Reference RX 6800 XTCMT schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:00:
[...]
Gaat het om een reference RX6800XT of AIB model? De modellen kunnen namelijk verschillen in het 'default' vermogensbudget en dat maakt een eventuele vergelijking wat scheef.
Dit is wat ik zie met een verse Adrenalin installatie (dus geen andere settings aangepast):Met mijn watergekoelde reference RX6900XT kan ik in ieder geval geen enkel verschil ontdekken tussen de twee modi en ik vermoed zelfs dat default = balanced preset.
M.a.w. Timespy scores, verbruik (Wptt), GPU klok, corevoltage, Mem klok, Mem voltage e.d. zijn gelijk.
Misschien dat er wat verschil zit in de fancurve en/of is er toch sprake van een klok cap >2300MHz, zodat het piekverbruik als het ware afgesneden wordt voor een RX6800XT?
:fill(white):strip_exif()/f/image/M8WdL6fVweJpigHSjw3yy2lO.png?f=user_large)
Ik ben vooral benieuwd wat een RX 7900 XT zou doen met dezelfde settings. Als ik een nieuwe videokaart zou overwegen, dan zou ik het fijn vinden dat 1) het stroomverbruik min of meer hetzelfde is en 2) de videokaart ook flink onder het maximale TDP kan zitten met slechts één druk op de knop.Ik zou eventueel wat waarden kunnen geven van een 7900XTX Nitro, mocht je daar ook interesse in hebben. Maar waarom ben je eigenlijk benieuwd naar het verbruik met een balanced preset?
Zeker de quiet mode vind ik fijn: er wordt dan minder warme lucht in de kamer geblazen terwijl het verlies in prestaties minimaal is.