Hij deed een GOAT spin?ParaDroid2 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:02:
Hoe staat Latifi opeens 20s achter op Alonso?
Brazil raketmotor.Drials schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:02:
Mercedes heeft veel snelheid gevonden
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Komt door de mediumsParaDroid2 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:02:
Hoe staat Latifi opeens 20s achter op Alonso?
Op de board radio niks over een PER voorbij laten. Er worden geen cadeautjes gegeven.
"When you grow up your heart dies"
Moet haast wel, 20s is wel een enorm verschil.
Denken ze bij Sky nu echt dat hamilton nog kan inhalen?
Vaak bu'j te bang!
Hey eerste Mercedes racewin?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
PER staat op rood én VER op geel, rijdt met schade aan z'n voorvleugel (én bodemplaat?)....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vraag me dan af of dit andersom ook zo was gegaan eigenlijksjaool schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:03:
Op de board radio niks over een PER voorbij laten. Er worden geen cadeautjes gegeven.
Nope.
Kost Verstappen toch ook een plek op de grid?sjaool schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:03:
Rondetijden voor ronde 24
1 | RUS | 1:15.598 |
2 | SAI | 1:15.561 |
3 | HAM | 1:15.176 |
4 | VER | 1:16.535 |
5 | PER | 1:16.135 |
6 | LEC | 1:15.743 |
*knip*-tom-562 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:03:
Denken ze bij Sky nu echt dat hamilton nog kan inhalen?
Laat dat gezeur nu eens aub.
[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 12-11-2022 21:07 ]
Wordt na de race op zondag bekend gemaakt.Drials schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:04:
Welke straf kan Hamilton nog krijgen? Ivm de start?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Alles tussen "foei" en diskwalificatieDrials schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:04:
De race wordt op zondag verreden. Dit telt als race winst. Die is "maar" en sprintrace voor kwalificatie op zondag.
Morgen kunnen de Mercs het achterbandje tikken bij elkaar uitproberen.
Ja dus. Verstappen heeft die punten nergens voor nodig. Perez wel. Ik vind dat Max deze races wel wat terug mag geven.NotSoSteady schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:04:
[...]
Kost Verstappen toch ook een plek op de grid?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Enige fijne aan die sprintkwalificaties, na 30 min kan de stream weer uit. Zo heb je nog wat aan je avond
Ja dat heb ik gemist, wat was daar aan de hand?Drials schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:04:
Nounou Russell, rustaaagh.
Het is dat Max niet op rood stond anders rollde je wel anders.
Het is dat Max niet op rood stond anders rollde je wel anders.
Dit was dus misschien strategie! GP tegen Max: Je hebt het voordeel dat je morgen twee setjes verse softs hebt. Max: Ja, de mediums werkten niet.
Max: somehow the medium didn't work.
Verwijderd
Dat zou de domper van vandaag meer dan goedmakenSpotmatic schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:05:
Verwijderd
Als Max deze gewonnen had, was het morgen misschien wel appeltje eitje geweest...
Nu wordt het in ieder geval interessant
Nu wordt het in ieder geval interessant

Verstappen in een sandwich tussen Russell en Hamilton. Singapore flashbacks...Spotmatic schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:05:

Eindelijk enthousiasme bij Mercedes. Dat waren ze vorig seizoen al verleerd.
Wel aardig dat Max zich heeft opgeofferd om de mediums nog even te testen
Snap de keuze voor de mediums niet echt. Toen enkel Latifi er ook op stond was ik der al bang voor
Snap de keuze voor de mediums niet echt. Toen enkel Latifi er ook op stond was ik der al bang voor
Het is weer duidelijk wat de positie van Checo is in het team. Werkelijk niets anders dan teamvulling. Meer dan terecht dat hij er langs wou.
Maar goed, als je ook al niet op de foto staat met constucteurstitelvlag, dan moet je ook niet verwachten dat het team dit voor je doet.
Maar goed, als je ook al niet op de foto staat met constucteurstitelvlag, dan moet je ook niet verwachten dat het team dit voor je doet.
FIA komt gelijk de voorvleugel van Verstappen bekijken, te zien op de onboard.
Latifi master plan?Waah schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:
Wel aardig dat Max zich heeft opgeofferd om de mediums nog even te testen![]()
Barcelona 2016 .... Allebei de MERC's er vanafStefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:
[...]
Verstappen in een sandwich tussen Russell en Hamilton. Singapore flashbacks...![]()
Mja die heeft ie ook nodig morgen gok ik zomaar. Of zouden ze voor soft/hard gaan?StefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:05:
Dit was dus misschien strategie! GP tegen Max: Je hebt het voordeel dat je morgen twee setjes verse softs hebt. Max: Ja, de mediums werkten niet.
De tweede rijder gaat altijd ondergeschikt zijn aan Max. Hoe graag ze ook zeggen van niet, maar dit is bij alle teams zoErazzzer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:
Het is weer duidelijk wat de positie van Checo is in het team. Werkelijk niets anders dan teamvulling. Meer dan terecht dat hij er langs wou.
Ik verwacht dat HAM er morgen zo voorbij is aan Russel, en dat die moet oppassen dat Max niet meteen meeklapt....
Beetje zoals vorige race
Beetje zoals vorige race
Dus al het carbon fibre wat de lucht invloog vonden ze niet interessant, maar nu een auto stilstaat gaan ze het bekijken? Damn. Ze weten echt niet wat ze willen mbt veiligheid.StefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:
FIA komt gelijk de voorvleugel van Verstappen bekijken, te zien op de onboard.
Leuk voor Mercedes dat ze eindelijk een succes hebben dit seizoen, we gaan zien of dat morgen in de race stand kan houden.
Zou wel mooi zijn als Max morgen twee sets roos heeft.
Ik gun het Mercedes gewoon niet om te winnen, heb echt dit seizoen een afkeer ontwikkeld tegen Russell. laat dat nu gewoon
Ik gun het Mercedes gewoon niet om te winnen, heb echt dit seizoen een afkeer ontwikkeld tegen Russell. laat dat nu gewoon
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 21:32 ]
Ja moet toch zeggen dat Mercedes het goed doet nu. Vorige race ook al. Ik denk dat die er volgend jaar echt weer bij staan vooraan.dr.lowtune schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:09:
Leuk voor Mercedes dat ze eindelijk een succes hebben dit seizoen, we gaan zien of dat morgen in de race stand kan houden.
Maar PER was niet voldoende in de buurt, als de sprint nog 1-2 rondes langer had geduurd was PER er bij gekomen en had een wissel logisch geweest, maar nu was het gat nog te groot.dglavimans schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
[...]
De tweede rijder gaat altijd ondergeschikt zijn aan Max. Hoe graag ze ook zeggen van niet, maar dit is bij alle teams zo
Nee, ze waren alleen wat aan het voelen hoe stevig het nog was meer niet. Het ging nogal nonchalant naar elkaar toe.siggy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
[...]
Dus al het carbon fibre wat de lucht invloog vonden ze niet interessant, maar nu een auto stilstaat gaan ze het bekijken? Damn. Ze weten echt niet wat ze willen mbt veiligheid.
En dergelijke bewoordingen zijn nergens voor nodig.dglavimans schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
[...]
De tweede rijder gaat altijd ondergeschikt zijn aan Max. Hoe graag ze ook zeggen van niet, maar dit is bij alle teams zo
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 21:29 ]
Mag Max overigens nu kiezen op welke band hij start morgen?
Echt een geen sympathiek team Mercedes, altijd maar klagen. En nadat ze de regels hebben laten aanpassen voor hun probleem met porpoising hebben ze opeens weer een auto die het weer een beetje doet.
Dat mogen ze sowieso allemaal.De_Bastaard schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
Ik weet niet waar jij die aanname vandaan haalt, maar niet vanuit mijn berichtje.siggy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
[...]
Dus al het carbon fibre wat de lucht invloog vonden ze niet interessant, maar nu een auto stilstaat gaan ze het bekijken? Damn. Ze weten echt niet wat ze willen mbt veiligheid.

Verwijderd
Ik zie liever geen Mercedes winnen, maar laat dan Russell maar winnen dan barst de bom binnen het team.Waah schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
Ik verwacht dat HAM er morgen zo voorbij is aan Russel, en dat die moet oppassen dat Max niet meteen meeklapt....
Beetje zoals vorige race
Maar goed dat is wishful thinking voor Mercedes, morgen de echte race en comeback van Max en hopelijk ook Ferrari (wat zij die toch aan het doen).
Dat mogen ze allemaal.De_Bastaard schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
PSN: xMaurice93
ben het even kwijt, heb je met een sprintrace weekend op zondag ook een banderegelement van 2 verschillende compounts?
Cogitationis poenam nemo patitur
Hij stond op rood toch? Als hij er langs wil moet hij meer gas geven.Erazzzer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Moet dit nu altijd zo negatief? Perez is nu eenmaal niet zo snel als Verstappen. De F1 is geen liefdadigheidsinstelling. Als je er voorbij wil moet je er toch wel vlak achter zitten en niet op iets van 1.5-2s.
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 21:30 ]
Zover ik weet wel ja. Voor Max softs hards softs?Bullet NL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:11:
ben het even kwijt, heb je met een sprintrace weekend op zondag ook een banderegelement van 2 verschillende compounts?
Ja dat heb je, tenzij natte race, altijd.Bullet NL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:11:
Yep.Bullet NL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:11:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Gewone race dus yipsBullet NL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:11:
Gamertag: timmie271
Daar staat hij toch gewoon op? Niet in het midden maar hij zit er gewoon bij, naast Adrian Newey.Erazzzer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:07:

Ik heb het idee dat Hamilton zo blij is omdat hij ook wel weet / verwacht dat het morgen niet lang duurt voordat hij voorbij is aan Russell
Ik denk het ook, ik hoop het eigenlijk niet.TinusXIII schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
[...]
Ja moet toch zeggen dat Mercedes het goed doet nu. Vorige race ook al. Ik denk dat die er volgend jaar echt weer bij staan vooraan.
Niets tegen HAM of RUS, maar wel tegen de houding die men bijnMwrc blijkbaar heeft. Dat gezeur hoeft gewoon niet. Geen reclame voor de sport. Ga lekker racen en laat de politiek over track limits aan je team over...
Verwijderd
Ja race is niet anders dan normaal.Bullet NL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:11:
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2022 21:12 ]
Mercedes heeft met nog 2 weekenden te gaan weer voor motorstandje 110% gekozen. Toch niets te verliezen.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Maar goed niemand heeft het erover dat Verstappen een verkeerde keuze heeft gemaakt met de banden, geen balans had zo te zien en snelheid te kort kwam?
Het is niet alleen Mercedes wat snelheid heeft gewonnen, er is ook Red Bull wat het niet goed doet.
Het is niet alleen Mercedes wat snelheid heeft gewonnen, er is ook Red Bull wat het niet goed doet.
Heb liever een wat eerdere race, nu zitten we weer een paar uur te wachten om te horen dat ze niks aan HAM, RIC etc gaan doen.
Start infringement zou tot DSQ moeten leiden, of iig een flinke gridstraf.
Start infringement zou tot DSQ moeten leiden, of iig een flinke gridstraf.
Zucht nee. Elke race als er een voorvleugel sneuvelt, of carbon fibre op de baan ligt, doen ze er weinig tot niks aan, behalve als het grote stukken zijn. Terwjil gebroken carbon fibre gewoon een lekke band kan veroorzaken met alle gevolgen van dien. Dat is geen aanname, dat is nagenoeg elke race het geval. Een observatie heet dat.StefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:11:
[...]
Ik weet niet waar jij die aanname vandaan haalt, maar niet vanuit mijn berichtje.
Nee.dr.lowtune schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:09:
Enige reden dat Max verloor was dat hij op de verkeerde band stond. Als practisch de enige. Ze gingen er teveel van uit dat de zachte band 10 rondjes van het einde al zou ontploffen. Gebeurde niet. En daardoor was hij ingehaald en had hij schade.
Je zag hoe lang het duurde met DRS voordat hij uberhaupt ingehaald was. Stel dat beide auto's op dezelfde band zaten, dan was hij niet eens in de buurt gekomen.
blup
Dat verklaart niet waarom ze in de bochtige stukken sneller zijnpjlgt schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
Mercedes heeft met nog 2 weekenden te gaan weer voor motorstandje 110% gekozen. Toch niets te verliezen.
Verwijderd
En dit is ook nergens voor nodig.De_Bastaard schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
Zou wel mooi zijn als Max morgen twee sets roos heeft.
Ik gun het Mercedes gewoon niet om te winnen, heb echt dit seizoen een afkeer ontwikkeld tegen Russell. Wat een kwal
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 21:33 ]
Dat mag dit jaar niet meer, alle motoren van dezelfde leverancier moeten dezelfde stand hebbenpjlgt schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
Ik zou het doen!
ach jah, races waar Max van verder weg moet komen zijn leuke races....
Cogitationis poenam nemo patitur
Max zei zelf al dat de mediums niet werkten. Geen front end en geen rear end. Morgen twee setjes nieuwe softs en knallen.tweakduke schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
Maar goed niemand heeft het erover dat Verstappen een verkeerde keuze heeft gemaakt met de banden, geen balans had zo te zien en snelheid te kort kwam?
Verwijderd
Niemand heeft het over dat verstappen debri had geraakt van alonso en snelheid tekort kwam door schade aan de vloer bedoel je? Geloof niet dat de banden het grootste probleem waretweakduke schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
Hamilton bingokaarten gereed?
Wat een geweldig publiek in 3... 2... 1...
Eens, maar als ze een race pakken winnen ze zoveel aan moraal en pr dus eigenlijk hebben zo ook weer wel wat te verliezen. En zeker met een uitgangspunt als dit voor de race van morgen.pjlgt schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 12-11-2022 21:14 ]
Alle Mercedes motoren dus even naar 110% gezetrammes schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:
[...]
Dat mag dit jaar niet meer, alle motoren van dezelfde leverancier moeten dezelfde stand hebben

knip zonder welke Max geen wereldkampioen was geworden. Vraag me af wat je dan van een Latifi vind..
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-11-2022 21:31 ]
blup
Je kan de bingokaart ook wel voor het forum gebruiken..StefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:
Dat eeuwige gejank over Hamilton altijd
De topsnelheid was er gewoon niet. Toen Sainz vlak achter hem zat, zonder drs kwam Sainz geen meter dichterbij en Max geen meter ervan weg. En dat toch dat RB normaal een goede 3-4 tiende zou winnen. Zouden ze zoveel meer vleugel hebben? En dan met een medium nog geen functionerende band?tweakduke schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
Geen idee waarom ze die keus maakten. Doet er eigenlijk ook niet toe, ze hebben nu wel meer informatie dan de rest van het veld. Als er geen schade aan de vloer is, komt dat morgen wel goed.
Eerst Sainz, hèStefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ja dat kon ook zeker nog meespelenVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:
[...]
Niemand heeft het over dat verstappen debri had geraakt van alonso en snelheid tekort kwam door schade aan de vloer bedoel je? Geloof niet dat de banden het grootste probleem ware
Maar de softs waren in ieder geval nog niet op aan het einde van de sprintrace, dus dat momentum kwam niet dat de mediums sneller worden.
Wat was die starting procedure infringement nu precies?
Russell is tenminste wel eerlijk, met Max op softs was het goed mogelijk dat het er héél anders uit had gezien en tevens verwacht hij morgen dat Max een probleem gaat worden voor hem.
Update:
Niet letterlijk zijn woorden, maar wel mijn interpretatie
Update:
Niet letterlijk zijn woorden, maar wel mijn interpretatie
[ Voor 18% gewijzigd door zerocool82 op 12-11-2022 21:16 ]
Hij is ereburger gemaakt, als die het niet doet zou wel erg disrespectvol zijnStefanVerkerk schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:13:
Quote even gefixed.FabianGTI schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:14:
[...]
Je kan de bingokaart ook wel voor het forum gebruiken..
Dat eeuwige gejank over Hamilton alle coureurs altijd.
Heeft iemand t fragment van Lewis bij de start?
Iedereen mag nu altijd vrij kiezen.De_Bastaard schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
(Behalve bij regen etc)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is nog onbekend maar geen "valse start" iig, iets voorbij de streep waarschijnlijk omdat de grid nogal een kuil is.Spotmatic schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:15:
Homeland schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
[...]
Daar staat hij toch gewoon op? Niet in het midden maar hij zit er gewoon bij, naast Adrian Newey. [Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vr6W1TGPyrIXmZ7NTQGJO2VL.jpg?f=user_large)
Deze, waar Checo letterlijk 10 meter verderop in Parc ferme stond.
Alleen om nou de woorden 'coming through the pack' te gebruiken is wel weer heel enthousiast.zerocool82 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:15:
Russell is tenminste wel eerlijk, met Max op softs was het goed mogelijk dat het er héél anders uit had gezien en tevens verwacht hij morgen dat Max op softs een probleem gaat worden voor hem.
Niet zo vreemd dat Hamilton het een fijn publiek vind, hij is een held in Brazilie, bijna op gelijke hoogte met Senna ondertussen, waanzinnig populair.
Iets met plek in startpositie.Spotmatic schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:15:
Maar ze gaan er nog over nadenken of er straf komt.
Hamilton straf waar?Drials schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:17:
Verstappen morgen gewoon van P2 i.v.m. de straf van Sainz en Hamilton!
En ereburger sinds deze week.Homeland schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:17:
Niet zo vreemd dat Hamilton het een fijn publiek vind, hij is een held in Brazilie, bijna op gelijke hoogte met Senna ondertussen, waanzinnig populair.
Dit was letterlijk direct na de race genomen, dat is geen officiele foto, natuurlijk staat Checo daar niet bij, die had daar op dat moment ook niets te zoeken.Erazzzer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:17:
[...]
[Afbeelding]
Deze, waar Checo letterlijk 10 meter verderop in Parc ferme stond.
Zo kan je overal wel iets achter gaan zoeken

Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |