Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:03
MajaMestreech schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:29:
[...]

Bedenk je ook dat als je onderweg moet laden en je gebruikt dat laadpunt (dus niet de parkeerplaats of lokatie waar die laadpaal staat) als tussenpunt, dat dan de batterij conditionering in werking treedt. Hierdoor zal het laden sneller zijn tot max. 80 kW.
Ja, dat is een van de grote redenen om de Kia navigatie te gebruiken voor "lange" ritten, al moet ik zeggen dat ik tot op heden (auto eind dec '23) no nooit boven de 60kw heb zien gaan, wat dat betreft (ik wist van tevoren dat het niet een snelle laad auto was) best wel een beetje een minpunt. Inmiddels al vaker gehad dat een auto later naast mij kwam staan en in de helft van de tijd weer weg was ;w

Maar terug over de navigatie, wat ik vooral erg fijn vind bij een lange rit is het 2e deel scherm rechts, daar kan je extra instructies hebben, maar ook "rust", een zeker gezinslid met een kleinere blaas vind dat toch echt wel een gewin, zij kan plassen, ik kan laden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
89 Euro voor twee updates per jaar. mag toch hopen dat er dan wel wat meer functionaliteiten worden toegevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Freak187

geen

Kia probeert dus ook geld te verdienen met extra 'services'. Maar krijg je deze updates wel als je je auto voor een servicebeurt naar de dealer stuurt? Dan duurt het misschien wat langer voordat je een update krijgt, maar dan is het tenminste gratis.

Beetje teleurgesteld dat navigatie updates geld gaan kosten terwijl die toch een beetje 'need to have' is in plaats van 'nice to have'.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-05 21:02
Freak187 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:16:
Kia probeert dus ook geld te verdienen met extra 'services'. Maar krijg je deze updates wel als je je auto voor een servicebeurt naar de dealer stuurt? Dan duurt het misschien wat langer voordat je een update krijgt, maar dan is het tenminste gratis.

Beetje teleurgesteld dat navigatie updates geld gaan kosten terwijl die toch een beetje 'need to have' is in plaats van 'nice to have'.
Let op! Men heeft het hier volgens mij over de OTA updates. Je kunt natuurlijk altijd de update zelf downloaden via update.kia.com, op een USB stick zetten en installeren in je auto. Hierbij heb je recht op 7 jaar kaarten updates als ik me niet vergis.

Dat er beperkingen waren m.b.t. OTA is volgens mij altijd al zo geweest en is ergens terug te lezen, alleen lijkt het erop dat Kia dat nu pas echt gaat handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
glas86 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Dat er beperkingen waren m.b.t. OTA is volgens mij altijd al zo geweest en is ergens terug te lezen, alleen lijkt het erop dat Kia dat nu pas echt gaat handhaven.
Wat ik van de dealer heb vernomen zijn er sowieso enorm veel problemen met OTA. Werd mij aangeraden (als ik het zelf wilde doen i.p.v. langskomen) om het inderdaad via de USB te doen. Dit ging dan over kaartupdates.
Geen idee of er ook andere updates over OTA worden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Source90 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Wat ik van de dealer heb vernomen zijn er sowieso enorm veel problemen met OTA. Werd mij aangeraden (als ik het zelf wilde doen i.p.v. langskomen) om het inderdaad via de USB te doen. Dit ging dan over kaartupdates.
Geen idee of er ook andere updates over OTA worden gedaan?
Beide software en kaartenupdates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNq9Uikjiy53kMUdF0XBjxYDfmA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yTYrzrcgWF9z9tfSOELpG5fw.jpg?f=user_large

Ik denk dat we te maken hebben met een kostenaspect vanuit Kia gezien. Die updates zijn enorm in omvang. Kunnen zo rond de 40/50GB zijn net als de updates via USB. Ik geloof dat iemand al een keer uitgezocht heeft dat ze niet aan delta updates doen. Dus 100GB per auto per jaar op basis van twee OTA updates. Het data abbo welke elke auto heeft zal natuurlijk minimaal zijn om de kosten te drukken voor al die auto`s wereldwijd. Normaal gesproken hoeft daar alleen wat data overheen voor de app informatie en mogelijkheden.

Dus bereken je die kosten door aan de klant. Maar is slechts een vermoeden van mijn kant :-)

[ Voor 52% gewijzigd door glas86 op 01-03-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen81!
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-10-2024
Lijkt me makkelijk op te lossen door het voertuig gewoon met wifi te laten verbinden, zal bij de meeste wel mogelijk zijn 🤷🏻‍♂️
glas86 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:24:
[...]

Beide software en kaartenupdates.

[Afbeelding]

Ik denk dat we te maken hebben met een kostenaspect vanuit Kia gezien. Die updates zijn enorm in omvang. Kunnen zo rond de 40/50GB zijn net als de updates via USB. Ik geloof dat iemand al een keer uitgezocht heeft dat ze niet aan delta updates doen. Dus 100GB per auto per jaar op basis van twee OTA updates. Het data abbo welke elke auto heeft zal natuurlijk minimaal zijn om de kosten te drukken voor al die auto`s wereldwijd. Normaal gesproken hoeft daar alleen wat data overheen voor de app informatie en mogelijkheden.

Dus bereken je die kosten door aan de klant. Maar is slechts een vermoeden van mijn kant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Jeroen81! schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:26:
Lijkt me makkelijk op te lossen door het voertuig gewoon met wifi te laten verbinden, zal bij de meeste wel mogelijk zijn 🤷🏻‍♂️
[...]
Maar je auto kan niet verbinden met wifi?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43
donald_dick schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:19:
[...]

Maar je auto kan niet verbinden met wifi?
Precies, was het maar zo'n feest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-05 18:23
WillemD61 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:43:
Ik heb ook die mail. Lijkt me niet correct, ik heb pas 1 update ontvangen en mijn auto is nog geen 6 maanden oud. Ik zou dus binnen het jaar nog een update moeten krijgen. "has come to an end" klopt dus niet.

Misschien dat we allemaal binnenkort een excuus-mail ontvangen?
Hier is het antwoord van KIA op mijn vraag waarom ik deze mail heb gekregen terwijl dit nog niet van toepassing is.

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Connect.

De mail is automatisch verzonden naar alle OTA gebruikers. Als je nog geen twee updates hebt gehad hoef je dit nog niet te doen. Na de twee updates kun je, indien gewenst, een abonnement voor OTA afsluiten in de Kia Connect store.

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geinformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transcrawler
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-05 23:24
Ben sinds 2 maanden de gelukkige eigenaar van een M21 Kia e-Niro Executive 64kW, maar.....:

kan iemand mij vertellen waarom in de Kia app het niet mogelijk is om Tesla laadpalen te vinden :? ? Het antwoord van support Kia is vrij kort "niet geimplementeerd" :( . Wordt misschien ooit wel overwogen. Ik vind dat onbegrijpelijk. Tesla heeft een behoorlijk uitgebreid netwerk met 150kW en 250/300kW laadpalen en deze zijn vanwege CCS connector veelal door niet-Tesla's te gebruiken. Inmiddels kunnen we al 2 jaar bij Tesla laden. Probleem is nu dat ik mijn navigatie niet in kan stellen op een Tesla laadpunt en zo dus ook niet iets met pre conditionering accu's kan doen.

Iemand een oplossing of tip om toch daar iets mee te doen. Een laadpaal in de buurt van een Tesla laadstation kiezen zou misschien een optie zijn, maar liever zie ik dat de navigatie van de Kia's wordt bij gewerkt.

Hieronder het antwoord van Kia Support

Bedankt voor je feedback omtrent de kaart, of dit in toekomst ook mogelijk is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Kia Connect GmbH | Theodor-Heuss-Allee 11 | Frankfurt am Main 60486 | Germany
Management of the Company: Marc Hedrich (CEO), Sjoerd Knipping (COO), Sven Roßner (CFO)
Register: Frankfurt am Main HRB 112541 | USt.-Id: DE 323 739 098

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7frhFfmYbDrlMPJJuX1-7Qi-vgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHHjz9cbnMXNPDlKzdvRuN6p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Transcrawler op 09-03-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Na 5000km thuisladen heb ik eerder deze week voor het eerst een snellader nodig gehad. Netjes via de KIA-navigatie ingesteld en hij begon ook met preconditioning. Toen kwam ik in een file terecht.... tegen de tijd dat ik bij de snellader was, was het preconditioning-symbooltje al een hele poos weer uit.

Is dat het verwachte gedrag? Of zou de preconditioning vanzelf weer aangaan als de batterij-temperatuur te ver van optimaal afwijkt?

Laden ging - denk ik - vrij aardig: het begon rond de 60kW, ging toen even naar 71 en zakte daarna terug naar 50. Ik heb er maar een kwartiertje gestaan, maar ben benieuwd of dat dus "normaal" is?
Het was overigens donderdag-ochtend om een uur of 8, toen was het buiten wel behoorlijk frisjes (paar graden boven nul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
Transcrawler schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:13:
Ben sinds 2 maanden de gelukkige eigenaar van een M21 Kia e-Niro Executive 64kW, maar.....:

kan iemand mij vertellen waarom in de Kia app het niet mogelijk is om Tesla laadpalen te vinden :? ? Het antwoord van support Kia is vrij kort "niet geimplementeerd" :( . Wordt misschien ooit wel overwogen. Ik vind dat onbegrijpelijk. Tesla heeft een behoorlijk uitgebreid netwerk met 150kW en 250/300kW laadpalen en deze zijn vanwege CCS connector veelal door niet-Tesla's te gebruiken. Inmiddels kunnen we al 2 jaar bij Tesla laden. Probleem is nu dat ik mijn navigatie niet in kan stellen op een Tesla laadpunt en zo dus ook niet iets met pre conditionering accu's kan doen.

Iemand een oplossing of tip om toch daar iets mee te doen. Een laadpaal in de buurt van een Tesla laadstation kiezen zou misschien een optie zijn, maar liever zie ik dat de navigatie van de Kia's wordt bij gewerkt.

Hieronder het antwoord van Kia Support

Bedankt voor je feedback omtrent de kaart, of dit in toekomst ook mogelijk is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Kia Connect GmbH | Theodor-Heuss-Allee 11 | Frankfurt am Main 60486 | Germany
Management of the Company: Marc Hedrich (CEO), Sjoerd Knipping (COO), Sven Roßner (CFO)
Register: Frankfurt am Main HRB 112541 | USt.-Id: DE 323 739 098

[Afbeelding]
Ik weet niet of een ;) MY21 wel iets aan voorconditioneren doet? Je zit nu bij de Niro EV groep, MY23 en verder

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transcrawler
Het probleem met de Kia Connect app doet zich ook voor bij andere Kia modellen, o.a. de EV 6.

Ter info, pre-conditioneren doet het model 2021 (MY21) ook, maar alleen indien vooraf de (snel)laadpaal als eindbestemming is ingesteld :) of als de temperatuur onder -10 graden Celsius komt en de auto in winterstand staat.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:29
Transcrawler schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:15:
Ter info, pre-conditioneren doet het model 2021 (MY21) ook, maar alleen indien vooraf de (snel)laadpaal als eindbestemming is ingesteld :) of als de temperatuur onder -10 graden Celsius komt en de auto in winterstand staat.... :?
Je spreekt uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transcrawler
Nee, helaas niet, meer uit informatie in diverse Kia groepen op o.a. Facebook en het andere Tweakers Kia E-Niro forum....Ga het eerdaags wel uitproberen, inclusief het laden bij Tesla in Bunnik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikebo
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-03-2024
Mensen vraagje, elke keer als ik instap vraagt de auto om zijn pin code, hoe krijg ik dit er uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delo1977
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-04 12:27
Iemand al de echte hoedenplank aangeschaft ipv het standaard flubbertje ?

https://webshop.kia.nl/accessoires/bescherming/0/AT181ADE00/
Afbeeldingslocatie: https://webshop.kia.nl/accessoires/bescherming/0/AT181ADE00/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
delo1977 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:26:

[Afbeelding]
Ah, die is nieuw volgens mij. Tijdje geleden is het flubbertje hier ook ter sprake gekomen.
Prijs van 199€ is wel weer belachelijk voor iets wat standaard in zo’n auto hoort te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Mikebo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:34:
Mensen vraagje, elke keer als ik instap vraagt de auto om zijn pin code, hoe krijg ik dit er uit
Ik wist niet dat het bestond, zelf geen last van. Ik heb in de handleiding gekeken en ook daar wordt nergens een pincode o.i.d. vermeld. Misschien dat het veroorzaakt wordt door de pincode in the Kia Connect App? Daar kan je namelijk wel een pincode setten (en resetten) en als ik het goed begrijp ook naar de auto sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Mikebo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:34:
Staat hij niet in de valet modus?

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 10-03-2024 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:05

[Afbeelding]
Interessant. Vraag is of dit wat geluid van de wielkasten achter tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43
MajaMestreech schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Interessant. Vraag is of dit wat geluid van de wielkasten achter tegenhoudt.
Interessant inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:01

Osxy

Holy crap on a cracker

[Afbeelding]
Persoonlijk mis ik eigenlijk geen stevige hoedenplank, de meegeleverde variant is ideaal als je grotere dingen vervoerd omdat het vrij letterlijk overal past.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchVik

[Afbeelding]
Ik ben bereid om deze aan te gaan schaffen... Ik moet van de week voor een beurt naar de dealer zal eens vragen of deze hoedeplank wel geluid tegenhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

[Afbeelding]
Vind dat Kia voor bestaande Niro rijders met korting aanbieden!
Huidige "hoedenplank" was binnen no-time niet meer te gebruiken, omdat de hulsjes kapot waren gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42

TrekDr0p

QR niet scannen

[Afbeelding]
Zal eens kijken straks achterin, ben wel benieuwd hoe ze dit willen vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Iemand het knopje om de bandenspanning te resetten al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:10
Waarom wil je resetten? Ik heb een e-Niro, recent een band wat leeg, opgepompt even gereden en de melding was weer weg. Je ziet toch de druk in de band (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
janne_nl schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:17:
Waarom wil je resetten? Ik heb een e-Niro, recent een band wat leeg, opgepompt even gereden en de melding was weer weg. Je ziet toch de druk in de band (neem ik aan).
Omdat ik dat gewend ben vanuit mijn Peugeot en Volkswagen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14:05
donald_dick schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:36:
[...]

Ik herken het van mijn vorige auto de Seat Ateca, echter de KIA heeft dit niet. Is ook niet nodig. Je hebt een scherm op je display met de bandenspanning, dus kun je altijd bijpompen. Indien de spanning te laag wordt krijg je een alarm melding op het scherm en in in je app (indien geactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:10
donald_dick schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:36:
[...]

Daarbij lijkt me resetten van een sensor niet de goede oplossing, althans niet zonder oppompen. Maar in dit geval, oude gewoontes afleren en 'Read The Fine Manual'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donald_dick
MajaMestreech schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Ik herken het van mijn vorige auto de Seat Ateca, echter de KIA heeft dit niet. Is ook niet nodig. Je hebt een scherm op je display met de bandenspanning, dus kun je altijd bijpompen. Indien de spanning te laag wordt krijg je een alarm melding op het scherm en in in je app (indien geactiveerd)
Band opgepompt to 39 PSI, en nadat ik 50km/uur reed accepteerde hij eindelijk dat de band vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
donald_dick schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:39:
[...]

Band opgepompt to 39 PSI, en nadat ik 50km/uur reed accepteerde hij eindelijk dat de band vol zat.
Aanbevolen is 25 PSI ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Nee, 2,5 bar is standaard (ofwel 36PSI).
Heb ze hier op 2,6 bar opgepompt, koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:24
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Parijs, en wilde bij een Tesla supercharger stoppen. De palen staan echter naast de parkeerplaatsen, en ik vraag me een beetje af hoe lang de kabels zijn (met de laadpoort van de Niro EV voor/midden in gedachten)

Iemand hier ervaring mee?

https://maps.app.goo.gl/5LcrjSu9FrjjtYwL7?g_st=ic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:02
N3OREJ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:32:
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Parijs, en wilde bij een Tesla supercharger stoppen. De palen staan echter naast de parkeerplaatsen, en ik vraag me een beetje af hoe lang de kabels zijn (met de laadpoort van de Niro EV voor/midden in gedachten)

Iemand hier ervaring mee?

https://maps.app.goo.gl/5LcrjSu9FrjjtYwL7?g_st=ic
Ja, mijn ervaring is dat de kabel niet lang genoeg is. Je moet de superchargers hebben die ‘haaks’ op de parkeerplaats staan en zelfs dan moet je de Niro wat schuin inparkeren om het te kunnen halen (maar dan gaat het ook wel prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05 17:19
Heeft iemand al een passende tablet houder voor op de achterbank gevonden? Zo te zien heeft kia zelf geen officieel accessoire hiervoor en de meeste generieke lijken niet te passen ivm de aparte hoofdsteun vorm / uitsteeksels van de rugleuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
MrRobin schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:44:
Heeft iemand al een passende tablet houder voor op de achterbank gevonden? Zo te zien heeft kia zelf geen officieel accessoire hiervoor en de meeste generieke lijken niet te passen ivm de aparte hoofdsteun vorm / uitsteeksels van de rugleuning.
Mark_640 in "Het grote Niro EV topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik zit bijna aan m'n 15k km met de Niro, en krijg een melding dat er onderhoud moet plaatsvinden. Dit is toch pas bij 30k? Kan ik zelf de melding weghalen of moet ik daarvoor naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ja en ja dat kun je zelf ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 18-03-2024 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

TrekDr0p schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Zal eens kijken straks achterin, ben wel benieuwd hoe ze dit willen vastmaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdtuaynsm8oUB6oG25r7DIb99eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmiInS0tbzccWy5sjiT4DysY.jpg?f=fotoalbum_large
Ben toch wel benieuwd hoe ze dit gaan vastmaken.
Haakje eruit? Want zit geen oplegrandje.
Touwtjes gaan gewoon op de plek van de touwtjes van dat flexibele ding.

Ben benieuwd als iemand zo een ding gekocht heeft.

@DutchVik nog naar gevraagd tijdens de beurt?

[ Voor 3% gewijzigd door TrekDr0p op 18-03-2024 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
TrekDr0p schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:43:
[...]

[Afbeelding]
Ben toch wel benieuwd hoe ze dit gaan vastmaken.
Haakje eruit? Want zit geen oplegrandje.
Touwtjes gaan gewoon op de plek van de touwtjes van dat flexibele ding.

Ben benieuwd als iemand zo een ding gekocht heeft.

@DutchVik nog naar gevraagd tijdens de beurt?
Zeker, ik moest ze helaas vertellen dat er een harde hoedenplank is..... Niets wijzer geworden bij de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een MY23 Hybride Niro, ik hoop dat ik in het juiste KIA topic zit, anders excuses.

Nu heb ik een probleem met de achterklep.
Vaak, ongeveer 1/4de van alle keren, als ik de achterklep open, gaat die nadat die helemaal openstaat meteen automatisch weer dicht. Hij piept daarbij een aantal keer als teken dat hij weer dicht gaat.

Erg irritant als je net met je hoofd erin staat om de laadkabel eruit te halen, schrik me altijd de pletter omdat de achterklep dan tegen mijn hoofd aan kan komen.

Is dit een vaker voorkomend probleem?
Kan het te maken hebben met vocht? Maar het treed ook weer niet altijd op als het regent.
Gebeurd zowel als ik de klep openmaak met de schakelaar op de klep, of als ik hem met de afstandsbediening open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 15:38
TripleQ schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:42:
Ik heb een MY23 Hybride Niro, ik hoop dat ik in het juiste KIA topic zit, anders excuses.
Nope, dit topic is voor de volledig elektrische versie.

(Voor de rest geen idee, ik heb een MY19 zonder die functionaliteit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 21:55

Soggney

Zeekomkommer

Geen idee, nooit meegemaakt dat die vanzelf terug naar beneden ging. Best eens polsen bij je garage of ze dit probleem kennen

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86

Nu heb ik een probleem met de achterklep.
Vaak, ongeveer 1/4de van alle keren, als ik de achterklep open, gaat die nadat die helemaal openstaat meteen automatisch weer dicht. Hij piept daarbij een aantal keer als teken dat hij weer dicht gaat.

Erg irritant als je net met je hoofd erin staat om de laadkabel eruit te halen, schrik me altijd de pletter omdat de achterklep dan tegen mijn hoofd aan kan komen.

Kan het te maken hebben met vocht? Maar het treed ook weer niet altijd op als het regent.
Gebeurd zowel als ik de klep openmaak met de schakelaar op de klep, of als ik hem met de afstandsbediening open.
Klinkt als een mogelijk probleem met een van de sensoren. Ik zou even contact opnemen met de dealer.
Ik weet overigens op basis van de handleiding dat er een mogelijkheid is om de electrische achterklep te "resetten" als ik me niet vergis, wellicht nog het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
Zojuist bericht gehad de hoedenplank is besteld voor Hedin Alkmaar deze kan je hier dan ook bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

DutchVik schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:45:
Zojuist bericht gehad de hoedenplank is besteld voor Hedin Alkmaar deze kan je hier dan ook bekijken.
Dus die kan je bekijken bij Hedin Alkmaar? Misschien van het weekend heen, ik moet toch die kant op i.v.m. sport kinderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
TrekDr0p schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Dus die kan je bekijken bij Hedin Alkmaar? Misschien van het weekend heen, ik moet toch die kant op i.v.m. sport kinderen :+
Goedemorgen, Ja alleen ik krijg een bericht als het binnen is bij Hedin Alkmaar.
Vind het persoonlijk een fijne dealer je kan er prima binnen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
Van de week langs geweest bij de dealer om het USB carplay disconnect issue te laten verhelpen. ong 2,5 uur moeten wachten en toen waren de werkzaamheden weer klaar.

Tot nu toe (2,5 uur rijden) nog geen disconnects gehad gelukkig. Voor de zekerheid ook maar even 2 nieuwe ikea USB A > lightning en USB A > USB C kabels gekocht en die gebruik ik nu standaard. Hoop dat het probleem voorgoed weg is. Fijn dat we dit nog even gefixt konden krijgen voor we volgende maand naar Kroatië op vakantie gaan.

Dealer gaf nog wel aan dat dit inmiddels een bekend probleem is. Meer mensen die dit probleem hebben, ga dus zeker naar je verkoper om dit te laten fixen (onder garantie)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
MrRobin schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:28:
Van de week langs geweest bij de dealer om het USB carplay disconnect issue te laten verhelpen. ong 2,5 uur moeten wachten en toen waren de werkzaamheden weer klaar.

Tot nu toe (2,5 uur rijden) nog geen disconnects gehad gelukkig. Voor de zekerheid ook maar even 2 nieuwe ikea USB A > lightning en USB A > USB C kabels gekocht en die gebruik ik nu standaard. Hoop dat het probleem voorgoed weg is. Fijn dat we dit nog even gefixt konden krijgen voor we volgende maand naar Kroatië op vakantie gaan.

Dealer gaf nog wel aan dat dit inmiddels een bekend probleem is. Meer mensen die dit probleem hebben, ga dus zeker naar je verkoper om dit te laten fixen (onder garantie)!
Weet je ook wat de werkzaamheden waren?

Mijn USB is vorig jaar april vervangen maar ondervind nog steeds problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
Ze hebben het dashboard open gemaakt en de hele kabel vervangen, dus niet alleen de usb poort die je ziet, maar ook de kabel die daar achter zit. Volgens de dealer was dat 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1
  • Laatst online: 26-03 14:09
Is er iemand die ook problemen heeft met het afspelen van muziek via de usb in de auto.

Ik heb een Kia Niro EV van 2023, maar als ik muziek wil beluisteren vanaf een usb, dan stopt de muziek regelmatig 2 sec, om dan weer verder te gaan. Zeer irritant!
De muziek is geript van de originele CD.

Ik heb verschillende usb's met muziek gebruikt en ook nieuw aangeschaft, waaronder SanDisk Utra Fit USB 3.2 Gen 1 Flash Drive 32 GB met 130 MB/s leessnelheid, maar het probleem blijf hetzelfde.
Iemand een idee wat hiervan de reden kan zijn?

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Gerardus1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:07:
Is er iemand die ook problemen heeft met het afspelen van muziek via de usb in de auto.

Ik heb een Kia Niro EV van 2023, maar als ik muziek wil beluisteren vanaf een usb, dan stopt de muziek regelmatig 2 sec, om dan weer verder te gaan. Zeer irritant!

Ik heb verschillende usb's met muziek gebruikt en ook nieuw aangeschaft, waaronder SanDisk Utra Fit USB 3.2 Gen 1 Flash Drive 32 GB met 130 MB/s leessnelheid, maar het probleem blijf hetzelfde.

Gerard
Misschien is dit dezelfde reden dat bij veel mensen Android Auto en Apple Carplay regelmatig de verbinding wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan

Gerard
Hier hetzelfde probleem! Vorig jaar is mijn USB al vervangen zonder succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online

Gerard
Nog nooit last van gehad. Ik heb ca 5500 nummers op een 128GB USB staan. Ik ben positief verrast dat de auto eigenlijk alle bestandsformaten keurig afspeelt (mijn vorige auto was heel kieskeurig).

Enige kleine dingetje is dat je als je shuffle instelt op een map met sub-mappen dat hij nadat je de auto uit/aan zet dat hij dan ineens alleen nog shuffle-t in de map van het laatst gespeelde nummer. first world problems....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024

Gerard
Ik heb geen enkel probleem. Misschien is het opzettelijk en wordt audio onderbroken voor systeem of navi melding en staat daarvan het volume op nul/laag? Er zit dacht ik wel ergens een optie in het menu die feedback opties regelt. Just a thought.
Verder, kans dat het aan usb poort of stick ligt lijkt mij klein. Eerder dat de decoding hard/software throttled en de audiostroom niet kan bijhouden. Je kunt testen of het afhangt van audio format, mp3, flac, bitrates e.d. Meesten zijn wel geoptimaliseerd voor snel decoderen, al dan niet met hardware ipv software, maar kan een punt zijn van slechte implementatie en buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 13:19
Goedemiddag allemaal,

Sinds deze week rij ik ook in een Niro EV als serviceauto. Het is allemaal nog even uitzoeken hoe alles werkt, maar het rijd prima.

Eerste vraag, hoe doen jullie het met opladen? ik heb een laadpaal aan huis gekregen, en daar plug ik hem iedere avond in. Maar ik heb ook ergens gelezen dat dit niet zo goed voor de accu is? Of is dit een fabeltje. Ik kan in de handleiding hier niets over vinden, of ik moet er overheen gelezen hebben.

Tweede vraag, ik krijg elke keer na het starten deze melding. Ik denk dan, prima. de versie die ik heb is dus nieuwer. Maar waarom laat hij dat elke keer weer die melding zien?
Of is er toch een nieuwere versie beschikbaar en wordt het een beetje krom omschreven door Kia?
Want zoals ik het nu lees, is de huidige versie (ik neem aan dat ze die in de auto bedoelen) nieuwer dan de update (beschikbaar op internet).

Of heb ik het mis?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35w_0EvbGv0ghEHb5Yuj15CujPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ae7mzC1janShzIJ5aCwSi8p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan

Gerard
ocaj schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:07:
[...]

Nog nooit last van gehad. Ik heb ca 5500 nummers op een 128GB USB staan. Ik ben positief verrast dat de auto eigenlijk alle bestandsformaten keurig afspeelt (mijn vorige auto was heel kieskeurig).

Enige kleine dingetje is dat je als je shuffle instelt op een map met sub-mappen dat hij nadat je de auto uit/aan zet dat hij dan ineens alleen nog shuffle-t in de map van het laatst gespeelde nummer. first world problems....
Uit welke jaar en maand is jullie Niro?

Mijn probleem is ook wanneer ik naar radio luister. Opeens gaat het over op USB.

Over shuffle probleem: probeer artietsen te kiezen i.p.v. alle nummer shuffelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1
Mijn Kia Niro is van 23-12-2022 en komt uit Duitsland. Deze is ook uitgevoerd met een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
De mijne is van 2-8-2022 en komt uit Frankrijk. Misschien is de uitvallende USB een Nederlandse 'feature' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-05 11:49
Sinds deze week in het bezit van een Kia Niro EV Advanced edition. Hiervoor had ik een Kia E-Niro.

Het valt me op dat rijkstrookassistent (LKA) niet standaard aanstaat. Deze moet ik iedere keer handmatig inschakelen. Kan dit worden ingesteld dat rijstrookassistent (LKA) standaard aanstaat?

Bij de E-niro kun je de standaard regeneratie per rijdmodus wijzigen. Ik had bij Eco deze standaard op stand 1 staan. Kan dit bij de Niro EV ook worden gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Laatst online: 08:41
Jakob1969 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:57:
Sinds deze week in het bezit van een Kia Niro EV Advanced edition. Hiervoor had ik een Kia E-Niro.

Het valt me op dat rijkstrookassistent (LKA) niet standaard aanstaat. Deze moet ik iedere keer handmatig inschakelen. Kan dit worden ingesteld dat rijstrookassistent (LKA) standaard aanstaat?

Bij de E-niro kun je de standaard regeneratie per rijdmodus wijzigen. Ik had bij Eco deze standaard op stand 1 staan. Kan dit bij de Niro EV ook worden gewijzigd?
Met het stuurwieltje links op het stuur kun je de LKA zoals jij bedoeld aanzetten. De LKA werkt trouwens altijd maar in de 'uit' stand reageert die alleen als je tegen de belijning aan rijdt. Dan probeert ie niet om je in het midden tussen de lijnen te houden. Vind ik wel zo rustig.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:36
Henk1023 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Met het stuurwieltje links op het stuur kun je de LKA zoals jij bedoeld aanzetten. De LKA werkt trouwens altijd maar in de 'uit' stand reageert die alleen als je tegen de belijning aan rijdt. Dan probeert ie niet om je in het midden tussen de lijnen te houden. Vind ik wel zo rustig.
LKA staat altijd standaard aan maar kan ook uit, LFA zet je aan met het knopje...

Als je het knopje lang inhoud zet je ook LKA uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:35
Afgelopen dinsdag ook de bestelling ingeschoten voor de Kia Niro EV Edition Advanced. Nu kan het lange wachten beginnen ;) en natuurlijk de laadpaal voor thuis aan gaan schaffen.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarlCox
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-11-2024
Nog 2 weken wachten, dan kunnen wij, na precies een jaar wachten, de Niro EV DPL ophalen. Erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Hopelijk kan ik nu weer USB inpluggen voor muziek (lees op deze pagina wisselende verhalen). Zal tzt mijn bevindingen over zowel het electrisch rijden, muziek afspelen via usb als andere zaken delen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardus1
Graag CarlCox, inmiddels heb ik 1 usb (onbekend van welk merk) van 8 gb die tot heden geen geen haperingen geeft. Het blijft raadselachtig wat de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-05 16:04
Ik heb trouwens geen issues met de USB aansluiting. Ik gebruik altijd Apple Carplay en ik heb nog nooit haperingen gehad. Ik gebruik een gecertificeerde Apple kabel en het werkt bij mij altijd.Dus niet iedereen heeft deze issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik heb sinds eind maart een Niro EV DPL.

De wagen rijdt super, maar ik ervaar nog wat dingetjes waar in nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.
Het lijkt of de ACC niet gekoppeld zit aan de navigatie.
Als ik bijv. met de ACC aan met 80 op een provinciale weg richting een rotonde rijdt dan remt de auto niet af bij het naderen van de rotonde. Alleen als iemand voor mij rijdt remt de auto af. Echter omdat je op een rotonde van iemand af stuurt en er dus even niets voor je te zien is trekt de auto als een bezetene op om vervolgens de voorganger weer te zien en abrupt af te remmen.

Ik ondervang dit nu om de ACC voor het oprijden van de rotonde maar uit te schakelen en zelf "gas" te geven. Dit doet wat afbreuk aan wat een moderne auto gewoon moet kunnen tegenwoordig.

Ik heb een VW Taigo met DSG uit 2023 gereden en die remde zelf netjes af tot ongeveer 15km per uur, nam heel rustig de rotonde en trok na het verlaten van de rotonde en het rechten van het stuur weer netjes op naar de ingestelde 80km/u of de snelheid van de voorganger. Dat reed super relaxed en ik ging er een beetje vanuit dat de Niro EV dit ook zou kunnen?

Mijn vraag is dus, kan de Niro EV dit ook en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 21:55

Soggney

Zeekomkommer

smartsys schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:49:
Niet bij mijn weten, ik ervaar hetzelfde. De ACC lijkt enkel de anticiperen op verkeer, niet op de navigatie.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Wie weet wat de gesproken commando's zijn om de stembegeleiding van de navigatie aan en uit te zetten?

Volgens de handleiding http://webmanual.kia.com/...icerecognitionsystem.html zou het "stembegeleiding aan" en "stembegeleiding uit" moeten zijn, maar dan krijg ik de melding "functie wordt niet ondersteund". Ook variaties daarop werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Soggney schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:20:
[...]

Niet bij mijn weten, ik ervaar hetzelfde. De ACC lijkt enkel de anticiperen op verkeer, niet op de navigatie.
Volgens mij zit dit in het adaptieve cruise controle systeem:

ADAPTIEVE CRUISE CONTROL MET NAVIGATIEONDERSTEUNING
(NSCC-C: NAVIGATION-BASED SMART CRUISE CONTROL)
De Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning weet op basis
van kaartinformatie uit je on-board navigatie op snelwegen of je een
scherpe bocht nadert met een verlaagde adviessnelheid. Het systeem
neemt dan automatisch gas terug en accelereert na de bocht weer tot
de ingestelde snelheid

Wellicht wel afhankelijk van de uitvoering die je hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door glas86 op 05-04-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
glas86 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:48:
[...]

de ingestelde snelheid

Staat je
glas86 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:48:
[...]

de ingestelde snelheid

Welke kleur heeft je ACC info op het midden scherm? Groen is NTCC ingeschakeld, inderdaad niet op alle modellen, wit symbool niet, is ACC. En het wordt pas groen als je precies de juiste snelheid hebt gekozen als CC snelheid. Maar of het dan ook werkt bij een rotonde, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb een DynamicPlusLine van nu 2 weken oud. Daar zou de Adaptieve cruise control met
navigatieondersteuning (NSCC-C) ondersteuning ook in moeten zitten aangezien deze onderdeel is van het DynamicLine pakket.

Ik heb wel het idee dat het op de snelweg met bochten en afritten werkt, maar mogelijk heeft Kia er nog niet over nagedacht om rotondes in het systeem te configureren als zijnde je er niet met 80 overheen kan :-)

Misschien dat het komt dat ik de cruise control niet aan de verkeersborden en dus max snelheid heb gekoppeld. De wegen waar ik nu rijdt schieten op het dashboard constant van 80 naar 50 en weer naar 80 zonder dat er borden staan. Achterliggers vinden het heel fijn als een auto zomaar van 80 naar 50 afremt met een lege weg en geen voorgangers.
Die beslissing neem ik dus lekker zelf, maar een statisch object als een rotonde zou toch gewoon voor een vertraging naar ongeveer 15 tot 20km/u moeten zorgen zodat je er relaxed en veilig overheen kan.

Het zou toch ook grote onzin zijn om de ACC alleen aan de navi te laten koppelen als je exact de snelheid rijdt die je mag rijden? Als ik dus 84 rijdt zou het niet werken, dus dan rijdt de auto maar met 84km/u de rotonde op en als ik 80 rijdt doet ie het wel. Dat schept een enorm vals gevoel van veiligheid. De ene keer remt ie netjes af en de keer erna ragt ie volle mep door. Ik hoop toch echt dat je eigen snelheid totaal los staat van de snelheid waarmee de auto geprogrammeerd zou moeten zijn om een bocht of iets dergelijks te nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door smartsys op 06-04-2024 11:36 . Reden: toevoeging extra opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Kan iemand mij vertellen waar in het menu ik de onderhoudsmelding (15k km) kan uitzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
Ronald Koeman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:54:
Kan iemand mij vertellen waar in het menu ik de onderhoudsmelding (15k km) kan uitzetten?
In dit menu itemlijstje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oga2-IKJC0hY4rY9525HOmSKwAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xphHNxwKNy2Mz7vgRTdKjF7A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Hmm, dat menu onderdeel heb ik niet....vandaar wellicht de toevoeging "if equipped"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Als ik tijd heb duik ik even in de auto in de menu structuur, maar zou inderdaad aan het uitrustingsniveau kunnen liggen? Maar dan kan de dealer het vast wel aanpassen naar 2jr/30.000km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
Ronald Koeman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:05:
[...]

Hmm, dat menu onderdeel heb ik niet....vandaar wellicht de toevoeging "if equipped"
En wat als je werkt met de search op service, interval of onderhoud, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
bruneelm schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:57:
[...]

En wat als je werkt met de search op service, interval of onderhoud, ...
Gelukt, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
smartsys schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:49:
Ik heb sinds eind maart een Niro EV DPL.

De wagen rijdt super, maar ik ervaar nog wat dingetjes waar in nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.
Het lijkt of de ACC niet gekoppeld zit aan de navigatie.
Als ik bijv. met de ACC aan met 80 op een provinciale weg richting een rotonde rijdt dan remt de auto niet af bij het naderen van de rotonde. Alleen als iemand voor mij rijdt remt de auto af. Echter omdat je op een rotonde van iemand af stuurt en er dus even niets voor je te zien is trekt de auto als een bezetene op om vervolgens de voorganger weer te zien en abrupt af te remmen.

Ik ondervang dit nu om de ACC voor het oprijden van de rotonde maar uit te schakelen en zelf "gas" te geven. Dit doet wat afbreuk aan wat een moderne auto gewoon moet kunnen tegenwoordig.

Ik heb een VW Taigo met DSG uit 2023 gereden en die remde zelf netjes af tot ongeveer 15km per uur, nam heel rustig de rotonde en trok na het verlaten van de rotonde en het rechten van het stuur weer netjes op naar de ingestelde 80km/u of de snelheid van de voorganger. Dat reed super relaxed en ik ging er een beetje vanuit dat de Niro EV dit ook zou kunnen?

Ik denk niet dat de Niro dit kan. Snap ik ook wel. Als je navi niet up-to-date is en de voorrangskruising is afgelopen maand vervangen door een rotonde, wat regelmatig gebeurt. Dan weet je ACC dat nog niet en laat je met 80km/u de rotonde oprijden.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Kia Connect App: Sinds gisteravond kan ik geen verbinding maken met mijn Niro middels de Connect App. Ik krijg wel meldingen van de auto maar kan bv. niet opvragen wat de accu status is of op afstand de auto ontgrendelen. Iemand bekend met dit probleem?

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Henk1023 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:01:
[...]

Ik denk niet dat de Niro dit kan. Snap ik ook wel. Als je navi niet up-to-date is en de voorrangskruising is afgelopen maand vervangen door een rotonde, wat regelmatig gebeurt. Dan weet je ACC dat nog niet en laat je met 80km/u de rotonde oprijden.
Dit is precies wat mij vanmorgen opviel.
De N243 waar ik dagelijks overheen rijdt heeft sinds een paar maanden rotondes ipv kruisingen, maar de kaarten van Kia zijn nog niet bijgewerkt.
Best bijzonder op een "connected" voertuig waar bij wijze van spreke dagelijks updates in kunnen worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 13:19
Henk1023 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:16:
Kia Connect App: Sinds gisteravond kan ik geen verbinding maken met mijn Niro middels de Connect App. Ik krijg wel meldingen van de auto maar kan bv. niet opvragen wat de accu status is of op afstand de auto ontgrendelen. Iemand bekend met dit probleem?
Probleem heb ik ook inderdaad. Af en toe komt er moeizaam een statusupdate door. Maar als je handmatig wil refreshen, lukt dat niet en krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk1023
thecure schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:04:
[...]

Probleem heb ik ook inderdaad. Af en toe komt er moeizaam een statusupdate door. Maar als je handmatig wil refreshen, lukt dat niet en krijg ik een foutmelding.
Op aanraden van Kia support een reset uitgevoerd (gaatje naast de volumeknop). Connect werkt nu weer goed. Achteraf moest ik dit bij m'n vorige Niro ook af en toe doen.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-05 13:36
Blijft de middelste usb-poort stroom leveren als je de auto uit zet of verlaat? (Kia niro hybrid 2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 09:28
ChiMan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:08:
[...]

Weet je ook wat de werkzaamheden waren?

Mijn USB is vorig jaar april vervangen maar ondervind nog steeds problemen.
Bij mij is de USB ook fysiek vervangen een klein jaartje terug, sindsdien werkt alles ook naar behoren, nooit meer uitgevallen.

Vanaf levering mee in de weer geweest en wel 4, 5 keer bij de dealer gestaan. Updates, uitlezen, ik weet niet wat ze allemaal gedaan hebben maar het werkte niet. Al van meet af aan gevraagd of ze de hardware wilden vervangen maar daar waren ze bij de dealer niet zo'n fan van (denk doordat Kia dat afhield?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Kremers schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:59:
[...]

Bij mij is de USB ook fysiek vervangen een klein jaartje terug, sindsdien werkt alles ook naar behoren, nooit meer uitgevallen.

Vanaf levering mee in de weer geweest en wel 4, 5 keer bij de dealer gestaan. Updates, uitlezen, ik weet niet wat ze allemaal gedaan hebben maar het werkte niet. Al van meet af aan gevraagd of ze de hardware wilden vervangen maar daar waren ze bij de dealer niet zo'n fan van (denk doordat Kia dat afhield?).
Tegenwoordig is dat gelukkig anders. Kia heeft het probleem erkend en 1 belletje was genoeg voor mij om een afspraak voor vervanging te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
smartsys schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:17:
[...]

Dit is precies wat mij vanmorgen opviel.
De N243 waar ik dagelijks overheen rijdt heeft sinds een paar maanden rotondes ipv kruisingen, maar de kaarten van Kia zijn nog niet bijgewerkt.
Best bijzonder op een "connected" voertuig waar bij wijze van spreke dagelijks updates in kunnen worden doorgevoerd.
Die updates moeten wel geprogrammeerd worden. Ik denk niet er een team zit die constant alle wijzigingen in het wereldwijde wegennet bijhoudt. Dit doen ze gegroepeerd lijkt me eens in de zoveel weken of maanden.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
Nieuwsgier schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:36:
Blijft de middelste usb-poort stroom leveren als je de auto uit zet of verlaat? (Kia niro hybrid 2020)
Hoe zouden mensen met een Niro EV dat nou kunnen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-05 21:19
bruneelm schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:43:
[...]

Hoe zouden mensen met een Niro EV dat nou kunnen weten?
Niro EV: nee, de middelste poort (USB-A) en de rechter (USB-C) levert geen stroom als de auto uitgaat. Alleen de zgn 12V aansluiting (links) blijft onder spanning.

En inderdaad: geen idee of dat ook voor de Hybrid versie werkt....

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Henk1023 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:56:
[...]

Die updates moeten wel geprogrammeerd worden. Ik denk niet er een team zit die constant alle wijzigingen in het wereldwijde wegennet bijhoudt. Dit doen ze gegroepeerd lijkt me eens in de zoveel weken of maanden.
Bij mijn vorige auto (BMW) kreeg je 2x per jaar een update, zoals bij de meesten, maar toch duurde het anderhalf jaar voordat de A4 Den Haag-Delft-Rotterdam zichtbaar was. Bij Google ongeveer een week.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-05 16:04
Kassie schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:11:
[...]

Niro EV: nee, de middelste poort (USB-A) en de rechter (USB-C) levert geen stroom als de auto uitgaat. Alleen de zgn 12V aansluiting (links) blijft onder spanning.

De 12 volt gaat bij ook uit als ik de auto uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:10
Henk1023 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:56:
[...]

Kia gebruikt de kaarten van HERE althans toch in de e-niro denk dat dit voor de ganse groep is je ziet het logo in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Kia connect doet bij mij op dit moment geen drol. Je kan remote commando’s zenden wat je wil maar er gebeurt niets. Dat is de eerste keer, vanmiddag nog mee gereden.
Head unit resetten naast volume knop bracht 5 minuten connectie terug en daarna hetzelfde probleem. Iemand tips?

[ Voor 25% gewijzigd door jinglewood op 14-04-2024 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Kassie schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:11:
[...]

Bij mijn Niro EV blijft de 12V ook niet onder spanning.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
jinglewood schreef op zondag 14 april 2024 @ 01:22:
Kia connect doet bij mij op dit moment geen drol. Je kan remote commando’s zenden wat je wil maar er gebeurt niets. Dat is de eerste keer, vanmiddag nog mee gereden.
Head unit resetten naast volume knop bracht 5 minuten connectie terug en daarna hetzelfde probleem. Iemand tips?
Ik heb hetzelfde met mijn Niro Hev
Turb0Turb0 in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Bizar dit. Dank voor reactie. Ga jij ermee naar de dealer of nog wat anders proberen?
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste