Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:38:
[Twitter]

Voor diegene die steeds roepen dat het allemaal nep is er komen nu langzaam steeds meer beelden
An-24 is toch een passagiervliegtuig? Of zijn er ook militaire versies?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Danfoss schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:40:
En dan? Dan zijn ze een gevaarlijk crimineel huurlingenleger met controle ove rusland en zijn nukes? Geen enkel westers lands laat dat toch gebeuren
...want wat zouden ze dan doen? Sancties? :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Wat is eigenlijk de end goal van Wagner? In het meest succesvolle scenario (acht ik onwaarschijnlijk) halen ze moskou en weten ze zelfs putin te pakken.

En dan? Dan zijn ze een gevaarlijk crimineel huurlingenleger met controle ove rusland en zijn nukes? Geen enkel westers lands laat dat toch gebeuren
Oh wacht, want Putin is dat niet? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:35:
Leuk die shitshow maar ik kan me goed voorstellen dat het bij UA en NATO nu even alle hens aan dek is om te kijken hoe ze dit kunnen uitbuiten.

Tot nu toe gebruikten ze maar een klein percentage van alle troepen voor het tegenoffensief, misschien komt nu wel ergens een moment om doorbraken te forceren.
Hoe dan? Denk dat de soldaten binnen UA gewoon nog doorvechten en ook gewoon orders krijgen.
Denk ook dat er aan hun wordt verteld: 'er is niets aan de hand, gewoon wat relletjes die we gaan oplossen. Gehoorzaam en ga verder met de operatie'.

Het kan inderdaad de UA helpen, maar voorlopig denk ik dat alles gewoon doorgaat zoals afgesproken met de legerleiding. Daarover gesproken.. nog steeds geen reactie van hun? Ook niet van diegene die de Wagner baas beschuldigd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:38
dr.lowtune schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Met een beetje geluk wordt Kadyrov ook meteen opgeruimd.
Wat een vermoeiend figuur is dat, inderdaad. Ik spreek geen Russisch, maar irriteer me mateloos aan dat ge-'don'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:38:
[Twitter]

Voor diegene die steeds roepen dat het allemaal nep is er komen nu langzaam steeds meer beelden
Deze beelden zijn nu al 3x langs gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:38:
Prigozhin weer met een statement, nu met een iets andere toon.
[Twitter] Dus nu gaat het al over corruptie en bureaucratie? Eerst was alleen de ru MoD nog het probleem, maar nu dus het hele systeem. Je gaat bijna denken dat Prigozhin deze coup had voorbereid :P

De enige vraag is nog hoe voorbereid hij was, en of hij de tegenstand / medestand goed heeft ingeschat. Over dat laatste heb ik serieuze twijfels.
Hij moet nu door, geen weg terug.

Denk dat hij ook niet anders kan, dus ja, dan beter nu wel een coup ervan maken (als dat niet gepland was gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1672540156706865152] Zo'n 30km van de stad volgens Maps. Dat ze hier rustig rondlopen betekent dat ze al verder zijn, uiteraard. Maar het is altijd goed om beelden te posten ter verificatie.

Edit: zucht, embedden mag niet. Tekst van de tweet:

#Wagner in Rogachevka some km SE of #Voronezh city

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 24-06-2023 11:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Voelt raar om dit allemaal mee te krijgen terwijl je zelf in de tuin zit. Topic kan wel worden aangepast: Strijdverloop in de Rusland Rusland oorlog 2023-M6

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:41:
[...]

...want wat zouden ze dan doen? Sancties? :+
Dan sturen ze James Bond er op af natuurlijk. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod
Wat is eigenlijk de end goal van Wagner? In het meest succesvolle scenario (acht ik onwaarschijnlijk) halen ze moskou en weten ze zelfs putin te pakken.

Een nieuwe frisse wind door Rusland in ruil voor een vrij Ukraine? Dat krijgt het Westen nog wel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:44:
[Twitter] Zo'n 30km van de stad volgens Maps. Dat ze hier rustig rondlopen betekent dat ze al verder zijn, uiteraard. Maar het is altijd goed om beelden te posten ter verificatie.

Edit: zucht, embedden mag niet. Tekst van de tweet:

#Wagner in Rogachevka some km SE of #Voronezh city
Waarom altijd van die onduidelijke filmpjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Zodra er rogue Russian generals zijn zou ik eerder Jack Ryan sturen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Moby schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:44:
Voelt raar om dit allemaal mee te krijgen terwijl je zelf in de tuin zit. Topic kan wel worden aangepast: Strijdverloop in de Rusland Rusland oorlog 2023-M6
Om eerlijk te zijn word ik een beetje moe van al die topic aanpassingen en posts die weer ergens anders moeten. Snap het van een kant, maar je raakt wel erg het overzicht kwijt.

Ik ga er niet over, maar zou het voorlopig allemaal zo laten staan, want het zorg alleen maar voor verwarring.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
barrymossel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:45:
[...]
Waarom altijd van die onduidelijke filmpjes?
Omdat er geen "real life soap film crew" meeloopt met ze? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Zodra er rogue Russian generals zijn zou ik eerder Jack Ryan sturen :P
De duikbootcommandanten hebben wel allemaal allang het hazepad gekozen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kheos schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Een nieuwe frisse wind door Rusland in ruil voor een vrij Ukraine? Dat krijgt het Westen nog wel verkocht.
Ik denk dat je hier wel een punt hebt, hoor. Als hij een deal kan regelen voor het opheffen van sancties in ruil voor terugtrekking, dan kan dat een goede boost zijn voor de Russische economie (lees: oligarchen) en kan hij daarna zichzelf met 'vrije' (kuchkuch) verkiezingen laten legitimeren als president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
duvekot schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Omdat er geen "real life soap film crew" meeloopt met ze? :+
Dan nog hoef je grond en de bijrijdersstoel niet te filmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:15

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Stoney3K schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:44:
[...]

Hoop dan toch wel denial creig. De rest is bejaard

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05

Er is geen plan. Het enige plan dat er ooit was is na 3 dagen oorlog in duigen gevallen. De rest is een groot “reageren op gebeurtenissen”. En er is al zeker geen end goal voor Wagner, behalve in leven blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02

boxlessness in "De situatie binnen Rusland"
Overleven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Als de sneeuwbal van Prigozhin goed doorrolt dan zit het Russische leger straks afgesneden vast tussen Oekraïne en Wagner. Ben benieuwd hoe lang de Russische troepen aan het front nog door willen vechten als ze de berichten uit Rusland doorkrijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Hier wordt echt Putin genoemd, dus het wordt persoonlijk.

Snap het wel, het is overleven of de dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

Dat ze Putin pakken zie ik niet gebeuren, eigenlijk, die zal echt wel op tijd weg zijn. Maar als Wagner Moskou zou pakken, maakt het dan nog uit wat Putin doet? Val van Moskou zou symbolisch zo groot zijn, dat de positie van Putin daarna gewoon onhoudbaar is, lijkt me...

Ik heb te weinig zicht op de situatie om er echt wat zinnigs over te zeggen, maar Prigozhin riep al maanden dingen die bedoeld leken om een wig te slaan tussen soldaten en legerleiding. Dat de legerleiding in Rusland corrupt en dysfunctioneel is, is ook geen geheim. Ik vraag me oprecht af in hoeverre de verdedigers van Moskou ook gevoelig waren voor dat verhaal - met deels de vernietiging van de 1st Tank Guard nog in het achterhoofd, om eens wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De kernwapens gaan we er hier niet bijhalen.

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat je hier wel een punt hebt, hoor. Als hij een deal kan regelen voor het opheffen van sancties in ruil voor terugtrekking, dan kan dat een goede boost zijn voor de Russische economie (lees: oligarchen) en kan hij daarna zichzelf met 'vrije' (kuchkuch) verkiezingen laten legitimeren als president.
Dan hebben we in feite een Putin 2.0.

Deze gasten zijn voor geen meter te vertrouwen. Het is alsof een autoverkoper je zegt, dat de volgende auto die hij verkoopt, geen gebreken heeft, terwijl dat bij de vorige wel het geval was.

Het wordt dan precies hetzelfde: jaren (stiekem) bouwen, geen democratie en ook corruptie. Kan niet zo snel een voorbeeld verzinnen van landen die erop vooruit zijn gegaan bij een coup.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:34:
Video in tweet:
[Twitter]
[Twitter]

Edit: embedden mag niet, dus even een beschrijving: een fuel depot in Voronezh is op dit moment aan het afbranden. Dikke zwarte rookwolken.

Edit: nog wat beelden van dichterbij
[Twitter]
Hierop terugkomend, het zoemt nu overal rond dat dit gedaan is door een russische (MoD dus) KA-52 helikopter, waarschijnlijk om te voorkomen dat de brandstof in handen van Wagner komt.
Is nogal een claim, maar aangezien veel serieuze kanalen het beginnen te melden, is het toch de moeite van het vermelden waard. Slag om de arm nog, uiteraard. Maar het zou betekenen dat Voronezh in feite "opgegeven" is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Vooral ook omdat rusland nog op geen enkel moment na 24 februari 2022 vierdimensionaal rummikub heeft gespeeld. En daarbij komt, het vierdimensionaal rummikub dat voor die datum werd gespeeld, bestond voornamelijk uit het westen voor voldongen feiten stellen en "all in" te gaan op de assumptie dat het westen liever goedkoop gas wil dan ingrijpt. Dat is voorbij.

Nu poetin op tv is verschenen, is er geen weg meer terug. De vraag is alleen in welke mate dit rusland verder gaat beschadigen. Veel, of weinig? Dat hangt af van hoe snel Poetin de boel weer onder controle krijgt. We kunnen alleen maar hopen op een lang conflict waar UA (en... wensdenken... Belarus?) gebruik van gaat maken.

Gezien de beperkte slagkracht van Prigozhin en het feit dat het massaal overlopen van elementen van de russische MoD niet aannemelijk lijkt, is het "gijzelen" van de oorlog in UA de beste kans voor Prigozhin. Controleer de aanvoerlijnen naar het front (Rostov is alvast binnen) en je snijdt de adem af. Als rusland de oorlog verliest, dan is Poetin ook klaar. Dit is de leverage die Prigozhin zou kunnen krijgen, als hij tenminste slim genoeg is om niet naar Moskou en dergelijke te gaan, en ipv daarvan te richten op consolidatie.
Nu ga je er nog vanuit dat Putin de zaak onder controle krijgt. Mijn onderbuik: Putin gaat de controle niet krijgen, maar laten we zeggen: hij heeft nog 11 uur de tijd om zijn blazoen te zuiveren. Waar we het over eens zijn is dat Prigozhin inmiddels teveel leverage heeft met Rostov.

Putin heeft al verloren:

- de bevolking weet dat de oorlog in UA een totale farce is
- sterker, de soldaat weet het nu zeker dat geen enkel doel gehaald gaat worden.
- zijn organisaties draaien niet meer effectief
- iedereen ziet dat Putin geen controle meer heeft. Dat is voor een dictator de eerste vereiste van bekwaamheid.

Steeds meer elementen in Rusland gaan bovenstaande zich realiseren na verloop van tijd. En dus vrees ik eerder dat het te snel voorbij zal zijn voor Putin. Want chaos is nodig voor verzwakking. Een aardig ordelijke machtswisseling met behoud van nucleaire mogelijkheden is niet gewenst, in weerwil van wat geopolitieke bean-counters blijven roepen. Maar ja, instinct tot controle en beheersing is sterker dan improvisatievermogen binnen onze kalkrijke organisaties, dat is begrijpelijk maar niet goed. Dat nekt ons mbt tot lange termijn, daarom is het hopen en bidden dat UA "ons" zal schofferen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:De kernwapens erbij halen is hier niet welkom.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bulle bas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Nu ga je er nog vanuit dat Putin de zaak onder controle krijgt.
Ja, daar ga ik vanuit. Op meer durf ik simpelweg niet te hopen. Maar wat ik al zei, er is een kans dat het niet gebeurt... maar dan moet Prigozhin het wel slim spelen. En de enige manier voor hem momenteel om het spel te spelen is om de russische aanvoerlijnen naar het front af te snijden, daarmee de russische oorlogsmachine in UA te controleren, en asap medestanders te zoeken.

Als dat lukt, dan heeft hij een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Weinig vrienden heeft die nog over, hij belt zelfs die president van het land verderop, en erg veel lijkt hij niet te geven om mensenlevens.

Wat als die Wagner gasten opeens voor zijn deur staan? Dictators zijn altijd laf als het erop aan komt. Zelf schieten ze mensen koelbloedig overhoop, maar hunzelf op die manier, is uitgesloten.

Hitler had destijds (nog) geen kernwapens, maar die ging ook door tot het bittere eind. Zeg niet dat hetzelfde scenario zich herhaald, als Wagner wordt gestopt bijvoorbeeld, maar je moet denk ik met alles rekening houden en niets uitsluiten.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Statement van Zelensky over de situatie
Everyone who chooses the path of evil destroys himself. Who sends columns of troops to destroy the lives of another country and cannot stop them from fleeing and betraying when life resists. Who terrorizes with missiles, and when they are shot down, humiliates himself to receive Shahed drones. Who despises people and throws hundreds of thousands into the war, in order to eventually barricade himself in the Moscow region from those whom he himself armed. For a long time, Russia used propaganda to mask its weakness and the stupidity of its government. And now there is so much chaos that no lie can hide it. And all this is one person, who again and again scares by the year 1917, although he is able to result in nothing else but this.
Russia's weakness is obvious. Full-scale weakness. And the longer Russia keeps its troops and mercenaries on our land, the more chaos, pain, and problems it will have for itself later. It is also obvious. Ukraine is able to protect Europe from the spread of Russian evil and chaos.

We keep our resilience, unity and strength.
All our commanders, all our soldiers know what to do.
Glory to Ukraine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

dangerousp schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:21:
Stiekem ben ik ook wel benieuwd welke kant bijvoorbeeld FvD of Trump gaat kiezen.
Ik gok dat ze zeggen dat de NAVO/Oekraine Wagner betaald heeft.

