Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Even een vraag, ik heb er bijna 15.000km op zitten en krijg nu een melding dat ik een service beurt moet hebben.
Ik dacht en lees vooral online dat het pas na 30.000km hoeft. Heeft iemand hiermee ervaring?
Zit er namelijk niet op te wachten om straks nog 15.000km de melding te krijgen dat ik een service beurt nodig heb.

Zal waarschijnlijk alsnog langs de garage moeten om die melding te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59
Ik heb deze beurt vorige week laten uitvoeren bij een Profile Service Center. Ik heb een lease auto en ze gaven aan dat het interval om de 15k is, ondanks dat ik aangaf dat het misschien wel 30k kon zijn. Ze waren met een half uur klaar, dus ik moet nog even kijken of ze wel een software update hebben gedraaid t.a.v. de aanhanger i.r.t. de ACC. Al zal ik die nog niet snel missen omdat ik geen lange afstanden met de aanhanger rij (komende zomer alleen naar Zuid-Limburg).

Als de auto privé zou zijn dan zou ik als ik jou was het beter uitzoeken v.w.b. het onderhoudsinterval omdat dit dan je eigen portemonnee raakt.

system setup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 17:39
TrekDr0p schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:36:
Even een vraag, ik heb er bijna 15.000km op zitten en krijg nu een melding dat ik een service beurt moet hebben.
Ik dacht en lees vooral online dat het pas na 30.000km hoeft. Heeft iemand hiermee ervaring?
Zit er namelijk niet op te wachten om straks nog 15.000km de melding te krijgen dat ik een service beurt nodig heb.

Zal waarschijnlijk alsnog langs de garage moeten om die melding te verwijderen.
Kun je zelf aanpassen. Even zoeken in de settings naar "service" of "onderhoud". De beurten voor de EV zijn om de 2 jaar of om de 30000 km. Echter, de dealers passen dit niet aan, misschien wel in de stiekeme hoop dat je om de 15000km hun komt betalen voor ruitenwisservloeistof bijvullen en 3 keer om de auto te lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door MajaMestreech op 23-01-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinz_K
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-05 08:15
Source90 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:59:
[...]

Ik hoor aardig wat gekraak bij bepaalde drempels en twijfel dan weer of dit ook een los element is of de achtervering. Ook bij bijzonder lage snelheden hoor ik de vering (of iets) "kraken"
Ik heb dit ook gehad sinds ik de auto heb gekregen in juli ‘23, een erg storend en vrij hard (op lage snelheden) krakend geluid. Het leek wel uit de vering te komen en was vooral merkbaar als je over een drempel reed of remde. Het gekke was dat als het vochtig weer was, dan was het geluid vaak weg.

Uiteindelijk heeft de dealer, na een onderzoek, de auto in opdracht van Kia naar een autoschade bedrijf laten transporteren in verband met een fout die tijdens productie is ontstaan en het geluid veroorzaakte. Hij mocht volgens de dealer de weg niet meer op totdat het probleem was verholpen. Het heeft uiteindelijk een week of twee geduurd totdat ik hem terug had en in deze periode heeft hij bij meerdere autoschade/reparatiebedrijven gestaan, dat kon ik volgen via de connect app.

Het probleem is nu verholpen maar ik zou iedereen die ook een krakend geluid ervaart zoals omschreven willen adviseren om hier bij de dealer een melding van te maken. Geen idee of het gevaarlijk is maar op zijn minst erg hinderlijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:42
Heinz_K schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:08:
[...]

Ik heb dit ook gehad sinds ik de auto heb gekregen in juli ‘23, een erg storend en vrij hard (op lage snelheden) krakend geluid. Het leek wel uit de vering te komen en was vooral merkbaar als je over een drempel reed of remde. Het gekke was dat als het vochtig weer was, dan was het geluid vaak weg.

Uiteindelijk heeft de dealer, na een onderzoek, de auto in opdracht van Kia naar een autoschade bedrijf laten transporteren in verband met een fout die tijdens productie is ontstaan en het geluid veroorzaakte. Hij mocht volgens de dealer de weg niet meer op totdat het probleem was verholpen. Het heeft uiteindelijk een week of twee geduurd totdat ik hem terug had en in deze periode heeft hij bij meerdere autoschade/reparatiebedrijven gestaan, dat kon ik volgen via de connect app.

Het probleem is nu verholpen maar ik zou iedereen die ook een krakend geluid ervaart zoals omschreven willen adviseren om hier bij de dealer een melding van te maken. Geen idee of het gevaarlijk is maar op zijn minst erg hinderlijk…
Dank voor de terugkoppeling! De dealer heeft niet aangegeven wat er vervangen of gerepareerd is in die twee weken?
Met die info kan ik wellicht wat specifieker sturen op het probleem, bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinz_K
Source90 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:22:
[...]

Dank voor de terugkoppeling! De dealer heeft niet aangegeven wat er vervangen of gerepareerd is in die twee weken?
Met die info kan ik wellicht wat specifieker sturen op het probleem, bij de dealer.
Ik zal even contact met de dealer opnemen voor de details en dan laat ik het weten. Heb ook nog altijd een probleem met de gekleurde ledjes in de binnenverlichting dus ik moet waarschijnlijk toch nog een afspraak voor een software update maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:34
Heinz_K schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:08:
[...]

Heb inderdaad hetzelfde, hinderlijk gekraak wat eerst een los zittende dakspoiler was, vervolgens bleek de dakplaat aan de achterkant op een aantal plaatsen los te laten (vermoed de puntlassen maar heb dat niet bevestigd gekregen) maar nadat de lokale dealer dit volgens instructie van KIA had geplakt kwam het na 2 weken terug. Vervolgens na opnieuw aangeboden en ook de lokale dealer kon het wel beamen dat er gekraak is maar de oorzaak niet vinden is. Er werden 3 opties gegeven voor mij:
1 breng de auto naar de dealer waar de auto vandaan
2 de auto bij een schadeherstel bedrijf aan te bieden
3 de allerbeste: het negeren en het geluid te accepteren 8)7.
Dus afspraak gemaakt bij van Mossel waar de auto vandaan komt en daar begint het onderzoek dan opnieuw eind februari.
De lokale dealer (waar ik na deze afschuif actie nooit meer naartoe zal gaan) verzekerde mij er ook nog van dat het verder geen kwaad kon wat toch in tegenspraak lijkt met wat hier geschreven wordt.
Auto is geleverd in maart 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieseteun
  • Laatst online: 18-09 12:28
smurf_nl schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Heb inderdaad hetzelfde, hinderlijk gekraak wat eerst een los zittende dakspoiler was, vervolgens bleek de dakplaat aan de achterkant op een aantal plaatsen los te laten (vermoed de puntlassen maar heb dat niet bevestigd gekregen) maar nadat de lokale dealer dit volgens instructie van KIA had geplakt kwam het na 2 weken terug. Vervolgens na opnieuw aangeboden en ook de lokale dealer kon het wel beamen dat er gekraak is maar de oorzaak niet vinden is. Er werden 3 opties gegeven voor mij:
1 breng de auto naar de dealer waar de auto vandaan
2 de auto bij een schadeherstel bedrijf aan te bieden
3 de allerbeste: het negeren en het geluid te accepteren 8)7.
Dus afspraak gemaakt bij van Mossel waar de auto vandaan komt en daar begint het onderzoek dan opnieuw eind februari.
De lokale dealer (waar ik na deze afschuif actie nooit meer naartoe zal gaan) verzekerde mij er ook nog van dat het verder geen kwaad kon wat toch in tegenspraak lijkt met wat hier geschreven wordt.
Auto is geleverd in maart 23
Ik heb alleen last van kraakjes tijdens koud weer. Bij warm weer en/of als de auto is opgewarmd hoor ik volgens mij geen kraakjes. Ik vermoed daarom dat het bij mijn auto geen slechte laspunten zijn, maar plastic wat krimpt en uitzet bij koud en warm weer.

Niro EV '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieseteun
Markicks schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:40:
Ik heb deze beurt vorige week laten uitvoeren bij een Profile Service Center. Ik heb een lease auto en ze gaven aan dat het interval om de 15k is, ondanks dat ik aangaf dat het misschien wel 30k kon zijn. Ze waren met een half uur klaar, dus ik moet nog even kijken of ze wel een software update hebben gedraaid t.a.v. de aanhanger i.r.t. de ACC. Al zal ik die nog niet snel missen omdat ik geen lange afstanden met de aanhanger rij (komende zomer alleen naar Zuid-Limburg).

Als de auto privé zou zijn dan zou ik als ik jou was het beter uitzoeken v.w.b. het onderhoudsinterval omdat dit dan je eigen portemonnee raakt.
Bij mij stond de interval ook op 15K. Naar de dealer voor een afspraak (private lease bij Wensink) en die gaf aan dat er bij 30K pas onderhoud nodig is. Ze hebben de interval hierop aangepast.

Niro EV '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:20
Ik hoor af en toe als ik over bepaalde drempels ga een soort van "kloenk" geluid. Verder heb ik er eigenlijk geen last van. Dus niet bij remmen, bochtenwerk of recht vooruit. Ik dacht in eerste instantie dat het altijd kwam doordat mijn laadkabel in de frunk lag, maar dat is hem volgens mij ook niet.

Als ik de berichten hierboven lees wordt ik daar wel een klein beetje ongerust over en moet ik misschien toch maar een afspraak bij de dealer gaan maken. Eerste mogelijkheid ergens in Maart laat een snelle blik op de werkplaatsmodule mij zien.

Mag toch wel aannemen dat als er iets met laspunten zou zijn dat Kia voor de betreffende auto`s wel een terugroep actie op touw zet?

[ Voor 12% gewijzigd door glas86 op 24-01-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
glas86 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:39:
Ik hoor af en toe als ik over bepaalde drempels ga een soort van "kloenk" geluid. Verder heb ik er eigenlijk geen last van. Dus niet bij remmen, bochtenwerk of recht vooruit. Ik dacht in eerste instantie dat het altijd kwam doordat mijn laadkabel in de frunk lag, maar dat is hem volgens mij ook niet.

Als ik de berichten hierboven lees wordt ik daar wel een klein beetje ongerust over en moet ik misschien toch maar een afspraak bij de dealer gaan maken. Eerste mogelijkheid ergens in Maart laat een snelle blik op de werkplaatsmodule mij zien.

Mag toch wel aannemen dat als er iets met laspunten zou zijn dat Kia voor de betreffende auto`s wel een terugroep actie op touw zet?
Bij mij exact hetzelfde; bij drempels en hobbels.
En dan bedoel ik niet met 60 over een drempel heen, gewoon in de wijk met 10-15 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Frieseteun schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb alleen last van kraakjes tijdens koud weer.
Met die vrieskou kraakte hier ook op meerdere plekken wat plastic leek het.
Bij normale temperaturen trilt er rechts achterin wat als ik over klinkerjes rij. Nog niet achter wat de oorzaak is, misschien van het weekend 's wat rondjes rijden om 't te achterhalen.
Dacht eerst nummerplaat, die trilde ook maar is inmiddels vastgezet. Spoiler lijkt het niet te zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 22:06
matthijst schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Met die vrieskou kraakte hier ook op meerdere plekken wat plastic leek het.
Bij normale temperaturen trilt er rechts achterin wat als ik over klinkerjes rij. Nog niet achter wat de oorzaak is, misschien van het weekend 's wat rondjes rijden om 't te achterhalen.
Dacht eerst nummerplaat, die trilde ook maar is inmiddels vastgezet. Spoiler lijkt het niet te zijn.
Mijn Niro ev kraakt ook wat bij de voorophanging als ik rustig over een drempel rijd. Ik denk dat het bij mij alleen wat droge rubbers zijn door het zout e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-09 19:54
Ik heb alle plastic bakjes (armsteun, console voor, zijkanten in kofferbak) voorzien van een op maat geknipt matje (uit https://www.ikea.com/nl/n...mat-donkerblauw-90392452/). Scheelt een hoop gerammel en geschuif en ziet er nog goed uit ook. Raar dat die bakjes niet standaard met rubber matje geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Tja, hier ook een "kloenk" en "rammeltje", in dit geval de afneembare trekhaak en de witte plaat in de kofferbak...sorry

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
MarcelGo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:36:
Tja, hier ook een "kloenk" en "rammeltje", in dit geval de afneembare trekhaak en de witte plaat in de kofferbak...sorry
Ik heb het hier echt niet over de "standaard" rammeltjes die je weleens bij een auto hoort. Daar zul je mij echt niet over horen. Maar wat ik bedoel klinkt wel wat serieuzer :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinz_K
Ik heb het even nagevraagd wat nou de oorzaak van het krakende geluid bij mijn auto was.

Het bleek dat een kooimoer in het subframe was losgeraakt en waarschijnlijk niet goed was vastgezet tijdens productie. Deze hebben ze dus vastgelast en zou weer op volle sterkte moeten zijn. Ik ben geen technisch expert op dit gebied dus meer info kan ik helaas niet geven. Het is in ieder geval bij mij hiermee opgelost.

Ik hoop dat dat dit helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Eindelijk is de Duitse garantie door Kia omgezet naar Nederland. :) gelijk een afspraak gemaakt om de zombie bug te laten verhelpen, blijken we nog vijf andere updates te moeten worden doorgevoerd.

Overigens ook de stoelbeschermer gekocht, die zal ik zaterdag even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Source90 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:39:
[...]

Alsof het een voorbode was; hier met een boodschappentas blijven haken, lusje kapot. Wat een pauper kwaliteit voor een auto van 50k.

Ik heb er nu twee gaatjes in gemaakt op de plek waar het lusje zat (2mm boor) en met paracord een nieuwe lus gemaakt. Om de bies heen gewikkeld voor wat stevigheid.
Verder wat geklaagd op socials :Y)

[Afbeelding]
Na meer dan een maand dit toch maar opgepakt om hiernaar te kijken want de EV moet ergens aankomende maanden de deur uit vanwege een nieuwe baan.
Maar voordat ik begon toch even de Kia dealer gebeld, de prijs die ik nu te horen kreeg was 220 incl. btw. Een stuk beter dan wat het was, maar voor 220 eur ga ik zelf aan de gang.

Ik heb geen paracord liggen, maar nog wel wit elastiek, dus maar even dat gebruikt en met een marker zwart gemaakt. Dan gaat de 'hoedeplank' weer in de zak want na een maand zonder vind ik het weinig toegevoegde waarde in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxT9mzZB3EobCl8rX-IIhCkpGEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvfkcQvCgtIjqixlFk5JNF5c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook de “Seat Protection Premium” geïnstalleerd, peulenschil met een kliksysteem bij de hoofdsteun. Je kan het stoeltje via de inkepingen gewoon via Isofix installeren en er zit een extra “plankje” bij zodat kinderen ook hun voeten kunnen neerzetten.

Heel erg premium vind ik het niet, simpel stofje en het vouwt wel makkelijk op. Het plankje gaat via klittenband en het hele onderste gedeelte is ook af te ritsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 06:48
Weet iemand waar de obd2 poort zit?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
donald_dick schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:12:
Weet iemand waar de obd2 poort zit?
Zit die niet links van het stuur onder dat kapje wat je eraf kunt halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Vandaag storing KIA connect app? Vanaf 11.50 uur...

Edit, 16:45 uur werkt gelukkig weer!

[ Voor 47% gewijzigd door MarcelGo op 31-01-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:26
ik moet gisteren voor het eerst sinds gebruik opnieuw inloggen EN de auto kiezen. blijkbaar hadden ze problemen (/onderhoud?)

[ Voor 7% gewijzigd door Kappade op 01-02-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Nou, de eerste schade zit er alweer op, lekker. Waarschijnlijk iemand z'n deur tegen de mijne aangesmeten met uitstappen, putje in de deur en stukje lak eraf. Kan gebeuren natuurlijk, maar meld dat ff. Je gaat mij niet wijsmaken dat je dit niet gemerkt hebt, maargoed. Blijft natuurlijk een gebruiksobject maar ik baal er wel van....

Ander punt, ik had ook veel problemen met wegvallen van Android Auto de laatste tijd (melding telefoon reageert niet op het display) en had al het vervangen van de USB poort op het lijstje staan voor de dealer als ie straks voor z'n eerste beurt moet en heb de laatste 2 maanden eigenlijk met navi van de auto zelf rondgereden, die me overigens ook prima bevalt.

Ik kreeg een week of 2 geleden bij het instappen een melding dat er een OTA update was geweest voor het infotainment deel (ik zit nu op S5W_L001.001.231102) en gisteren dacht ik, ik zal nog eens Android Auto proberen. Wat schetst mijn verbazing, ik rij al weer 2 dagen rond, zonder 1x uitval te hebben ervaren. Ook niet als ik met de kabel ga lopen bewegen bij de USB-A poort of aan de kant van de telefoon.

Lijkt er dus op dat er toch ook een softwareprobleempje heeft gespeeld met Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Mark_640 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:40:
[..] Wat schetst mijn verbazing, ik rij al weer 2 dagen rond, zonder 1x uitval te hebben ervaren. Ook niet als ik met de kabel ga lopen bewegen bij de USB-A poort of aan de kant van de telefoon.

Lijkt er dus op dat er toch ook een softwareprobleempje heeft gespeeld met Android Auto?
Helaas, na 2 dagen zonder problemen kwam de uitval toch weer terug. Deze gaat dus weer op het lijstje voor de dealer bij de eerste beurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
Mark_640 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Helaas, na 2 dagen zonder problemen kwam de uitval toch weer terug. Deze gaat dus weer op het lijstje voor de dealer bij de eerste beurt :P
vreemd, ik rij al bijna een jaar rond zonder problemen
zeker dat je smartphone niet overbelast is met andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
bruneelm schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:04:
[...]

Gebruik je Android Auto of Apple Carplay? Beide gebruiken natuurlijk dezelfde usb aansluiting in de auto maar wellicht is de een stabieler dan de ander. Dan kunnen we met zekerheid zeggen of software ook nog een rol speelt.

[ Voor 8% gewijzigd door glas86 op 05-02-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ME1980
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-03-2024
Goedemorgen,

Na 54 weken wachten heb ik sinds vorige week eindelijk mijn Niro EV gekregen.
Hij rijdt heerlijk, ik heb alleen een vraag over de OTA.

Ik krijg de melding Software-update beschikbaar.
Kan niet draadloos bijwerken vanwege de huidige softwareversie. Werk via USB bij naar de nieuwste versie.

Maar volgens mij heeft hij al de laatste versie.
Wanneer is kijk op de update site van Kia, zie ik alleen een update van November staan die OTA beschikbaar maakt. Moet ik die dan installeren via USB?

Alvast bedankt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ivqd6c1ftWX-va3MGCX7vuL7QWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AGDx9XauECJH8if94Qr04wS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL3zEmWiQm2bOU-W8IJmLwbz5pY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWXTVIpCIOGyJDCUDNcOawWn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KrRAHX2_0fiXs4FLDZQ4orlnw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix9X3hackdE5wKENr93wAMJN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
ME1980 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:10:
Goedemorgen,

Na 54 weken wachten heb ik sinds vorige week eindelijk mijn Niro EV gekregen.
Hij rijdt heerlijk, ik heb alleen een vraag over de OTA.

Ik krijg de melding Software-update beschikbaar.
Kan niet draadloos bijwerken vanwege de huidige softwareversie. Werk via USB bij naar de nieuwste versie.

Maar volgens mij heeft hij al de laatste versie.
Wanneer is kijk op de update site van Kia, zie ik alleen een update van November staan die OTA beschikbaar maakt. Moet ik die dan installeren via USB?

Alvast bedankt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt nog een oude versie. Dit is de laatste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPd5aBzbw_QoUnoFRpgkTCl-kGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cs1w7mXpOflUc2ogGOmhH0Ua.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst een keer dus updaten via USB. Gebruik hiervoor de update tool en volg de instructies:

https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ME1980
Hallo Glas86,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een MY'23 dus ik heb even online gekeken. Bedoel je hiermee de kaart versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
ME1980 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:08:
Hallo Glas86,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een MY'23 dus ik heb even online gekeken. Bedoel je hiermee de kaart versie?
MY23 staat er ook bij:

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU

Gewoon de update tool downloaden en je auto selecteren en de rest spreekt vanzelf :-)

[ Voor 12% gewijzigd door glas86 op 06-02-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ME1980
Het is gelukt, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

[...]

Ik heb hiervoor nog 8 maanden met dezelfde telefoon ien kabel n een Octavia gereden zonder problemen.
Sluit het niet uit natuurlijk maar is wel bijzonder dat het in een andere auto prima werkt en in de Kia niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin93w
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:56
Mark_640 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:28:
[...]

Ik heb hiervoor nog 8 maanden met dezelfde telefoon ien kabel n een Octavia gereden zonder problemen.
Sluit het niet uit natuurlijk maar is wel bijzonder dat het in een andere auto prima werkt en in de Kia niet meer ;)
Dit is een bekend probleem en speelt al jaren met Android Auto (en als ik de verhalen lees laat de stabiliteit van CarPlay soms nog meer te wensen over). Ik heb bijv. ook een Picanto en Rio gehad, waar hetzelfde probleem was (verschillende telefoons en kabels). Het is wel stabieler met een officiële kabel, maar na verloop van tijd wordt het altijd weer wat erger. Voor mijn idee helpt het dan weer even om een nieuwe kabel te kopen, blijft jammer dat het nog steeds USB-A is (had liever de C poort gebruikt). Er is ook geen peil op te trekken, soms kan ik dagen rijden zonder dat het voorkomt en soms komt het 10x in een uur voor.

Daarnaast heb ik al vaak naar antwoorden gezocht, maar speelt dit bij tal van merken en modellen. Google wil de problemen niet erkennen, maar het is waarschijnlijk een fout in Android Auto zelf.

Mocht iemand mij het tegendeel kunnen bewijzen, dan hoor ik dat graag want zou het met alle liefde for once and for all oplossen :)

[ Voor 4% gewijzigd door kevin93w op 09-02-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

kevin93w schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Dit is een bekend probleem en speelt al jaren met Android Auto (en als ik de verhalen lees laat de stabiliteit van CarPlay soms nog meer te wensen over).
Ook bij mij een probleem, zowel met Android als met iPhone en met verschillende kabels. Zelfs een usb stick met muziek gaat na een tijdje haperen. Geen problemen in mijn vorige auto (Skoda). Het staat op mijn lijstje voor de eerste onderhoudsbeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
[...]

Ik herhaal even:
Ik heb een OnePlus 5T met action kabel(s) gebruikt voor 4j in de e-Niro en nu 1j in de Niro EV zonder ooit een connectie probleem

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32

Freak187

geen

Heeft iemand het volgende ook meegemaakt?

Ik rij rustig op de snelweg met de cruise control ingeschakeld... ineens mindert de auto vaart, gaat van 100 km/u best snel naar 80 km/u en er komt de tekst "rij voorzichtig" op het scherm.
Ik trap op het gaspedaal om weer op snelheid te komen, dus ik weet niet of de auto nog meer vertraagd.. maar het is wel een beetje gevaarlijk op een snelweg.

Lijkt wel op het 'ghost' remmen bij de Tesla. Heel irritant. Want het gebeurt plotseling zonder aankondiging. En het is niet dat de auto reageert op een voorligger ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Freak187 op 15-02-2024 15:01 ]

Kia Niro-EV 2024

• matthijst
Freak187 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:48:
Heeft iemand het volgende ook meegemaakt?

Ik rij rustig op de snelweg met de cruise control ingeschakeld... ineens mindert de auto vaart, gaat van 100 km/u best snel naar 80 km/u en er komt de tekst "rij voorzichtig" op het scherm.

Lijkt wel op het 'ghost' remmen bij de Tesla. Heel irritant. Want het gebeurt plotseling zonder aankondiging. En het is niet dat de auto reageert op een voorligger ofzo.
Reed je precies 100 (cruise control icoon wordt dan groen)?
Dan herkende hij misschien een 80 bord op een andere baan en remt spontaan.
Zet hem zelf altijd bewust 1km hoger dan de maximale snelheid om dit te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 15-02-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

matthijst schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Reed je precies 100 (cruise control icoon wordt dan groen)?
Dan herkende hij misschien een 80 bord op een andere baan en remt spontaan.
Zet hem zelf altijd bewust 1km hoger dan de maximale snelheid om dit te voorkomen.
Nee dat was het niet, want ik rij ook altijd net boven of onder de snelheid om niet dat groene icoontje te krijgen haha.

Dus het is echt een andere 'feature' volgens mij... Gebeurde wel allebei de keren op de A9 waar werkzaamheden zijn... maar goed... dat zou de navigatie niet moeten kunnen zien...

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Sowieso kan je dat HDA (dus ACC met snelheidsbordherkenning) uitzetten. Check dit bericht van @Kassie Kassie in "Het grote Niro EV topic"

Verder heb ik wat @Freak187 meld nog niet ervaren, wel dat de auto denkt een andere auto te zien en dus opeens snelheid gaat verminderen (terwijl die andere auto netjes in de andere rijbaan reed)

• MarcelGo
MarcelGo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb dat op 1 punt van een veel gereden route, nl de linkerrijstrook als ik bijna (300m ervoor) de gaasperdamtunnel inrij vanaf het oosten, de ACC schakelt dan uit en "rij voorzichtig" in beeld en altijd op exact dezelfde plaats zonder dat de hoeveelheid verkeer hier invloed op heeft. Lijkt op een "oude" verkeerswaarschuwing in RDS oid..... |:(
@Freak187 ja, nog steeds op dit punt A9 voor de ingang Gaasperdammertunnel

• Freak187

Freak187

geen

MarcelGo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:01:
[...]

@Freak187 ja, nog steeds op dit punt A9 voor de ingang Gaasperdammertunnel
Bij mij gebeurde het ter hoogte van Amstelveen (afslag centrum ofzo iets) zowel richting Schiphol als richting Amsterdam Zuid Oost.

Auto gaat flink in de vertraging, tricky als je op een drukke A9 rijd.

Kia Niro-EV 2024

• MarcelGo
Ik ga er daar af dus niet gemerkt, maar volgens mij is het een gevolg van digitale Verkeersinfo zoals stilstaande auto e.d. die dan opgepikt wordt door HDA...(ook als die info niet verwijderd wordt uit het landelijke systeem...)

[ Voor 18% gewijzigd door MarcelGo op 15-02-2024 20:36 ]

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 22:06
Dit had ik ook een keer genoemd op het forum. Betreft een vast punt in de navigatie en gebeurt daar dan altijd. O.a. bij Westpoort richting Friesland en bij Haren richting Groningen zijn deze punten ook. Ik kan me soms voorstellen dat iemand erachter dit als 'brake check' ervaart. Ik vind dit nou niet bepaald veilig. En dan ook nog aangeven dat je veilig moet rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
Guido1985 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:54:
Dit had ik ook een keer genoemd op het forum. Betreft een vast punt in de navigatie en gebeurt daar dan altijd. O.a. bij Westpoort richting Friesland en bij Haren richting Groningen zijn deze punten ook. Ik kan me soms voorstellen dat iemand erachter dit als 'brake check' ervaart. Ik vind dit nou niet bepaald veilig. En dan ook nog aangeven dat je veilig moet rijden.
Zeker bij KIA melden a.u.b.. Als ze het niet weten kunnen ze het niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 22:10
Vraagje over publiek laden aan een 11kw paal.

Afgelopen weekend waren we een weekendje weg waarbij we de auto op een P&R in Amsterdam hadden geparkeerd met een accu op iets van 40%. Aangesloten op een laadpaal en laden ging prima. Bij vertrek was de accu bijna helemaal vol, iets van 98% (het was druk, lading ging maar met ongeveer 5kWh)

De volgende dag weer naar dezelfde P&R gereden en ondanks dat de auto nog voor iets van 90% vol was weer aangesloten gezien we de volgende dag nog een lange rit te gaan hadden. Echter werd nu het opladen niet gestart. Steeds de leds knipperend groen en daarna rood. 2 verschillende laadpalen geprobeerd en uiteindelijk opgegeven en de auto op een normale parkeerplaats gezet.

Nu is dit de 2e keer dat ik dit zo heb gehad, een jaartje terug ook al eens op een hele andere plek. Het lijkt er op dat er een "beveiliging" in de publieke laadpalen zit waarbij je deze niet mag gebruiken wanneer je accu al bijna helemaal vol is. Thuis is het geen enkel probleem.

Iemand anders dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iets soortgelijks hier in de buurt waar mensen laden met de vattenfall incharge app probeerden te starten. Dat werkte niet dus die dachten dat de auto/paal d'r geen zin in had (op 1 van de 2 punten op een paal).
Heb zelf zo'n laadpas en die deed het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
2xdehelft schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:30:
Vraagje over publiek laden aan een 11kw paal.

Afgelopen weekend waren we een weekendje weg waarbij we de auto op een P&R in Amsterdam hadden geparkeerd met een accu op iets van 40%. Aangesloten op een laadpaal en laden ging prima. Bij vertrek was de accu bijna helemaal vol, iets van 98% (het was druk, lading ging maar met ongeveer 5kWh)

De volgende dag weer naar dezelfde P&R gereden en ondanks dat de auto nog voor iets van 90% vol was weer aangesloten gezien we de volgende dag nog een lange rit te gaan hadden. Echter werd nu het opladen niet gestart. Steeds de leds knipperend groen en daarna rood. 2 verschillende laadpalen geprobeerd en uiteindelijk opgegeven en de auto op een normale parkeerplaats gezet.

Nu is dit de 2e keer dat ik dit zo heb gehad, een jaartje terug ook al eens op een hele andere plek. Het lijkt er op dat er een "beveiliging" in de publieke laadpalen zit waarbij je deze niet mag gebruiken wanneer je accu al bijna helemaal vol is. Thuis is het geen enkel probleem.

Iemand anders dit ook al eens gehad?
Een AC laadpaal kan de SOC van de wagen niet uitlezen
er moet een andere reden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik stoor me aan het slechte zicht wanneer je met de Niro in het donker achteruit rijdt. Hiervoor had ik een hybride Niro uit 2020 en daar is het me nooit opgevallen. Maar bij de EV 2023 zit ik gewoon in het zwarte niks te kijken als ik 's nachts achteruit rijd.
Heeft er al iemand de achteruitrijlichten vervangen door iets fellers? En zo ja: door wat en is dat goed zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
eikie schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:10:
Ik stoor me aan het slechte zicht wanneer je met de Niro in het donker achteruit rijdt. Hiervoor had ik een hybride Niro uit 2020 en daar is het me nooit opgevallen. Maar bij de EV 2023 zit ik gewoon in het zwarte niks te kijken als ik 's nachts achteruit rijd.
Heeft er al iemand de achteruitrijlichten vervangen door iets fellers? En zo ja: door wat en is dat goed zelf te doen?
Mogelijk helpt één van de pakketten ook niet mee. Hier de Executive lijn met geblindeerde achterruiten. Geen idee vanaf welk model dat is.

Gebruik hier eigenlijk altijd de achteruitrij camera die prima zicht geeft in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:20
@eikie Welke uitvoering heb je?
Bij de ComfortLine en DynamicLine is het volgens mij halogeen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw22lDIwvJVQ9YTyaROuSR02B_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YMdMIsKQbziUQi3l3j67YYJV.jpg?f=user_large
Vanaf de DynamicPlusLine is het ledverlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxw8SzpZRimTLd-CCgRdPqOgVh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r6DDqRTRC86kkBPXpOdnMzA9.jpg?f=user_large

Ik heb met mijn DPL (met led dus) niet ervaren dat het erg donker is, maar heb ook nog niet enorm vaak in het donker gereden moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
niels132 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:14:
Bij de ComfortLine en DynamicLine is het volgens mij halogeen:
[Afbeelding]
Vanaf de DynamicPlusLine is het ledverlichting:
[Afbeelding]

Ik heb met mijn DPL (met led dus) niet ervaren dat het erg donker is, maar heb ook nog niet enorm vaak in het donker gereden moet ik bekennen.
Ik heb ook een DPL, heb weleens last van de geblindeerde ruiten in het donker en de zichtslijn schuin naar achteren toe (ben redelijk lang 1.92m). Maar verder geen problemen. Volgens mij is er ook maar een achteruit rij lamp en geen twee, maar wellicht vergis ik me.

Beetje off topic, maar ik begrijp niet waarom men de kentekenplaat verlichting niet led heeft gemaakt. De gehele auto is led en dat niet. Rare keuze als je het mij vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door glas86 op 20-02-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
glas86 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Ik heb ook een DPL, heb weleens last van de geblindeerde ruiten in het donker en de zichtslijn schuin naar achteren toe (ben redelijk lang 1.92m). Maar verder geen problemen. Volgens mij is er ook maar een achteruit rij lamp en geen twee, maar wellicht vergis ik me.

Beetje off topic, maar ik begrijp niet waarom men de kentekenplaat verlichting niet led heeft gemaakt. De gehele auto is led en dat niet. Rare keuze als je het mij vraagt.
Ik bij mijn DPL de kentekenverlichting meteen led laten maken door de dealer. koste vijf tientjes maar ziet er een stuk beter uit... Als je het zelf doet is het goedkoper maar ik had geen zin in de moeite en het gescharrel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
DutchVik schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:43:
[...]

Ik bij mijn DPL de kentekenverlichting meteen led laten maken door de dealer. koste vijf tientjes maar ziet er een stuk beter uit... Als je het zelf doet is het goedkoper maar ik had geen zin in de moeite en het gescharrel.
Die tip moet ik eens onthouden als de auto een keer naar de garage moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Als we het over irritatie puntjes hebben;

- niet kunnen remmen met de flipper als auto vol is. Uit automatisme rem ik altijd af met de flippers op het stuur (rijd zelf niet met i-pedal). Als de auto vol is zegt hij “kan niet regenereren; accu is vol”.
Leuk en wel, maar rem dan op zijn minst af.

- al vaker langsgekomen: krijgt de auto op sommige ritten niet warm. Paar dagen geleden binnen een kilometer warme lucht (airco uit, op de warmtepomp wellicht?).. nu gehele rit van en naar werk geen warmte. Met airco, zonder airco, 27c, standje 8 of 4.
Rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Source90 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:21:
Als we het over irritatie puntjes hebben;

- niet kunnen rennen met de flipper als auto vol is. Uit automatisme ren ik altijd af met de flippers op het stuur (rood zelf niet met i-pedal). Als de auto vol is zegt hij “kan niet regenereren; accu is vol”.
Leuk en wel, maar rem dan op zijn minst af.
Dan begrijp je niet helemaal hoe re-genereren werkt. De energie moet ergens naar toe. Als de accu vol is kan dat niet, kan de energie nergens naar toe en dus kan de auto niet remmen. Logisch gewoon. Trouwens na een paar km rijden lukt dat wel weer. Nog een tip, zet de auto, als de accu niet meer vol is, gewoon door 1 maal de linker flipper te bedienen, in i-pedal en dan hoef je rempedaal en flippers helemaal niet meer aan te raken. Nog nooit gezien dat iemand actief doet remmen met de flippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
MajaMestreech schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:31:
[...]

Dan begrijp je niet helemaal hoe re-genereren werkt. De energie moet ergens naar toe. Als de accu vol is kan dat niet, kan de energie nergens naar toe en dus kan de auto niet remmen. Logisch gewoon. Trouwens na een paar km rijden lukt dat wel weer. Nog een tip, zet de auto, als de accu niet meer vol is, gewoon door 1 maal de linker flipper te bedienen, in i-pedal en dan hoef je rempedaal en flippers helemaal niet meer aan te raken. Nog nooit gezien dat iemand actief doet remmen met de flippers.
Snap niet waar de opmerking dan begrijp je niet hoe regenereren werkt vandaan komt. Ik geef notabene aan in mijn post dat ik begrijp dat de accu vol is maar graag had gezien dat er wel afgeremd wordt. Vanochtend trouwens na 15KM nog steeds de melding. Lijkt mij technische ook totaal niet onmogelijk. Accu vol maar gebruik van linker flippers = (regulier) remmen.

En nee, I-Pedal gebruik ik bewust niet. Heb zelf een Godsgruwlijke hekel aan auto's voor mij die constant voor niets remmen, zeker op de snelweg (sinds dat gebeurd bij loslaten gas), ik ga daar zelf niet aan bijdragen. Heb hem altijd op de derde of vierde regen-setting staan wat voor mij prima werkt. i-Pedal remt in mijn beleving te snel en te veel af.
Met de flippers kan je net zo goed tot stilstand komen bij een stoplicht (en blijft stilstaan), tot er weer vermogen wordt gegeven. Plus dat remmen minder snel slijten door op de accu/motor af te remmen, i.p.v. rempedaal te gebruiken (zonder flippers en zonder i-Pedal).

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 20-02-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
niels132 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:14:

Ik heb de DPL. Dus LED? Nog nooit achter de auto gestaan toen ie in de achteruit stond lol.
(En de camera is ook zo'n ding; in het donker met regen: eerst uitstappen om de camera schoon te maken? Beetje jammer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
Source90 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:41:
[...]

Snap niet waar de opmerking dan begrijp je niet hoe regenereren werkt vandaan komt. Ik geef notabene aan in mijn post dat ik begrijp dat de accu vol is maar graag had gezien dat er wel afgeremd wordt. Vanochtend trouwens na 15KM nog steeds de melding. Lijkt mij technische ook totaal niet onmogelijk. Accu vol maar gebruik van linker flippers = (regulier) remmen.
flipper remmen is regen remmen en niet regulier remmen
En nee, I-Pedal gebruik ik bewust niet. Heb zelf een Godsgruwlijke hekel aan auto's voor mij die constant voor niets remmen, zeker op de snelweg (sinds dat gebeurd bij loslaten gas), ik ga daar zelf niet aan bijdragen. Heb hem altijd op de derde of vierde regen-setting staan wat voor mij prima werkt.
het feit dat die auto's hun remlichten aangaan, waar jij een hekel aan hebt maar er evenzeer toe bijdraagt, komt omdat rijden met regen 3 of 4 of met ACC/SCC de remlichten door de software worden bediend en niet door het rempedaal.
Enkel op de 2 zwakste regens gaan de remlichten niet meteen aan, kijk maar eens in je spiegel bij t donker
i-Pedal remt in mijn beleving te snel en te veel af.
Met de flippers kan je net zo goed tot stilstand komen bij een stoplicht (en blijft stilstaan), tot er weer vermogen wordt gegeven. Plus dat remmen minder snel slijten door op de accu/motor af te remmen, i.p.v. rempedaal te gebruiken (zonder flippers en zonder i-Pedal).
Net doordat je in dat geval de remmen nooit gebruikt is het risico héél groot dat de roestvorming op de schijven nooit kan worden weggeremd waardoor de dure schijven moeten vervangen worden ipv veel goedkopere remschoenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
eikie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:41:
[...]

Ik heb de DPL. Dus LED? Nog nooit achter de auto gestaan toen ie in de achteruit stond lol.
(En de camera is ook zo'n ding; in het donker met regen: eerst uitstappen om de camera schoon te maken? Beetje jammer.)
Ik mis nog weleens de camera van de VW Golf die ik destijds had die zat netjes achter het logo verstopt. Altijd schoon en goed zicht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
bruneelm schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:15:
[...]

flipper remmen is regen remmen en niet regulier remmen

[...]

het feit dat die auto's hun remlichten aangaan, waar jij een hekel aan hebt maar er evenzeer toe bijdraagt, komt omdat rijden met regen 3 of 4 of met ACC/SCC de remlichten door de software worden bediend en niet door het rempedaal.
Enkel op de 2 zwakste regens gaan de remlichten niet meteen aan, kijk maar eens in je spiegel bij t donker

[...]

Net doordat je in dat geval de remmen nooit gebruikt is het risico héél groot dat de roestvorming op de schijven nooit kan worden weggeremd waardoor de dure schijven moeten vervangen worden ipv veel goedkopere remschoenen
Het is nou niet zo dat je de remmen nooit gebruikt.. Dat slaat ook weer kant noch wal.
En nee, als je flipper remmen net op of onder de 0-meter houdt bij vermogen, krijg je geen remlichten.
Ik doel hiermee met name op wat gas terug als je ergens achter moet voegen, lichtelijk remmen voor trajectcontrole, etc. Zie vaak genoeg dat er spontaan remmen aangaan op de meest linker baan, puur omdat er gas wordt losgelaten. Als je daar achter rijdt, krijgt de gemiddelde rijder een rolberoerte omdat het niet verwacht wordt (op de linker baan, zonder verkeer ervoor, spontaan remlichten).

Maar never mind, ik gaf een voor mij hekelpuntje aan, en begrijp heus wel dat het regen remmen is. Wat ik stelde is dat ALS er gebruik wordt gemaakt van de flipper bij 100% accu, dat er in mijn beleving wel een software-override mocht zijn dat er dan alsnog geremd werd.

[ Voor 5% gewijzigd door Source90 op 21-02-2024 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39
Source90 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:41:
[...]

En nee, I-Pedal gebruik ik bewust niet. Heb zelf een Godsgruwlijke hekel aan auto's voor mij die constant voor niets remmen, zeker op de snelweg (sinds dat gebeurd bij loslaten gas), ik ga daar zelf niet aan bijdragen. Heb hem altijd op de derde of vierde regen-setting staan wat voor mij prima werkt. i-Pedal remt in mijn beleving te snel en te veel af.
Ipedal is geweldig

Er zijn echter mensen die tijdens het autorijden steeds van het gas gaan, op snelwegen, 80 km wegen...overal.
Wanneer deze mensen in een EV gaan rijden, gaan steeds de remlichten aan.

Bij een normale rijder gebeurt dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik hoop (en verwacht) toch dat bij Ipedal ook de remlichten aangaan. Net als dat bij acc gebeurt.

Wat bedoel je met normale rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Ferry34 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 01:18:
[...]

Ipedal is geweldig

Er zijn echter mensen die tijdens het autorijden steeds van het gas gaan, op snelwegen, 80 km wegen...overal.
Wanneer deze mensen in een EV gaan rijden, gaan steeds de remlichten aan.

Bij een normale rijder gebeurt dit nooit.
Mijn ervaring en volgens mij zijn hier ook berichten over te vinden op dit forum en/of het internet dat de remlichten pas gaan branden als er echt sprake is van een flinke vertraging en je een behoorlijk stuk je voet van het pedaal afhaalt. Test dit maar eens op een donkere (dijk) weg, je zult merken dat als je lichtjes vertraagt de remlichten echt niet gaan branden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemD61
glas86 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:26:
[...]

Mijn ervaring en volgens mij zijn hier ook berichten over te vinden op dit forum en/of het internet dat de remlichten pas gaan branden als er echt sprake is van een flinke vertraging en je een behoorlijk stuk je voet van het pedaal afhaalt. Test dit maar eens op een donkere (dijk) weg, je zult merken dat als je lichtjes vertraagt de remlichten echt niet gaan branden.
Ik heb dit een tijd gelden getest met een 2e auto er achter en mijn ervaring hier ook gepost. Kort gezegd, als het voelt als remmen dan lichten je remlichten op. Ik denk dat er gewoon een vertragingssensor in de auto zit waardoor de remlichten aangestuurd worden (via de boordcomputer). Het oplichten is niet overdreven laat of snel maar lijkt vrij veel op wat je gewend was bij een brandstofauto d.m.v. rempedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
janne_nl schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:11:
Ik hoop (en verwacht) toch dat bij Ipedal ook de remlichten aangaan. Net als dat bij acc gebeurt.

Wat bedoel je met normale rijders?
Bij afremmen van de auto bij n bepaalde mate van remmen door regeneratie, gaan de remlichten automatisch aan.

Normale automobilisten gaan niet iedere 10 seconden volledig van het gas af.
Ik rij met maximale regeneratie aan, maar mijn remlichten gaan nooit onbedoeld aan.

Ik kan dat zien als t regent buiten of m'n remlichten aan gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 21-02-2024 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:49
Ik heb nog nooit met ipedal gereden maar kan me er wel wat bij voorstellen. Waar m.i. aan voorbijgegaan wordt is dat remmen verspilde energie is. Of dit nu via regenereren of remblokken gebeurd doet er niet toe. Het is leuk als je na 400 km zie dat je 4 kw (??) aan energie terug hebt gewonnen maar je rijdt meer km als je ipv 17,5 kw p 100 km, 16 kw p 100 km hebt gereden.

Zoals met een vrachtwagen wordt geleerd; anticiperen, rollend naar de rotonde/stoplicht toe. Vooruit kijken, laat de massa zijn werk doen. Ik heb er nog nooit mee gereden maar ik zie het nut er nog niet zo van in om dit constant aan te laten.

• janne_nl
Dat zie ik dan toch anders. Je bedoeld waarschijnlijk 4kWh ipv 4 kW en dat is dan in jou voorbeeld 25km extra. Dat lijkt me toch een verschil tov 'gewoon' remmen. Naast de beperking van de fijnstof uitstoot die je zo bereikt.

• me_mrtn
Gisteren is mijn Niro voor softwareupdates bij de dealer geweest, ging in totaal om vijf updates die nog open stonden. Dit in verband met een niet-merkdealer die deze Niro uit Duitsland heeft opgepikt en zo heeft verkocht. Omdat mijn USB-poort niet helemaal vlekkeloos werkt (meerdere telefoons, meerdere kabels, ook met een wireless CarPlayadapter) en mijn CCS-afdekdop niet meer vastzit aan de Mennekes-afdekdop (pushpin kapot), dit ook aangegeven.

Onderdelen zouden begin april binnen komen en dan kan ik 19 april terecht. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:49
janne_nl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:30:
Dat zie ik dan toch anders. Je bedoeld waarschijnlijk 4kWh ipv 4 kW en dat is dan in jou voorbeeld 25km extra. Dat lijkt me toch een verschil tov 'gewoon' remmen. Naast de beperking van de fijnstof uitstoot die je zo bereikt.
Jij hebt het waarschijnlijk over " bijremmen", ik reageerde op een opmerking van iemand die continue zijn i-pedal aan heeft staan. Als je remt heb je eerder teveel gas gegeven. Ik kan op een rit 3x zoveel kwh terugwinnen ten opzichte van jou, maar als mijn verbruik hierdoor stijgt rij ik effectief minder km. Dan kan ik zeggen dat ik 75 km extra heb gereden door te regenereren maar als mijn totale gereden afstand op 1 accu dan 350 km is, en die van jou is 400 snap je wel wat beter is.

Natuurlijk begrijp ik dat niet remmen in de praktijk haast niet mogelijk is, maar je komt wel een heel eind. Bekend nascholing cursus voor beroepsgoederenvervoer is een cursus zuinig rijden. Je rijdt eerst een rondje van xx km op je eigen methode, verbruik wordt gemeten en tijd opgenomen. Daarna doe je het zelfde rondje en verteld de instructeur waar gas los te laten, uit laten rollen, gebruik te maken van afdalingen etc etc. Het gewicht dus zijn werk laten doen. Resultaat is 99 van de 100 keer dat je de 2e rit, minder hebt verbruikt en desondanks sneller bent geweest als de eerste keer.

Nogmaals, bovenstaande is van toepassing op beroepsgoederenvervoer, een gemiddelde consument zal het een worst wezen of zijn auto 1 op 13 of 1 op 14 rijdt. Vindt je het gewoon fijn rijden als je je gas los laat en de auto direct afremt ? Prima, kan me er ook wat bij voorstellen, maar de conclusie trekken dat je continue met i-pedal aan zuiniger rijdt " want je wint energie terug" is m.i. niet waar, eerder het tegenovergestelde.

[ Voor 4% gewijzigd door Arebij op 22-02-2024 10:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:43
Arebij schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:55:
[...]

Jij hebt het waarschijnlijk over " bijremmen", ik reageerde op een opmerking van iemand die continue zijn i-pedal aan heeft staan. Als je remt heb je eerder teveel gas gegeven. Ik kan op een rit 3x zoveel kwh terugwinnen ten opzichte van jou, maar als mijn verbruik hierdoor stijgt rij ik effectief minder km. Dan kan ik zeggen dat ik 75 km extra heb gereden door te regenereren maar als mijn totale gereden afstand op 1 accu dan 350 km is, en die van jou is 400 snap je wel wat beter is.

Natuurlijk begrijp ik dat niet remmen in de praktijk haast niet mogelijk is, maar je komt wel een heel eind. Bekend nascholing cursus voor beroepsgoederenvervoer is een cursus zuinig rijden. Je rijdt eerst een rondje van xx km op je eigen methode, verbruik wordt gemeten en tijd opgenomen. Daarna doe je het zelfde rondje en verteld de instructeur waar gas los te laten, uit laten rollen, gebruik te maken van afdalingen etc etc. Het gewicht dus zijn werk laten doen. Resultaat is 99 van de 100 keer dat je de 2e rit, minder hebt verbruikt en desondanks sneller bent geweest als de eerste keer.

Nogmaals, bovenstaande is van toepassing op beroepsgoederenvervoer, een gemiddelde consument zal het een worst wezen of zijn auto 1 op 13 of 1 op 14 rijdt. Vindt je het gewoon fijn rijden als je je gas los laat en de auto direct afremt ? Prima, kan me er ook wat bij voorstellen, maar de conclusie trekken dat je continue met i-pedal aan zuiniger rijdt " want je wint energie terug" is m.i. niet waar, eerder het tegenovergestelde.
Blijft natuurlijk dat regenereren op iPedal altijd nog beter is, dan remmen op je remschijven en daar mee alle energie als warmte laten verdwijnen.

Dus energie zuinig rijden is belangrijk, maar dan zal je af en toe nog steeds je rem nodig hebben. Als je dat remmen dan helemaal kan doen met iPedel dan weet je maximaal zuinig te rijden.

Door gebruik te maken van iPedal gebruik ik eigenlijk nooit meer de gewone remmen. Ik zou ook zeker geen (elektrische) auto meer willen zonder iPedal (one pedal drive)

• MarcelGo
Het rempedaal activeert eerst de elektromotor en regenereert zo de energie, pas als de vertraging niet overeenkomt met de vraag (druk rempedaal) gaan de frictie remmen meedoen.

• Frieseteun
Bij mij gaan de remlichten pas aan als ik het pedaal helemaal omhoog laat komen. Eigenlijk hetzelfde als bij een benzine auto.

Niro EV '22

• janne_nl
Het fijne van Ipedal of vergelijkbare systemen is dat je door een beetje minder 'gas' te geven je ook (een beetje) afremt en zelfs dan ook (een beetje) terug genereert.

• MarcelGo
janne_nl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:19:
Het fijne van Ipedal of vergelijkbare systemen is dat je door een beetje minder 'gas' te geven je ook (een beetje) afremt en zelfs dan ook (een beetje) terug genereert.
Eens, maar dan heeft @Arebij een valide punt, namelijk dat uitrollen mits goed toegepast zuiniger is.

• janne_nl
Dat klopt zeker, ding is alleen die lussen in de weg, als je heel zuinig rijdt tot aan het stoplicht gaat dan pas de detectie lopen. Waardoor je weer langer onderweg bent. In het voorjaar met een EV blijf je dan zeker veel zuiniger.

• MajaMestreech
Ben even kwijt of dit al eerder is gemeld, maar vandaag viel me dit ineens weer op / irriteert het enigszins. Indien je achter een auto (eigen 2e auto op de oprit) staat geparkeerd met de KIA EV, je start de auto en zet hen in Reverse, beginnen de parkeer sensoren aan de voorkant te piepen. Dus niet als je start, maar als je in de achteruit zet. Dat is toch onlogisch? Indien dit bij Drive zou gebeuren zou ik dat begrijpen.

Is dit bewust gedaan?

• d0s
  • Laatst online: 10:49

d0s

sssst

Eenmaal in de R = parkeersensoren aan. Nog nooit een auto gehad waarbij dat anders was geloof ik.

Wat ik vervelender vind aan de Niro is dat je juist je sensoren aan moet zetten bij vooruit inparkeren. Hij detecteert zeg maar niet dat ie langzaam rijdt of aan het parkeren bent. Andere auto's doen dit wel en zetten dan automatisch de voorste sensoren aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
d0s schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:10:
Eenmaal in de R = parkeersensoren aan. Nog nooit een auto gehad waarbij dat anders was geloof ik.

Wat ik vervelender vind aan de Niro is dat je juist je sensoren aan moet zetten bij vooruit inparkeren. Hij detecteert zeg maar niet dat ie langzaam rijdt of aan het parkeren bent. Andere auto's doen dit wel en zetten dan automatisch de voorste sensoren aan.
Via een setting kan je de sensoren voor ook permanent aanzetten. Dan krijg je echter wel soms een melding als je gewoon voor een verkeerslicht staat te wachten, zelfs als er geen beweging is, heel vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door WillemD61 op 22-02-2024 22:21 ]

• d0s
  • Laatst online: 10:49

d0s

sssst

Ow echt? Die heb ik nog niet kunnen ontdekken, ga morgen eens op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:36
Hier recent ook problemen met de iphone 13 en iphone 15 icm carplay. Verbinding werkt soms half uur goed, soms in 5 minuten 3 disconnects. Ik krijg er geen grip op waarom die disconnects ineens gebeuren want eerder nergens last van.

Al geprobeerd:
-stof uit laadpoort halen
-andere kabels geprobeerd
-telefoon geprobeerd te klemmen zodat die zo min mogelijk beweegt.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het aan een update van iOS of de auto navi ligt.

Is er iemand hier die een AAwireless/buddi/Carlinkit heeft n.a.v. bekabelde problemen en die daarna deze problemen niet meer heeft ervaren?

Zie wel posts van mensen die hetzelfde wilden gaan doen, maar geen updates of het ook daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MrRobin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:00:
Hier recent ook problemen met de iphone 13 en iphone 15 icm carplay. Verbinding werkt soms half uur goed, soms in 5 minuten 3 disconnects. Ik krijg er geen grip op waarom die disconnects ineens gebeuren want eerder nergens last van.

Al geprobeerd:

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het aan een update van iOS of de auto navi ligt.

Is er iemand hier die een AAwireless/buddi/Carlinkit heeft n.a.v. bekabelde problemen en die daarna deze problemen niet meer heeft ervaren?

Zie wel posts van mensen die hetzelfde wilden gaan doen, maar geen updates of het ook daadwerkelijk werkt.
me_mrtn schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:11:
[...]

En op een rit van drie kwartier is hier ook telkens de USB-verbinding er uit geklapt…
Nee hoor, je mist alleen dat het ook niet kan werken met een draadloze CarPlay-dongle. Ik heb in ieder geval het bij de Kia-dealer vorige week aangekaart en mijn USB-poort wordt vervangen. Duurt wel twee maanden voordat de postbode vanuit Zuid-Korea aankomt in Nederland per wandeltocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo

Al geprobeerd:

Hier ook van alles geprobeerd ook de Carlinkit, niets is stabiel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Arebij schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:06:
Ik heb nog nooit met ipedal gereden maar kan me er wel wat bij voorstellen. Waar m.i. aan voorbijgegaan wordt is dat remmen verspilde energie is. Of dit nu via regenereren of remblokken gebeurd doet er niet toe. Het is leuk als je na 400 km zie dat je 4 kw (??) aan energie terug hebt gewonnen maar je rijdt meer km als je ipv 17,5 kw p 100 km, 16 kw p 100 km hebt gereden.

Zoals met een vrachtwagen wordt geleerd; anticiperen, rollend naar de rotonde/stoplicht toe. Vooruit kijken, laat de massa zijn werk doen. Ik heb er nog nooit mee gereden maar ik zie het nut er nog niet zo van in om dit constant aan te laten.
Mijn regeneratie staat op maximaal, maar m'n e soul heeft helaas geen I pedal...maar gelukkig rem ik met links dus heb ik er weinig last van.
Echter liever rem ik helemaal niet

Ik kan je nu al vertellen dat mijn actieradius een stuk hoger als die van jou. :+
I

Je kunt nu eenmaal niet rijden zonder af te remmen.
Het I pedal is er alleen voor dat je bij t stoplicht t laatste stukje niet hoef te remmen.
I pedal heeft alles te maken met anticiperen, want je moet je gaspedaal doseren
Een vrachtwagen verliest alles bij t remmen, een EV niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Al geprobeerd:

Ik heb onlangs de Buddi2 gekocht en nu ongeveer 2 weken in gebruik... heb 1 keer gehad dat Carplay vastliep (geen reactie op inputs, maar de muziek die ik had opstaan bleef wel doorgaan). Maar de rest van de tijd werkt het prima. Bij mij ook geen problemen als ik direct een USB kabel gebruik overigens.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:36
Bedankt voor de reacties. Ik weet genoeg, ik ga ook vragen aan de dealer of ze de usb poort onder garantie kunnen vervangen.

Edit: ik mag ook half maart langs voor vervangen van de usb poort. Ze vervangen dan niet alleen de usb poort maar ook de kabel die daarachter zit, om te voorkomen dat ik nog een keer terug mag als het probleem daar in lijkt te zitten.

[ Voor 48% gewijzigd door MrRobin op 26-02-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
MrRobin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:09:
Bedankt voor de reacties. Ik weet genoeg, ik ga ook vragen aan de dealer of ze de usb poort onder garantie kunnen vervangen.

Edit: ik mag ook half maart langs voor vervangen van de usb poort. Ze vervangen dan niet alleen de usb poort maar ook de kabel die daarachter zit, om te voorkomen dat ik nog een keer terug mag als het probleem daar in lijkt te zitten.
Het lijkt erop dat dealers hier nu makkelijker en beter mee omgaan? Zou het nu een know issue zijn waar gewoon een vervang actie als oplossing voor ligt? Ik moet binnenkort ook een keer naar een dealer voor een rammel tijdens het rijden zal dit dan meteen meenemen. Kan me herinneren dat hier mensen waren of in het EV6 forum waarbij dealers de klachten weg wuifden. Ik ga het ondervinden. Heb vanwege de constante onderbrekingen AA al even niet meer gebruikt. Moet zeggen dat de ingebouwde navi best goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17
glas86 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:35:
[...]

Het lijkt erop dat dealers hier nu makkelijker en beter mee omgaan? Zou het nu een know issue zijn waar gewoon een vervang actie als oplossing voor ligt? Ik moet binnenkort ook een keer naar een dealer voor een rammel tijdens het rijden zal dit dan meteen meenemen. Kan me herinneren dat hier mensen waren of in het EV6 forum waarbij dealers de klachten weg wuifden. Ik ga het ondervinden. Heb vanwege de constante onderbrekingen AA al even niet meer gebruikt. Moet zeggen dat de ingebouwde navi best goed werkt.
Bij mij is vorig jaar de USB vervangen maar nog steeds problemen met AA, muziek en videos.

Het lijkt wel of de USB poort tijdens het rijden reset. Wanneer ik naar de radio luister dan gaat het opeens naar USB muziek. Bij het luisteren van zowel MP3 en videos stopt het voor 2-3 seconde om daarna weer verder te gaan.

Bij de volgende beurt gaan ze nogmaals de USB vervangen of navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 22:10
Ik heb mijn Niro EV sinds september 2022 en dus echt nooit last van disconnects.. rij altijd op AA en sinds een maandje ook via een wireless dongle van Carlinkit AA.. werkt altijd.

In het verleden met andere auto's wel eens issues gehad maar altijd veroorzaakt door het kabeltje.. door het veelvuldig gebruik en veel bewegen "slijten" deze best wel snel. Nieuwe fatsoenlijke kabel er tussen en weer door...

Het is dan ook niet een algemeen probleem maar misschien alleen een bepaalde serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 21:00
Ik heb ook geen problemen met de USB aansluiting. Ik merk wel dat ik de USB kabel goed in de USB A aansluiting van de auto moet duwen (dus totdat hij niet verder gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Holy shit vandaag had ik een eurekamoment met de Kia navigatie. Je kan de oplaadstations via POI ook filteren op laadsnelheid. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Klopt! Eerst kon je filteren op AC en DC (en ik meen nog iets van high-speed?) maar sinds de laatste update kun je filteren op minimaal 0 - 50 - 100 -150 kW.

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:12
Ja, daar kwam ik ook opeens achter toen ik maandag naar Dusseldorf moest voor het werk, ging ik niet redden op 1 lading, eerste keer dat ik de interne navigatie heb gebruikt. Normaliter is het google maps voor mij.

Moet toch zeggen dat op korte ritten ik maps veel fijner vind, maar als je weet dat je onderweg moet laden is de Kia navigatie voor mij persoonlijk een stuk beter.

Toen ik zocht naar laadstations op de route moest ik mijn filter uitzetten van de vorige vakantie (had ik enkel de palen aan staan waar ik een pas voor had) dus toen zag ik die filter optie voor snelheid. Ben nu meteen ook die 2000 11kw palen kwijt in het scherm, dat is ook een fijne bijkomstigheid!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Klopt het dat jullie ook een e-mail van KIA hebben gekregen dat je standaard geen OTA updates meer ontvangt na 2x ondanks dat het superkort op de aanschaf is? Je moet dan blijkbaar een abonnement afsluiten? Ik zou dan denken dat je het dan gewoon via USB doet of hoe doen jullie dat? Waar haal je in het laatste geval dan de bestanden vandaan?

De e-mail:
You might remember that your vehicle includes two free over-the-air updates for your navigation maps and infotainment system. This free trial has now come to an end, but a subscription is available if you wish to continue benefitting from the service.
Benefits of Over-the-Air Updates

You get new maps and software twice a year
Updates are carried out over the air using your Kia’s in-built connectivity

So what next?
Simply use the Kia Connect Store in your Kia Connect app to purchase your subscription to over-the-air updates. This way, your Kia is always up to date and benefits from our latest innovations – all in a simple and seamless way.

[ Voor 50% gewijzigd door jinglewood op 29-02-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Hier waarschijnlijk https://update.kia.com/EU/NL/Main

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:52
Kreeg net dezelfde mail…is er een manier om een email te krijgen oid als er een update uit komt?

• WillemD61
Ik heb ook die mail. Lijkt me niet correct, ik heb pas 1 update ontvangen en mijn auto is nog geen 6 maanden oud. Ik zou dus binnen het jaar nog een update moeten krijgen. "has come to an end" klopt dus niet.

Misschien dat we allemaal binnenkort een excuus-mail ontvangen?

• MajaMestreech
YaNightmare schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:50:
Ja, daar kwam ik ook opeens achter toen ik maandag naar Dusseldorf moest voor het werk, ging ik niet redden op 1 lading, eerste keer dat ik de interne navigatie heb gebruikt. Normaliter is het google maps voor mij.

Moet toch zeggen dat op korte ritten ik maps veel fijner vind, maar als je weet dat je onderweg moet laden is de Kia navigatie voor mij persoonlijk een stuk beter.

Toen ik zocht naar laadstations op de route moest ik mijn filter uitzetten van de vorige vakantie (had ik enkel de palen aan staan waar ik een pas voor had) dus toen zag ik die filter optie voor snelheid. Ben nu meteen ook die 2000 11kw palen kwijt in het scherm, dat is ook een fijne bijkomstigheid!
Bedenk je ook dat als je onderweg moet laden en je gebruikt dat laadpunt (dus niet de parkeerplaats of lokatie waar die laadpaal staat) als tussenpunt, dat dan de batterij conditionering in werking treedt. Hierdoor zal het laden sneller zijn tot max. 80 kW.
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste