Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31

wat een spektakel mensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Ze zullen toch echt meer moeten doen dan 1 of 2 voertuigen uitschakelen. Er wordt echt bizar traag gereageerd vanuit mijn oogpunt. Ja er staan wat tanks en wat hekwerken in moskou..

Wat een blamage dit voor de reputatie van Putin, dit was nog niet zo heel lang geleden ondenkbaar.

Nu ook al een video van een brandende Russische heli al is die net als veel wat nu binnen komt niet geverifieerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Sebje

Makelaartje

Beelden van Prigo in gesprek met onderminister Yevkurov

https://twitter.com/ralee...&t=tqLQZx4fZDg9h0BecmWzMw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Beelden van een OMON blokkade in Rostov: https://v.redd.it/odbrx7b2gv7b1

Wagner rijdt er gewoon langs zonder dat de OMON mannen er iets aan doen. En geef ze eens ongelijk. Zonder AT wapens naast een tankstation..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:25
Wat een maffia staat. Ik hoop echt dat ze intern lekker ruzie gaan maken. Prigozjin is de perfecte psychopaat om het complete kaartenhuis te laten instorten.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
In hoeverre zal dit nadelige gevolgen hebben voor de oorlog in Oekraïne? Te denken aan wraakacties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56
saert schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 06:56:
In hoeverre zal dit nadelige gevolgen hebben voor de oorlog in Oekraïne? Te denken aan wraakacties?
Ik snap niet helemaal welke gedachte je probeert te beschrijven. Wie denk je dat er wraak gaat nemen op wie?

Wat betreft gevolgen voor de oorlog is het een beetje afwachten wat er nu precies gaat gebeuren. Het kan zoveel kanten op, het is zo onduidelijk wat er nu echt aan de hand is.

[ Voor 21% gewijzigd door Semyon op 24-06-2023 07:01 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Semyon schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:00:
[...]

Ik snap niet helemaal welke gedachte je probeert te beschrijven. Wie denk je dat er wraak gaat nemen op wie?
Excuses, ik kan me zo maar voorstellen dat Putin wraak gaat nemen op Oekranie. Ondanks het feit dat ze er niets mee van doen hebben. Putin is nagenoeg tot alles in staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Waarschijnlijk is dit de uitwerking van Russische politieke ambities door iemand met de 'tools' om die ambities af te dwingen, maar wat als Wagner nu betaald is, zat ik me af te vragen.

Maar goed, dan had het zich tot het Kremlin gekeerd, en dat doet het niet.
saert schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 06:56:
In welke zin? 'Oh, deze muiterij is de druppel na onze 200k losses, nu gaan we ze écht een poepje laten ruiken?' :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Semyon
  • Laatst online: 23:56
saert schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:01:
[...]

Excuses, ik kan me zo maar voorstellen dat Putin wraak gaat nemen op Oekranie. Ondanks het feit dat ze er niets mee van doen hebben. Putin is nagenoeg tot alles in staat.
Je beschrijft de gedachte dat Putin iets achter de hand heeft gehouden om in Oekraine te doen, waarmee hij aan het wachten was tot er een intern conflict was?

Het lijkt me dat Putin niet heel veel meer kan dan hij al doet, en dat is beestachtig met burgerdoelen en zo, maar het lijkt me niet dat hij nog veel meer kan doen, anders, waarom zou hij het niet al gedaan hebben?

Ja hij kan een dag wat meer raketten schieten, maar dat zijn er morgen minder dan, maar iets fundementeels anders, als dat mogenlijk zou zijn, dan zou Putin daar niet mee aan het wachten zijn tot er interne onrust uitbreekt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 12:25
Overigens is Putin meester in misleiding / afleiding. Eerst maar eens zien hoe dit uitpakt en in hoeverre hij niet gewoon de regie in handen heeft van deze hele theatershow.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
isomis schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:08:
Overigens is Putin meester in misleiding / afleiding. Eerst maar eens zien hoe dit uitpakt en in hoeverre hij niet gewoon de regie in handen heeft van deze hele theatershow.
soort van reichstagbrand event. zou me niet verbazen. even iets organiseren om een reden te hebben om de touwtjes wat strakker aan te trekken (noodtoestand?)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Zwelgje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:12:
[...]

soort van reichstagbrand event. zou me niet verbazen. even iets organiseren om een reden te hebben om de touwtjes wat strakker aan te trekken (noodtoestand?)
Zou kunnen, maar dat zou wel echt heel dom zijn om militaire slagkracht van zowel Wagner als dus muitende partijen te gebruiken voor politiek geneuzel terwijl het al zo slecht ging.

Maar goed, heb het Kremlin nog niet kunnen betrappen op een goede doordachte acties, dus wie weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Dus Prigo wil de minister van defensie worden cq Shoigu vervangen maar had geen zin in een sollicitatiegesprek dus besloot het zelf maar te regelen?

De loyaliteit naar Putin is er immers wel. Overigens is het alles behalve zeker dat dit voor de oorlog in UA positief is: een verdeeld leger had zo z’n voordelen en als dat element weg valt en de oorlog doorgezet wordt is er vanuit RU alleen maar meer eenheid.

Overigens mis ik nog 1 speler: Kadyrov had toch ook ambities in het Kremlin?
Prigozhin zei dat nadat raketaanvallen, evenals artillerie- en luchtaanvallen waren uitgevoerd op de achtergebieden van Wagner, de PMC de grens overstak en op weg was naar Rostov aan de Don.

Een paar uur later, onder toezicht van de Russische OMON (alleen in staat om grootmoeders te verslaan), kwam een ​​konvooi voertuigen de stad binnen, waaronder T-90M-tanks, en begon het proces van inbeslagname van administratieve gebouwen.

Op dit moment hebben Wagner-huurlingen een aantal gebouwen afgezet: het hoofdkwartier van het zuidelijke militaire district, het politiebureau op Budyonnovsky, de FSB en het bestuur van Rostov.
Tg bron.
Voronezh-regio, de colonne van de Wagner Group beweegt zich richting Moskou
Nog steeds onderweg, aldus dit.

Edit; andere bron met beelden:
‼️Wagner-colonnes gaan al richting Moskou, - Russische media.

▪️Er wordt gemeld: om de Wagnerieten tegen te gaan worden de routes geblokkeerd door colonnes van utiliteitswagens.

▪️ Er worden controleposten opgesteld bij de ingang van Moskou.

▪️Trouwens, als de Wagnerieten langs de Russische politie rijden, staan ​​ze gewoon te kijken. Hoewel dit in theorie twee structuren zijn die agressief tegenover elkaar staan.
Tg bron

[ Voor 63% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2023 07:28 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

De oorlog tegen Ukraine kan niet meer met wapens gewonnen worden, dat weet ongeveer iedereen met redelijk betrouwbare info. Aangezien ook niemand in Rusland de schuld van het verliezen op zich wil nemen, gaan ze nu herrieschoppen. Ik ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd dat dit geen vooropgezet plan is, maar het geeft eigenlijk iedereen weer de kans om de zwarte piet door te kunnen schuiven. Prigozhin geeft de schuld aan het leger, dat hij wel even opruimt, en het leger geeft Prigho nu de schuld en daarna zegt de winnaar van dit interne knokpartijtje dat ze nu (door het verraad) niet meer kunnen winnen, en hebben ze weer ruimte om te onderhandelen, want 'de ander wilde dat niet'.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Prigo heeft een babbeltje...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Niet 100% zeker van wie deze voertuigen zijn, tweet zegt Wagner. Zijn toch best wat voertuigen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Er wordt een toespraak verwacht aan het land van Poetin om 9u lokale tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1672478836972457997?s=20]

*proest* net toen ik zei - what is Kadyrov doing - kom ik dit tegen:

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeDooieVent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Weet niet of dit wat kan doen met de publieke opinie. Putin kan doen alsof hij het niet wist, die blijft nog altijd buiten schot.

Vanmiddag vuurgevechten op het Rode Plein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Putin zou het volk toespreken om 9 uur lokale tijd, dat is over een kwartier.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

En volgens Denys Davydov zal Putin om 9 uur een toespraak houden.

offtopic:
als iemand weet hoe ik vanuit de Telegram app een linkje kan maken naar specifieke telegram berichten dan hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

T.net op mobiel is moeilijk :X

[ Voor 108% gewijzigd door _Eend_ op 24-06-2023 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Auredium

Informaticus Chaoticus

And so it begins. Ongeacht hoe dit afloopt; het ziet er niet goed uit voor Rusland. De komende paar dagen gaan interessanter dan normaal worden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:43

Amphiebietje

In de blubber

Als er staat "has become unavailable", betekent dat dat Google de boel op zwart heeft gezet in Rusland, of dat Rusland de site heeft geblokkeerd? Het eerste zou best kwalijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:43:
[Embed]

Weet niet of dit wat kan doen met de publieke opinie.
Sinds gisteren is het verboden voor Russische media om Prigozjin te citeren, dus veel mensen zullen het niet te horen krijgen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:56:
And so it begins. Ongeacht hoe dit afloopt; het ziet er niet goed uit voor Rusland. De komende paar dagen gaan interessanter dan normaal worden.
Ik weet niet of we hier blij van moeten worden. Die Prigozhin lijkt me een stuk capabeler en onvoorspelbaarder dan Poetin.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Amphiebietje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:04:
[...]

Als er staat "has become unavailable", betekent dat dat Google de boel op zwart heeft gezet in Rusland, of dat Rusland de site heeft geblokkeerd? Het eerste zou best kwalijk zijn...
Ik vermoed het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. NetBlocks weet dat ook niet, zij zien alleen maar dat een bepaalde dienst niet bereikbaar is in RU. Dat Alphabet/Google de dienst uitschakelt in RU lijkt mij om meerdere redenen niet handig, terwijl het voor de RU overheid juist heel goed uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:46:
Putin zou het volk toespreken om 9 uur lokale tijd, dat is over een kwartier.
Geen nieuws hier verder over?

Twijfel heel erg, 'experts' noemen dit een revolutie in RU, maar die gast is geen enkel haar beter.

Ik volg momenteel https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/new/
Zijn er betere bronnen? Twitter ben ik niet zo'n fan van, er zijn wel liveblogs, maar ook weer van UK sensatiekranten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeDooieVent

[ Voor 53% gewijzigd door DeDooieVent op 24-06-2023 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:11:
[...]

Geen nieuws hier verder over?

Twijfel heel erg, 'experts' noemen dit een revolutie in RU, maar die gast is geen enkel haar beter.

Ik volg momenteel https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/new/
Zijn er betere bronnen? Twitter ben ik niet zo'n fan van, er zijn wel liveblogs, maar ook weer van UK sensatiekranten.
The Guardian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mog schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:07:
[...]

Ik weet niet of we hier blij van moeten worden. Die Prigozhin lijkt me een stuk capabeler en onvoorspelbaarder dan Poetin.
De informatie kort bij elkaar geraapt lijkt het er niet op dat Prigozhin de leiding van het leger gaat krijgen. Shoigu (Defensieminister) als ook de FSB willen van Prigozhin af. Poetin zal iets moeten doen. De timing van dit alles is uiterst vervelend (en dus wss geplanned) want Oekraine is bezig met een offensief.

Ik denk niet dat dit te sussen valt. Rusland heeft niet de gelegenheid om het tegen Wagner op te nemen. Poetin zal niet Prigozhin voor dit gedrag willen belonen door hem de baas te maken van het leger en hij zal ook niet een ' yes man' van Prigozhin aan de top van het leger willen zetten want dat betekend zijn einde.

Koffiedik kijkend kan het betekenen dat Poetin wellicht Wagner volledig uit de strijd haalt en buiten het gehele conflict zet. Niet prettig maar mogelijk de enige echte oplossing.

/edit Toevoeging. Lijkt op een beginnende burgeroorlog in Rusland. Kremlin ziet het iig als een opstand van Wagner en Wagner roept het leger van Rusland op zich te verzetten tegen Rusland. Weet niet zeker of Poetin nog de optie heeft om Wagner aan de zijkant tee zetten aangezien ze nu als opstandelingen zijn benoemt.

[ Voor 13% gewijzigd door Auredium op 24-06-2023 08:26 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Spannend allemaal. Hierboven haalt iemand aan dat Wagner 'maar' 25.000 troepen heeft.

Het zal afwachten zijn wat voor kettingreactie dit veroorzaakt al dan niet bij het Russische leger.
Gezien er al maandenlang onvrede is, weigeraars,...

Hoeveel regimenten zouden er misschien ineens met een Wagner bandje rond de arm rondlopen binnen een (paar) dag(en)?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 20:30
DinX schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:17:
Spannend allemaal. Hierboven haalt iemand aan dat Wagner 'maar' 25.000 troepen heeft.

Het zal afwachten zijn wat voor kettingreactie dit veroorzaakt al dan niet bij het Russische leger.

Hoeveel regimenten zouden er misschien ineens met een Wagner bandje rond de arm rondlopen binnen een (paar) dag(en)?
Aardig wat als ik nu al op CNN zie dat verschillende militaire units zich aan hebben gesloten bij Wagner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Wel interessant dat eenheden in de Donbass Wagner geen strobreed in de weg gelegd lijken te hebben, terwijl er eerder nog berichten kwamen dat ze daar onderling aan het vechten waren.

En de toespraak van Dhr. Putin:

(@DeDooieVent was me voor)

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 24-06-2023 08:23 ]

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:45

Coldcat

HODL

Nog niet eerder dit jaar heeft een Russische eenheid zoveel progressie geboekt in 1 dag :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

De liveblog van nu.nl:

https://www.nu.nl/buitenl...-later-op-de-dag-toe.html

Wat belangrijke puntjes. Wagner heeft 25.000 man die achter Prighozin staan. Prighozin zegt verschillende onderdelen van het leger achter zich te hebben.

van Nu.nl:
Wat is er aan de hand?

Wagnerbaas Prigozhin zweert wraak op Russische legerleiding na een vermeende Russische aanval op zijn troepen.
Hij heeft Russen opgeroepen mee te doen aan zijn "mars voor gerechtigheid".
De Russische legerleiding roept Wagnertroepen op Prigozhin op te pakken en hem niet te gehoorzamen.
In Moskou en Rostov aan de Don zijn veiligheidsmaatregelen genomen.
De Wagnerleider zegt 25.000 manschappen achter zich te hebben en te worden gesteund door delen van het leger.
De oproep van Prigozhin wordt door Kremlin gezien als gewapende opstand.
Het ziet er naar uit dat Rusland aan het breken is onder de druk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Coldcat schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:21:
Nog niet eerder dit jaar heeft een Russische eenheid zoveel progressie geboekt in 1 dag :+
Maar pas op, het Russiche leger is nu wel het 2e beste leger in Rusland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

:+

[ Voor 138% gewijzigd door Sebje op 24-06-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Coldcat schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:21:
"Striking the enemy decision centers", het kan dus echt!

Maar wat Progozhin nou eigenlijk wil is me nog steeds niet duidelijk. Hij wil van de incompetente, liegende Shoigu kliek af maar wat dan? Het is niet alsof een paar competente generaals opeens wel de oorlog gaan winnen, dat punt is al heel lang geleden gepasseerd.

Dit is ook, bizar genoeg, zo'n off-ramp voor Rusland waar men het zo vaak over heeft. Met deze chaos kan een besluit worden genomen dat Oekraine even niet de prio heeft en zo was het niet Oekraine die won maar interne strubbelingen. De eer van het Russische leger blijft zo intact.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DinX schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:17:

Volgens berichten, werken deze liever samen met Wagner, dan met hun eigen bazen die vol staan van corruptie (je verwacht het niet in RU..).

Verder begreep ik dat niet elke strijdkracht goed is uitgevoerd. Weet niet of ik het hier had gelezen, maar sommige beschreven een bepaalde brigade 'die kunnen schoenmoeders nog niet tegenhouden'. Wat kan kloppen, gezien de staat hoe ze soldaten de oorlog insturen.

Maar het blijft RU, alles in dat land is onvoorspelbaar, precies wat Putin wilt (+ de machthebbers).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geniet wel van deze chaos.

Laat die smerige hyena's onderling elkaar maar lekker opvreten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

IJzerlijm schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:25:
[...]

Maar wat Progozhin nou eigenlijk wil is me nog steeds niet duidelijk. Hij wil van de incompetente, liegende Shoigu kliek af maar wat dan? Het is niet alsof een paar competente generaals opeens wel de oorlog gaan winnen, dat punt is al heel lang geleden gepasseerd.

Dit is ook, bizar genoeg, zo'n off-ramp voor Rusland waar men het zo vaak over heeft. Met deze chaos kan een besluit worden genomen dat Oekraine even niet de prio heeft en zo was het niet Oekraine die won maar interne strubbelingen. De eer van het Russische leger blijft zo intact.
Ik vermoed dat Rusland zo net in een burgerloorlog is beland. Als wat nu.nl klopt dat het Kremlin dit ziet als een opstand dan betekend het dat hooguit onderhandelingen tussen Poetin en Prighozin dit nog kan stoppen van escaleren. Als dat mislukt dan valt Rusland uit elkaar in een burgeroorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:53

Croga

The Unreasonable Man

FlowSnake schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:02:
maar wat als Wagner nu betaald is, zat ik me af te vragen.
Daar zat ik dus net ook over te denken... Uiteindelijk is het nogsteeds een huurling. Wat nu als een derde partij hem (veel) meer geld heeft geboden dan dat Rusland hem betaald? Wellicht zelfs met de toezegging van bewapening voor zijn projecten elders?

Ik weet het; nog meer complot theorie. Maar het zet je wel even aan het denken.....

(Aan de andere kant is alles wat we weten ook uitleg genoeg voor wat er aan het gebeuren is en vereist minder aannames. Occam's razor stelt dat omkoping door derde(n) niet waarschijnlijk is)
Ondertussen een half uur later dan de aangekondigde tijd en niets te zien.....

[ Voor 20% gewijzigd door Croga op 24-06-2023 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
ISW zegt dat Prigozhin de steun voor hemzelf en Wagner volledig overschat heeft en dat ze niet verwachten dat hij veel gaat bereiken…

Met quote:
Yevgeny Prigozhin’s apparent armed rebellion against the leadership of the Russian ministry of defence is “unlikely to succeed” and he may have “wildly miscalculated”, the Institute for the Study of War (ISW) has said in its latest analysis of Russia’s invasion of Ukraine.

The Wagner leader may have thought he would have the backing of Russian president Vladimir Putin, the US thinktank wrote, but that was “extraordinarily unlikely” considering Putin had recently aligned himself more firmly with the Russian defence ministry.

[ Voor 68% gewijzigd door Requiem19 op 24-06-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:28:
[...]

Ik vermoed dat Rusland zo net in een burgerloorlog is beland. Als wat nu.nl klopt dat het Kremlin dit ziet als een opstand dan betekend het dat hooguit onderhandelingen tussen Poetin en Prighozin dit nog kan stoppen van escaleren. Als dat mislukt dan valt Rusland uit elkaar in een burgeroorlog.
Maar Prighozin kan nu niet opgegeven toch? Als hij dat doet, dan gaat hij 10-20 jaar de gevangenis in, denk dat dit ook de reden is van de 'coupe'. Zowel als wraak, als zichzelf beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:22:
De liveblog van nu.nl:

https://www.nu.nl/buitenl...-later-op-de-dag-toe.html

Wat belangrijke puntjes. Wagner heeft 25.000 man die achter Prighozin staan. Prighozin zegt verschillende onderdelen van het leger achter zich te hebben.

van Nu.nl:

[...]

Het ziet er naar uit dat Rusland aan het breken is onder de druk.
Had Putin niet een soort "privéleger" van 200.000 man ofzo? Rosvardi ofzoiets? Hoe zit het daarmee?
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Maar Prighozin kan nu niet opgegeven toch? Als hij dat doet, dan gaat hij 10-20 jaar de gevangenis in, denk dat dit ook de reden is van de 'coupe'. Zowel als wraak, als zichzelf beschermen.
Precies, de spreekwoordelijke kat in het nauw.

En Rusland heeft geen Sun-Tzu gelezen. Iets van "geef een vijand altijd een uitweg, anders zal hij doorvechten tot zijn dood", geloof ik.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 24-06-2023 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:54
Hopen maar dat wij, het westen, niet mee in het bad worden getrokken. Bij Poetin is het altijd iemand anders zijn schuld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wozmro schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:32:
Hopen maar dat wij, het westen, niet mee in het bad worden getrokken. Bij Poetin is het altijd iemand anders zijn schuld..
Denk niet dat Prigozjin snel om Leopards en F-16's zal vragen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Het lijkt een onderling partijtje boksen om de schuld van het desastreus verlopen conflict in Oekraïne in elkaars schoenen te schuiven.

Als de rook is opgeklaard is er wederom een shuffle geweest wie de leiding van het leger heeft en gaan ze vrolijk door met moorden in Oekraïne. Immers de structuur staat nog overeind. Nieuw wingebied is nodig. Alleen wat minder mensen om het onder te verdelen.

Er veranderd niets voor Oekraïne, dat moet tot de laatste centimeter van Russen worden bevrijd. Als dit ons iets leert is dat we vol Oekraïne moeten blijven steunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Nu ook berichten over Wagner in Voronezh, dat zijn toch serieuze afstanden die ze zo bestrijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
Misschien is nu ook het juiste moment voor het freedom legion om weer toe te slaan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:31:
[...]
Had Putin niet een soort "privéleger" van 200.000 man ofzo? Rosvardi ofzoiets? Hoe zit het daarmee?
Beide Rosgvardya en Dzerzhinski divisie verlaten moskou niet, die zijn nu de stad aan het beveiligen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 09:46
anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:33:
[...]

Denk niet dat Prigozjin snel om Leopards en F-16's zal vragen :+
Hij had al om F35's gevraagd >:)

https://www.politico.eu/a...er-jets-telegram-request/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Zou wat zijn als dit allemaal was opgezet om zo der gezichtsverlies uit Oekraïne terug te trekken onder het mom van een burgeroorlog. Ach een mens mag dromen toch...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tuinïnen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:35:
Nu ook berichten over Wagner in Voronezh, dat zijn toch serieuze afstanden die ze zo bestrijken.
Girkin zegt dat er geen weerstand was. Interessant, maar wel eerst even de beelden afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:34:
Het lijkt een onderling partijtje boksen om de schuld van het desastreus verlopen conflict in Oekraïne in elkaars schoenen te schuiven.

Als de rook is opgeklaard is er wederom een shuffle geweest wie de leiding van het leger heeft en gaan ze vrolijk door met moorden in Oekraïne. Immers de structuur staat nog overeind. Nieuw wingebied is nodig. Alleen wat minder mensen om het onder te verdelen.

Er veranderd niets voor Oekraïne, dat moet tot de laatste centimeter van Russen worden bevrijd. Als dit ons iets leert is dat we vol Oekraïne moeten blijven steunen.
Kan het voor UA niet erger worden?

Deze man heeft al vaker kritiek geuit en was volgens mij al langer niet blij met bepaalde beslissingen.
Verder heb ik gezien wat deze groep gedaan heeft in bepaalde andere landen, en dat is op zijn zachtst gezegd, niet mals. Volgens mij heeft ook helemaal niets met UA, en heb ik zo'n gevoel 'eerst de rust/macht pakken binnen RU, en dan weer terug de focus op UA'. Wie weet wat hij daarvoor allemaal voor wilt inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:10
Kennelijk zijn er ook al 3 helikopters neergeschoten. Ik vraag me toch af waar de luchtsteun blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

anandus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:31:
[...]

[...]

Precies, de spreekwoordelijke kat in het nauw.

En Rusland heeft geen Sun-Tzu gelezen. Iets van "geef een vijand altijd een uitweg, anders zal hij doorvechten tot zijn dood", geloof ik.
Klopt. Alleen zijn die ook gezien aan de frontlinie.
Geen idee hoeveel man in Oekraïne zijn beland, maar zijn er wel een aantal gesneuveld op beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 07:07
Komt Putin nog opdagen om wat te vertellen of ben ik een uur in de war en is hij al 45min te laat?

EDIT: lees op nu.nl dat het "ergens vandaag" gaat zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door RisingSun op 24-06-2023 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
superrock schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:40:
Kennelijk zijn er ook al 3 helikopters neergeschoten. Ik vraag me toch af waar de luchtsteun blijft.
Waaronder deze, zo is de claim, bij Voronezh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Deze man heeft al vaker kritiek geuit en was volgens mij al langer niet blij met bepaalde beslissingen.
Verder heb ik gezien wat deze groep gedaan heeft in bepaalde andere landen, en dat is op zijn zachtst gezegd, niet mals. Volgens mij heeft ook helemaal niets met UA, en heb ik zo'n gevoel 'eerst de rust/macht pakken binnen RU, en dan weer terug de focus op UA'. Wie weet wat hij daarvoor allemaal voor wilt inzetten?
Veranderd dus niets aan de doelstelling van Oekraïne, alle Russen moeten het land uit. Dat moet de focus blijven. En de ‘dreiging’ van meer en erger veranderd daar ook niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:48
Wow, wat een ontwikkelingen.
Die gaan (als ze niet gestopt worden) gewoon door tot Moskou om ‘verhaal te halen’.
Zo gaat dat bij de maffia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:21
CornermanNL schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:34:
[...] Er veranderd niets voor Oekraïne, dat moet tot de laatste centimeter van Russen worden bevrijd. Als dit ons iets leert is dat we vol Oekraïne moeten blijven steunen.
Op de lange termijn mogelijk niet. Op korte termijn zullen de manschappen aan het front nog wat meer onzeker zijn, net zoals de leiding. Dat op zich is al een win als je op zoek bent naar een plek om aan te vallen.

Nog even los ban dat de legerleiding nu aandacht moet verdelen over het front, Moskou en alles ertussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2023 08:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Waaronder deze, zo is de claim, bij Voronezh.
[Embed]
Diverse TG berichten stellen dat piloten weigeren te vliegen.

AA werkt blijkbaar toch wél… tegen eigen toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:48:
[...]
Diverse TG berichten stellen dat piloten weigeren te vliegen.

AA werkt blijkbaar toch wél… tegen eigen toestellen.
Die piloten weigeren al sinds de inval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

technoaddict schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:35:
Misschien is nu ook het juiste moment voor het freedom legion om weer toe te slaan!
Waarschijnlijk dat hiervoor het bekende mantra opgaat: “never interrupt your enemy…” , maar ongetwijfeld zal er gekeken worden hoe gebruik te maken van deze situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

superrock schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:40:
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is voor RU om met luchtaanvallen Wagner aan te vallen. Ze zitten inmiddels midden in Rusland, wat dus zou betekenen dat ze Russisch grondgebied moeten bombarderen.

Prigozhin zit ondertussen in Rostov. Ondanks dat hij "maar" 25k aan manschappen zou hebben, krijg je die daar echt niet eenvoudig weg zonder de halve stad plat te gooien. Dat zie ik ze voor nu nog niet doen, dus een lastige situatie voor de legerleiding van RU.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Erkel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:39:
Zou wat zijn als dit allemaal was opgezet om zo der gezichtsverlies uit Oekraïne terug te trekken onder het mom van een burgeroorlog. Ach een mens mag dromen toch...
Ik weet niet of een burgeroorlog tussen PMC troepen en reguliere troepen valt onder ‘zonder gezichtsverlies’. Maargoed, zolang men elkaar zoet houdt profiteert UA.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

IJzerlijm schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:25:
[...]

Mijn idee van de gebeurtenissen zover:

Ik denk dat Prigozhin hiertoe gedwongen is door Shoigu toen de MoD eiste dat wagner opging in het ministerie. Wagner ontving russisch bevel om te tekenen bij het leger, Prigozhin zou zijn leger kwijtraken en sinds dat moment is hij deze campagne gaan plannen. Hij hoopt op de zegen van poetin (gegeven zijn berichten) maar het zou me niet verbazen als hij de campagne opschroeft tot een coup als poetin er niet in meegaat.

Prigozhin heeft weliswaar niet veel soldaten en resources achter zich, maar nog wel steeds een behoorlijke slagkracht in propaganda. Ik zie een gecombineerd optreden gebeuren waarbij berichtgeving over de hopeloze staat van de russische krijgsmacht wordt benadrukt op de 'werkvloer', Prigozhin's handreiking naar overlopers via officiele kanalen (ook TV) wordt uitgezonden, beide terwijl de daadwerkelijke campagne al in uitvoer is. Het gevolg is dat er verwarring optreedt en mensen zelfs daadwerkelijk overstappen naar Wagner.

Het desinformatie optreden zorgt in het Westen voor verwarring, zo ook hier, maar het lijkt dus vooral gericht op binnenland.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• duvekot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNQvoxQG9PqFgRQBQx9PgV4-vXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWqt8otb3BYdyDyYwk7GpPZx.jpg?f=fotoalbum_large

[Twitter: https://twitter.com/Osinttechnical/status/1672495911082024961?s=20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Je kunt wel het poppetje bovenaan vervangen, maar de belabberde russische aanvoer van munitie waarvan de opslag depots ook constant onder vuur genomen wordt door Oekraïne, die blijft.

Ik denk niet dat Prigozjin aan de top een groot verschil zal maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als Wagner en UA gaan samenwerken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:09
Wagner doet gewoon wat Wagner zelf wilt of die Wagner het meest betaalt. Aan de andere kant verdienen die zoveel geld in Afrika dat die best op zich zelf een legertje kan aanhouden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:50:
Dat zal nooit gebeuren gezien de acties van Wagner in Oekraïne en tegen de bevolking....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23

Mooie samenvatting van alles wat er gisteren gebeurd is in Rusland.

Begint er toch echt zorgwekkend uit te zien voor de Russen als ze inderdaad de controle kwijt zijn over de ganse Rostov regio!

God does not play dice

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:50:
Hij is geen good guy, zoek maar even de dingen op die hij in Afrika doet (zie ook Zembla) en lees even de Wiki erop na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

nst6ldr schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:50:
[...]

Mijn idee van de gebeurtenissen zover:

Ik denk dat Prigozhin hiertoe gedwongen is door Shoigu toen de MoD eiste dat wagner opging in het ministerie. Wagner ontving russisch bevel om te tekenen bij het leger, Prigozhin zou zijn leger kwijtraken en sinds dat moment is hij deze campagne gaan plannen. Hij hoopt op de zegen van poetin (gegeven zijn berichten) maar het zou me niet verbazen als hij de campagne opschroeft tot een coup als poetin er niet in meegaat.

Prigozhin heeft weliswaar niet veel soldaten en resources achter zich, maar nog wel steeds een behoorlijke slagkracht in propaganda. Ik zie een gecombineerd optreden gebeuren waarbij berichtgeving over de hopeloze staat van de russische krijgsmacht wordt benadrukt op de 'werkvloer', Prigozhin's handreiking naar overlopers via officiele kanalen (ook TV) wordt uitgezonden, beide terwijl de daadwerkelijke campagne al in uitvoer is. Het gevolg is dat er verwarring optreedt en mensen zelfs daadwerkelijk overstappen naar Wagner.

Het desinformatie optreden zorgt in het Westen voor verwarring, zo ook hier, maar het lijkt dus vooral gericht op binnenland.
Prigozhin overleeft dit alleen als een van de volgende 2 dingen gebeurt:
- groepen in het MOD lopen over naar Wagner
- Putin wisselt Shoigu om met Prigozhin

Anders is het toast. De vraag is hoeveel potjes ze breken voordat het zover is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Op de lange termijn mogelijk niet. Op korte termijn zullen de manschappen aan het front nog wat meer onzeker zijn, net zoals de leiding. Dat op zich is al een win als je op zoek bent naar een plek om aan te vallen.

Nog even los ban dat de legerleiding nu aandacht moet verdelen over het front, Moskou en alles ertussen.
Het is natuurlijk wel dat het ongeveer de slechtst mogelijke timing is voor Rusland, zo midden in een tegenoffensief.

Misschien is dat ook wel de reden dat Prigozjin zijn kans schoon zag(?), omdat veel soldaten én reservisten nu vast zitten in Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik begrijp er niks meer van eerlijk gezegd. Lijkt mij nu een pot te worden van groeperingen die de macht proberen te grijpen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JackBol schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:54:
[...]

Prigozhin wilt ook niet worden opgesloten, heb niet het gevoel dat Putin hem ziet zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
Wat doet dit met het Russische front in Oekraine? Die krijgen toch ook wel mee wat er gebeurt? Die gaan zich echt wel afvragen waarom ze nu nog hun leven willen geven voor het MoD als ze horen dat Wagner richting Moskou trekt om de leiding te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
_Eend_ schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:11:
[...]

Ik vermoed het laatste, maar zeker weten doe ik het niet. NetBlocks weet dat ook niet, zij zien alleen maar dat een bepaalde dienst niet bereikbaar is in RU. Dat Alphabet/Google de dienst uitschakelt in RU lijkt mij om meerdere redenen niet handig, terwijl het voor de RU overheid juist heel goed uitkomt.
Als je iets wilt blokkeren is het handiger om te knijpen en dan timeout. Was vroeger ook leuk tegen spammers (SMTP tarpitting). Hierdoor blijven mensen het proberen. Waardoor je nog meer congestie krijgt ipv omzeiling. Dit is, tenzij je de hele boel van internet afsluit, effectiever dan blokkeren. Maar ook zonder internet kan Rusland van informatie met hoog waarheidsgehalte worden voorzien. Er zit dan wel hogere latency in. Zie 'the drop' in Cuba. Waarbij ik wil aangeven dat dit ook een vertragingstactiek is, terwijl Prigozhin het moet hebben van momentum. En zaken als geweldloze overgave, geweldloze doorgang, enz.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

technoaddict schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:56:
Wat doet dit met het Russische front in Oekraine? Die krijgen toch ook wel mee wat er gebeurt? Die gaan zich echt wel afvragen waarom ze nu nog hun leven willen geven voor het MoD als ze horen dat Wagner richting Moskou trekt om de leiding te pakken.
Die krijgen het misschien alleen mee als Wagner hun flank verdedigd?

Maar gossip gaat altijd wel snel rond idd.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-06-2023 08:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

Het is maar 25k man. Als er geen steun komt van andere elementen dan leidt dit tot niks. Prigozhin gokt er op dat hij kan kapitaliseren op de onvrede binnen het leger, maar ik moet het nog zien.
Met 25K man ga je niet Moskou innemen natuurlijk.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Jerie en Wagner profiteert van het feit dat militairen niet getraind zijn zelf te denken. Dat momentum hebben ze dus absoluut, ook al lijkt het voor ons al lang te duren. Kans is groot dat wij beter zicht hebben op wat er gebeurt dan mensen in Rusland zelf.

Verder is er wellicht ook niet zoveel militaire macht tussen het front en Moskou in om ze tegen te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
xzaz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:55:
Ik begrijp er niks meer van eerlijk gezegd. Lijkt mij nu een pot te worden van groeperingen die de macht proberen te grijpen?
Dat was het wel. Alleen is door alle vechten het overwicht van 1 groep verminderd waardoor het een nu of nooit situatie is voor de rest. Wagner pakt nu de leiding of zal langzaamaan ophouden met bestaan (in Rusland).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58

n3z

Rusland is duidelijk uit elkaar aan het vallen. 25.000 (als het klopt) is echt wel een flinke leger voor een coup. Volgens de UK is 97% van alle Russische militairen in Ukraine op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Daar is poetin, achtergrond is nep, wil blijkbaar niet tonen waar die is.

[ Voor 67% gewijzigd door richards3 op 24-06-2023 09:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Poetin's speech is begonnen, draadje hier:
[Twitter: https://twitter.com/DAlperovitch/status/1672499796580466688]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
boesOne schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:59:
Het is maar 25k man. Als er geen steun komt van andere elementen dan leidt dit tot niks. Prigozhin gokt er op dat hij kan kapitaliseren op de onvrede binnen het leger, maar ik moet het nog zien.
Al wordt het één grote slachting, je hebt geen last meer van die 25k soldaten in UA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
boesOne schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:59:
Met een handvol voertuigen en tientallen troepen wist het ‘Russische bevrijdingsleger’ een noordelijk front weken lang zoet te houden. Hoe snel denk je dat Russische leger en legerleiding reageert cq kan reageren op zo’n losgeslagen groep ‘eigen troepen’?

Vraag is of ze nu ook speciale Wagnerbandjes dragen of er gewoon uit zien als Russische troepen. Chaos is dan wel compleet. Dus denk dat ze voorlopig wel even toe kunnen, met doen wat ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
JackBol schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:54:
[...]

De eerste berichten over "overlopen" (of iig niet tegen houden) komen ook al door:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
user109731 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:01:
Poetin's speech is begonnen, draadje hier:
[Twitter]
https://www.ziggogo.tv/nl...ayer/NL_000115_019447/CNN

Mocht je ZiggoGO hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Filmpje van 8 seconden die de staat van Rusland heel goed weergeeft :+

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Even een gedachte… een aantal maanden geleden postte ik een inleg over Wagner welke zijn posities in UA moet consolideren. De gedachte was dat als UA uiteindelijk wint, alle winsten voor Wagner teniet gedaan worden.

Momenteel heeft Wagner een “optie” op de zoutmijnen in Soledar.

Zou het een realistisch scenario kunnen zijn dat Wagner op deze manier haar winst wilt verzilveren? Ik weer niet wat de geopolitieke ambities van Wagner zijn maar het lijkt vooral om geld te draaien.

Wat als ze nu (al geloof ik nooit dat dit gaat gebeuren) Putin omver gooien en dus willen onderhandelen met UA. Ze zouden dus kunnen helpen om RU uit UA te gooien voor de prijs van een aantal contracten voor het uitwinnen van zoutmijnen en staalfabrieken?

Vooralsnog lijkt het iets spannender dan gisteravond en ik hoop dat heel de kliek opgerold wordt. Maar niet voordat er eerst complete interne chaos is…

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

StarWing

Huh ?!?

Even een balletje opgooien, wat als Wagner nu eens stiekem wordt betaald door USA/UA/GB/.... om stennis te schoppen in RU? Ze werken voor diegene die het meeste betaald, waarom zouden dit niet de vijanden zijn van RU ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58

n3z

Gezien Putin's reactie lijkt dit uit te lopen op een burgeroorlog.
Pagina: 1 ... 28 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: