Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Is er al een draadje over Belarus?
Zo ja, gaarne verplaatsen, ik kan het niet vinden:
https://www.express.co.uk...flees-belarus-russia-coup

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weten we al meer over Rostov? Wat betekent het precies dat Wagner daar zit?

Bedoel, kan hij nu willekeurig met elke unit in bezetten UA praten? Kan hij communiceren met legers binnen RU? Ook dat lijkt me namelijk een erg sterk wapen.

Verder nog steeds niet gehoord van andere, dan behalve Putin. Zijn die gevlucht? Je zou toch verwachten dat ze iets roepen als 'kom me maar halen, als je durft' of 'de president staat achter mij'.

Dat vind ik wel vreemd, het ging eerst om die legertop, en nu is het Putin vs Wagner leider geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
Strela neemt KA-52 onder vuur:

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:25:
Zegt de expert bij BBC daadwerkelijk dat hij denkt dat Prigozhin Rostov heeft ingenomen om dat uiteindelijk als ruilmiddel te gebruiken in zijn overgave aan Putin? Lijkt me sterk.

Edit: Prof Mark Galeotti
Het is creatief bedacht en best een aardig plan als bij deze deal er geen Russen zouden zijn betrokken. :D

Maar dat terzijde, wanneer je all-in bent gegaan ga je niet meer voor de lolly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:29:
[...]

Kan je die uitleggen? Wat bedoel je precies met ruilmiddel?
Het zijn niet mijn uitspraken uiteraard, maar volgens mij doelde hij op de bezetting op Rostov door Wagner opheffen in ruil voor een 'zachte' overgave voor Prigozhin. Uiteraard niet nu, maar op de lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
shoombak schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:30:
Het Poolse leger is in de hoogste staat van paraatheid gebracht
Als ze dat niet al waren denk ik dat ze er goed aan doen. Dit gaat ontploffen en niemand kan voorspellen wat er gaat gebeuren en hoe het afloopt. Als dit doorzet is er een kans dat de Russische Federatie zoals we die kennen gaat klappen en zich opdelen in stukjes.

Ik weet één ding zeker : it will be violent. Niemand gaat opgeven en Putin heeft hier decennia aan voorbereiding in zitten met al zijn bunkers.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

shoombak schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:30:
Het Poolse leger is in de hoogste staat van paraatheid gebracht
Bron ?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:31:
Is er al een draadje over Belarus?
Zo ja, gaarne verplaatsen, ik kan het niet vinden:
https://www.express.co.uk...flees-belarus-russia-coup
Hmm, een rijke vriendin van mijn vrouw kwam gisterenavond ook met het nieuws dat ze plotseling gingen verhuizen naar de andere kant van de wereld. Het moest allemaal snel van haar man. We vragen ons ook af of het er mee te maken heeft. Ze hebben hier net een nieuw huis gekocht dat nog volop verbouwd wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:32:
[...]

Het zijn niet mijn uitspraken uiteraard, maar volgens mij doelde hij op de bezetting op Rostov door Wagner opheffen in ruil voor een 'zachte' overgave voor Prigozhin. Uiteraard niet nu, maar op de lange termijn.
Maar die snap ik even niet? Waarom zou hij dit doen?

Putin heeft die Prigozhin al aangegeven te straffen en te vinden. Als die Prigozhin zich overgeeft, dan is hij zijn leven niet meer zeker, en alles wat hij heeft opgebouwd, is hij dan ook kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
Het is wensdenken, maar als wij als Navo nu eens de fortificaties van de Russen volle bak gaan bombarderen ?

Dat verwacht niemand en kan een grote klap uitdelen, dan kan het allemaal extra hard gaan.

Voorlopig is het hopen op langdurige gevechten tussen Wagner en wie dan ook in Rusland zelf. En een hoop verlies van materiaal en ervaren soldaten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
O'Brien, die altijd wat positief naar de zaken kijkt, heeft zijn mening gegeven over de stand van zaken: The Prigozhin Coup seems pretty damn well organized
At first this attempt by Prigozhin seemed almost impulsive and bound to fail (and it still might—and probably should if the Russian army stays loyal to Putin). However, what does seem to be the case now is that this is a well-planned operation that has been a while in the making and has a greater chance of success that certainly I would have thought yesterday. If you look at the timing, the placement of Russian forces, the areas that Prigozhin has seized, and the fact that Putin was clearly caught of guard, you can see this. If you dont mind, I thought I would talk a little bit about why I think it is well organized and could succeed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:56
Marzman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Het is goed voor Oekraine waarschijnlijk als ze daar vechten, maar voor de rest van de wereld? Wagner lijkt me geen verbetering op Putin.
Niet veel beter, maar ik denk persoonlijk dat Wagner uiteindelijk meer voor geld verdienen gaat dan het herstel van de Sovjet Unie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Putin heeft nu dus 2 gevechten die hij niet kan winnen. Hopelijk positief voor de Ukraine, maar verder is hier niks positiefs uit te halen vrees ik. Het gaat van slecht naar dramatisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Marzman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Hmm, een rijke vriendin van mijn vrouw kwam gisterenavond ook met het nieuws dat ze plotseling gingen verhuizen naar de andere kant van de wereld. Het moest allemaal snel van haar man. We vragen ons ook af of het er mee te maken heeft. Ze hebben hier net een nieuw huis gekocht dat nog volop verbouwd wordt.
Waar is hier ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03

KoudeAardbei

Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
Sorry, maar hoe kan iemand hier überhaupt iets uithalen. Iksnap het adrenaline en zo, maar hou nou eens die camera stil.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Don Quijote schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit opzettelijk doen. Burgerdoelen raken. In Oekraïne snap ik het wel, angst aanjagen en hopen dat moraal van je tegenstander breekt. Maar hier? Prigozhin is mogelijk een nog grotere psychopaat dan Putin is. Die boeit dit echt helemaal niks.
Ik kan het me erg goed voorstellen.

Naar verluid is de animo onder piloten om Wagner onder vuur te nemen onder het nulpunt: enerzjids delen ze geheid grootste deel van de grieven die Wagner noemt, anderzijds zijn het kameraden naast wie ze tijdenlang gevochten hebben. En daar bovenop heeft Wagner luchtafweergeschut en weten ze dondersgoed hoe die te gebruiken.

Maar waarschijnlijk heeft hun gezagshebber gezegd dat als ze niet gaan vliegen en schieten, dat ze zelf als deserteurs beschouwd gaan worden en een kogel kunnen krijgen.

Dus wat gaan ze doen? Opstijgen en *iets* tot rokend puin bombarderen. Alleen liefst iets dat niet terug schiet en waar geen vrienden in zitten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:34:
O'Brien, die altijd wat positief naar de zaken kijkt, heeft zijn mening gegeven over de stand van zaken: The Prigozhin Coup seems pretty damn well organized

[...]
Wellicht was het al gepland? Doen alsof je geen munitie hebt, doen alsof* je wordt aangevallen en wetend dat Putin + zijn vrienden, je niet zien zitten..

Opzicht nog niet eens zo slecht gedacht, en volgens mij is hij erg goed in dit soort dingen t.o.v. het Russische leger.

*Dit kan gebeurd zijn, maar we weten nog niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:40

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:55
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:34:
Het is wensdenken, maar als wij als Navo nu eens de fortificaties van de Russen volle bak gaan bombarderen ?
Doe niet zo eng. Dat is geen wensdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Dat is nergens voor nodig

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2023 12:42 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:26:
[...]

Ah ok, deze had ik eerder nog niet gezien en was vooralsnog in de veronderstelling dat er geen beelden waren van neergehaalde helikopters. Maar die zijn er dus wel. Ondertusen heeft Oryx ook al eea toegevoegd.

Om dan toch iets nieuws te posten:
[Twitter]
Edit: embedden mag niet, dus de tekst van de tweet:

Wagner #PMC using the Strela-10 air defense system against 🇷🇺#Russia'n Ka-52 helicopter

Je ziet de helikopter niet neergehaald worden, maar je hoort wel een klap. En ook grappig is dat iedereen daar bij de autodealer staat te filmen. de russen krijgen zo een hoop oorlog te zien in eigen land. Ook dat is winst.
Een hoop camera geschud. Een strela en een helicopter. Maar je ziet geen strela schieten.

Dat filmpje met die twee helicopters, de eerste vliegt, vuurt wat flares af, dan wordt de 2e in beeld genomen en wanneer we terugdraaien is er een ontploffing op de grond. maar ook hier, zien we geen schieten, zelfs geen rookspoor van raketten in de lucht.

Ik vermoed dat we dat ook niet gaan zien, ondanks dat er veel flats in de buurt staan en helicopters bepaald niet stil zijn.

Ook bij de beelden vanaf de grond zie je niet wát er in brand staat. Iets redelijk groots (maar geen full size fuel depot imho) maar niet enorm. Wederom alleen bomen op camera.

Beelden van de snelweg, ook weer van ver af en alleen wat civiele voertuigen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:16

Dat verwacht niemand en kan een grote klap uitdelen, dan kan het allemaal extra hard gaan.

Voorlopig is het hopen op langdurige gevechten tussen Wagner en wie dan ook in Rusland zelf. En een hoop verlies van materiaal en ervaren soldaten.
Dan zullen de Russen zich verenigen achter Poetin. Bij een externe aanval verenigt de vijand zich.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Navo en Oekraïne moeten zich er vooral niet mee bemoeien. Een gezamenlijke vijand is precies wat je de Russen nu niet moet geven. Laat ze lekker met rust.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

Als we dat wilden hadden we dat allang gedaan natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios

Daar gaan de angsthazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Zorroberner schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Dan zullen de Russen zich verenigen achter Poetin. Bij een externe aanval verenigt de vijand zich.
Dat is waar, uiteindelijk moet Oekraïne het zelf doen natuurlijk. We gaan het zien. Het is te hopen dat de gevechten onderling lang duren en hard zijn en veel kosten. Hoe meer schade hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Laatst online: 23:03

Denk dat de NAVO zijn handen hier zo ver mogelijk vanaf wilt houden.
Ja gaat niemand de kans geven om te zeggen "Zie je wel".

Nee, als iemand (lees: het westen) wagner zou willen helpen, dan horen wij daar helemaal niets van.
Als dit lang genoeg aanhoudt komen de beschuldigingen toch vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Navo heeft niet genoeg middelen om een grote klap uit te delen die sterk genoeg is om Oekraïne vrij spel te geven om door te stoten naar de grens. Je moet om door zo'n grote linie heen te breken enorm veel materiaal inzetten, dat betekent enorm veel vliegmissies waarbij de kans om vliegtuigen te verliezen gigantisch is, en het echt maar de vraag is of success behaald kan worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Benieuwd hoe b.v. een Promes en Snowden hier mee dealen. De NL ambassade was nog druk in de weer om een advies te geven aan landgenoten ter plaatse. Meest verstandige met een coup is "shelter in place".

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:39:
[...]

Een hoop camera geschud. Een strela en een helicopter. Maar je ziet geen strela schieten.

Dat filmpje met die twee helicopters, de eerste vliegt, vuurt wat flares af, dan wordt de 2e in beeld genomen en wanneer we terugdraaien is er een ontploffing op de grond. maar ook hier, zien we geen schieten, zelfs geen rookspoor van raketten in de lucht.

Ik vermoed dat we dat ook niet gaan zien, ondanks dat er veel flats in de buurt staan en helicopters bepaald niet stil zijn.

Ook bij de beelden vanaf de grond zie je niet wát er in brand staat. Iets redelijk groots (maar geen full size fuel depot imho) maar niet enorm. Wederom alleen bomen op camera.

*knip* Niet op de man

Het filmpje over de neerstortende IL22 of AN24 zeg je helemaal niets over.

[ Voor 2% gewijzigd door teacup op 29-07-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Don Quijote schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Als we dat wilden hadden we dat allang gedaan natuurlijk.
De timing is er nu wel perfect voor, chaos in Rusland en bovenal in de defensie structuur van Rusland. Ik zou het sowieso als Ukraine zijnde nog even aankijken, als de boel langzaamaan in elkaar gaat klappen er goed gebruik van maken. Rusland vecht nu ineens op 2 fronten waarvan 1 intern en die zal de hoogste prioriteit krijgen. Ik zou als Ukraine toch eens met Wagner in gesprek gaan, kijken of je de situatie optimaal kunt uitbuiten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Wat ik zo moeilijk vind.. wanneer zijn deze beelden gemaakt? Het is het internet, dus dit kan ook van jaren geleden zijn.

Het zou kunnen dat Putin is gevlucht, zeker gezien zijn nogal 'open' toespraak vanochtend.

Vind het moeilijk, zeker met mijn autistisch brein, het zijn allemaal losse stukjes - niets is geverifieerd en alles kan dus verzonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ossi schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:43:
[...]

Je kon het toch niet laten dus?

Die is van 1-2 jaar terug begrijp ik.

Overigens: beelden zijn maar beelden en hoewel visueel interessant voor het grotere plaatje niet erg relevant. De som van alle informatie wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:42:
Benieuwd hoe b.v. een Promes en Snowden hier mee dealen. De NL ambassade was nog druk in de weer om een advies te geven aan landgenoten ter plaatse. Meest verstandige met een coup is "shelter in place".
Promes kunnen we missen als kiespijn. :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Erkel
  • Laatst online: 19-09 11:11
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Promes mogen ze van mij een Russisch paspoort geven. Kan ie lekker meedoen aan het front.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Dit steekt wel!

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
[...]

Sorry, maar de enige met een aluhoedje op momenteel lijk je toch echt zelf te zijn.

Je ziet de rocket trails vlak voor het gebouw.

Wat voor zin heeft het om dit in scène te zetten, dit is letterlijk en figuurlijk een afgang voor Putin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:39:
Navo en Oekraïne moeten zich er vooral niet mee bemoeien. Een gezamenlijke vijand is precies wat je de Russen nu niet moet geven. Laat ze lekker met rust.
Het is nu te vroeg inderdaad. Eerst moet de interne eenheid en organisatie wegvallen. Let op: Rusland is top-down georganiseerd, dat kan sneller gaan dan wij voor mogelijk houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

[...]

https://v.redd.it/6f1pm6ay2y7b1

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Ook wel interessant. De burgers in Rostov aan de Don lijken de Wagnerites welkom te heten en delen zelfs eten en drinken uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Caelorum schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Sorry, maar hoe kan iemand hier überhaupt iets uithalen. Iksnap het adrenaline en zo, maar hou nou eens die camera stil.
Hier nog een ander camera standpunt:

[Twitter: https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1672555412296531971?s=20]

Spoiler: hier ook geschud op het moment supreme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:46

ZenTex

Doet maar wat.

MOD KA-52 onder de korrel door wagner, strela mist nét.

https://www.old.reddit.co...odges_a_strela10_missile/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Navo heeft niet genoeg middelen om een grote klap uit te delen die sterk genoeg is om Oekraïne vrij spel te geven om door te stoten naar de grens. Je moet om door zo'n grote linie heen te breken enorm veel materiaal inzetten, dat betekent enorm veel vliegmissies waarbij de kans om vliegtuigen te verliezen gigantisch is, en het echt maar de vraag is of success behaald kan worden.
Het schijnt dat de Navo nog een paar vliegtuigen heeft. Maar au serieux: vermoedelijk zijn die stellingen al verlaten voordat de Navo zijn besluit heeft genomen. En dat zal zeker de voorkeur van die laatste hebben ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
De Tsjetsjeense troepen zijn volgens Kadyrov al onderweg naar "conflictzones". "We zullen alles doen dat nodig is om de eenheid van Rusland te bewaren. De rebellie moet neergeslagen worden en als dat om harde maatregelen vraagt, zijn we daar klaar voor."
Kunnen deze troepen iets uithalen? Hoeveel man vechten er mee?

Bron: https://nos.nl/liveblog/2...oepen-trekken-naar-moskou

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Livemap stelt dat de optocht naar Moskou vordert. Aantallen blijft gissen, maar men noemt een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Sowieso 1 man met baard op een paard. Voor de rest vraag ik het mij af.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

We moeten ook niet onderschatten dt Prigozhin precies weet wat de situatie in Rusland zelf is. Zowel in de top (hij is zelf een oliarch) als ook op militair niveau. Hij zal dingen weten zoals:
- Hoeveel troepen heeft de MoD in Rusland zelf klaar staan.
- Hoe is de moraal en de loyaliteit van die troepen?
- Welk materiaal is beschikbaar en wat is de staat ervan.

Hij heeft in principe weken de tijd gehad om dit voor te bereiden en de beste zetten te maken. Ik denk niet dat dit een ' spur of the moment' ding is. Ik denk dat de aanval op zijn troepen door de MoD gewoon het startschot was van iets wat er al aan zat te komen.

Bij DW op YT zei een expert dat hij verwachtte dat Rusland dit in dagen of zelfs uren onder controle zou hebben. Dat kan. Maar ik twijfel daar aan. Wij hebben Rusland heel vaak overschat en ik vermoed dat Prigozhin alleen kan wordeng estopt door substantiele troepen uit Oekraine te halen en zelfs dan praten we over weken, niet dagen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Beeld van Wagner in Rostov wordt er gezegd of is het toch het Russiche leger zelf?

https://twitter.com/BircanOoo/status/1672557983673249793

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 24-06-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier is de lijst van Oryx: https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html

6-1 voor Wagner tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46

Herman

FP ProMod
Hoe lang is die wagner groep al in beweging? Het lijkt me dat ze ook rust en slaap nodig hebben? Op deze manier komen ze uitgeput aan in Moskou (er vanuit gaan dat ze dit al halen).

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:49:
Ook wel interessant. De burgers in Rostov aan de Don lijken de Wagnerites welkom te heten en delen zelfs eten en drinken uit.

[Embed]
Ben onder de indruk hoe die vrouw zo rustig kan blijven.

Een aantal jaren geleden waren er dreigingen bij NS Stadions, waarbij super heavy gewapende mensen bij de deuren stonden. Herinner mij dat nog goed, schrok er erg van. Dus lachte het een beetje weg, gelukkig lachte die soldaat terug haha. Dacht dat ik ook iets zei van 'Goedemorgen' en hij ook dit terug zei. :)

Ik zou ze geen water of eten durven aan te bieden, zou het liefst ze nog eens niet willen aankijken.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 24-06-2023 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Neem altijd alles wat hij zegt met een kilo zout.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
Herman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:57:
Hoe lang is die wagner groep al in beweging? Het lijkt me dat ze ook rust en slaap nodig hebben? Op deze manier komen ze uitgeput aan in Moskou (er vanuit gaan dat ze dit al halen).
er zijn genoeg chemische middelen waardoor je met gemak 48 uur kunt presteren.

hint: Pervitin (crystal meth)

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 24-06-2023 13:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erkel
Herman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:57:
Ik neem aan dat ze niet alle 25000 in hun eigen smart rijden? Ze zullen gewoon een soort van wisseldiensten hebben.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Erkel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Ik neem aan dat ze niet alle 25000 in hun eigen smart rijden? Ze zullen gewoon een soort van wisseldiensten hebben.
Beetje zoals de chauffeurs uit het Oostblok met 2 man op een auto de ene rijd de andere slaapt en zo vice versa tot eindstation.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:54:
[...]
Bij DW op YT zei een expert dat hij verwachtte dat Rusland dit in dagen of zelfs uren onder controle zou hebben. Dat kan. Maar ik twijfel daar aan. Wij hebben Rusland heel vaak overschat en ik vermoed dat Prigozhin alleen kan wordeng estopt door substantiele troepen uit Oekraine te halen en zelfs dan praten we over weken, niet dagen.
Die dagen geloof ik eigenlijk wel, maar ik verwacht dat Prigozhin dit dan onder controle heeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ossi schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:43:
[...]

Je kon het toch niet laten dus?

Is er iets van wat ik zei onwaar? Dat filmpje van dat transport toestel schijnt oud te zijn maar dan wil ik dat eerst zelf met mijn eigen ogen bevestigd zien voordat ik daar iets over zeg.

Nu is er 1 filmpje van een strela die daadwerkelijk schiet op een ka-52. Maar de raket ontploft niet.

Er zijn hier tientallen berichten per uur. 1 van mij kan er dan ook wel bij. Ik heb nog niets gezien wat mijn vermoeden ontkracht.

Ik denk dat dit uit gaat draaien op een algehele mobilisatie en dat is een enorme ramp voor Oekraïne.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
We moeten ook niet onderschatten dt Prigozhin precies weet wat de situatie in Rusland zelf is. Zowel in de top (hij is zelf een oliarch) als ook op militair niveau. Hij zal dingen weten zoals:

Hij heeft in principe weken de tijd gehad om dit voor te bereiden en de beste zetten te maken. Ik denk niet dat dit een ' spur of the moment' ding is. Ik denk dat de aanval op zijn troepen door de MoD gewoon het startschot was van iets wat er al aan zat te komen.

Maar dat is mijn probleem hier mee. Als we ervan uitgaan dat ze geen zelfmoord plegen, dan is het of een toneelstuk, of hij weet iets wat wij niet weten. Want als jij een coupe wil plegen in Nederland, dan verzamel je ook niet een paar duizend man in Venlo om vanaf daar naar Den Haag te gaan met een hoop publiciteit eromheen. En dat is wel wat effectief hier gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 13:54 . Reden: Tip: gebruik de embed tags en vertel kort waar het over gaat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:59:
[...]

er zijn genoeg chemische middelen waardoor je met gemak 48 uur kunt presteren.

hint: Pervitin (crystal meth)
Denk ook dat ze groepen hebben. De ene slaapt, de andere gaat door.

Onderweg kun je ook slapen in de auto/konvooi, zeker als je niet wordt tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Laatst online: 23:03
Sissors schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Maar dat is mijn probleem hier mee. Als we ervan uitgaan dat ze geen zelfmoord plegen, dan is het of een toneelstuk, of hij weet iets wat wij niet weten. Want als jij een coupe wil plegen in Nederland, dan verzamel je ook niet een paar duizend man in Venlo om vanaf daar naar Den Haag te gaan met een hoop publiciteit eromheen. En dat is wel wat effectief hier gebeurd.
Ik denk dat dit het juist zo interessant maakt.
Want als je alles zo bekijkt, lijkt me een toneelstuk onwaarschijnlijk.
Dan is het dus:
- Of het is een zelfmoordmissie
- Of hij weet iets wat wij niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2023 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Kan Rusland een beroep doen op de VN? Is toch wel vaker gebeurd als overheden te maken krijgen met rebellen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
eltweako schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:04:
[...]

Dan is het dus:
Waarom zou het een zelfmoordmissie zijn?

Het zou zijn dood worden als hij niets zou hebben gedaan, de regering heeft een prijs op zijn hoofd gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Dan is het dus:
Elke dictatuur heeft een kantelpunt waar de meerderheid stopt met het steunen van de grote leider.
Of dit nu ook zo is in Rusland is nog even de vraag.

Ik denk wel dat flink wat oligarchen stiekem best van Putin af willen. Einde oorlog Oekraine en arrestatie/dood Putin leid uiteindelijk ook tot (geleidelijk) opheffen sancties. En dat is gunstig voor hun vermogen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Dan is het dus:
Vergeet de laatste mogelijkheid niet:
- Het is zijn enige, mogelijk zeer kleine kans op overleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:56
[...]

Hoe verwacht jij dan hoe een coup gepleegd wordt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
[...]

Want het zou niet opvallen dat Wagner 25.000 troepen naast Moskou stationeert terwijl die in Ukraine horen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Deruxian schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:06:
Kan Rusland een beroep doen op de VN? Is toch wel vaker gebeurd als overheden te maken krijgen met rebellen etc?
Ze zitten alleen nog in de VN omdat ze er niet uit gegooid kunnen worden. Tenminste zo iets had ik dacht ik eerder gelezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online

Zoals Grozev meermaals heeft aangetoond is de FSB ook voor een groot deel een verzameling stoethaspels. Dat het conflict met Wagner onvermijdelijk was kon men vorig jaar al beredeneren. Het Kremlin is veel te nonchalant geweest. Men dacht dat Bakhmut voldoende zou zijn om Wagner te slopen, daarna maar een man-hunter er opgezet, faalt ook.
Wat Putin nu moet doen is alle ballen op Prigozhin, dat betekent de stellingen in UA leegtrekken. Dan zou er militair eventueel nog een soort van overwinning mogelijk zijn. De huidige aanpak geeft niet het signaal af dat je je beter maar achter Putin moet scharen.
Alleen dan nog, de best man is politiek al zo beschadigd. Ik vraag me serieus af wat voor zin het nog heeft.

Volgens mij kunnen we twee dingen zien:

- Putin is bang om het leger dichter naar Moskou te brengen (qua historie niet onverstandig)
- Putin is een bijzonder matige leider en heeft zich omringt met dito kwaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Is er iets van wat ik zei onwaar? Dat filmpje van dat transport toestel schijnt oud te zijn maar dan wil ik dat eerst zelf met mijn eigen ogen bevestigd zien voordat ik daar iets over zeg.

Nu is er 1 filmpje van een strela die daadwerkelijk schiet op een ka-52. Maar de raket ontploft niet.

Er zijn hier tientallen berichten per uur. 1 van mij kan er dan ook wel bij. Ik heb nog niets gezien wat mijn vermoeden ontkracht.

Ik denk dat dit uit gaat draaien op een algehele mobilisatie en dat is een enorme ramp voor Oekraïne.
Ik begrijp die angst maar anderzijds wat heeft Rusland aan meer troepen als ze die niet kunnen bewapenen? Het is bekend dat er een gebrek aan wapens en munitie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Die dagen geloof ik eigenlijk wel, maar ik verwacht dat Prigozhin dit dan onder controle heeft.
Wellicht. Dat iedereen van belang uit Moskou doet vluchten (volgens de geruchten that is) betekend dat ze waarschijnlijk niet snel genoeg voldoende betrouwbare militairen van de MoD hebben om Wagner te verhinderen om Moskou in te nemen (iig tijdelijk). Ah, oude tijden uit mijn jeugd herleven. <3

Anyways. We moeten ook niet vergeten waarom de mensen van Wagner trouw blijven aan Prighozin. Dit is niet alleen geld. Ze hebben gezien, first hand, hoe de legertop van de MoD om gaat met zijn soldaten. Stel je voor je bent Wagner soldaat en je wordt gedwongen een papiertje te tekenen dat je voortaan van de MoD bent. Zou jij dan nog meewerken als je weet dat de gemiddelde recruut van het MoD ergens in no-mans land een vroegtijdig eindig bereikt zonder enige reden?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

O085105116N schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Maar waarmee willen ze dan iedereen nog van voorzien? Rieken, pek en brandende hooivorken?
Rusland heeft nog steeds evenveel tanks, veel meer AFV, grote reserves (weliswaar oud) van beiden en enorm veel meer artillerie. China levert explosieven zodat ze munitie kunnen maken. Rusland is nog lang niet uitgespeeld en als ze aanzienlijk meer mankracht op de been gaan brengen dan wordt het een nog enorme opgave voor Oekraïne om ze er uit te werken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Rusland/Putin kan het proberen, ik verwacht dan drie veto's vanuit de Veiligheidsraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
<knip>

/Edit
Oud flimpje dus, mag verwijderd worden

[ Voor 108% gewijzigd door schumi2004 op 24-06-2023 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Waarom dan Wagner voor dat false flag karretje spannen en niet gewoon wat bommen op Russische steden gooien en Oekraine de schuld geven?

Deze opstand/coup, zelfs als hij faalt, is ook teken van zwakte van Putin. Iemand durfde zomaar een coup te plegen. Is de grote leider dan echt wel zo groot en sterk?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Ik begrijp die angst maar anderzijds wat heeft Rusland aan meer troepen als ze die niet kunnen bewapenen? Het is bekend dat er een gebrek aan wapens en munitie is.
En moreel, onderschat vooral die laatste niet.

Je kunt Jan en Piet niet zomaar een wapen geven ook, daarvoor heb je training nodig.
Het is geen film waarbij iedereen meteen een wapen kan schieten alsof het niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1672561977011453953?s=20]
Strelkov
The rebels successfully passed Voronezh and are moving through the territory of the Lipetsk region. They boast that they destroyed the forward outposts of the Rosgvardia and took trophies.
Oke dan, er zit geen rem meer op blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 11:38
Het wordt een spannend moment in verloop.

Als Putin het voor elkaar krijgt om dit de kop in te drukken zal hij ook willen laten zien dat hij in power is en mijn verwachting om dat uit te stralen aan de wereld binnen Oekraïne.

Hoe en wat is natuurlijk speculeren.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oud filmpje en link drop.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:17
De waarheid is meestal simpel. Wrsch worden de Wagner PMC niet meer betaald door de Russische maff.. ik bedoel Russische generaals. Er is nu duidelijk een feud aan de gang tussen enkele olichargen waarvan er eentje een privé en batllehardened kwaliteitsleger heeft en de ander een regulier leger. Die ene gaat nu met zijn possé wat klappen uitdelen om te kijken wat voor geld er uit de zakken komt rollen aldaar.

Ik ben benieuwd hoe ver die ene komt. Alles is goed als het maar instabiliteit bij het Russische leger geeft. IDEAAL moment om een flinke slag te slaan…

Ik heb de popcorn er in ieder geval bijgehaald

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Voor de mensen die zich afvragen wat er gaat gebeuren, deze professor legt het in simpele woorden uit :

Al die privelegers zijn uit op de rijkdommen van Rusland, andere privelegers gaan zich later nog mengen in dit conflict.

Aanrader :

YouTube: Russia's Dark Future - The Battle of Private Armies

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Waarom dan Wagner voor dat false flag karretje spannen en niet gewoon wat bommen op Russische steden gooien en Oekraine de schuld geven?

Deze opstand/coup, zelfs als hij faalt, is ook teken van zwakte van Putin. Iemand durfde zomaar een coup te plegen. Is de grote leider dan echt wel zo groot en sterk?
Staat van beleg. Nog meer macht naar je toe trekken, legertop buitenspel. Wagner is imho volledig onder controle van Putin zelf.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:03:
[...]

Denk ook dat ze groepen hebben. De ene slaapt, de andere gaat door.

Onderweg kun je ook slapen in de auto/konvooi, zeker als je niet wordt tegengehouden.
Het is ook maar iets van 650 km van Voronezh naar Moskou, dat kost geen dagen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Dan is het dus:
- Of Prigozhin heeft enorm overschat hoeveel steun hij binnen het reguliere leger zou krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Het is ook maar iets van 650 km van Voronezh naar Moskou, dat kost geen dagen .
Dacht RU vorig jaar februari ook toen ze de grens overstaken in colonne richting Kiev. Dus RU weet hoe ze een colonne kunnen laten vastlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Kadett schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Dacht RU vorig jaar februari ook toen ze de grens overstaken in colonne richting Kiev. Dus RU weet hoe ze een colonne kunnen laten vastlopen :)
>:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Daar zijn wat mij betreft twee acceptabele reacties op:
1. lolno
2. eerst volledige terugtrekking uit Ukraine en daarna zullen we eens kijken of we wat kunnen doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Staat van beleg. Nog meer macht naar je toe trekken, legertop buitenspel. Wagner is imho volledig onder controle van Putin zelf.
Dit is wel de meest omslachtige wijze om dat te bereiken. Dit is sowieso namelijk slecht voor Putin zin reputatie, hij heeft namelijk zijn land niet in controle, hij oog zwak. Als Putin iets niet wil is het zwak ogen. Voor algehele mobilisatie zijn er echt heel veel makkelijkere opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wagner is volgens mij de enige die buiten de grenzen opereerde voor Oekraïne - in Syrië en Afrika en dergelijke. Daar is ook redelijk serieuze gear heen gegaan.

Ik ben vooral benieuwd of er vanuit die gebieden capaciteit wordt onttrokken door Wagner om te komen steunen - want van wat ik tot nu toe heb gezien, is dat allemaal niet meegerekend in de analyses.

Financieel zou het maar zo kunnen dat Wagner een inkomen heeft wat concurreert met het militair budget van Rusland als land. - cijfers zijn onzeker en moeilijk te toetsen aan beide kanten.
Pagina: 1 ... 33 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: