Toon posts:

Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 14:47

Griffin

Is mythical

SeenD schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:19:
Ok, dan heb ik AUTO stand helemaal gemist. Dus hij kan op AUTO of dan op de andere settings zoals 0,1 en max? Kon het net niet terug vinden in de manual. Zal van de week nog eens kijken, ben nu paar dagen weg zonder mn auto. 💔

https://www.kia.com/conte...ev-owners-manual-my23.pdf hoofdstuk 6 ----- pag 17 staat daar meer over.
Je kan de regeneratie op AUTO zetten door de - flipper lang in te houden.
Daarbinnen kan je 0,1,2 kiezen (door flippers te gebruiken) qua sterkte en daarmee gaat hij dan spelen. Maar probeer ermee te spelen. Het enige wat niet kan is iPedal gebruiken als AUTO aan staat.

Je link doet het niet, deze wel: https://www.kia.com/conte...ev-owners-manual-my23.pdf (is wel Australische manual, maar klopt wel).
Check pagina 6-15 t/m 6-21, die gaan over regeneratie en auto (smart) setup

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 22:50
Ok, op die manier kan auto, zal eens kijken. Thanks. :)
Ik wil verder wel zoveel mogelijk met i-pedal rijden gewoon voor de sport. en zoveel mogelijk energie regenereren. Ik zag net in de app staan dat ik in 173km 38,41 kwh heb verbruikt, en 9,54 kwh heb geregenereerd.

Vreemd dat het linkje niet meer werkte, ah ik had hem gekopieerd uit mn vorige bericht, daar ging iets mis. Misschien moet ik eens een TS aanmaken daar kunnen we die dingen bundelen. Ik zal eens contact opnemen met de TS omdat ik waarschijnlijk nog wel 4 jaar op dit draadje een beetje actief ga zijn. :)

off topic
@eL_Jay Ik kan je geen pm sturen volgens je profiel.
Ik was begonnen aan een TS. Hier kun je hem vinden: https://pastebin.com/atQAuW1s

[Voor 20% gewijzigd door SeenD op 28-03-2023 14:49]

Something something

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:16
Hallo,

Ik heb in januari een Niro EV Edition besteld (dus moet nog wel even geduld hebben). Ik zou het fijn vinden om me van te voren een beetje in te lezen in het gebruik kan de auto. Ik heb hier al wel een Australisch instructieboekje van de Niro voorbij zien komen, maar heft iemand de Nederlandse versie misschien digitaal?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33
Luister vaak muziek via een USB stick in mijn Niro.
Via USB stick 1, shuffle ik alle nummers wat op mijn USB stick staat (zo’n 500 nummers) zonder problemen.

Afgelopen maand heb ik een andere USB stick gebruikt met dezelfde inhoud als de USB 1.

Nu heb ik het probleem dat elke keer wanneer ik de auto start, shuffle van alle nummers niet wordt onthouden. Het shuffle wel maar alleen in het album van het laatste nummer. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

- USB stick 1 is SanDisk 128GB Ultra Dual Drive Go USB
- USB stick 2 is SanDisk Ultra Fit USB 3.1 Flash Drive 128 GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:41
landy1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:53:
Hallo,

Ik heb in januari een Niro EV Edition besteld (dus moet nog wel even geduld hebben). Ik zou het fijn vinden om me van te voren een beetje in te lezen in het gebruik kan de auto. Ik heb hier al wel een Australisch instructieboekje van de Niro voorbij zien komen, maar heft iemand de Nederlandse versie misschien digitaal?
Kia heeft hier een mooie app voor die heet Kia owner's manual.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 18:55
glas86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Dat is inderdaad een prima optie, maar als je de auto nog niet hebt en je wilt je voorbereiden en alvast wat inlezen ben je veroordeeld tot de Engels versie ;) of ik heb het verkeerd begrepen.

[Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 28-03-2023 21:21]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• glas86
MarcelGo schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:20:
[...]

Dat is inderdaad een prima optie, maar als je de auto nog niet hebt en je wilt je voorbereiden en alvast wat inlezen ben je veroordeeld tot de Engels versie ;) of ik heb het verkeerd begrepen.
Dit herken ik niet, binnen de app heb je overigens de optie om de taal aan te passen naar het Nederlands.

• MarcelGo
glas86 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Dit herken ik niet, binnen de app heb je overigens de optie om de taal aan te passen naar het Nederlands.
Ik was in de veronderstelling dat dit via de KIA Connect app waar een kenteken voor nodig zou zijn...maar dit is dus gewoon toegankelijk. Zelf gebruik ik liever het Engelstalige pdf bestand, is leesbaarder en prettiger maar toch bedankt voor deze tip, voor toekomstige eigenaren _/-\o_

• SeenD
MarcelGo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat dit via de KIA Connect app waar een kenteken voor nodig zou zijn...maar dit is dus gewoon toegankelijk. Zelf gebruik ik liever het Engelstalige pdf bestand, is leesbaarder en prettiger maar toch bedankt voor deze tip, voor toekomstige eigenaren _/-\o_
Lijkt me ook goed aan de topicstart toe te voegen.
@eL_Jay kan ik daar bij mee helpen?

Something something

• glas86
MarcelGo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik de app regelmatig, ik merk ook dat er af en toe nieuwe versies beschikbaar zijn van de handleiding.

• landy1
glas86 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Met de Kia Connect app moet ik een QR code in de display van de auto scannen, aangezien ik nog een hele tojd moet wachten op mijn auto gaat dat dus nier.
Heb in de app store wel een handleiding aap van Kia gevonden, ga deze nu eerst proberen.

• landy1
In de app store een handleiding app gedownload van Kia, deze kun je instellen op regio/land/taal, type auto en modeljaar. Is zo te zien een compleet instructieboekje/handleiding met uitgebreide uitleg van de werking. Enige dat er geloof ik niet in staat is de quick reference guide infotainment, nog even verder zoeken.

• landy1
glas86 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:18:
[...]

App geinstalleerd. Zo te zien alleen geen info over infotainment/navi etc. Enig idee waar dat te vinden is?

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:06
Vraagje over mijn nieuwe EV.

In de garage is al een profiel gekoppeld met de naam van de dealer. Het lukt me niet, om deze naam te wijzigen. Is dit te wijzigen?

Als ik een nieuw profiel aanmaak met mijn emailadres, kan dit niet omdat het emailadres blijkbaar al gekoppeld is. Is de enige oplossing het profiel van de garage te verwijderen, of kan ik de naam toch wijzigen?

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:38

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sinds gisteren "eigenaar" (lease) van een Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine in Cityscape Green Metallic. Ik weet niet of ik dan hier wel goed ben.

Al ervaring met de Hyundai Kona Electric vanuit het werk, dus veel komt op hetzelfde neer.

Paar zaken die ik nog ga uitzoeken:
- AA wordt niet schermbreed weergegeven, rechts blijft een gedeelte gevuld met Kia infotainment (klok, kaart, radio) -> dit is op te lossen door een update als ik het goed genezen heb?
- op zoek naar een telefoonhouder, ik heb allerlei soorten liggen, maar in het ventilatierooster wordt lastig en tegen de voorruit vind ik niks. Ik gebruik nu de bekerhouder.
- AA wireless is besteld, dan kan ik mijn OnePlus warp-chargen via de 12 volt aansluiting. Via de bedrade aansluiting voor AA gaat het niet zo snel.
- Op de afstandsbediening zit een kofferbak knopje, dat werkt niet bij mij. Is dat een optie die aangezet moet worden of werkt dat in mijn uitvoering niet?

Mooie bak is het in ieder geval :Y

[Voor 6% gewijzigd door Eric_Cantona op 30-03-2023 09:27]

• glas86
Eric_Cantona schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:25:
Sinds gisteren "eigenaar" (lease) van een Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine in Cityscape Green Metallic. Ik weet niet of ik dan hier wel goed ben.

[Afbeelding]

Al ervaring met de Hyundai Kona Electric vanuit het werk, dus veel komt op hetzelfde neer.

- AA wordt niet schermbreed weergegeven, rechts blijft een gedeelte gevuld met Kia infotainment (klok, kaart, radio) -> dit is op te lossen door een update als ik het goed genezen heb?
- op zoek naar een telefoonhouder, ik heb allerlei soorten liggen, maar in het ventilatierooster wordt lastig en tegen de voorruit vind ik niks. Ik gebruik nu de bekerhouder.
- AA wireless is besteld, dan kan ik mijn OnePlus warp-chargen via de 12 volt aansluiting. Via de bedrade aansluiting voor AA gaat het niet zo snel.
- Op de afstandsbediening zit een kofferbak knopje, dat werkt niet bij mij. Is dat een optie die aangezet moet worden of werkt dat in mijn uitvoering niet?

Een elektrische achterklep zit alleen op de DynamicPlusLine uitvoering en niet op de DynamicLine.

Voor mijn telefoon gebruik ik een magneet die ik op het ventilatierooster kan drukken waarbij er een plaatje achter op mijn telefoon zit. Werkt best goed.

Wat betreft AA, heb je toevallig in je instellingen op het infotainmentsysteem split screen aanstaan?

Ik gebruik deze voor de telefoon:

https://www.smartphonehoe...Rx8qLdAsuVwxoCMPkQAvD_BwE

[Voor 8% gewijzigd door glas86 op 30-03-2023 11:06]

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

glas86 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Een elektrische achterklep zit alleen op de DynamicPlusLine uitvoering en niet op de DynamicLine.

Voor mijn telefoon gebruik ik een magneet die ik op het ventilatierooster kan drukken waarbij er een plaatje achter op mijn telefoon zit. Werkt best goed.

Wat betreft AA, heb je toevallig in je instellingen op het infotainmentsysteem split screen aanstaan?
Ah, dan kan ik dat knopje niet gebruiken.

Ik ben niet zo van die magneetjes en extra plaatjes op mijn telefoon. Maar ik ga eens op zoek naar een oplossing.

AA: ja, aan en uit geprobeerd en gek genoeg bevalt uit nog het beste want anders krijg ik standaard de Kia navigatie in het rechtse scherm. Ik moet eens kijken naar de infotainmentversie, kan ik dat op afstand via Kia Connect zien?

Overigens ga ik heel snel "jeuk" krijgen van die besmettelijke pianolak afwerking op het middenconsole ben ik bang. Wordt standaard een doekje in de buurt denk ik :D

• glas86
Eric_Cantona schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Ah, dan kan ik dat knopje niet gebruiken.

Ik ben niet zo van die magneetjes en extra plaatjes op mijn telefoon. Maar ik ga eens op zoek naar een oplossing.

AA: ja, aan en uit geprobeerd en gek genoeg bevalt uit nog het beste want anders krijg ik standaard de Kia navigatie in het rechtse scherm. Ik moet eens kijken naar de infotainmentversie, kan ik dat op afstand via Kia Connect zien?

Overigens ga ik heel snel "jeuk" krijgen van die besmettelijke pianolak afwerking op het middenconsole ben ik bang. Wordt standaard een doekje in de buurt denk ik :D
Er ligt standaard een microvezeldoek in mijn dashboardkastje, werkt het beste voor de middenconsole.

Onder gebruikersprofiel en dan voertuiginstellingen kun je wel wat instellen maar twijfel of deze er tussenstaat.

[Voor 6% gewijzigd door glas86 op 30-03-2023 11:03]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Eric_Cantona schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:25:

[Afbeelding]

- AA vraag:
In het begin dacht ik dat ik ook scherm vullend wilde, maar juist het EV deel vind ik juist handig. Maar jij hebt geen EV dus dan snap ik dat je m scherm vullend wilt. Wat je kan proberen is in de settings aan te geven dat je bij telefoonprojectie niet split screen te willen.
Wat soms wilt helpen is expliciet zeggen dat je geen split screen wilt. In het volgende filmpje zetten ze het aan (in een EV6), maar door het vinkje uit te zetten wilt het soms werken:
YouTube: How to enable Android Auto split screen mode on the Kia EV6

dit is dus al als idee geoppert, helaas

- Carkit:
Ik heb deze en die past in het ventilatie rooster, ik hem hem uiterst rechts onder het multimedia scherm geplaatst.
https://www.bol.com/nl/nl...VFAw.2_18.30.ProductTitle

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 18:55
Eric_Cantona schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:07:
[...]

Wellicht is een cover wat voor je? :) https://www.amazon.de/-/n...shboard%2Caps%2C72&sr=8-2

• tobotje
Praktische vraag.

Ik rijd sinds een paar dagen in mijn mooie EV DYNAMICPLUSLINE. Android Auto werkt prima draadloos via mijn AAWireless.

Ik heb echter het volgende probleem: Ik weet niet hoe ik eenvoudig de DAB radio kan gebruiken, indien Android Auto ingeschakeld staat. Hij blijft de audio van Android Auto gebruiken (TuneIn of Spotify). Het moet toch mogelijk zijn om Waze of Maps te gebruiken met DAB.

Wie weet een simpele, eenvoudig te schakelen oplossing. Ik verzuip in de instellingen.

• Griffin

Griffin

Is mythical

tobotje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:12:
Praktische vraag.

Ik rijd sinds een paar dagen in mijn mooie EV DYNAMICPLUSLINE. Android Auto werkt prima draadloos via mijn AAWireless.

Ik heb echter het volgende probleem: Ik weet niet hoe ik eenvoudig de DAB radio kan gebruiken, indien Android Auto ingeschakeld staat. Hij blijft de audio van Android Auto gebruiken (TuneIn of Spotify). Het moet toch mogelijk zijn om Waze of Maps te gebruiken met DAB.

Wie weet een simpele, eenvoudig te schakelen oplossing. Ik verzuip in de instellingen.
Ik herken je problemen niet, heb je het ook als je niet de AAWireless optie gebruikt (dus even bekabeld). Ik heb met mijn DL dat ik gewoon AA kan opstarten en de radio blijf gebruiken. Pas als ik zelf via spotify (in AA) iets afspeel pakt hij dit geluid, als ik dan weer radio wil dan moet ik via Kia hoofd menu naar radio.

• SeenD
Ik ben nu voor het eerst aan het opladen bij een openbare paal.
Wat is etiquette? Ik verwacht dat het zo rond 18:00 klaar is. Dan zsm weghalen?
Ik denk dat als je na 21:00 klaar bent je niet perse meteen hoeft weg te halen?

Ik heb geen idee. :) Ik heb ook geen zicht op de paal, dus ik weet niet hoe andere bestuurders dat doen. :)

Something something

• glas86
SeenD schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:14:
Ik ben nu voor het eerst aan het opladen bij een openbare paal.
Wat is etiquette? Ik verwacht dat het zo rond 18:00 klaar is. Dan zsm weghalen?
Ik denk dat als je na 21:00 klaar bent je niet perse meteen hoeft weg te halen?

Ik heb geen idee. :) Ik heb ook geen zicht op de paal, dus ik weet niet hoe andere bestuurders dat doen. :)
EV`s zijn allemaal verbonden met het internet. De status van zaken zoals het opladen etc zijn te zien in een app en je krijgt daar ook nog notificaties van als het opladen klaar is. Ik vind daarom dat op het moment dat als je auto vol is ongeacht het tijdstip je deze z.s.m. moet weghalen bij het oplaadpunt. Op die manier is de paal weer beschikbaar en kan iemand anders laden. Niets zo vervelend om niet te kunnen laden als er een auto staat die al vol is. Tuurlijk zit er wel wat marge in. Als jij midden in de bios zit ga je niet naar buiten om de auto weg te halen dat doe je als de film is afgelopen. Het aantal elektrische auto`s neemt fors toe maar het aantal palen blijft nog achter, op deze manier dragen alle EV rijders erbij dat iedereen kan laden.

Volgens mij wil men op termijn ook gaan beboeten voor zogenaamde laadplaaklevers maar is dit volgens mij meer een idee nog dan een feit.

[Voor 17% gewijzigd door glas86 op 31-03-2023 16:36]

• SeenD
glas86 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:32:
[...]

EV`s zijn allemaal verbonden met het internet. De status van zaken zoals het opladen etc zijn te zien in een app en je krijgt daar ook nog notificaties van als het opladen klaar is. Ik vind daarom dat op het moment dat als je auto vol is ongeacht het tijdstip je deze z.s.m. moet weghalen bij het oplaadpunt. Op die manier is de paal weer beschikbaar en kan iemand anders laden. Niets zo vervelend om niet te kunnen laden als er een auto staat die al vol is. Tuurlijk zit er wel wat marge in. Het aantal elektrische auto`s neemt vors toe maar het aantal palen blijft nog achter, op deze manier dragen alle EV rijders erbij dat iedereen kan laden.
En als ie pas om 02:00 's nachts klaar is. Wat is dan de etiquette? Weghalen als je gaat slapen om 23:00?

Something something

• glas86
SeenD schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:38:
[...]

En als ie pas om 02:00 's nachts klaar is. Wat is dan de etiquette? Weghalen als je gaat slapen om 23:00?
Dan laat je hem uiteraard staan. Maar dan vind ik wel dat je hem in de ochtend er vanaf moet halen.

• tobotje
Griffin schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Ik herken je problemen niet, heb je het ook als je niet de AAWireless optie gebruikt (dus even bekabeld). Ik heb met mijn DL dat ik gewoon AA kan opstarten en de radio blijf gebruiken. Pas als ik zelf via spotify (in AA) iets afspeel pakt hij dit geluid, als ik dan weer radio wil dan moet ik via Kia hoofd menu naar radio.
Als ik via Kia hoofdmenu naar Android Auto ga (knop Media) krijg ik dan Radio er niet meer op. Als ik dan op de knop Radio druk, ben ik Android Auto weer kwijt.

Wat doe ik verkeerd??

• glas86
Vandaag voor de eerste keer bij een snellader van Fastned geweest. Ik stond aan een 300kw lader. Druppel er tegenaan gehouden, stekker aangesloten, maar de auto wilde niet laden wat ik ook probeerde. Dan maar een andere stekker proberen, helaas werkte ook deze niet. Uiteindelijk zag ik een stukje verderop een 150kw lader. Uiteraard niet overdekt in de stromende regen. Maar deed de lader het gelukkig wel! Het kan natuurlijk toeval zijn dat ik net een defect laadpunt te pakken had. Maar een Niro moet toch ook bij een 300kw lader kunnen laden? Weliswaar haalt de auto die snelheid niet. Iemand ervaring mee?

• Frieseteun
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 19:46
glas86 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:48:
Vandaag voor de eerste keer bij een snellader van Fastned geweest. Ik stond aan een 300kw lader. Druppel er tegenaan gehouden, stekker aangesloten, maar de auto wilde niet laden wat ik ook probeerde. Dan maar een andere stekker proberen, helaas werkte ook deze niet. Uiteindelijk zag ik een stukje verderop een 150kw lader. Uiteraard niet overdekt in de stromende regen. Maar deed de lader het gelukkig wel! Het kan natuurlijk toeval zijn dat ik net een defect laadpunt te pakken had. Maar een Niro moet toch ook bij een 300kw lader kunnen laden? Weliswaar haalt de auto die snelheid niet. Iemand ervaring mee?
Lag vast aan de lader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:55
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gister onze Niro Opgehaald 🎉
Ritje van 700km terug gereden en man wat rijdt hij fijn.
De auto is voorzien van letterlijk elke optie, meer dan de proefauto waar wij in gereden hebben. De testwagen had volgens mij geen automatisch rijden (als in; hij gaat op cruisecontrol zelf door bochten heen en baan wisselen). Is dit een optie?

Nu ongeveer twee weken wachten tot ingevoerd.

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 10:10
Source90 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:36:
***members only***

Gister onze Niro Opgehaald 🎉
Ritje van 700km terug gereden en man wat rijdt hij fijn.
De auto is voorzien van letterlijk elke optie, meer dan de proefauto waar wij in gereden hebben. De testwagen had volgens mij geen automatisch rijden (als in; hij gaat op cruisecontrol zelf door bochten heen en baan wisselen). Is dit een optie?

Nu ongeveer twee weken wachten tot ingevoerd.
Als je de duurste versie hebt dan heb je HDA2, die kan automatisch inhalen (onder de juiste condities) op de snelweg. Weet niet of automatisch afremmen in de bochten daar onderdeel van is, (mogelijk i.c.m. navigatie?).

zou ook kunnen zijn dat het in de cruise control zelf zit i.c.m. hoe sterk er gestuurd wordt.

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:16
Onder welke benaming wordt dit model verkocht in Duitsland?Ik bestelde (in België) begin februari de Niro ev Pace (parelwit met de grijze strip en lichtgrijze zetels. )
Levering: maart 2024
In ieder geval:veel succes ermee!

• Source90
MrRobin schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:13:
[...]

Als je de duurste versie hebt dan heb je HDA2, die kan automatisch inhalen (onder de juiste condities) op de snelweg. Weet niet of automatisch afremmen in de bochten daar onderdeel van is, (mogelijk i.c.m. navigatie?).

zou ook kunnen zijn dat het in de cruise control zelf zit i.c.m. hoe sterk er gestuurd wordt.
Automatisch inhalen heb ik nog niet uitgevoerd/meegemaakt.
Automatisch rijbaan wisselen op cruise control wel enkele keren uitgevoerd. Moet wel zeggen dat de richtingaanwijzers bijzonder lang aanblijven. Achterliggers verwachten bijna dat ik (bij driebaans links->midden) nog een baan op zou schuiven.

Wat de eerste keer wel een bijzondere ervaring was, is het sturen in de bochten. Dat is dan level 3 autonoom?
Zelfs bij relatief scherpe bochten, kan je de handen bij wijze van los laten en houdt de Niro hem perfect in het midden van de rijbaan, in de bocht.

• Source90
Mich46 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:13:
Onder welke benaming wordt dit model verkocht in Duitsland?Ik bestelde (in België) begin februari de Niro ev Pace (parelwit met de grijze strip en lichtgrijze zetels. )
Levering: maart 2024
In ieder geval:veel succes ermee!
Dit is de Kia Niro EV Inspiration in Snow White Pearl (SWP) met grijze C-lijst.
In Duitsland koop je nu een "kale" Niro EV (=Inspiration) en voeg je daar alle pakketten aan toe om op dezelfde eigenschappen als de Nederlandse Dynamic/DynamicPlus/Executive uit te komen.
Alhoewel het basismodel (Inspiration) standaard al rijker is uitgerust dan de Dynamic.

Zie ook de prijslijst:
https://www.kia.com/conte...ny-Niro-EV-Preisliste.pdf

Had er tijdje terug een vergelijking van gemaakt:
Source90 in "Het grote Niro EV topic"

Ik beantwoord hiermee ook gelijk mijn eigen vraag: Ik had proef gereden in de DynamicPlus en zie dat de Executive de rijbaan opties (HDA2 en FCA2 meen ik) heeft.

[Voor 48% gewijzigd door Source90 op 04-04-2023 17:35]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:43

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Wij rijden sinds november een Niro EV DPL en hebben vanaf het begin last van een lichte trilling in de auto bij snelheden boven 100 km/u (voelbaar via het stuur, de pedalen en eigenlijk de gehele auto).

De dealer heeft dit onderzocht, banden zijn al uitgelijnd, en stelt nu voor om de aandrijfassen te vervangen. Herkent iemand dit probleem wellicht? Is het logisch om de aandrijfas te vervangen?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Griffin

Griffin

Is mythical

[BoSS] schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:20:
Wij rijden sinds november een Niro EV DPL en hebben vanaf het begin last van een lichte trilling in de auto bij snelheden boven 100 km/u (voelbaar via het stuur, de pedalen en eigenlijk de gehele auto).

De dealer heeft dit onderzocht, banden zijn al uitgelijnd, en stelt nu voor om de aandrijfassen te vervangen. Herkent iemand dit probleem wellicht? Is het logisch om de aandrijfas te vervangen?
Ik ben geen automonteur, maar er kan zeker een trilling uit een aandrijfas etc komen. Als de banden nu goed uitgelijnd zijn dan snap ik wel enigszins dat ze verder gaan zoeken. Ga er wel vanuit dat dit onder garantie valt, als ze geld vragen ervoor kan je natuurlijk altijd naar een profile achtig iets gaan voor een second opinion qua uitlijning.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:43

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Griffin schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:35:
[...]

Ik ben geen automonteur, maar er kan zeker een trilling uit een aandrijfas etc komen. Als de banden nu goed uitgelijnd zijn dan snap ik wel enigszins dat ze verder gaan zoeken. Ga er wel vanuit dat dit onder garantie valt, als ze geld vragen ervoor kan je natuurlijk altijd naar een profile achtig iets gaan voor een second opinion qua uitlijning.
Uiteraard valt dit onder garantie ;) Ben vooral benieuwd of anderen hetzelfde ervaren met de Niro EV.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• glas86
bruneelm schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:20:
Dit betekent dit dat de accu aan voorverwarmen is voor een snellader!Spijtig dat het symbool maar oplicht wanneer de wagen uitgeschakeld werd. Tenzij ik was onoplettend was tijdens het rijden.
Het symbool ziet er uit als een batterij maar dan met een krulletje er in, zoals het voorgloei symbool bij stokoude diesels
[Afbeelding]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heeft de auto dit zelf gedaan of heb je dit gedaan door het selecteren van een snellader via het navigatie systeem? Ik weet dat de auto een automatisch batterijverwarming systeem heeft maar zou dit ook graag willen activeren als ik onderweg ben naar een snellader wat hopelijk de laadsnelheid ten goede komt.

[Voor 10% gewijzigd door glas86 op 05-04-2023 10:27]

• landy1

Ik vermoed dat de wielen zijn gebalanceerd ivm de trilling, uitlijnen wordt gedaan bij verkeerde slijtage, of trekken naar links/rechts. Een trilling kan inderdaad veroorzaakt worden door een as, of door een wielnaaf die buiten de tolerantie valt. Ik zou dan wel verwachten dat dit al wel vaker zou zijn voorgekomen, heb er bij dit model zo nog niet van gehoord.

• landy1
Griffin schreef op woensdag 5 april 2023 @ 07:35:
[...]

Zou je naar een kwikfit/profile oid gaan zijn de kosten ook voor jezelf, terwijl dit een garantie issue zou moeten zijn, dus door de dealer moet worden opgelost.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:54
glas86 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:24:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heeft de auto dit zelf gedaan of heb je dit gedaan door het selecteren van een snellader via het navigatie systeem? Ik weet dat de auto een automatisch batterijverwarming systeem heeft maar zou dit ook graag willen activeren als ik onderweg ben naar een snellader wat hopelijk de laadsnelheid ten goede komt.
Inderdaad door het selecteren van een snellader in de wagen navigatie (buitentemp was 9°)
Indien de gewenste snellader niet vermeld staat moet je er eentje nemen die verder ligt zodat de gewenste op de route ligt. Hou er rekening mee dat het minstens 20min duurt om de ideale temperatuur te halen.

• SeenD
Er is zeker geen manier om zelf de "batterijverwarming" te forceren ipv de nav te gebruiken?

Ik stond gisteren voor het eerst bij ionity met 350kW snelladers. Mn batterij was nog half vol, maar ik wilde het even een halfuurtje proberen. Ik was er zonder navigatie naar toe gereden.
Na 28 minuten laden was de snelheid 36,5 kW. En was er 18kwh geladen in de auto.

[Voor 5% gewijzigd door SeenD op 06-04-2023 14:13]

Something something

• Source90
SeenD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:12:
Er is zeker geen manier om zelf de "batterijverwarming" te forceren ipv de nav te gebruiken?

Ik stond gisteren voor het eerst bij ionity met 350kW snelladers. Mn batterij was nog half vol, maar ik wilde het even een halfuurtje proberen. Ik was er zonder navigatie naar toe gereden.
Na 28 minuten laden was de snelheid 36,5 kW. En was er 18kwh geladen in de auto.
Dit viel mij ook tegen op de terugrit vanuit Duitsland.
Wij hebben twee keer gestopt, eenmaal bij een 150kW paal en één keer bij een paal van Aldi, volgens mij ook 120-150kW).
De eerste keer was hij gecapped op circa 48-50kWh en de tweede keer bij de Aldi met 68kWh. Ik dacht dat hij veel sneller kon laden (80kWh dacht ik)? Was wel kouder (2°c) buiten.

Ik had daarvoor circa 300KM gereden (met warmtepomp gok ik), tweede keer had ik 350KM gereden (zat nog 20KM in, radio/opladen mobiel/navigatie was allemaal al uit :o ).

• glas86
Source90 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:35:
[...]

Dit viel mij ook tegen op de terugrit vanuit Duitsland.
Wij hebben twee keer gestopt, eenmaal bij een 150kW paal en één keer bij een paal van Aldi, volgens mij ook 120-150kW).
De eerste keer was hij gecapped op circa 48-50kWh en de tweede keer bij de Aldi met 68kWh. Ik dacht dat hij veel sneller kon laden (80kWh dacht ik)? Was wel kouder (2°c) buiten.

Ik had daarvoor circa 300KM gereden (met warmtepomp gok ik), tweede keer had ik 350KM gereden (zat nog 20KM in, radio/opladen mobiel/navigatie was allemaal al uit :o ).

[Afbeelding]
68kwh, daar zal de gemiddelde Niro EV rijder al erg tevreden mee zijn ;-). Auto kan in theorie laden op maximaal 85kwh maar dat haal je alleen als alle omstandigheden kloppen als iemand dit uberhaupt al een keer heeft gehaald met deze auto? De nieuwe Niro EV kent overigens niet de optie warmtepomp, althans niet in NL.

• Source90
glas86 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:52:
[...]

68kwh, daar zal de gemiddelde Niro EV rijder al erg tevreden mee zijn ;-). Auto kan in theorie laden op maximaal 85kwh maar dat haal je alleen als alle omstandigheden kloppen als iemand dit uberhaupt al een keer heeft gehaald met deze auto? De nieuwe Niro EV kent overigens niet de optie warmtepomp, althans niet in NL.

[Afbeelding]
Ik heb een Duitse Niro met WP :)
Vraagteken was meer omdat ik geen idee heb of dit standaard/altijd aan staat of ook een keuze/optie is. Moet mij nog inlezen :)

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 22:10
Ik krijg volgende week mijn Niro EV. Nu lees ik veel berichten over android auto wireless. Heb ik daarvoor een module nodig voor deze auto ? of is er native support aanwezig. Dank!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Bert2000 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:46:
Ik krijg volgende week mijn Niro EV. Nu lees ik veel berichten over android auto wireless. Heb ik daarvoor een module nodig voor deze auto ? of is er native support aanwezig. Dank!
Module.

Sinds begin van de week AAwireless aangesloten in mijn auto en dat werkt feilloos. Alleen een stukje dubbelzijdige tape om onder de poorten te plakken nodig gehad. Mbv de app werkt het allemaal in een paar minuutjes.

Alleen het automatisch fullscreen starten van AA zou ik nog wel prettig vinden, mis ik een instelling misschien?

• SeenD
Is er ook een dergelijke oplossing voor Apple CarPlay?

Something something

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:31
Hoe zijn de ervaringen hier qua verbruik van de Niro EV?

Over de afgelopen dagen een verbruik van 15 kWh per 100km. Vannacht bij thuiskomst aan de lader met nog 8km over om te rijden na 383km gereden te hebben. Best netjes denk ik zo.

Think Different

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

sushieffer schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:36:
Hoe zijn de ervaringen hier qua verbruik van de Niro EV?

Over de afgelopen dagen een verbruik van 15 kWh per 100km. Vannacht bij thuiskomst aan de lader met nog 8km over om te rijden na 383km gereden te hebben. Best netjes denk ik zo.
Ik hoor mensen die het verbruikt vergelijken met de e-niro en die vinden dat de nieuwe Niro EV wat minder zuinig is. Maar ik heb nu 2300km op de teller staan en het gemiddelde zit op 16.5 per 100. Maar ik moet zeggen dat ik best wat snelweg rij, want als ik stad en provinciale weg pak zit het richting 15.5.

Al met al vind ik het erg meevallen, soms is het verbruik wat hoger door de wind (en mn rechter voet). Maar met wat rustig rijden is 17 per 100 best te doen.

• glas86
Eric_Cantona schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:56:
[...]

Module.

Sinds begin van de week AAwireless aangesloten in mijn auto en dat werkt feilloos. Alleen een stukje dubbelzijdige tape om onder de poorten te plakken nodig gehad. Mbv de app werkt het allemaal in een paar minuutjes.

Alleen het automatisch fullscreen starten van AA zou ik nog wel prettig vinden, mis ik een instelling misschien?
Geen last van wegvallende verbindingen?

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
Griffin schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:47:
[...]

Ik hoor mensen die het verbruikt vergelijken met de e-niro en die vinden dat de nieuwe Niro EV wat minder zuinig is. Maar ik heb nu 2300km op de teller staan en het gemiddelde zit op 16.5 per 100. Maar ik moet zeggen dat ik best wat snelweg rij, want als ik stad en provinciale weg pak zit het richting 15.5.

Al met al vind ik het erg meevallen, soms is het verbruik wat hoger door de wind (en mn rechter voet). Maar met wat rustig rijden is 17 per 100 best te doen.
Ik heb ook een wat zwaardere rechtervoet, maar overall ben ik tevreden met het verbruik. Denk dat dat nu alleen maar beter gaat worden richting de zomer.

Think Different

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

glas86 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:09:
[...]

Geen last van wegvallende verbindingen?
Nope, tot nu toe niet. Nou heb ik nog niet echt lange ritten gehad (half uurtje max).

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51
Beste lezers.
Er was info / discussie betreffend laad verlies en info.
Aan gezien de E-××× en de xxx-EV bijna het zelfde zijn ,is het interessant om wat data boven water te halen en kijken of er verschillen zijn.

https://gathering.tweaker...message/74996304#74996304

Ter info Status HV batterij
Soul EV 64 Kw MY23 25 -1-2023 in gebruik.
Al enkele keren geladen
Status op 18-3-2023 1e keer 100% vol na 7kW laad AC sessie.
4,14V dus schijnbaar high capacity.
Ps laden tot 90% geeft 4,06V

En op display word gezegt 100% maar BMS zegt 96% vol.. dus nog wat ruimte om regeneratief te remmen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:44
SeenD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:08:
Is er ook een dergelijke oplossing voor Apple CarPlay?
Zeker, met een CarlinKit 3.0. Kun je de iPhone in de broekzak houden.

Er is meer tussen hier en Google

• Bert2000
Zojuist de Niro EV opgehaald (dynamicplus).

Eerste indrukken in vergelijking met mijn Kona die ik ingeruild heb.

Minpunten
- Geluidssysteem op de Niro EV is vrij matig -> heeft er iemand ervaring met aftermarket subwoover toevoegen?
- Stuur trilt op de snelweg lichtelijk; vering lijkt iets strakker of er is een probleem
- Vloer trilt ook mee op de snelweg

Pluspunten
- Zelfrijdende systemen werken weer stukje beter dan op de Kona
- Infotainment is modern en werkt prima
- De auto voelt ruimter aan dan de Kona; zit ook lekker in de auto

Verder al met al prima tevreden al vind ik het comfort op de snelweg toch echt wel een stap terug.....

Hoe ervaren jullie dat?

[Voor 12% gewijzigd door Bert2000 op 13-04-2023 17:26]

• Source90

Vraagje met betrekking tot de sleutel; iemand een idee waar in de handleiding ik hier meer over kan terugvinden? In de online versie zie ik het niet terug 🤷‍♂️

• glas86
Source90 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:36:
[Afbeelding]

Vraagje met betrekking tot de sleutel; iemand een idee waar in de handleiding ik hier meer over kan terugvinden? In de online versie zie ik het niet terug 🤷‍♂️
Wel terug te vinden in de app Kia Owners manual.

Kenmerken van uw auto, sleutels, vergrendelen/ontgrendelen/starten op afstand/parkeren met Smart Key,

• Eboera
  • Registratie: April 2022
Bert2000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:46:

Minpunten
- Geluidssysteem op de Niro EV is vrij matig
- Stuur trilt op de snelweg lichtelijk; vering lijkt iets strakker of er is een probleem

Pluspunten

Verder al met al prima tevreden al vind ik het comfort op de snelweg toch echt wel een stap terug.....

Hoe ervaren jullie dat?
Ik heb ‘m inmiddels ook binnen, ineens was hij er (bijna zonder aankondiging), best wel bizar. Dan vergeet je toch weer het lange wachten.

Ik vind het geluid van het audiosysteem best wel prima eigenlijk, het hangt er ook vanaf wat je referentiekader is natuurlijk ;-). En ik vind ‘m ook stil maar ik kom uit een benzine auto. Soms is het heerlijk om helemaal geen muziek aan te hebben en te genieten van de rust en de stilte. Het stuurt heerlijk en hij is lekker ruim, Ik ervaar geen trillingen maar ik rij ook nooit harder dan 100km/uur. De assistentie systeem zijn inderdaad heerlijk, ik was even bang dat je erg veel piepjes en geluidjes zou horen maar dat valt reuze mee.

Het enige waar ik aan moet wennen is dat de vering achter een stuk zachter is dan mijn vorige auto. Voor kleine oneffenheden is dat heerlijk maar als je een drempel over gaat heb ik het gevoel dat de auto meer meedeint. Nou weet ik dat mijn vorige auto ook heel strak afgeveerd was. Verbruik is ook ok, tot nu toe zit ik rond de 15/16kw per 100km.

• glas86
Bert2000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:46:

Minpunten
- Geluidssysteem op de Niro EV is vrij matig -> heeft er iemand ervaring met aftermarket subwoover toevoegen?

Pluspunten

Hoe ervaren jullie dat?
Mogelijk moeten de banden (opnieuw) uitgelijnd worden.

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:43
Ik heb twee proefritten gemaakt met verschillende Niro HEV's. Bij beide stopte Android Auto met werken met de melding verbinding met telefoon verbroken. Opnieuw verbinden was de oplossing.

De gebruikte kabel was er een van Philips van de action. In de huidige auto VW Golf nooit problemen gehad (andere Ugreen) kabel ligt daar standaard in.

Op google meer problemen qua connectiviteit gevonden. Werkt bekabelde Android Auto bij jullie en welke kabel gebruiken jullie?

• Bert2000
Michiel193 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:57:
Ik heb twee proefritten gemaakt met verschillende Niro HEV's. Bij beide stopte Android Auto met werken met de melding verbinding met telefoon verbroken. Opnieuw verbinden was de oplossing.

De gebruikte kabel was er een van Philips van de action. In de huidige auto VW Golf nooit problemen gehad (andere Ugreen) kabel ligt daar standaard in.

Op google meer problemen qua connectiviteit gevonden. Werkt bekabelde Android Auto bij jullie en welke kabel gebruiken jullie?

Hier geen enkel probleem met de Samsung kabel.

• glas86
Michiel193 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:57:

Ik heb dezelfde problemen, verbinding valt regelmatig weg. Soms gaat het een hele rit goed. Geen peil op te trekken. Volgens mij heb ik een originele Samsung kabel.

• Source90
Niet echt voor de Niro EV specifiek; maar wat een verschil met kosten voor garantie "importeren".

Vijf dealers gebeld en de een geeft 150€ excl. aan (voor wat?), sommige 90€ excl. en een enkeling 50€ excl.
Bij de laatste, gelijk ook dichtste bij, meteen maar aangegeven dat ik dan ook accessoires wil afnemen.

Drievoud van de prijs voor dezelfde handelingen :?

• Griffin

Griffin

Is mythical

Source90 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:36:
[Afbeelding]

Ik heb het zelf niet maar volgens mij werkt het als volgt (op de auto's die het hebben):
1. Je doet de auto op slot
2. Je staat binnen iets van 3-4 meter oid van de auto
3. Je houd de eerste knop ingedrukt (de auto start nu op afstand)
4. Met de twee andere knoppen kan je de auto naar voor en naar achter laten rijden.

Persoonlijk denk ik, leuk dat het kan maar wanneer gebruik je het. Want parkeren in een krap vak ga je niet vaak doen want de mensen van de andere auto's gaan wel gewoon proberen in te stappen en dus de deur laten butsen met je auto.

• Komtix
  • Laatst online: 24-05 08:08
Ik lees net op het speak-ev forum dat er een software update is voor 'zombie mode'. Heeft iemand hier al meer van gehoord of zelf gebruik van gemaakt? Ik vraag me ook af of de kia dealers in Nederland actief eigenaren van de auto gaan benaderen.

• Source90
Komtix schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:29:
Ik lees net op het speak-ev forum dat er een software update is voor 'zombie mode'. Heeft iemand hier al meer van gehoord of zelf gebruik van gemaakt? Ik vraag me ook af of de kia dealers in Nederland actief eigenaren van de auto gaan benaderen.
Moest het even googlen.
Ik had gister exact dit probleem toen ik het KiaConnect profiel had verwijderd en een nieuw profiel had aangemaakt. Kon niet meer in drive/reverse. Heeft zichzelf verholpen na een paar minuten, ik dacht dat ik iets niet goed had ingesteld 8)7
Hoop dat het de enige keer was.. Je zou maar ergens heen moeten.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:22
Hopelijk kan iemand mij helpen;
Ik heb een Kia Niro EV, 2 weken oud, DPL (dus met automatische achterklep), en wil een tafel van 2,20m vervoeren. Deze zal dus 50cm uitsteken.
Hoe doe ik dat met de achterklep?
Bij vorige niet-automatische achterkleppen was dat een kwestie van die achterklep strak op de tafel vastbinden, maar dat is nu niet zo makkelijk.
Bij rijden met de achterklep in de ‘laagste’ setting rammelt de achterklep en gaat hij bij iedere drempel een stukje verder open.
Iemand een idee?

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
The_Zohan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:09:
Hopelijk kan iemand mij helpen;
Ik heb een Kia Niro EV, 2 weken oud, DPL (dus met automatische achterklep), en wil een tafel van 2,20m vervoeren. Deze zal dus 50cm uitsteken.
Hoe doe ik dat met de achterklep?
Bij vorige niet-automatische achterkleppen was dat een kwestie van die achterklep strak op de tafel vastbinden, maar dat is nu niet zo makkelijk.
Bij rijden met de achterklep in de ‘laagste’ setting rammelt de achterklep en gaat hij bij iedere drempel een stukje verder open.
Iemand een idee?
Ik heb vorig weekend iets langs vervoerd en een deken tussen het voorwerp en de klep gedaan en vervolgens de klep met een elastiek om de as van de ruitenwissermotor dichtgehouden.

• MarcelGo
Informatief en niet gebaseerd op een dagje rijden...

• ChiMan
glas86 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:01:
[...]

Ik heb dezelfde problemen, verbinding valt regelmatig weg. Soms gaat het een hele rit goed. Geen peil op te trekken. Volgens mij heb ik een originele Samsung kabel.
Heb het gevoel dat het een algemeen USB poort probleem is.
AA uitgeprobeerd en verbinding viel vaak weg.

Nu gebruik ik de USB poort voor muziek en heb vaak dat het effe stopt (USB apparaat wordt uitgelezen) en daarna gaat het weer verder.
Tijdens radio luisteren gaat het opeens over op USB muziek!

(Betreft de nieuwe HEV model).

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-05 21:58
Mijn vrouw rijdt een Niro EV en ik een EV6. Een aantal zaken die hier genoemd worden doen zich ook in de EV6 voor:
- trillende banden bij >100/120km/u: op opnieuw uit laten balanceren bij winter/zomer wissel heeft het opgelost.
- problemen met USB verbinding die wegvalt: zelf geen problemen mee, maar op het EV6 forum is naar voren gekomen dat als de kabel goed is, dan inderdaad de USB poort soms buggy is. Zodra die door de dealer is vervangen, was het probleem weg.

[Voor 6% gewijzigd door SwEEp3R op 17-04-2023 09:14]

• ChiMan
SwEEp3R schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:13:
Mijn vrouw rijdt een Niro EV en ik een EV6. Een aantal zaken die hier genoemd worden doen zich ook in de EV6 voor:
- problemen met USB verbinding die wegvalt: zelf geen problemen mee, maar op het EV6 forum is naar voren gekomen dat als de kabel goed is, dan inderdaad de USB poort soms buggy is. Zodra die door de dealer is vervangen, was het probleem weg.
Heb je een link naar de des betreffende topic?

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-05 21:58
ChiMan schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:46:
[...]

Heb je een link naar de des betreffende topic?
Het grote KIA EV6 topic

• tobotje
Ik laat volgende week mijn trekhaak monteren op mijn EV DYNAMICPLUSLINE. Moet ik de elektrische achterklep uitschakelen alvorens de fietsendrager te monteren, of zit daar een sensor voor op de klep?

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:44
Welke software versie heb je nu geïnstalleerd? De laatste die ik heb gedownload eindigt het versie nummer op 20221223. Deze heb ik zelf maar geïnstalleerd omdat de dealer dit had verzuimd. Zojuist getest: via Kia Connect de Airco gestart en temperatuur op 19 graden ingesteld. Na ongeveer 10 minuten de auto ingestapt, gestart en kon gewoon in de Drive zetten en wegrijden.
Vraag is nu: heeft de update 20221223 dit opgelost of heb ik niet de juiste actie uitgevoerd om de zombie modus te activeren?

• Komtix
  • Laatst online: 24-05 08:08
MajaMestreech schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:10:
[...]

Welke software versie heb je nu geïnstalleerd? De laatste die ik heb gedownload eindigt het versie nummer op 20221223. Deze heb ik zelf maar geïnstalleerd omdat de dealer dit had verzuimd. Zojuist getest: via Kia Connect de Airco gestart en temperatuur op 19 graden ingesteld. Na ongeveer 10 minuten de auto ingestapt, gestart en kon gewoon in de Drive zetten en wegrijden.
Vraag is nu: heeft de update 20221223 dit opgelost of heb ik niet de juiste actie uitgevoerd om de zombie modus te activeren?
Ik heb de auto sinds oktober. Ik heb nog geen software updates uitgevoerd. Weet niet welke versie ik heb. tav zombie mode; dit heb ik nu drie keer aan de hand gehad. Twee keer na pre-conditioning via de connect app in oktober. Sindsdien heb ik pre-conditioning niet meer gebruikt. Vorige week weer een keer zombie-mode toen ik de auto een half uur onafgesloten op de oprit had laten staan, niets met pre-conditioning te maken dus.
Tot nu toe 15000km gereden trouwens met gemiddeld gebruik van 18,8kw/100km.

[Voor 6% gewijzigd door Komtix op 19-04-2023 15:45]

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 18:29
Ik kom ook uit de E-Niro. Die leek (omdat de GOM hoger altijd uitkwam) zuiniger te zijn. Kan natuurlijk ook een iets ander algoritme zijn? Ik had mijn e-Niro op 13,0 kWh/100 km na 55.000 kilometer (gemiddelde over alles). Ik had in het begin moeite om de verwarming naar MIJN hand te zetten; de logica zette dat ding vaker aan dan ik zelf wil. Inmiddels (pas 3000 km gereden) is de stand weer 13,2 kWh/100. De GOM komt nog niet op de 400 (bij 80% vol); die had ik altijd boven de 400 en in de zomer 450 (allemaal bij 80% vol). Ligt alleen aan een sponsvoetje versus zware poot.

Overigens heb je hier HELEMAAL NIETS aan de App; die geeft alleen onzin waarden over het verbruik.

O, ja; mijn dealer is de laatste 'anti Zombi' versie van de software aan het testen. Is een versie na de 2312 versie, de 2312 versie lost het Zombi probleem niet op. Ik heb er geen last meer van sinds ik de App niet meer gebruik om de auto commando's te sturen.

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 13:17
A.s. dinsdag gaat mijn EV voor de eerste 15k onderhoudsbeurt en dan zal ook specifiek de "Zombie" update geïnstalleerd worden.

Ik heb het idee dat deze update los staat van OTA en het mediasysteem. Volgens mij kunnen systeemupdates alleen door de dealer gedaan worden, navigatie / media updates kunnen OTA of zelf via een USB stick. Op zich ook wel logisch dat er niets zomaar gewijzigd kan worden aan de firmware die alle rijsystemen e.d. beheerd.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:54
15k onderhoudsbeurt?
Ik meen gelezen te hebben dat het nu 30k of 24mnd zou zijn

Zijn er nog die geen verschil merken in regeneratie tussen 0,1,2,3 en auto 0,1, 2 ,3?

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 13:17
bruneelm schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:59:
15k onderhoudsbeurt?

Zijn er nog die geen verschil merken in regeneratie tussen 0,1,2,3 en auto 0,1, 2 ,3?
Auto begon vanaf 14k te zeuren om onderhoud bij 15k dus maar een afspraak gemaakt. Het is een leaseauto dus maakt mij verder niet zo veel uit. Belangrijker dat de zombie modus word opgelost.

Kreeg wel een melding dat de sticker van het zekeringskastklepje in de auto vervangen moet worden gezien daar verkeerde informatie op staat. Soort van terugroepactie :D

• MajaMestreech
bruneelm schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:59:
15k onderhoudsbeurt?

Op het kaartje welke ik meegekregen heb en onder de zonneklep diende te bevestigen, staat inderdaad om de 30.000 km of 2 jaar. In het systeem van de auto staat 15.000 km. Ben dus benieuwd wat ze doen bij 15.000 km: 2 keer om de auto lopen en dan 160 Euro tellen? Daarvoor heb ik niet een EV gekocht en duurder betaald als een HEV of PHEV.

• MajaMestreech
Iets anders: de parkeersensoren aan de voorkant werken niet zoals verwacht: in rij stand DRIVE bij het naderen van een object begint er niks te piepen. Zet ik hem vervolgens in REVERSE, dan beginnen de parkeersensoren voor te piepen. Klopt iets niet helemaal. Iemand dezelfde ervaring?

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:42
MajaMestreech schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:20:
Iets anders: de parkeersensoren aan de voorkant werken niet zoals verwacht: in rij stand DRIVE bij het naderen van een object begint er niks te piepen. Zet ik hem vervolgens in REVERSE, dan beginnen de parkeersensoren voor te piepen. Klopt iets niet helemaal. Iemand dezelfde ervaring?
Ja, hier ook. Stond al op het lijstje met puntjes voor de dealer. Nog geen contact over gehad verder.

• Griffin

Griffin

Is mythical

MajaMestreech schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:20:
Had ik ook gemerkt, je moet of de auto eerst in reverse zetten of zelf handmatig de piepers aanzetten met het knopje (die boven het knopje van de achteruitrijcamera (naast je gear selector))

Een collega heeft de oude e-niro en daar was het ook al zo.

• MajaMestreech
Griffin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:56:
[...]

Had ik ook gemerkt, je moet of de auto eerst in reverse zetten of zelf handmatig de piepers aanzetten met het knopje (die boven het knopje van de achteruitrijcamera (naast je gear selector))

Een collega heeft de oude e-niro en daar was het ook al zo.
Kan toch niet de bedoeling zijn in een volledig geautomatiseerde auto met allemaal piepjes en andere geluidjes van de vele veiligheidssystemen.

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 10:10
MajaMestreech schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:47:
[...]

Kan toch niet de bedoeling zijn in een volledig geautomatiseerde auto met allemaal piepjes en andere geluidjes van de vele veiligheidssystemen.
Er is een optie in de instellingen die de parkeersensoren automatisch aan zet bij lage snelheid. Staat die optie wel aan?

Weet niet of die optie alleen geldt voor achteruit rijden maar daar heb ik niks over gelezen.

• MajaMestreech
MrRobin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:55:
[...]

Er is een optie in de instellingen die de parkeersensoren automatisch aan zet bij lage snelheid. Staat die optie wel aan?

Weet niet of die optie alleen geldt voor achteruit rijden maar daar heb ik niks over gelezen.
Zojuist door alle instellingen die met veiligheid temaken hebben geklikt maar deze kan ik me niet herinneren. Zal nog eens kijken.
Zojuist ook nog eens getest en nu gingen de verklikkers wel aan. Is mij nog niet helemaal duidelijk.

• Source90
MajaMestreech schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:00:
[...]

Zojuist door alle instellingen die met veiligheid temaken hebben geklikt maar deze kan ik me niet herinneren. Zal nog eens kijken.
Zojuist ook nog eens getest en nu gingen de verklikkers wel aan. Is mij nog niet helemaal duidelijk.
Denk dat je deze zoekt. Stond bij mij ook standaard uit.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:16
Hoe kan ik zien of ik de laatste software heb?

• MajaMestreech
SgtCaffran schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:26:
Hoe kan ik zien of ik de laatste software heb?

[Afbeelding]
Dit is versie 030622, dus oud. De nieuwste is 221223. Zie deze lijst

• MajaMestreech
Source90 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:31:
[...]

[Afbeelding] Denk dat je deze zoekt. Stond bij mij ook standaard uit.
Bedankt, zou best kunnen dat die gisteren uit stond, vandaag heb ik alles aan gezet dus zal het nu vast goedkomen. Tevens had ik inderdaad nog niks gedaan met de knop in de console boven de achteruitrij camera knop. In ieder geval tijdens de problemen niet gekeken of die aan stond. Ach, alles moet wennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glas86
Klopt deze update is er nu eindelijk. Heb vandaag een afspraak gemaakt voor eind mei en dan wordt de update geïnstalleerd. Tevens wordt er gekeken naar keyless entry aan de bijrijders kant die slecht werkt.
Ik geloof niet dat ze de rijders actief gaan benaderen. Ik denk niet dat het onwil is maar volgens mij hebben de dealers het zo druk dat ze zoiets hebben de klanten die er last van hebben die melden zich wel. Dat zie je vaak alleen bij terugroepacties dat dealers actief gaan communiceren maar dan moeten ze wel.
Daar kun je in dit geval trouwens over discussiëren. Je auto vliegt niet in de fik of valt niet stil maar het kan wel onwijs vervelend zijn als je in de ochtend wilt wegrijden en je auto doet niets meer. Daarnaast is het eigenlijk gewoon een feature van een auto van ruim 45k wat potentieel problemen geeft. Nog los daarvan zit ik overal bovenop en ben ik vaak eerder dan de dealer.

[Voor 4% gewijzigd door glas86 op 21-04-2023 19:21]

• MajaMestreech
glas86 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:19:
[...]

Klopt deze update is er nu eindelijk. Heb vandaag een afspraak gemaakt voor eind mei en dan wordt de update geïnstalleerd. Tevens wordt er gekeken naar keyless entry aan de bijrijders kant die slecht werkt.
Ik geloof niet dat ze de rijders actief gaan benaderen. Ik denk niet dat het onwil is maar volgens mij hebben de dealers het zo druk dat ze zoiets hebben de klanten die er last van hebben die melden zich wel. Dat zie je vaak alleen bij terugroepacties dat dealers actief gaan communiceren maar dan moeten ze wel.
Daar kun je in dit geval trouwens over discussiëren. Je auto vliegt niet in de fik of valt niet stil maar het kan wel onwijs vervelend zijn als je in de ochtend wilt wegrijden en je auto doet niets meer. Daarnaast is het eigenlijk gewoon een feature van een auto van ruim 45k wat potentieel problemen geeft. Nog los daarvan zit ik overal bovenop en ben ik vaak eerder dan de dealer.
Wat is dat dan voor een update en waarom komt die niet via OTA als opvolging van de update 221223? En als OTA niet zou werken, waarom dan niet via een download van de KIA update site? Dealers hebben het druk, maar willen dan de wat gevorderde gebruiker niet helpen via een zelf te installeren update.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• glas86
MajaMestreech schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:07:
[...]

Wat is dat dan voor een update en waarom komt die niet via OTA als opvolging van de update 221223? En als OTA niet zou werken, waarom dan niet via een download van de KIA update site? Dealers hebben het druk, maar willen dan de wat gevorderde gebruiker niet helpen via een zelf te installeren update.
Ik vermoed dat er een update wordt geïnstalleerd op een deel van de auto waar je als rijder zijnde niet bij kunt. Ik noem het maar even voor het gemak de hoofdcomputer. Updates via update.kia.com en OTA zijn hoofdzakelijk infotainment updates. Voor de oplossing voor dit probleem is blijkbaar een bezoekje aan de dealer nodig. Gebeurd wel vaker lees ook maar eens in het EV6 topic.

• SgtCaffran
glas86 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:12:
[...]

Ik vermoed dat er een update wordt geïnstalleerd op een deel van de auto waar je als rijder zijnde niet bij kunt. Ik noem het maar even voor het gemak de hoofdcomputer. Updates via update.kia.com en OTA zijn hoofdzakelijk infotainment updates. Voor de oplossing voor dit probleem is blijkbaar een bezoekje aan de dealer nodig. Gebeurd wel vaker lees ook maar eens in het EV6 topic.
Is de update nu al beschikbaar en kan je pas eind mei terecht of komt deze pas in mei uit? Mijn auto is deze week geleverd en het valt me op dat de firmware van het infotainment systeem blijkbaar al oud is. Ga er van uit dat dat ook geldt voor de update waar jij het over hebt.

• glas86
SgtCaffran schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:01:
[...]

Is de update nu al beschikbaar en kan je pas eind mei terecht of komt deze pas in mei uit? Mijn auto is deze week geleverd en het valt me op dat de firmware van het infotainment systeem blijkbaar al oud is. Ga er van uit dat dat ook geldt voor de update waar jij het over hebt.
De update is nu al beschikbaar. Ik kan inderdaad pas eind mei terecht bij de dealer, maar dat is voor mij geen probleem.

• Eboera
  • Registratie: April 2022

Ook maar eens gekeken welke range er wordt aangegeven, valt me niet tegen. Ik rij altijd in eco mode en ben een rustige rijder.

• SgtCaffran

Ik ervaar ook een lichte trilling net boven de 100 km/u. Nog niet mee naar de dealer gegaan. Hoor graag wanneer je meer weet.

Overigens zojuist de laatste infotainment software er op gezet, ging erg gemakkelijk met de auto uit en een notificatie vanuit de app wanneer deze klaar was. Erg blij met Android Auto fullscreen, met name bij de navigatie een groot verschil.

[Voor 16% gewijzigd door SgtCaffran op 23-04-2023 12:19]

• glas86
Weet iemand of je in de Kia Connect App de kilometerstand kunt uitlezen?

Vind onder voertuigrapport wel de kilometerteller over een bepaalde periode (maar/april) meer geen totaal.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee