Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.610 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AMARONE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:49:
Het zou mij niets verbazen. Als Rusland nucleair gaat verwacht ik dat de NAVO dat juist niet doet maar wel volle kracht gaat.
Zolang Rusland niet ongericht dikke nukes op Europese/Amerikaanse steden afvuurt denk ik dat de NAVO nooit een nuke terugstuurt, omdat het niet nodig is. In het eerste geval hebben ze weinig keus, of ze moeten gericht alle beslisnemers voor de aanval te grazen weten te nemen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

Shabbaman

Got love?

mphilipp schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:18:
Maar mochten ze het voor elkaar krijgen om bij wijze van spreken via een Telegram kanaal heel veel mensen te mobiliseren
Dit gesprek is me iets teveel wensdenken, maar puur om achteraf te kunnen zeggen "ik zei het toch":

Een oproep om na het vrijdaggebed te gaan demonstreren in verschillende steden, waaronder Moskou. Als Lyman nou ook nog net valt...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Shabbaman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:39:
[...]
Dit gesprek is me iets teveel wensdenken, maar puur om achteraf te kunnen zeggen "ik zei het toch":
Nou, zo zit ik niet in de wedstrijd hoor. Het is gewoon vreselijk moeilijk om in te schatten wat er gebeurt. Het is allemaal gokken. Wij kunnen niet in de hoofden van die Russen kijken en voorlopig hebben de meeste analisten steeds hun verhaal bij moeten stellen omdat het toch weer anders gaat dan gedacht.
Daarom kan ik ook niet uitsluiten dat de Russen tóch een keer massaal de straat op gaan. Maar eerlijk gezegd ga ik er mijn adem niet voor inhouden. In die zin misschien inderdaad wensdromen, maar niet om te kunnen zeggen 'ik zei het toch'. Dat is voor kinderen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:35:
Nog een paar uur voordat Poetin in Moskou voor een grote opgetrommelde menigte een toespraak houdt:
[Twitter]Ben ik de enige die aan Boekarest op 21 december 1989 moet denken? Dan kan het snel gaan...
Ik verwacht een orchestrated opkomst zoals in dat stadion. Mensen krijgen een paar roebel om even met een vlaggetje te zwaaien en ze taaien weer af.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gisteren zijn we toch al papieren ondertekend om de delen van Ukraine te zien als een zelfstandige staat?

Vanmiddag gaat Putin dan weer nieuwe documenten tekenen. Of zouden zij het zo zien dat ze eerst officieel erkend moeten zijn als zelfstandig voordat ze volledig geannexeerd kunnen worden.

Zolang ze niet zelfstandig zijn verklaard hebben die lui geen tekenbevoegdbeheid in hun ogen?

In werkelijkheid hebben ze dat nooit niet, maar goed. Rusland leeft in een andere dimensie dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:55:
[Twitter]
Opzich wel een valide punt over de 18 nieuwe HIMARS die door de vs beloofd zijn.
Dit is ook een politiek signaal dat ze de komende X jaar de steun blijven voortzetten.
er circuleert een foto van 18 himars in een opslagbox/boot ergens maar dat zou uit 2018 zijn oid, verstrekt aan Roemenié.

Zal me niks verbazen als Roemenié haar himars doorgeeft aan UA, komende maanden, met belofte dat die nieuwe productie voor Roemenië is.
Denk niet dat Roemenië bang hoeft te zijn voor een verzwakking van de eigen landsverdediging.
NATO battle groups zorgen wel voor beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndereKoekoek schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:48:
Gisteren zijn we toch al papieren ondertekend om de delen van Ukraine te zien als een zelfstandige staat?

Vanmiddag gaat Putin dan weer nieuwe documenten tekenen. Of zouden zij het zo zien dat ze eerst officieel erkend moeten zijn als zelfstandig voordat ze volledig geannexeerd kunnen worden.

Zolang ze niet zelfstandig zijn verklaard hebben die lui geen tekenbevoegdbeheid in hun ogen?

In werkelijkheid hebben ze dat nooit niet, maar goed. Rusland leeft in een andere dimensie dan wij.
Putin is een halve jurist, dus die wil dat papierwerk goed op orde hebben.
Dat het alsnog bullshit is, is natuurlijk een gegeven, maar de rest van de formaliteiten zal je hem goed zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 22:35

Shabbaman

Got love?

mphilipp schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:43:
Daarom kan ik ook niet uitsluiten dat de Russen tóch een keer massaal de straat op gaan.
De logistiek in Rusland draait om Moskou, dus als daar straks een massa ontevreden gemobiliseerden zit kan je een herhaling krijgen van St. Petersburg in 1917. Kan. Maar daar zijn nu geen aanwijzingen voor. Ik denk dat deze discussie ook beter past in De situatie binnen Rusland.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:39:
[...]

Ik heb maar een tweede ingeschonken, morgen vrije dag :)

Of het daarvan beter wordt weet ik niet. Als rusland daadwerkelijk de NS1 en NS2 heeft opgeblazen en daar ga ik wel vanuit dan begint het steeds meer op een "rogue state" te lijken. Voor zover het dat al niet enigszins was natuurlijk.

De kaders tussen militair en georganiseerde misdaad en oligarchen lijken langzaam te verdwijnen. Aan de ene kant kun je zeggen dat dat ons een zorg zal wezen als rusland implodeert en die kant opgaat maar aan de andere kant vindt ik dat ook verontrustend. Het is iets wat makkelijk over grenzen heengaat.

Nee, niet de russen zelf, die zullen deels de effecten van geen visa ondervinden alhoewel de echt rijken natuurlijk allang een EU paspoort hebben gekocht. Er zijn echter ook voldoende mensen in West Europa of de VS die hetzelfde wel prima vinden. Mooi voorbeeld is natuurlijk Schröder die als ik me niet vergis in de board van Gazprom of Rosneft zit. Maar dat is een topstuk en daaronder zitten tal van hooggeplaatste of invloedrijke industriëlen die dezelfde mening zijn toegedaan.

In de US zag je daar onder Trump ook een sterke opleving van en die beweging is niet weg, hij komt slechts minder in de media.

Het is niet perse allemaal fout maar het hangt er wel sterk vanaf welke kant van "Rules for Rulers" ze willen hanteren.

Ik verwacht niet dat rusland de oorlog in Oekraïne wint, ik denk dat ze, ook al duurt het langer, eruit worden gebonjourd. Maar als dat is geburt hoop ik ook dat rusland voor zichzelf een nieuw begin kan maken en niet de kant opgaat die het nu lijkt te doen. Het heeft me verbaasd dat er gemobiliseerd wordt in Moskou en St Petersburg en onder raketgeleerden en technici. Een deel vlucht, een deel zal sterven aan het front in de meatgrinder. Per saldo zal deze bevolkingsgroep kleiner worden.

En, imho, is dat slecht nieuws voor ons in West Europa en eigenlijk ook voor rusland zelf.
Rusland is al eeuwen een rogue staat uiteindelijk, en sinds Putin weer extra.
Mongoolse roofstaat met boyars als zetbazen.
De mafia die door Putin is ingelijfd.

En in internationale wateren iets opblazen, gewoon ontkennen dat jij het was, probleem opgelost.

Slecht nieuws voor Rusland dat het land nog verder in puin gaat.
Enerzijds: uit de as verrijst het nieuwe Russische Rijk
Anderszijds: dictators helpen wel vaker hun volk en land om zeep, de Nero Decree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
JoeZuCK schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:44:
Ik verwacht een orchestrated opkomst zoals in dat stadion. Mensen krijgen een paar roebel om even met een vlaggetje te zwaaien en ze taaien weer af.
Met het grote verschil dat veel van die mannen elk moment een oproep voor het front kunnen krijgen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Qwerty-273

Meukposter

Shabbaman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:39:
Een oproep om na het vrijdaggebed te gaan demonstreren in verschillende steden, waaronder Moskou. Als Lyman nou ook nog net valt...
Met de toevoeging dat de vrouwen (zoals het hoort na het vrijdaggebed) lekker thuisblijven. Dan heb je dus de situatie van mannen die komen klagen, maar dat zijn ook de mannen die in de huidige onderdrukking hun eigen clubjes hebben opgezet waar ze hun tradities in voortzetten maar wel weer onder het gezag van een afgezant vanuit Moskou vallen en niet te veel uit de pas te willen/mogen lopen.

Nu wil ik niet te veel naar vele andere recentere volksopstanden wijzen over de wereld heen, maar vrouwen waren in het gros daarvan wel één van de belangrijke drijfveren. Als ze 'verplicht' thuis moeten blijven dan mis je direct één van die drijfveren op straat en daarmee de intensiteit van het protest.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:05:
[...]

Met het grote verschil dat veel van die mannen elk moment een oproep voor het front kunnen krijgen...
Verwacht er maar niets van. Overal snipers op de gebouwen (net als in het stadion).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Als ik me goed herinner was die menigte in Boekarest ook orchestrated door het regime. Maar dat helpt niet meer als zelfs de mensen met privileges het niet meer zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 18:54
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:05:
[...]

Is wel fijn als ze dan allemaal samen op één plek zijn. Kunnen ze mooi met de bus naar "huis" gebracht worden, oh wacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:40
En dat is te morbide...

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 21:17
Oekraïne meldt 23 doden bij Russische aanval op humanitair konvooi

Bij een Russische aanval op een humanitair konvooi zijn veel doden en gewonden gevallen, zegt de Oekraïense gouverneur van Zaporizja.

Hij meldt dat door beschietingen 23 mensen om het leven zijn gekomen en dat er nog eens 28 gewonden zijn. Op een foto die de gouverneur deelt zijn lichamen te zien die tussen de kapotte auto's liggen. Hij zegt dat medische hulpverleners aanwezig zijn om de gewonden te helpen.
Volledig artikel:

https://www.rtlnieuws.nl/...den-gewonden-aanval-raket

Let op: artikel bevat beelden die niet fijn zijn om te zien...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 25-09 21:17
Dit zou gaan om beelden van vluchtende Russen, te voet, rond Lyman:

Let op: wazige beelden en ze zijn (nog) niet bevestigd!

edit: nog wat beelden van vluchtende Russen, te voet. Nogmaals, het is niet bevestigd!!!

[Twitter: https://twitter.com/MalcontentmentT/status/1575757152995577856]

[ Voor 29% gewijzigd door beany op 30-09-2022 10:10 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik word helemaal knetter van die kerel die ik ken in Rusland. Hij denkt nog altijd dat Rusland er is voor de grote vrede en dat Oekraine op zijn eigen burgers schiet in die regio's.

Oh en die soldaten die meeliepen met die lui die stemmen gingen ophalen, waren voor de beveiliging van die mensen. Natuurlijk.

:X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 17:55
De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:06:
Ik word helemaal knetter van die kerel die ik ken in Rusland. Hij denkt nog altijd dat Rusland er is voor de grote vrede en dat Oekraine op zijn eigen burgers schiet in die regio's.

Oh en die soldaten die meeliepen met die lui die stemmen gingen ophalen, waren voor de beveiliging van die mensen. Natuurlijk.

Hij vindt het dan niet gek dat die mensen beveiliging nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
praliwi schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:08:
[...]

Van de nazis natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

and let's not forget this, shall we?
waarschuwing: grafische beelden achter de link.
[Twitter: https://twitter.com/nexta_tv/status/1575737275052589056]

EDIT: de betreffende locatie zou een standaard checkpoint zijn waar dagelijks verschillende civiele voertuigen bezet gebied binnen zouden gaan voor bijv. familiebezoek oid.
Dit was een bewuste aanval, op het juiste moment op de juiste plaats.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zolang we geen idee hebben van Oekraiense verliezen zou ik niet te hard juichen.

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
[...]

En dat degene waartegen ze 'beveiligd worden' schijnbaar alsnog voor annexatie zouden stemmen? (want hoe kom je anders aan 95%+).
Maar logica is hierbij nogal ver te zoeken, dus dat moet je ook niet proberen. De mensen die nu nog denken dat alles daar op een nette manier gaat, willen het niet zien en zullen het ook niet gaan zien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:13:
[...]

Zolang we geen idee hebben van Oekraiense verliezen zou ik niet te hard juichen.
Gezien hoe de oorlog verloopt kun je wel stellen dat wat militaire verliezen het bij Oekraine beter gesteld moet zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
[...]

Haha dat is voor die gekke oekrainers he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:13:
[...]

we hebben er wel een idee bij.
De Oekraiense verliezen zullen op zo'n 10-15k zitten.
Enige tijd geleden noemde UA zelf het getal van 9000.
Extrapolerend met de gebeurtenissen de laatste tijd vermoed ik dat helaas de 15k wel benaderd is.
Pak daar zo'n 30k gewonden bovenop.

Ook een 1 op 5 is genoemd.
de Russen zitten op 50k. Oekraine op 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53

Vergeet niet dat zij in een hele andere realiteit leven. Het doet me denken aan de vele dystopische verhalen zoals 1984, V for Vendetta. Veel mensen zijn ook helemaal content met wat de overheid ze verteld. Ze willen gewoon een beetje kunnen leven en de waarheid is niet van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:22:
de Russen zitten op 50k. Oekraine op 10k.
Inmiddels bijna 60k en daarnaast heb je Wagner en DNR/LPR die vaak buiten statistieken vallen.
Als Rusland doorgaat met het sturen van ongetrainde gemobiliseerden gaat het veel harder, ik verwacht 100k+ voor Sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:11:
and let's not forget this, shall we?
waarschuwing: grafische beelden achter de link.
[Twitter]
Toch een vreemde manier van bedanken van de Russen voor het stemmen op de samenvoeging van Zaporizja met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:40:
[...]

Toch een vreemde manier van bedanken van de Russen voor het stemmen op de samenvoeging van Zaporizja met Rusland.
Die waren op weg naar het 'bevrijd' gebied (vanuit russich perspectief), dus de kans is groot dat dit mensen zijn die niet gestemt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:42:
[...]

Die waren op weg naar het 'bevrijd' gebied (vanuit russich perspectief), dus de kans is groot dat dit mensen zijn die niet gestemt hebben..
of tegengestemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:44

Hij wordt al 20 jaar gevoerd met informatie van zijn overheid. Informatie aangepast aan het beeld wat zijn overheid wil geven. Het is niet onlogisch dat hij vast blijft houden aan de informatie die zijn "geclaimed betrouwbare" bron hem geeft.

Als iedereen jou je hele leven vertelt dat de aarde plat is, dan zal voor jou de aarde plat zijn. Iedere foto van een bol zal je als gephotoshopt en nep afserveren omdat al je andere bronnen aangeven dat de aarde toch echt plat is.

Ik zou in jouw geval 2 dingen doen. De eerste is "Let's agree to disagree" en de 2e (Fawlty Towers quote) "Don't mention the war". Zo hou je de relatie gezond.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 15:37
asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:51:
[...]

Hij wordt al 20 jaar gevoerd met informatie van zijn overheid. Informatie aangepast aan het beeld wat zijn overheid wil geven. Het is niet onlogisch dat hij vast blijft houden aan de informatie die zijn "geclaimed betrouwbare" bron hem geeft.

Als iedereen jou je hele leven vertelt dat de aarde plat is, dan zal voor jou de aarde plat zijn. Iedere foto van een bol zal je als gephotoshopt en nep afserveren omdat al je andere bronnen aangeven dat de aarde toch echt plat is.

Ik zou in jouw geval 2 dingen doen. De eerste is "Let's agree to disagree" en de 2e (Fawlty Towers quote) "Don't mention the war". Zo hou je de relatie gezond.
Sorry maar dat kan ik moeilijk geloven.Dat dezaken allicht wat mooier worden voorgesteld dan de realiteit zal misschien zo zijn, maar kan niet geloven dat Poetin niet weet wat er zich ongeveer afspeelt.
Het is niet dat Poetin geen contact heeft met de buitenwereld.
Ik denk dat het eerder een probleem is van niet willen/kunnen aanvaarden hoe het momenteel loopt.
Exact hetzelfde zag je op het einde van Hitler's bewind.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07

Even van wikipedia over cognitieve dissonantie:
In de psychotherapie en psychiatrie wordt ook gesproken van cognitieve dissonantie. Bijvoorbeeld als iemand een langdurig traumatische ervaring heeft moeten ondergaan die volkomen strijdig is met wat algemeen gedacht wordt over wat moreel aanvaardbaar is. Dit kan bij het slachtoffer leiden tot verandering van die algemeen geldende opvatting. Het slachtoffer gaat zonder dat hij (of zij) daar erg in heeft positiever denken over de motieven van de dader aan wie hij of zij onderworpen is. Dit kan optreden bij gijzelingen (het stockholmsyndroom) en bij langdurig huiselijk geweld zoals bij seksueel misbruik van kinderen.
Stel je bent Rus, woont in Rusland en zult in Rusland je toekomst moeten bouwen en daar overleven. Kritiek hebben op Rusland is strafbaar, commentaar leveren kan niet openbaar, dus het hebben van negatieve gedachtes over Rusland zijn enorm lastig omdat je er nergens mee naartoe kan. Voor je het weet verlinkt je buurman je.

Een neveneffect van cognitieve dissonantie is dan ook het onbewust positiever denken over dingen die helemaal niet positief zijn, tot en met het Stockholmsyndroom aan toe. Ik denk dat je kunt stellen dat veel Russen lijden aan het Stockholmsyndroom, als gijzelaar van de Russische onderwerping. De Rus met wie je contact hebt zal er alles aan doen om dat plaatje in tact te laten, in z'n hoofd.

Hier nog een voorbeeld over hoe erger het is wat je overkomt, hoe positiever je erover rapporteert. Hoe meer gebrek aan reflectie en zelfkritiek, hoe groter de kans op een forse mate van dissonantie met de realiteit.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:44
oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:55:
[...]

Sorry maar dat kan ik moeilijk geloven.Dat dezaken allicht wat mooier worden voorgesteld dan de realiteit zal misschien zo zijn, maar kan niet geloven dat Poetin niet weet wat er zich ongeveer afspeelt.
Het is niet dat Poetin geen contact heeft met de buitenwereld.
Ik denk dat het eerder een probleem is van niet willen/kunnen aanvaarden hoe het momenteel loopt.
Exact hetzelfde zag je op het einde van Hitler's bewind.
Eén van ons heeft een cursus begrijpend lezen nodig. @De_Bastaard schrijft:
die kerel die ik ken in Rusland
Ik ga er bij deze van uit dat hij geen persoonlijke vriend van Vlad is, maar iemand kent die in Rusland woont. Mijn antwoord is daarom gebaseerd op die aanname en heeft niets met Putin of Hitler te maken. Het zijn waarschijnlijk @De_Bastaard en zijn Russische vriend die debatteren over de oorlog / SMO en de één heeft westerse informatiebronnen en de ander alleen Russische.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:00:
[...]

Eén van ons heeft een cursus begrijpend lezen nodig. @De_Bastaard schrijft:

[...]

Ik ga er bij deze van uit dat hij geen persoonlijke vriend van Vlad is, maar iemand kent die in Rusland woont. Mijn antwoord is daarom gebaseerd op die aanname en heeft niets met Putin of Hitler te maken. Het zijn waarschijnlijk @De_Bastaard en zijn Russische vriend die debatteren over de oorlog / SMO en de één heeft westerse informatiebronnen en de ander alleen Russische.
Precies dat ja.

Ik "ken" hem vanuit een game sinds een jaar of 10. Hebben regelmatig contact via Telegram over vanalles en nogwat. Hij wordt inderdaad gevoed door de Russen wij door de Westerse. Zal ergens wel een middenweg zijn in wat waar is, maar ja het is wel tekenend voor de mindset van veel russen.

Hij weet zo ook niet dat er vooralsnog vooral minderheden die kant op worden gestuurd enzo. Het is voor zover hij weet ook nog altijd een "uitnodiging" om te komen vechten, en je moet het maar voor het vaderland over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AndereKoekoek schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:48:

Vorige keren dat Rusland dit deed ging het idd op die manier.
De Krim werd ook eerst 'zelfstandig' en daarna binnen 18 uur 'geannexeerd'.

Waarom, dunno, maar Rusland zal vast denken dat dit 'legitimiteit' geeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:04:
[...]

Precies dat ja.

Ik "ken" hem vanuit een game sinds een jaar of 10. Hebben regelmatig contact via Telegram over vanalles en nogwat. Hij wordt inderdaad gevoed door de Russen wij door de Westerse. Zal ergens wel een middenweg zijn in wat waar is, maar ja het is wel tekenend voor de mindset van veel russen.

Hij weet zo ook niet dat er vooralsnog vooral minderheden die kant op worden gestuurd enzo. Het is voor zover hij weet ook nog altijd een "uitnodiging" om te komen vechten, en je moet het maar voor het vaderland over hebben.
Welke middenweg bedoel je precies. Duitsland viel ons vaderland in 1940 binnen, maar ergens zal dat onze schuld zijn geweest, een soort middenweg. Wij hingen iets te veel het gedachtegoed van de Volkerenbond en vrije Staten aan?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
pro_6or schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:07:
[...]

Welke middenweg bedoel je precies. Duitsland viel ons vaderland in 1940 binnen, maar ergens zal dat onze schuld zijn geweest, een soort middenweg. Wij hingen iets te veel het gedachtegoed van de Volkerenbond en vrije Staten aan?
Neen, ik bedoel qua berichtgeving. Natuurlijk geloof ik niets/weinig van Russische berichtgeving maar ik denk ook niet dat Oekraine helemaal 100% geloofwaardig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:05:
Formeel annexeert het geen ander land, een net zichzelf 'onafhankelijk' verklaard geworden land wordt toegelaten tot de Russische federatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
[...]

Precies dat ja.

Hij weet het niet, omdat het hem allicht geen ruk intereseert.
Het raakt hem niet persoonlijk dus leeft hij maar verder in zijn bubbel.
Het is veel simpeler om gewoon te geloven wat ze je zeggen, dan zelf eens kritisch onderzoek te doen.
Dat lijkt me echt de mindset te zijn van de gemiddelde Rus, maar ik kan verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:05:
[...]

Vorige keren dat Rusland dit deed ging het idd op die manier.
De Krim werd ook eerst 'zelfstandig' en daarna binnen 18 uur 'geannexeerd'.

Verplaatsen van het raamwerk van de discussie (ook bekend als framing): in plaats van over het feit dat Rusland gewoon geen recht heeft om wat dan ook te zeggen in die Oekraïense gebieden hebben velen het nu over de procedure.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:07:
[...]
Voornamelijk onze schuld, omdat wij zoveel onderdrukte Ariërs hadden in NL die door DE bevrijd moesten worden in 1940 van de vreselijke onderdrukking door de overheid. :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:13:
[...]

Neen, ik bedoel qua berichtgeving. Natuurlijk geloof ik niets/weinig van Russische berichtgeving maar ik denk ook niet dat Oekraine helemaal 100% geloofwaardig is.
Ik laat ze samen tot 100% komen, ik geloof 1% van de berichtgeving uit Rusland en 99% van wat Oekraïne laat weten.

Vandaag weer een mooi bericht op Twitter van hoe de Oryx verliezen met een dag of 5 vertraging precies de berichtgeving van de Oekraïense informatiediensten volgt, maar een kwart lager (oid) zitten. Niet alles zal altijd visueel verifieerbaar zijn en een lichte overrapportage is waarschijnlijk ook moeilijk te voorkomen. Maar ik zie steeds weer bevestigd dat Oekraïense berichtgeving vrij accuraat is. Je met een likje propaganda inkleuring. Dat wel, maar dat maakt het niet minder waar. Ze hebben de waarheid en de rechtvaardigheid aan hun kant.

een treffende spreuk

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:50

Hier een erg positieve ervaring met een ex-collega.

Voor 24/2 was ze pro-Putin, de westerse media was bezig met een hetze tegen Rusland, oorlog zou er nooit komen, het was allemaal zo slecht niet.

Na 24/2, 180 graden gedraaid, ze zag in dat het allemaal propaganda was vanuit Rusland, heeft zich meerdere keren verontschuldigd.

Ik ben nog steeds diep onder de indruk. Niet veel mensen kunnen zo'n draai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:52
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:34:
[...]

Inmiddels bijna 60k en daarnaast heb je Wagner en DNR/LPR die vaak buiten statistieken vallen.
Als Rusland doorgaat met het sturen van ongetrainde gemobiliseerden gaat het veel harder, ik verwacht 100k+ voor Sinterklaas.
Voor Rusland is 100k+ niks. Dit kunnen ze voorlopig wel nog volhouden en binnen een jaar heeft Poetin heel Rusland omgezet naar een oorlog economie. Hij heeft de tijd en genoeg mensenlevens.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Precies dat ja.

Die middenweg is trouwens iets waar figuren zoals Putin, Trump, Baudet, Engel etc. etc. op hopen:
We gooien zoveel onwaarheden en complot-theorien de wereld in, zodat mensen gaan twijfelen en voor de middenweg kiezen. "Waar rook is, is vuur". "Er zal wel iets aan de hand zijn, want dit wordt niet zomaar gezegd" etc. etc.

2+ 3 = 5 .. maar volgens heel veel mensen op facebook (en zelfs wat wetenschappers) is 2+3 eigenlijk 85. Daar zijn verschillende onderbouwingen voor te geven. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen dus laten we dan maar zeggen dat 2+3 = 45 .

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Emgeebee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:
[...]

Voor 24/2 was ze pro-Putin, de westerse media was bezig met een hetze tegen Rusland, oorlog zou er nooit komen, het was allemaal zo slecht niet.

Na 24/2, 180 graden gedraaid, ze zag in dat het allemaal propaganda was vanuit Rusland, heeft zich meerdere keren verontschuldigd.

Ik ben nog steeds diep onder de indruk. Niet veel mensen kunnen zo'n draai maken.
Het verbaasd me niet “ze” te lezen.

Ik heb jarenlang de anti Obama en anti US propaganda van een bekende genegeerd maar toen hij ook na de invasie nog kwam vertellen dat Rusland goed bezig was en we het wel zouden gaan zien heb ik het contact verbroken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
The first groups of mobilized Russian military personnel arrived in the zone of the so-called “special military operation”, on the territory of the DPR.

Currently, they are undergoing intensive combat training at the training grounds.

Video: https://t.me/asbmil/5803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Emgeebee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:
[...]

....en het ook toegeven....dat siert haar enorm.

Dit terwijl er ook buiten Rusland nog genoeg idioten rondlopen die het nog steeds niet door hebben en met een mond vol Poetin jizz onzin lopen te verkondigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

isomis schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:25:
[...]

Voor Rusland is 100k+ niks. Dit kunnen ze voorlopig wel nog volhouden en binnen een jaar heeft Poetin heel Rusland omgezet naar een oorlog economie. Hij heeft de tijd en genoeg mensenlevens.
dat dacht tsaar Nicolaas II van Rusland ook in 1917.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
isomis schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:25:
[...]

Het zijn wel de echte soldaten die nu gesneuveld zijn. Wat aantal betreft zal het niets zijn, wat slagkracht betreft is het juist heel veel. En rusland kan wel naar een oorlogseconomie gaan, maar daarbij komen ze veel belangrijke zaken tekort. Wat dat betreft heeft hij de tijd eigenlijk niet, omdat Oekraine steeds sterker wordt, terwijl rusland juist steeds verder afzwakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:52
redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:35:
[...]

Het zijn wel de echte soldaten die nu gesneuveld zijn. Wat aantal betreft zal het niets zijn, wat slagkracht betreft is het juist heel veel. En rusland kan wel naar een oorlogseconomie gaan, maar daarbij komen ze veel belangrijke zaken tekort. Wat dat betreft heeft hij de tijd eigenlijk niet, omdat Oekraine steeds sterker wordt, terwijl rusland juist steeds verder afzwakt.
Ik moet dat nog zien, want hij kan echt heel veel mensenlevens inzetten. Het zijn echt gigantische aantallen. De vraag is hoelang blijft het westen steun leveren. Onze voorraden raken ook op.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Air defense word langzaamaan ingesteld op de nieuwe drones:
5 of 7 Iranian-made Shahed-136 drones were shot down by Ukrainian air defense
https://liveuamap.com/en/...hahed136-drones-were-shot

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2022 11:38 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rusland lost ons politieke vraagstuk op:
Russians closed entry to Finland on tourist visas, the rest is still possible. Nearly half of Russians deployed to Finnish border today - Russian ambassador to Finland
/Edit: Update, het is blijkbaar Finland die de regel insteld.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2022 11:48 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
https://threadreaderapp.com/thread/1575776705347997696.html

Draadje van een UA soldaat over het counteroffensief richting Izyum. Hij beschrijft hoe een buitgemaakte russische bruggenlegger heeft bijgedragen. Mooi.
What our unit did for Kharkiv offensive to succeed 🧵

We prepared for this operation several weeks and trained years before this moment. Now, I can disclose some details.
Weeks before the operation, we captured Russian TMM-3m2. These Russian bridge deploying vehicles were used in this operation. They are now effectively serving Ukrainian army needs.

We did our work fast and we were successful.
We arranged this bridge over Siverskiy Donets in Izium region which united two major UAF groups, and this allowed us to counterattack Kharkiv region successfully by enabling logistics to go through that bridge.

Ukrainian President @ZelenskyyUa also used our bridge when he visited Izium. What we know by now is that thousands of civilians use the bridge daily to commute - because it’s the only bridge left in the area.
That is an honor for me and my brothers in arms to serve Ukraine and fight for freedom.
Foto's in de link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RU heeft nog voldoende helmen op voorraad:
https://nitter.fdn.fr/JayinKyiv/status/1575734229232914432
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFd4h7kqX0AE5uf0.jpg%3Fname%3Dorig
Volgende batch conscripts krijgt helmen met zo'n spike erop? ;)

(dit zijn blijkbaar helmen van rond WW2, WW1 had nog een bobbel midden bovenop schijnt het: https://www.quora.com/Did...s-have-helmets-during-WW1 )

[ Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2022 11:45 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:03
Is bekend hoeveel drones Iran heeft geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:40:
https://threadreaderapp.com/thread/1575776705347997696.html

Draadje van een UA soldaat over het counteroffensief richting Izyum. Hij beschrijft hoe een buitgemaakte russische bruggenlegger heeft bijgedragen. Mooi.

[...]

Foto's in de link.
en de Russen komen niet op het idee om deze brug te targeten? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 13:39
isomis schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:37:
[...]

Ik moet dat nog zien, want hij kan echt heel veel mensenlevens inzetten. Het zijn echt gigantische aantallen. De vraag is hoelang blijft het westen steun leveren. Onze voorraden raken ook op.
Klopt. Het gevaar van de nogal “gekleurde/gefilterde” goed-nieuws show die we vooral (willen?) horen en zien vanuit de pro-Ukraine kant is, dat als de harde realiteit van een langdurige infanterie-oorlog doorsijpelt, het ineens keihard binnenkomt en de goodwill en het vertrouwen op een goede afloop ineens heel snel kan opdrogen. Het is beter om realistisch te blijven dan om te denken dat we dit varkentje wel Ff wassen. Dit is nog lang niet over, en zelfs als we de Russen verslaan (want imho is dit nu een zero-Sum game geworden) wat moeten we dan precies met Rusland, z’n bevolking en z’n leiders doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

technoaddict schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:41:
[...]
Is bekend hoeveel drones Iran heeft geleverd?
Ik had ergens 2000 langs zien komen, 4 Iraanse vrachtvliegtuigen die gelieerd waren aan het leger/drones waren er blijkbaar in Rusland geland.
Dus dat is wel een serieuze hoeveelheid.
(uit geheugen, misschien staat de source hier nog wel ergens in de buurt)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2022 11:44 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:41:
[Afbeelding]
Hé! Cool! Ze doen daar aan WW2 re-enactment! :+

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:39:
Rusland lost ons politieke vraagstuk op:

[...]
Volgens mij is het andersom, Finland doet de deur dicht:
HELSINKI/VAALIMAA, Finland, Sept 29 (Reuters) - Finland said on Thursday it would close its border to Russian tourists at midnight, shutting off the last remaining direct land route to the European Union for them as thousands of Russians seek to avoid conscription into the war in Ukraine.

The government said the move would lead to a significant drop in cross-border traffic after almost 17,000 Russians crossed the border into Finland during the weekend.

"The entry of Russian citizens in tourist purposes into Finland endangers Finland's international relations," Foreign Minister Pekka Haavisto told a news conference, explaining that the decision had followed talks with Ukraine and neighbours.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Ik verwacht dat er zelfs in Rusland een punt komt waarop het te veel is en de onvrede te groot gaat worden. Of dat bij 100k, 500k of bij 1M doden is weet ik niet.

Op het moment dat er vrijwel ongetrainde jonkies worden gestuurd, wordt het voor Oekraïne ook steeds "eenvoudiger" om de hordes te neutraliseren....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]
Ik moet dat nog zien, want hij kan echt heel veel mensenlevens inzetten. Het zijn echt gigantische aantallen.
Rusland heeft weliswaar 3 keer zoveel inwoners, maar met de verhoudingen waarbij nu de soldaten er doorheen gaan gaat ook rusland in de problemen komen.
De vraag is hoelang blijft het westen steun leveren. Onze voorraden raken ook op.
Het westen kan dit wel een tijdje vol houden, b.v. Amerika is al lang aan het opschalen maar aangezien defensie weer veel meer geld krijgt wordt ook in Europa weer opgeschaald. Het is niet voor niets dat ze zijn overgestapt op het leveren van westerse wapens waardoor het veel makkelijk te vervangen en te servicen is, maar ook munitie veel makkelijker aangevuld kan worden. Pak daarbij dat rusland juist veel minder op kan schalen door alle sankties, maar ook door een groot gebrek aan kennis.

Het is niet voor niets dat rusland iedere keer escaleert, want met de normale manier waarop ze oorlog voeren komen ze er gewoon niet doorheen. Ze hebben eerst de snelle manier geprobeerd, maar nadat die faalde is het alleen maar bergafwaarts gegaan. In de tussentijd komen ze niet eens meer vooruit met artilleriebeschietingen/bestormen. En dat is toch echt het enige waarmee ze enig succes hebben gehad.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

(dit zijn blijkbaar helmen van rond WW2, WW1 had nog een bobbel midden bovenop schijnt het: https://www.quora.com/Did...s-have-helmets-during-WW1 )
die onderste is een camo versie van het M88 uniform (SVR Afghanka)? Op zich niet ancient, wel overduidelijk soviet-tijdperk.

Wat betreft de helmen volgens mij de SSh-68:
Wikipedia: SSh-68

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
[...]

En toch is het een stuk makkelijker en sneller om een magazijn kogels dan een soldaat te vervangen. Minder grondstoffen en tijd voor nodig, terwijl het opschalen van militaire productie in het westen het goed doet op de beurzen en het afschalen van de Russische bevolking hun economie juist schaadt. Heel grof en oneerbiedig gesteld is de westerse wapenindustrie lachende derde: alle oude voorraden worden eindelijk eens opgeruimd en vernieuwd, en als pensioenfonds of asset manager investeren in wapenproductie is opeens ethisch weer helemaal prima.

Het enige is dat we hier moeten oppassen dat oplopende inflatie (niet eens volledig gevolg van de oorlog, liep al op) en energiesituatie de wil onder onze bevolking en politiek niet te ver ondermijnt. Zolang de politieke wil niet inkakt, gaat het niet liggen aan de productie van de .50-patronen die je wil om human wave tactics te verslaan.

War is big business, in sommige sectoren... Kwestie van duidelijk communiceren aan de bevolking waarom we onze ongemakken moeten dragen, terwijl de Oekraïners de hete kolen uit het vuur slepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
olafmol schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:43:
[...]

Klopt. Het gevaar van de nogal “gekleurde/gefilterde” goed-nieuws show die we vooral (willen?) horen en zien vanuit de pro-Ukraine kant is, dat als de harde realiteit van een langdurige infanterie-oorlog doorsijpelt, het ineens keihard binnenkomt en de goodwill en het vertrouwen op een goede afloop ineens heel snel kan opdrogen. Het is beter om realistisch te blijven dan om te denken dat we dit varkentje wel Ff wassen. Dit is nog lang niet over, en zelfs als we de Russen verslaan (want imho is dit nu een zero-Sum game geworden) wat moeten we dan precies met Rusland, z’n bevolking en z’n leiders doen?
Volgens mij valt het nog wel mee met die gekleurde/gefilterde goed-nieuws-show. Momenteel gaat Oekraine gestaag vooruit, maar als je kijkt gaat het nog om een heel groot gebied waar de russen zitten en waarbij de moeilijkste stukken nog moeten komen. Het is daarmee overduidelijk dat dit niet binnen korte tijd over zal zijn. Het is echter wel duidelijk dat Oekraine de betere partij is en steeds beter wordt, waar rusland aan het begin de sterkere partij was, maar alleen aan het afzwakken is.

Wat ik dan ook vooral mis in de berichtgeving is dat de regering eens veel duidelijker maakt wat er gebeurt en dat de huidige problemen op de energie-markt veroorzaakt worden door rusland. Maar bovenal dat een einde van de oorlog niet zal zorgen voor een betere energie-markt. Sterker nog, voor zowel de korte als de lange termijn is het voor die markt vele malen beter als de russen uit Oekraine worden gejaagd. Alle consessies die we nu zouden maken met rusland, zijn daarbij slecht voor zowel de korte als lange termijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

[...]

En zie:

Preparations are in full swing in Moscow: Vladimir Putin has promised Russia a grand entrance. In order to get it, the Kremlin resorts to proven means: paid extras and rounded up students.
At a ceremony in the Kremlin, Vladimir Putin will sign agreements on the admission of the eastern Ukrainian regions of Luhansk and Donetsk and the southern Ukrainian regions of Zaporizhia and Kherson to the Russian Federation, his spokesman Dmitry Peskov announced. Thus, the head of the Kremlin will officially complete the annexation of the four Ukrainian regions. A "big appearance" by Putin is promised for the afternoon. The deputies of the Russian Duma have already received the invitations. At 3 p.m. local time, they are supposed to meet in the Grand Kremlin Palace. Any briefcase or any type of "hand luggage" is strictly prohibited. Only the ladies are allowed to take small bags with them. Meanwhile, Red Square is being prepared for a "celebratory rally concert". At 1.30 p.m. the masses are to gather in front of the walls of the Kremlin. The celebrations themselves are to begin immediately after Putin's grand entrance. A few days ago, advertisements appeared on social networks and relevant platforms for viewers to look for such events. The organizers are urgently looking for participants. "We are looking for men, employment for five hours, meeting at 1.30 p.m., watching an event. Payment 900 rubles," says one advertisement, for example. 700 rubles for "active, well-groomed" participants "Women required for a crowd . Meet tomorrow at 1:30 p.m., employment for five hours, pay 600 rubles," reads another ad. Another is looking for a "paid crowd for a Friday flash mob." "Time: 4-7.30 pm. Metro station Okhotny Ryad. Payment 700 rubles in the evening by card. Requirements: between 18 and 65 years old, active, well-groomed." The Moscow Ministry of Transport announced on Wednesday that several central streets and waterfronts in the capital will be temporarily closed on September 30th. "Please refrain from driving into the city center in private cars," the statement said. The first streets will be closed at 6 a.m. on Friday morning. Students lured or forced to attend rallies . "Friends, tomorrow in Moscow on Red Square there will be a concert, in which stars will take part (which ones, it is not said). The topic is political. There are 14 seats. Participation strictly from 18", is written in a Telegram group advertised. Students at Moscow universities "are being urged to rally in support of the 'annexation' of the occupied territories in Ukraine," reports the student portal Doxa. "In Moscow, participants are promised that they will be exempted from lectures. Bauman Moscow State Technical University offers additional credits for participation in the campaign, but at the same time asks for confirmation in the form of a 'selfie with Vladimir Putin'".

Geen koffertjes (Hitler was bijna een keer in zijn bunker vermoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jiffy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:44:
[...]

Hé! Cool! Ze doen daar aan WW2 re-enactment! :+
Ik ga ervan uit dat dit echt acteurs zijn. Dit ziet er wel erg authentiek WW2 uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
Apache4u schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:25:
[...]

Die middenweg is trouwens iets waar figuren zoals Putin, Trump, Baudet, Engel etc. etc. op hopen:
We gooien zoveel onwaarheden en complot-theorien de wereld in, zodat mensen gaan twijfelen en voor de middenweg kiezen. "Waar rook is, is vuur". "Er zal wel iets aan de hand zijn, want dit wordt niet zomaar gezegd" etc. etc.

2+ 3 = 5 .. maar volgens heel veel mensen op facebook (en zelfs wat wetenschappers) is 2+3 eigenlijk 85. Daar zijn verschillende onderbouwingen voor te geven. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen dus laten we dan maar zeggen dat 2+3 = 45 .
Ik had het er net wéér met die kerel over. Wat te doen als je wordt opgeroepen om te komen vechten, of ik dan ook zou mee doen of niet. Ik zeg, wellicht als Nederland zelf wordt aangevallen, maar als Nederland me oproept om te komen vechten omdat we Belgie willen innemen, eh no thanks.

Vervolges komt hij met de whataboutism: "maar wat als Belgie aangeeft of move maakt om Nederland aan te willen vallen?", dat is volgens hem wat er nu in Rusland / Oekraine is gebeurt. Hij/zij/zullie denken gewoon echt dat Nato / Oekraine een move wilde maken op Rusland.

Niet verder nadenkend over het feit dat een nucleare supermacht niet slim is enzo. Ik probeer het nu maar op een let's agree to disagree te gooien want deze vent krijg ik nooit omgeluld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
https://www.newsweek.com/...ization-1747750?piano_t=1

"Mikhail Lazutin, a top propagandist for Russian President Vladimir Putin, was spotted on Thursday near Russia's border with Georgia, as men continue to flee an ordered partial mobilization."

"Multiple Telegram accounts have also reported that other prominent Russian bloggers have left the country, including Gusein Gasanov, a blogger from Russia of Azerbaijani origin Hussein Hasanov, and video blogger Nikolay Sobolev."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:59:
[...]

Ik ga ervan uit dat dit echt acteurs zijn. Dit ziet er wel erg authentiek WW2 uit.
het lijkt toch wel nieuwer spul... helmen van het type 1968 en uniformen richting de jaren 80-90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:59:
[...]

Ik had het er net wéér met die kerel over. Wat te doen als je wordt opgeroepen om te komen vechten, of ik dan ook zou mee doen of niet. Ik zeg, wellicht als Nederland zelf wordt aangevallen, maar als Nederland me oproept om te komen vechten omdat we Belgie willen innemen, eh no thanks.

Vervolges komt hij met de whataboutism: "maar wat als Belgie aangeeft of move maakt om Nederland aan te willen vallen?", dat is volgens hem wat er nu in Rusland / Oekraine is gebeurt. Hij/zij/zullie denken gewoon echt dat Nato / Oekraine een move wilde maken op Rusland.

Niet verder nadenkend over het feit dat een nucleare supermacht niet slim is enzo. Ik probeer het nu maar op een let's agree to disagree te gooien want deze vent krijg ik nooit omgeluld.
En de oplossing is dan annexeren van delen van Oekraine?
En de rest van Oekraine is dan geen gevaar meer?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[Afbeelding]

Komt ie weer met z'n raadje-plaatje:

- helmen zijn een stalen SSH39 variant of een iets nieuwere aanpassing er van (ssh68). Opvallend is de vorm en het ontbreken van een rand. Bieden nauwelijks ballistische bescherming, zijn zwaar en onconfortabel, zoals elke WO2 era helm.
- Op de onderste plaat staan twee mannen met RPK, licht machinegeweer. Herkenbaar aan de kolf en de affuit.
- daarachter AK74's denk ik, met mondingsstuk
- kleding is niet de moderne/huidige camo en lijkts deels zelfs desert kleur te zijn.
- schoeisel zijn laarzen, geen schoenen/kisten. Dateren uit WO2 en kom ik daarna niet tegen op standaard uniform.
- canvas tasjes, geen onderdeel moderne outfit, kan nog jaren 60-80 zijn.

En een regenponcho ofzo, over de schouder. Schep en tas zijn ook ouder.

Kan niet anders zeggen dat het erop lijkt dat ze WO2 larping doen, met iets nieuwere wapens. Bijzonder, dat ze dat uberhaupt nog hebben. Betekent ook dat ze veel kleding problemen gaan krijgen, want de niet synthetische kleding van toen kon slecht tegen langdurig vocht bijv.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Apache4u schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:25:
[...]

"De Middenweg" als je opzoekt hoe ver het rijden is naar Apeldoorn:
Bron 1: 46,4 kilometer
Bron 2: 45,9 kilometer
Bron 3: 1.9091,4 kilometer
Bron 4: 46 kilometer

Alle punten moeten serieus worden meegenomen, hoe extreem ook om tot een genuanceerd beeld te komen. Een standpunt uitsluiten doen we niet. Dus voor de rit naar Apeldoorn zorg ik voor duizend kilometer brandstof en eten. Een verantwoord gemiddelde.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:04:
[...]

Komt ie weer met z'n raadje-plaatje:

- helmen zijn een stalen SSH39 variant of een iets nieuwere aanpassing er van. Opvallend is de vorm en het ontbreken van een rand. Bieden nauwelijks ballistische bescherming, zijn zwaar en onconfortabel, zoals elke WO2 era helm.
- Op de onderste plaat staan twee mannen met RPK, licht machinegeweer. Herkenbaar aan de kolf en de affuit.
- daarachter AK74's denk ik, met mondingsstuk
- kleding is niet de moderne/huidige camo en lijkts deels zelfs desert kleur te zijn.
- schoeisel zijn laarzen, geen schoenen/kisten. Dateren uit WO2 en kom ik daarna niet tegen op standaard uniform.
- canvas tasjes, geen onderdeel moderne outfit, kan nog jaren 60-80 zijn.

En een regenponcho ofzo, over de schouder. Schep en tas zijn ook ouder.

Kan niet anders zeggen dat het erop lijkt dat ze WO2 larping doen, met iets nieuwere wapens. Bijzonder, dat ze dat uberhaupt nog hebben. Betekent ook dat ze veel kleding problemen gaan krijgen, want de niet synthetische kleding van toen kon slecht tegen langdurig vocht bijv.
zijn dit niet gewoon M88's vanaf begin jaren 80?
Inclusief de laarzen.
Ik vind dit echt post-WW2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSV5uN5qb9RUxN0HpoNvlCfU6LA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CozvoU8ukB5EkuLPGF3jcpIm.png?f=user_large

https://equipment.fandom.com/wiki/M88

En WW2:
alleen de schouderband van de tweede zie je terug komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUm9IDTOijrXJEbIvcWev57VbUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Alju6ooLOBaTYpY44agtn6R.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn voor de oorspronkelijke aanval, maar als het plan van NATO was om rusland aan te vallen, zouden ze dan deze aanval niet gebruiken als reden om rusland volop aan te vallen? Oftewel geeft de milde reaktie van de NATO niet overduidelijk aan dat ze rusland niet aan wilden vallen?
Je kunt ze hooguit af en toe aan het denken proberen te zetten, maar echte discussies voeren over dit soort dingen heeft weinig nut. Ik heb wat (lichte) corona-wappies in de vriendenkring zitten, en die gaven al tijden aan dat we vanaf september weer opgesloten zouden zitten ongeacht het verloop van corona. Die meld ik nu dan ook alleen dat hun voorspelling niet helemaal uitkomt, maar verdere discussie kap ik af. Ze verdraaien de boel toch zo dat het in hun straatje past, dus dat is gewoon zinloos.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:07:
[...]

zijn dit niet gewoon M88's vanaf begin jaren 80?
Inclusief de laarzen.
Ik vind dit echt post-WW2.

[Afbeelding]

https://equipment.fandom.com/wiki/M88
Ja dat denk ik, ze dateren qua model alleen al uit WO2 al lijkt het mij enorm stug dat ze voorraden uit die tijd hebben. Men heeft de Wo2 look gewoon lang vastgehouden :)

Qua WO2 look bedoel ik de laarzen, stalen helm, canvas tuigje. Moderne Russische soldaat ziet er volgens Rusland zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/232lJtUjDPkyLAZVZeUU7atgp2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u30USAhT39WZAn6vVXgui9Ie.png?f=fotoalbum_large

Bron.

[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 30-09-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:10:
[...]

Ja dat denk ik, ze dateren qua model alleen al uit WO2 al lijkt het mij enorm stug dat ze voorraden uit die tijd hebben. Men heeft de Wo2 look gewoon lang vastgehouden :)

Qua WO2 look bedoel ik de laarzen, stalen helm, canvas tuigje. Moderne Russische soldaat ziet er volgens Rusland zo uit:

[Afbeelding]

Bron.
correct maar dat zijn natuurlijk ratniks uit het professionele leger.

het is duidelijk dat ze voor mobiks ook teruggrijpen naar Afghanistan-tijdperk uniformen en mogelijk ook mixen met oudere outfits zoals die schouderband, maar die heuptasjes zijn wel weer jaren 80-90.
Zal een mix zijn van vanalles en nog wat, maar WW2 vind ik het toch echt niet.
De helm is inderdaad doorontwikkeld maar verder terug dan de SSh-60 zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Misschien hem vragen wat de motivatie van het Westen dan zou zijn om Rusland aan te willen vallen? En dan watr cijfers erbij over verschil in levensstandaard / levensverwachting etc etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:02:
[...]

het lijkt toch wel nieuwer spul... helmen van het type 1968 en uniformen richting de jaren 80-90.
Iemand met een grote army surplus handel heeft goed geld verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:13:
[...]

correct maar dat zijn natuurlijk ratniks uit het professionele leger.

het is duidelijk dat ze voor mobiks ook teruggrijpen naar Afghanistan-tijdperk uniformen en mogelijk ook mixen met oudere outfits zoals die schouderband, maar die heuptasjes zijn wel weer jaren 80-90.
Zal een mix zijn van vanalles en nog wat, maar WW2 vind ik het toch echt niet.
De helm is inderdaad doorontwikkeld maar verder terug dan de SSh-60 zal het niet zijn.
Qua leeftijd heb je helemaal gelijk - het doet alleen echt gedateerd aan en de gemiddelde passant zal het verschil nauwelijks zien.

Maakt qua kunnen afvuren van een vuurwapens ook niet bijster veel uit, maar qua comfort en overlevingskans wel. Ik mis bijvoorbeeld bij iedereen tactische uitrusting/vest voor munitie en platen - ben benieuwd of ze dat nog krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vraag: Hoeveel is een Tuvaanse man waard?

Antwoord: 1 schaap, 2 zakken aardappelen en 50kg bloem

Russia strong!

We hebben het hier dan nog maar over de belofte, niet eens over de uitvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 22:43

_Eend_

🌻🇺🇦

downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:59:
[...]

Geef ze een panzerfaust (niet de moderne variant) en ze kunnen zo door voor Volkssturmers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:15:
[...]

Qua leeftijd heb je helemaal gelijk - het doet alleen echt gedateerd aan en de gemiddelde passant zal het verschil nauwelijks zien.

Maakt qua kunnen afvuren van een vuurwapens ook niet bijster veel uit, maar qua comfort en overlevingskans wel. Ik mis bijvoorbeeld bij iedereen tactische uitrusting/vest voor munitie en platen - ben benieuwd of ze dat nog krijgen.
optics was sowieso al een probleem voor de Russen en alleen de echte elite was daarmee uitgerust volgens mij.
De mobiks kunnen die sowieso op hun buik schrijven.
En over op hun buik schrijven gesproken, daarvoor zorgt de corruptie wel denk ik:

vanaf dit tijdstip vond ik het ook wel leuk en on-topic.
Gaat eigenlijk over tanks maar geldt ook voor supply depots voor bijv. body armour en allerlei andere outfits.
Hoe goed onderhouden is het? Is het bruikbaar? Hoeveel hebben de Russen?

Als de link niet goed werkt qua tijdstip, dan vanaf minuut 7:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
rusland "neemt gebieden op" en beschouwt aanvallen daarop als aanval op rusland.
delen zijn al teruggepakt door UA
Feitelijk zegt putin dus "wij worden aangevallen en hebben al x km2 verloren in de eerste seconde na zetten handtekening"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
jeroenkb schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:15:
[...]

Misschien hem vragen wat de motivatie van het Westen dan zou zijn om Rusland aan te willen vallen? En dan watr cijfers erbij over verschil in levensstandaard / levensverwachting etc etc etc
Heeft geen zin joh, waanbeelden bestrijden met logica...

Mijn ex-vrouw is als 11-jarige gevlucht uit Rusland en had dus best reden om niet positief te staan tegenover het land en de cultuur... maar ook zij was, ondanks dat ze 2x langer in het vrije westen had gewoond dan in Rusland nog steeds heilig overtuigd van de morele en culturele superioriteit van het Russische ras tegenover het achterlijke en verdorven westen. Dat sla je er gewoon niet uit, en zeker niet als zo iemand nog volop in die omgeving/informatiebubbel zit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Van de mooie battlemaps weer even naar de situatie op de grond

Zij hoeven de thermostaat niet meer een paar graden lager te zetten #energiecrisis #nietmijnoorlog :'(

Er zijn nog twee extra tweets die ik maar niet zal posten maar vrij zal vertalen:
- lichaamsdelen zijn teruggevonden op daken van omringende huizen
- de hond is doof en blind geworden van de explosie
- de vader kwam later die dag net thuis van het front en zag wat er gebeurd was...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UctNQ6Hz6JA7VmNyc95p9bT2hdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I61RnvBxtM3z41tfvyYPcc4p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/486UL0EHSxaPi5nGkYvzKS7jx7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/glQG8xRaiEJE2SMMiJCIY5O9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF2qQE4mvtA7FLuxYGZveBOVRd0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UxnsyuX2JQJxHK2gdHAELIai.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:42:
[...]

en de Russen komen niet op het idee om deze brug te targeten? :Z
Dat idee kunnen ze wel hebben maar door de snelle opmars gaat dat dus erg moeilijk. Arty heeft waarschijnlijk het bereiken niet meer, luchtmacht is risky en een aanval over land hebben ze geen capaciteit voor.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

https://www.aljazeera.com...istakes-must-be-corrected
President Vladimir Putin said that “all mistakes” made in a call-up to reinforce Russia’s military operation in Ukraine should be corrected, his first public acknowledgment that the “partial mobilisation” he announced last week had not gone smoothly.
Gezien de foto's van de Volkssturm Tamponkrijgers Mobiks die hier voorbij zijn gekomen waarbij ze nog net niet een Mosin-Nagant hebben, de 17 verwoeste rekruteringskantoren, het commentaar van milbloggers en beelden van dronken mobiks kun je toch met enige zekerheid stellen dat het "niet helemaal soepel" is verlopen nee.

En dan laat ik het gebrek aan officieren/kader en training nog even buiten beschouwing.
“In the course of this mobilisation, many questions are coming up, and all mistakes must be corrected and prevented from happening in the future,” Putin said.
Ik zou zeggen: haal ze allemaal weer terug :P
“For example, I’m thinking of fathers of many children, or people suffering from chronic diseases, or who those who are already past conscription age.”
Alles om De Grote Leider en zijn foutloze imago hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:54:

Van de mooie battlemaps weer even met beide benen op de grond

[Twitter]
[Twitter]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Arme Krym ;(

Is er een organisatie die dieren als Krym opvangt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55

Nox

Noxiuz

Off topic

[ Voor 95% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 21:08 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:07:
[...]

Arme Krym ;(

Is er een organisatie die dieren als Krym opvangt?
er zijn meerdere dierenorganisaties actief die achtergelaten/weesdieren opvangt en een nieuw thuis probeert te geven.
Zag gister nog weer een mooi filmpje van de Kyiv ZooPatrol:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:21:
Vraag: Hoeveel is een Tuvaanse man waard?

Antwoord: 1 schaap, 2 zakken aardappelen en 50kg bloem

[Twitter]

Russia strong!

We hebben het hier dan nog maar over de belofte, niet eens over de uitvoering
Ik begrijp dat geld ook maar een arbitrair gekozen ruilmiddel is, en je bent zo wel beschermd tegen inflatie, maar ik vind het echt bizar om te zien hoeveel beschaving(en) er is (zijn) die zo anders zijn dan de Westerse. (Om geen oordeel uit te spreken over wat beter is.)

Je kunt je toch nauwelijks voorstellen hoe een groot gedeelte van de Russen leeft in in onze ogen mensonterende omstandigheden, en zij noemen het dan gewoon ‘een dorp’. (Zelfde contrast natuurlijk uitvergroot tussen Noord- en Zuid-Korea)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ugchel schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:10:
[...]

Ik begrijp dat geld ook maar een arbitrair gekozen ruilmiddel is, en je bent zo wel beschermd tegen inflatie, maar ik vind het echt bizar om te zien hoeveel beschaving(en) er is (zijn) die zo anders zijn dan de Westerse. (Om geen oordeel uit te spreken over wat beter is.)

Je kunt je toch nauwelijks voorstellen hoe een groot gedeelte van de Russen leeft in in onze ogen mensonterende omstandigheden, en zij noemen het dan gewoon ‘een dorp’. (Zelfde contrast natuurlijk uitvergroot tussen Noord- en Zuid-Korea)
dat is altijd wat helpt om een beter beeld van de wereld te krijgen: wel proberen voor te stellen (weten!) hoe een groot gedeelte van de rest van de wereld leeft.
Welke beschavingen er zijn, hoe die leven en waar die vandaan komen.
Helpt altijd om duiding te geven aan de geopolitiek.

Bizar is een interessant woord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Tsja, als je ziet dat die russen overal de wc potten looten, dan weet je al dat ze dat thuis niet hebben.

Dan alsnog, een wc pot zonder riool heb je alsnog niet heel veel aan, maar je zou 'm wel boven je gebruikelijke gat in de grond kunnen zetten natuurlijk.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

Verwijderd

Wojna

Oorlog. (Pools)

Dit behoeft verder geen uitleg. Slechts kijken.

[Twitter: https://twitter.com/tarnowska_magda/status/1575581908712333312]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:08
Ik vrees dat ze die WC pot als helm willen gebruiken als je de uitrusting ziet

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:10:
[...]

er zijn meerdere dierenorganisaties actief die achtergelaten/weesdieren opvangt en een nieuw thuis probeert te geven.
Zag gister nog weer een mooi filmpje van de Kyiv ZooPatrol:

[Twitter]
Tijd voor een donatie :)

Je vergeet snel dat ook dieren slachtoffer worden van deze oorlog. Ik heb net ook het filmpje van Krym gezien. Hartverscheurend. Dat arme beest :'(

En dit is dus gewoon dagelijkse kost voor veel mensen in UA.
Pagina: 1 ... 70 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid