the beta period. It requires a one-time purchase afterward.
De Homey web app kun je hier vinden:Jpiek schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:36:
[...]
Hmm, hoe krijgen ze de standaard Home web app zo leuk in kleurtjes en met een grafiek enzo ?
Ik krijg niks anders dan saai zwart/wit..
https://my.homey.app
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
ja, die ken ik, maar ziet er echt anders uit dan die ze hier : https://homeycornelisse.n...ploads/2023/07/Webapp.png laten zien.rikadoo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:00:
[...]
De Homey web app kun je hier vinden:
https://my.homey.app
Ik 'mis' de kleur...
Werkt hier prima, je bedoeld de kleuren naast de icoontjes? Je kan dit instellen als je rechtermuisknop doet en instellingen dan kan je het kleine icoontje rechts in hoek veranderen (functie wat je wilt laten zien)Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:09:
[...]
ja, die ken ik, maar ziet er echt anders uit dan die ze hier : https://homeycornelisse.n...ploads/2023/07/Webapp.png laten zien.
Ik 'mis' de kleur...
/f/image/j0fTsUOuEYVlrmCmyj50RiZU.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RoThxLLsfn7SRK8awNxQuT0N.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door rikadoo op 01-10-2024 11:16 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Ok, daar heb ik alleen de keuze tussen diverse getalweergaven, W, kWh en M3...rikadoo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:14:
Werkt hier prima, je bedoeld de kleuren naast de icoontjes? Je kan dit instellen als je rechtermuisknop doet en instellingen dan kan je het kleine icoontje rechts in hoek veranderen (functie wat je wilt laten zien)
Zal dan wel te maken hebben met het type Apparaat wat ik daar heb staan ?
Ben nog maar net (letterlijk op afgelopen zaterdag opgezet).
Heb vooralsnog alleen de App voor Zonnepanelen, iungo (met Modbus meter voor de warmtepomp) en een virtual device voor weergave gasverbruik geïnstalleerd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3JR12VDfUr0Yn8xpW9Mreci2.jpg?f=user_large)
Virtueel device 'Gas' omdat je in de app niet alle indicatoren ziet itt op de web dash..
[ Voor 18% gewijzigd door Jpiek op 01-10-2024 11:38 ]
Klopt dit hangt per apparaat af en de functies die er aangekoppeld zijn. Sommige kan je ook helemaal niets aanklikken.Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:30:
[...]
Ok, daar heb ik alleen de keuze tussen diverse getalweergaven, W, kWh en M3...
Zal dan wel te maken hebben met het type Apparaat wat ik daar heb staan ?
Ben nog maar net (letterlijk op afgelopen zaterdag opgezet).
Heb vooralsnog alleen de App voor Zonnepanelen, iungo (met Modbus meter voor de warmtepomp) en een virtual device voor weergave gasverbruik geïnstalleerd.
Nu nog iets verzinnen om mijn 'saldo saldering' te kunnen tonen, dacht nóg een virtual device, maar dat werkt niet.
De iungo heeft wel een dagteller 'verbruik' (staat op -4000 kWh
) maar die kan ik dus niet uitlezen...
Kan ik met/in een flow rekenen en dan een virtuele sensor vullen met de uitkomst (T1 import + T2 import - T1 export - T2 export) ?
De iungo heeft wel een dagteller 'verbruik' (staat op -4000 kWh
Kan ik met/in een flow rekenen en dan een virtuele sensor vullen met de uitkomst (T1 import + T2 import - T1 export - T2 export) ?
Hallo allemaal, even advies gevraagd. Ik heb nog steeds vanaf dag 1 de allereerste Homey Pro (2016) in gebruik, maar ik merk dat ik echt toe ben aan de nieuwe. Ik moet bijna om de 3 dagen de Homey herstarten, omdat 1 of andere app weer vastloopt, of apparaten niet meer bereikbaar zijn. Ik zit echt aan de limieten.
Nu Homey LG is geworden, ben ik bang dat als ik nu de Pro 2023 zou kopen, binnen paar maanden een LG apparaat uit komt met Homey software. Zou ik hierop de gok nemen en op wachten?
Ik ben bang dat ik met de Pro 2023 gelijk een verouderd product koop. Andere vraag, als ik toch besluit om de Pro 2023 te kopen, zou er met Black Friday ergens een prijsvoordeel te halen zijn?
Nu Homey LG is geworden, ben ik bang dat als ik nu de Pro 2023 zou kopen, binnen paar maanden een LG apparaat uit komt met Homey software. Zou ik hierop de gok nemen en op wachten?
Ik ben bang dat ik met de Pro 2023 gelijk een verouderd product koop. Andere vraag, als ik toch besluit om de Pro 2023 te kopen, zou er met Black Friday ergens een prijsvoordeel te halen zijn?
BP on the move!!!
In hoeverre gebruik je alle uitgebreide functies van de Pro?Bas Post schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:55:
Hallo allemaal, even advies gevraagd. Ik heb nog steeds vanaf dag 1 de allereerste Homey Pro (2016) in gebruik, maar ik merk dat ik echt toe ben aan de nieuwe. Ik moet bijna om de 3 dagen de Homey herstarten, omdat 1 of andere app weer vastloopt, of apparaten niet meer bereikbaar zijn. Ik zit echt aan de limieten.
Ik heb (om dezelfde redenen) direct na de verkoop aan LG mijn Pro 2023 verkocht en ben de Homey Bridge blijven gebruiken (die had ik ook al in bezit). Je mist uiteraard enkele features (zoals de "groups" app) maar zoals nu kan ik wel gewoon het dashboard gebruiken. Je bent dan wel drie euro per maand kwijt als je meer dan 5 devices hebt ;-), en natuurlijk de aanschaf van de Bridge.
Meer info over de verschillen tussen de Pro en de Bridge: https://homey.app/en-us/wiki/homey-bridge-vs-homey-pro/
De Homey Bridge is voor mij een no-go, ik gebruik community apps, experiments en wil matter en thread ondersteuning.iRob schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:11:
[...]
In hoeverre gebruik je alle uitgebreide functies van de Pro?
Ik heb (om dezelfde redenen) direct na de verkoop aan LG mijn Pro 2023 verkocht en ben de Homey Bridge blijven gebruiken (die had ik ook al in bezit). Je mist uiteraard enkele features (zoals de "groups" app) maar zoals nu kan ik wel gewoon het dashboard gebruiken. Je bent dan wel drie euro per maand kwijt als je meer dan 5 devices hebt ;-), en natuurlijk de aanschaf van de Bridge.
Meer info over de verschillen tussen de Pro en de Bridge: https://homey.app/en-us/wiki/homey-bridge-vs-homey-pro/
Waarom ben je "bang" van de verkoop aan LG en heb je je Pro verkocht? als ik vragen mag?
BP on the move!!!
Ik verwacht/vrees dat ze alleen nog maar gaan doorontwikkelen voor LG. Laten we hopen dat ze met Dashboards het tegendeel hebben bewezen, of ze hadden dat nog grotendeels op de plank liggen...Bas Post schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:15:
[...]
De Homey Bridge is voor mij een no-go, ik gebruik community apps, experiments en wil matter en thread ondersteuning.
Waarom ben je "bang" van de verkoop aan LG en heb je je Pro verkocht? als ik vragen mag?
Daarnaast gebruikte ik het te weinig (oa door het gebrek aan een dashboard) en ben ik gaan experimenteren met HA.
Je hebt me uitgedaagd en het is mij gelukt, inderdaad via een virutele sensor en een advanced flow met variabele.Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:47:
Nu nog iets verzinnen om mijn 'saldo saldering' te kunnen tonen, dacht nóg een virtual device, maar dat werkt niet.
De iungo heeft wel een dagteller 'verbruik' (staat op -4000 kWh) maar die kan ik dus niet uitlezen...
/f/image/ayM6PsmR0QmAtLo7zdHHJa36.png?f=fotoalbum_large)
Was even zoeken hoe ik de waarde moest zetten, mar dat werkt dus via de capebilities en niet via de tag. Minpuntje dat je die niet gewoon uit een lijst van beschikbare capabilities van de sensor kunt kiezen.
nice, was net ff bezig met een soortgelijke flow tbv berekenen gasverbruik, de iungo geeft alleen de meterstand :
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D90TQvUxjUy3CSvxbQdnNaey.jpg?f=user_large)
Nu nog ff om 23:59 de meterstand in var GasNu en om 00:01 in GasBegin zetten, en de flow om 23:59 starten
'Gasverbruik' komt nu uiteraard 0 uit..
De jouwe ga ik ook maar eens invoeren.. Thanks !
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D90TQvUxjUy3CSvxbQdnNaey.jpg?f=user_large)
Nu nog ff om 23:59 de meterstand in var GasNu en om 00:01 in GasBegin zetten, en de flow om 23:59 starten
'Gasverbruik' komt nu uiteraard 0 uit..
De jouwe ga ik ook maar eens invoeren.. Thanks !
[ Voor 12% gewijzigd door Jpiek op 01-10-2024 13:42 ]
Hoezo advanced flow ? ik heb het saldo nu in een variable staan, zou ik dus zo in een virtual device moeten kunnen zetten (of aanpassen en meteen in de vitruele sensor ?)deejeebv schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:23:
[...]
Was even zoeken hoe ik de waarde moest zetten, mar dat werkt dus via de capebilities en niet via de tag. Minpuntje dat je die niet gewoon uit een lijst van beschikbare capabilities van de sensor kunt kiezen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iRKidMa7SFbLQ7SNbLzpN9RM.jpg?f=user_large)
Ik kon trouwens gewoon alle tags opzoeken en aanklikken...
Het zetten van de waarde van de virtuele sensor moest via de capability meter_power.Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:49:
[...]
Hoezo advanced flow ? ik heb het saldo nu in een variable staan, zou ik dus zo in een virtual device moeten kunnen zetten (of aanpassen en meteen in de vitruele sensor ?)
[Afbeelding]
Ik kon trouwens gewoon alle tags opzoeken en aanklikken...
Ik kan hem nu zichtbaar maken in het apparaat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hlJtxkONVGl5yFGnnl3f4mnp.png?f=user_large)
Dat apparaat kan ik op mijn dashboard plaatsen. Je kunt ook via Insights een grafiek maken.
Ja idd, moest ff mijn flow aanpassen en de waarde in de virtuele sensor zetten..deejeebv schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:37:
[...]
Het zetten van de waarde van de virtuele sensor moest via de capability meter_power.
Dat apparaat kan ik op mijn dashboard plaatsen. Je kunt ook via Insights een grafiek maken.
Ik heb nu dit :
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8ziiNoOBdZD1DzqPjVumsjyn.jpg?f=user_large)
Jammer dat ik bij Gas geen twee indicatoren kan plaatsen, voor totaal en verbruik van vandaag... Kan wel maar dan slaat de omschrijving nergens op. 2x gas of iets met 'm3'gaat niet..
Even zitten spelen met Dashboards, leuk gedaan, even wachten tot meer app ontwikkelaars er ook ondersteuning voor in bouwen. Zou ook wel fijn zijn als Homey met (verschillende) tablet-achtige opties komt die Dashboards goed kunnen weergeven, vooral eentje die aan de muur kan. Een echte tablet aan de muur hangen is toch weer bulky, veel gepruts en geklooi en daar eigenlijk niet voor bedoelt.
Bulky ? Ik heb nog overwogen een T900 (nee, niet de terminator, een Fujitsu) op te hangen..
WAF was ver onder het nulpunt
Net klaar met al m'n virtual devices, zijn alle waardes ineens weg... Buggy web dash ? In de app werkt het nog gewoon...
WAF was ver onder het nulpunt

Net klaar met al m'n virtual devices, zijn alle waardes ineens weg... Buggy web dash ? In de app werkt het nog gewoon...

Wat @deejeebv aangeeft werkt en heb ik ook een tijd gebruikt. Sinds kort heb ik ook een aantal advanced virtual devices en daarmee kun je als je wilt dit ook zonder flows bereiken.Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:47:
De iungo heeft wel een dagteller 'verbruik' (staat op -4000 kWh) maar die kan ik dus niet uitlezen...
Zie https://community.homey.a...-devices/43287/1801?u=fmb
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Tip (maar misschien weet je dit al): Je kan zien welke capabilities je apparaten allemaal hebben. Dit zie je op https://tools.developer.homey.app/tools/devices , bij elk device onderaan (onder capabilities). Hier zie je de veldnamen die je moet gebruiken en welke capabilities je kan instellen.deejeebv schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:37:
[...]
Het zetten van de waarde van de virtuele sensor moest via de capability meter_power.
Ik kan hem nu zichtbaar maken in het apparaat:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door fmb op 01-10-2024 18:24 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Kijk even naar de app Power by the hour ;-)Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:45:
[...]
Jammer dat ik bij Gas geen twee indicatoren kan plaatsen, voor totaal en verbruik van vandaag... Kan wel maar dan slaat de omschrijving nergens op. 2x gas of iets met 'm3'gaat niet..
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Top! Had die ergens gezien maar de link niet bewaard. Tot nu toe kon ik echter steeds gewoon naar het device gaan en deze seleceren...fmb schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:23:
[...]
Tip (maar misschien weet je dit al): Je kan zien welke capabilities je apparaten allemaal hebben. Dit zie je op https://tools.developer.homey.app/tools/devices , bij elk device onderaan (onder capabilities). Hier zie je de veldnamen die je moet gebruiken en welke capabilities je kan instellen.
Gekeken maar kon er geen wijs uit.GermanPivo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:25:
[...]
Kijk even naar de app Power by the hour ;-)
Maar selluf doen is leuk en verslavend...
Simpeler dan dit kan haast niet. Je kiest een apparaat die je bij wilt houden en in de instellingen zeg je vervolgens hoe vaak hij moet resetten (uur/dag/maand/etc).Jpiek schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:49:
[...]
Gekeken maar kon er geen wijs uit.
Maar selluf doen is leuk en verslavend...
Maar goed, als je het leuk vindt om het wiel opnieuw uit te vinden
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
In dit geval : ander maat wiel voor en andere kar. Ik ben al opgeschoven van 'ik wil een dash' naar een snel overzicht/weergave van gegevens in de apparaten op het homescreen van Homey. En dat werkt afdoende, daar ga ik dan (Vooralsnog) weer geen dash voor bouwen.GermanPivo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:52:
[...]
Simpeler dan dit kan haast niet. Je kiest een apparaat die je bij wilt houden en in de instellingen zeg je vervolgens hoe vaak hij moet resetten (uur/dag/maand/etc).
Maar goed, als je het leuk vindt om het wiel opnieuw uit te vinden
Ik kreeg bij 'Power by the hour' niet zo snel (letterlijk) in beeld wat ik wilde hebben..
Heel herkenbaar, hier exact hetzelfde. Alsof er toch problemen zijn met de combinatie wifi verbinding en Zigbee gebruik of zo. Ook na aanschaf adapter nooit meer offline geweestmikkelnl schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:25:
[...]
Ik had met de 'oude' pro op wifi nooit last van offline gaan. Een paar maanden geleden ging die kapot, en vervangen met de nieuwe Pro en die had heel regelmatig last: steeds offline terwijl wifi enz allemaal stabiel waren. Ik was dat zo zat dat ik toch maar die UTP adapter kocht en sindsdien nooit meer offline geweest. ;-)
Dit topic is gesloten.