Dit dus.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Hierop terugkomend, het zoemt nu overal rond dat dit gedaan is door een russische (MoD dus) KA-52 helikopter, waarschijnlijk om te voorkomen dat de brandstof in handen van Wagner komt.
[Twitter] Is nogal een claim, maar aangezien veel serieuze kanalen het beginnen te melden, is het toch de moeite van het vermelden waard. Slag om de arm nog, uiteraard. Maar het zou betekenen dat Voronezh in feite "opgegeven" is.
En jawel, er is beeld:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

Stoney3K schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:49:
[...]

En hoe groot is de kans dat Putin dan een nucleaire 'hail mary' pleegt en blindelings probeert kernwapens in te zetten ongeacht of ze werken of niet?

Iets met kat en nauw.
Er moet nog altijd iemand het order uitvoeren.
Het is niet zoals in de film dat hij 1 of ander koffertje heeft met een knop of 2 sleutels.

Er is nog altijd een hele keten die moet volgen na zo'n order. Die moeten allemaal volgen. 1 of andere onderbetaalde soldaat gaat echt niet die dingen de lucht in sturen als hij niet 100 percent achter Poetin staat.

Kans is groot dat als hij het al ziet zitten er daarvoor al muiterij komt in die eenheid in het geval van gewoon een laatste persoonlijke stuiptrekking van Poetin.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
FunkyTrip schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Ik gok dat ze zeggen dat de NAVO/Oekraine Wagner betaald heeft.
Correctie: er is niets aan de hand en de staatsmedia/NOS probeert Putin in diskrediet te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
Volg de M4 vanuit Voronezh richting Moskou met traffic info om een idee te krijgen waar Wagner nu mogelijk al is. Één grote lijn van Road Closure tot ongeveer hier: https://maps.app.goo.gl/sUXMnsqJiZ4RNLRW6?g_st=ic

Lijkt 1 richting op, maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fijn, Geoconfirmed heeft een roundup van de situatie gedaan

Tekst:
Wagner rebellion situational update:

Because of Russian units (maybe) shifting to the Wagner Side we will call the whole group "Wagnerites" (including Russian units that shifted sides).

So we are tracking three Wagnerite columns/groups:

Group 1: Rostov
Group 2: Moving to Moscow, reported around Voronezh.
Group 3: split up from group 2, going for what could be possible an airfield.

Based on the movement we expect Group 2 to reach the edge of Moscow this evening.

---

Russian military is putting up roadblocks just outside Moscow.

The Wagner columns are in possession of different Pantsir-S1 and Strela-10 systems. They have taken down different aircrafts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:48
*knip* laat het sneren achterwege

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 27-06-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Dan hebben we in feite een Putin 2.0
Uiteraard. Maar ik denk dat in het Rusland van nu er ook geen andere optie bestaat dan de ene autocraat inruilen voor de andere.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 24-06-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:00:
Fijn, Geoconfirmed heeft een roundup van de situatie gedaan
[Twitter]
Tekst:

[...]
Ik snap nog steeds niet hoe moeilijk het kan zijn om zo'n over de snelweg rijdende colonne te stoppen. Jaag er een paar straaljagers overheen en ze kunnen niet verder.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Kheos schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Een huurlingenbaas als president zal niet echt een frisse wind zijn, eerder oude wijn in nieuwe zakken.

Beste uitkomst is mijns inziens dat geen van beide op korte termijn verliest of wint, en de Russen zichzelf de komende maanden kapot schieten.

Dan is het met de oorlog in Oekraïne snel gebeurd. Denk dat we niet te snel moeten verzanden in de gedachte dat Putin koste wat het kost uit de weg moet. Hij mag nog best even een paar maandjes aanblijven als dat een burgeroorlog op gang brengt/houdt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Ik snap nog steeds niet hoe moeilijk het kan zijn om zo'n over de snelweg rijdende colonne te stoppen. Jaag er een paar straaljagers overheen en ze kunnen niet verder.
Dat komt omdat je twee dingen mist: :P
1) Je gaat er van uit dat de Russische luchtmacht competente piloten heeft die hun doel kunnen vinden.
2) Je gaat er van uit dat alle reguliere Russische eenheden nog volledig loyaal zijn aan Poetin en Shoigu en niet doen alsof hun neus bloed en wachten welke kant dit opgaat. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1

Lastig om te verifiëren. Maar zou dit het vliegtuig van Shoigu of Gerasimov kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Er rijden ook burgers op die snelweg. Nu geven ze niet veel om een mensenleven in RU, maar op eigen mensen schieten (dus geen soldaten van Wagner), lijkt me (nog) een brug te ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:59
Ik ben benieuwd of er binnen de FSB facties zijn die van kant gaan wisselen. Dan wordt het echt boeiend.

En welke leger onderdelen nu al zijn geswitched. Als dat een deel van de ervaren troepen en beroeps zijn dan blijf je als Poetin zitten met het brandhout.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:33

hneel

denkt er het zijne van

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:51:
Kan niet zo snel een voorbeeld verzinnen van landen die erop vooruit zijn gegaan bij een coup.
Portugal 1974. De eerste die me meteen te binnen schiet.
Roemenie 1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:04:
[...]
1) Je gaat er van uit dat de Russische luchtmacht competente piloten heeft die hun doel kunnen vinden.
2) Je gaat er van uit dat alle reguliere Russische eenheden nog volledig loyaal zijn aan Poetin en Shoigu en niet doen alsof hun neus bloed en wachten welke kant dit opgaat. :z
Inderdaad. Vooral punt (2). Dit zegt toch al genoeg dat er blijkbaar niet genoeg loyale mensen zijn die bereid zijn dit te stoppen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beeld in tweet:
Icm de beelden waarbij ru zijn eigen fuel depots bombardeert, lijkt het steeds aannemelijker dat Voronezh is opgegeven. Fingers crossed. Ik heb nog geen geolocation gezien, maar Grozev is van Bellingcat, dus ik post het maar.

En meer beeld:
Claims zagen we een paar uur terug al, nu staat er ook een brandende helikopter duidelijk op beeld. Maw, die berichten lijken te kloppen. Los van wat er verder gebeurt zijn verloren helikopters altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:05:
[Embed]

Lastig om te verifiëren. Maar zou dit het vliegtuig van Shoigu of Gerasimov kunnen zijn?
Ze hebben tientallen passagiersvliegtuigen.
Dat konden we in het begin van de oorlog zien toen ze massaal gekke vliegbewegingen aan het doen waren

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Embed]

Eerst maar eens een betere bron. Er gaat enorm veel onzin rond momenteel (logischerwijs) en dit is een notoire herposter. Kan kloppen, maar dan moet het elders ook vindbaar zijn. Dus totdat een serieuze bron het post, geloof ik het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Waar ik eigenlijk op zit te wachten of er ook actie vanuit ukr komt. Het Russische vrijheids legion kan hier natuurlijk optimaal gebruik van maken. Chaos binnen het Russische leger. Geen Sof meer om te reageren.

Hier moet Ukr echt snel gebruik van maken.
Want de meeste coupé pogingen duren maar enkele dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
[Embed]

Die zijn echt niet zo dom dat ze over dat gebied gaan vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:14
Roadblocks op de M2 50-70km ten zuiden van Moskou. Ongeveer op dezelfde hoogte als de M4 road closures: https://twitter.com/Euan_...tatus/1672531911921500162

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:06:
Beeld in tweet:
[Twitter] Icm de beelden waarbij ru zijn eigen fuel depots bombardeert, lijkt het steeds aannemelijker dat Voronezh is opgegeven. Fingers crossed. Ik heb nog geen geolocation gezien, maar Grozev is van Bellingcat, dus ik post het maar.

En meer beeld:
[Twitter] Claims zagen we een paar uur terug al, nu staat er ook een brandende helikopter duidelijk op beeld. Maw, die berichten lijken te kloppen. Los van wat er verder gebeurt zijn verloren helikopters altijd goed.
Moeilijk om te zeggen, maar is het idee dan om Moscow te verdedigen en Wagner daar te stoppen?

Dat zou ook de oorlog erg dicht bij het Russische volk brengen (letterlijk). Benieuwd hoe de mensen daar reageren. Een Rus lijkt erg passief, maar geen idee wat ze doen als er wordt geschoten en slachtoffers vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Beeld in tweet:
[Twitter] Icm de beelden waarbij ru zijn eigen fuel depots bombardeert, lijkt het steeds aannemelijker dat Voronezh is opgegeven. Fingers crossed. Ik heb nog geen geolocation gezien, maar Grozev is van Bellingcat, dus ik post het maar.
Lijkt eerder een crash van die helicopter.
Flares en raar draaiende dalende beweging.

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-06-2023 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MailMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:09:
Roadblocks op de M2 50-70km ten zuiden van Moskou. Ongeveer op dezelfde hoogte als de M4 road closures: https://twitter.com/Euan_...tatus/1672531911921500162
Die heb ik al 10x zien langskomen (no offence, just saying. :)).

Dit was volgens mij van één uur geleden, nu lijken ze echt op weg naar Moskou. Benieuwd of die roadblocks iets gaan doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Tito129 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:08:
Waar ik eigenlijk op zit te wachten of er ook actie vanuit ukr komt. Het Russische vrijheids legion kan hier natuurlijk optimaal gebruik van maken. Chaos binnen het Russische leger. Geen Sof meer om te reageren.

Hier moet Ukr echt snel gebruik van maken.
Want de meeste coupé pogingen duren maar enkele dagen.
Inderdaad, nu vol gas in Ukraine zodanig dat enkele linies breken en gezien de bevoorrading en keten van commando vermoedelijk 1 grote clusterfuck is momenteel kan het ineens voor genoeg chaos zorgen dat het reguliere Russisch leger overloopt naar Wagner en zijn boeltje pakt / einde wensdenkmodus O-)

God does not play dice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:10:
[...]

Moeilijk om te zeggen, maar is het idee dan om Moscow te verdedigen en Wagner daar te stoppen?

Dat zou ook de oorlog erg dicht bij het Russische volk brengen (letterlijk). Benieuwd hoe de mensen daar reageren. Een Rus lijkt erg passief, maar geen idee wat ze doen als er wordt geschoten en slachtoffers vallen.
Het is nu inderdaad de vraag hoe Poetin en consorten hun kansen inschatten. Wagner bij de bron bevechten (Rostov, Voronezh), of eieren voor hun geld kiezen en consolideren rondom Moskou en het vanuit daar proberen? Vooralsnog lijkt het op het laatste, wat aangeeft dat ze Wagner inschatten als een serieuze tegenstander.

Maar dat is allemaal nog heel voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:06:
[...]

Er rijden ook burgers op die snelweg. Nu geven ze niet veel om een mensenleven in RU, maar op eigen mensen schieten (dus geen soldaten van Wagner), lijkt me (nog) een brug te ver.
Wachten tot ze aan de poorten van Moskou staan is een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
-AzErTy- schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Inderdaad, nu vol gas in Ukraine zodanig dat enkele linies breken en gezien de bevoorrading en keten van commando vermoedelijk 1 grote clusterfuck is momenteel kan het ineens voor genoeg chaos zorgen dat het reguliere Russisch leger overloopt naar Wagner en zijn boeltje pakt / einde wensdenkmodus O-)
Precies, het moraal onder de Russische soldaten aan het front in Oekraïne zal nu ook wel laag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:54
Flimovic schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:17:
[...]

25.000 militairen is anders een flinke sneeuwbal, als die aan het rollen komt kan het wel eens veranderen in een lawine.
en het zijn 25.000 soldaten waarvan véél met enorme ervaring...
ofwel je hebt het dubbele aan mobics nodig

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:04:
[...]

3. Ze weten simpelweg niet wat ze ermee moeten. Je eigen troepen plat bombarderen is niet eerste actie bij een onduidelijke situatie waar de meeste voor gaan.

Overigens dat is direct waarom ik me afvraag of dit echt veel voor gaat stellen, er is nog niks significant gebeurd. Als die KA-52 geen brandstofopslag had vernietigd, maar zijn wapens op Wagner troepen had gebruikt, en die hadden daarna luchtdoelgeschut erop losgelaten, was het een heel ander verhaal.

En juist als je een coup daadwerkelijk wil plegen, dan doe je die, en geef je niet de tegenstander ruim de tijd om te kijken wat ze met je gaan doen. Dan waren Wagner troepen leger en luchtmacht basissen in een verrassingsaanval binnen gevallen.

Gezien dat niet is gebeurd blijf ik me afvragen of het niet allemaal met een grote sisser afloopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Execute order 66 moment in Bakhmut kennelijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Hebben ze een andere keuze? Wat ik zo lees, gaat het tegenhouden nou niet echt voorspoedig (niet betrouwbaar I know).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
De intenties zijn duidelijk:

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Girkin weer met een update. Altijd de vraag hoe betrouwbaar hij is, maar hij is geen vriend van Prigozhin.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzYWYdEXgAEkfNw?format=png&name=small

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:15:

[Embed]
Ik snap dat het snel gaat. Maar dit was gisterenavond al oud nieuws 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:01

ZenTex

Doet maar wat.

gevechten tussen wagner en national guard? is het dan echt begonnen?

https://old.reddit.com/r/...h_between_the_wagner_and/

https://twitter.com/parro...tatus/1672535096912486401

Berichten over brandende oliedepots, schermutselingen, het gaat los.

Geen fan van popcorn maar voor vandaag maak ik een uitzonbdering. *O*

Edit: @Leipo bedankt voor de heads up.

[ Voor 51% gewijzigd door ZenTex op 24-06-2023 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Embed]
Dit was gisteren al, weinig meer van gehoord sindsdien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:08

[Embed]
Dat is een bericht van gisteren en hier al gepost. Misschien handig als er eerst even gezocht wordt of er al iets gepost is. Niet persoonlijk bedoeld maar krijg hier een groundhog day gevoel bij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
ebk71 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:17:
[...]

Dat is een bericht van gisteren en hier al gepost. Misschien handig als er eerst even gezocht wordt of er al iets gepost is. Niet persoonlijk bedoeld maar krijg hier een groundhog day gevoel bij :+
Inderdaad ik zie het nu aan de time stamp ook. Excuses.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:13:
[...]

Vannacht werd bericht dat Putin's vliegtuig naar Ulyanovsk gevlogen was.

Terugtrekken richting oosten, vijand zich stuk laten bijten op Moskva en dan na consolidatie eigen macht terugslaan is een oude beproefde strategie die tegen Polen, Zweden, Fransen en Duitsers gewerkt heeft. Feit dat dat de precedenten zijn geeft overigens wel iets aan over zwaarte van wat hier gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

[Embed]
The impression is that part of the Russian regular troops are killing their own, and it seems that part of the military is supporting Prigozhin. While it is not clear what is finally happening, it is a bloodbath"
Het zou zo maar waar kunnen zijn, lijkt me een complete chaos.

Voor wie kies je partij? Misschien kan je beter passief toekijken en je wapen neerleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Maar even serieus, wat een krankzinige oorlog is dat!
Het ene moment schiet Wagner/Prigozhin heel Bakhmut naar de klote en het andere moment is Putin het haasje.
Deze ommedraai zag ik even niet aankomen zeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:16
De meest russisch mogelijke manier om hiermee om te gaan: bommen erop. Waarop? Maakt niet uit.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Oryx is een lijst begonnen *O*
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1672547501658845184]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzYU888WwAEd_g0?format=png&name=900x900

Oliver Alexander zegt daarover:
The worst thing for Russian forces is that the aircraft being shot down are very high value aircraft that were kept far from the frontline to keep them safe.

EW helicopters and airborne command posts are serious loses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:19:
Maar even serieus, wat een krankzinige oorlog is dat!
Het ene moment schiet Wagner/Prigozhin heel Bakhmut naar de klote en het andere moment is Putin het haasje.
Deze ommedraai zag ik even niet aankomen zeg.
Zo ver zijn we nog niet.. Putin kan nog overal mee weg komen en Wagner zijn ook geen good guys (vaak gezegd, I know).

We moeten nog maar even afwachten wat er gaat gebeuren, houdt maar alle scenario's open persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00
BeefHazard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:20:
De meest russisch mogelijke manier om hiermee om te gaan: bommen erop. Waarop? Maakt niet uit.
[Twitter]
[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1672548945267154944?s=20]

Jup, beelden van exploderende ‘Wagner’-zooi stapelt op.. alleen.. het ziet eruit als gewone vrachtauto’s?

Russische vliegtuigen blazen Russische brandstof depot’s op.

UA heeft het druk met bedankkaartjes sturen. Hoop dat dit lang genoeg door gaat om een kentering te veroorzaken waar UA van profiteert.

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2023 12:23 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 21:09
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:20:
[Twitter]
[Afbeelding]

[...]
Hij ging toch stoppen? Misschien dat die nu toch nog even wat langer doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:01

ZenTex

Doet maar wat.

NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:21:
[...]

[Embed]

Jup, beelden van exploderende ‘Wagner’-zooi stapelt op.. alleen.. het ziet eruit als gewone vrachtauto’s?
Uit eerdere beelden van de wagner colonnes leek minstens de helft uit scooby-doo-vans te bestaan, dus kan zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

[Embed]

Het is moeilijk te zien wat het was, er is weinig van over, zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:06:
Ik ben benieuwd of er binnen de FSB facties zijn die van kant gaan wisselen. Dan wordt het echt boeiend.

En welke leger onderdelen nu al zijn geswitched. Als dat een deel van de ervaren troepen en beroeps zijn dan blijf je als Poetin zitten met het brandhout.
Die tekenen zijn er al. Het is ook een veel te groot apparaat met mandaat over een veel te groot gebied. Het hoofd ervan is m.i. ook niet het scherpste mes in de lade.

Als het hebt over de militaire kant van het verhaal: probleem voor MinDef is dat de prutsers bij het reguliere leger zitten (by design), reken maar dat Wagner onevenredig veel van de competentere delen heeft. Daarnaast heeft Wagner contact met een behoorlijk deel oud-gedienden die men kan activeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:11
En meer beeld:
[Twitter] Claims zagen we een paar uur terug al, nu staat er ook een brandende helikopter duidelijk op beeld. Maw, die berichten lijken te kloppen. Los van wat er verder gebeurt zijn verloren helikopters altijd goed.
Twitter goes frantic :P . Dit beeld werd 3-4 uur geleden ook al verspreid en toen ging het om 1 heli. Beelden worden dus gerecycled, bij gebrek aan beeldmateriaal.

Voor de geïnteresseerden, DeepStateMap is ook druk en heeft weer een nieuw kleurje moeten pakken voor deze actie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
[...]

[Embed]

Zie inderdaad geen militaire voertuigen. Misschien hebben de Russen zich weer eens vergist en een verkeerd doel geraakt

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:17:

https://www.reddit.com/r/...h_between_the_wagner_and/

https://old.reddit.com/r/...h_between_the_wagner_and/

;)
snap niet dat er nog mensen zijn die geen old.reddit.com gebruiken => dan hebben mensen zonder account tenminste ook wat aan 18+ nsfw links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dion_b schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:19:
[...]
Vannacht werd bericht dat Putin's vliegtuig naar Ulyanovsk gevlogen was.

Terugtrekken richting oosten, vijand zich stuk laten bijten op Moskva en dan na consolidatie eigen macht terugslaan is een oude beproefde strategie die tegen Polen, Zweden, Fransen en Duitsers gewerkt heeft. Feit dat dat de precedenten zijn geeft overigens wel iets aan over zwaarte van wat hier gebeurt.
En vergeet niet, dat er nog meer precedenten zijn, dat het veroveren van Moskou vanuit het oosten wel werkt, ik noem maar even een Mongools opdondertje met de naam Temujin, vooral bekend van zijn stunt een woestijn te maken en het vrede te noemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

BeefHazard schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:20:
[Twitter]
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit opzettelijk doen. Burgerdoelen raken. In Oekraïne snap ik het wel, angst aanjagen en hopen dat moraal van je tegenstander breekt. Maar hier? Prigozhin is mogelijk een nog grotere psychopaat dan Putin is. Die boeit dit echt helemaal niks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Tweeter is een Amerikaan in Oekraïne geboren. Deze brigade was inderdaad in Rostov gestationeerd.
De geruchten blijven komen, beeldmateriaal heb ik nog niet gespot.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
Zegt de expert bij BBC daadwerkelijk dat hij denkt dat Prigozhin Rostov heeft ingenomen om dat uiteindelijk als ruilmiddel te gebruiken in zijn overgave aan Putin? Lijkt me sterk.

Edit: Prof Mark Galeotti

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezborger op 24-06-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 18:11
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Het is moeilijk te zien wat het was, er is weinig van over, zo te zien.
Ik denk niet dat dit Wagner is. Je verwacht op zijn minst iets gepantserd wat rookt, maar het schijnt gewoon een auto te zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Twitter goes frantic :P . Dit beeld werd 3-4 uur geleden ook al verspreid en toen ging het om 1 heli. Beelden worden dus gerecycled, bij gebrek aan beeldmateriaal.

Voor de geïnteresseerden, DeepStateMap is ook druk en heeft weer een nieuw kleurje moeten pakken voor deze actie.
Ah ok, deze had ik eerder nog niet gezien en was vooralsnog in de veronderstelling dat er geen beelden waren van neergehaalde helikopters. Maar die zijn er dus wel. Ondertusen heeft Oryx ook al eea toegevoegd.

Om dan toch iets nieuws te posten:
[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1672550631276519425]
Edit: embedden mag niet, dus de tekst van de tweet:

Wagner #PMC using the Strela-10 air defense system against 🇷🇺#Russia'n Ka-52 helicopter

Je ziet de helikopter niet neergehaald worden, maar je hoort wel een klap. En ook grappig is dat iedereen daar bij de autodealer staat te filmen. de russen krijgen zo een hoop oorlog te zien in eigen land. Ook dat is winst.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 24-06-2023 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:03
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:20:
[Twitter]
[Afbeelding]

[...]
Ik vind die IL-22M (Nieuwere versie van 'Coot-B') op de lijst wel bijzonder. Die is duur, schaars.
Ik heb het vermoeden dat het een 'simpele' AN-24 moet zijn.

Het vliegtuig wat we in de beelden uit de lucht hebben zien vallen was 2 motorig. Een IL-22M (IL-18 in de basis) heeft er 4. En daar heb ik nog geen beelden van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:25:
Zegt de expert bij BBC daadwerkelijk dat hij denkt dat Prigozhin Rostov heeft ingenomen om dat uiteindelijk als ruilmiddel te gebruiken in zijn overgave aan Putin? Lijkt me sterk.

Edit: Prof Mark Galeotti
Kan je die uitleggen? Wat bedoel je precies met ruilmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

asing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Dat is typisch Russisch. Ze hadden eerder ook beelden van meerdere westerse tanks die ze hadden opgeblazen. Het bleek één tank van verschillende hoeken gefilmd. Nu dan hetzelfde met een helicopter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het Poolse leger is in de hoogste staat van paraatheid gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
shoombak schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:30:
Het Poolse leger is in de hoogste staat van paraatheid gebracht
Dat stonden ze al toch?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ZenTex schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:17:

https://www.reddit.com/r/...h_between_the_wagner_and/

Het is goed voor Oekraine waarschijnlijk als ze daar vechten, maar voor de rest van de wereld? Wagner lijkt me geen verbetering op Putin.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:40
Freakertje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:24:
[Twitter]
Tweeter is een Amerikaan in Oekraïne geboren. Deze brigade was inderdaad in Rostov gestationeerd.
De geruchten blijven komen, beeldmateriaal heb ik nog niet gespot.
Rostov is zonder enige schermutselingen bezet door Wagner, dus dat gerucht lijkt wel grond te hebben.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1 ... 32 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: