Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
Jerie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

Mikhail Marov, 90.

Newsweek heeft het volgende artikel erover: https://www.newsweek.com/...sion-crash-moscow-1821262

Ongetwijfeld een dezer dagen een artikel of twee over in een NL krant :)
zo'n 45 jaar na de laatste Russische maanlanding. 'persoonlijke adviseur'.... Als hij werkelijk nog actief is, is dat tekenend voor het niveau van het Russische maanprogramma.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RoD schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:08:
Weer een vliegveld aangevallen en een vliegtuig geraakt.
[Embed]
[...]
Hierop terugkomend
Lastig te zeggen of dit klopt, maar het zou goed kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

RoD schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:13:
[...]

Hierop terugkomend
[Embed] Lastig te zeggen of dit klopt, maar het zou goed kunnen.
Persoon geeft in een latere post dat hij vandaag meet materiaal zal ontvangen wat hij denkt dat interessant zal zijn. We zullen het merken later vandaag of dat waar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Smoking kills

Misschien niet direct militair, maar wel effect op de militaire industrie. Dus (y) van mij.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:02

bloody

0.000 KB!!

Niet echt meme, zit een beetje tussen grappig en echte info in, dus ik deel het even hier ;)
Kijk het korte clipje even, wel bijzonder.

[ Voor 11% gewijzigd door bloody op 23-08-2023 07:34 ]

nope

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die aanvallen op Moskou komen nu wel heel regelmatig, goeie zaak. Weinig relevante schade maar psychologisch gezien is dit prima. Gezien de productie van drones hoop ik dat de intensiteit nog toeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:14
RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:48:
[Embed] Die aanvallen op Moskou komen nu wel heel regelmatig, goeie zaak. Weinig relevante schade maar psychologisch gezien is dit prima. Gezien de productie van drones hoop ik dat de intensiteit nog toeneemt.
Eensch. Een stad voelt wel anders aan, met regelmatige drone ontploffingen en eigen raket-afweer .
Niks 'ver van m'n bed show', maar 'bijna op de stoep'.
Video bij de Daily Mail, UK.
https://videos.dailymail....4_1433695725726353418.mp4

Op Reddit ook scherp beeld.
https://www.reddit.com/r/...&utm_term=1&utm_content=1

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:14
Een volkomen normaal en logisch interview met een Tsjetjeense Akhmat 'strijder', over de uitdagingen aan de frontlinie.
Vooral de verschrikkelijke Oekraïnse 'Baba Yaga' drone wordt genoemd, die 's nachts de Russische gewonden, die niet hebben kunnen vluchten, met zijn klauwen vastpakt en steelt/meeneemt.
The same large drones, only slightly more modernized, were previously used by the enemy in the Zaporozhye direction in order to steal our wounded, - the fighter continues. - The drone is equipped with special devices that visually resemble claws, with which it captures a person who is not able to run away, hide or fight him off.

The electronic warfare system does not work on the Baba Yaga, therefore it is possible to destroy the drone only from small arms, from a grenade launcher or from the Bumblebee flamethrower. However, even here the enemy tried to use cunning.
Russische link door Google translate gegooid;
https://www-mk-ru.transla...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
*knip* both sides argumenten horen hier niet thuis, hetzelfde over speculaties dat dit WO3 gaat worden of verkapte victim blaming

[ Voor 99% gewijzigd door polthemol op 23-08-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:22
Als je de bezette regio's nu (tijdelijk) aan rusland toevertrouwd wordt de locale bevolking gedeporteerd en komen er etnische russen voor de in de plaats die gehersenspoeld zijn. Zou je dan over een paar jaar een referendum houden ( waarom eigenlijk het is bezet gebied ) is de uitslag al bekend.
Stel België zou Limburg bezetten. Over zeg 10 jaar wordt er een onafhankelijk referendum gehouden, willen jullie 1 onafhankelijk of 2 bij België blijven. Hoe zou Nederland dan reageren denk je? :+
Door nu elke keer speldenprikken uit te delen in Rusland zelf gaat de bevolking eens nadenken over wat er nu precies gebeurd in bezet Oekrains gebied.

[ Voor 43% gewijzigd door polthemol op 23-08-2023 17:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Brute kracht is de enige taal die de russen lijken te begrijpen.

Denk je dat het stopt wanneer je het Kremlin gaat geven wat ze willen? Zoals met de Krim in 2014? Of gaan ze dan in 2035 rustig verder?

Als je laat zien dat kolonisatie anno 2023 nog loont, reken maar dat ze dan later terugkomen voor meer. Het werkt immers toch?

De tijd van pappen en nathouden is voorbij. Die plijster moet eraf.

[ Voor 58% gewijzigd door polthemol op 23-08-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
vincent_1971 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Als je de bezette regio's nu (tijdelijk) aan rusland toevertrouwd wordt de locale bevolking gedeporteerd en komen er etnische russen voor de in de plaats die gehersenspoeld zijn. Zou je dan over een paar jaar een referendum houden ( waarom eigenlijk het is bezet gebied ) is de uitslag al bekend.
Stel België zou Limburg bezetten. Over zeg 10 jaar wordt er een onafhankelijk referendum gehouden, willen jullie 1 onafhankelijk of 2 bij België blijven. Hoe zou Nederland dan reageren denk je? :+
Door nu elke keer speldenprikken uit te delen in Rusland zelf gaat de bevolking eens nadenken over wat er nu precies gebeurd in bezet Oekrains gebied.
Okay maar dat is het nu toch al ? het is al jaren aan de gang daar, en er wonen gewoon een hoop russen en pro russen maar ook Oekraïners die liever bij Rusland willen horen, Zij zijn toen de tijd beter geholpen door Rusland dan Oekraïne zelf, als ik het aan de relaties vraag die ik daar ken zitten liever bij Rusland dan bij Oekraïne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

Brute kracht is de enige taal die de russen lijken te begrijpen.

Denk je dat het stopt wanneer je het Kremlin gaat geven wat ze willen? Zoals met de Krim in 2014? Of gaan ze dan in 2035 rustig verder?

Als je laat zien dat kolonisatie anno 2023 nog loont, reken maar dat ze dan later terugkomen voor meer. Het werkt immers toch?

De tijd van pappen en nathouden is voorbij. Die plijster moet eraf.
Ja ik denk dat het stopt want tegen de NAVO kunnen ze niks, en wat ik al zij die regio is erg pro Russisch ook onder de eigen bevolking, persoonlijk denk ik dat Rusland een langere adem heeft dan ons helemaal zolang die Poetin er zit.

Maar goed Slux kan maar beter in het crypto topic hangen want deze discussies zijn niet goed voor mij, het is gewoon k.. allemaal, pas maar op dat je straks ook niet weer een ban krijgt :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:45:
[...]

Okay maar dat is het nu toch al ? het is al jaren aan de gang daar, en er wonen gewoon een hoop russen en pro russen maar ook Oekraïners die liever bij Rusland willen horen, Zij zijn toen de tijd beter geholpen door Rusland dan Oekraïne zelf, als ik het aan de relaties vraag die ik daar ken zitten liever bij Rusland dan bij Oekraïne.
Ok, dus als ik graag binnen Duitse grenzen zou willen wonen omdat ik zoveel meer met Duitsland heb dan met Nederland, dan geeft dat Duitsland maar het recht om een deel van Nederland te koloniseren? :P

Volgens mij is het veel normaler dat je dan zelf verhuist.

Aangezien vastgestelde landsgrenzen gewoon gerespecteerd dienen te worden vind ik dit argument niet zo heel sterk eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

Ja ik denk dat het stopt want tegen de NAVO kunnen ze niks, en wat ik al zij die regio is erg pro Russisch ook onder de eigen bevolking, persoonlijk denk ik dat Rusland een langere adem heeft dan ons helemaal zolang die Poetin er zit.

Maar goed Slux kan maar beter in het crypto topic hangen want deze discussies zijn niet goed voor mij, het is gewoon k.. allemaal, pas maar op dat je straks ook niet weer een ban krijgt :+
Nee hoor je kunt hier prima een mening over hebben.

De situatie is natuurlijk ook niet geheel zwart wit, maar rusland heeft zichzelf wel in de nesten gewerkt. Al dan niet uit vermeende wanhoop, het is Putin die uiteindelijk besloot zijn leger naar binnen te drukken. Actie. Reactie.

Als het dan niet helemaal lekker loopt zoals bedoeld, dan moeten we niet ineens terugdeinzen omdat rusland dan wel eens boos zou kunnen worden.

Prima kans voor het Westen om de russische slagkracht te decimeren. Kansen moet je benutten tenslotte.

En ja, helaas over de rug van Oekraïne. Daarom juist meer sturen in plaats van het oude schroot en de minimale resten. Vol gas met die bak.

Hoe meer aanvallen op Moskou, hoe minder controle, hoe meer balletjes Putin in de lucht moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Waar schieten ze op? Want dat zie ik niet. Ze hebben het over een plane(vliegtuig), maar zie alleen het schot vanaf het bootje en daarna niks.

Of ik begin oud en kippig te worden en heb een oogmeting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:17
[...]

Ook hier denkt Oekraïne al over na, volgens de NOS: https://nos.nl/l/2487645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
De mensen die dat niet willen/vinden zijn dood, gedeporteerd, worden onderdrukt of zijn gevlucht idd.

De mensen die wel blij zijn papegaaien vaak de propaganda na, of hebben het over het hogere staatspensioen ed.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:06
-1 military plane als ik dit Telegram kanaal mag geloven. Even wachten op X
[edit] nog gekker; private jet, 7 killed. Neergehaald door ru AA ?

[ Voor 31% gewijzigd door mir4dor op 23-08-2023 18:47 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

mir4dor schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:44:
-1 military plane als ik dit Telegram kanaal mag geloven. Even wachten op X
https://twitter.com/Liveuamap/status/1694389257777951116
Russia: A plane crashed in the Bologovsky district of the Tver region. At least 4 dead, 3 others were injured https://liveuamap.com/en/...crashed-in-the-bologovsky
alstu

o en de update
All 7 person aboard killed, 2 loud explosions before crash reported(air defense?)
update 2
First Russian reports referred to crashed plane as military, but now changed to civilian and reportedly Embraer Legacy 600
@mir4dor
update 3 --> @XWB hieronder

[ Voor 62% gewijzigd door vso op 23-08-2023 18:52 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een privéjet dus, benieuwd welke oligarch uit de lucht geschoten werd.

[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1694390637918130682]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:50:

[Twitter]
Prigo zelf zat gister in Afrika iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:56:
[...]

Prigo zelf zit in Afrika iig.
Of nog niet?
Of roept iedereen maar weer wat? Afwachten maar weer :)
[edit]
Als dit waar is dan is het Kremlin best creatief; behalve ramen en thee, nu ook private jets _O-

[ Voor 16% gewijzigd door mir4dor op 23-08-2023 19:10 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Vliegtuig van Priogzhin, met hem aan boord, zou zijn neergeschoten. Iedereen aan boord overleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:50:

[Twitter]
Volgens TASS (!!! let op !!):

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 17:53
autje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:09:
Vliegtuig van Priogzhin, met hem aan boord, zou zijn neergeschoten. Iedereen aan boord overleden.

[Twitter]
Hoe betrouwbaar is dat?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
mir4dor schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Of nog niet?
Of roept iedereen maar weer wat? Afwachten maar weer :)
De bron is TASS, dat kan dus net zo goed desinformatie zijn.

In elk geval circuleren er al beelden rond van de crashsite. Als Prigozhin aan boord was dan komen we daar misschien snel achter.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Zag t filmpje net op Reddit, kon niet echt herkennen wie er nu op de grond lagen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Het zou wat zijn als het echt waar is. De Wagner leider door Rusland uit de lucht geschoten. O-)

https://nos.nl/artikel/24...erongelukt-privevliegtuig

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Ik pakte de eerste de beste tweet die ik kon vinden, maar de NOS brengt het nu ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:40
XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

De bron is TASS, dat kan dus net zo goed desinformatie zijn.

In elk geval circuleren er al beelden rond van de crashsite. Als Prigozhin aan boord was dan komen we daar misschien snel achter.
NOS rapporteert het ook claimt, dat hij volgens de russen op de passagierslijst stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:56:
[...]

Prigo zelf zit in Afrika iig.
Op diverse telegram kanalen wordt nu gezegd dat hij zelf wel aan boord zou hebben gezeten, maar nog geen bevestiging. Kan helaas zelf niet linken nu.
Maar zo te zien hebben al meer mensen deze berichten gezien 😁

[ Voor 10% gewijzigd door stefanass op 23-08-2023 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Ene Utkin zou ook aan boord geweest zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:16:
Ene Utkin zou ook aan boord geweest zijn.

[Twitter]
Is die Russische luchtafweer toch nog ergens goed voor... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Kan niet zeggen dat het me verbaast.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 19:03
Vermoedelijke beelden van het vliegtuig dat is neergestort.

Het zou mij niet verbazen als er later bericht word dat Prigozhin uit het vliegtuig raam is gevallen :+

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk, dat hij een keer uit een raam zou vallen, dat had ik wel gedacht. Maar een vliegtuig uit de lucht halen bij Moskou? Wow.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:24:
Kijk, dat hij een keer uit een raam zou vallen, dat had ik wel gedacht. Maar een vliegtuig uit de lucht halen bij Moskou? Wow.
De mars naar Moskou was op 23 juni. En precies twee maanden later....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:18

Stewie!

Keen must die!

TheRicolaa10 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:23:
[Twitter]

Het zou mij niet verbazen als er later bericht word dat Prigozhin uit het vliegtuig raam is gevallen :+
Thee drinken, hartaanval, uit het raam vallen. Misschien wel alle drie. In Rusland wordt geschiedenis en nieuws door dezelfde mensen geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen idee. Even gezocht op Twitter maar iedereen copy paste dezelfde berichten. Kan geen echte bron vinden. Zou mooi zijn als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Fiber schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:27:
[...]

Geen idee. Even gezocht op Twitter maar iedereen copy paste dezelfde berichten. Kan geen echte bron vinden. Zou mooi zijn als het waar is.
Weet niet of het per se "mooi" is. Voor Poetin een goede gelegenheid om Wagner weer onder zijn controle te krijgen, en alle neuzen dezelfde kant op, denk ik?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:51
R.van.M schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:21:
[...]

Er gaan geen 25k wagner soldaten naar wit-rusland want uiteindelijk wil Putin dat Prigozhin een tandenloze tijger wordt. Hij laat hem nog een tijdje in leven om hem geen martelaar te laten worden maar het doel is wel dat hij machteloos daar gaat zitten wachten totdat Putin er een einde aan maakt.

Je gaat dus niet diegene die een mutenij heeft gepleegd een nieuw leger geven omdat je hem niet kan vertrouwen. Daarnaast zal Lukanshenko er ook niet op zitten te wachten dat er een Wagner leger in zijn land komt omdat hij dan ook in gevaar komt.
Heeft nog lang geduurd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Tja Putin vond een raam misschien een beetje te opzichtig, een vliegtuig is toch wel beter en effectiever.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 18:55
Fiber schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:13:
Het zou wat zijn als het echt waar is. De Wagner leider door Rusland uit de lucht geschoten. O-)

niemand daar die zich druk maakt om wat collateral damage (nog 9 inzittenden) Barbaren…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In dit bericht een verzameling beelden, inclusief de val van het vliegtuig en het uitbranden op de grond.
Ik ben geen expert, maar ik zie het vliegtuig loodrecht naar beneden vallen met een klein rookpluimpje. Bij iets als motorpech zou je verwachten dat het vliegtuig met een soort duikvlucht naar beneden zou komen. Dit lijkt mij ofwel een bom, of geraakt door luchtafweer.

Maar ik heb er geen verstand van, dus ik ben benieuwd naar analyses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Laatst online: 18-09 17:53
Fiber schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:27:
[...]

Nu lees ik dat er een 2e privévliegtuig van hem was (vlogen achter elkaar?) die terug naar Moskou is gevlogen. Ik wacht het even af allemaal, klinkt te goed om waar te zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

carpebios schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Nu lees ik dat er een 2e privévliegtuig van hem was (vlogen achter elkaar?) die terug naar Moskou is gevlogen. Ik wacht het even af allemaal, klinkt te goed om waar te zijn.
Te mooi om waar te zijn is het niet. Ik denk dat het voor rusland problematischer is als hij nog wel leeft en de aanslag dus is mislukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Killjoy

Klingon lawn products

Stewie! schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:25:
[...]

Thee drinken, hartaanval, uit het raam vallen. Misschien wel alle drie. In Rusland wordt geschiedenis en nieuws door dezelfde mensen geschreven.
Dat het raam ook naar beneden valt is wel een interessante variatie op het thema. Synchroonvallen ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 15:45
Damn, Prigozhin was al de ultieme villain, scheldend op Poetin neerstorten zou ook een passende villain dood zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:31:
Ik ben geen expert, maar ik zie het vliegtuig loodrecht naar beneden vallen met een klein rookpluimpje. Bij iets als motorpech zou je verwachten dat het vliegtuig met een soort duikvlucht naar beneden zou komen. Dit lijkt mij ofwel een bom, of geraakt door luchtafweer.

Een vliegtuig raakt ook niet zomaar in een duikvlucht bij motorproblemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:50
De enige logische uitkomst na wat hij heeft geflikt.

De dood van hem is eerder in het voordeel van het Rusland. Weer 1 minder die niet in de lijn loopt. Voor degene die het nog niet snapten in de Russische rangen is de boodschap van Putin nu wel zeer duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Rubberen op 23-08-2023 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gretzkyus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Insert surprised Pikachu meme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
Those who make revolution halfway only dig their own graves - Louis Antoine de Saint-Just

Iets anders is hier niet op van toepassing. En meneer Prigozjin had dat als geen ander kunnen weten. Grote vraag gaat natuurlijk wel zijn welke weerslag dit op het Russische leger heeft. Hij genoot daar best veel steun. Die zullen niet staan te juichen nu hij 'uit een vliegtuigraam' gevallen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Dus Putin zit nog steeds enorm stevig aan de macht.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
In dit bericht een verzameling beelden, inclusief de val van het vliegtuig en het uitbranden op de grond.
[Embed] Ik ben geen expert, maar ik zie het vliegtuig loodrecht naar beneden vallen met een klein rookpluimpje. Bij iets als motorpech zou je verwachten dat het vliegtuig met een soort duikvlucht naar beneden zou komen. Dit lijkt mij ofwel een bom, of geraakt door luchtafweer.

Ik zie ook geen zwarte rook van een ontplofte rakker ofzo in de lucht. Maar ik ben ook geen expert.
Maar ook typisch dat mensen meteen staan te filmen. Lijkt me dat ze dan iets gehoord hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:23:
[Twitter]

Lijkt gewoon uit de lucht te vallen. Dus lijkt het geen standaard probleem of zo. Bovendien zie je een enorme rookpluim. Dus mogelijk geraakt door iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
pro_6or schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:38:
Dus Putin zit nog steeds enorm stevig aan de macht.
Ik denk inderdaad dat zijn macht enkel toeneemt, maar dat de capaciteiten van het Rusland waar hij macht over heeft steeds verder afneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door blissard op 23-08-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Slimme manier om je dood te faken. Speculatie, maar zou me niets verbazen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
stefanass schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Op diverse telegram kanalen wordt nu gezegd dat hij zelf wel aan boord zou hebben gezeten, maar nog geen bevestiging. Kan helaas zelf niet linken nu.
Maar zo te zien hebben al meer mensen deze berichten gezien 😁
Hij zou zover ik kan lees op de passagierslijst hebben gestaan van dit toestel. Zie nog nergens bevestiging van het bergen van het lichaam en mocht hij in een van die andere (gerucht) toestellen zitten dan zien we hem vanzelf wel ergens opduiken komende uren.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dit lijkt mij ofwel een bom, of geraakt door luchtafweer.

Luchtafweer, heb het net bekeken en ziet uit er als een typisch gevolg van wat in de branch lieflijk 'slinky of death' genoemd wordt (in plaats van een scherfmantel zit er een soort van springveer om het explosief die gigantisch kan uitzetten door de explosie - zaagt door de romp en vleugels heen).

Naar verluid zat Utkin ook aan boord trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door nst6ldr op 23-08-2023 19:45 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Kan wel eens een hete periode in Moskou gaan worden:

https://t.me/liveukraine_media/13075

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Genoeg om de interne onrust nog verder op te stoken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Betere beelden. Uh ja, die tweede rookpluim links is nogal, laten we zeggen opvallend...

edit: Het is ook noemenswaardig hoe er zo snel beelden opduiken van net afdoende kwaliteit om alles goed te volgen. En gezien hoe snel het toestel uit de lucht valt, kan het filmen niet veel later dan een paar seconden nadat er iets gebeurde zijn begonnen. :z

[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-08-2023 19:59 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Het is vrijwel altijd onbekend waar hij precies is (Afrika een paar dagen geleden?), zou hij zo dom zijn om zichzelf op de passagierslijst te zetten als hij er werkelijk in zat?

Is het toeval dat zijn tweede toestel er vlak achter vloog?

Het blijft Rusland met Russische toestanden natuurlijk.

en: binnen een uur na de crash 8 lichamen gevonden. Vliegtuig, of de resten ervan stonden niet in brand blijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 23-08-2023 20:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uit een van de filmpjes:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4O99_GWsAEQPOR?format=png&name=900x900
Dat lijkt mij toch een verdachte rookpluim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
Mektheb schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Genoeg om de interne onrust nog verder op te stoken?
Kan helaas ook een voorbeeld zijn als afschrikeffect waarmee andere die vergelijkbare ideeën hadden voorlopig even stil blijven.

Benieuwd of en hoe de overblijvende legertop van de Wagner hier op reageren en mocht dat negatief zijn of ze dan nog in staat zijn om überhaupt iets te doen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:30
Wagner heeft al gedreigd voor de 2e x richting Moskou te trekken mocht Prigozhin dood zijn. Met welk materiaal? :) maar het zal het vuurtje idd weer wat opstoken!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:48:

edit: Het is ook noemenswaardig hoe er zo snel beelden opduiken van net afdoende kwaliteit om alles goed te volgen. En gezien hoe snel het toestel uit de lucht valt, kan het filmen niet veel later dan een paar seconden nadat er iets gebeurde zijn begonnen. :z
Ook noemenswaardig is dat TASS vrijwel onmiddellijk een persbericht had rondgestuurd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

Ook noemenswaardig is dat TASS vrijwel onmiddellijk een persbericht had rondgestuurd.
Absoluut. Dit is dus een statement. Was van tevoren gepland.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RoD schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:53:
Uit een van de filmpjes:
[Afbeelding]
Dat lijkt mij toch een verdachte rookpluim.
...dat komt omdat het van een SAM is. De flat spin waarmee het toestel omlaag komt is indicator van een SAM kill, de missende vleugels zijn indicator van een grotere raket met koord/continue mantel in de warhead in plaats van scherfmantel. Veel ouder russisch spul deed dat.

nst6ldr in "De situatie binnen Rusland"

[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 23-08-2023 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik die vent was had ik mijzelf ook op passagierslijsten gezet en permanent rondjes boven Moskou gevlogen in de hoop geraakt te worden. Zou zomaar kunnen dat hij ergens lachend in Afrika zit toch?

Als hij dood is: Treurig dat hij niet voor een rechter kan verschijnen om verantwoordelijkheid af te leggen voor zijn daden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het tweede vliegtuig van Prigozhin is inmiddels geland:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
XWB schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:06:
Het tweede vliegtuig van Prigozhin is inmiddels geland:

[Twitter]
Als het een actie van Poetin was, dan schieten ze hem nu toch gewoon dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Als hij nog leven blijkt te zijn en straks ineens ergens opduikt is de shit wel aan voor Poetin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Over speculeren gesproken… Prigozjin is naar verluidt neergestort / neergeschoten met zijn privévliegtuig.

Geen defenestratie dus deze keer. (8>
Wagnerleider Prigozjin mogelijk aan boord van neergestort privévliegtuig

In Rusland zijn alle tien inzittenden van een privéjet omgekomen bij een crash. De Russische civiele luchtvaartdienst meldt dat Wagner-leider Jevgeni Prigozjin op de passagierslijst staat. Het is niet duidelijk of hij ook werkelijk aan boord was van het toestel, dat ten noorden van Moskou neerstortte.

Volgens de dienst was het toestel onderweg van Moskou naar Sint-Petersburg. Er zouden drie bemanningsleden en zeven passagiers aan boord zijn geweest. Het toestel zou zijn neergestort nabij het dorp Koezjenkino op zo'n 350 kilometer ten noordwesten van Moskou, meldt het het Russische staatspersbureau Tass.

De lichamen van acht mensen zijn gevonden, meldt het Russische persbureau RIA op basis van de hulpdiensten. De identiteit van die slachtoffers is niet bekend. Het vliegtuig zou in brand gevlogen zijn toen het de grond raakte.

[ Voor 74% gewijzigd door Ramzzz op 23-08-2023 20:17 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Justevo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:11:
Als hij nog leven blijkt te zijn en straks ineens ergens opduikt is de shit wel aan voor Poetin.
Niet echt, iedereen weet wel dat hij hem wil vermoorden. Als dat mislukt dan probeert hij het gewoon nog een keer. Prigozhin heeft met het afblazen van z'n coup de geloofwaardigheid van z'n troepen verspeeld, een eventuele wraak zie ik niet gecoordineerd gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor wat het waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
8 (!) lichamen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Rusland begint expert te worden in het neerhalen van burgertoestelen :X

Ik ben benieuwd met welk bullshit verhaal ze nu gaan komen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nst6ldr schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

...dat komt omdat het van een SAM is. De flat spin waarmee het toestel omlaag komt is indicator van een SAM kill, de missende vleugels zijn indicator van een grotere raket met koord/continue mantel in de warhead in plaats van scherfmantel. Veel ouder russisch spul deed dat.

nst6ldr in "De situatie binnen Rusland"
Komt ook bij dat het bij Tver was. Iets van 165km van Moskou en waarschijnlijk binnen bereik van de luchtafweer batterijen rond de stad.

Verder heeft dat toestel zo te zien geen vleugel meer over...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7mFrKYF_KSmyqzPuBVWqfBU3sQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32BbyAynbV7aFbrO0VAeUVqr.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

beany schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:18:
Rusland begint expert te worden in het neerhalen van burgertoestelen :X

Ik ben benieuwd met welk bullshit verhaal ze nu gaan komen.
Het zou humor zijn als UA de daad opeist of juist vooraf gewaarschuwd heeft .. gewoon om kremlin dwars te zitten .. wellicht dat het ze genoeg boeit (vermoed van niet .. )

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:13:

Headline: 'verongelukt', yeah right |:( het is neergestort, dat is zeker. Of het een ongeluk is, laten we daar geen conclusies over uitspreken...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
nst6ldr schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

Niet echt, iedereen weet wel dat hij hem wil vermoorden. Als dat mislukt dan probeert hij het gewoon nog een keer. Prigozhin heeft met het afblazen van z'n coup de geloofwaardigheid van z'n troepen verspeeld, een eventuele wraak zie ik niet gecoordineerd gebeuren.
Dat was ook de reden dat Wagner al het grote materieel moest inleveren. Ze kunnen nu wel een optocht in lada's naar moscow gaan doen, maar is toch een stuk minder impozant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Eigenlijk niet, dit is de tactiek. Was eigenlijk meteen vrij helder dat dit de tactiek was.

Het is de salamitactiek, het boiling frog principe (dat een urban myth is, maar dat maakt even niet uit ;)). Ipv hardhandig direct op te treden tegen de leiders, heeft Poetin zich als een gentleman opgesteld tegen hen. Hij heeft hen een uitweg geboden. Vervolgens is hij methodologisch te werk te gaan om de boel te... tja (weet niet of het het correcte woord is...) zuiveren. Ontwapenen, vakantie naar Belarus of Afrika, aanbieding zich aan te sluiten bij het leger. Daarna pakt hij de leiders. Poetin is een sluwe vos, als hij het frontaal aan had gepakt zou er veel meer schade zijn. En hij straalt nu macht uit. Want iedere Rus weet dat Poetin hier achter zat.

Het is rechtstreeks uit het boekje van Machiavelli: Wikipedia: Divide and rule

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 23-08-2023 20:34 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Laatst online: 00:50

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Radio 1 meldt op dit moment dat er nog geruchten zijn dat er ook een tweede toestel zou kunnen zijn. De kans is dus nog aanwezig dat het verkeerde toestel zou zijn neergeschoten :X .

Maar.... geruchten.......

Ik blijf even achter met de vraag wat ik een mooiere uitkomst zou vinden.

Edit: even een bron erbij gezocht:

Iuliia Mendel, moest ook even kijken wie dit was:
Spokesperson to President @ZelenskyyUa (2019-2021)
Author: The Fight of Our Lives http://shorturl.at/gsOW3 ; @PostOpinions
contributor; proud Ukrainian🇺🇦

[ Voor 36% gewijzigd door teacup op 23-08-2023 20:42 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

teacup schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:37:
Radio 1 meldt op dit moment dat er nog geruchten zijn dat er ook een tweede toestel zou kunnen zijn. De kans is dus nog aanwezig dat het verkeerde toestel zou zijn neergeschoten :X .

Volgens mij geen geruchten, tweede vliegtuig staat al op beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Girkin ook recent opgepakt.

Meer censuur op internet (VPN blokkades).

De hardliners en critici op het Russische leger worden de mond gesnoerd.

Want een dictator wenst enkel ja-knikkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Zou het dan toch?

[Twitter: https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1694415637878088182]
Russian source (Wagner) Rubej:

Info from the council of commanders of PMC Wagner

The leaders of Wagner confirm the death of Prigozhin and Utkin.

[ Voor 47% gewijzigd door bloody op 23-08-2023 20:42 ]

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Jerie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:40:
Girkin ook recent opgepakt.

Meer censuur op internet (VPN blokkades).

De hardliners en critici op het Russische leger worden de mond gesnoerd.

Want een dictator wenst enkel ja-knikkers.
En Surovikin is uit dienst gezet:

Russia removes 'General Armageddon' as air force chief after mutiny

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dat was al heel snel duidelijker dat het er om 2 ging .. en aan het landen was oid.

De vraag is hoe een "shootdown plaatje zo snel is gepost"

hopenlijk dat westerse radar(s) polen/awacs enzo naar de burgers laten "lekken" of het technisch mankement of een raket ..

Tja vanalles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Meanwhile...
echt, hoe verzinnen ze het.

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:26

edit1:
(Maks vertrouw ik niet als enige bron, maar dit komt nu uit meerdere hoeken).
edit2:

russische staatstelevisie bevestigt de dood van Prigozhin.

[ Voor 51% gewijzigd door BeefHazard op 23-08-2023 20:49 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Video vd crash of toch neergehaald..
https://twitter.com/i/status/1694402110702387328

Bron Telegraaf: Op sociale media gaan beelden rond van het neerstortende toestel en van een brandend neergestort vliegtuig waar vrijwel niets van over is. Een Wagnerlid beweert dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten door de Russische luchtafweer. Dmitro Utkin, de rechterhand van Prigozjin, zou ook aan boord van het toestel hebben gezeten.

[ Voor 70% gewijzigd door Winkiller op 23-08-2023 20:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Soon after the plane dropped out of the sky, a second private jet linked to Prigozhin which also appeared to be heading to St Petersburg, Prigozhin's home base, turned back to Moscow, flight tracking data showed, and later landed.
Staat gewoon hier uitgelegd:
https://www.reuters.com/w...h-moscow-tass-2023-08-23/

Trouwens tip voor iedereen, pak een solide bron als Reuters, APNews, NYT, etc. Heel wat betrouwbaarder dan Twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ja, het interessante daaraan is dat Surovkin (naar wie, ironisch ook, de defensieve lijn in Zuid-Oekraïne is vernoemd) al een tijdje werd vermist. Het is gisteren of vandaag officieel geworden, zou je kunnen zeggen.

Ik heb er geen twijfel over dat Poetin dit heeft uitgedacht. Eerst even rust in de tent, en dan dit.

Wellicht heeft hij eens opgezocht hoe anderen het zoal aanpakten, zoals Erdogan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

*knip* Poetin schijnt op TV een toespraak te gaan houden, naar aanleiding van het incident ?

[ Voor 38% gewijzigd door teacup op 23-08-2023 21:23 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

vso schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:48:
Putin schijnt op TV een toespraak te gaan houden, naar aanleiding van het incident ?
Laat me raden, het westen heeft dit gedaan...

[ Voor 2% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
bloody schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:45:
Meanwhile...
echt, hoe verzinnen ze het.

[Twitter]
Dat is de standaard Sovjet tactiek dat als iemand is overmeesterd nog even aangeven van 'die is echt fout, die persoon'. Zoals een dissident berechten, dat is eigenlijk een schijnproces. Maar ook een signaal. Soft power voor dictators.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Winkiller schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:49:
[...]

Laat me raden, het westen heeft dit gedaan...
Nee, Oekraine heeft dit gedaan en daarom wordt nu volledige mobilisatie afgekondigd... :+
Pagina: 1 ... 51 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: