Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Volgens mijn zijn alle nieuwe functies niet beschikbaar voor de nieuwe Niro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-05 20:57
ChiMan schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:35:
[...]

Volgens mijn zijn alle nieuwe functies niet beschikbaar voor de nieuwe Niro!
Dit klopt niet voor de Niro EV MY2023.

Vandaag de update gedaan. Alle nieuwe zaken heb ik nagelopen, en zijn aanwezig. Behalve dan de aanbiedingen (mogelijk niet voor NL). En ook niet de draadloze CarPlay, maar dat wisten we al.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-05 20:28
WillemD61 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:03:
[...]

Verwarming/AC zit niet in dit verbruik. Die gegevens zijn apart beschikbaar:
1e: 0.5 kWh
2e: 1.9 kWh
3e: 3.1 kWh

Wind was sterk en ik zag een duidelijk verschil op de boardcomputer tussen heenweg (wind mee) en terugweg (wind tegen), maar gemiddelde is alsnog veel hoger dan vorige keren op dezelfde route.
Windgegevens nog even opgezocht:
1e: 7.3 m/s ZZW
2e: 9.2 m/s O
3e: 11.3 m/s ZZW
dus windrichting bij 1 en 3 gelijk, windsterkte wel hoger.
Update: ik kreeg vandaag een melding dat de bandenspanning te laag is. Moet zijn 2.5 en is nu 2.2. Dat zal er ook aan bij hebben gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Sinds de laatste navigatie update (?? oorzaak ??) is de berekening van resterende km totaal van slag:

1) opgeladen tot 90%. App geeft aan 384 km.
2) ik stap in en start de auto. Die geeft aan 240 km, dus 144 kwijt zonder iets te doen.
3) na 15 minuten rijden is de stand plotseling 320 km, dus ineens weer 60 er bij.
4) na 95 km is de stand 200 km.
5) na opnieuw starten, 2 uur later, is de stand 160 km, dus weer 40 kwijt.
6) na 15 minuten rijden springt de stand weer omhoog, ik weet niet meer hoeveel.
6) na 95 km is de stand 126 km restant.

Elke keer als ik de auto uitzet springt de stand van resterende km plusminus 10 omhoog, maar als ik vervolgens opnieuw start zijn er weer veel km kwijt.

Iemand dezelfde verschijnselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 16:02

Freak187

geen

Net voor de eerste keer mijn thuis lader gebruikt. Haalt een prima 10,7 kW waar 11 kW het maximum is.

Maar ik hoorde de auto wel veel ‘water klater’ geluid maken. Is dat de batterij koeling? Klinkt alsof er een waterkraan wordt opengezet en dat het ergens heen loopt… Ging nog kijken of er ergens een lekkage was.. maar alles lijkt normaal.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:02
Weet iemand waar je de automatische vergrendeling van de portieren uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 07:09

Griffin

Is mythical

Freak187 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:31:
Vandaag mijn Niro EV mogen afnemen.

Ik heb een vraag over het voorverwarmen van de auto. Dit kan alleen met de Kia Connect app denk ik? En moet je auto aangesloten zijn aan de lader of doet de auto ook voorverwarmen als de lader niet is aangesloten?
Je kan altijd op afstand de auto laten voorverwarmen, ook als deze niet aan een laadpaal gekoppeld is.
Freak187 schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:34:
Net voor de eerste keer mijn thuis lader gebruikt. Haalt een prima 10,7 kW waar 11 kW het maximum is.

Maar ik hoorde de auto wel veel ‘water klater’ geluid maken. Is dat de batterij koeling? Klinkt alsof er een waterkraan wordt opengezet en dat het ergens heen loopt… Ging nog kijken of er ergens een lekkage was.. maar alles lijkt normaal.
Klopt, ik hoor ook een soort koeling. Waarvoor dit is, geen idee want met 11kW verwacht ik niet dat de accu vol gekoeld moet worden. Misschien ook wel, maar echt storend oid is het ook niet natuurlijk
Ronald Koeman schreef op maandag 13 november 2023 @ 01:08:
Weet iemand waar je de automatische vergrendeling van de portieren uit kunt zetten?
Het is aan/uit te zetten. Standaard staat het zo ingesteld dat als je gaat rijden (en dan iets van 15kmph rijd) de deuren op slot gaan. Ik heb het ingesteld dat het gebeurd als ik de auto in D of R zet (en weer unlock als ik naar P ga). Waar ik dat echter heb gedaan durf ik niet te zeggen (weet ook niet of de optie 'uit' er tussen zit). Het heet iets van 'auto lock'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
Ik rij nu ca twee maanden in mijn Niro EV, en wat mij opvalt is dat ik bij vrijwel elke rotonde waar ik links afsla mijn richtingaanwijzer twee keer moet aanzetten; Zodra ik naar rechts stuur gaat de richtingaanwijzer al uit en moet ik de richtingaanwijzer dus opnieuw naar links aanzetten. Is dit af te stellen dat het iets minder gevoelig is? Of ligt het aan mijn stuurkunsten?😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 20:21
N3OREJ schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:11:
Ik rij nu ca twee maanden in mijn Niro EV, en wat mij opvalt is dat ik bij vrijwel elke rotonde waar ik links afsla mijn richtingaanwijzer twee keer moet aanzetten; Zodra ik naar rechts stuur gaat de richtingaanwijzer al uit en moet ik de richtingaanwijzer dus opnieuw naar links aanzetten. Is dit af te stellen dat het iets minder gevoelig is? Of ligt het aan mijn stuurkunsten?😜
Daar heb ik geen antwoord op maar je kunt het jezelf makkelijk maken: richting aangeven naar links hoeft niet op een rotonde ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:13
Emootje schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:43:
[...]

Daar heb ik geen antwoord op maar je kunt het jezelf makkelijk maken: richting aangeven naar links hoeft niet op een rotonde ;-)
Daarmee geef je inderdaad aan dat je tegen het verkeer in gaat rijden, een rotonde is een soort éénrichtingsweg maar hij loopt rond. :9 Ik zie het tegenwoordig wel steeds minder in het verkeer gebeuren.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Navigatie?

Ik ben (nog) niet zo enthousiast over de navigatie - soms vreemde routes, en geen/weinig actuele file informatie zo lijkt het? In ieder geval minder dan Google maps, is dat ook jullie beeld?

Kan wel via Android Auto Google maps gebruiken natuurlijk. Overigens was de resolutie in eerste instantie beroerd (bedraad). Was op te lossen via activeren van developers opties van AA (10x op version klikken), en daar de resolutie aan te passen en AA wireless uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
Markicks schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:39:
[...]

Daarmee geef je inderdaad aan dat je tegen het verkeer in gaat rijden, een rotonde is een soort éénrichtingsweg maar hij loopt rond. :9 Ik zie het tegenwoordig wel steeds minder in het verkeer gebeuren.
Verrek, je hebt gelijk…😂 Is idd geen regel om dat te doen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassie
WillemD61 schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:16:
Sinds de laatste navigatie update (?? oorzaak ??) is de berekening van resterende km totaal van slag:

1) opgeladen tot 90%. App geeft aan 384 km.
2) ik stap in en start de auto. Die geeft aan 240 km, dus 144 kwijt zonder iets te doen.
3) na 15 minuten rijden is de stand plotseling 320 km, dus ineens weer 60 er bij.
4) na 95 km is de stand 200 km.
5) na opnieuw starten, 2 uur later, is de stand 160 km, dus weer 40 kwijt.
6) na 15 minuten rijden springt de stand weer omhoog, ik weet niet meer hoeveel.
6) na 95 km is de stand 126 km restant.

Elke keer als ik de auto uitzet springt de stand van resterende km plusminus 10 omhoog, maar als ik vervolgens opnieuw start zijn er weer veel km kwijt.

Iemand dezelfde verschijnselen?
Kan zijn effect van wel / geen verwarming aan en de mate van verwarming. In de app staat bereik zonder airco/verwarming aan. En dat staat ook op het dashboard voor je start. Start je dan wordt het bereik direct dat wat met airco/verwarming aan behaald kan worden, vaak minder. Stel je de temperatuur hoog in dan is bereik direct nog een stuk minder, zet je de temperatuur omlaag dan weer meer bereik. Bovendien: verschil in buitentemperatuur geeft ook verschillen. Plus ook je tempo in de voorgaande ritten. Heb je toen harder gereden dan je daarna doet, zie ook het rijbereik gaandeweg hoger worden.

Kortom: een heel dynamisch geheel. Na de update is het bij mij niet merkbaar anders geworden dan daarvoor.

Wat jij weergeeft zijn soms wel erg grote verschillen. Heb je een erg afwisselende rijstijl? Zou het kunnen dat je na de update weer een soort van rijgeschiedenis moet opbouwen waardoor er meer precies geschat kan worden wat je bereik zal zijn. En dat de verschillen weer wat gaan afvlakken?

Kia Niro EV '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassie
Griffin schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:41:
[...]

Het is aan/uit te zetten. Standaard staat het zo ingesteld dat als je gaat rijden (en dan iets van 15kmph rijd) de deuren op slot gaan. Ik heb het ingesteld dat het gebeurd als ik de auto in D of R zet (en weer unlock als ik naar P ga). Waar ik dat echter heb gedaan durf ik niet te zeggen (weet ook niet of de optie 'uit' er tussen zit). Het heet iets van 'auto lock'
Instellingen → Voertuig → Comfort →

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Kassie schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:06:
[...]

Kan zijn effect van wel / geen verwarming aan en de mate van verwarming. In de app staat bereik zonder airco/verwarming aan. En dat staat ook op het dashboard voor je start. Start je dan wordt het bereik direct dat wat met airco/verwarming aan behaald kan worden, vaak minder. Stel je de temperatuur hoog in dan is bereik direct nog een stuk minder, zet je de temperatuur omlaag dan weer meer bereik. Bovendien: verschil in buitentemperatuur geeft ook verschillen. Plus ook je tempo in de voorgaande ritten. Heb je toen harder gereden dan je daarna doet, zie ook het rijbereik gaandeweg hoger worden.

Kortom: een heel dynamisch geheel. Na de update is het bij mij niet merkbaar anders geworden dan daarvoor.

Wat jij weergeeft zijn soms wel erg grote verschillen. Heb je een erg afwisselende rijstijl? Zou het kunnen dat je na de update weer een soort van rijgeschiedenis moet opbouwen waardoor er meer precies geschat kan worden wat je bereik zal zijn. En dat de verschillen weer wat gaan afvlakken?
Ik kan dit wel onderschrijven met een ervaring gisteren. 's Ochtends naar kantoor gereden met 4 graden buiten temperatuur, airco op 20 graden en stoel- en stuurverwarming aan. De auto 5 min. voor laten verwarmen via de app. Bereik 311km bij de start. Gemiddeld verbruik uiteindelijk 15,3kwh/100km en ik kwam met iets van 280km range aan (rit is 45km). 's Middags toen ik vertrok was het 14 graden buiten en was de range met 315km zelfs meer dan toen ik 's ochtends vertrok. Toen overigens lekker wind mee en verbruik was 14,5kwh/100km. Ik rij met ACC net iets boven de snelheidslimiet en trek vlot op.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Kassie schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:06:
[...]

Dank je, belangrijk om te weten dat het bereik in de App geen rekening houdt met verwarming etc. Ik neem aan dat het wel gebaseerd is op vorig verbruik.

Het zal wel een combinatie geweest zijn van het weer, gebruik stoel- en stuurverwarming (ook al is het kort), langere snelwegrit (zonder veel terugwinning), bandenspanning etc. En misschien dat de update inderdaad een soort reset heeft gedaan en er een herberekening en tuning plaatsvindt.

De verschillen zijn wel erg groot en ik ga het nu verder in de gaten houden en registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-05 18:13
Ik heb een Dpl en het valt me op dat de zitting van de stoel niet gekanteld kan worden. Ik vind hem eigenlijk iets te veel voorover staan, waardoor je er vooral met de achterkant van je kont op zit en de belasting niet onder de benen verdeeld wordt. Nu ik momenteel spit heb, heb ik hier nog meer last van en kom na een half uur nog slecht de auto uit.
In de elektrisch bedienbare stoelen zijn ze wel kantelbaar zag ik in de handleiding.
Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvJxJWoR7mNN5XEH1T4qciN9a4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OB6GNBqCVRj7Jrl8tZYCkv3w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newj1
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 20:38
Weet iemand toevallig hoe ik het Dynamic instrumentpaneel kan instellen zoals hieronder? Ik kan dit nergens echt vinden. Het gaat om de DynamicLine uitvoering (2023).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zn0YIKmqP0ahsA4tz3mxkd9XDqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuMhMkur7ufqym4Kdh94uKe2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Laatst online: 10-05 12:42
newj1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:48:
Weet iemand toevallig hoe ik het Dynamic instrumentpaneel kan instellen zoals hieronder? Ik kan dit nergens echt vinden. Het gaat om de DynamicLine uitvoering (2023).

[Afbeelding]
Select Vehicle>cluster>cluster theme in het Setup menu.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newj1
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 20:38
Thanks voor je snelle reactie!

Wat kan ik doen als ik die Dynamic optie niet in het lijstje heb staan?
Heb drie keuzes; Classic A, B en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
newj1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:46:

Ik heb geen idee. Ik rij in een Niro EV execline. Misschien heeft de Dynamic die opties niet.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-05 23:27

Type B is de dynamische variant. Achtergrondscherm verandert afhankelijk van het weer en de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Het is wel af en toe lastig te bepalen welke functionaliteiten de auto nu heeft. De handleiding is geschreven voor alle functionaliteiten met de toevoeging (if equipped)... maar er staat nooit duidelijk welke uitvoering, welke opties heeft.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
Freak187 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:04:
Het is wel af en toe lastig te bepalen welke functionaliteiten de auto nu heeft. De handleiding is geschreven voor alle functionaliteiten met de toevoeging (if equipped)... maar er staat nooit duidelijk welke uitvoering, welke opties heeft.
Volgens mij is de prijslijst en daarmee ook de beschrijving van de verschillende uitvoeringen altijd je uitgangspunt. Wordt het daar niet expliciet benoemd dan heb je het gewoon.

App van Kia met de naam Owner's Manual is overigens aan te raden. Digitale handleiding makkelijker om dingen op te zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door glas86 op 15-11-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39
En je hebt in de wagen nog altijd het vergrootglas (zoekfunctie) waardoor je snel(met) het scherm kan vinden om de nodige parameter aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 20:28

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Na de update lijkt het geluid van onze DynamicPlusLine met Harman Kardon (een exclusief model voor de kenners ;)) veel voller. Ik was er nooit echt tevreden over maar met dezelfde equalizer instellingen komt er een stuk beter geluid uit de speakers. Ook het volume is veel beter regelbaar dan voorheen (geen absurd hoog volume nodig voor een beetje geluid uit de speakers)

Herkent iemand dit?
De optie 'dynamisch' staat bij ons apart boven deze 3 opties A, B, C. Kan mij bijna niet voorstellen dat de DynamicLine deze optie niet heeft? Aangezien deze dezelfde schermindeling heeft als de DPL en de EL (in tegenstelling tot de ComfortLine met het kleinere scherm). Wellicht ziet er het in het Engels iets anders uit (onze auto staat op Nederlands ingesteld). Maak anders eens een foto van dit scherm?

[ Voor 7% gewijzigd door [BoSS] op 15-11-2023 21:53 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
[BoSS] schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:52:
Na de update lijkt het geluid van onze DynamicPlusLine met Harman Kardon (een exclusief model voor de kenners ;)) veel voller. Ik was er nooit echt tevreden over maar met dezelfde equalizer instellingen komt er een stuk beter geluid uit de speakers. Ook het volume is veel beter regelbaar dan voorheen (geen absurd hoog volume nodig voor een beetje geluid uit de speakers)

Herkent iemand dit?
Ja, is mij ook opgevallen!
Erg blij met de update qua geluid.

• GerZ
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03 11:04
Ronald Koeman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:08:
[...]

Goed, dan maar even een update van mijn kant. Vandaag een uur bij de dealer gezeten en die kwam met de mededeling dat "alles naar behoren werkt". Wat blijkt; Als je de ventilatie aanzet en de temperatuur hoog, verwarmt ie niet, tenzij je de AC aanzet of de "auto" stand aanzet. Wat mij betreft toch echt een bug, maar goed, het "probleem" lijkt opgelost. Even afwachten of dit het echt was of er meer willekeur in de storing zit dan nu blijkt.
Ik heb het zelfde probleem. Ben benieuwd of jouw probleem nu is opgelost

• WillemD61
newj1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:48:
Ik heb een Edition (model januari 2023). Dat is een Dynamic line met stoel- en stuurverwarming, privacy glas en metallic lak.

Die heeft de Dynamic optie in het instrumentenpaneel wel.

Heb je een recente versie van de software?

[ Voor 21% gewijzigd door WillemD61 op 16-11-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
GerZ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb het zelfde probleem. Ben benieuwd of jouw probleem nu is opgelost
Zolang ik de AC knop activeer heb ik "gewoon" verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Bij mij werkt de dataverbinding al bijna een week niet meer. De remote service via de app werkt niet (geen reactie van de auto) en live navigeren is ook niet mogelijk. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerZ
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03 11:04
slordervos schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 05:30:
[...]

Ik herken dit, kun je het resultaat laten weten van je garagebezoek ? Ik heb gisteren een aparte temperatuur logger gekocht om het probleem te kunnen laten zien aan de garage.
Heb het zelfde orobleem ook ( Dynamic line sept 2022) en heb hiervoor afspraak gemaakt met de dealer. Laten we elkaar op de hoogte houden van de conclusies/acties van de dealers op dit "probleem". Nb laatst een proefrit gereden met de Tesla 3: Klimaatregeling regelde perfect op kleine verhoging/velaging van temperatuursinstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Ronald Koeman schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:46:
Bij mij werkt de dataverbinding al bijna een week niet meer. De remote service via de app werkt niet (geen reactie van de auto) en live navigeren is ook niet mogelijk. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb wel OTA updates gehad recentelijk maar nog geen problemen ervaren.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 20:49
Ronald Koeman schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:46:
Nu geen last van, wel al eens gehad. Opgelost door een druk op de reset button op het media systeem (naast de volume knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

De regensensor vind ik wel minpunt. Bij mijn vorige auto (Hyundai i30) reageerden de ruitenwissers na de eerste druppel. Maar bij de Niro moet ik em op stand 5 zetten om een beetje leven te krijgen. Op de standen daaronder regent m’n ruit dicht en geen actie.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
Guido1985 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:55:
Ik heb een Dpl en het valt me op dat de zitting van de stoel niet gekanteld kan worden. Ik vind hem eigenlijk iets te veel voorover staan, waardoor je er vooral met de achterkant van je kont op zit en de belasting niet onder de benen verdeeld wordt...
Volgens mij kantelt de zitting van de stoel iets naar voren met het omhoog laten gaan en kantelt deze naar achteren bij het omlaag zetten met de lange handel aan de zijkant. Ik moet de eerste auto nog tegenkomen die de zitting van de stoel dan ook echt recht omhoog laat gaan.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Voor de mensen die nog graag AAWireless wilt kopen.

Nu met 20%korting.

https://www.aawireless.io...&utm_id=AndroidPlanetBF23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 21:53
Is er een usb aansluiting die ook stroom geeft als de auto uit staat?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 14:23
Een halve week nu mijn Niro DPL in gebruik en wat een fijne reisauto zeg. Ik moet wel erkennen dat ik even moet wennen aan het klimaatsysteem, want ik heb niet altijd het geval dat de cabine warmer wordt en af en toe ook koelere lucht. Dit ondanks de warmtepomp (een Duitse import heb ik ;))

Erger vind ik dat ik op de tweede dag, last had van de zombie bug. Tenminste na wat snel speurwerk; ik had de auto voorverwarmd via de app en even later kon ik geen versnelling selecteren. Na tien min wachten en de auto te hebben vergrendeld was het weer normaal, maar hoop dat dit niet vaker voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 07:09

Griffin

Is mythical

me_mrtn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 06:41:

Erger vind ik dat ik op de tweede dag, last had van de zombie bug. Tenminste na wat snel speurwerk; ik had de auto voorverwarmd via de app en even later kon ik geen versnelling selecteren. Na tien min wachten en de auto te hebben vergrendeld was het weer normaal, maar hoop dat dit niet vaker voorkomt.
Is idd het bekende Zombie probleem. Maar hier is een oplossing voor, namelijk je auto laten updaten.

(een tijdelijke workaround is je min-pool van je accu los halen en weer vast zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 14:23
Griffin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:50:
[...]

Is idd het bekende Zombie probleem. Maar hier is een oplossing voor, namelijk je auto laten updaten.

(een tijdelijke workaround is je min-pool van je accu los halen en weer vast zetten)
Ja ik moet nog even de Kia mobiliteit laten overschrijven naar een dealer in de buurt, dan laat ik hem gelijk updaten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald Koeman
2xdehelft schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:37:
[...]

Nu geen last van, wel al eens gehad. Opgelost door een druk op de reset button op het media systeem (naast de volume knop)
Dit lostte het probleem ook voor mij op, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Ze zijn bezig met beta testen Aplle Carplay op de AAWireless..
https://www.aawireless.io/carplay#connect

Dus 1 kastje voor beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 11:12
Ik las onlangd dat de luxere modellen van de Niro net als de instap modellen ook draadloze ondersteuning voor Carplay en Android Auto krijgen.
Dit wordt met een update rechtgetrokken. Externe hardware hiervoor kopen is dus niet langer nodig.

https://www.sammobile.com...uto-apple-carplay-update/

https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/z5ckII

[ Voor 7% gewijzigd door smartsys op 21-11-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:04
Helaas, maar draadloze CarPlay en Android Auto komt alleen naar modellen met Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Momenteel is dit bij Kia alleen de EV9 volgens mij.

De Niro heeft het Gen5W navigatiesysteem en krijgt de functie niet. Uit de eerste website die je noemt:
Hyundai and Kia are also rolling out new software updates to the 8-inch Compact Gen5 Navigation, 8-inch Standard-class Gen5 Navigation, Premium-class Gen5 Navigation, 8-inch Standard-class Gen5W Navigation, and 10.25-inch Standard-class Gen5W Navigation. While the latest updates for these infotainment systems include almost all the features that the new firmware for the infotainment system based on the ccNC platform brings, they don’t include wireless connectivity to Android Auto and Apple CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebrande
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 09:50
Na het wassen viel mij op dat bij de achterlampen water & schuim blijft hangen.. Da's toch vreemd, of niet? Daar gaat groene aanslag komen op ten duur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64-1q8quGRNR9gisns1kU1-PpwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTSo2i5uiz0cLoGOsMsTYtUI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4Rm6RWdu9d3TNz0CrO_wvc1O8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzkv2ZgULr6JnQKTQmoBsotL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
Ik heb af en toe, als het vrij druk is op de snelweg en de cruisecontrol staat aan, dan gaat de cruisecontrol er ineens vanzelf af en dan staat er de tekst 'rij voorzichtig'. Aangezien ik altijd op i-padel rij, is dit nou niet bepaald veilig. De auto achter mij moet dan ook ineens hard in de ankers. Zijn er meer die dit wel eens hebben en weet iemand wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-05 16:50
Dit herken ik alleen I.c.m. Een foutmelding dat de cruise control / HDA een probleem heeft, bijvoorbeeld met de radar.

De tekst rij voorzichtig herken ik wel voor als ik op bepaalde stukken rij, bijvoorbeeld scherpe bochten waar de max of geadviseerde snelheid bijv 70 is. Bochten waarbij je de cruise control niet zelf kan vertrouwen omdat die met LFA zou vinden dat de bocht te scherp wordt en niet scherper in zou sturen. Ik herken dat ik op die momenten zelf bewust de CC er af haal en dan krijg ik volgens mij die tekst: "rijd voorzichtig". Maar cruise control die zelf besluit er af te gaan herken ik niet.

Gebruik je Navi en zo ja welke? (Built in of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
MrRobin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:34:
Dit herken ik alleen I.c.m. Een foutmelding dat de cruise control / HDA een probleem heeft, bijvoorbeeld met de radar.

De tekst rij voorzichtig herken ik wel voor als ik op bepaalde stukken rij, bijvoorbeeld scherpe bochten waar de max of geadviseerde snelheid bijv 70 is. Bochten waarbij je de cruise control niet zelf kan vertrouwen omdat die met LFA zou vinden dat de bocht te scherp wordt en niet scherper in zou sturen. Ik herken dat ik op die momenten zelf bewust de CC er af haal en dan krijg ik volgens mij die tekst: "rijd voorzichtig". Maar cruise control die zelf besluit er af te gaan herken ik niet.

Gebruik je Navi en zo ja welke? (Built in of niet)
Het gebeurt gewoon op de snelweg op een recht stuk. Heb wel de cruise hoger ingesteld als de maximumsnelheid, 110 ofzo. Misschien kan dat er wat mee te maken hebben. Verder heb ik Android auto aan met Spotify en Flitsmeister. Verder geen navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Guido1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:48:
[...]

Het gebeurt gewoon op de snelweg op een recht stuk. Heb wel de cruise hoger ingesteld als de maximumsnelheid, 110 ofzo. Misschien kan dat er wat mee te maken hebben. Verder heb ik Android auto aan met Spotify en Flitsmeister. Verder geen navigatie.
Ik heb dat een keer gehad in een zware regenbui. De radar kan dan geen betrouwbare meting doen. Maar verder nooit gehad. Is het radaroppervlak wel schoon?

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 20:21
Kan het iets met de verkeersborden te maken hebben? Ik heb wel vaker gehad dat ik 105 reed en dat het verkeesbordje op het display dan opeens 70 aangaf en de Niro redelijk begon af te remmen. Onwenselijk natuurlijk, vooral als je op de weg nergens 70 ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillemD61
Emootje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:33:
Kan het iets met de verkeersborden te maken hebben? Ik heb wel vaker gehad dat ik 105 reed en dat het verkeesbordje op het display dan opeens 70 aangaf en de Niro redelijk begon af te remmen. Onwenselijk natuurlijk, vooral als je op de weg nergens 70 ziet.
Dat kan je instellen in het menu.
Opties:
1) alleen door kleur aangeven dat je te hard gaat
2) zowel beeld als geluid gebruiken
3) echt ingrijpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruneelm
Emootje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:33:
dat doet mijn niro EV enkel als je de bordsnelheid hebt ingesteld op een snelweg
De snelheid komt dan immers ook in het groen te staan (HUD)
vanaf dat je 1km verschil instelt dan neemt hij de bordsnelehdi niet meer automatisch over

• Mr.White
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-01 23:06
Hi allen,

Sinds een aantal weken rij ik met veel plezier in mijn Kia Niro EV DPL. Zijn er ervaringen met de rubberen kofferbakmat van Kia of een andere verkoper? Ik merk dat mijn laadkabel regelmatig vies is en zou graag mijn kofferbak netjes houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markicks
Waarom leg je de laadkabel niet in de frunk dan? Dat is toch het meest praktisch gezien de locatie van de laadpoort?

system setup

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 20:18
WillemD61 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:41:
[...]

Dat kan je instellen in het menu.
Opties:
1) alleen door kleur aangeven dat je te hard gaat
2) zowel beeld als geluid gebruiken
3) echt ingrijpen
Ik heb het ingrijpen uitgezet maar toch grijpt hij soms in (soms ook niet). Das echt rete irritant want de verkeersbordherkenning werkt maar in 70% van de gevallen. Heb al een keer gehad dat hij "ergens" een bord van 50 zag op de snelweg en ik een hele fikse ingreep kreeg. Terwijl er niets langs de snelweg stond.

• Source90
TrekDr0p schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:10:
[...]

Ze zijn bezig met beta testen Aplle Carplay op de AAWireless..
https://www.aawireless.io/carplay#connect

Dus 1 kastje voor beide.
De Buddi kan zowel Android als Apple Carplay én daar ben je geen Beta-tester maar werkt Apple Carplay al out of the box.

Tevens nu met Black Friday voor 30€ minder dan de AAWireless.

• WillemD61
Enig idee wat de media knop op het dashboard moet doen en hoe die in te stellen of te gebruiken?

Bij mij wordt dan op de telefoon een of andere AD MEDIA podcast gestart waarin Angela de Jong e.a. TV programma's bespreken...... zit ik niet op te wachten en heb ik ook nooit eerder naar geluisterd.

• donald_dick
Source90 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:38:
[...]

De Buddi kan zowel Android als Apple Carplay én daar ben je geen Beta-tester maar werkt Apple Carplay al out of the box.

Tevens nu met Black Friday voor 30€ minder dan de AAWireless.
Welke dan? Want voor 70 euro zie ik alleen Apple Carplay

• Source90
donald_dick schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:31:
[...]

Welke dan? Want voor 70 euro zie ik alleen Apple Carplay
Dezelfde die jij hebt gevonden waarschijnlijk;
https://www.gsmpunt.nl/un...-draadloze-carplay-dongle

In de handleiding gaat het voor een groot deel over Android. Geen idee waarom ze hem "Apple Carplay" noemen. Zie ook de knop "Is mijn telefoon geschikt?" en kies bijvoorbeeld een Samsung S23.
"YES! Jouw Samsung Galaxy S23 is compatible met de Buddi Bluetooth Adapter voor Apple CarPlay - Draadloze Carplay Dongle."

• Kassie
Kia Connect App geeft sinds gisteren bij updaten status melding:

Netwerkfout.Probeer het later opnieuw. Neem contact op met uw servicecentrum als de foutmelding blijft bestaan. [515]

Maar...het gekke is: hij update wel degelijk.

Kan ik hier wat aan doen, ik vind de melding irritant. Ik probeerde al een reset (knopje dashboard) maar dat had geen effect.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Wiebrande schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:30:
Na het wassen viel mij op dat bij de achterlampen water & schuim blijft hangen.. Da's toch vreemd, of niet? Daar gaat groene aanslag komen op ten duur?
Ik heb hier na de recente regenbuien eens naar gekeken en zie bij mijn auto er totaal geen water onder staan.
Geen hogedrukreiniger gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 13:07
Mr.White schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:14:
Hi allen,

Sinds een aantal weken rij ik met veel plezier in mijn Kia Niro EV DPL. Zijn er ervaringen met de rubberen kofferbakmat van Kia of een andere verkoper? Ik merk dat mijn laadkabel regelmatig vies is en zou graag mijn kofferbak netjes houden.
Ja, ik heb de duogrip rubber hier besteld https://www.justcarpets.nl/kofferbakmatten/Kia/niro/sg2-2/
Perfect op maat, netjes opgerold in koker geleverd, ligt muurvast op de aanwezige mat en spullen blijven er goed op liggen door de noppen. Kofferbak blijft nu mooi schoon en is eenvoudig te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
smurf_nl schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:53:
[...]

Ja, ik heb de duogrip rubber hier besteld https://www.justcarpets.nl/kofferbakmatten/Kia/niro/sg2-2/
Perfect op maat, netjes opgerold in koker geleverd, ligt muurvast op de aanwezige mat en spullen blijven er goed op liggen door de noppen. Kofferbak blijft nu mooi schoon en is eenvoudig te reinigen.
Voor die prijs heb je er ook een Kia originele rubberen Anti-slipbak in liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Kak. Mijn Niro EV staat weer bij de garage. Ik heb sinds dit weekend problemen met laden. Vrijdag nog geladen op 11kW AC. Gisteren wilde ik laden bij onbekende paal. Na 2x storing begon de auto te laden op 2x16A ( 7kW ) ipv 11kW AC.

Ik dacht in eerste instantie dat het aan de laadpaal lag, maar ik sta nu bij een voor mij bekende laadpaal die altijd 11kW doet. Vanochtend weer laadstoring in het begin, daarna laden op 3.6kW en na 15 minuten sprong de auto naar 7kW AC.

Auto wordt nu gecontroleerd of het de kabel ( onwaarschijnlijk ) is of toch het laadcircuit van de auto.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Ik heb er last van dat als ik mijn Niro wil gepland laden of voorverwarmen dat die dat in Nederlandse tijd -1 uur doet, dus UTC/GMT i.p.v. +1. Anderen hier ook last van of die weten hoe het op te lossen is?

Weet iemand ook hoe je de cruise control settings reactiesnelheid (snel/traag) en optreksnelheid (langzaam/snel) kan aanpassen zonder dat die settings weer overschreven worden telkens?
Ik wil graag de optie "afstand houden o.b.v. snelheid" bewaren, want zo kan je goed 2 seconden afstand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Het regent weer probleempjes zo te lezen.

Hier ook één;
Na de update (melding; succesvol) werkt kaarten/navigatie niet meer.

Op zowel het dashboard als het scherm blijft hij "voorbereiden". Laatst een rit van anderhalf uur, blijft "voorbereiden".
Inmiddels al enkele keren opnieuw gestart / motor uit, geen resultaat. Ook niet na een reset van het infotainment systeem.

Meer mensen hier last van? Of nog beter; de oplossing?
Ik kan de update niet nogmaals eroverheen zetten, hij geeft aan up2date te zijn. Ritje naar de dealer bespaar ik mijzelf liever als het kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OuVf45QFYNHui2FCe_mBj3EtUos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChotnbDBVUK3xxw6rSYY3l2D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 27-11-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
MrRobin schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:07:
Ik heb er last van dat als ik mijn Niro wil gepland laden of voorverwarmen dat die dat in Nederlandse tijd -1 uur doet, dus UTC/GMT i.p.v. +1. Anderen hier ook last van of die weten hoe het op te lossen is?

Weet iemand ook hoe je de cruise control settings reactiesnelheid (snel/traag) en optreksnelheid (langzaam/snel) kan aanpassen zonder dat die settings weer overschreven worden telkens?
Ik wil graag de optie "afstand houden o.b.v. snelheid" bewaren, want zo kan je goed 2 seconden afstand houden.
Staat je daylight saving time uit?
App,more, user settings, userprofile, vehicle settings, datetime settings

Voor zover ik weet kan je voor cruise control die settings helemaal niet aanpassen. Ik zie het niet in de handleiding. Je kan alleen instellen welke afstand aangehouden moet worden en die setting wordt al bewaard als je opnieuw start.

[ Voor 14% gewijzigd door WillemD61 op 27-11-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Iemand die een dash cam i.c.m. met hardwire kabel?

Heb op dit moment mijn dash cam aangesloten via een USB aansluiting.
Maar wil graag via hardwire kabel maar weet niet zeker hoe ik het moet aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

bruneelm schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:48:
[...]

dat doet mijn niro EV enkel als je de bordsnelheid hebt ingesteld op een snelweg
De snelheid komt dan immers ook in het groen te staan (HUD)
vanaf dat je 1km verschil instelt dan neemt hij de bordsnelehdi niet meer automatisch over
Het systeem pakt blijkbaar de snelheidsdata uit de GPS database (en dus niet bord herkenning). En je hoeft niet eens op de navigatie te rijden.

Dat heet dus Navigation based Smart Cruise Control.

Ik zet mijn snelheid ook net onder of boven de limiet in... dan grijpt ie niet in. Vorige keer greep het systeem gevaarlijk in bij een bocht die je begint met 100 km/u maar in het midden teruggaat naar 70 km/u (bocht van A10 uit de Coentunnel naar A8) terwijl niemand daar richting 70 zakt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Source90 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:17:
Het regent weer probleempjes zo te lezen.

Hier ook één;
Na de update (melding; succesvol) werkt kaarten/navigatie niet meer.

Op zowel het dashboard als het scherm blijft hij "voorbereiden". Laatst een rit van anderhalf uur, blijft "voorbereiden".
Inmiddels al enkele keren opnieuw gestart / motor uit, geen resultaat. Ook niet na een reset van het infotainment systeem.

Meer mensen hier last van? Of nog beter; de oplossing?
Ik kan de update niet nogmaals eroverheen zetten, hij geeft aan up2date te zijn. Ritje naar de dealer bespaar ik mijzelf liever als het kan.

[Afbeelding]
Update via OTA of USB stick? Als het via een USB stick is gebeurd dan deze erin laten zitten terwijl je de auto aanzet en pas eruit halen na een tijdje als de auto uitgezet wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassie
WillemD61 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:34:
[...]

Voor zover ik weet kan je voor cruise control die settings helemaal niet aanpassen. Ik zie het niet in de handleiding. Je kan alleen instellen welke afstand aangehouden moet worden en die setting wordt al bewaard als je opnieuw start.
Dat kan wel, zie handleiding:

Instellingen → bestuurdershulp → rij- comfort → Smart Cruise Control op het instrumentpaneel of Instellingen → Voertuig → bestuurdershulp → rij- comfort → Smart Cruise Control op het infotainmentsysteem om de afstand, versnelling en de reactiesnelheid in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbhxNxnBWwtyG7CzlOxh1yLhjd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gOspdDi4s0stU6wNMzVcU9Zn.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Kassie op 27-11-2023 17:36 ]

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
Kassie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:22:
Kia Connect App geeft sinds gisteren bij updaten status melding:

Netwerkfout.Probeer het later opnieuw. Neem contact op met uw servicecentrum als de foutmelding blijft bestaan. [515]

Maar...het gekke is: hij update wel degelijk.

Kan ik hier wat aan doen, ik vind de melding irritant. Ik probeerde al een reset (knopje dashboard) maar dat had geen effect.
Kreeg reactie van App support: of ik al de reset had uitgevoerd. Ja, al -tig keer. Maar geen effect, ik blijf dezelfde foutmelding krijgen en kan ook geen remote opdrachten geven.

Iemand ervaring hiermee en heeft iemand de ultieme oplossing..?

Kia Niro EV '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
Kassie schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:35:
[...]

Dat kan wel, zie handleiding:

Instellingen → bestuurdershulp → rij- comfort → Smart Cruise Control op het instrumentpaneel of Instellingen → Voertuig → bestuurdershulp → rij- comfort → Smart Cruise Control op het infotainmentsysteem om de afstand, versnelling en de reactiesnelheid in te stellen.
Top, weer wat geleerd (en ook geleerd niet de handleiding te lezen op een telefoon ;-) ). En ik neem aan dat die settings gewoon ongewijzigd blijven bij herstarten?
Misschien niet als je "based on driving style" kiest? Dat is een zelflerende modus als ik het goed begrijp.

[ Voor 4% gewijzigd door WillemD61 op 27-11-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
WillemD61 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:13:
[...]

Top, weer wat geleerd (en ook geleerd niet de handleiding te lezen op een telefoon ;-) ). En ik neem aan dat die settings gewoon ongewijzigd blijven bij herstarten?
Misschien niet als je "based on driving style" kiest? Dat is een zelflerende modus als ik het goed begrijp.
Settings blijven na herstart staan.
Ik heb based on driving style niet geprobeerd.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassie
Kassie schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:40:
[...]

Kreeg reactie van App support: of ik al de reset had uitgevoerd. Ja, al -tig keer. Maar geen effect, ik blijf dezelfde foutmelding krijgen en kan ook geen remote opdrachten geven.

Iemand ervaring hiermee en heeft iemand de ultieme oplossing..?
Kreeg weer reactie van App Support: of ik in de app services -beveiliging uit- en weer in wilde schakelen. En zowaar..het lijkt allemaal weer te werken. :)

Toch goede ondersteuning van Kia App Support. Ook eerdere ervaring was positief.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
ChiMan schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:23:
Iemand die een dash cam i.c.m. met hardwire kabel?

Heb op dit moment mijn dash cam aangesloten via een USB aansluiting.
Maar wil graag via hardwire kabel maar weet niet zeker hoe ik het moet aansluiten.
Ik heb mijn Mio dashcam aan de 12V connector aangesloten. Is dat wat je bedoeld?

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Henk1023 schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:21:
[...]

Ik heb mijn Mio dashcam aan de 12V connector aangesloten. Is dat wat je bedoeld?
Blijft daar dan stroom op staan, ook als de auto uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
Al een hele poos dat na een rit de melding komt om de bluetooth opnieuw in te stellen.
Ook al wordt de aanbeveling opgevolgd noch de spraakassistent van de kia noch deze van google is noch actief, resp met de melding 'wordt niet ondersteund' en 'spraakassistentie niet nu'

Iemand een idee van de oorzaak of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 23:24
Freak187 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:02:
De regensensor vind ik wel minpunt. Bij mijn vorige auto (Hyundai i30) reageerden de ruitenwissers na de eerste druppel. Maar bij de Niro moet ik em op stand 5 zetten om een beetje leven te krijgen. Op de standen daaronder regent m’n ruit dicht en geen actie.
Dat probleem heb ik niet. Bij mij is stand 1 of 2 voldoende. Ik zou het even laten checken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
Guido1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:03:
Ik heb af en toe, als het vrij druk is op de snelweg en de cruisecontrol staat aan, dan gaat de cruisecontrol er ineens vanzelf af en dan staat er de tekst 'rij voorzichtig'. Aangezien ik altijd op i-padel rij, is dit nou niet bepaald veilig. De auto achter mij moet dan ook ineens hard in de ankers. Zijn er meer die dit wel eens hebben en weet iemand wat dit veroorzaakt?
Heb je HDA aan staan? Dan gaat de auto ook ‘van het gas af’ bij gevaarlijke situaties, zoals wegversmallingen en scherpe bochten. Ik heb dat in de bergen in Spanje al vaak meegemaakt. Ook als die bocht volgens mij niet zo scherp was 😎

De auto gaat daarna overigens vanzelf ook weer harder rijden na het gevaarlijke punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
Markicks schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
Waarom leg je de laadkabel niet in de frunk dan? Dat is toch het meest praktisch gezien de locatie van de laadpoort?
Inderdaad. En nou nog de frunk openen met je sleutel ipv de grendel in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
donald_dick schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:32:
[...]

Blijft daar dan stroom op staan, ook als de auto uit staat?
Nee dat niet. Zou ook niet handig zijn ivm de 12v accu.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
WillemD61 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:34:
[...]

Staat je daylight saving time uit?
App,more, user settings, userprofile, vehicle settings, datetime settings
Ja die staat uit, maar ik ben er achter wat het probleem is. Mijn vrouw rijdt met een eigen profiel in de auto (zonder kia account) en blijkbaar is zomertijd een instelling per profiel... En zij had het nog aan staan. Als zij als laatste had gereden kreeg ik dus dit vreemde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Henk1023 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:16:
[...]

Nee dat niet. Zou ook niet handig zijn ivm de 12v accu.
USB kabel direct po de 12v accu aangesloten of via de sigarettenaansteker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido1985
ChiMan schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb laatst een dashcam in mijn moeders auto ingebouwd (Corolla hybrid) met twee stuks 'add-a-fuse'. Je moet dan even kijken welke zekering permanent 12v heeft en welke met contact geschakeld is. De massa moet je ergens aan het staal schroeven.
De kabel kon ik achter de stijlbekleding en achter de airbag langshalen. Waarschijnlijk kan dit bij de Niro ev ook wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-05 21:25
Na de laatste update van begin deze maand, "mis" ik wat piepjes/plings/geluidjes. O.a. bij het aanzetten van de ACC. Ervaren anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
Guido1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:03:
Ik heb dat op 1 punt van een veel gereden route, nl de linkerrijstrook als ik bijna (300m ervoor) de gaasperdamtunnel inrij vanaf het oosten, de ACC schakelt dan uit en "rij voorzichtig" in beeld en altijd op exact dezelfde plaats zonder dat de hoeveelheid verkeer hier invloed op heeft. Lijkt op een "oude" verkeerswaarschuwing in RDS oid..... |:(

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
MarcelGo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb dat op 1 punt van een veel gereden route, nl de linkerrijstrook als ik bijna (300m ervoor) de gaasperdamtunnel inrij vanaf het oosten, de ACC schakelt dan uit en "rij voorzichtig" in beeld en altijd op exact dezelfde plaats zonder dat de hoeveelheid verkeer hier invloed op heeft. Lijkt op een "oude" verkeerswaarschuwing in RDS oid..... |:(
Op hetzelfde punt en dezelfde tijd? Misschien stand van de zon waardoor camera geen goed beeld geeft en cruise control niet meer werkt. Of de radar in de war bij een bepaalde hoek en reflectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
WillemD61 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:35:
[...]

Op hetzelfde punt en dezelfde tijd? Misschien stand van de zon waardoor camera geen goed beeld geeft en cruise control niet meer werkt. Of de radar in de war bij een bepaalde hoek en reflectie?
Is al ruim een half jaar zo, rij er gemiddeld 2 keer per week en op totaal verschillende tijden, lijkt echt geografisch gerelateerd...alleen de 2 linker rijstroken. Werkzaamheden daar zijn al een jaartje of 2 klaar :?

De weg loopt daar iets op en in een flauwe bocht naar rechts maar ik zie daar geen oorzaak in....

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 01-12-2023 18:42 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
MarcelGo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:40:
[...]

Is al ruim een half jaar zo, rij er gemiddeld 2 keer per week en op totaal verschillende tijden, lijkt echt geografisch gerelateerd...alleen de 2 linker rijstroken. Werkzaamheden daar zijn al een jaartje of 2 klaar :?

De weg loopt daar iets op en in een flauwe bocht naar rechts maar ik zie daar geen oorzaak in....
Zou inderdaad kunnen. Verkeerde GPS info, anders dan de echte weg, wordt in de handleiding wel genoemd als mogelijke oorzaak van niet goed werken van Navigation based Smart Cruise control.

Er staat overigens ook specifiek dat de waarschuwing "drive carefully" gegeven wordt als de auto niet voldoende vertraagd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yC6D9quMxpPaBeiDBrDFVXgky4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HajTSUTXuQKMi958EtyyHNzh.jpg?f=fotoalbum_large
Blijkbaar genereert de elektronica ook als de auto uit staat nog voldoende warmte om de ruit een beetje te ontdooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
ChiMan schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:44:
[...]

Sigarettenaansteker

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse Vliegen
Soms staat lane keeping aan als ik de cruise control inschakel, maar vaak ook niet. Waarom is mij niet duidelijk.

Ik zou het liever altijd ingeschakeld willen hebben, Weet iemand of je dit kunt instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
Zou dit te maken kunnen hebben met of je op de snelweg rijdt als je het aan zet? Ik meen dat als je cc aan zet op de snelweg dat LFA (dat stuurtje) ook automatisch aan gaat omdat dat een vereiste is om HDA te doen. Heb nog geen optie gevonden om het standaard aan te zetten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido1985
MrRobin schreef op zondag 3 december 2023 @ 07:32:
Zou dit te maken kunnen hebben met of je op de snelweg rijdt als je het aan zet? Ik meen dat als je cc aan zet op de snelweg dat LFA (dat stuurtje) ook automatisch aan gaat omdat dat een vereiste is om HDA te doen. Heb nog geen optie gevonden om het standaard aan te zetten helaas.
Als ik de auto start druk ik eerst de veiligheidswaarschuwing weg, dan de linker flipper naar i-pedal en dan druk ik op het stuurtje. Vast riedeltje van handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
Sietse Vliegen schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:20:
Soms staat lane keeping aan als ik de cruise control inschakel, maar vaak ook niet. Waarom is mij niet duidelijk.

Ik zou het liever altijd ingeschakeld willen hebben, Weet iemand of je dit kunt instellen?
Aan/uit schakelen door op de knop op het stuur te drukken, met symbool stuur tussen twee lijnen. Symbool op dashboard wordt grijs. Dan wachten totdat of de auto voor je en/of de wegmarkering herkend wordt, dan licht symbool op dashboard groen op en is die echt actief. blz 6-114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Over Navigation based cruise control (of smart cruise control). Dat systeem houd ook afstand ten opzichte van je voorligger. Maar mag je er vanuit gaan dat het systeem ook een noodstop kan maken? Of wat mag je verwachten? Wellicht een bepaalde wettelijke certificering ofzo?

Ik heb de Dynamic Line, weet iemand of die ook forward collision avoidance assist heeft? Als je handmatig rijd, dan detecteert mijn auto wel een potentiële botsing en dan begint het stuur te trillen en er verschijnt een waarschuwing… maar geen idee of de auto ook ingrijpt, want tot nu toe grijp ik eerder in.

[ Voor 3% gewijzigd door Freak187 op 03-12-2023 14:41 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
Freak187 schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:41:
Ik heb de Dynamic Line, weet iemand of die ook forward collision avoidance assist heeft? Als je handmatig rijd, dan detecteert mijn auto wel een potentiële botsing en dan begint het stuur te trillen en er verschijnt een waarschuwing… maar geen idee of de auto ook ingrijpt, want tot nu toe grijp ik eerder in.
Zie prijslijst
Autonome noodremassistentie inclusief
voetganger- en fietserdetectie en
tegemoetkomend verkeer op kruispunten
(FCA 1.5)

De executive line heeft FCA2 die ook rekening houdt met kruisend verkeer.

Hier uit het EURO NCAP rapport:
The autonomous emergency braking (AEB) system of the Niro can respond to
vulnerable road users, as well as to other vehicles. The system performed adequately in tests of its response to pedestrians and wellwhen tested using targets representing cyclists, with collisions avoided or mitigated in most scenarios.

https://cdn.euroncap.com/...ro-kia-niro-datasheet.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door WillemD61 op 03-12-2023 15:36 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste