[AMD Radeon RX7000 series] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SvenUilhoorn schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:32:
@ArcticWolf las ook dat er wel eens een verschil zit tussen VRAM gebruik en vereist; sommige games schijnen meer te gebruiken als er meer is, terwijl ze ook prima draaien op minder.
Klopt. Cyberpunk 2077 met een 7900XTX is rond de 12GB. CoD MW2 zit op 22GB. Dit op 3840x1600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:54:
Net maar eens geupdate naar 25.3.1, maar zodra die geïnstalleerd was ging mijn scherm steeds even een seconde op zwart... Het gebeurde vooral als ik iets in de browser deed.
Bleek uiteindelijk verholpen door in chrome hardware acceleration uit te zetten, maar dat is niet ideaal natuurlijk. hopelijk fixen ze dat weer snel.
Helaas hielp de driverupdate ook niet met crashes in Avowed (niet heel vaak, maar toch vervelend).
Ondertussen is er een 25.03.2 beta driver, deze heeft voor mij bovenstaand probleem opgelost.

UPDATE: Helaas, tijdens teams vergadering toch weer geknipper. Nog maar een keertje terug naar 24.12.01 dan.

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 24-03-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:25
rodie83 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Ondertussen is er een 25.03.2 beta driver, deze heeft voor mij bovenstaand probleem opgelost.

UPDATE: Helaas, tijdens teams vergadering toch weer geknipper. Nog maar een keertje terug naar 24.12.01 dan.
Dit is nog steeds een issue met in ieder geval de 6000, 7000 en 9000 series kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-03-2025 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rodie83 Heb je ook naar de kabel gekeken? Een slechte verbinding of ontoereikende bandbreedte kan ook tijdelijk beelduitval veroorzaken. Als het even knippert is dat vaak toch een teken van een sync dat verloren gaat.

Hier verder geen problemen met Firefox en Chrome en welke Andrenaline versie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CMT schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:06:
@rodie83 Heb je ook naar de kabel gekeken? Een slechte verbinding of ontoereikende bandbreedte kan ook tijdelijk beelduitval veroorzaken. Als het even knippert is dat vaak toch een teken van een sync dat verloren gaat.

Hier verder geen problemen met Firefox en Chrome en welke Andrenaline versie dan ook.
Yeah die is prima, het probleem is er vanaf 25.03.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Sinds een paar weken is mijn normaal heel stille Asrock Taichi 7900XTX ineens heel luid. Na fancontrol, GPU-Z, HWmonitor er op los te laten, was het gisteren het moment dat ik BG3 op startte en de hotspot temp direct spiked op 97 graden en de fans maximaal aangaan. BG3 de game waar de fans normaal niet eens voor aangingen toen het net uit was.

De kaart is nog geen 2 jaar oud. Maar dit alles klinkt alsof de thermalpaste er mee opgehouden is. Wat ik best wel snel vind voor een high end kaart. Ik heb het aangemeld voor RMA. Iemand met zelfde ervaringen?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07
ye-roon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:10:
Sinds een paar weken is mijn normaal heel stille Asrock Taichi 7900XTX ineens heel luid. Na fancontrol, GPU-Z, HWmonitor er op los te laten, was het gisteren het moment dat ik BG3 op startte en de hotspot temp direct spiked op 97 graden en de fans maximaal aangaan. BG3 de game waar de fans normaal niet eens voor aangingen toen het net uit was.

De kaart is nog geen 2 jaar oud. Maar dit alles klinkt alsof de thermalpaste er mee opgehouden is. Wat ik best wel snel vind voor een high end kaart. Ik heb het aangemeld voor RMA. Iemand met zelfde ervaringen?
Ik had het al na 4 maanden. Ik heb zelf opgelost.

Hier heb je meer informatie Galaxis in "[AMD Radeon RX7000 series] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Galaxis schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:16:
[...]

Ik had het al na 4 maanden. Ik heb zelf opgelost.

Hier heb je meer informatie Galaxis in "[AMD Radeon RX7000 series] Ervaringen & Discussie"
Oh nice, goed om te horen, ik heb de thermal grizzly pagina nog in een tab staan. Als het niet meer in de garantie zat dan had ik het echt direct zelf aangepast.

Sindsdien geen problemen meer? En op welk bios heb je het staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
ye-roon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Oh nice, goed om te horen, ik heb de thermal grizzly pagina nog in een tab staan. Als het niet meer in de garantie zat dan had ik het echt direct zelf aangepast.

Sindsdien geen problemen meer? En op welk bios heb je het staan?
Geen problemen meer, ik draai de performance bios , power limit volle gas ( 420W ) en hotspot bijft onder de 80C nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:05

Hotspot is hoog maar nog wel binnen de max dus denk dat ze qua RMA weinig doen. Dan idd gewoon zelf oppakken. Mijn XFX 7900 XTX heb ik ook voorzien van een kryosheet, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Nog kleine update op m'n post hierboven. Ik heb de kaart op Quiet en Performance bios getest gister. Op Quiet bios, niks aan de hand. Geen fans die aan gaan, hotspot blijft normaal, en de snelheid van de chip is maar 10Mhz lager dan in performance. Zet ik Performance weer aan, fucking helicopter, instant 100graden spike, en door die warmte neemt de warmte in m'n kast toe en dat zorgt ervoor dat andere fans aan gaan. Ook bij na het switchen naar performance kwam m'n hele pc niet meer door de post heen en moest ik m'n bios settings resetten naar default. Terug naar Quiet en niks aan de hand. Fans gaan niet aan, chip word niet warm, alles is lekker stil. En benchmarks scheelt echt niks.

Ik ga nog steeds de pasta vervangen voor een pad, maar vond dit wel echt hele interessante wending. Ik heb screenshots van GPU-Z onder load, maar die staan op de thuis PC, waar het verschil duidelijk zichtbaar is. Ik kan ze posten als iemand interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 11:41

Mijn Asus TUF 7900 XTX werd ook 90+ op de hotspot. Ik heb deze video als inspiratie gebruikt om mijn kaart open te maken, de paste te vervangen voor een Kryosheet (werkt prima, als je de bracket maar goed stevig aandraait) en alle thermal pads ook meteen vervangen voor Gelid GP-Extreme pads.

Op zowel de hotspot als de memory temperatuur drastische verlagingen. Alles blijft nu prima onder de 80 graden.

Bij de nieuwe generatie kaarten zijn de meeste fabrikanten gelukkig overgestapt op de "phase changing pads" in plaats van gewone pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Voor diegene die ook een 7900XTX hebben, hoe hoog wordt jullie GPU mem temp ? Als ik met een boardpower draai van 400watt dan wordt mijn gpu mem temp rond de 100C , ik vind dit wel hoog ?

GPU core 61C
GPU hotspot 77C
GPU mem 100C

Dat is na een uurtje furmark of gamen.

Hoe is dat bij jullie ?
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in: [AMD Radeon RX7000 series] Levertijden & Prijzen