Tja vanalles
The Russian Freedom Legion claim they have liberated the town of Kozinka on the Ukrainian-Russian border, and are advancing inside Grayvoron. pic.twitter.com/jbPkUvnENQ
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 22 mei 2023
Een interessant feitje is dat Belgorod al eerder onderdeel is geweest van Oekraïne. Er is volgens Russische redenering dus ook een legitieme reden om deze Oblast weer onderdeel van Oekraïne te maken

[ Voor 20% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 22-05-2023 14:15 ]
How in the hell hebben ze een militaire eenheid met tank ondersteuning in Belgorod actief gekregen, zonder dat Rusland dit heeft zien aankomen?q-enf0rcer.1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
Het Russische vrijheidslegioen heeft een eerste dorp veroverd in Belgorod. Lijkt erop dat we hier een soort situatie gaan krijgen zoals met de DNR / LNR alleen dan in het voordeel van Oekraïne. Een groep van Russen die aan de kant van Oekraïne vecht om Rusland te bevrijden. Nu gaat het vooral spannend worden hoe groot dit kan worden.
[Twitter]
Een interessant feitje is dat Belgorod al eerder onderdeel is geweest van Oekraïne. Er is volgens Russische redenering dus ook een legitieme reden om deze Oblast weer onderdeel van Oekraïne te maken
Hebben ze inmiddels zoveel ongeleide PMC's rondslingeren dat je dit onopgemerkt kunt doen? Ik bedoel, het land is enorm groot, tis niet alsof ze 10.000 man op de Veluwe moesten bewaren, maar toch.
The Legion and the RVC completely liberated n/a Kozinka, Belgorod Oblast. Forward units have entered Graivoron.
— "Liberty of Russia" Legion (@legion_svoboda) 22 mei 2023
Moving on.
Russia will be free!
De tegenreactie zal echter hard en wreed zijn - dit gaan ze nooit kunnen volhouden, dus ben ook benieuwd wat het plan nu is. Leunen op UA, of UA in vluchten als het Russische leger in vol ornaat aan komt kakken?
Hier een kaartje met een stukje van het antwoord. Dit is helemaal nog niet zo goed nieuws want kan door Rusland gezien worden als een invasie vanuit UA:
Units of the Russia freedom legion are conducting a cross border raid on towns in Belgorod region.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 22 mei 2023
Heavy fighting was reported in the direction of Grayvoron district along with shelling.
Activity of Russian aerospace in particular attack helicopters has also been reported. pic.twitter.com/tTB0YZ2H9Q
En als Rusland nu UA binnenvalt om deze Russische eenheden op te jagen hebben we de poppen evenals aan het dansen.
Edit: russische tegenreactie is onderweg:
There is local reports of Russian military vehicles rushing from the direction of Borisovka towards the border area. pic.twitter.com/rX8qxEqZ5o
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 22 mei 2023
Hmmmmmm:
Take a closer look - the footage allwgedky shows Ukrainian armor attacking the Gaivoron border control point in Russia.
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 22 mei 2023
UA heeft recht op een Rus-vrije zone aangezien ze de grensstreek blijven beschieten, maar of dit werkelijk de reden is en/of een goed idee gaan we moeten zien.
[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2023 14:57 ]
Het probleem is m.i. dat Zelensky (/Oekraine) hier dus wel mee bezig is geweest, en specifiek ook nog de Belgorod regio.XWB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:00:
[...]
Oekraïne heeft niets te winnen hierbij, mede daarom werd een aanval op Belgorod vorig jaar uit Zelenskyy's hoofd gepraat.
Dit is natuurlijk koren op de molen voor Rusland om te zeggen dat UA hier verantwoordelijk voor is. En we weten natuurlijk ook niet of het daadwerkelijk uit Zelensky's hoofd is gepraat, of dat hij alsnog zijn eigen plan uitvoering gegeven heeft.
Het is al met al vooral nuttig voor Rusland op dit moment.
het kan natuurlijk geen interne verzetsgroep zijn, die bestaan niet:Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:57:
[...]
Het probleem is m.i. dat Zelensky (/Oekraine) hier dus wel mee bezig is geweest, en specifiek ook nog de Belgorod regio.
Dit is natuurlijk koren op de molen voor Rusland om te zeggen dat UA hier verantwoordelijk voor is. En we weten natuurlijk ook niet of het daadwerkelijk uit Zelensky's hoofd is gepraat, of dat hij alsnog zijn eigen plan uitvoering gegeven heeft.
"The Defense Ministry, the FSB and the Border Service have reported to the Russian president - the supreme commander-in-chief - about a Ukrainian sabotage group’s attempt to break into the Belgorod Region. Work is underway to drive the saboteurs from Russia and eliminate the group. There are enough forces and equipment on the ground to do that," Peskov noted.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Rusland moet nu troepen die kant opsturen om het de kop in te drukken. En aangezien het best een grote groep is, zullen er ook genoeg soldaten die kant op moeten. Of dat nu zo'n voordeel voor rusland is vraag ik me af. Sowieso heeft rusland zich nog nooit aan enige regels gehouden, dus ze hebben zo'n aktie helemaal niet nodig om Oekraine ergens de schuld van te geven. Voorlopig zou ik het er dus op houden dat dit voor beide partijen geen winst is.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:57:
[...]
Het probleem is m.i. dat Zelensky (/Oekraine) hier dus wel mee bezig is geweest, en specifiek ook nog de Belgorod regio.
[removed]
Het kost nul moeite om daar een verhaal van te maken als die troepen inderdaad ook nog eens over de UA grens hoppen.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:57:
[...]
The only driving political force in a totalitarian country of tightened screws is always an armed guerrilla movement. #Ukraine is watching the events in the #Belgorod region of #Russia with interest and studying the situation, but it has nothing to do with it. As you know, tanks…
— Михайло Подоляк (@Podolyak_M) 22 mei 2023
Men poogt er maar een verhaal van te maken, want het feit dat er ook tanks op het toneel zijn verschenen is wel opmerkelijk te noemen.
Ben het qua tactiek en timing niet met je eens - maar om het als een soort annexatiewraak te zien, dat weet ik niet. Maar als je dan toch goed contact hebt met een stel gemotiveerde Russen met behoefte aan actie is dit wel een goede plek en een goed moment.BeefHazard schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:59:
Ik ga er eens een hele wilde theorie uit gooien: Oekraïne geeft hier inderdaad een koekje van eigen deeg. Dit is een inverse 2014-tactiek, waar Oekraïne nu Little Green Men in Belgorod neerzet. Eigenlijk zou ik willen zeggen: het is begonnen. Militair gezien zou het briljant zijn. Die russen zitten nu over de gehele frontlinie compleet ingegraven. Dat frontaal aanvallen na een serie probing attacks, zeker nu het front alleen nog maar statischer kan worden sinds de 'val' van Bakhmut, gaat hoe dan ook grote verliezen kosten. Dus je lokt ze eerst terug door een groep etnische russen binnen de ZSU-rangen een nieuwe BPR op te gaan richten. Je stuurt ze eerst naar een van de NAVO-landen om 6 maanden met SOF te trainen en je geeft ze je oude Soviet-materieel mee. De russen móeten wel reageren want dit is een enorme afgang voor ze en alles wat daar ooit de grens bewaakte staat nu in Oekraïne. Dan stoot je een roteind daarvandaan in het zuiden met Leos en Bradleys door de linies.
Als we op een gegeven moment zeker weten dat het begonnen is en we zien opeens F-16's met reeds getrainde piloten verschijnen word ik echt gek
Alleen een langdurig gevecht voeren op deze manier en deze plek wordt een probleem - ik ben benieuwd of het dus net zo snel als dat het begon gaat stoppen en men weer verdampt. Ik zie nog weinig beelden van de grond.
[ Voor 49% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2023 15:04 ]
Welke groep in rusland heeft nu geen tanks? Al die PMCs hebben wel tanks en als je ziet hoeveel het echte leger er daadwerkelijk heeft, is het ook wel duidelijk dat het daar zo corrupt is dat je met wat geld wel aan een tank kunt kopen. Ik kijk er dan ook niet zo van op dat zo'n groep tanks en andere militaire voertuigen heeft.NiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:00:
[...]
Het kost nul moeite om daar een verhaal van te maken als die troepen inderdaad ook nog eens over de UA grens hoppen.
[Embed]
Men poogt er maar een verhaal van te maken, want het feit dat er ook tanks op het toneel zijn verschenen is wel opmerkelijk te noemen.
[removed]
Het maakt eigenlijk heel weinig uit 'wat het is'.Tens schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:59:
[...]
het kan natuurlijk geen interne verzetsgroep zijn, die bestaan niet:
[...]
Het maakt vooral uit hoe makkelijk het voor Rusland nu is om hier een propaganda spin van te maken.
Overigens is jouw vertaling van 'sabotage group' naar een 'interne verzetsgroep' een interpretatie van de vertaling. Sabotage group kan op meerdere manieren worden uitgelegd.
Het betreft een zelfstandige organisatie die net als UA anti-Poetin is.NiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:54:
UA heeft recht op een Rus-vrije zone aangezien ze de grensstreek blijven beschieten, maar of dit werkelijk de reden is en/of een goed idee gaan we moeten zien.
De timing is opvallend. Waarschijnlijk onderdeel van misleiding; te weten afleiding van daadwerkelijke tegenoffensief.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
eh:Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Het maakt eigenlijk heel weinig uit 'wat het is'.
Het maakt vooral uit hoe makkelijk het voor Rusland nu is om hier een propaganda spin van te maken.
Overigens is jouw vertaling van 'sabotage group' naar een 'interne verzetsgroep' een interpretatie van de vertaling. Sabotage group kan op meerdere manieren worden uitgelegd.
en een interne verzetsgroep (dus russische) zijn twee heel verschillende dingena Ukrainian sabotage group’s attempt to break into the Belgorod Region.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het is 24/7 makkelijk voor Rusland om e.e.a. als propaganda spin te misbruiken. Als je ziet hoe ze aan de haal gaan met de werkelijkheid, dan maakt dit het misschien makkelijk voor ze om te gebruiken op de escalatieladder. Echter hetzelfde zou ook kunnen gelden voor de aanval op het Kremlin. Waar ook heel goed een organisatie zoals deze achter zou kunnen zitten.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:03:
[...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ja zou goed kunnen. In dat geval: briljant.Jerie schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:04:
[...]
Het betreft een zelfstandige organisatie die net als UA anti-Poetin is.
De timing is opvallend. Waarschijnlijk onderdeel van misleiding; te weten afleiding van daadwerkelijke tegenoffensief.
The "Free Russia Legion", comprised of all Russian citizens, a volunteer unit of the Ukrainian Army, has now been in Belgorod for 5 hours and advancing.
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) 22 mei 2023
About 15 Russian attack helicopters are attacking their positions.
We gaan snel genoeg ontdekken in hoeverre ze capaciteiten hebben vergaard om zich te verdedigen of in het offensief te blijven.
Maar zelfs als het Russen zijn tegen Russen, als ze vanuit UA deze aanval lanceerden is het sowieso een enorm tricky situatie.
Ik denk dat de gevolgen voor UA wel mee zullen vallen. Wat wil Rusland doen dan? UA binnen vallen?.......NiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:07:
[...]
Ja zou goed kunnen. In dat geval: briljant.
[Embed]
We gaan snel genoeg ontdekken in hoeverre ze capaciteiten hebben vergaard om zich te verdedigen of in het offensief te blijven.
Maar zelfs als het Russen zijn tegen Russen, als ze vanuit UA deze aanval lanceerden is het sowieso een enorm tricky situatie.
Wat willen ze nog meer doen dan? Burgers bombarderen? Artillerie op woonwijken loslaten? Een handvol raketten lanceren? Rusland kan niets meer of anders doen dan dat ze nu al doen. De propaganda is vooral voor interne consumptie, en ook dat maakt niks meer uit, want op wat partizanen na is de Russische bevolking toch al murw geslagen, onderdrukt en verloren.
De Russische burgers moeten gewoon, na het werk, even naar de dichtstbijzijnde munitie fabriek wandelen en daar 2 uurtjes aan de lopende band bijspringen. Wala, opgelost.
Zelfs Disinfo-trekpopje 'Schuimbek Solovyev' snapt, dat het gaat om machines en voorraden (halffabrikaat), niet om het aantal beschikbare 'handjes'.
Grappig, demotiverende propaganda.
YouTube: Head of RT talks about ammo shortages
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:03:
[...]
Dat dus; resultaat zal zijn een dagje chaos, met zeer waarschijnlijk een wrede Russische reactie.NiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:07:

Judging by the number of armored vehicles that managed to reach the Kozinka-Glotovo intersection, 2 tanks, 1 APC and 9 armored trucks - in total, up to 1 enemy company is participating in a PR campaign designed to raise the morale of the AFU after the loss of Bakhmut.
— rybar_en (@rybar_en) 22 mei 2023
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Or, maybe not?Tens schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:12:
[...]
[...]
Dat dus; resultaat zal zijn een dagje chaos, met zeer waarschijnlijk een wrede Russische reactie.
[Twitter: https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1660622522369417219?s=20]
(omdat ie niet embed)‼️Rumors are spreading that a Ruzsian military unit has defected to the side of RDK and the Freedom of Russia Legion
If confirmed, the situation is quickly spinning out of control in the Bilhorod People's Republic for the Russian occupiers
Lont aangestoken - tis zo'n lekker telegram speculatie ding dit, maar toch.
Edit: antwoord op mijn vraag of ze ook MANPADS hebben meegebracht:
Another Russian Mi-8 helicopter downed near Belgorod.
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) 22 mei 2023
Stupid Russians really thought this war would never come home.
Beelden van rennende mannetje. Enfin, fog of war.
FREE RUSSIA LEGION
— Jason Jay Smart (@officejjsmart) 22 mei 2023
Allegedly the Free Russia Legion, which fights on the side of Ukraine but is composed of Russians, is invading southern Belgorod, Russia. pic.twitter.com/7EmFb3IgXi
Edit: beelden van schijnbaar overlopende Russische soldaten:
[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1660576218092273665?s=20]
Beelden vanuit een plaats dieper in Rusland:
Clashes already in Grayvoron pic.twitter.com/ldPHEK8spI
— Liveuamap (@Liveuamap) 22 mei 2023
Het is een enkele lijn die ze door lijken te stoten. Dat is risicovol, want makkelijk afgesneden. Benieuwd wat het plan is.
/f/image/G4LXdF0NpGFRl9GMKh2F9XHQ.png?f=fotoalbum_large)
Tis zo'n 10km van wat ik kan zien.
[ Voor 69% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2023 15:29 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
[Twitter: https://twitter.com/NOELreports/status/1660633748180803586]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Klinkt op zich logischer dan Oekraïense AA, maar dat was wel 300 km verderop.C00P schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:26:
Vorige week kwam het nieuws dat Rusland een paar heli's was verloren op eigen grondgebied, zou dat kunnen komen door deze Russen?
liveuamap:
24 minutes ago - 50°35′N 36°35′E
Police in Belgorod region declared high readiness, all policemen are being called in
2 minutes ago - 50°28′N 35°40′E
Local authorities preparing to evacuate Grayvoron and nearby villages
[ Voor 14% gewijzigd door Tens op 22-05-2023 15:37 ]
Anoniem: 1032405
Het moeras waar Poetin ze in heeft geleid gaat niet meer opdrogen.
De touwtjes worden strakker getrokken, laten we hopen dat er 1 overblijft wanneer straks alles knapt.
Om Poetin achter een Leo2 van Moskou naar Den Haag te slepen natuurlijk.
Ik vraag me af hoe de politie in Rusland bewapend is? Als ze ook met slechts een handpistool zijn uitgerust dan zullen ze weinig kunnen doen vermoed ik.
Een paar tanks en een handvol ifv's. Niet echt een factor ben ik bang, zeker zonder een logistieke organisatie er achter schat ik de levensduur op max 48 uur.
Was meer een reactie op het 'alles OK' van Rusland, als alles OK is hoef je geen verloven in te trekken. Politie bewapening en training? geen idee, is alleen voor onderdrukking van eventuele rellen denk ik.dr.lowtune schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:41:
[...]
Ik vraag me af hoe de politie in Rusland bewapend is? Als ze ook met slechts een handpistool zijn uitgerust dan zullen ze weinig kunnen doen vermoed ik.
Eens, ik ben echt benieuwd wat het plan is - want als wij dit kunnen verzinnen, kunnen ze dit zelf ook verzinnen.Tens schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:41:
[...]
Een paar tanks en een handvol ifv's. Niet echt een factor ben ik bang, zeker zonder een logistieke organisatie er achter schat ik de levensduur op max 48 uur.
Denk dat het lang genoeg moet duren voor Rusland om er een serieuze troepenmacht heen te verplaatsen en ze zich dan terugtrekken, bijv. Hebben we antwoord waar het tegenoffensief begon: In Rusland.
Rusland zet wat reserves in:Tens schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:41:
[...]
74th Motorized Rifle Brigade of the Central Military District is being deployed to suppress the rebellion in the BNR https://t.co/PgNV8TDSOD
— Def Mon (@DefMon3) 22 mei 2023
Maar of die erg gemotiveerd zijn om "Russen op Russich grondgebied" te doden weet ik niet gezien hun historie, zoals die op Wikipedia beschreven staat
The brigade is involved in the 2022 Russian invasion of Ukraine. The Ukrainian Ambassador to the United States Oksana Markarova claimed that a platoon of the 74th Motor Rifle Brigade had surrendered to Ukrainian forces near Chernihiv. The platoon's personnel were unaware they were "brought to Ukraine to kill Ukrainians" and refused to fight although Russia later denied that any such situation ever took place.
Under the highest standards of media impartiality, we must call those people pro-Ukrainian Russian rebels/separatists.
We don’t know who really stands behind those forces and where they get their weapons and military vehicles from.
Het is nog niet duidelijk wie deze troepen bewapende, trainde en voorziet van inlichtingen. Uiteraard opereren ze volledig zelfstandig en hebben ze niets te maken met Ukraine.
Bovenstaande is uiteraard bedoeld als cynische grap, maar tegelijkertijd onderdeel van a-synchrone oorlogsvoering aangezien ik hierboven lees over het onderdrukken van een 'rebellion'. Rusland wil/durft het ook geen invasie te noemen, want dat zou leiden tot paniek, gezichtsverlies en dat soort onhebbelijkheden.
@Tens
My preliminary take on the "Liberty of Russia" legion is that it probably doesn't exist, except as a special project of the Ukrainian military intelligence. Incursions such as what we witnessed today will likely be small-scale, allowing Kyiv to preserve plausible deniability.
— Sergey Radchenko (@DrRadchenko) 22 mei 2023
En de rest van dit draadje.
Theorie is: chaos, afleiding en morgen 's kijken wat ze elders hebben uitgespookt. Dat is een enorm tactisch voordeel van een enorm hierarchische indeling van de strijdkrachten. Je kunt je aandacht maar op 1 plek tegelijk houden.
[ Voor 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2023 15:58 ]
Het laat ook wel extreem duidelijk zien hoe kwetsbaar Rusland is.NiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:52:
[Embed]
Het is nog niet duidelijk wie deze troepen bewapende, trainde en voorziet van inlichtingen. Uiteraard opereren ze volledig zelfstandig en hebben ze niets te maken met Ukraine.
Bovenstaande is uiteraard bedoeld als cynische grap, maar tegelijkertijd onderdeel van a-synchrone oorlogsvoering aangezien ik hierboven lees over het onderdrukken van een 'rebellion'. Rusland wil/durft het ook geen invasie te noemen, want dat zou leiden tot paniek, gezichtsverlies en dat soort onhebbelijkheden.
@Tens
[Embed]
En de rest van dit draadje.
Theorie is: chaos, afleiding en morgen 's kijken wat ze elders hebben uitgespookt. Dat is een enorm tactisch voordeel van een enorm hierarchische indeling van de strijdkrachten. Je kunt je aandacht maar op 1 plek tegelijk houden.
Dat een paar tanks en voertuigen zo eenvoudig 10km diep Rusland in kunnen zonder al te veel tegenstand... en dat in een gebied dat juist op een gevoelige plek ligt. Dat geeft wel te denken voor hoe goed Rusland haar verdediging op orde heeft in andere grensgebieden....
Sterker nog, een land dat de agressor is in een oorlog heeft dus niet eens de capaciteit om dit per direct de kop in te drukken aan nota bene de grens met het land dat het binnenvalt? Heel bijzonder.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:00:
[...]
Het laat ook wel extreem duidelijk zien hoe kwetsbaar Rusland is.
Dat een paar tanks en voertuigen zo eenvoudig 10km diep Rusland in kunnen zonder al te veel tegenstand... en dat in een gebied dat juist op een gevoelige plek ligt. Dat geeft wel te denken voor hoe goed Rusland haar verdediging op orde heeft in andere grensgebieden....
Ik hoop dat dit een mooi sneeuwbal effect teweegbrengt met overlopende Russen.
Ze hadden de overtuiging dat UA dit nooit zou aandurven en nu blijkt dat ze dat ook niet doenRequiem19 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:00:
[...]
Het laat ook wel extreem duidelijk zien hoe kwetsbaar Rusland is.
Het is toch al verbazend genoeg dat ze uberhaupt welhaast ongemerkt de grens over konden komen - er liggen blijkbaar geen tankgrachten, mijnen, etc.
Het is ook niet UA die dit doet. Dit zijn Russische partizanenNiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:04:
[...]
Ze hadden de overtuiging dat UA dit nooit zou aandurven en nu blijkt dat ze dat ook niet doen
PSN
Anoniem: 1032405
Van een 3 daagse speciale militaire operatie naar miltaire escalatie in het moederland.
Het kan verkeren.
[Twitter: https://twitter.com/mattia_n/status/1660649744547426309?s=20]YakuzA schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:14:
[...]
Het is ook niet UA die dit doet. Dit zijn Russische partizanen
Ja geen idee. Die dingen gebeuren nu eenmaal.
Ondertussen zit ik te wachten op beelden van Leopards die ergens anders door linies heen ploegen
Btw: die anti tank tanden enzo, waar ze ruim 124 miljoen dollar aan uitgegeven hebben drijven uitstekend in de Middellandse zee - aangezien ze hier niet veel betekend hebben:
“DEFENSE”
The Belgorod region spent 10 billion rubles ($124,819,000) on protective structures.
Doesn’t seem to have helped them much as Russians, who are fighting on the side of Ukraine 🇺🇦, invaded Belgorod 🇷🇺 today. 😂 pic.twitter.com/QwPVg8PdCr
[ Voor 23% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2023 16:26 ]
Dit scenario is nooit de bedoeling geweest dus er is ook nooit op voorbereid. In 3 dagen de regering onder controle hebben, dat was het plan. De russische krijsmacht is erop berust om ex-vazalstaten tot onderwerping te treiteren, niet een daadwerkelijke conventionele oorlog.NiGeLaToR schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:04:
[...]
Ze hadden de overtuiging dat UA dit nooit zou aandurven en nu blijkt dat ze dat ook niet doen
Het is toch al verbazend genoeg dat ze uberhaupt welhaast ongemerkt de grens over konden komen - er liggen blijkbaar geen tankgrachten, mijnen, etc.
Nog een leuk weetje: dit is het meeste grondgebied wat russen hebben weten te veroveren sinds de invasie van 22 februari. Alleen is het wel van andere russen.
Het lijkt wel een film?
[ Voor 98% gewijzigd door asing op 22-05-2023 16:36 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Eh? Eigenlijk niet bijzonder dat een land dat een ander land aanvalt ook moet incasseren op eigen grondgebied, middels verliezen. Dus ook middels grondgebied verlies.FlowSnake schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:03:
[...]
Sterker nog, een land dat de agressor is in een oorlog heeft dus niet eens de capaciteit om dit per direct de kop in te drukken aan nota bene de grens met het land dat het binnenvalt? Heel bijzonder.
Wat wel bijzonder is, is dat het in deze context (Bakhmut net gevallen, lenteoffensief UA komt eraan, UA valt niet met grondtroepen RU aan en in geheel eigenlijk nauwelijks tot niet), nu is begonnen.
Nazi-Duitsland voerde ook een landing uit op VK. Plus lang voordat Nederland was bevrijdt, waren er al kleine Duitse plaatsjes bezet door de geallieerden. Bij een oorlog gebeuren dat soort dingetjes.
Het is vooralsnog, voor zover we weten, een kleine operatie. Een heel bijzondere
Ze hebben politie opgetrommeld in Belgorod. Dat is niet om soldaten aan te houden of tegen ze te vechten, maar om ongeregeldheden te voorkomen.
Ja, dat hoop ik ook! Een beetje positiviteit kan dan ook geen kwaad, kan ik wel waarderen.Ik hoop dat dit een mooi sneeuwbal effect teweegbrengt met overlopende Russen.
Meanwhile, Russian Z-channels, for the lack of a better idea, are spreading this AI-generated image as BREAKING NEWS EXPLOSIONS AT THE PENTAGON RIGHT NOW.
🤣🤣🤣 pic.twitter.com/Ful6iwuVJo
In Rusland is dit nu het beeld: een AI gegeneerde foto over een explosie bij het pentagon.
[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-05-2023 16:41 ]
Inmiddels ook omliggende dorpen/steden, en bussen voor evacuatie. Niet omdat er paniek is overigens, dat kan niet.Jerie schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:34:
[...]
Ze hebben politie opgetrommeld in Belgorod. Dat is niet om soldaten aan te houden of tegen ze te vechten, maar om ongeregeldheden te voorkomen.
/f/image/7BEKhulnLQony2dkZw6Ss8cQ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 99% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2023 07:59 ]
Aangepast, herkende het niet helemaal.O085105116N schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:39:
[...]
Bij het Pentagon. Toegegeven het is een “wit huis”.
haha, ik dacht eerst dat dit Poetins villa in Sochi isO085105116N schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:39:
[...]
Bij het Pentagon. Toegegeven het is een “wit huis”.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lDXL6R04ZCbWHL8JvHQrp5IR.png?f=user_large)
Is dat niet de rebellen zelf die de toevoer van verse Russen wil blokkeren?nst6ldr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:47:
In eigen land uit voorzorg infrastructuur opblazen zodat ze niet verder land inwaards kunnen
[Afbeelding]
De berichtgeving is echt all over the place, van een val (alles onder controle) tot een evacuatie en het opblazen van je eigen bruggen.nst6ldr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:47:
In eigen land uit voorzorg infrastructuur opblazen zodat ze niet verder land inwaards kunnen
[Afbeelding]
Alles duidt op blinde paniek. Wie het ook zijn, daar kunnen ze gebruik van maken.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Over blinde paniek gesproken:asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:56:
[...]
De berichtgeving is echt all over the place, van een val (alles onder controle) tot een evacuatie en het opblazen van je eigen bruggen.
Alles duidt op blinde paniek. Wie het ook zijn, daar kunnen ze gebruik van maken.
/f/image/nzjgktvXV2LY0ou3PIwNNvk0.png?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt eigenlijk best goed gecoördineerd, en het enige respons van rusland zover zijn wat helikopters en ze hebben een brug opgeblazen. Ik denk dat rusland niet genoeg resources heeft om hiermee om te gaan.Spotmatic schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:58:
Wat een teringzooi weer (wat prima is, aangezien het om Russisch grondbebied gaat). Maar wat ik vragen wou: hoe denken deze lui weg te komen met bezetting en landjepik binnen Rusland zelf? Dat gaat toch niemand van deze "bezettingsmacht" overleven? Ik bedoel, we praten wel over Rusland.
Vergis je niet: dit zijn allemaal russen die niet zozeer pro-Oekraïne zijn, maar voornamelijk anti poetin. Het kan dus heel goed zijn dat we hier het begin van een burgeroorlog zien.
10.000 soldaten met genoeg materiaal kunnen zich prima een tijdje ingraven. Helemaal als er een goede toevoer is vanuit Oekraïne. Ik denk dat de hoop is dat er dan geleidelijk meer verzetsstrijders bijkomen. Het kan ook zijn dat dit slechts een korte militaire operatie is om Russische linies in Oekraïne uit te dunnen. Kennelijk was de verdediging bij Belgorod Oblast niet voldoende en dat gat moet nu worden gedicht.Spotmatic schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:58:
Wat een teringzooi weer (wat prima is, aangezien het om Russisch grondbebied gaat). Maar wat ik vragen wou: hoe denken deze lui weg te komen met bezetting en landjepik binnen Rusland zelf? Dat gaat toch niemand van deze "bezettingsmacht" overleven? Ik bedoel, we praten wel over Rusland.
Inderdaad is het voor de Russen een enorme tegenvaller...asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:56:
[...]
De berichtgeving is echt all over the place, van een val (alles onder controle) tot een evacuatie en het opblazen van je eigen bruggen.
ze hadden vast gehoopt nu profijt te trekken van allerhande propaganda-gejuich over hun geclaimde 'winst' in Bakhmut, maar ieder triumpfalisme is nu verdampt.
Vervolgens is het ook een enorme tegenvaller vanuit strategisch-militair zicht ... moete ze nu extra troepen naar die regio sturen, zal dat ten kostte gaan van plaatsen waar deze veel meer nodig zouden zijn, maar anderszijds kunnen ze ook niet toestaan dat Belgorod wat essentieel is voor de logistiek en aanlevering van materieel aan vrijwel alle fronten in zuid en oostoekraine, het tot onrust komt.
Voor de russische bevolking is het ook een teken dat hun oorlog hen nu ook 'thuis'kan komen opzoeken en zal zeker bijdragen aan een bred gedelde onrust, alhoewel ik nog niet echt kan geloven dat dit een werkelijk grote lokale opstand zal blijken te zijn en vermoed dat de russen dit wel relatief snel kunnen onderdrukken en kapotslaan.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Hangt van het doel af.Spotmatic schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:58:
D-Day en ook bij Italië had je ook afleidingsmanoeuvres. Bijv paratroopers landen heel ergens anders, of nepmaterieel. Je stuurt die mensen op een missie, wetende dat ze waarschijnlijk dood zullen gaan (idealiter weten ze het zelf niet). Dat is pijnlijk en niet leuk maar voor het grotere geheel (uiteindelijk bespaard het je mensen) positief. Althans, dat is het doel. Want Hitler dacht dat de geallieerden elders zouden aanvallen, ook dat was middels deceptie (Abwehr netwerk met dubbelspion leider, dode officier met nepinfo, enz). De Duitsers mochten ook niet weten dat de geallieerden Enigma hadden gekraakt. Al met al, lang verhaal kort...
PS: En ach ik weet eindelijk waar Prigozhin me aan doet denken. Telly Savalas in The Dirty Dozen.
Over Lviv werd door de Russen vaak gezegd dat niemand in Oekraïne zich veilig kon voelen (ook in het westen niet)
Nou, in Rusland dan blijkbaar ook niet
https://www.ukrinform.net...sias-belgorod-region.htmlThe Main Intelligence Directorate (GUR) of Ukraine’s Ministry of Defense has said that an operation on the creation of a “security zone” to protect Ukrainian civilians is being conducted in Russia’s Belgorod region, however only with the participation of Russian citizens.
Andriy Yusov, a Main Intelligence Directorate representative, told Suspilne in a comment, Ukrinform reports.
"Today the Russian Volunteer Corps and the Freedom of Russia Legion, consisting of Russian citizens, launched an operation to liberate the territories of Belgorod region from the so-called Putin regime and push back the enemy in order to create a certain security zone to protect the Ukrainian civilian population," said Yusov.
"Representatives of the Russian Volunteer Corps and the Freedom of Russia Legion emphasize that their measures do not pose a threat to the civilian population, peaceful citizens, while their goal is to push terrorist groups away from the border and liberate the territory from Putin's regime," he said.
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 22-05-2023 17:19 ]
PSN
https://www.ukrinform.net...elgorod-region-intel.htmlAccording to Dmitry Peskov, the spokesman for the President of the Russian Federation, Vladimir Putin has already been informed about the "breakthrough attempt." He labeled the events in Belgorod region as "sabotage", aimed to "divert attention from the Bakhmut area." Peskov went on to say that Russian forces are working to exterminate the "saboteurs."
Mykhailo Podolyak, adviser to the head of the Ukrainian President's Office, said that Ukraine “has nothing to do” with the developments in Belgorod region.
PSN
wat wil de oekraine hun sturen. Denk niet dat ze zomaar, de geleende wapens aan de andere kant van de grens mogen uitlenen?q-enf0rcer.1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:01:
[...]
10.000 soldaten met genoeg materiaal kunnen zich prima een tijdje ingraven. Helemaal als er een goede toevoer is vanuit Oekraïne. Ik denk dat de hoop is dat er dan geleidelijk meer verzetsstrijders bijkomen. Het kan ook zijn dat dit slechts een korte militaire operatie is om Russische linies in Oekraïne uit te dunnen. Kennelijk was de verdediging bij Belgorod Oblast niet voldoende en dat gat moet nu worden gedicht.
denk meer dat deze groep, gewoon het momentum pakt en verwacht eigenlijk dat we op meer plekken dit soort akties gaan zien, want anders is het een hele grote wilde gok.
Als de claim correct is (ook Grayvoron bezet) hebben ze een redelijk verdedigbaar stuk; noordwest en noordoost een rivier, voor de rest grens met Oekraïne. Voordat afdoende artillerie in de buurt is wordt het lastig voor Rusland om het snel op te lossen, op een paar km van de grens zullen ze ook voorzichtig zijn met vliegen. Misschien duurt het toch wat langer dan de 48 uur die ik eerst noemde.q-enf0rcer.1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:01:
[...]
10.000 soldaten met genoeg materiaal kunnen zich prima een tijdje ingraven. Helemaal als er een goede toevoer is vanuit Oekraïne. Ik denk dat de hoop is dat er dan geleidelijk meer verzetsstrijders bijkomen. Het kan ook zijn dat dit slechts een korte militaire operatie is om Russische linies in Oekraïne uit te dunnen. Kennelijk was de verdediging bij Belgorod Oblast niet voldoende en dat gat moet nu worden gedicht.
Hoe ze aan wapens komen is onbekend. Bedenk dat corruptie welig tiert en in plaats van tankonderdelen kan er ook zomaar ineens een complete tank verhandeld worden. Ik geloof niet dat die dingen contactsloten hebben, dus gestolen uit bezette gebieden kan ook nog. Er staan er wel een paar zonder diesel.korenpc schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:14:
[...]
wat wil de oekraine hun sturen. Denk niet dat ze zomaar, de geleende wapens aan de andere kant van de grens mogen uitlenen?
denk meer dat deze groep, gewoon het momentum pakt en verwacht eigenlijk dat we op meer plekken dit soort akties gaan zien, want anders is het een hele grote wilde gok.
Boeiender is denk ik hoe groot het ondergrondse verzet is. Heel vroeger moest je stiekem bij elkaar komen en was er een soort verzetskrant. Tegenwoordig kan het allemaal ongezien en ongemerkt in een besloten telegram groep. Dus hoe groot het verzet is, is niet bekend.
Ik denk dat ze gewacht hebben tot Rusland zwakte ging vertonen. Gezien ze lekker opschieten in Belgorod Oblast zouden ze wel eens het juiste moment gepakt kunnen hebben. De vraag is nu hoelang ze kunnen terun op succes.
Ik neem aan dat ze niet ver komen. Als ik het goed begreep hebben ze 2 tanks, 1 APC en 9 gepantserde vrachtwagens. Dat soort aantallen moeten de Russen gemakkelijk kunnen tegenhouden.asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:36:
[...]
Ik denk dat ze gewacht hebben tot Rusland zwakte ging vertonen. Gezien ze lekker opschieten in Belgorod Oblast zouden ze wel eens het juiste moment gepakt kunnen hebben. De vraag is nu hoelang ze kunnen terun op succes.
[ Voor 100% gewijzigd door O085105116N op 30-06-2023 07:58 ]
Allemaal speculatie natuurlijk, maar ik zou ook zeggen dat het met een weekje aanrommelen weer klaar moet zijn.XWB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:38:
[...]
Ik neem aan dat ze niet ver komen. Als ik het goed begreep hebben ze 2 tanks, 1 APC en 9 gepantserde vrachtwagens. Dat soort aantallen moeten de Russen gemakkelijk kunnen tegenhouden.
+1XWB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:38:
[...]
Ik neem aan dat ze niet ver komen. Als ik het goed begreep hebben ze 2 tanks, 1 APC en 9 gepantserde vrachtwagens. Dat soort aantallen moeten de Russen gemakkelijk kunnen tegenhouden.
The Russian Volunteer Corps showed a freshly captured Russian BTR-82A. pic.twitter.com/uHhM8iqpSl
It spreads like wildfire
Als dit zo doorgaat en het krijgt momentum dan heeft Putin een probleem. Wat kan vechten is in Oekraïne. Wat nog binnen de grenzen zit heeft waarschijnlijk een andere rol en misschien zijn ze wel net zo gemotiveerd.
Deze Russen op die BTR zijn wél gemotiveerd
Het lijkt net of ze aan het trollen zijn, wat een vreemde B-film is dit
Je vergeet dat Oekraïne ook nog veel oud USSR spul heeft. Daar kunnen ze alles mee doen wat ze willen omdat daar geen NATO regels aan vast zitten.korenpc schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:14:
[...]
wat wil de oekraine hun sturen. Denk niet dat ze zomaar, de geleende wapens aan de andere kant van de grens mogen uitlenen?
Die weg is ook al helemaal kapotgeschoten!
Dan zouden ze ongeloofelijk dom zijn, als ze met deze aantallen een gewapend verzet gaan beginnen in rusland. Dit soort getallen zegt mijn verstand, dat het erg ongeloofwaardig is.XWB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:38:
[...]
Angeblich hat die „Legion Freies Russland“ jetzt auch Panzer und weiteres Gerät von der Russischen 🇷🇺Armee in der Region #Belgorod erbeutet. (Z - Markierungen mit 🇺🇦 Flagge) — Was für eine grandiose Demütigung für #Putin hier gerade läuft. Unbezahlbar.🫡
— @BrennpunktUA 🇩🇪🇺🇦 (@BrennpunktUA) 22 mei 2023
pic.twitter.com/B9RmAT8H1o
Oeps wat zien we daar? Hebben ze ook nog een tank buitgemaakt? Z symbool, dus deze was van Rusland. Oekraïense vlag erop. What's Belgorod doing?

Is deze pun intended? In dat geval: BRIL-JANT!
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Er zijn troepen overgelopen van Rusland naar.. tjah.. Rusland.asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:21:
[...]
[Twitter]
Oeps wat zien we daar? Hebben ze ook nog een tank buitgemaakt? Z symbool, dus deze was van Rusland. Oekraïense vlag erop. What's Belgorod doing?
Aantal tanks verdubbeld, binnenkort ‘2nd biggest army’ in Russia?asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:21:
[...]
[Twitter]
PSN
LIBERATED TERRITORY
Blue is Ukraine 🇺🇦.
Red is Russia 🇷🇺.
Green is the newly declared and liberated Belgorod People’s Republic.
Remember when 🇷🇺-backed “separatists,” “declared and liberated” Donetsk and Luhansk?
Karma is a bitch, Putin. pic.twitter.com/S7ktkkF8rb
:strip_exif()/f/image/eAHLHijJrti595rU3Nx5nkpE.jpg?f=fotoalbum_large)
Evacuatiebussen:Het grootste deel van de bevolking van het district Grajvoron heeft het gebied verlaten, schrijft gouverneur Vjatsjeslav Gladkov van de Russische provincie Belgorod op zijn Telegramkanaal. De lokale overheid regelt tijdelijke accommodatie voor gevluchte burgers. Vanochtend staken bij het dorpje Kozinka gewapende mannen vanuit Oekraïne de Russische grens over. Daar zouden zij de grenspost en enkele dorpen hebben ingenomen.
De gouverneur heeft in de hele provincie een ‘contraterroristische operatie’ aangekondigd, wat gepaard gaat met een reeks noodmaatregelen. Zo geldt in het district een identificatieplicht, kunnen telefoongesprekken worden afgeluisterd en worden bedrijven stilgelegd die met giftige, explosieve of radioactieve stoffen werken.
No panic. pic.twitter.com/AA1K9DJRXc
— Def Mon (@DefMon3) 22 mei 2023
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 22-05-2023 20:33 ]
A fun fact: in 1919, Belgorod proclaimed itself a part of Ukraine and used Ukrainian as official language for its documents. pic.twitter.com/Tnvm3aM0ly
— Sergej Sumlenny, LL.M (@sumlenny) 22 mei 2023
Belgorod was blijkbaar al landjepik dus.
Van mij mag Ukraine het terughebben.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Inmiddels zijn we 12+ uur verder en is het gebied nog steeds in staat van beleg. Er zijn (veel) helikopters op afgestuurd (waarvan één 'verongelukt').XWB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:38:
[...]
Het is niet dat rusland de capaciteit niet heeft, ze heeft het niet op het gehele Oekraïne front plus inwendig.
Las ergens berichten dat GRAD systemen al gespot zijn.Rene schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:25:
Ik geef het vooralsnog weinig kans van slagen. Maar er is wel een ding wat Rusland niet goed uitkomt.
Het is Rusland!
Geen Tsjetsjenië, Syrië of Ukraine. De default modus operandi (alles platbombarderen) kunnen ze nu niet toepassen (of zullen ze we degelijk alles platgooien). Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Zijn er daadwerkelijk 10.000 man opgetrommeld zal Rusland wellicht met 30.000 man moeten antwoorden…
Interessante ontwikkeling…
Tsjetsjenië is ook ‘gewoon’ RF?Rene schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:25:
Ik geef het vooralsnog weinig kans van slagen. Maar er is wel een ding wat Rusland niet goed uitkomt.
Het is Rusland!
Geen Tsjetsjenië, Syrië of Ukraine. De default modus operandi (alles platbombarderen) kunnen ze nu niet toepassen (of zullen ze we degelijk alles platgooien). Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Zijn er daadwerkelijk 10.000 man opgetrommeld zal Rusland wellicht met 30.000 man moeten antwoorden…
PSN
Als je ergens iets leest, is het wel handig als je de bron er bij vermeldt.Mektheb schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:31:
Las ergens berichten dat GRAD systemen al gespot zijn.
Alleen al het feit dat het überhaupt gebeurt maakt het al geslaagd.Rene schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:25:
Ik geef het vooralsnog weinig kans van slagen.
...
Ik verwacht ook niet dat dit langer dan een dag of twee gaat duren, maar nogmaals: dát het überhaupt gebeurt zorgt er al voor dat het Kremlin waanzinnig voor paal staat, zowel nationaal als internationaal.
De Russen kunnen niet anders dan extra troepen naar het grensgebied sturen. Ben benieuwd waar ze die vandaan denken te halen...
[ Voor 39% gewijzigd door Jiffy op 22-05-2023 21:37 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Het andere vermelde voertuig (Russian loses) is blijkbaar uit de opslag van de grenspost meegenomen.
bron: https://www.oryxspioenkop...-of-belgorod-listing.html
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Nog wel...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Eens alleen een feed gaat zo snel dat je het niet terug kan vinden.Wilke schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:32:
[...]
Als je ergens iets leest, is het wel handig als je de bron er bij vermeldt.
Wat interessanter is is waar ze de legertjes vandaan gaan halen, want zover we weten heeft Putin geen paard, kanon en mannetje over om even 10 legers neer te zetten hier, hij is nogal... uitgeput. Dit gaat een reactie vereisen, meer nog dan Bakhmut, dus dat kost reserves. Die kunnen vervolgens niet meer elders ingezet worden, dus of dit nou afgesproken werk is of niet, het komt Ukraine uitstekend uit.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
📷Damaged/Abandoned MaxxPro MRAP of Russian Volunteer Corps captured by Russian forces in #Belgorod Oblast.#UkraineRussiaWar pic.twitter.com/ygrYbnVMb2
— MilitaryLand.net (@Militarylandnet) 22 mei 2023
Dat betekent, stam + t .
Geef je prtsc knop wat meer liefde en aandachtMektheb schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:38:
[...]
Eens alleen een feed gaat zo snel dat je het niet terug kan vinden.
Als het vrijheidslegioen inderdaad 10.000 sterk is, en ditto bewapend, dan heeft Putin een intern kluifje.
Er gaat overigens bericht dat er een MRAP gevonden is door de Russen. Die zou daar niet moeten zijn als Oekraïne hun wapenleveranties niet in gevaar wil brengen.
#Russia #Belgorod #Ukraine
— ⋆TellMeSweetLittleLies⋆ (@Intent_A) 22 mei 2023
Damaged American armored vehicle in the Belgorod region. pic.twitter.com/ZiQWouP3l3
Ik vind het twijfelachtig. Het is donker, en je ziet echt niet waar het is.
Ze zijn al 8 uur aan het vechten en de Russen kunnen de opstand niet neerslaan.
Gnome/Linux hier, die knop doet het voor mij
komt ook zo te zien vanaf een russisch propaganda account, kan nog steeds waar zijn, maar heb m'n twijfels.asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:47:
[...]
Geef je prtsc knop wat meer liefde en aandacht![]()
![]()
Als het vrijheidslegioen inderdaad 10.000 sterk is, en ditto bewapend, dan heeft Putin een intern kluifje.
Er gaat overigens bericht dat er een MRAP gevonden is door de Russen. Die zou daar niet moeten zijn als Oekraïne hun wapenleveranties niet in gevaar wil brengen.
[Twitter]
|>
En aangezien ieder kanaal ieder nieuwtje oppakt kan een reputabel kanaal zo ineens iets verspreiden wat niet klopt.simon schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:52:
[...]
komt ook zo te zien vanaf een russisch propaganda account, kan nog steeds waar zijn, maar heb m'n twijfels.
Dat er MaxxPro’s bij betrokken zijn was vanmiddag al duidelijk nav dit filmpje:asing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:47:
[...]
Geef je prtsc knop wat meer liefde en aandacht![]()
![]()
[Twitter]
In Belgorod region, fighters of the Russian Volunteer Corps and the Freedom Legion patrol the streets.
What a show 😅 pic.twitter.com/IUhR0kOWpn
Dat betekent, stam + t .
:strip_exif()/f/image/2iT113ih5egJVSEJDF1HtL8r.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.pravda.com.ua...3/05/22/7403366/index.amp
[ Voor 5% gewijzigd door Rene op 22-05-2023 21:57 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zag het al. Mooie gelegenheid om eens te kijken wat er daadwerkelijk lag opgeslagen. Ik zou het convooi alleen niet aanvallen. Dat kan niet gezond zijn.Rene schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:56:
Rusland evacueert naar zeggen de atoomwapens uit de Belgorod-22 faciliteit. Dat ligt best dichtbij de plek waar nu gevochten wordt. De paniek zit er flink in.
[Afbeelding]
https://www.pravda.com.ua...3/05/22/7403366/index.amp
Zoals vroeger, toen het stadje nog Oekrains was
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic: