Jeetje, in die drie weken is geen vervangend vervoer aangeboden? Hoop dat het een maandagmorgen model is, al lees ik dat er al meerdere bekend mee zijn.DunDave schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:42:
Even mijn fijne eerste ervaring (lees frustraties) met Kia, en de Niro EV met jullie delen.
24 juni in blijde verwachting de Niro EV (DPL Snow White) opgehaald, na 3 meter rijden hoor ik een rammel achter in de auto. Hoe kan dit toch niet eerder opgevallen zijn? Zelfs de verkoper reed hem nog uit de showroom en een rondje om het pand.
De week die volgde meerdere keren op en neer geweest voor analyse met einde week de conclusie: een dakdeel van de carrosserie zit los, fabrieksfout.
Sinds die tijd staat mijn auto nog altijd bij de dealer. Kia NL heeft er naar moeten kijken, en moet goedkeuring geven over hoe en wat i.v.m. garantie. Vanochtend nog maar eens een statusupdate gaan halen: Kia Duitsland, experts vanuit de fabriek moeten er naar gaan kijken. Voorlopig nog niet terug dus.
Het kan bij meerdere auto's voorkomen, er werd mij verteld dat er sowieso 1 ander geval bekend was in NL. Mijn auto lijkt nu een soort van experiment te zijn hoe ze dit probleem willen tackelen.
Wat een drama dit, ik irriteer me er mateloos aan. Vooral omdat mijn inziens die auto nooit meegegeven had mogen worden omdat het met een paar meter rijden al duidelijk is dat er iets niet klopt. Ook had ik dan nog mijn vorige auto nog door kunnen rijden. Nu zit ik alweer een kleine 3 weken met een Niro die ik niet heb, en dat gaan er minstens 4 worden. Vertrouwen in de auto, en Kia volledig kwijt. Met name de dealer voor het meegeven van een defecte auto en hun slechte communicatie. En Kia NL bellen heeft ook geen zin: u moet bij de dealer zijn voor informatie.
Nu maar in gesprek met werkgever en leasemaatschappij omtrent vervangende auto voor aankomende zomervakantie...
Zure is dat je bij een ander merk (bij nieuw) ook weer maanden/jaar moet wachten als je besluit een ander merk af te nemen. Succes!