Beschikbaarheid O-aandelenklasse en kennisgeving switch order
Geachte heer xx,
We willen u graag op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen met betrekking tot uw beleggingen bij FitVermogen.
Waarom ontvang ik deze e-mail?
U ontvangt deze e-mail omdat u beleggingen heeft in bepaalde fondsen bij FitVermogen. Vanaf 24 oktober 2025 is er via FitVermogen een nieuwe aandelenklasse beschikbaar gesteld voor sommige van deze fondsen. Deze nieuwe aandelenklasse (de “O” aandelenklasse) was nog niet beschikbaar via FitVermogen toen u in deze Fondsen investeerde.
Voor welke fondsen geldt deze nieuwe “O” aandelenklasse?
Houd er rekening mee dat de “O” aandelenklasse alleen beschikbaar is voor bepaalde fondsen (hierna “de Fondsen” genoemd) op FitVermogen. De “O” aandelenklasse heeft onder andere een lagere managementvergoeding dan de huidige aandelenklassen van deze Fondsen. We hebben een overzicht bijgevoegd van de relevante Fondsen en de prijsverschillen tussen de “O” aandelenklasse en de bestaande aandelenklassen. De huidige (niet-O) aandelenklassen zullen vanaf 21 november 2025 niet langer kunnen worden gekocht via FitVermogen. Raadpleeg voor elk relevant Fonds het meest recente prospectus, supplement (indien van toepassing) en het document met essentiële beleggersinformatie als u meer wilt weten over het fonds of de “O” aandelenklasse. Deze fondsdocumentatie is beschikbaar op
www.fitvermogen.nl.
Waarom is de beschikbaarheid van de “O” aandelenklasse voor mij relevant? / Wat is de termijn?
De beschikbaarheid van de “O” aandelenklasse leidt tot een Switchorder (zoals gedefinieerd in artikel 2.3 van de FitVermogen Overeenkomst en Voorwaarden (“Voorwaarden”)). Dit komt omdat de “O” aandelen niet voor aankoop beschikbaar waren toen u in het verleden in de huidige aandelenklassen van de Fondsen investeerde en omdat ze een lagere managementvergoeding hebben. Op basis hiervan krijgt FitVermogen de opdracht om uw huidige belegging in het (de) betreffende Fonds(en) om te zetten naar de nieuwe “O” aandelenklasse. De Switchorder wordt verstrekt op de datum waarop de nieuwe “O” aandelenklasse voor u beschikbaar komt, te weten 24 oktober 2025.
Er worden geen kosten in rekening gebracht voor de Switchorder. Voor de goede orde, uw investering blijft zien op hetzelfde Fonds, enkel de aandelenklasse zal veranderen.
Er geldt een minimale termijn van één maand voordat de Switchorder wordt uitgevoerd. Tijdens deze termijn kunt u de Switchorder annuleren. Zie “Hoe annuleer ik de Switchorder?” voor meer informatie.
Moet ik iets doen?
U hoeft geen actie te ondernemen als u wilt doorgaan met de Switchorder. Wij zullen uw huidige beleggingen in het (de) Fonds(en) op 1 december 2025 automatisch omwisselen naar de toepasselijke “O” aandelenklasse. Als u de Switchorder wilt annuleren, verwijzen wij u naar de volgende vraag.
Als u een Periodieke order en/of Vermogensallocatie met betrekking tot de Fondsen heeft, raadpleeg dan de bijgevoegde vragen en antwoorden (“Q&A”) voor meer informatie.
Hoe annuleer ik de Switchorder?
Als u de Switchorder wilt annuleren en uw beleggingen in de huidige aandelenklassen wilt behouden, dient u ons dit uiterlijk op 19 november 2025 te laten weten.
Om de Switchorder te annuleren, stuurt u, vanaf uw bij FitVermogen geregistreerde e-mailadres, een e-mail naar info@fitvermogen.nl, met daarin:
(1) uw naam; en
(2) het (de) specifieke FitVermogen-rekeningnummer(s) waarvoor u de Switchorder wilt annuleren.
Belangrijk: Onvolledige annuleringsverzoeken kunnen ertoe leiden dat FitVermogen het annuleringsverzoek niet op tijd kan registreren, met als resultaat dat de Switchorder mogelijk alsnog wordt uitgevoerd.
Zie de bijgevoegde Q&A onder “Wat gebeurt er als ik de Switchorder annuleer/Wat gebeurt er met de bestaande (niet-O) aandelenklassen vanaf 1 december 2025?” voor meer informatie over de gevolgen van het annuleren van een Switchorder.
Wat als ik de Switchorder laat uitvoeren?
U hebt tussen 21 november 2025 en 3 december 2025 geen toegang tot uw FitVermogen account en u kunt geen orders plaatsen (“bevriezingsperiode”), terwijl de Switchorder wordt uitgevoerd. Wij beiden onze excuses aan voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.
Houd er rekening mee dat deze bevriezingsperiode niet van toepassing is op uw FitVermogen-account als u tijdig een annuleringsverzoek hebt ingediend. Zie “Hoe annuleer ik de Switchorder?” hierboven voor meer informatie.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de bijgevoegde Q&A en het nieuwsartikel op de website van FitVermogen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Team FitVermogen