Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 09:33
Het luchtruim langs de Oekraïense grens is al sinds het begin van de invasie gesloten. Dus hij is niet omgevlogen om Wagner te ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus Wagner heeft Rostov bezet, een miljoenenstad….

Tja, dat zal de krant de komende weken aardig vullen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:58:
Nou dit dus, een toneelstukje om daarna de staat van beleg af te kondigen en nog verdere mobilisatie af te kondigen.
Dat punt zijn we echt voorbij. Bellingcat heeft doorgaans goed door wat er in Rusland speelt en zij zeggen het ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:39
user109731 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Dat punt zijn we echt voorbij. Bellingcat heeft doorgaans goed door wat er in Rusland speelt en zij zeggen het ook:
[Twitter]
Precies. Wat ik eerder ook al schreef. Niemand binnen Rusland heeft hier voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[Twitter]
Precies dat dus... Mobilisatie en inzet van gemobiliseerden buiten de eigen grenzen.

Dat zou erachter kunnen zitten.
Maar idd, het lijkt wat verder te gaan dan een showtje.

Maar eerlijk gezegd is ook maar de vraag wat oekraïne of wij eraan hebben zolang regios zich niet hierin gaan mengen.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2023 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:38
Delerium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:

En naar eigen zeggen ook Voronezj, maar daar komt minder informatie vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 11:43
Maar glipt hiermee de controle definitief uit Poetin z'n vingers?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 12:31

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Precies dat dus... Mobilisatie en inzet van gemobiliseerden buiten de eigen grenzen.

Dat zou erachter kunnen zitten.
Maar idd, het lijkt wat verder te gaan dan een showtje.
Mij echt niet. De beelden zijn allemaal zo vreselijk in scène gezet. Elke urgentie ontbreekt ook. Zo ziet een échte coup er niet uit.

Je wil juist wél een grote false flag als je echt van plan bent om de staat van beleg af te kondigen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Dit is hoe burgeroorlogen starten. Een deel van t leger schaart zich achter Wagner en een ander deel achter Putin. Geen van beide kan buiten en er is geen uitweg behalve dat 1 van beide dood gaat
En het merendeel van het leger doet alsof alle radio’s en telefoons het opeens niet meer deden en wacht af wie wint voor ze een kant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Dit is hoe burgeroorlogen starten. Een deel van t leger schaart zich achter Wagner en een ander deel achter Putin. Geen van beide kan buiten en er is geen uitweg behalve dat 1 van beide dood gaat
Heb altijd al gedacht dat, om Putin af te zetten, het van binnenuit zou moeten komen. Dat het nu Wagner is die de lont in het kruidvat steekt, had ik nooit kunnen vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Delerium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:01:

Of een hooggeplaatste Wagner-militair verdient een zakcentje en schiet Prigozjin door z'n kop en het is vanavond afgelopen..

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:33

Player1S

Probably out in the dark

xzaz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:05:
Maar glipt hiermee de controle definitief uit Poetin z'n vingers?
Denk dat dat ligt aan of het gros van het leger zijn kant kiest of dat van Wagner.

Als Wagner beloofd zich terug te trekken uit de oorlog in Oekraine kan het, IMHO, heel snel gaan. Ik wist het wel..... nieuwe dictator ipv richting front.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Tja heeft iemand ze daadwerkelijk gezien? Het zit er natuurlijk dik in maar het is geen onomstotelijk bewijs dat een vliegtuig ergens heen vliegt. Exit strategie van Luka met als excuus dat hij onder druk van Putin zo heeft gehandeld?

Er wordt ook gezegd dat bepaalde soldaten in Belarus roepen dat Minsk next is. Het past wel mooi in elkaar en ik hoop dat het klopt. Laat de implosie maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

[...]

[Twitter]
4D chess, natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vooralsnog lijkt NOS er nog niks super serieus in te zien want die hebben nog geen extra nieuws uitzendingen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik begin ook te vermoeden dat we gaan zien dat de strijd zich gaat verplaatsen van Oekraïne naar Rusland/Moskou..

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Mij echt niet. De beelden zijn allemaal zo vreselijk in scène gezet. Elke urgentie ontbreekt ook. Zo ziet een échte coup er niet uit.

Je wil juist wél een grote false flag als je echt van plan bent om de staat van beleg af te kondigen.
Hoe ziet een coup er dan uit? Meestal zie je wat tanks op een kruispunt bemand door militairen die ook geen idee hebben wat er aan de hand is. De gemiddelde coup ziet er niet zo spannend uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:10:
Vooralsnog lijkt NOS er nog niks super serieus in te zien want die hebben nog geen extra nieuws uitzendingen
Waarom zouden interne strubbelingen in een "vijandelijk" land een extra nieuwsuitzending waardig zijn?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Misschien is het gewoon een plannetje om zonder al te veel gezichtsverlies wat troepen terug te trekken uit de gefaalde operatie in Oekraïne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 22:45
Vergeet ook niet dat die Wagner baas een aardig zakcentje heeft en vast wat mensen wilt omkopen…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:06
En wat wil je dat ze melden dan? Elke minuut weer herhalen dat er nlgeen nieuws is en hetzelfde riedeltje herhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 14:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Rostov, lijkt inderdaad net alsof ze een oefening aan het doen zijn. Met die bevolking er omheen.

Lijken erg op die beelden van een paar maanden geleden van een Europees land die aan het oefenen was in een stad en de bevolking er gewoon tussendoor liep.

Hoop dat het allemaal echt is, maar het blijft wel echt een fake vibe hebben.
Al zie ik ook niet in wat voor positiefs iets dit voor Putin of Prigozhin.

We hebben iig wat te doen deze zaterdag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:00

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dat is Nederlandse MSM. Die moeten alles eerst gevefifieerd hebben van onafhankelijke betrouwbare bronnen. Die kunnen niet uitgaan van Russische staatstelevisie en Twitter. Frustrerend, ja, maar ook ergens goed.

Wat gebeurd, gebeurd. Wij hier willen constante newsfeeds om onze eigen gedachtewereld te kunnen updaten. Maar vanuit standpunt van de Nederlandse MSM is zekerheid en betrouwbaarheid belangrijker. Om 12 uur is journaal volgens mij? Dan zen we wel wat de MSM weet op televisie maar verwacht niets wat wij nog niet wisten. Hooguit een satelliet verbinding naar mensen ' op locatie'.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:27
Zewatanejo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
Ik begin ook te vermoeden dat we gaan zien dat de strijd zich gaat verplaatsen van Oekraïne naar Rusland/Moskou..
Joh nee echt, Rostov wordt belegerd door Wagner dus jij begint te vermoeden dat de strijd zich verplaatst naar Rusland?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 13:21

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als dit echt is, kan het 2 kanten op gaan:

1. Einde van Wagner, kunnen ze ook niet meer aan het front worden ingezet. Lees op nos dat Wagner mensen gisteren blijkbaar naar hun familie hebben gebeld om afscheid te nemen en te zeggen dat ze de tv in de gaten moeten houden.

2. De regering valt en dan is het maar de vraag wie er aan de macht komt en hoe dat uit gaat pakken.

Als het in scene is gezet, dan krijgen we mobilisatie om Rusland te redden. Vervolgens gaan alle mobics naar Oekraine toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 21:19
Zewatanejo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
Zou het droomscenarii zijn. Putin staat in ieder geval voor Schut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
Ik snap wel dat de eerste reactie is dat mensen het onderschatten, de laatste keer dat we zoiets meemaakte was de coup in Turkije tegen Erdogan. Dat was snel klaar en leek achteraf sterk op een plan van Erdogan om het land te zuiveren. Wat ik nu zie is de schaal veel groter en Wagner heeft een serieus sterk leger. We gaan zien hoe dit zich ontwikkelt, maar ik denk dat we naar een historisch moment kijken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

-tom-562 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Waarom zouden interne strubbelingen in een "vijandelijk" land een extra nieuwsuitzending waardig zijn?
Een coup in Rusland wat ook nog eens grote gevolgen voor de oorlog in Oekraine kan hebben is anders best groot nieuws.
Caelorum schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
[...]

En wat wil je dat ze melden dan? Elke minuut weer herhalen dat er nlgeen nieuws is en hetzelfde riedeltje herhalen?
Dat doen ze bij elk grote gebeurtenis. 8)7
Een CNN doet niks anders.

Overigens had ik het over extra nieuws uitzending en niet over continue verslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Rubberen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:53:
De speech van Putin kan eigenlijk niet beter zijn. Het is duidelijk dat Putin, Prigozhin onder de grond wilt. Verder kunnen we wellicht wel uitsluiten dat dit een plannetje is van Putin. Ik zie geen winsten voor hem in de huidige situatie.

Prigozhin zou moeten weten wat er gebeurt wanneer hij nu stopt, er is maar 1 richting voor hem en dat is voorruit. Alles hangt af wat de troepen die de beveiliging voorzien van Moskou op het moment van confrontatie gaan doen. Benieuwd of zij gemotiveerd genoeg zijn om Wagner aan te pakken.

De speech van Putin vind ik een tactische vergissing. Een rat in het nauw.. Maar vanuit onze positie kan het zoals ik reeds meedeelde bijna niet beter zijn.
Hebben we dit niet al eens eerder gezien? Er staat mij iets bij dat dit ook in Irak destijds was (waarbij helaas weer minder leuke mensen aan het roer zijn gekomen). Als je geen controle meer hebt over (groot deel van) het leger, richt je een speech tot soldaten en het volk, hopend dat zij voor je zullen blijven vechten.

Het lijkt een beetje op een wandhoopsmove, zo van 'jullie blijven toch wel mij steunen?'. Erg gek, want inderdaad doet Putin meestal alsof er niets aan de hand is en alles volgens plan verloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:26
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Ja, Wagner had een grote reclamecampagne lopen.

Wagner zit oa ook in afrika en hebben daar veel resources. Prigozhin moet dit voorbereid heben en ik schat hem niet zo dom in dat hij geen tegenstand verwachtte, en dus de nodige voorraden heeft. Als doorgewinterde militair, lijkt me dat toch wel het verwachtingspatroon.

Maar we gaan het zien.
Als je de kaartjes nu bekijkt controleert Wagner bijna alle aanvoer routes naar het front, de vraag is of er nog bevoorrading van de RU-troepen is. :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Een coup in Rusland wat ook nog eens grote gevolgen voor de oorlog in Oekraine kan hebben is anders best groot nieuws.

[...]

Overigens had ik het over extra nieuws uitzending en niet over continue verslag.
Met 25.000 militairen ga je geeb coupe kunnen plegen. Ze hebben een klein dorp in handen. Meer is het niet.

Zie het dus niet als wereldnieuws. Wel gunstig voor Oekraïne. Zeker als Wagner wegvalt is dat zeer gunstig voor het tegen offensief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 13:43

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Zou het droomscenarii zijn. Putin staat in ieder geval voor Schut.
Korte termijn zeker, maar voor de lange termijn is het maar zeer de vraag wat er voor Putin in de plaats komt. Prigozhin staat nu niet bepaald bekend als een gematigd persoon.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Overigens een 11 uur geleden geplaatste video die wat bijna profetisch lijkt nu:

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:27
zwiep schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
Misschien is het gewoon een plannetje om zonder al te veel gezichtsverlies wat troepen terug te trekken uit de gefaalde operatie in Oekraïne
Het zou wel een bizar einde aan het conflict zijn. De russen trekken zich terug uit oekraine om de wagner groep uit te schakelen.... putin kan zo wel de eer hoog houden dat hij het belangrijker vond om zijn eigen land/bevolking te beschermen tegen de terroristen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:31
MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Met 25.000 militairen ga je geeb coupe kunnen plegen. Ze hebben een klein dorp in handen. Meer is het niet.

Zie het dus niet als wereldnieuws. Wel gunstig voor Oekraïne. Zeker als Wagner wegvalt is dat zeer gunstig voor het tegen offensief.
Een dorp? Een dorp met 1,1 miljoen inwoners. Amsterdam is een gehucht dus?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 13:43

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

[...]

25.000 militairen is anders een flinke sneeuwbal, als die aan het rollen komt kan het wel eens veranderen in een lawine.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

The_Admin schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Joh nee echt, Rostov wordt belegerd door Wagner dus jij begint te vermoeden dat de strijd zich verplaatst naar Rusland?
Twee dingen:
1. Ik heb nog geen gevechten gezien in Rusland tussen Wagner en reguliere Russische troepen. Mijn vermoeden is dat dat alleen rondom Moskou zo zal zijn.
2. Ik bedoelde dat er uiteindelijk troepen uit Oekraïne teruggehaald gaan worden naar Rusland. Ze kunnen nu veel moeilijker bevoorraad worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 24-06-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28

Maxow

Hidden Sound System

AndereKoekoek schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:

1. Einde van Wagner, kunnen ze ook niet meer aan het front worden ingezet. Lees op nos dat Wagner mensen gisteren blijkbaar naar hun familie hebben gebeld om afscheid te nemen en te zeggen dat ze de tv in de gaten moeten houden.

2. De regering valt en dan is het maar de vraag wie er aan de macht komt en hoe dat uit gaat pakken.

Als het in scene is gezet, dan krijgen we mobilisatie om Rusland te redden. Vervolgens gaan alle mobics naar Oekraine toe.
Of dit is (in het geval van in scène gezet) de exitstrategie om uit Oekraïne terug te trekken. De manschappen zijn in eigen land benodigd en zo lijdt Putin het minst gezichtsverlies, want hij heeft het land gered van Wagner/verdeeldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
The_Admin schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Wagner kan nu niet meer terug, het wordt zijn/hun dood als hij nu opgeeft. Putin gaat echt niet met hem praten, zeker niet na deze speech.

Dus de kans dat hij doorrijdt naar Moskou is best aanwezig. Verder vraag ik mij af hoeveel steun er overblijft voor Putin, mensen zijn tot nu toe dom gehouden in RU door hem, maar nu krijgen ze toch mee dat de operatie niet lekker gaat en er zelfs intern flink wat aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Hoe ziet een coup er dan uit? Meestal zie je wat tanks op een kruispunt bemand door militairen die ook geen idee hebben wat er aan de hand is. De gemiddelde coup ziet er niet zo spannend uit.
De laatste in mijn optiek echte was in Turkije.

Waarom zijn er dan bij “neergeschoten” helicopters, brandende legervoertuigen, nul bewijs. Allen wat zwarte rook in de verte.

Bij elke gedownde heli in Ukraine zie je bewegende beelden en/of wrakstukken. Hier niks van dat alles. Alles wat tot nu toe te zien is geweest klopt bij een derderangstoneelstukje.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios

[ Voor 33% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 10:19 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-10 17:35
-tom-562 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Of het een nieuwsuitzending waard is weet ik niet maar het lijken wel belangrijke ontwikkelingen. Van de BBC: Intelligence update from the UK's Ministry of Defence: "the most significant challenge to the Russian state in recent times".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Gezien de kwaliteit van het Russische leger kan je met 25k manschappen erg veel doen.

Hoe dan ook, de Oekraïne kan tenminste vaart maken. Indien Wagner/Rusland in die hoek lastig zijn is de bevoorrading in bezet gebied niet te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Flimovic schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:17:
[...]

25.000 militairen is anders een flinke sneeuwbal, als die aan het rollen komt kan het wel eens veranderen in een lawine.
Er hoeven maar paar bataljons bij hen aan te sluiten en een paar vanaf de zijlijn toekijken. Dan is het beeld al weer helemaal anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gedachte: Prigozhin kan alleen zichzelf internationaal een beetje redden als hij Poetin afzet en de oorlog in Oekraïne stopt.

Hij ziet ook wel dat in dat Oekraïne niet veroverd kan worden en de prijs voor Rusland decennia lang gigantisch gaat zijn. En bij een nederlaag staat hij als een van de eersten voor de rechter (als hij niet al dood is). Ik zie dit wel als een exit strategie voor Prigozhin en de Wagnerites. Ze kunnen stellen te zijn voorgelogen door Poetin en de zijnen en toen ze daar achter kwamen zijn ze in opstand gekomen.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Zijn er überhaupt Russische soldaten in zuid Rusland of is dat allemaal wagner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:40
[...]

De grote wildcard is wat de Russische troepen gaan doen. Het is niet voor niks dat Poetin 1917 aanhaalt, die revolutie verliep ook vrij rommelig omdat grote delen van de troepen zich achter de revolutie schaarden, ook al bleef het leiderschap goeddeels trouw aan de gevestigde orde. Je ziet nu ook al maanden dat Prigozhin inspeelt op onvrede over de legerleiding, dat bij de troepen aan het front best goed valt. Die 25k zijn de Wagners, maar hoeveel steun ze daarbovenop krijgen en hoeveel Russische soldaten zich afzijdig houden, dat weten we gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:27
[...]

Het is de 10e stad van Rusland qua formaat, en ook qua strategische ligging en industrie van belang. Stel je voor dat een staatsgreep in Nederland Nijmegen en Gelderland zou innemen. Niet dat iemand in Den Haag daar wakker van zou liggen, maar toch :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
De kernwapens gaan we er hier niet bijhalen.

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-06-2023 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk niet dat dit ' voor de buhne' is. Maar mochten mensen twijfelen; dit soort strikes zijn niet gratis en doe je niet zomaar. Het is wachten op de eerste beelden van gevechten tussen de Russische MoD en Wagner.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:46
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Dat is wel een hele westerse blik op de wereld. Volgens mij laat het huidige Sudan goed zien wat er gebeurt als twee legers met ego's aan de top tegenover elkaar komen te staan.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
[...]

Geen wereldnieuws? Sure.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Waarom zijn er dan bij “neergeschoten” helicopters, brandende legervoertuigen, nul bewijs. Allen wat zwarte rook in de verte.

Bij elke gedownde heli in Ukraine zie je bewegende beelden en/of wrakstukken. Hier niks van dat alles. Alles wat tot nu toe te zien is geweest klopt bij een derderangstoneelstukje.
Omdat het (nog) geen interne oorlog is. Maar ik geloof best dat ze er zijn.

Je kunt nu wel als een Rus gaan schieten op Wagner, maar dan schiet je eigenlijk tegen je eigen volk. Beide groepen werken samen aan de operatie in UA, en ik betwijfel of je als soldaat binnen RU de eerste wilt zijn die het vuur opent tegen je eigen mensen.

Als de verhalen kloppen, dan heeft Wagner nu ook een gedeelte van het leger in handen. Een speech van de legerleiding hebben we nog niet gezien, wat ik eerder zou verwachten dan Putin zelf. Dus mogelijk is die al gevlucht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
[...]

Het is ook pas net bezig. Wacht maar even 24uur. Daarnaast is een coup ook als een deel van het leger overloopt zonder te vechten

En nogmaals.. niemand in Rusland wint hier iets mee. Niet putin, niet Wagner, niet mod. Voor mobilisatie kunnen ze ook een flatgebouw opblazen en oekraine de schuld geven.

Nu zal putin Wagner op z'n plek moeten zetten en dat gaat letterlijk niet zonder slag of stoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Gezien de kwaliteit van het Russische leger kan je met 25k manschappen erg veel doen.

Hoe dan ook, de Oekraïne kan tenminste vaart maken. Indien Wagner/Rusland in die hoek lastig zijn is de bevoorrading in bezet gebied niet te doen.
Plus dat dit geharde vechtjassen zijn met veel ervaring tegen die troepen van Putin die wss. geen ervaring hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:24
25000 man is wel degelijk een getal om rekening mee te houden. Vergeet niet dat Wagner het beste is wat Rusland onder infanterie normen heeft te bieden.

Het gaat niet zozeer of 25k genoeg is, de key question is wat de reactie zal zijn van het reguliere leger in een confrontatie met Wagner.

Er is veel verwarring en iedereen zal een kant moeten kiezen. Sowieso heb je overlopers en sowieso heb je er die vast blijven hangen aan Putin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Zou het een optie zijn dat Wagner in zee is gegaan met de CIA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Hoe (historisch) groots is deze situatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MaStar schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:23:
Als het echt is, en zeker als het slaagt, gelijk aan de val van de Soviet Unie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:44
Heeft alle potentie om uit te groeien tot een hele grote gebeurtenis.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• peterhhh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-10 20:04
Minstens 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 09:14

-tom-562

Oliesjeik

Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:
[...]

[...]

Het is een belangrijke ontwikkeling, maar niks is zeker nu, de enige info die nu binnen sijpelt zijn berichten van Twitter/Telegram.
Daarmee ga je geen 'breaking news' uitzending maken op een regulier omroepkanaal imo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Van wat ik er van begrijp moet dat de komende uren of dagen uitmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

(jarig!)
Flimovic schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Los van het sneeuwbaleffect, zijn dit 25k relatief goed bewapende en getrainde soldaten, die al maanden gevechtservaring opgedaan hebben in Ukraine. Die schrikken niet meer als er wat kogels rondvliegen of er on hun heen slachtoffers vallen.

Voor een groot deel van de veiligheidstroepen van Putin zal dit waarschijnlijk anders zijn. Die hebben relatief luxe geleefd in Moskou. Ik moet nog zien dat die stand houden als er daadwerkelijk geschoten gaat worden.

Los daarvan betwijfel ik of het aantal van 150k veiligheidstroepen in Moskou wel klopt. Misschien als je alle FSB en politie erbij optelt, maar daar hou je geen Wagner leger mee tegen. Die zijn vooral handig om de eigen bevolking mee in bedwang te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Auredium schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:20:
[...]

Ik denk niet dat dit ' voor de buhne' is. Maar mochten mensen twijfelen; dit soort strikes zijn niet gratis en doe je niet zomaar. Het is wachten op de eerste beelden van gevechten tussen de Russische MoD en Wagner.
Tot nu toe lees ik vooral dat Wagner niet wordt tegengehouden.

Wat doe je er ook aan als er ineens tanks en tientallen of honderden soldaten voor je neus staan, welke extremist offert zich als eerste op? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CurlyMo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Dat is wel een hele westerse blik op de wereld. Volgens mij laat het huidige Sudan goed zien wat er gebeurt als twee legers met ego's aan de top tegenover elkaar komen te staan.
Ik zou dat niet direct een coupe willen noemen maar het is iig wel echt ja. Een groot verschil met deze slechte voorstelling die Putin ons voorschotelt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Rubberen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:22:
25000 man is wel degelijk een getal om rekening mee te houden. Vergeet niet dat Wagner het beste is wat Rusland onder infanterie normen heeft te bieden.

Het gaat niet zozeer of 25k genoeg is, de key questions is wat de reactie zal zijn van het reguliere leger in een confrontatie met Wagner.

Er is veel verwarring en iedereen zal een kant moeten kiezen. Sowieso heb je overlopers en sowieso heb je er die vast blijven hangen aan Putin.
Wagner staat sterk. Er zijn zat mensen in het MoD die al heel lang klagen over de militaire leiding en hoe ze omgaan met hun mensen. Hoe is dit bijvoorbeeld met de Tjetjenen. Die waren ook tegen het MoD en wat gaan die doen als Wagner momentum bouwt. Dit kan zich als een vuur gaan verspreiden.
Deze situatie is extreem gevaarlijk voor Rusland. Dit is meer dan 25.000 huurlingen die opstaan. Ik kan hier niet genoeg nadruk op leggen.

Dit is niet:
- Voor mobilistie
- Voor terugtrekking zonder gezichtsverlies
- Rare Russische politiek. (oke, militaire coupes zijn een ding daar)

Geduld mensen, beelden van gevechten tussen het MoD en Wagner volgen vanzelf. Ik weet dat we bij Red Alert 2 direct gevechten konden zien maar realiteit heeft wat meer lag. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Auredium op 24-06-2023 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
AndereKoekoek schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:13:

Ik heb zelf een beetje het idee dat dit in scene is gezet om een algehele mobilisatie te kunnen verkondigen.
Wagner kan het niet winnen van het Russische leger, dat weten ze zelf ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Er wordt kennelijk gevochten bij Voronezh.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
TwingyTwingy schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:24:
[...]

Heeft alle potentie om uit te groeien tot een hele grote gebeurtenis.
Tenzij Wagner wordt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Natuurlijk kunnen ze hiermee geen vals-neutraal beeld voorstellen, want er is alleen maar propaganda van twee kampen uit eenzelfde land. :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat het ook wel best slimme set is geweest dat Yevgeny Prigozhin de oorlog in Oekraine gisteren veroordeelde en het een onterechte oorlog is die onder valse voorwendselen is begonnen.

Daarmee bied je de gemiddelde soldaat ook hoop dat als Wagner wint, de oorlog voorbij is en jij niet naar het front hoeft. Dan stappen ze ook makkelijker opzij als Wagner jou kant op komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat wel spreekt voor Prigozhin is dat hij zelf aan de frontlinie staat. Is nu zelf in Rostov in het MoD gebouw.

Zoals hij ook steeds in de Donbas te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:26:
Er wordt kennelijk gevochten bij Voronezh.
[Twitter]
En weer geen echte beelden. Hoop gescheld, zwarte rook in de verte wat geschiet in een grasveld waar verder geen mens te bekennen is.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:27
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:28:
[...]

En weer geen echte beelden. Hoop gescheld, zwarte rook in de verte wat geschiet in een grasveld waar verder geen mens te bekennen is.
Volgens mij is dit punt nu wel duidelijk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

echte oorlog is dan ook geen Hollywood :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Het klinkt niet als vuurwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 09:27
rinkel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:25:
[...]
Wagner kan het niet winnen van het Russische leger, dat weten ze zelf ook.
With which army? >:)

Laat ik je even herinneren dat Freedom of Russia zonder veel weerstand Rusland in kon rijden en delen tijdelijk in kon nemen. En Freedom of Russia was met hooguit een paar 100, geen 25.000.

Wat Rusland heeft en kan vechten zit in Oekraïne.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

The_Admin schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Volgens mij is dit punt nu wel duidelijk
Ik zal wel afhaken in dit topic.

Maar alsjeblieft mensen, last je toch niet zo gek maken door Vlad P.

Dit is precies waar hij op speelt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:24
[...]

*knip* laat het sneren achterwege

Dit is live aan het gebeuren.. Zie het als fog of war. We zullen pas binnen hier en en week exact kunnen weten wat er daar allemaal aan het gebeuren is.

Als je er niets van gelooft lees dan gewoon mee, maar stop aub met die irritante opmerkingen.

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 27-06-2023 08:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios

[ Voor 34% gewijzigd door carpebios op 24-06-2023 10:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Ik denk dat je geduld moet hebben om echt duidelijkte krijgen wat er precies allemaal gebeurd. Net als wij allemaal trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
Zewatanejo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je geduld moet hebben om echt duidelijkte krijgen wat er precies allemaal gebeurd. Net als wij allemaal trouwens
Denk dat veel van de Russische burgers niet eens weten wat er allemaal aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Een goede coup houdt ook in dat je tv en media gijzelt. In Turkije lukte dat maar deed Erdogan het via sociale media.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 13-10 22:45
Ik sprak net een Russische bekende, vroeg wat prigozjin aan t doen was.

“Geen idee, weekend is weekend. Ik kijk maandag wel weer naar het nieuws”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Denk dat veel van de Russische burgers niet eens weten wat er allemaal aan de hand is.
Dat is niets nieuws. De ouders van een van m'n goede vrienden wonen in Moscow en geloven 100% Dat de oorlog door de westerse wereld is geprovoceerd. En dit zijn hoogopgeleide mensen met deel van hun familie in europa. Laat staan de onopgeleidde rus in een dorpje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Hebben Thierry en zijn boevenpartij Poetin of Prigozhin al opgeroepen geen oorlog te voeren? Hebben ze misschien zelfs al een manier gevonden om ons als westen de schuld te geven? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 15:34
Player1S schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:27:
Denk dat het ook wel best slimme set is geweest dat Yevgeny Prigozhin de oorlog in Oekraine gisteren veroordeelde en het een onterechte oorlog is die onder valse voorwendselen is begonnen.

Daarmee bied je de gemiddelde soldaat ook hoop dat als Wagner wint, de oorlog voorbij is en jij niet naar het front hoeft. Dan stappen ze ook makkelijker opzij als Wagner jou kant op komt.
Dit is zijn exit strategie, logischerwijs voortgekomen uit rancune tegen het Russische leger dat zijn troepen stelselmatig weigerde te bevoorraadden. Oekraïne veroveren lijkt meer en meer een mission impossible te worden en dat ziet hij ook. Hij kan, als hem een staatsgreep lukt' zich profileren als de verlosser van Rusland. Gezien zijn reputatie heeft hij ook een behoorlijke fanbase en trouwe onderdanen. In ieder geval lijkt er geen weg terug meer te zijn voor Prigozhin dan wel Putin.
Ik geloof niet dat het een false flag is om de troepen zonder gezichtsverlies terug te trekken uit Oekraïne, dit is namelijk ook een enorm gezichtsverlies en naast dat ook een direct gevaar voor het leven van Putin.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Stomme vraag, maar zou het kunnen zijn dat (niet allen, maar een gedeelte) militaire binnen Rusland nog niet op de hoogte zijn van het feit dat Wagner naar Moscow wilt gaan? Of wat hun bedoelingen zijn? Bedoel het schijnt nogal een puinhoop te zijn in het RU-leger en van hun legerleider(s) heb ik nog geen berichten zien langskomen.

Ik lees bijvoorbeeld ook berichten over dat soldaten niets deden, maar het kan toch dat ze hun zagen als 'vrienden', zoals ze nu ook samen werken?

Verder is het voor Putin natuurlijk een grote fout geweest om met Wagner in zee te gaan, en hun zoveel macht te geven. Maar hij kwam niet verder in UA, en achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cheezborger schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Veel van de rest van de wereldbevolking is beter op de hoogte van wat er aan de hand is dan de Russische burgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
R.van.M schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Dat is niets nieuws. De ouders van een van m'n goede vrienden wonen in Moscow en geloven 100% Dat de oorlog door de westerse wereld is geprovoceerd. En dit zijn hoogopgeleide mensen met deel van hun familie in europa. Laat staan de onopgeleidde rus in een dorpje
Of ze durven niets ander te zeggen...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:46

3raser

⚜️ Premium member

xzaz schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:36:
Een goede coup houdt ook in dat je tv en media gijzelt. In Turkije lukte dat maar deed Erdogan het via sociale media.
En Wagner deed alles al via social media dus hebben ze de staats tv niet nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:37:
Hebben Thierry en zijn boevenpartij Poetin of Prigozhin al opgeroepen geen oorlog te voeren? Hebben ze misschien zelfs al een manier gevonden om ons als westen de schuld te geven? :+
Please geeft die gek geen aandacht. Hij heeft over alles een mening, en in 99% gevallen zit hij fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
3raser schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:40:
[...]

En Wagner deed alles al via social media dus hebben ze de staats tv niet nodig.
Er zijn berichten dat die is gehackt (geweest).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

dr.lowtune schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:37:
Die reageren pas als duidelijk wordt wie dit wint..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
HollowGamer schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:39:
Stomme vraag, maar zou het kunnen zijn dat (niet allen, maar een gedeelte) militaire binnen Rusland nog niet op de hoogte zijn van het feit dat Wagner naar Moscow wilt gaan? Of wat hun bedoelingen zijn? Bedoel het schijnt nogal een puinhoop te zijn in het RU-leger en van hun legerleider(s) heb ik nog geen berichten zien langskomen.

Ik lees bijvoorbeeld ook berichten over dat soldaten niets deden, maar het kan toch dat ze hun zagen als 'vrienden', zoals ze nu ook samen werken?

Verder is het voor Putin natuurlijk een grote fout geweest om met Wagner in zee te gaan, en hun zoveel macht te geven. Maar hij kwam niet verder in UA, en achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.
Veel militairen zijn de oorlog in geronseld of gedwongen, ik kan mij voorstellen dat die deze actie juist steunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Ik zal wel afhaken in dit topic.

Maar alsjeblieft mensen, last je toch niet zo gek maken door Vlad P.

Dit is precies waar hij op speelt.
Ik ben het met je eens hoor. En als ik er naast zit ben ik de eerste die mezelf zal vertellen dat ik dom ben, maar vooralsnog ga ik ervanuit dat het gewoon een storm in een glas water is, die uiteindelijk niks gaat veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als Prigozjin uit de weg geruimd is heeft Putin écht geen enkele tegenstanders meer en kan-ie nog makkelijker doorregeren dan zelfs nu al het geval is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Cobb schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 10:39:
[...]

Of ze durven niets ander te zeggen...
Nee want toen ze op bezoek waren hebben ze flink ruzie met elkaar gekregen over de oorlog
Pagina: 1 ... 30 ... 97 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: