Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:36
jinglewood schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:10:
[...]

Bizar dit. Dank voor reactie. Ga jij ermee naar de dealer of nog wat anders proberen?
Wacht even af. Wellicht een storing op de server en lossen ze het op.

Heb de auto een week geleden gekocht (2018 Niro Hev ingeruild) en zit garantie op dus maak me niet zo druk. Als het na een paar werkdagen nog niet werkt bel ik de dealer even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
Ik zie in de Kia Connect een nieuwe interface (IOS) en moet elke keer dat ik de app open cookies accepteren.
Inloggen lukt ook niet, idem voor wachtwoord vergeten. Ofwel; app is nutteloos nu.

Krijg bijzonder genoeg wel updates (niet vergrendeld / laden voltooid), terwijl ik niet ingelogd zou zijn :')

Geen idee of dit gerelateerd is, lijkt er wel op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxQzGpTusU6g_R0eDVg-TTjMZC8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D9ihtaqZNUtp7rNR3V4NQ5E8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:53:
Ik zie in de Kia Connect een nieuwe interface (IOS) en moet elke keer dat ik de app open cookies accepteren.
Inloggen lukt ook niet, idem voor wachtwoord vergeten. Ofwel; app is nutteloos nu.

Krijg bijzonder genoeg wel updates (niet vergrendeld / laden voltooid), terwijl ik niet ingelogd zou zijn :')

[Afbeelding]
Ja het gaat allemaal niet helemaal lekker bij Kia op dit moment geloof ik. Ik had eerder de app al gewist en toen ik daarna in wilde loggen en mijn wachtwoord niet meer wist kon ik het ook niet meer herstellen dus ik ben ook meteen buitengesloten. Ik heb support maar een mailtje gestuurd of zij een ww herstel link kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
oldie127 schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:16:
[...]

Kia gebruikt de kaarten van HERE althans toch in de e-niro denk dat dit voor de ganse groep is je ziet het logo in de app
Klopt, kaarten zijn van HERE en verkeersinformatie van TomTom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:36
Turb0Turb0 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:15:
[...]

Wacht even af. Wellicht een storing op de server en lossen ze het op.

Heb de auto een week geleden gekocht (2018 Niro Hev ingeruild) en zit garantie op dus maak me niet zo druk. Als het na een paar werkdagen nog niet werkt bel ik de dealer even.
@jinglewood
Vandaag werkt het weer bij mij. 3x status gevraagd en 3 keer gelijk respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Turb0Turb0 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:45:
[...]

@jinglewood
Vandaag werkt het weer bij mij. 3x status gevraagd en 3 keer gelijk respons.
Klopt! Het werkt nu inderdaad weer. Nu alleen nog de wachtwoord reset functie weer aan de praat krijgen en dan is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:53:

[Afbeelding]
Dit lijkt bij mij nu ook opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 19:28
Henk1023 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:02:
[...]

Op aanraden van Kia support een reset uitgevoerd (gaatje naast de volumeknop). Connect werkt nu weer goed. Achteraf moest ik dit bij m'n vorige Niro ook af en toe doen.
Dit was bij mij ook de oplossing, Bedankt! Kia heeft dus nog een bug op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 11:28
smartsys schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:17:
[...]

Dit is precies wat mij vanmorgen opviel.
De N243 waar ik dagelijks overheen rijdt heeft sinds een paar maanden rotondes ipv kruisingen, maar de kaarten van Kia zijn nog niet bijgewerkt.
Best bijzonder op een "connected" voertuig waar bij wijze van spreke dagelijks updates in kunnen worden doorgevoerd.
Nog een update over dit onderwerp. Ook rotondes die WEL op de kaart staan wil de Niro op lichtsnelheid ronden. Kia heeft dus ook op dit gebied zeker nog wat werk te doen.
Zoals het nu gaat geeft de Kia een vals gevoel van veiligheid. Als je op de ACC rijdt met een voorganger voor je, remt de auto netjes af. Alleen versnelt de Niro enorm als de auto voor je uit "beeld" verdwijnt. Heel irritant en gevaarlijk.
Als je daarna een rotonde verder geen voorganger meer voor je hebt, denk je dat de auto weer zal vertragen. Dit doet ie dus niet. Hij blijft gewoon 80 of 100 rijden totdat je zelf ingrijpt.
Voor sommige bochten remt ie wel netjes af, dus het is puur een kwestie van snelheid limieten afdwingen voor en op rotondes. Volkswagen kan het, dan moet Kia het ook kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
smartsys schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:49:
[...]
Als je op de ACC rijdt met een voorganger voor je, remt de auto netjes af. Alleen versnelt de Niro enorm als de auto voor je uit "beeld" verdwijnt. Heel irritant en gevaarlijk.
Dit kan je tot een bepaalde hoogte instellen (hoe snel hij vertraagd/versneld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uuv_9MwRKcmWI4NrMgMlUeCcEMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o00KytqEdzkJH4mQyJzjGuwW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Source90 op 16-04-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:36
Als je die acceleration aanpast, vergeet dan niet het vinkje "aanpassen aan de rijstijl" uit te zetten, anders springt die weer terug naar hoge acceleratie zodra je van / naar snelweg rijdt is mijn ervaring.

Als het vinkje uit staat worden de acc afstanden (1-4) weergegeven in paarse blokjes en de streep in je hud is dan ook paars.

Ik heb dat vinkje voor de rijstijl nu een tijdje uit staan en de acceleratie op z'n laagste. Moet zeggen dat dat een stuk rustiger rijdt / optrekt (zeker als bijrijder fijner) en het "plankgas want ik ben m'n voor ligger op de rotonde kwijt ook".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33
https://webshop.kia.nl/ac...0/AT181ADE00&modelid=139/

De hoedenplank staat nu ook officieel in de webshop voor 199 ex montage

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 21:00
donald_dick schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:51:

Montage voor een hoedenplank? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik denk dat ik zowel de reaction speed en acceleration op de een na laagste stand heb staan.
Waar ik tegenaan loop is dat je normaliter niet versnelt op een rotonde zelf. Je rijdt met staand "gas" en volgt de bocht met een constante passende snelheid. Pas bij het verlaten van de rotonde als je weer naar recht stuurt en zeker weet of er geen fietser of voetganger wil oversteken versnel je weer.

Wat nu gebeurd is dat je bijv. half rond wilt. Mijn auto wijst nu richting rechts. De auto voor mij verdwijnt naar links uit het zicht van de ACC en vervolgens begint de Niro te versnellen. Soms stuur je op dat moment naar links om de bocht te volgen en ziet de ACC de voorganger weer. De Niro remt dan als een malle, als de auto voor je 3 kwart rond wil blijft deze uit beeld en blijft de Niro versnellen. Ik denk dat ie zelfs naar 80 wil versnellen als de ACC op 80 staat.
Ik vind dit super gevaarlijk. De Niro EV is gewoon een hele rappe auto. Als je er niet op rekent dat zoiets gebeurd kan het vervelende gevolgen hebben.

Kia geeft aan dat er navigatie ondersteuning is. Die is nu alleen voor 50% uit ontwikkeld en de rest is niet zodanig opgelost dat de auto zich veilig door het verkeer loost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
donald_dick schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:51:

Dat ziet er wel een heel stuk beter uit dan dat flutseltje wat er af fabriek in hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Een rotonde is in principe een situatie waarin je zelf alert moet zijn en dus ook in control moet zijn.

Ik vind het compleet normaal om voor een rotonde de ACC uit te zetten en zodra ik de rotonde afrijd de ACC weer aan te zetten.
(Ik stuur ook gewoon zelf op de rotonde en heb zelfs nog geen seconde overwogen om zelfs maar te proberen wat de meestuur-functie van de auto op een rotonde doet.)

Is dat nou echt teveel gevraagd? Ben ik nou ouderwets? Zijn je verwachtingen niet te hoog?

Kennelijk zijn er heel verschillende belevingen en verwachtingen bij een moderne auto.

Ik verwacht geen zelfrijdende auto. De handleiding waarschuwt ook expliciet voor het gedrag van de ACC bij bochten en heuvels. Binnen de kaders die de handleiding schetst ben ik overigens wel erg blij met de ACC en doet hij voor mij eigenlijk altijd wat ik verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
smartsys schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:21:
[...]

Dat ziet er wel een heel stuk beter uit dan dat flutseltje wat er af fabriek in hangt.
Review is lovend :D

"Waardeloos. Bij de eerste keer monteren braken de "lipjes" al af waar deze op moet scharnieren. Wanneer je de ophangtouwtjes los laat, valt hij gewoon naar beneden. Blijft niet in vlakje stand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 13:33
Eboera schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:16:
[...]

staat ook bij USB kabels. Dus een standaard tekstje :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:20
Eboera schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:16:
[...]

Heb je ook de eerste review gelezen :-). Schijnt niet erg degelijk te zijn :-). Ik vind het schandalig veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
ocaj schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:26:
Een rotonde is in principe een situatie waarin je zelf alert moet zijn en dus ook in control moet zijn.

Ik vind het compleet normaal om voor een rotonde de ACC uit te zetten en zodra ik de rotonde afrijd de ACC weer aan te zetten.
(Ik stuur ook gewoon zelf op de rotonde en heb zelfs nog geen seconde overwogen om zelfs maar te proberen wat de meestuur-functie van de auto op een rotonde doet.)

Is dat nou echt teveel gevraagd? Ben ik nou ouderwets? Zijn je verwachtingen niet te hoog?

Kennelijk zijn er heel verschillende belevingen en verwachtingen bij een moderne auto.

Ik verwacht geen zelfrijdende auto. De handleiding waarschuwt ook expliciet voor het gedrag van de ACC bij bochten en heuvels. Binnen de kaders die de handleiding schetst ben ik overigens wel erg blij met de ACC en doet hij voor mij eigenlijk altijd wat ik verwacht....
Ik begrijp hoe u er tegenaan kijkt. Het is alleen wat je gewend bent.
Ik had een Skoda Kodiaq ZONDER koppeling tussen ACC en Navigatie. Daarvan wist ik dat de ACC niet zou remmen. Dan zet je de ACC uit door gewoon even de rem aan te tikken of met het knopje op de CC stengel.

Hierna heb ik een VW Taigo gehad als vervangende auto. Hier is de ACC en Navigatie wel gelinkt. Daar remt de auto dus voor iedere bocht en/of rotonde netjes af. Je rondt vervolgens zelf de rotonde netjes en de auto versnelt weer naar de vorige snelheid. Werkt perfect.

Als je dan in een andere auto stapt waarvan de fabrikant claimt dat er een koppeling is tussen de ACC en de Navigatie, dat schept dat bepaalde verwachtingen. De ACC is een hulpmiddel dat het rijden veiliger moet maken. Uiteraard moet je zelf op blijven letten, maar ik wordt nu regelmatig verrast door een hulpsysteem wat acties uitvoert die het rijden op dat moment onveiliger maken. Ik schakel nu de ACC gewoon uit. Moet nog even aan de knopjes wennen, maar met UIT weet ik in ieder geval wat er gebeurd. Het gedrag is weer voorspelbaar. Ik vind dat onvoorspelbaarheid in veiligheidssystemen niet voor "veiligheid" zorgt.

Die koppeling tussen ACC en Navigatie is puur een software optie welke KIA in een toekomstige update gewoon kan verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
De Kia is mijn 3e auto waar ACC op zit en bij rotondes heb ik het nog niet anders meegemaakt, er werd ook in de handleiding steeds voor gewaarschuwd en als je weet dat navigatie updates maar 2 keer per jaar komen zou ik er ook niet op vertrouwen maar even het knopje op het stuur indrukken voor de rotonde en erna weer op datzelfde knopje en gaan.....

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
smartsys schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:40:
[...]

Hierna heb ik een VW Taigo gehad als vervangende auto. Hier is de ACC en Navigatie wel gelinkt. Daar remt de auto dus voor iedere bocht en/of rotonde netjes af. Je rondt vervolgens zelf de rotonde netjes en de auto versnelt weer naar de vorige snelheid. Werkt perfect.
Ja, dan is het inderdaad logisch dat je verwacht dat een volgende auto dat ook heeft.

Ik kan me voorstellen dat als ik nu terug zou gaan naar een auto met gewone (niet-adaptive) cruise control dat ik dat ook heel onwennig/onhandig/onveilig zou vinden, terwijl ik voor deze auto zo'n 25 jaar met een niet-adaptive cruise-control gereden heb.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik kreeg gisteren een uitnodiging van Kia Groningen voor een Kia event over elektrisch rijden.

Tijdens deze leerzame avond duiken we in alles wat met elektrisch rijden te maken heeft. We beantwoorden al je vragen over onze verschillende elektrische modellen, de laadinfrastructuur, subsidies en meer.

En dat is nog niet alles! Je krijgt ook een exclusieve kijkje in onze werkplaats, waar onze chef werkplaats je meeneemt op reis door de innerlijke werking van een elektrische auto. Zo leer je hoe alles precies werkt en ervaar je de kracht van deze innovatieve technologie van dichtbij.

Ik heb mij maar even ingeschreven, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Zijn er meer mensen die last hebben van het slecht werken van kia connect? Berichten van de auto naar de app lijken goed te gaan maar van de app de auto aansturen is een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Giem schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:39:
Zijn er meer mensen die last hebben van het slecht werken van kia connect? Berichten van de auto naar de app lijken goed te gaan maar van de app de auto aansturen is een drama.
Ja, het werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Ik ben al een weekje bezig met support heen en weer te mailen dat ik dus vrijwel na iedere rit 10min later niet meer de auto status kan refreshen en iets kan zien tenzij ik telkens de head unit reset. Ik heb dat sinds een paar dagen zelf doorbroken doordat ik stomweg een keer het slot ontgrendel commando heb gestuurd, dat kwam er meteen doorheen en sindsdien (3 dagen) kan ik de status weer ophalen en loopt het normaal. Ik heb het gevoel dat de app een flinke bug heeft want dit heb ik nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Hier bij mij werkt het ook niet vlekkeloos.
Ik vermoed dat Kia een deal heeft met Vodafone in NL. Bij mij in de buurt heeft Vodafone een waardeloos bereik. Wellicht ligt hier een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
smartsys schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:46:
Hier bij mij werkt het ook niet vlekkeloos.
Ik vermoed dat Kia een deal heeft met Vodafone in NL. Bij mij in de buurt heeft Vodafone een waardeloos bereik. Wellicht ligt hier een link?
Zou kunnen maar dan is daar recent iets in aangepast want ik heb sinds oktober vorig jaar nooit deze problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-09 20:16
jinglewood schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:43:
[...]

Zou kunnen maar dan is daar recent iets in aangepast want ik heb sinds oktober vorig jaar nooit deze problemen gehad.
Nee, het staat los van de provider. Het heeft meer te maken met iets aan de kant van Kia op server niveau.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Op een of andere gekke manier heb ik het voor elkaar gekregen om het kabeltje waar de beschermkap op zit van de laadkabel aan een kant los te trekken. Heb dit nu een beetje terug kunnen stoppen met een schroevendraaiertje wat voor nu lijkt te werken maar het sluit niet zo mooi aan als op de andere zijde. Iemand tips? Of dit binnenkort maar even voorleggen aan de dealer want de auto moet binnenkort toch weg voor onderhoud en wat openstaande puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 09:26
Hier nog 1 met Connect problemen sinds een week of 2, daarvoor werkte het vlekkeloos. Aangezien ik niets verandert heb moet dit wel aan Kia kant/servers liggen.

Ik begrijp uit de reacties dat het reset knopje wel wilt helpen maar ook dan de problemen terugkomem?

En kan je wellicht ergens in de auto zien of hij online/offline is, waarvan die laatste dus de oorzaak is van geen verbinding met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieseteun
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-09 12:28
In juni gaan we naar de UK. Het lijkt mij handig dat de snelheid, actieradius en de navigatie in miles wordt getoond. Weet iemand of en zo ja waar je dat kunt instellen?

Niro EV '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Frieseteun schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:12:
In juni gaan we naar de UK. Het lijkt mij handig dat de snelheid, actieradius en de navigatie in miles wordt getoond. Weet iemand of en zo ja waar je dat kunt instellen?
Zou niet ingewikkeld hoeven zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oga2-IKJC0hY4rY9525HOmSKwAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xphHNxwKNy2Mz7vgRTdKjF7A.jpg?f=fotoalbum_large

Anders even zoeken op eenheden op je scherm

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 22-04-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Freak187

geen

Als je met de Niro-EV in de bergen rijdt, is het dan slim op de cruise-control berg op en berg af te rijden? Kiest de auto dan vanzelf de juiste re-generatie als je bergaf gaat om op snelheid te blijven?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Freak187 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:12:
Als je met de Niro-EV in de bergen rijdt, is het dan slim op de cruise-control berg op en berg af te rijden? Kiest de auto dan vanzelf de juiste re-generatie als je bergaf gaat om op snelheid te blijven?
Het is het gemakkelijkst en de verschillen met andere instellingen zullen marginaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
Freak187 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:12:
Met de e-Niro en ACC bleef die de snelheid aanhouden zowel bergop als bergaf. Met mijn Niro EV nog niet in de bergen gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Persoonlijk had ik hem op iPedal staan in de bergen, dat waren wel de Dolomieten met haarspeldbochten, dan is rijden op de cruise toch niet mogelijk en wel zo fijn om goed te kunnen afremmen voor de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
bruneelm schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 04:36:
[...]

Met de e-Niro en ACC bleef die de snelheid aanhouden zowel bergop als bergaf. Met mijn Niro EV nog niet in de bergen gereden
Ik heb vandaag door de Duitse bergen gereden. De niro EV doet precies hetzelfde, houdt gewoon de acc snelheid aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik durf het nu wel te zeggen hoor, maar afgelopen vrijdag is mijn USB-poort vervangen. Al met al bijna een klusje van 2 uur, máár ik heb tot op heden geen enkele uitval gehad met meerdere kabels, zowel Apple, Ikea als een kort kabeltje die bij de draadloze Carplay-adapter hoorde. _O_ Tegelijkertijd hebben ze een nieuwe plug voor de Mennekes/CCS2 geplaatst, want de originele was zo kapot.

Ik ga over anderhalve maand op vakantie naar Frankrijk met twee kleine kinderen en zit eigenlijk nog te twijfelen of ik dakdragers ga aanschaffen. Ten opzichte van de vorige auto heb ik fors grotere kofferbak. Afgezien van wat ervaringen begin 2023 heb ik hier er nog weinig over gelezen, iemand goede ervaringen? Dakkoffer zelf heb ik al wel uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
me_mrtn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:27:
Ik durf het nu wel te zeggen hoor, maar afgelopen vrijdag is mijn USB-poort vervangen. Al met al bijna een klusje van 2 uur, máár ik heb tot op heden geen enkele uitval gehad met meerdere kabels, zowel Apple, Ikea als een kort kabeltje die bij de draadloze Carplay-adapter hoorde. _O_ Tegelijkertijd hebben ze een nieuwe plug voor de Mennekes/CCS2 geplaatst, want de originele was zo kapot.

Ik ga over anderhalve maand op vakantie naar Frankrijk met twee kleine kinderen en zit eigenlijk nog te twijfelen of ik dakdragers ga aanschaffen. Ten opzichte van de vorige auto heb ik fors grotere kofferbak. Afgezien van wat ervaringen begin 2023 heb ik hier er nog weinig over gelezen, iemand goede ervaringen? Dakkoffer zelf heb ik al wel uiteraard.
Mijn auto gaat maandag naar de garage. De usb poort heb ik ook gemeld. Zal me benieuwen of ze voortvarend te werk gaan en die dag de poort ook daadwerkelijk vervangen of dat ik weer een keertje terug moet komen. Heb gemeld dat andere Niro rijders ook positieve ervaringen hebben na vervanging en dat het volgens mij nu ook beleid is vanuit Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
MrRobin schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:59:
[...]

Ik heb vandaag door de Duitse bergen gereden. De niro EV doet precies hetzelfde, houdt gewoon de acc snelheid aan
Dank om te melden, nu weet ik dat ik hetzelfde kan verwachten met mijn Niro EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Ik ben nu op vakantie in Duitsland en bij een aantal publieke laadpalen is de manier om te stoppen om de auto te laten stoppen met laden. Weet iemand hoe ik dit doe zonder de kia connect app? Het ging tot nu toe goed maar ik weet niet wat ik zou moeten doen als de connect app het vertikt ivm kia servers problemen. Weet iemand wat dan de oplossing is? Enige wat ik kan bedenken is ac/ dc laad limieten instellen zodat limiet < huidige SoC. Er is vast ook in de Navi een "stop met laden" knop, maar ik heb hem nog niet gevonden. Iemand?

Edit: nu bedenk ik me dat ik thuis dit vaak genoeg doe door de auto te unlocked en dan binnen 15 sec de laadkabel eruit haal (die is bij unlocken tijdelijk ontgrendeld, heb hem standaard altijd vergrendeld. Zou dit de oplossing zijn geweest?

[ Voor 18% gewijzigd door MrRobin op 24-04-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-09 20:16
MrRobin schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:35:
Ik ben nu op vakantie in Duitsland en bij een aantal publieke laadpalen is de manier om te stoppen om de auto te laten stoppen met laden. Weet iemand hoe ik dit doe zonder de kia connect app? Het ging tot nu toe goed maar ik weet niet wat ik zou moeten doen als de connect app het vertikt ivm kia servers problemen. Weet iemand wat dan de oplossing is? Enige wat ik kan bedenken is ac/ dc laad limieten instellen zodat limiet < huidige SoC. Er is vast ook in de Navi een "stop met laden" knop, maar ik heb hem nog niet gevonden. Iemand?

Edit: nu bedenk ik me dat ik thuis dit vaak genoeg doe door de auto te unlocked en dan binnen 15 sec de laadkabel eruit haal (die is bij unlocken tijdelijk ontgrendeld, heb hem standaard altijd vergrendeld. Zou dit de oplossing zijn geweest?
Ik begrijp dat je geen fysieke laadpas/druppel hebt waarmee je het laden kan starten/stoppen. Bij de snelladers kan je dat op het laadstation doen. Maar de AC laders is het lastig zonder fysieke kaart/druppel. Thuis stop ik het AC laden, als dat nog niet klaar is, inderdaad ook door de auto van het slot te halen en direct de kabel eruit te halen. Werkt prima. Met de laaddruppel op de laadpaal kan ook, maar duurt me te lang en is een handeling extra die kennelijk niet nodig is.

EDIT: motorkap openen werkt ook: dan stopt het laden ook. Kan je meteen de kabel in de frunk leggen

[ Voor 8% gewijzigd door Kassie op 24-04-2024 20:41 ]

Kia Niro EV '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 18:11

databeestje

Von PrutsHausen

Topic in de bookmarks gezet, begin van de maand een Niro Light Edition (met kleur) voor de private lease getekend. Nu hopen dat er sneller geleverd wordt dan de voorlopige week 40 die gegeven wordt.

Ik zie in het topic redelijk wat levertijden tot wel 6 maanden. Dat is eigenlijk langer dan ik verwacht had.

Mijn MiEV heeft een allergie voor bochten naar rechts (noodloop) ontwikkeld, dus hoopte stiekem op een iets snellere levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-08 21:07
Soggney schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:20:
[...]

Niet bij mijn weten, ik ervaar hetzelfde. De ACC lijkt enkel de anticiperen op verkeer, niet op de navigatie.
De Kia reageert wel op de navigatie, maar alleen op punten die in de navigatie als gevaarlijk gemarkeerd zijn. Bij scherpe bochten in de bergen remt hij namelijk keurig af. In het begin begreep ik niet wat er grbeurde, want hij zegt dat er niet bij.

Terug naar de rotondes. Mijn conclusie is dat de meeste niet als ‘gevaarlijk’ gemarkeerd zijn, en dus remt de auto niet af.

Persoonlijk rij ik nooit met ACC op een rotonde. Sommige automobilisten halen daar de meest idiote fratsen uit, dan ben ik liever zelf in control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smartsys
Sietse Vliegen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:14:
[...]

De Kia reageert wel op de navigatie, maar alleen op punten die in de navigatie als gevaarlijk gemarkeerd zijn. Bij scherpe bochten in de bergen remt hij namelijk keurig af. In het begin begreep ik niet wat er grbeurde, want hij zegt dat er niet bij.

Terug naar de rotondes. Mijn conclusie is dat de meeste niet als ‘gevaarlijk’ gemarkeerd zijn, en dus remt de auto niet af.

Persoonlijk rij ik nooit met ACC op een rotonde. Sommige automobilisten halen daar de meest idiote fratsen uit, dan ben ik liever zelf in control.
Het zou dan dus een kwestie zijn van kaart materiaal gebruiken waarbij voor rotondes een advies snelheid van bijv. 30 wordt opgegeven. Dan zou de auto netjes moeten afremmen. KIA, ik hoop dat iemand mee leest. Volgens mij moet dit mogelijk zijn, ook met het huidige kaart materiaal.

Momenteel gaat de ACC uit zodra ik een rotonde nader. Ik rij verder met i-pedal en zodra je dan de ACC uit zet remt de auto als een malle af. Het is nog even zoeken naar een soort "koppel" punt met gas geven en de ACC uitzetten. Verder rijdt de auto erg fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Sietse Vliegen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:14:
[...]

Ik geef altijd eerst een klein beetje gas (terwijl op de ACC), dan overruled hij al de cruise control. Als je dan het wip-knopje (acc pauze) indrukt remt hij niet af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin73
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-05-2024
Hallo allemaal,
Even een vraagje?
Bij wie werkt Kia Connect wel goed?
Ik heb problemen dat hij hier thuis geen gegevens kan updaten af en toe.
Krijg wel netjes de melding dat de accu vol is en de laadsessie voltooid is maar wanneer ik op status klik dan blijft hij steeds op voertuigstatus ontvangen staan terwijl er niks wordt geüpdatet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kappade
Hier ook nog steeds problemen (sinds een week of 3). Daarvoor vlekkeloos.

Merk overigens wel dat hij soms interval wise wel update maar on demand/als ik het wil geen connectie krijgt. Erg frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Niet online
Tja @Kappade en @Edwin73 , ik ervaar dit ook en schakel over de e-mail al enkele weken heen en weer met support over deze kwestie. Ik krijg telkens dezelfde (variant) bullshit reacties:
- we zien dat er nu weer succesvolle commando's worden doorgestuurd dus gaan er vanuit dat het is verholpen
- u kunt de verbinding weer herstellen door de head unit te resetten naast de volume knop

Totdat ik de laatste keer aangaf dat er wellicht van provider is gewisseld zoals een tweaker hiervoor al aangaf en toen kreeg ik de volgende reactie na een paar dagen:

"Ik wil je hierbij melden dat de problemen met Vodafone verholpen zijn. Ik verwacht dat er weer probleemloos van Connect gebruik gemaakt kan worden. Mocht dit contact nog niet automatisch gebeuren, kan een reset in de auto hieraan bijdragen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Vertrouwend je hiermee voldoende ingelicht te hebben."

Ik geloof er nog steeds totaal niets van dat het nu is opgelost en verwacht om eerlijk te zijn dat we hier maar aan gaan moeten wennen vanaf nu. Dit doet overigens fors af aan mijn gebruikerservaring met deze auto aangezien ik niet net als de meeste mensen op de forums het wel prima vind om iedere keer een tandenstoker in mn auto te prikken of iedere keer 2 dagen te wachten totdat ze hun server/auto communicatie op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Blijft dus een lastig probleem, heb hier in ieder geval nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
MarcelGo schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:43:
Blijft dus een lastig probleem, heb hier in ieder geval nergens last van...
Ik heb er wel problemen mee gehad, inderdaad begon het een paar weken geleden. Inmiddels geen problemen meer en ik heb ook helemaal niets gereset in de auto, ging vanzelf weer over. Net als een vorige schrijver schreef, ik kon de status niet opvragen maar kreeg wel updates v.w.b. de status van het laden. En als ik later dan weer keek dan was de status wel bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:43
jinglewood schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:17:
Tja @Kappade en @Edwin73 , ik ervaar dit ook en schakel over de e-mail al enkele weken heen en weer met support over deze kwestie. Ik krijg telkens dezelfde (variant) bullshit reacties:
- we zien dat er nu weer succesvolle commando's worden doorgestuurd dus gaan er vanuit dat het is verholpen
- u kunt de verbinding weer herstellen door de head unit te resetten naast de volume knop

Totdat ik de laatste keer aangaf dat er wellicht van provider is gewisseld zoals een tweaker hiervoor al aangaf en toen kreeg ik de volgende reactie na een paar dagen:

"Ik wil je hierbij melden dat de problemen met Vodafone verholpen zijn. Ik verwacht dat er weer probleemloos van Connect gebruik gemaakt kan worden. Mocht dit contact nog niet automatisch gebeuren, kan een reset in de auto hieraan bijdragen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Vertrouwend je hiermee voldoende ingelicht te hebben."

Ik geloof er nog steeds totaal niets van dat het nu is opgelost en verwacht om eerlijk te zijn dat we hier maar aan gaan moeten wennen vanaf nu. Dit doet overigens fors af aan mijn gebruikerservaring met deze auto aangezien ik niet net als de meeste mensen op de forums het wel prima vind om iedere keer een tandenstoker in mn auto te prikken of iedere keer 2 dagen te wachten totdat ze hun server/auto communicatie op orde hebben.
Met mij vorige Niro (PHEV) was Vodafone mijn telefoon provider. Kreeg heel slecht connectie met de auto vanuit huis. Een kilometer verderop was dat geen probleem. Nadat ik overstapte naar KPN waren de problemen goeddeels verholpen. Bij m'n huidige Niro EV heb ik na driekwart jaar een reset uit moeten voeren.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
Ik heb geen enkel probleem met Kia Connect, tenzij de auto in mijn parkeergarage staat waar Vodafone en Tmobile beiden geen bereik hebben.

Overigens heb ik ook met mijn Spaanse Kia geen problemen, terwijl het netwerk daar op veel plaatsen een stuk slechter is.

Wat wel irritant is dat Kia Connect er na een paar weken stilstand mee kapt. Ik kan dus ook niet zien wat de SoC is. Pas als de auto weer start werkt alles weer, maar dat is knap lastig als je in het buitenland zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Sietse Vliegen schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:35:
Ik heb geen enkel probleem met Kia Connect, tenzij de auto in mijn parkeergarage staat waar Vodafone en Tmobile beiden geen bereik hebben.

Overigens heb ik ook met mijn Spaanse Kia geen problemen, terwijl het netwerk daar op veel plaatsen een stuk slechter is.

Wat wel irritant is dat Kia Connect er na een paar weken stilstand mee kapt. Ik kan dus ook niet zien wat de SoC is. Pas als de auto weer start werkt alles weer, maar dat is knap lastig als je in het buitenland zit...
De SOC veranderd nauwelijks, dus waar je mee weg zet is ook ongeveer de waarde waarmee je rekening moet houden. Als ie langere tijd stil staat is een SOC van ongeveer 60% ideaal, als het erg warm of koud is zou ingeplugd aan de lader een nog betere optie zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Vandaag bij de dealer geweest voor de eerste onderhoudsbeurt. Daar kreeg ik te horen dat er een kleine lekkage was bij een o ring van de airco. Verder zal ook na goedkeuring van Kia de usb poort vervangen gaan worden. Dit vanwege het regelmatig uitvallen van Android Auto.

Het rammelend geluid wat hoorbaar is bij het rijden over drempels heeft men niets kunnen vinden. Volgende keer rijdt er een monteur mee.

[ Voor 20% gewijzigd door glas86 op 01-05-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Sietse Vliegen schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Mijn ervaring is anders. Bij Tesla heb ik nog nooit meer dan 35 kW gehaald en soms houdt het bij 30 al op. Bij veel anderen (Fastned, Allego, Iberdrola, etc haal ik wel 60-80 kW.
Heeft iemand anders ervaring met laden van een Niro EV bij Tesla superchargers? Willen deze zomer naar Denemarken en de goedkoopste optie om te laden onderweg zijn de superchargers.

Gaat het laden inmiddels (in zomerse omstandigheden) wel op een acceptabele snelheid? Kan je bij alle versies (V2/V3/V4) goed inparkeren (gezien de korte kabellengte)?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
[BoSS] schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Heeft iemand anders ervaring met laden van een Niro EV bij Tesla superchargers? Willen deze zomer naar Denemarken en de goedkoopste optie om te laden onderweg zijn de superchargers.

Gaat het laden inmiddels (in zomerse omstandigheden) wel op een acceptabele snelheid? Kan je bij alle versies (V2/V3/V4) goed inparkeren (gezien de korte kabellengte)?
Vorige week ruim 60kWh gehaal bij Tesla (20-60% opgeladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
[...]

Kabellengte is vaak een probleem, maar als je je Kia een beetje scheef in het vak zet lukt het wel.

Snelladen in NL bij Tesla valt vaak tegen (35kW max). In Spanje haal ik vaak wel 50kW of meer. In alle gevallen bij vrijwel lege superchargers, dus capaciteit kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzM
  • Niet online
glas86 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:56:

Het rammelend geluid wat hoorbaar is bij het rijden over drempels heeft men niets kunnen vinden. Volgende keer rijdt er een monteur mee.
Bij mij was het de bekleding van de achterklep die een rammel veroorzaakte. Ze hebben het opgevuld, als het weer terugkomt, dan zal dit vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vandaag bij de dealer geweest voor de eerste onderhoudsbeurt. Daar kreeg ik te horen dat er een kleine lekkage was bij een o ring van de airco. Verder zal ook na goedkeuring van Kia de usb poort vervangen gaan worden. Dit vanwege het regelmatig uitvallen van Android Auto.

Rammelen is toch wat anders dan kraken wat bij ons hoorbaar is bij drempels/heuveltjes of zelfs at strakker door bochten.
Nog niet kunnen herleiden of het kunststof delen zijn, het chassis of de ophanging/vering.
Eigenlijk ook geen zin om weer naar de dealer te gaan dus neem het mee bij de aankomende onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
[...]

Check even goed van tevoren of je wel met een niet-tesla kan laden bij een tesla laadstation. Dat klinkt tegenwoordig zo logisch maar niet in alle landen kan het. Wij zijn bijvoorbeeld nu op vakantie in Kroatië en dat land staat expliciet aangegeven bij tesla (website) dat niet-tesla auto's niet kunnen laden bij een supercharger hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
FritzM schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Bij mij was het de bekleding van de achterklep die een rammel veroorzaakte. Ze hebben het opgevuld, als het weer terugkomt, dan zal dit vervangen worden.
Dat is een interessante om te onthouden. Soms komen dit soort geluiden van een plek waar je het in eerste instantie niet zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Source90 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Rammelen is toch wat anders dan kraken wat bij ons hoorbaar is bij drempels/heuveltjes of zelfs at strakker door bochten.
Nog niet kunnen herleiden of het kunststof delen zijn, het chassis of de ophanging/vering.
Eigenlijk ook geen zin om weer naar de dealer te gaan dus neem het mee bij de aankomende onderhoudsbeurt.
Rammelen, kraken, kloenken geef het een naam. In iedergeval geluiden die er niet horen. De dealer heeft aangegeven dat er in iedergeval niets kapot is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen

Kunststof klep van de frunk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Mijn niro kraakt en piept ook verschrikkelijk vanuit de achterkant... Als je de radio hard genoeg zet hoor je het niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:52
[...]

Vorige maand naar Disneyland Parijs geweest, zowel heen als terug bij Tesla geladen. Wel heel bewust vooraf gekeken hoe de lader stond, ik had 3 verschillende locaties bekeken. Bij 1 locatie stond de paal naast het vak waar ik zou moeten fileparkeren, dat heb ik niet geriskeerd.

Zo stonden de palen waar het wel lukte zonder de auto echt gek neer te zetten:

https://maps.app.goo.gl/4MCudewGQMfGvpjV7?g_st=ic

Kan de locatie overigens aanraden voor andere parijs/disneyland gangers, groot winkelcentrum met verschillende restaurants er naast! Winkels zijn op zondag wel dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door N3OREJ op 02-05-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

N3OREJ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Vorige maand naar Disneyland Parijs geweest, zowel heen als terug bij Tesla geladen. Wel heel bewust vooraf gekeken hoe de lader stond, ik had 3 verschillende locaties bekeken. Bij 1 locatie stond de paal naast het vak waar ik zou moeten fileparkeren, dat heb ik niet geriskeerd.

Zo stonden de palen waar het wel lukte zonder de auto echt gek neer te zetten:

https://maps.app.goo.gl/4MCudewGQMfGvpjV7?g_st=ic

Kan de locatie overigens aanraden voor andere parijs/disneyland gangers, groot winkelcentrum met verschillende restaurants er naast! Winkels zijn op zondag wel dicht.
Fijn! Laadsnelheid ook goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
[BoSS] schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Fijn! Laadsnelheid ook goed?
Even teruggezocht: 49kwh in 1u11 en 48kwh in 1u23.

Klein kind mee, dus ik had totaal geen haast…. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Freak187

geen

[...]

Gisteren (toen het 26 graden in NL was) haalde ik steady 80 kWh voor een langere tijd bij een Tesla SUC. Dus dat ging lekker. Kabellengte is wel een dingetje ja.. of je moet een beetje schuin inparkeren.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Ik merk met de huidige temperaturen dat de auto niet meer lijkt te voorverwarmen als je navigeert naar een snellader. Ik heb nog nooit snelladers gebruikt anders dan onze huidige eerste vakantie met de niro EV. Weet iemand of dat gebruikelijk is bij deze temperaturen?

Verder ben ik positief verrast door de ingebouwde Navi. Het is niet perfect en zeker niet zo vloeiend / responsief als Google / apple maps maar icm de hud is het erg fijn navigeren naar het buitenland waar alle wegen onbekend zijn. Elke kruising / afslag zie je welke rijbaan je moet nemen en wat wij als héél fijn heb ervaren is dat de Navi ook aangeeft hoe ver het is (als je op de snelweg rijdt) naar de volgende rustplaats. "Pakken we deze of doen we de volgende" is iets wat ik nog niet zo goed verwerkt heb gezien. Ik wist niet dat ik dit miste in iets als Apple / Google maps tot ik het had. Daar ken ik geen mogelijkheid om makkelijk de volgende rustplaats(en) te vinden.

Enige puntje van kritiek is dat als je in de Navi een rustplaats aan tikt (die zijn voorzien van icoontjes of je er kan laden) dat hij dan naar de rustplaats navigeert en niet naar de snellader die er staat. (en dus niet voor verwarmt). De truc die wij hebben gebruikt is in Navi kijken hoeveel km afstand er is tot de rustplaats waar je heen wil en dan via "zoek een(snel) lader" functie de laadpaal opzoeken obv de afstand tot de laadpaal. Zo konden wij vaak makkelijk de juiste laadpaal uit het lijstje vinden waar de auto mee komt als je naar laadpalen zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hi,

Sinds maart de Kia Niro EV en erg tevreden over. Een laadpaal aan huis laten installeren dus nooit stress m.b.t. opladen 😉 Wij gaan binnenkort naar Frankrijk en willen gebruik maken van de snelladers van Tesla onderweg. Maar klopt het dat snelladers een andere kabel nodig hebben? Bij onze Niro werd alleen een normale oplaadkabel meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
kwdtje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:28:
Hi,

Sinds maart de Kia Niro EV en erg tevreden over. Een laadpaal aan huis laten installeren dus nooit stress m.b.t. opladen 😉 Wij gaan binnenkort naar Frankrijk en willen gebruik maken van de snelladers van Tesla onderweg. Maar klopt het dat snelladers een andere kabel nodig hebben? Bij onze Niro werd alleen een normale oplaadkabel meegeleverd.
De CCS kabel zit aan aan de laadpaal. Je haalt dan bij de auto ook het onderste kapje eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Gisteren een Kia Niro EV opgehaald met nog geen 7.000km op de teller. De dealer had hem tot 100% geladen en aangegeven rijbereik op het display was 360km. Klopt het dat dit wellicht zo laag stond omdat ritjes uit het verleden ook meegenomen worden in de berekening? De temperatuur was gisteren ook niet heel laag waardoor het bereik naar beneden zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
frankdewildt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:45:
Gisteren een Kia Niro EV opgehaald met nog geen 7.000km op de teller. De dealer had hem tot 100% geladen en aangegeven rijbereik op het display was 360km. Klopt het dat dit wellicht zo laag stond omdat ritjes uit het verleden ook meegenomen worden in de berekening? De temperatuur was gisteren ook niet heel laag waardoor het bereik naar beneden zou gaan.
Ja hoor, kan prima. Ik heb onlangs ook een lange rit in de avond met flink wat tegenwind op 135 op de teller gereden, sindsdien is mijn actieradius ook fors ingekakt. Vanochtend stond ie met 100% op 345km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
frankdewildt schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:45:
Ik heb een Niro uit Duitsland gehaald met circa 6000km op de teller. Bereik was nog geen 300KM bij mij. Is "aangeleerd" door de vorige eigenaar, die enkel in heuvelachtig landschap korte ritten maakte.
Inmiddels is het bereik enorm bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Kappade schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:05:
Hier ook nog steeds problemen (sinds een week of 3). Daarvoor vlekkeloos.

Merk overigens wel dat hij soms interval wise wel update maar on demand/als ik het wil geen connectie krijgt. Erg frustrerend
De laatste dagen reageert de app/auto weer goed op commandos. Voorzichtig: problemen opgelost bij Kia?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarlCox
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-11-2024
Gerardus1 schreef op maandag 1 april 2024 @ 18:16:
Graag CarlCox, inmiddels heb ik 1 usb (onbekend van welk merk) van 8 gb die tot heden geen geen haperingen geeft. Het blijft raadselachtig wat de oorzaak kan zijn.
Inmiddels enkele weken in bezit van onze auto en moet zeggen, het rijden bevalt erg goed!

Terugkomend op jouw issue Gerardus... Ik heb voor in de auto Sandisk Cruzer Ultra Flair 3.0 64gb en128gb, beide met zo'n 1000 nummers erop in 1 map. Tot dusver geen enkel probleem gehad met een van beide usb-sticks.

[ Voor 4% gewijzigd door CarlCox op 12-05-2024 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yv8tVjf3KsSNq6CPVlgLTFvBU-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4d0OQ1eYZIkpwi4iI545vpbv.jpg?f=fotoalbum_large

FITCAMX dashcam past perfect in de EV. In notime te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
tobotje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:25:
[Afbeelding]

FITCAMX dashcam past perfect in de EV. In notime te installeren.
Oh dat ziet er wel goed uit!
Waar komt het op neer?
Schroefje los draaien, kabel erin pluggen en klaar? Dus niks weg te werken onder de bekleding (of hoe heet zoiets dat tegen het dak zit) en stroom vanaf de spiegel?

Waar heb je m besteld?
Zijn opnames draadloos op telefoon terug te kijken oid?

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 15-05-2024 13:31 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
matthijst schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Waar komt het op neer?
Schroefje los draaien, kabel erin pluggen en klaar? Dus niks weg te werken onder de bekleding (of hoe heet zoiets dat tegen het dak zit) en stroom vanaf de spiegel?

Waar heb je m besteld?
Lijkt er wel op (binnenspiegel) vanaf de website. Gok wel enkel voor edities met automatisch dimmende binnenspiegel.
Afbeeldingslocatie: https://fitcamx.com/cdn/shop/files/23_niro-at100.jpg?v=1703922921&width=1800

Zit inderdaad build-in WIFI in:
https://fitcamx.com/colle...iro-and-niro-ev-2023-2024

Zelf ook naar gekeken, enige wat jammer is; dat de achteruit camera binnen moet hangen/niet onder kenteken zoals bij andere merken. Maar ach, bij botsing van achteren is de andere partij toch meestal schuldig :+

[ Voor 44% gewijzigd door Source90 op 15-05-2024 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 09:44
matthijst schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Waar komt het op neer?

Waar heb je m besteld?
Gewone bij Fitcamx.com besteld en een Google actie voor een coupon code.

Gewoon originele spiegelkap eraf en vervangen met de bijgeleverde kap. Bijgeleverde kabel ertussen en dichtmaken. Je kunt via de wifi van de camera draadloos terugkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
Heb de fitcamx ook, vorig jaar een proefmodel in de auto gehad, sinds enkele maanden de productieversie, werkt goed!👍🏻

Installatie inderdaad alleen mogelijk met automatisch dimmende spiegel, maar dat is volgens mij altijd het geval nu? Plastic kap voorzichtig loshalen, bij mij brak de laatste keer inbouwen (Heb het meerdere keren moeten doen ivm proefmodel) een klein stukje van de originele cover af.

Ik heb de versie met achtercamera gekregen, maar vond het ook niet de moeite om de kabel helemaal weg te werken. Tevens ook te zichtbaar, zoals hierboven al gezegd werd.

Oh, en nog een tip: Ik heb wen iphone en heb de fitcamx wifi ingesteld op ‘niet automatisch verbinden’. Er zit natuurlijk geen internet op, en anders verbind de telefoon continu met de fitcamx.

[ Voor 14% gewijzigd door N3OREJ op 16-05-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Ik heb straks de update via USB uitgevoerd. Daarna krijg ik dit in het scherm te zien wat betreft de OTA update. Ik heb wel gewoon een abonnement op Kia Connect. Weet iemand waar het aan kan liggen dat ik deze melding te zien krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDUQyJmxegBHUeEPFU_ASV9UKgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlufy8a7Ac9c4yQlJjzB2Cpp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin93w
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:56
frankdewildt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:47:
Ik heb straks de update via USB uitgevoerd. Daarna krijg ik dit in het scherm te zien wat betreft de OTA update. Ik heb wel gewoon een abonnement op Kia Connect. Weet iemand waar het aan kan liggen dat ik deze melding te zien krijg?

[Afbeelding]
Misschien helpt het om even in de Kia Connect app te kijken bij je abonnement? Wellicht dat je daar de status kan zien en of die overeenkomt, misschien kan je opnieuw koppelen. Mocht dat allemaal niet lukken is het misschien een optie om de auto te ontkoppelen en opnieuw te koppelen met je account, wellicht dat hij de laatste status niet meer goed doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:43
kevin93w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Misschien helpt het om even in de Kia Connect app te kijken bij je abonnement? Wellicht dat je daar de status kan zien en of die overeenkomt, misschien kan je opnieuw koppelen. Mocht dat allemaal niet lukken is het misschien een optie om de auto te ontkoppelen en opnieuw te koppelen met je account, wellicht dat hij de laatste status niet meer goed doorkrijgt.
Stel de vraag aan Kia klantenservice via de Connect App. Reageren redelijk snel.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Mijn Niro EL EV (April 2023) moet binnenkort voor een eerste beurt bij 30.000 km.

Nu heb ik even mijn (Bosch car service) lokale werkplaats gebeld en die geven aan ongeveer 99 euro aan kosten hiervoor.

Net ook Kia Zwolle gebeld en die gaven aan dat er vanuit Kia Nederland 256 (of 266) euro voor staat!

Zeker bij een EV lijken software updates me wel belangrijk, maar ik vind 2,5x zo veel wel een beetje belachelijk...

Zijn er al meer mensen met ervaring met de eerste beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

MrRobin schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:27:
Mijn Niro EL EV (April 2023) moet binnenkort voor een eerste beurt bij 30.000 km.

Nu heb ik even mijn (Bosch car service) lokale werkplaats gebeld en die geven aan ongeveer 99 euro aan kosten hiervoor.

Net ook Kia Zwolle gebeld en die gaven aan dat er vanuit Kia Nederland 256 (of 266) euro voor staat! Zeker bij een EV lijken software updates me wel belangrijk, maar ik vind 2,5x zo veel wel een beetje belachelijk...

Zijn er al meer mensen met ervaring met de eerste beurt?
Wijsheid is bij Kia het onderhoud laten uitvoeren ivm. 7 jaar garantie. Dat is ook de reden dat de prijs hoger is. Zie het als een stukje verzekering en daar betaal je inderdaad voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Mij is altijd verteld dat onderhoud ivm garantie niet door kia hoeft te gebeuren, zolang de auto maar (aantoonbaar) op voorschriften van Kia is onderhouden.

Ik vind het ook vreemd dat grote beurt net zo duur is als kleine beurt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DtQNx0c5j_7ZxU_DE4UH8TRpys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8t49A8CO0tbwIQ7ftvYJmcrj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door MrRobin op 21-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MrRobin schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:32:
Mij is altijd verteld dat onderhoud ivm garantie niet door kia hoeft te gebeuren, zolang de auto maar (aantoonbaar) op voorschriften van Kia is onderhouden.

Ik vind het ook vreemd dat grote beurt net zo duur is als kleine beurt...

[Afbeelding]
De beurt is echter maar 1x per 2 jaar.
Bij een ICE betaal je om het jaar voor een kleine beurt en grote beurt, wil je garantie behouden.

Onderaan de streep volgens mij wel iets duurder uit dan de oude e-Niro (81+127):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/4bf082b8bda88a2f89b31514590ebe0dc6cc06a9/?url=https%3A%2F%2Fwww.kiaclub.nl%2Fuploads%2Fmonthly_2022_09%2Fimage.thumb.png.47f592db1078c54c938f4aa6fc960dc5.png

Al was de prijs van de Niro-EV vorige jaar nog 290€, nu 256€ 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Source90 op 21-05-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiS5LLUpFtMfQ8X3opxfyHWioHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/In5rHls5ZFeXeHN0POmKNEMw.jpg?f=fotoalbum_large

Een steentje van de andere weghelft kon het niet laten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 08:54
N3OREJ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:39:
Heb de fitcamx ook, vorig jaar een proefmodel in de auto gehad, sinds enkele maanden de productieversie, werkt goed!👍🏻

Installatie inderdaad alleen mogelijk met automatisch dimmende spiegel, maar dat is volgens mij altijd het geval nu? Plastic kap voorzichtig loshalen, bij mij brak de laatste keer inbouwen (Heb het meerdere keren moeten doen ivm proefmodel) een klein stukje van de originele cover af.

Ik heb de versie met achtercamera gekregen, maar vond het ook niet de moeite om de kabel helemaal weg te werken. Tevens ook te zichtbaar, zoals hierboven al gezegd werd.

Oh, en nog een tip: Ik heb wen iphone en heb de fitcamx wifi ingesteld op ‘niet automatisch verbinden’. Er zit natuurlijk geen internet op, en anders verbind de telefoon continu met de fitcamx.
Zojuist ook een Fitcamx besteld. Hoe zit het met het stroomverbruik als de auto een aantal dagen niet wordt gebruikt of als een aantal weken tijdens vakantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Jakob1969 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Zojuist ook een Fitcamx besteld. Hoe zit het met het stroomverbruik als de auto een aantal dagen niet wordt gebruikt of als een aantal weken tijdens vakantie?
Ik heb geen Fitcamx maar een Xiaomi, maar wel aangesloten op de spanningsvoorziening van de binnenspiegel via deze adapter: https://dongar.tech/products/hyundaikia

Zodra je de auto 'uit' zet, gaat de spanningsvoorziening naar de binnenspiegel en dus ook de dashcam uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Die nieuwe EV3 ziet er ook wel goed uit:

Benieuwd naar de vanafprijs, mooie concurrent van de Niro EV.
600km range, en van 10-80% laden in 31 minuten.
Wellicht inruilen waard, eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

matthijst schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:01:
Die nieuwe EV3 ziet er ook wel goed uit:
[YouTube: [LIVESTREAM] The Kia EV3|World Premiere]

Benieuwd naar de vanafprijs, mooie concurrent van de Niro EV.
600km range, en van 10-80% laden in 31 minuten.
Wellicht inruilen waard, eind van het jaar.
Misschien heb ik het gemist, maar wat voor "hoedenplank" zit hierin, want op de foto's zie ik geen hoedenplank.
Hij is ook 12cm korter dan de Niro. Ik blijf die van mij voorlopig nog even rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
En wat is het gewicht van de ev3, dat wordt ook belangrijk als de MRB ingevoerd gaat worden. En wat is het verbruik, ook handig om te weten. En die 600km range dat zal vast niet de goedkope versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
TrekDr0p schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Misschien heb ik het gemist, maar wat voor "hoedenplank" zit hierin, want op de foto's zie ik geen hoedenplank.
Hij is ook 12cm korter dan de Niro. Ik blijf die van mij voorlopig nog even rijden :D
Poeh 12cm dat is best veel in autoland. De Niro EV had voor mij net even wat groter mogen zijn maar al met al nog best een ruime auto.

Zodra de lease is afgelopen heb ik wel oren naar weer een Kia. Maar of het dan een EV3 gaat worden dat betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39
De EV3 is wel iets breder en ietsjes hoger.
Hij is wel korter inderdaad maar dat zegt niets over binnenruimte, want de wielen lijken bij de EV3 echt op de hoeken te zitten.

De EV5 zal groter zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Verschil in lengte zit vooral in de neus lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW97JatYeFlZcYal3wZXY3KaB7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9N1SJMIov1W8uvZppW7mbBQF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39
Oh goed gezien zeg!
Kijk wat er in de neus zit aan ruimte ...heb je niks aan .
Breder en hoger wel

Ik vond 't moeilijk bij de eerste video's om de ruimte in te schatten.
Bij de EV3...lijkt wel een bus zo groot. Wanneer de tester ernaast stond of erin zat.

De achterbank leek ietwat krap, maar die vent van carmaniac is een beer van vent.
Die magere Nederlander leek de stoel weer ver naar achteren te hebben staan.

Groter dan m'n soul zeker te weten
125kw laden bij 81kwh accu is serieus sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 25-05-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

81 kWh accu is een mooie optie bij de EV3, maar zal ook wel behoorlijk wat meer kosten. De 58 kWh accu is wat mij betreft juist een tegenvaller tov. de 64 kWh van de Niro EV. Is toch 10% minder bereik, en het gaat om een NMC accu dus blijft het advies om hem tot 80/90% te laden. Als ze wisselen naar LFP dan is de bruikbare capaciteit van de 58 kWh accu effectief gelijk aan de 64 kWh van de Niro EV.

Voor de rest lijkt de EV3 behoorlijk vergelijkbaar met de Niro EV qua afmetingen, binnenruimte en bagageruimte. Beenruimte achterin lijkt flink minder. De EV3 heeft ook 400V techniek dus het verschil in laadtijd is niet spectaculair (32 vs. 43 minuten van 10 naar 80%). De elektromotor lijkt ook hetzelfde (zelfde 204pk) en ook op de vooras gemonteerd.

Zoveel verschil maakt het EV only platform dus niet wat mij betreft. Was vooral bang dat de EV3 echt een gamechanger zou zijn en daarmee de waarde van mijn Niro EV flink zou dalen, maar dat is wat mij betreft niet het geval. Hooguit kan de EV3 goedkoper geproduceerd worden en dus goedkoper in de markt gezet worden...?

[ Voor 8% gewijzigd door [BoSS] op 25-05-2024 17:06 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste