Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:43
Code oranje en kans op grote hagelstenen. De Niro toch maar even toegedekt bij gebrek aan carport en ruimte in de garage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKnqGDfstpjJFoFcwsm0ZaHBrHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwDMcAbCXKMMVXvcE83uZTRR.jpg?f=fotoalbum_large

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Henk1023 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:11:
Code oranje en kans op grote hagelstenen. De Niro toch maar even toegedekt bij gebrek aan carport en ruimte in de garage.
[Afbeelding]
Lijkt mij dat een stukje stof de impact van een grote hagelsteen echt niet gaat tegenhouden? :X
Ik weet dat er "hagelsteen autohoezen" zijn en ben ook oprecht benieuwd of dit daadwerkelijk werkt als er een ijs-tennisbal naar beneden komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 09-07-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Source90 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:28:
[...]

Lijkt mij dat een stukje stof de impact van een grote hagelsteen echt niet gaat tegenhouden? :X
Ik weet dat er "hagelsteen autohoezen" zijn en ben ook oprecht benieuwd of dit daadwerkelijk werkt als er een ijs-tennisbal naar beneden komt.
Er zit wel verschil tussen een ijsbal en hagel van 2 cm doorsnee. Een ijsbal knalt ook door je Velux dakraam of zonnepaneel. Deze hoes is geen stukje stof maar wel wat dikker. Uiteindelijk hebben we gelukkig een hagel gehad.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 11:28
Leg je een half opgeblazen 2 persoonsluchtbed van 1m40 breed van 10 euro (kruidvat) op het dak en op de motorkap leg je overdwars een half opgeblazen 1 persoons variant van 7 euro (kruidvat) daar trek je die hoes overheen.

In totaal ben je 17 euro kwijt en zit er een ongeveer 5cm lucht gevuld buffer tussen je kostbare Niro en die ijsballen. Hopen dat ze verticaal naar benenden komen en niet horizontaal en zo alsnog de zijkant slopen. Maar de kans op schade is een heel stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:26
Vandaag hebben we onze Niro EV Edition Advanced in Interstellar Grey opgehaald. Hele mooi en fijne auto.

Helaas kwamen we tijdens de aflevering al achter een kras op een van de achterdeuren. De dealer gaat de deur daarom morgen al overspuiten. Later zagen we dat er helaas wel wat meer plekken te vinden zijn waar de lak er een beetje af is. Het is allemaal niet groot en op afstand niet zichtbaar, maar het is toch vreemd dat er best wat plekjes op de lak zitten, alsof de auto tijdens het transport is beschadigd of in de fabriek niet goed is gecontroleerd.

Is dit een probleem dat vaker voorkomt en is het muggenzifterij om hier een punt van te maken of had dit echt beter gekund?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY_Q_US8XEUS2xglrdrSmWgxMro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qhCSTuDIjlsp09mzhHiFyqa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXTsuCV7nMCPsajadFi0tawCacY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxOIoBg8x1FSE4gMHIoPRYpm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEThR3S5TAVbLNqI8dpz7OFhBLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFV6uAqb3FkSPCYRfRZ2rxCo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door GvNL op 11-07-2024 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:06
GvNL schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:14:
Vandaag hebben we onze Niro EV Edition Advanced in Interstellar Grey opgehaald. Hele mooi en fijne auto.

Helaas kwamen we tijdens de aflevering al achter een kras op een van de achterdeuren. De dealer gaat de deur daarom morgen al overspuiten. Later zagen we dat er helaas wel wat meer plekken te vinden zijn waar de lak er een beetje af is. Het is allemaal niet groot en op afstand niet zichtbaar, maar het is toch vreemd dat er best wat plekjes op de lak zitten, alsof de auto tijdens het transport is beschadigd of in de fabriek niet goed is gecontroleerd.

Is dit een probleem dat vaker voorkomt en is het muggenzifterij om hier een punt van te maken of had dit echt beter gekund?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee hoor, gewoon melden. Ik had bij het ophalen al krassen op de laadklep zitten. De dealer heeft het gepolijst. Wel iets minder geworden maar nooit helemaal weggegaan. In tegenstelling tot mijn T-Roc vind ik de kwaliteit van de lak tegenvallen. Lijkt niet veel te kunnen hebben. Tuurlijk elke lak krast maar bij mijn VW's nooit zo erg opgevallen als bij de Kia.

Volgens mij is er in dit topic en die van de EV6 wel meer mensen te vinden die niet zo blij zijn met de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Vandaag kreeg ik bericht in de auto dat ik meen de gebruikersvoorwaarden zijn gewijzigd voor Kia Connect. Nu heb ik met mijn stomme kop op niet akkoord gedrukt. Enig idee of je dit nog ergens kunt aanpassen of dat Kia dit nogmaals gaat aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10
Volgens mij heb je misgelezen, ik kreeg hem vanochtend ook en de 2 opties die je had was ze nu weergeven of niet weergeven, een optie "niet accepteren" zat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
glas86 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Nee hoor, gewoon melden. Ik had bij het ophalen al krassen op de laadklep zitten. De dealer heeft het gepolijst. Wel iets minder geworden maar nooit helemaal weggegaan. In tegenstelling tot mijn T-Roc vind ik de kwaliteit van de lak tegenvallen. Lijkt niet veel te kunnen hebben. Tuurlijk elke lak krast maar bij mijn VW's nooit zo erg opgevallen als bij de Kia.

Volgens mij is er in dit topic en die van de EV6 wel meer mensen te vinden die niet zo blij zijn met de lak.
Bedankt! Auto staat nu bij de garage. Ze gaan in ieder geval een deur spuiten.

Hoop dat de auto snel terug is. We zijn er tot nu toe heel tevreden mee. Lekker ruim, rijdt comfortabel, actieradius lijkt naar verwachting te zijn. Kortom, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
  • Laatst online: 18-09 19:54
glas86 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:58:
Vandaag kreeg ik bericht in de auto dat ik meen de gebruikersvoorwaarden zijn gewijzigd voor Kia Connect. Nu heb ik met mijn stomme kop op niet akkoord gedrukt. Enig idee of je dit nog ergens kunt aanpassen of dat Kia dit nogmaals gaat aanbieden?
De vraag die ik kreeg was of je die wilde lezen, ja of nee.
Of had je daar ja op gegeven en vervolgens nee op de voorwaarden?

Vast aan te passen in het setup menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cka
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:05

cka

Bij aflevering begin mei opgemerkt dat er geen afneembare trekhaak onder de Niro EV zat (cf. contract), maar een vaste trekhaak. Was geen probleem, zouden meteen een afneembare bestellen. Dit duurt inmiddels iets langer dan ik normaal vind. Blijkbaar maakt het niet uit wat je bestelt bij KIA, het heeft vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

WillemD61 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:55:
[...]
De vraag die ik kreeg was of je die wilde lezen, ja of nee.
Zo gaat dat met voorwaarden tegenwoordig. Je kunt feitelijk niet anders dan de voorwaarden accepteren.
Koop je een nieuwe, dure telefoon of een laptop, dan krijg je bij het eerste opstarten de voorwaarden onder je neus gedrukt en moet je akkoord gaan. Doe je dat niet, dan kun je het hele ding gewoon niet gebruiken.
Lekker toch? 8)7

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
MrRobin schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:27:
Mijn Niro EL EV (April 2023) moet binnenkort voor een eerste beurt bij 30.000 km.

Net ook Kia Zwolle gebeld en die gaven aan dat er vanuit Kia Nederland 256 (of 266) euro voor staat!

Zijn er al meer mensen met ervaring met de eerste beurt?
Vandaag had mijn Niro EV (aug 2022) de eerste beurt bij de Kia dealer. Ik had op basis van jouw bericht verwacht dat dat 256 zou kosten, maar het was slechts 181. Geen idee waarom dat dus niet bij alle Kia dealers gelijk is, maar ik heb er verder geen opmerkingen over gemaakt of op doorgevraagd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Heeft iemand van jullie ook dat de auto "denkt" dat er iemand op de achterbank zit?
De middelste plek van de achterbank is constant bezet en de auto geeft aan dat die persoon zijn/haar gordel niet draagt.
Dit is al sinds de eerste dag, maar ik vind het niet belangrijk genoeg om er tussentijds mee langs de dealer te rijden. Misschien is het simpel zelf op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33
smartsys schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:21:
Heeft iemand van jullie ook dat de auto "denkt" dat er iemand op de achterbank zit?
De middelste plek van de achterbank is constant bezet en de auto geeft aan dat die persoon zijn/haar gordel niet draagt.
Dit is al sinds de eerste dag, maar ik vind het niet belangrijk genoeg om er tussentijds mee langs de dealer te rijden. Misschien is het simpel zelf op te lossen?
Ik heb dit ook wel eens en meestal bij het wegrijden lost dit vanzelf op.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
donald_dick schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Ik heb dit ook wel eens en meestal bij het wegrijden lost dit vanzelf op.
De melding verdwijnt dan uit het scherm, maar het probleem is er nog steeds.
Het lijkt of iets te hard op de druksensor in de bank drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
smartsys schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:46:
[...]

De melding verdwijnt dan uit het scherm, maar het probleem is er nog steeds.
Het lijkt of iets te hard op de druksensor in de bank drukt.
Dan zou ik verwachten dat alle toeters en bellen af zouden gaan.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Bij mij brand het middelste lampje van de achterbank ook altijd, geeft verder geen alarm.

De 2 andere stoelen zijn wel uit, en geven alarm als er iemand zit zonder gordel (of een 6pack frisdrank onder de verkeerde hoek ...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 22:06
Het schijnt dat de middelste plek geen druksensor heeft. Dat het lampje een tijdje brand, houdt in dat je die plek zelf moet checken. Dit is dus standaard bij het aanzetten van de Niro EV en gaat na een paar seconden uit. De dealer gaat daar niks aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk1023
Ik heb dat gevraagd bij de dealer. De middelste plek heeft geen sensor. Het waarschuwingslampje brand altijd de eerste paar honderd meter of zoveel seconden. Althans volgens de technicus.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Ik heb eerder gelezen over problemen met hulpsystemen in combinatie met een trekhaak. Deze zouden uitgeschakeld worden als er gebruik werd gemaakt van de trekhaak, waaronder cruisecontrol. Is dit probleem er nog steeds of kunnen de hulpsystemen nu wel gebruikt worden in combinatie met een trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
GvNL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:09:
Ik heb eerder gelezen over problemen met hulpsystemen in combinatie met een trekhaak. Deze zouden uitgeschakeld worden als er gebruik werd gemaakt van de trekhaak, waaronder cruisecontrol. Is dit probleem er nog steeds of kunnen de hulpsystemen nu wel gebruikt worden in combinatie met een trekhaak?
De cruisecontrol blijft werken na de software-update, de rest is helaas uitgeschakeld...er is een Tweaker met een tussenstekker die de autosoftware doet geloven dat er geen aanhanger aangesloten is. Even op zoeken in dit forum

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Ik rij af en toe met een aanhanger. Een aantal rijhulpsystemen werken dan niet, waaronder de dode hoek waarschuwing. Cruisecontrol werkt gelukkig wel. De auto waarschuwd dat er sommige systemen niet werken als je start met aangekoppelde aanhanger.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
MarcelGo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:50:
[...]

De cruisecontrol blijft werken na de software-update, de rest is helaas uitgeschakeld...er is een Tweaker met een tussenstekker die de autosoftware doet geloven dat er geen aanhanger aangesloten is. Even op zoeken in dit forum
Bedankt! Worden de parkeersensoren voor ook uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Dacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
GvNL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:58:
[...]

Bedankt! Worden de parkeersensoren voor ook uitgeschakeld?
Nee, anders had ik het wel gemerkt.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:50
Adaptieve cruisecontrol en parkeersensoren blijven werken, lane assist en one pedal regeneratief remmen werken niet (Niro Limited Edition van sept. 2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Inmiddels heb ik contact gehad met de dealer voor het monteren van een trekhaak. Een vaste trekhaak kost 1300 euro, een afneembare 1500 euro. Dat is inclusief kabelset en witte kentekenplaat. Ook wordt de software aangepast vanwege cruise control. Ik vind het een fors bedrag. We hebben de auto via private lease en in het maandbedrag zou dit neerkomen op 21-25 euro per maand.

We willen graag een trekhaak, zodat we onze elektrische fietsen kunnen meenemen. Is dit een gebruikelijk bedrag of zouden we het ergens anders kunnen doen? Ik zie op internet bedrijven die het voor 800 euro doen. Ik vraag me alleen af of dat verstandig, juist vanwege alle elektronica waar de dealer mogelijk meer van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
@GvNL Dat is wel erg ruim gerekend, weet alleen niet in hoeverre je vrij bent om het niet door de dealer te laten doen...je kunt natuurlijk altijd even 2 andere Kia dealers bellen voor een offerte😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:50
GvNL schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:33:
Inmiddels heb ik contact gehad met de dealer voor het monteren van een trekhaak. Een vaste trekhaak kost 1300 euro, een afneembare 1500 euro. Dat is inclusief kabelset en witte kentekenplaat. Ook wordt de software aangepast vanwege cruise control. Ik vind het een fors bedrag. We hebben de auto via private lease en in het maandbedrag zou dit neerkomen op 21-25 euro per maand.

We willen graag een trekhaak, zodat we onze elektrische fietsen kunnen meenemen. Is dit een gebruikelijk bedrag of zouden we het ergens anders kunnen doen? Ik zie op internet bedrijven die het voor 800 euro doen. Ik vraag me alleen af of dat verstandig, juist vanwege alle elektronica waar de dealer mogelijk meer van weet.
Wij hebben onze auto ook via private lease, en betalen ongeveer hetzelfde extra per maand. Als je op allerlei sites gaat kijken, ook met andere merken en modellen, zie je dezelfde bedragen voorbij komen.
Houdt er rekening mee dat je niet de eigenaar van de auto bent, je zult altijd toestemming moeten hebben van de leasemaatschappij om zelf iets aan de auto aan te brengen, en je hebt de kans dat je op het einde van het contract de gemonteerde onderdelen zoals een trekhaak moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cka
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:05

cka

Ik meen me te herinneren dat er bij mijn leasebedrag 12 euro bijkwam voor de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 09:44
Ik heb bij Alfa Auto in Hasselt (België) € 595,- betaald voor een afneembare trekhaak met bekabeling en montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartsys
GvNL schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:33:

Als ze die trekhaak 100% op jouw verrekenen moet je niet accepteren. Het verhoogt de waarde van de auto een beetje en de trekhaak heeft een restwaarde. Sterker nog de afschrijving op de trekhaak loopt volgens mij redelijk gelijk met die op de auto omdat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Die auto schrijft ongeveer 33% af over 5 jaar. De exacte cijfers zijn bekend, maar ik reken nu even met 33%. Dan zit je dus op 1500-1500 x 33% / 60 maanden = € 16,75 per maand. Lijkt mij een veel betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-09 20:16
Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt...de Kia Niro EV wil niet uit.

Na parkeren van de auto en het op de handrem zetten doet de EV start knop niets.. De auto wil niet meer uit. Reageert ook nergens meer op, niet op de sleutel en niet op de reservesleutel. Ik kan de auto op slot zetten en openen met de knop op het handvat van de deur. (dus de sleutel wordt wel "herkend". En ik kan de auto opladen, waar ik nu mee bezig ben (was 40% nu richting 80%).

Kia service stuurde een autobergingbedrijf die zoiets nog niet had meegemaakt. Heeft de 12v accu gecontroleerd. Die was nog prima.

Het is nu afwachten of de auto als het laden klaar is, wel uit wil....

Wie herkent deze situatie..?!

[ Voor 5% gewijzigd door Kassie op 20-07-2024 20:56 ]

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
landy1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Adaptieve cruisecontrol en parkeersensoren blijven werken, lane assist en one pedal regeneratief remmen werken niet (Niro Limited Edition van sept. 2023).
Eens: echter I-pedal (one pedal) drive werkt bij mij wel bij gebruik van de trekhaak.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 23:59
Kassie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:55:
Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt...de Kia Niro EV wil niet uit.

Na parkeren van de auto en het op de handrem zetten doet de EV start knop niets.. De auto wil niet meer uit. Reageert ook nergens meer op, niet op de sleutel en niet op de reservesleutel. Ik kan de auto op slot zetten en openen met de knop op het handvat van de deur. (dus de sleutel wordt wel "herkend". En ik kan de auto opladen, waar ik nu mee bezig ben (was 40% nu richting 80%).

Kia service stuurde een autobergingbedrijf die zoiets nog niet had meegemaakt. Heeft de 12v accu gecontroleerd. Die was nog prima.

Het is nu afwachten of de auto als het laden klaar is, wel uit wil....

Wie herkent deze situatie..?!
Ik neem aan dat je nog niet aan het laden was toen het probleem zichtbaar werd?
Het klinkt namelijk als een software fout veroorzaakt door functionaliteit die normaal gesproken voorkomt dat je gaat starten tijdens het laden. Als je het laden handmatig stopt met de laadpas kun je de auto niet uitschakelen? Zo nee dan verwacht ik geen verschil met het automatisch stoppen van het laden bij 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Gisteren iets vreemds.

Ik moest 3 mensen brengen en ophalen, heenweg niets aan de hand, terugweg stappen ze in, zelfde plekken, aangezien ik even illegaal was gestopt voor het instappen weg gereden terwijl nog niet iedereen de gordels om had, dus auto begint te piepen.

2-3 seconde daarna waren de gordels om, was het even stil, begint de auto weer te piepen maar nu omdat de middelste stoel niet vast was (hier zat ook niemand)

Nog een dubbelcheck gedaan of stoel 5 wel in de juiste gordel zat, los vast los vast, geen verschil. Auto bleef piepen.

Uiteindelijk gewoon de gordel van de midden zit vast gemaakt en toen was het ok.

Maar als daar geen sensor zit, hoe besluit hij dan dat er gepiept moet worden?

Personen in kwestie waren normaal postuur, dus het is ook niet alsof ze 1,5 zit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
Nou, het probleem is inmiddels opgelost..
Ronald Koeman schreef op zondag 21 juli 2024 @ 01:32:
[...]

Ik neem aan dat je nog niet aan het laden was toen het probleem zichtbaar werd?
Het klinkt namelijk als een software fout veroorzaakt door functionaliteit die normaal gesproken voorkomt dat je gaat starten tijdens het laden. Als je het laden handmatig stopt met de laadpas kun je de auto niet uitschakelen? Zo nee dan verwacht ik geen verschil met het automatisch stoppen van het laden bij 80%.
Dank voor je reactie! Maar nee, ik was toen nog niet aan het laden.

Ik vermoed dat het probleem ontstond doordat ik na het parkeren en op de EPB zetten de auto vergat de auto uit te zetten. Pas na het uitladen (ca15 min) zag ik dat de auto nog aanstond. En toen wilde deze niet meer uit.

Vreemd.. De 12V accu was goed maar het waarschuwingslampje brandde wel, wat de reden was dat de autoberger dat gecontroleerd had.

Het opladen verliep probleemloos, maar dat verhielp - inderdaad - het probleem niet. De auto wilde gewoon niet uit.

Maar nu nog vreemder..de auto heeft zichzelf precies, op de kop af, 12 uur na het parkeren, gereset. Dus al die tijd, twaalf uur lang geen enkele reactie op de EV start/stop-knop en dan ineens..reset.

Het blijft een bijzondere auto die Kia Niro EV.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Kassie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:44:
Nou, het probleem is inmiddels opgelost..

[...]

Dank voor je reactie! Maar nee, ik was toen nog niet aan het laden.

Ik vermoed dat het probleem ontstond doordat ik na het parkeren en op de EPB zetten de auto vergat de auto uit te zetten. Pas na het uitladen (ca15 min) zag ik dat de auto nog aanstond. En toen wilde deze niet meer uit.

Vreemd.. De 12V accu was goed maar het waarschuwingslampje brandde wel, wat de reden was dat de autoberger dat gecontroleerd had.

Het opladen verliep probleemloos, maar dat verhielp - inderdaad - het probleem niet. De auto wilde gewoon niet uit.

Maar nu nog vreemder..de auto heeft zichzelf precies, op de kop af, 12 uur na het parkeren, gereset. Dus al die tijd, twaalf uur lang geen enkele reactie op de EV start/stop-knop en dan ineens..reset.

Het blijft een bijzondere auto die Kia Niro EV.
Ik had geheel toevallig vandaag ook (voor het eerst, jaar in bezit) een situatie waarin de auto niet meer uit ging:

-auto hing aan de oplader, laden geactiveerd
-auto ingeschakeld
-melding "voorwaarden zijn geüpdate, wilt u deze lezen?" met Ja beantwoord. Ik had deze melding al heel vaak gekregen en was telkens al onderweg, waarna het niet meer mogelijk is de voorwaarden te openen.
-voorwaarden "gelezen" en akkoord gegeven
-zodra ik de auto nu met de aan/uit knop uitschakelde, startte hij uit zichzelf weer op

Oplossing:
-laden handmatig stoppen
-stekker ontkoppelen en laadklep sluiten
-aan/uitknop ingedrukt houden (kort indrukken zoals normaal was niet voldoende)

Vervelende bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Kassie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:44:
Die van mij begint te piepen als ik per ongeluk de auto aan laat staan en uitstap met de sleutel bij me om aan te geven dat je iets vergeten bent. Deed die van jou dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
ocaj schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:27:
[...]

Die van mij begint te piepen als ik per ongeluk de auto aan laat staan en uitstap met de sleutel bij me om aan te geven dat je iets vergeten bent. Deed die van jou dat niet?
Dat zou je inderdaad verwachten. Maar nu gebeurde dat niet, de auto reageerde ook niet meer op de sleutel..

Kennelijk lossen (veel van) de problemen bij Kia zicht vanzelf op als je maar geduld hebt en lang genoeg wacht. Zoals deze situatie na 12 uur. Maar ook de Kia Connect problemen waren vaak een dag later weer opgelost. Zonder dat je iets hoefde te doen. En voor de zombie update moesten we wel heel erg lang wachten...en dat ging niet vanzelf. En ook de trekhaak blues...opgelost.

Nu nog wachten op de oplossing voor de hard en koud blazende airco en de niet goed te regelen ventilatieroosters...

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
Ronald Koeman schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Ik had geheel toevallig vandaag ook (voor het eerst, jaar in bezit) een situatie waarin de auto niet meer uit ging:

-auto hing aan de oplader, laden geactiveerd
-auto ingeschakeld
-melding "voorwaarden zijn geüpdate, wilt u deze lezen?" met Ja beantwoord. Ik had deze melding al heel vaak gekregen en was telkens al onderweg, waarna het niet meer mogelijk is de voorwaarden te openen.
-voorwaarden "gelezen" en akkoord gegeven
-zodra ik de auto nu met de aan/uit knop uitschakelde, startte hij uit zichzelf weer op

Oplossing:
-laden handmatig stoppen
-stekker ontkoppelen en laadklep sluiten
-aan/uitknop ingedrukt houden (kort indrukken zoals normaal was niet voldoende)

Vervelende bug ;)
Nou, die melding over de voorwaarden kreeg ik "toevallig" ook vlak voor de rit van toen ik na het parkeren het probleem van niet meer uit willen van de auto kreeg... ik was dat alweer vergeten. Maar toen de auto niet meer uitwilde gaan was ik niet aan het laden..

Zou het met die voorwaarden update samenhangen... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Kassie op 21-07-2024 20:49 ]

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Kassie schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:36:
[...]
Nu nog wachten op de oplossing voor de hard en koud blazende airco en de niet goed te regelen ventilatieroosters...
Oh, daar hebben jullie in de Niro EV nog steeds last van? Mijn eerste generatie e-Niro (MY19) heeft dat al. Toch vreemd dat ze dat niet getackeld hebben.

Als ik daarnaar informeer op het e-Niro-topic dan lijkt daar (bijna) niemand anders last van te hebben. Daarom ben ik wel een beetje ‘verheugd’ O-) dit verschijnsel hier ook te lezen. Is dat hier wel een breder bekend verschijnsel dat de verwarming na ca. een half uur rijden opeens ijskoude lucht uitspuwt?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Met de airco in een handmatige stand is het wel te doen. Als de rij-modus dan ook nog in ECO staat gaat het nog iets beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
smartsys schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:45:
[...]

Als ze die trekhaak 100% op jouw verrekenen moet je niet accepteren. Het verhoogt de waarde van de auto een beetje en de trekhaak heeft een restwaarde. Sterker nog de afschrijving op de trekhaak loopt volgens mij redelijk gelijk met die op de auto omdat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Die auto schrijft ongeveer 33% af over 5 jaar. De exacte cijfers zijn bekend, maar ik reken nu even met 33%. Dan zit je dus op 1500-1500 x 33% / 60 maanden = € 16,75 per maand. Lijkt mij een veel betere deal.
Dank voor deze tip. Het is inderdaad niet redelijk dat de leasemaatschappij de gehele kosten bij mij in rekening brengt, gezien de afschrijving en restwaarde. Ik zal dit eens benoemen. Ik ben benieuwd of ze er iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
MarcelGo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:10:
@GvNL Dat is wel erg ruim gerekend, weet alleen niet in hoeverre je vrij bent om het niet door de dealer te laten doen...je kunt natuurlijk altijd even 2 andere Kia dealers bellen voor een offerte😉
De afgelopen dagen een aantal dealers benaderd. In het meest gunstige geval doen ze het voor 150 euro minder, maar dat is het dan ook. Ze nemen in principe de prijs die Kia hanteert in de webshop, waarmee je zo uitkomt op circa 1300 euro voor een trekhaak inclusief montage, software-update en witte kentekenplaat. Wellicht bel ik nog eens rond, maar het lijkt erop dat ik vooral moet kijken waar de trekhaak het snelste gemonteerd kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door GvNL op 22-07-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
landy1 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:30:
[...]

Wij hebben onze auto ook via private lease, en betalen ongeveer hetzelfde extra per maand. Als je op allerlei sites gaat kijken, ook met andere merken en modellen, zie je dezelfde bedragen voorbij komen.
Houdt er rekening mee dat je niet de eigenaar van de auto bent, je zult altijd toestemming moeten hebben van de leasemaatschappij om zelf iets aan de auto aan te brengen, en je hebt de kans dat je op het einde van het contract de gemonteerde onderdelen zoals een trekhaak moet verwijderen.
Wij leasen via Kia. Als de trekhaak wordt aangeschaft en gemonteerd bij de dealer, dan hoeft deze naderhand niet verwijderd te worden. Ik heb dit nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Inmiddels ook wat offertes opgevraagd bij Trekhaakcentrum. Met 900 euro voor een afneembare trekhaak scheelt dat enorm ten opzichte van de Kia-dealer met 1500 euro. De Kia Autolease geeft echter aan dat het niet is toegestaan om een trekhaak te laten monteren door een ander bedrijf. De medewerker gaf aan dat het weleens voorkomt en dat ze er niet per se achter zullen komen, maar als er problemen ontstaan, dan is dat wel voor rekening van de klant.

Heeft iemand ervaring met het laten monteren van een trekhaak en verwijderen voor inleveren van de auto? Eventueel is het op deze manier nog te overwegen. Anders moeten we de 25 euro per maand maar accepteren. Of de fietsendrager verkopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
Hippe Lip schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:17:
[...]
Is dat hier wel een breder bekend verschijnsel dat de verwarming na ca. een half uur rijden opeens ijskoude lucht uitspuwt?
Precies..ik herken dat: is exact wat er gebeurt in mijn Kia Niro EV 2023...eerst prima verwarmen en dan zonder reden ijskoude lucht door de roosters blazen. Te koud en te hard en niet te regelen.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Kassie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Precies..ik herken dat: is exact wat er gebeurt in mijn Kia Niro EV 2023...eerst prima verwarmen en dan zonder reden ijskoude lucht door de roosters blazen. Te koud en te hard en niet te regelen.
Ja heel herkenbaar, vaak gaat het goed maar af en toe totaal onverklaarbare acties van de verwarming/koeling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
MarcelGo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Ja heel herkenbaar, vaak gaat het goed maar af en toe totaal onverklaarbare acties van de verwarming/koeling 8)7
Ik herken deze problemen totaal niet. Heb een Niro EV 2022. Climate control staat meestal op auto met 3 streepjes gaat prima. Zal het een 2023 dingetje zijn of heeft mijn auto wellicht een update die bij jullie auto nog ontbreekt wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
glas86 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Ik herken deze problemen totaal niet. Heb een Niro EV 2022. Climate control staat meestal op auto met 3 streepjes gaat prima. Zal het een 2023 dingetje zijn of heeft mijn auto wellicht een update die bij jullie auto nog ontbreekt wellicht?
Op kenteken in april '23, van de week nog gehad parkeer de auto om 1830uur in de volledige schaduw en buitentemperatuur 20C, om 2030uur stap ik in nog steeds volledig schaduw en grotendeels bewolkt buitentemperatuur 17C en de climate control staat op 22C, begint ijskoude lucht te blazen, ik kijk het even een minuutje aan maar toen begon het gewoon koud te worden ->workaround is dan AC uit te zetten. (Heb ik geloof ik 15 jaar geleden voor het laatst gedaan en nu dus regelmatig bij deze Kia 8)7 )

Recent voor een storing geweest aan de ultrasoon sensoren en toen is nogmaals de hele software geupdated ook de software voor de trekhaakaanpassingen... resultaat geen veranderingen........)

[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 25-07-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MarcelGo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:00:
[...]

Op kenteken in april '23, van de week nog gehad parkeer de auto om 1830uur in de volledige schaduw en buitentemperatuur 20C, om 2030uur stap ik in nog steeds volledig schaduw en grotendeels bewolkt buitentemperatuur 17C en de climate control staat op 22C, begint ijskoude lucht te blazen, ik kijk het even een minuutje aan maar toen begon het gewoon koud te worden ->workaround is dan AC uit te zetten. (Heb ik geloof ik 15 jaar geleden voor het laatst gedaan en nu dus regelmatig bij deze Kia 8)7 )

Recent voor een storing geweest aan de ultrasoon sensoren en toen is nogmaals de hele software geupdated ook de software voor de trekhaakaanpassingen... resultaat geen veranderingen........)
Klinkt bekend. Ik heb momenteel nog steeds dat als ik instap en inlog ipv mijn vrouw dat daarna de gehele AC op ijsbeermodus gaat en dan ook blijft ondanks dat dit in mijn profiel totaal niet als temperatuurinstellingen staat. Maw de Niro EV heeft zn eigen willetje als het gaat om koelen/verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:21
MarcelGo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:00:
[...]

En wat gebeurd er als je de temperatuur op bijvoorbeeld 25 graden zet? Het is maar een getal, bij onze thuisairco moet ik de verlangde temperatuur ook 5 graden afwijkend instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
RonaldPr schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:44:
[...]

En wat gebeurd er als je de temperatuur op bijvoorbeeld 25 graden zet? Het is maar een getal, bij onze thuisairco moet ik de verlangde temperatuur ook 5 graden afwijkend instellen.
Het probleem is dat het willekeurig voorkomt, dus nagenoeg dezelfde omstandigheden en dan doet ie het prima, het lijkt alsof die sensor niet helemaal goed is. En als ik AC uitzet maar de temp hetzelfde hou is ie meestal ook ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
jinglewood schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Klinkt bekend. Ik heb momenteel nog steeds dat als ik instap en inlog ipv mijn vrouw dat daarna de gehele AC op ijsbeermodus gaat en dan ook blijft ondanks dat dit in mijn profiel totaal niet als temperatuurinstellingen staat. Maw de Niro EV heeft zn eigen willetje als het gaat om koelen/verwarmen.
Dit airco/ventilatie gedrag is naar mijn idee een design/ontwerp fout. Er is onvoldoende over nagedacht. Als zoveel verschillende gebruikers er melding van maken is het beslist geen incident of gebruikersfout meer. Maar dan is het gewoon een verkeerd ontwikkeld ventilatiesysteem.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 17:39
Wordt weer eens tijd voor nieuwe kaart updates. Laatste dateert alweer van november 2023. Of heeft KIA nu al geen aandacht meer voor Niro EV rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

MajaMestreech schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:26:
Wordt weer eens tijd voor nieuwe kaart updates. Laatste dateert alweer van november 2023. Of heeft KIA nu al geen aandacht meer voor Niro EV rijders?
Op de website van KIA staat eens per jaar.
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/navigatie-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
Ben ook benieuwd of ze voor de Niro EV e.e.a doen aan verbeteringen qua routeplanning (instellingen % SoC tijdens tussenstop, eindbestemming etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De nieuwe update wordt in een aantal landen al uitgerold, Europa zal binnenkort wel aan de beurt zijn.

Naast een update van de kaarten is er een verbetering van het Bluetooth volume doorgevoerd (net zoals bij een Bluetooth headset zijn volume van auto en telefoon aan elkaar gekoppeld zodat het volume niet meer zo zacht staat).

Zie voor meer info deze link.

Overigens verwacht ik in de toekomst wel verbeteringen omdat ook de EV6 en zelfs de EV9 op (bijna) dezelfde codebase draaien. Net zoals een heleboel conventionele modellen, zowel recent als enige jaren oud.

[ Voor 21% gewijzigd door [BoSS] op 29-07-2024 15:39 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvonflotow
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-04 13:01
Hallo
sinds een week eigenaar van een Niro EV Executive line,
is prima in orde alleen ik had na een half uur rijden al het verzoek om de software te upgraden?
ik snap niet dat een auto van boven de 50.000 euro wordt geleverd met 'oude' software.
Uiteindelijk met heel veel moeite via de dealer een upgrade gedaan.

maar....
De schermen van deze upgrade komen niet overeen met de schermen zoals ze in de handleiding worden getoond?
Als ik de Kia/Hyundai updater bekijk is er voor de Niro EV alleen een MY23 versie beschikbaar ???
het software model is SG2AE.S5BLC.AEU
laatste software versie achteraan eindigend met 230601??

welke software versie hoort er op de Niro EV te staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De softwareversie die eindigt op 231102 is de meest recente voor de Niro EV.

Zie ook dit overzicht (en dan de regel voor de Niro EV - MY23).

[ Voor 46% gewijzigd door [BoSS] op 29-07-2024 20:29 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvonflotow
dank je wel Boss !

Maar in het overzicht staat bij de Niro EV een versie 20231102,
ik heb nu op mijn auto de PHEV versie van 20231107??

downgraden naar 20231102 doet hij niet

structureel ben ik op zoek naar model en software die dit scherm kan geven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FNN8UozIHYxqDeL7w_bUdmK00M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eW8g1Qk4ixe7FPFBGaqMJm0p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door Janvonflotow op 30-07-2024 14:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvonflotow
Open vraag,

wie heeft de laatste 4 maanden een Niro EV in ontvangst genomen en in gebruik genomen en dan een uitvoering met V2L ?

Welk model software en welke softwareversie hebben jullie geleverd gekregen?
kunnen jullie een foto van dit scherm uit de auto sturen?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:07
Dat je niet de laatste software hebt verbaast me niks.

Mijne is van april 23 (Executive line) en destijds was ongeveer in mei de zombie bug eindelijk opgelost.
TOen ik de afspraak had om die update te doen hadden ze 5 updates gedaan die nog klaar stonden.

Auto updaten is duidelijk niet onderdeel van de aflevering... Denk pas onderdeel van onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Janvonflotow schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:40:
dank je wel Boss !

[Afbeelding]
Zal dit scherm alleen voor een 100% EV zijn en niet voor een PHEV misschien? Voor zover ik weet heb ik dit scherm altijd al gehad nog los van updates.

Je software versie klopt overigens wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk4sTz9cvn9IJDTyc6f6U9ipbBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lX6UU8MY2mJO7ZMDut0lfZyk.jpg?f=fotoalbum_large

MY22 heeft versie 02 jij hebt blijkbaar een MY23 en daarom versie 07.

[ Voor 45% gewijzigd door glas86 op 30-07-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janvonflotow
Hi Glas86
sorry dat het onduidelijk is, ik heb een 100% EV (waarvan de laatste versie zou eindigen 20231102),

ze hebben echter de PHEV versie eindigend met 20231107 in mijn auto gezet??

jij schrijft dat je het nieuwe EV scherm altijd al hebt ??

kun jij mij dan je Model software e sogtwareversie doorgegen? dan kan ik verder gaan zoeken voor een oplossing?

mvrgr
Jan

[ Voor 1% gewijzigd door Janvonflotow op 30-07-2024 22:35 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Janvonflotow schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:40:
dank je wel Boss !

[Afbeelding]

Janvonflotow schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:43:
Open vraag,

wie heeft de laatste 4 maanden een Niro EV in ontvangst genomen en in gebruik genomen en dan een uitvoering met V2L ?

Welk model software en welke softwareversie hebben jullie geleverd gekregen?
kunnen jullie een foto van dit scherm uit de auto sturen?

bij voorbaat dank
Dat scherm is gewoon actueel, dat is het splitscreen voor modellen geleverd met het 10,25" scherm, iets wat jouw Executive gewoon heeft. Op de foto is dat het EV-scherm met navigatie in de splitscreen.

Ik heb zelf een Duitse import Niro EV DynamicLine, waarbij er wel V2L aanwezig is. Ook hier moest de dealer de zombiebug en nog een aantal updates verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
Afgelopen maandag mijn nieuwe Kia Niro EV Edition Advanced op mogen halen.
Ik heb er nog niet heel veel in kunnen rijden maar wat ik er in heb gereden is genieten.

Direct even i-pedal ingeschakeld en het is even wennen maar het werkt tot nu toe prima.

Het is mijn eerste EV dus dit wereldje is nog nieuw voor mij en ondanks dat ik natuurlijk al een tijd in research mode heb gezeten ga ik nu alles ervaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Was mij nog niet bekend, mogelijk voor anderen handig om te weten bij vervangen ruitenwisser bladen:

Waarschijnlijk ook in de handleiding, alleen die lezen mannen niet :+

[ Voor 41% gewijzigd door Source90 op 31-07-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Source90 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:03:
Was mij nog niet bekend, mogelijk voor anderen handig om te weten bij vervangen ruitenwisser bladen:

[YouTube: All-New 2023 Kia Niro EV | How To Enter Wiper Service Mode!]

Klopt staat inderdaad in de handleiding. Ik kan iedereen van harte aanraden om eens de Kia app owner's manual te downloaden om nog meer over hun auto te weten te komen. Werkt best mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2OzZ2El_SGioa--oq3v3tsOWuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4XN6aRblTEEOb82hZAp2jf3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Source90 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:03:

[YouTube: All-New 2023 Kia Niro EV | How To Enter Wiper Service Mode!]

Handleiding? Heb ik die erbij gekregen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Vandaag bij het uithalen van de kinderwagen dan toch eindelijk de opvouwbare rolhoes kapotgetrokken. Hij was aan een kant al slecht aan het worden en had hiervoor al contact opgenomen met de Kia dealer nog los van een aantal andere zaken. Ze gingen contact opnemen met Kia Nederland maar achten de kans klein dat een gevalletje garantie wordt. Ik vind het echt een rot ding. Snap wel dat Kia nu rem vaste hoedenplank aanbied. Nog meer mensen die hier negatieve ervaringen mee hebben en hoe dit is opgelost. Deels is het nu mijn eigen schuld maar het kan maar weinig hebben. Daarnaast schijnt vervanging een zeer kostbare aangelegenheid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Source90 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:39:
[...]

Alsof het een voorbode was; hier met een boodschappentas blijven haken, lusje kapot. Wat een pauper kwaliteit voor een auto van 50k.

Ik heb er nu twee gaatjes in gemaakt op de plek waar het lusje zat (2mm boor) en met paracord een nieuwe lus gemaakt. Om de bies heen gewikkeld voor wat stevigheid.
Verder wat geklaagd op socials :Y)

[Afbeelding]
Hier zelf "gemaakt" met wat paracord. Doet het nog steeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Source90 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Hier zelf "gemaakt" met wat paracord. Doet het nog steeds :+
Mocht de dealer danwel Kia Nederland niet over de brug komen dan ga ik waarschijnlijk met tie rips aan de slag en anders maar zonder rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 21:00
glas86 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Mocht de dealer danwel Kia Nederland niet over de brug komen dan ga ik waarschijnlijk met tie rips aan de slag en anders maar zonder rijden :-)
Zo doe ik het ook, ik heb dat ding onder de plank in de bodem van de kofferbak liggen sinds de eerste dag dat ik de auto heb gekregen. En verder heb ik er nooit meer onder gekeken want als hoedenplank heb je er toch niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Eboera schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Zo doe ik het ook, ik heb dat ding onder de plank in de bodem van de kofferbak liggen sinds de eerste dag dat ik de auto heb gekregen. En verder heb ik er nooit meer onder gekeken want als hoedenplank heb je er toch niets aan.
Dit heb ik dus precies hetzelfde. Alleen als ik iets aan het zicht moet onttrekken in de kofferbak doe ik dat flutsel er weer even tussen.

De harde hoedenplank welke je als accessoire kon bestellen is alweer niet meer leverbaar. Scheen ook van inferieure kwaliteit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Same here, enige wat het voor mij heeft gedaan is een soort reality check, ik werk met ingewikkelde systemen in de IT, maar het is mij nog nooit gelukt dat "opvouwbare" ding op te vouwen, dus hij ligt onder een antislip mat van de A-C-Tion van 7 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Vraagje:
Weet iemand of het mogelijk is om in een 2024 EV DynamicPlusLine een aftermarket subwoofer te plaatsen. Het liefst een diy projectje wat terug te draaien is en geen schade achterlaat.

Ik kom uit een Skoda Kodiaq met een Canton audio systeem bestaande uit een stuk of 8 speakers en een subwoofer achterin. Mijn leasebudget liet het helaas niet toe om de Niro EV als Executive met Harman Kardon audio te bestellen en Kia heeft dat een paar weken voordat ik mijn auto kon bestellen uit de DynamicPlusLine geschrapt vanwege een "chiptekort".

Ik vraag me af of eventueel de bekabeling er wel ligt, dus dat het een kwestie is van aankoppelen op een voeding en lijn uitgang en een passed frame maken voor een of andere actieve subwoofer en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Ik heb regelmatig dat de auto op de snelweg aangeeft dat de maximumsnelheid 50 km/u is. Vervolgens wordt de cruise control op 50 gezet. Dit is storend en gevaarlijk.

Is dit een herkenbaar probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
GvNL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:07:
Ik heb regelmatig dat de auto op de snelweg aangeeft dat de maximumsnelheid 50 km/u is. Vervolgens wordt de cruise control op 50 gezet. Dit is storend en gevaarlijk.

Dit kan je in het menu uitzetten in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
GvNL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:07:

Als je de CC op 101 of 81 oid zet volgt ie de borden ook niet, alleen als je HDA aan hebt staan en precies op de teller 100 gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Freak187

geen

Weet iemand hoelang de Niro EV nodig heeft voor batterij pre-conditioning?

Ik rij amper via de navigatie en als ik zin heb om te stoppen, dan stop ik bij het eerst volgende laadstation.

Maar sinds batterij pre-conditioning alleen te activeren is via de navigatie, moet ik denk dus snel dat betreffende laadstation in de navigatie zetten zodat ie gaat pre-conditioneren.

Maar hoelang vantevoren moet dat? 5 minuten, 30 minuten?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Heeft iemand een idee waarom Kia een ondergrens van 40% acculading gebruikt bij het plannen van snellaad tussenstops? Is die 40% aan te passen?

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Freak187 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:00:
Weet iemand hoelang de Niro EV nodig heeft voor batterij pre-conditioning?

Ik rij amper via de navigatie en als ik zin heb om te stoppen, dan stop ik bij het eerst volgende laadstation.

Maar sinds batterij pre-conditioning alleen te activeren is via de navigatie, moet ik denk dus snel dat betreffende laadstation in de navigatie zetten zodat ie gaat pre-conditioneren.

Maar hoelang vantevoren moet dat? 5 minuten, 30 minuten?
Volgens mij is dat afhankelijk van de temperatuur van de batterij en indirect dus ook van de temperatuur van de buitenlucht. Hoe kouder, hoe langer het voorverwarmen. Ik hou het niet exact bij maar in de winter rond 0 graden heb je het over 20-30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Henk1023 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:08:
Heeft iemand een idee waarom Kia een ondergrens van 40% acculading gebruikt bij het plannen van snellaad tussenstops? Is die 40% aan te passen?
Dat is afhankelijk van wat jij hebt ingesteld, onder andere;
- welke leverancier laadstations
- laadsnelheid
- navigatieroute
- beschikbaarheid laadstation op route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
me_mrtn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:12:
[...]

Dat is afhankelijk van wat jij hebt ingesteld, onder andere;
- welke leverancier laadstations
- laadsnelheid
- navigatieroute
- beschikbaarheid laadstation op route
Dat denk ik niet. De navigatie gaat steeds laders zoeken op een afstand tot ca. 40% lading. Of ik die 40% aan kan passen weet ik niet. Ik kies geen specifieke laadstations. Sommige liggen maar 10 km uit elkaar maar toch wordt steeds die gekozen bij ca. 40% terwijl 30% net zo goed had gekund.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Henk1023 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Dat denk ik niet. De navigatie gaat steeds laders zoeken op een afstand tot ca. 40% lading. Of ik die 40% aan kan passen weet ik niet. Ik kies geen specifieke laadstations. Sommige liggen maar 10 km uit elkaar maar toch wordt steeds die gekozen bij ca. 40% terwijl 30% net zo goed had gekund.
Kan ook geheel aan de navigatieroute liggen, maar probeer het eens over een langere route waarbij je gegarandeerd moet laden en kies bijvoorbeeld alleen 150+ kWh-laders bij bijv. Ionity versus FastNed.

Ik heb zelf in mei in Frankrijk gereden met een filter op Ionity. Op die route was er niet heel veel qua Ionity, waarbij ik gewoon soms op <10% SoC aankwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
me_mrtn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Kan ook geheel aan de navigatieroute liggen, maar probeer het eens over een langere route waarbij je gegarandeerd moet laden en kies bijvoorbeeld alleen 150+ kWh-laders bij bijv. Ionity versus FastNed.

Ik heb zelf in mei in Frankrijk gereden met een filter op Ionity. Op die route was er niet heel veel qua Ionity, waarbij ik gewoon soms op <10% SoC aankwam.
Waar vind ik die filter optie. Ik heb wel apps die dat kunnen maar kan de onboard navi dat ook?

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Henk1023 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:36:
[...]

Waar vind ik die filter optie. Ik heb wel apps die dat kunnen maar kan de onboard navi dat ook?
Onder POI’s bij de navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 22:06
me_mrtn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Onder POI’s bij de navigatie.
Ik ben momenteel in Italië en heb de hele route via Tesla Superchargers gereden. Goedkoop laden en er was steeds voldoende of net voldoende plek. Dus niet hoeven wachten. Deze chargers staan alleen niet in de navigatie van de Niro EV. Ik hoop dat Kia die gauw gaat toevoegen, want het is best lastig instellen en de batterijverwarming werkt nu ook niet. Ik denk dat dat met deze temperaturen ook niet nodig is, want hij laadt wel op vol vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 23:48
YaNightmare schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:18:
Same here, enige wat het voor mij heeft gedaan is een soort reality check, ik werk met ingewikkelde systemen in de IT, maar het is mij nog nooit gelukt dat "opvouwbare" ding op te vouwen, dus hij ligt onder een antislip mat van de A-C-Tion van 7 euro
Troost je een vervormbaar object is voor robotics ook een nachtmerrie. Tapijt aanbrengen in het interieur Was een van de handelingen waar tesla robots op faalden. Bij de opstart van de m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 17:39
Gisteren was de Niro EV aan het laden met zo'n 4.4 kW, opende ik de motorkap en hoorde ik een sissend geluid. Alsof een band leeg loopt. Het laden even gestopt, sissend geluid weg. Enig idee wat dit is?

Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
MajaMestreech schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:13:
Gisteren was de Niro EV aan het laden met zo'n 4.4 kW, opende ik de motorkap en hoorde ik een sissend geluid. Alsof een band leeg loopt. Het laden even gestopt, sissend geluid weg. Enig idee wat dit is?

Bedankt.
Koeling van je accupakket, doe hij bij mij ook altijd tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Omdat de accu van mijn E-Soul (broertje van de niro) problemen heeft staat mijn auto het afgelopen jaar al ruim 7 maanden bij de garage.

Inmiddels heb ik een vervangende auto, een Niro EV ‘24, afgelopen zaterdag een steentje op de voorruit gehad thv de camera’s van de binnenspiegel. Dikke scheur in het voorruit dus vervangen. Kost even 2086 euro, bizar… zowel carglass NL als Denemarken dezelfde prijs

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Appie Heijn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:10:
Omdat de accu van mijn E-Soul (broertje van de niro) problemen heeft staat mijn auto het afgelopen jaar al ruim 7 maanden bij de garage.

Inmiddels heb ik een vervangende auto, een Niro EV ‘24, afgelopen zaterdag een steentje op de voorruit gehad thv de camera’s van de binnenspiegel. Dikke scheur in het voorruit dus vervangen. Kost even 2086 euro, bizar… zowel carglass NL als Denemarken dezelfde prijs
Bijzonder hoog bedrag, ik heb €1.350 op de factuur gekregen voor een complete ruitvervanging. Halen ze die ruit niet allemaal bij dezelfde ruitenboer :Y)
€150,00 zelf betaald (eigen risico) en rest naar verzekering.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit: Terwijl ik de afbeelding upload, zie ik de korting. Niet eerder naar gekeken omdat verzekering grootste deel toch betaald. Kennelijk rekent Carglass de volle pond? (zonder korting kom je ook net boven de 2k uit). 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 08-08-2024 13:20 . Reden: Zie nu de korting pas :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
@Source90 @Appie Heijn 2 jaar geleden een VW camper gehuurd, bij het terugbrengen ook een steentje en kon 1000 euro aftikken, maar deze is wel overtreffende trap, niet leuk meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ja, kreeg ook een factuur van net boven de €2.000 voor een volledige vervanging van de voorruit. Gelukkig kon ik die doorzetten. Overigens waren de prijzen een paar jaar geleden voor een Up! ook al rond de €400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:54

Predator

Suffers from split brain

Ik ben sinds eind vorige maand ook Niro rijder. Deze week heb ik een Peblar (Home 11KW) laadpaal laten installeren.

Ik heb iets vreemd opgemerkt. Als ik de paal op 3 fases laat opladen, dan gebruikt de Niro maar 2 fases op 6A en 7A (limit instelling). Vanaf 3 fases op 8A en hoger worden wel alle fases gebruikt.
Ik heb als test ook eens de laadpaal op 3F/12A gezet, en dan de Niro op 60% limit gezet. Dan komt dan ook ongeveer op 7A uit. Dan heb ik het probleem ook.

Bij alles hoger dan 7A is er geen issue.

Heeft iemand als iets vergelijkbaar gezien met de Niro EV ?

Volgens de installateur zou het eerder aan de auto liggen, door die laatste test op 12A waarbij de auto de laadsnelheid bepaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 09-08-2024 10:34 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik stuur mijn laadpaal aan volgens de zonnestroom overschot en merk inderdaad dat in die lage stroomsterktes 1 van de 3 fasen soms geen stroom dient te leveren
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste