Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45
Elektronica fabriek in Bryansk geraakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0nSs8wY5WY6wo093VwYTNSxoHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzdpTzWNdcDBI2KmOhHjOXIO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFpFDzmR85pOGvH4ixPH_JUNkqg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n1WEyYoggIH5LwW6VDqaMK7y.jpg?f=user_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hippocampus schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:25:
[...]

Hmmm, toch ik heb een gevoel dat er meer achter zit is dan enkel decorum.
Misschien wil Noord-Korea deze mensen niet meer terug hebben? (gevangenen of ongewenste figuren misschien) Dan is het moeilijker om ze nog te identificeren met die valse papieren.

Ik weet het niet, maar ik heb geen enkele reden om te geloven dat dit enkel een formaliteit is van de Russen. :|
De rek is er na dik twee jaar aan beide kanten uit. Dan moet je creatief handelen en out of the box denken. Vergeet ook niet dat er Koreaanse artillerie ligt; die zou dan gebruikt kunnen worden door Noord-Koreanen die er verstand van hebben. Andere mogelijkheid is dat ze gevechtservaring opdoen.

Wat mij betreft een goed moment voor Zuid-Korea om zich actiever in dit conflict te mengen. Al doen ze dat denk ik al zat, ze hadden goede redenen dat niet aan de grote klok te hangen. Zo was er een Zuid-Koreaanse ex-militair die meerdere keren (met succes) in Oekraïne is geweest en hier filmpjes van plaatste (de moderne manier vam crowdfunding I guess).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
sikkwittet schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:34:
[...]

Stel de nazis zouden niet verslagen zijn. Dan kan er in 2024 in nazi duitsland ook niet bewijs zijn van de verschrikkelijke holocaust.
Zo is stalin niet in rusland de man die wij kennen.
Door nu met bv paspoorten te strooien kun je over 50 jaar ofzo ook zeggen neeeeeee joh waren geen n koreanen. Wat een westers gezwets. Kijk dan gewoon paspoort uit .... en dus patriottische Russen.

Zoiets speelt sws mee.
Yep het zijn neppaspoorten. Extern zien ze er echt uit, zegt men: dit zijn Russen. Intern staan ze op een speciale lijst, waarbij ze in geval van vermissing gezocht zullen worden. Ik verwacht een soortgelijke behandeling als de voormalig gevangenen. Dat het 'special forces' zouden zijn zegt me niets, dat is spetsnaz ook. Goede cover-up, voldoende plausible deniability (met nadruk op voldoende); daar zijn ze ook wel aardig goed in in Rusland.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gise schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 02:47:
Ik denk dat ook meespeelt dat Rusland niet zwak wil overkomen. Door de Noord-Koreanen zo goed mogelijk te vermommen als noord-oost Russen lijkt het niet alsof het machtige Rusland hier geholpen hoeft te worden door het kleine NK
Totdat er Noord-Koreanen in krijgsgevangenschap belanden en het opvalt dat ze uitstekend Koreaans spreken maar nauwelijks Russisch. Of zouden ze er zoveel vertrouwen in hebben dat deze mensen zich niet krijgsgevangen laten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

downtime schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Totdat er Noord-Koreanen in krijgsgevangenschap belanden en het opvalt dat ze uitstekend Koreaans spreken maar nauwelijks Russisch. Of zouden ze er zoveel vertrouwen in hebben dat deze mensen zich niet krijgsgevangen laten nemen?
ik denk ook dat het voornamelijk, vanuit RU bezien, een probleem is voor "future-me".

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dit jaar is er veel inflatie op de boter, 40%+ dit jaar:
"Producers are grappling with steep inflation in raw cream materials, which rose by 39% in the first half of the year. Cumulative inflation has reached 46% for the first eight months of 2024 compared to the same period last year,"

[ Voor 49% gewijzigd door YakuzA op 22-10-2024 10:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gebruiken ze toch olijfolie om mee te koken.

Oh wacht..

Price of olive oil up 50% in one year
https://ec.europa.eu/euro...tat-news/w/ddn-20240227-1

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yakolev schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:27:
Gebruiken ze toch olijfolie om mee te koken.

Oh wacht..

Price of olive oil up 50% in one year
https://ec.europa.eu/euro...tat-news/w/ddn-20240227-1
Of zonnebloemolie :+
(schijnt een bepaald land bekend te staan om de zonnebloemen O-) )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Over de inzet van Noord-Koreaanse soldaten, tijdens het laatste bezoek van Putin aan NK zouden de landen onderling een verdrag hebben getekend waarin staat dat ze elkaar militair zullen steunen mocht een van hun aangevallen worden.
Een soort Artikel 5-light.

Aangezien UA nu dus Rusland is binnengevallen zou NK dus inderdaad militaire hulp moeten sturen voor het verdedigen.

Volgens geruchten zullen de eerste NK soldaten deze week aan het front in Kursk moeten verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 14:29
gise schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:47:
Over de inzet van Noord-Koreaanse soldaten, tijdens het laatste bezoek van Putin aan NK zouden de landen onderling een verdrag hebben getekend waarin staat dat ze elkaar militair zullen steunen mocht een van hun aangevallen worden.

Aangezien UA nu dus Rusland is binnengevallen zou NK dus inderdaad militaire hulp moeten sturen voor het verdedigen.

Volgens geruchten zullen de eerste NK soldaten deze week aan het front in Kursk moeten verschijnen
Dan zullen de cijfers over het overleden personeel records gaan breken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

gise schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:47:

Het is wel een beetje scheef. Rusland 'mag' met Iraanse raketten Kiev aanvallen, Rusland 'mag' soldaten uit andere landen inzetten, maar wij mogen niks doen want dan kan het escaleren. Het was anders geweest als Rusland, Noord Korea en Iran geen kernwapens hadden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Marzman schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:18:
[...]

Het is wel een beetje scheef. Rusland 'mag' met Iraanse raketten Kiev aanvallen, Rusland 'mag' soldaten uit andere landen inzetten, maar wij mogen niks doen want dan kan het escaleren. Het was anders geweest als Rusland, Noord Korea en Iran geen kernwapens hadden.
Wij kunnen prima militairen sturen, we kiezen er alleen voor om het niet te doen. Dat kan je de-escaleren noemen, of wegkijken, of vertrouwen hebben dat Oekraïne het oplost met Westerse wapens. (ik ben zelf nog een beetje zoekende hoe ik het wil noemen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dr.lowtune schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Wij kunnen prima militairen sturen, we kiezen er alleen voor om het niet te doen. Dat kan je de-escaleren noemen, of wegkijken, of vertrouwen hebben dat Oekraïne het oplost met Westerse wapens. (ik ben zelf nog een beetje zoekende hoe ik het wil noemen..)
Angst ;) Terechte angst misschien ook. Andere landen die geen kernwapens hadden en minder wapens dan Rusland zijn we in het verleden gewoon binnen gevallen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:18:
[...]

Het maakt Rusland zelf overigens helemaal niet zoveel uit wat het wel en niet mag.

Inzet van chemische wapens, onder vuur nemen van burger doelen inclusief ziekenhuizen, scholen, kinder speelplaatsen, etc.

Maar met mijn bericht hierboven probeer ik alleen te duiden hoe het mogelijk tot stand is gekomen dat er Noord Koreaanse militairen aan het front veschijnen, Kim heeft een overeenkomt getekend, en nu moet hij zich er aan houden.
Het zal dus waarschijnlijk niet zo zijn dat er grof geld (of andere middelen) betaald is voor deze inzet, maar juist alleen die overeenkomst al genoeg was.
Het was misschien opportunistisch van Kim, denkend dat hij veiligheid kon kopen door dit aan te gaan met Rusland en zo Rusland achter zich kan scharen voor haar eigen verdediging, maar nu is het toch wel een back-fire voor NK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-10 20:18
gise schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:23:
maar nu is het toch wel een back-fire voor NK.
Wat is de backfire voor NK precies? Dat er NK soldaten dood gaan aan het front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
phicoh schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

Wat is de backfire voor NK precies? Dat er NK soldaten dood gaan aan het front?
Ja, als de reden dat ze daar naartoe zijn gegaan enkel is omdat Kim een verdrag heeft getekend. dan staat er verder niks tegenover.

Als dat verdrag er niet was geweest en Rusland had aangeklopt voor soldaten dan hadden ze dat nog kunnen uit onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:28
Rusland deelt gewoon haar informatie over hoe fatsoenlijk atoomsplitsing te doen en langeafstandsraketten te maken. NK krijgt er echt we wat voor hoor. (Naast voedsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gise schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Ja, als de reden dat ze daar naartoe zijn gegaan enkel is omdat Kim een verdrag heeft getekend. dan staat er verder niks tegenover.

Als dat verdrag er niet was geweest en Rusland had aangeklopt voor soldaten dan hadden ze dat nog kunnen uit onderhandelen
In Noord Korea is een mensenleven nog minder waard dan in Rusland.

Die zullen (ook) niet eens knipperen als er een paar duizend over de kling worden gejaagd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Even nog als toevoeging een bron: https://www.armscontrol.o...-strengthen-military-ties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

gise schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Rusland en Noord Korea hebben al langer twijfelachtige samenwerkingsverbanden, zo worden Noord Koreaanse arbeiders al decennia lang uitgebuit in russische werkkampen. De officiële reden is omdat rusland op die manier de arbeiders aan werk kan helpen en de Noord Koreaanse economie kan steunen, daar zit natuurlijk achter dat ze liever niet Noord Korea zien omvallen en daar een westers Korea uit gaat opbloeien.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Een onafhankelijke pollster (zonder banden met de Russische overheid of Levada) heeft aan 800 mensen verscheidene vragen gesteld.

Wel natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar het is, maar veel slechter dan de officiële polls zal het wel niet zijn.

Putin Lacks Support As Only 14 Percent of Russians Back His Foreign Policy
https://www.newsweek.com/russia-putin-ukraine-war-1972857
Most Russians who say they support President Vladimir Putin actually don't back his foreign policy actions, a poll just released showed.

The survey by independent pollster Chronicles seen by Newsweek found that fewer than one-sixth of respondents supported the Russian president's foreign policy, the most prominent of which is what the Kremlin calls a "special military operation" (SMO) in Ukraine and his anti-Western rhetoric.

Ascertaining genuine public opinion about Putin and the war in Ukraine via state polling carries a health warning given the Kremlin's crackdown on dissent.

But Chronicles, a group founded by Aleksei Miniailo, a Russian opposition politician, and a team of sociologists have conducted polls over the last two years that they say present a truer snapshot of public opinion, by asking respondents a series of questions.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10

jdh009

FP ProMod
De eerste Noord-Koreanen zouden al geprobeerd hebben te vluchten. Van de eerste groep van 40 personen zouden er 18 gedesisteerd zijn, maar zij zijn inmiddels opnieuw opgepakt.

Bron: Kyiv Independent via YouTube: Russia Had Their WORST Week of the War! Over 10,000 Casualties!

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

jdh009 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:00:
[...]

De eerste Noord-Koreanen zouden al geprobeerd hebben te vluchten. Van de eerste groep van 40 personen zouden er 18 gedesisteerd zijn, maar zij zijn inmiddels opnieuw opgepakt.

Bron: Kyiv Independent via YouTube: Russia Had Their WORST Week of the War! Over 10,000 Casualties!
Lijkt me geen goed nieuws voor de familie in NK: https://united24media.com...intelligence-reports-3236

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Gedwongen vechten voor je land terwijl de staat vermoedelijk een flink deel van je 'loon' inhoudt en je gezin onder toezicht staat gegijzeld wordt. 'Mooi gezin heb je daar, zou zonde zijn als hen iets ernstigs overkomt wanneer jij deserteert.'

Wat een praktijken.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Het is tragisch voor die families, maar uiteindelijk hebben die soldaten daar weinig te zoeken. Uiteindelijk is het ook triest voor die Koreaanse soldaten zelf, omdat het 'gewoon' extra vlees is voor de vleesmolen. Toch ligt mijn sympathie uiteindelijk meer bij de Oekraïners, die nu nog meer worden geconfronteerd met de gevolgen van een verlengde oorlog, waarin extra mankracht en materieel de situatie nog verergeren. Oekraïense families blijven onnodig lijden door de verlenging van dit conflict, aangewakkerd door buitenlandse hulp aan Rusland.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Ook de Noord-Koreanen mogen de I want to live hotline bellen, mocht je je familie in NK willen verzaken. Lijkt me een moeilijke keus als je niet volledig bent geïndoctrineerd.
HUR Urges North Korean Soldiers to Surrender With Offers of Food, Shelter

Ik denk wel dat Kim niet wil dat ze voor domme assaults gebruikt worden, volgens mij is de hele doel van zijn interventie om zijn troepen gevechtservaring te geven. Moeten ze wel terug komen. Volgens mij zullen ze voornamelijk ingezet worden zoals eenheden als de 155th of andere wat beter getrainde non mobik eenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

FrambozenTaart schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:43:
[...]

Gedwongen vechten voor je land terwijl de staat vermoedelijk een flink deel van je 'loon' inhoudt en je gezin onder toezicht staat gegijzeld wordt. 'Mooi gezin heb je daar, zou zonde zijn als hen iets ernstigs overkomt wanneer jij deserteert.'

Wat een praktijken.
Ik denk dat NK ook wil voorkomen dat er veel families in het openbaar zijn waarvan iemand gesneuveld is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Yakolev schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:52:
Ook de Noord-Koreanen mogen de I want to live hotline bellen, mocht je je familie in NK willen verzaken. Lijkt me een moeilijke keus als je niet volledig bent geïndoctrineerd.

Ik denk wel dat Kim niet wil dat ze voor domme assaults gebruikt worden, volgens mij is de hele doel van zijn interventie om zijn troepen gevechtservaring te geven. Moeten ze wel terug komen. Volgens mij zullen ze voornamelijk ingezet worden zoals eenheden als de 155th of andere wat beter getrainde non mobik eenheden.
Ik denk dat Kim het wel prima vindt; het schijnt dat hij er aardig wat voor terugkrijgt, zolang de wetenschappers, militaire onderzoekers en hooggeplaatste commandanten maar terugkomen die daar zijn om de effecten van hun gestuurde wapens te onderzoeken.
In ruil krijgt het regime in Noord-Korea van de Russen geld, voedsel, olie, gas, maar bovenal militaire technologie en mogelijk ook informatie om een kernbom te maken. En dat is een nachtmerrie voor Zuid-Korea, dat al tientallen jaren met Noord-Korea op gespannen voet leeft.
Bron: https://www.rtl.nl/nieuws...-escalatie-bombardementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09
FrambozenTaart schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:43:
[...]

Wat een praktijken.
Je moet een beetje aan kippenfabrieken denken: gekweekt voor de slacht. Wat ze willen hebben we niets mee te maken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 14:29
jdh009 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:43:
[...]

Ik denk dat Kim het wel prima vindt; het schijnt dat hij er aardig wat voor terugkrijgt, zolang de wetenschappers, militaire onderzoekers en hooggeplaatste commandanten maar terugkomen die daar zijn om de effecten van hun gestuurde wapens te onderzoeken.

[...]

Bron: https://www.rtl.nl/nieuws...-escalatie-bombardementen
Putin laat weer van zich horen...

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/10/23/7481035/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Helaas vrij standaard.

Als jij het land Noord-Korea probeert te ontvluchten dan komt (of je nou succesvol bent of niet) je familie t/m tweede graad in een strafkolonie. Dat is het equivalent aan een concentratiekamp. Mensen krijgen er consequent hetzelfde te eten (mais of rijst o.i.d.), en te weinig calorieën. Ondertussen moet men dwangarbeid verrichten.

Iemand die dus het land ontvlucht moet leven met het feit dat zijn of haar tweede graad familie in een strafkolonie komt te zitten. Daarnaast is net zoals in andere communistische systemen zoals DDR een significant aantal van de mensen onderdeel van de partij (in DDR was het een op de drie).

Bovendien worden gevluchte Noord-Koreaanse vrouwen als prostituee uitgebuit in Zuid-China. Want ze kunnen geen kant op.

Daarnaast heeft Noord-Korea agenten in het buitenland waar je voor zult moeten waken. Iemand die vlucht kan ook een spion zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

[...] volgens mij is de hele doel van zijn interventie om zijn troepen gevechtservaring te geven. Moeten ze wel terug komen. [...]
Dat kan ook gewoon gelul zijn; dat weet je niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
ok

Artikel van The Guardian waarom de Russische samenleving zo apathisch is tegen de zware verliezen die de Russen op het moment hebben.

‘End justifies the means’: high Russian death toll fails to shift opinion on Ukraine war
A video gives a glimpse into Moscow’s ‘meat grinder’ tactics but record losses are met with apparent indifference
https://www.theguardian.c...shift-opinion-ukraine-war

2 van de aangehaalde punten van The Guardian,.
“The bulk of the men currently fighting do so voluntarily for substantial financial incentives. Society views it as their choice, leading to a relatively calm reaction to their deaths,” Volkov said.

“The wives of those who die receive significant compensation, while their children are granted free university education. As a result, the families believe that the government is looking after their interests.
Simultaneously, the Kremlin and its propaganda machine have launched a campaign that sociologists refer to as an effort to “glorify” the deaths, portraying fallen soldiers as heroes.

“The losses are part of a heroic sacrificial ‘ethos’ that is being imposed on society and has become a source of pride for many,” said Andrei Kolesnikov, a Moscow-based political analyst.

Across the country, schools, parks and public buildings have been marked with thousands of memorial plaques in what is framed as the ultimate sacrifice for the homeland.

[ Voor 4% gewijzigd door Yakolev op 24-10-2024 08:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
Fighterbomber:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M50XDCtr8Vooq1ggbFfxmbsBTFo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6QVRXO8T0z6brsRe0cyaRBav.png?f=user_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:40

Ik denk dat kim er totaal geen probleem mee heeft.
*knip* dit schreeuwt toch echt om een paar bronnen waarin die getallen zijn terug te vinden

[ Voor 13% gewijzigd door teacup op 24-10-2024 17:13 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

ZenTex

Doet maar wat.

Hansieo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat kim er totaal geen probleem mee heeft.
*knip*

[ Voor 60% gewijzigd door teacup op 24-10-2024 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Een trend binnen de Russische overheid lijkt dat alle bestuurders steeds ouder en ouder worden, iets wat vergelijkbaar was met het laatste decennium van de Sovjet-Unie.

Jonge ambitieuze bestuurders lijken geen kans te hebben op belangrijke rollen binnen de overheid.

How Russia Returned to Gerontocracy
https://www.themoscowtime...ed-to-gerontocracy-a86797
In September, the State Duma voted to allow Russian President Vladimir Putin to keep the chairman of the Investigative Committee in office past the age of 70. Alexander Bastrykin, the incumbent since 2011, is already 71.

Until recently, hitting that age would have disqualified Bastrykin from continued service. The retirement age for Investigative Committee officials — up to and including its head — had previously been set at 65, with the possibility of a five-year extension. Now, age is no impediment for Bastrykin, a longtime close associate of Putin, who himself turned 72 this month.

Putin was elected president at the relatively young age of 47, and those he appointed to key positions upon first entering the Kremlin were of a similar age. At the time, officials in Russia had to retire at 65, without exception, and it did not occur to anyone that the country’s relatively young leadership might still be around at that age. In the early 2000s, Putin repeatedly assured Russians that he did not intend to rule beyond 65 or to make it possible to govern past that point.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Seraphin

Meep?

Ondertussen: vandaag heeft de Russische centrale bank (CBR) de rente verhoogd naar 21% (was 19%).
De verwachting was dat deze "slechts" naar 20% zou stijgen.

Er valt verder weinig uit te concluderen, behalve dan dat de CBR klaarblijkelijk nog steeds moeite heeft met het in toom houden van de inflatie.

Klein beetje extra duiding; de rente staat nu hoger dan in feb-mrt 2022, toen er direct volgend op de invasie paniek op de markten ontstond, en een extreme renteverhoging werd ingezet om eea tot rust te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5F5pt2ikQWFrC9sYDVu4icj609w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIEjTjzrXNdryjoQgFPBzunj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Seraphin op 25-10-2024 14:25 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:48
@Seraphin US/UK moet toch goede fits hebben op de financiële toestand van RU en hoe lang ze dit volhouden gesteld inflatie en geld afprinten.

Met NK zal het wel olie/voedsel voor mensen/wapens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:20
offtopic:
Kun je uitleggen wat fits is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
schattingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
feedback mag via DM, niet hier

[ Voor 109% gewijzigd door We Are Borg op 25-10-2024 17:49 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
Belangrijkste munitieproducent haalt blijkbaar de gewenste aantallen niet:
(Las elders al dat 2/3 van de Artillerie shells Koreaans zijn)
The Russian Ministry of Defense has filed a lawsuit against the V.V. Bakhirev Research Institute of Mechanical Engineering (NIMI) for over 29 million rubles ($301,000), citing dissatisfaction with the company’s performance on several defense-related projects.
https://defence-blog.com/...nst-key-ammunition-maker/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Nieuwe fontein in Moskou, geen idee wat het is.

Filmpje:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:23

Standeman

Prutser 1e klasse

Tens schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:02:
Nieuwe fontein in Moskou, geen idee wat het is.

Filmpje:

[Twitter]
Is dat niet collectieve blokverwarming waar een (hoge druk) pijp de geest heeft gegeven? Dat schijnt in Moskou regelmatig te falen door slecht onderhoud.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Standeman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:40:
[...]

Is dat niet collectieve blokverwarming waar een (hoge druk) pijp de geest heeft gegeven? Dat schijnt in Moskou regelmatig te falen door slecht onderhoud.
@Tens lijkt idd op de verwarming, ondanks de poepbruine kleur :P

Ze hebben veel van die ondergrondse buizen waar heet water doorheen stroomt. Er leven ook veel zwervende mensen onder de straat waar ze warm kunnen blijven daar waar die pijpen in riolen en andere ondergrondse constructies lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-10 13:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Standeman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:40:
[...]

Klopt. Maar het zou dus juist steeds erger worden omdat personeel er niet meer is:

- Is aan het front
- Is al dood aan het front
- Is ergens anders gaan werken voor het militaire complex omdat die beter betalen

Langzaam aan gaat Rusland dus van binnen kapot omdat er gewoon geen onderhoud wordt gepleegd. Dit proces kost (helaas) veel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

Tens schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:05:
Belangrijkste munitieproducent haalt blijkbaar de gewenste aantallen niet:
(Las elders al dat 2/3 van de Artillerie shells Koreaans zijn)

[...]

https://defence-blog.com/...nst-key-ammunition-maker/
Kwestie van tijd voordat ook Korea zijn shells op een niveau uit komen waarbij ze moeten oppassen met wat ze weg geven. Ik weet dat ze er veel hebben maar als het goed is had Rusland een veelvoud van wat Noord-Korea had voor ze shells begonnen te geven. Iran zal er in principe niet veel hebben omdat hun vorm van oorlogsvoering niet zwaar leunt op artillerie en China zal bijna zeker geen van hun shells in Oekraïne willen hebben gevonden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:31
Na het debacle met de stadsverwarming en overstromingen afgelopen winter is er nu een ander onderdeel van de publieke diensten waar geld verdween. Het resultaat:

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
@asing dus dit is echt _kak_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:36
Indien nog niet gepost: interessante docu over the other site. Een Engelse reporter die meeloopt met de Russen aan het front. Hij velt op zich geen waardeoordeel over goed of slecht, laat alleen de andere kant enigsinds zien.
YouTube: Russia's war in Ukraine: on Putin's front lines | DW Documentary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als de poep de ventilator raakt, nou dan zit je in de problemen...

1994 dingetje...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:57
asing schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:14:
Na het debacle met de stadsverwarming en overstromingen afgelopen winter is er nu een ander onderdeel van de publieke diensten waar geld verdween. Het resultaat:

[Twitter]
Ik vraag me oprecht af waarom een riolering onder dusdanige druk zou staan dat het zo lang zo hoog spuit. Lijkt me waarschijnlijker dat dit een gesprongen waterleiding en modder is... (nog steeds knap lullig, maar iets minder een shitshow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:28
Heetwaterleiding van blokverwarming die door het riool (of eronder of met boven) loopt zodat het riool ook niet bevriest in de winter?
En als die leiding dan poef doet dan gaat alles eromheen ook mee omhoog :)

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 28-10-2024 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
anboni schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:33:
[...]
Ik vraag me oprecht af waarom een riolering onder dusdanige druk zou staan dat het zo lang zo hoog spuit. Lijkt me waarschijnlijker dat dit een gesprongen waterleiding en modder is... (nog steeds knap lullig, maar iets minder een shitshow)
Caelorum schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:39:
Heetwaterleiding van blokverwarming die door het riool (of eronder of met boven) loopt zodat het riool ook niet bevriest in de winter?
En als die leiding dan poef doet dan gaat alles eromheen ook mee omhoog :)
Iedereen heeft het over een fontein van kak, maar "bronnen" melden dat het waarschijnlijk een methode van Gazprom is om een nieuwe gaspijpleiding door te spoelen. Wel een beetje bizar.

Bron : https://www.msn.com/en-us...moscow-suburb/ar-AA1t4DQw
But reliable Moscow-based Telegram channels reported that instead of a burst sewage system, the dirty water was likely to have been created by high-pressure water forced through a gas pipeline.
“Regional Gazprom told us that this is how air is purged for a new section of the gas pipeline. The situation is normal and is under the control of specialists,”

[ Voor 13% gewijzigd door asing op 29-10-2024 11:43 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:15
asing schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:43:

Iedereen heeft het over een fontein van kak, maar "bronnen" melden dat het waarschijnlijk een methode van Gazprom is om een nieuwe gaspijpleiding door te spoelen. Wel een beetje bizar.

Bron : https://www.msn.com/en-us...moscow-suburb/ar-AA1t4DQw
Wel apart dat je bij het schoonspoelen of droog blazen van een pijp je het maar 10+ meter de lucht in laat vliegen. Krijg toch beetje een gevoel van Rusland Retoriek zoals ook met ontploffende olie opslagen (smoking Ivan) of vliegvelden (UAV "debris").

Het is wel op een bouwplaats dus dat maakt de uitleg wel iets aannemelijker.

edit: "air is purged", wil dat zeggen dat ze er juist water in willen hebben zodat ze dat weer met gas later eruit kunnen drukken? Geen idee hoe gasleidingen precies aangelegd cq. in gebruik worden genomen maar kan me voorstellen dat je niet een lekker mengsel van gas en zuurstof in zo'n buis wil hebben zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Aragnut op 29-10-2024 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Aragnut schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

Wel apart dat je bij het schoonspoelen of droog blazen van een pijp je het maar 10+ meter de lucht in laat vliegen. Krijg toch beetje een gevoel van Rusland Retoriek zoals ook met ontploffende olie opslagen (smoking Ivan) of vliegvelden (UAV "debris").

Het is wel op een bouwplaats dus dat maakt de uitleg wel iets aannemelijker.

edit: "air is purged", wil dat zeggen dat ze er juist water in willen hebben zodat ze dat weer met gas later eruit kunnen drukken? Geen idee hoe gasleidingen precies aangelegd cq. in gebruik worden genomen maar kan me voorstellen dat je niet een lekker mengsel van gas en zuurstof in zo'n buis wil hebben zitten.
Ik ben geen gas engineer. Nu weet ik dat ze hier ook wel eens een gaspijpleiding raken. Wie weet zit er een monteur in de chat om aan te geven hoe we dat hier doen.

In ander nieuws : Rusland lijkt de rente verhoogd te hebben naar 21%. Dat is een slecht teken voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-10 13:29

Snow_King

Konijn is stoer!

asing schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Ik ben geen gas engineer. Nu weet ik dat ze hier ook wel eens een gaspijpleiding raken. Wie weet zit er een monteur in de chat om aan te geven hoe we dat hier doen.

In ander nieuws : Rusland lijkt de rente verhoogd te hebben naar 21%. Dat is een slecht teken voor ze.
Werd eerder geschreven: Seraphin in "De situatie binnen Rusland"

Ik vergat nog te reageren: 21% is absurd. Geen enkel bedrijf of particulier kan tegen een dergelijke rente lenen. 21% rente per jaar op je lening betalen is echt een krankzinning hoge rente.

Helaas duurt het zo lang alvorens Rusland in elkaar zakt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

ZenTex

Doet maar wat.

[...]

Ik ook niet, maar op zee is het gebruikelijk dat gewoon met een "pig" te doen, een soort plug zegmaar. Alleen word die door de pijpleiding geduwd met gas druk, dus als de pig vrijkomt, gaat dat gepaard met een flinke lading gas die ontsnapt, en ik begrijp dat je dat niet wilt in een stad. Het is zeker aannemelijk dat ze ipv gas dus water of een andere soort vloeistof gebruiken. Hoe ze daarna echter het water er uit krijgen weet ik niet. :+
Weekje geleden alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:43
Snow_King schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

Ik vergat nog te reageren: 21% is absurd. Geen enkel bedrijf of particulier kan tegen een dergelijke rente lenen. 21% rente per jaar op je lening betalen is echt een krankzinning hoge rente.
Dat is dan ook precies de bedoeling.

ChatGPT:
Als de rente stijgt, wordt het duurder om geld te lenen, en daardoor zullen mensen en bedrijven minder snel grote aankopen doen of investeren. Dit verlaagt de vraag naar producten en diensten, wat de stijging van de prijzen (inflatie) kan afremmen.

Daarnaast heeft een hogere rente ook invloed op sparen: mensen worden aangemoedigd om meer te sparen omdat ze meer rente krijgen op hun spaargeld. Dit leidt vaak ook tot minder bestedingen.

De centrale bank gebruikt de rente dus als een middel om de economie te sturen en te zorgen dat de prijzen stabiel blijven.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:50
[...]

Ik werk bij een bedrijf dat gasleidingen in beheer heeft. Een gasleiding spoelen we niet met water of andere vloeistoffen.
Om een leiding leeg te krijgen heb je meerdere opties: leegverbruiken (dus eindgebruikers de leiding leeg laten trekken), affakkelen of hercompressie. Vervolgens wordt een leiding vaak gevuld met stikstof, zodat deze op druk blijft en de laatste restjes gas weggedrukt worden.

Als je spoelt met water blijven er veel te veel stoffen over in de leiding die je niet in je gas wilt hebben.
Een pig, waarover een paar posts hierboven wordt geschreven, wordt gebruikt om de leiding zelf schoon te maken. Daar zit een soort rager op die de leiding schoonborstelt aan de binnenkant en eventueel scant op verzwakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

asing schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:14:

[Twitter]
Dit is exact hetzelfde als op het eerste filmpje, dat door @Tens gepost werdt dat is de stadsverwarming en geen riool en ook niet het spoelen van een gaspijp.

kijk maar naar de hijskranen in beeld, 2 naast elkaar en dat hoge flatgebouw. Alleen de positie vanwaar gefilmd wordt is anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 29-10-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Spykie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Dat is dan ook precies de bedoeling.

ChatGPT:

[...]
Het is gewoon in principe een langzaam in elkaar stortend systeem. Bedrijven kunnen de vraag niet aan omdat ze te weinig mankracht hebben. Dus temperen ze de vraag door de producten onbetaalbaar te maken. De bevolking kan als gevolg de producten niet meer afnemen wat onvrede veroorzaakt onder de bevolking en omzet verlaagt bij bedrijven die producten proberen te verkopen. Wat op zich weer de commerciële en civiele bodem van de samenleving verzwakt en de 'voordelen' van de oorlog welke bestaan uit hogere vergoedingen voor militairen en de familie die ze stuurt ongedaan maakt. Het is een gecontroleerde lift de afgrond in. Rusland hoopt gewoon dat het conflict in hun voordeel afloopt voordat ze de bodem hebben bereikt. De verkiezingen in de VS gaan bepalen welke uitkomst er komt. Wint Trump heeft Poetin geluk, wint Harris dan heeft Poetin geen hoofd meer.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:43
Auredium schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:13:
[...]

Het is gewoon in principe een langzaam in elkaar stortend systeem. Bedrijven kunnen de vraag niet aan omdat ze te weinig mankracht hebben. Dus temperen ze de vraag door de producten onbetaalbaar te maken. De bevolking kan als gevolg de producten niet meer afnemen wat onvrede veroorzaakt onder de bevolking en omzet verlaagt bij bedrijven die producten proberen te verkopen. Wat op zich weer de commerciële en civiele bodem van de samenleving verzwakt en de 'voordelen' van de oorlog welke bestaan uit hogere vergoedingen voor militairen en de familie die ze stuurt ongedaan maakt. Het is een gecontroleerde lift de afgrond in. Rusland hoopt gewoon dat het conflict in hun voordeel afloopt voordat ze de bodem hebben bereikt. De verkiezingen in de VS gaan bepalen welke uitkomst er komt. Wint Trump heeft Poetin geluk, wint Harris dan heeft Poetin geen hoofd meer.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Helaas red een land als Turkije het ook 'prima' met een rente van 50%.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:47

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Klopt, want economie 101 zegt dat het vooral de verhouding is tussen rente en inflatie die de (on)betaalbaarheid bepaalt.

Stel de inflatie is 50%, en de rente 55 %. Jij leent 1000 euro van de bank en koopt daar een mooie goudstaaf voor (of iets anders dat wel rendement moet opleveren).
Na een jaar moet je die terugbetalen, met rente, dus 1550 euro aftikken. Echter heeft de inflatie ervoor gezorgd dat je geld een stuk minder waard is. Die goudstaaf verkoop je dus weer voor 1500 euro, en je bent maar 50 euro armer, in plaats van 550.

Zo lang Rusland dus een inflatie heeft van 20%, is een rente van 21% prima. Erger nog: als de inflatie hoger is dan de rente, dan gaan mensen massaal hamsteren met het plan om later te verkopen. En belangrijker: geen bank die je dan nog geld leent, want dan kost het ze geld.

Datzelfde spelletje geldt voor de staatsbank, die met/tegen obligaties werkt in plaats van goudstaven.

Het grote probleem met een hoge rente is langere-termijn-investeringen, want daar betaal je eerst de hoofdprijs voordat er ook maar iets terugkomt. Dat doe je dus niet/minder bij die landen (nog afgezien van het politieke risico).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het zou pas echt een mop zijn als je je spaargeld in Euro's daar op een rekening kan zetten en dat de Turkse bank er 50% rente op zou geven. :P

De situatie in Rusland kan zo voort blijven duren omdat de overheid dit uit het Welfare Fund betaalt. Dat hadden ze gevuld met olie en gas inkomsten.

Dat het goed blijft gaan komt omdat Rusland bonussen uitkeert aan mensen die zich intekenen voor het leger. Ook pompen ze geld naar de fabrieken die spullen maken voor het leger. Die hebben zo meer geld en betalen hun personeel beter. Andere producenten moeten mee want anders hebben zij geen personeel meer. Produkten worden om die reden ook duurder.

Het is een spiraal omhoog die alleen gestopt wordt als er iets kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FreezeXJ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:47:
Klopt, want economie 101 zegt dat het vooral de verhouding is tussen rente en inflatie die de (on)betaalbaarheid bepaalt.

Stel de inflatie is 50%, en de rente 55 %. Jij leent 1000 euro van de bank en koopt daar een mooie goudstaaf voor (of iets anders dat wel rendement moet opleveren).
Na een jaar moet je die terugbetalen, met rente, dus 1550 euro aftikken. Echter heeft de inflatie ervoor gezorgd dat je geld een stuk minder waard is. Die goudstaaf verkoop je dus weer voor 1500 euro, en je bent maar 50 euro armer, in plaats van 550.

Zo lang Rusland dus een inflatie heeft van 20%, is een rente van 21% prima. Erger nog: als de inflatie hoger is dan de rente, dan gaan mensen massaal hamsteren met het plan om later te verkopen. En belangrijker: geen bank die je dan nog geld leent, want dan kost het ze geld.

Datzelfde spelletje geldt voor de staatsbank, die met/tegen obligaties werkt in plaats van goudstaven.

Het grote probleem met een hoge rente is langere-termijn-investeringen, want daar betaal je eerst de hoofdprijs voordat er ook maar iets terugkomt. Dat doe je dus niet/minder bij die landen (nog afgezien van het politieke risico).
Voor landen als Rusland heb je wel de complexiteit dat mensen hun spaargeld vaak in euro of dollar thuis in de kluis hebben liggen, omdat ze banken niet vertrouwen en ze de Roebel niet vertrouwen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:59
YakuzA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:44:
[...]

Voor landen als Rusland heb je wel de complexiteit dat mensen hun spaargeld vaak in euro of dollar thuis in de kluis hebben liggen, omdat ze banken niet vertrouwen en ze de Roebel niet vertrouwen.
En rusland verkoopt dat wat iedereen koopt. Namelijk materiaal uit de grond.

Ja misschien verkopen ze het tegen een gereduceerde prijs aan china. Maar er is een constante cashflow gaande.

En bij elk slecht nieuws bericht ergens in de wereld is meestal een stuwing omhoog van de prijzen voor deze producten. Dus slecht nieuws is dan goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:47

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

YakuzA schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:44:
Hebben ze ook gelijk in, want wat de (r)overheid daar rapporteert als inflatie en wat de echte inflatie is wil nogal wat verschil tussen zitten. Daarnaast kan de rente die je daadwerkelijk krijgt wel eens veel hoger liggen dan de rente die je betaalt, of de inflatie (want de bank heeft rekening te houden met de werkelijke inflatie).

Al met al zijn euros onder je kussen een prima hedge tegen stoute overheden, en daarom dus nu illegaal.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FreezeXJ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
Hebben ze ook gelijk in, want wat de (r)overheid daar rapporteert als inflatie en wat de echte inflatie is wil nogal wat verschil tussen zitten. Daarnaast kan de rente die je daadwerkelijk krijgt wel eens veel hoger liggen dan de rente die je betaalt, of de inflatie (want de bank heeft rekening te houden met de werkelijke inflatie).

Al met al zijn euros onder je kussen een prima hedge tegen stoute overheden, en daarom dus nu illegaal.
Ik heb nergens gezien dat dollars of euro's illegaal zouden zijn in Rusland?

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
10 hours ago - 43°19′N 46°3′E
The strike on the Russian Special Forces University in Gudermes is the first drone attack on targets in Chechnya.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VICMAg1RDeFzAcX2e2N-0iWu0Oc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nvyPwWDzw2TrOWI347eiNYGM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Weer een brandje, regio Moskou deze keer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Echte liefde:

Zijn tekengeld is een kapitaal voor zijn vrouw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:48
Tens schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:56:
Echte liefde:
[Twitter]

[Twitter]
Tja, binnen een uur leeft hij niet meer en wordt de man als vermist opgegeven. Dus niet KIA. No money for the lady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Tens schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:56:
Echte liefde:
[Twitter]

[Twitter]
Zeer traditioneel; het huwelijk is van oudsher een zakelijk contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tax hikes incoming:
Russia braces for more tax rises to fund the Ukraine war
- One third of budget spending earmarked for the military
- Tax increases to raise revenue worth 1.7% of GDP in 2025
- Economists say more tax rises are inevitable

MOSCOW, Oct 31 (Reuters) - Russia will need to raise taxes further to fund its war in Ukraine, according to economists who say revenue-raising measures already announced will not be enough to fund the country's ballooning military spending.
Russia's draft 2025 budget allocates about one-third of total expenditure, or 6.3% of GDP, to the military - the highest level since the Cold War. For the first time, the share of spending on defence will be double that of social spending.
https://www.reuters.com/w...d-ukraine-war-2024-10-31/
Subsidies to regional budgets for social benefits, including funds to top up state pensions, will be cut by 31%

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2024 13:35 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
technoaddict schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:43:
[...]

Tja, binnen een uur leeft hij niet meer en wordt de man als vermist opgegeven. Dus niet KIA. No money for the lady.
yep, tekengeld zal binnen zijn. Vermist of gedeserteerd is het excuus om het 'sneuvelgeld' niet uit te keren.
Aan de andere kant, hij is al ruim boven te verwachten sterfleeftijd in zijn regio.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:27

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Ruslands schatkist gaat sneller naar de bodem. Soldij stijgt naarmate de Russen minder bereid zijn om in Oekraïne te gaan vechten. Ook omzeilt Poetin zo nog steeds een voor het bewind zo impopulaire nieuwe mobilisatie. Naarmate het moeilijker wordt om mensen te vinden moeten we niet gek opkijken als Rusland naast de Noord-Koreanen op zoek gaat naar andere Auxiliaries, om de rangen te vullen.

Naast het militairen tellen en kijken naar de mogelijkheden van beide strijdmachten is dit nog iets om in het achterhoofd te houden. Oekraïne heeft ook moeite om haar mobilisatie uit te voeren. Het land heeft daarentegen wel alle redenen om te mobiliseren. De militairen zijn nodig om het land en haar burgers te verdedigen tegen een lelijke vijand. Relatief is het voor Oekraïne makkelijker om haar beslissingen te legitimeren

De Oekraïense militairen zijn hondsmoe en maken zich zorgen over de Amerikaanse verkiezingen. De Oekraïners verdedigen echter wel hun land in een onrechtvaardige strijd tegen een vijand die alle redenen geeft om tegen te strijden. Ondanks alle huidige weerstanden kunnen deze militairen een andere drijfveer aanboren dan een Rus die even meedoet voor het geld of een buitenlander die zich überhaupt afvraagt waar hij in terecht is gekomen.

Maar ik dwaal af. Hierbij een deelartikel (mailsluis...) van de New York Times over een met geld strooiend Rusland, desperaat als het is om militairen te vinden:

Russia Showers Cash on Men Enlisting in Ukraine War, Bringing Prosperity to Some Towns
https://www.nytimes.com/2...QLsk_1shij&smid=url-share
Expensive new cars and motorcycles crowd the streets. Apartment prices have more than doubled. And once-strapped residents are suddenly seen wearing fur coats and carrying ostentatiously overflowing grocery bags.
That is how one resident of a small, long-impoverished industrial city in Siberia describes her hometown these days. The explanation for the burst in prosperity lies in the isolated cemetery, with rows of Russian flags marking the new graves of soldiers killed in Ukraine, and also downtown, where a billboard lists the scores of local men who went to fight.
The Kremlin has been showering cash on men who enlist. It wants to avoid an unpopular draft, while also addressing the lack of men with sufficient patriotic zeal to join up. There are large signing bonuses, fat monthly salaries and what Russians call “coffin money,” a substantial payment to the families of the tens of thousands of soldiers killed in battle.
Van dat coffin money waren al wel eerder in het conflict tekenen. Toen bleek de uitvoering van de regeling nog niet zo scheutig. De lijkkist mocht niet worden geopend en het overlijden moest goed geadministreerd zijn. Dit laatste is nog wel eens een uitdaging gezien de wijze waarop gevallen Russen op het strijdperk worden achtergelaten.

De onderstaande alinea is als volgt samen te vatten: Poetin koopt tegenwoordig letterlijk zijn support. Dit gaat goed zolang er geld is:
The Kremlin has been showering cash on men who enlist. It wants to avoid an unpopular draft, while also addressing the lack of men with sufficient patriotic zeal to join up. There are large signing bonuses, fat monthly salaries and what Russians call “coffin money,” a substantial payment to the families of the tens of thousands of soldiers killed in battle.
Dat patriottisme in Rusland een bot werktuig is geworden volgt ook uit de wervingsposters:
Also, in recent months, recruitment posters across Russia changed noticeably, replacing patriotic themes with financial offers. State TV and advertisements on social media carried the same messages.

Now, a ruble sign dominates the posters, which display the large sums on offer for signing a military contract. Payments vary by region.
Rusland en Oekraine spiegelen elkaar in hun doden:
“The people who wanted to join out of patriotic sentiment have mostly already been recruited and died or were wounded,”[...]“There are not many like that left in Russia.”
De Bank of Finland vond het nodig wat onderzoek te doen naar het financiële effect hiervan:
Nationwide data was too uneven to establish a concrete correlation with signing bonuses and enlistment data, the study said, but general estimates of casualties by region coincided with the areas experiencing high growth in bank depositors.
Lokale overheden kunnen adaptief zijn. Er wordt een ware balans act uitgevoerd. De Russische recruitment is afhankelijk van de aantallen slachtoffers maar varieert tussen de 25000 en 30000 per maand. Worden deze aantallen in een maand niet gehaald, of kan een lokale overheid haar quotum niet halen, dan gaan de bonussen omhoog:
As soon as local governments see interest lagging, they jack up the financial incentives, experts say.
Over wat voor geld hebben we het dan?
On July 31, Mr. Putin issued a decree more than doubling the contract signing bonus from the federal government to 400,000 rubles, or more than $4,000, from 195,000 rubles.
Met zachte dwang werden de lokale overheden aangemoedigd dat bedrag te matchen.
At least 47 regional governments followed suit after he encouraged them to match the reward, according to a survey by the independent media outlet iStories, with the average signing bonus nationwide quadrupling in the past eight months.
Er lijkt zelfs een wedstrijdje verplassen te ontstaan:
This past month, the frontline Belgorod region broke all records with a signing bonus amounting to more than $30,000, well above the previous leader, Moscow, at about $20,000. The lowest bonuses are around $500.
Met deze laatste zin is ook te begrijpen dat de de relatie tussen toename van lokale rijkdom en het aantal aanmeldingen bij de strijdkrachten niet duidelijk was. De lokale variatie in de bedragen is groot.

Onkosten voor de Russische overheid vertalen zich in binnenlandse consumptie. Het geld lijdt dus niet tot een duurzame economische opleving. King of the hill is het coffin money:
Coffin money payments amount to almost $150,000 per family, enough to buy an apartment in all but the most expensive Russian cities. While an apartment is often the main goal, recipients say they buy all kinds of things, including new teeth, breast implants and vacations.
Some experts question whether the spiraling payouts are sustainable and expect that the draw, like patriotism, will eventually fade. Overall, war payments to Russian soldiers — whether for signing, injury or death — will amount to at least 7.5 percent of federal spending for the year, according to Re: Russia.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 23-10 14:59
beany schreef op maandag 4 november 2024 @ 06:57:
De 700k voorbij. Dat is gemiddeld, sinds de oorlog begon, bijna 30 per uur. Ieder uur!
Beetje zonde als je berekent dat er in diezelfde 2 minuten gemiddeld nog geen 5 baby's geboren worden...

Bron: Wikipedia, cijfertjes 2023/2024 in rechterkolom. Er staan meer cijfers in de pagina, dus dit even verduidelijkt, @Fraggert (om te voorkomen dat het slowchat wordt). 't Is net statistiek, je kan ervan maken wat je wilt :+.

[ Voor 38% gewijzigd door sjroorda op 04-11-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nvm.

[ Voor 113% gewijzigd door Fraggert op 04-11-2024 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:13
sjroorda schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:42:
[...]
Beetje zonde als je berekent dat er in diezelfde 2 minuten gemiddeld nog geen 5 baby's geboren worden...
Ik weet niet hoe ik jouw "zonde" moet uitleggen. Maar op de wiki die je linkt zie je dat er voor de oorlog elke minuut 2.7 russen geboren werden en 4.6 overleden. Het aantal uitgeschakelde russische soldaten is dus zo'n 10% van het reguliere sterftecijfer. Voor de Russische samenleving is het dramatisch als je bedenkt dat slachtoffers veelal jonge mannen zijn. Dit is de bevolkingspyramide van Rusland (per 1/1/2024).

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ec/Russia_Population_Pyramid.svg/700px-Russia_Population_Pyramid.svg.png

Vergelijk die eens met de opbouw van bijvoorbeeld Nederland en bedenk je dat ons al een enorm vergrijzingsprobleem te wachten staat. De groep waar de Russisch econmie het de komende 2 decennia van moet hebben (de 15- tot 35-jarigen) is al vrij marginaal in Rusland. En die worden nu massaal de gehaktmolen ingestuurd. :/

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Raam op Rusland, Oekraïne, Belarus heeft de integrale tekst van een lezing van Sergei Lebedev in de Rode Hoed, afgelopen maandag 28 oktober, gepubliceerd.

Sergei Lebedev is een Russische schrijver die vanuit een journalistieke achtergrond en via publicatie van onderzoeksartikelen in het schrijverschap terecht kwam.

Sergei doet een stap naar achteren en kijkt naar wat het Russische bewind op het spel zet met bijvoorbeeld de huidige wervingscampagne onder de Russen. Hiervoor kijkt hij naar de ontstaansgeschiedenis van Rusland. Zijn persoonlijke verhaal komt aan de orde zodra hij in 1999 in Russische krijgsdienst dreigde te moeten (Tsjetsjeense periode).

Hij kijkt verder naar de toekomst, en hoe de huidige waardering van menselijk leven die toekomst vervormt. Ook doet hij een voorzet hoe we verder moeten met Rusland.

In deze post geen uitreksel. Deze tekst dient integraal gelezen of gehoord te worden.

Voor de lezers onder ons:
Impunity, militarism and chauvinism: the pillars of Putin's neo-empire

Voor wie liever lezing van Sergei Lebedev liever als video ziet:

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24

Onbekend

...

Een Russische rechtbank zou twee militairen een levenslange celstraf hebben opgelegd vanwege de moord op een Oekraïense familie. Het gebeurt zelden dat Russische soldaten in Rusland worden veroordeeld voor misdaden in Oekraïne. De straf is niet onafhankelijk bevestigd.
Zomaar een rechtszaak tegen militairen vanwege moord op een Oekraïense familie. Dit lijkt gedaan te zijn omdat deze moord in de media breed werd uitgemeten.
Ik heb nauwelijks vergelijkbare berichten gelezen dat oorlogsmisdaden in Rusland zelf bestraft werden, alleen enkel wanneer mensen uit de weg geruimd moesten worden.
Of zijn er meer van dit soort berichten in de media geweest?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Onbekend schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:54:
[...]

Zomaar een rechtszaak tegen militairen vanwege moord op een Oekraïense familie. Dit lijkt gedaan te zijn omdat deze moord in de media breed werd uitgemeten.
Ik heb nauwelijks vergelijkbare berichten gelezen dat oorlogsmisdaden in Rusland zelf bestraft werden, alleen enkel wanneer mensen uit de weg geruimd moesten worden.
tja, veroordelen, in de gevangenis, bij-tekenen, uit de gevangenis, kissie in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Onbekend schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:54:

Dit soort onbevestigde berichten?
Een Russische rechtbank zou twee militairen een levenslange celstraf hebben opgelegd
De straf is niet onafhankelijk bevestigd.
Heb ik gemist tot nu toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer drones bij Moskou:
https://nos.nl/l/2543939

Luchtverkeer was een aantal uur stilgelegd op de vliegvelden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Zojuist een aantal posts verplaatst naar [ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3.

Discussie gerelateerd aan de strategie van de toekomstige Amerikaanse regering horen daar thuis.

Nieuwe posts hier over dit onderwerp worden verwijderd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zou recent een aanval geweest zijn op een trainingskamp in Rostov, maar ik kan tijd en locatie niet bevestigen:

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:18:
Er zou recent een aanval geweest zijn op een trainingskamp in Rostov, maar ik kan tijd en locatie niet bevestigen:

[Twitter]
Ik zag gister idd het filmpje langs komen:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Een wat luguber verhaal - de economieën van zeer arme gedeeltes van Rusland bloeien op door de hoge soldaten salarissen, maar ook de compensatie die men krijgt als ze op het slagveld doodgaan.

The ‘Deathonomics’ Powering Russia’s War Machine
Payments for soldiers killed on the front lines are transforming local economies in some of Russia’s poorest regions
Going to war is now a rational economic choice in Russia’s impoverished hinterlands.
Facing heavy losses in Ukraine, Russia is offering high salaries and bonuses to entice new recruits. In some of the country’s poorest regions, a military wage is as much as five times the average. The families of those who die on the front lines receive large compensation payments from the government.

These are life-changing sums for those left behind. Russian economist Vladislav Inozemtsev calculates that the family of a 35-year-old man who fights for a year and is then killed on the battlefield would receive around 14.5 million rubles, equivalent to $150,000, from his soldier’s salary and death compensation. That is more than he would have earned cumulatively working as a civilian until the age of 60 in some regions. Families are eligible for other bonuses and insurance payouts, too.

“Going to the front and being killed a year later is economically more profitable than a man’s further life,” Inozemtsev said, a phenomenon he calls “deathonomics.”
Since the start of the war, Russia has suffered over 600,000 casualties, including killed and wounded, according to Western estimates. To offset these losses and incentivize recruitment, the government pays soldiers fighting in Ukraine a minimum monthly salary of 210,000 rubles, equivalent to $2,140, substantially higher than the national average of 75,000 rubles.

Further bonuses are awarded for taking part in offensive military operations and for battlefield feats. Regional governments also give additional payouts. The families of soldiers killed in action can receive over $150,000 in federal, regional and insurance compensation.
De uitbetalingen voorkomen ook sociale onrust.
“We expected the number of bodies returning home, to Buryatia, would cause people to start protesting the war,” said Garmazhapova, who lives outside Russia. “But it’s had the opposite effect.”

A massive wealth accumulation in this poverty-stricken region may help explain why: Since January 2022, bank deposits in Buryatia are up 81%. This year, residential construction is up 32%, compared with a national average of 2%.
https://www.wsj.com/world...6cfe936e?mod=hp_lead_pos8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yakolev schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:46:
Een wat luguber verhaal - de economieën van zeer arme gedeeltes van Rusland bloeien op door de hoge soldaten salarissen, maar ook de compensatie die men krijgt als ze op het slagveld doodgaan.

The ‘Deathonomics’ Powering Russia’s War Machine
Payments for soldiers killed on the front lines are transforming local economies in some of Russia’s poorest regions
[...]
De uitbetalingen voorkomen ook sociale onrust.
[...]
https://www.wsj.com/world...6cfe936e?mod=hp_lead_pos8
Mensen als grondstof om te verbranden in je economie.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Een nieuwe bron voor wat wapens aangeboord, de film industrie:
[Twitter: https://x.com/bayraktar_1love/status/1856717502551642326#m]
in 2023, we transferred 28 T-55 tanks, eight PT-76 tanks, six infantry fighting vehicles and eight tractors, which were stored at our military technical base, to the Armed Forces.
Wikipedia: PT-76

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2024 17:29 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

1e keer dat ik zie dat de 'officiële' vergoedingen omlaag gaan in Rusland:

Er wordt vooral gekort op de 'missende tenen' zo te zien.
Now, the minimum compensation will be only 100,000 rubles ($1,000) for the smallest traumas, and up to 3 million rubles for very serious injuries. According to Russia's Deputy Defense Minister, the current compensation structure "doesn't consider individual circumstances or the severity of injuries."

[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2024 08:45 ]

PSN

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:44:
1e keer dat ik zie dat de 'officiële' vergoedingen omlaag gaan in Rusland:
[Twitter]
Er wordt vooral gekort op de 'missende tenen' zo te zien.

[...]
Zo werkt een falend economisch systeem. je gaat eerst snijden in wat je ziet als de makkelijkste kostenpost om niet aan te voldoen. We gaan zien hoe snel de schatkist leeg is. De vraag is nog steeds wat Trump gaat doen maar ik begin eht idee te krijgen dat hij niet van plan is Oekraine in vrede te dwingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het is schijnbaar een beetje onrustig vandaag in Abchazië:

Protesters in Sukhumi, occupied Abkhazia, demand that the parliament "not spill" blood over a law that would hand the republic over to be torn apart by Russian businesses.

WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated.bsky.social) 15 november 2024

Protesters in occupied Abkhazia broke the window bars of the parliament building and began storming it.

[ Voor 50% gewijzigd door YakuzA op 15-11-2024 13:25 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

400 miljoen $ bespaard ;)

A mass burial near the settlement of Snezhnoye in the Horlivka district of Donetsk region contains about 6,000 bodies of Russian soldiers listed as "missing in action." They don't need to be paid.

408.000.000$ saved like that. Ruzzian are geniuses in cutting costs, you have to admit 🤭

Kharkiv Krakens (@kharkivkrakens.bsky.social) 15 november 2024

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
[Twitter: https://x.com/NOELreports/status/1857412951906332863]
In Russian-occupied Abkhazia, anti-Russian protests have erupted as thousands stormed the local parliament, opposing an investment deal with Moscow. The agreement would allow Russian oligarchs to buy land and develop real estate in Abkhazia—something locals fiercely reject, fearing the loss of their land and identity, similar to what’s happening in occupied Mariupol.
En dan rusland:
🤡Russian 'Foreign Ministry' has advised Russians to refrain from traveling to Abkhazia in light of a street protest near the parliament building that started today.

'Moscow does not interfere in the internal affairs of the republic and expects the situation to be resolved solely through peaceful political means, stated the ministry's official representative', said Maria Zakharova.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:40
Ah, ik maakte me al zorgen dat Moskou zich te vaak bemoeit met interne politiek van aangrenzende landen. Maar dat blijkt allemaal een misverstand *gaat opgelucht slapen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
Noord Koreanen zijn niet echt welkom:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 14:46
Weer iemand van een gebouw gevallen die tegen de oorlog was:

https://edition.cnn.com/2...eath-scli-intl/index.html
Pagina: 1 ... 82 ... 98 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: