Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:16:
Wagner is volgens mij de enige die buiten de grenzen opereerde voor Oekraïne - in Syrië en Afrika en dergelijke. Daar is ook redelijk serieuze gear heen gegaan.

Ik ben vooral benieuwd of er vanuit die gebieden capaciteit wordt onttrokken door Wagner om te komen steunen - want van wat ik tot nu toe heb gezien, is dat allemaal niet meegerekend in de analyses.

Financieel zou het maar zo kunnen dat Wagner een inkomen heeft wat concurreert met het militair budget van Rusland als land. - cijfers zijn onzeker en moeilijk te toetsen aan beide kanten.
Als je budget voor de steekpenningen en eigen vestzak bedoelt, denk ik dat Rusland's budget nog steeds vele malen hoger ligt.
Als je budget na alle steekpenningen en eigen vestzak bedoelt denk ik dat je best wel eens gelijk kunt hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Deze al gepost?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:01

Zewatanejo

Fine Thanks!

Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:54:
We moeten ook niet onderschatten dt Prigozhin precies weet wat de situatie in Rusland zelf is. Zowel in de top (hij is zelf een oliarch) als ook op militair niveau. Hij zal dingen weten zoals:
- Hoeveel troepen heeft de MoD in Rusland zelf klaar staan.
- Hoe is de moraal en de loyaliteit van die troepen?
- Welk materiaal is beschikbaar en wat is de staat ervan.

Hij heeft in principe weken de tijd gehad om dit voor te bereiden en de beste zetten te maken. Ik denk niet dat dit een ' spur of the moment' ding is. Ik denk dat de aanval op zijn troepen door de MoD gewoon het startschot was van iets wat er al aan zat te komen.

Bij DW op YT zei een expert dat hij verwachtte dat Rusland dit in dagen of zelfs uren onder controle zou hebben. Dat kan. Maar ik twijfel daar aan. Wij hebben Rusland heel vaak overschat en ik vermoed dat Prigozhin alleen kan wordeng estopt door substantiele troepen uit Oekraine te halen en zelfs dan praten we over weken, niet dagen.
Ik vermoed dat we kunnen uitgaan van een drie daagse militaire operatie.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:18:
[...]

Als je budget voor de steekpenningen en eigen vestzak bedoelt, denk ik dat Rusland's budget nog steeds vele malen hoger ligt.
Als je budget na alle steekpenningen en eigen vestzak bedoelt denk ik dat je best wel eens gelijk kunt hebben.
Wat telt is uiteindelijk wat je aan financiële slagkracht naar het slagveld kan vertalen. In Afrika wordt ook met veldheren gewerkt die wellicht vlees voor Wagner kunnen leveren. Het is bewust altijd obscuur gehouden door Putin voor deniability, maar dat is ook een risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dakka schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Hoe verwacht jij dan hoe een coup gepleegd wordt?
Met verrassingsaanvallen. Het liefst direct op het Kremlin natuurlijk, maar als dat geen optie is, op zoveel mogelijk militaire basissen om die in handen te krijgen nog voordat die militairen weten dat er uberhaupt iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat dit uit gaat draaien op een algehele mobilisatie en dat is een enorme ramp voor Oekraïne.
Dat zou vrij suïcidaal zijn. Nog meer geweren in handen van mensen die je niet perse kan vertrouwen. Wagner maakt enorm veel energie los in de samenleving. Hoe gaat het leger overigens deze mensen in goede banen leiden als de eigen organisatie al uit elkaar aan het vallen is?

Ik ben altijd behoorlijk optimistisch geweest, maar op een algehele mobilisatie in Rusland durf ik nog niet te hopen.

We vergeten nog even de tweede-orde-effecten. Onrust in de maatschappij: wie is voor wie, komt er nog geld uit de pinautomaat, worden de pensioenen nog doorbetaald, blijft er nog iets over op de beurs? De gewone burgerman wordt laat wakker, maar we kunnen wel uittekenen wat er gebeurt als de zaak niet onder controle komt. Russen uit bezette gebieden smeren hem tesamen met de soldaten, chaos, koersval, verdere instorting economie.
Ik houd hier maar op.

Als Putin een mobilisatie afkondigt wil ik best doneren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Waarover niemand spreekt. Prigozhin zelf (en ik vermoed toch een stevig deel van zijn troepen?) zitten nog gewoon in Rostov.

Indien de raid op Moskou mislukt/er niet voldoende reguliere delen van het Russische leger zich achter hem scharen (en hij dus dreigt te verliezen): dan is er nog het aloude "The enemy of my enemy is my friend".

Telefoontje naar Zelensky, ik val vanuit Rusland het Russische bezette deel van Oekraïne binnen en in ruil wil ik amnestie. Vanuit zijn positie is er nauwelijks weerstand om Donetsk en Zaporizja binnen te trekken...

Zelenski zal ongetwijfeld liever geen akkoord sluiten met Prigozhin, maar hij lijkt me pragmatisch genoeg te zijn om de overwinning tegen de Russen voorop te stellen.

***EDIT***
Dat is natuurlijk niet zijn plan, maar wel zijn exit strategy gok ik

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 24-06-2023 13:24 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 22:31
Ik schrik een beetje van de reacties hier. 'Ja laat ze elkaar vooral afmaken' etc. Het is verleidelijk om te focussen op het hier en nu, op de beelden waarop te zien is hoe de Russen elkaar van het leven beroven - een burgeroorlog.

Putin is en blijft een oorlogsmisdadiger, dat is voor mij onontkenbaar. Maar er is nu (nog) wel een machtstructuur in Rusland, een vorm van orde. Als dit weg valt komt er een tweede golf van diefstal/verduistering van Russisch materiaal. Dit zagen we ook na de koude oorlog, en daar zijn andere delen van de wereld niet beter door geworden. En wat te denken van de echte rommel die Rusland heeft, zoals de novichok, chemische/atoomwapens en verzamelde inlichtingen? Een grootschalige burgeroorlog maakt dat Rusland verliest van Oekraïne, maar de wereld zit dan met de ontbindende restanten van Rusland.

Zelf had ik liever gezien dat Rusland 'gewoon' de oorlog verloor. Hoe vreselijk het regime in Rusland ook is, het is beter dan een machtvacuum. Nu zal de Russische burgeroorlog niet zo snel de vormen aannemen als de oorlogen die we in Afrika zagen (het conflict is niet etnisch van aard, dus geen kapmessen), dus dat is een schrale troost.

'We' moeten een ding beseffen, precies het ding wat Putin niet beseft. En dat is dat er na de oorlog nog steeds een lap land met +-130 miljoen mensen is. Mensen, materiaal, kennis, connecties en weet ik wat. Als de Russen denken dat de komende chaos allemaal de schuld van de Navo is, dan ben ik bang dat er leiders komen die met dat sentiment aan de haal gaan. De propaganda die in de hoofden van de mensen daar zit, daar moet iets mee.

Wagner heeft nu een point of nu return gepasseerd - openlijk vechten tegen de Russen. Dat de Russen af en toe een klap uitdeelde naar Wagner toe werd in Rusland getolereerd (wat voor Westerse maatstaven onbegrijpelijk is). Of de Wagner chef nu opeens verdwijnt verandert niets aan het feit dat hun troepen al verraad hebben begaan. En verraad in tijd van oorlog is onvergevelijk in Rusland, punt uit.

Hoe chaotischer het einde van Rusland, hoe meer kansen China ziet om van Rusland een kolonie te maken. En of de wereld dan beter af is, dat denk ik niet. Mij bekruipt weer het gevoel van de Arabische 'lente' - 'Gaddafi en Sadam werden afgezet, en dus komt alles goed.' Nee, het was het begin van andere narigheden (waaronder de vluchtenlingenstroom naar de EU), iets waar flink wat mensen niet aan dachten (waaronder ik) toen ze zagen dat Sadam werd opgeknoopt.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:18:
[...]

En zelfs met dat budget zal het leger wellicht weer belazerd worden met houten explosieven terwijl Wagner alles wat binnenkomt goed controleert..

Ik denk dat we de komende uren/dagen weleens de werkelijke staat van het Russisch leger kunnen gaan zien. Terwijl het 18 maand geleden nog het 2e leger ter wereld was (dachten we), kunnen ze nu misschien niet eens een priveleger aan

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Jebus4life schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:22:
Waarover niemand spreekt. Prigozhin zelf (en ik vermoed toch een stevig deel van zijn troepen?) zitten nog gewoon in Rostov.

Indien de raid op Moskou mislukt/er niet voldoende reguliere delen van het Russische leger zich achter hem scharen (en hij dus dreigt te verliezen): dan is er nog het aloude "The enemy of my enemy is my friend".

*knip*
Je bedoelt de zelfde Prigozhin die mee hielp aan het ontvoeren van Oekrainse kinderen en het folteren van burgers?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@5pë©ïàál_Tèkén ik vrees dat er geen oorlog verliezen bestaat zonder dat Putin weg gaat. En dat lever vanzelf een machtsvacuum.

Denk eerlijk gezegd dat het hand in hand gaat met het verder uit elkaar vallen van Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:23:
[...]
(het conflict is niet etnisch van aard, dus geen kapmessen), dus dat is een schrale troost.
De russische federatie is etnisch niet homogeen en de etnische russen hebben zich in grote delen best wel gehaat gemaakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Maar het probleem is ook dat we er geen controle over hebben.

We kunnen niet veel volgens mij, want ingrijpen is geen optie en we hebben niet echt iets met RU.
Sowieso zou het bakken met geld en materiaal kosten, dus dat is het ook niet.

Ik heb geen idee verder, je hebt gelijk hoor, maar ik weet niet zo goed wat wij (onze leiders/EU/US) hier aan zouden kunnen doen? Er zijn spreekwoorden van waar twee honden vechten om een been en wespennest wat je kan steken, dus denk dat wij vooral onze handen eraf moeten houden.

Overigens weet ik niet of we veel sympathie met het Russische volk en leger moeten hebben. Niet elke Rus is slecht, maar hoewel de Sovjet-Unie destijds uit elkaar is gevallen, zijn deze mensen niet anders gaan leven of meer 'westers' geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Je bedoelt de zelfde Prigozhin die mee hielp aan het ontvoeren van Oekrainse kinderen en het folteren van burgers?
Je kan idealistisch zijn en nog tienduizenden soldaten in de meatgrinder gooien, of je kan een akkoord sluiten en potentieel pakweg de helft van de bezette gebieden terug in handen krijgen door Wagner het te laten opknappen.

Je kan gerechtigheid willen, maar wat is het beste voor Oekraïne? Ik zou het wel weten. Amnestie voor de oorlogsmisdaden en nadien kan Prigozhin oprotten naar CAR of waar hij ook naartoe wilt.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27
Toch benieuwd of Vladimir Vladimirovitsj niet spoedig de noodtoestand en algehele mobilisatie afkondigd.
Dan een maand of wat de boel " uitonderhandelen".
En wala, een paar nieuwe divisies kanonnenvlees.
"Oh, nou, als jullie nu toch al goed getraind zijn, kunnen jullie net zo goed je best gaan doen in Oekraine".

Een toneelstukje voor 2 heren dus.
Wellicht te cynisch. We'll see.

edit,
de kleurkeuze van de Wagner-operatie is trouwens wel een beetje 'bland'; Duct-tape grijs?

[ Voor 11% gewijzigd door Baserk op 24-06-2023 13:43 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Maar dat is mijn probleem hier mee. Als we ervan uitgaan dat ze geen zelfmoord plegen, dan is het of een toneelstuk, of hij weet iets wat wij niet weten. Want als jij een coupe wil plegen in Nederland, dan verzamel je ook niet een paar duizend man in Venlo om vanaf daar naar Den Haag te gaan met een hoop publiciteit eromheen. En dat is wel wat effectief hier gebeurd.
Het is meer puntje drie
hij weet iets wat wij weten, namelijk

- komt Pri. niet in actie dan is hij dood
- de machtsbasis van Kremlin + de legerleiding is wankel
- Putin heeft geen volledige controle over de informatiesfeer (waarom Telegram getolereerd werd door het Kremlin is voor mij de hele oorlog al een mysterie)
- Pri heeft goede support onder het voetvolk van het leger
- Pri heeft een goede veiligheidsdienst
- Pri heeft een goed politiek netwerk + vertegenwoordiging
- de gevolgen van de oorlog werken als een splijtzwam door alle instituties
- er is veel onvrede over de resultaten/vernedering
- Putin is niet de meest briljante leider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Jebus4life schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:29:
[...]

Je kan idealistisch zijn en nog tienduizenden soldaten in de meatgrinder gooien, of je kan een akkoord sluiten en potentieel pakweg de helft van de bezette gebieden terug in handen krijgen door Wagner het te laten opknappen.

Je kan gerechtigheid willen, maar wat is het beste voor Oekraïne? Ik zou het wel weten. Amnestie voor de oorlogsmisdaden en nadien kan Prigozhin oprotten naar CAR of waar hij ook naartoe wilt.
Het is niet beter voor UA, want Prigozhin is Putin 2.0.

Die gaat echt niet het systeem veranderen of opeens democratie brengen. Volgens mij heeft hij ook niet veel met UA (zag uitgedrukt), dus erg veilig(er) zou ik mij met zo'n buurman niet voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29
Baserk schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:31:
Toch benieuwd of Vladimir Vladimirovitsj niet spoedig de noodtoestand en algehele mobilisatie afkondigd.
"Oh, nou, als jullie nu toch al goed getraind zijn, kunnen jullie net zo goed je best gaan doen in Oekraine".

Kostbaar toneelstukje is het wel. Snap je gedachtengang, maar toch.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Telefoontje naar Zelensky, ik val vanuit Rusland het Russische bezette deel van Oekraïne binnen en in ruil wil ik amnestie. Vanuit zijn positie is er nauwelijks weerstand om Donetsk en Zaporizja binnen te trekken...

Zelenski zal ongetwijfeld liever geen akkoord sluiten met Prigozhin, maar hij lijkt me pragmatisch genoeg te zijn om de overwinning tegen de Russen voorop te stellen.

***EDIT***
Dat is natuurlijk niet zijn plan, maar wel zijn exit strategy gok ik
Zelensky gaat om meerdere redenen niet onderhandelen met Prigozhin, niet alleen zou dat ethisch verwerpelijk en vernietigend voor het moreel binnen de AFU zijn (Prigozhin is een van de meest prominente oorlogsmisdadigers), de bondgenoten gaan daar geen materieel aan willen spenderen en de wederopbouw van Oekraïne komt dan ook ter discussie omdat we die zien vanuit een Europees en -nog belangrijker - toekomstig NATO verband. Dat valt niet te rijmen met een samenwerking.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Het is meer puntje drie
hij weet iets wat wij weten, namelijk

- komt Pri. niet in actie dan is hij dood
- de machtsbasis van Kremlin + de legerleiding is wankel
- Putin heeft geen volledige controle over de informatiesfeer (waarom Telegram getolereerd werd door het Kremlin is voor mij de hele oorlog al een mysterie)
- Pri heeft goede support onder het voetvolk van het leger
- Pri heeft een goede veiligheidsdienst
- Pri heeft een goed politiek netwerk + vertegenwoordiging
- de gevolgen van de oorlog werken als een splijtzwam door alle instituties
- er is veel onvrede over de resultaten/vernedering
- Putin is niet de meest briljante leider
Putin heeft Wagner nodig, want zijn eigen leger kan het niet.

Uiteindelijk is dat zijn fout geweest, je kunt niet beide op dezelfde stoel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Herman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:57:
Hoe lang is die wagner groep al in beweging? Het lijkt me dat ze ook rust en slaap nodig hebben? Op deze manier komen ze uitgeput aan in Moskou (er vanuit gaan dat ze dit al halen).
En daarbij, waar wil men zich opstellen of overnachten? Het lijkt me toch niet dat Moskou dit gaat toloreren? Laat staan zich even in een bospad zich verzamelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jebus4life schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:29:
[...]

Het zou wel de snelste klap geven, maar het is ook de meest slordige en minst duurzame. Niemand in de EU en NATO gaat daar in mee, Zelensky snapt dit ook heel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Uiteindelijk is dat zijn fout geweest, je kunt niet beide op dezelfde stoel zitten.
Das wel een heel beperkte kijk op het geheel. Buiten bachmut was het toch vooral het Russische leger dat voor overlast zorgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Putin is Wagner dus kwijt. Ik zie filmpjes van explosies in Rusland en bange burgers. Er is natuurlijk heel veel onderdrukte onvrede onder de bevolking. Blijft dat zo of gaat het volk mee in de opstand?

Dit is toch immense schade voor Putin? Kunnen we hier over een kantelpunt spreken, of het begin van…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:47
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Het is niet beter voor UA, want Prigozhin is Putin 2.0.

Die gaat echt niet het systeem veranderen of opeens democratie brengen. Volgens mij heeft hij ook niet veel met UA (zag uitgedrukt), dus erg veilig(er) zou ik mij met zo'n buurman niet voelen.
Je mag wel verwachten dat de makkelijkste manier om de steun van het volk en het leger te krijgen is om de oorlog in Oekraïne te beëindigen. Geen onnodig bloedvergieten meer. Hij zal zn handen vol hebben met interne strubbelingen.

Op zin minst is Rusland nu een groot deel van zn slagkracht kwijt en afgeleid. Dat is gunstig voor Oekraïne.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Sissors schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Maar dat is mijn probleem hier mee. Als we ervan uitgaan dat ze geen zelfmoord plegen, dan is het of een toneelstuk, of hij weet iets wat wij niet weten. Want als jij een coupe wil plegen in Nederland, dan verzamel je ook niet een paar duizend man in Venlo om vanaf daar naar Den Haag te gaan met een hoop publiciteit eromheen. En dat is wel wat effectief hier gebeurd.
Het is geen zelfmoord, het is juist een laatste strohalm. Wagner en Prigozhin hebben effectief geen andere keuze: nst6ldr in "De situatie binnen Rusland"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
Weer een vliegtuig minder een Antonov An 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:03
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Waarom zou het een zelfmoordmissie zijn?

Het zou zijn dood worden als hij niets zou hebben gedaan, de regering heeft een prijs op zijn hoofd gezet.
Oh, ik heb het wat ongelukkig verwoord. Het was een reactie op Sissors omdat hij een zelfmoordmissie uitsloot.

Het zou een zelfmoordmissie kunnen zijn als er voldoende getrainde militairen tussen hem en zijn doel staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32
Het is toch fantastisch om te zien hoe Wagner vecht tegen Rusland. Hopelijk zetten ze door....en krijgen ze Putin in het nauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:11
.

[ Voor 99% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2023 07:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Prigozhin is minstens zo onbetrouwbaar als Putin, daar gaat Zelenksyy echt geen deal zoals dat mee sluiten. Daarnast is Prigozhin op z'n minst mede verantwoordelijk voor de vernietiging van Bachmoet en honderden zoniet duizenden doden aan Ukrainse kant. Van amnestie voor die man kan nooit sprake zijn, die mag zich komen verantwoorden in Den Haag als 'ie lang genoeg in leven weet te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:52

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan

edit,
de kleurkeuze van de Wagner-operatie is trouwens wel een beetje 'bland'; Duct-tape grijs?
Dacht ik eerst ook, maar ik denk niet dat je voor een toneelstukje IL22’s en KA52’s tot schroot maakt eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Zelf had ik liever gezien dat Rusland 'gewoon' de oorlog verloor. Hoe vreselijk het regime in Rusland ook is, het is beter dan een machtvacuum. Nu zal de Russische burgeroorlog niet zo snel de vormen aannemen als de oorlogen die we in Afrika zagen (het conflict is niet etnisch van aard, dus geen kapmessen), dus dat is een schrale troost.
Niet alleen hebben we hier geen invloed op, het is naar mijn mening ook stukken beter dan het alternatief. Een gefragmenteerd rusland kan niet de coordinatie, resources en kennis opbrengen om massavernietigingswapens te onderhouden en effectief in te zetten. Als de AFU eenmaal de russen tot aan de grens had gedrukt, had er een gemilitariseerde grens ontstaan waarbij rusland eens in de zoveel tijd aanvallen op Oekraïne had gaan uitvoeren - daar ben ik 100% van overtuigd. Nu heeft Oekraïne een goede kans om na de oorlog te grenzen aan een verdeeld land (dus nog steeds een gemilitariseerde grens) die niet of amper de capaciteit heeft om op lange afstand aan te vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Ik schrik een beetje van de reacties hier. 'Ja laat ze elkaar vooral afmaken' etc. Het is verleidelijk om te focussen op het hier en nu, op de beelden waarop te zien is hoe de Russen elkaar van het leven beroven - een burgeroorlog.

Putin is en blijft een oorlogsmisdadiger, dat is voor mij onontkenbaar. Maar er is nu (nog) wel een machtstructuur in Rusland, een vorm van orde.
De maffia is ook een vorm van orde. En vlak de nazi's niet uit, waren ook zeer ordelijk.
Orde geeft ons de illusie dat wij het kunnen beheersen. Wij zijn dol op het Russische parlement, de Russische pers, de Russische minister voor mensenrechten. Dat zijn begrippen waar wij mee aan de slag kunnen. Dat dat alleen maar faalt hindert niet. Wij willen bedrogen worden.

Er is daar in de samenleving 0, ik zeg u: 0, aan voedingsbodem wat enigszins in staat kan stellen het imperialistische, might-makes-right denken achter zich te laten. Bedenk goed waar je voor pleit.
Zelf had ik liever gezien dat Rusland 'gewoon' de oorlog verloor.
Dat zou de slechts denkbare uitkomst zijn. De RF kan niet anders dan zich herhalen. Er zit daar veel potentie voor de burgers, maar alleen in kleine, autonome republieken. Pas dan is er enige kans op ontwikkeling van rechtstaat, democratie en mensenrechten. Maar dat zal heel veel leverage vereisen en zuiverheid aan onze kant om die daadwerkelijk daartoe in te zetten.

De enige upside van het continueren van de RF zou zijn dat onze oligarchen gemakkelijke zaken kunnen doen, thats it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Bedoel je misschien voilà?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:56

edit,
En wie gaat die mobilisatie handhaven? Niemand wil opgeroepen worden, dus dat zal gewoon nog een opstand van het volk zelf aanwakkeren en heb je dat ook nog tegen je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Als dit bevestigd is, laat weer zien dat Poetin zelf niet in staat is om terug te slaan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27
GAIAjohan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar ik denk niet dat je voor een toneelstukje IL22’s en KA52’s tot schroot maakt eigenlijk
Och, als je een paar appartementen complexen met eigen mensen laat opblazen, om je eerste verkiezingen te winnen, dan zullen 2 eigen helikopters niet erg in weg zitten toch?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:49

Putin is en blijft een oorlogsmisdadiger, dat is voor mij onontkenbaar. Maar er is nu (nog) wel een machtstructuur in Rusland, een vorm van orde. Als dit weg valt komt er een tweede golf van diefstal/verduistering van Russisch materiaal. Dit zagen we ook na de koude oorlog, en daar zijn andere delen van de wereld niet beter door geworden. En wat te denken van de echte rommel die Rusland heeft, zoals de novichok, chemische/atoomwapens en verzamelde inlichtingen? Een grootschalige burgeroorlog maakt dat Rusland verliest van Oekraïne, maar de wereld zit dan met de ontbindende restanten van Rusland.

'We' moeten een ding beseffen, precies het ding wat Putin niet beseft. En dat is dat er na de oorlog nog steeds een lap land met +-130 miljoen mensen is. Mensen, materiaal, kennis, connecties en weet ik wat. Als de Russen denken dat de komende chaos allemaal de schuld van de Navo is, dan ben ik bang dat er leiders komen die met dat sentiment aan de haal gaan. De propaganda die in de hoofden van de mensen daar zit, daar moet iets mee.

Wagner heeft nu een point of nu return gepasseerd - openlijk vechten tegen de Russen. Dat de Russen af en toe een klap uitdeelde naar Wagner toe werd in Rusland getolereerd (wat voor Westerse maatstaven onbegrijpelijk is). Of de Wagner chef nu opeens verdwijnt verandert niets aan het feit dat hun troepen al verraad hebben begaan. En verraad in tijd van oorlog is onvergevelijk in Rusland, punt uit.

Hoe chaotischer het einde van Rusland, hoe meer kansen China ziet om van Rusland een kolonie te maken. En of de wereld dan beter af is, dat denk ik niet. Mij bekruipt weer het gevoel van de Arabische 'lente' - 'Gaddafi en Sadam werden afgezet, en dus komt alles goed.' Nee, het was het begin van andere narigheden (waaronder de vluchtenlingenstroom naar de EU), iets waar flink wat mensen niet aan dachten (waaronder ik) toen ze zagen dat Sadam werd opgeknoopt.
Ik maak me niet zo'n zorgen over what is next. Het zullen ongetwijfeld opportunisten en corrupte lieden zijn die om de macht zullen strijden. Er is weinig te halen voor ze om de oorlog in UA door te zetten. Iets wat Wagner ook wel snapt inmiddels. En als ze hun zakken echt willen vullen moet er vrede met het Westen komen. In ruil daarvoor een fijn lidmaatschap van UA binnen de NAVO. Een omwenteling binnen Rusland is een van de weinige kansen op een einde aan het conflict.

Een Poetin die stevig in het zadel blijft zitten zal de strijd in UA blijven voortzetten. Er is geen scenario waarin UA Rusland kan verslaan. Misschien her en der terugdringen. Maar Rusland kan dit lang vol houden en heeft historisch een aanzienlijk staat van dienst op het gebied van klunzig oorlogvoeren maar wel een lange adem hebben en vele mensenlevens er zinloos tegen aan gooien. En uiteindelijk vaak toch de vijand verslaan.

* Doet weer een doekje over zijn eigen glazen bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Quad schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Als dit bevestigd is, laat weer zien dat Poetin zelf niet in staat is om terug te slaan.
Als het nog niet zo was maken ze zich nog wat meer belachelijk voor zowa de hele wereld.

"2de leger van de wereld". De Amerikanen en Chinezen lachen zich een deuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Baserk schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Och, als je een paar appartementen complexen met eigen mensen laat opblazen, om je eerste verkiezingen te winnen, dan zullen 2 eigen helikopters niet erg in weg zitten toch?
Aan een appartement heb je niks in de oorlog, terwijl je wel mensen er bang en dus meegaand mee kunt maken.

Twee helikopters hadden nuttig kunnen zijn tegen Oekraïne, zeker gezien het tekort aan materiaal.

Verder kun je van de prijs van 1 helikopter misschien wel 100 appartementen bouwen

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 24-06-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:34:
[...]

Putin heeft veel, veel meer fouten gemaakt dan dat. Een totaal wereldvreemd idee dat Oekraïne deel 'hoort' te zijn van Rusland nastreven, het decennia lang op het internationale toneel zitten kutten zonder dat ze er iets bij hadden te winnen, geen slecht nieuws accepteren, het idee hebben dat succes maakbaar/afdwingbaar is, absolute trouw eisen en daarmee het zelfreinigend vermogen van een land om zeep helpen, uithollen van onderwijs waardoor er een complete generatie aan gehersenspoelde burgers rondlopen, genocides, genocides, genocides, massale propaganda waardoor het land in twee onverenigbare werelden leeft - de wereld van het staatsnieuws en de echte wereld. Alle openstaande rekeningen worden nu geëffend, en deze morele schuld heet Putin al tijd onder de mat geveegd. En nu is de maat vol. Vergeet niet - Putin is één man, net zoals Rutte één man is. Beide zijn symbool van een systeem & een (groot) deel van het gedachtegoed van het land.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door barrymossel op 24-06-2023 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gebruik aub old.reddit zodat iedereen het kan lezen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Belangrijk stuk context: dit is niet het NL PvdA (centristische sociaaldemocraten) maar het BE PvdA (marginale communistische partij met aanhoudende pro-RU connecties en houding)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Voordat je iets post, lees de tweets er onder eens...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Het is kiezen tussen 2 kwaden.

Daarnaast als de EU beslist om Putin te helpen, dan kunnen ze dat als middel gebruiken om zich terug te trekken uit Oekraine.

Het gezichtsverlies van Putin is dan te groot om de komende jaren nog landjepik te spelen, China ziet dat het niet zo makkelijk gaat en bedenkt zich nogmaals m.b.t. Taiwan. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Hij plaats eronder dat het “#satire" is. Gefaald actie IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
de Belgische pvda, dat is een andere partij dan de Nederlandse pvda :)

edit: oeps, zie reactie hierboven: niet serieus

[ Voor 7% gewijzigd door canonball op 24-06-2023 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 18:05

beany

Meeheheheheh

HEY_DUDE schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:50:
[...]

Maar Rusland kan dit lang vol houden en heeft historisch een aanzienlijk staat van dienst op het gebied van klunzig oorlogvoeren maar wel een lange adem hebben en vele mensenlevens er zinloos tegen aan gooien. En uiteindelijk vaak toch de vijand verslaan.
Je denkt te niet-Russisch. Het is niet zinloos, het is een tactiek. En werkt blijkbaar, gezien de resultaten uit het verleden.

Dit is een dingetje overigens waar we weinig bij stilstaan. Russen denken anders dan dat wij doen. Wij laten er westerse logica op los, terwijl de Russen die vorm van logica niet kennen..

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit vertaalde interview van twee weken geleden toont wat Prigozhin van plan is: het leger zuiveren van corruptie, de oorlogsindustrie volop laten draaien en daarna Ukraine verslaan…

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De voorpagina van de NOS. Die koppen... Wie had dat een paar dagen geleden gedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bTHV7RqqEWe_J8SCnwLtDot8bs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iDRSpxfvSSHY2V1LkSAORgFp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
wian schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:57:
Dit vertaalde interview van twee weken geleden toont wat Prigozhin van plan is: het leger zuiveren van corruptie, de oorlogsindustrie volop laten draaien en daarna Ukraine verslaan…
Success. Tegen de tijd dat die punt 1 heeft behaald staat Oekraïne in Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32
Hier schieten we dus niets mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@barrymossel Er staat 'satire' onder, van de auteur zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 24-06-2023 13:58 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
-tom-562 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Voordat je iets post, lees de tweets er onder eens...
Daar kwam ik ook snel achter, vandaar dat je nvm quote.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe boodschap van Prigozhin. Uiteraard niets geloven van wat hij zegt, maar het is desalniettemin interessant. Volledige tekst in tweet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik denk dat Gerasimov en Sjoigoe dit hebben gestart met de verplichting aan Wagner zich bij het reguliere leger aan te sluiten. En zo Wagner op te heffen. Dit kan natuurlijk op bevel van Putin zijn gebeurd, maar ik vind het aannemelijker dat ze dit zelf hebben besloten. Voor Putin valt er immers meer te winnen met een onafhankelijk Wagner.
Als dat zo is (het blijft een hypothese), dan hebben Gerasimov en Sjoigoe deze of vergelijkbare actie van Wagner wel verwacht. Dan is dat ook de reden dat ze Wagner eerder uit de frontlinie hebben gehaald.

Putin heeft in dit spel dan ook geen rol. En Kadyrov al helemaal niet. Het gevecht draait om Wagner versus de gevestigde militaire orde. En die laatste zullen uiteindelijk wel zegevieren. Maar ten koste van veel mensenlevens en hopelijk met een voordeel voor de UA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Iedereen ontvlucht Moskou met als favoriet Turkije.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:07:
Van de ene dictator naar de andere :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:28
Bron?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:34
Hooggeplaatste Russen die naar het meest goedgezinde stukje Navo gebied vluchten. Ik heb nog steeds het idee dat ik droom :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Wellicht iets offtopic.

Er staat ergens op YouTube een video van een Russische (volgens mij ex-oligarch) die iets van 10~15 jaar geleden zijn voorspellingen over Rusland uitsprak. Dateerde ergens rond de invasie van de Krim.

Ging er eerst over dat Rusland de Krim ging binnenvallen en dit vervolgens zou gaan opschalen naar Oekraine, maar dat het leger in zo een slechte staat was door de corruptie dat dit een compleet fiasco ging worden. En hierin concludeerde hij al dat Rusland van binnenuit ten onder gaat door interne conflicten om macht. Letterlijk alles wat hij voorspelde lijkt te kloppen.

De video is iets van 15 minuten lang, met 1 iemand aan het woord op een zwarte achtergrond.

Ik kan die video niet meer vinden, iemand die weet welke ik bedoel?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 18:05

beany

Meeheheheheh

Loopgraven graven in Moskou, tegen oprukkende Russen 8)7

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Russisch leger vecht met huurlingen in stad op 500 kilometer van Moskou
Het Russische leger is in gevecht geraakt met de Wagner Group in de Russische stad Voronezh. Die ligt ten noorden van Rostov en op zo'n 500 kilometer van Moskou.

Eerder op de ochtend waren er al onbevestigde berichten over schoten in Voronezh, maar inmiddels heeft de gouverneur van de regio die bevestigd.
Bron: https://www.nu.nl/buitenl...kilometer-van-moskou.html

Maar helaas staat daar weer geen bron genoemd. Ik zie niet veel voorbij komen hierover - er staat ook niet bij wanneer. Iemand meer informatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28

Coldcat

HODL

Meer dan logish om dat er enkel vliegtuigen naar Dubai en Turkije gaan. Dat vliegtuig in Dubai zit snel vol, maar er zijn tientallen vluchten naar Turkije.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Het leger leeft op corruptie, en dat is geen grap. Niemand werkt daar voor het salaris, gevoel van nationaliteit of om de belangen van hun kinderen te verdedigen. Er zijn veel beelden van geplunderde dorpen waar men alles wat los en vast zit stal, inclusief kinderen. De corruptie uitroeien is alleen onmogelijk - het is paradoxaal. Daarom is er ook zo veel desertie - men vecht niet voor een idee of een belang.

De oorlogsindustrie volop laten draaien is ook een farce. Putin heeft alles gedaan wat hij kon om Oekraïne te veroveren. Maar het land 'leeft' niet van productie, het leeft van roofbouw. Ik geloof gewoon niet dat Rusland de infrastructuur, kennis, materialen en discipline heeft om een oorlogseconomie op touw te zetten en op gang te houden. En trouwens, iedereen die zei dat de oorlog speciale operatie langer dan drie dagen zou duren werd opgeruimd. Er is letterlijk niemand om die economie om te schakelen.

Het kan niet gekker - de agressor heeft bijna altijd het voordeel van het initiatief, maar Rusland heeft hier enkel de eerste weken op ingespeeld. Het Westen heeft de oorlogsindustrie geleidelijk opgeschaald (Hallo Duitsland!) en zal dit ook blijven doen. Oh ja, en Finland kwam er even bij wat echt een flink paraat leger heeft. En de Russische 'oorlogs'economie versus die van het Westen? Beste Prigozhin, misschien moet jij de baan van Zelensky overnemen. Niet die van leider, maar die als komiek. :P

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
flauwe commentaren op het vragen om bronnen mag je achterwege laten

[ Voor 110% gewijzigd door polthemol op 27-06-2023 08:43 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen enkele onschuldige verdient het om door oorlogsgeweld geraakt te worden of erger. Wat deze oorlog echter verlengt is het feit dat tot vanochtend met uitzondering van een drone hier of daar, Russen gewoon door konden gaan met hun leven alsof er geen oorlog was, en er dus nul interne druk op RU leiding was om ermee op te houden. Vaonchtend werden Russen wakker in een staat van oorlog, met alle geneugten van RU militair gedrag dat daarbij komen kijken.

Daarnaast is ieder stuk wapentuig dat in RU door RU tegen RU ingezet wordt eentje minder die tegen UA ingezet kan worden, iedere soldaat in RU door RU tegen RU eentje minder die tegen UA ingezet kan worden. De Ukrainse bevolking heeft al veel teveel geleden.
[...]

Dit is een terechte zorg, maar tegelijk ook eentje die in 1917, 1941 en 1991 geuit is. Het bleek in al die gevallen mee te vallen. Sterker nog er is volledige continuiteit in RU strategie sinds voor 1917: RU doctrine stelt dat het alleen veilig kan zijn met een kring van dysfunctionele bufferstaten rond alle grenzen. Dat is de achtergrond achter de invasies in MD, GE en UA, en inmenging in alle andere buurlanden. Er is iedere aanwijzing dat Rusland daar ongeacht staatsvorm, ideologie of economie op uit komt. Bottom line is dat geen enkele buur van RU veilig kan zijn zolang er een verenigd, machtig RU is. Ook al lijkt vooralsnog de soep nog niet zo heet gegeten te worden schermt de RU regering in dit conflict te pas en onpas met nucleaire dreigementen richting buurlanden en het Westen. Het uiteenvallen van RU zou geheid gepaard gaan met enorme ellende en veiligheids-uitdagingen, maar in vergelijking met MAD is dat mogelijk nog steeds de betere keuze.

Dat wil niet zeggen dat het onvermijdelijk is dat RU uit elkaar valt, ook niet als deze coup verzandt in een langdurige burgeroorlog. Maar ik zou dat wel degelijk als wenselijke uitkomst bestempelen. Belangrijkste les dat we van Iraq en vooral Afghanistan moeten trekken is dat we het niet van buiten moeten proberen op te leggen. Laat vooral de Russen in hun sop gaarkoken en ga niet verder dan een exit van de oorlog in UA bieden - maar dat doen we al: dat oorlog houdt op op moment dat het RU leger UA volledig verlaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoe kunnen de Tsjetsjenen zich zo achter putin scharen? Paar jaar terug heeft Putin ze helemaal met de grond gelijk gemaakt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWSteal schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:09:
Wellicht iets offtopic.

Er staat ergens op YouTube een video van een Russische (volgens mij ex-oligarch) die iets van 10~15 jaar geleden zijn voorspellingen over Rusland uitsprak. Dateerde ergens rond de invasie van de Krim.

Ging er eerst over dat Rusland de Krim ging binnenvallen en dit vervolgens zou gaan opschalen naar Oekraine, maar dat het leger in zo een slechte staat was door de corruptie dat dit een compleet fiasco ging worden. En hierin concludeerde hij al dat Rusland van binnenuit ten onder gaat door interne conflicten om macht. Letterlijk alles wat hij voorspelde lijkt te kloppen.

De video is iets van 15 minuten lang, met 1 iemand aan het woord op een zwarte achtergrond.

Ik kan die video niet meer vinden, iemand die weet welke ik bedoel?
Nevzorov in 2021:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Nimflix schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:15:
[...]

Hoe kunnen de Tsjetsjenen zich zo achter putin scharen? Paar jaar terug heeft Putin ze helemaal met de grond gelijk gemaakt.
Putin had de seperatisten flink om zeep geholpen. Niet alle Tsjetsjenen zijn seperatisten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

En raad eens welke Tsjetsjeen daarbij geholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:41
beany schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:10:
Loopgraven graven in Moskou, tegen oprukkende Russen 8)7

[Embed]
Paar tweets naar beneden, er wordt alleen zand gestort.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Wagner soldaten kunnen het niet meer aan zonder alcohol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:02:
[Embed] Nieuwe boodschap van Prigozhin. Uiteraard niets geloven van wat hij zegt, maar het is desalniettemin interessant. Volledige tekst in tweet.
Niet vergeten dat Prigozhin ook propaganda capaciteiten heeft, hij richt deze nu op het binnenland omdat hij mensen nodig heeft die overlopen en kazernes/wagenparken/warenhuizen zonder gevecht overdragen. Voor ons werkt dit verwarrend omdat de context van de desinformatie nu anders is. Voor de verandering zijn we niet het doelwit en je ziet gewoon - ook hier - dat men er moeite mee heeft om het te plaatsen. Ergens vind ik dat wel grappig/fascinerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Tot 2005-2006 wel ja. Toen zijn de separatistische leiders gedood.
En nadien is er het "Emiraat" van Kadyrov geinstalleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:19:

[embed] https://twitter.com/isa_y...t=aXyLn86YczEwg03XENmLVg[\embed]
Het blijft opvallend hoe het volk zo 'lekker rustig' blijft onder alles, en alles loopt de filmen alsof ze naar een optreden van <insert-name-here> kijken.

Als bij ons in de lokale supermarkt opeens militaire staan, dan zou ik toch even raar opkijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Het blijft opvallend hoe het volk zo 'lekker rustig' blijft onder alles, en alles loopt de filmen alsof ze naar een optreden van <insert-name-here> kijken.

Als bij ons in de lokale supermarkt opeens militaire staan, dan zou ik toch even raar opkijken.
Zij staan eigenlijk ook gewoon te kijken (en filmen, dus toch speciaal genoeg).

Veel meer kan je eigenlijk niet doen als gewone burger. Het is eigenlijk niet de oorlog van de gemiddelde burger. Die zijn de laatstye 100 jaar al niks anders gewoon dan om de paar decennia in andere ellende te komen qua bestuurd.

Ik denk dat ze daar allemaal rondlopen met een groot "we zullen wel zien" gehalte.

Een reden waarom Poetin na al die tijd nog geen grote mobilisatie over heel het land gedaan heeft, maar alleen maar arme stakkers met een andere etniciteit (uit al de "stannetjes") gehaald heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 24-06-2023 14:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
blissard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:04:
Ik denk dat Gerasimov en Sjoigoe dit hebben gestart met de verplichting aan Wagner zich bij het reguliere leger aan te sluiten. En zo Wagner op te heffen. Dit kan natuurlijk op bevel van Putin zijn gebeurd, maar ik vind het aannemelijker dat ze dit zelf hebben besloten. Voor Putin valt er immers meer te winnen met een onafhankelijk Wagner.
Als dat zo is (het blijft een hypothese), dan hebben Gerasimov en Sjoigoe deze of vergelijkbare actie van Wagner wel verwacht. Dan is dat ook de reden dat ze Wagner eerder uit de frontlinie hebben gehaald.

Putin heeft in dit spel dan ook geen rol. En Kadyrov al helemaal niet. Het gevecht draait om Wagner versus de gevestigde militaire orde. En die laatste zullen uiteindelijk wel zegevieren. Maar ten koste van veel mensenlevens en hopelijk met een voordeel voor de UA
Ik denk dat het goed is dat je de focus legt op Gerasimov en Sjoigoe, want met dat decreet was het spel natuurlijk op de wagen. Ik kom echter tot een andere schikking en conclusies:

- met de vernietiging van het professionele leger werd het leger van Wagner te gevaarlijk
- Wagner werd de meat grinder rond Bakhmut gestuurd
- Wagner haalde de gevangenis leeg om schade te beperken
- Shoigu verbiedt het recruteren van gevangenen, alleen het leger mag dat nog doen
- Wagner leidt zware verliezen, Pri begint steeds luider kritiek te leveren. Pri weet dan natuurlijk al lang en ruim dat hij op de lijst staat om opgeruimd te worden. Wat ik heel vreemd vond is dat destijds Isa nog steeds dacht dat Pri en Putin dikke maatjes zouden zijn. Als dat waar was heeft Putin verraad gepleegd door niet in te grijpen, of domweg zitten slapen.
- Er lopen contacten met Budanov van UA met Wagner. Zie mijn eerdere speculaaspost, hier begint een grand plan.
- RU moet op de hoogte zijn van deze contacten. Het haalt inmiddels de Wapo met Zelensky die weigert te ontkennen, maar ook niets wil zeggen.
- Wagner besluit zelf de stellingen te verlaten.
- Shoigu weet nu dat dat Pri terug gaat vechten. Gekissebis volgt in de media, en waarschijnlijk nog veel meer via andere kanalen. Dan volgt uiteindelijk een oekaze waar Putin zich achter schaart, maar die niets minder dan een oorlogsverklaring is. Ik houd voor mogelijk dat Shoigu Putin voor de keuze heeft gesteld: of je schaart je achter ons, of je bent ons kwijt (zie bijv recent filmpje Putin Shoigu). Bedenk dat Shoigu een politiek dier is en zeer senior.
- UA zet ondertussen offensief laat in gang, waarbij het offensief vooral het uitdelen van prikjes zijn en gericht op verzwakking russisch leger. Die prep is goed voor UA zelf, maar komt Wagner niet ongelegen zullen we maar zeggen.

Lap tekst. Nu weet ik weer waarom ik mezelf een deelnameverbod had opgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De / kan deze kant op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ik denk dat dat tegenvalt. Heb ooit een bommelding meegemaakt bij een supermarkt. De helft liep rustig keuvelend de winkel uit en de andere helft was boos dat ze niet mogen doorwinkelen/afrekenen.

Sindsdien kijk ik wat anders naar dat soort dingen in films :D

Dus dat gedrag van die Russen lijkt me vrij 'normaal'.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:18:
[...]

Paar tweets naar beneden, er wordt alleen zand gestort.
"Dit is geen loopgraaf, dit is een speciale zandoperatie"? :P

Ik zie daar toch ook echt zandzakken en militairen lopen, dus een loopgraaf of schuttersputje lijkt mij niet heel vreemd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

[embed] https://twitter.com/isa_y...t=aXyLn86YczEwg03XENmLVg[\embed]
Wat dan weer opvalt:
  • Die Wagners staan netjes in de rij
  • Dringen niet voor
  • Betalen netjes
  • Laten de winkel heel
  • Laten de winkel schoon
  • Laten de klanten met rust
  • Laten de eigenaar leven
  • En zijn vrouw en kinderen
Dat kun je van de meeste MOD Russen niet zeggen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://nos.nl/liveblog/2...d-is-poetins-eigen-schuld

Is dat niet van een aantal uur geleden, waarbij ze die olietank hebben geraakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]

Als dit tuig vannacht goed dronken is kun je daar beter geen aantrekkelijke vrouw of dochters hebben...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
[...]

tja als het Russen blijken te zijn dan wel ja maar verders moeten die ook weleens boodschappen halen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dank! Ik vroeg mij al af waarom het op de mobiel niet lukt, epic fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:41
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:28:
[...]

"Dit is geen loopgraaf, dit is een speciale zandoperatie"? :P

Ik zie daar toch ook echt zandzakken en militairen lopen, dus een loopgraaf of schuttersputje lijkt mij niet heel vreemd.
Er staat ook een rij vrachtwagens in de rij om te lossen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:28:
[...]

Wat dan weer opvalt:
  • Dringen niet voor
  • Betalen netjes
  • Laten de winkel heel
  • Laten de winkel schoon
Ik denk dat die in Rusland ook netjes doen hoor ;)

Het Russische leger zijn schoften in het buitenland, maar Wagner is nog een tandje erger.
Waarschijnlijk hebben ze opdracht gekregen om zich in Rusland zelf te gedragen (om het volk niet tegen zich in het harnas te jagen).

Even een vraag van deze leek: Hoe zie je eigenlijk dat het Wagnersoldaten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:30:
[...]

Er staat ook een rij vrachtwagens in de rij om te lossen.
Kijk jij naar een andere foto dan ik? Ik zie een busje erachter staan.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat het tussendoor ook zinvol is om even uit te zoomen en kijken wat er nu gebeurd. :)

De afgelopen maanden zijn steeds meer machtige mensen binnen Rusland, bezig geweest om hun eigen privé strijdkrachten op te zetten. Voor deze oorlog begon had je alleen Kadyrov en Poetin met echte privé legers. En beide legers werden bewust uit veel gevechten gehouden om de machtsbasissen van Kadyrov en Poetin te beschermen. Maar het inmiddels flink geëscaleerd. Niet alleen Wagner, maar ook bijvoorbeeld Shoigu die een privéleger opzette.

Tweede is dar Wagner actief bezig is geweest om de reputatie van de Russische legerleiding, totaal te vernietigen. Dat is iets dat vrij makkelijk werd na de totale wanprestatie in de eerste maanden, waarna groepen zoals Wagner überhaupt aan bod kwamen en ook bewezen iets te kunnen. Daar kwam steeds dat gescheld voor "faggot" ook vandaan, de schreeuwen om munitie, de doden etc. Want de legerleiding besefte zich wel dat ze eigenlijk niks kunnen met hun eigen strijdkrachten en te veel successen van een Wagner, hun positie ondermijnt. De reactie van Wagner was een breuk te creëren tussen de legerleiding en eenheden in het veld. Dat vertrouwen lijkt toch al niet al te hoog te zijn geweest, maar Wagner lijkt het erger te hebben gemaakt met maanden aan propaganda waar de legerleiding geen antwoord op wist. Dat Prigozhin achter de bekende "trollfarms" zit, helpt natuurlijk de legerleiding ook niet.

Shoigu lijkt het recentelijk allemaal te heet onder de voeten te zijn geworden en kwam toen met de eis dat alle privé legers ontmanteld moesten worden en onder zijn bevel moesten komen. En daarmee was Prigozhin effectief ten dode opgeschreven want zonder Wagner "valt hij uit een raam". Dus handelde hij.

Maar op de achtergrond speelt denk ik veel meer. Ik begin namelijk te vermoeden dat in de verticale machtsstructuren van Poetins regime, mensen toch op horizontaal niveau met elkaar zijn gaan praten. Het hete punt van dit regime is zorgen dat iedereen een of twee niveaus onder Poetin, elkaar haat en elk conflict alleen door Poetin beslist kan worden. Maar als mensen in die structuren met elkaar gaan praten, dan stort dit systeem in. Immers als ze tot een wederzijds overeenstemming komen, dan is Poetin niet meer nodig.

Ik zeg dit omdat ik het zo opvallend vind dat het eigenlijk erg stil is. Natuurlijk schreeuwen Prigozhin en Shoigu nu van alles naar elkaar en lijkt Poetin te hebben gekozen voor Shoigu, maar veel van de andere grote spelers lijken eigenlijk best stil te zijn, afwachtende wat gaat komen. Ik denk ook dat Poetin nu alleen maar bezig is met zoveel mogelijk loyaliteit te verzamelen van zoveel mogelijk mensen. Omkoping, bevordering in de machtsstructuur, chantage, ontvoering, moord etc ligt allemaal op tafel. En in die situatie is loyaliteit beloven, maar vooral onzichtbaar zijn, waarschijnlijk het beste. Want het regime van Poetin is op deze manier echt aan het wankelen. Veel mensen hebben een plan B nodig. De gevallen die het land ontvluchten zijn misschien wel de slimste. Wetende dat ze misschien geen toekomst meer hebben onder Poetin of wie dan ook en besluiten te vertrekken met hun familie en te leven met een deel van hun gestolen rijkdom. Een paar miljoen en een kleine villa in bijvoorbeeld Dubai is nog steeds wenselijker boven vermoord worden.

Het is ook zo tekenend dat Russische reguliere eenheden die zeker rond Bakhmoet en Rostov aanwezig waren, nauwelijks iets gedaan lijken te hebben tegen Wagner. Ze konden zo vertrekken en Rostov innemen. En de verhalen dat bepaalde eenheden overlopen, blijven ook maar komen. Iets dat ik zeker niet uitsluit met de ondermijning van het gezag van de legerleiding. De reactie komt nu ook voornamelijk van Roskvardia, Poetin zijn privé leger. Kadyrov lijkt vooralsnog te kiezen voor het Poetin regime. Dat is alleen al een loyaliteit waar ik mijn twijfels bij plaats. Ik vraag me af of Kadyrov niet tijd probeert te kopen voor zijn eigen plannen. Want ik zie hem proberen om een flink deel van de Caucasus te veroveren en "Republiek Caucasie" te stichten.

Vanuit Prigozhin zegt hij publiekelijk dat hij de legerleiding wil executeren en deze oorlog op fatsoenlijke manier wil voortzetten, maar de bezetting van Rostov is een potentiële catastrofe voor het Russische leger in Oekraine. Als de toevoer van munitie, brandstof en andere voorraden stokt, dan ga je een totale ineenstorting van de Russische strijdkrachten zien. Dat is ook het punt waarbij je massale overgave kan verwachten van de soldaten die er niet meer in geloven en niet wensen te sterven voor een verloren oorlog. Dat is iets dat Prigozhin echt wel weet, waardoor hij exceptioneel hoog spel speelt.

Ik vermoed dat de Oekraïense strijdkrachten daar nu ook rekening mee houden door nu vooral even niets te doen. Want het laatste dat ze nu kunnen gebruiken is verschillende Russische eenheden, zelf te verenigen door ze aan te vallen, waarmee je ze geen keuze geeft dan samen door te vechten. Het is misschien veel winstgevender om ze rustig onderling verdeeld te raken of ze nu de legerleiding of Prigozhin steunen.

Maar er speelt nog iets anders. Met al die privé legers vraag ik me al maanden af of er niet voorgesorteerd wordt op een verlies in Oekraine en de situatie na die oorlog. Een situatie waarin het Poetin regime uit elkaar valt en die privé legers elkaar gaan bevechten voor de rijkdommen in de Russische bodem. Komt bij dat Prigozhin daar systematisch op uit is, bodemschatten. Zijn hele modus operandi is zich laten betalen met wat hij lokaal uit de grond kan halen. Maar hij is niet de enige. Rusland haar gigantische landoppervlakte heeft ervoor gezorgd dat ze ongelofelijke hoeveelheden aan mineralen in de grond hebben zitten. Die zijn nu verdeeld onder Oligarchen die misschien geen toekomst meer hebben. Want als een paar oorlogsheren nu aan de slag gaan, dan gaan ze die mineralen overnemen voor eigen gebruik.

Waar ik inmiddels aan moet denken is dat het al begonnen is, noodgedwongen door het handelen van Shoigu. Het is vaker gegaan over interne conflicten na een eventueel Russisch verlies, maar deze situatie kan er zomaar voor zorgen dat het Russische verlies in Oekraine wordt versneld en gegarandeerd, waarna de interne conflicten beginnen. Immers zit een aanzienlijk deel van het Russische leger nu vast aan het front. Trekken ze zich terug, dan rollen de Oekrainers over ze heen omdat die absoluut niet het risico gaan lopen dat ze later terugkomen. Blijven ze zitten, dan spelen ze geen rol. En nu lijkt Wagner los te zijn in de achterhoede waarbij alleen andere privé legers kunnen ingrijpen.

Het is alleen niet een situatie waar ik heel vrolijk van zou worden. Voor Oekraine is het geweldig omdat dit ze de kans kan geven om een einde aan deze oorlog te maken met een complete overwinning. Maar de ramp in Rusland kan hiermee compleet zijn als die privé legers voor langere tijd met elkaar ten strijde trekken en versterkt worden door voormalige reguliere Russische legereenheden. Het is een scenario waar ik heel wat meer angst voor heb omdat ik me aardig besef hoe gruwelijk, langdurig en vernietigend kan zijn.

Ergens hoop ik dan ook dat Wagner dit een paar weken volhoudt (zeker rond Rostov) en dan afgeslacht wordt. In de tussentijd hoop ik dat de Oekrainers de beslissing kunnen forceren door optimaal te profiteren van de chaos en zoveel mogelijk Russische soldaten van het reguliere leger zich overgeven. Want elke soldaat in Oekraïens gevangenschap betekent hopelijk ook minder "zuurstof" om de brand in Rusland te voeden. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[...]

*off-topic*

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 14:54 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Fiber schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:28:
[...]

Wat dan weer opvalt:
  • Dringen niet voor
  • Betalen netjes
  • Laten de winkel heel
  • Laten de winkel schoon
Er is vast iemand verkracht. Dat staat niet in je lijstje. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Als dit tuig vannacht goed dronken is kun je daar beter geen aantrekkelijke vrouw of dochters hebben...
Ja, daarom snap ik ook niet dat zo rustig blijven.

Zouden ze niet gewoon zoveel mogelijk moeten inslaan van voorraad en inderdaad hun vrouwen moeten verbergen/beschermen?

Russen en drinken, geen goede combinatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:31:
Shoigu lijkt het recentelijk allemaal te heet onder de voeten te zijn geworden en kwam toen met de eis dat alle privé legers ontmanteld moesten worden en onder zijn bevel moesten komen. En daarmee was Prigozhin effectief ten dode opgeschreven want zonder Wagner "valt hij uit een raam". Dus handelde hij.
Ik moet wel zeggen dat Shoigu opvallend afwezig is vandaag.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zoek nog naar het originele bericht op een Wagner-kanaal. Uiteraard, ook als het gevonden wordt, een slag om de arm, want dit soort berichten zijn niet te vertrouwen.

Update van Rybar ondertussen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzYyMs6WYAEFddY?format=jpg&name=large Kaart van een half uur geleden.

Edit: voor degenen die geen cyrillisch kunnen lezen, Yelets is bij het blauwe pijltje.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 24-06-2023 14:37 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: