Ik besef dat deze vraag een beetje voelt als 'timen van de markt', maar wil hem toch graag stellen. Vooral omdat het altijd over inleggen gaat, maar in dit geval over verkopen. Ik heb het gevoel dat de NT fondsen een dagje ofzo achter bijvoorbeeld de SP500 aanlopen.
Nu wil ik mijn portfolio verkopen, en vroeg me dus af of ik het niet toch een beetje kon timen. Want stel ik zou vandaag de verkooporder inleggen, dan wordt ie waarschijnlijk uitgevoerd over 3 werkdagen. Wat ik zie is dat de beurs normaal met een half procent per dag beweegt.
Echter, nu het geval. Ik wil verkopen. Na het inleggen van de order (wat ik 2 dagen geleden heb gedaan) zie ik dat gister en vandaag de waarde van de NT fondsen gedaald is t.o.v. het moment van inleggen van de order.
Echter, ik zie dat de AEX vandaag 1,5+ procent in de plus beweegt. Dat is een vrij grote beweging. Het ligt dus in de lijn der verwachting (als dit ook geldt voor de andere grote beurzen, niet naar gekeken) dat we dit morgen of overmorgen terug zien in de NT. Oftewel, beter had ik de order van verkoop gister ingelegd, want dan werden ze verkocht tegen een hogere waarde. Ik verwacht namelijk dat mijn order morgen wordt uitgevoerd, en dan is (op basis van het gevoel dat de NT altijd wat na ijlt) dus nu het 'maximale' eruit gehaald.
Beetje vaag verhaal allicht, en ik snap dat dit heel erg voelt als glazen bol etc., maar ben toch oprecht benieuwd naar jullie mening.
[
Voor 7% gewijzigd door
zunrob op 05-06-2024 16:29
]