Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
peterhhh schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:35:
Een burgeroorlog in een land met nucleaire wapens. Is dat ooit eerder voorgekomen? Lijkt me best risicovol
offtopic:
6 januari 2021, misschien? Niet een burgeroorlog in deze orde van grootte, maar ook niet echt een insignificante ontwikkeling te noemen waarvan de langdurige gevolgen nog niet te overzien zijn.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
Als dat overstappen door blijft gaan , hoe lang duurt het dan voordat de hele infrastructuur die het front ondersteunt In elkaar klapt. Dat kan toch niet heel lang duren voordat er aan het front gevoeld gaat worden dat het in het achterland een puinhoop aan het worden is ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:36:
[Twitter] Ik zoek nog naar het originele bericht op een Wagner-kanaal. Uiteraard, ook als het gevonden wordt, een slag om de arm, want dit soort berichten zijn niet te vertrouwen.

Update van Rybar ondertussen:
[Twitter]
[Afbeelding] Kaart van een half uur geleden.

Edit: voor degenen die geen cyrillisch kunnen lezen, Yelets is bij het blauwe pijltje.
Echt, het zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen, maar wat een wending is dit joh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een burgeroorlog in een land met nucleaire wapens. Is dat ooit eerder voorgekomen? Lijkt me best risicovol

#understatement
Pakistan is al sinds verkrigjen van nucleaire status in toestand van in ieder geval regionaal burgeroorlog, met meerdere staatsgrepen door het leger om de paar jaar. Israel was een kernmacht, in hoeverre je gebeurtenissen daar 'burgeroorlog' moet noemen is een tweede, maar rustig is het er nooit geweest.

Wat in beide landen niet gebeurd is, is dat het leger zelf gesplitst is. We zullen het zien. Ik verwacht niet teveel spannends op dit vlak: nukes verliezen hun waarde zodra je ze gebruikt - en in een burgeroorlog zit je je eigen nest onder te pissen, dus lijkt me de drempel juist hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-06-2023 14:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Zit er nog een staatsgreep aan te komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

psy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Fun fact
In dienst hadden wij in Zuid Limburg bivak/4 daagse training.
Moesten we onder andere lopen vanuit Margraten naar Maastricht en ons daar melden bij de spoorbrug. Aangezien ik uit Maastricht kom wist ik precies hoe we moesten lopen en waar we frites konden halen.

Was een raar gezicht in de friture met volle bepakking, persoonlijke wapens (uzi) en een Mag mitrailleur 😂
Iets dergelijks heb ik ook wel eens uitgehaald op oefening. Lang geleden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:14
3raser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:44:
[Twitter]
Tja, als er een kans is, dan is die er nu. Poetin kan niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:31:
[...]

Kijk jij naar een andere foto dan ik? Ik zie een busje erachter staan.

Dat bedoelde ik.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
TwingyTwingy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Tja, als er een kans is, dan is die er nu. Poetin kan niet helpen.
Yep, en de wil van het volk was er al behoorlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:09

Een gewaagde uitspraak, maar ik denk dat ik het er wel mee eens ben. Dit kan gewoon niet meer met een sisser aflopen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
*off-topic*

[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 14:55 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
*off-topic*

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24

#understatement
Tja, het begrip 'burgeroorlog' is zo breed. Het grootschalige geweld in de VS door etnische groeperingen is ook een 'stille' burgeroorlog. De genocide in China van de Oeigoeren, check.

Ik ben niet zo bang dat iemand in Rusland een atoombom gooit. want dan verenigt de gehele wereld zich onvoorwaardelijk tegen je. Waar ik wel bang voor ben zijn dirty bombs - bommen met radioactief materiaal waardoor de binnenstad van een metropool voor ~20 jaar onbewoonbaar is.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Staat van beleg. Nog meer macht naar je toe trekken, legertop buitenspel. Wagner is imho volledig onder controle van Putin zelf.
Voor de goed orde: Dit is dus een actie in opdracht van Putin.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:31:
[..]

Het is alleen niet een situatie waar ik heel vrolijk van zou worden. Voor Oekraine is het geweldig omdat dit ze de kans kan geven om een einde aan deze oorlog te maken met een complete overwinning. Maar de ramp in Rusland kan hiermee compleet zijn als die privé legers voor langere tijd met elkaar ten strijde trekken en versterkt worden door voormalige reguliere Russische legereenheden. Het is een scenario waar ik heel wat meer angst voor heb omdat ik me aardig besef hoe gruwelijk, langdurig en vernietigend kan zijn.
Bedankt voor je uitgebreide informatie. :)

Wat bedoel je precies met deze alinea? Is het dan niet logisch dat die privé legers zich ergens bij aansluiten, een beetje zoals IS dat doet? Je kunt niet allemaal een stuk van de taart pakken, en ik denk dat iemand als Wagner bijvoorbeeld ook dingen kan beloven, want je niet kan met een kleine(r) leger.

Het zou kunnen dat Rusland veranderd in een soort Pakistan en Irak, totale chaos, terrorisme en niemand die meer veilig is voor niets.

Snap niet dat de mensen vluchten, zich stil houden of echt zich dom houden van wat er gebeurt. Bedoel ze zijn monddood gemaakt, maar is het nu niet de kans voor een revolutie? Die krijg je in jaren niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BeefHazard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:46:
[Twitter]
Een gewaagde uitspraak, maar ik denk dat ik het er wel mee eens ben. Dit kan gewoon niet meer met een sisser aflopen.
Voor de Wagner chief is er geen weg terug. Nu stoppen betekent onmiddellijk zijn dood.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 24-06-2023 14:56 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:19:
Wagner soldaten kunnen het niet meer aan zonder alcohol.

[Embed]
Pssst: je sluit embeds moeten met een '/' ipv een '\'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-09 18:32
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Tja, het begrip 'burgeroorlog' is zo breed. Het grootschalige geweld in de VS door etnische groeperingen is ook een 'stille' burgeroorlog. De genocide in China van de Oeigoeren, check.

Ik ben niet zo bang dat iemand in Rusland een atoombom gooit. want dan verenigt de gehele wereld zich onvoorwaardelijk tegen je. Waar ik wel bang voor ben zijn dirty bombs - bommen met radioactief materiaal waardoor de binnenstad van een metropool voor ~20 jaar onbewoonbaar is.
Ja maar zij die nu de keuze hebben over het gooien van zo'n bom: maakt die het nou echt uit dat de "gehele wereld" tegen ze is? Hoeveel ratio is er nog over in zo'n bak potentiële chaos?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
Tristan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Echt, het zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen, maar wat een wending is dit joh.
Blijf me verbazen hoe goed dit in elkaar steekt. Deze ruzie escaleert plotseling wanneer het offensief van UA op stoom lijkt te komen. Wagner besluit naar Moskou te trekken, en brengt daarmee de oorlog naar de Russische elite die zich juist van de oorlog wil ontrekken. De mondaine Rus wordt ineens volledig met de neus op de oorlogsfeiten gedrukt.

Bovendien valt deze ontwikkeling totaal niet te rijmen met de boodschap dat Rusland in oorlog is met de NAVO. (Thierry Baudet heeft een live broadcast vanmiddag, dus moet nog even een slag om de arm houden of dit misschien toch niet de schuld van de NAVO is :+ )

Op PR gebied is het nu al een catastrofale slag tegen Poetin waarvan we maar moeten zien hoe Poetin zich op lange termijn kan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

Toch floepen die nukes weer in het verhaal :X

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Vanuit Prigozhin zegt hij publiekelijk dat hij de legerleiding wil executeren en deze oorlog op fatsoenlijke manier wil voortzetten, maar de bezetting van Rostov is een potentiële catastrofe voor het Russische leger in Oekraine. Als de toevoer van munitie, brandstof en andere voorraden stokt, dan ga je een totale ineenstorting van de Russische strijdkrachten zien. Dat is ook het punt waarbij je massale overgave kan verwachten van de soldaten die er niet meer in geloven en niet wensen te sterven voor een verloren oorlog. Dat is iets dat Prigozhin echt wel weet, waardoor hij exceptioneel hoog spel speelt.

[...]
Prachtig verhaal, ik pik deze er even uit: Zo ver had ik nog niet eens echt gedacht, maar als Wagner inderdaad Rostov onder controle heeft dan gaat er niet alleen geen munitie en voorraad meer naar de Russen in Oekraïne, maar kan Wagner die spullen natuurlijk ook prima zelf gebruiken en zullen ze voorlopig niet zonder munitie en suplies zitten...

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
[Twitter]
Kan zomaar. Volgens bronnen is ome Luka niet thuis, en iedereen wil van hem af. Dan kan je rustig wachten tot hij dood gaat (dat deed hij niet), of van het moment van chaos gebruik maken om je te bevrijden.

Het is net een roedel wolven, als het alfa mannetje zwaktes gaat vertonen gaan de andere mannetjes vechten om macht.

Als je iets wilt bereiken is dit het moment waarop je zat te wachten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide informatie. :)

Wat bedoel je precies met deze alinea? Is het dan niet logisch dat die privé legers zich ergens bij aansluiten, een beetje zoals IS dat doet? Je kunt niet allemaal een stuk van de taart pakken, en ik denk dat iemand als Wagner bijvoorbeeld ook dingen kan beloven, want je niet kan met een kleine(r) leger.

Het zou kunnen dat Rusland veranderd in een soort Pakistan en Irak, totale chaos, terrorisme en niemand die meer veilig is voor niets.

Snap niet dat de mensen vluchten, zich stil houden of echt zich dom houden van wat er gebeurt. Bedoel ze zijn monddood gemaakt, maar is het nu niet de kans voor een revolutie? Die krijg je in jaren niet meer.
Het idee dat privé legers elkaar gaan bevechten in Rusland is precies het punt.
Relatief grote bevolking, veel wapenproductie, mineralen om te exporteren om de oorlogen voort te zetten etc. De instabiliteit, weet ik veel wat voor groepen zich daar kunnen nestelen, potentiële vluchtelingenstromen. En dat ligt direct aan de grens met de EU. Ik moet er niet aan denken. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
dion_b schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:41:
[...]
Wat in beide landen niet gebeurd is, is dat het leger zelf gesplitst is. We zullen het zien. Ik verwacht niet teveel spannends op dit vlak: nukes verliezen hun waarde zodra je ze gebruikt - en in een burgeroorlog zit je je eigen nest onder te pissen, dus lijkt me de drempel juist hoger.
Maar het is wel het perfecte wapen voor als je totaal geen uitzicht/perspectief meer hebt. Een ergelijke mate van wanhoop is er bij een legerleiding eigenlijk nooit omdat ze altijd (zoals je zelf zei) met een smak geld ergens naartoe kunnen vluchten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Putin kan best zijn legers terug trekken van het front om zijn eigen lijf te redden?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Fiber schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Prachtig verhaal, ik pik deze er even uit: Zo ver had ik nog niet eens echt gedacht, maar als Wagner inderdaad Rostov onder controle heeft dan gaat er niet alleen geen munitie en voorraad meer naar de Russen in Oekraïne, maar kan Wagner die spullen natuurlijk ook prima zelf gebruiken en zullen ze voorlopig niet zonder munitie en suplies zitten...

:7
En dat is precies waarom er waarschijnlijk ook niks verscheept kan worden naar de troepen in Oekraine.
Want steelt Wagner het of niet?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
C00P schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:50:
Putin kan best zijn legers terug trekken van het front om zijn eigen lijf te redden?
Dat is een behoorlijke logistieke operatie, terwijl je ook nog in je rug geschoten kan worden.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat Moskou nu eigenlijk verdedigd worden? Gaat Poetin de tank inzetten die we tijdens de 9 mei parade zagen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMSkus_wbhCqSZuGcpjcI5U6V90=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6s2McI0KIQ4Ovklc04bLZPb.webp?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing

Hij was duidelijk aan het voorbereiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

beany schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:48:
Toch floepen die nukes weer in het verhaal :X

[Embed]
Ik heb graag dat iemand ze onder controle heeft. Maar dan wel ter bewaking of om ze te overhandigen aan de Amerikanen voor onmiddellijke ontmanteling. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:50:
[...]

Maar het is wel het perfecte wapen voor als je totaal geen uitzicht/perspectief meer hebt. Een ergelijke mate van wanhoop is er bij een legerleiding eigenlijk nooit omdat ze altijd (zoals je zelf zei) met een smak geld ergens naartoe kunnen vluchten.
Precedent is dat in uitzichtloze situaties, mensen niet gehoorzamen naar dat soort bevelen. Hitler had bevolen Paris, Berlin en zo nog wat steden met grond gelijk te maken en in vlammen op te laten gaan bij verlies. Gelukkig werd hij genegeerd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:21
BeefHazard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:46:
[Twitter]
Ben ik dan de enige die dit allemaal behalve rete interessant, ook best eng vind?

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Topicwaarschuwing verduidelijkt met:
Inzet van kernwapens erbij halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

3raser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Er is vast iemand verkracht. Dat staat niet in je lijstje. ;)
Ik heb bewust geprobeerd om mijn lijstje nog een beetje SFW, geschikt voor alle leeftijden, te houden op deze mooie zaterdagmiddag... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:30
Het is wel echt zo’n popcorn momentje vandaag! Wat een ontwikkelingen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
peterhhh schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Ja maar zij die nu de keuze hebben over het gooien van zo'n bom: maakt die het nou echt uit dat de "gehele wereld" tegen ze is? Hoeveel ratio is er nog over in zo'n bak potentiële chaos?
https://resultmediation.n...scalatieladder-van-glasl/

Dan zit je in de lose-lose scenario-bak. Dan gaat het er niet meer om of je wint, maar dat je de ander zo veel mogelijk leed aandoet (samen de afgrond in). 'Als ik niet kan winnen, dan verander ik dit land in een radioactieve vuilnisbelt'. Na decennia aan propaganda, vriendjespolitiek en verspilling van mensenlevens sta ik nergens meer van te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 24-06-2023 14:56 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het is alleen niet een situatie waar ik heel vrolijk van zou worden. Voor Oekraine is het geweldig omdat dit ze de kans kan geven om een einde aan deze oorlog te maken met een complete overwinning. Maar de ramp in Rusland kan hiermee compleet zijn als die privé legers voor langere tijd met elkaar ten strijde trekken en versterkt worden door voormalige reguliere Russische legereenheden. Het is een scenario waar ik heel wat meer angst voor heb omdat ik me aardig besef hoe gruwelijk, langdurig en vernietigend kan zijn.

Ergens hoop ik dan ook dat Wagner dit een paar weken volhoudt (zeker rond Rostov) en dan afgeslacht wordt. In de tussentijd hoop ik dat de Oekrainers de beslissing kunnen forceren door optimaal te profiteren van de chaos en zoveel mogelijk Russische soldaten van het reguliere leger zich overgeven. Want elke soldaat in Oekraïens gevangenschap betekent hopelijk ook minder "zuurstof" om de brand in Rusland te voeden. :/
Mooie post. Ik ben het grotendeels met je eens, maar wat ik mis is dat de Wagner-top een existentiele strijd voert, of ik lees je niet goed. Ik interpreteer de geschiedenis (zie evt chronologie in m'n vorige post) namelijk als een waarbij Wagner relatief inmiddels te machtig werd tov het steeds zwakker wordende leger. Met de Wagner-baas die niet inschikt om zelf dan ook maar te verzwakken. Die andere PMC's stonden voor zover ik weet al behoorlijk onder gezag van het reguliere leger. Volgens mij is Progozhin met zijn ambities het centrum van deze beweging, al het andere volgt m.i.

De conclusie die je trekt volg ik niet helemaal. Het conflict binnen Rusland lijkt mij prima om het idee van RF als concept te vernietigen. Ik moet je bekennen dat ik daarbij weinig medelijden voel. Men oogst zelf het eigen zaaisel. Alles uit eigen tuin, heel educatief.

De meest optimale uitkomst is in mijn ogen dat beide fracties elkaar volledig uitputten. Maar ik vrees eerder dat het Russische leger te snel uitelkaar valt. Wagner heeft voor Jan Soldaat het betere verhaal. De invloedrijke laag kijkt toe wie gaat winnen en ik denk dat het Kremlin/legertop nu moet kiezen tussen of Wagner of UA. Als dit te lang onbeslist blijft gaat er teveel horizontaal lopen, zoals jij dat mooi verwoord, waardoor zelfs evt militaire overwinning dan te laat komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

isomis schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:54:
Het is wel echt zo’n popcorn momentje vandaag! Wat een ontwikkelingen.
Het lijkt inderdaad een “waar was jij toen…” moment te worden.

Vraag is nog wel steeds of het een DC of Marvell film word.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
C00P schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:50:
Een nederlaag in Oekraïne is ook het einde van Poetin. Dit is Prigozhin's belangrijkste troefkaart: hij controleert nu de aanvoerroutes naar het front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:52:
Hoe gaat Moskou nu eigenlijk verdedigd worden? Gaat Poetin de tank inzetten die we tijdens de 9 mei parade zagen?

[Afbeelding]
:')

Putin heeft sowieso de luchtmacht nog, al zien wij daar nog niet veel van.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En de offtopic discussie over uniformen in het vervoer / OV en friet is weggehaald. Hou het aub ontopic mensen, het is storend en is niet goed voor het overzichtelijk houden van het topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
"Op dit moment kunt u het land nog op verschillende manieren verlaten, per vliegtuig of over land, maar dit kan snel veranderen. De Nederlandse overheid kan u niet helpen bij het verlaten van Rusland. Als u in Rusland blijft: volg het nieuws, wees voorzichtig als u de straat op gaat en neem altijd uw identiteitsdocumenten mee."
Waarom zou je eigenlijk naar RU gaan op dit moment?
Zijn er cijfers van hoeveel Nederlanders (ongeveer) nu in RU zitten?

Bron: https://nos.nl/liveblog/2...d-is-poetins-eigen-schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Oekraïne ziet er ook weinig van :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Vanuit Prigozhin zegt hij publiekelijk dat hij de legerleiding wil executeren en deze oorlog op fatsoenlijke manier wil voortzetten,
Prigozhin maakt op dat gebied geen schijn van kans. Zelfs als zijn coup slaagt, wordt zijn regime echt niet direct erkend door andere landen en dan is Oekraïne in oorlog met de huurlingen van een niet erkend regime, goede reden voor een hoop andere landen om zich er ineens wel in te mengen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar die durven niet vliegen boven Moskou door een drone-dreiging :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Daar zat ik net ook aan te denken. Als we er even vanuit gaan dat Wagner de vliegvelden in Rostov en Voronezh controleert, waar zitten de russische voertuigen dan? Engels airbase waarschijnlijk, maar verder?

Sowieso is de absentie van een russische reactie terwijl Wagner honderden kilometers aflegt een teken aan de wand. Ik probeer niet teveel valse hoop te krijgen, maar dat is lastig als we nu al live bijna een dag lang kunnen volgen hoe Wagner nauwelijks wordt teruggedrongen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Putin misschien toch gelijk dat het 3 dagen zou duren, alleen is er nu een Uno-reverse card gespeelt, vanuit Oekraine naar Moskou in 3 dagen.

Maar dit moet toch ergens al gedachte en plan geweest op moment dat Prigozhin bij zijn troepen op 'front-linie' is gaan zitten, omdat wss toen al wist dat zijn leven niet meer zeker was.

[ Voor 40% gewijzigd door Albinoraptor op 24-06-2023 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Mooie post. Ik ben het grotendeels met je eens, maar wat ik mis is dat de Wagner-top een existentiele strijd voert, of ik lees je niet goed. Ik interpreteer de geschiedenis (zie evt chronologie in m'n vorige post) namelijk als een waarbij Wagner relatief inmiddels te machtig werd tov het steeds zwakker wordende leger. Met de Wagner-baas die niet inschikt om zelf dan ook maar te verzwakken. Die andere PMC's stonden voor zover ik weet al behoorlijk onder gezag van het reguliere leger. Volgens mij is Progozhin met zijn ambities het centrum van deze beweging, al het andere volgt m.i.
Oh voor Prigozhin kan het existentieel zijn geworden, maar zijn lot wordt op deze manier ook verbonden met dat van Rusland.
De conclusie die je trekt volg ik niet helemaal. Het conflict binnen Rusland lijkt mij prima om het idee van RF als concept te vernietigen. Ik moet je bekennen dat ik daarbij weinig medelijden voel. Men oogst zelf het eigen zaaisel. Alles uit eigen tuin, heel educatief.

De meest optimale uitkomst is in mijn ogen dat beide fracties elkaar volledig uitputten. Maar ik vrees eerder dat het Russische leger te snel uitelkaar valt. Wagner heeft voor Jan Soldaat het betere verhaal. De invloedrijke laag kijkt toe wie gaat winnen en ik denk dat het leger nu moet kiezen tussen of Wagner of UA. Als dit te lang onbeslist blijft gaat er teveel horizontaal lopen, zoals jij dat mooi verwoord, waardoor zelfs evt militaire overwinning dan te laat komt.
En ik ben zeer voorzichtig met daarop hopen.
Want er zijn daar miljoenen en miljoenen mensen die gewoon hun leven wensen te leiden en hier weinig mee te maken willen hebben. Het is duidelijk dat deze oorlog niet populair is onder de bevolking, maar het is wel de bevolking die eronder lijdt. Dat zal nog veel, veel erger worden als er binnen Rusland zelf gevochten gaat worden.

Kijk als alle hoofdrolspelers nu in een kooi gestopt werden waarna ze elkaar mochten afmaken, nou best. Maar we hebben het hier over de levens van miljoenen mensen. Dan bedoel ik niet alleen hun fysieke leven, maar ook hun dorp/wijk/stad, familie en vrienden, huis etc. Het is nogal wat om dat te verliezen en het zijn de gewone mensen die dit riskeren als het goed misgaat in Rusland zelf. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:01
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Daar zat ik net ook aan te denken. Als we er even vanuit gaan dat Wagner de vliegvelden in Rostov en Voronezh controleert, waar zitten de russische voertuigen dan? Engels airbase waarschijnlijk, maar verder?
In het noorden nabij Finland zullen wel verschillende militaire (lucht) basis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Even vooruit dromend. Poetin wordt afgeworpen. Wie komt er dan aan de macht?

Die Jevgeni Prigozjin?

Worden we daar blij van? Ik geloof het niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:58:
[...]

Waarom zou je eigenlijk naar RU gaan op dit moment?
Zijn er cijfers van hoeveel Nederlanders (ongeveer) nu in RU zitten?

Bron: https://nos.nl/liveblog/2...d-is-poetins-eigen-schuld
In ieder geval een oud-international die moet afwegen of 18 maanden in een Nederlandse cel niet veiliger aanvoelt. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB8eUsQ4jE41aH46bb6X0LvW1_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9VfaYz43KYHw1GyL80kYb5y.jpg?f=fotoalbum_large

Ze gaan zo te zien best vlot naar Moskou. Als ze dat bereiken raakt de poep pas echt de ventilator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:01
Albinoraptor schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:00:
Putin misschien toch gelijk dat het 3 dagen zou duren, alleen is er nu een Uno-reverse card gespeelt, vanuit Oekraine naar Moskou in 3 dagen.
Met dit verschil dat de lokale bevolking/militairen zich zo te lezen juist toevoegen aan het convoy ipv het proberen tegen te houden.

Komende nacht zal al spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Prigozhin maakt op dat gebied geen schijn van kans. Zelfs als zijn coup slaagt, wordt zijn regime echt niet direct erkend door andere landen en dan is Oekraïne in oorlog met de huurlingen van een niet erkend regime, goede reden voor een hoop andere landen om zich er ineens wel in te mengen.
Misschien niet, maar is dit nu een meer wenselijke situatie?
Elke escalatie lijkt me onwenselijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:56

Pimmuz

Roar

Ik citeer even Sergei Naryshkin, the head of Russia's Foreign Intelligence Service (SVR):

Naryshkin, who is also chairman of the Russian Historical Society, said the society "calls on fellow citizens to unite around the President of the Russian Federation Vladimir Vladimirovich Putin - the guarantor of the Constitution, rights and freedoms - and to support our Army, which, no matter what, holds back the onslaught of the enemy.”

Alle drie de dingen die hij daar noemt zijn niet meer aanwezig door Poetin wat een grapjas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Sowieso is de absentie van een russische reactie terwijl Wagner honderden kilometers aflegt een teken aan de wand. Ik probeer niet teveel valse hoop te krijgen, maar dat is lastig als we nu al live bijna een dag lang kunnen volgen hoe Wagner nauwelijks wordt teruggedrongen.
Vergelijkbaar met de Russische non-reactie bij Belgorod vorige weken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:03:
[Twitter]

[Afbeelding]

Ze gaan zo te zien best vlot naar Moskou. Als ze dat bereiken raakt de poep pas echt de ventilator.
Dat komt omdat er niks tussen Wagner en Moskou lijkt te staan. Er zijn duidelijk geen reserves die dit hadden kunnen onderscheppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
[...]

Top brass is in shock waarschijnlijk, Geef ze even tijd. Verdedigen pas bij Moskou heeft ook voordelen, de aanvoerroutes voor Wagner zijn dan erg lang (tenminste als Prigozhin er niet van te voren voorraden heeft aangelegd) . En als niet het halve Russische leger zich bij Wagner aansluit kan het morgen ook helemaal voorbij zijn

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
[...]

In de huidige situatie (refererend naar de binnenlandse Wagner opstand) heeft Putin niks aan zijn luchtmacht. Je kan geen bommen gooien op troepen/voertuigen waarvan je niet 100% zeker weet dat ze niet van jou zijn. Ook is er de schade aan de omgeving. Als Russische burgers zien dat Putin z'n eigen bevolking bombardeert, dan escaleert de boel nog verder in zijn nadeel.

In Oekraïne is de inzet van Migs zeer beperkt dankzij de Patriots en ander luchtafweer. Migs worden niet gebruikt voor precisiewerk.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:56
Tristan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:01:

Die Jevgeni Prigozjin?

Denk dat het de komende jaren een en al chaos zal zijn in de top met om de maand een nieuwe leider omdat ze elkaar uit het raam blijven duwen, de economie en de handhavende macht zal wss helemaal instorten op 2-3 grote steden na die een beetje hun eigen regering en beveiliging er op na houden.

Prigo is geen politicus, en een heethoofd, die zal het niet lang volhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
het lijkt alsof Akhmat zich al in Rostov regio gemeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pimmuz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:04:
Ik citeer even Sergei Naryshkin, the head of Russia's Foreign Intelligence Service (SVR):

Naryshkin, who is also chairman of the Russian Historical Society, said the society "calls on fellow citizens to unite around the President of the Russian Federation Vladimir Vladimirovich Putin - the guarantor of the Constitution, rights and freedoms - and to support our Army, which, no matter what, holds back the onslaught of the enemy.”

Alle drie de dingen die hij daar noemt zijn niet meer aanwezig door Poetin wat een grapjas.
Is het normaal om WII quotes van toen in je hoofd te krijgen?

Het is nog allemaal te vroeg, ze zijn er nog niet, maar de meeste richten zich tot het volk, als ze niemand anders meer hebben.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit lijkt me wel relevant:

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Top brass is in shock waarschijnlijk, Geef ze even tijd. Verdedigen pas bij Moskou heeft ook voordelen, de aanvoerroutes voor Wagner zijn dan erg lang (tenminste als Prigozhin er niet van te voren voorraden heeft aangelegd) . En als niet het halve Russische leger zich bij Wagner aansluit kan het morgen ook helemaal voorbij zijn
die voorraden heeft de MoD daar al voor hen neergelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Inderdaad, de enige kans voor Prigozhin rondom Moskou is blitzkrieg. Een lange belegering lijkt me niet mogelijk. Prigozhin moet dan support krijgen van legeronderdelen, en daar zien we vooralsnog niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Het idee dat privé legers elkaar gaan bevechten in Rusland is precies het punt.
Relatief grote bevolking, veel wapenproductie, mineralen om te exporteren om de oorlogen voort te zetten etc. De instabiliteit, weet ik veel wat voor groepen zich daar kunnen nestelen, potentiële vluchtelingenstromen. En dat ligt direct aan de grens met de EU. Ik moet er niet aan denken. :|
Russkiy Mir wordt met rasse schreden gerealiseerd in Rusland deze dagen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Toch benieuwd of Prigo mee is naar Moskou of in die andere stad is gebleven. Mocht deze hele shitzooi falen kan hij nog snel een enkeltje naar Afrika boeken. Alles in de top heeft een plan B in zulke landen, op zijn minst buitenlands vastgoed en andere paspoorten....

@HollowGamer ik rij 550 km een paar keer per jaar. 10 uur ongeveer incl 30 min pauze. Gemiddeld 80 tot 100 km per uur, ik weet niet hoe snel het konvooi kan.

[ Voor 14% gewijzigd door sh4d0wman op 24-06-2023 15:20 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Is het mogelijk om een tijd (ongeveer) aan te geven, hoe laat ze Moskou zouden arriveren bij geen tegenslag?

Ik heb geen idee hoe lang je over 500 km doet in normale omstandigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:56
Tristan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:01:

Die Jevgeni Prigozjin?

Hij kan het Russische leger (wat er van over is) terugtrekken uit Oekraïne. En de schuld van de nederlaag compleet bij de vorige regering leggen.

Hij gaat alleen niet de relatie met het westen verbeteren. Maar eerder een nieuw ijzeren gordijn terwijl hij het Russische leger terug opbouwt. Koude oorlog 2.0 dus.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zit echt met open mond al dit nieuws te volgen. Bizar dat zo’n PMC dit onderneemt en zo ver komt…

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:08:
[...]

In de huidige situatie (refererend naar de binnenlandse Wagner opstand) heeft Putin niks aan zijn luchtmacht. Je kan geen bommen gooien op troepen/voertuigen waarvan je niet 100% zeker weet dat ze niet van jou zijn. Ook is er de schade aan de omgeving. Als Russische burgers zien dat Putin z'n eigen bevolking bombardeert, dan escaleert de boel nog verder in zijn nadeel.
Bommen gooien op eigen troepen kan prima, dat hebben de Russen ook gedaan in de Tsjetsjeense oorlogen. Naar schatting waren 1/4 van de Russische slachtoffers veroorzaakt door eigen bombardementen.

En schade aan de omgeving? Voor Putin zelf is er sprake van een existentiële dreiging, hij zal links- of rechtsom toch terug moeten vechten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:16:
Is het mogelijk om een tijd (ongeveer) aan te geven, hoe laat ze Moskou zouden arriveren bij geen tegenslag?

Uurtje of 4-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

Hoe komen die dan terug? Ze zijn afhankelijk van het Russische leger voor transport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:16:
[...]

Hij kan het Russische leger (wat er van over is) terugtrekken uit Oekraïne. En de schuld van de nederlaag compleet bij de vorige regering leggen.

Hij gaat alleen niet de relatie met het westen verbeteren. Maar eerder een nieuw ijzeren gordijn terwijl hij het Russische leger terug opbouwt. Koude oorlog 2.0 dus.
Jippy! :/

Zoals @DaniëlWW2 ook al aangaft, kan het niet alleen het EU/USA tegen RU worden, maar ook in het land zelf gruwelijk misgaan.

Beetje stom, maar van andere landen heb ik het gevoel ver weg te zitten, bij RU heb ik dat niet - aangezien ze nu ook aansluiten bij NAVO landen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Het is toch ongekend. Van een 3 daagse SMO naar een club huurlingen welke straks in 3 dagen vanuit UA aan de poorten van Moskou staan te rammelen.

Zitten we hier naar het einde van een regime te kijken?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Een tank doet geen 120km/u.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhhh
Gaat zo'n konvooi met +- 100 km per uur ja?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Dat kan niet. Kolonne van dit formaat rijdt niet harder dan 100 km/h. Zal gemiddeld eerder uitkomen op een 55 tot 65 km/h. ALS ze dat al halen, tussenstops, tanken, eten, dorpen, steden etc etc.

[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 24-06-2023 15:20 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterhhh
RocketKoen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Tanks zitten vaak op een aanhangert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023

Rond 19:00 nl tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens

Westerse colonnes houden zich aan 80km/uur, veel Russisch materieel kan gewoon niet harder. Als ze allemaal tegelijk willen aankomen, reken op 60-70 km/u gemiddeld/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:03:
[...]
Misschien niet, maar is dit nu een meer wenselijke situatie?
Die vraag valt in meerdere delen uiteen.
Is het wenselijk dat Putin wordt verwijderd? Ja
Is het wenselijk dat Putin wordt vervangen door Prigozhin? Niet echt, maar wat is het alternatief?
Elke escalatie lijkt me onwenselijk.
Elke escalatie lijkt me onvermijdelijk op dit punt (en dat kan volledig in de schoenen van Putin geschoven worden).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
[...]

Maar de vrachtauto met trailer wel een km of 80-100 per uur.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[...]

Er zijn filmpjes waarim de tanks gebruiksklaar (met zichtbare bemanning) op diepladers vervoerd worden.
Slim. Veel minder diesel nodig, en hogere snelheid.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
[Twitter]
Iemand opperde het al... even een apart topic voor aanmaken? dus gaat straks óók los.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Dat zou betekenen tussen 20.00u en 21.00u? Waarschijnlijk later, maar dan nog voor de nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat ligt er nogal aan waarin ze zich verplaatsen. Een auto/truck doet het in 4-6 uur, zwaardere pantservoertuigen (max 60-80km) al snel een uur of twaalf, rupsvoertuigen en tanks inclusief veel tankstops meer dan 12 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
Hoe lang hebben ze nu over de afstand gedaan de ze in de afgelopen 24 uur gehaald hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 15:51
Wagner haalt militair spul weg bij Luhansk en richting Rostov.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

Weet niet of het waar is, maar dat zou mooi zijn!

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Jippy! :/

Zoals @DaniëlWW2 ook al aangaft, kan het niet alleen het EU/USA tegen RU worden, maar ook in het land zelf gruwelijk misgaan.

Beetje stom, maar van andere landen heb ik het gevoel ver weg te zitten, bij RU heb ik dat niet - aangezien ze nu ook aansluiten bij NAVO landen.
Reken er maar op dat een nieuw regime hard gaat optreden tegen interne onrust.

Het kan natuurlijk ook dat niemand snel wint en Rusland zichzelf vernietigd in een bloederige burgeroorlog.

Ik ben wel benieuwd of andere landen dan gaan ingrijpen. Rusland ligt immers vol met nukes. En een kat in het nauw.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Westerse colonnes houden zich aan 80km/uur, veel Russisch materieel kan gewoon niet harder. Als ze allemaal tegelijk willen aankomen, reken op 60-70 km/u gemiddeld/
Heel fijn, maar hoe laat is dat dan? :9

Ik gok ook inderdaad met tussenstops, (om)praten met de locals, en weer doorgaan, dat het pas laat wordt vanacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
https://t.me/United24media/10819?single

In Lipetsk ong. 4 uur van Moscow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Voor de goed orde: Dit is dus een actie in opdracht van Putin.
Ja.

Nu zien we met zijn allen hoe moeilijk het blijkbaar is toneel van reëel te scheiden. Ik zie alleen nog maar beelden van theater. Een colonne van Wagner. Dat is dan 6 buhanka’s vier van de Russische jeeps, een dumptruck met s60 in de laadbak en 1 bmp2. Dat is maximaliseren visuele impact zonder echte frontlijn slagkracht op te offeren. 2 gaten van bommen van de luchtmacht wordt gezegd maar natuurlijk weer naast de snelweg met alleen wat troep op de weg. Een VW kapot geschoten waar dan Wagner in zou hebben gezeten maar wat dan burgers bleken te zijn geweest. Met geblindeerde ruiten, alle deuren dicht en geen spatje bloed in zicht.

Weer die Oranje vrachtwagens die Putin steeds laat opdraven voor propaganda. Om de snelweg te “blokkeren”.

Wagner die mijnen legt in Rostov. 1 truck en weer zo’n jeep en een net rijtje van 8 mijnen midden op straat.

Een “positie” om Moskou te verdedigen, midden out in the open (zodat iedereen het goed kan zien) en dan 2 zandzakken hoog.

Alles wat ik zie op Twitter vandaag heeft geen enkel praktisch nut en wel veel visuele impact.

Maskirovka.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Wat een zooi. Maar hoe het ook afloopt, het lijkt me dat het enige lichtpuntje dat wij in het Westen en Oekraïne kunnen zien het feit is dat dit de oorlog verstoord. Maar ook niet meer dan dat, want die oorlog gaat door, wie er ook over enkele dagen/weken/maanden aan de macht is in Rusland. Laten we dus aub niet in jubelstemming raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
It has been claimed in unconfirmed Russian media reports that the cash found at Yevgeny Prigozhin’s St Petersburg office totalled 4 billion roubles (£37 million).

Reuters reports that Prigozhin said the money – found in cardboard boxes in vehicles near his office by the FSB security service – was to cover salaries and other expenses for his Wagner fighters.
Slimme spin om Prigozjin te ondermijnen. "We hebben zijn geld, dus hij kan jullie niet betalen, willen jullie wel voor hem verder vechten?". Huurlingen blijven huurlingen, natuurlijk.

Aan de andere kant kan je ook zeggen: Als ze nu niet doorvechten krijgen ze niets, als Prigozjin wint (of nouja, niet verliest, misschien status quo, whatever) dan worden ze waarschijnlijk goed beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:01:
[...]

Oh voor Prigozhin kan het existentieel zijn geworden, maar zijn lot wordt op deze manier ook verbonden met dat van Rusland.

[...]
Dat klopt, maar dat geldt voor elke speler. Behalve Navalny, because want want to believe, evidence damned.
En ik ben zeer voorzichtig met daarop hopen.
Want er zijn daar miljoenen en miljoenen mensen die gewoon hun leven wensen te leiden en hier weinig mee te maken willen hebben. Het is duidelijk dat deze oorlog niet populair is onder de bevolking, maar het is wel de bevolking die eronder lijdt. Dat zal nog veel, veel erger worden als er binnen Rusland zelf gevochten gaat worden.

Kijk als alle hoofdrolspelers nu in een kooi gestopt werden waarna ze elkaar mochten afmaken, nou best. Maar we hebben het hier over de levens van miljoenen mensen. Dan bedoel ik niet alleen hun fysieke leven, maar ook hun dorp/wijk/stad, familie en vrienden, huis etc. Het is nogal wat om dat te verliezen en het zijn de gewone mensen die dit riskeren als het goed misgaat in Rusland zelf. :|
" Het is duidelijk dat de toevoeging: resultaten van deze oorlog niet populair" zijn.

Ik beschik over andere inlichtingen, maar ik realiseer me dat wat er echt speelt zo onverteerbaar voor ons is, dat we liever Navalny een Oscar geven. Dat het een ultra-nationalist is die zelfs vanuit de gevangenis aangeeft dat de Krim een fait accomplit is, dat slaan we over.
Zelfs in de meest liberale kringen (denk studenten in Moskou) is men "tegen de oorlog", maar nog meer "tegen een verlies van Rusland". Dan praten we al over de meest liberale gremia. Maar begrippen van ethiek zijn een achilleshiel van het westen, dat zou de markt moeten oplossen. Aan deze zijde enkel verlegenheid.

Daarom zal een keiharde confrontatie met zichzelf een zegen zijn voor de gewone Rus die ze niet verdiend hebben, maar als ze hem krijgen moeten ze dankbaar zijn. Het is hun enige ticket naar een beter leven.

Zoals iemand dat mooi verwoordde: dat de Rus zich aanstelt als slachtoffer is part of the crime.

Wij willen goede dingen geloven, ook als ze er niet zijn; het zou oncomfortabel voor ons worden. Hier dringt zich de vergelijking met het mechanisme van propaganda op: het effect op de ontvanger komt pas tot stand wanneer hij daarin wil geloven. Het menselijk willen is een daad van ethische orde.
Niemand van ons of van hen is gevrijwaard van verantwoordelijkheid van eigen gedrag. Wanneer wij doorgaan met mensen doen geloven dat ze geen agency hebben, dan voeden we het kwaad en voorzeker de spiraal neerwaarts. En dan ligt Moskou plots dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 03:46

ZenTex

Doet maar wat.

Wat ik eigenlijk het allermooiste aan deze situatie vind is dat ik al zo vaak heb gehoord dat aautocratische regeringen zoals die van Rusland, gestoeld op het feit dat er meerdere partijen tegen elkaar opgezet worden en zo niemand de macht kan grijpen, op een gegeven moment in elkaar MOET storten.

De parallel met nazi duitsland werd dan ook vaak getrokken.

En ik geloofde er eigenlijk geen snars van.
En kijk nu eens. :+
Pagina: 1 ... 35 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: