Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:48:
Putler schijnt op TV een toespraak te gaan houden, naar aanleiding van het incident ?
Herhaling van zetten, dan komt die de volgende dag met 3 zinnen over het weer en is die weer weg :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36

Winkiller

De Mopperpot

TwingyTwingy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Nee, Oekraine heeft dit gedaan en daarom wordt nu volledige mobilisatie afgekondigd... :+
Oekraïne is het westen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
De pro-Putin adepten laten zich ook weer van hun meest intelligente kant zien op X. De gemiddelde reactie: "Kan niet kloppen! Hij was deze week nog in Afrika..."

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Misschien was het een uit de hand gelopen spelletje levend Cluedo :+

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:42
Het is eens wat anders dan een raam/trap/kopje thee.

Bijzonder dat ze het gewoon flikken die gangster uit de lucht te schieten. Benieuwd of dit iets lostmaakt bij de overige Wagner leiding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

https://twitter.com/i/status/1694423392810844447

Iets over betrayal,

[ Voor 16% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2023 21:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
renegrunn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:55:
De pro-Putin adepten laten zich ook weer van hun meest intelligente kant zien op X. De gemiddelde reactie: "Kan niet kloppen! Hij was deze week nog in Afrika..."

Ach ik heb al langs zien komen dat hij informatie had over corruptie van Biden familie, en dat Hillary hem heeft laten neerschieten. Wappies gonna wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

renegrunn schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:55:

Gisteren was hij idd nog in Afrika. :P

Dat maakt het iets onwaarschijnlijker dat hij weer ergens bij Moskou was, maar uiteraard blijft het nog steeds mogelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:57:
Het is eens wat anders dan een raam/trap/kopje thee.

Bijzonder dat ze het gewoon flikken die gangster uit de lucht te schieten. Benieuwd of dit iets lostmaakt bij de overige Wagner leiding.
Een ongewapend vliegtuig uit de lucht schieten, het laat weer eens zien hoe gewetenloos het Kremlin is.

Er waren tijden dat het allemaal wat subtieler ging (zoals vergiftigen), maar Prigozhin is (of was) natuurlijk lastig te bereiken daar hij altijd omringd was door gewapende mannen. Dus als het niet subtiel kan dan moeten er maar grove middelen gebruikt worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Dat maakt het iets onwaarschijnlijker dat hij weer ergens bij Moskou was, maar uiteraard blijft het nog steeds mogelijk.
Dat snap ik, maar hij was daar per privejet, niet per postkoets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

We hebben gisteren een filmpje gezien dat opgenomen was in Afrika, maar volgens mij weten we niet zeker wanneer dat was opgenomen (toch?)

Niet dat het veel uitmaakt, overigens :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 23-08-2023 21:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Putin zal wel zeggen dat Prigo de luchtverkeersregels aan zijn laars lapte en er geen andere optie was dan m uit de lucht te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op de russische staatstelevisie (russia 24) hebben ze iig gemeld dat Prigozhin dood is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:05:
[...]

Een ongewapend vliegtuig uit de lucht schieten, het laat weer eens zien hoe gewetenloos het Kremlin is.

Er waren tijden dat het allemaal wat subtieler ging (zoals vergiftigen), maar Prigozhin is (of was) natuurlijk lastig te bereiken daar hij altijd omringd was door gewapende mannen. Dus als het niet subtiel kan dan moeten er maar grove middelen gebruikt worden.
Subtiliteit is nooit het doel geweest. Bij elke vergiftiging zat een kaartje met groetjes uit het Kremlin. Het vergif en radioactiviteit was vaak zo specifiek dat het alleen uit Rusland kon komen. Het doel was intimidatie. Dat is hier niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaJTVhgoPk6QHuUTjpvsbb4A8RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRkIQ7F4KVEszixYzabDKyl3.jpg?f=fotoalbum_large

Nazi Dmitri Valerjevitsj Oetkin (Smolino, 11 juni 1970) een Russische voormalig legerofficier en oprichter van de Wagnergroep, een organisatie die wordt omschreven als een huurlingenleger of een de facto privéleger van de Russische president Vladimir Poetin zat ook in het toestel, net zo'n naar mannetje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:42
Winkiller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:14:
[Afbeelding]

Nazi Dmitri Valerjevitsj Oetkin (Smolino, 11 juni 1970) een Russische voormalig legerofficier en oprichter van de Wagnergroep, een organisatie die wordt omschreven als een huurlingenleger of een de facto privéleger van de Russische president Vladimir Poetin zat ook in het toestel, net zo'n naar mannetje.
SS tattoo's

Maar de Oekraïners zijn de nazis natuurlijk.......... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:11:
Op de russische staatstelevisie (russia 24) hebben ze iig gemeld dat Prigozhin dood is.
Ik vraag me toch af of het niet gestaged is, de informatie voorziening rondom dit incident is me net even te goed. Normaal blijft het altijd vaag als er iets in Rusland gebeurt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verbazend hoe snel we "goed nieuws" geloven,

wil niet zeggen dat 7 mensen het toch wel overleeft hebben ofzo maar .. bom aan boord moet ook mogelijk zijn

waarom zou je een dure rakket afschieten op een burger vliegtuig ? met maar 7 personen alhoewel ze hebben ook MH17 neergeknald hebben met een buk

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

T-8one schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Ik vraag me toch af of het niet gestaged is, de informatie voorziening rondom dit incident is me net even te goed. Normaal blijft het altijd vaag als er iets in Rusland gebeurt.
Zeker weten. Alles wat er in rusland gebeurt moet je in twijfel trekken. Het enige wat zeker is, is dat het Prigozhin z'n vliegtuig was.

En in datzelfde licht:

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 23-08-2023 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:46
vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:20:
Verbazend hoe snel we "goed nieuws" geloven,

wil niet zeggen dat 7 mensen het toch wel overleeft hebben ofzo maar .. bom aan boord moet ook mogelijk zijn

waarom zou je een dure rakket afschieten op een burger vliegtuig ? met maar 7 personen alhoewel ze hebben ook MH17 neergeknald hebben met een buk
Een bom slaat niet zo snel beide vleugels eraf…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Zeker weten. Alles wat er in rusland gebeurt moet je in twijfel trekken. Het enige wat zeker is, is dat het Prigozhin z'n vliegtuig was.

En in datzelfde licht:
[Embed]
Exact, die identificatie is wel heel snel en ook heel snel gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 17:34
Volgens Danny Davidov's kanaal zijn de lichamen van Prigozhin en Utkin geïdentificeerd.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

SS tattoo's

Rusland heeft de nazi's in Oekraïne eindelijk weten te lokaliseren, en uit weten te schakelen. Ze zaten alleen niet meer in Oekraïne. Want het was Wagner. :Z

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26
T-8one schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:24:
[...]

Exact, die identificatie is wel heel snel en ook heel snel gecommuniceerd.
Ik ben het met je eens. Maar... waarom zouden ze zoiets stagen? Het ziet eruit als een Russische moordaanslag op een afvallige.

Misschien maar goed dat ik geen dictator ben geworden, want ik snap de mogelijke tactieken voor geen meter.

En geloof me, ik heb die carrière overwogen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:53

-tom-562

Oliesjeik

Winkiller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:14:
[Afbeelding]

De denazificatie gaat stug door

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

caspervc schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

dude .. een drone (zijn niet zo groot) vernietigt een TU-22m3 die dingen zijn B52 sized

enige wat ik opmerk is dat er erg veel beelden zijn weet jij welke van welke is ??? ik wacht even op de OSINT community at large om eroverheen te gaan met microscoop oid

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
caspervc schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

Een raket wel dan? Eén vleugel snap ik wel, maar beide vleugels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Een raket wel dan? Eén vleugel snap ik wel, maar beide vleugels?
SAM, zie nst6ldr in "De situatie binnen Rusland" en de gelinkte post aldaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Volgens RU is het straks na uitgebreid onderzoek waarschijnlijk een Oekraïense BUK geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Lekker vingerwijzen naar Shoigu..

...of... is dat puur omdat de GRU (militaire inlichtingendienst) Prigo uit Afrika gezet zou hebben?

Putin is voorlopig onschendbaar en zit op de top van de apenrots, terwijl beneden hem onderlinge schermutselingen plaatsvinden.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
"Clearly visible"... Sorry, maar dat kan met zo goed roest zijn. Of inslagen van kogels. Of vogelpoep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Ik ben het met je eens. Maar... waarom zouden ze zoiets stagen? Het ziet eruit als een Russische moordaanslag op een afvallige.

Misschien maar goed dat ik geen dictator ben geworden, want ik snap de mogelijke tactieken voor geen meter.

Eigenlijk maakt het niet uit, Prigozhin zien we niet meer verwacht ik, of hij nou dood is of levend.
Daarnaast zou alle publiciteit ook het gevolg kunnen zijn van een zorgvuldig geplande aanslag vanuit het Kremlin.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Een alternatieve theorie (tov de SAM theorie) is een als exclusieve wijnbox vermomde bom die op het laatste nippertje (na de security checks) in het vliegtuig geladen zou zijn
A VChK-OGPU source says that the topic of the bomb on board Prigozhin's plane is being promoted more and more actively. Allegedly, evidence appeared that at the very last moment a certain gift in the form of a box of expensive wine was loaded on board. And now they are working out the version that there could be a bomb in this box. The plane itself (before loading the box) was carefully examined, including with dogs.
Klinkt een beetje als: het is wel SAM geweest, maar dit mag het publiek niet weten, dus gooien we maar een doos wijn in de mix.

Edit, ach wat toevallig, ik zie net deze berichten:

Toler == Bellingcat, dus ik ga ervan uit dat die betrouwbare berichten post.

[ Voor 14% gewijzigd door bloody op 23-08-2023 21:49 ]

nope

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zou er wat aan het brouwen zijn? :>.

Zijn vast ook nog wel andere manieren om te communiceren.

[ Voor 21% gewijzigd door souljah1h op 23-08-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Ik las ook ergens iets over een groot Russisch vrachtvliegtuig dat in Belarus geland was om Wagner te evacueren, ik vraag me dan meteen af wat evacueren betekent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

President Biden heeft ook gereageerd, Als Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin inderdaad is omgekomen bij een vliegtuigcrash in Rusland, zou dat volgens de Amerikaanse president Joe Biden geen verrassing zijn vanwege het recente conflict tussen Wagner en Moskou.

bron: https://www.rd.nl/artikel...-zou-geen-verrassing-zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Tja, "you live by the sword, you die by the sword"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:14
barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Vooraf gezegd, ik geloof niet dat het gestaged is. Ik ga er vanuit dat ze beide dood zijn.

Waarom zou Putin en Prigozhin het stagen? Dat zou alleen kunnen als Prigozhin leverage heeft waardoor Putin hem niet kan vermoorden (bepaalde informatie die na zijn dood openbaar zou worden) dat hij samen met Putin zijn dood staged. Hiermee kan Putin de ijzeren vuist tonen en Prigozhin verdwijnen en een anoniem leven ergens gaan leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het kan in principe zowel een SAM als een bok in het vliegtuig geweest zijn. Bij de Lockerbyramp (bom in bagageruim) was ook een vleugel er compleet afgescheurd en kwam in een wonnwijk terecht ver van de rest van het vliegtuig.

Maar eigenlijk valt te verwachten dat wij de waarheid nooit zullen weten, want wij van WC-eend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

T-8one schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Ik las ook ergens iets over een groot Russisch vrachtvliegtuig dat in Belarus geland was om Wagner te evacueren, ik vraag me dan meteen af wat evacueren betekent.
Bron: https://twitter.com/AricT...3TPFGea_XbOsE_UO37gA&s=19

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

SS tattoo's

Weet je wie Hitler zijn favoriete componist was? O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
R.van.M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Vooraf gezegd, ik geloof niet dat het gestaged is. Ik ga er vanuit dat ze beide dood zijn.

Waarom zou Putin en Prigozhin het stagen? Dat zou alleen kunnen als Prigozhin leverage heeft waardoor Putin hem niet kan vermoorden (bepaalde informatie die na zijn dood openbaar zou worden) dat hij samen met Putin zijn dood staged. Hiermee kan Putin de ijzeren vuist tonen en Prigozhin verdwijnen en een anoniem leven ergens gaan leiden
True, maar dan hadden ze dat op een betere manier kunnen doen. En niet met twee vliegtuigen achter elkaar, waarvan een neergeschoten en de ander terug in Moskou.
Ik denk dat hij plat en verbrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Dit is toch ook voor niemand een verassing … vond dat t al lang duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:58
R.van.M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Het kan natuurlijk ook in de omgekeerde richting: Prigozhin was via connecties op de hoogte dat deze plannen er waren. Hij zorgt dat zijn naam op de passagierslijst staat, maar stapt niet in het vliegtuig.
Resultaat: Hij kan ondergedoken verder leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mschamp schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

Het kan natuurlijk ook in de omgekeerde richting: Prigozhin was via connecties op de hoogte dat deze plannen er waren. Hij zorgt dat zijn naam op de passagierslijst staat, maar stapt niet in het vliegtuig.
En Rusland bevestigt z'n dood en Prigozhin laat zich daarna weer zien in een TikTok? Lijkt me een risico...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barrymossel
Overigens... AD en NOS melden dat Wagner gerelateerde kanalen melden dat Prigozhin dood is. NU houdt het lekker bij dat hij op de passagierslijst stond. Die gasten willen er altijd als het eerst bij zijn, maar updaten willen ze niet. Bedtijd denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mark hertling op CNN over dit event
https://twitter.com/jeffs...tatus/1694434521523912786

TLDR het roest hem of Prigozhin dood is, intressant is wat er nu gebeurt binnen het russische leger

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 23-08-2023 22:04 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:21

Spotmatic

Ken sent me

Ik kijk met belangstelling uit naar de speciale aflevering van Air Crash Investigation.

Tussen ons gezegd en gezwegen: wat een shitshow is Rusland toch geworden...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
[...]

Ik denk dat Prigozhin dusdanig van zichzelf overtuigd is dat hij dat niet zal doen. Daarvoor houdt hij teveel van de schijnwerpers..

Maar goed.. time will tell. Benieuwd wat er morgenochtend bij opstaan allemaal te lezen is overal.

En ik zie overal al memes opduiken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Spotmatic schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:03:
Tussen ons gezegd en gezwegen: wat een shitshow is Rusland toch geworden...
Geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar op X/Twitter wordt gesuggereerd dat Wagner al onderweg is naar Rusland:
https://twitter.com/sentd...XNXFIhKEWRSaUcik11pQ&s=19

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

thof schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:06:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is, maar op X/Twitter wordt gesuggereerd dat Wagner al onderweg is naar Rusland:
https://twitter.com/sentd...XNXFIhKEWRSaUcik11pQ&s=19

[Embed]
Goed, dus binnenkort nog een vliegtuig dat onverwacht neerstort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Die posts van Aric Toler liegen er ook niet om. Ik weet niet of hij gewoon doorpost wat hij tegenkomt, maar poeh...
Schijnbaar wordt er "local security" gemobiliseerd in Rostov...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Lijstje van mensen aan boord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Hier de namen van de inzittenden volgens die Aric:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja ergens rond 1613.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Je zou bijna zeggen dat ze zijn blijven hangen in de middeleeuwen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
olafmol schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:50:
Tja, "you live by the sword, you die by the sword"
Fuck around and find out

In het Russisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:10:
Die posts van Aric Toler liegen er ook niet om. Ik weet niet of hij gewoon doorpost wat hij tegenkomt, maar poeh...
Toler gaat zijn reputatie echt niet te grabbel gooien door domweg iets te reposten.
Als hij iets roept, neem ik het iig aan :)

Note to self: morgen even kijken wat dit nieuws doet met de roebel :)

[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 23-08-2023 22:16 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het Wagner telegram kanaal grey zone lijkt het nu ook te bevestigen.
https://t.me/s/grey_zone?before=20183

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 23-08-2023 22:16 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 15:45
[...]

Een beetje een Dugin actie. Op het laatste moment een andere auto pakken. Hij kwam ermee weg.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:10:
Schijnbaar wordt er "local security" gemobiliseerd in Rostov...
Als in Pro wagner of pro Putin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
bloody schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:14:
[...]

Toler gaat zijn reputatie echt niet te grabbel gooien door domweg iets te reposten.
Als hij iets roept, neem ik het iig aan :)
Hij zegt wel dat iemand anders zegt dat. Zoals:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:15:
Het Wagner telegram kanaal grey zone lijkt het nu ook te bevestigen.
https://t.me/s/grey_zone?before=20183
Werk je bij Nu.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Jelmer93 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Als in Pro wagner of pro Putin
Zie onder jouw post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nope.
Schoonmoeder uit Odesa meldde dit luidruchtig door het huis heen O-)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Nope.
Schoonmoeder uit Odesa meldde dit luidruchtig door het huis heen O-)
barrymossel in "De situatie binnen Rusland"

Vandaar... ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een reminder:

Vanwege:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik wacht nog even af, er was ook een tweede vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HollowGamer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:24:
Nogmaals: als de aanslag op vliegtuig 1 van Poetin en consorten komt, dan ontkomt hij ook niet met vliegtuig 2 in Moskou. Toch?
En als het staged was, why??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:24:
Daar zou je dan bijvoorbeeld iemand in kunnen zetten die het van dichtbij mee mag maken. Als ik Poetin was, zou ik Surovkin en Girkin erin zetten. Kunnen ze het vuurwerk van dichtbij aanschouwen, en weten dat Baron Vladimir de baas is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:12:
Hier de namen van de inzittenden volgens die Aric:

[Twitter]
Beetje context

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:51
Bij Op1 zijn ze er sowieso zeker van dat hij erin zat op basis van Fox en Sky news etc.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Prigo kan dan wel een enorme schurk zijn, hij is niet bepaald dom.
In de jaren heeft ie genoeg duistere zaakjes van Putin gezien. Als ik hem was, had ik die klaarliggen in mediavorm, en releasen mocht zoiets heftigs als vanavond gebeuren.

Hopelijk geen wishful thinking haha

nope

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De_Bastaard schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:
Dit is toch ook voor niemand een verassing … vond dat t al lang duurde.
Pun intended?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
En

---edit---

Die gast is 5 uur niet online geweest...

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 23-08-2023 22:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asing
Zou Wagner een boobytrap hebben ingebouwd?

Het zal wel met een sisser aflopen, maar we gaan het zien.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:26:
[...]

Nogmaals: als de aanslag op vliegtuig 1 van Poetin en consorten komt, dan ontkomt hij ook niet met vliegtuig 2 in Moskou. Toch?
En als het staged was, why??
Ik had het nog niet eens over staged, maar het zou zo kunnen zijn, zoals bij waarde transport, dat je niet weet welke auto het geld aan boort heeft.

Maar dat is allemaal speculeren. Ik bedoelde meer, laten we maar even afwachten. De vorige keer waren we ook verrast toen hij opeens stopte vlak bij Moskou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als ze weten waar ze moeten kijken. Ik vermoed dat ze niet de capaciteiten hebben om elke SAM lancering waar ook ter wereld te spotten, als ze niet ervoor kijken. (Uberhaupt natuurlijk wat is SAM? Een S400 is een ander verhaal dan een NASAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
asing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:34:

[Twitter]

Dat is de enige reden waarom ik nog niet in bed lig! ;)

Aan de andere kant... Ik hoor (of merk) het morgen wel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

[Twitter]

Na alle anti-climaxen die ik tot nu toe gezien heb in Rusland, ga ik er vanuit dat dit inderdaad met een sisser afloopt…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Anyone augustus 1991? Ze hebben nog een weekje.. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
HollowGamer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:35:
[...]

Ik had het nog niet eens over staged, maar het zou zo kunnen zijn, zoals bij waarde transport, dat je niet weet welke auto het geld aan boort heeft.

Maar dat is allemaal speculeren. Ik bedoelde meer, laten we maar even afwachten. De vorige keer waren we ook verrast toen hij opeens stopte vlak bij Moskou.
Eens, maar dat tweede vliegtuig schijnt geland te zijn in Moskou. Als vliegtuig 1 wordt neergeschoten, dan zou ik met vliegtuig 2 keihard een willekeurige andere kant opvliegen.

Andere mogelijkheid (die me onwaarschijnlijk lijkt) is dat Poetin en z'n vriendjes niet achter dat kapotte vliegtuig 1 zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

[Twitter]

Tenzij ik morgen wakker word en half internet vol staat met de dood van putin is het een sisser.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nu.nl wordt ook wakker:

Rusland en aan Wagner gelinkte Telegram-groep melden dood van leider Prigozhin https://www.nu.nl/buitenl...van-leider-prigozhin.html

Zucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LAD93 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:37:
[...]

Na alle anti-climaxen die ik tot nu toe gezien heb in Rusland, ga ik er vanuit dat dit inderdaad met een sisser afloopt…
Ja, Wagner is momenteel helemaal niet georganiseerd op een manier dat ze terug kunnen slaan. De helft is "op vakantie" en de andere helft is op kamp in Belarus. En ze hebben alle zware wapens in moeten leveren en hebben geen financiering meer.

Als Wagner of aan Wagner gelieerde personen terug gaan slaan, dan zal het subtieler zijn dan een grote muiterij. Helaas.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asing
Trivia :

23-06-2023 : March for moscow
23-08-2023 : Prigozhin uit de lucht geschoten

Hij heeft het exact 2 maanden weten te overleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

https://twitter.com/officejjsmart/status/1694449183862685799
PUTIN WORRIED

❗️Putin has urgently returned from Kursk🇷🇺 to Moscow🇷🇺.

The situation in 🇷🇺 is unstable: Politically, economically, and militarily.

Putin’s core support is hardcore nationalists: Those who loved Prigozhin.

The situation can spiral out-of-control at any moment.
echt waar ? hmmm en dat hadden ze niet verwacht ? we gaan het wel zien ... denk weer een sisser

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:28

Standeman

Prutser 1e klasse

bloody schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:31:
Prigo kan dan wel een enorme schurk zijn, hij is niet bepaald dom.
In de jaren heeft ie genoeg duistere zaakjes van Putin gezien. Als ik hem was, had ik die klaarliggen in mediavorm, en releasen mocht zoiets heftigs als vanavond gebeuren.

Hopelijk geen wishful thinking haha
En jij denkt dat het naar buiten brengen van de waarheid over Putin iets zal doen aan zijn positie?

Daar gaat gelijk een trollenleger overheen met allerlei conspiracy theories, propaganda en 100.000 andere versies. Daarnaast vallen er hier en daar wat mensen uit het raam of drinken een kopje thee.

Sterker nog. Ik denk dat Putin's positie alleen maar sterker wordt als "sterke man" (lees maffiabaas).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Wagner zweert wraak.
https://t.me/vagnerigray/5

Telegram translate:
De officiële oproep van de beweging "Wagner Play"!
Nu gaan er geruchten over de dood van het hoofd van Wagner PMC Yevgeny Prigozhin. We zeggen direct dat we Kremlin-functionarissen onder leiding van Poetin ervan verdenken dat ze hem willen vermoorden!
Als de informatie over de dood van Prigozhin wordt bevestigd, zullen we de tweede "Mars van Justitie" naar Moskou organiseren!
Het zou beter voor hem zijn om te leven, het is in jouw belang...

Doen oproep om zich morgen te verzamelen in diverse steden.
https://t.me/vagnerigray/7

Telegram translate:
Onze bronnen bevestigen de dood van de Wagner-commandanten. Tweemaal Held van Rusland Prigozhin Yevgeny Viktorovich en Held van Rusland Utkin Dmitry Valerievich stierven als gevolg van gemene sabotage. Hun vliegtuig werd opgeblazen in de regio Tver.
Maar we zullen rouwen nadat we de schuldigen hebben gevonden en gestraft.
Kom morgen om 12.00 uur naar het Wagner Centrum in jouw stad of naar de Wagner-monumenten.

Moskou: Stekolnaya-straat 1-a;
St. Petersburg: Zeehoofdstad;
Jekaterinenburg: st. Oost-160a;
Novosibirsk: gedenkteken "Wagner" op de Gusinobrodskoye-begraafplaats.

Breng bloemen en kaarsen mee.
Daar zullen we beslissen wat we verder gaan doen.
Laten we een bijeenkomst van de Wagners houden, zoals papa ons leerde...

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wagner HQ in St Petersburg ziet er nu zo uit
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4PkKMFWUAENzHO?format=jpg&name=large
Zijn door meerdere mensen foto's van gemaakt dus ik denk niet dat het photoshop is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:48:
https://twitter.com/officejjsmart/status/1694449183862685799

[...]

echt waar ? hmmm en dat hadden ze niet verwacht ? we gaan het wel zien ... denk weer een sisser
Poetin gaat nu 1 ding niet doen en dat is zeggen waar hij is. Waarschijnlijk of een leeg toestel, of een dubbel, of hij zat niet eens in Kursk.

Poetin is de sock puppet die nu met z'n poppetjes speelt om de reactie van Wagner in te dammen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Barfman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:51:
Wagner zweert wraak.

Telegram translate:
Nu gaan er geruchten over de dood van het hoofd van Wagner PMC Yevgeny Prigozhin. We zeggen direct dat we Kremlin-functionarissen onder leiding van Poetin ervan verdenken dat ze hem willen vermoorden!
Als de informatie over de dood van Prigozhin wordt bevestigd, zullen we de tweede "Mars van Justitie" naar Moskou organiseren!

Telegram translate:
Onze bronnen bevestigen de dood van de Wagner-commandanten. Tweemaal Held van Rusland Prigozhin Yevgeny Viktorovich en Held van Rusland Utkin Dmitry Valerievich stierven als gevolg van gemene sabotage. Hun vliegtuig werd opgeblazen in de regio Tver.
Kom morgen om 12.00 uur naar het Wagner Centrum in jouw stad of naar de Wagner-monumenten.

Als dit klopt heeft m'n werkgever weinig aan me morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Barfman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:51:
Wagner zweert wraak.

Telegram translate:

Telegram translate:

Ze doen er meteen de adressen bij..... ik weet niet of dat heel handig is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Satellietfoto's laten in elk geval zien dat het privévliegtuig binnen bereik van luchtverdediging was:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:46

[Twitter]

Een actieplan hoeft natuurlijk niks offensief te betekenen, het kan ook een plan zijn om de resterende kopstukken buiten Rusland te krijgen met wat er nog resteert aan financiële middelen. Dat lijken me meer de belangen van een huurlingenleger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Sempy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:57:
[...]

Een actieplan hoeft natuurlijk niks offensief te betekenen, het kan ook een plan zijn om de resterende kopstukken buiten Rusland te krijgen met wat er nog resteert aan financiële middelen. Dat lijken me meer de belangen van een huurlingenleger.
Klopt. Maar toch. Die man werd "papa" genoemd. Wraak lijkt me ook realistisch. In welke zin dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:49
Ik had eigenlijk verwacht dat hij met een kopje thee uit het vliegtuigraampje zou zijn gevallen, dit valt me tegen.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:01:
[...]

Klopt. Maar toch. Die man werd "papa" genoemd. Wraak lijkt me ook realistisch. In welke zin dan ook.
Het zou mooi zijn als de hel uitbreekt in Rusland en *knip* men zo bezig is met hun binnenlandse puinzooi dat ze heel Oekraïne vergeten en gewoon met rust laten. Laat Rusland maar lekker de gevolgen op eigen bodem voelen en imploderen.

Gehele bevolkingsgroepen zo weg zetten met een label helpt niet voor een discussie

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 07:29 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: