Ik heb het wel gelezen en het is altijd makkelijk om iemands weerwoord op zo'n manier weg te zetten in plaats van inhoudelijk te bediscussieren. Nogmaals: analyses zijn al zou oud als de beurshandel, en elke keer weer voorspelt men wat en elke keer weer komt het gewoonweg niet uit of in ieder geval substantieel anders dan zo versimpeld voorgesteld. En dan wordt het de volgende keer weer iets anders aangekleed en gesugarcoat en technisch zeer geloofwaardig voorgesteld en dan moeten we het opeens wel aannemen? Denk je niet dat er al 10, 30 of 50 jaar terug berichten te vinden waren dat de aandelenmarkt nooit meer zou worden wat het was? Dat er donkere tijden aan kwamen en men toch echt naar andere investeringen moest kijken?
En ja, het is en blijft een koffiedikstukje, 'wellicht' hier en 'de trend' zus en 'suggereert' zo enz. Daar slaat mijn suggestie van het modverbod op, het slaat als een tang op een varken om uberhaupt hier iets mee te gaan doen cq 'trek je eigen conclusie' cliche's in de context van passief indexbeleggen. Als je als actieve belegger als een zeekapitein de woeste zeeën bedwingt het zeer belangrijk ja, maar als passief belegger ben je een drijvend blaadje of stuk hout of hoe je het wil noemen, je laat je meevoeren ongeacht het nieuws en de analyses en wat niet al. Op de een of andere manier weerhoudt het mensen toch niet om steeds maar met 'ik lees hier dat' stukken te komen. Dan ben je toch nog steeds voor een deel kapitein blijkbaar.
En ja, het is en blijft een koffiedikstukje, 'wellicht' hier en 'de trend' zus en 'suggereert' zo enz. Daar slaat mijn suggestie van het modverbod op, het slaat als een tang op een varken om uberhaupt hier iets mee te gaan doen cq 'trek je eigen conclusie' cliche's in de context van passief indexbeleggen. Als je als actieve belegger als een zeekapitein de woeste zeeën bedwingt het zeer belangrijk ja, maar als passief belegger ben je een drijvend blaadje of stuk hout of hoe je het wil noemen, je laat je meevoeren ongeacht het nieuws en de analyses en wat niet al. Op de een of andere manier weerhoudt het mensen toch niet om steeds maar met 'ik lees hier dat' stukken te komen. Dan ben je toch nog steeds voor een deel kapitein blijkbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door The Third Man op 08-12-2023 11:11 ]