Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Maar dat ze maar 1 tank uit het interbellum laten rondrijden is toch wel een trieste vertoning
Edit: ter illustratie een screenshot uit 2021:

[ Voor 5% gewijzigd door Rene op 09-05-2023 10:11 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dat is nogal wat WO 2 spul toen in 2021. Wel apart dat ze zelfs dat niet meer laten rond rijden.Rene schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:10:
Dat er geen vliegtuigen komen kan ik nog inkomen. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat er een no-fly boven heel Moskou is. Stukken makkelijker om dan vantevoren te zeggen dat ALLES wat vliegt neergeschoten moet worden.
Maar dat ze maar 1 tank uit het interbellum laten rondrijden is toch wel een trieste vertoning![]()
Edit: ter illustratie een screenshot uit 2021:
[Afbeelding]
interbellum is tussen eerste en tweede wereld oorlog, lijkt me sterk dat ze nog een T-24 of T-35 oid laten rond rijden
Het Air-Force gedeelte stond gepland maar is gecanceled (Bron: Telegram TASS)Rene schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:10:
Dat er geen vliegtuigen komen kan ik nog inkomen. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat er een no-fly boven heel Moskou is. Stukken makkelijker om dan vantevoren te zeggen dat ALLES wat vliegt neergeschoten moet worden.
Link
[Twitter: https://twitter.com/OAlexanderDK/status/1655849790993833984]
Eindscore.
Zelfs al zou Putin wereldvreemd zijn omdat hij alleen maar goed nieuws zou krijgen, dan zou dit toch reden zijn tot denken?
[ Voor 25% gewijzigd door Nat-Water op 09-05-2023 10:21 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Verwijderd
Denk eerder dat Vladimir P. liever niet heeft dat bovengenoemd bataljon tanks, met wellicht minder enthousiaste bemanning, zo dicht bij hem in de buurt komt.BeaM-R schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:07:
Het lijkt me sterk dat ze niet meer tanks hebben. Waarschijnlijk zijn ze bang voor aanslagen en daardoor niet een heel bataljon tanks op 1 plek bij elkaar brengen.
Maar het blijft een zielige vertoning.
Putin schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:21
...Het westen is de traditionele familie waarden aan het vernietigen...
...Het Oekraïense volk wordt gegijzeld door westerse ambities...

Westen: "Ga wat socialer met je bevolking en omgeving om".
Putin: "nAzI'S!!".
De prestaties van Epke Zonderland vallen in het niets bij dit niveau van mentale gymnastiek zeg
Dat betekent, stam + t .
De rest is op weg naar Oekraïne hevig gecamoufleerd als T-14's om Oekraïne en het Westen angst in te boezemen.Aragnut schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:15:
[...]
Dat is nogal wat WO 2 spul toen in 2021. Wel apart dat ze zelfs dat niet meer laten rond rijden.
offtopic:
interbellum is tussen eerste en tweede wereld oorlog, lijkt me sterk dat ze nog een T-24 of T-35 oid laten rond rijden
Maar het lijkt er in mijn ogen echt op dat het Russische leger echt doodsbang is voor een offensief van Oekraïne om hier nog materieel voor beschikbaar te stellen.
Zou mij persoonlijk niets verbazen dat alles wat inzetbaar is en niet noodzakelijk is op andere plaatsen opgesteld staat om dat offensief de wind uit de zeilen proberen te nemen.
Aragnut schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:15:
[...]
Dat is nogal wat WO 2 spul toen in 2021. Wel apart dat ze zelfs dat niet meer laten rond rijden.
offtopic:
ik dacht dat de tank van vandaag een T-35 was. Vandaar de referentie naar het interbellum
Het is toch een contrast. Want dit soort plaatjes zullen we hopelijk de komende decennia niet zien:
/f/image/R9xPCt42tMzmYkj6b1MprAl8.webp?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
't was een T34-85.Rene schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:23:
[...]
offtopic:
ik dacht dat de tank van vandaag een T-35 was. Vandaar de referentie naar het interbellum
Het is toch een contrast. Want dit soort plaatjes zullen we hopelijk de komende decennia niet zien:
[Afbeelding]
tldr, het waren er 51, waarvan een 10 stuks MRAPs Tjetjeens. Geen MBTs, IFVs en short range air defense.
Geen VDV.
🧵Russian May 9th Parade 2023 vehicle composition thread. Now we finally get to compare this year's parade to the previous years'.
— Oliver Alexander (@OAlexanderDK) 9 mei 2023
This year I have not seen an official lineup released for the first time.
Last year 131 vehicles took part, down from over 200 the previous years pic.twitter.com/qKL8JQrsLg
Dat betekent, stam + t .
Een deel van mij vraagt zich af welke van de voertuigen op die foto we een rood kruis doorheen kunnen zetten (mogelijk allemaal?).Rene schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:23:
[...]
offtopic:
[Afbeelding]
Ik denk dat Rusland gewoonweg niet de mensen en tanks heeft om te missen aan de parade. Kunnen ze een tank besturen dan moeten ze naar Oekraine, is het een T55 of hoger dan staat het in Oekraine of bij een depot voor spare parts of al reserve.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het zou ook kunnen zijn dat ze het klein houden om het risico te verkleinen op een aanslag. Iemand in de buurt van Moskou die met een manpad een MIG neerhaalt zou toch een beetje een domper zijn.TIGER1125 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:22:
[...]
De rest is op weg naar Oekraïne hevig gecamoufleerd als T-14's om Oekraïne en het Westen angst in te boezemen.![]()
Maar het lijkt er in mijn ogen echt op dat het Russische leger echt doodsbang is voor een offensief van Oekraïne om hier nog materieel voor beschikbaar te stellen.
Zou mij persoonlijk niets verbazen dat alles wat inzetbaar is en niet noodzakelijk is op andere plaatsen opgesteld staat om dat offensief de wind uit de zeilen proberen te nemen.
ThanksApache4u schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:28:
Hier een heel mooi draadje wat antwoord geeft op allerlei vragen over de aantallen en soort voertuigen dit jaar.
tldr, het waren er 51, waarvan een 10 stuks MRAPs Tjetjeens. Geen MBTs, IFVs en short range air defense.
Geen VDV.
[Embed]
51 waarvan 10 geleend inderdaad.
dit dekt de lading wel:
No reason for Ukraine to do anything at the parade. The Russian military is perfectly capable of embarrassing itself.
I am amazed they couldn't even drag one of the T-14s to the parade.
Deze post werdt mede mogelijk gemaakt door @Nat-Water thanks bro
[ Voor 37% gewijzigd door Fraggert op 09-05-2023 10:47 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Sorry hoor, maar dat komt toch helemaal niet geloofwaardig over?blissard schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Het zou ook kunnen zijn dat ze het klein houden om het risico te verkleinen op een aanslag. Iemand in de buurt van Moskou die met een manpad een MIG neerhaalt zou toch een beetje een domper zijn.
PSN: Alvanosa
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:05:
[...]
En die ene tank was een T-34 uit de tweede wereldoorlog
Nou ja, ze herdenken de overwinning op de Nazi's in WO2, dus wat dat betreft is dit wel accuraat
Kweenie, aan de andere kant zou het een win:win situatie voor ze kunnen zijn, in plaats van 1 zielige parade, toch wel groots door het hele land, en als er dan wat gebeurt en er wordt een tank gesloopt (zonder militaire operatie ga je geen heel tank bataljon uitschakelen) dan is dat weer een enorme moraal boost voor ze in de richting van "zie je wel, ze vallen ons gewoon thuis aan, meld je aan voor de SMO!"blissard schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Het zou ook kunnen zijn dat ze het klein houden om het risico te verkleinen op een aanslag. Iemand in de buurt van Moskou die met een manpad een MIG neerhaalt zou toch een beetje een domper zijn.
Dus, en een "groots" machtsvertoon, en een extra propaganda middel om meer mensen de gehaktmolen in te lokken.
[ Voor 7% gewijzigd door dakka op 09-05-2023 10:38 ]
Fraggert schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:32:
[quote]Apache4u schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:28:
Hier een heel mooi draadje wat antwoord geeft op allerlei vragen over de aantallen en soort voertuigen dit jaar.
Geen VDV.
[Embed]
51 waarvan 10 geleend inderdaad.
dit dekt d elading wel:
[Embed]
hold on, ff kutten met hoe ik iets met de Twitter kan doen hier
edit; fuckit, 10 x proberren....kan iemand ff qouten en zien wat ik fout doe met ie embed![]()
![]()
[embed](link naar tweet)[/embed]
En je quote gaat ook niet helemaal goed
No reason for Ukraine to do anything at the parade. The Russian military is perfectly capable of embarrassing itself.
I am amazed they couldn't even drag one of the T-14s to the parade.
Dus misschien is de rest echt wel naar Oekraine gestuurd.
Maar ik ga straks denk ik maar terugkijken. Dat het slecht zou worden was wel duidelijk. Maar het lijkt echt een zeer treurige vertoning te zijn geweest.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mij wel, anders zouden ze op zijn minst wel een paar moderne tanks langs laten komen. Zeker omdat dit de dag is waarop ze normaal vertonen wat ze wel niet allemaal hebben. Dat ze geen tientallen tanks bij elkaar halen snap ik wel met het oog op aanslagen, maar een paar Armata's en T90s zou je toch wel verwachten. Dat zelfs die er niet zijn geeft wel aan dat het echt matig is gesteld met het modernere spul.BeaM-R schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:07:
Het lijkt me sterk dat ze niet meer tanks hebben. Waarschijnlijk zijn ze bang voor aanslagen en daardoor niet een heel bataljon tanks op 1 plek bij elkaar brengen.
Maar het blijft een zielige vertoning.
[removed]
Wel zijn er nog genoeg S400 systemen om te demonstrerenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:43:
[...]
Dus misschien is de rest echt wel naar Oekraine gestuurd.![]()
Maar ik ga straks denk ik maar terugkijken. Dat het slecht zou worden was wel duidelijk. Maar het lijkt echt een zeer treurige vertoning te zijn geweest.
What is air defence doing.XWB schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:51:
[...]
Wel zijn er nog genoeg S400 systemen om te demonstreren![]()
[Afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Maar dan bedenk ik me altijd dat het vast helemaal niet live zal zijn.
De tank was realistisch om te aanschouwen. Precies zoals ze hem in zouden zetten aan het front. Eenzaam en alleen voorop, zonder enige vorm van steun.
nu nog raketten voor d'r inXWB schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:51:
[...]
Wel zijn er nog genoeg S400 systemen om te demonstreren![]()
[Afbeelding]
Dat viel me ook op, zelfs achter Putin waren broekies te zien zonder enige onderscheidingen.C00P schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:04:
[...]
Dat is elk jaar, die tank heeft de nazi's verslagen en komt dus altijd eerst in de parade.
Verder valt het me op dat de soldaten bijna allemaal trainees waren, dus nog in opleiding.
Hele magere parade!
/f/image/60v6PplrHstd3S23IkyLNtCA.png?f=fotoalbum_large)
Tegenover 2022:
/f/image/S2HVRRfCzuUuFX0Sx9FlJl3p.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door saikol op 09-05-2023 11:13 ]
Valt me op dat in de foto van dit jaar Putin meer lijkt op die kerel die links van 'm zit dan als je dit vergelijkt met de foto van vorig jaar.. En ik denk dat de hele garde die vorig jaar achter hem zat of al is ontslagen, in Oekraïne aan het aanmodderen is, of zich heeft verscholen omdat ze liever geen thee krijgensaikol schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Dat viel me ook op, zelfs achter Putin waren broekies te zien zonder enige onderscheidingen.
[Afbeelding]
Tegenover 2022:
[Afbeelding]
Met zijn 1001 onderscheidingen weet hij vast wat te doen.
Is gewoon een afleidingstactiek van Darth Poetin. Het Westen dit, het Westen dat. Focus eerst eens op jezelf.dakka schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:21:
[...]
![]()
Westen: "Ga wat socialer met je bevolking en omgeving om".
Putin: "nAzI'S!!".
De prestaties van Epke Zonderland vallen in het niets bij dit niveau van mentale gymnastiek zeg
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Poetin en Zelenskyy lijken beiden jaren ouder te zijn geworden het afgelopen jaar.nextware schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:43:
[...]
Valt me op dat in de foto van dit jaar Putin meer lijkt op die kerel die links van 'm zit dan als je dit vergelijkt met de foto van vorig jaar.. En ik denk dat de hele garde die vorig jaar achter hem zat of al is ontslagen, in Oekraïne aan het aanmodderen is, of zich heeft verscholen omdat ze liever geen thee krijgen
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Of corruptie, achterstallig onderhoud.Jerie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:10:
Zaterdag is een zweefmolen op een pretpark in Orenburg neergestort. Minstens 20 gewonden, waaronder veel kinderen. Filmpje is IMO nogal heftig dus zal ik niet linken. Oorzaak nog onbekend, maar wel opvallend en eventueel belangrijk voor herkennen van een patroon (achterstallig onderhoud, sancties?).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ook te vinden op nu.nl. Maar hij stort in op het systeem waarmee de zweefmolen naar boven gaat. Kan haast niet anders dan slecht onderhoud. Het valt me nog mee dat er (gelukkig) niet meerdere doden bij zijn gevallen trouwens, dat ding komt nogal lomp naar beneden.Jerie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:10:
Zaterdag is een zweefmolen op een pretpark in Orenburg neergestort. Minstens 20 gewonden, waaronder veel kinderen. Filmpje is IMO nogal heftig dus zal ik niet linken. Oorzaak nog onbekend, maar wel opvallend en eventueel belangrijk voor herkennen van een patroon (achterstallig onderhoud, sancties?).
[removed]
Eerlijk gezegd krijg ik tot nu toe het beeld dat Rusland echt geen sancties nodig heeft om dit soort ongevallen te laten gebeuren. Het is, buiten oorlog, sancties etc. ook gewoon een groot en relatief arm land. Logischerwijs komen dit soort ongelukken (net als grote branden etc) helaas wel vaker voor. Vergelijk het met busongelukken in India bijvoorbeeld: hoe gruwelijk ook, daar verwacht je ook geen groter verhaal bij, dat is gewoon wat het is.Jerie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:10:
Ik ben 56 en herinner me nog "het russische gevaar" wat verkondigd werd in mijn jeugdjaren. Dat maakte best indruk want er werd veelal de term neutronenbom gebezigd, je wist niet precies wat het was maar het moest heel gevaarlijk zijn.
Een slogan, iets van; "liever een bom in de tuin dan een Rus in de keuken" kan ik me ook nog herinneren uit die jaren. Iemand?
En nu? Nu hebben "we" toch het idee dat het tweede wereldleger helemaal niets meer gaat doen.
Dit topic volg ik al best lang maar ik hoop dat het binnenkort gesloten wordt

Daily driver; MB R171 SLK280
Hoe zou ik me (door deze aflevering) van de parade geïntimideerd kunnen voelen ?rapture schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:46:
Zelfs Scholz zegt dat we niet door de parade geïntimideerd mogen voelen.
[...]
Ik heb niet bepaald meer gezien ik heb niet bepaald beter gezien.
Geen al dan niet kartonnen T-14 Armata. Vooral spullen die ze voor orde bewaking ook nog wel eens nodig zouden kunnen hebben, en wat RT-2PM Topol die ze natuurlijk nog niet gebruikt hebben maar waar je ook niet van weet hoe vol of leeg de huls nou eigenlijk is.
En ook dit jaar geen fly-over zo te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 09-05-2023 21:04 ]
Ze gaan er echt niet zomaar vanuit dat er niemand tussen zit die even een verkeerde gedachte krijgt en op Putin richt
Geen enkele persoon zou 1 tank aan Putin durven voorschieten. Dat scenario is lang en breed besproken.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Yups en dan is het nog de vraag of en hoeveel (goed) werkzame ICBM's ze hebben om ze eventueel mee af te vullen mochten ze het willen. Het zegt met dus allemaal vrij weinig, meer een peniskoker op wieltjes.Indoubt schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:45:
Ga er maar vanuit dat er geen gebruiksklare raketten in zitten en geen munitie aanwezig is in de tanks etc.
Ze gaan er echt niet zomaar vanuit dat er niemand tussen zit die even een verkeerde gedachte krijgt en op Putin richt
En geen fly-over, terwijl het weer met wat hoge bewolking toch prima zou moeten zijn.asing schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:33:
Ik heb even door de parade gescrolld maar wat een aanfluiting was het deze keer voor het één na grootste leger ter wereld. Eén tank, eentje. Wel een belangrijke met de T34 maar ze hebben nog een paar T-14s. Ik vind het vreemd dat die er niet zijn.
Of zou hun luchtruim niet meer zo veilig zijn boven Moskou en hebben ze weinig meer wat niet neerstort of nodig is bij die onderhand toch wel heel speciaal geworden operatie ?
Zelfs Koning Karel de derde had dat nog en z'n gouden zwaardje was bijna net zo imposant.
(al zal Poetin misschien wel wat comfortabeler gezeten hebben dan die troon waar Karel op gezet werd met een paar kilo op z'n knar).
[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 09-05-2023 19:51 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Zou je het kunnen samenvatten voor mensen die niet in de gelegenheid zijn? Zoals ikzelfteacup schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:30:
Hubert Smeets had zojuist in Nieuwsuur wel een interessante observatie over De Krim als gevolg van wat Poetin vandaag zei, of juist niet zei, in zijn toespraak bij de Moskou parade. Als je in de gelegenheid bent, ga het nog even zien.
[ Voor 80% gewijzigd door polthemol op 10-05-2023 08:25 ]
Waarom kan ik niet op Internet. Waarom zijn er zoveel mensen gevlucht juist naar de zogenaamde oorlogszuchtige landen, etc. Een antidoctrinatie zou op zijn plaats zijn. Is het niet voor nu dan voor later (over wellicht nog enkele jaren) altijd nuttig.
Ik denk dat Putin gewoon doodsbang is dag er een piloot is die zichzelf met vliegtuig en al op Putin stort.gekkie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:49:
[...]
En geen fly-over, terwijl het weer met wat hoge bewolking toch prima zou moeten zijn.
Of zou hun luchtruim niet meer zo veilig zijn boven Moskou en hebben ze weinig meer wat niet neerstort of nodig is bij die onderhand toch wel heel speciaal geworden operatie ?
Zelfs Koning Karel de derde had dat nog en z'n gouden zwaardje was bijna net zo imposant.
(al zal Poetin misschien wel wat comfortabeler gezeten hebben dan die troon waar Karel op gezet werd met een paar kilo op z'n knar).
Volkomen kansloos al die gevluchte Russen zitten ook doodstil in het buitenland de storm uit. Die weten exact hoe het zit maar ondernemen niks.JantjeKoud schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:25:
Waarom wordt er nog niets gedaan aan de bewustwording van het Russisch volk. En dan bedoel ik niet met de neus op de feiten drukken maar mensen zelf laten denken.
Waarom kan ik niet op Internet. Waarom zijn er zoveel mensen gevlucht juist naar de zogenaamde oorlogszuchtige landen, etc. Een antidoctrinatie zou op zijn plaats zijn. Is het niet voor nu dan voor later (over wellicht nog enkele jaren) altijd nuttig.
“Liever een kruisraket dan een Rus in bed “ was volgens mij het slogan toenmir4dor schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:32:
Och och och. Zit nu even op NPO nieuws te kijken naar die parade, verslag van Iris de Graaf. Wat een blamage inderdaad.
Ik ben 56 en herinner me nog "het russische gevaar" wat verkondigd werd in mijn jeugdjaren. Dat maakte best indruk want er werd veelal de term neutronenbom gebezigd, je wist niet precies wat het was maar het moest heel gevaarlijk zijn.
Een slogan, iets van; "liever een bom in de tuin dan een Rus in de keuken" kan ik me ook nog herinneren uit die jaren. Iemand?
En nu? Nu hebben "we" toch het idee dat het tweede wereldleger helemaal niets meer gaat doen.
Dit topic volg ik al best lang maar ik hoop dat het binnenkort gesloten wordt
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/09-05-2023/VPWON_1343619 vanaf 5 minuten, gratis in SD kwaliteit te bekijken.
Ook hij vindt het een povere vertoning. Maar 1 tank uiteraard, hij noemt ook dat de mars met foto's er niet was, vergelijkt de animo van buitenlanders voor en na de oorlog, vergelijkt met de energieke Poetin van 9 Mei 2022, en noemt bijvoorbeeld saillante detail dat hij Oekraïne niet noemt. Hij noemt ook Krim niet of Zaporisja, hij noemt enkel nog Donetsk en Luhansk dus Smeets denkt dat Poetin's doel nu enkel de Donbas is, of dat hij het ook niet meer weet.
Ook intern onderzoek (van Levada) onder RU bevolking wijst uit dat steun afbrokkelt, maar nog wel passief. De vraag zou u X Roebel (equivalent van iets van 1000 a 2000 Roebel / 10 a 20 EUR) per maand willen besteden (op een gemiddeld RU inkomen van 750 EUR/maand) aan 'onze jongens' antwoord ongeveer de helft maar met ja, en in Moskou zelfs maar ongeveer 1/3. En twee derde van de burgers is meer bezig met inflatie dan met de oorlog.
Ook oom Luka ziet er oud en vermoeid uit, net als de verdachte, dhr Vladimir P. Die wat mij betreft rijp is voor een enkeltje Den Haag.
Zal 'm nog eens kijken en editen als ik iets belangrijks ben vergeten. Post is dus een beetje aangepast.
Na de val van de muur zat half Oost-Europa achter de ramen met rode lichtjesvincent_1971 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 00:07:
“Liever een kruisraket dan een Rus in bed “ was volgens mij het slogan toen
[ Voor 6% gewijzigd door Jerie op 10-05-2023 00:37 ]
[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 10-05-2023 10:26 ]
Wellicht zit er daar een medaille bij voorAndereKoekoek schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:19:
Valt mee dat ze die ouwe naast hem niet hebben gemobiliseerd.
Met zijn 1001 onderscheidingen weet hij vast wat te doen.
het poetsen van zijn schoenen
het starten van een motor
het gebruiken van een schop
geraakt die mens nog vooruit met al die bling op zijn lijf....
Gewicht van de oud-soldaat (70kg)
Gewicht van de bling (150kg)
Op een gegeven moment begint het ongeloofwaardig te zijn.
Net zoals die lading insignia's op Valery Gerasimov zijn borst
Die medailles van Shoigu zijn nog frappanter, die heeft nooit in het leger gezeten volgens mij, is alleen via-via Minister van Defensie gewordenWolfp4ck schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:15:
[...]
Wellicht zit er daar een medaille bij voor
het poetsen van zijn schoenen
het starten van een motor
het gebruiken van een schop
geraakt die mens nog vooruit met al die bling op zijn lijf....
Gewicht van de oud-soldaat (70kg)
Gewicht van de bling (150kg)
Op een gegeven moment begint het ongeloofwaardig te zijn.
Net zoals die lading insignia's op Valery Gerasimov zijn borst
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoe kan je zo een volk dan nog serieus nemen ...YakuzA schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:22:
[...]
Die medailles van Shoigu zijn nog frappanter, die heeft nooit in het leger gezeten volgens mij, is alleen via-via Minister van Defensie geworden
Net zoals Noord Korea (zie hieronder)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zYdIEqL4thGmN4K3mKvNZJ6P.jpg?f=user_large)
Op de broek had ik ze nog niet gezien. Had het wel kunnen verwachten, NK staat bekend om zijn succesvolle oorlogen tenslotteWolfp4ck schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:25:
[...]
Hoe kan je zo een volk dan nog serieus nemen ...
[Afbeelding]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Bij de Scouting hadden we ook dit soort figuren xdWolfp4ck schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:25:
[...]
[Afbeelding]
Telkens als ik die foto zie dan denk ik "dat zijn veel pottendekseltjes die ze er op geplakt hebben"Wolfp4ck schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:25:
[...]
[Afbeelding]
"All against all...complete disunity of the front" - Russian volunteer Anastasiya Kashevarova explains what happened between Wagner and the 72nd Brigade in Bakhmut in a long Telegram post.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 10 mei 2023
She says Russian Forces are not allowed to communicate with Wagner. Wagner was forced to… pic.twitter.com/rtZyJlj8x1
Is het meest relevant hier, aangezien het om de interne power struggle met wagner gaat."All against all...complete disunity of the front" - Russian volunteer Anastasiya Kashevarova explains what happened between Wagner and the 72nd Brigade in Bakhmut in a long Telegram post.
She says Russian Forces are not allowed to communicate with Wagner. Wagner was forced to retreat in one area as Ukrainians exploited weakness and broke through. She says the 72nd had no idea and no troops in the area to cover.
She also says Russian sides all hate each other, making fun of each other. She calls for unity or the war will not be won
(klinkt een beetje als dat fiasco in Syrië
[ Voor 64% gewijzigd door YakuzA op 10-05-2023 13:36 ]
PSN
Er zijn steeds meer aanwijzingen dat de publieke opinie in Rusland over de oorlog in Oekraïne aan het veranderen is. Volgens de Russische politicoloog Grigory Yudin wordt er tegenwoordig “heel vaak” over een mogelijke nederlaag gepraat onder de Russische bevolking. “Dit is een dramatische wending tegenover de eerste maanden van de oorlog”, zegt hij. De afgelopen dagen doken ook nieuwe clous op die erop wijzen dat het Kremlin de bui voelt hangen.
Yudin is een expert in publieke opinie en opiniepeilingen in Rusland en maakte al analyses voor onafhankelijke publicaties zoals ‘Vedomosti’, ‘Proekt’ en ‘Open Democracy’. “Lange tijd nam niemand het woord ‘nederlaag’ in de mond, ook al vonden ze de invasie een krankzinnige keuze. Dat is veranderd”, vertelt hij.
PRIGOZHIN PLAYING WITH FIRE 🔥
— Jason Jay Smart (@officejjsmart) 10 mei 2023
Prigozhin released a “poll” today asking “for whom would you vote in the presidential elections?”
Putin: 42.5%
Prigozhin: 39.7%
Prigozhin should avoid windows and Moscow tea parties. pic.twitter.com/IZFSXKmy7b
Prigozhin is ook klaar met leven.

Want dit kan moeilijk anders uitgelegd worden als een uitdaging van Poetin. Diezelfde Poetin die net zoals zoveel van zijn voorgangers in Ruslands geschiedenis, zichzelf omringde met incompetente of nauwelijks competente onderlingen die ja zeggen, zelf weinig konden en vooral niet in staat zijn om de grote leider te slim af te zijn en daarmee een bedreiging te vormen voor de leider. Want ben je een bedreiging, dan is het snel met je afgelopen.
Nu zou ik niet beweren dat Prigozhin daadwerkelijk competenter dan Poetin is. Maar jezelf zo presenteren, maakt je ambities wel duidelijk. Komt bij dat Prigozhin na de eigenlijke mislukking rond Bakhmoet, ook niet zoveel meer te bieden heeft.
Nog frappanter is dat de oudjes direct links en rechts van hem niet tegen de Nazi’s in de tweede wereld oorlog hebben gevochten, eentje zat bij de NKVD de andere bij de KGB. Nu worden die ook zeldzaam natuurlijk, maar je zou ze toch nog wel ergens moeten kunnen optrommelen.saikol schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:10:
Dat viel me ook op, zelfs achter Putin waren broekies te zien zonder enige onderscheidingen.
https://t.me/agentstvonews/3138
En er was in de plaats Chita nog een optreden voor Wagner PMC. (video in de link)Vladimir Putin sat next to two veterans at the Victory Parade in Red Square. However, neither of them fought against the Nazi troops. One of the veterans was a member of the NKVD who fought against the underground in Ukraine, and the second veteran took part in the suppression of the Prague Spring, according to analysis by the "Agency.
Details. To the right of Putin sat 98-year-old Yuri Dvoikin (in the photo below he is wearing a cap). In 1942, he enlisted in the army as a volunteer, but never made it to the front. After graduating from the school of snipers in 1944 he was sent to Lvov region with the NKVD "to carry out operations on liquidation of the nationalistic underground in the Western Ukraine".
▪️"We knew little about the Banderites at that time. They were hunting: for two days they shot more than 5,000 people, they felt like masters in Lviv, in Ukraine. We were sweeping the entire region from nationalists, catching them in the forests, abandoned farmsteads," Dvoikin himself recalled.
▪️To the left of Putin sat Gennady Zaitsev (pictured with his cap). Zaytsev was born in 1934 and did not participate in the Great Patriotic War. He was drafted for military service in 1953, stayed in the army after completing military service, and in 1959 began serving in the KGB.
▪️In 1968 Zaytsev participated in the introduction of Soviet troops into Czechoslovakia to suppress anti-Soviet protests and the "Prague Spring". Zaytsev led a group of the 7th Directorate of the Soviet KGB in Operation Danube, as the entry of troops into Czechoslovakia was called. Under his leadership the building of the Ministry of Internal Affairs in Prague was seized. In the '70s, Zaitsev headed the Alfa anti-terrorist group created by Yuri Andropov.
Context. This year's parade on Red Square had the lowest number of military personnel since 2008. Several military formations did not take to the pavement as they did last year: The 4th Guards Kantemirovskaya Tank Division, the 2nd Guards Tamanskaya Motorized Rifle Division, the 27th Independent Guards Sevastopol Motorized Rifle Brigade and the 45th Independent Engineer Brigade. Also, not a single modern tank appeared in the parade.
https://t.me/astrapress/26474
En volgens partizanen is er een Su-24 niet meer inzetbaar. Volgens de overheid is het fake nieuws. En volgens mensen die vervolgens ter plekke controleren of het wel of niet klopte, zagen wel een Su-24 met brandschade en een gat in de omheining…. (video via link)Chita celebrated May 9 with a dance and song in honor of mercenaries of "Wagner" PMC
Members of the ensemble "Transbaikal Patterns" dressed in camouflage and balaclavas danced to the song about "our Russian PMC".
"So come on, Wagner, play, raise your bandstanders up... Our Russian PMC!" the lyrics of the song read.
https://t.me/astrapress/26488
In Novosibirsk, law enforcers learned about the burning of the SU-24 aircraft at the Chkalov Aircraft Plant from the "War on Fakes" propaganda channel, decided to check the information, went to the plant, and found out that the video was not a fake.
The day before, a video of a burning plane appeared on the "Legion of Freedom of Russia" channel. The video was accompanied by the caption: "In the morning of May 8, 2023 in Novosibirsk on the territory of the Sukhoi aircraft plant unknown guerrillas destroyed the combat aircraft SU-24. The plane was at the aircraft maintenance and modernization site. As we were told, the plane was successfully burnt out. It will no longer need repairs," the channel reported.
Some time later, the Kremlin's "War on Fakes" resource published a rebuttal, stating that the video was a fake: "The video was not shot at the Sukhoi plant. This is a staged video that was recorded in Ukraine. <...> Our source in the administration of the Novosibirsk aircraft plant reports that no accidents were recorded on Sukhoi's premises. This is a heavily guarded facility and it's hard to imagine that unauthorized persons could move freely around, let alone set something on fire there, taking videos," the propagandists said.
As ASTRA found out, officers of the Novosibirsk Oblast Federal Security Service saw the publication in the "War on Fakes" channel and went to the Chkalov aircraft plant. At the site they found a mothballed 1990 Su-24 aircraft, which had traces of hot liquid and signs of arson under the left rear landing gear. In addition, the law enforcers found a hole in the fence, about a meter in diameter. Unknown persons simply cut the chain-link fence and entered the territory of the aircraft factory.
According to ASTRA, this part of the plant is guarded by workers of RT-Okhrana. They said they only heard about the incident from the law enforcers and "did not notice anything suspicious". Earlier, a reconnaissance drone was found at the plant.
Now there is an additional guard post, and the head of the Department of the Ministry of Internal Affairs on especially important and sensitive facilities of the Novosibirsk region was instructed to conduct a check.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Als je weet dat je toch gaat verliezen (en dus dood gaat) dan haal je ook dit soort rare fratsen uit. Want als Poetin hem omlegt, zorgt dat wel voor woede onder zijn fans. Misschien is de volgende stap dan ook dat hij zich terugtrekt.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:06:
[Twitter]
Prigozhin is ook klaar met leven.![]()
Want dit kan moeilijk anders uitgelegd worden als een uitdaging van Poetin. Diezelfde Poetin die net zoals zoveel van zijn voorgangers in Ruslands geschiedenis, zichzelf omringde met incompetente of nauwelijks competente onderlingen die ja zeggen, zelf weinig konden en vooral niet in staat zijn om de grote leider te slim af te zijn en daarmee een bedreiging te vormen voor de leider. Want ben je een bedreiging, dan is het snel met je afgelopen.
Nu zou ik niet beweren dat Prigozhin daadwerkelijk competenter dan Poetin is. Maar jezelf zo presenteren, maakt je ambities wel duidelijk. Komt bij dat Prigozhin na de eigenlijke mislukking rond Bakhmoet, ook niet zoveel meer te bieden heeft.
Goeie komedie hierover is The Death Of Stalin. En mbt incompetent leiderschap, bureaucratie, en het opofferen van de bevolking 'por la casa' natuurlijk HBO's Chernobyl. Beide wel in het Engels. Plus, als een film over Rusland in Rusland wordt afgekeurd als zijnde onrealistisch dan weet je dat-ie goed is
Het filmpje gaat over Gleb Karakulov, de Russische Intel Officer die laatst is overgelopen. Er wordt uitgelegd wat zijn positie was ten opzichte van Putin, hoe hij op die positie is gekomen en hoe hij niet meer kon leven met wat er in Oekraïne gebeurde. Ook laat het zien hoe Gleb ontsnapte en geeft het een inkijkje in de paranoïde wereld van Putin.
TR;DW : Putin heeft zich in 2020 geïsoleerd en houdt dat zo. Hij heeft 3 informatiebronnen. Zijn "inner circle Yes men", rapporten van zijn ministeries en Moskou staats TV.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat is in 1945 ook gebeurd.. Daarna was WO II ook vrij snel afgelopen.asing schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:17:
[YouTube: Russia’s Intel Officer Defects and Reveals Major Problems for Russia]
TR;DW : Putin heeft zich in 2020 geïsoleerd en houdt dat zo. Hij heeft 3 informatiebronnen. Zijn "inner circle Yes men", rapporten van zijn ministeries en Moskou staats TV.
Laten we hopen dat Putin ook die conclusie trekt en zelf de wereld van zijn aanwezigheid verlost..
Dan dus ook pas als de vijand al praktisch in de stad staat?nextware schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:21:
[...]
Dat is in 1945 ook gebeurd.. Daarna was WO II ook vrij snel afgelopen.
Laten we hopen dat Putin ook die conclusie trekt en zelf de wereld van zijn aanwezigheid verlost..
Neuh, das niet nodig. Maar als Oekraïne er (hopelijk) in slaagt om Rusland weer een heel flink stuk terug te dringen, er hierdoor gemor ontstaat in Rusland (ook bij de kringen rond Putin) dat hij dan de conclusie trekt..Caelorum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:33:
[...]
Dan dus ook pas als de vijand al praktisch in de stad staat?
iemand een vertaling gezien?Putin signed a decree on mobilisation of reservists "for military training"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RaJWih2iLdUXteMWb8lTTI4b.jpg?f=user_large)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Je kunt tegenwoordig in Google niet alleen op een foto laten zoeken, maar ook de tekst laten herkennen en vertalen.Tens schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:48:
van Liveuamap gisteren
[...]
iemand een vertaling gezien?
[Afbeelding]
Dit is wat Google Translate er van heeft gemaakt:
DECREE
PRESIDENT OF THE RUSSIAN FEDERATION
On the call of citizens of the Russian Federation,
in the reserve, for military training in 2023
In accordance with federal laws of May 31, 1996 No. 61-FZ "On Defense" and of March 28, 1998 No. 53-FZ "On military duty and military service" I decide:
1. Call in 2023 citizens of the Russian Federation,
in reserve, for military training
in the Armed Forces of the Russian Federation, troops of the national
guards of the Russian Federation, state protection bodies
and federal security agencies.
2. For official use. 3. For official use.
Russian Federation
4. The Government and the executive authorities of the constituent entities of the Russian Federation to ensure the implementation of measures related to the call-up of citizens of the Russian Federation who are in the reserve for military training and with the conduct of these training.
2 100036 14623 4
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hetgeen geen rocket science is maar gewoon een combinatie van OCR plus vertalen.Onbekend schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:51:
[...]
Je kunt tegenwoordig in Google niet alleen op een foto laten zoeken, maar ook de tekst laten herkennen en vertalen.
Dit is wat Google Translate er van heeft gemaakt:
[...]
Hier nog een andere bron: Yandex (let op, hosted in .ru dus ik link er niet naar)
DECREE
PRESIDENT OF THE RUSSIAN FEDERATION
On the conscription of citizens of the Russian Federation
who are in reserve for military training in 2023
In accordance with the federal laws of May 31 , 1996
No. 61-FZ "On Defense" and No. 53-FZ "On Military
Duty and Military Service" dated March 28, 1998, I decree:
1. To call up in 2023 citizens of the Russian Federation who
are in reserve to undergo military training
in the Armed Forces of the Russian Federation, the troops of the National
Guard of the Russian Federation, state security bodies
and bodies of the federal security Service.
2. For official use.
3. For official use.
4. The Government of the Russian Federation and
the executive authorities of the subjects of the Russian Federation to ensure
the implementation of measures related to the appeal of citizens of the Russian Federation
Federations that are in reserve, for the passage of military training
and with the conduct of these training camps.
Russische pers:
Als ze dat al toegeven denk ik dat de druk aardig hoog is.Russian commander sees tensions around Artyomovsk, but resistance to enemy growing
It is reported that fighters of the Wagner private military company "are giving the enemy a decent rebuff and they have actively advanced further today"
MOSCOW, May 12. /TASS/. Commander of the Akhmat commando unit and Deputy Commander of the 2nd Army Corps Apty Alaudinov said that although a certain tension is growing around Artyomovsk, inside the city, Russian troops have been staunchly resisting the enemy.
"I’d like to reassure everyone that nothing extraordinary has happened anywhere. True, tensions are growing in a certain area around Artyomovsk, and certain numbers of Ukrainian hardware and military personnel did advance there," Alaudinov said in a video posted on his Telegram channel on Thursday.
According to him, fighters of the Wagner private military company "are giving the enemy a decent rebuff and they have actively advanced further today." Though the enemy, too, has advanced by a few meters in certain areas, there is nothing extraordinary to this, he said. "I think that appropriate decisions will be made regarding these areas, too. If you take a look at the situation unfolding along the line [of engagement], nothing extraordinary, I reiterate, has so far occurred. Therefore, no need to worry about anything," the Akhmat commander said. The Russian troops "have been thoroughly preparing for this so-called counteroffensive [by the Ukrainian armed forces] for quite a long time," he added.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Raar om naar de oude Sovjet naam (Artyomovsk) te verwijzenTens schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:31:
Deepstate laat wat Oekraïense vooruitgang zien op een paar plekken bij Bakhumut.
Russische pers:
[...]
Als ze dat al toegeven denk ik dat de druk aardig hoog is.
[...]

Jup.Jerie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:51:
[...]
Raar om naar de oude Sovjet naam (Artyomovsk) te verwijzenleven ze nog in 1980 ofzo?
Is een van de manieren van Sovjet repressie die ze nostalgisch blijven vasthouden:
Name changes
1571–1924: Bakhmut[9]
1924–1941: Artemivsk
1942–1943: Bakhmut
1943–2016: Artemivsk
2016–present: Bakhmut
PSN
Moderatie commentDoor die hoge winst droeg het bedrijf ook meer bij aan de Russische staatskas. Unilever moest in Rusland 3,2 miljard roebel (38 miljoen euro) aan vennootschapsbelasting afdragen, in 2021 was dat nog 1,2 miljard roebel (14 miljoen euro), zo blijkt uit de jaarcijfers van de Russische Unilever-dochter.
Unilevers verklaring geen cent uit te geven aan advertenties en media klopt niet. In 2022 gaf Unilever 21,7 miljard roebel (259 miljoen euro) uit aan reclame. Dat is ruim 10 procent meer dan in 2021.
Ook liggen er niet slechts ‘essentiële voedsel- en hygiëneproducten’ in de Russische winkels. De supermarkten verkopen er nog altijd Magnums en Cornetto’s, geproduceerd door ijsfabrieken in Tula, onder Moskou en in Omsk, in Siberië. Ook de cosmeticafabriek in Jekaterinenburg is nog in bedrijf.
Ja? En wat vind je daar nu van? Wat deed je dit bericht plaatsen. Is Unilever de enige? Wat is het excuus van het bedrijf, en is dat excuus terecht?
[ Voor 87% gewijzigd door teacup op 12-05-2023 19:29 ]
Het hoeft ook niet in scene gezet te zijn met autorisatie van Poetin; dat kan ook door tegenstanders van Poetin. Dus hardliners, FSB, partizanen, ...Perseus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:40:
Ik vroeg me gisteravond af waarom we weinig meer van de drone aanval op het kremlin horen vanuit Rusland. Mij bekruipt steeds meer het idee dat dit niet in scene in gezet, anders zouden ze dit toch veel meer gebruiken als motivatie voor zware tegenreactie (of weer dreigen met nucleaire inzet)? Andersom; als je er niks mee doet, waarom zou je het dan in scene zetten?
SOF van UA lijkt mij sterk. Die gaan niet zo diep, en hebben wel wat beters te doen aldus Veldheren #11.
Ten eerste is het artikel enkel vandaag gratis te lezen en had ik op moment van posten geen inspiratie. Ten tweede wat ik er van vind is eigenlijk niet noemenswaardig, 13 in een dozijn materiaal en derhalve prima weg te laten. Ten derde wat betreft andere bedrijven al elders over gehad.Jerie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:02:
Follow the Money meldt: Unilever breekt beloftes: winst in Rusland verdubbeld, reclamekosten gestegen
[...]
[MBR]Moderatie comment
Ja? En wat vind je daar nu van? Wat deed je dit bericht plaatsen. Is Unilever de enige? Wat is het excuus van het bedrijf, en is dat excuus terecht?[/]
Niet dat ik de illusie heb dat het iets helpt, maar ik ga toch eens kijken of ik Unielever (en Heineken, etc.) kan boycotten. Hebben toch wel een paar merken die ik wel eens koop en dat doe ik dus liever niet meer.Jerie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:02:
Follow the Money meldt: Unilever breekt beloftes: winst in Rusland verdubbeld, reclamekosten gestegen
[...]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je omschrijft het rijk der psychopaten:mir4dor schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:56:
Betrouwbare bron wil ik het niet noemen, veel copy/paste van andere bronnen. Warthog Defense.
Lekker Amerikaans voor als ik er weer eens helemaal klaar mee ben.
Toch wil ik het hier even noemen. Er komen dingen voorbij die we al wisten maar nog eens extra onder de aandacht worden gebracht; overal waar russen verschijnen is er dood en verderf. Voor niets!
In dit filmpje zie je karpers in laag water. Die worden zonder pardon afgeknald. Of ze die vissen gaan eten is mij niet duidelijk maar ze hebben de grootste lol. Wat een volk
Weet eigenlijk niet goed of dit hier wel past, maar daar kom ik binnenkort achter.
Predicting animal abuse behaviors with externalizing and psychopathic personality traits.We examined the relationship between psychopathy, as measured by the Psychopathy Checklist- Short Version (PCL:SV; Hart, Cox, & Hare, 1995), and a self-reported history of animal abuse perpetration in a sample of 214 jail inmates. Analyses indicated individuals who endorsed a history of animal abuse scored significantly higher than non-abusers on the PCL:SV total score.
Zie ook de referenties onderaan. Is uitgebreid onderzoek naar gedaan. Hoewel je ook de andere twee van de dark triad niet uit kunt sluiten.
Hoe we als samenleving zwakkeren behandelen, definieert onze beschaving. Gelijkwaardigheid is verankerd in onze vrij samenleving. Dieren vallen hier wat mij betreft deels ook onder. Het is lastig want wij hebben ook een bio-industrie, je ziet niet hoe het lapje vlees op je bord is behandeld, in ons land is vissen niet verboden (iedere vis die je aan de haak slaat, heeft pijn), maar honden en katten eten mag dan weer niet. Elders doen ze moeilijk over koeien, varkens, enz. Verschillende culturen hebben hier verschillende opvattingen over, maar... volgens mij wordt het op grote schaal onnodig lijden of vermoorden van dieren die overduidelijk voelen en kunnen lijden in de meer geciviliseerde samenlevingen op onze planeet wel degelijk -over het algemeen- afgekeurd. Als je bijvoorbeeld onze bio-industrie neemt, is op dit vlak de afgelopen 30 jaar vooruitgang geboekt. Onnodig lijden proberen we daarnaast ook te voorkomen, ook in die industrie. We zijn van een systeem gegaan waar enkel de adel iets had dat in de buurt kwam van stemrecht, naar een systeem waar alle volwassen mannen en later ook volwassen vrouwen mogen stemmen. Kinderen hebben geen stemrecht, maar wel schoolplicht en moeten met respect worden behandeld (geen kindermishandeling). Er is ook niet voor niets een link tussen kindermishandeling (fysiek en mentaal zoals emotionele verwaarlosing) en latere uitingen van psychopathie.
Rusland is daarentegen geen geciviliseerde samenleving. Dat was voor dit conflict al zo klaar als een klontje. De gemiddelde Rus is simpelweg politiek apathisch, nationalistisch en racistisch jegens buren (en dat gaat veel verder dan een flauwe mop), een mensenleven is er geen donder waard, er heerst een top-down hiërarchie, het is een corrupte bende, een graaicultuur -- en als het aan hen ligt verlagen wij ons tot hun niveau. Tegenstrijdigheden die me de pet te boven gaan. Maatschappelijk gezien een enorme homohaat of alles dat seksueel afwijkt van de patriarchische norm (inclusief een samenleving waar de vrouw weinig noemenswaardig te vertellen heeft). Ondertussen pijpt een soldaat een officier, of worden nieuwe soldaten anaal verkracht voor de ultieme vernedering. Ik vraag me dan af wie er vernederd wordt: degene die het vrijwillig uitvoert als vorm van macht of degene die het noodgedwongen moet ondergaan.
De enige vormen van seks waar wij daarentegen in Nederland faliekant op tegen zijn hebben te maken met het beschermen van zwakkeren in onze samenleving (wederzijdse, gelijkwaardige toestemming dus geen verkrachting, pedoseksualiteit, of bestialiteit). In de basis dus zoveel mogelijk vrijheid, die stopt waar die van een ander begint zo las ik ooit in een kinderboek.
[ Voor 0% gewijzigd door Jerie op 13-05-2023 20:27 . Reden: Idiot typo ]
Results of Russia's new anti-drone police are trickling in: In Moscow, a woman called police on a man she thought was "assembling a large drone" - turns out the man was assembling a child's car seat next to his vehicle. https://t.co/wqtT4poeB6 pic.twitter.com/sIvkRsgUVS
— Samuel Bendett (@sambendett) 13 mei 2023
Daar sta je dan onschuldig een stoeltje in elkaar te zetten, het paranoia effect.
Een soort parallel mini-Openbaar Ministerie comité voor 'speciale zaken/Kremlin belangen', naast het reguliere Openbaar Ministerie.
Hoort bij de intimi van Vladimir Vladimirovitsj en heeft een flink aantal oligarchen wellicht een zeer vervelend weekend bezorgd.
Nationalisatie, c.q. onteigening in 10, 9, 8..?
https://www.theguardian.c...at-units-say-uk-officialsThe head of Russia’s federal crime agency suggested that key sectors of the economy should be returned to state ownership to support Moscow’s war in Ukraine.
[...]
“We are essentially talking about economic security in a war,” Alexander Bastrykin, head of the investigative committee, told a conference that was streamed online.
“Let’s go along the path of nationalising the main sectors of our economy.”
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Wonderful! Ukrainian activists have hacked into security cameras across Russia and broadcast a speech by President Zelenskyy pic.twitter.com/TdigYAsvWZ
— Business Ukraine mag (@Biz_Ukraine_Mag) 11 mei 2023
Хакери отримали доступ до тисяч відеокамер з динаміком у публічних місцях рф та передали цікаве звернення Зеленського😂 pic.twitter.com/6bVcKKQXPp
— Team of Zina Portnova (@Zn_Portnova) 11 mei 2023
Een goede reden om een luidspreker aan een camera aan te sluiten, is eventjes de aandacht van een inbreker, dief,... trekken zodat die naar de camera kijkt en identificeerbaar wordt.
Er zijn ook camera's met een speaker:
[Twitter: https://twitter.com/jilles_com/status/1657282531333484548]
OMG!
— Kvist.P 🇩🇰🇺🇦 (@kvistp) 13 mei 2023
I never thought i would be able to write this!!🤣🦦🤣
The LADA Factory in Tolyatti #RussiaIsCollapsing , is on 🔥 🔥🚒 DOING! WOW 😲, them Lada is fast!
😆 pic.twitter.com/s4cCHhDM3s
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Het is een "Ferroni door" fabrikant:beany schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:36:
Lada fabriek staat in brand? (met bewegend beeld)
[Twitter]
/f/image/RTjd0hDd8X3cQjLfmLsZBeXC.png?f=fotoalbum_large)
Ferroni. Die maken allerlei deuren. Geen lada dus.beany schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:36:
[Twitter]
Ik vind het wel frappant dat sinds het begin van deze oorlog zowat alle branden in Rusland voorbij komen via de verschillende bronnen. Rusland is een groot land, daar vliegt sowieso nog wel eens wat in de fik lijkt me.
Dat betekent, stam + t .
Dat was gisteren, het kan zijn dat de lada fabriek ook fikt...Apache4u schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:44:
[...]
Ferroni. Die maken allerlei deuren. Geen lada dus.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
beany schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:36:
[Twitter]
wellicht brandwerende deuren voor de lada ?(joking here)vso schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:12:
https://www.ferroni-doors.ru/catalog/thermal-break
als bedrijf bouw je vuur werende deuren en dan ..
Tja vanalles
zolang het ook maar een beetje met Russisch leger/wapenindustrie te maken heeft vindt ik het best:Apache4u schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:44:
[...]
Ferroni. Die maken allerlei deuren. Geen lada dus.
Ik vind het wel frappant dat sinds het begin van deze oorlog zowat alle branden in Rusland voorbij komen via de verschillende bronnen. Rusland is een groot land, daar vliegt sowieso nog wel eens wat in de fik lijkt me.
The local military commissariat (recruitment office) of the Russian army in Murmansk, Russia, is burning.
— (((Tendar))) (@Tendar) 14 mei 2023
Source: https://t.co/IPDC8cPKeh#Russia #Murmansk pic.twitter.com/UosRbqShge
"This is an official mesage from the Russian government. In order to avoid getting drafted for the SMO, please bring your washing machine to the nearest drafting station."rapture schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 21:49:
Video: Gehackte bewakingscamera's met bidirectionele audio dat aangesloten is, speelt Zelenskyy's speech en Oekraïense liederen af.
[Twitter]
[Twitter]
Een goede reden om een luidspreker aan een camera aan te sluiten, is eventjes de aandacht van een inbreker, dief,... trekken zodat die naar de camera kijkt en identificeerbaar wordt.
Er zijn ook camera's met een speaker:
[Afbeelding]
[Twitter]
Zoiets? Verfijn as necessary. Kan een leuke flashmob worden
Fiber schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:30:
[...]
Niet dat ik de illusie heb dat het iets helpt, maar ik ga toch eens kijken of ik Unielever (en Heineken, etc.) kan boycotten. Hebben toch wel een paar merken die ik wel eens koop en dat doe ik dus liever niet meer.
Een dag later kwam FTM met het volgende bericht: Heineken profiteert van de onderdrukking van Oeigoeren in China
Heineken nv neemt een belang van 40 procent in CRH (Beer) Ltd, statutair gevestigd op de Britse Maagdeneilanden. De overige 60 procent is in handen van China Resources Enterprises (CRE), een volle dochter van staatsbedrijf China Resources Group.
CRH (Beer) Ltd heeft bijna 52 procent van de aandelen in China Resources Beer (Holdings) Co Ltd, dat aan de beurs in Hong Kong staat genoteerd. Omdat Heineken slechts 40 procent in de joint venture heeft, bedraagt het uiteindelijke indirecte belang van de Amsterdammers in CR Beer 20,67
Het artikel is nog gratis te lezen
Wat betreft individueel boycotten van een bedrijf: heeft geen nut, druppel op gloeiende plaat. Pas als een (groot) bedrijf of overheid dat doet, heb je er iets aan. Die kunnen druk zetten. Individuen slechts wanneer ze zich organiseren. Daarom heeft het wel nut als het in het nieuws komt. Men hoopt dan dat het wel over zal waaien, doel is om het relevant te houden. Zo'n website die name & shame doet (mbt oorlog in UA), zorgt voor relevantie.
Tijd voor nieuw (EU?)-beleid;Jerie schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:25:
[...]
offtopic:
Een dag later kwam FTM met het volgende bericht: Heineken profiteert van de onderdrukking van Oeigoeren in China
[Afbeelding]
[...]
offtopic:
Het artikel is nog gratis te lezenook staat bovenaan een TL;DR zoals gebruikelijk bij FTM
Wat betreft individueel boycotten van een bedrijf: heeft geen nut, druppel op gloeiende plaat. Pas als een (groot) bedrijf of overheid dat doet, heb je er iets aan. Die kunnen druk zetten. Individuen slechts wanneer ze zich organiseren. Daarom heeft het wel nut als het in het nieuws komt. Men hoopt dan dat het wel over zal waaien, doel is om het relevant te houden. Zo'n website die name & shame doet (mbt oorlog in UA), zorgt voor relevantie.
Alle winsten die bedrijven als Unilever / Heineken maken in Rusland worden afgenomen & direct gebruikt om wapens naar Oekraïne te sturen, eventueel met nog een boete voor het betreffende bedrijf er bovenop.
Zelfs de EU kan niet veel met sancties doen. Daarvoor hebben we niet de inlichtingendiensten om de smokkelroutes, louche bedrijven,... te vinden. De VS heeft wel de tools om de misbruikers van de gaten in de sancties te vinden en regelmatig de sancties patchen/updaten. Sancties moet je onderhouden alsof het cybersecurity is.Jerie schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:25:
[...]
offtopic:
[Afbeelding]
[...]
offtopic:
Het artikel is nog gratis te lezenook staat bovenaan een TL;DR zoals gebruikelijk bij FTM
https://t.me/RKadyrov_95/3631
https://t.me/RKadyrov_95/3633Friends, I have good news!
Remember the story of the theft of Zazu, my horse, who was the first to bear the brunt of European sanctions in 2014, fell victim to Western arbitrariness and was imprisoned in one of the Czech stables for years?
So, now you can tell what really happened then. Don't worry, Zazu is fine.
At the beginning of the year, representatives of the Ukrainian special services approached me through intermediaries, who offered to buy Zaza out. They knew about my attachment to the horse and did not lose - of course, I agreed. To be honest, I thought that Zazu would be handed over somehow officially, with the lifting of sanctions from him and the like. But it turned out that the secret services had a daring plan - they simply staged his theft from a stable in the Czech Republic in collusion with the Czech police. Let me remind you that it seemed strange to everyone then how an expensive horse could simply disappear. It turns out it can.
Now Zazu is on his way home. And it cost me his return ... attention: 18 thousand dollars! Yes, yes, it was at that amount that the Czech law enforcement agencies estimated him at that time. Given its real value and excellent pedigree, these are mere pennies!
So, friends, if you need to bring something from Europe, contact the Ukrainian special services. Quickly, professionally, inexpensively, bypassing sanctions!))
Abrams? Heh! Children's pedal car your Abrams.
That's real power! Upgraded T-72! Improved, improved! With the comfort and convenience of a Maybach. There is even a reversing camera, so as not to inadvertently crush someone, or even vice versa, just crush if the need arises. Surpasses foreign equipment in combat power, control, protection and ease of use. With him, any attack is like fishing on a yacht - a pleasure!
And most importantly - a spectacular, recognizable and formidable appearance. On such a tank we will enter Kyiv and carry out denazification, simultaneously splitting the Abrams like nuts! Wait!
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
16 MAY, 00:35
Russian output, deliveries of means of destruction rose more than sevenfold — deputy PM
Denis Manturov noted that the Russian industry fully meets the needs of the country's armed forces for weapons
MOSCOW, May 16. /TASS/. Russia’s production and deliveries of means of destruction rose more than sevenfold so far this year, compared with a year earlier, Deputy Prime Minister Denis Manturov told TASS in an interview.
Manturov, who is also industry and trade minister, added that the Russian industry is fully meeting the demand of the country’s armed forces for weapons, vehicles and means of destruction.
"Production and deliveries of means of destruction <...> rose more than sevenfold compared with a year earlier," he said.
Special attention is being paid to supplies of tanks and light armored vehicles, the minister said.
"We generally have reached a level that allows well-paced supplies of these products. Here’s an example that gives you an idea of the scale and scope: The volume of deliveries in the first quarter of 2023 is comparable to the total supplies in all of 2022," the deputy prime minister said.
According to Manturov, interaction with the Russian Defense Ministry allows for adjustments to be made to the supplies and shipments of defense products, bearing in mind not only the government’s previously approved defense contracts, but also the evolving needs that arise in the course of the special military operation.
[Twitter: https://twitter.com/UkraineNewsLive/status/1658423217319563264]Meanwhile, another major fire in #Moscow
[ Voor 30% gewijzigd door vso op 16-05-2023 12:57 ]
Tja vanalles
Dit zijn helaas wel neonazi's, zie bijvoorbeeld deze comment https://old.reddit.com/r/...unces_largescale/jkcymf8/mir4dor schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:46:
Nogal dreigende taal van een groep vrijwillige russen die een grootschalige partizanen oorlog afkondigen tegen putin. (Reddit)
Is het waar? Kan ik niet beoordelen, verder vindt ik er niets over.
Op zich toch nog reden om blij mee te zijn, als je Poetin's regime wilt zien vallen. Het is alleen wel de vraag wat je er voor terugkrijgt.
Mensen mobiliseren ≠ effectieve gevechtseenheden creëren. Een groepje straatarme boeren uit de middle of nowhere kan niet zomaar een tactiek uitvoeren nadat ze ter voorbereiding een maandje door loopgraven hebben gekropen, pang pang naar elkaar hebben geroepen (elke kogel is aan het front nodig) en tourniquets hebben leren gebruiken.Wolfp4ck schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:08:
[...]
Denk je dat de Russische strijdkrachten al noemenswaardig verzwakt zijn ?
Denk dat Putin eerder nog eens een ronde conscriptie doet.
Het totale gebrek aan enige vooruitgang in de laatste pakweg 9 maanden zou je alles moeten vertellen over de huidige effectiviteit van hun strijdkrachten.
[ Voor 5% gewijzigd door BeefHazard op 16-05-2023 16:53 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Een groep neonazi's kan flink wat onrust creëren en mogelijk genoeg interne dreiging of zelfs onrust en schade veroorzaken dat het een probleem wordt voor de zittende regering in de huidige situatie. Dat wil niet gelijk zeggen dat ze in een positie zijn om zelf dan een vervangende regering te installeren. Om een effectieve staatsgreep te plegen en daarna de macht stevig in handen te houden, in een land als Rusland, moet je flink wat in huis hebben. Maar als useful idiot, och... The enemy of my enemy isn't necessarily my friend, but he might divert enough resources to make the immediate problem go awayJerie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:40:
[...]
Dit zijn helaas wel neonazi's, zie bijvoorbeeld deze comment https://old.reddit.com/r/...unces_largescale/jkcymf8/
Op zich toch nog reden om blij mee te zijn, als je Poetin's regime wilt zien vallen. Het is alleen wel de vraag wat je er voor terugkrijgt.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Weer een goede discussie om nu op te rakelenAida Abdrakhmanova, Deputy Prime Minister of the Government of Independent Tatarstan for National and Religious Affairs, noted that the referendum on the sovereignty of Tatarstan, held on March 21, 1992, was legitimate, being at the core of the fight for Tatarstan's independence.
PSN
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic: