Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wowly schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:02:
Ik had eigenlijk verwacht dat hij met een kopje thee uit het vliegtuigraampje zou zijn gevallen, dit valt me tegen.
Met een s300 raket door een vliegtuigraam voldoet niet? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:49
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Met een s300 raket door een vliegtuigraam voldoet niet? ;)
Wel als ie net aan een kopje thee zat te lurken

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45
wowly schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:11:
[...]

Wel als ie net aan een kopje thee zat te lurken
Je bedoelt dat hij ge-double-tapped werd?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
barrymossel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:56:
[...]

Als dit klopt heeft m'n werkgever weinig aan me morgen.
Met alleen bloemen en kaarsen zullen ze niet ver komen… ;) Het zou inderdaad dan weer interessant kunnen worden maar ik vrees dat de afgelopen maanden door Putin & Co nadrukkelijk gebruikt zijn om dit mogelijke scenario goed voor te bereiden. Niet voor niets moesten ze van al het zware materieel afstand doen en zit een groot deel alweer in de zandbak. Ik denk dat we (helaas) weinig actie gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dutchy88 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:17:
[...]

Met alleen bloemen en kaarsen zullen ze niet ver komen… ;) Het zou inderdaad dan weer interessant kunnen worden maar ik vrees dat de afgelopen maanden door Putin & Co nadrukkelijk gebruikt zijn om dit mogelijke scenario goed voor te bereiden. Niet voor niets moesten ze van al het zware materieel afstand doen en zit een groot deel alweer in de zandbak. Ik denk dat we (helaas) weinig actie gaan zien.
Ze hebben inderdaad veel moeten inleveren. Maar dat maakt ze niet ongevaarlijk. Zeker als er dichtbij een militaire basis is met genoeg spullen, verdedigd door wat ome Luka zijn leger noemt. En als kers op de taart heeft Putin daar net wat atoomwapens neergezet. Nu wil ik niet WW3 verkondigen maar zo'n ding jatten en mee naar Moskou nemen..... Oepsie :X

Voorlopig is het even afwachten, ik voorzie geen nieuws tot na de herdenking die ze hebben afgekondigd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
asing schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:14:
[...]

Je bedoelt dat hij ge-double-tapped werd?
Haha, ja!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ISW meldt dat een delegatie van Russische mindef gisteren in Libië is geweest, waareschijnlijk om te bespreken [ik parafraseer] over de situatie rondom vervanging Wagner.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand wie de 'vice-president' van Wagner is? Wie heeft de macht?
Of zal Putin het nationaliseren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Tk55 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:47:
[...]

[...]

Staat gewoon hier uitgelegd:
https://www.reuters.com/w...h-moscow-tass-2023-08-23/

Trouwens tip voor iedereen, pak een solide bron als Reuters, APNews, NYT, etc. Heel wat betrouwbaarder dan Twitter.
Twitter is een (social)media platform. Er kan nieuws gedeeld worden, het brengt zelf geen nieuws. Als je de juiste mensen volgt kun je vrij snel heel wat informatie verzamelen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

LZ86 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

SS tattoo's

Maar de Oekraïners zijn de nazis natuurlijk.......... 7(8)7
Ho ho, dit is wel een held van het vaderland heh.

Ongelofelijk heh. Alles steeds maar 180 graden verdraaien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

pagani schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:52:
Het kan in principe zowel een SAM als een bok in het vliegtuig geweest zijn. Bij de Lockerbyramp (bom in bagageruim) was ook een vleugel er compleet afgescheurd en kwam in een wonnwijk terecht ver van de rest van het vliegtuig.

Maar eigenlijk valt te verwachten dat wij de waarheid nooit zullen weten, want wij van WC-eend...
Waarom niet? Ik ben er van overtuigd dat we bij de MH17 de waarheid ook weten.

Ondanks de 101 fantasie verhalen die de wereld zijn ingebracht door het Kremlin.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 15:23

Qwerty-273

Meukposter

De volledige crew/passagierslijst van dit vliegtuig:
https://t.me/astrapress/36043
The Federal Air Transport Agency published a list of passengers and crew members who were on board the plane of Yevgeny Prigozhin:

Crew:
FAC Alexei Levshin;
Co-pilot Rustam Karimov;
Flight attendant Kristina Raspopova.

Passengers:
Sergey Propustin;
Evgeny Makaryan;
Alexander Totmin;
Valery Chekalov;
Dmitry Utkin;
Nikolay Matuseev;
Evgeny Prigogine.
Dat lijkt toch wel een groepje namen die allemaal in de top van Wagner zaten. Ben benieuwd of we binnen afzienbare tijd iets over Aleksey Dyumin vernemen in relatie tot Wagner in welke vorm dan ook.

Of dat we het zelfde zullen zien als bij ENOT Corp gebeurde. De top is uit de gratie gevallen (dood of in de cel) en de rest lost op en vind zijn weg naar andere organisaties (Patriot, Redut of een Gazprom gefinancierde PMC in dit geval).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 15:23

Qwerty-273

Meukposter

Als toevoeging nog de achtergrond van de verschillende personen op de lijst samengevat door Dossier Center:

https://t.me/dossiercenter/291
The passengers of Prigozhin’s plane are two of his closest associates and veterans of the Syrian Wagner campaign

The Federal Air Transport Agency has published a list of passengers who were allegedly on board the crashed plane of Yevgeny Prigozhin. We found out who they were.

✈️ Valery Chekalov is one of the Concorde managers closest to Prigogine. He oversaw all of Prigozhin's "civilian" projects abroad and was responsible for the logistical support of the Wagner group. It was Chekalov who headed Neva JSC, the founder of Euro Polis LLC, to which all Syrian and African projects were tied

✈️ Dmitry Utkin. Prigozhin's right hand in the Wagner PMC. Responsible for command and combat training.

✈️ Yevgeny Makaryan, callsign "Makar". Former precinct. He joined Wagner in March 2016. He was part of the fourth Wagner assault detachment in Syria, which came under fire from American aircraft near Khsham in January 2017.

✈️ Sergey Propustin, call sign "Kedr", ensign. He joined Wagner in March 2015. He fought in the second reconnaissance and assault detachment. Prigozhin recruited many personal guards from there.

✈️ Alexander Totmin, callsign "Tot".

✈️ Nikolai Matuseev. We could not find a person with that name on the Wagner lists. But there is Nikolai Matusevich. At Wagner since January 2017. He served as a shooter in the fourth assault detachment in Syria.

Meanwhile, Prigozhin's wife Lyubov continues her long-planned vacation in India, says a Dossier source familiar with the family.

We do not know whether the information about the death of Yevgeny Prigozhin and Dmitry Utkin can be trusted. But if it is confirmed, it will mean that fewer and fewer people remain alive who are familiar with the circumstances of the murder of Russian journalists in the Central African Republic in 2018. We appeal to the employees of Prigozhin's "Company": if you know any details of the crime in the Central African Republic, contact the "Dossier" Center and tell your story. We will not be in debt.

More details and photos are on our website.
https://dossier.center/polet-w/ (with VPN)
https://dossier-center.appspot.com/polet-w/ (no VPN)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Jerie
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 01:34:

[...]

Dat lijkt toch wel een groepje namen die allemaal in de top van Wagner zaten. Ben benieuwd of we binnen afzienbare tijd iets over Aleksey Dyumin vernemen in relatie tot Wagner in welke vorm dan ook.

Of dat we het zelfde zullen zien als bij ENOT Corp gebeurde. De top is uit de gratie gevallen (dood of in de cel) en de rest lost op en vind zijn weg naar andere organisaties (Patriot, Redut of een Gazprom gefinancierde PMC in dit geval).
~3 dagen geleden rapporteerde ISW het volgende:
  • Wagner Group commanders accused two high-ranking Wagner representatives of betraying Wagner, possibly representing a growing fracture within the Wagner leadership and suggesting that the Kremlin’s and Russian MoD’s efforts to disband Wagner are partially succeeding.
    [...]
  • Wagner Group fighters continue to commit violent crimes after returning to Russia.
  • Russian officials continue to forcibly transport mothers and children from occupied Ukrainian territories to Russia under the guise of medical retreats.
Dat betrof inderdaad Redut. De 3 namen staan hier

Jerie in "De situatie binnen Rusland"

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

De explosie zal nooit scherfloos zijn, er zitten componenten in een raket die na ontsteking toch ergens heen willen. Dit zouden bizar weinig gaten zijn als het een fragmenterend effect had moeten hebben.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
Ukraine used 3% of US defense budget to destroy half of Russian army — Lindsey Graham

"This is the best investment for American security ever; Ukraine is a fantastic partner — we have not seen such a partner since Churchill," the senator said.

Hele verhaal:
https://english.nv.ua/nat...my-war-news-50348574.html

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Franko P. schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 23:54:
Prigozhin komt een dezer dagen in het nieuws dat ie op de een of andere manier noodlottig om het leven is gekomen.
Ik geloof niet dat Putin het vandaag gebeurde over zijn kant laat gaan.
Oké het duurde wat langer dan een paar dagen, maar neemt niet weg dat het wederom een vreemde situatie is.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Qwerty-273 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 01:34:

[...]

Prigozhin staat niet op de lijst zo te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42
Muncher schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:12:
[...]

Prigozhin staat niet op de lijst zo te zien.
Evgeny Prigogine

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Ok, weer wat geleerd.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

Snow_King

Konijn is stoer!

Skynett schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 05:42:
Ukraine used 3% of US defense budget to destroy half of Russian army — Lindsey Graham

"This is the best investment for American security ever; Ukraine is a fantastic partner — we have not seen such a partner since Churchill," the senator said.

Hele verhaal:
Precies dit! Het is toch een verdomd goedkope en makkelijke manier voor de VS om zo van de Russische dreiging af te komen?

Ik snap de VS wel, lekker blijven steunen en de Russen laten bloeden.

• Zorg
  • Laatst online: 14:04
Wat zou hiervan nu de impact zijn? Ik had de illusie dat de meeste successen voor het Russische leger vaak te danken waren aan de Wagner groep? Ik volg het niet in volle details maar kan me indenken dat het het Russische leger wel heel erg verzwakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Skynett schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 05:42:

Hele verhaal:
En dan vergeet ie nog te vertellen dat de wapenindustrie een enorme boost krijgt.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
Snow_King schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:44:
[...]
Precies dit! Het is toch een verdomd goedkope en makkelijke manier voor de VS om zo van de Russische dreiging af te komen?

Helaas zien Trump en veel Republikeinen met hem dat toch heel anders. Bovendien profiteert de wapenindustrie er inderdaad ook enorm van, zoals @MikeyMan al opmerkte.

[ Voor 10% gewijzigd door Cranberry op 24-08-2023 08:01 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Cranberry schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:00:
[...]

Helaas zien Trump en veel Republikeinen met hem dat toch heel anders. Bovendien profiteert de wapenindustrie er inderdaad ook enorm van, zoals @MikeyMan al opmerkte.
Trump gaat waarschijnlijk in de gevangenis belanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zorg schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:56:
Wat zou hiervan nu de impact zijn? Ik had de illusie dat de meeste successen voor het Russische leger vaak te danken waren aan de Wagner groep? Ik volg het niet in volle details maar kan me indenken dat het het Russische leger wel heel erg verzwakt?
Sinds juni zitten ze niet meer aan het front, dus wat dat betreft zal het niet heel veel veranderen.
Waarschijnlijk komt er een nieuwe zetbaas van putin straks als CEO bij Wagner oid.

Gezien de situatie en opdrachten in Afrika kunnen ze het niet zo handig nationaliseren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

YakuzA schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Sinds juni zitten ze niet meer aan het front, dus wat dat betreft zal het niet heel veel veranderen.
Waarschijnlijk komt er een nieuwe zetbaas van putin straks als CEO bij Wagner oid.

Gezien de situatie en opdrachten in Afrika kunnen ze het niet zo handig nationaliseren.
Daar wil ik aan toevoegen dat Poetin dit ook zo heeft voorbereid, in de twee maanden aanloop naar deze opdracht zag je hoe Wagner langzaam aan werd ontwapend en de afstand naar het kremlin werd vergroot. Het gaat voor de oorlog niks betekenen omdat daar voor is gezorgd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
mir4dor schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Of nog niet?
Of roept iedereen maar weer wat? Afwachten maar weer :)
[edit]
Als dit waar is dan is het Kremlin best creatief; behalve ramen en thee, nu ook private jets _O-
nee hoor, consistent... hij zat bij het raam... _O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
YakuzA schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Tenzij er dreiging ontstaat en Rusland veiligheidstroepen van het front naar Rusland moet terugsturen om Moskou te bewaken. Ook zal aan het front een groep soldaten wellicht nog enigszins een loyaliteit aan Prigozhin hebben en wellicht interne fricties kunnen ontstaan.

Slecht zal het niet zijn voor Oekraïne.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
Effectieve onthoofding, zowel de oprichter als de leider in 1 klap weg. Wel dom dat ze samen in vliegtuig gaan zitten, maar goed. Anyway, ben benieuwd wat Putin nu met Wagner gaat doen. Risico is overstretch, als ie ook nog eens moet focussen op alle Afrikaanse initiatieven van Wagner is er minder ruimte en focus op andere gebieden, ik noem maar een Ukraine. Hoeft niet slecht uit te pakken voor Ukraine.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dr.lowtune schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

Het zou mooi zijn als de hel uitbreekt in Rusland en[mbr] *knip* men [/mbr]zo bezig is met hun binnenlandse puinzooi dat ze heel Oekraïne vergeten en gewoon met rust laten. Laat Rusland maar lekker de gevolgen op eigen bodem voelen en imploderen.

[mbr]Gehele bevolkingsgroepen zo weg zetten met een label helpt niet voor een discussie[/mbr]
Dat is ook geen oplossing, Rusland is er dan nog steeds (de dreiging is er nog steeds). Ook lijkt het me niet heel realistisch dat ze dan weggaan uit de gebieden die ze nu al hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Snow_King schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:44:
En de Oekraïners laten bloeden natuurlijk. Net genoeg wapens leveren om de oorlog niet te laten escaleren maar hem wel zo lang mogelijk voort te laten duren.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:28
"Dood Prigozjin nog niet bevestigd, deel toestel verderop gevonden"

Volgens NOS.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ratzz schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:23:
"Dood Prigozjin nog niet bevestigd, deel toestel verderop gevonden"

Volgens NOS.
Lijkt me sterk dat hij niet in het toestel zat. Het is niet het type man dat stilletjes wil verdwijnen (anders was die al veel eerder verdwenen toch?)

/▌

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:28
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:24:
[...]

Lijkt me sterk dat hij niet in het toestel zat. Het is niet het type man dat stilletjes wil verdwijnen (anders was die al veel eerder verdwenen toch?)
Misschien moest hij gewoon even van het toneel verdwijnen om ergens anders rustig zijn gang te gaan als compromis? Geen idee maar de dood is tot nu toe speculatie, je weet nooit welke info je krijgt uit Rusland.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
nst6ldr schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:31:
[...]

Daar wil ik aan toevoegen dat Poetin dit ook zo heeft voorbereid, in de twee maanden aanloop naar deze opdracht zag je hoe Wagner langzaam aan werd ontwapend en de afstand naar het kremlin werd vergroot. Het gaat voor de oorlog niks betekenen omdat daar voor is gezorgd.
Nog een toevoeging: in eerste instantie dacht ik dat het niet louter positief was omdat er sterke aanwijzingen waren dat Prigozhin/Wagner eerder aan informatiedeling deed met UA. Nu lijkt dat echter minder relevant te zijn nu Wagner uit UA/het front is vertrokken. Heb het net even kort met mijn UA vriend over gehad die goed ingevoerd is, volgens hem is er waarschijnlijk niet of nauwelijks impact en noemde het een mooi cadeautje voor de viering van de onafhankelijkheidsdag.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Dit geeft maar weer aan hoe gevaarlijk Poetin echt is. Van vorige critici waren de "ongelukken" nog iets minder opzichtig. Maar nu doodleuk met je eigen luchtafweer een vliegtuig neerschieten met je tegenstander inclusief onschuldige piloten. Dan ga je naar de next level.

*knip* zie topicregels/topic warning, speculatie over de mogelijke inzet van kernwapens hoort niet thuis hier

Deze man moet zsm onschadelijk worden gemaakt. Van binnenuit of eventueel vanuit het buitenland. Hij kan ook prima een "ongeluk" krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 09:45 ]

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
worldfastest schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:41:
Dit geeft maar weer aan hoe gevaarlijk Poetin echt is. Van vorige critici waren de "ongelukken" nog iets minder opzichtig. Maar nu doodleuk met je eigen luchtafweer een vliegtuig neerschieten met je tegenstander inclusief onschuldige piloten. Dan ga je naar de next level.

*knip*

Deze man moet zsm onschadelijk worden gemaakt. Van binnenuit of eventueel vanuit het buitenland. Hij kan ook prima een "ongeluk" krijgen.
Ik geloof echt niet dat dit 'next level' is voor Poetin. We weten het allemaal niet, maar wat er allemaal in de strafkampen gebeurd lusten de honden ook geen brood van waarschijnlijk. En duidelijk burgerdoelwitten bombarderen in Oekraine vind ik nog weer een paar niveautjes hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 09:45 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50

*knip*

Next level ? Nee hoor typisch gedrag van een criminele organisatie, niets meer niets minder. We zijn blijkbaar vergeten dat in Italië rechter Falcone met een gigantische hoeveelheid springstof is opgeblazen.

En zo zijn er zat voorbeelden. Neem Colombia, met de oorlog tegen de staat van Pablo Escobar.

De mogelijkheden van deze criminele organisatie qua beschikbaarheid van wapens is alleen is net wat groter omdat ze een staat hebben overgenomen.

Maar de tactiek & het rücksichtslose is identiek.
Een mensenleven is daarin niets waard en van generlei betekenis.

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 13:10 ]

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30

[mbr]*knip* zie topicregels/topic warning, speculatie over de mogelijke inzet van kernwapens hoort niet thuis hier[/mbr]

Dit is gewoon standaard een "Jullie zijn mijn speelgoed, dit gebeurt er als mijn speelgoed mij vernederd" reactie, en misschien omdat thee en openstaande ramen te gewoontjes aan het waren worden.

Hij is volgens mij al 500 dagen niet zijn bunker uit geweest, de enige kans is wachten op het kantelpunt waarbij zijn inner circle zich meer zorgen gaat maken om hun eigen comfort en leven, zodat ze even stoppen met elkaar te wantrouwen en saboteren, en samen besluiten hem een kopje thee te serveren.

[ Voor 9% gewijzigd door dakka op 24-08-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bartske schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Ik geloof echt niet dat dit 'next level' is voor Poetin. We weten het allemaal niet, maar wat er allemaal in de strafkampen gebeurd lusten de honden ook geen brood van waarschijnlijk. En duidelijk burgerdoelwitten bombarderen in Oekraine vind ik nog weer een paar niveautjes hoger.
Ik denk ook niet dat dit next level is. Hij heeft ook al mensen vermoord in de EU/UK en raketten vuurt hij ook wel vaker af op mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 24-08-2023 09:55 ]

/▌

• asing
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:24:
[...]

Er zijn bedrijven waarbij er een verbod is voor het management team om samen in 1 vliegtuig te vliegen. Ik snap ook nog niet waarom ze hun team niet spreiden over 2 jets als er toch 2 vliegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
In Gazet Van Antwerpen verscheen er een kort plus-artikel (paywall) over de vliegtuigcrash van de hand Bruno Beeckman, een freelance journalist die steeds naar conflictgebieden trekt. Momenteel is die terug onderweg naar Oekraïne. In een vorig artikel gaf die aan dat die nu niet meer naar Rusland durft te gaan wegens te gevaarlijk, wel heeft die er nog contacten.
Volgend stukje wil ik even uitlichten.
"Woensdagmiddag, een paar uur voor het vliegtuig naar beneden zou storten, had ik contact met drie bronnen in Moskou, onder wie een militair. Ik wilde meer info over het ontslag van Sergej Soerovikin, de generaal van het Russische leger die niet gereageerd zou hebben toen Wagner eind juni in opstand kwam. Ze bevestigden dat Soerovikin uit zijn functie ontheven was, maar dat hij weleens snel kon terugkeren. Prigozjin had tijdens zijn verblijf in Wit-Rusland heel veel bezoek gekregen van oligarchen. De meesten vinden Prigozjin een gevaarlijke gek, maar hij heeft wel het grootste en sterkste privéleger van Rusland. Mijn drie bronnen waren 100% zeker dat Prigozjin snel opnieuw in Moskou zou staan om een staatsgreep te plegen. Die theorie werd ook al eens geopperd door de directeur van de gerenommeerde onderzoeksgroep Bellingcat.”

"Over Soerovikin vertelden mijn bronnen dat hij na de opstand inderdaad geïsoleerd werd en wekenlang ondervraagd geweest is. Er zou ook geweld gebruikt zijn. In die mate dat hij pas mocht terugkeren naar zijn familie zodra de verwondingen enigszins toonbaar waren. Dat Soerovikin in tegenstelling tot Prigozjin nog leeft en alleen uit zijn functie ontheven is, zou komen omdat Poetin geen breuk wil tussen staat en leger.”
Als het klopt van die theekransjes in Wit-Rusland, dan kan ik geloven dat het Kremlin zenuwachtig begint te worden, en verwacht ik binnenkort nog meer gestruikel over een opstaande matrand vlak voor een openstaand raam.

https://m.gva.be/cnt/dmf20230823_97263827

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Ik denk ook niet dat dit next level is. Hij heeft ook al mensen vermoord in de EU/UK en raketten vuurt hij ook wel vaker af op mensen.
Wel de manier waarop. Bij vergiftigen met polonium was het altijd zo gedaan dat het overduidelijk was dat Rusland het had gedaan, maar die de vermoorde onschuld konden spelen. Als je een vliegtuig met je eigen luchtdoelraketten neerhaalt, wordt dat laatste wat lastiger. Nou ja, tenzij de uitkomst van het officiele onderzoek straks is dat het een menselijke fout was van de piloot.

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Sissors schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Wel de manier waarop. Bij vergiftigen met polonium was het altijd zo gedaan dat het overduidelijk was dat Rusland het had gedaan, maar die de vermoorde onschuld konden spelen. Als je een vliegtuig met je eigen luchtdoelraketten neerhaalt, wordt dat laatste wat lastiger. Nou ja, tenzij de uitkomst van het officiele onderzoek straks is dat het een menselijke fout was van de piloot.
Dit bedoel ik dan ook met next level. Alle andere wist je dat hij erachter zat maar ze konden het altijd ontkennen. Dit is wat lastiger. Maar zal wel een onderzoek komen met de conclusie dat Oekraïne het vliegtuig heeft neergeschoten. Of een foutje van iemand en een lager rank militair wordt hiervoor (zogenaamd) berecht.

You only live once, so enjoy the ride.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
[...]

De manier waarop is juist een heel duidelijk signaal aan de overige oligarchen en bende leiders met ideeën, een show of force. Even goed duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen. En plein public.

Niets uitzonderlijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
[...]

Deze kan mooi meegenomen worden in een van de vele vormen van liegen die in Rusland worden (h)erkend. Die Finse ex-intelligence officer heeft dat ooit mooi uitgelegd. Dit zal wel gevalletje worden van "nee hoor wij hebben niks gedaan, maar iedereen weet natuurlijk wel dat wij het gedaan hebben en dat vinden we helemaal geen probleem."

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09

JB

Cédric roelt!

Arator schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:01:
In Gazet Van Antwerpen verscheen er een kort plus-artikel (paywall) over de vliegtuigcrash van de hand Bruno Beeckman, een freelance journalist die steeds naar conflictgebieden trekt. Momenteel is die terug onderweg naar Oekraïne. In een vorig artikel gaf die aan dat die nu niet meer naar Rusland durft te gaan wegens te gevaarlijk, wel heeft die er nog contacten.

[...]

Als het klopt van die theekransjes in Wit-Rusland, dan kan ik geloven dat het Kremlin zenuwachtig begint te worden, en verwacht ik binnenkort nog meer gestruikel over een opstaande matrand vlak voor een openstaand raam.

Hmm ik las ook dat Isa tweette over een 2e toestel. Als hij nog leeft, gaan we dan wederom een opmars krijgen richting het Kremlin, of is het juist om hem van het toneel te laten verdwijnen? Is Poetin dan toch zoveel meer zeker van zijn onderdanen, dat hij geen gekke thee bij het raam krijgt geserveerd...?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Arator schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:01:

[...]

"De meesten vinden Prigozjin een gevaarlijke gek"

Bijzonder perspectief. Al die Russen uit het Kremlin die oorlogsmisdaden in Oekraïne plegen vinden Prigozjin maar een gevaarlijke gek?

March of the Eagles

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Het enige verschil is dat het Poetin niet meer interesseert wat de rest van de wereld er van vindt, en binnen Rusland krijgt hij dit wel verkocht als menselijk fout ofzo.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09

JB

Cédric roelt!

[...]

Oekraïne krijgt de schuld...

Mijn boefje is liev!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
XWB schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

"De meesten vinden Prigozjin een gevaarlijke gek"

Bijzonder perspectief. Al die Russen uit het Kremlin die oorlogsmisdaden in Oekraïne plegen vinden Prigozjin maar een gevaarlijke gek?
Tja, voor de camera met een hamer iemand zijn kop inslaan. Die andere maffiabazen zullen het misschien wel bevelen, maar zelf uitvoeren,...
En verder zullen ze hem misschien moeilijk hebben kunnen inschatten, die video's met kritiek op het Kremlin, die mars op Moskou,... Niet echt acties die getuigen van een maffiabaas die er alles aangelegen is om het status-quo te behouden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Het enige verschil is dat het Poetin niet meer interesseert wat de rest van de wereld er van vindt, en binnen Rusland krijgt hij dit wel verkocht als menselijk fout ofzo.
Het grootste deel van 'de wereld' vindt er ook allemaal niet zoveel van. Het is voor de Westerse wereld die zich druk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

PLAE schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Het grootste deel van 'de wereld' vindt er ook allemaal niet zoveel van. Het is voor de Westerse wereld die zich druk maakt.
Dat deel van de wereld vertrouwd vooral het westen niet om verschillende redenen (kolonisatie, Irak, etc).

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 10:51

Seraphin

Meep?

JB schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Inmiddels heb ik oa op Twitter al kanalen gezien die inderdaad claimen dat het een Oekraiense false flag operatie is. Op RT staat dan weer een artikel dat de piloot een hartaanval heeft gehad ten gevolge van myocarditis dat is veroorzaakt door *tromgeroffel* mRNA in het COVID-19 vaccin (fun fact: Sputnik V, het vaccin dat door Rusland zelf is ontwikkeld en uitgerold, is helemaal niet gebaseerd op mRNA maar een klassiek "vector" vaccin obv dode / verzwakte virusdeeltjes).

Kortom; het is weer een klassiek Russische situatie waarbij in de eerste 48 uur na gebeurtenis X zo veel mogelijk alternatieve theorieën worden gespuid. Het is wachten op de radarbeelden waaruit zou blijken dat een Oekraïense SU-25 met mach-2 op 30000 voet een onderschepping uitvoerde.....

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35
worldfastest schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

Dit bedoel ik dan ook met next level. Alle andere wist je dat hij erachter zat maar ze konden het altijd ontkennen. Dit is wat lastiger. Maar zal wel een onderzoek komen met de conclusie dat Oekraïne het vliegtuig heeft neergeschoten. Of een foutje van iemand en een lager rank militair wordt hiervoor (zogenaamd) berecht.
Ik wou net zeggen, waarschijnlijk diegene die op de knop drukte krijgt de schuld en zal worden gedwongen te zeggen dat hij het perongeluk gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

R.van.M schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Ik wou net zeggen, waarschijnlijk diegene die op de knop drukte krijgt de schuld en zal worden gedwongen te zeggen dat hij het perongeluk gedaan heeft.
Het kan nog makkelijker. Zeg dat het vliegtuig voor een Oekraiense drone werd aangezien en daarom werd neergehaald. En waarom niet? Het zou niet de eerste keer zijn. De Russen hadden KL007 en MH17 en ook de Amerikanen hebben wel eens "per ongeluk-opzettelijk" een verkeersvliegtuig neergehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Het kan nog makkelijker. Zeg dat het vliegtuig voor een Oekraiense drone werd aangezien en daarom werd neergehaald. En waarom niet? Het zou niet de eerste keer zijn. De Russen hadden KL007 en MH17 en ook de Amerikanen hebben wel eens "per ongeluk-opzettelijk" een verkeersvliegtuig neergehaald.
Of gewoon in typische Russische stijl nooit één narratief aanhouden. Gewoon tien verschillende BS verhalen blijven herhalen om de (naïeve / incompetente) westerse media om de tuin te leiden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Poetin maakt het allemaal niet meer zoveel uit heb ik het idee. Het enige wat deze man nog lijkt te willen is zijn naam vereeuwigen tussen de rest van de onvergetelijk wrede namen uit de geschiedenis. Wie of wat daarvoor moet bezwijken is irrelevant. Eigenlijk ook niet raar voor iemand die 'alles' al heeft. Alle interne macht, al het aardse te koop. Eigenlijk heeft hij zijn spel al uitgespeeld.

Zijn plan om Rusland uit het slob te trekken door het herstellen van de Sovjet Unie is sowieso een kansloze dictator fantasie. Dat systeem werkte voorheen al niet, en zal nu ook niet werken.

Kun je wel wat soevereine staten gaan koloniseren maar uiteindelijk zal dit ook falen want het is simpelweg niet houdbaar. Ook al zou het op korte termijn wel lukken grondgebied vast te houden. De lange termijn is hoe dan ook gedoemd om te falen, zoals het al eerder gefaald heeft en zal blijven falen.

Het probleem is de totalitaire centrale macht in Moskou en de chronische politieke corruptie. Dit in combinatie met statische, krimpende export is gewoon een doodlopende steeg. Niets zal daar werken zolang dit kapotte systeem niet wordt hervormd. En daar zit natuurlijk de crux, want zij die de macht hebben gegrepen gaan dit niet afstaan.

Maargoed, Putin heeft wat dat betreft voermoedelijk al zijn zin. Zijn naam zal niet snel vergeten worden en zolang hij de teugels niet teveel laat vieren zal het zijn tijd wel uitzitten.

De puinhopen zijn voor de toekomst en dat zal hem roesten, zo blijkt.

Mafia mentaliteit.

• asing
*knip* offtopic, zie modbreak

Putin had het liefst dat het westen zich afzijdig had gehouden bij zijn SMO. Helaas voor hem liggen de kaarten anders en de volgende Amerikaanse president zal pas januari 2025 geïnstalleerd worden. Gezien de huidige situatie zie ik het de Russen niet nog 1.5 jaar volhouden.

[ Voor 49% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 13:08 ]

• mir4dor
  • Laatst online: 15:41
Volgens United24Media is het lichaam van Prigozhin en Utkin geïdentificeerd.
Ik blijf het een vaag verhaal vinden, ben nog niet overtuigd.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:De discussie over Trump zijn kandidaatschap voor de verkiezingen in de VS en zijn rechtzaken in Georgia zijn hier offtopic en daarom getrashed. Probeer bij het onderwerp te blijven

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• dakka
mir4dor schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:06:
Denk dat we nu anders wel van een van 2 wat gehoord hadden "zie je wel, Gerasimov en Shoigu willen ons maar al te graag dood hebben, ze zijn bang voor ons #afzettingLegertop"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dakka schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Denk dat we nu anders wel van een van 2 wat gehoord hadden "zie je wel, Gerasimov en Shoigu willen ons maar al te graag dood hebben, ze zijn bang voor ons #afzettingLegertop"
Niet dat ik denk dat dit het scenario is maar als ze niet gevonden zouden zijn zou dat betekenen dat ze wilden verdwijnen en dan gaan we toch ook niks van ze horen? En als ze wel gevonden zijn dan zijn ze dood en gaan we ook niks horen :p

/▌

• dakka
Marzman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:57:
[...]

Niet dat ik denk dat dit het scenario is maar als ze niet gevonden zouden zijn zou dat betekenen dat ze wilden verdwijnen en dan gaan we toch ook niks van ze horen? En als ze wel gevonden zijn dan zijn ze dood en gaan we ook niks horen :p
Nee, maar stil blijven is nou ook niet echt de MO van prigozhin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35
dakka schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Er zijn zoveel scenarios te bedenken en dus is Occam's razor hier wel toepasselijk. Het ligt het meest voor de hand dat Putin hem uit de weg geruimt heeft als wraak voor het verraad

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dus dan is hij waarschijnlijk dood.

Al heeft hij schijnbaar al eerder een keer zijn dood in scene gezet en is hij toen weer opnieuw in de publiciteit gekomen met de inval in Oekraine.

/▌

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Ik vind de analyse van Isa wel hout snijden, hij zit er niet zo vaak naast.

TL;DR: Putin zit er niet achter, maar andere levels op de apenrots. Putin moet nu wel gaan uitkijken.

Korte analyse over Prigozhins lot,:
Ik denk nog steeds dat hij uit de weg is geruimd door Patrushev en de zijnen nu het Kremlin zich langzamerhand opmaakt voor de post-Poetin periode. Daarin wijk ik weer af van de dominante theorie dat Poetin er achter zit. Het is redelijk en gezien de geschiedenis van Rusland ook logisch om meteen naar Poetin te kijken, maar ik denk dat er meer achter zit.

Het klopt dat Poetin verraad nooit vergeeft. Maar hij heeft Prigozhin nooit persoonlijk beschuldigd van verraad. In zijn toespraak merkte ik op dat hij meer naar de organisatoren wees (Surovikin anyone?).

Na de coup is Prigozhin 2x in het Kremlin geweest voor een afspraak met Poetin. Vervolgens was hij aanwezig bij de top met Afrikaanse leiders. Poetin kennende kan ik me niet voorstellen dat hij een verrader waar hij een persoonlijke vendetta mee heeft a)uitnodigt voor welke top dan ook b)zijn zakenimperium laat behouden, sterker nog, staatscontracten laat afsluiten NA de coup c) hem naar Afrika stuurt met een opdracht.

Dood van Prigozhin kan een backfire effect hebben op Poetin, ook mede gelet op de bezwaren die leven onder de soldaten richting de incompetente leiders die alsnog loyaal zijn aan Poetin.

Prigozhin had veel vijanden in het Kremlin, Putin was not one of them. Poetin weet ook dat de coup niet tegen hem was gericht. Dat heeft Prigozhin ook zelf vaak gezegd.

Wat de toekomst van Wagner betreft: de dood van Prigozhin is een enorme schade voor de RU belangen in Afrika waar Wagner zat. Prigozhin was de belichaming ervan. Mijn verwachting is dat de onthoofde Wagner nu deels in Afrika blijft met een speciale rol (olv Gennady Troshev, is mijn prognose) onder de militaire inlichtingendienst. Maar of die groep dezelfde invloed zal genieten in de regio betwijfel ik enorm.
Een deel blijft reserve voor een eventuele mobilisatie mbt Oekraine.

Dan de vraag: kan het zonder Poetins toestemming? Ik zou zeggen van wel. De macht van Poetin is dusdanig afgebrokkeld dat bepaalde groepen nu aan t strijden zijn voor de post-Poetin periode, zoals hierboven aangegeven.

Tot slot; ik heb veel tweets gelezen waarin stond " je had het verkeerd voorspeld, je zei toch dat Poetin hem nodig had?". Yep, ik sta nog steeds achter mijn analyse van voor en na de coup. Ik zie nog steeds geen aanleiding voor Poetin om Prigozhin weg te werken terwijl ze goede verstandhouding hadden.
Het zou me dan ook niet verbazen als Prigozhin een staatsbegrafenis krijgt.

Maar ik zat fout: ik had gedacht dat hij langer zou leven. Sorry daarvoor :)

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
JB schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Betwijfel het. Daarmee stel je dat diep in Rusland Oekraïne militaire leiders kan uitschakelen. Ze de schuld geven van een exploderend kinderdagverblijf is goed voor je propaganda, stellen dat ze je militaire leiders overal kunnen liquideren doet het minder goed.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wat vind je meer voor de hand liggen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
nst6ldr schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Wat vind je meer voor de hand liggen dan?
Dat is het hem nu juist, ik vind niks voor de hand liggen want rusland. Als de lijkschouwing werd gedaan door een onafhankelijke partij zou ik overtuigd zijn.
Onmogelijk, begrijp ik.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Wat ik niet snap is dat er een aantal topfiguren van Wagner in 1 toestel zitten, die moeten zichzelf dan toch ook te veilig gevoeld hebben.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 16:32
Er zijn voor mij ook een aantal dingen die wat vlaggen doet wapperen.

Identificatie van verbrande lichamen uit een vliegtuigwrak binnen 24 uur.
Het vinden van 8 lichamen in een branden wrak binnen een uur na de crash.
Het blinde vertrouwen in de passagierslijst. (De verplaatsingen van Prigo's vliegtuigen kon altijd wel gevolgd worden, maar bijna nooit was bekend of hij er echt in zat dus waarom nu wel? Zijn locatie was voor de pers bijna continu een vraagteken.)

Wat de waarheid ook is, ik denk niet dat wij er op korte termijn tenminste achter komen.
Was het opdracht van Putin, of juist van mensen onder Putin die vonden dat Prigozin nog te veel vertrouwen kreeg van Putin?

edit: en oh ja, alles komt uit Russische bron, dus heel betrouwbaar

Zegt verder niks, maar leuk om te melden:

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 24-08-2023 16:17 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wagner lijkt te vertrekken uit Belarus
The Wagner camp in Belarus is being actively dismantled, per satellite pics published by Radio Liberty.

The pictures show that the dismantling of the tents in the camp in the village of Tsel began on August 1. At the moment, more than 100 of the 273 tents have been dismantled.

Where these tents could be taken and whether the mercenaries left Belarus is unknown. The satellite images available to the editor do not currently show the formation of similar tent cities in other settlements.

Telegram channels associated with "Wagner" wrote even earlier that part of the military was being sent to the Russian Federation on long vacations. However, it seems that if this is happening, it is not of a mass nature. There is a possibility that some of them are transferred to Africa.

• Jerie
  • Niet online
[...]

Was-ie anders wel vlak na de couppoging.

Het maakt ook verder niet uit wie er precies achter zat. Het is wel duidelijk dat het Kremlin approved is. Maar wie exact de SAM heeft afgevuurd? Zullen we waarschijnlijk nooit weten. Behalve dus dat die mensen uiteindelijk onder Shoigu vallen.
SnowDude schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:50:
Wat ik niet snap is dat er een aantal topfiguren van Wagner in 1 toestel zitten, die moeten zichzelf dan toch ook te veilig gevoeld hebben.
Maar dat is het ook. Net na de couppoging staat alles op scherp. De druk staat nog op de ketel, al is-ie er een beetje van af (want poging).

Na een tijdje, als men het niet meer vermoed en het vertrouwen van Poetin terug heeft gekregen krijg je een dolk in de rug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Putin bevestigd het ook nu

https://nos.nl/liveblog/2...ert-familie-van-prigozjin

US onderzoeken nu de SAM die w.s. het vliegtuig heeft neergehaald. Dus dat is bijna duidelijk. Maar volgens Putin kan het lang duren voordat het duidelijk is.

Zou ie het zelf weten? Of houden ze hem echt in het duister over bepaalde dingen, zoals Prigozin ook riep.

[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 24-08-2023 18:27 ]

• Tens
Als je dit zo bekijkt zou je denken van niet. (maar misschien is dat juist de bedoeling)
Putin commented on the death of Prigozhin.

“Early data indicates Wagner employees were in the plane. I think Wagner made a significant contribution in fighting nazism in Ukraine. Prigozhin was talented man, but had a difficult fate.

Putin said furthermore that an investigation into the accident of Prigozhin's plane is underway and it will be brought to an end.
accident als in "iemand drukte per ongeluk op de knop'?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
LZ86 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:24:

US onderzoeken nu de SAM die w.s. het vliegtuig heeft neergehaald. Dus dat is bijna duidelijk. Maar volgens Putin kan het lang duren voordat het duidelijk is.

Zou ie het zelf weten? Of houden ze hem echt in het duister over bepaalde dingen, zoals Prigozin ook riep.
Vlad Vexler heeft wel eens verteld hoe dat werkt, dat Putin geen direct order geeft, maar een "hint"... Op die manier heeft hij altijd plausible deniability.
"Weten jullie nog van die keer, met die kerel die naar Moscow wilde komen. Er is daarvoor nooit een 'oplossing' gekomen. Misschien is het tijd dat het weer duidelijk wordt wie hier in charge is."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
Tens schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:53:
[...]

Er zijn voor mij ook een aantal dingen die wat vlaggen doet wapperen.

Identificatie van verbrande lichamen uit een vliegtuigwrak binnen 24 uur.
Niet alle lichamen waren verbrand, die van de piloten waren 'slechts' in stukken gescheurd. Ja, ik heb de video's zonder blurs gezien.
Het vinden van 8 lichamen in een branden wrak binnen een uur na de crash.
Niet zo heel gek, zo'n ding komt neer, maakt een grote rookpluim en hulpdiensten worden gebeld. Zelfs in rusland kunnen de eerste hulpdiensten er wel binnen een uur zijn.
Het blinde vertrouwen in de passagierslijst. (De verplaatsingen van Prigo's vliegtuigen kon altijd wel gevolgd worden, maar bijna nooit was bekend of hij er echt in zat dus waarom nu wel? Zijn locatie was voor de pers bijna continu een vraagteken.)
edit: crap, dit stuk raakte kwijt tijdens het schrijven
Het is niet alleen een passagierslijst. Het was een vlucht vanaf Moskou. De kans is heel groot dat er minstens één camera heeft vastgelegd wie er in dat vliegtuig stapten. De piloten melden nadat de deuren sluiten hoeveel souls on board zijn. Alles aan een vlucht valt te verifiëren. Dat is geen blind vertrouwen, dat is de luchtvaart.
Wat de waarheid ook is, ik denk niet dat wij er op korte termijn tenminste achter komen.
Was het opdracht van Putin, of juist van mensen onder Putin die vonden dat Prigozin nog te veel vertrouwen kreeg van Putin?
Ik denk dat weinigen uitsluiten dat het Shoigu's handelen kan zijn. Alles dat we weten is dat het ding, na het ontstaan van een flinke rookpluim, met maar één vleugel als een baksteen uit de lucht kwam vallen. Dat lijkt te wijzen op een luchtdoelraket met een specifieke lading (ik weet hier het fijne niet van) die meer als een lange zagende draad werkt dan als een veld van scherven.
edit: en oh ja, alles komt uit Russische bron, dus heel betrouwbaar
Ja, heel gek wanneer het vliegtuig van een rus op een vlucht van rusland naar rusland neerstort in rusland... Dat je altijd moet kijken of de lucht wel blauw is als ze dat claimen betekent niet dat de lucht nóóit blauw is. En wat is het alternatief? Dat hij over 40 jaar nog eens op TV verschijnt nadat hij uit een geheime FSB-gevangenis ontsnapt? Dat hij overmorgen als een soort Yevgezus k Nazaretzov een filmpje vanuit een grot post?

[ Voor 8% gewijzigd door BeefHazard op 24-08-2023 19:49 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tens schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Als je dit zo bekijkt zou je denken van niet. (maar misschien is dat juist de bedoeling)

[...]

accident als in "iemand drukte per ongeluk op de knop'?
Als Putin de opdracht niet geven heeft, dan is het de strijd om de post-Putin era te bepalen.

Prighozin heeft aangetoond dat als een brutale krijgsheer ergens heen gaat, dan gaat de mensen geen strobreed in de weg leggen. In tegenstelling tot de Erdogan-supporters lieten aan het leger duidelijk lieten weten wat hun mening is.

Een andere factie kan eerst de brutaalste krijgsheer uit de weg ruimen. Want je wilt niet tijdens het plegen van een coup door een andere krijgsheer in de rug aangevallen worden.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16

Je zou per direct kunnen vertellen wat er gebeurd is.
Maar iedereen weet dat als je iets grondig wil uitzoeken dat tijd kost. ;)

Wat er uit het onderzoek komt kan een paar dingen opgaan.
1 Vliegtuig is gecrashed vanwege onderhoud wat niet kon worden uitgevoerd vanwege de sancties.
2 1 of andere rebellenpartij uit Afrika heeft wraak willen nemen op Wagner.
3 Aanslag is gepleegd vanuit Wagner wegens de onrussiche mars van Prigozhin

Dat zijn de 3 meest logische uitkomsten.

De minder logische zijn.
1 Oekraïense Drone of luchtafweer. -> Kan niet wegens Rusland zwak.
2 Aanslag is gepleegd onder onders van .. -> Alleen de leider mag daartoe opdracht geven.
3 Identificatiebaken stond niet aan waardoor vliegtuig gezien werd als oekraïens -> Hoe kan een bvlihtuig zover in het luchtruim komen.

Maar we weten allemaal dat geheime dienst bom of luchtafweer het meest waarschijnlijk is.

• Tens
BeefHazard schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:43:

Niet zo heel gek, zo'n ding komt neer, maakt een grote rookpluim en hulpdiensten worden gebeld. Zelfs in rusland kunnen de eerste hulpdiensten er wel binnen een uur zijn.
Ok niet onmogelijk, heb alleen wel filmpjes van het brandende wrak gezien zonder enige hulpdiensten in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
Tens schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Ok niet onmogelijk, heb alleen wel filmpjes van het brandende wrak gezien zonder enige hulpdiensten in beeld.
Het lijkt me niet heel gek dat omwonenden er eerder waren dan de hulpdiensten.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Mag ik heel eerlijk zijn? Aan deze man missen we (ook) niets. Als je zoekt waarvoor de mensen aan boord allemaal verantwoordelijk voor waren/zijn, dan mogen we blij zijn dat deze er niet meer zijn (persoonlijke mening).

Het enige is dat er geen alternatief is, dan behalve het volk dat in opstand kan komen. Maar dat zie ik niet zo gebeuren, volgens mij is de Rus heel erg gehoorzaam.

Dus ja, beste is dat we ons blijven bewapenen, en vast blijven houden aan onze waarden. Poetin zal gewoon zijn vijanden af blijven knallen (incl. zijn eigen mensen), en wij kunnen toch alleen wat symbolische dingen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
YouTube: Update from Ukraine | Wagner Boss Kaputt | What is Next? Ukraine lib...

Update from Ukraine | Wagner Boss Kaputt | What is Next? Ukraine liberated Robotine

Denys Davydov met wat observaties over het neergestorte Wagner vliegtuig. Hij is zelf piloot (van grote kisten), dus is wel wat waard. Bijvoorbeeld Rusland is verplicht om onderzoek te doen naar het onderzoek maar hij zegt Brazilië moet ook onderzoek doen. Dit nav internationale luchtvaart regels.

https://aviation-safety.net/wikibase/344845

En nog een opmerking van mijn kant: exact 2 maanden erna, een vliegtuig vanuit Moskou, is ook een waarschuwing om niet te vluchten uit Rusland. We pakken jou wel. Dat Poetin een uitgebreid onderzoek toezegt betekent (afgezien dat het moet) dat hij er vertrouwen in heeft dat hij niet als schuldige wordt aangewezen maar dat ze met een 'goed' verhaal komen (lees: een sterk verhaal waar je flink wat whiskey voor nodig hebt).

• Sissors
  • Niet online
Volgens WSJ kloppen de verhalen over dat het een SAM was toch niet: https://www.wsj.com/world...ted-intelligence-3e456fab

Moderatie comment: Artikel bevindt zich achter een paywall

[ Voor 18% gewijzigd door teacup op 24-08-2023 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kun je de tekst of de quote delen?

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
HollowGamer schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:34:
Mag ik heel eerlijk zijn? Aan deze man missen we (ook) niets. Als je zoekt waarvoor de mensen aan boord allemaal verantwoordelijk voor waren/zijn, dan mogen we blij zijn dat deze er niet meer zijn (persoonlijke mening).
Ik zag vooral dat Wagner eerst voor Putin vocht, in Ukraine zelfs, en dat dit belangrijke militaire element zich vervolgens lijnrecht tegen Putin / Moskou zelf leek te keren. Dat leek een belangrijke verzwakking van of zelfs bedreiging van Putins macht tot gevolg te kunnen hebben. Het zou de ultieme en meest wenselijke oplossing zijn: dat Putin binnen Rusland, via processen als deze, zijn macht verliest en dat er op die manier een eind zou komen aan zijn oorlogszucht en dreiging van wo3 (met nog steeds kernwapens in bezit). Vast geen lieverdje, maar de rol die hij had kunnen vervullen ihkv macht van Putin - dat is wat je er mogelijk aan kunt missen, en waarom sommige mensen, ik ook, ergens toch denken: shit, jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Niet iedereen heeft hier een abonnement op de Wall Street Jourmal, ik kan het in ieder geval niet lezen.

Ik dacht overigens dat ze wel heel erg vlot waren met het bepalen van de identiteit van Prigozhin, maar hij blijkt een deel van een vinger te missen en dat verraadde het. Utkin was nog dermate intact dat zijn tatooages nog te zien waren.

https://www.thedailybeast...-by-missing-finger-report

• Sissors
  • Niet online
Ik heb het ook alleen via een Tweet, maar link naar de bron leek mij nuttiger. En het punt van ze lijkt mij toch duidelijk van wat je kan zien zonder abbo:
Early Intelligence Suggests Prigozhin Was Assassinated, U.S. Officials Say
Preliminary findings indicate it wasn’t surface-to-air missile that took down Wagner leader’s plane

The plane carrying Yevgeny Prigozhin, the head of the Wagner paramilitary group, crashed as the result of an assassination plot but wasn’t shot down by a surface-to-air missile, U.S. officials said.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Sissors schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:43:
Ik heb het ook alleen via een Tweet, maar link naar de bron leek mij nuttiger. En het punt van ze lijkt mij toch duidelijk van wat je kan zien zonder abbo:

[...]
Het is voorgekomen dat de USA dingen ontkende om zo uit een lastige situatie te komen/blijven. Ten eerste heeft de bron de informatie misschien niet, of ze hebben het even gemist omdat ze op dat moment geen beeld hadden, of ze willen niet teveel onrust in Rusland. Het doet er verder ook niet toe, fr top van Wagner was niet fris en is nu in 1 klap dood. Er waren geen westerse inzittenden dus er komt een onderzoek en een uitslag en dat was het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bloomberg heeft nu ook een stuk op basis van Amerikaanse bron
https://www.bloomberg.com...ficials-say?sref=yYYRek8e

Gaan uit van een bom, en niet een SAM. Zit achter paywall maar het relevante deel is nog te lezen.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Sissors schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:43:

[...]
Ik ben vooral benieuwd hoe ze tot die conclusie zijn gekomen, het staat namelijk haaks op het beeldmateriaal. Het is niet dat vleugels niet kunnen breken mid-vlucht, maar dan moeten ze gedurende kruisvlucht (of sneller) haaks aan de tegenwind blootgesteld worden. Dat gebeurd eigenlijk alleen maar wanneer de romp breekt, maar die komt op de video's in één geheel naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

*knip* s.v.p. geen manieren delen om betaalmuren te omzeilen.

[ Voor 83% gewijzigd door teacup op 24-08-2023 23:15 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 17-09 07:28
nst6ldr schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze tot die conclusie zijn gekomen, het staat namelijk haaks op het beeldmateriaal.
Dit berichtte de Washington Post vandaag:
There is no indication thus far that the jet was downed by a missile, according to the officials, who like others spoke on the condition of anonymity to discuss a preliminary assessment. An explosion was detected along the path of the plane, but there are no signs of a missile launch, the officials said.
Het zou de indruk kunnen wekken dat de VS geen lancering van een SAM heeft gedetecteerd, terwijl het daartoe wel de middelen heeft. De omgekeerde situatie deed zich voor bij MH17, waar de VS de lancering van de SAM heeft gedetecteerd. Dit zeiden de officieren van justitie daarover tijdens de rechtszaak:
Onderzoek naar satellietgegevens
(...)
Van de Verenigde Staten hebben wij geen beeld, maar wel andere informatie ontvangen. Voor de detectie van raketlanceringen bestaan specifieke, militaire instrumenten. Hoe die instrumenten werken is staatsgeheim, maar het is algemeen bekend dat de Verenigde Staten over zulke early warning-systemen beschikken. De dag na het neerschieten van MH17 heeft de toenmalige Amerikaanse president verklaard: “Evidence indicates that the plane was shot down by a surface-to-air missile that was launched from an area that is controlled by Russian-backed separatists inside of Ukraine.” [1] De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken heeft dit op 20 juli 2014 bevestigd: “(…) we detected a launch from that area, and our trajectory shows that it went to the aircraft.” [2] Op 22 juli 2014 werd er op de Facebookpagina van de Amerikaanse ambassade in Kiev een satellietbeeld geplaatst waarop de vliegroute van de MH17, de baan van een Buk-raket (‘SA-11’) en een detonatiepunt waren ingetekend.

Naar aanleiding hiervan heeft het OM contact gezocht met de Amerikaanse autoriteiten en een rechtshulpverzoek gedaan. In antwoord op het rechtshulpverzoek heeft een vertegenwoordiger van de Amerikaanse Office of the Director of National Intelligence een schriftelijke verklaring afgegeven, waarin onder meer staat vermeld:

“At the time that MH17 dropped out of contact, the US Intelligence Community detected [onderstreping OM] an SA-11 surface to air missile (SAM) launch from approximately six kilometers south of the town of Snizhne in Eastern Ukraine.”

In deze verklaring is dezelfde afbeelding opgenomen, die eerder op de Facebookpagina van de Amerikaanse ambassade in Kiev was geplaatst.

De Landelijk Officier van Justitie Terrorismebestrijding, Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten is in de gelegenheid gesteld om de juistheid van deze verklaring te toetsen op basis van de onderliggende, geheime bronnen. Voor een strafrechtelijke toets van staatsgeheime informatie van Nederlandse inlichtingendiensten bestaat in Nederland een wettelijke mogelijkheid.[3] Bij uitzondering hebben de Amerikaanse autoriteiten onze collega dezelfde gelegenheid geboden. In de Verenigde Staten heeft de Landelijk Officier van Justitie een intelligence briefing gekregen van meerdere Amerikaanse functionarissen en hij heeft ook inzage gehad in verschillende geclassificeerde en niet-geclassificeerde documenten. Volgens de Landelijk Officier van Justitie vindt de schriftelijke verklaring van de Office of the Director of National Intelligence steun in de staatsgeheime bronnen die hij heeft geraadpleegd. Een deel van de achterliggende metadata en onderzoekgegevens is hem niet ter inzage gegeven. De Amerikaanse autoriteiten hebben laten weten dat zij niet meer informatie over de detectie van de raket kunnen verstrekken dan vermeld is in de schriftelijke verklaring en dat vertrouwelijk ter inzage is gegeven aan Nederlandse Landelijk Officier van Justitie.
(...)
Voetnoten
[1] Zie obamawhitehouse.archives.gov/blog/2014/07/18/president-obama-speaks-malaysia-airlines-flight-mh17-russia-and-ukraine-and-situatio.

[2] Zie: https://cnnpressroom.blog...-trust-with-the-russians/.

Be yourself, no matter what they say ...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
nst6ldr schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:48:
[...]
Ik ben vooral benieuwd hoe ze tot die conclusie zijn gekomen, het staat namelijk haaks op het beeldmateriaal. Het is niet dat vleugels niet kunnen breken mid-vlucht, maar dan moeten ze gedurende kruisvlucht (of sneller) haaks aan de tegenwind blootgesteld worden. Dat gebeurd eigenlijk alleen maar wanneer de romp breekt, maar die komt op de video's in één geheel naar beneden.
Een bom in/bij de vleugel (brandstoftanks zitten daar meestal?) zorgt er ook voor dat de vleugel verdwijnt. Die vliegtuigen hebben standaard onderhoud nodig, dus de tijd om zoiets te plaatsen zal er altijd wel zijn. Je kunt iig best manieren verzinnen hoe je de vleugels eraf kunt blazen en tegelijk de romp grotendeels heel te houden.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:48:
[...]

Een bom in/bij de vleugel (brandstoftanks zitten daar meestal?) zorgt er ook voor dat de vleugel verdwijnt. Die vliegtuigen hebben standaard onderhoud nodig, dus de tijd om zoiets te plaatsen zal er altijd wel zijn. Je kunt iig best manieren verzinnen hoe je de vleugels eraf kunt blazen en tegelijk de romp grotendeels heel te houden.
En wanneer je een statement wil maken waardoor de slachtoffers na een crash geïdentificeerd kunnen worden, is een bom waardoor één van de vleugels er af scheurt precies het middel wat je daarvoor kan gebruiken.

Zo'n ding kun je prima plaatsen in één van de uitsparingen voor het landingsgestel tijdens het onderhoud...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het valt mij op hoe weinig de Russen lijken te beseffen wat voor regime er eigenlijk zit. En dan doel ik op het volgende (2 voorbeelden):
1. Navalny wordt bijna vergiftigd en denkt, “weet je wat, ik ga terug naar Rusland”. Iedereen hier heeft zoiets van “wil je dood ofzo, waarom??”. En eindigt uiteraard half dood in het gevang.

2. Prigozhin denkt “weet je wat, ik stop met de mars naar Moskou!” En iedereen hier denkt “ok, die is dus ten dode opgeschreven.” Maar hij denkt zelf zich vrijelijk te kunnen bewegen in rusland. En als klap op de vuurpijl wat veiligheidsmaatregelen op verzoek van de overheid te kunnen droppen:

Voor mij zijn dit 2 voorbeelden van ongelooflijke naiviteit die ik niet begrijp.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SnowDude schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:50:
Het zal niet zo proffesioneel zijn als de president van de VS bij Wagner.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dakka
Apache4u schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:49:
Het valt mij op hoe weinig de Russen lijken te beseffen wat voor regime er eigenlijk zit. En dan doel ik op het volgende (2 voorbeelden):
1. Navalny wordt bijna vergiftigd en denkt, “weet je wat, ik ga terug naar Rusland”. Iedereen hier heeft zoiets van “wil je dood ofzo, waarom??”. En eindigt uiteraard half dood in het gevang.

2. Prigozhin denkt “weet je wat, ik stop met de mars naar Moskou!” En iedereen hier denkt “ok, die is dus ten dode opgeschreven.” Maar hij denkt zelf zich vrijelijk te kunnen bewegen in rusland. En als klap op de vuurpijl wat veiligheidsmaatregelen op verzoek van de overheid te kunnen droppen:
[Embed]

Voor mij zijn dit 2 voorbeelden van ongelooflijke naiviteit die ik niet begrijp.
Kan me best wel indenken dan Navalny dacht, "Ik ga niet vluchten, de oppositie kan het beste groeien van binnen rusland, en de FSB vindt me toch wel als ik in duitsland blijf".

En wat Prigozhin betreft, ik weet niet echt of het een vriendelijk "verzoek" was.

En je hebt het hier wel over 2 mensen die ballen van staal hebben en de keuzes bewust hebben gemaakt, wetende de risico's
Pagina: 1 ... 53 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: