Jup zelfs de oude trappenhuisverlichting vervangen voor led was al een issue ondanks een flinke besparing op energie gaat opleveren, precies wat je zegt alleen het absoluut nodige aan onderhoud wordt gedaan en niet meer dan dat, vallen de tegels van de muur dan werd alleen dat stukje met loszittende tegels vervangen of wanneer een plafondplaat eruit valt alleen die vervangen en niet de rest ondanks het al op instorten staat.Whiskey48 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:47:
[...]
Haha dat merk ik bij m'n moeder inderdaad!
Super leuk jaren 30 appartementen complex in het centrum van Zeist, met met name jongeren en een ruim handjevol ouderen.
Er wordt nul gedaan aan verduurzaming, enkel het hoognodige onderhoud. Er is een ik dacht 40jr oude blokverwarming die steeds wordt gerepareerd, dubbelglas van ik denk 60jr oud ... En geen plannen om in de toekomst iets aan de blokverwarming, zonnepanelen of andere verduurzaming te doen.
Dit zou idd wel vaker zijn besproken maar besloten hier niet voor te gaan sparen of geld aan uit te geven.
Wanneer wij zo oud worden zal het ongetwijveld hetzelfde zijn, waarom nog investeren als je over x jaar naar een tehuis gaat en een oude depressief zeurzak wordt, dus ik begrijp het wel vanuit hun kant.
Een veelvoorkomend probleem waar VVE,s tegenaan lopen, dit moet wetterlijk afgedwongen worden anders gaat er niets veranderen(net als VVE,s nu verplicht worden een gezonde spaarrekening te hebben).
[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 03-02-2023 12:04 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M