Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stevige woorden van Putin.. maar het kan zomaar een opgezet plan zijn, zoals andere hier ook aangaven.

Of hij is echt 'bang' en gaat ingrijpen om Wagner uit de weg te ruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Tyranium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:49:
[...]

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is voor RU om met luchtaanvallen Wagner aan te vallen. Ze zitten inmiddels midden in Rusland, wat dus zou betekenen dat ze Russisch grondgebied moeten bombarderen.
Ja, want in Rusland is een mensenleven heul veul waard. Goeie grap! Nu nog eens naar de situatie kijken met Westerse bril af.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zegt ome Vlad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sterke twijfels bij het idee dat Wagner voor de hoogste bieder werkt. IMO is de top echt wel ultranationalist Rus. Zolang het niet tegen hun idee van Rusland in gaat zullen ze wel vechten voor wie maar betaald, maar ik denk niet dat ze echt iets tegen Rusland zouden doen. Hé probleem hier is dat ze al een tijdje realiseren dat de huidige leiding van Rusland niet echt bevorderlijk is voor hun thuisbasis.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij beschuldigt Prigozhin van verraad. Dat, min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13
In hoeverre geeft dit Oekraïne kans verder door te stoten? Dit lijkt me vooral in het nadeel van Rusland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Hij beschuldigt Prigozhin van verraad. Dat, min of meer.
Heerlijk die ophef. Oekraïne zal smullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inclusief beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02

Herman

FP ProMod
Ik zie geen ramen in het kamertje van Poetin. Zal vast wel in een bunker zitten?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Vertaling komt vast snel, maar kijk even CNN, die vatten het goed samen.

Edit: te snel op submit gedrukt, maar wat er speelt, lijkt dus wel te kloppen.

[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 24-06-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Herman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:08:
Ik zie geen ramen in het kamertje van Poetin. Zal vast wel in een bunker zitten?
Voor een green screen sowieso.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

StarWing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:05:
Even een balletje opgooien, wat als Wagner nu eens stiekem wordt betaald door USA/UA/GB/.... om stennis te schoppen in RU? Ze werken voor diegene die het meeste betaald, waarom zouden dit niet de vijanden zijn van RU ?
Ja, en wat als m'n vader mijn moeder zou zijn geweest? Dit soort speculaties voegen (op dit moment) niks toe

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Met een handvol voertuigen en tientallen troepen wist het ‘Russische bevrijdingsleger’ een noordelijk front weken lang zoet te houden. Hoe snel denk je dat Russische leger en legerleiding reageert cq kan reageren op zo’n losgeslagen groep ‘eigen troepen’?

Vraag is of ze nu ook speciale Wagnerbandjes dragen of er gewoon uit zien als Russische troepen. Chaos is dan wel compleet. Dus denk dat ze voorlopig wel even toe kunnen, met doen wat ze doen.
Ok, maar dat was in de perifirie. Zodra Moskou in beeld komt dan wordt het andere koek lijkt me. Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, maar ik denk dat zodra Moskou genaderd wordt het serieus wordt en zonder extra steun deze rogues geen kans maken op een succesvolle coup.
In ieder geval heeft Poetin nu meerdere fronten te managen.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Herman schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:08:
Tja, hij moet natuurlijk voorkomen dat hij zelf 'per ongeluk' wordt gedefenestreerd.

Wellicht dat hij onder zijn tafel terecht zou kunnen komen? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38
xzaz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:55:
Ik begrijp er niks meer van eerlijk gezegd. Lijkt mij nu een pot te worden van groeperingen die de macht proberen te grijpen?
Putin moet nu echt ballen tonen, anders is ie aangeschoten wild. Hij moet orde op zaken stellen bij z’n “onderdanen” en dat kan in Rusland alleen door de alfa aap uit te hangen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:07:
In hoeverre geeft dit Oekraïne kans verder door te stoten? Dit lijkt me vooral in het nadeel van Rusland?
Als het schieten in Rusland echt begint kan het zeker mogelijkheden bieden. De Russische soldaat denkt niet zelf na en wacht op orders. Die kunnen weleens gaan uitblijven als het druk wordt in eigen land. Dan kan er wel iets van een vacuüm vallen ergens.

Oekraïne moet het hoofd koel houden en nauwgezet te werk blijven gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Vraag is of ze nu ook speciale Wagnerbandjes dragen of er gewoon uit zien als Russische troepen. Chaos is dan wel compleet. Dus denk dat ze voorlopig wel even toe kunnen, met doen wat ze doen.
Een rode Z in plaats van een witte.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:09:
[...]

Ja, en wat als m'n vader mijn moeder zou zijn geweest? Dit soort speculaties voegen (op dit moment) niks toe
+ dat zou hun ook helemaal in de oorlog trekken, waar we nu ook al via een omweg inzitten.

Denk dat het westen (+ USA) dit echt wel wilt voorkomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:38
Korte samenvatting van de speech van Poetin.

Fuck Wagner, geen compromissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Ja, want in Rusland is een mensenleven heul veul waard. Goeie grap! Nu nog eens naar de situatie kijken met Westerse bril af.
Zo Westers is mijn bril niet hoor. ;)

Uiteraard weet ik dat voor Rusland een mensenleven heel wat minder waard is dan hier.
Alleen zit er voor de Russische legerleiding nog altijd een groot verschil tussen burgers in Ukraine bombarderen of een Russische stad met een miljoen inwoners plat te gooien.

Dat wil niet zeggen dat ze dat nooit gaan doen, maar voor nu zullen ze proberen dit op een minder bloedige manier op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tyranium op 24-06-2023 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Moet de NAVO straks ook een rode lijn gaan trekken aangaande het gebruik van kernwapens en het dreigen met opblazen van dammen en kerncentrales in Rusland zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
"We hebben met verraad te maken. We hebben een mes in onze rug gehad", zegt Poetin over de Wagner Group en leider Yevgeni Prigozhin.
Die Yevgeni is dus gewoon het bokje als hij zijn circus niet inpakt. Ik geloof er geen bal van dat Putin dit toelaat.

Tijd dat ze die T-34 in Moskou met diesel vullen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:07:
Ik denk niet dat de soldaat die in een loopgraaf zit hier erg veel van mee krijgt. Dus zo direct lijkt me er geen voordeel uit te halen. Pas als er zaken gaan spelen waarvoor orders van bovenaf nodig zijn zal je het misschien gaan merken. Bijvoorbeeld terugtrekken, tegenaanval of nieuwe posities bezetten.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Rene schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:12:
[...]

Die Yevgeni is dus gewoon het bokje als hij zijn circus niet inpakt. Ik geloof er geen bal van dat Putin dit toelaat.

Hahaha! Veel meer lijken ze ook niet over te hebben in eigen land. Ik ben benieuwd of ze de troepen hebben achtergehouden om 25+k man tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Rene schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:12:
[...]

Dan kan Yevgeni ook alleen maar all in gaan. Dus hoe dan ook kan dit wel even gaan duren. We gaan het zien. Hopelijk brengt het voldoende schade toe aan de slagkracht van de Russen en duurt het zo lang mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Erkel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Ik denk niet dat de soldaat die in een loopgraaf zit hier erg veel van mee krijgt. Dus zo direct lijkt me er geen voordeel uit te halen. Pas als er zaken gaan spelen waarvoor orders van bovenaf nodig zijn zal je het misschien gaan merken. Bijvoorbeeld terugtrekken, tegenaanval of nieuwe posities bezetten.
Telefoons bestaan inderdaad niet. Geruchten gaan ook nooit sneller dan het licht. Die soldaten weten het inmiddels echt wel dat een belangrijk onderdeel van de campagne richting Moskou rijdt ipv ze helpt Oekraïne aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Caelorum schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Telefoons bestaan inderdaad niet. Geruchten gaan ook nooit sneller dan het licht. Die soldaten weten het inmiddels echt wel dat een belangrijk onderdeel van de campagne richting Moskou rijdt ipv ze helpt Oekraïne aan te vallen.
De Oekraïners die afluisteren zullen wel een field day hebben momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Let the games begin.

Ik eet liever popcorn in dit topic dan zorgen delen in het topic over de strijd binnen UA. :7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Amphiebietje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:12:
Moet de NAVO straks ook een rode lijn gaan trekken aangaande het gebruik van kernwapens en het dreigen met opblazen van dammen en kerncentrales in Rusland zelf?
Dat hebben ze in feite al gedaan. Ze hebben gesteld dat het gebruik van kernwapens (of het opblazen van een kerncentrale), door de fallout, een aanval op de NAVO is. Ook een kernbom in RF zal fallout in NAVO landen veroorzaken en dus vallen onder de uitspraken die afgelopen week gedaan zijn.

De uitdaging is dan wel dat wanneer er een burgeroorlog gaande is, het heel lastig is om je daar mee te bemoeien. Op wie ga je schieten?....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
[...]

Het haalt Wagner uit de oorlog. Nu zitten die niet overal, maar het was een van de effectiefste onderdelen van het Russisch militair apparaat in de Oekraïne. Dit gaan ze zeker wel merken.
En natuurlijk krijgen de soldaten dit wel mee. Niet via de rusky soldaatsky intranet site waarschijnlijk. Maar gewoon via diverse kanalen zoals wij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 06:51
[...]

Nee, maar de legerleiding is op dit moment wel met andere zaken bezig en zal dus niet/later reageren op veranderingen op het slagveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 07:03

Don Quijote

El Magnifico

CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Dan kan Yevgeni ook alleen maar all in gaan. Dus hoe dan ook kan dit wel even gaan duren. We gaan het zien. Hopelijk brengt het voldoende schade toe aan de slagkracht van de Russen en duurt het zo lang mogelijk.
Als het allemaal geen toneelstuk is, kan het heel interessant worden. Ze hebben al controle over de luchtbasis in Rostov. Als Wagner geen keus meer ziet, zullen ze mogelijk daar flinke schade kunnen aanrichten aan de luchtmacht. Wat natuurlijk heel fijn kan zijn voor Oekraïne.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:14:
[...]

Precies. Ik denk dat hij het point of no return wel al voorbij is. Zelfs als hij nu zou stoppen lijkt het me niet dat Putin hem in dezelfde machtspositie laat zitten en over het algemeen is dat dus enkele rit vanaf een balkon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Nee, maar de legerleiding is op dit moment wel met andere zaken bezig en zal dus niet/later reageren op veranderingen op het slagveld
Dat is dus wat ik bedoel, de sturing van bovenaf loopt straks in de soep. En de soldaten zelf zijn niet gewend om beslissingen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:02

bloody

0.000 KB!!

Mocht iemand nog denken dat Wagner en Putin wel door 1 deur kunnen, lijkt mij dat dit dat definitief teniet doet.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Poetin heeft Moskou verlaten? Speech was eerder opgenomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMhl125SKNgGQHy14NhG9ZJSTpA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d3kd4tYZTH1swKQyoSp50du4.webp?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door Simbob op 24-06-2023 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Stiekem ben ik ook wel benieuwd welke kant bijvoorbeeld FvD of Trump gaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

n3z

Ik ben oprecht benieuwd hoelang Putin dit nog zal volhouden. Niet alleen heeft hij voor een desastreuze oorlog gezorgd, de NAVO is sterker dan ooit. En alsof dit allemaal niet genoeg is, breekt er nu ook nog een burgeroorlog uit.

Ik kan mij goed voorstellen dat er nog een paar andere coups worden gepland vanuit andere hoeken tegen dit schadelijk beleid voor Rusland.

[ Voor 4% gewijzigd door n3z op 24-06-2023 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
bloody schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:20:
Mocht iemand nog denken dat Wagner en Putin wel door 1 deur kunnen, lijkt mij dat dit dat definitief teniet doet.
[Twitter]
Jep dat is niet helemaal hoe het lijkt te gaan inderdaad:

Dus of het leger gaat alsnog weerstand bieden of Putin wedt net op het verkeerde paard.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 15:28
De snelheid van deze thread lijkt op die van 24 februari vorig jaar. Werd bijna sneller gepost dan ik kon bijhouden. Toen werd ik er bijna depressief van na de eerste dag en heb ik het even laten rusten. Nu, anderhalf jaar later, is het echter popcornwaardig, zoals sommigen al zeiden. Dit gaat niet vervelen, dit gaat je niet onder je huid zitten.

Maar ja, boodschappen moeten toch gedaan worden dus hij gaat weer even uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Don Quijote schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Als het allemaal geen toneelstuk is, kan het heel interessant worden. Ze hebben al controle over de luchtbasis in Rostov. Als Wagner geen keus meer ziet, zullen ze mogelijk daar flinke schade kunnen aanrichten aan de luchtmacht. Wat natuurlijk heel fijn kan zijn voor Oekraïne.
Uiteraard, poppenkast is nooit uitgesloten maar het lijkt er steeds meer op dat er echt wel wat aan de hand is. Het is nu kijken hoe de kaarten uitgespeeld gaan worden.

Hoe langer het duurt hoe groter de onzekerheid aan het front hoe beter. Het moet snel opgelost worden anders is het voor Poetin een afgang. Zo niet dan kan er van alles in de verwarring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.van.M
Simbob schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:21:
Poetin heeft Moskou verlaten? Speech was eerder opgenomen?
Putin is altijd al heel paranoïde. Ik denk niet dat hij nu wil laten zien waar hij is. Sinds jaren stapt hij ook niet meer in een vliegtuig en reist alleen met een gepantserde trein.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
sjroorda schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:22:
De snelheid van deze thread lijkt op die van 24 februari vorig jaar. Werd bijna sneller gepost dan ik kon bijhouden. Toen werd ik er bijna depressief van na de eerste dag en heb ik het even laten rusten. Nu, anderhalf jaar later, is het echter popcornwaardig, zoals sommigen al zeiden. Dit gaat niet vervelen, dit gaat je niet onder je huid zitten.

Maar ja, boodschappen moeten toch gedaan worden dus hij gaat weer even uit :+
De invasie van Rusland door Rusland verloopt dan ook een stuk voorspoediger dan de invasie van UA vorig jaar :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dangerousp schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:21:
Stiekem ben ik ook wel benieuwd welke kant bijvoorbeeld FvD of Trump gaat kiezen.
Die kiezen de winnende kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Caelorum schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Ik bedoel niet dat ze het niet weten, maar dat het niet meteen invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken als je ergens in een foxhole tussen een rij bomen ligt.
Dat sarcastische mag je van mij achterwege laten trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Na al die maanden nog steeds geen idee van de verhoudingen tussen Wagner en MoD troepen, maar kan dit een excuus zijn voor Rusland om hun troepen terug te trekken zonder teveel gezichtsverlies en de schuld af te schuiven op Wagner?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Precies. Ik denk dat hij het point of no return wel al voorbij is. Zelfs als hij nu zou stoppen lijkt het me niet dat Putin hem in dezelfde machtspositie laat zitten en over het algemeen is dat dus enkele rit vanaf een balkon
Putin lijkt me ook niet de man, dat als je zegt 'sorry' of 'het was niet bedoeld tegen jou', dat hij je dan over je bol aait en zegt vergeten is vergeven.

Hij leek in zijn speech echt uit te halen naar de Wagner groep en iedereen die tegen hem is momenteel. Je kan nu niet meer terug, of je weet inderdaad dat het je dood wordt als Wagner groep (niet alleen de baas, maar ook de mensen in dat leger zelf + mensen die zich nu overgeven).

Het kan allemaal gestaged zijn uiteraard, maar het is volgens mij de eerste keer dat we Putin zo open horen over problemen die er spelen. Het kan betekenen dat hij echt bang is (zoals sommige rapporten aangeven dat hij niemand meer vertrouwd), maar Putin zal zoals elke dictator doorgaan tot het bittere eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
n3z schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:21:
Ik ben oprecht benieuwd hoelang Putin dit nog zal volhouden. Niet alleen heeft hij voor een desastreuze oorlog gezorgd, de NAVO is sterker dan ooit. En alsof dit allemaal niet genoeg is, breekt er nu ook nog een burgeroorlog uit.

Ik kan mij goed voorstellen dat er nog een paar andere coups worden gepland vanuit andere hoeken tegen dit schadelijk beleid voor Rusland.
Je mag het hier niet benoemen, maar RU heeft nog altijd kernwapens. Dus de NAVO zal nooit zomaar dat land binnenvallen, wat ook een vrijbrief zou zijn voor China omdat ook te doen (niet terecht, maar zo wordt er gedacht).

Dat sterker dan ooit valt nog te bezien. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, het is dus afwachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:25:
[...]

Putin lijkt me ook niet de man, dat als je zegt 'sorry' of 'het was niet bedoeld tegen jou', dat hij je dan over je bol aait en zegt vergeten is vergeven.

Hij leek in zijn speech echt uit te halen naar de Wagner groep en iedereen die tegen hem is momenteel. Je kan nu niet meer terug, of je weet inderdaad dat het je dood wordt als Wagner groep (niet alleen de baas, maar ook de mensen in dat leger zelf + mensen die zich nu overgeven).

Het kan allemaal gestaged zijn uiteraard, maar het is volgens mij de eerste keer dat we Putin zo open horen over problemen die er spelen. Het kan betekenen dat hij echt bang is (zoals sommige rapporten aangeven dat hij niemand meer vertrouwd), maar Putin zal zoals elke dictator doorgaan tot het bittere eind.
Ik geloof niet dat het een toneelspel is, want niemand haalt er voordeel uit als het een toneelspel is. Putin moet laten zien dat hij Wagner onder controle heeft, dat kan alleen maar door duidelijk Wagner op zn plek te zetten

Prigozhin moet laten zien dat hij hier voordeel uit haalt. De manier waarop het spel gespeeld is kan dit alleen maar door Shoigu weg te laten sturen en dat hij meer macht krijgt

Rusland intern is nu geheel in de war, want wie is de vijand nu. Benieuwd hoe dit in de media gebracht zal worden omdat ze ook Wagner niet te hard kunnen aanvallen

De enige die hier voordeel uit haalt is Oekraine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik ben heel erg benieuwd hoe UA gebruik gaat maken van deze situatie...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:30
Putin heeft de naam Prigozhin niet genoemd in zijn speech. Je kan er over filosoferen waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Ik ben heel benieuwd hoe de situatie zal verlopen als Wagner aan de macht komt. Zijn zij niet nog gekker dan Putin? Of laten ze Oekraïne voor wat het is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 11:59

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

3raser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:30:
Ik ben heel benieuwd hoe de situatie zal verlopen als Wagner aan de macht komt. Zijn zij niet nog gekker dan Putin? Of laten ze Oekraïne voor wat het is?
Ain't gonna happen. Wagner heeft nu 25.000 man actief in Rusland, terwijl Putin alleen in Moskou al 150.000 prive-militairen rond zou hebben lopen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Croga schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Dat hebben ze in feite al gedaan. Ze hebben gesteld dat het gebruik van kernwapens (of het opblazen van een kerncentrale), door de fallout, een aanval op de NAVO is. Ook een kernbom in RF zal fallout in NAVO landen veroorzaken en dus vallen onder de uitspraken die afgelopen week gedaan zijn.

De uitdaging is dan wel dat wanneer er een burgeroorlog gaande is, het heel lastig is om je daar mee te bemoeien. Op wie ga je schieten?....
Degene die de fallout heeft veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:14

Sebje

Makelaartje

Vertaling van de toespraak van Vladimir Poetin vanmorgen:
"Ik doe een beroep op de Russen, op het leger en de veiligheidsdiensten en op degenen die door bedrog en bedreigingen op het pad van gewapende opstand zijn geduwd. Waar we mee te maken hebben, is verraad. Onredelijke ambitie heeft tot verraad geleid. De helden die Soledar en Artemovsk [Bakhmut] bevrijdden, vochten voor Novorossiya, hun naam en glorie zijn verraden door degenen die een opstand proberen te organiseren. Het land naar anarchie en broedermoord duwen.
Elke interne onrust is een dodelijke bedreiging voor onze staat, voor ons als natie. Onze acties om het moederland te verdedigen zullen zwaar zijn. Allen die het pad van verraad zijn ingeslagen, zullen onvermijdelijk worden gestraft. De situatie in Rostov blijft moeilijk. In feite wordt het werk van de civiele en militaire autoriteiten in de regio Rostov geblokkeerd.
Degenen die de militaire muiterij hebben georganiseerd en de wapens hebben geheven tegen hun strijdmakkers, hebben Rusland verraden. En zij zullen ervoor instaan. Als burger van Rusland zal ik er alles aan doen om het land te verdedigen, er zullen beslissende maatregelen worden genomen.
Ik dring er bij u op aan geen fatale, tragische fout te maken. Om de enige juiste keuze te maken: stoppen met deelname aan criminele handelingen. Ik geloof dat we samen met ons moederland alle beproevingen zullen overwinnen, we zullen nog sterker worden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
3raser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:30:
Prigozhin heeft al geroepen dat de oorlog in Oekraine onder valse voorwendselen is gestart. Hoewel ik de kans klein acht dat hij aan de macht zal komen zou hij met relatief weinig gezichtsverlies Oekraine kunnen verlaten.

Op het moment dat er inderdaad een machtsworsteling komt dan heeft hij zijn leger voor andere zaken nodig dan Oekraine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Family Guy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Ain't gonna happen. Wagner heeft nu 25.000 man actief in Rusland, terwijl Putin alleen in Moskou al 150.000 prive-militairen rond zou hebben lopen.
Daar komen de getallen weer... Heb je een bron?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Getallen die door Rusland zijn gerapporteerd hebben compleet de waarde verloren voor mij. Eerst maar eens zien hoeveel ervan niet een papieren waarheid is en hoeveel ervan echt willen vechten als ze wapens tegenover ze zien. Mogelijk de eerste keer in hun leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Een groot gedeelte voelt zich niet gesteund door het leger, dus ben benieuwd wat er van die 150.000 overblijft (als het getal inderdaad al klopt - want RU heeft geen betrouwbare cijfers).

Gaan ze ook het vuur openen op eigen burgers? Ik betwijfel dat, maar heb zo'n gevoel dat als één dat doet, dat je dan inderdaad in een burgeroorlog terecht komt.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 24-06-2023 09:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Twitter: https://twitter.com/raging545/status/1672508216121360386?s=20]

‘Moscovieten vieren spontaan lang weekend buiten de stad.’

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kpd7RjkVATpxZyGjJWYVsp5gfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ql0iN3VkaZzWpw30m2nFmiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

De burgerbevolking is niet per se happy:

Opvallend dat de Wagner troepen er allemaal goed getraind en uitgerust uit zien: nette uniformen, wapens, ik denk dat het voor reguliere Russische troepen een lastige tegenstander is. En ze hebben effectieve AA bij zich blijkt.

[ Voor 81% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2023 09:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:35:
[Embed]

‘Moscovieten vieren spontaan lang weekend buiten de stad.’

[Afbeelding]
Ik vind deze zaken heel moeilijk op waarde te schatten. Staat er op die weg misschien niet elk weekend file? Bij mij in de buurt ook genoeg wegen die elke zaterdag file hebben...

Leuke pakkende quote, ja het kan waar zijn, maar het kan ook een grote nothingburger zijn...

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 18:16
Ik snap niet dat er geen enkele mainstream media is in Nederland die een breaking news uitzending maakt. Lijkt alsof er niks aan de hand is. Of is het lastig om alles juist te verifiëren op dit moment?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:40:
Ik snap niet dat er geen enkele mainstream media is in Nederland die een breaking news uitzending maakt. Lijkt alsof er niks aan de hand is. Of is het lastig om alles juist te verifiëren op dit moment?
Snap ik ook niet. Hier in Noorwegen is het al een directe uitzending. Inclusief analyses van Noorse generaals en militaire deskundigen.

Tv staat al heel de ochtend aan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CprsGdZD0CFLzh_ZKF7_GF0-VZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bItuyQaDgXC51LzIyNPYyRqC.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Er zijn amper (betrouwbare) beelden, situatie is er fluïde en lastig te verifiëren, dus wat moet je dan laten zien?

Zit je weer een paar uur naar hetzelfde filmpje van 30 seconden te kijken en dezelfde "experts" die continu hetzelfde standpunt herhalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sebje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:32:

[...]
Dit is niet de speech die je aan je volk wilt geven. Dit speelt duidelijk open kaart voor de Russische bevolking dat de oorlog met Oekraine niet goed gaat en dat het land onder de druk aan het bezwijken is.

Bekijk dit vanuit landen zoals China. Die zullen nu zeker niet wapens aan Rusland gaan geven want het is wel duidelijk hoe de wind waait. Bekijk dit vanuit het westen; dit rechtvaardigd onze steun aan Oekraine want nog nooit hadden wij zoveel succes tegen Rusland.

En ja; ik weet Russische nukes en wat gebeurd er als dat land in burgeroorlog valt? Maar de realiteit is dat de nukes nooit veilig waren. Mensen alweer vergeten dat na de val van de Soviet unie er een hoop nucleare kofferbommen verdwenen waren? Silo's met kernwapens bewaakt werden door soldaten die al maanden niet waren betaald?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
In België is het overal voorpagina breaking nieuws met livethreads.. zo ook internationaal bbc, nytimes, zelfs fox speelt ietwat mee,…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is een liveblog op NOS…?

https://nos.nl/liveblog/2...e-rug-spreekt-van-verraad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 07:12
Op Nu.nl is er nu wel een live-blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Nu.nl heeft een liveblog, maar voor TV-media is het zeer lastig om nu wat uit te zenden behalve slechte kwaliteit mobiel filmpjes. Daarnaast is nog veel onduidelijk op dit moment dus wat wil je uberhaubt uitzenden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32
De lokale bewoners van Rostov-aan-de-Don weten nog niet echt hoe ze moeten reageren. Terwijl Wagner posities inneemt, is de bevolking alles aan het filmen/live-streamen

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Niet alleen mainstream media, maar ook op social media blijft het redelijk stil (tenminste op de kanalen waar ik zit, zoals Reddit).

Wellicht hebben mensen zoiets van 'vaker berichten geweest, die uiteindelijk niet waar waren' of zitten ze nog te slapen (is het in de US nu niet nacht?).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eerder werd Poetin er steeds buiten gelaten maar nu niet meer:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Niet alleen mainstream media, maar ook op social media blijft het redelijk stil (tenminste op de kanalen waar ik zit, zoals Reddit).

Wellicht hebben mensen zoiets van 'vaker berichten geweest, die uiteindelijk niet waar waren' of zitten ze nog te slapen (is het in de US nu niet nacht?).
Dit is een goed reddit kanaal waar ze alle tweet en nieuwsberichten proberen bij te houden;
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 08:20

3raser

⚜️ Premium member

user109731 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:46:
[Twitter]
Is dit betrouwbaar? Daadwerkelijk van Wagner afkomstig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:56
BBC News (kanaal 40 KPN) is ook goed om op te zetten. Daar weten ze al snel een reeks interessante gasten aan het woord te laten.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Dit is een goed reddit kanaal waar ze alle tweet en nieuwsberichten proberen bij te houden;
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs/
Thanks! In /r/WorldNews heb ik allang niet meer gekeken.
Het enige vervelende is dat mijn uBlocker foto's blokkeert van Twitter.

Dit volg ik momenteel: https://www.telegraph.co....remlin-yevgeny-prigozhin/

Lijkt me inderdaad erg raar als je opeens een leger voor je neus ziet als 'gewone man'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 18-09 19:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Het heeft nu wel een eigen kopje op teletekst :D

https://nos.nl/teletekst#101

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
user109731 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:46:
[Twitter]
Zoals ik al eerder zei. Dit is een existentieel gevecht voor Prigozhin. Hij kan niet meer terug nu.
Het is allemaal begonnen doordat ze de Wagner troepen onder russisch bevel wouden plaatsen. Als dat gebeurd zou zijn dan zou Prigozhin de facto machteloos worden. Hoewel we de details niet weten is er de afgelopen week meer druk op gekomen wat Prigozhin ertoe gedwongen heeft om deze coup uit te voeren.

De vraag voor hem is vooral hoe hij hier levend uit kan komen. Ik vermoed dat het doel was dat Putin Shoigu af zou zetten en met een Wagner vriendelijke generaal te vervangen, maar na de speech van Putin lijkt dat ook geen optie te zijn

Nu rest hem alleen de mogelijkheid om zoveel mogelijk van het leger aan zijn kant te krijgen en daadwerkelijk een coup te plegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Verdeeldheid in Rusland over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

superrock schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:40:
Kennelijk zijn er ook al 3 helikopters neergeschoten. Ik vraag me toch af waar de luchtsteun blijft.
En het filmpje om dat te bewijzen was wat zwarte rook op een grasveld. Elk stukje “bewijs” dat er echt iets aan de hand is, is overduidelijk nep. Er lag nog net geen Sims 3 exemplaar naast.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Net wakker, wat een nieuws zeg, als ze een beetje opschieten wordt dit de tweede implosie in een week die het nieuws haalt (en vallen Putin z’n dromen ook in het water).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:49
Laatste update vanuit de UK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNuCqIGnrrVdCSYStuyn7B967Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAZtHLSigW3zmxY97qVqqBFp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:50
De speech van Putin kan eigenlijk niet beter zijn. Het is duidelijk dat Putin, Prigozhin onder de grond wilt. Verder kunnen we wellicht wel uitsluiten dat dit een plannetje is van Putin. Ik zie geen winsten voor hem in de huidige situatie.

Prigozhin zou moeten weten wat er gebeurt wanneer hij nu stopt, er is maar 1 richting voor hem en dat is voorruit. Alles hangt af wat de troepen die de beveiliging voorzien van Moskou op het moment van confrontatie gaan doen. Benieuwd of zij gemotiveerd genoeg zijn om Wagner aan te pakken.

De speech van Putin vind ik een tactische vergissing. Een rat in het nauw.. Maar vanuit onze positie kan het zoals ik reeds meedeelde bijna niet beter zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wagner gooit er nog een schepje bovenop.
[Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1672511738556678144?s=20] Originele russische bericht van Wagner in Tweet. Meest leuke stukje: "binnenkort hebben we een nieuwe president". Poetin wordt hiermee direct aangevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 24-06-2023 09:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Arator schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:43:
De lokale bewoners van Rostov-aan-de-Don weten nog niet echt hoe ze moeten reageren. Terwijl Wagner posities inneemt, is de bevolking alles aan het filmen/live-streamen
[Twitter]
[Twitter]
Wat een bizar beeld... Staan het te filmen alsof ze op de filmset staan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 19:09
Mag ik hier uit opmaken dat door heel Rusland posters van Wagner hangen (voor een deel hingen)?

Ik zit te wachten op de eerste fronteenheden die zich bij Wagner aansluiten.

Het is afwachten hoe groot dit is, Wagner heeft zijn eigen logistiek en voorraden natuurlijk, maar aanvullen uit Russische voorraden zal nu minder worden. Zo gauw dat opdroogt is het een kwestie van dagen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De ratten verlaten het zinkende schip 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
[...]

Alleen is de vraag gaan die ook effectief hun wapens gebruiken? En in welke mate is er nog relevant materiaal voorhanden cq zware tanks rond moskou zelf dat een aanstormend en relatief goed bewapend Wagner gaat afstoppen?
Als je ziet dat ze zonder al te veel tegenstand al enkele basissen in Rostov onder controle hebben?

Van de politie in Moskou gaan ze niets te vrezen hebben.

God does not play dice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat een bizarre beelden allemaal. Wagner troepen die met geladen machinegeweren aanvallende posities innemen met een militair gebouw aan te vallen.

Terwijl ze dat doen moeten ze toeschouwers aan de kant duwen om in positie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Sebje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:32:

[...]
Nou dit dus, een toneelstukje om daarna de staat van beleg af te kondigen en nog verdere mobilisatie af te kondigen.

Alle beelden die ik nu gezien heb, zijn nep. Wat zwarte rook zonder ook maar 1 onderdeel van een helicopter. 1 vrachtauto op een snelweg met wat zwarte rook in de verte, scherpte aardappel. Twee tanks bij een gebouw, die niet eens schieten. Zelfs in 1991 is er écht geschoten op gebouwen.

Dit is pure nepperij van wederom amateuristisch niveau. Goed dat de NOS zich er niet voor leent.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tens schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Mag ik hier uit opmaken dat door heel Rusland posters van Wagner hangen (voor een deel hingen)?

Ik zit te wachten op de eerste fronteenheden die zich bij Wagner aansluiten.

Het is afwachten hoe groot dit is, Wagner heeft zijn eigen logistiek en voorraden natuurlijk, maar aanvullen uit Russische voorraden zal nu minder worden. Zo gauw dat opdroogt is het een kwestie van dagen.
Ja, Wagner had een grote reclamecampagne lopen.

Wagner zit oa ook in afrika en hebben daar veel resources. Prigozhin moet dit voorbereid heben en ik schat hem niet zo dom in dat hij geen tegenstand verwachtte, en dus de nodige voorraden heeft. Als doorgewinterde militair, lijkt me dat toch wel het verwachtingspatroon.

Maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 18-09 19:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

-AzErTy- schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Alleen is de vraag gaan die ook effectief hun wapens gebruiken? En in welke mate is er nog relevant materiaal voorhanden cq zware tanks rond moskou zelf dat een aanstormend en relatief goed bewapend Wagner gaat afstoppen?
Als je ziet dat ze zonder al te veel tegenstand al enkele basissen in Rostov onder controle hebben?

Hadden ze daar niet nog een T-34 staan? It's something :+

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
The_Admin schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Er zijn amper (betrouwbare) beelden, situatie is er fluïde en lastig te verifiëren, dus wat moet je dan laten zien?

Zit je weer een paar uur naar hetzelfde filmpje van 30 seconden te kijken en dezelfde "experts" die continu hetzelfde standpunt herhalen.
Klinkt als CNN.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

AndereKoekoek schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:57:
Wat een bizarre beelden allemaal. Wagner troepen die met geladen machinegeweren aanvallende posities innemen met een militair gebouw aan te vallen.

Terwijl ze dat doen moeten ze toeschouwers aan de kant duwen om in positie te komen.

[Twitter]
Hopelijk zegt dit iets over de bevolking, want die lijkt het totaal niet te deren dat dit gebeurt... Ogen ook niet bang, ik heb nog nooit gezien dat men gewoon op 2 meter afstand een in positie liggende soldaat gaat filmen. Ook die "starbucks" beelden van Wagner mbt koffie to go... WTF

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Dit topic gaat zo snel dat ik verschillende participanten hetzelfde zie plaatsen.
Hierom gaat de quick reply uit. Lees alsjeblieft even terug of iets al geplaatst is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Nou dit dus, een toneelstukje om daarna de staat van beleg af te kondigen en nog verdere mobilisatie af te kondigen.

Alle beelden die ik nu gezien heb, zijn nep. Wat zwarte rook zonder ook maar 1 onderdeel van een helicopter. 1 vrachtauto op een snelweg met wat zwarte rook in de verte, scherpte aardappel. Twee tanks bij een gebouw, die niet eens schieten. Zelfs in 1991 is er écht geschoten op gebouwen.

Dit is pure nepperij van wederom amateuristisch niveau. Goed dat de NOS zich er niet voor leent.
Ik heb daar ook aan gedacht, maar ik denk niet dat dit het geval is. Mocht poetin een excuus nodig hebben voor verdere mobilisatie, hadden ze wel een false flag met Oekraïeners gedaan. Daar hebben ze ook voldoende ervaring mee. Maar nu Poetin op tv openlijk over verraad heeft gesproken, geloof ik niet meer dat het een toneelstuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
-AzErTy- schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Dit is hoe burgeroorlogen starten. Een deel van t leger schaart zich achter Wagner en een ander deel achter Putin. Geen van beide kan buiten en er is geen uitweg behalve dat 1 van beide dood gaat
Pagina: 1 ... 29 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: