• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:33
LA-384 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:58:
@GeEkIe ah ja, daar heb je een goed punt. Ik heb altijd vast gehad, dus ben nog niet gewend aan dynamisch en hoe dat werkt. Wel altijd overgestapt, dus ook gebruikgemaakt van kortingen. Nu voor de tweede keer een langer contract, de vorige keer was toen Rusland Oekraïne binnengevallen was. Het echte voordeel viel achteraf mee door het prijsplafond toen. Ik verwacht dat dat niet meer gaat gebeuren eigenlijk.
Lees trouwens absoluut die pagina van Energievergelijk over dynamische energie, naast het linkje dat ik al eerder gaf!

Ook is er Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

Ook mag Jeroen.nl natuurlijk niet ontbreken :)

Dynamische energie is interessant, leuk, en naar mijn mening onvermijdelijk: overheden zullen zich namelijk op bepaald moment realiseren dat een goede aansluiting van vraag en aanbod, en daarmee ook de belasting van het netwerk, alleen goed kan worden gedaan als iedereen dynamische energie afneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door GeEkIe op 08-04-2026 00:33 . Reden: aanvulling ]

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Zie je nou wel, storm in een glas water.. Vriend Trump heeft het weer geregeld, Straat van Hormuz gaat weer open, prijs van een vat olie is direct onder de 100 dollar gezakt.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:33
GeEkIe schreef op woensdag 8 april 2026 @ 00:30:
[...]

Lees trouwens absoluut die pagina van Energievergelijk over dynamische energie, naast het linkje dat ik al eerder gaf!

Ook is er Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.

Ook mag Jeroen.nl natuurlijk niet ontbreken :)

Dynamische energie is interessant, leuk, en naar mijn mening onvermijdelijk: overheden zullen zich namelijk op bepaald moment realiseren dat een goede aansluiting van vraag en aanbod, en daarmee ook de belasting van het netwerk, alleen goed kan worden gedaan als iedereen dynamische energie afneemt.
Zal ik zeker eens doen wanneer ik er tijd voor heb. Maar tenzij dynamisch per definitie goedkoper is, denk ik niet dat het voor mij is. Ik ben overdag niet thuis en meer dan een vaatwasser/wasmachine met uitgestelde start laten draaien, kan ik qua energieverbruik niet beïnvloeden.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:05
iMode schreef op woensdag 8 april 2026 @ 05:34:
Zie je nou wel, storm in een glas water.. Vriend Trump heeft het weer geregeld, Straat van Hormuz gaat weer open, prijs van een vat olie is direct onder de 100 dollar gezakt.
Ja, weer een oorlog opgelost. Een grote dag voor de wereldvrede zegt hij zelf al, in al zijn bescheidenheid. Misschien krijgt hij nu ook eindelijk die nobelprijs een keer?

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:13
iMode schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:33:
[...]

Heel de Botlek ligt er vol mee, Vopak etc etc
Klopt en we hebben ook nog ongeveer 40 Miljoen M3 Olie liggen in Rotterdam bij verschillende bedrijven en terminals. Rotterdam is een van de grootste olie Hubs van de wereld. Mogen wij dat als Nederland allemaal gebruiken nee want het meeste is gewoon van bedrijven. Maar ja als de poep de ventilator raakt, kan vaak meer dan normaal.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
https://www.nu.nl/midden-...adline-trump-afloopt.html

Goed nieuws, er komt een staakt het vuren voor 2 weken en Iran opent de straat van Hormuz.

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:26:
https://www.nu.nl/midden-...adline-trump-afloopt.html

Goed nieuws, er komt een staakt het vuren voor 2 weken en Iran opent de straat van Hormuz.
Haha, dat poste ik om half 6 vanmorgen al..

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
iMode schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:33:
[...]

Haha, dat poste ik om half 6 vanmorgen al..
Ik heb er overheen gelezen, ik zag het artikel net pas. Ik ben benieuwd wat er over 2 weken gaat gebeuren. Lijkt mij dat Trump zijn keutel geheel intrekt... Ik hoop dat de oliekorting snel bij de pomp terecht komt...

[ Voor 15% gewijzigd door spijkerhoofd op 08-04-2026 10:44 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geeft even tijdelijk verlichting op papier, maar er is veel beschadigd in het midden oosten aan installaties. En dan hebben we te maken met landen met een enorm tekort omdat in Azië de toevoer nu al een maandje stil ligt. Die tekorten moeten ingehaald worden. Hoe, als veel van die installaties (sommigen voor jaren) beschadigd zijn?

Komt nog bij dat de wapenstilstand voor maar twee weken is. Nee deze crisis is nog alles behalve over en moet eigenlijk nog echt beginnen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Topic beleid
Help! Ik wil laagdrempelig over mijn energierekening praten.
Bespreek je persoonlijk situatie hier: Help! De energierekening - kroegtopic

Wat wel niet in dit topic:
De belangrijkste stelregel: dit topic staat in AWM en gaat dus over een algemene discussie die informatief en nuttig is voor iedereen.
Dit topic is dus niet bedoelt voor persoonlijk advies of informatie over persoonlijke situaties.
Zie voor voorbeelden van persoonlijke advies topics onze topic start: defiant in "De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden"

Voor politieke besluiten over economische en maatschappelijk beleid en de gevolgen van de crisis qua energie en inflatie voor Nederland hebben we: Energie-en inflatiecrisis in Nederland

Wat wel hoort in dit topic:
• Ontwikkelingen op de energiemarkt, zoals energieprijzen en voorraden.
• Geopolitieke ontwikkelingen in binnen-en buitenland die impact hebben op de energiemarkt.
• Ontwikkelingen van prijzen en beleid van energiemaatschappijen.

Beleid en richtlijnen
• Geen minachting en/of vernederende oplossingen voor minder bedeelde groepen.
• Geen rants.
• Geen meme's/plaatjes.
• Geen nutteloze posts, denk s.v.p. na of je post wat inhoudelijks toevoegt.
• Geen ongefundeerde posts, onderbouw je standpunten met betrouwbare bronnen indien noodzakelijk.