.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 09:37 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Linkje vergeten idd:
In Luhansk city, pro-Russians continue to try and erase Ukraine from the mind of its residents. Now a local library was subject to searches where they specifically looked for Ukrainian literature. This is old Ukrainian literature from Soviet times.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 17 november 2022
Must, be, destroyed. pic.twitter.com/8U2eA12D15
PSN
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2022 13:38 ]
[removed]
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2022 13:38 ]
Natuurlijk, ook bij een reactie zijn er nog enorm veel opties. Ik vind het vreemd dat een AA raket die gemist heeft/zou hebben, op de grond ontploft. Dat gebeurt normaal niet. Oekraïne zelf, OK die willen begrijpelijke wijze graag zo veel mogelijk Nato steun en voor hen is het een meevaller als Rusland dit gedaan zou hebben, zijn er toch zeer beslist over dat het niet hun raket was.redwing schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:51:
[...]
Als het een gerichte aktie was op die stroomkabel (en dan hebben ze goed mis geschoten....), dan was er wel een reaktie gekomen. Er zijn er hier nogal wat die denken dat elke reaktie gelijk een escalatie is, maar een reaktie kan ook bestaan uit extra AA bij de Poolse grens zetten, een foei naar rusland of iets kleins kapot schieten.
een treffende spreuk
Chornobaivka aerodrome area is full of abandoned Russian equipment. It was here that the entire headquarters of the 20th motorized rifle division was destroyed by a HIMARS missile strike, and the commander was killed. Video by Butusov (captions). pic.twitter.com/X3qkesuKVk
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 17 november 2022
Wel heel erg vaak het woord 'negotiations' dus...In a call with reporters earlier today, the Kremlin’s spokesperson, Dmitry Peskov, said:
First they negotiate, then they refuse to negotiate, then they pass a law that prohibits any kind of negotiations, then they say they want negotiations, but public ones.
He added:
Therefore it is difficult to imagine public negotiations, there is no such thing … One thing is for sure: the Ukrainians do not want any negotiations.
https://www.theguardian.c...us-envoy-says#top-of-blogAsked about millions of people left without electricity after massive Russian strikes on Ukraine earlier this week amid falling temperatures, Peskov said:
The special military operation continues and its continuation does not depend on climatic, weather conditions.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Klopt, maar dat is van hun kant uit ook logisch. Of dat nu wel of niet klopt is het idee alleen al goed voor verdere support voor hun.pro_6or schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:36:
[...]
Natuurlijk, ook bij een reactie zijn er nog enorm veel opties. Ik vind het vreemd dat een AA raket die gemist heeft/zou hebben, op de grond ontploft. Dat gebeurt normaal niet. Oekraïne zelf, OK die willen begrijpelijke wijze graag zo veel mogelijk Nato steun en voor hen is het een meevaller als Rusland dit gedaan zou hebben, zijn er toch zeer beslist over dat het niet hun raket was.
[removed]
Ja vraagt je serieus af hoe het brein van zo'n stuk uitschot werkt.Baserk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:50:
In de Bizzaro world van 't Kremlin, is het vaak zoeken naar het spiegelbeeld van wat er gezegd wordt, om de werkelijke wens te ontdekken.
Kremlin horloge-verzamelaar trekpop/woordvoerder Peskov maakt duidelijk dat er niet valt te onderhandelen.
[...]
Wel heel erg vaak het woord 'negotiations' dus...
Uiteraard wel de vertrouwde obligate 'Fuck everything out-crowd' houding. Dus zeker Oekraïne.
[...]
https://www.theguardian.c...us-envoy-says#top-of-blog
The exhumation of the bodies in Izyum has been completed. Statistics of killed Ukrainians are shocking!
— Roman Kyryliuk 🇺🇦 (@KyryliukRoma) 16 november 2022
Men - 194;
Women - 215;
Military -22;
Children - 5;
11 - unspecified gender;
Many have missing limbs, genitalia, tied hands, broken ribs, and bullet holes.
Op dit moment heeft de NATO niet gelogen. Alleen de koppen bij elkaar gestoken en een duidelijke, en zeer terechte, boodschap uitgesproken. We weten nog niet wat er is gebeurt. Ik heb persoonlijk de indruk dat ze zich niet door Rusland voor het blok willen laten zetten.redwing schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:45:
[...]
Klopt, maar dat is van hun kant uit ook logisch. Of dat nu wel of niet klopt is het idee alleen al goed voor verdere support voor hun.
Punt blijft alleen wel dat de NAVO geen reden heeft om in dit geval de boel te verdraaien (en dan moeten ze dus traject, type raket en eigenaar bewust liegen, oftewel een grote kans dat ze later dan betrapt zouden worden). Als het wel een russische raket was geweest hadden ze dat toch echt prima af kunnen doen als een afzwaaier. Want laten we wel wezen, als ze het idee hadden gehad het geen afzwaaier was geweest maar een bewuste aanval, was er echt wel een reaktie gekomen. Ze weten nl. donders goed dat in dat geval er meer raketten zullen volgen om de grens steeds verder te leggen. En als het een afzwaaier is geweest kun je dat zonder verder veel commentaar verder negeren.
Uiteindelijk is het daarmee het meest logische dat het een Oekrainse afweer-raket was die verkeerd is geland. En waarom ie dan ontploft is, blijft natuurlijk de vraag, maar ik ga er van uit dat de onderzoeken hiervan nog wel doorgaan en er later meer info zal komen.
een treffende spreuk
Waarom verbaasd dit mij niet.Ingelogd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:13:
[Twitter]
Veel vrouwen en van 11 geen geslacht kunnen identificeren, wat een horror.
Daily driver; MB R171 SLK280
Op het moment dat wij ons dát bedachten zatten ze in Rusland al eeuwen onder de knoet, en dat is ook sindsdien niet anders geweest. Er was een kleine window na ineenstorten Sovjet-Unie maar die is weggeglipt, gegrepen door maffia clansmen. Het was voor hen niet echt een kwestie van nooit meer. Maar meer, nog altijd.ManiacsHouse schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:03:
[...]
Ja vraagt je serieus af hoe het brein van zo'n stuk uitschot werkt.![]()
En wij maar denken en het er over eens zijn dat er zoiets als Nazi-Duitsland nooit meer kan en mag gebeuren...
een treffende spreuk
In de oorlog om de geesten is het belangrijk om blijven moeite te doen om de tegenpartij zijn motivering te begrijpen, hoe ver dit ook ook van je eigen denkpatroon ligt.ManiacsHouse schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:03:
[...]
Ja vraagt je serieus af hoe het brein van zo'n stuk uitschot werkt.![]()
En wij maar denken en het er over eens zijn dat er zoiets als Nazi-Duitsland nooit meer kan en mag gebeuren...
Verwijderd
bereid je maar vast voor op de verhalen en getallen uit Kherson.Ingelogd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:13:
[Twitter]
Inderdaad, overal waar de Russen worden verjaagd zien we hetzelfde:Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:16:
bereid je maar vast voor op de verhalen en getallen uit Kherson.
Ukrainian Parliament human rights ombudsman Dmytro Lubinets on Kherson:
— Samuel Ramani (@SamRamani2) 17 november 2022
"I have not seen a scale like this before. The scale is just horrific"
A two-story police station, nicknamed ‘The Hole,’ in Ukraine's southern city of Kherson, was the most notorious of several sites where people were interrogated and tortured during Russia's nine-month occupation https://t.co/qnFhN4OOWr
— Reuters (@Reuters) 16 november 2022
[ Voor 13% gewijzigd door user109731 op 18-11-2022 07:35 ]
En dan moeten wij redelijk doen tegen de Russen met soms wat hardere reacties.Ingelogd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:13:
[Twitter]
Ah, leuk, boekverbrandingen. Maar de andere kant zijn de Nazi's hoor! Of zijn het Satanisten tegenwoordig? Ben benieuwd of ze nog een overtreffende trap gaan bedenken...
Lees de reacties, de ondertiteling geeft niet echt weer wat ze zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:28:
'Ik heb een gehoorapparaat gemaakt in de Soviet-Unie: ik hoor alleen wat nodig is'
![]()
Maar die jongere gast gaat wel even uit z'n plaat.
De sancties zijn toch minder leuk en de kritiek komt door.
Check de non-verbale reacties van de rest.
Weer prachtig geacteerd. Maar ja... 'real subtitles'. En dan ben ik best benieuwd wat er eigenlijk gezegd werd.
[Twitter]
Verwijderd
klopt, had ik iets te laat door.praliwi schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:32:
[...]
Lees de reacties, de ondertiteling geeft niet echt weer wat ze zeggen.
Iets naar onderen in de reacties schijnt het origineel te staan, als die wel kloptVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:37:
[...]
klopt, had ik iets te laat door.
Maar ik zou wel willen weten wat er gezegd werd waardoor o.a. Olga zo'n gezicht trekt.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ook mannen waar de geslachtsdelen met stanley messen werden afgesnedenIngelogd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:13:
[Twitter]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
One X-55 missile that was shot down over Kyiv yesterday had a block that acted as a nuclear warhead imitator, Defense Express reports. For this strike, Russia took a X-55 from their "nuclear arsenal", "unscrewed" a nuclear warhead and instead put an empty "blank" in its place. pic.twitter.com/Hif1wi1shb
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 18 november 2022
En dan zijn ze nog niet klaar, want er zijn ook meer dan 1,25 miljoen mensen, waaronder > 250k kinderen gekidnapped en overgeplaatst naar Rusland. Ze plegen genocide.merlin1201 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:12:
Het is natuurlijk verschrikkelijk maar door al die moorden en martelingen is het voor Oekraïne onmogelijk om te stoppen totdat iedere rus eruit gesmeten is, overgave is waarschijnlijk de dood tot gevolg, een keuze is er niet meer en de beelden motiveren alleen nog maar meer.
Ala Rusland zich als een gentlemen had opgesteld met een eerlijke oorlogsvoering zonder grootschalige misdaden dan weet ik niet hoe de bal was gaan rollen, Mja dat zullen we nooit weten
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik zag wat speculatie dat ze zo hard door hun kruisraketten heen gaan dat ze nu de nucleaire raketten gebruiken als conventionele kruisraket.3raser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:19:
[Twitter]
Wat moeten we hier nu weer van denken... Deze raket bevatte dus geen explosieven? Is het een waarschuwing of een test?
Dat lijkt me inderdaad de meest logische verklaring. Als het als dreiging was bedoeld hadden ze dat wel duidelijk gemeld.user109731 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
[...]
Ik zag wat speculatie dat ze zo hard door hun kruisraketten heen gaan dat ze nu de nucleaire raketten gebruiken als conventionele kruisraket.
[removed]
Met een dummy zonder explosieven?redwing schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:
[...]
Dat lijkt me inderdaad de meest logische verklaring. Als het als dreiging was bedoeld hadden ze dat wel duidelijk gemeld.
Dan monteer je toch geen blank? Het is niet logisch tenzij Rusland probeert of ze met een X-55 door de luchtverdediging heen komen. Dat er dan een blank in zit is verklaarbaar. Dan hebben ze geen kernwapen ingezet.user109731 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
[...]
Ik zag wat speculatie dat ze zo hard door hun kruisraketten heen gaan dat ze nu de nucleaire raketten gebruiken als conventionele kruisraket.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Misschien is er een gewicht nodig voor de balans gezien het verschil in constructie tussen een nucleaire en conventionele lading.ZenTex schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:28:
[...]
Met een dummy zonder explosieven?
Maar ja, het spreekwoord, vrij vertaald, luidt "ga nooit uit van kwade wil als het door incompetentie verklaard kan worden".
aangezien we het hier over de Russen hebben ligt incompetentie wel voor de hand.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Maar dat wisten ze al. De russen geven volgens spec weliswaar wat anders aan, en een S300 zal er moeite mee hebben, maar het modernere spul dat naar Oekraine is gegaan kan deze raketten gewoon onderscheppen. De vraag is ook of ze wel de speciale brandstof hebben/gebruiken, zo niet zal ook de S300 hem onderscheppen.asing schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:29:
[...]
Dan monteer je toch geen blank? Het is niet logisch tenzij Rusland probeert of ze met een X-55 door de luchtverdediging heen komen. Dat er dan een blank in zit is verklaarbaar. Dan hebben ze geen kernwapen ingezet.
Nu weten ze dat een X-55 kan worden onderschept.
[removed]
Hier is het origineel.ZenTex schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:22:
[...]
Ik dacht al even dat het bekend voorkwam, dit is dat clipje van een paar dagen geleden waar het om het nationaliseren van buitenlandse bedrijven ging als wraak voor het nationaliseren van de duiste Gazprom dochter.
Maar ik lag in een stuip toen Olga over haar Tesla begon!
Deze is zelfs beter dan de besten van de Hitler in z'n bunker parodieën.
Russia is suddenly realizing that they depend completely on Western technologies.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 16 november 2022
"If we nationalize everything, we'll have nothing to drive, nothing to make calls with..."
Did you want to kill people and at the same time use Western technologies and vacation in Europe? pic.twitter.com/7NJnuHmUz3
Die X55 werd toch ook al in het begin van de oorlog ingezet? Long range cruise missile conventional load.asing schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:29:
[...]
Dan monteer je toch geen blank? Het is niet logisch tenzij Rusland probeert of ze met een X-55 door de luchtverdediging heen komen. Dat er dan een blank in zit is verklaarbaar. Dan hebben ze geen kernwapen ingezet.
Nu weten ze dat een X-55 kan worden onderschept.
Verwijderd
Twitter lezen?3raser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:01:
Als die X55 een test zou zijn, hoe weten de Russen dan dat hij is neergeschoten? Hebben ze de techniek om dat te monitoren op X km afstand?
This missile has larger conformal fuel tanks than the Kh-55SM due to increased weight of the warhead. This missile has a range of up to 3 500 km.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het eerste goede antwoord is benoemdBrazos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:04:
[...]
Saturatie van luchtverdediging lijkt me. Waarschijnlijk tekort aan conventionele explosieven, hiermee houd je luchtverdediging actief in de hoop dat deze en niet een 'live' raket wordt neergeschoten.
Hier boor je wel een interessant punt aan: de wapensystemen van UA vormen nu een enorm divers palet (ik geef het de logistiekelingen maar te doen), betekent wel dat de Russen in een permanente staat van onzekerheid zullen verkeren wat ze tegenover zich hebben staan (en wat de implicaties daarvan zijn).nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:23:
[...]
Met de recente gigantische diversiteit aan wapens in Oekraïne en waardeloze informatievoorziening van rusland, kunnen ze niet anders dan dit soort tactieken toepassen.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Even logisch nadenkend: Die raket heeft een doel. Als dat doel vernietigd is, is de raket blijkbaar niet neergehaald. Als het doel niet vernietigd is, dan zijn er inderdaad meer mogelijkheden.3raser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:01:
Als die X55 een test zou zijn, hoe weten de Russen dan dat hij is neergeschoten? Hebben ze de techniek om dat te monitoren op X km afstand?
Verwijderd
volgens mij programmeren ze gewoon een coordinaat en is het voor de Russen lastig om in te schatten of het doel echt is geraakt. Daarom vindt UA het ook niet leuk als journalisten alles maar gewoon filmen en op internet knallen.downtime schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:38:
[...]
Even logisch nadenkend: Die raket heeft een doel. Als dat doel vernietigd is, is de raket blijkbaar niet neergehaald. Als het doel niet vernietigd is, dan zijn er inderdaad meer mogelijkheden.
Dan hebben ze een probleem want dan moeten ze heel veel raketten op elk doelwit afvuren voor een acceptabele kans dat er minstens eentje het doel heeft geraakt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:40:
[...]
volgens mij programmeren ze gewoon een coordinaat en is het voor de Russen lastig om in te schatten of het doel echt is geraakt. Daarom vindt UA het ook niet leuk als journalisten alles maar gewoon filmen en op internet knallen.
Doel is alleen niet vernietigd als er geen explosieven in zittendowntime schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:38:
[...]
Even logisch nadenkend: Die raket heeft een doel. Als dat doel vernietigd is, is de raket blijkbaar niet neergehaald. Als het doel niet vernietigd is, dan zijn er inderdaad meer mogelijkheden.
ScherpSissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:57:
[...]
Doel is alleen niet vernietigd als er geen explosieven in zitten
Het zal eerder een gebrek aan conventionele X55's aangeven vermoed ik.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:56:
een dummy warhead... kan.
Kan inderdaad een test zijn. gewoon afschieten en kijken wat er gebeurt maar goed alle raketten behalve de Khinzal is waarschijnlijk niet meer te halen. Maar Kalibr, Kh-55 en Kh-101 kunnen volgens mij allemaal neergehaald worden.
Kans is ook aanwezig dat het techpersoneel heeft zitten slapen en een verkeerde warhead gepakt.
Nasams heeft 100% neergehaald, 10 out of 10.
En Kuleba vindt het nu tijd voor Patriots.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 18-11-2022 11:29 ]
PSN
Er zit genoeg kinetische energie in om forse schade aan te richten, ws zelfs vernietigen als het object het toe laat.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:57:
[...]
Doel is alleen niet vernietigd als er geen explosieven in zitten. Onafhankelijk of hij wel of niet raakt.
nope
Verwijderd
maar als de dummy raket wordt neergehaald en de grasmaaiers (wel met explosieven) die er direct achteraan komen niet dan is dat nog steeds een win-win.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:57:
[...]
Doel is alleen niet vernietigd als er geen explosieven in zitten. Onafhankelijk of hij wel of niet raakt.
Ik kan de theorie begrijpen dat het dummie is om luchtverdediging uit te putten, maar ik vind het wel vergezocht hoor. De Iraanse drones zijn veel eenvoudiger en succesvoller daarvoor. Ik ga zelf eerst eens afwachten van duidelijkere bevestiging dat het echt gebeurd is.
Ukranian Railway launches a train connection to Kherson. The first train departs from Kyiv today at 22:14 and arrives in Kherson at 09:00 the next morning. It is called "Train to Victory". Carriages are painted by Ukrainian artists. pic.twitter.com/k5Y1wJzVjE
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 18 november 2022
So. Another long story about our yesterday trip to #Mykolaiv and #Kherson. Danger: 🧵
— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) 16 november 2022
Kan ook zijn dat er op het lijstje staat zoveel x raketten vuren. Niet durven zeggen dat het niet gaat en maar iets anders pakt om te laten zien aan je meerdere dat het lijstje netjes is afgewerkt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:13:
[...]
maar als de dummy raket wordt neergehaald en de grasmaaiers (wel met explosieven) die er direct achteraan komen niet dan is dat nog steeds een win-win.
Verwijderd
THE PURGE: Vadim Boyko, a Russian colonel with ties to Putin, and who was involved in this autumn's mass mobilization, has "committed suicide" in his office in Vladivostosk. Col. Boyko is reported to have shot himself five times with his service pistol. https://t.co/H4VqfhKyog pic.twitter.com/tARCz0GKe6
— Chuck Pfarrer | Indications & Warnings | (@ChuckPfarrer) 17 november 2022
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2022 19:18 ]
Ik krijg nu zo'n Blackadder / Baldrick scetch in mijn kop waarbij Baldrick tegen Blackadder iets zegt in the trend van "I tried to kill myself four times sir, but I failed each time."
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
5x! Zelfs met een ak47 in je mond lukt dat nog niet haha.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2022 12:25 ]
Mwah, als je als groep overgeeft, dan moet je ook als groep aan de regels houden. Er is hier ook wel nuance te vinden denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:24:
Mogelijke oorlogsmisdaad door Oekraieners in Makiivka.
geen idee of het al genoemd is alhier maar er zal wel weer ophef over komen.
In Makiivka zouden een handvol Russen zich hebben overgegeven maar de laatste die naar buiten kwam opende het vuur op de Oekraiense troepen.
Eindresultaat lijkt te zijn dat alle Russen een headshot hebben gekregen in bijna dezelfde prone-positie op de grond.
Neigt naar oorlogsmisdaad maar goed wat er exact gebeurd is, is niet duidelijk.
Noël heeft foto's en video's op z'n Twitter-feed staan.
Verwijderd
er wordt driftig op los gediscussieerd inderdaad.Sir_Lion schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:27:
[...]
Mwah, als je als groep overgeeft, dan moet je ook als groep aan de regels houden. Er is hier ook wel nuance te vinden denk ik.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2022 12:45 ]
Voor beide politie en militair geldt eigen veiligheid eerst. Nu weet ik niet wát er precies is aangetroffen, of misschien zijn er wel beelden, maar overgave kan praktisch alleen als iedereen eraan meewerkt. Je kan met de huidige regels een overgave niet 'weaponizen'.Sir_Lion schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:27:
[...]
Mwah, als je als groep overgeeft, dan moet je ook als groep aan de regels houden. Er is hier ook wel nuance te vinden denk ik.
Sterker nog, zo'n overgave misbruiken is Perfidy. Zie de post hierboven.nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:44:
[...]
Voor beide politie en militair geldt eigen veiligheid eerst. Nu weet ik niet wát er precies is aangetroffen, of misschien zijn er wel beelden, maar overgave kan praktisch alleen als iedereen eraan meewerkt. Je kan met de huidige regels een overgave niet 'weaponizen'.
Verwijderd
er zijn beelden van.nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:44:
[...]
Voor beide politie en militair geldt eigen veiligheid eerst. Nu weet ik niet wát er precies is aangetroffen, of misschien zijn er wel beelden, maar overgave kan praktisch alleen als iedereen eraan meewerkt. Je kan met de huidige regels een overgave niet 'weaponizen'.
Vaak bu'j te bang!
Filmpje net gekeken, zou me niks verbazen als de PoW's gingen opstaan zodra er werd geschoten, en die met de minimi zijn omgelegd. Dit zou ik in de schoenen schuiven van de rus die het vuur opent.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:47:
[...]
er zijn beelden van.
Russen komen een voor een naar buiten en gaan op de grond liggen. Normale procedure.
Op een gegeven komt er nog een Rus de hoek om maar die begint te schieten. Daar eindigt abrupt het filmpje.
Op andere beelden liggen de Russen ietwat meer verspreid en de bloedplekken lijken er bij de meesten op te wijzen dat ze in het hoofd zijn geschoten.
Naar verluid is er ook een Oekraiener omgekomen.
Moet zeggen dat als ik erop Google ik alleen berichten van niet al te betrouwbare sites vind erover.
Executeren met een schot in het hoofd is niet eigen veiligheid eerst. Dat als iemand het vuur opent, je terugschiet op de hele groep kan ik me voorstellen. Maar als ze op de grond zitten en je schiet ze in het hoofd, is dat gewoon een oorlogsmisdaad.nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:44:
[...]
Er kan natuurlijk paniek uitgebroken zijn. De schietende Rus is voor de cameraman wel zichtbaar maar voor degene die links staan nog niet. Als er dan iemand begint te schieten, kan het zijn dat diegene die de schutter niet zagen in paniek op de andere Russen zijn gaan schieten.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:47:
[...]
er zijn beelden van.
Russen komen een voor een naar buiten en gaan op de grond liggen. Normale procedure.
Op een gegeven komt er nog een Rus de hoek om maar die begint te schieten. Daar eindigt abrupt het filmpje.
Op andere beelden liggen de Russen ietwat meer verspreid en de bloedplekken lijken er bij de meesten op te wijzen dat ze in het hoofd zijn geschoten.
Naar verluid is er ook een Oekraiener omgekomen.
Dat ze allemaal in hun hoofd zijn geschoten zijn, is ook maar speculatie. Je ziet wel wat bebloede gezichten maar het kan zijn dat er een paar daar geraakt zijn. De rest wat je ziet aan bloed kan ook van andere plekken komen.Executeren met een schot in het hoofd is niet eigen veiligheid eerst. Dat als iemand het vuur opent, je terugschiet op de hele groep kan ik me voorstellen. Maar als ze op de grond zitten en je schiet ze in het hoofd, is dat gewoon een oorlogsmisdaad.
[ Voor 12% gewijzigd door Crp op 18-11-2022 12:52 ]
The first snow fell. And that means it’s time to check out the innovative "tents" made of plastic film for the Russian newly mobilized. Voronezh region, Russia. pic.twitter.com/fBjhdkEQTK
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 18 november 2022
PSN
Het helpt wel tegen de wind, is iig iets. Maar triest is het ook...
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Inderdaad. Het ziet eruit als een perfide handeling van de russen; een val opgezet door de russen, je ziet een van de russen nog omkijken naar die kerel met het wapen voordat die het vuur opent.Sir_Lion schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:45:
[...]
Sterker nog, zo'n overgave misbruiken is Perfidy. Zie de post hierboven.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
En daarom hebben we ook gewoon politie etc die dit uitzoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:31:
[...]
Linksom of rechtsom zijn de Russen wel allemaal dood en het lijkt veel op latere executie.
PSN
Verwijderd
Ukrainian forces just hit a Russian ammunition depot in Chaplynka Kherson region.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 17 november 2022
Volgens de Geneve conventie is mensen straffen voor wat andere hebben gedaan expliciet niet toegestaan. Dus nee, zodra één lid het vuur opent, is die persoon niet meer beschermd, maar dat betekend niet dat de rest 'gestraft' ervoor kan worden. Tenzij de andere ervan af wisten en bewust hebben meegedaan. Maar kijken naar iemand anders lijkt mij nou niet echt bewijs dat ze wisten dat hij het vuur ging openen (daarnaast lijkt het mij nogal inefficient om met zijn allen eerst op de grond te gaan liggen. Zelfs al zou je het doen om ze een vals gevoel van veiligheid te geven, dan had je beter 2-3 het vuur kunnen laten openen, een veelvoud van de vuurkracht beschikbaar en je hebt nog steeds dat valse gevoel van veiligheid gegeven).Grouchy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:19:
[...]
Inderdaad. Het ziet eruit als een perfide handeling van de russen; een val opgezet door de russen, je ziet een van de russen nog omkijken naar die kerel met het wapen voordat die het vuur opent.
Op het moment dat één lid van de groep het vuur opent zijn ze nou niet echt meer beschermd krachtens de regels van het internationale recht toepasselijk ingeval van gewapende conflicten.
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 18-11-2022 13:45 ]
Hoe kom je erbij dat ze gestraft zijn? Zoals ik @Grouchy z'n bijdrage lees wijst hij erop dat de Oekraïense militairen niet door hoepels hoeven te springen om de PoW's in leven te houden, zéker als ze zich midden in een vuurgevecht bevinden door toedoen van eigen eenheid - wat hier het geval is. Dat ze dan komen te sneuvelen in dat scenario mag dan wel te betreuren zijn, maar het is absoluut geen oorlogsmisdaad.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:44:
[...]
Volgens de Geneve conventie is mensen straffen voor wat andere hebben gedaan expliciet niet toegestaan. Dus nee, zodra één lid het vuur opent, is die persoon niet meer beschermd, maar dat betekend niet dat de rest 'gestraft' ervoor kan worden. Tenzij de andere ervan af wisten en bewust hebben meegedaan. Maar kijken naar iemand anders lijkt mij nou niet echt bewijs dat ze wisten dat hij het vuur ging openen (daarnaast lijkt het mij nogal inefficient om met zijn allen eerst op de grond te gaan liggen. Zelfs al zou je het doen om ze een vals gevoel van veiligheid te geven, dan had je beter 2-3 het vuur kunnen laten openen, een veelvoud van de vuurkracht beschikbaar en je hebt nog steeds dat valse gevoel van veiligheid gegeven).
Uiteraard wat die ene Rus heeft gedaan kon niet door de beugel, maar als dan de rest maar geexecuteerd is, is dat ook gewoon direct een oorlogsmisdaag. En het niet alleen simpelweg fout, bedenk ook hoeveel Oekraïners hierdoor om kunnen komen. Niet alleen door wraak-executies van de Russen, maar ook doordat andere Russen zich een stuk sneller zullen overgeven als ze weten dat ze in een lekker warm PoW kamp terecht komen, dan wanneer ze weten dat ze een kogel in het achterhoofd krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 18-11-2022 14:29 ]
En mij lijkt het een stuk waarschijnlijker dat ze geexecuteerd zijn, dan dat ze collectief allemaal besloten om ongewapend op te staan terwijl er een vuurgevecht boven hun hoofden gaande is.nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:28:
[...]
Hoe kom je erbij dat ze gestraft zijn? Zoals ik @Grouchy z'n bijdrage lees wijst hij erop dat de Oekraïense militairen niet door hoepels hoeven te springen om de PoW's in leven te houden, zéker als ze zich midden in een vuurgevecht bevinden door toedoen van eigen eenheid - wat hier het geval is. Dat ze dan komen te sneuvelen in dat scenario mag dan wel te betreuren zijn, maar het is absoluut geen oorlogsmisdaad.
Zoals ik hiervoor al stelde, het lijkt me voor de hand liggend dat ze met z'n allen wilden opstaan door het vuurgevecht, en daardoor tezamen met de verrader zijn neergemaaid.
Het zijn allemaal aannames die we niet kunnen verifiëren. Als al deze Russen letterlijk een kogel door het hoofd hebben gehad dan kan dat niet zijn gebeurt tijdens een vuurgevecht zoals jij omschrijft.nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:28:
[...]
Hoe kom je erbij dat ze gestraft zijn? Zoals ik @Grouchy z'n bijdrage lees wijst hij erop dat de Oekraïense militairen niet door hoepels hoeven te springen om de PoW's in leven te houden, zéker als ze zich midden in een vuurgevecht bevinden door toedoen van eigen eenheid - wat hier het geval is. Dat ze dan komen te sneuvelen in dat scenario mag dan wel te betreuren zijn, maar het is absoluut geen oorlogsmisdaad.
Zoals ik hiervoor al stelde, het lijkt me voor de hand liggend dat ze met z'n allen wilden opstaan door het vuurgevecht, en daardoor tezamen met de verrader zijn neergemaaid.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 18-11-2022 14:38 ]
[ Voor 99% gewijzigd door gise op 18-11-2022 14:58 ]
Lees ff alle voorgaande posts....
Vaak bu'j te bang!
Yes, my bad. daarom weg gehaald.
Hypothetisch kan dat wel. Ze liggen daar zo mooi op een rijtje dat een enkel salvo van dat machinegeweer ze in theorie allemaal in het hoofd kan raken, mits die MG net op de goeie plek staat.3raser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:34:
[...]
Als al deze Russen letterlijk een kogel door het hoofd hebben gehad dan kan dat niet zijn gebeurt tijdens een vuurgevecht zoals jij omschrijft.
Dat hoeft niet in Den Haag. Ieder land mag gewoon zijn eigen "oorlogsmisdaden" berechten. Den Haag komt pas aan bod als een land dat structureel niet kan of wil doen.Caelorum schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:37:
Het maakt allemaal niet uit. Dit conflict loopt al maanden met 1 partij die vrijwel stelselmatig oorlogsmisdaden begaat. Dan is het te verwachten dat er ook eens een uitglijder aan de andere kant gebeurd. Belangrijkste is dat het onderzocht gaat worden en dat Oekraïne daarin meewerkt én dan mocht het echt een oorlogsmisdaad zijn deze personen bestraft worden al dan niet in Den Haag. Zeg maar wat geld voor de Russen, geld ook voor de Oekraïners en eventueel verzachtende omstandigheden kunnen door de rechters worden meegewogen.
Op het moment dat die rus begint te schieten is er geen sprake meer van overgave maar van een vuurgevecht. Dat is dan erg klote voor die russen dat ze op de grond liggen zonder hun wapens en ze nu een kogel in de kop krijgen, maar wat mij betreft kunnen ze voor klachten aankloppen bij die maat die begon te schieten en de situatie veranderde in een vuurgevecht, waarschijnlijk komt ie rond hetzelfde moment aan bij de poorten van de hel, mochten ze hem zoeken. Klagen bij de Oekrainers die nu in een split second moeten beslissen hoe waardevol en hoe in gevaar hun eigen leven is en hun gewonden moeten assisteren ipv op onbetrouwbare laffe ... te letten is belachelijk in deze situatie.3raser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:34:
[...]
Het zijn allemaal aannames die we niet kunnen verifiëren. Als al deze Russen letterlijk een kogel door het hoofd hebben gehad dan kan dat niet zijn gebeurt tijdens een vuurgevecht zoals jij omschrijft.
erutangiS
Echt, lees dit nog een keertje zelf. Op deze manier kan je wel alle oorlogsmisdaden goed praten. En dan vreemd vinden dat Russen liever tot de laatste kogel gaan doorvechten, en Oekraïners executeren.MrOleo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:27:
[...]
Risico van het vak als je een ander land binnenvalt om mannen vrouwen en kinderen te vermoorden en verkrachten en dan ook nog eens een val opzetten tijdens overgave. Als ze de verdedigende partij waren geweest, was enige nuance wellicht op de plaats. Nu, scheelt het een hoop water, voedsel en mankracht om die ... te bewaken. Wat Oekraine bespaart daaraan kunnen ze in het leeggeroofde Kherson goed gebruiken.
Oneens: juist omdat er wordt geschoten terwijl men het niet verwacht (ze geven zich tenslotte over) kiezen ze het hazenpad. Dat is een heel natuurlijk respons uit zelfbehoud, en het is zeker geen uitzondering dat dit in het heetst van de strijd juist voor onnodige doden zorgt. Dat is niet de Oekraïense militairen aan te schrijven, noch de Russische - op één na.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:34:
[...]
En mij lijkt het een stuk waarschijnlijker dat ze geexecuteerd zijn, dan dat ze collectief allemaal besloten om ongewapend op te staan terwijl er een vuurgevecht boven hun hoofden gaande is.
Daarom ook dat ik zei "al dan niet in Den Haag".downtime schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:14:
[...]
Dat hoeft niet in Den Haag. Ieder land mag gewoon zijn eigen "oorlogsmisdaden" berechten. Den Haag komt pas aan bod als een land dat structureel niet kan of wil doen.
Een hele logische reactie als er een machinegeweer boven je hoofd het vuur opent is je hoofd naarbeneden houden. En niet collectief met zijn allen je hoofd precies voor een vurend machinegeweer houden. Dat iemand dat doet, oké. Dat ze het allemaal doen? Nee, sorry. Ik zie dat echt niet.nst6ldr schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:37:
[...]
Oneens: juist omdat er wordt geschoten terwijl men het niet verwacht (ze geven zich tenslotte over) kiezen ze het hazenpad. Dat is een heel natuurlijk respons uit zelfbehoud, en het is zeker geen uitzondering dat dit in het heetst van de strijd juist voor onnodige doden zorgt. Dat is niet de Oekraïense militairen aan te schrijven, noch de Russische - op één na.
Sowieso voel of hoor je dat niet van zo dichtbij, het geluid (en luchtdruk als je zo ver wilt gaan) komt dan gewoon uit de loop die ook laag bij de grond ligt - een meter of 4 verderop.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:39:
[...]
Een hele logische reactie als er een machinegeweer boven je hoofd het vuur opent is je hoofd naarbeneden houden. En niet collectief met zijn allen je hoofd precies voor een vurend machinegeweer houden. Dat iemand dat doet, oké. Dat ze het allemaal doen? Nee, sorry. Ik zie dat echt niet.
Omdat er nog een tweede filmpje is waarop de dode russen zijn te zien. Wat er in de tussentijd is gebeurd, Maw hoe de russen die op de grond liggen zijn neergeschoten, is niet op beeld te zien.Rubberen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:47:
Ik heb de video gezien van de POW's, maar ik zie nergens dode russen liggen aangezien de video stopt vanaf het punt er wordt geschoten.
Maw
Vanwaar komt de info dat de russen zouden zijn gedood onder welke omstandigheden dan ook?
[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2022 21:14 ]
Ah ja, het oproepen tot grootschalige oorlogsmisdaden. Nee daarvan wordt het beter voor de Oekraïners...
[ Voor 50% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2022 21:18 . Reden: Quote aangepast ]
*knip*Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:00:
[...]
Ah ja, het oproepen tot grootschalige oorlogsmisdaden. Nee daarvan wordt het beter voor de Oekraïners...
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 18-11-2022 21:15 . Reden: Een discussieforum is meer dan een mening uiten. Die onderbouwen we ook volgens de spelregels. ]
Er komt vast een onderzoek om het e.e.a. uit te zoeken.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:44:
[...]
Volgens de Geneve conventie is mensen straffen voor wat andere hebben gedaan expliciet niet toegestaan. Dus nee, zodra één lid het vuur opent, is die persoon niet meer beschermd, maar dat betekend niet dat de rest 'gestraft' ervoor kan worden. Tenzij de andere ervan af wisten en bewust hebben meegedaan. Maar kijken naar iemand anders lijkt mij nou niet echt bewijs dat ze wisten dat hij het vuur ging openen (daarnaast lijkt het mij nogal inefficient om met zijn allen eerst op de grond te gaan liggen. Zelfs al zou je het doen om ze een vals gevoel van veiligheid te geven, dan had je beter 2-3 het vuur kunnen laten openen, een veelvoud van de vuurkracht beschikbaar en je hebt nog steeds dat valse gevoel van veiligheid gegeven).
Uiteraard wat die ene Rus heeft gedaan kon niet door de beugel, maar als dan de rest maar geexecuteerd is, is dat ook gewoon direct een oorlogsmisdaag. En het niet alleen simpelweg fout, bedenk ook hoeveel Oekraïners hierdoor om kunnen komen. Niet alleen door wraak-executies van de Russen, maar ook doordat andere Russen zich een stuk sneller zullen overgeven als ze weten dat ze in een lekker warm PoW kamp terecht komen, dan wanneer ze weten dat ze een kogel in het achterhoofd krijgen.
Het probleem is dat vervolgens een oordeel wordt gemaakt, gevolgd door allerlei acties van mensen die waarschijnlijk gespannen & bang zijn. Verkeerde inschattingen zijn in dergelijke omstandigheden gemakkelijk gemaakt.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:39:
[...]
Een hele logische reactie als er een machinegeweer boven je hoofd het vuur opent is je hoofd naarbeneden houden. En niet collectief met zijn allen je hoofd precies voor een vurend machinegeweer houden. Dat iemand dat doet, oké. Dat ze het allemaal doen? Nee, sorry. Ik zie dat echt niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 18-11-2022 16:43 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Verwijderd
Do not forget the price #Ukraine pays 💔🇺🇦
— MFA of Ukraine 🇺🇦 (@MFA_Ukraine) 18 november 2022
Glory to the heroes!🇺🇦#SlavaUkraini
🎥@MriyaReport pic.twitter.com/NzmBn1AcYH
De filmpjes laten helemaal niet zien wat er gebeurt is. Met de standaard reakties van mensen (vechten/vluchten/bevriezen) is de kans iig groot dat een gedeelte is opgestaan. Als er iemand op je aan het schieten is en zijn vrienden (die ook geweren hebben) opstaan is de kans groot dat ze gelijk ook een kogel gaan vangen.Sissors schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:39:
[...]
[removed]
Gezien de mentaliteit en brutaliteit van met name de Russen zou ik niet anders verwachten. Je weet niet welke wapens die liggende Russen nog hebben. Zekerheid gaat echt boven alles. En daarbij kan me voorstellen dat je als soldaat in een vorm van overlevingsstatus bent. Minste of geringste is het wij of zij.redwing schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:17:
[...]
De filmpjes laten helemaal niet zien wat er gebeurt is. Met de standaard reakties van mensen (vechten/vluchten/bevriezen) is de kans iig groot dat een gedeelte is opgestaan. Als er iemand op je aan het schieten is en zijn vrienden (die ook geweren hebben) opstaan is de kans groot dat ze gelijk ook een kogel gaan vangen.
Daarbij is van geen van de situaties te zeggen welke het meest logisch is omdat je dat niet kunt zien op de filmpjes. Dit zal dan ook best wel onderzocht worden en laat juist gelijk het grote verschil tussen Oekraine en rusland zien. Vanuit Oekraine wordt dit akief onderzocht en misdaden ontmoedigd, vanuit rusland juist precies andersom.
Oftewel simpelweg nog geen conclusies trekken en onderzoek afwachten.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq