Over honden gesproken: Ik wil graag overstappen op mijn eerste EV en bij de selectie-criteria komt steevast het aspect terug "hoeveel plek heeft de hond achterin"?
Nou hebben we momenteel een Renault Grand Scenic, die wel een heel riant hondenhok achterin heeft, dus iets wennen zal het wel worden.
Het lijkt wel alsof alle auto's tegenwoordig een schuine achterkant hebben, wat prima is voor bagage, maar niet voor een hond. Vanaf de plaatjes lijkt de Niro wel ruimte te hebben voor een hond, maar blijft lastig te beoordelen (om de een of andere reden gaan catalogus-plaatjes er altijd van uit dat je koffers of boodschappen of zo achterin doet, terwijl elke hondenbezitter weet dat koffers en boodschappen op de achterbank horen

)
Kan iemand iets zeggen over hoe comfortabel een hond van formaat labrador in de Niro-EV kan zitten, naar buiten kijken en zich een paar keer omdraaien voordat hij gaat liggen?
(ik ben nog niet met de hond bij de dealer geweest, denk ook niet dat ze het kunnen waarderen als ik "even wil passen"...)