Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:43
peligro2k schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:46:
Iemand recent de keuze gemaakt tussen NT's via de ABN/Rabo, WEBN via IBKR of Fitvermogen?
Qua spreiding komt die laatste natuurlijk slechter uit de bus. Qua historie is er weinig bekend over WEBN. De huisbank heeft de hoogste kosten, maar wellicht net iets meer zekerheid (grote partij in NL).
Ik ben begonnen bij DeGiro met VWRL, daarna de NT fondsen bij ABN Amro om kosten te besparen en gemak. Nu zit ik bij IBKR.

Geen spijt van :)

Een bijkomend voordeel van IBKR is dat je je huisbank kan opzeggen en voor een gratis rekening kan gaan zoals Revolut. Scheelt weer 50 euro per jaar.

ABN Amro BasisPakket Betalen
2024 39 euro per jaar
2025 44,4 euro per jaar
2026 51,60 euro per jaar

[ Voor 17% gewijzigd door NMMNG op 10-10-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00
CASNS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:26:
[...]

Ik ben hier ooit ingedoken, je hebt waarschijnlijk de guides van Dutchfire users op Reddit al gevonden? Zo niet, is dat een google search waard. Zelf even te lui om ze weer op te duikelen, maar google vindt ze volgens mij wel. Mr. FOB heeft er ook iets over geschreven.

Vanuit mijn geheugen over toen ik hier nog mee bezig was:
-Je kon iets van een pairtrade doen in de IBKR tradersoftware, dan liep je niet tegen extra transactiekosten aan bij directe verkoop van het teveel aangekochte aandelen. Dat lukt volgens mij alleen als je de aandelen al hebt (dus de 1e keer niet) óf als je margin genoeg is om het op marge uit te voeren. Ik heb die software nooit comfortabel onder de knie gekregen en liep te rotzooien op de website zelf, daar kan dit niet dacht ik (zelf met de optieroute gestopt o.a. hierom en te lui).
-Misschien belangrijker: misschien is, als je een beleggings-BV hebt óf iets daarover kan laten opnemen in de statuten, het wel mogelijk de professional status bij IBKR/SAXO/elders te verkrijgen. Dan heb je het gedoe niet. Zelf 0,0 ervaring mee, maar ik heb die optie weleens besproken zien worden op reddit en/of hier.

Succes!
Het aankopen is niet het probleem, dat doe ik al jaren prive. Was benieuwd hoe lang het duurt voordat je VT hebt terugverdiend, in vergelijking met de alternatieven. Als je de aankoop één maand moet uitstellen om te sparen zodat je 100 stuks via optie kan kopen, dan heb je dat na ~3 jaar terugverdiend, afhankelijk van het rendement.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17

sanook

_/-\o_

NMMNG schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:02:
[...]
Een bijkomend voordeel van IBKR is dat je je huisbank kan opzeggen en voor een gratis rekening kan gaan zoals Revolut. Scheelt weer 50 euro per jaar.
En hoe bespaar je dan op je fysieke credit card (dus géén debit)? (Ik wil nog wel eens een auto huren in het buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:43
sanook schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:02:
[...]

En hoe bespaar je dan op je fysieke credit card (dus géén debit)? (Ik wil nog wel eens een auto huren in het buitenland)
Je kunt gewoon een fysieke creditcard aanvragen bij Revolut. Maar laten we niet off-topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:06

de Peer

under peer review

NMMNG schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:08:
[...]

Je kunt gewoon een fysieke creditcard aanvragen bij Revolut. Maar laten we niet off-topic gaan.
Nee, dat bieden ze nog niet aan. Alleen debit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18

Qwerty-273

Meukposter

sanook schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:02:
Ver off-topic, maar afhankelijk van de verhuurder, het gekozen model, genomen verzekering, etc. etc. accepteren ze ook gewoon een Visa / MasterCard debit. Je zal dan wel de borg op je rekening moeten hebben die vervolgens wordt afgeschreven (en bij inlevering binnen enkele dagen terugkomt). Ja het is niet de reservering met een creditcard, maar je kan nog steeds in veel gevallen een auto huren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals! Ook is slowchat niet de bedoeling.