O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Oekraïne is het westenTwingyTwingy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:50:
[...]
Nee, Oekraine heeft dit gedaan en daarom wordt nu volledige mobilisatie afgekondigd...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Bijzonder dat ze het gewoon flikken die gangster uit de lucht te schieten. Benieuwd of dit iets lostmaakt bij de overige Wagner leiding.
Iets over betrayal,
[ Voor 16% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2023 21:00 ]
Ach ik heb al langs zien komen dat hij informatie had over corruptie van Biden familie, en dat Hillary hem heeft laten neerschieten. Wappies gonna wap.renegrunn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:55:
De pro-Putin adepten laten zich ook weer van hun meest intelligente kant zien op X. De gemiddelde reactie: "Kan niet kloppen! Hij was deze week nog in Afrika..."
Gisteren was hij idd nog in Afrika.renegrunn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:55:
De pro-Putin adepten laten zich ook weer van hun meest intelligente kant zien op X. De gemiddelde reactie: "Kan niet kloppen! Hij was deze week nog in Afrika..."
Dat maakt het iets onwaarschijnlijker dat hij weer ergens bij Moskou was, maar uiteraard blijft het nog steeds mogelijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Een ongewapend vliegtuig uit de lucht schieten, het laat weer eens zien hoe gewetenloos het Kremlin is.LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:57:
Het is eens wat anders dan een raam/trap/kopje thee.
Bijzonder dat ze het gewoon flikken die gangster uit de lucht te schieten. Benieuwd of dit iets lostmaakt bij de overige Wagner leiding.
Er waren tijden dat het allemaal wat subtieler ging (zoals vergiftigen), maar Prigozhin is (of was) natuurlijk lastig te bereiken daar hij altijd omringd was door gewapende mannen. Dus als het niet subtiel kan dan moeten er maar grove middelen gebruikt worden.
Dat snap ik, maar hij was daar per privejet, niet per postkoetsYakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:03:
[...]
Gisteren was hij idd nog in Afrika.
Dat maakt het iets onwaarschijnlijker dat hij weer ergens bij Moskou was, maar uiteraard blijft het nog steeds mogelijk.
We hebben gisteren een filmpje gezien dat opgenomen was in Afrika, maar volgens mij weten we niet zeker wanneer dat was opgenomen (toch?)
Niet dat het veel uitmaakt, overigens
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 23-08-2023 21:07 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Subtiliteit is nooit het doel geweest. Bij elke vergiftiging zat een kaartje met groetjes uit het Kremlin. Het vergif en radioactiviteit was vaak zo specifiek dat het alleen uit Rusland kon komen. Het doel was intimidatie. Dat is hier niet anders.XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:05:
[...]
Een ongewapend vliegtuig uit de lucht schieten, het laat weer eens zien hoe gewetenloos het Kremlin is.
Er waren tijden dat het allemaal wat subtieler ging (zoals vergiftigen), maar Prigozhin is (of was) natuurlijk lastig te bereiken daar hij altijd omringd was door gewapende mannen. Dus als het niet subtiel kan dan moeten er maar grove middelen gebruikt worden.
:strip_exif()/f/image/tRkIQ7F4KVEszixYzabDKyl3.jpg?f=fotoalbum_large)
Nazi Dmitri Valerjevitsj Oetkin (Smolino, 11 juni 1970) een Russische voormalig legerofficier en oprichter van de Wagnergroep, een organisatie die wordt omschreven als een huurlingenleger of een de facto privéleger van de Russische president Vladimir Poetin zat ook in het toestel, net zo'n naar mannetje.
SS tattoo'sWinkiller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:14:
[Afbeelding]
Nazi Dmitri Valerjevitsj Oetkin (Smolino, 11 juni 1970) een Russische voormalig legerofficier en oprichter van de Wagnergroep, een organisatie die wordt omschreven als een huurlingenleger of een de facto privéleger van de Russische president Vladimir Poetin zat ook in het toestel, net zo'n naar mannetje.
Maar de Oekraïners zijn de nazis natuurlijk..........

Ik vraag me toch af of het niet gestaged is, de informatie voorziening rondom dit incident is me net even te goed. Normaal blijft het altijd vaag als er iets in Rusland gebeurt.RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:11:
Op de russische staatstelevisie (russia 24) hebben ze iig gemeld dat Prigozhin dood is.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
wil niet zeggen dat 7 mensen het toch wel overleeft hebben ofzo maar .. bom aan boord moet ook mogelijk zijn
waarom zou je een dure rakket afschieten op een burger vliegtuig ? met maar 7 personen alhoewel ze hebben ook MH17 neergeknald hebben met een buk
Tja vanalles
Zeker weten. Alles wat er in rusland gebeurt moet je in twijfel trekken. Het enige wat zeker is, is dat het Prigozhin z'n vliegtuig was.T-8one schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:19:
[...]
Ik vraag me toch af of het niet gestaged is, de informatie voorziening rondom dit incident is me net even te goed. Normaal blijft het altijd vaag als er iets in Rusland gebeurt.
En in datzelfde licht:
Russian Tsargrad TV reports bodies of Utkin and Prigozhin preliminary identified
— Liveuamap (@Liveuamap) 23 augustus 2023
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 23-08-2023 21:22 ]
Een bom slaat niet zo snel beide vleugels eraf…vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:20:
Verbazend hoe snel we "goed nieuws" geloven,
wil niet zeggen dat 7 mensen het toch wel overleeft hebben ofzo maar .. bom aan boord moet ook mogelijk zijn
waarom zou je een dure rakket afschieten op een burger vliegtuig ? met maar 7 personen alhoewel ze hebben ook MH17 neergeknald hebben met een buk
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Exact, die identificatie is wel heel snel en ook heel snel gecommuniceerd.RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Zeker weten. Alles wat er in rusland gebeurt moet je in twijfel trekken. Het enige wat zeker is, is dat het Prigozhin z'n vliegtuig was.
En in datzelfde licht:
[Embed]
Daily driver; MB R171 SLK280
Rusland heeft de nazi's in Oekraïne eindelijk weten te lokaliseren, en uit weten te schakelen. Ze zaten alleen niet meer in Oekraïne. Want het was Wagner.LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:15:
[...]
SS tattoo's

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik ben het met je eens. Maar... waarom zouden ze zoiets stagen? Het ziet eruit als een Russische moordaanslag op een afvallige.T-8one schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:24:
[...]
Exact, die identificatie is wel heel snel en ook heel snel gecommuniceerd.
Misschien maar goed dat ik geen dictator ben geworden, want ik snap de mogelijke tactieken voor geen meter.
En geloof me, ik heb die carrière overwogen!
De denazificatie gaat stug doorWinkiller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:14:
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
dude .. een drone (zijn niet zo groot) vernietigt een TU-22m3 die dingen zijn B52 sizedcaspervc schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:22:
[...]
Een bom slaat niet zo snel beide vleugels eraf…
enige wat ik opmerk is dat er erg veel beelden zijn weet jij welke van welke is ??? ik wacht even op de OSINT community at large om eroverheen te gaan met microscoop oid
Tja vanalles
Een raket wel dan? Eén vleugel snap ik wel, maar beide vleugels?caspervc schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:22:
[...]
Een bom slaat niet zo snel beide vleugels eraf…
SAM, zie nst6ldr in "De situatie binnen Rusland" en de gelinkte post aldaarSissors schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:30:
[...]
Een raket wel dan? Eén vleugel snap ik wel, maar beide vleugels?
Volgens RU is het straks na uitgebreid onderzoek waarschijnlijk een Oekraïense BUK geweest.Jerie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:32:
[...]
SAM, zie nst6ldr in "De situatie binnen Rusland" en de gelinkte post aldaar
Telegramgroepen die gelieerd zijn aan Wagner: "Prigozhin is gedood door de verraders." Ze wijzen naar...Shoigu. Niet naar Poetin.
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 23 augustus 2023
...of... is dat puur omdat de GRU (militaire inlichtingendienst) Prigo uit Afrika gezet zou hebben?
VchK-OGPU just made a pretty big claim that Andrey Averyanov - the head of the GRU unit that does all the European poisonings / sabotage you hear about - pushed him out of Africa. Averyanov's allegedly developing a GRU group to replace Wagner's footprint https://t.co/rJeo8IyGCH
— Aric Toler (@AricToler) 23 augustus 2023
Putin is voorlopig onschendbaar en zit op de top van de apenrots, terwijl beneden hem onderlinge schermutselingen plaatsvinden.
nope
Jerie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:32:
[...]
SAM, zie nst6ldr in "De situatie binnen Rusland" en de gelinkte post aldaar
https://twitter.com/TheDe...tatus/1694429531468108034
schijnt het met @nst6ldr eens te zijn ..
Tja vanalles
"Clearly visible"... Sorry, maar dat kan met zo goed roest zijn. Of inslagen van kogels. Of vogelpoep.vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:36:
[...]
[Afbeelding]
https://twitter.com/TheDe...tatus/1694429531468108034
schijnt het met @nst6ldr eens te zijn ..
Eigenlijk maakt het niet uit, Prigozhin zien we niet meer verwacht ik, of hij nou dood is of levend.barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:28:
[...]
Ik ben het met je eens. Maar... waarom zouden ze zoiets stagen? Het ziet eruit als een Russische moordaanslag op een afvallige.
Misschien maar goed dat ik geen dictator ben geworden, want ik snap de mogelijke tactieken voor geen meter.
Daarnaast zou alle publiciteit ook het gevolg kunnen zijn van een zorgvuldig geplande aanslag vanuit het Kremlin.
Very intresting. More and more russian outlets are reporting that a "terrorist attack/explosion" on board Prigozhin's jet caused it to crashhttps://t.co/20B09m2HL2 pic.twitter.com/fpOh45wDX7
— Faytuks News (@Faytuks) 23 augustus 2023
Klinkt een beetje als: het is wel SAM geweest, maar dit mag het publiek niet weten, dus gooien we maar een doos wijn in de mix.A VChK-OGPU source says that the topic of the bomb on board Prigozhin's plane is being promoted more and more actively. Allegedly, evidence appeared that at the very last moment a certain gift in the form of a box of expensive wine was loaded on board. And now they are working out the version that there could be a bomb in this box. The plane itself (before loading the box) was carefully examined, including with dogs.
Edit, ach wat toevallig, ik zie net deze berichten:
The Financial Times quoted an anonymous Western official claiming that the plane was shot down by a Russian air defense system.https://t.co/kEy2kxSaqV pic.twitter.com/8lUFHifLWX
Expect the official Kremlin line to be that a bomb was placed on board, eventually blaming Ukrainian security services / military intelligence.
Nothing is conclusive, but every available eyewitness account points to a surface-to-air missile being used from deep within Russia.
Toler == Bellingcat, dus ik ga ervan uit dat die betrouwbare berichten post.
[ Voor 14% gewijzigd door bloody op 23-08-2023 21:49 ]
nope
BREAKING:
— Visegrád 24 (@visegrad24) 23 augustus 2023
The Belarusian authorities have cut off the internet in the area of the main Wagner Group camp in the Tale Village in Belarus.
Looks like Putin and Lukashenko are trying to stop the Wagner Group from communicating with each other and coordinating a quick response. pic.twitter.com/dIyoXjPzdZ
Zou er wat aan het brouwen zijn?
Zijn vast ook nog wel andere manieren om te communiceren.
[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 23-08-2023 21:48 ]
Ik las ook ergens iets over een groot Russisch vrachtvliegtuig dat in Belarus geland was om Wagner te evacueren, ik vraag me dan meteen af wat evacueren betekent.
bron: https://www.rd.nl/artikel...-zou-geen-verrassing-zijn
Vooraf gezegd, ik geloof niet dat het gestaged is. Ik ga er vanuit dat ze beide dood zijn.barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:28:
[...]
Ik ben het met je eens. Maar... waarom zouden ze zoiets stagen? Het ziet eruit als een Russische moordaanslag op een afvallige.
Waarom zou Putin en Prigozhin het stagen? Dat zou alleen kunnen als Prigozhin leverage heeft waardoor Putin hem niet kan vermoorden (bepaalde informatie die na zijn dood openbaar zou worden) dat hij samen met Putin zijn dood staged. Hiermee kan Putin de ijzeren vuist tonen en Prigozhin verdwijnen en een anoniem leven ergens gaan leiden
Maar eigenlijk valt te verwachten dat wij de waarheid nooit zullen weten, want wij van WC-eend...
Bron: https://twitter.com/AricT...3TPFGea_XbOsE_UO37gA&s=19T-8one schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:49:
[...]
Ik las ook ergens iets over een groot Russisch vrachtvliegtuig dat in Belarus geland was om Wagner te evacueren, ik vraag me dan meteen af wat evacueren betekent.
Weet je wie Hitler zijn favoriete componist was?LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:15:
[...]
SS tattoo's

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
True, maar dan hadden ze dat op een betere manier kunnen doen. En niet met twee vliegtuigen achter elkaar, waarvan een neergeschoten en de ander terug in Moskou.R.van.M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:50:
[...]
Vooraf gezegd, ik geloof niet dat het gestaged is. Ik ga er vanuit dat ze beide dood zijn.
Waarom zou Putin en Prigozhin het stagen? Dat zou alleen kunnen als Prigozhin leverage heeft waardoor Putin hem niet kan vermoorden (bepaalde informatie die na zijn dood openbaar zou worden) dat hij samen met Putin zijn dood staged. Hiermee kan Putin de ijzeren vuist tonen en Prigozhin verdwijnen en een anoniem leven ergens gaan leiden
Ik denk dat hij plat en verbrand is.
Het kan natuurlijk ook in de omgekeerde richting: Prigozhin was via connecties op de hoogte dat deze plannen er waren. Hij zorgt dat zijn naam op de passagierslijst staat, maar stapt niet in het vliegtuig.R.van.M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:50:
[...]
Vooraf gezegd, ik geloof niet dat het gestaged is. Ik ga er vanuit dat ze beide dood zijn.
Resultaat: Hij kan ondergedoken verder leven
En Rusland bevestigt z'n dood en Prigozhin laat zich daarna weer zien in een TikTok? Lijkt me een risico...Mschamp schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
Het kan natuurlijk ook in de omgekeerde richting: Prigozhin was via connecties op de hoogte dat deze plannen er waren. Hij zorgt dat zijn naam op de passagierslijst staat, maar stapt niet in het vliegtuig.
https://twitter.com/jeffs...tatus/1694434521523912786
TLDR het roest hem of Prigozhin dood is, intressant is wat er nu gebeurt binnen het russische leger
[ Voor 17% gewijzigd door vso op 23-08-2023 22:04 ]
Tja vanalles
Tussen ons gezegd en gezwegen: wat een shitshow is Rusland toch geworden...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik denk dat Prigozhin dusdanig van zichzelf overtuigd is dat hij dat niet zal doen. Daarvoor houdt hij teveel van de schijnwerpers..Mschamp schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
Het kan natuurlijk ook in de omgekeerde richting: Prigozhin was via connecties op de hoogte dat deze plannen er waren. Hij zorgt dat zijn naam op de passagierslijst staat, maar stapt niet in het vliegtuig.
Maar goed.. time will tell. Benieuwd wat er morgenochtend bij opstaan allemaal te lezen is overal.
En ik zie overal al memes opduiken
Geworden?Spotmatic schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:03:
Tussen ons gezegd en gezwegen: wat een shitshow is Rusland toch geworden...
https://twitter.com/sentd...XNXFIhKEWRSaUcik11pQ&s=19
Belarusian Media is reporting that Fighters from the Wagner PMC Group are attempting to Leave the Country towards Russia.
— OSINTdefender (@sentdefender) 23 augustus 2023
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Goed, dus binnenkort nog een vliegtuig dat onverwacht neerstort.thof schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:06:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar op X/Twitter wordt gesuggereerd dat Wagner al onderweg is naar Rusland:
https://twitter.com/sentd...XNXFIhKEWRSaUcik11pQ&s=19
[Embed]
Schijnbaar wordt er "local security" gemobiliseerd in Rostov...
Fontanka just posted a list of the 10 passengers on Prigozhin's plane:
Propustin Sergey
Makaryan Evgeniy
Totmin Aleksandr
Chekalov Valeriy
Utkin Dmitriy
Matuseev Nikolay
Prigozhin Evgeniy
Crew:
Levshin Aleksei
Karimov Rustam
Raspopova Kristinahttps://t.co/Sj2QRXbqgT
Fontanka just posted a list of the 10 passengers on Prigozhin's plane:
Propustin Sergey
Makaryan Evgeniy
Totmin Aleksandr
Chekalov Valeriy
Utkin Dmitriy
Matuseev Nikolay
Prigozhin Evgeniy
Crew:
Levshin Aleksei
Karimov Rustam
Raspopova Kristinahttps://t.co/Sj2QRXbqgT
Je zou bijna zeggen dat ze zijn blijven hangen in de middeleeuwen ofzo.
Fuck around and find outolafmol schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:50:
Tja, "you live by the sword, you die by the sword"
In het Russisch
Toler gaat zijn reputatie echt niet te grabbel gooien door domweg iets te reposten.barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:10:
Die posts van Aric Toler liegen er ook niet om. Ik weet niet of hij gewoon doorpost wat hij tegenkomt, maar poeh...
Als hij iets roept, neem ik het iig aan
Note to self: morgen even kijken wat dit nieuws doet met de roebel
[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 23-08-2023 22:16 ]
nope
https://t.me/s/grey_zone?before=20183
[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 23-08-2023 22:16 ]
PSN
Een beetje een Dugin actie. Op het laatste moment een andere auto pakken. Hij kwam ermee weg.Mschamp schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als in Pro wagner of pro Putinbarrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:10:
Die posts van Aric Toler liegen er ook niet om. Ik weet niet of hij gewoon doorpost wat hij tegenkomt, maar poeh...
Schijnbaar wordt er "local security" gemobiliseerd in Rostov...
Hij zegt wel dat iemand anders zegt dat. Zoals:bloody schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:14:
[...]
Toler gaat zijn reputatie echt niet te grabbel gooien door domweg iets te reposten.
Als hij iets roept, neem ik het iig aan
Local news in Rostov is reporting that local security forces are mobilizing following Prigozhin's death. As you recall, he had a hero's exit from Rostov.https://t.co/I7iUo5AZOl
Werk je bij Nu.nl?YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:15:
Het Wagner telegram kanaal grey zone lijkt het nu ook te bevestigen.
https://t.me/s/grey_zone?before=20183
Nope.
Schoonmoeder uit Odesa meldde dit luidruchtig door het huis heen

PSN
barrymossel in "De situatie binnen Rusland"YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:18:
[...]
Nope.
Schoonmoeder uit Odesa meldde dit luidruchtig door het huis heen
Vandaar...
Reminder that SBIRS, the U.S. IR/optical early warning satellite constellation, can detect SAM launches. So if it was a SAM, the U.S. will know. https://t.co/5mfu8cojkC
— John Ridge 🇺🇸 🇺🇦 (@John_A_Ridge) 23 augustus 2023
Vanwege:
“A western official said they had been told the plane had been brought down by a Russian anti-aircraft missile system” per Financial Times below https://t.co/o27IclNE30
— Michael Bond (@HelloMrBond) 23 augustus 2023
Dat betekent, stam + t .
Nogmaals: als de aanslag op vliegtuig 1 van Poetin en consorten komt, dan ontkomt hij ook niet met vliegtuig 2 in Moskou. Toch?HollowGamer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:24:
Ik wacht nog even af, er was ook een tweede vliegtuig.
En als het staged was, why??
Daar zou je dan bijvoorbeeld iemand in kunnen zetten die het van dichtbij mee mag maken. Als ik Poetin was, zou ik Surovkin en Girkin erin zetten. Kunnen ze het vuurwerk van dichtbij aanschouwen, en weten dat Baron Vladimir de baas is.HollowGamer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:24:
Ik wacht nog even af, er was ook een tweede vliegtuig.
Beetje contextbarrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:12:
Hier de namen van de inzittenden volgens die Aric:
[Twitter]
The list of killed passengers, now published, includes not only Prigozhin and Utkin/Wagner, but also Valery Chekalov, the feared head of security for Prigozhin who, among other duties over the years, surveilled, harassed and attacked journalists who dared investigate his boss. pic.twitter.com/hMBr5CZM6M
— Christo Grozev (@christogrozev) 23 augustus 2023
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
In de jaren heeft ie genoeg duistere zaakjes van Putin gezien. Als ik hem was, had ik die klaarliggen in mediavorm, en releasen mocht zoiets heftigs als vanavond gebeuren.
Hopelijk geen wishful thinking haha
nope
Pun intended?De_Bastaard schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:
Dit is toch ook voor niemand een verassing … vond dat t al lang duurde.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
En
We had Valery Chekalov's phone number from a previous investigation, this is what now appears on Telegram pic.twitter.com/LqmUwEsGvk
---edit---
Die gast is 5 uur niet online geweest...
[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 23-08-2023 22:50 ]
‼️Things are getting exciting!
— Natalka (@NatalkaKyiv) 23 augustus 2023
“Mass media close to Prigozhin is reporting that in the event of Prigozhin's death, PMC Wagner has developed an action plan, which will be launched immediately.
The plan goes into action automatically. What it is is unknown.”#Prigozhin #Wagner… pic.twitter.com/1gylzHOTem
Het zal wel met een sisser aflopen, maar we gaan het zien.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik had het nog niet eens over staged, maar het zou zo kunnen zijn, zoals bij waarde transport, dat je niet weet welke auto het geld aan boort heeft.barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:26:
[...]
Nogmaals: als de aanslag op vliegtuig 1 van Poetin en consorten komt, dan ontkomt hij ook niet met vliegtuig 2 in Moskou. Toch?
En als het staged was, why??
Maar dat is allemaal speculeren. Ik bedoelde meer, laten we maar even afwachten. De vorige keer waren we ook verrast toen hij opeens stopte vlak bij Moskou.
Als ze weten waar ze moeten kijken. Ik vermoed dat ze niet de capaciteiten hebben om elke SAM lancering waar ook ter wereld te spotten, als ze niet ervoor kijken. (Uberhaupt natuurlijk wat is SAM? Een S400 is een ander verhaal dan een NASAM).
Dat is de enige reden waarom ik nog niet in bed lig!asing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:34:
Zou Wagner een boobytrap hebben ingebouwd?
[Twitter]
Aan de andere kant... Ik hoor (of merk) het morgen wel...
Na alle anti-climaxen die ik tot nu toe gezien heb in Rusland, ga ik er vanuit dat dit inderdaad met een sisser afloopt…asing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:34:
[Twitter]
per aspera ad astra
Eens, maar dat tweede vliegtuig schijnt geland te zijn in Moskou. Als vliegtuig 1 wordt neergeschoten, dan zou ik met vliegtuig 2 keihard een willekeurige andere kant opvliegen.HollowGamer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:35:
[...]
Ik had het nog niet eens over staged, maar het zou zo kunnen zijn, zoals bij waarde transport, dat je niet weet welke auto het geld aan boort heeft.
Maar dat is allemaal speculeren. Ik bedoelde meer, laten we maar even afwachten. De vorige keer waren we ook verrast toen hij opeens stopte vlak bij Moskou.
Andere mogelijkheid (die me onwaarschijnlijk lijkt) is dat Poetin en z'n vriendjes niet achter dat kapotte vliegtuig 1 zitten.
Tenzij ik morgen wakker word en half internet vol staat met de dood van putin is het een sisser....asing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:34:
[Twitter]
Rusland en aan Wagner gelinkte Telegram-groep melden dood van leider Prigozhin https://www.nu.nl/buitenl...van-leider-prigozhin.html
Zucht.
Ja, Wagner is momenteel helemaal niet georganiseerd op een manier dat ze terug kunnen slaan. De helft is "op vakantie" en de andere helft is op kamp in Belarus. En ze hebben alle zware wapens in moeten leveren en hebben geen financiering meer.LAD93 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:37:
[...]
Na alle anti-climaxen die ik tot nu toe gezien heb in Rusland, ga ik er vanuit dat dit inderdaad met een sisser afloopt…
Als Wagner of aan Wagner gelieerde personen terug gaan slaan, dan zal het subtieler zijn dan een grote muiterij. Helaas.
23-06-2023 : March for moscow
23-08-2023 : Prigozhin uit de lucht geschoten
Hij heeft het exact 2 maanden weten te overleven.
echt waar ? hmmm en dat hadden ze niet verwacht ? we gaan het wel zien ... denk weer een sisserPUTIN WORRIED
❗️Putin has urgently returned from Kursk🇷🇺 to Moscow🇷🇺.
The situation in 🇷🇺 is unstable: Politically, economically, and militarily.
Putin’s core support is hardcore nationalists: Those who loved Prigozhin.
The situation can spiral out-of-control at any moment.
Tja vanalles
En jij denkt dat het naar buiten brengen van de waarheid over Putin iets zal doen aan zijn positie?bloody schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:31:
Prigo kan dan wel een enorme schurk zijn, hij is niet bepaald dom.
In de jaren heeft ie genoeg duistere zaakjes van Putin gezien. Als ik hem was, had ik die klaarliggen in mediavorm, en releasen mocht zoiets heftigs als vanavond gebeuren.
Hopelijk geen wishful thinking haha
Daar gaat gelijk een trollenleger overheen met allerlei conspiracy theories, propaganda en 100.000 andere versies. Daarnaast vallen er hier en daar wat mensen uit het raam of drinken een kopje thee.
Sterker nog. Ik denk dat Putin's positie alleen maar sterker wordt als "sterke man" (lees maffiabaas).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
https://t.me/vagnerigray/5
Telegram translate:
De officiële oproep van de beweging "Wagner Play"!
Nu gaan er geruchten over de dood van het hoofd van Wagner PMC Yevgeny Prigozhin. We zeggen direct dat we Kremlin-functionarissen onder leiding van Poetin ervan verdenken dat ze hem willen vermoorden!
Als de informatie over de dood van Prigozhin wordt bevestigd, zullen we de tweede "Mars van Justitie" naar Moskou organiseren!
Het zou beter voor hem zijn om te leven, het is in jouw belang...
Doen oproep om zich morgen te verzamelen in diverse steden.
https://t.me/vagnerigray/7
Telegram translate:
Onze bronnen bevestigen de dood van de Wagner-commandanten. Tweemaal Held van Rusland Prigozhin Yevgeny Viktorovich en Held van Rusland Utkin Dmitry Valerievich stierven als gevolg van gemene sabotage. Hun vliegtuig werd opgeblazen in de regio Tver.
Maar we zullen rouwen nadat we de schuldigen hebben gevonden en gestraft.
Kom morgen om 12.00 uur naar het Wagner Centrum in jouw stad of naar de Wagner-monumenten.
Moskou: Stekolnaya-straat 1-a;
St. Petersburg: Zeehoofdstad;
Jekaterinenburg: st. Oost-160a;
Novosibirsk: gedenkteken "Wagner" op de Gusinobrodskoye-begraafplaats.
Breng bloemen en kaarsen mee.
Daar zullen we beslissen wat we verder gaan doen.
Laten we een bijeenkomst van de Wagners houden, zoals papa ons leerde...
Zijn door meerdere mensen foto's van gemaakt dus ik denk niet dat het photoshop is.
Poetin gaat nu 1 ding niet doen en dat is zeggen waar hij is. Waarschijnlijk of een leeg toestel, of een dubbel, of hij zat niet eens in Kursk.vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:48:
https://twitter.com/officejjsmart/status/1694449183862685799
[...]
echt waar ? hmmm en dat hadden ze niet verwacht ? we gaan het wel zien ... denk weer een sisser
Poetin is de sock puppet die nu met z'n poppetjes speelt om de reactie van Wagner in te dammen.
Als dit klopt heeft m'n werkgever weinig aan me morgen.Barfman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:51:
Wagner zweert wraak.
Telegram translate:
Nu gaan er geruchten over de dood van het hoofd van Wagner PMC Yevgeny Prigozhin. We zeggen direct dat we Kremlin-functionarissen onder leiding van Poetin ervan verdenken dat ze hem willen vermoorden!
Als de informatie over de dood van Prigozhin wordt bevestigd, zullen we de tweede "Mars van Justitie" naar Moskou organiseren!
Telegram translate:
Onze bronnen bevestigen de dood van de Wagner-commandanten. Tweemaal Held van Rusland Prigozhin Yevgeny Viktorovich en Held van Rusland Utkin Dmitry Valerievich stierven als gevolg van gemene sabotage. Hun vliegtuig werd opgeblazen in de regio Tver.
Kom morgen om 12.00 uur naar het Wagner Centrum in jouw stad of naar de Wagner-monumenten.
Ze doen er meteen de adressen bij..... ik weet niet of dat heel handig is.Barfman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:51:
Wagner zweert wraak.
Telegram translate:
Telegram translate:
🧵1/3 The cause of Prigozhin's plane crash remains undetermined, but there have been assertions of air defenses involvement. The S-300 air defense unit is located roughly 50 km from the crash site, adds weight to this theory, though not as conclusive or final proof. pic.twitter.com/H3pgQIepcK
— Tatarigami_UA (@Tatarigami_UA) 23 augustus 2023
2/3 Based on publicly available Maxar imagery via Google Earth, and confirmed by other sources, there are indeed anti-aircraft batteries in close proximity. Additionally, the close proximity of the 42nd Guards Anti-Aircraft Missile Regiment allows rapid AD deployment. pic.twitter.com/jy7AQFTiYT
3/3 I include this information for context, but it doesn't reflect my final stance on the events.
However, I am personally inclined to believe that it wasn't accidental and that the airplane sustained damage while in the air.
Een actieplan hoeft natuurlijk niks offensief te betekenen, het kan ook een plan zijn om de resterende kopstukken buiten Rusland te krijgen met wat er nog resteert aan financiële middelen. Dat lijken me meer de belangen van een huurlingenleger.asing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:34:
[Twitter]
Klopt. Maar toch. Die man werd "papa" genoemd. Wraak lijkt me ook realistisch. In welke zin dan ook.Sempy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:57:
[...]
Een actieplan hoeft natuurlijk niks offensief te betekenen, het kan ook een plan zijn om de resterende kopstukken buiten Rusland te krijgen met wat er nog resteert aan financiële middelen. Dat lijken me meer de belangen van een huurlingenleger.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Het zou mooi zijn als de hel uitbreekt in Rusland en *knip* men zo bezig is met hun binnenlandse puinzooi dat ze heel Oekraïne vergeten en gewoon met rust laten. Laat Rusland maar lekker de gevolgen op eigen bodem voelen en imploderen.barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:01:
[...]
Klopt. Maar toch. Die man werd "papa" genoemd. Wraak lijkt me ook realistisch. In welke zin dan ook.
Gehele bevolkingsgroepen zo weg zetten met een label helpt niet voor een discussie
[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 07:29 ]
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic: