Heb bij de Rabo m'n hypotheek en al m'n normale bankzaken (betaalrekeningen, spaarrekeningen).
M'n beleggingen heb ik verspreid over een scala aan potjes, waar ik maandelijks automatisch op inleg:
- M'n hoofdbeleggingspot heb ik bij DeGiro, zit hier grotendeels in ETFs, aangevuld met wat dividendaandelen.
- Een set&forget potje bij BrandNewDay.
- Wat kleine potjes waar ik wat actiever mee speel bij IBKR, Trading212 en TradeRepublic.
Ben van plan om een pensioenbeleggingsrekening te gaan openen voor automatische maandelijkse inleg.
Kijkende naar al m'n potjes zou ik graag wat willen versimpelen en automatiseren (wat bij DeGiro bijvoorbeeld niet kan).
M'n "speel-potjes" (IBKR, T212 en TR) wil ik zo houden.
Het grootste vraagstuk is - is het handig om meer onder te brengen bij de Rabobank en daar automatisch te gaan beleggen in NT-fondsen, of ga ik meer voor set&forget rekeningen bij BND (of Meesman)?
1. Pensioenbeleggen beginnen bij ...?
2. BrandNewDay beleggingspotje --> ...?
3. DeGiro pot eventueel ook naar ...?
Het mooie aan BrandNewDay vind ik de automatische risico-afbouw van beleggingen naar een instelbare einddatum, de zeer flexibele en geen minimum maandelijkse inleg, het feit dat het een bank is (itt Meesman), en de gelikte web+app.
Het mooie van alles bij de Rabo lijkt me weer de overzichtelijkheid van (bijna) alles bij/op een bank/platform/app. Ook gezien dat het lange-termijn investeringen zijn en je nooit weet wat er op lange termijn gaat gebeuren, stel er zou opeens sprake zijn van nabestaanden, dan is het voor hun ook gemakkelijker zijn als alles op een plek staat lijkt me.
EDIT: ik lees net dat bij Rabo toekomstbeleggen (=pensioenbeleggen) ook automatische risicoafbouw is
Tips meer dan welkom...
[
Voor 13% gewijzigd door
catchingfire op 09-02-2024 13:39
]