PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
:strip_exif()/f/image/UWGKgrqjt3iMvw9lH9ZybVJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan zijn we weer up to date met connecties waar Wagner onder andere zijn wapens en materiaal shopt.
—edit, nog wat kiekjes:
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 46% gewijzigd door Qwerty-273 op 13-06-2023 22:17 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Kadyrov's right hand Adam Delimkhanov is rumoured to be killed in Primorsk. He is member of the Russian State Duma and head of the Chechen branch of Rosgvardia, Kyrylo Sazonov reports.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 14 juni 2023
Russian media report that Delimkhanov was wounded, but alive. pic.twitter.com/fj9uV9bDVr
Gerucht gaat dat Wagner PMC de locatie heeft doorgegeven aan de SBU.
[ Voor 36% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 14-06-2023 13:08 ]
Nee, eerder: Als positief nieuws vertellen, is het meestal niet waar, als ze negatief nieuws vertellen, is het vaak 15 keer erger, "we hebben 8 tanks verloren" terwijl ze er al 3943 kwijt zijn.Glashelder schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:09:
[...]
Oftewel Rusland heeft weer ergens een grote lading precisiewapens vandaan weten te toveren
Wat de Russen zeggen moet je volgens mij exact contra lezen.
Dus ik zou eerder zeggen, hun precisiewapens waren al zo goed als op, nu staat de (al trage) productie van domme wapens op een nog lager pitje omdat de halve industrie aan het instorten is.
Rusland heeft al gezegd dat ze de geannexeerde gebieden in zijn geheel willen hebben. Dus dat het Oekraïnse leger zich volledig terug moet trekken uit Luhansk, Donetsk etc. De inwoners hebben immers massaal gestemd(Bernard0343 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:57:
[...]
Kan ook voor binnenlands gebruik zijn, Putin die de redelijke staatsman uithangt, best wel wil onderhandelen met Oekraïne. Zolang Oekraïne de huidige frontlijn als grens erkent, neutraal blijft én Zelensky vervangt door het dommere broertje van Lukashenko.
Dat is wel een stukje meer land dan de lijn van de frontlinie.
According to Russian media, the Novocherkassk State District Power Plant is on fire. The roof of the 6th power unit is reportedly on fire. The fire covers already 200m².
📍47.4012350241254, 40.23082510628 pic.twitter.com/iVUWLmEL1E
More from the Power Plant. Locals say they heard an explosion prior to the fire. pic.twitter.com/qsyZj6sC5C
Hij heeft het over "NAVO-dreigingen" en daar rekent ie Oekraïne als land zelf ook onder.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:41:
Deze is ook leuk. Poetin zegt hier (als de vertaling klopt) dat Oekraine best mag bestaan als land, maar dat het nu alleen nog om veiligheidsgaranties voor Rusland gaat. Dat is nogal een stap terug van Oekraine en Oekrainers bestaan niet.
[Twitter]
Alleen niet de Oekraïners als "volk" wat met zijn goed hart als minderheid in Rusland mag blijven bestaan.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ah weer een boodschap voor buitenlandse consumptie zodat useful idiots weer naar de NAVO kunnen wijzen. Om vervolgens intern weer over de vernietiging van Oekraïne te praten.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:41:
Deze is ook leuk. Poetin zegt hier (als de vertaling klopt) dat Oekraine best mag bestaan als land, maar dat het nu alleen nog om veiligheidsgaranties voor Rusland gaat. Dat is nogal een stap terug van Oekraine en Oekrainers bestaan niet.
[Twitter]
Het is allemaal zo doorzichtig en toch geloven er nog steeds heel veel mensen dat zogenaamde NAVO dreiging relevant is.
Volgende hoofdstuk in deze soap. Hoe meer dit escaleert, hoe beter.Prigozhin responds to Putin:
— Eliot Higgins (@EliotHiggins) 14 juni 2023
"The [MoD] is an important state body, an important structure. But if it is privatized by a group of individuals, this does not mean that we should participate in this crime."https://t.co/hkT9j4pYLN https://t.co/9MGQhADeVq pic.twitter.com/aMOsghN7F2
lol, met wat mazzel is het straks:AndereKoekoek schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:29:
[...]
Rusland heeft al gezegd dat ze de geannexeerde gebieden in zijn geheel willen hebben. Dus dat het Oekraïnse leger zich volledig terug moet trekken uit Luhansk, Donetsk etc. De inwoners hebben immers massaal gestemd() bij Rusland te willen horen en daar moet in de democratie, waar Rusland naar streeft
, gehoor aan gegeven worden.
Dat is wel een stukje meer land dan de lijn van de frontlinie.
poetin Zelenskywil best onderhandelen
de gebieden Belgorod, xxx yyyy zzz blijven nu van ons, en dient poetin te erkennen als Ukraine

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Vergeet de Noordelijke Koerillen voor Japan nietHansieo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:07:
[...]
lol, met wat mazzel is het straks:
poetin Zelenskywil best onderhandelen
de gebieden Belgorod, xxx yyyy zzz blijven nu van ons, en dient poetin te erkennen als Ukraine
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
De gevangenissen zijn nu ook officieel visgrond voor het mod:
https://nos.nl/l/2478587#UPDATE-container-70017149
De Staatsdoema, het lagerhuis van het Russische parlement, heeft ermee ingestemd dat ook veroordeelde criminelen mogen dienen in het leger
[ Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 14-06-2023 20:13 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik meende dat dit maanden geleden al geregeld was.YakuzA schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:12:
Is Wagner nu echt uitgeknikkerd?
De gevangenissen zijn nu ook officieel visgrond voor het mod:
https://nos.nl/l/2478587#UPDATE-container-70017149
[...]
Nou ze hebben zich gewoon echt ingegraven in velden waar het vol zit met radioactieve deeltjes. De mensen daar lijken ze zelfs gewaarschuwd te hebben dat je absoluut die velden niet in moet gaat, laat staan erin moet gaan graven. Dat is genegeerd. Het resultaat is dat er blijkbaar al soldaten waren die tekenen vertoonde van stralingsziekte rond de tijd dat de Russen zich terugtrokken.

Oh en natuurlijk is alles dat los en vast zat gestolen en zijn er circa 170 mensen gevangen genomen en naar Rusland meegenomen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bedenk ook dat het "Red Forest" en de exclusion zone zich niet beperkt tot het gebied in Oekraine, in Belarus ligt een gebied wat misschien nog wel groter is.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:41:
Iets anders dan. Weten we nog hoe vorig jaar de Russen zich ingroeven rond Tsjernobyl?
Nou ze hebben zich gewoon echt ingegraven in velden waar het vol zit met radioactieve deeltjes. De mensen daar lijken ze zelfs gewaarschuwd te hebben dat je absoluut die velden niet in moet gaat, laat staan erin moet gaan graven. Dat is genegeerd. Het resultaat is dat er blijkbaar al soldaten waren die tekenen vertoonde van stralingsziekte rond de tijd dat de Russen zich terugtrokken.![]()
![]()
![]()
[YouTube: Chernobyl Workers Reveal Occupying Russian Soldiers Showed Signs Of Radiation Poisoning]
Oh en natuurlijk is alles dat los en vast zat gestolen en zijn er circa 170 mensen gevangen genomen en naar Rusland meegenomen.
En 3x raden waar Rusland de troepen traint voordat die naar het front gezonden worden.
In het Oekrainse deel in het bos zijn er hele stortplaatsen met materiaal ingegraven en afgedekt met zand, dat zijn geen handige plekken om loopgraven in te maken nee...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Als ze lang genoeg trainen hoeven ze dan in ieder geval niet meer naar het front….Chiron schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:48:
[...]
Bedenk ook dat het "Red Forest" en de exclusion zone zich niet beperkt tot het gebied in Oekraine, in Belarus ligt een gebied wat misschien nog wel groter is.
En 3x raden waar Rusland de troepen traint voordat die naar het front gezonden worden.
In het Oekrainse deel in het bos zijn er hele stortplaatsen met materiaal ingegraven en afgedekt met zand, dat zijn geen handige plekken om loopgraven in te maken nee...
En zo toont Rusland maar weer hoeveel het om de eigen mensen geeft.
En weer een elektriciteitscentraleRoD schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:41:
Er staat wel eens wat in brand in rusland maar deze vond ik wel opvallend.
[Embed] [Embed]
What are the odds?On the outskirts of Moscow, there is a strong fire near the CHP-22 Power Station. pic.twitter.com/gsZZWvYDMP
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 16 juni 2023
There is a fire at the Chkalovsky Military Air Base in the Moscow region. Waiting for more info. pic.twitter.com/qtGf5elzUt
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 16 juni 2023
De partizanen recyclen oude filmpjes. Met andere woorden, er gebeurt niks. Laatste nieuws is dat de soldaten van het regime aan het plunderen geslagen zijn. Die hebben dus niets te doen verder, en dat spreekt boekdelen.Ossi schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:12:
Weet iemand hoe het in Belgorod gaat tegenwoordig? Is er al een referendum voor afscheiding?
Ik vraag me af of we nog nieuwe acties gaan zien. Het was leuk als afleiding, maar nu ziet rusland het aankomen, en de partizanen kunnen niet voor blijvende aanwezigheid zorgen met de beperkte slagkracht die ze hebben. Het feit dat België heeft geklaagd over het gebruik van hun spullen zal ook niet meehelpen in het enthousiasme van Oekraïne om nog dergelijke acties te ondersteunen.
⚡️Fire in the Belgorod
— War Monitor (@WarMonitors) 16 juni 2023
Ministry of Emergency Situations pic.twitter.com/ivATFEd11H
⚡️Another video of the fire at the building of the Ministry of Emergency situations in Belgorod https://t.co/dCLkJDOgy5 pic.twitter.com/JcxyxZrus8
— War Monitor (@WarMonitors) 16 juni 2023
[ Voor 28% gewijzigd door XWB op 17-06-2023 00:05 ]
In-House training noemen ze datVerwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:09:
[...]
Ironisch ook, de naam van dat ministerie waarvan het gebouw in brand staat
[Twitter: https://twitter.com/parrot_soldier/status/1670384980361347075] veteranenziekenhuis in aanbouw. Kan natuurlijk zijn dat Ivan op de verkeerde plek stond te roken, maar er zijn zoveel "strategische" branden dat ik eerder aan opzet zou denken.
Imprisoned Russian opposition leader Alexei Navalny appeared in a Russian court as he faces new “extremism” charges that could extend his sentence for up to 30 years. CNN’s Matthew Chance reports: pic.twitter.com/Qh1PBqOlZZ
— CNN (@CNN) 19 juni 2023
JoeBlogs keek ik al een tijdje niet meer, maar deze is wel interessant. Ik snap dat je geen tijd/zin hebt om een half uur number crunching te kijken, dus een TL;DW:
Russische olie inkomsten dalen met gemiddeld 50%
Andere inkomsten blijven stabiel (1%).
Totale inkomsten zijn -22%
Overheidsuitgaven namen toe met 32%
Dat had gevolgen voor hun spaarvarken, dat stond op 1-02-2022 op 175 miljard dollar en een jaar later op 148 miljard dollar. Tot en met mei zijn ze weer 42 miljard ingeteerd op dit potje waardoor het nu op 100 en een beetje staat. Aangezien we langzaam in een recessie belanden is er minder vraag naar olie dus de inkomsten gaan verder dalen. Dat wil zeggen dat Rusland tegen het einde van het jaar wel eens failliet kan zijn.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het is alleen jammer dat hij niet zag dat de cijfers al cumulatief per jaar waren en zelf met een ‘Total’ erbij gaat prutsenasing schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:56:
Even een stukje achtergrond:
[YouTube: RUSSIAN Economic Crash Deepens as Oil & Gas Revenues Crash & Economy Suffers $42 Billion Deficit]
JoeBlogs keek ik al een tijdje niet meer, maar deze is wel interessant. Ik snap dat je geen tijd/zin hebt om een half uur number crunching te kijken, dus een TL;DW:
Dat had gevolgen voor hun spaarvarken, dat stond op 1-02-2022 op 175 miljard dollar en een jaar later op 148 miljard dollar. Tot en met mei zijn ze weer 42 miljard ingeteerd op dit potje waardoor het nu op 100 en een beetje staat. Aangezien we langzaam in een recessie belanden is er minder vraag naar olie dus de inkomsten gaan verder dalen. Dat wil zeggen dat Rusland tegen het einde van het jaar wel eens failliet kan zijn.
Maar verder klopt het wel ‘ongeveer’.
PSN
Ik heb altijd begrepen dat een land niet failliet kan raken en ze gewoon extra lenen. Als ik naar de VS kijk, deze schulden worden ook steeds astronomischer.asing schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:56:
Even een stukje achtergrond:
[YouTube: RUSSIAN Economic Crash Deepens as Oil & Gas Revenues Crash & Economy Suffers $42 Billion Deficit]
En waar moeten ze dat lenen? Wat als niemand ze meer geld wil lenen? Na een faillissement zal het land niet ineens verdwijnen, maar je gaat dan krijgen wat Duitsland ooit was of Hongarije met hun 42 triljoen procent inflatie (elke 15 uur verdubbelen de prijzen).honey schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:03:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat een land niet failliet kan raken en ze gewoon extra lenen. Als ik naar de VS kijk, deze schulden worden ook steeds astronomischer.
De VS is een apart geval in dat Dollar de de facto wereldmunt is en wordt gebacked door een leger dat net zo sterk is als de volgende 10 ofzo bij elkaar. Als de dollar ooit zo zwak komt te staan door hun schulden stellen ze gewoon een nieuwe munt in en schrappen ze al hun schulden. Vrijwel elk ander land zou dat niet overleven, maar de VS heeft genoeg kracht en is zelfvoorziening genoeg om dat wel te kunnen.
Gezien de huidige credit rating van RF zal dat niet zo snel gebeuren, ze kunnen de lening ook niet terugbetalen ivm sancties.honey schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:03:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat een land niet failliet kan raken en ze gewoon extra lenen.
PSN
Failliet zullen ze niet gaan. Als dat de conclusie is van het filmpje neem ik de maker al niet heel serieus meer eigenlijk.
Wat er wel kan gebeuren is dat er hyperinflatie ontstaat en de gewone Rus in de rij moet staan bij de bakker voor een brood waarvoor hij een weeksalaris in Roebels moet gaan betalen.
Maw de goede oude Soviët tijd die terugkomt.Requiem19 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:51:
Wat er wel kan gebeuren is dat er hyperinflatie ontstaat en de gewone Rus in de rij moet staan bij de bakker voor een brood waarvoor hij een weeksalaris in Roebels moet gaan betalen.
Ik vraag mij af of de huidige -45 jarigen dit zo leuk zullen vinden en kunnen appreciëren
1: Poetin dringt erop aan dat de militaire planners realisme vertonen en er rekening mee houden dat Oekraïne nog reserves achter de hand heeft.
"The offensive potential of Ukraine has not been exhausted. A number of strategic reserves have not yet been activated. And I ask you to keep this in mind when building combat work. You have to start from reality," Putin said during a meeting with his staff. pic.twitter.com/51dttwWsd4
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 22 juni 2023
https://nederland.unoffic...tus/1671823436706902017#m
Hier een AI-vertaling.
Ik ben benieuwd naar een uitgebreider verslag/duiding van deze speech: Dit is nogal een breuk met de "Alles gaat prima, we hebben afgelopen kwartier alleen al 300 HIMARSsen gesloopt" verhaallijn.
2: Prigozhin verkondigt dat er niets van klopt dat Oekraïne jarenlang de arme "Russische" bevolking van Donetsk gebombardeerd heeft en dat het Russische ministerie van defensie Poetin bewust misleidt heeft om deze oorlog te kunnen beginnen.
Self-proclaimed Tsar Prigozhin reappeared
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 23 juni 2023
"Ukraine has not bombed Donetsk for 8 years, only Russian positions. The Armed Forces of Ukraine were not going to attack Russia with NATO soldiers, the Russian Ministry of Defense is deceiving the public and the president."
🍿 pic.twitter.com/UUJ6rxbcHe
https://nederland.unoffic...tus/1672157866222923781#m
Hier in het engels vertaald door AI (Met nasynchronisatie en ondertiteling)
3: En intussen duikt er in een Russische Telegramgroep van "Dimitriev" (geen idee wie het is, maar hij heeft ruim 120.000 volgers dus niet geheel triviaal) een "analyse" op die benadrukt dat Cherson en Zaporizhzhia na het verdwijnen van de Kakhovka dam eigenlijk vrij nutteloos zijn voor Rusland, dus dat het geen zin heeft om er moeite voor te doen.
Russian "military bloggers" started telling their audience Russia doesn't really need the parts of Kherson and Zaporizhzhia regions it currently controls.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 23 juni 2023
Below is a translation of a Telegram post a Russian blogger wrote.
"What was the value of the territory on the left bank of… pic.twitter.com/iuzTp916Fu
https://nederland.unoffic...tus/1672136904949612547#m
Misschien ben ik me rijk aan het rekenen, maar ik vond het een opvallend patroon van uitspraken die je redelijkerwijs zou verwachten in voorbereiding op een "goodwill gesture".
In de DDR was 1/3 van de burgers lid van de Partij (= onderdeel van vadertje Staat). Hoe het in de SU zat weet ik niet. Maar er is ook zat nostalgie. Bij nostalgie vergeet men het slechte (tenzij sprake is van trauma), en herinnert men enkel het goede. Als de RU bevolking daadwerkelijk niet terug wilde naar SU tijdperk hadden ze al lang en breed iets gedaan aan dictator Poetin. Want dat was hij eigenlijk al duidelijk na Medvedev. Of tja, er waren ook al eerder tekenen aan de wand. Het gros van de bevolking is apathisch en onverschillig. Met hier en daar wat uitzonderingen.Wolfp4ck schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:21:
[...]
Maw de goede oude Soviët tijd die terugkomt.
Ik vraag mij af of de huidige -45 jarigen dit zo leuk zullen vinden en kunnen appreciëren
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Op een gegeven moment moet je er dan wel rekening mee gaan houden dat er misschien een exit-strategie nodig zal zijn. Waarbij putin er ook nog mee op moet gaan letten dat Wagner straks geen sterker leger heeft dan het russische leger zelf. Want dan krijg je ook heel lastige strubbelingen om de macht.
[removed]
Prigozhin lijkt mij in al zijn gedrag nog steeds een methode van Poetin om te voorkomen dat het ministerie van Defensie teveel macht krijgt. Dit lijkt me inderdaad ook een hint dat Poetin bezig is met een exit-strategie waarbij hij Soigu en co. de schuld kan toespelen.wian schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:30:
[...]
Ik verwacht het niet. Prigozhin maakt met zijn tirades veel vijanden. De legerleiding zal hem zeker niet steunen. en zijn Wagner prive leger staat niet in verhouding tot de Russische krijgsmacht. Ik denk dat Prigozhin erbij gebaat is dat Putin aan de macht blijft.
veel achter de hand hebben heeft als groot voordeel dat je regelmatig kunt rouleren.redwing schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:28:
Tja, voorlopig gaat het weliswaar niet zo snel, maar gezien wat er geleverd en getraind is heeft Oekraine inderdaad nog veel achter de hand. Daarbij zie je dat rusland bij Bakhmut maandenlang bezig is geweest (met hun volledige macht) om iets vooruit te komen terwijl Oekraine datzelfde over een veel grotere linie doet (met een gedeelte nog in reserve). Pak daarbij de tegenaanvallen van een paar dagen geleden die groots werden benoemd in de russische media/bloggers, maar waarvan je na een dag niets meer hoorde. En daar nog bovenop blijkt Oekraine de bruggen/spoorlijnen te kunnen raken die gebruikt worden voor de bevoorrading (welke al niet zo soepel verliep). Tja, dan zie je wel dat het niet goed gaat voor rusland. Want nieuw gebied veroveren lukt ze gewoon niet (alleen met heel grote verliezen), maar tegelijkertijd raken ze wel steeds meer gebied kwijt.
Op een gegeven moment moet je er dan wel rekening mee gaan houden dat er misschien een exit-strategie nodig zal zijn. Waarbij putin er ook nog mee op moet gaan letten dat Wagner straks geen sterker leger heeft dan het russische leger zelf. Want dan krijg je ook heel lastige strubbelingen om de macht.
Verse troepen op afroep in tegenstelling tot rusland.
(en kunnen óók nog verder trainen/opleiden)
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hieronder het verslag wat Prigozhin vertelde. Bijzonder dat hij een boekje aan het open maken is.onkl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:15:
2: Prigozhin verkondigt dat er niets van klopt dat Oekraïne jarenlang de arme "Russische" bevolking van Donetsk gebombardeerd heeft en dat het Russische ministerie van defensie Poetin bewust misleidt heeft om deze oorlog te kunnen beginnen.
[Twitter]

Idd bijzonder, of eigenlijk: bizar. Wat me opvalt is dat ie Putin vrijspeelt, en zegt dat het leger Putin verkeerd heeft geïnformeerd om zelf meer macht naar zich toe te trekken.Ingelogd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:38:
[...]
Hieronder het verslag wat Prigozhin vertelde. Bijzonder dat hij een boekje aan het open maken is.
[Afbeelding]
Iets later zegt ie echter weer dat Putins vriendjes (de olichargen en de FSB) ook de schuldigen zijn. Zo ongeveer iedereen dus, behalve Wagner en Putin.
Wat zou hij hiermee willen bereiken (behalve het leger en ongeveer de rest van alle machthebbenden van Rusland tegen zich in het harnas jagen)? En in hoeverre wordt hij gecontroleerd door Putin?
[ Voor 6% gewijzigd door olafmol op 23-06-2023 14:34 ]
We zitten niet in de fase uitbraak, dus het gaat logischerwijs ook niet snel qua gebied winnen. Desondanks is het wel degelijk aan de gang, en heel zwaar. Als men is doorgebroken is het juist minder zwaar, terwijl effectief de gain hoger is. Maar dus minder gevechten want door linies heen.redwing schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:28:
Tja, voorlopig gaat het weliswaar niet zo snel, maar gezien wat er geleverd en getraind is heeft Oekraine inderdaad nog veel achter de hand. Daarbij zie je dat rusland bij Bakhmut maandenlang bezig is geweest (met hun volledige macht) om iets vooruit te komen terwijl Oekraine datzelfde over een veel grotere linie doet (met een gedeelte nog in reserve). Pak daarbij de tegenaanvallen van een paar dagen geleden die groots werden benoemd in de russische media/bloggers, maar waarvan je na een dag niets meer hoorde. En daar nog bovenop blijkt Oekraine de bruggen/spoorlijnen te kunnen raken die gebruikt worden voor de bevoorrading (welke al niet zo soepel verliep). Tja, dan zie je wel dat het niet goed gaat voor rusland. Want nieuw gebied veroveren lukt ze gewoon niet (alleen met heel grote verliezen), maar tegelijkertijd raken ze wel steeds meer gebied kwijt.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Hier nog een vertaling via whisper.cpp ASR met vertaling door ChatGPT:onkl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:15:
Een aantal berichten die, onder de assumptie dat er enige regie zit op de uitlatingen van de "milbloggers" de suggestie wekken dat Rusland bezig is met een mediastrategie om met de staart tussen de benen verdwijnen uit Zaporizhzhia / Cherson acceptabel te laten zijn bij de Russische bevolking.
1: Poetin dringt erop aan dat de militaire planners realisme vertonen en er rekening mee houden dat Oekraïne nog reserves achter de hand heeft.
[Twitter]
https://nederland.unoffic...tus/1671823436706902017#m
Hier een AI-vertaling.
Ik ben benieuwd naar een uitgebreider verslag/duiding van deze speech: Dit is nogal een breuk met de "Alles gaat prima, we hebben afgelopen kwartier alleen al 300 HIMARSsen gesloopt" verhaallijn.
[Twitter]
3: En intussen duikt er in een Russische Telegramgroep van "Dimitriev" (geen idee wie het is, maar hij heeft ruim 120.000 volgers dus niet geheel triviaal) een "analyse" op die benadrukt dat Cherson en Zaporizhzhia na het verdwijnen van de Kakhovka dam eigenlijk vrij nutteloos zijn voor Rusland, dus dat het geen zin heeft om er moeite voor te doen.
[Twitter]
https://nederland.unoffic...tus/1672136904949612547#m
Misschien ben ik me rijk aan het rekenen, maar ik vond het een opvallend patroon van uitspraken die je redelijkerwijs zou verwachten in voorbereiding op een "goodwill gesture".
Dit betreft wel het korte filmpje, dus niet de volledige van 30 min.They were hitting us and it went on for those long 8 years, from 14 to 22. Sometimes the number of different shootouts, roughly speaking, the exchange of ammunition, exchanging fire, increased, sometimes decreased. On February 24, there was nothing extraordinary. Now the Ministry of Defense is trying to deceive the public, trying to deceive the president and tell a story that there was insane aggression from the Ukrainian side. And they were going to attack together with the entire NATO bloc. Therefore, the special operation, the so-called February 24, was carried out for completely different reasons.
Channels of the #Wagner PMC state that the #Russian army launched a missile attack on the location of the Wagner mercenaries. pic.twitter.com/GsAnfmuCJs
— NEXTA (@nexta_tv) 23 juni 2023
Full message of Prigozhi "declaring war on the Russian Ministry of Defence:
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 23 juni 2023
"PMC Wagner Commanders’ Council made a decision: the evil brought by the military leadership of the country must be stopped.
They neglect the lives of soldiers. They forgot the word “justice”, and we… pic.twitter.com/1tCXPVn07p
⚡️Prigozhin's latest statement: "There are 25,000 of us and we are going to find out why there is lawlessness in the country. 25,000 are waiting as a tactical reserve, and strategic reserve is entire army and entire country. Everyone who wants to join. We must end this nonsense" pic.twitter.com/8YzJyfMpfP
— Ukrainska Pravda in English (@pravda_eng) 23 juni 2023
The National Guard of Russia also know as the “Rosgvardiya” has reportedly been placed into a High Alert Status with Mobilization Orders having been received from the Russian Ministry of Defense.
— OSINTdefender (@sentdefender) 23 juni 2023
Units within the Russian Ministry of Internal Affairs have also reportedly been placed on High Alert.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ukrainian "Bakhmut Demon" 😳:
"The leftovers of Wagners on the outskirts of Bakhmut opened fire on the regular roads of the Russian Federation.
Our assault brigades see everything, systematic strikes are now being carried out on the positions of the Russians.
You would hear… pic.twitter.com/ovXaJkGbvk
edit:
Rybar is reporting that the Russian Ministry of Justice has just announced that they will be adding the Leader of the Wagner PMC Group, Yevgeny Prigozhin to the Official List of Foreign Agents.
According to the Kremlin, Russian President Vladimir Putin has been Briefed on the Situation regarding the Wagner Group and will now “Take all necessary Measures.”
The Russian National Anti-Terrorism Committee has announced that it will submit a Criminal Case against Wagner Leader, Yevgeny Prigozhin for “Calling for an Armed Rebellion” against the Russian Government and Armed Forces.
[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-06-2023 22:07 ]
Maar voorlopig verdenk ik (in navolging van pro_6or) de Russen ervan dat dit voor mobilisatie ingezet gaat worden, en ook dat betekent alleen dat de sh*tshow een maatje groter wordt. Die stap nemen ze niet graag, want dan komt de oorlog opeens dichterbij voor heel veel nu-nog-tamme burgers.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Vind dit dan wel een hele rare false flag om een mobilisatie goedgekeurd te krijgenFreezeXJ schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:20:
Whoever wins, they loose... Hoe meer gesodemieter in het Kremlin (of eromheen), hoe beter, en als het allemaal een false flag is, jammer maar helaas. Misschien brengt het dan anderen op goeie ideeen?
Maar voorlopig verdenk ik (in navolging van pro_6or) de Russen ervan dat dit voor mobilisatie ingezet gaat worden, en ook dat betekent alleen dat de sh*tshow een maatje groter wordt. Die stap nemen ze niet graag, want dan komt de oorlog opeens dichterbij voor heel veel nu-nog-tamme burgers.
Er lijken me andere meer plausibele false flag operaties mogelijk dan deze
volgens mij staat er redelijk wat te gebeuren in Rusland.OMON van het hoofddirectoraat van het ministerie van Binnenlandse Zaken voor het Krasnodar-gebied sloeg alarm, - Kremlin-media
In Molkino, Krasnodar-gebied, waar de Wagner PMC-basis zich bevindt, volledige verzameling en gevechtsgereedheid @AteoBreaking
Shoigu schijnt 'm gepeerd te zijn...
|>
Yep, ik hoop ook op een goede slachtpartij tbh.NiGeLaToR schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:26:
@bloody ze mogen elkaar van mij tot de laatste man afmaken, ik vrees alleen dat ze het niet écht doen. Ben dus benieuwd wie of wat er opgeruimd moet worden.
Aka ik stel m’n mening graag bij in deze.
Ondanks dat het best blurry is, broeit er wel wat zo te lezen..
I just spoke to someone with contacts inside Wagner - he confirmed that this wasn't theatre, and that Prigozhin is making a move. "It's not clear exactly what's happening right now, but it's not nothing." https://t.co/6Pn1mzQO1z
— Jimmy Rushton (@JimmySecUK) 23 juni 2023
1/ Wagner Group fighters have been saying goodbye to their relatives over the past 24 hours and telling them to watch the TV news, which suggests that they may have had advance notice of today's dramatic events with Yevgeny Prigozhin. pic.twitter.com/BpwKTCfQPJ
— ChrisO_wiki (@ChrisO_wiki) 23 juni 2023
nope
Playstation 5
Prigozhin is een misdadiger maar hij is niet dom en militair/strategisch bekwamer dan de Russische legertop.Stylze schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:37:
Erg benieuwd wat er precies gaande is, ik vertrouw ze voor geen cent, groot deel hiervan lijkt me theater. Zouden ze idd mobilisatie willen afdwingen hiermee? Gaat ieder geval wel wat gebeuren.
Dus kan me niet voorstellen dat dit een ondoordachte actie is.
Als alles klopt wat er gezegd wordt, kunnen dit spannende uren/dagen worden
Wat is precies je bron dat Shoigu 'm gepeerd zou zijn. Waar precies? Want op t.me/Ateobreaking lees ik dat niet.simon schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:29:
https://t.me/Ateobreaking plaatst updates, hoe betrouwbaar ze zijn is mij niet duidelijk, kreeg het door van een Russische vriend, maar de berichten zijn vrij serieus;
[...]
volgens mij staat er redelijk wat te gebeuren in Rusland.
Shoigu schijnt 'm gepeerd te zijn...
ik kreeg het door van russische vriend; en op twitter lees ik dat hij naar krasnodar gevlucht zou zijn;Jerie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:43:
[...]
Wat is precies je bron dat Shoigu 'm gepeerd zou zijn. Waar precies? Want op t.me/Ateobreaking lees ik dat niet.
https://twitter.com/Lyla_lilas/status/1672321753761173505
wat de waarheid is lijkt me nu nog niet helder, morgen zal er wel wat helderheid komen
|>
Ja, maar hebben we niet al vaker gehoord over onweer tussen de partijen?olafmol schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:51:
Een kat in het nauw…..
Verder weet ik niet zo goed wat de gevolgen zouden zijn. Putin heeft hun nodig, maar hij is volgens berichten ook iemand die ingrijpt als hij macht dreigt te verliezen. Dus ja, het kan, maar zoals bij het offensief van UA, houd ik verwachtingen laag en denk ik dat de oorlog nog jaren gaat duren.
Speciale eenheid van het Kremlin met de codenaam ATS-2 is nu ook in opperste militaire gereedheid gebracht
[ Voor 90% gewijzigd door carpebios op 23-06-2023 22:55 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Prigozhin houdt heel bewust poetin buiten z'n aantijgingen, hij heeft aangegeven shoigu en gerasimov te willen berechten. Dit is geen staatsgreep maar intern rumoer, je moet niet vergeten dat de russische overheid niet lijkt op het onze - wij hebben geen warlords.HollowGamer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:53:
[...]
Ja, maar hebben we niet al vaker gehoord over onweer tussen de partijen?
Verder weet ik niet zo goed wat de gevolgen zouden zijn. Putin heeft hun nodig, maar hij is volgens berichten ook iemand die ingrijpt als hij macht dreigt te verliezen. Dus ja, het kan, maar zoals bij het offensief van UA, houd ik verwachtingen laag en denk ik dat de oorlog nog jaren gaat duren.
https://twitter.com/chris...&t=tqLQZx4fZDg9h0BecmWzMw
Berechten? Hoe gaat hij dat doen? Poetin gaat Shoigu en Gerasimov niet opofferen. Dus een keuze zal gemaakt moeten worden.nst6ldr schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:56:
[...]
Prigozhin houdt heel bewust poetin buiten z'n aantijgingen, hij heeft aangegeven shoigu en gerasimov te willen berechten. Dit is geen staatsgreep maar intern rumoer, je moet niet vergeten dat de russische overheid niet lijkt op het onze - wij hebben geen warlords.
Als dit een mars naar Moscou wordt, is dit wel degelijk een staatsgreep wat mij betreft
Alles zal afhangen van de steun die Wagner gaat krijgen
https://twitter.com/isa_y...&t=uR2hshWu-hFcwCWhrVI6bw
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Maar die gast is toch ook niet te vertrouwen? Snap niet zo goed de laat dit gebeuren stemming, deze gasten zijn geen good guys. Wat zou dan het voordeel zijn? Hij zou bij wijze van meer macht naar zich toe kunnen trekken.nst6ldr schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:56:
[...]
Prigozhin houdt heel bewust poetin buiten z'n aantijgingen, hij heeft aangegeven shoigu en gerasimov te willen berechten. Dit is geen staatsgreep maar intern rumoer, je moet niet vergeten dat de russische overheid niet lijkt op het onze - wij hebben geen warlords.
Staatsgreep lijkt me ook overdreven, veel berichten op Twitter/Reddit hebben niet altijd een goede bron.
Het voordeel? Dat men zich minder op Oekraïne kan richten?HollowGamer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:00:
[...]
Maar die gast is toch ook niet te vertrouwen? Snap niet zo goed de laat dit gebeuren stemming, deze gasten zijn geen good guys. Wat zou dan het voordeel zijn? Hij zou bij wijze van meer macht naar zich toe kunnen trekken.
Staatsgreep lijkt me ook overdreven, veel berichten op Twitter/Reddit hebben niet altijd een goede bron.
Het voordeel voor Oekraïne is dat ze minder munitie hoeven te verschieten. Ook is wagner competenter dan de leiding van het russische leger dus alle huurlingen die komen te vallen (ze zijn erg loyaal dus dat lijkt de meest voor de hand liggende uitkomst) zijn effectief een afname van de russische effectiviteit in Oekraïne.HollowGamer schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:00:
[...]
Maar die gast is toch ook niet te vertrouwen? Snap niet zo goed de laat dit gebeuren stemming, deze gasten zijn geen good guys. Wat zou dan het voordeel zijn? Hij zou bij wijze van meer macht naar zich toe kunnen trekken.
https://twitter.com/chris...&t=tqLQZx4fZDg9h0BecmWzMw
[ Voor 16% gewijzigd door Sebje op 23-06-2023 23:07 ]
Heb je een link? Het is met ML tegenwoordig eenvoudig te transcriben en vertalen.carpebios schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:05:
Kremlin heeft zojuist een video oproep van Poetin geplaatst. Dag van de jeugd. Wat hij zegt geen idee.
https://twitter.com/Isa_Y...72349667210809344/video/1Jerie schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:07:
[...]
Heb je een link? Het is met ML tegenwoordig eenvoudig te transcriben en vertalen.
*knip* laat het sneren achterwegeoldgrumpy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 22:59:
[...]
Berechten? Hoe gaat hij dat doen? Poetin gaat Shoigu en Gerasimov niet opofferen.
Laat je verwachtingen niet leiden door je eigen referentiekader, je eigen fantasie is een beperking: je weet niet de huidige situatie, wat er gepland is, en wat de mentale staat van de beslissers in dit conflict is. Persoonlijk heb ik ze niet vaak kunnen betrappen op rationele overwegingen in ieder geval, dus ik beoordeel het niet als een Netflix serie die geschreven is om de kijker naar een bepaalde conclusie te leiden.
[ Voor 6% gewijzigd door polthemol op 27-06-2023 08:41 ]
In dat licht zie ik dit conflict ook, zolang Poetin zelf niet verbaal wordt aangevallen door Prigozhin, is het alleen onderlinge machtsstrijd, niet voor de top. Zodra groepen Poetin direct wel verbaal zullen gaan aanvallen of afvallen, zul je zien dat het imho echt mis gaat.
Uiteindelijk maakt het voor Oekraïne niet heel veel uit, zolang Poetin nog aan de top staat wijzigen de oorlogsplannen ook niet. Er komt alleen wellicht een machtsverschuiving in groepen onderling.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Wagner PMC heeft in de gaten dat de Russen op hun laatste benen lopen nu de Krim systematisch wordt afgesloten, brug na brug. Kwestie van tijd voordat de figuurlijke Dam breekt en de UA het zuiden binnen denderd. Daarbij zijn de generaals nu stevig in het zadel, en is zelfs de FSB hun plannen aan het uitrollen om hun homie Putin in het zadel te houden….
Ik zie Wagner nog wel tekeer gaan tot in Moskou, nu het militaire apparaat verzwakt is in Rusland zelf…. Of dit gaat slagen lijkt me zeer zeer onwaarschijnlijk.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Uiteindelijk was dat een beetje een dode mus en afleiding op z'n best. Misschien is dit ook zo en is Prigozhin niet meer dan de hofnar van Putin die dus met heel veel wegkomt.
Uiteraard heb ik de vurige hoop dat Rusland in elkaar stort en ze in het Kremlin elkaar afmaken. Maar ik ben bang dat het met een sisser gaat aflopen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Verwijderd
Als je er eens over nadenkt is het wel een bijzondere boel daar in het Kremlin.defiant schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:10:
Het probleem is als je een land inricht gebaseerd op groepen met macht en PMC's met zelfs militaire macht, dan is altijd het gevaar dat 1 groep te machtig kan worden en een bedreiging kan vormen voor de top. Het spel van Poetin in deze is dan ook altijd om verdeel en heers toe te passen, laat groepen het onderling uitvechten, maar zorg er niet voor dat hierin 1 groep het overwicht krijgt. Soms is het dan ook noodzakelijk om het conflict zelf aan te wakkeren.
In dat licht zie ik dit conflict ook, zolang Poetin zelf niet verbaal wordt aangevallen door Prigozhin, is het alleen onderlinge machtsstrijd, niet voor de top. Zodra groepen Poetin direct wel verbaal zullen gaan aanvallen of afvallen, zul je zien dat het imho echt mis gaat.
Uiteindelijk maakt het voor Oekraïne niet heel veel uit, zolang Poetin nog aan de top staat wijzigen de oorlogsplannen ook niet. Er komt alleen wellicht een machtsverschuiving in groepen onderling.
Hoe zou dat er aan toe gaan? Poetin, onderuitgezakt in een stoel aan een lange tafel, die zegt: 'Vecht het onderling maar uit dan, zolang mijn speciale militaire operatie er maar niet onder lijdt.'
Komt de fanfare met tanks en gepantserde wagens Moskou binnen gereden en wordt er iemand eerlijk 'berecht' met een voorhamer en daarna zijn handen en hoofd afgesneden.
En alles is weer koek en ei wodka en aardappelen.
Klinkt als een gezond functionerende regering.
Haha tja was wel grappig geweest.Sebje schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:22:
Gerucht: 50km lange Wagner colonne onderweg..
https://twitter.com/noelr...&t=tqLQZx4fZDg9h0BecmWzMw
Playstation 5
:strip_exif()/f/image/PiRqTPdpBjeijKYNAmy0JTZo.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeer speculatief, maar dit ondersteunt wel het idee van 'infighting' van de boyars. Oekraïne moet nu vooral niets doen: dat is de meest veilige optie als dit een act is, maar ook als de vijand allerlei fouten maakt moet je die niet storen - juist nu is ze even niet de gemene deler.
Het zijn ook georganiseerde criminele bendes die afhankelijk van Poetin zijn grillen winstgebieden toegewezen krijgen. Oekraïne was nodig om de plundering door te kunnen laten gaan. Dat mislukte en nu is het vechten om wat er nog over is van wat er was.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:23:
[...]
Als je er eens over nadenkt is het wel een bijzondere boel daar in het Kremlin.
Hoe zou dat er aan toe gaan? Poetin, onderuitgezakt in een stoel aan een lange tafel, die zegt: 'Vecht het onderling maar uit dan, zolang mijn speciale militaire operatie er maar niet onder lijdt.'
Komt de fanfare met tanks en gepantserde wagens Moskou binnen gereden en wordt er iemand eerlijk 'berecht' met een voorhamer en daarna zijn handen en hoofd afgesneden.
Russian TV channels were hacked, and Prigozhin's audio recordings were played. pic.twitter.com/BmgKE7QeSi
— Yasmina (@yasminalombaert) 23 juni 2023
Zelfs als dit een nieuws item zou zijn: de veiligheidsdiensten zouden het afspelen van deze audio nooit goedkeuren.
[ Voor 35% gewijzigd door nst6ldr op 23-06-2023 23:34 ]
Post from Wagner Telegram Channel Moments Ago - 1 Word: “Begin”

En wat precies dan?Ingelogd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:37:
Het gaat beginnen volgens een bericht van Wagner.
[...]
[Afbeelding]
Playstation 5
Volgens Reddit zijn er nu ook binnen RU roadblocks en militaire voertuigen actief. Maar kan mij zomaar voorstellen dat die al eens eerder daar hebben gereden of zich gewoon verplaatsen.nst6ldr schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:32:
Het wordt al gekker.
[Twitter]
Zelfs als dit een nieuws item zou zijn: de veiligheidsdiensten zouden het afspelen van deze audio nooit goedkeuren.
Het probleem is dat je het niet kan verifiëren en veel Twitter kanalen drijven op views/hits.
Ik ga dus gewoon naar bed, en verwacht er niet veel van.
❗️First Deputy Head of the Main Intelligence Directorate of the General Staff (GRU), Lieutenant General Vladimir Stepanovich Alekseev, also appeals to the fighters of the PMC Wagner to prevent bloodshed.
Niet verwacht dat de dag zo zou eindigen.General Suroviking "Armageddon" published a video calling Wagner to "obey the Supreme Commander".
"I have just returned by the order of the Ministry of Defence from the zero line, where our forces, our commanders, our soldiers, volunteers carry out the objective, fighting the… pic.twitter.com/kYLAqzpjA8
En wat gaat er een hoop onzin over de kanalen heen zeg. De meest wilde verhalen, de 50km lange Wagner colonne die al werd aangehaald is een mooi voorbeeld. Alleen maar goed, hoe meer afleiding, hoe beter.
Ik durf niet te hopen op scenario's zoals Wagner vs MoD gevechten, maar alle ruzie is momenteel mooi meegenomen.
De verdeeldheid is een logisch gevolg van escalatie binnen het Kremlin. De gematigde elementen zijn er aan het begin van het conflict uitgewerkt. Na een paar forse teleurstellingen krijgen de haviken het met elkaar aan de stok.CornermanNL schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:26:
[...]
Het zijn ook georganiseerde criminele bendes die afhankelijk van Poetin zijn grillen winstgebieden toegewezen krijgen. Oekraïne was nodig om de plundering door te kunnen laten gaan. Dat mislukte en nu is het vechten om wat er nog over is van wat er was.
Ik ben benieuwd naar reacties van de satellietstaten van de Russische federatie. Wat gaat er in Wit Rusland gebeuren? Hoe reageren elementen in Georgie en Moldavië. Als er gouverneurs zijn met aspiraties naar meer autonomie, lijkt het moment aangebroken om in actie te komen.
Voor Rusland zelf en een duurzame vrede in Europa lijkt het het uiteenvallen van de Russische federatie op het moment de beste uitkomst.
Je kan het beste vergelijken met hoe de maffia is georganiseerd, want die gebruiken dezelfde methodes om macht te verdelen. Want een maffia organisatie is ook gebaseerd op macht en geweld, maar je ziet ook daar dat de maffia bazen aan de top hun onderdanen uit elkaar spelen met verdeel en heers. De maffia baas is daarom altijd in hoge mate onaantastbaar, aangezien hij de sleutel in handen over controle van de organisatie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:23:
[...]
Als je er eens over nadenkt is het wel een bijzondere boel daar in het Kremlin.
Rusland is hierdoor absoluut niet te vergelijken met westerse landen, waarin macht (weliswaar imperfect) verdeelt is in vertegenwoordigende democratie, met uitvoerende, wetgevende en rechtelijke macht. Ook al heeft Rusland wel de lege hulzen van die instituties, zoals verkiezingen en en een rechtelijke macht. Alleen zijn die bedoelt om legitimiteit te geven aan wat feitelijk een maffia regime is.
Zie ook de kangaroo courts die Rusland gebruikt tegen de eigen oppositie of westerlingen die opgepakt en berecht worden in Rusland.
En daarin zit ook het probleem voor het westen. Rusland is erg goed in propaganda en optiek, het lijkt voor het westen er vaak op dat we te maken hebben met land dat weliswaar autocratisch is, maar toch in grote mate normaal lijkt te functioneren met instituties, etc. De gebeurtenissen sinds de oorlog hebben vanzelfsprekend laten zien dat niets minder waar is uiteraard, maar dat was altijd al zo.
Het blijft moeilijk te bevatten dat we eigenlijk te maken hebben met land georganiseerd als een maffia organisatie, met kernwapens.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Playstation 5
Zelfde.. een scheet in een fles voorlopig.Stylze schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:43:
Blijf toch het gevoel houden dat het allemaal weer mee blijkt te vallen morgen, meeste nieuws is allemaal vaag met onduidelijke bronnen.
Ik weet het niet, er is wel erg veel activiteit vanuit de militaire kant in rusland;
Military helicopters deployed and military vehicles in downtown Rostov-on-Don, Russia. Same situation in border settlements in the region. Shoigu is trying to block off Wagner PMC from entering Russia from Ukraine. pic.twitter.com/jk1Mx2vf8C
— Igor Sushko (@igorsushko) 23 juni 2023
dat zal niet puur voor een scheet in een fles zijn
|>
Hij had al manschappen met wagner maar niet de resources (munitie kwam van het leger), ik denk dat hij dat probeert te veroveren, dan wel aantrekken met sentiment sturing binnen het russische leger.
[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 23-06-2023 23:59 ]
Dat is ook het gevoel wat ik heb. Alleen Erdogan was niet tegelijkertijd tegen een ander leger aan het vechten ten tijde van de coup. Laten we hopen dat wat er ook gebeurt, UA er gebruik van weet te maken.Prosac schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:40:
Ik heb er zo'n sterk Erdogan-coup gevoel bij. Een sof uiteindelijk.
Military and police checkpoints reportedly being established in Moscow city centre tonight pic.twitter.com/Ai3g6Xc4un
— ELINT News (@ELINTNews) 23 juni 2023
MORE TANKS ROLLING INTO MOSCOW
— Jason Jay Smart (@officejjsmart) 23 juni 2023
Armed personnel carriers and tanks have been seen rolling into downtown Moscow to secure government buildings.
Special Force and FSB are guarding many structures.
All off duty FSB, in Moscow, have been called to their offices. pic.twitter.com/UmM1nd6kAF
Over een paar dagen is de “aanval” op Rusland glorieus afgeslagen. Maar nu moet Putin wel de staat van beleg afkondigen en verder mobiliseren. Arme hij kon echt niet anders. Moedertje Rusland.
Meer vlees naar het front want het staal begint op te raken.
een treffende spreuk
Hier een topic over een interview met Prigozhin (https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button)
Vertaling:
Im not good in english but will try to translate first 4 min of his interwiew:
"How did the so-called “Special Military Operation” start?
In 2014, there was a military coup, a rebellion in Ukraine, the Russians began to be oppressed, the Russians went to the Donbass, we defended the Donbass.
After we defended the Donbass, we were supposed to leave back in 2014 and take up positions on the border of the LPR and the DPR. This has not been done. The end was put, because the army was not sure that it could handle it. And there was no arbitrary decision. Therefore, the fate of Donbass remained suspended. After 2014, from 2014 to 2022, the entire Donbas was sawn up. Donbass was plundered by various people. Some of these people were from the presidential administration, some from the FSB, and some were involved oligarchs. These are people who stole money from the residents of Donbass, who were in the unrecognized republics of the LPR and DPR. In this LPR and DPR, there were people's militia corps, which, in the event of an attack by Ukrainians, should have given a worthy rebuff. However, these corps did not exist in fact, there was a minimum number of fighters and a certain number of generals simply stole this money. With a salary of 40,000 rubles, 20,000 remained at the box office, 20,000 was given to the one who signed, if the soldier existed and was sitting at home. There was no military training, and non-existent soldiers simply received this money. The generals received this money and sawed budgets. Donbass was a great place to cut money, both for the staff of the presidential administration and for the FSB.
Now about why the war began. The Ukrainians had an army that was on the edge of the Donbass. This army consisted of various voluntary, shall we say, nationalist formations. It also consisted of the active army of the Armed Forces of Ukraine. This grouping exchanged shots with us. We hit them, they hit us, this happened all these long 8 years. Sometimes the number of different skirmishes increased, sometimes it decreased. As of February 24, nothing out of the ordinary is expected. Now the Ministry of Defense is already trying to deceive the public, trying to deceive the president and tell the story that there was insane aggression on the part of Ukraine and they were going to attack us with all of NATO. Therefore, the so-called “special operation” was launched for completely different reasons."
Dat is best wel gewaagd van hem, in mijn ogen.
Full message of Prigozhi "declaring war on the Russian Ministry of Defence:
"PMC Wagner Commanders’ Council made a decision: the evil brought by the military leadership of the country must be stopped.
They neglect the lives of soldiers. They forgot the word “justice”, and we… pic.twitter.com/1tCXPVn07p
Again, heel erg gewaagd om dit te zeggen.
Dan is deze er nog:
One of Wagner's channels - "All military who do not support the coup will be considered collaborators who sided with Ukrainians ... It will be interesting". pic.twitter.com/894rc1U1Wf
En als dit waar is, dan geloven de troepen zelf in ieder geval wel dat er echt iets staat te gebeuren:
1/ Wagner Group fighters have been saying goodbye to their relatives over the past 24 hours and telling them to watch the TV news, which suggests that they may have had advance notice of today's dramatic events with Yevgeny Prigozhin. pic.twitter.com/BpwKTCfQPJ
— ChrisO_wiki (@ChrisO_wiki) 23 juni 2023
Das een mooie, zeker mogelijk.pro_6or schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:57:
[...]
Over een paar dagen is de “aanval” op Rusland glorieus afgeslagen. Maar nu moet Putin wel de staat van beleg afkondigen en verder mobiliseren. Arme hij kon echt niet anders. Moedertje Rusland.
Meer vlees naar het front want het staal begint op te raken.
https://www.youtube.com/live/RvbyY2zSsDI?feature=share
[Twitter: https://twitter.com/worldonalert/status/1672334975511691270?s=20]
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic: