Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Ik zit sinds vannacht ineens met het volgende probleem:
Homey draaide vanmorgen (vannacht al) ineens weer met de regenboogring. Ik heb een app Led Rig Collectie die normaliter een wat subtieler iets draait. Die app doet het denk ik niet meer.
Verder zijn devices van diverse merken/apps offline: Aqara sensoren en plugs (zigbee), MyAudi (mijn auto), Switchbot (tempsensor buiten), KNMI weather, Qubino Zwave, Eglo, Growatt, iRobot, MCOhome

Allemaal offline

Als ik naar de Aqara app ga dan is herstarten disabled (*). In de App-lijst (met die overdreven grote iconen) draait een cursor de hele tijd rond

Kijk ik bij "apparaat toevoegen" dan zie ik alleen nog maar de Aqara, Better Logic en Shelly apps (en de standaard opties) en v(erder niks, Aqara werkt echter helemaal niet.
Zigbee netwerk lijkt te functioneren (via developer)

Homey herstarten helpt niet (wordt dezelfde situatie).

Shelly devices werken nog wel, maar ik heb deze al een tijdje niet geupdate omdat de maker daarvan een bepaalde functie die ik veel gebruik al enige tijd geleden heeft uitgefaseerd.
Dit lijken de enige nog werkende devices.

Ik krijg nu veelvuldig dit in mijn tijdlijn:
LuikBadkamerZijgevel maakt gebruik van een driver die al bijna 2 jaar verouderd is. Deze driver wordt verwijderd bij de volgende app-update. Koppel uw apparaat opnieuw om problemen te voorkomen.
Ook sinds vannacht, maar dit lijkt me een zijdelings probleem.

Geen andere updatemeldingen in de tijdlijn

Ik heb het idee dat de Aqara app misschien hangt en daarmee veel andere zaken blokkeert?

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 02-10-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:47
@Stefke Is dit met de Homey Pro 2019? En heeft hij vannacht misschien geüpdatet naar versie 12.1.0?
Ik heb gisteren mijn HP19 geüpdate en na de update duurde het wel ruim 20 minuten voordat er ook maar 1 apparaat was gekoppeld.
Ik was dus al in de stress. Mijn Homey heeft ook nog maar weinig geheugen over, dat kan ook natuurlijk.
Maar heb je ook geprobeerd om de stekker er langer dan een kwartier eruit te laten en dan weer op te starte? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Idd een 2019pro

Herstarten had ik remote gedaan, maar dat werd ook tegen gehouden blijkbaar. Zojuist de stekker eruit getrokken (even af gelaten) en nu start ie wel weer op. Ik denk dat inderdaad de Aqara app alles blokkeerde
Hij is inderdaad 12.0.1 (of bedoel jij echt 12.1.0?) maar ik heb geen updatemelding van afgelopen nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik bedoel echt 12.1.0 Dat is bij mij de laatste versie.
Maar dat zou ook de Beta nog kunnen zijn.
Maar als een Homey een update heeft gehad kan een keerr de stekker eruit, even wachten en de stekker er weer in geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:54
Ik heb de update klaarstaan, maar is nog niet uitgevoerd.

Zijn er meer mensen met issues en kan ik beter ff wachten of.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Even een wat algemenere vraag.

Ik ben net begonnen en heb dus naast de Homey pro (2019) ook een iungo met Z-wave hangen.

Op 1 shelly Wifi tussenstekker nog niks draadloos geschakeld.

Meest logische is dan Z-wave ivm de iungo ? Of kan ik die laten voor wat het is ?
Ik wil wel zoveel mogelijk 1 systeem, liever geen wifi ( DMZ zit op de Experia van KPN).

Ik zoek op dit moment iig een draadloze schakelaar en ontvanger voor de badkamer.
Ik wil die via de knop en een flow aansturen (ventilatie zit daar ook op). Tbv WAF moet het wel een beetje op een normale schakelaar lijken.

Overigens, waar kopen jullie je spullen, een one-stop-shop heb ik nog niet kunnen vinden qua assortiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Jpiek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:10:
Even een wat algemenere vraag.

Ik ben net begonnen en heb dus naast de Homey pro (2019) ook een iungo met Z-wave hangen.

Op 1 shelly Wifi tussenstekker nog niks draadloos geschakeld.

Meest logische is dan Z-wave ivm de iungo ? Of kan ik die laten voor wat het is ?
Ik wil wel zoveel mogelijk 1 systeem, liever geen wifi ( DMZ zit op de Experia van KPN).

Ik zoek op dit moment iig een draadloze schakelaar en ontvanger voor de badkamer.
Ik wil die via de knop en een flow aansturen (ventilatie zit daar ook op). Tbv WAF moet het wel een beetje op een normale schakelaar lijken.

Overigens, waar kopen jullie je spullen, een one-stop-shop heb ik nog niet kunnen vinden qua assortiment...
Je zou even op het community forum van Homey kunnen kijken of er daar misschien wat ideeen tussenstaan mbt de ventilator.
Er zijn ook ideeen bij dat je de originele schakelaar laat zitten.
Hier kan je een beetje doorheen scrollen en lezen.
https://community.homey.a...ntilator%20order%3Alatest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik wil juist van de orginele (trekschakelaar) af.
Heb al gelezen dat draadloos betekend dat het dus via de homey móet gaan.
Dus dat veranderd het verhaal. Het moet ook ouderwets nog werken...

Ventilatie zit ergens boven het plafond op de verlichting aangesloten....

[ Voor 16% gewijzigd door Jpiek op 03-10-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Jpiek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:33:
Ik wil juist van de orginele (trekschakelaar) af.
Heb al gelezen dat draadloos betekend dat het dus via de homey móet gaan.
Dus dat veranderd het verhaal. Het moet ook ouderwets nog werken...

Ventilatie zit ergens boven het plafond op de verlichting aangesloten....
Ik had geen idee dat je nog een trekschakelaar had.
Misschien is iets meer info van de huidige situatie dan iets makkelijker om antwoorden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Er zit dus een trekschakelaar, daar zit verlichting en ventilatie op. Ik wil daar dan een draadloze schakelaar en ca 1,5 meter eronder een draadloze knop.
Maar ook zonder homey moet dat dus werken.
Daarnaast wil ik dan via een flow de verlichting+ventilatie uit kunnen zetten. Nu laat ik hem na het douchen aan en vergeet hem vervolgens... |:(

Ps. Mijn andere vragen vind ik ik nog wel zo relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Wat je kan proberen is Shelly.
Die heeft een bluetooth knop en dan een Shelly gen 3 ontvanger plaatsen. Alleen die ontvanger is dus wel WiFi.
Je kan een apparaat maar aan 1 ander apparaat koppelen al het bv Zigbee is.
Koppel je een drukknop aan Homey dan kan je hem niet koppelen aan een ontvanger.
De WiFi spullen van Shelly heb ik dus gekoppeld aan 2 Homey's.

Dus de knop koppelen aan Shelly ontvanger en Shelly ontvanger ook koppelen aan Homey.
Ik denk dat dat ja. Maar heb zelf geen Bluetooth knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Jpiek schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:43:
Er zit dus een trekschakelaar, daar zit verlichting en ventilatie op. Ik wil daar dan een draadloze schakelaar en ca 1,5 meter eronder een draadloze knop.
Daarnaast wil ik dan via een flow de verlichting+ventilatie uit kunnen zetten. Nu laat ik hem na het douchen aan en vergeet hem vervolgens... |:(
Je kan overwegen om hier een simpel protocol zoals KlikAanKlikUIt (kaku) te gebruiken. De schakelaars die daar bij horen luisteren naar verschillende bronnen. Dat kan dan je kaku-schakelaar zijn en de homey. De kaku schakelaars kunnen ook verschillende zaken tegeljik schakelen, als je dat maar netjes inleert.

Zelf heb ik zo een kaku setje met afstandsbediening. Deze schakelt zoals origineel aan en uit. Maar ik heb de knop ook opgenomen in de homey zodat ze ook daar een flow start. En de schakelaars zitten ook opgenomen in flows zodat ze vanuit de homey worden bedient: Lichten gaan vanuit de homey aan als de zon onder gaat en ze gaan uit als de zon op komt. En als ik op de uit knop druk, gaan de lampen uit en een bijgaande flow draaien. Druk ik op de aan knop, dan gaan de lampen aan en gaat er een flow lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09

Dav0s

Hr?

Jpiek schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:43:

Ps. Mijn andere vragen vind ik ik nog wel zo relevant ;)
Je zou ook nog licht en ventilatie kunnen ontkoppelen, en dan de ventilatie automatisch laten aan en uit gaan op basis van luchtvochtigheid. Dan kan je de lamp voor elke willekeurige smartlamp vervangen, met een draadloze button. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, duidelijk, voordeel van wifi is dus dat die devices naar meerdere bronnen qua commando's luisteren.

Wifi it is dus. Betekend wel dat ik ws. een eigen IOT Wifi netwerk ga opzetten. Weinig zin om 'alles' (er komt dan vast wel meer) op een KPN Experia doos te hangen, liever iets wat ik helemaal zelf beheer.

Dus AP (of router) achter de Experia, Wifi daar configuren en de Wifi van de Experia uit (of gasten-netwerk van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dav0s schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

Je zou ook nog licht en ventilatie kunnen ontkoppelen, en dan de ventilatie automatisch laten aan en uit gaan op basis van luchtvochtigheid. Dan kan je de lamp voor elke willekeurige smartlamp vervangen, met een draadloze button. :)
Daar heb ik al eens naar gekeken, licht en ventilatie zitten ergens boven het plafond aan elkaar gekoppeld. Nu kan ik dat aan de zijde van de ventilator afkoppelen, maar dan moet ik daar apart stroom naar toe trekken.

Dat lukt niet zonder sloopwerk of zonder een (lelijke) kabelgoot... Als ik ooit iets aan/met het plafond ga doen is dat wel een van de eerste aandachtspunten..

De verlichting is/zijn overigens 4 IP65 led inbouwspots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hmm, ik weet niet of ik een oude router ga gebruiken die ik nog heb liggen, of dat ik een AP ga kopen.

Ik heb nog in de kast liggen : TP-Link Archer MR200 en een Asus RT-AC51

ik over weeg een TP-Link TL-WA1201 te kopen.

nb een van de twee routers die ik heb wil ik gaan inzetten als router voor mij Starlink schotel voor op de camping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:06
beerse schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Je kan overwegen om hier een simpel protocol zoals KlikAanKlikUIt (kaku) te gebruiken. De schakelaars die daar bij horen luisteren naar verschillende bronnen. Dat kan dan je kaku-schakelaar zijn en de homey. De kaku schakelaars kunnen ook verschillende zaken tegeljik schakelen, als je dat maar netjes inleert.

Zelf heb ik zo een kaku setje met afstandsbediening. Deze schakelt zoals origineel aan en uit. Maar ik heb de knop ook opgenomen in de homey zodat ze ook daar een flow start. En de schakelaars zitten ook opgenomen in flows zodat ze vanuit de homey worden bedient: Lichten gaan vanuit de homey aan als de zon onder gaat en ze gaan uit als de zon op komt. En als ik op de uit knop druk, gaan de lampen uit en een bijgaande flow draaien. Druk ik op de aan knop, dan gaan de lampen aan en gaat er een flow lopen.
Zou je willen delen hoe je schakelt dat eea uit gaat wanneer de zon onder gaat en op komt :?
Eigenlijk zoek ik een astroklok. Dus dat de inschakeltijd van de verlichting meeloopt met het ondergaan van de zontijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
ybos schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Zou je willen delen hoe je schakelt dat eea uit gaat wanneer de zon onder gaat en op komt :?
Eigenlijk zoek ik een astroklok. Dus dat de inschakeltijd van de verlichting meeloopt met het ondergaan van de zontijd.
Zit gewoon al standaard in de Homey, ik heb bv :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4azBXMHgyxNC7d5AkG5MhlozeBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AnO4CGZkDCr4xInnbCH0x4BU.jpg?f=user_large

Werkt als een speer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
ybos schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Met een nieuw kaartje, bij de 'als' vraag: zoeken bij 'datum en tijd' naar 'als de zon onder gaat' of 'als de zon op komt'. Daarmee kan je alles schakelen dat na deze momenten moet gebeuren, gewoon een vertraging toevoegen. Wil je iets eerder: (daar onder) "de zon komt op over..." en "de zon gaat onder over..."

Een klein detail is wel dat je de locatie van je homey netjes op NL moet hebben staan. Als het goed is synchroniseert de homey zijn eigen klok met een internet klok en loopt ze goed genoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@beerse :
Ik heb het denk ik verkeerd begrepen. Kaku is 433Mhz apparatuur en geen WiFi :$

Dus nieuwe wifi netwerk is dan ook niet perse nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Jpiek schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:56:
@beerse :
Ik heb het denk ik verkeerd begrepen. Kaku is 433Mhz apparatuur en geen WiFi :$

Dus nieuwe wifi netwerk is dan ook niet perse nodig...
De grote reden voor het gebruik van kaku is dat het zich laat aansturen door meer dan 1 apparaat. Speciaal voor de kerstverlichting rond huis heb ik binnen en buiten kaku wat ik vanaf de homey laat bedienen en vanaf de bijgeleverde schakelaars. De homey luistert ook naar de bijgeleverde schakelaars en op basis daar van wordt dan nog meer geschakeld.

Een voordeel van het kaku signaal/protocol is dat het 3 tot 5 keer zo ver komt als zigbee, dat is vooral buiten een voordeel. En het is vaak voordeliger. Dat het minder zeker is omdat er geen controle signaal is, maakt voor kerstverlichting niet zo veel uit. Wel laat ik de homey het signaal soms 2 keer achter elkaar sturen, met wat willekeurige vertraging er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:31
beerse schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

De grote reden voor het gebruik van kaku is dat het zich laat aansturen door meer dan 1 apparaat. Speciaal voor de kerstverlichting rond huis heb ik binnen en buiten kaku wat ik vanaf de homey laat bedienen en vanaf de bijgeleverde schakelaars. De homey luistert ook naar de bijgeleverde schakelaars en op basis daar van wordt dan nog meer geschakeld.

Een voordeel van het kaku signaal/protocol is dat het 3 tot 5 keer zo ver komt als zigbee, dat is vooral buiten een voordeel. En het is vaak voordeliger. Dat het minder zeker is omdat er geen controle signaal is, maakt voor kerstverlichting niet zo veel uit. Wel laat ik de homey het signaal soms 2 keer achter elkaar sturen, met wat willekeurige vertraging er in.
Als je eenmaal zigbee of zwave gewent bent is kaku echt een no go volgens mij( in ieder geval bij mij).
Alle protocollen kan je op de manier bedienen zoals je beschrijft via Homey.
Juist de terugkoppeling die je mist bij kaku is vaak belangrijk.
2 keer "zeggen" dat iets aan of juist uit moet lijkt me niet de bedoeling van iets automatiseren .
Zwave en zigbee zijn wat duurder, maar doordat het signaal via verschillende devices over "hopt" komt het signaal zover als je wil, zolang je maar genoeg devices hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Tim123 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Alle protocollen kan je op de manier bedienen zoals je beschrijft via Homey.
Maar kun je dat ook tegelijkertijd uiten Homey om ?
Dus en draadloze schakelaar die tegen de verlichting zet aan/uit, en niet die tegen de homey zegt dat die de verlichting aan/uit moet doen..

Dat verschil is wellicht miniem, maar hier dus nogal relevant qua WAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

fmb

Jpiek schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Maar kun je dat ook tegelijkertijd uiten Homey om ?
Dus en draadloze schakelaar die tegen de verlichting zet aan/uit, en niet die tegen de homey zegt dat die de verlichting aan/uit moet doen..

Er zijn maar dan genoeg opties om lampen met zowel een fysieke schakelaar als via Homey te bedienen. Dit zit elkaar niet in de weg.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
fmb schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:11:
[...]

Er zijn maar dan genoeg opties om lampen met zowel een fysieke schakelaar als via Homey te bedienen. Dit zit elkaar niet in de weg.
Als het via zigbee of z-wave is kan je alleen maar koppelen aan de afstandbediening of aan Homey, niet aan 2 apparaten.
De ontvanger praat of alleen met Homey of met de afstandsbediening.
De ontvanger moet ook nog werken als Homey buiten gebruik is. Als ik het goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
mike123 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:15:
[...]

Als het via zigbee of z-wave is kan je alleen maar koppelen aan de afstandbediening of aan Homey, niet aan 2 apparaten.
De ontvanger moet ook nog werken als Homey buiten gebruik is. Als ik het goed heb begrepen.
Nee hoor, je kan gewoon een zigbee ontvanger pakken met een pulsingang. Die doe je achter de schakelaar en in plaats van een wipschakelaar zoals in bijna ieder huis zit vervang je die door een pulsschakelaar.

1x drukken is aan, nog een keer drukken is uit (of)
1x drukken is aan, en draadloos uit (of)
draadloos aan, en drukken weer uit

Als je via verschillende apparaten wil sturen heb je gelijk, maar een fysieke schakelaar werkt altijd, en helpt het best in de WAF denk ik :Y

(het is alleen een gigantisch gepruts om die dingen achter je schakelaar te bouwen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
mike123 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:15:
[...]

https://www.vesternet.com...DvI7dcHPq9BeIdQOU46HqYkXn
Hier staat dat je ook direct kan communiceren, zelf geen ervaring mee.
Uiteraard alles koppelen aan Homey, maar vervolgens ook de 2 slave apparaten aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Blijkbaar is mijn opzet niet helemaal duidelijk : aanwezige trekschakelaars gaat eraf, in plaats
daarvan een slimme schakelaar, ca 1,5 meter eronder een slimme draadloze button die rechtstreeks communiceert met de schakelaar, werkt dus ook als de homy 'dood' is. Vervolgens moet de schakelaar ook via de homey aangestuurd kunnen worden : als na 1,5 uur nog aan, dan uit.

Nb de Kaku schakelaar kan dat zelfs zelf, alleen dan na 1 of 4 uur ?

[ Voor 3% gewijzigd door Jpiek op 06-10-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 07:11

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Je hebt bij diverse Zigbee afstandsbedieningen een mogelijkheid om rechtstreeks met een Zigbee ontvanger (en dus de daadwerkelijke aan/uit/dimmer unit) te verbinden en hem dus op afstand te bedienen.

Als de Zigbee ontvanger vervolgens met Homey verbonden is kun je diezelfde ontvanger ook vanuit Homey bedienen. En omdat het Zigbee is (2-weg communicatie) ziet Homey of de ontvanger aan of uit staat als je hem met de losse afstandbediening bediend.

Ik heb dit in de keuken. Er hangt een losse Zigbee wandschakelaar en die is alleen met een Zigbee dimmer verbonden voor spots boven het aanrecht. Die dimmer is ook met Homey verbonden.

Dus ik kan met de schakelaar op de muur de spots aanzetten, maar ook via Homey (app en flows). De status (aan/uit/gedimd) is altijd zichtbaar in Homey.

[ Voor 29% gewijzigd door vanenkelen op 06-10-2024 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim123
Jpiek schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:10:
Blijkbaar is mijn opzet niet helemaal duidelijk : aanwezige trekschakelaars gaat eraf, in plaats
daarvan een slimme schakelaar, ca 1,5 meter eronder een slimme draadloze button die rechtstreeks communiceert met de schakelaar, werkt dus ook als de homy 'dood' is. Vervolgens moet de schakelaar ook via de homey aangestuurd kunnen worden : als na 1,5 uur nog aan, dan uit.

Nb de Kaku schakelaar kan dat zelfs zelf, alleen dan na 1 of 4 uur ?
Los van of het kan ofniet.
Waarom zou je dat willen als je Homey er hebt staan?
Je moet ervanuit kunnen gaan dat Homey eigenlijk altijd werkt. Je koopt geen centrale controler met de gedachten dat hij meestal niet werkt toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Tim123 op 06-10-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Tim123 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Je moet ervanuit kunnen gaan dat Homey eigenlijk altijd werkt. Je koopt geen centrale controler met de gedachten dat hij meestal niet werkt toch?
Omdat het comfort van fysieke wandschakelaars niet altijd te compenseren is met een domotica controller en apps.

In het geval van Zigbee hoef je dus de fysieke wandschakelaar niet met Homey te verbinden omdat Homey de aan/uit/dim unit uitleest. Minder parallelle verbindingen is minder risico op storing en uitval. En mocht Homey er toch uitliggen dan werkt het nog steeds met de fysieke schakelaar omdat die niet afhankelijk is van Homey.

Je vergroot de robuustheid van je automatisering en in mijn geval ook de WAF en KAF (Kids Approval Factor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Tim123 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Want er gaat nooit iets stuk, er loopt nooit een update vast...

laat ik het zo zeggen, ik wil hier in huis niet het risico lopen commentaar te krijgen dat de verlichting in de badkamer het niet doet om dat ik zonodig met een Homey wil spelen...

Ik dacht dat de WAF bij iedereen hier wel bekend was....

Afgezien daarvan, het is een badkamer, wel de laatste ruimte waar je geen fail-safe verlichting wilt...
Draadloos kreeg ik er net door met het argument dat we dan van de trekschakelaar af zijn en een schakelaar hebben die ook met natte handen niet onder 230V komt te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim123
Jpiek schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Want er gaat nooit iets stuk, er loopt nooit een update vast...

laat ik het zo zeggen, ik wil hier in huis niet het risico lopen commentaar te krijgen dat de verlichting in de badkamer het niet doet om dat ik zonodig met een Homey wil spelen...

Ik dacht dat de WAF bij iedereen hier wel bekend was....

Afgezien daarvan, het is een badkamer, wel de laatste ruimte waar je geen fail-safe verlichting wilt...
Draadloos kreeg ik er net door met het argument dat we dan van de trekschakelaar af zijn en een schakelaar hebben die ook met natte handen niet onder 230V komt te staan...
Dan is Homey toch juist een hele dure extra optie?
Skip Homey, en koop 2 modules van KAKU en je hebt precies wat je wil. Of zie ik iets over het hoofd? Je hebt programmeerbare afstandsbedieningen van KAKU waar je van alles kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
ybos schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Nee hoor, je kan gewoon een zigbee ontvanger pakken met een pulsingang. Die doe je achter de schakelaar en in plaats van een wipschakelaar zoals in bijna ieder huis zit vervang je die door een pulsschakelaar.

1x drukken is aan, nog een keer drukken is uit (of)
1x drukken is aan, en draadloos uit (of)
draadloos aan, en drukken weer uit

Als je via verschillende apparaten wil sturen heb je gelijk, maar een fysieke schakelaar werkt altijd, en helpt het best in de WAF denk ik :Y

(het is alleen een gigantisch gepruts om die dingen achter je schakelaar te bouwen...)
Dan is het niet meer volledig draadloos, wat de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Tim123 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Dan is Homey toch juist een hele dure extra optie?
Skip Homey, en koop 2 modules van KAKU en je hebt precies wat je wil. Of zie ik iets over het hoofd? Je hebt programmeerbare afstandsbedieningen van KAKU waar je van alles kan instellen.
Ehhhh, die Homey heb ik al natuurlijk....

De schakelaar heeft idd programeeropties, maar als ik die straks aan wil passen heb ik een trapleer nodig. De schakelaar komt op de plek van de trekschakelaar, tegen het plafond dus.

En wellicht hang ik idd nog een luchtvochtigheidsmeter er bij op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
vanenkelen schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:29:
Ik heb dit in de keuken. Er hangt een losse Zigbee wandschakelaar en die is alleen met een Zigbee dimmer verbonden voor spots boven het aanrecht. Die dimmer is ook met Homey verbonden.
Dus de schakelaar alleen op de draadloze dimmer en de dimmer vervolgens in Homey ?

Klinkt als een goede oplossing, heb je een merk/model voor me ? Vermits het dan een schakelaar en geen dimmer is (ik denk niet dat deze spotjes dimmen heel fijn vinden, ventilatie daargelaten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:00:
[...]

Dus de schakelaar alleen op de draadloze dimmer en de dimmer vervolgens in Homey ?

Klinkt als een goede oplossing, heb je een merk/model voor me ? Vermits het dan een schakelaar en geen dimmer is (ik denk niet dat deze spotjes dimmen heel fijn vinden, ventilatie daargelaten)...
Ik heb voor verlichting veel inbouwschakelaars van Robb Shop gebruikt en ook de draadloze muurschakelaars van Robb Shop. Maar er zijn meerdere merken die een directe connectie ondersteunen.

Ik zie bij robbshop.nl ineens niet veel meer van hun eigen merk in de winkel staan, maar even daar navragen of bij een ander merk shoppen moet prima lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Jpiek schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:49:
[...]Maar kun je dat ook tegelijkertijd uiten Homey om ?

Met de meeste mesh protocollen zoals zigbee en z-wave kan een apparaatn maar met 1 aansturing samen werken. Dus als je een zigbee knop naar een zigbee apparaat koppelt, kunnen ze beide niet met de homey samen werken. Als je daar wel de homey in wil laten meewerken, zal je voor de knop naar het apparaat flows op de homey moeten maken. Bij voorbeeld 1 voor aan en 1 voor uit. of 1 voor 'wissel'.

Nu heb ik hier in huis naast standaard KlikAanKlikUit ook wat KaKu-de-Luxe. Dat werkt met zigbee. Daar heb ik een stekker-schakelaar met knop. De knop bedient (standaard, altijd) de stekker-schakelaar en stuurt signaal naar de homey. Ook laat deze stekker-schakelaar zich door de homey bedienen. Daarmee heb ik een hotel-traphuis-schakeling gemaakt die ook als backbone voor de zigbee-mesh werkt.

Voor jou situatie: Misschien zijn er ook inbouw varianten die zich met een lokale knop laten bedienen en met zigbee (of z-wave of matter of wat ever) laat bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

beerse schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:37:
[...]

Met de meeste mesh protocollen zoals zigbee en z-wave kan een apparaatn maar met 1 aansturing samen werken. Dus als je een zigbee knop naar een zigbee apparaat koppelt, kunnen ze beide niet met de homey samen werken. Als je daar wel de homey in wil laten meewerken, zal je voor de knop naar het apparaat flows op de homey moeten maken. Bij voorbeeld 1 voor aan en 1 voor uit. of 1 voor 'wissel'.
Niet waar! Ik heb het al eerder aangegeven, maar er blijft maar geroepen worden dat je alleen maar aan een hub kunt verbinden en dan niet meer aan een losse wandzender. Dat is in ieder geval bij Zigbee niet zo.

Zigbee heeft ‘Touchlink’ functionaliteit waarmee dit wel kan.

Ik heb het thuis werkend met Robbshop en Ecodim dimmers die verbonden zijn met mijn homey en vervolgens een losse wandzender die niet verbonden is met Homey, maar wel rechtstreeks met die dimmers via touchlink.

Het enige verschil is dat @Jpiek geen dimmers wil gebruiken maar aan/uit schakelaars. Even informeren bij de verkoper of Touchlink op deze manier wordt ondersteund en go!

Edit: en voor Zwave lijkt er iets vergelijkbaars te bestaan ‘Associations’.

[ Voor 3% gewijzigd door vanenkelen op 07-10-2024 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

[ Voor 99% gewijzigd door vanenkelen op 07-10-2024 06:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim123
vanenkelen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 06:31:
[...]

Niet waar! Ik heb het al eerder aangegeven, maar er blijft maar geroepen worden dat je alleen maar aan een hub kunt verbinden en dan niet meer aan een losse wandzender. Dat is in ieder geval bij Zigbee niet zo.

Ik heb het thuis werkend met Robbshop en Ecodim dimmers die verbonden zijn met mijn homey en vervolgens een losse wandzender die niet verbonden is met Homey, maar wel rechtstreeks met die dimmers via touchlink.

Het enige verschil is dat @Jpiek geen dimmers wil gebruiken maar aan/uit schakelaars. Even informeren bij de verkoper of Touchlink op deze manier wordt ondersteund en go!

Eens, zie de post die ik eerder poste

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:23
KAKU is een beetje zoals kinderen,
Je zegt dat ze iets moeten doen en dan is het maar hopen dat het ook daadwerkelijk gebeurt. . . .
Niet mijn protocol voor home automation tbh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Zilverdael80 Ik moest echt lachen... :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:30
Afgelopen weekend heb ik een leuk eerste-wereld-probleem opgelost.
Als onze brievenbus opengaat krijgen we een melding, vrij standaard. Een tijdje geleden heb ik daaraan toegevoegd dat we een screenshot van de camera in de voortuin erbij krijgen.

"Probleem" wat we daarmee hadden was dat we eigenlijk alleen de linkerbovenhoek wilden zien. Nu opgelost door een stuk homeyscript en een flow.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAiJ51ZUzeRnEo0V27sHywSS07k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9ZZI2dB7Szz30TuyEvtbxFu.jpg?f=fotoalbum_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cypJFd9elW8JPMD40E97vkzrJDU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3fQq7MmQHAiyQtX9bKDsQd55.jpg?f=user_large

Script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
// ----- Configuratie -----

// Vul hier je Sirv API Client ID en Client Secret in
const clientId = '';
const clientSecret = '';

// Vervang 'your_account' door je Sirv-accountnaam
const accountName = 'Joosi';

// De URL van de afbeelding die je wilt uploaden (je kunt deze ook als argument doorgeven)
const imageUrl = "" || ''; // Pas dit aan naar je eigen afbeelding

// De locatie waar je de afbeelding op Sirv wilt opslaan
const destinationPath = ''; // Pas dit aan naar wens

// Specificaties voor het croppen
const cropWidth = 450;  // Breedte voor de crop (in pixels)
const cropHeight = 450; // Hoogte voor de crop (in pixels)
const cropX = 0;        // X-positie voor de crop (in pixels)
const cropY = 0;        // Y-positie voor de crop (in pixels)

// ----- Functies -----

// Functie om het access token op te halen
async function getAccessToken() {
    const authUrl = 'https://api.sirv.com/v2/token';
    const response = await fetch(authUrl, {
        method: 'POST',
        headers: {
            'Content-Type': 'application/json'
        },
        body: JSON.stringify({
            clientId: clientId,
            clientSecret: clientSecret
        })
    });

if (!response.ok) {
        throw new Error('Fout bij het ophalen van het access token: ' + response.statusText);
    }

const data = await response.json();
    return data.token; // Dit is het Bearer Token
}

// Functie om een afbeelding te downloaden en om te zetten naar ArrayBuffer (binary data)
async function downloadImageAsArrayBuffer(imageUrl) {
    const response = await fetch(imageUrl);
    if (!response.ok) {
        throw new Error('Fout bij het ophalen van de afbeelding: ' + response.statusText);
    }

const arrayBuffer = await response.arrayBuffer();
    return arrayBuffer;  // Dit is de afbeelding als arraybuffer (binary data)
}

// Functie om de afbeelding naar Sirv te uploaden als binary file
async function uploadImage(accessToken, imageBuffer, destinationPath) {
    const uploadUrl = `https://api.sirv.com/v2/files/upload?filename=${encodeURIComponent(destinationPath)}`;

const response = await fetch(uploadUrl, {
        method: 'POST',
        headers: {
            'Authorization': `Bearer ${accessToken}`,
            'Content-Type': 'application/octet-stream'  // Binary content type
        },
        body: imageBuffer  // Verstuur de afbeelding als binary data
    });

if (!response.ok) {
        throw new Error('Fout bij het uploaden van de afbeelding: ' + response.statusText);
    }

console.log('Afbeelding succesvol geüpload naar Sirv.');
}

// Functie om de gecropte afbeelding-URL te genereren via URL-parameters
function getCroppedImageUrl(destinationPath, cropWidth, cropHeight, cropX, cropY) {
    // Vervang %2F door een normale /
    const croppedImageUrl = `https://${accountName}.sirv.com${destinationPath}?cw=${cropWidth}&ch=${cropHeight}&cx=${cropX}&cy=${cropY}`;
    return croppedImageUrl;
}

// ----- Hoofdscript -----

(async () => {
    try {
        // Stap 1: Haal het access token op
        const accessToken = await getAccessToken();
        console.log('Access token opgehaald:', accessToken);

// Stap 2: Download de afbeelding en converteer naar ArrayBuffer (binary data)
        const imageBuffer = await downloadImageAsArrayBuffer(imageUrl);
        console.log('Afbeelding succesvol gedownload als binary data.');

// Stap 3: Upload de binary afbeelding naar Sirv
        await uploadImage(accessToken, imageBuffer, destinationPath);

// Stap 4: Genereer de gecropte afbeelding-URL via URL-parameters
        const croppedImageUrl = getCroppedImageUrl(destinationPath, cropWidth, cropHeight, cropX, cropY);
        console.log('Gecropte afbeelding URL:', croppedImageUrl);

// Stap 5: Update de Homey logische variabele met de nieuwe waarde
        const vars = await Homey.logic.getVariables(); 
        const myVar = _.find(vars, (o) => o.name === "GecropteAfbeeldingURL"); // Pas de naam aan indien nodig

if (myVar) {
            await Homey.logic.updateVariable({id: myVar.id, variable: {value: croppedImageUrl}});
            console.log('De gecropte afbeelding-URL is opgeslagen in de variabele "GecropteAfbeeldingURL".');
        } else {
            console.error('Variabele "GecropteAfbeeldingURL" niet gevonden.');
        }

} catch (error) {
        console.error('Er is een fout opgetreden:', error.message);
    }
})();

Flow:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M4q24fEba1yNy50p2xVqOrZtus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Bxm5IDhLJmLVjEENHVkZN4r.jpg?f=fotoalbum_large

P.S. het zal vast makkelijker kunnen en met minder code, maar het werkt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door joosie op 07-10-2024 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 15:23
joosie schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:11:

"Probleem" wat we daarmee hadden was dat we eigenlijk alleen de linkerbovenhoek wilden zien. Nu opgelost door een stuk homeyscript en een flow.
Hoop code, maar ik zie geen verschil tussen voor en na?

Post geupdate zie ik

[ Voor 4% gewijzigd door Zilverdael80 op 07-10-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
vanenkelen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 06:31:
[...]Niet waar! Ik heb het al eerder aangegeven, maar er blijft maar geroepen worden dat je alleen maar aan een hub kunt verbinden en dan niet meer aan een losse wandzender. Dat is in ieder geval bij Zigbee niet zo.

Dan moet je heel goed opletten dat je wel apparatuur koopt die touchlink of associations heeft. Er is best veel apparatuur die dat niet heeft. Touchlink is immers pas onderdeel van het zigbee protocol sinds zigbee 3.0. En daarbij is het (mij) niet duidelijk dat touchlink blijft werken als het apparaat ook aan een centrale controler is aangesloten. Dat is ook een beetje afhankelijk van het apparaat. Daarbij zie ik niet of het een verplicht onderdeel is van zigbee 3.0. Daarmee hoeft het ook niet in elk zigbee 3.0 apparaat te zitten. Dus als je het wilt gebruiken, dan goed opletten dat het beschikbaar is en dat het ook werkt en blijft werken als er ook een centrale controler wordt gebruikt.

Gezien de vele issues en de weinige extra informatie die ik hier even snel over kan vinden is het volgens mij (nog) niet helemaal overal en altijd beschikbaar. Maar als je het wilt gebruiken, dan kan het heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:03
@joosie (achter)naam in de 2de melding niet weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
beerse schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Dan moet je heel goed opletten dat je wel apparatuur koopt die touchlink of associations heeft. Er is best veel apparatuur die dat niet heeft. Touchlink is immers pas onderdeel van het zigbee protocol sinds zigbee 3.0. En daarbij is het (mij) niet duidelijk dat touchlink blijft werken als het apparaat ook aan een centrale controler is aangesloten. Dat is ook een beetje afhankelijk van het apparaat. Daarbij zie ik niet of het een verplicht onderdeel is van zigbee 3.0. Daarmee hoeft het ook niet in elk zigbee 3.0 apparaat te zitten. Dus als je het wilt gebruiken, dan goed opletten dat het beschikbaar is en dat het ook werkt en blijft werken als er ook een centrale controler wordt gebruikt.

Gezien de vele issues en de weinige extra informatie die ik hier even snel over kan vinden is het volgens mij (nog) niet helemaal overal en altijd beschikbaar. Maar als je het wilt gebruiken, dan kan het heel goed.
Ik heb heel de vraag even integraal bij Robbshop neergelegd, eens kijken waar ze mee komen.
Als ik iets bestel en het werkt niet gaat het gewoon terug...

En anders wordt het in dit geval gewoon een KAKU. Ergste wat kan gebeuren is dat het licht aan blijft, wat nu ook gebeurt als ik het vergeet uit te doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 22:42
Even benieuwd hoe jullie dit doen. Ik heb lampen en schakelaars etc. van Philips Hue. Dit heb ik in eerste instantie gekoppeld aan de Hue bridge. In Homey voeg ik het via de Philips Hue app toe. Nu zit ik echter rond de 50 lampen/schakelaars. Handig is dan om een 2e Hue bridge toe te voegen. Zouden jullie dat doen of is het handiger om lampen rechtstreeks aan Homey te koppelen in dat geval? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
hansv89 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:06:
Even benieuwd hoe jullie dit doen. Ik heb lampen en schakelaars etc. van Philips Hue. Dit heb ik in eerste instantie gekoppeld aan de Hue bridge. In Homey voeg ik het via de Philips Hue app toe. Nu zit ik echter rond de 50 lampen/schakelaars. Handig is dan om een 2e Hue bridge toe te voegen. Zouden jullie dat doen of is het handiger om lampen rechtstreeks aan Homey te koppelen in dat geval? Ik ben benieuwd.
Op het community forum is er iemand die had in November 2023 er 3 in gebruik.
https://community.homey.a...bridge/54687/9?u=mike1233
Of ze allemaal het zelfde Zigbee netwerk delen denk ik niet.
Dus dat word dan wel weer even de boel netjes verdelen.
Als de Hue bridge een eigen netwerk bouwt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-08 13:32
<Rant alert>

op het homey forum is een post van me verwijderd omdat je daar niet mag klagen 🖕

sinds ca 3 jaar homey pro plus (extra geld voor backups en advanced flows enzo) maar vooral na een update begin dit jaar is de zigbee verbinding ruk met bananen.

ze hebben geprobeerd het nieuwe matter protocol op de zigbee chip er bij te zetten, met als resutaat : chaos en heel instabiele verbindingen. om de haverklap ligt het hele zigbee netwerk er uit en moet ik de homey resetten. dan weer is er één of twee zigbee apparaten "kwijt": het reageert niet meer. je moet het dan verwijderen (waardoor de logica van een "flow" niet meer werkt) en opnieuw inleren (dus soms je apparaat open schroeven boven het plafond om een knopje in te drukken...) en daarna de logica van je programmering repareren.
gruwelijk irritant als je voordurend bezig bent dingen te repareren die gister nog werkten. 🤬🤬🤬

heb vorige week een raspberry pi 5 gekocht met home assistant en ga alles overzetten.

kijk voor de grap eens hoeveel homeys er op marktplaats staan...

Kaap / kick, op naar het grote topic

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 08-10-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 22:54

MaDDoG

De brakste schakel

janneman64 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 03:55:
Drie :) (laatste 2023 versie dan, anders zijn het er 5)

[ Voor 11% gewijzigd door MaDDoG op 08-10-2024 07:51 ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jpiek schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:13:
[...]
Ik heb heel de vraag even integraal bij Robbshop neergelegd, eens kijken waar ze mee komen.
Als ik iets bestel en het werkt niet gaat het gewoon terug...

En anders wordt het in dit geval gewoon een KAKU. Ergste wat kan gebeuren is dat het licht aan blijft, wat nu ook gebeurt als ik het vergeet uit te doen :o
En inmiddels antwoord :
Bedankt voor je bericht. Je kunt hiervoor de onderstaande combinatie aanschaffen. Als je beide apparaten aan de Homey koppelt, kan je ze daarna via Touchlink verbinden. De Touchlink koppeling zal altijd werken, ongeacht de status van de Homey.

https://www.robbshop.nl/d...-schakelaar-met-2-knoppen
https://www.robbshop.nl/r...t-pulsschakelaar-2-draads
Het is echter een schakelaar met 2 knoppen, een met 1 knop hebben ze niet...

Dus het wordt in dit geval toch een KAKU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
janneman64 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 03:55:
<Rant alert>

op het homey forum is een post van me verwijderd omdat je daar niet mag klagen 🖕

sinds ca 3 jaar homey pro plus (extra geld voor backups en advanced flows enzo) maar vooral na een update begin dit jaar is de zigbee verbinding ruk met bananen.

ze hebben geprobeerd het nieuwe matter protocol op de zigbee chip er bij te zetten, met als resutaat : chaos en heel instabiele verbindingen. om de haverklap ligt het hele zigbee netwerk er uit en moet ik de homey resetten. dan weer is er één of twee zigbee apparaten "kwijt": het reageert niet meer. je moet het dan verwijderen (waardoor de logica van een "flow" niet meer werkt) en opnieuw inleren (dus soms je apparaat open schroeven boven het plafond om een knopje in te drukken...) en daarna de logica van je programmering repareren.
gruwelijk irritant als je voordurend bezig bent dingen te repareren die gister nog werkten. 🤬🤬🤬

heb vorige week een raspberry pi 5 gekocht met home assistant en ga alles overzetten.

[mbr]Kaap / kick, op naar het grote topic[/mbr]
ik kom zelf van domoticz af dat een jaar of 4 gedraaid, bij elke update vaak ellende.
Toen naar home assistant maar daar was ik zo klaar mee nog geen 3maanden gedraaid.
Terug naar domoticz en verder gekeken en in 2019 homey aangeschaft.
Deze draait nog steeds met zwave, zigbee , kaku en zeer veel andere zaken.
Draait gewoon goed op de oude 2019 versie.
inmiddels ook een 2023 versie aangeschaft om alles over te zetten.

Snap niet waar jou problemen vandaan komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

En inmiddels antwoord :

[...]

Het is echter een schakelaar met 2 knoppen, een met 1 knop hebben ze niet...

Dus het wordt in dit geval toch een KAKU...
Huh, dit is toch functioneel 1 knop (aan en uit) net zoals reguliere wandschakelaars of je huidige trekschakelaar. Dat werkt toch prima voor je verlichting? Het is donker en je komt binnen en drukt op aan. Het licht staat aan en je wil het uit en je drukt op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ok, dus ik moet '2 knops' lezen als 1 knop voor uit en 1 knop voor aan ?

Hadden ze imho wel ff wat duidelijker mogen aangeven bij Robbshop als ik om een 1 knops variant vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
hansv89 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:06:
Hier ook 2 hue bridges, allebei eigen zigbee kanaal (en anders dan mijn Homey's). Dat kun je gewoon instellen. Hoewel je lampen direct kúnt koppelen aan Homey raad ik het af. Als Homey het om wat voor reden dan ook niet doet, kun je niks met je lampen. Via de bridge kun je nog altijd met de app en/of schakelaars je verlichting bedienen. Mijn gehele huis wordt aangestuurd door Homey naar volle tevredenheid, maar ik zou verlichting wel het meest essentieel willen noemen. En daar heb ik graag een backup voor :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
TKroon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:08:
[...]

Hier ook 2 hue bridges, allebei eigen zigbee kanaal (en anders dan mijn Homey's). Dat kun je gewoon instellen. Hoewel je lampen direct kúnt koppelen aan Homey raad ik het af. Als Homey het om wat voor reden dan ook niet doet, kun je niks met je lampen. Via de bridge kun je nog altijd met de app en/of schakelaars je verlichting bedienen. Mijn gehele huis wordt aangestuurd door Homey naar volle tevredenheid, maar ik zou verlichting wel het meest essentieel willen noemen. En daar heb ik graag een backup voor :)
Maar als die bridge faalt, doet de Homey aansturing het toch ook niet meer :? Dus nog steeds single point of failure toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jpiek schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:32:
Ok, dus ik moet '2 knops' lezen als 1 knop voor uit en 1 knop voor aan ?

Hadden ze imho wel ff wat duidelijker mogen aangeven bij Robbshop als ik om een 1 knops variant vraag...
Ja klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
ybos schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:31:
[...]

Maar als die bridge faalt, doet de Homey aansturing het toch ook niet meer :? Dus nog steeds single point of failure toch?
Oké, fair point. Laat ik het zo stellen: in 5 jaar tijd hebben mijn 2 hue bridges het 100% van de tijd gedaan. Homey daarentegen niet. En als Homey nog werkt maar een hue bridge niet, heb ik nog altijd de rest van mijn slimme huis en de helft van de verlichting, maar als alles op homey zat, was ik alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Nu ik ook een warmtepomp heb, en al zonnepanelen... Wil ik gezien de toekomstige afschaffing van de salderingsregeling loggen wat het stroomverbruik is in alleen de avonduren en nacht.
Zo kdnnik zien wat ik ongeveer nodig zou hebben qua thuisbatterij.

Ja, ik weet dat ik daar de winter niet mee doorkom, maar 9 v/d 12 maanden vind ik al heel wat.

Even afgezien van de formules, kan ik de uitkomst van berekeningen door homey ergens opslaan ? In een 'register' of naar file schrijven ?
Qua variabelen wordt het anders wel heel veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ha leuk, weer wat nieuws :P
ff kijken hoe dat werkt met google sheets, gewoon een sheet maken op Drive en die url gebruiken neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Je kunt ook influx gebruiken om het naar een tijdgebaseerde database te exporteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
Jpiek schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:17:
Ha leuk, weer wat nieuws :P
ff kijken hoe dat werkt met google sheets, gewoon een sheet maken op Drive en die url gebruiken neem ik aan ?
Yes, rechten moeten goed staan maar gebeurt vaak bij delen al. Hier een uitleg: YouTube: Homey Cornelisse - Google Sheets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:33
Jpiek schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:07:
Nu ik ook een warmtepomp heb, en al zonnepanelen... Wil ik gezien de toekomstige afschaffing van de salderingsregeling loggen wat het stroomverbruik is in alleen de avonduren en nacht.
Zo kdnnik zien wat ik ongeveer nodig zou hebben qua thuisbatterij.
Denk dat dit iets is voor jouw.
https://community.homey.a...erij-iets-voor-mij/113158

Dit is een "nep" batterij in Homey.
Ik krijg hem niet aan de gang maar dat komt denk omdat ik iets verkeerd doe bij de " TEF" import.
Als hier iemand heel simpel kan uitleggen hoe ik doe zou mooi zijn 8)7

Je kan deze gewoon kopiëren en grote batterij capaciteiten toevoegen.

Ik had ook nog geen Power by the hower app dus misschien moet ik dit eerst instellen voordat de import werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
deejeebv schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Het zetten van de waarde van de virtuele sensor moest via de capability meter_power.
Ik kan hem nu zichtbaar maken in het apparaat:
[Afbeelding]
Aangezien ik ineens met 4 flows zat, waarvan er 1 flow weer twee andere opstartte toch maar eens mijn eerset stappen gemaakt met Advanced Flows.

Iemand nog suggesties of opmerkingen, of zou dit moeten werken ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ1APCKOxhWKb5CDB4rFgQ6tWXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDPt9rVdUYmyiTDTRc8gjV7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Sjembecks schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:57:
[...]
Denk dat dit iets is voor jouw.
https://community.homey.a...erij-iets-voor-mij/113158

Dit is een "nep" batterij in Homey.
Geinig, maar de beredenering is net vanaf d andere zijde: hoe efficient is deze battery, terwijl ik de komende twee jaar echt wil meten hoeveel ik *nodig* heb om de nacht door te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
@Jpiek Je kan ook even kijken naar de app Flow Utilities.
Daar kan je een beginstand selecteren, een eindstand selecteren en dan kan je kiezen voor een kaart die een berekening maakt.

https://homey.app/nl-nl/a...utilities/Flow-Utilities/

https://community.homey.app/t/app-pro-flow-utilities/53027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@mike123 : Dank je, ik ga er eens naar kijken. Op zich hoeft die flow/calculatie niet eens zo heel complex te worden.
Qua thuisaccu's heb je toch meestal keuze uit 3,5, 10, 15 en 20 KWh..
Dus op de kWh exact hief ook niet, bovendien moet ik het modale verbruik in avond/nacht berekenen, niet dal, piek of het gemiddelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik bedenk me dat ik eigenlijk de waardes niet weg hoef te schrijven, mits ik zorg dat die waardes gewoon zichtbaar zijn in 'Insights'. Via die grafiek kan ik volgens mij dan redelijk goed zien wat meestentijds het gebruik is tijdens de 'donkere uren', toch ?

Alles wat ik in een variabele zet kan ik een grafiek van bekijken.

Uiteindelijk heb ik 2 gegevens nodig : Het dagelijks verbruik in de nachtelijke uren van ca februari t/m oktober en de dagelijkse teruglevering in diezelfde periode.

Wat ik netto op een dag teruglever is immers de stroom die ik daadwerkelijk op kan slaan in de accu, behoudens wat fluctuaties op de dag.

Nu is dan eigenlijk ook niet het moment om de flow te starten. Dus ik heb nog alle tijd om deze te bouwen.

Kun je eigenlijk met een flow een flow aa- en uitschakelen ? Dus als 1 februari start 'AccuCapCalc' en als 1 Nov 'Stop 'AccuCapCalc' oid ?

Ik wil trouwens ook de App 'Flow Utillities' gaan installeren, kon wel eens erg handig zijn voor dit doel (wellicht looptijd in te stellen ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Jpiek insights verliest zijn nauwkeurigheid als je een grotere tijdspanne selecteert. Zo kun je van het afgelopen uur de waarde van elke minuut zien, maar van het afgelopen jaar alleen elke dag (ongeveer, maar het illustreert de uitleg ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@TKroon : Zou ik daar over een periode van 10 maanden een probleem mee krijgen ?
Het gaat mij er vooral om te kunnen zien of ik een 3, 5 of 10 kWh accu nodig heb om de meeste nachten mee door te kunnen komen...

Het gaat dus vooral om 'globaal' en niet exact het dagverbruik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
Je kunt na loop van tijd geen verschil zien in dag en nacht via Homey insights. Volgens mij is de meest makkelijke manier in een google sheet de meterstand noteren op het begin van de avond en op het eind van de nacht. Ik denk dat je hier wel vaste tijden voor moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Dat was ook m'n eerste plan. Of liever, Homey het verbruik laten berekenen en in de sheet zetten. Én de netto teruglevering.
Aan een 10 kWh accu voor 10 kWh verbruik heb ik niets als ik die merendeels niet vol krijg (wat ik niet verwacht overigens, maar meten is weten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:12
Ik heb een Homey Pro 2023 en wil er een Switchbot bot (BLE) op aansluiten.
De installatie gaat prima maar ik kan hem niet bedienen. Wel kan ik de batterijstatus zien dus dat lijkt mij prima.

Als ik in Homey naar apps -> 'Switchbot' -> 'configureren' -> 'log' ga zie ik wel de error

"No OAuth2 Client Found", moet ik nog ergens een API key instellen?

Wat ik heb geprobeerd
- Homey herstarten
- Switch bot apparaat meerdere keren verwijderd / opnieuw geïnstalleerd (met de webapp en Andriod app)
- Switchbot app verwijderd / opnieuw geïnstalleerd
- Switchbot bot geïnstalleerd met de Andriod app en daar werk het gewoon prima
- Switchbot bot reset

Ook zag ik het volgende in de logs
* 2024-10-12T11:38:37.564Z
* BLE Finished Discovery

* 2024-10-12T11:38:37.566Z
* Finding Bot BLE device d6:34:30:37:59:6a

* 2024-10-12T11:38:37.568Z
* Finding BLE device: d6:34:30:37:59:6a

* 2024-10-12T11:38:37.572Z
* Polling BLE: waiting for devices to update

* 2024-10-12T11:38:42.639Z
!!!!!! Catch 1: d6:34:30:37:59:6a: Peripheral Not Found: d6343037596a

* 2024-10-12T11:38:42.641Z
* finally 1: d6:34:30:37:59:6a

* 2024-10-12T11:38:42.643Z
* Finding Bot device (d6:34:30:37:59:6a) --- COMPLETE

* 2024-10-12T11:38:42.644Z
* ------ Polling BLE Finished ------

* 2024-10-12T11:38:42.646Z
* Next BLE polling interval = 30000

* 2024-10-12T11:39:12.688Z
*
------ Polling BLE Starting ------

* 2024-10-12T11:39:17.740Z
* BLE Finished Discovery

* 2024-10-12T11:39:17.741Z
* Finding Bot BLE device d6:34:30:37:59:6a

* 2024-10-12T11:39:17.742Z

* 2024-10-12T11:39:17.743Z
* Polling BLE: waiting for devices to update

* 2024-10-12T11:39:21.339Z
* COMMAND: Pressing bot

* 2024-10-12T11:39:21.341Z
* Request to write: 87,17,97,114,237,127 to d6:34:30:37:59:6a

* 2024-10-12T11:39:22.770Z

* 2024-10-12T11:39:22.770Z

* 2024-10-12T11:39:22.771Z
* Finding Bot device (d6:34:30:37:59:6a) --- COMPLETE

* 2024-10-12T11:39:22.772Z
* ------ Polling BLE Finished ------

* 2024-10-12T11:39:22.773Z

* 2024-10-12T11:39:22.952Z

* 2024-10-12T11:39:27.996Z

* 2024-10-12T11:39:27.997Z

* 2024-10-12T11:39:27.999Z
* Retry command for d6:34:30:37:59:6a in 2 seconds

* 2024-10-12T11:39:30.010Z

* 2024-10-12T11:39:35.052Z

* 2024-10-12T11:39:35.053Z

* 2024-10-12T11:39:35.054Z

* 2024-10-12T11:39:37.056Z

* 2024-10-12T11:39:42.097Z

* 2024-10-12T11:39:42.098Z

* 2024-10-12T11:39:42.099Z

* 2024-10-12T11:39:44.108Z

* 2024-10-12T11:39:49.163Z

* 2024-10-12T11:39:49.167Z

* 2024-10-12T11:39:49.168Z

* 2024-10-12T11:39:49.817Z
* COMMAND: Pressing bot

* 2024-10-12T11:39:51.170Z

* 2024-10-12T11:39:52.782Z
* Polling BLE skipped while discovery in progress

* 2024-10-12T11:39:52.782Z

* 2024-10-12T11:39:56.206Z

* 2024-10-12T11:39:56.207Z

* 2024-10-12T11:39:56.209Z
!!!!!! !!!!!!! Command for d6:34:30:37:59:6a failed

* 2024-10-12T11:40:13.174Z
* devices
Iemand nog tips wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik sta toch eigenlijk op het punt mijn 'hele' domotica (mag nog geen naam hebben qua devices) over te zetten op een eigen router/wifi/ip range.

Iemand dit al eens gedaan en heeft die do's en don'ts voor me ?

- Homey op wifi (DHCP ?)
- 1 Shelly stekker op Wifi (DHCP ?)
- 1 Remeha eTwist op wifi (DHCP), maar deze zit nog niet op mijn Homey
- 1 iungo op LAN DHCP
- 1 Enphase op LAN DHCP

De wifi devices zal ik opnieuw moeten aanmelden op de juiste wifi, van de Shelly verwacht ik eigenlijk een reset en reconfig te moeten doen. Die is nu op IP adres iig niet mer bereikbaar.

Flows zullen toch wel blijven werken hoop ik ?

Zoals al gezegd, ik wil het niet aan mijn Experiobox hebben hangen en nu is het nog niet zoveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:48
Wij hebben een Haier Tundra airco met bijbehorende originele wifi module (kzw-w002)
Deze wil ik gaan vervangen door een Wemos D1 mini met daarop Esphome - Haier geflashed.

Dat laatste is al gebeurd, maar we hebben nog niet echt getest in Home Assistant.

Maar eigenlijk wil ik liever een Homey Pro aanschaffen vanwege de betere waf factor en ook de flows.

Kan ik dan de geflashte module aansturen/uitlezen met Homey?
Of moet ik daarvoor iets anders gebruiken?

Kan het op internet niet echt terugvinden, wel voor HA, maar wil eigenlijk voor Homey…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Ik vind in een oogwenk dit : https://community.homey.a...nnect-haier-airco/26567/4

ff heel de thread doorlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Marc3l schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:42:
Problemen met Switchbot aan de praat krijgen
[...]
Het is nu wel gelukt, de installatie met een Ipad gedaan. Er zit wel een behoorlijke vertraging, je krijgt een foutmelding te zien met verbinding issue als je hem wilt laten 'indrukken' maar werkt 8 van de 10 keer wel.

Alleen volgende 'probleem', ik was van plan om hem te gebruiken om mijn airco in de slaapkamer hiermee te bedienen. Helaas is de bot er niet krachtig genoeg voor, drukt hem net niet genoeg in om hem aan/uit te kunnen zetten. Dus zal naar iets moeten kijken als een Broadlink RM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Die had ik ook gelezen maar uiteindelijk gaat de configuratie file toch voor Apple icm Homebridge?

En als advies geven ze dan een Sensibo air als extra device, dus of ik lees anders of ik snap niet wat je bedoeld 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
brtkpr schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:43:
[...]
En als advies geven ze dan een Sensibo air als extra device, dus of ik lees anders of ik snap niet wat je bedoeld 😜
Nou dat dus, ik lees dat het met die Sensibo sensors werkt. verder ben ik er niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jpiek schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:48:
Ik sta toch eigenlijk op het punt mijn 'hele' domotica (mag nog geen naam hebben qua devices) over te zetten op een eigen router/wifi/ip range.
Ik loop weer te moeilijk te denken vrees ik :

Nieuwe router instellen, eigen ip range, SSID + key van de huidige.
Wifi van exeperia uit, wifi van nieuwe router aan.
Niks opnieuw aanmelden, alle devices krijgen nieuw ip adres.

Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Jpiek schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Nou dat dus, ik lees dat het met die Sensibo sensors werkt. verder ben ik er niet in thuis.
Haha oke nee t gaat mij erom dat die kan werken met een Wemos D1 mini zoals onder HA.
Moet vast een slim iemand zijn die dat werkend heeft gekregen onder onze tweakers 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:22

8bt

brtkpr schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Haha oke nee t gaat mij erom dat die kan werken met een Wemos D1 mini zoals onder HA.
Moet vast een slim iemand zijn die dat werkend heeft gekregen onder onze tweakers 😉
Lijkt mij dat je hier wel iets mee kan doen;
https://homey.app/en-be/app/nl.inversion.esphome/ESPhome/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:26
Marc3l schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Het is nu wel gelukt, de installatie met een Ipad gedaan. Er zit wel een behoorlijke vertraging, je krijgt een foutmelding te zien met verbinding issue als je hem wilt laten 'indrukken' maar werkt 8 van de 10 keer wel.

Alleen volgende 'probleem', ik was van plan om hem te gebruiken om mijn airco in de slaapkamer hiermee te bedienen. Helaas is de bot er niet krachtig genoeg voor, drukt hem net niet genoeg in om hem aan/uit te kunnen zetten. Dus zal naar iets moeten kijken als een Broadlink RM.
Zelfde ervaring met BLE van switchbot helaas, enorm traag i.c.m. Homey. Bewegingssensor op basis vam BLE gekoppeld en dan kun je net zo goed geen bewegingssensor hebben (15-20 sec vertraging…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Hier is de switchbot ook erg traag. Niet altijd een probleem voor mijn toepassing, maar het lijkt me dat het toch binnen een seconde zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We hebben een nieuw huis gekocht en de verkopers laten de Aqara deursensors hangen, er werd gezegd dat ik daar een Homey voor kan kopen. Is dat de enige optie, werken ze niet direct op bijvoorbeeld een Hue Bridge?

Ik zag ook een Aqara Hub, maar klopt het dat je met een Homey veel meer kan koppelen, maar wel abonnementskosten hebt, het hele Homey gebeuren is een beetje langs mij heen gegaan. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:12
THE_BASE schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:22:
We hebben een nieuw huis gekocht en de verkopers laten de Aqara deursensors hangen, er werd gezegd dat ik daar een Homey voor kan kopen. Is dat de enige optie, werken ze niet direct op bijvoorbeeld een Hue Bridge?

Ik zag ook een Aqara Hub, maar klopt het dat je met een Homey veel meer kan koppelen, maar wel abonnementskosten hebt, het hele Homey gebeuren is een beetje langs mij heen gegaan. :)
Wat vond je van de TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:00

DON PAPA

Tweaker-fan

THE_BASE schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 22:22:
maar klopt het dat je met een Homey veel meer kan koppelen, maar wel abonnementskosten hebt, het hele Homey gebeuren is een beetje langs mij heen gegaan. :)
YouTube: This is Homey (in 3 minutes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Jpiek schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:03:
[...]
Niks opnieuw aanmelden, alle devices krijgen nieuw ip adres.

Toch ?
Sure, dat viel tegen...
Moest alle devices iig herstarten, Shelley idd resetten en opnieuw toevoegen. Voor de zonnepanelen zelfs heel de app verwijderen en opnieuw installeren....

Blij dat ik het nu heb gedaan, dit doe ik niet te vaak.

Ga devices een vast (reserved) ip geven iig...
En zo min mogelijk Wifi, dus Z Wave ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-08 10:02

Amiet01

Master_A

Ik heb een Homey Pro 2019, en vroeg me af of het mogelijk is om via een externe hub Matter over Thread/Matter/Thread apparaten toe te voegen in Homey? Ik weet nog niet veel over Matter en Thread, maar heb blijkbaar thuis met mijn Google Nest Hub een Thread Border Router.

Ik heb Nanoleaf shapes gekocht, en die kan ik bedienen via Homekit en de Nanoleaf app. Nu wilde ik ze ook toevoegen aan Homey, maar die kan ze niet vinden. Weet niet of andere mensen hier ook ervaring mee hebben? Ik dacht namelijk dat Nanoleaf gewoon compatible was met de oude Homey Pro...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Heeft iemand ooit een klein waterproof scherm gevonden wat je aan Homey kunt koppelen? Ik wil in de douche een douchetimer die smart is ophangen... soort klein LCD scherm maar dan waterproof en slim aan te sturen zeg maar....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Iemand tips voor slimme stekkers? Ik wil het stroomverbruik kunnen zien/loggen in Homey.
O.a. mijn airco dus hoeft niet zo goedkoop mogelijk, wel zo veilig mogelijk.

Die van Ikea kunnen 16a hebben maar de Qubino 16A ook maar zit wel een aardig prijsverschil tussen maar zijn ze net zo veilig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Laatst online: 12:36
Marc3l schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:37:
Iemand tips voor slimme stekkers? Ik wil het stroomverbruik kunnen zien/loggen in Homey.

Die van Ikea kunnen 16a hebben maar de Qubino 16A ook maar zit wel een aardig prijsverschil tussen maar zijn ze net zo veilig?
Heb altijd innr gehad. Maar ben nu over naar homewizard, Top materiaal. Zeg maar altijd zo. Wat het stopcontact ingaat wil ik gekeurd hebben.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Marc3l schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:37:

Ik heb die van Aqara en die bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik heb vrij veel Innr's (SP-120) want die zijn zo lekker klein. Maar ik ben niet echt tevreden. Ze lijken me vrij nauwkeurig, zigbee verbinding is rock solid en ook geen veiligheids issues ofzo (netjes gekeurd), maar ze vallen wat mij betreft vrij snel uit. Binnen een jaar of 5 is wel 25-30% kapot gegaan en dat vind ik echt te snel.

Ik zie dat Innr nu ook niet meer van die kleine heeft, maar beetje zelfde formaat als van Ikea en andere partijen. Misschien was het toch allemaal iets te iel en werd het iets te warm in zo'n ienieminie behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik heb hier meerdere van Nedis en een Homewizard.
Hiervoor EVE stekkers gehad maar dat was enkel problemen, onder andere gooide hij steeds mijn Quooker uit.

Nedis is qua prijs een leuke, heb nu ook rookmelders en twee switches voor ventilatoren (op tijdschema) van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Eerste setup voor het berekenen van de benodigde capaciteit van een thuisaccu. lijkt vooralsnog simpel, deze flow schrijft teruglevering per dag en het gebruik per nacht weg naar een sheet. Incl elke ochtend en avond de meterstanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xqu-USXhOPsY7zk9ZVaSH4RkzOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6x1NLA1bPhSn4bLo8T97Y6y.jpg?f=fotoalbum_large

Nu moet ik nog proberen een formule te vinden die aan de hand van modaal verbruik per nacht en teruglevering per dag kan berekenen wat dan de accucapaciteit moet zijn.

Ik kan wellicht wat met de functie 'modus' in de sheet, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik loop tegen mode.sngl en mode.multi aan en wiskunde was niet mijn sterkte punt...
Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.