Toon posts:

Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:51
zikia7 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:52:
[...]

Ik herken dit inderdaad ook, maar vooral in de koude winterperioden. Het verschil wat ik zie varieert ook tussen 15 en 20%. Het viel mij op dat dit minder (8%) was bij warm weer vorige week.
Vandaag ook eens gemeten. Start SoC: 60%. Eind SoC: 79%. Geladen volgens auto 19% * 64.8 kW = 12.312 kW. Zappi heeft geladen 15.3 kW. Verlies: 24%. Wel allemaal van het zonnetje.
Valt me toch een beetje tegen .....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
MajaMestreech schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Vandaag ook eens gemeten. Start SoC: 60%. Eind SoC: 79%. Geladen volgens auto 19% * 64.8 kW = 12.312 kW. Zappi heeft geladen 15.3 kW. Verlies: 24%. Wel allemaal van het zonnetje.
Valt me toch een beetje tegen .....
De laadverliezen waren in dat andere draadje ook het grootst bij kleine hoeveelheden, probeer eens van 15% naar 90% en kijk dan wat de verliezen zijn.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MajaMestreech
MajaMestreech schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Zelf nog geen ervaring hiermee, maar stel me bij een langere rit het volgende voor. Je komt op een SoC van bv. 25% en zoekt dan naar een snellader in de buurt. Die selecteer je en je navigeert daar naar toe als tussenpunt. Vervolgens moet in de instellingen de "Conditioneringsmodus Batterij" natuurlijk AAN staan en dan zou de batterij conditionering aan moeten gaan. Dit is te controleren in het scherm Energieverbruik.

Ben benieuwd of dit zo werkt.
Het werkt inderdaad zoals beschreven. In ieder geval het navigeren naar een snellader en het starten van de accuverzorging. Of het snelladen nu ook sneller gaat heb ik niet getest.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:27
MarcelGo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:18:
[...]

Het is niet zo heel ingewikkeld, als je wilt snelladen weet je ongeveer (tot precies) waar, zodra je dat hebt bepaald progammer je dat in de navigatie, dan ben je altijd op tijd...als je het last minute besluit reken dan op minimaal 20 minuten voor je laadsessie.
Qua snelheid is het verschil erg afhankelijk van de buitentemperatuur, in de winter kan het zomaar 30kW zijn ipv 82kW, dat zijn serieus grote verschillen, in de zomer zal het verschil klein zijn.
Eigenlijk zet je de voorverwarming niet bewust aan maar programmeer je in de routeplanner je laadstop en gaat het vanzelf ;)
Ik gebruik al vele jaren tot volle tevredenheid Waze voor navigatie.
Ging er eigenlijk ook vanuit dat ik dat ook in de Niro ga doen.
Maar hoe goed is de nav van de Niro eigenlijk? En hoe goed /actueel is het kaartmateriaal?

Voor nu heb ik het idee dat ik alleen voor onderweg snelladen de navi van de Niro gebruik ivm voorverwarming van de batterij, maar dat ik verder gewoon Waze blijf gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
KMvrtr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Ik gebruik al vele jaren tot volle tevredenheid Waze voor navigatie.
Ging er eigenlijk ook vanuit dat ik dat ook in de Niro ga doen.
Maar hoe goed is de nav van de Niro eigenlijk? En hoe goed /actueel is het kaartmateriaal?

Voor nu heb ik het idee dat ik alleen voor onderweg snelladen de navi van de Niro gebruik ivm voorverwarming van de batterij, maar dat ik verder gewoon Waze blijf gebruiken.
Gewoon beide gebruiken en geluid uit zetten naar keuze... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KMvrtr
MarcelGo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Gewoon beide gebruiken en geluid uit zetten naar keuze... :)
Sowieso altijd het geluid uit!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:16
MajaMestreech schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Het werkt inderdaad zoals beschreven. In ieder geval het navigeren naar een snellader en het starten van de accuverzorging. Of het snelladen nu ook sneller gaat heb ik niet getest.

[Afbeelding].
Maakt het nog iets uit of je de snellader instelt als tussenpunt of als eindpunt? Ik zit er altijd mee te rommelen wil graag ruim van te voren dit al instellen maar krijg vaak alleen laders te zien die in de buurt zijn.

[Voor 9% gewijzigd door glas86 op 17-05-2023 10:10]

• MajaMestreech
glas86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Maakt het nog iets uit of je de snellader instelt als tussenpunt of als eindpunt? Ik zit er altijd mee te rommelen wil graag ruim van te voren dit al instellen maar krijg vaak alleen laders te zien die in de buurt zijn.
Je kunt het ook als tussenpunt instellen. Bij een volgende update van de kaarten zou het mogelijk zijn om van start tot eindpunt en daarbij de benodigde tussenpunten om te laden berekenen. Deze is in de US al beschikbaar en zou in juni/juli ook hier moeten komen.

• MajaMestreech
Bij de ACC ook iets ontdekt wat in eerste instantie handig lijkt, totdat je de twee snelheidsborden tegenkomt. Wat bedoel ik?
Je kunt de ACC instellen op precies de toegestane snelheid en dus ook het snelheidsbord dat wordt gedetecteerd; op de snelweg 100 km/h. Je ziet dan ook dat het NAV logo dan groen kleurt. Kom je een bord tegen met 120 km/h, dan schakelt de ACC automatisch over naar 120 km/h.

Mooi... zou je zeggen ... behalve als je 100 km/h hebt ingesteld en je komt dan een dubbel bord tegen met 100 en 120 km/h (en het is nog geen 19:00 uur). Dan mag je dus 100 rijden, maar de auto schakelt dan automatisch over op 120 km/h.
Dus voor ritjes over de nederlandse snelweg maar 101 km/h instellen op de ACC.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 23:27
MajaMestreech schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:59:
Bij de ACC ook iets ontdekt wat in eerste instantie handig lijkt, totdat je de twee snelheidsborden tegenkomt. Wat bedoel ik?
Je kunt de ACC instellen op precies de toegestane snelheid en dus ook het snelheidsbord dat wordt gedetecteerd; op de snelweg 100 km/h. Je ziet dan ook dat het NAV logo dan groen kleurt. Kom je een bord tegen met 120 km/h, dan schakelt de ACC automatisch over naar 120 km/h.

Mooi... zou je zeggen ... behalve als je 100 km/h hebt ingesteld en je komt dan een dubbel bord tegen met 100 en 120 km/h (en het is nog geen 19:00 uur). Dan mag je dus 100 rijden, maar de auto schakelt dan automatisch over op 120 km/h.
Dus voor ritjes over de nederlandse snelweg maar 101 km/h instellen op de ACC.
Even los van de ACC (die al gelijk rood kleurt bij 101); ik vind de afwijking op GPS snelheid wel fors. In mijn vorige auto was 104KMh 100KM/h op de GPS. Bij de Niro-EV zit dat al richting de 107. 55KM/h is ook 50KM/h.

Snap dat er vanuit veiligheid een marge in zit.. Maar voor een elektrische had ik wel verwacht dat dit minimaal zou zijn.

• MajaMestreech
Source90 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Even los van de ACC (die al gelijk rood kleurt bij 101); ik vind de afwijking op GPS snelheid wel fors. In mijn vorige auto was 104KMh 100KM/h op de GPS. Bij de Niro-EV zit dat al richting de 107. 55KM/h is ook 50KM/h.

Snap dat er vanuit veiligheid een marge in zit.. Maar voor een elektrische had ik wel verwacht dat dit minimaal zou zijn.
Waarop wordt je geflitst / bekeurd? Als dat de GPS snelheid is heb je een punt dat je je iets sneller zou kunnen voortbewegen. Als de snelheid van de auto klopt met een fout correctie, dan zit het wat mij betreft goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edoz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-05 16:05
Afgelopen weekend de oude e-niro ingeruild voor de nieuwe niro EV. De hond moet even wennen ;) Ben zeer tevreden met de auto! Is een stuk prettiger in rij ervaring! Weet iemand hoe je ipedal standaard kan aanzetten?

• MarcelGo
Helaas kan dat (nog?) niet, even de linker flipper na het starten...vooral voor je achteruit ingeschakeld hebt anders rolt ie zo door |:(

Die hond >:)

[Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 18-05-2023 07:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edoz
Bedankt voor de tip, inderdaad is dit ook wat ik heb uitgevonden, hopelijk verandert dit nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Edoz schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:06:
Afgelopen weekend de oude e-niro ingeruild voor de nieuwe niro EV. De hond moet even wennen ;)
Over honden gesproken: Ik wil graag overstappen op mijn eerste EV en bij de selectie-criteria komt steevast het aspect terug "hoeveel plek heeft de hond achterin"?
Nou hebben we momenteel een Renault Grand Scenic, die wel een heel riant hondenhok achterin heeft, dus iets wennen zal het wel worden.

Het lijkt wel alsof alle auto's tegenwoordig een schuine achterkant hebben, wat prima is voor bagage, maar niet voor een hond. Vanaf de plaatjes lijkt de Niro wel ruimte te hebben voor een hond, maar blijft lastig te beoordelen (om de een of andere reden gaan catalogus-plaatjes er altijd van uit dat je koffers of boodschappen of zo achterin doet, terwijl elke hondenbezitter weet dat koffers en boodschappen op de achterbank horen O-) )

Kan iemand iets zeggen over hoe comfortabel een hond van formaat labrador in de Niro-EV kan zitten, naar buiten kijken en zich een paar keer omdraaien voordat hij gaat liggen?

(ik ben nog niet met de hond bij de dealer geweest, denk ook niet dat ze het kunnen waarderen als ik "even wil passen"...)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edoz

Zoals je kan zien past mijn hond redelijk goed. Nu is mijn hond denk ik ietsje kleiner dan een labrador. Dit is ook van de redenen dat ik voor deze auto heb gekozen. Je kan de laadvloer ook lager instellen zodat de hond lager zit. Op de foto is dat niet zo. Ik heb daarnaast gekozen voor een laadvloer bescherming (zal ik zeker doen!) En extra led licht in de laadklep, ook zeker een aanrader.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Edoz schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:50:
[Afbeelding]

Zoals je kan zien past mijn hond redelijk goed. Nu is mijn hond denk ik ietsje kleiner dan een labrador. Dit is ook van de redenen dat ik voor deze auto heb gekozen. Je kan de laadvloer ook lager instellen zodat de hond lager zit. Op de foto is dat niet zo. Ik heb daarnaast gekozen voor een laadvloer bescherming (zal ik zeker doen!) En extra led licht in de laadklep, ook zeker een aanrader.
Dank je wel, dat geeft al wat meer concreet beeld. Laadvloer wat lager kan ook helpen, alhoewel het ook weer niet zo'n kuil moet worden waar hij in moet springen. Ik ga toch maar eens bij de dealer kijken naar de mogelijkheden....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 11:53

Blij met mijn horizontale afneembare trekhaak en fietsendrager. Afneembare trekhaak in Hasselt België voor slecht € 595,- . Jammer dat een boel veiligheids systemen niet werken, indien de trekhaak is gemonteerd, maar misschien komt daar nog een update voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edoz
Ik heb ook een afneembare trekhaak laten monteren maar daar geen last van. (Alleen als er ook daadwerkelijk een aanhanger aan hangt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

[BoSS] schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:20:
Wij rijden sinds november een Niro EV DPL en hebben vanaf het begin last van een lichte trilling in de auto bij snelheden boven 100 km/u (voelbaar via het stuur, de pedalen en eigenlijk de gehele auto).

De dealer heeft dit onderzocht, banden zijn al uitgelijnd, en stelt nu voor om de aandrijfassen te vervangen. Herkent iemand dit probleem wellicht? Is het logisch om de aandrijfas te vervangen?
Vandaag is de auto een dag weg geweest voor onderzoek. Er bleek hoogteslag in de achterbanden te zitten, waarschijnlijk door het hoge gewicht van de auto in combinatie met lang transport op zee (schijnt vaker voor te komen).

Achterbanden zijn vervangen en op het eerste gevoel lijkt het stukken minder, maar ik heb nog maar 15km snelweg terug gereden dus niet echt goed kunnen testen. To be continued!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glas86
Vandaag eindelijk bij de dealer geweest voor de zogenaamde "zombie" update wat eventuele problemen met het precondtioneren van de auto via de app zou moeten oplossen. De betreffende medewerker gaf aan dat naast deze update er nog een "andere" update openstond en dat deze ook meteen geinstalleerd moest worden om de zombie update te kunnen installeren. Helaas wist deze man mij niet te vertellen waarvoor deze update is.

Weten andere dit wellicht? Ben altijd nieuwsgierig naar release notes of change logs? Welke technical service bulletins staan er allemaal open voor de Niro. Heb wel wat gevonden op het internet maar nog geen sluitend antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:46
Hoe lang moest je wachten voor de update?

Ik ga half juni, mij werd verteld een dik uur, max 2. Maar als er nog voorvereiste updates geïnstalleerd moeten worden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glas86
MrRobin schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:06:
Hoe lang moest je wachten voor de update?

Ik ga half juni, mij werd verteld een dik uur, max 2. Maar als er nog voorvereiste updates geïnstalleerd moeten worden....
Voor alleen de update zal dat best kunnen kloppen. Ik heb de auto om half 11 gebracht en om 15:00 belde ze dat die klaar was. Ik heb er niet op gewacht en had ook nog wat andere kleine dingen waar ze naar moesten kijken. Volgens mij zijn ze er niet meteen aan begonnen kreeg via de connect app pas rond 13:00 het bericht dat mijn deuren open stonden 😀

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 06:34
Gisteren voor de 2de keer iets vreemds gehad na het laden, (toevallig?) bij dezelfde laadpaal.

Netjes afgemeld bij de paal en kabel ontkoppelt (eerst bij paal en toen bij de auto). Wanneer ik vervolgens de auto start komt ‘ready’ niet in beeld te staan en gaat de auto ook niet in de versnelling. Lijkt op de zombie modus.

Bij de eerste keer (enkele weken geleden) kabel opnieuw aangesloten en opnieuw aan-/afgemeld en auto deed het. Deze week ook gedaan, maar dat hielp dus niet. Na een minuut of 25 ging de auto gelukkig wel weer in de versnelling. Het lijkt wel alsof de laadsessie niet goed wordt afgesloten. Ook viel me op dat de kabel in de laadpaal wel gelocked was, maar van de auto kon ik hem gewoon uittrekken.

Ik heb voor 9 juni een afspraak bij de garage, volgens hun is dit niet de bekende zombie modus. Hoewel ze hopelijk wel ook deze update toepassen.

Iemand bovenstaande ook al eens gehad?

[Voor 13% gewijzigd door Exterminator op 25-05-2023 06:07]

• glas86
Exterminator schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 06:04:
Gisteren voor de 2de keer iets vreemds gehad na het laden, (toevallig?) bij dezelfde laadpaal.

Netjes afgemeld bij de paal en kabel ontkoppelt (eerst bij paal en toen bij de auto). Wanneer ik vervolgens de auto start komt ‘ready’ niet in beeld te staan en gaat de auto ook niet in de versnelling. Lijkt op de zombie modus.

Bij de eerste keer (enkele weken geleden) kabel opnieuw aangesloten en opnieuw aan-/afgemeld en auto deed het. Deze week ook gedaan, maar dat hielp dus niet. Na een minuut of 25 ging de auto gelukkig wel weer in de versnelling. Het lijkt wel alsof de laadsessie niet goed wordt afgesloten. Ook viel me op dat de kabel in de laadpaal wel gelocked was, maar van de auto kon ik hem gewoon uittrekken.

Ik heb voor 9 juni een afspraak bij de garage, volgens hun is dit niet de bekende zombie modus. Hoewel ze hopelijk wel ook deze update toepassen.

Iemand bovenstaande ook al eens gehad?
Vervelend verhaal, ik herken het zelf niet. Het feit dat de auto niet in de ready modus komt herken ik dan wel weer i.c.m. de zombie mode. Ik zou er in ieder geval op staan dat ze de update voor de zombie modus er gewoon opzetten. Helpt het niet voor dit, dan misschien wel voor eventuele toekomstige problemen bij het voor conditioneren van de auto. Voor mijn auto stonden zelfs nog twee updates klaar. Je auto moet gewoon up to date zijn. Lijkt me nooit verkeerd aangezien het rijdende computers zijn.

[Voor 4% gewijzigd door glas86 op 25-05-2023 09:22]

• rede
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-05 10:03
Ik dacht, dat je bij het aankoppelen van de kabel eerst de stekker in de laadpaal doet, en dan in de auto, en bij het afkoppelen eerst de auto loskoppelt, en dan de laadpaal. Als de kabel in de auto zit, maar niet in de paal, "zoekt" de auto communicatie met de paal en kan die niet vinden, dan kan het fout gaan. Klopt dit wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glas86
rede schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:15:
Ik dacht, dat je bij het aankoppelen van de kabel eerst de stekker in de laadpaal doet, en dan in de auto, en bij het afkoppelen eerst de auto loskoppelt, en dan de laadpaal. Als de kabel in de auto zit, maar niet in de paal, "zoekt" de auto communicatie met de paal en kan die niet vinden, dan kan het fout gaan. Klopt dit wel?
Ik koppel altijd eerst de auto los en dan pas de laadpaal. Reden hiervoor is omdat de auto anders opslot springt en ik de kabel er niet in krijg zonder eerst weer de auto te ontgrendelen. Bij het stoppen met laden doe ik dat weer andersom. Communicatie tussen auto en laadpaal vind volgens mij pas plaats als het laden daadwerkelijk gestart wordt. In mijn geval pas als ik mijn pas er langs haal, je hoort dan ook meteen dat de vergrendeling/ontgrendeling in werking treed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 06:34
rede schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:15:
Precies andersom, is eigenlijk met elk elektrisch apparaat zo.

Dus aanmelden: auto - laadpaal
Afmelden: laadpaal-auto

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 17:34
Exterminator schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Precies andersom, is eigenlijk met elk elektrisch apparaat zo.

Dus aanmelden: auto - laadpaal
Afmelden: laadpaal-auto
Is zeker geen wetmatigheid. Sterker nog, de meeste laadpalen stoppen automatisch de transactie wanneer je de laadkabel uit de auto verwijdert, scheelt weer het pasje er langs halen. :*)

• MajaMestreech
Vervolgvraag: wanneer bij een publieke laadpaal het laden gestopt is, kun je dan de kabel uit de laadpaal verwijderen? Indien ja, heeft dit nog nooit tot baldadigheid geleid dan dan je kabel wordt gesloopt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glas86
MajaMestreech schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:39:
Vervolgvraag: wanneer bij een publieke laadpaal het laden gestopt is, kun je dan de kabel uit de laadpaal verwijderen? Indien ja, heeft dit nog nooit tot baldadigheid geleid dan dan je kabel wordt gesloopt?
Nee, dit kan niet beide zijden zijn vergrendeld althans als je dit hebt ingesteld in je auto. Standaard ontgrendeld de auto namelijk als die klaar is met laden. Maar je kunt instellen dat de auto altijd vergrendeld is. Wordt pas ontgrendeld als je de pas er weer langs haalt. Is een dure hobby als ze er vandoor gaan met je laadkabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MajaMestreech
glas86 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Nee, dit kan niet beide zijden zijn vergrendeld althans als je dit hebt ingesteld in je auto. Standaard ontgrendeld de auto namelijk als die klaar is met laden. Maar je kunt instellen dat de auto altijd vergrendeld is. Wordt pas ontgrendeld als je de pas er weer langs haalt. Is een dure hobby als ze er vandoor gaan met je laadkabel.
Klopt, heb ik ook zo ingesteld in de auto dat hij altijd de kabel locked en niet alleen tijdens laden. Ik doe niet veel publiek laden meen dat bij die paar laadsessies de kabel in de paal al unlocked was. Maar zal dit bij een volgende sessie nog eens bekijken. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet65
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-05 22:29
Edoz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:48:
Ik heb ook een afneembare trekhaak laten monteren maar daar geen last van. (Alleen als er ook daadwerkelijk een aanhanger aan hangt)
Beste Edoz, begrijp ik goed uit je reactie dat jij een fietsendrager op de trakhaak kunt zetten, de stekker aansluit en daarna gewoon de cruise controle kunt gebruiken? Dat zou namelijk wel een doorbraak zijn … Hoor graag of je dat kunt bevestigen :)
Alleen de trekhaak monteren zou inderdaad geen effect hebben op de cruise controle, maar zodra je de stekker erin steekt vallen diverse comforttabele systemen uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 23:27
Piet65 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Beste Edoz, begrijp ik goed uit je reactie dat jij een fietsendrager op de trakhaak kunt zetten, de stekker aansluit en daarna gewoon de cruise controle kunt gebruiken? Dat zou namelijk wel een doorbraak zijn … Hoor graag of je dat kunt bevestigen :)
Alleen de trekhaak monteren zou inderdaad geen effect hebben op de cruise controle, maar zodra je de stekker erin steekt vallen diverse comforttabele systemen uit.
Lees het zelf juist als niet (zoals ieder ander);

"Alleen als er ook daadwerkelijk een aanhanger aan hangt" (heeft hij er wel last van)

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
Is er iemand hier die recent dakdragers heeft gekocht? Ik heb al even gezocht (ook in dit topic, Yakima) maar ze zijn vrijwel overal niet op voorraad. Eigenlijk wilde ik met een dakkoffer op vakantie eind juni. Ik ben dus op zoek naar alternatieven die op voorraad zijn.

system setup

• KMvrtr
Markicks schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:56:
Is er iemand hier die recent dakdragers heeft gekocht? Ik heb al even gezocht (ook in dit topic, Yakima) maar ze zijn vrijwel overal niet op voorraad. Eigenlijk wilde ik met een dakkoffer op vakantie eind juni. Ik ben dus op zoek naar alternatieven die op voorraad zijn.
Geen idee. Viel mij ook op dat het nergens te krijgen lijkt.
Heb je wel een trekhaak? Dan kan je ook een trekhaakkoffer gebruiken.
Is ook nog vriendelijker voor je verbruik.
Zit je wel de hele rit zonder actieve veiligheidssystemen en cruise control, maar beter dan geen bagage natuurlijk....

• ronald_0302
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:56
Eboera schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:19:
[...]

Blijft toch apart, mijn vrouw maakt een ritje van 22km en komt om 8 uur aan. Status om 10 uur:
[Afbeelding]

En status nu:
[Afbeelding]

Toch weer 3% minder lading en dat zonder dat de auto maar iets doet
Ik had gisteren precies hetzelfde auto geparkeerd en stond op 28% ook op de app en paar uur later ook op 25% heel raar..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee