Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 23:24
zikia7 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:52:
[...]

Ik herken dit inderdaad ook, maar vooral in de koude winterperioden. Het verschil wat ik zie varieert ook tussen 15 en 20%. Het viel mij op dat dit minder (8%) was bij warm weer vorige week.
Vandaag ook eens gemeten. Start SoC: 60%. Eind SoC: 79%. Geladen volgens auto 19% * 64.8 kW = 12.312 kW. Zappi heeft geladen 15.3 kW. Verlies: 24%. Wel allemaal van het zonnetje.
Valt me toch een beetje tegen .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:10
MajaMestreech schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Vandaag ook eens gemeten. Start SoC: 60%. Eind SoC: 79%. Geladen volgens auto 19% * 64.8 kW = 12.312 kW. Zappi heeft geladen 15.3 kW. Verlies: 24%. Wel allemaal van het zonnetje.
Valt me toch een beetje tegen .....
De laadverliezen waren in dat andere draadje ook het grootst bij kleine hoeveelheden, probeer eens van 15% naar 90% en kijk dan wat de verliezen zijn.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
MajaMestreech schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Zelf nog geen ervaring hiermee, maar stel me bij een langere rit het volgende voor. Je komt op een SoC van bv. 25% en zoekt dan naar een snellader in de buurt. Die selecteer je en je navigeert daar naar toe als tussenpunt. Vervolgens moet in de instellingen de "Conditioneringsmodus Batterij" natuurlijk AAN staan en dan zou de batterij conditionering aan moeten gaan. Dit is te controleren in het scherm Energieverbruik.

Ben benieuwd of dit zo werkt.
Het werkt inderdaad zoals beschreven. In ieder geval het navigeren naar een snellader en het starten van de accuverzorging. Of het snelladen nu ook sneller gaat heb ik niet getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwZmlqPUNbMMaH0qhzD9Iw9yXeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHn7uF6LVW3Z1bkqSiY5qIdo.jpg?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 16:56
MarcelGo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:18:
[...]

Het is niet zo heel ingewikkeld, als je wilt snelladen weet je ongeveer (tot precies) waar, zodra je dat hebt bepaald progammer je dat in de navigatie, dan ben je altijd op tijd...als je het last minute besluit reken dan op minimaal 20 minuten voor je laadsessie.
Qua snelheid is het verschil erg afhankelijk van de buitentemperatuur, in de winter kan het zomaar 30kW zijn ipv 82kW, dat zijn serieus grote verschillen, in de zomer zal het verschil klein zijn.
Eigenlijk zet je de voorverwarming niet bewust aan maar programmeer je in de routeplanner je laadstop en gaat het vanzelf ;)
Ik gebruik al vele jaren tot volle tevredenheid Waze voor navigatie.
Ging er eigenlijk ook vanuit dat ik dat ook in de Niro ga doen.
Maar hoe goed is de nav van de Niro eigenlijk? En hoe goed /actueel is het kaartmateriaal?

Voor nu heb ik het idee dat ik alleen voor onderweg snelladen de navi van de Niro gebruik ivm voorverwarming van de batterij, maar dat ik verder gewoon Waze blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
KMvrtr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Ik gebruik al vele jaren tot volle tevredenheid Waze voor navigatie.
Ging er eigenlijk ook vanuit dat ik dat ook in de Niro ga doen.
Maar hoe goed is de nav van de Niro eigenlijk? En hoe goed /actueel is het kaartmateriaal?

Voor nu heb ik het idee dat ik alleen voor onderweg snelladen de navi van de Niro gebruik ivm voorverwarming van de batterij, maar dat ik verder gewoon Waze blijf gebruiken.
Gewoon beide gebruiken en geluid uit zetten naar keuze... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
MarcelGo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Gewoon beide gebruiken en geluid uit zetten naar keuze... :)
Sowieso altijd het geluid uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:33
MajaMestreech schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Het werkt inderdaad zoals beschreven. In ieder geval het navigeren naar een snellader en het starten van de accuverzorging. Of het snelladen nu ook sneller gaat heb ik niet getest.

[Afbeelding].
Maakt het nog iets uit of je de snellader instelt als tussenpunt of als eindpunt? Ik zit er altijd mee te rommelen wil graag ruim van te voren dit al instellen maar krijg vaak alleen laders te zien die in de buurt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door glas86 op 17-05-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
glas86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Maakt het nog iets uit of je de snellader instelt als tussenpunt of als eindpunt? Ik zit er altijd mee te rommelen wil graag ruim van te voren dit al instellen maar krijg vaak alleen laders te zien die in de buurt zijn.
Je kunt het ook als tussenpunt instellen. Bij een volgende update van de kaarten zou het mogelijk zijn om van start tot eindpunt en daarbij de benodigde tussenpunten om te laden berekenen. Deze is in de US al beschikbaar en zou in juni/juli ook hier moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Bij de ACC ook iets ontdekt wat in eerste instantie handig lijkt, totdat je de twee snelheidsborden tegenkomt. Wat bedoel ik?
Je kunt de ACC instellen op precies de toegestane snelheid en dus ook het snelheidsbord dat wordt gedetecteerd; op de snelweg 100 km/h. Je ziet dan ook dat het NAV logo dan groen kleurt. Kom je een bord tegen met 120 km/h, dan schakelt de ACC automatisch over naar 120 km/h.

Mooi... zou je zeggen ... behalve als je 100 km/h hebt ingesteld en je komt dan een dubbel bord tegen met 100 en 120 km/h (en het is nog geen 19:00 uur). Dan mag je dus 100 rijden, maar de auto schakelt dan automatisch over op 120 km/h.
Dus voor ritjes over de nederlandse snelweg maar 101 km/h instellen op de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:38
MajaMestreech schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:59:
Bij de ACC ook iets ontdekt wat in eerste instantie handig lijkt, totdat je de twee snelheidsborden tegenkomt. Wat bedoel ik?
Je kunt de ACC instellen op precies de toegestane snelheid en dus ook het snelheidsbord dat wordt gedetecteerd; op de snelweg 100 km/h. Je ziet dan ook dat het NAV logo dan groen kleurt. Kom je een bord tegen met 120 km/h, dan schakelt de ACC automatisch over naar 120 km/h.

Mooi... zou je zeggen ... behalve als je 100 km/h hebt ingesteld en je komt dan een dubbel bord tegen met 100 en 120 km/h (en het is nog geen 19:00 uur). Dan mag je dus 100 rijden, maar de auto schakelt dan automatisch over op 120 km/h.
Dus voor ritjes over de nederlandse snelweg maar 101 km/h instellen op de ACC.
Even los van de ACC (die al gelijk rood kleurt bij 101); ik vind de afwijking op GPS snelheid wel fors. In mijn vorige auto was 104KMh 100KM/h op de GPS. Bij de Niro-EV zit dat al richting de 107. 55KM/h is ook 50KM/h.

Snap dat er vanuit veiligheid een marge in zit.. Maar voor een elektrische had ik wel verwacht dat dit minimaal zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Source90 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Even los van de ACC (die al gelijk rood kleurt bij 101); ik vind de afwijking op GPS snelheid wel fors. In mijn vorige auto was 104KMh 100KM/h op de GPS. Bij de Niro-EV zit dat al richting de 107. 55KM/h is ook 50KM/h.

Snap dat er vanuit veiligheid een marge in zit.. Maar voor een elektrische had ik wel verwacht dat dit minimaal zou zijn.
Waarop wordt je geflitst / bekeurd? Als dat de GPS snelheid is heb je een punt dat je je iets sneller zou kunnen voortbewegen. Als de snelheid van de auto klopt met een fout correctie, dan zit het wat mij betreft goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edoz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-06-2023
Afgelopen weekend de oude e-niro ingeruild voor de nieuwe niro EV. De hond moet even wennen ;) Ben zeer tevreden met de auto! Is een stuk prettiger in rij ervaring! Weet iemand hoe je ipedal standaard kan aanzetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ-rgP5vzupfr58VA_6lp8tOMNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXIjL8b4fE5juSA1OXQXnyO8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbZvlsOkaRpwiOxJJzQvC_HEztk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4zqKwsiW0c95p58EI17KN8U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJhqsCZCn8PBzD7sknIeT0leA3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daC6D9YPY5GzYF09GHt5TnNK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Helaas kan dat (nog?) niet, even de linker flipper na het starten...vooral voor je achteruit ingeschakeld hebt anders rolt ie zo door |:(

Die hond >:)

[ Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 18-05-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoz
Bedankt voor de tip, inderdaad is dit ook wat ik heb uitgevonden, hopelijk verandert dit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Edoz schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:06:
Afgelopen weekend de oude e-niro ingeruild voor de nieuwe niro EV. De hond moet even wennen ;)
Over honden gesproken: Ik wil graag overstappen op mijn eerste EV en bij de selectie-criteria komt steevast het aspect terug "hoeveel plek heeft de hond achterin"?
Nou hebben we momenteel een Renault Grand Scenic, die wel een heel riant hondenhok achterin heeft, dus iets wennen zal het wel worden.

Het lijkt wel alsof alle auto's tegenwoordig een schuine achterkant hebben, wat prima is voor bagage, maar niet voor een hond. Vanaf de plaatjes lijkt de Niro wel ruimte te hebben voor een hond, maar blijft lastig te beoordelen (om de een of andere reden gaan catalogus-plaatjes er altijd van uit dat je koffers of boodschappen of zo achterin doet, terwijl elke hondenbezitter weet dat koffers en boodschappen op de achterbank horen O-) )

Kan iemand iets zeggen over hoe comfortabel een hond van formaat labrador in de Niro-EV kan zitten, naar buiten kijken en zich een paar keer omdraaien voordat hij gaat liggen?

(ik ben nog niet met de hond bij de dealer geweest, denk ook niet dat ze het kunnen waarderen als ik "even wil passen"...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edoz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a12oh9lDwZ9Mi09y4atyNOMT7sA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ft3kmeuHgFbIA1BvY9rAMhjV.png?f=fotoalbum_large

Zoals je kan zien past mijn hond redelijk goed. Nu is mijn hond denk ik ietsje kleiner dan een labrador. Dit is ook van de redenen dat ik voor deze auto heb gekozen. Je kan de laadvloer ook lager instellen zodat de hond lager zit. Op de foto is dat niet zo. Ik heb daarnaast gekozen voor een laadvloer bescherming (zal ik zeker doen!) En extra led licht in de laadklep, ook zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Edoz schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:50:
[Afbeelding]

Zoals je kan zien past mijn hond redelijk goed. Nu is mijn hond denk ik ietsje kleiner dan een labrador. Dit is ook van de redenen dat ik voor deze auto heb gekozen. Je kan de laadvloer ook lager instellen zodat de hond lager zit. Op de foto is dat niet zo. Ik heb daarnaast gekozen voor een laadvloer bescherming (zal ik zeker doen!) En extra led licht in de laadklep, ook zeker een aanrader.
Dank je wel, dat geeft al wat meer concreet beeld. Laadvloer wat lager kan ook helpen, alhoewel het ook weer niet zo'n kuil moet worden waar hij in moet springen. Ik ga toch maar eens bij de dealer kijken naar de mogelijkheden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giawSv-mfTYCRC3XJe-6yDFNVOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9bHdbSTDRcTeIeDpebrBSXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_9R7MhoTQ86kJ-tfP8C-Scm1ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ek51R8lQNiysNQ1xLEFspIzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfYU73O4-r2q0FpN1bQ_5WUoIAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuKlGZweTZxEgrCyVUQbEc9c.jpg?f=fotoalbum_large

Blij met mijn horizontale afneembare trekhaak en fietsendrager. Afneembare trekhaak in Hasselt België voor slecht € 595,- . Jammer dat een boel veiligheids systemen niet werken, indien de trekhaak is gemonteerd, maar misschien komt daar nog een update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoz
Ik heb ook een afneembare trekhaak laten monteren maar daar geen last van. (Alleen als er ook daadwerkelijk een aanhanger aan hangt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

[BoSS] schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:20:
Wij rijden sinds november een Niro EV DPL en hebben vanaf het begin last van een lichte trilling in de auto bij snelheden boven 100 km/u (voelbaar via het stuur, de pedalen en eigenlijk de gehele auto).

De dealer heeft dit onderzocht, banden zijn al uitgelijnd, en stelt nu voor om de aandrijfassen te vervangen. Herkent iemand dit probleem wellicht? Is het logisch om de aandrijfas te vervangen?
Vandaag is de auto een dag weg geweest voor onderzoek. Er bleek hoogteslag in de achterbanden te zitten, waarschijnlijk door het hoge gewicht van de auto in combinatie met lang transport op zee (schijnt vaker voor te komen).

Achterbanden zijn vervangen en op het eerste gevoel lijkt het stukken minder, maar ik heb nog maar 15km snelweg terug gereden dus niet echt goed kunnen testen. To be continued!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Vandaag eindelijk bij de dealer geweest voor de zogenaamde "zombie" update wat eventuele problemen met het precondtioneren van de auto via de app zou moeten oplossen. De betreffende medewerker gaf aan dat naast deze update er nog een "andere" update openstond en dat deze ook meteen geinstalleerd moest worden om de zombie update te kunnen installeren. Helaas wist deze man mij niet te vertellen waarvoor deze update is.

Weten andere dit wellicht? Ben altijd nieuwsgierig naar release notes of change logs? Welke technical service bulletins staan er allemaal open voor de Niro. Heb wel wat gevonden op het internet maar nog geen sluitend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:08
Hoe lang moest je wachten voor de update?

Ik ga half juni, mij werd verteld een dik uur, max 2. Maar als er nog voorvereiste updates geïnstalleerd moeten worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
MrRobin schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:06:
Hoe lang moest je wachten voor de update?

Ik ga half juni, mij werd verteld een dik uur, max 2. Maar als er nog voorvereiste updates geïnstalleerd moeten worden....
Voor alleen de update zal dat best kunnen kloppen. Ik heb de auto om half 11 gebracht en om 15:00 belde ze dat die klaar was. Ik heb er niet op gewacht en had ook nog wat andere kleine dingen waar ze naar moesten kijken. Volgens mij zijn ze er niet meteen aan begonnen kreeg via de connect app pas rond 13:00 het bericht dat mijn deuren open stonden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:45
Gisteren voor de 2de keer iets vreemds gehad na het laden, (toevallig?) bij dezelfde laadpaal.

Netjes afgemeld bij de paal en kabel ontkoppelt (eerst bij paal en toen bij de auto). Wanneer ik vervolgens de auto start komt ‘ready’ niet in beeld te staan en gaat de auto ook niet in de versnelling. Lijkt op de zombie modus.

Bij de eerste keer (enkele weken geleden) kabel opnieuw aangesloten en opnieuw aan-/afgemeld en auto deed het. Deze week ook gedaan, maar dat hielp dus niet. Na een minuut of 25 ging de auto gelukkig wel weer in de versnelling. Het lijkt wel alsof de laadsessie niet goed wordt afgesloten. Ook viel me op dat de kabel in de laadpaal wel gelocked was, maar van de auto kon ik hem gewoon uittrekken.

Ik heb voor 9 juni een afspraak bij de garage, volgens hun is dit niet de bekende zombie modus. Hoewel ze hopelijk wel ook deze update toepassen.

Iemand bovenstaande ook al eens gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door Exterminator op 25-05-2023 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Exterminator schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 06:04:
Gisteren voor de 2de keer iets vreemds gehad na het laden, (toevallig?) bij dezelfde laadpaal.

Netjes afgemeld bij de paal en kabel ontkoppelt (eerst bij paal en toen bij de auto). Wanneer ik vervolgens de auto start komt ‘ready’ niet in beeld te staan en gaat de auto ook niet in de versnelling. Lijkt op de zombie modus.

Bij de eerste keer (enkele weken geleden) kabel opnieuw aangesloten en opnieuw aan-/afgemeld en auto deed het. Deze week ook gedaan, maar dat hielp dus niet. Na een minuut of 25 ging de auto gelukkig wel weer in de versnelling. Het lijkt wel alsof de laadsessie niet goed wordt afgesloten. Ook viel me op dat de kabel in de laadpaal wel gelocked was, maar van de auto kon ik hem gewoon uittrekken.

Ik heb voor 9 juni een afspraak bij de garage, volgens hun is dit niet de bekende zombie modus. Hoewel ze hopelijk wel ook deze update toepassen.

Iemand bovenstaande ook al eens gehad?
Vervelend verhaal, ik herken het zelf niet. Het feit dat de auto niet in de ready modus komt herken ik dan wel weer i.c.m. de zombie mode. Ik zou er in ieder geval op staan dat ze de update voor de zombie modus er gewoon opzetten. Helpt het niet voor dit, dan misschien wel voor eventuele toekomstige problemen bij het voor conditioneren van de auto. Voor mijn auto stonden zelfs nog twee updates klaar. Je auto moet gewoon up to date zijn. Lijkt me nooit verkeerd aangezien het rijdende computers zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door glas86 op 25-05-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rede
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik dacht, dat je bij het aankoppelen van de kabel eerst de stekker in de laadpaal doet, en dan in de auto, en bij het afkoppelen eerst de auto loskoppelt, en dan de laadpaal. Als de kabel in de auto zit, maar niet in de paal, "zoekt" de auto communicatie met de paal en kan die niet vinden, dan kan het fout gaan. Klopt dit wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
rede schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:15:
Ik dacht, dat je bij het aankoppelen van de kabel eerst de stekker in de laadpaal doet, en dan in de auto, en bij het afkoppelen eerst de auto loskoppelt, en dan de laadpaal. Als de kabel in de auto zit, maar niet in de paal, "zoekt" de auto communicatie met de paal en kan die niet vinden, dan kan het fout gaan. Klopt dit wel?
Ik koppel altijd eerst de auto los en dan pas de laadpaal. Reden hiervoor is omdat de auto anders opslot springt en ik de kabel er niet in krijg zonder eerst weer de auto te ontgrendelen. Bij het stoppen met laden doe ik dat weer andersom. Communicatie tussen auto en laadpaal vind volgens mij pas plaats als het laden daadwerkelijk gestart wordt. In mijn geval pas als ik mijn pas er langs haal, je hoort dan ook meteen dat de vergrendeling/ontgrendeling in werking treed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
rede schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:15:
Precies andersom, is eigenlijk met elk elektrisch apparaat zo.

Dus aanmelden: auto - laadpaal
Afmelden: laadpaal-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
Exterminator schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Precies andersom, is eigenlijk met elk elektrisch apparaat zo.

Dus aanmelden: auto - laadpaal
Afmelden: laadpaal-auto
Is zeker geen wetmatigheid. Sterker nog, de meeste laadpalen stoppen automatisch de transactie wanneer je de laadkabel uit de auto verwijdert, scheelt weer het pasje er langs halen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Vervolgvraag: wanneer bij een publieke laadpaal het laden gestopt is, kun je dan de kabel uit de laadpaal verwijderen? Indien ja, heeft dit nog nooit tot baldadigheid geleid dan dan je kabel wordt gesloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
MajaMestreech schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:39:
Vervolgvraag: wanneer bij een publieke laadpaal het laden gestopt is, kun je dan de kabel uit de laadpaal verwijderen? Indien ja, heeft dit nog nooit tot baldadigheid geleid dan dan je kabel wordt gesloopt?
Nee, dit kan niet beide zijden zijn vergrendeld althans als je dit hebt ingesteld in je auto. Standaard ontgrendeld de auto namelijk als die klaar is met laden. Maar je kunt instellen dat de auto altijd vergrendeld is. Wordt pas ontgrendeld als je de pas er weer langs haalt. Is een dure hobby als ze er vandoor gaan met je laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
glas86 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Nee, dit kan niet beide zijden zijn vergrendeld althans als je dit hebt ingesteld in je auto. Standaard ontgrendeld de auto namelijk als die klaar is met laden. Maar je kunt instellen dat de auto altijd vergrendeld is. Wordt pas ontgrendeld als je de pas er weer langs haalt. Is een dure hobby als ze er vandoor gaan met je laadkabel.
Klopt, heb ik ook zo ingesteld in de auto dat hij altijd de kabel locked en niet alleen tijdens laden. Ik doe niet veel publiek laden meen dat bij die paar laadsessies de kabel in de paal al unlocked was. Maar zal dit bij een volgende sessie nog eens bekijken. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet65
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-04-2024
Edoz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:48:
Ik heb ook een afneembare trekhaak laten monteren maar daar geen last van. (Alleen als er ook daadwerkelijk een aanhanger aan hangt)
Beste Edoz, begrijp ik goed uit je reactie dat jij een fietsendrager op de trakhaak kunt zetten, de stekker aansluit en daarna gewoon de cruise controle kunt gebruiken? Dat zou namelijk wel een doorbraak zijn … Hoor graag of je dat kunt bevestigen :)
Alleen de trekhaak monteren zou inderdaad geen effect hebben op de cruise controle, maar zodra je de stekker erin steekt vallen diverse comforttabele systemen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Piet65 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Beste Edoz, begrijp ik goed uit je reactie dat jij een fietsendrager op de trakhaak kunt zetten, de stekker aansluit en daarna gewoon de cruise controle kunt gebruiken? Dat zou namelijk wel een doorbraak zijn … Hoor graag of je dat kunt bevestigen :)
Alleen de trekhaak monteren zou inderdaad geen effect hebben op de cruise controle, maar zodra je de stekker erin steekt vallen diverse comforttabele systemen uit.
Lees het zelf juist als niet (zoals ieder ander);

"Alleen als er ook daadwerkelijk een aanhanger aan hangt" (heeft hij er wel last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:21
Is er iemand hier die recent dakdragers heeft gekocht? Ik heb al even gezocht (ook in dit topic, Yakima) maar ze zijn vrijwel overal niet op voorraad. Eigenlijk wilde ik met een dakkoffer op vakantie eind juni. Ik ben dus op zoek naar alternatieven die op voorraad zijn.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
Markicks schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:56:
Is er iemand hier die recent dakdragers heeft gekocht? Ik heb al even gezocht (ook in dit topic, Yakima) maar ze zijn vrijwel overal niet op voorraad. Eigenlijk wilde ik met een dakkoffer op vakantie eind juni. Ik ben dus op zoek naar alternatieven die op voorraad zijn.
Geen idee. Viel mij ook op dat het nergens te krijgen lijkt.
Heb je wel een trekhaak? Dan kan je ook een trekhaakkoffer gebruiken.
Is ook nog vriendelijker voor je verbruik.
Zit je wel de hele rit zonder actieve veiligheidssystemen en cruise control, maar beter dan geen bagage natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:11
Eboera schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:19:
[...]

Blijft toch apart, mijn vrouw maakt een ritje van 22km en komt om 8 uur aan. Status om 10 uur:
[Afbeelding]

En status nu:
[Afbeelding]

Toch weer 3% minder lading en dat zonder dat de auto maar iets doet
Ik had gisteren precies hetzelfde auto geparkeerd en stond op 28% ook op de app en paar uur later ook op 25% heel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
KMvrtr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Geen idee. Viel mij ook op dat het nergens te krijgen lijkt.
Heb je wel een trekhaak? Dan kan je ook een trekhaakkoffer gebruiken.
Is ook nog vriendelijker voor je verbruik.
Zit je wel de hele rit zonder actieve veiligheidssystemen en cruise control, maar beter dan geen bagage natuurlijk....
Nou dat is het inderdaad, liever geef ik de ACC niet op als ik naar Zuid Europa rij. Dan zijn die systemen juist deel van de ervaring en ook verlichting van de rijtaak op een lange rit. Maar als het puntje bij het paaltje komt dan zal ik inderdaad een trekhaakkoffer moeten overwegen, want die trekhaak heb ik wel.

system setup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
Na 6 weken in het bezit van de KIA Niro EV, steen tegen de voorruit en een flinke ster als resultaat. Dealer geeft aan dat de ruit vervangen moet worden om verder inscheuren te voorkomen. Na een paar dagen telefoontje van de dealer: de voorruit is niet te leveren en ze weten zelfs niet aan te geven wanneer deze wel leverbaar is. Dat is toch niet te geloven dat deze auto nu al ruim een jaar rond rijdt en er nergens de juiste voorruit geleverd kan worden.

Dus toch maar ster laten repareren en hopen dat deze niet verder inscheurt, wachtende op een nieuwe voorruit .... ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MajaMestreech schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:25:
Na 6 weken in het bezit van de KIA Niro EV, steen tegen de voorruit en een flinke ster als resultaat. Dealer geeft aan dat de ruit vervangen moet worden om verder inscheuren te voorkomen. Na een paar dagen telefoontje van de dealer: de voorruit is niet te leveren en ze weten zelfs niet aan te geven wanneer deze wel leverbaar is. Dat is toch niet te geloven dat deze auto nu al ruim een jaar rond rijdt en er nergens de juiste voorruit geleverd kan worden.

Dus toch maar ster laten repareren en hopen dat deze niet verder inscheurt, wachtende op een nieuwe voorruit .... ooit.
Bij mijn Kia dealer stond ook een Niro EV in die groen/teal achtige kleur. Gaven aan dat er een oneffenheid in de lak zit en hij al drie maanden daar staat voor verkoop, maar dat het kleurstiftje maar niet geleverd wordt 8)7

Te bizar dat er basic onderdelen zo slecht te leveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:50
MajaMestreech schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:25:

Hoi, ik werk zelf bij een ander Automerk, maar autoruiten zijn al maanden lang, ook bij diverse andere merken, erg slecht leverbaar. Wij hebben soms backorders van enkele maanden op een ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
landy1 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Hoi, ik werk zelf bij een ander Automerk, maar autoruiten zijn al maanden lang, ook bij diverse andere merken, erg slecht leverbaar. Wij hebben soms backorders van enkele maanden op een ruit.
Het hoort wellicht bij deze tijd en dus heeft het ook geen zijn om bij de autoruit specialisten te gaan shoppen. Afwachten dus maar; ben ik toch gewend na 50 weken wachten op de auto zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:50
MajaMestreech schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:20:
[...]

Het hoort wellicht bij deze tijd en dus heeft het ook geen zijn om bij de autoruit specialisten te gaan shoppen. Afwachten dus maar; ben ik toch gewend na 50 weken wachten op de auto zelf 8)7
Heb onze Niro Edition Line nu vanaf begin januari in bestelling staan. Was natuurlijk door het werken bij een autodealer al wel bekend met lange levertijden en de willekeur hierin, maar blijft vervelend. Ook bij ons (Jaguar en Land Rover/Range Rover) een grote loterij wanneer auto’s (en vaak ook bepaalde onderdelen) binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

*bookmarked*. Ik rij sinds september vorig jaar in de nieuwe Niro EV ( Executiveline ). Ik heb intussen er een kleine 24000 kilometer op zitten zonder al te veel problemen.

Zombiemode heb ik afgelopen winter last van gehad en bij heel koud weer ook dat SOS bovenin ging en bleef branden totdat de auto goed op temperatuur was. Blijkbaar is er ook een noodaccu speciaal voor de SOS mode/dienst van de auto, en die accu vind lage temperaturen blijkbaar ook niet fijn.

Het enige echte probleem wat ik nu heb is dat mijn auto een piepend ( vergelijkbaar met een jonge vogel ) geluid maakt onder acceleratie tussen 30 tot 100km/uur, alsof er een lager droog loopt. Intussen bij de dealer geweest waar het geluid ook is geconstateerd, herkend iemand dit probleem ook?

Ik kan jammer genoeg pas begin juli terecht bij de dealer voor dit probleem en de 30.000km onderhoudsbeurt. Ze hebben overigens een hele week gereserveerd voor dit issue omdat ze zelf ook geen idee hebben waar dit piepend geluid vandaan komt.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vraagje over de dakdragers.
Ik zie bij Thule meerdere modellen geschikt voor SG2, wat volgens mij het nieuwe model is. Echter geven inmiddels twee bedrijven/verkooppunten aan dat dit niet voor de EV zou zijn.
Zit er nog verschil tussen de benzine/hybride/elektrische qua dakrails?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FyyJn1RMhN5L7_kSpR1lTdX9Dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bElzQD0kwsp3bP0m310IP8OP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan S 2301
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-07-2023
Hoi, ben nieuw op dit forum
Rijdt Ev die ik 30-11-22 op naam kreeg. Afspraak gemaakt om de ruis in mijn opendak ( als ie gesloten is ) aan te pakken en ik krijg ook de update om de zombie mode problemen te tackelen. Vandaag nieuw probleem. Ik kan de auto niet meer in i-pedal stand krijgen. Hij gaat naar 75% regeneratief en dan houdt het op. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 21:00
Ik heb mijn KIA Niro EV nu bijna 2 maanden en de afgelopen 2 weken zijn we er mee op vakantie geweest naar het Harz gebergte in Duitsland. Dus tijd om eens wat ervaringen te delen mbt de auto maar ook het laden. Dit was onze eerste lange reis en ook is De Niro onze eerste EV.

De route
We hebben een roadtrip gemaakt met verschilde stops, Hamelen, Hildesheim, Goslar, Ballenstedt, Halle, Leipzig en via Hannover weer terug. Op de heenweg veel via de snelweg en daarna veel binnendoor. De laadinfrastructuur in Duitsland (en dan met name het oost) is een stuk minder dan hier in Nederland maar er rijden ook een stuk minder EV’s

Het laden
Eigenlijk helemaal geen issues gehad maar ik had het ook goed voorbereid. Onderweg in Osnabrück bij een snellader gestaan op zowel de heen als terugweg. En toen gelijk boodschappen gedaan (DM & Rewe) en wat gegeten bij de bakker. In die 45 minuten kun je daarna weer prima verder, de Niro is geen snellaadwonder maar ik ben op vakantie en heb geen haast. Verder veel in kleine plaatjes geladen die we wilden bekijken. Dan de auto bij een normale AC lader geparkeerd, dan 3/4 uur het stadje in en weer verder. Ging allemaal prima en op sommige plekken mag je zelfs gratis (wel blauwe kaart) staan tijdens het laden.

Laadpassen
We rijden de auto privé dus we letten wel op de kosten. Ik heb een aantal laadpassen:
Engie/Lastmile solutions; bijna overal dekking en in de meeste gevallen de beste tarieven. Deze heb ik dus het vaakst gebruikt
Shell/Newmotion; heb ik een keer gebruikt bij Shell AC charger. Is over het algemeen wat duurder maar goede dekking
KIA Charge; heb ik ook een keer gebruikt. Goede dekking maar echt de duurste behalve in Hildesheim
Maingau; heb ik ook een keer gebruikt. Heeft bijna overal hetzelfde tarief en goede dekking
Verder heb ik ook nog E-Flux & Freshmile passen, niet gebruikt en bijna geen dekking in Duitsland

Verbruik
Qua gemiddeld verbruik ben ik op 13.5 kW/100km uitgekomen. Ik heb daarbij altijd de i-Pedal aan en rij bijna altijd op de ACC. Ik rij standaard in de ECO mode dat is snel genoeg voor mij en verder op de snelweg rond de 100km/h. Dat deed ik ook in Duitsland alleen bij het inhalen van vrachtwagens op stukken waar de snelheid onbeperkt is soms even wat harder gegaan. Het is een kwestie van goed in de spiegels kijken omdat ik anderen niet onnodig in de weg wil zitten, soms komen ze echt heel hard aanzetten.

De auto
De Niro is een heerlijke reiswagen voor lange ritten, we reden voorheen in de auto met handbak en dan is een automaat toch wel heerlijk. Zeker in de bergen van de Harz waar het aardig heen en weer en op en neer gaat kun je alles met 1 pedaal doen. En dat is zo relaxed zo, ook op snelwegen waar het wat drukker is is het heerlijk om de auto het werk te laten doen. SCC aan en gewoon de auto voor je volgen, dat heb ik ook op binnendoor wegen vaak gedaan want vaak heb je toch dat de snelheid van 100 naar 70 gaat en v.v.

Wat vond ik minder?
Geen enkele auto is perfect, ook de Niro niet. De volgende zaken zijn voor mij minpunten:
Ik vind de achtervering erg soft en die deint na bij grote oneffenheden.
De verkeersbordherkenning zit er in zo’n 50% van de gevallen mis. Hij ziet borden naast de snelweg en soms geeft hij snelheden weer waar ik me afvraag waar die vandaan komt
De SCC is fijn maar ik neem liever zelf de controle over als je in de verte al vertraging ziet. Als je dat niet doet dan stormt de Niro op de file af om vervolgens in de ankers te gaan. Daar heb ik een enkel aan.
Ik heb een paar keer gehad dat de auto de snelheid van de verkeersborden overnam terwijl ik dat uit heb staan.

Verder perfecte vakantie gehad en de Niro EV heeft daar zeker aan bijgedragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrTheWheel
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-09 09:25
Ik krijg (hopelijk) eind juli 2023 mijn Zwarte Niro-EV ExecutiveLine maar heb een aantal vragen:

1)
Ik zou Apple CarPlay graag draadloos willen gebruiken (iPhone lekker op de draadloze oplader). Nu weet ik dat daar apparaatjes voor bestaan en ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft én of je dan gebruik kunt maken van meerdere iPhones (vrouw, kind, ikzelf)??? Merk, type, verkoper?

2)
In mijn buurt zijn een paar KIA eigenaren waarvan de auto achteruit rijdend een ponk ponk geluid maakt. Dit tot grote ergernis van de buurtbewoners. Ik zou daar graag niet mijn geponk aan willen toevoegen. Heeft iemand ervaring met het uitschakelen of dempen van de luidspreker? Is de KIA dealer te bewegen om dit te doen?

3)
Ik wil(de) graag iets grotere velgen onder mijn Niro-EV (gewoon omdat het leuk staat) maar volgens de dealer scheelt dit tot wel 50Km bereik!? Ik snap niet waarom dat is en waarom de EV6, Tesla's enz. tot wel 21" velgen (kunnen) hebben en het op die auto's blijkbaar geen range scheelt. Heeft iemand ervaring met grotere velgen onder de Niro-EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
mrTheWheel schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:24:
Ik krijg (hopelijk) eind juli 2023 mijn Zwarte Niro-EV ExecutiveLine maar heb een aantal vragen:

1)
Ik zou Apple CarPlay graag draadloos willen gebruiken (iPhone lekker op de draadloze oplader). Nu weet ik dat daar apparaatjes voor bestaan en ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft én of je dan gebruik kunt maken van meerdere iPhones (vrouw, kind, ikzelf)??? Merk, type, verkoper?

2)
In mijn buurt zijn een paar KIA eigenaren waarvan de auto achteruit rijdend een ponk ponk geluid maakt. Dit tot grote ergernis van de buurtbewoners. Ik zou daar graag niet mijn geponk aan willen toevoegen. Heeft iemand ervaring met het uitschakelen of dempen van de luidspreker? Is de KIA dealer te bewegen om dit te doen?

3)
Ik wil(de) graag iets grotere velgen onder mijn Niro-EV (gewoon omdat het leuk staat) maar volgens de dealer scheelt dit tot wel 50Km bereik!? Ik snap niet waarom dat is en waarom de EV6, Tesla's enz. tot wel 21" velgen (kunnen) hebben en het op die auto's blijkbaar geen range scheelt. Heeft iemand ervaring met grotere velgen onder de Niro-EV?
- AAwireless schijnt goed te werken.

- Is niet uit te zetten, bij voorganger is dit wel mogelijk geweest. Ik was er in het begin ook huiverig voor maar vind het geluid op de nieuwe Niro EV wel meevallen en eigenlijk soms ook wel verrekte handig. Het gebeurd nog best vaak zeker op drukke parkeerterreinen dat mensen je echt niet horen als je achteruit rijd omdat je een EV rijd.

Je buren zijn dan wel mensen die erg gevoelig voor geluid zijn. Kan me voorstellen dat het midden in de nacht wat minder prettig is met een open raam in de zomer. Maar deze mensen zullen zich dan ook storen aan andere geluiden in de nacht, zoals schreeuwende mensen en feestjes of wat denk je van airco`s en warmtepompen.

- Ook andere merken hebben range verlies, hoe groter de velg en dus de band hoe meer contact en dus verlies of je dat er voor over hebt moet je zelf bepalen. Het is wel zo dat het ene merk er gevoeliger voor is en dat het design van de velg daarbij een rol speelt. Tesla heeft bijvoorbeeld een soort van kappen op de velgen zitten wat aerodynamica weer ten goede zou moeten komen. Vanuit de dealer kun je het volgens mij ook niet krijgen. De EV heef standaard 17 inch, de hybrid standaard 16 inch maar kan optioneel op 18 inch gezet worden vanuit de dealer. Ik ben het met je eens dat 17 inch wat mager is en dat het best een maatje groter had gemogen, maar daar zal Kia vast wel een reden voor gehad hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door glas86 op 06-06-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
De draadloze oplader maakt bijzonder veel geluid. Is dat normaal? Daarnaast ook verrekte langzaam.
Gebruik nu een USB-c - lightning kabeltje wat prima werkt.

Donderdag naar de dealer voor zombie modus. Zal vragen of dit normaal is qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Vandaag de auto eens via de app vooraf laten koelen. Ik had de instelling op 19.5 graden ingesteld staan. De auto is ongeveer een kwartier bezig geweest met koelen. Ik verwachtte eigenlijk in een soort van vrieskist te stappen maar merkte eigenlijk vrijwel nauwelijks dat de auto heeft staan koelen. Doe ik iets verkeerd en kan ik verder nog instellingen hiervoor aanpassen of is het een geven dat met deze temperaturen de auto gewoon snel weer opwarmt? Kan ik de auto ook laten koelen totdat ik instap i.p.v. de 15 min?

De airco zelf werkt verder prima en houd de auto goed koel.

[ Voor 5% gewijzigd door glas86 op 06-06-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:59

Griffin

Is mythical

Source90 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:26:
De draadloze oplader maakt bijzonder veel geluid. Is dat normaal? Daarnaast ook verrekte langzaam.
Gebruik nu een USB-c - lightning kabeltje wat prima werkt.

Donderdag naar de dealer voor zombie modus. Zal vragen of dit normaal is qua geluid.
Of de draadloze oplader veel geluid maakt weet ik niet, want ik heb het niet. Wat ik wel weet is dat in mijn vorige auto (Octavia uit 2018) het draadloos laden geen geluid maakte maar wel erg traag ging.
Zelf gebruik ik gewoon een draadje (ook voor AA) en tegelijkertijd Flitsmeister (telefoon zit in een houder rechts naast het scherm)
glas86 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:35:
Vandaag de auto eens via de app vooraf laten koelen. Ik had de instelling op 19.5 graden ingesteld staan. De auto is ongeveer een kwartier bezig geweest met koelen. Ik verwachtte eigenlijk in een soort van vrieskist te stappen maar merkte eigenlijk vrijwel nauwelijks dat de auto heeft staan koelen. Doe ik iets verkeerd en kan ik verder nog instellingen hiervoor aanpassen of is het een geven dat met deze temperaturen de auto gewoon snel weer opwarmt? Kan ik de auto ook laten koelen totdat ik instap i.p.v. de 15 min?

De airco zelf werkt verder prima en houd de auto goed koel.
Ik heb het zelf 1 keer geprobeerd en ik merkte ook niet extreem veel voor mijn gevoel... echter de blazer deed daarna niet veel (ook het verschil in range (ac aan/uit) was erg klein). Om die reden denk ik dat er wel iets gedaan is.
Wat ik zelf gemerkt heb is dat zodra de voorverkoeling klaar is (en dat duurt idd iets van 15min) alles stopt en dus de auto in de zon erg snel weer op gaat warmen. Ik ga bij de volgende keer de auto gewoon lekker op standje 17 graden zetten maar goed timen dat ik echt instap als deze klaar is (wel rekening houdend met de Zombiemodus... dus niet te vroeg (ik ga de 22e pas na de dealer voor de update))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
In het verleden vaak problemen gehad met Android Auto. Telefoon reageert niet is dan de melding. Vandaag twee ritten gemaakt van ruim 50 min. Tot mijn grote verbazing geen enkele uitval gehad! Terwijl dit normaal gesproken altijd het geval is.

Ik heb nog steeds dezelfde telefoon en dezelfde usb kabel. Wel heeft de telefoon wat updates gehad en zijn we ondertussen alweer wat verder kwa versie AA.

Daarnaast heeft de auto de zogenaamde zombie update gehad + nog een update extra waarbij de medewerker van de dealer mij niet wist te vertellen waarvoor deze was. Zal het toestel zijn of heeft Kia de problemen opgelost of zat het toch in AA/mijn toestel of een combi.

Misschien juich ik te vroeg maar vooralsnog ben ik hier erg blij mee.

[ Voor 4% gewijzigd door glas86 op 07-06-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Jan S 2301 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:24:
Hoi, ben nieuw op dit forum
Rijdt Ev die ik 30-11-22 op naam kreeg. Afspraak gemaakt om de ruis in mijn opendak ( als ie gesloten is ) aan te pakken en ik krijg ook de update om de zombie mode problemen te tackelen. Vandaag nieuw probleem. Ik kan de auto niet meer in i-pedal stand krijgen. Hij gaat naar 75% regeneratief en dan houdt het op. Herkent iemand dit?
Ik heb sinds gisteren de auto en dit herken ik ook. Hij deed het gisteren tijdens één rit toen ik de auto liet zien aan iemand, maar daarvoor en daarna is het mij niet gelukt om na de zwaarste regeneratiestand de i-pedalstand te selecteren. Ik weet niet wat ik fout doe, de flipper doet gewoon niks meer als hij al in de zwaarste stand staat. Zijn er nog meer?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Markicks schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Ik heb sinds gisteren de auto en dit herken ik ook. Hij deed het gisteren tijdens één rit toen ik de auto liet zien aan iemand, maar daarvoor en daarna is het mij niet gelukt om na de zwaarste regeneratiestand de i-pedalstand te selecteren. Ik weet niet wat ik fout doe, de flipper doet gewoon niks meer als hij al in de zwaarste stand staat. Zijn er nog meer?
Hier ook een paar keer gehad, maar na eventjes de linker flipper ingedrukt houden alsnog in i-pedal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Markicks schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Toevallig 100% batterij of iets daaronder? Dan werkt regeneren bijna niet en i-pedal ook niet. Je krijgt dan een bericht in het scherm als je aan de flippers zit of probeert te regeneren.

[ Voor 7% gewijzigd door glas86 op 09-06-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
2xdehelft schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

MKBD versie is 03.44 (valt net buiten beeld)

Dit is dus NA de zombie update, die daadwerkelijk helpt!

Ben benieuwd wat jij / anderen hebben...
Ik heb 26-04 zelf de december update gedaan middels usb-stick, toen had ik precies dezelfde gegevens zoals op deze foto’s.
Vandaag is de auto naar de garage geweest voor de zombie-update, er is qua deze gegevens niets gewijzigd. De dame zei ook dat er een kaart update had plaats gevonden, ook de kaartversie is ongewijzigd 🤔. Ook is er een terugroepactie voor een verkeerde (oranje)sticker, geen idee welke.

Qua batterij percentage is er ook vrijwel niets gezag. Terwijl ik wel via de app kon zien dat motorkap en deur geopend waren…

[ Voor 9% gewijzigd door Exterminator op 09-06-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Exterminator schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Ik heb 26-04 zelf de december update gedaan middels usb-stick, toen had ik precies dezelfde gegevens zoals op deze foto’s.
Vandaag is de auto naar de garage geweest voor de zombie-update, er is qua deze gegevens niets gewijzigd. De dame zei ook dat er een kaart update had plaats gevonden, ook de kaartversie is ongewijzigd 🤔. Ook is er een terugroepactie voor een verkeerde (oranje)sticker, geen idee welke.

Qua batterij percentage is er ook vrijwel niets gezag. Terwijl ik wel via de app kon zien dat motorkap en deur geopend waren…
Ik zag ook geen veranderingen kwa kaartnummers of andere versies na de zombie update. Wel is er gelijktig ook een andere update geïnstalleerd die klaar stond voor de auto. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waarvoor. Een update voor de kaarten lijkt mij niet het geval. Op update.kia.com staat nog steeds de december versie dus die hebben we beide al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:11
Die sticker is voor de zekeringkast naast het stuur, mijne zat ook een verkeerde op. Is met de zombie update vervangen.
Exterminator schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
glas86 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:27:
[...]

Ik zag ook geen veranderingen kwa kaartnummers of andere versies na de zombie update. Wel is er gelijktig ook een andere update geïnstalleerd die klaar stond voor de auto. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waarvoor. Een update voor de kaarten lijkt mij niet het geval. Op update.kia.com staat nog steeds de december versie dus die hebben we beide al.
Wel zombie probleem verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Hier ook drie updates uitgevoerd. Zombie mode, kaart update en inderdaad een update waarvan hij niet wist wat het precies was. Hij kon iets terugvinden over battery management, maar daar was alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Wat is de service beurt interval die jullie dealers aanhouden? In de App staat twee jaar, dealer geeft echter wel een jaar aan. 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Source90 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:39:
Vraagje over de dakdragers.
Ik zie bij Thule meerdere modellen geschikt voor SG2, wat volgens mij het nieuwe model is. Echter geven inmiddels twee bedrijven/verkooppunten aan dat dit niet voor de EV zou zijn.
Zit er nog verschil tussen de benzine/hybride/elektrische qua dakrails?

[Afbeelding]
Ik heb deze:
https://dakdragerland.nl/...-modula-mod-closed-221281

werken perfect. Blijven zitten, zijn eenvoudig te monteren en na 1 keer afstellen, zo op te bergen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
glas86 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:34:
[...]

Toevallig 100% batterij of iets daaronder? Dan werkt regeneren bijna niet en i-pedal ook niet. Je krijgt dan een bericht in het scherm als je aan de flippers zit of probeert te regeneren.
Op de terugweg de suggesties geprobeerd maar helaas. Ik zie wel het streepje naar max gaan als ik hem ingedrukt houdt maar geen i-pedal. Batterijniveau 60% dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien maar eens contact opnemen met de dealer, die zouden me na een week sowieso nog bellen of alles in orde is.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Exterminator schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Wel zombie probleem verholpen?
Yep, preconditionering via de app gaat tot op heden zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
M2M schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:08:
[...]

Ik heb deze:
https://dakdragerland.nl/...-modula-mod-closed-221281

werken perfect. Blijven zitten, zijn eenvoudig te monteren en na 1 keer afstellen, zo op te bergen.
Maar dat is het oude model Niro.
Bedoel je nu dat die ook op de nieuwe Niro EV passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Zijn de dakrails verandert?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Oude model zijn van aluminium, nieuwe model hebben ze bezuinigd naar kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Ik heb de kitset K892 die gefixeerd op de bevestigingspunten kan worden besteld samen met de Yakima Flushbar dakdragers. Ik hoor vandaag dat ze begin volgende week vermoedelijk binnen komen. Dus dat is eerder dat vooraf gedacht. 👍🏼

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Markicks schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:04:
Ik heb de kitset K892 die gefixeerd op de bevestigingspunten kan worden besteld samen met de Yakima Flushbar dakdragers. Ik hoor vandaag dat ze begin volgende week vermoedelijk binnen komen. Dus dat is eerder dat vooraf gedacht. 👍🏼
Is een linkje naar je aankoop mogelijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Gisteren bij kia van Mossel in Zwolle geweest voor de zombie bug update. (Executiveline is van april 2023), medewerker daar zei dat er 5 updates zijn gedaan en alles nu up to date is.

2 voor bms (battery management system)
1 voor het elektrische kofferbak mechanisme
1 voor zombie modus en de laatste wist de medewerker ook niet wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-09 15:55
Vandaag pop up gekregen in het scherm iets van " plan onderhoudsbeurt nog 1053 km". Volgens instellingen auto beurt bij 15000 km.
Op de site van kia staat:
Kleine onderhoudsbeurt € 290 (leuk bedrag voor een EV, tijdsbestek onderhoud zou iets van 40 a 60 min zijn. Mocht dit de prijs zijn voor eenPHEV, op "mijnKia" staat toch echt dat ik een EV heb).
Elke 30.000 KM of 24 maanden

Toch maar met de dealer gebeld. Konden me ook geen overduidelijk antwoord geven. Uiteindelijk zei de balimedewerker 15000 km en we zijn nu bezig met plannen in September (dus plek over 3 mnd). Zei toen tegen de goede man : "dan staat het verkeerd op de site van Kia. Lijkt me handig dat jullie dat aanpassen".

Op mijn vraag "hoe zit het dan met de garantie, rijd maandelijks zo'n 3500 km". Zou dan ca. 10K over de onderhouds interval gaan. Hier kon de goede man geen antwoord op geven. Hij zal het uitzoeken voor me en terug bellen. Dus afwachten maar hoe snel ze antwoord hebben.

Zelf nog maar eens gekeken wat er in het onderhoudsboekje staat. Daar staat op een ingeplakte sticker:
" Uw persoonlijke onderhoudsschema op basis van 15.000 km per jaar; onderhoudsinterval : 24 mnd of 30.000 km.

Wacht wel even het telefoontje af van hoe of wat en daarna plan ik in voor de mnd September 30.000K kleine beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
boelie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:27:
Vandaag pop up gekregen in het scherm iets van " plan onderhoudsbeurt nog 1053 km". Volgens instellingen auto beurt bij 15000 km.
Kleine onderhoudsbeurt € 290 (leuk bedrag voor een EV, tijdsbestek onderhoud zou iets van 40 a 60 min zijn. Mocht dit de prijs zijn voor eenPHEV, op "mijnKia" staat toch echt dat ik een EV heb).

Toch maar met de dealer gebeld. Konden me ook geen overduidelijk antwoord geven. Uiteindelijk zei de balimedewerker 15000 km en we zijn nu bezig met plannen in September (dus plek over 3 mnd). Zei toen tegen de goede man : "dan staat het verkeerd op de site van Kia. Lijkt me handig dat jullie dat aanpassen".

Op mijn vraag "hoe zit het dan met de garantie, rijd maandelijks zo'n 3500 km". Zou dan ca. 10K over de onderhouds interval gaan. Hier kon de goede man geen antwoord op geven. Hij zal het uitzoeken voor me en terug bellen. Dus afwachten maar hoe snel ze antwoord hebben.

Zelf nog maar eens gekeken wat er in het onderhoudsboekje staat. Daar staat op een ingeplakte sticker:
" Uw persoonlijke onderhoudsschema op basis van 15.000 km per jaar; onderhoudsinterval : 24 mnd of 30.000 km.

Wacht wel even het telefoontje af van hoe of wat en daarna plan ik in voor de mnd September 30.000K kleine beurt.
Hier ook de vraag uitstaan voor de kosten kleine beurt.

Bij de oude e-Niro is deze 70¤ excl. BTW bij mijn dealer. Hij vond het ook al frappant dat deze bij het nieuwe model een 4-voud hoger ligt en is het aan het navragen.

Van de oude e-Niro incl. BTW (in 2021):
Afbeeldingslocatie: https://www.kiaclub.nl/uploads/monthly_2022_09/image.thumb.png.47f592db1078c54c938f4aa6fc960dc5.png

Ik heb nu een begroting staan voor een kleine beurt van €290.
Dikke doei 8)7
Ik laat het ze eerst maar uitzoeken bij Kia en tot die tijd verplaats ik de afspraak vooruit.
Trouwens identiek aan de grote beurt, zou volgens de dealers die ik gebeld heb een "fout in het systeem zijn". Maar wat de daadwerkelijke kosten zijn, weet niemand..

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 14-06-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
boelie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:27:

Ik heb dit ook gezien. Op alle papieren bij de auto geleverd staat 1e kleine beurt 30000 km of 2 jaar, terwijl in de auto zelf 15000 km en 1 jaar staat. Lijkt mij dat dit is ingesteld voor een HEV of PHEV.

Ik ben wel nieuwsgierig wat ze dan gaan doen voor die beurt. Zie hieronder wat er bij mij in "Mijn KIA" aan onderhoudsbeurten staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37qmS1EBoCr5UF549TFZ96hVx1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gb1CMIo1eFd4fYpX7LcIgMOM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MajaMestreech schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Ik heb dit ook gezien. Op alle papieren bij de auto geleverd staat 1e kleine beurt 30000 km of 2 jaar, terwijl in de auto zelf 15000 km en 1 jaar staat. Lijkt mij dat dit is ingesteld voor een HEV of PHEV.

Ik ben wel nieuwsgierig wat ze dan gaan doen voor die beurt. Zie hieronder wat er bij mij in "Mijn KIA" aan onderhoudsbeurten staat.

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde lijstje (met april). Wanneer werd jij eigenaar van de Niro? Volgens mij klopt dit ook niet, mijn Niro EV is namelijk van 1 oktober 2022 en zou daarmee 1 oktober 2024 als onderhoudsdatum moeten hebben, lijkt mij.
Staat nu Apr/2025, Aprl/2027, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4o06vjh89L5EtHo8K84YCKuuX0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5sJoy3mVUZqVL6sUoSXeFEiM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dok26b4UJUe0yZjqjXORGfD2t34=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2rTNMcwwjfF4g3olKMe0u0bx.png?f=fotoalbum_tile

Ik heb nu een mail eruit richting Kia, ben benieuwd..

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 14-06-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Er is een nieuwe update beschikbaar voor het infotainment systeem. Zit nu de optie in dat bij het inplannen van een route eventuele benodigde laadstoppen ook meegepland worden. Verder volgens mij weinig nieuws.

Heb de installatie nog niet uitgevoerd.

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/dNh7lW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8VlEpoxvJz85XJpTJTMxf77_Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhJNaQ7L8h5CpzUIZxzeRwqb.jpg?f=fotoalbum_large

Van 19% naar 81% valt me niet eens tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Source90 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde lijstje (met april). Wanneer werd jij eigenaar van de Niro? Volgens mij klopt dit ook niet, mijn Niro EV is namelijk van 1 oktober 2022 en zou daarmee 1 oktober 2024 als onderhoudsdatum moeten hebben, lijkt mij.
Staat nu Apr/2025, Aprl/2027, etc.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb nu een mail eruit richting Kia, ben benieuwd..
Mijne is van 13-04-2023. Klopt precies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
glas86 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:47:
Er is een nieuwe update beschikbaar voor het infotainment systeem. Zit nu de optie in dat bij het inplannen van een route eventuele benodigde laadstoppen ook meegepland worden. Verder volgens mij weinig nieuws.

Heb de installatie nog niet uitgevoerd.

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/dNh7lW
Huh, heb gisteren nog gekeken en niet gezien. Bedankt. Dat wordt downloaden en installeren en kijken of je nu ver ver weg kunt navigeren en de navigatie de laadmomenten inpland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
MajaMestreech schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:06:
[...]

Huh, heb gisteren nog gekeken en niet gezien. Bedankt. Dat wordt downloaden en installeren en kijken of je nu ver ver weg kunt navigeren en de navigatie de laadmomenten inpland.
Dat zou nu wel de bedoeling moeten zijn :-)

Op basis van de release notes had ik in een half jaar tijd wel iets meer verwacht dan alleen dit. Maar wellicht wordt niet alles vermeld.

[ Voor 16% gewijzigd door glas86 op 14-06-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:41
Hmm gisteren nieuwe manier van zombiemodus ontdekt.

Ik stond te laden. Maar ik moest weg. Hou m’n pasje ervoor. Paal gaat op geel. Maak dan de fout door eerst de stekker uit de paal te trekken. En daarna uit de auto. Ik stap in.. zombie modus…

Irritante was dat ik net m’n uitrijkaartje had betaald. En binnen 15 minuten moet uitrijden. Dat redde ik dus niet.

Ik heb nu een dopsleutel in mn auto liggen om de accu min pool los te kunnen maken, in de hoop dat dat werkt voor de volgende keer. Wel irritant, 2e keer dat t gebeurt, eerst door op afstand te koelen en nu door de kabels verkeerd om los te koppelen.

[ Voor 25% gewijzigd door SeenD op 15-06-2023 09:34 ]

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
"Wat vervelend om te vernemen dat je van mening bent dat de onderhoudstarieven voor de Niro EV onjuist zijn.

De onderhoudstarieven die je in jouw mail noemt (290,-) komen overeen met de prijzen die Kia hanteert.
Het interval voor de e-Niro (het vorige model) is elk jaar of 15.000 km. Het onderhoudsinterval voor de Niro EV (het huidige model) is 30.000 km of 2 jaar. Het onderhoudsinterval is daarmee verruimd. Dit komt overeen met de garantievoorwaarden in het instructieboekje.
"

Pff. Lekker nietszeggend antwoord.
Totaal niet ingegaan op de vraag wat een vierdubbel tarief verantwoord. Mijns inziens hoeft er niet opeens vier keer zoveel werk gedaan te worden en zijn ze nog steeds (aldus dealers) 45-60 minuten bezig voor de vloeistoffen en dergelijke.

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 15-06-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Source90 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:42:
"Wat vervelend om te vernemen dat je van mening bent dat de onderhoudstarieven voor de Niro EV onjuist zijn.

De onderhoudstarieven die je in jouw mail noemt (290,-) komen overeen met de prijzen die Kia hanteert.
Het interval voor de e-Niro (het vorige model) is elk jaar of 15.000 km. Het onderhoudsinterval voor de Niro EV (het huidige model) is 30.000 km of 2 jaar. Het onderhoudsinterval is daarmee verruimd. Dit komt overeen met de garantievoorwaarden in het instructieboekje.
"

Pff. Lekker nietszeggend antwoord.
Totaal niet ingegaan op de vraag wat een vierdubbel tarief verantwoord. Mijns inziens hoeft er niet opeens vier keer zoveel werk gedaan te worden en zijn ze nog steeds (aldus dealers) 45-60 minuten bezig voor de vloeistoffen en dergelijke.
Dit antwoord zegt mij genoeg voor onze Niro-EV: om de 2 jaar of 30.000 km en niet zoals in de auto staat ingesteld. Ik ga dit dus aanpassen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
glas86 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Dat zou nu wel de bedoeling moeten zijn :-)

Op basis van de release notes had ik in een half jaar tijd wel iets meer verwacht dan alleen dit. Maar wellicht wordt niet alles vermeld.
Nieuwe update gedownload en geinstalleerd. Ging weer prima, nu gekozen voor starten als de EV wordt uitgezet en na een uurtje kreeg ik een melding in de app dat de update gereed was. Bij de release notes in de EV gaf hij slechts het toevoegen van laadstations in de navigatie aan als update. Geen andere updates.

In navigatie doel ingesteld in Frankrijk Normandie, zo'n 570 km. Navigatie komt dan met melding dat je dit niet gaat redden met de huidige capaciteit van de accu en vraagt of je laadstations wilt toevoegen. Dat lukt dan ook via een snelste of economische route en bij beiden wordt aangegeven welke laadstations gevolgd worden. Het eerste dat opvalt is dat deze route en laadstations verschillen van ABRP. Nog maar eens in detail gaan bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MajaMestreech schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Dit antwoord zegt mij genoeg voor onze Niro-EV: om de 2 jaar of 30.000 km en niet zoals in de auto staat ingesteld. Ik ga dit dus aanpassen in de auto.
Muah, ik ben er niet heel blij mee.

Wisselend per jaar €81 en 127 voor een kleine en grote beurt bij de oude e-Niro. Bij de Niro EV is dat dus elke 2 jaar €290, als je niet veel zal rijden.

Ik verwacht echter dat ik richting de 30.000 per jaar tot anderhalf jaar moet rijden, dat is dan elke (max) 18 maanden €290 voor wat smeermiddel/vloeistoffen, etc.
Grote en kleine beurt zijn nu beide 290€.

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 15-06-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Weet iemand hoe je die afdekkapjes van de dakrails af haalt? Wat is de beste manier? Ik ben bang om e.e.a. te beschadigen. 😬

Is inmiddels gelukt

[ Voor 8% gewijzigd door Markicks op 15-06-2023 20:11 ]

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:04
De nieuwe updates voor de Navigatie is uit vandaag: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList
Nu nog kijken of hij deze ook kan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Ik heb dit net ontvangen van de dealer;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Scheelt dan wel weer dat de eerste beurt ook pas 30k/2 jaar na aankoop hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:59

Griffin

Is mythical

Markicks schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:34:
Weet iemand hoe je die afdekkapjes van de dakrails af haalt? Wat is de beste manier? Ik ben bang om e.e.a. te beschadigen. 😬

Is inmiddels gelukt
Hoe heb je dit precies gedaan zonder dingen te beschadigen?

(ik heb het nu niet nodig, maar in de toekomst wel... dus handig alvast te weten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
In mijn golf had ik de optie dat zodra ik de auto in zijn achteruit zet de rechter spiegel naar de stoeprand draaide. Kan hier voor de Niro EV niets over vinden. Iemand enig idee of dit in te regelen is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrRobin
glas86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:14:
In mijn golf had ik de optie dat zodra ik de auto in zijn achteruit zet de rechter spiegel naar de stoeprand draaide. Kan hier voor de Niro EV niets over vinden. Iemand enig idee of dit in te regelen is?
Ja, je moet dan de zijspiegels in de L of R stand (op het instel joystickje) laten staan. Werkt heel fijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
MrRobin schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:50:
[...]

Ja, je moet dan de zijspiegels in de L of R stand (op het instel joystickje) laten staan. Werkt heel fijn idd
Is dit niet iets dat alleen de Executive uitvoering heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:37

Coffee

Coffee

SgtCaffran schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:58:
[...]

Is dit niet iets dat alleen de Executive uitvoering heeft?
Ik hoop het niet! Net zoals V2L :)

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin93w
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:56
MrRobin schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:50:
[...]

Heb dit geprobeerd, heb een DynamicPlusLine, en daar lijkt het niet te werken? Misschien toch inderdaad exclusief voor ExecutiveLine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
kevin93w schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:21:
[...]

Heb dit geprobeerd, heb een DynamicPlusLine, en daar lijkt het niet te werken? Misschien toch inderdaad exclusief voor ExecutiveLine?
Inderdaad in mijn DPL ook niet, dacht dat al een tijdje terug te hebben geprobeerd. Heel flauw dat soort opties altijd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:37

Coffee

Coffee

Stom! Ik zag op Reddit de suggestie dat dit werkt voor alle modellen met elektrische stoelen.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
  • Laatst online: 14-09 20:16
Markicks schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 20:11:
[...]

Op de terugweg de suggesties geprobeerd maar helaas. Ik zie wel het streepje naar max gaan als ik hem ingedrukt houdt maar geen i-pedal. Batterijniveau 60% dus daar kan het ook niet aan liggen. Misschien maar eens contact opnemen met de dealer, die zouden me na een week sowieso nog bellen of alles in orde is.
Weet je al meer?

Ik hoef telkens alleen even kort (tikje) aan de de linker flipper te trekken voor I-pedal. Werkt altijd. Begrijp dus niet zo goed waarom het bij jou niet wil werken. Lijkt me inderdaad vervelend. Want rijden met I-pedal is echt fijn!

Voor wat het waard is: ik heb bij de EV instellingen de Intelligente Recuperatie op 'zwaarst' staan. In de meter staat hij dan op drie streepjes. En als ik I-pedal inschakel door 1x te trekken aan de linker flipper op staat hij op vier = maximaal. En boven de meter staat er dan in groen I-pedal. Moet ik telkens opnieuw doen bij het starten. Ik kan I-pedal telkens in- en uitschakelen door 1 x kort (tikje) te trekken aan de linker flipper. Als ik Cruise control gebruik, dan schakelt I-pedal uit. En wanneer ik Cruise control weer uitschakel, gaat I-pedal direct weer aan.

[ Voor 0% gewijzigd door Kassie op 18-06-2023 20:25 . Reden: correctie ]

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
  • Laatst online: 14-09 20:16
SeenD schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:03:
Hmm gisteren nieuwe manier van zombiemodus ontdekt.

Ik stond te laden. Maar ik moest weg. Hou m’n pasje ervoor. Paal gaat op geel. Maak dan de fout door eerst de stekker uit de paal te trekken. .......... door de kabels verkeerd om los te koppelen.
Eh.. voor mij is nieuw dat dit verkeerd om is. Of dat er een specifeke volgorde is van koppelen/loskoppelen.

Ik haal altijd eerst de kabel van de paal en daarna uit de auto. Ik begin en eindig altijd bij de auto met het (los)koppelen van de kabels. Nooit probleem mee gehad.

Hoor dus graag waarom het anders moet.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin93w
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:56
Heeft iemand hier al via OTA de update van mei '23 ontvangen? Heb mijn DPL op 11/02 nog handmatig bijgewerkt naar versie 221223, als het goed is had dat de laatste (en voor mij enige) moeten zijn die handmatig moet toch? Tot op heden blijft de 'Bijwerken' knop uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
kevin93w schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:08:
Heeft iemand hier al via OTA de update van mei '23 ontvangen? Heb mijn DPL op 11/02 nog handmatig bijgewerkt naar versie 221223, als het goed is had dat de laatste (en voor mij enige) moeten zijn die handmatig moet toch? Tot op heden blijft de 'Bijwerken' knop uitgeschakeld.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, maar bij mij blijft het knopje 'Bijwerken' eveneens grijs, dus ik heb 'm inmiddels maar van de update-website gehaald en 'm op een USB-stick gezet. Verder nog niks mee gedaan overigens.
Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste