Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Ook TASS bericht er over volgens dit account:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:52
Vooralsnog is het alleen maar een bende onbevestigde geruchten. RU propaganda puur sang. Heb nog geen foto gezien van vermeende tanks in de straten van Moskou of 50 km lange colonnes….

Wie weet zijn ze druk bezig met rollercoaster tycoon op de Wagner servers te zetten…

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Rene schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:03:
Vooralsnog is het alleen maar een bende onbevestigde geruchten. RU propaganda puur sang. Heb nog geen foto gezien van vermeende tanks in de straten van Moskou of 50 km lange colonnes….

Wie weet zijn ze druk bezig met rollercoaster tycoon op de Wagner servers te zetten…
Op het twitter account van Isa zie je ze toch echt rijden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 22:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Er zal vast wat rijden van Wagner ergens in Rusland maar de fantasie gaat hier soms wel met de werkelijkheid aan de haal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat klinkt ongeloofwaardig, Wagner huurlingen hebben geen tanks en dat soort materiaal. Ze hebben geweren en mortieren, en waren verder afhankelijk van de bevoorrading van het Russisch leger.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l

De Russen lijken het serieus te nemen in ieder geval.

Maar we weten inderdaad niet of dit echt is of in scène gezet is. Poetin is niet vies van een fals flag hier of daar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:04:
[...]

Dat klinkt ongeloofwaardig, Wagner huurlingen hebben geen tanks en dat soort materiaal. Ze hebben geweren en mortieren, en waren verder afhankelijk van de bevoorrading van het Russisch leger.
Wagner heeft zeker wel tanks, artillerie etc. Ze hebben zelfs straaljagers.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Alle tv-zenders in Rusland komen zometeen met een speciale nieuwsuitzending.

[ Voor 11% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 00:07 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:25
carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:00:
Het privévliegtuig van Loekashenko is opgestegen richting Moskou...
Geef ook even wat links etc en bron vermelding dit gaat nergens meer over zo.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:06:
[...]

Wagner heeft zeker wel tanks, artillerie etc. Ze hebben zelfs straaljagers.
Die heb ik in Bakhmut nooit gezien, het kan nooit serieus veel materiaal zijn. Laat staan een colonne van 50 km lang 8)7

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Er is zeker iets aan de hand, wat is de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Stylze schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:08:
[...]

Geef ook even wat links etc en bron vermelding dit gaat nergens meer over zo.
Ik post de hele tijd over het account van Isa. Ik weet niet hoe ik een tweet quote hier, zie alleen de quote icoontjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

Blijft me verbazen dat die russen zoveel mensen en materiaal weer ff op de been brengen in het binnenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00

Deze is wel bijzonder. Andere overhalen om de "betere" kant te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Nog een hoge pief die er iets over wilt zeggen, deze keer van de GRU:

In mijn bescheiden optiek blijven er twee mogelijkheden over, dit is echt of het is een afleiding op alle lagen van Russisch leiderschap. Eentje lijkt me waarschijnlijker dan de ander, maar dat kan ook puur wensdenken zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bever! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:09:
Blijft me verbazen dat die russen zoveel mensen en materiaal weer ff op de been brengen in het binnenland.
Roskvardia. Dat is het privéleger van Poetin en die zijn in theorie in staat om zelfs partij te kunnen bieden tegen tenminste delen van het Russische leger, buiten natuurlijk elk protest de kop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Stylze schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:43:
Blijf toch het gevoel houden dat het allemaal weer mee blijkt te vallen morgen, meeste nieuws is allemaal vaag met onduidelijke bronnen.

Hetzelfde als in een offensief: je wilt aanvallen? Dan moet je ook zand in de ogen strooien.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Tja als de russen echt Prigozhin/Wagner hebben aangevallen dan zie ik hem er wel toe in staat om achter Shoigu aan te gaan. Ik vraag me dan alleen af hoe ze dan al 24 uur geleden begonnen zijn met afscheid te nemen van de familie. Of is die aanval al eerder geweest? Prigozhin weet natuurlijk best dat als ze echt op zijn leger zijn gaan schieten het met hem is afgelopen tenzij hij zijn macht gebruikt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

carpebios schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:09:
[...]

Ik post de hele tijd over het account van Isa. Ik weet niet hoe ik een tweet quote hier, zie alleen de quote icoontjes.
Onder het Twitter bericht zit een 'share' knopje , dan kiezen voor kopiëren en dan hier tussen
[embed] [/] plakken...

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 21:52
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:15:
[...]

[...]

Hetzelfde als in een offensief: je wilt aanvallen? Dan moet je ook zand in de ogen strooien.
Er zal best wat gebeuren. Maar nu wordt het weggezet alsof er 25.000 man onderweg zijn naar het Kremlin en Moskou vol met tanks staat.

Het in voornamelijk info van RU kanalen (ok, logisch aangezien het in RU plaatsvind) zonder enige waarheidstoetsing.

Ik noem opnieuw de tanks, heb nog steeds geen foto van een tank gezien. Alleen wat APC’s welke in regulier verkeer meerijden.

Ik wacht vooralsnog even af om te concluderen, ook al hoop ik diep in mezelf dat ze met elkaar op de vuist gaan ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
simon schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:46:
[...]

Ik weet het niet, er is wel erg veel activiteit vanuit de militaire kant in rusland;

[Twitter]

dat zal niet puur voor een scheet in een fles zijn
Er rijden wel vaker militaire voertuigen door Moskou. Dat hebben we gedurende de invasie al vaker gezien, net zoals verschillenden branden. Ik denk dat er meer bewijs nodig is om te kunnen stellen dat er echt wat gaande is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
redwing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:18:
Tja als de russen echt Prigozhin/Wagner hebben aangevallen dan zie ik hem er wel toe in staat om achter Shoigu aan te gaan. Ik vraag me dan alleen af hoe ze dan al 24 uur geleden begonnen zijn met afscheid te nemen van de familie. Of is die aanval al eerder geweest? Prigozhin weet natuurlijk best dat als ze echt op zijn leger zijn gaan schieten het met hem is afgelopen tenzij hij zijn macht gebruikt.
Het lijkt erop dat het tegen Shoigu gericht is, daar is blijkbaar een wrok tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:20:
[...]

Er rijden wel vaker militaire voertuigen door Moskou. Dat hebben we gedurende de invasie al vaker gezien, net zoals verschillenden branden. Ik denk dat er meer bewijs nodig is om te kunnen stellen dat er echt wat gaande is.
Ben het wel met @simon eens dat er wel eerg veel activiteit is vanuit officiële kanalen, telegram kanalen, Twitter en Reddit. Al die kanalen bij elkaar, lijken te duiden dat er wel degelijk iets significants aan de hand is. Is het echt een coup die kans maakt? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
redwing schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:18:
Maar wat voor Wagner 'troepen' hebben we het nu over? Zijn dat nog steeds de gevangenen die nu onder dwang naar Moskou moeten marcheren? Of zijn het de professionele huurlingen, waarvan ik mij niet kan inbeelden dat zij in Rusland gaan vechten. Die vechten ook alleen maar voor Wagner omdat ze er een centje aan verdienen, niet omdat ze trouw zijn aan Prigozhin.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:24:
[...]

Maar wat voor Wagner 'troepen' hebben we het nu over? Zijn dat nog steeds de gevangenen die nu onder dwang naar Moskou moeten marcheren? Of zijn het de professionele huurlingen, waarvan ik mij niet kan inbeelden dat zij in Rusland gaan vechten. Die vechten ook alleen maar voor Wagner omdat ze er een centje aan verdienen, niet omdat ze trouw zijn aan Prigozhin.
Geloof er weinig van allemaal, zolang we geen duidelijke beelden hebben gezien van betrouwbare bronnen is er weinig aan de hand imo. Slechts een spel om iets af te dwingen zoals bijv algehele mobilisatie ofzo

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
Anton Geraschenko beweert op zijn eigen telegram dat er al gevochten is:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
[...]

Aangezien het om Prigozhin zelf gaat, zullen daar de professionele huurlingen ook bij zitten. En op het moment dat je in de rug geschoten wordt door een groep denk ik dat je best snel eensgezind achter de dader aan gaat.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
[...]

Ah, maar tot nog toe waren het de gevangen welke als vlees werden ingezet.
Als Wagner moet tekenen om onder het Ministerie van Defensie te vallen wie denk je dat er dan worden ingezet voor de meest bloedige verdedigingen.

Plus als je kameraden door je bevriende legermacht zijn aangevallen dan is dat een andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Anton Gerashchenko meldt dat het internet is gelimiteerd in Rusland en dat er gevechtsvliegtuigen boven Rostov vliegen (wat wel vaker gebeurd waarschijnlijk).

[ Voor 25% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Volgens YouTube: ARMED MUTINY IN RUSSIA AGAINST PUTIN - BREAKING NEWS! zijn er (geruchten over) Russische brigades die niet willen komen opdraven om te vechten tegen wagner...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Rene schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:19:
[...]

Er zal best wat gebeuren. Maar nu wordt het weggezet alsof er 25.000 man onderweg zijn naar het Kremlin en Moskou vol met tanks staat.

Het in voornamelijk info van RU kanalen (ok, logisch aangezien het in RU plaatsvind) zonder enige waarheidstoetsing.

Ik noem opnieuw de tanks, heb nog steeds geen foto van een tank gezien. Alleen wat APC’s welke in regulier verkeer meerijden.

Ik wacht vooralsnog even af om te concluderen, ook al hoop ik diep in mezelf dat ze met elkaar op de vuist gaan ;)
Ik denk dat we een 1:1 gaan zien van Erdogan coup, maar het verschil is dat Rusland in oorlog is. Oekraïne zou hier de vruchten van kunnen plukken. Ik weet trouwens helemaal niet hoe populair Prigozhin is. Het enige dat ik wel zeker weet is dat de leider van PMC Wagner ook geen lieverdje is.

Ik luister naar Konstantin's stream. Hij begrijpt de taal en is zelf een Rus. Hij zegt dat Brigade 45 weigert om met Wagner te vechten. En Rusland vertraagt het Internet (dat werkt beter dan afsluiten), en Google wordt geblokkeerd.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios

En

[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 17:06
Ik merk nog steeds dat ik niet helemaal kan geloven in een coupe. Komt ook door die vage Erdogan coupe nog in mijn achterhoofd. Toch heb ik langzaam aan het idee dat Poetin niet de regie heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
"no one can reach Putin"

Tja, slechte verbinding vanuit zijn atoomschuilkelder?

March of the Eagles

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rene schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DxtTwWFWwAMsnjJ?format=jpg&name=900x900

Het zijn waarschijnlijk ook gewoon APC's.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Moet eigenlijk gaan slapen maar wil ook tv aanzetten en dit volgen.

Als dit echt wat is en doorzet kan dat ongeveer hetzelfde zijn als de coup destijds wat de val van de Soviet unie inzette. Historisch

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:37:
[...]

"no one can reach Putin"

Tja, slechte verbinding vanuit zijn atoomschuilkelder?
Hij lijkt de controle kwijt te zijn. De sterke leider niet als een angsthaas gevlucht en niet te vinden?
Blijkbaar werd er omgeroepen op tv dat er een statement kwam, nu niets meer en is onze 70 jarige berenvechter langdurig naar de w.c.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios

Daar is dan toch het statement!

En

[ Voor 47% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:38:
Moet eigenlijk gaan slapen maar wil ook tv aanzetten en dit volgen.

Als dit echt wat is en doorzet kan dat ongeveer hetzelfde zijn als de coup destijds wat de val van de Soviet unie inzette. Historisch
zijn er al uitzendingen? Net even iets op cnn, maar geen voortdurende uitzending volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

Een hoop gebakken lucht. Klassieke Putin maskirovoka. Laat je niet gek maken door die doorzichtige trucs. Prighozin is helemaal geen eigen entiteit, is en blijft een sockpuppet van Putin. Morgen staat van beleg, hoera, de “aanval” afgeslagen. Nog meer macht voor Putin.

Ik zou juist wel lekker gaan slapen, Trusten allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 24-06-2023 00:41 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

bij dat ik even ben gaan liggen van 19 tot 20u. goeie timing

Ik vind het wel moeilijk om door twitter te scrollen, zoveel onbevestigde berichten.
NOS houdt zich ook nog op de vlakte.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:40:
Een hoop gebakken lucht. Klassieke Putin maskirovoka. Laat je niet gek maken door die doorzichtige trucs. Prighozin is helemaal geen eigen entiteit, is en blijft een sockpuppet van Putin. Morgen staat van beleg, hoera, de “aanval” afgeslagen. Nog meer macht voor Putin.
Het feit dat gerapporteerd wordt dat Putin niet bereikbaar is, doet de reputatie van Putin geen goed denk ik zo.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

Welke macht? Ik zie niet helemaal welk voordeel Poetin uit deze (eventuele) soap kan halen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
krijg nu toch het gevoel dat het teveel georganiseerd is... arghh ik weet het gewoon niet en moet gaan slapen. Te spannend dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze

Prighozin zou toch ook wel echt gestoord zijn om richting het kremlin te marcheren :+ telegrammers en twitteraars gaan los en iedereen in paniek.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tjonge, ik ga ook sinds lange tijd weer eens naar een concert. Krijg je dit bij thuiskomst. Blijf nog maar ff wakker 😁.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Militairen zijn vaak veel loyaler aan hun directe leider dan aan wie dan ook. Menig Romeins generaal heeft zijn leger naar Rome gestuurd om de macht te grijpen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Eli3l
Oekraïne lijkt er in ieder geval gebruik van te maken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

24 minuten geleden vrijgegeven:

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Joel22 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:40:
[...]

zijn er al uitzendingen? Net even iets op cnn, maar geen voortdurende uitzending volgens mij.
CNN een beetje.
Heb het gevoel dat als ik hele nacht door ga voor de tv het op niks uit draait maar als ik ga slapen ik iets historisch mis :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou de komende nacht gaat denk ik lang worden voor veel mensen.
Het is wel duidelijk dat er iets enorms speelt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Prigozhin dit niet doet zonder dat er in de machtsstructuren van Rusland, tenminste zaken zijn besproken. Het kan goed dat veel mensen in die structuren zich nu neutraal opstellen, bewust onbereikbaar zijn of zich voorzichtig verklaren voor een partij.

En ondertussen lijkt een kolom van Wagner troepen op weg te zijn naar het Russische hoofdkwartier bij Rostov. De andere kolom lijkt echt wel eens op weg te zijn naar Moscou. En met meerdere leden van de Russische Generale Staf die oproepen doen aan de Wagner huurlingen om te stoppen, doet me vermoeden dat er misschien niet zoveel is om ze militair tegen te houden.

Hoe het verder staat met zowel landmacht als luchtmachteenheden hun bereidheid in te grijpen tegen Wagner, tja dat is de grote vraag. Want Prigozhin lijkt maandenlang precies de dingen te hebben geroepen die veel soldaten misschien wel aanspreekt. De officieren kunnen misschien loyaal blijven, maar zijn de soldaten het ook nog?

En Poetin? Tja daar gaan we voorlopig denk ik niks van horen. Want die is nu denk ik al uren bezig met achterhalen wie in de verschillende verticale machtsstructuren die allemaal bij hem eindigen, nog loyaal is, wie ook nog iets kan betekenen voor Poetin en wat de prijs daarvoor is, wie afwacht welke kant dit opgaat, wie niet meer loyaal is en misschien nog over te halen is met omkoping of chantage en wie geëlimineerd moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:47:
[...]

CNN een beetje.
Heb het gevoel dat als ik hele nacht door ga voor de tv het op niks uit draait maar als ik ga slapen ik iets historisch mis :X
Zelfde gevoel. Af en toe denk ik echt dit is weer zo'n georganiseerde coupe en dan even later is er weer chaotisch nieuws waardoor ik toch denk dat er echt wat te gebueren staat. Als ik nu ga slapen dan weet ik morgen wat klopte. Maarja :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Een interne uiteenvalling van Rusland - dat zou een mooi einde zijn aan deze ellende.

Beter dan een wereldoorlog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Veel rumoer, weinig bronnen. Het klinkt allemaal hoopvol maar het zijn op enkele bronnen na vooral aannames. Ik hoop oprecht dat het allemaal klopt maar op tv is het nog rustig. Ik weet dat ten tijde van de Turkse coupe dit overal live te volgen was.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:50

ManiacsHouse

Scheisse!

Redax schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:50:
Veel rumoer, weinig bronnen. Het klinkt allemaal hoopvol maar het zijn op enkele bronnen na vooral aannames. Ik hoop oprecht dat het allemaal klopt maar op tv is het nog rustig. Ik weet dat ten tijde van de Russische coupe dit overal live te volgen was.
Het feestje is ook nog maar net begonnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Zo is de oorlog voor de Russen in Moskou een ver van hun bed show en het volgende moment zitten ze er middenin.

Benieuwd hoe de situatie ervoor staat morgenochtend.

Interne chaos en ellende in Rusland is helemaal prima, maar Prigozhin aan de macht wil ik ook niet aan denken..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Znorkus schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:49:
Een interne uiteenvalling van Rusland - dat zou een mooi einde zijn aan deze ellende.

Beter dan een wereldoorlog.
De uiteenvalling van de huidige machtstructuur in Rusland is vrees ik pas het begin van een hele hoop ellende.

Maargoed, prima moment om nachtdienst te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:51:
[...]
Interne chaos en ellende in Rusland is helemaal prima, maar Prigozhin aan de macht wil ik ook niet aan denken..
Ik ben ook geen fan van Prigozhin, maar hij zou wel eens de minst slechte optie (en beter dan Putin) kunnen zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:48:

En Poetin? Tja daar gaan we voorlopig denk ik niks van horen. Want die is nu denk ik al uren bezig met achterhalen wie in de verschillende verticale machtsstructuren die allemaal bij hem eindigen, nog loyaal is, wie ook nog iets kan betekenen voor Poetin en wat de prijs daarvoor is, wie afwacht welke kant dit opgaat, wie niet meer loyaal is en misschien nog over te halen is met omkoping of chantage en wie geëlimineerd moet worden.
Als het allemaal waar is, zou Putin nog genoeg macht hebben om een nuke op Wagner te laten gooien?

March of the Eagles

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:53:
[...]

Zou Putin nog genoeg macht hebben om een nuke op Wagner te gooien?
Kan het nu gewoon stoppen met elke keer de kernwapens? :/
Die gaan niet zomaar gebruikt worden, al helemaal niet hiervoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l

:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rosgvardia, de nationale garde is circa 15-20 keer groter in manschappen dan Wagner. Natuurlijk zijn ze vaak lichter bewapend als het reguliere leger maar het is niet alsof ze niets hebben aan materiaal en slagkracht

Ik vermoed dat dit niet echt een probleem gaat zijn voor Putin als die wil dat Wagner wordt opgeruimd. Daarom denk ik dat ie het ook niet wil.

Geen idee wat er dan wel achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Volgens de Amerikanen is er echt iets aan de hand :

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:53:
[...]
Als het allemaal waar is, zou Putin nog genoeg macht hebben om een nuke op Wagner te laten gooien?
Als hij dat al kan, dan toch waarschijnlijk niet meer dan één (daarna staat alles en iedereen helemaal op scherp) en als hij Prigozhin mist, is hij gesjochte. En ik weet niet, wie Prigozhin's nummer 2 is, maar als hij die mist, is hij waarschijnlijk ook gesjochte. En de kans, dat Prigozhin en zijn nummer 2 bij elkaar in de buurt zijn onder deze omstandigheden schat ik als zeer laag in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
Indoubt schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:56:
Rosgvardia, de nationale garde is circa 15-20 keer groter in manschappen dan Wagner. Natuurlijk zijn ze vaak lichter bewapend als het reguliere leger maar het is niet alsof ze niets hebben aan materiaal en slagkracht

Ik vermoed dat dit niet echt een probleem gaat zijn voor Putin als die wil dat Wagner wordt opgeruimd. Daarom denk ik dat ie het ook niet wil.

Wagner zou momenteel zo'n 25.000 manschappen bevatten dus dan heb jij het over 375.000 tot 500.00 manschappen. Heb je een bron? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat als het al klopt hier niet een deel van in Oekraine zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Indoubt schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:56:

Ik zou ook zeggen dat zo’n colonne richting Moskou zo gestopt is als je er een paar gevechtsvliegtuigen overheen stuurt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:57:
[...]

Als hij dat al kan, dan toch waarschijnlijk niet meer dan één (daarna staat alles en iedereen helemaal op scherp) en als hij Prigozhin mist, is hij gesjochte. En ik weet niet, wie Prigozhin's nummer 2 is, maar als hij die mist, is hij waarschijnlijk ook gesjochte. En de kans, dat Prigozhin en zijn nummer 2 bij elkaar in de buurt zijn onder deze omstandigheden schat ik als zeer laag in.
Is het niet gesjochten? :P

CNN heeft trouwens een live blog over de huidige ontwikkelingen:

https://edition.cnn.com/e...-news-06-23-23/index.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:55:
[...]

Kan het nu gewoon stoppen met elke keer de kernwapens? Die gaan niet zomaar gebruikt worden, al helemaal niet hiervoor...
Elke keer? Het is mijn eerste vraag ;)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:00:
[...]

Ik zou ook zeggen dat zo’n colonne richting Moskou zo gestopt is als je er een paar gevechtsvliegtuigen overheen stuurt..
Ja, de Russische luchtmacht mag zich nu een keer echt bewijzen.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:03:
[...]

Jeetje, al die tanks!!111 :X
Echt he 1 tank en een wagen van het leger is dat het dan? Dat rijd daar toch dagelijks rond.
.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Redax schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 00:58:
[...]

Wagner zou momenteel zo'n 25.000 manschappen bevatten dus dan heb jij het over 375.000 tot 500.00 manschappen. Heb je een bron? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat als het al klopt hier niet een deel van in Oekraine zit.
Niemand weet het precies. Echter de begroting van ruusland zelf geeft aan dat de kosten van de FSB en Rosgvardia samen de kosten van het complete leger van rusland evenaren en zelfs overstijgen. Joe Blogs heeft die cijfers koertgeleden uitgespit.

Formeel zijn het er maar 100.000 of zo maar dat verklaart niet de enorme toename in kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Ow dan kan ik wel gaan slapen. Die zijn nog wel even onderweg naar Moskou vanaf daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Wel aardig dat hij meteen een berichtje stuurt waar ze precies zijn ook. Blijf erbij dat er allemaal geen reet van klopt, ik ga slapen en zie het morgen ochtend wel.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:11:
[...]

Niemand weet het precies. Echter de begroting van ruusland zelf geeft aan dat de kosten van de FSB en Rosgvardia samen de kosten van het complete leger van rusland evenaren en zelfs overstijgen. Joe Blogs heeft die cijfers koertgeleden uitgespit.

Formeel zijn het er maar 100.000 of zo maar dat verklaart niet de enorme toename in kosten.
Groot deel kan je toeschrijven aan corruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Homeland schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:21:
[...]

Groot deel kan je toeschrijven aan corruptie.
Dat kan, maar de nationale garde is zowel door Putin opgericht (per decreet) als dat ze zeer trouw zijn aan de president. Als daar geld blijft hangen is het de bedoeling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Denk zelf dat het wel eens een 1 2tje met Poetin kan zijn. Die is volgens mij wel helemaal klaar met Shoigu, maar Shoigu heeft nog teveel macht/aanhangers in het leger om hem zomaar opzij te zetten. Dus gebruikt hij zijn marionet ervoor, welke daarna minister mag worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
En met deze gedachte, hou ik het voor gezien vanavond.
[Twitter: https://twitter.com/noclador/status/1672386181697241088]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Apache4u schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:29:
En met deze gedachte, hou ik het voor gezien vanavond.
[Embed]
Het zou natuurlijk inderdaad een theatertje kunnen zijn om Oekraïense offensief fase 2 uit te lokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:34:
[...]

Het zou natuurlijk inderdaad een theatertje kunnen zijn om Oekraïense offensief fase 2 uit te lokken.
Oekraïne zit nu gewoon af te wachten, laat eerst maar eens duidelijk wat er al dan niet in Rusland aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Homeland schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:56:
[...]
Oekraïne zit nu gewoon af te wachten, laat eerst maar eens duidelijk wat er al dan niet in Rusland aan de hand is.
Lijkt mij ook, als het echt implodeert is er nog tijd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:56
Jerie schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:34:
[...]

Als jij dit kan bedenken, en nog 3 anderen op dit forum ook, kan je er vanuit gaan dat dit een scenario is waar bij UA al een draaiboek voor ligt en dat hun inlichtingen grondig gaan uitzoeken of het waar is.

Geen gezonde, niet russische, bevelhebber gaat besluiten nemen op basis van online drama :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr Sauer (zoon van Derk?) schrijft over de situatie in de live blog van the guardian:

https://www.theguardian.c...y-leaders-must-be-stopped

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2023 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 02:51:
Pjotr Sauer (zoon van Derk?) schrijft over de situatie in de live blog van the guardian:

https://www.theguardian.c...y-leaders-must-be-stopped
Is inderdaad de zoon van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
wat de absolute fuck.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Wagner claimt een Russische helikopter neer te hebben geschoten en burgers word aangeraden de M4 snelweg van Rostov naar Moskou te vermijden.

Schijnt toch echt wel iets aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Er is al genoeg beeldmateriaal inmiddels hoor nu het weer licht is daar. Rostov loopt vol met wagner troepen momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1672418243536109568

Redelijke analyse voor de huidige stand van zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Dat is wel leuk wakker worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Beetje spannend wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31

Op twee plekken nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Flinke korrel zout:

Tussen het militaire gedoe in Rostov gewoon doorgaan met de straat schoonvegen, aparte beelden:

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 24-06-2023 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 22:31

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Dit is al wel heel wat meer dan ik had verwacht voordat ik ging slapen. In Rostov is er iig geen verzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik had stiekem gehoopt dat RT.com nu non-stop het Zwanenmeer zou uitzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
Net wakker en nog steeds twijfel hoe 'groot' is dit nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Even aankijken en indien echt een chaos... een mooi moment om Moldavie te zuiveren. Daar kan men nu al amper versterkingen heen sturen.

Sommige sattelietstaatjes zullen ook niet lekker slapen. Ik kwam een vliegbeweging tegen van ome Luka zijn toestel naar Moskou. Alleen weet niemand of hij daar aan boord zit.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Pagina: 1 ... 27 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: