"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verwijderd
wat de Russen zeggen is een halve waarheid.Jedi_Pimp schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:45:
[...]
Dit dus. @nst6ldr zoals eerder aangegeven is het distilleren niet van toepassing op mij dus ik begrijp niet helemaal waarom je dit weer aanhaalt
Dus hoef je ook maar de helft te distilleren
Verwijderd
We weten daarnaast nu inmiddels wel wat er zich in grote lijnen afspeelt.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:38:
[...]
dit dus. Gewoon zoveel mogelijk invalshoeken bekijken, een kilo zout er overheen gooien en de meest simpele oplossing kiezen, of in elk geval eigenlijk gewoon helemaal geen conclusie trekken maar gewoon kennis nemen van wat er allemaal langs komt en verder niets.
In de meeste gevallen komt die van UA wel het dichtst bij een mogelijke werkelijkheid, maar goed na een paar dagen/weken kan iets toch anders blijken dus de maandrapportage is het beste
Onderaan de streep boeit heel veel eigenlijk niet en is alleen de streep op de kaart het belangrijkst.
Hoe je het ook wendt of keert, rusland zit 100% fout, vindt genocide en verwoesting wel verantwoord en is militair zowel op strategisch als tactisch vlak enorm aan het falen.
Je kunt daaromheen nog tienduizend mooie woorden, plannen, details en bedreigingen tot je nemen, verandert weinig aan de situatie.
Mij boeit het dus totaal niet meer wat voor nieuws er uit rusland komt. Het is voor mijzelf niet relevant wat ze naar buiten brengen, het heeft toch altijd deceptie of manipulatie als doel.
Verwijderd
een van de nuttige zaken die je er uit kan distilleren is dat je weet wat ze denken. Waarom Russen wel of niet iets doen of denken. Wat hen beweegt om bijv. wel of niet iets te doen, waarom ze massaal naar het buitenland vluchten, en wat de mindset is van hen die achterblijven. Wat de nieuwe mobiks zoal tegenkomen en meemaken.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:50:
[...]
We weten daarnaast nu inmiddels wel wat er zich in grote lijnen afspeelt.
Hoe je het ook went of keert, rusland zit 100% fout, vind genocide en verwoesting wel verantwoord en is militair zowel op strategisch als tactisch vlak enorm aan het falen.
Je kunt daaromheen nog tienduizend mooie woorden, plannen, details en bedreigingen tot je nemen, verandert weinig aan de situatie.
Mij boeit het dus totaal niet meer wat voor nieuws er uit rusland komt. Het is voor mijzelf niet relevant wat ze naar buiten brengen, het heeft toch altijd deceptie of manipulatie als doel.
En ook waar iemand als Baudet ineens mee zou kunnen komen aanzetten, staan we in elk geval niet met de mond vol tanden en weten we precies waar het vandaan komt.
Weten wat de propaganda is betekent ook dat je niet verrast wordt maar direct kan counteren.
Ik zie het. Was me tussen de hoofdletterbrij niet opgevallen net.downtime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:17:
[...]
Ik denk dat het deze is: Wikipedia: New START
(wordt zelfs letterlijk genoemd: NEW START)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Da's het mooie van een vrij land; je mag het lekker zelf weten wat je tot je neemtVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:53:
[...]
een van de nuttige zaken die je er uit kan distilleren is dat je weet wat ze denken. Waarom Russen wel of niet iets doen of denken. Wat hen beweegt om bijv. wel of niet iets te doen, waarom ze massaal naar het buitenland vluchten, en wat de mindset is van hen die achterblijven. Wat de nieuwe mobiks zoal tegenkomen en meemaken.
En ook waar iemand als Baudet ineens mee zou kunnen komen aanzetten, staan we in elk geval niet met de mond vol tanden en weten we precies waar het vandaan komt.
Weten wat de propaganda is betekent ook dat je niet verrast wordt maar direct kan counteren.
Heeft niemand wat mee te maak'n.
De verklaring staat in de wiki. Er was een start 1, en sprake van een start 2 en 3. 2 werd vervangen en 3 zag nooit het licht. Vandaar een new startdowntime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:17:
[...]
Ik denk dat het deze is: Wikipedia: New START
(wordt zelfs letterlijk genoemd: NEW START)
De eerste was een hele grote deal, Gorbatsjov en Reagan in IJsland. Daarna heb er niet meer op gelet.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
18% van Oekraïne hoort vanaf morgen bij Rusland.
En de wereld keek toe... Nouja, bij wijze van dan..
https://nitter.it/NOELreports_2/status/1575496523348967425Lukashenko has agreed to deploy 120,000 Russian soldiers during November-February and is preparing a mobilization among Belarusians in preparation for a full-scale war with Ukraine, Belarusian opposition leader Pavel Latushko said. pic.twitter.com/0ZBwDcW4ng
— NOËL 🇺🇦 (BACKUP) (@NOELreports_2) 29 september 2022
uhh, wat? Ik beschouw het nog als onbevestigd, het enige wat ik er over kan vinden is de tweet van Latushka zelf:
https://nitter.it/PavelLatushka/status/1575450978685444104Our sources report: #Lukashenko agreed to deploy 120K soldiers 🇷🇺 during November-February. 🇧🇾 undertakes to supply 100K mobilized soldiers in addition. Lukashenko is preparing for a full-scale war. The West must issue an ultimatum he cannot refuse pic.twitter.com/4sOngI7rCK
— Pavel Latushka (@PavelLatushka) 29 september 2022
Een tweede offensief in de richting van Kyiv? Met een kudde tamponstrijders en eventueel een aantal Belarussische eenheden? Tanks, IFV's en APC's hebben ze genoeg, maar het volk heeft zijn buik vol van Lukashenko..
Of is dit weer een trucje om UA forces naar het noorden te halen..
Warmonitor heeft het er nu ook over:
https://nitter.it/WarMonitor3/status/1575503675216498688“Belarusian military airfields and railways are being prepared to receive troops”
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 29 september 2022
[ Voor 11% gewijzigd door _Eend_ op 29-09-2022 17:36 . Reden: tweet van WarMonitor toegevoegd ]
Verwijderd
Volgens ruslandrenegrunn schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:14:
Feestje in Rusland morgen: https://edition.cnn.com/2...nnexation-intl/index.html
18% van Oekraïne hoort vanaf morgen bij Rusland.
En terecht. Stel je immers voor dat zoiets legitiem zou zijn. Zou een rare wereld zijn dan.
Kun je gewoon de achtertuin en schuur van je buurman in brand steken, zijn vrouw en dochters verkrachten, zijn zoon mobiliseren als werkslaaf en vervolgens hem een papier geven met een vooraf ingevulde stem waarop staat dat hij gestemd heeft dat zijn huis nu van jou is.
Vreemde boel
Vooral dat laatste lijkt mij. Het leger van Belarus is nu iets van 48k met al dienstplichtigen er in. Om dan 100k extra te mobiliseren gaan ze logistiek niet trekken en ik denk dat Lukashenko ook niet zoveel gewapende onvrijwillige dienstplichtigen wil hebben. Paar jaar terug moest hij al geholpen worden door Rusland om de bevolking te onderdrukken._Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:19:
Een tweede offensief in de richting van Kyiv? Met een kudde tamponstrijders en eventueel een aantal Belarussische eenheden? Tanks, IFV's en APC's hebben ze genoeg, maar het volk heeft zijn buik vol van Lukashenko..
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik vermoed het ook. Waarom zou hij nu zijn nek riskeren voor Putin, nu het niet goed met de Russen gaat, terwijl hij niet meedeed toen het in februari nog kat-in-het-bakkie leek voor Putin. Makes no sense._Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:19:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen?! Mocht het inderdaad zo zijn dan heeft de NAVO mijn toestemming om in te grijpen (het zijn immers geen Russen)downtime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:01:
[...]
Ik vermoed het. Waarom zou hij nu zijn nek riskeren voor Putin, terwijl het nu niet goed met de Russen gaan, terwijl hij niet meedeed toen het in februari nog kat-in-het-bakkie leek voor Putin. Makes no sense.
Hoe denk je dat dat wordt opgevat in het kader van de CSTO? Misschien wil je je toestemming nog even heroverwegen.derhenno schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:03:
[...]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen?! Mocht het inderdaad zo zijn dan heeft de NAVO mijn toestemming om in te grijpen (het zijn immers geen Russen)
[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 29-09-2022 18:29 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als de Belarussen op Oekraiens grondgebied verkeren zullen ze een lesje leren? 🤔 Er is geen nette oplossing mocht het idd zo zijn vrees ik..it’s one hell of a sh*tshow…marcelcee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:22:
[...]
Hoe denk je dat dat wordt opgevat in het kader van de CSTO? Misschien wil je je toestemming nog even heroverwegen.
Je denkt toch niet echt dat die landen ook maar een vinger voor elkaar uitsteken? Armenie heeft wel wat anders aan z'n hoofd, Kazachstan steunt Putins oorlog nu al niet, en die andere twee landen gaan het verschil ook niet maken.marcelcee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:22:
[...]
Hoe denk je dat dat wordt opgevat in het kader van de CSTO? Misschien wil je je toestemming nog even heroverwegen.
Inderdaad, om nog maar niet te spreken over het feit dat die 2 andere landen (Kyrgyzstan en Tajikistan) elkaar nu aan het bevechten zijn.downtime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:29:
[...]
Je denkt toch niet echt dat die landen ook maar een vinger voor elkaar uitsteken? Armenie heeft wel wat anders aan z'n hoofd, Kazachstan steunt Putins oorlog nu al niet, en die andere twee landen gaan het verschil ook niet maken.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
ik lees elders een aantal van 20k._Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:19:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports_2/status/1575496523348967425
uhh, wat? Ik beschouw het nog als onbevestigd, het enige wat ik er over kan vinden is de tweet van Latushka zelf:
[Twitter]https://nitter.it/PavelLatushka/status/1575450978685444104
Warmonitor heeft het er nu ook over:
[Twitter]https://nitter.it/WarMonitor3/status/1575503675216498688
tijdens de slag om Kyiv in februari-maart 2022 namen vermoedelijk ongeveer 15-30k troepen deel en 700+ voertuigen.Belarus is preparing to receive 20,000 mobilized from the Russian Federation — Main Directorate of Intelligence of Ukraine
They are to replenish the units of the Russian Armed Forces in the territory of Belarus. The ratio of "experienced" to "young" should be 1 to 5.
The units will use Russian military equipment from the stockpiles of the Republic of Belarus, and it is planned to fill the shortage with mobilizing civilian vehicles.
Ik denk dat ze dus weer eenzelfde sterkte proberen te situeren.
Gezien de verhouding 1 op 5 denk ik dat dit meer een token force is om UA-troepen bezet te houden in het noorden. Misschien een beetje oefenen maar dat is het dan. Een rookie force, letterlijk. Totaal niet vergelijkbaar met de VDV etc. die eerst uit het noorden kwam afzakken.
Maar ik vermoed dat UA dit keer beter voorbereid zal zijn. Ze hoeven zich niet meer in te houden qua voorbereiding en geheimhouding, maar full-out gaan.
Dat is het nadeel voor de Russen dit keer. Naast het feit dat de oorlog al een feit is en niet 'plotseling' komt (ook al had UA al een week voor de invasie maatregelen getroffen) zal het me niks verbazen als RF gewoon hetzelfde trucje weer probeert uit te halen: oprijden naar Kyiv en hopen dat de regering dan wel gepakt kan worden.
Intussen zit Zelensky lekker in Lviv ofzo
En ik zat nav Time Magazine nog eens door de wiki-pagina van Zalushni te grasduinen:
als de Russen niet hervormen maar de oude Soviet-doctrine blijven handhaven is het gewoon onbegonnen werk om oorlog te voeren tegen UA.He is called one of the most open-minded generals, who understands the problems of soldiers and junior officers.[17] As a representative of Ukrainian senior officers and a participant in the hostilities in the Donbass, who did not serve in the USSR, he has a positive attitude to the renewal of personnel by young people and the departure from Soviet practices.[18] One of his first steps in office was to allow the military at the front to open fire in response to the occupiers without the consent of the top leadership and eliminate the need for the military to fill out unnecessary documents.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2022 18:52 ]
Verwijderd
Belarussen zijn ook Russen, maar een ander soortderhenno schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:03:
[...]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen?! Mocht het inderdaad zo zijn dan heeft de NAVO mijn toestemming om in te grijpen (het zijn immers geen Russen)
Lukashenka zou niet willen mobiliseren, ook nu niet. Is ook niet echt nodig, hij had al wat troepen gemobiliseerd in het grensgebied voor oefeningen.
Verwijderd
hij hoefde ook niet mee te doen want het was kat-in-t-bakkiedowntime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:01:
[...]
Ik vermoed het ook. Waarom zou hij nu zijn nek riskeren voor Putin, nu het niet goed met de Russen gaat, terwijl hij niet meedeed toen het in februari nog kat-in-het-bakkie leek voor Putin. Makes no sense.
En nu zou hij in kunnen zien dat Rusland zwak is en toenadering zoeken tot het westen (het gerucht gaat dat dat het geval is, maar ja wie kent hij in het westen? Dit Tikhanouskaya ofzo zal hem wel rauw lusten... waar kan ie nog veilig heen anders dan een dacha ergens ver weg in Rusland?)
Ik bedoelde het deel van de post dat het ‘niet de Russen zijn’. Maar Rusland kan dus wel degelijk een aanval op Wit-Rusland zien als een reden om verder te escaleren. Zelfde principe als de NAVO.downtime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:29:
[...]
Je denkt toch niet echt dat die landen ook maar een vinger voor elkaar uitsteken? Armenie heeft wel wat anders aan z'n hoofd, Kazachstan steunt Putins oorlog nu al niet, en die andere twee landen gaan het verschil ook niet maken.
Waarschijnlijk morgen +2 SU-25Fiber schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:27:
Niet heel spectaculaire aantallen vandaag geloof ik, Hoewel, 6 UAV's en 4 kruisraketten is wel mooi.![]()
[Afbeelding]
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1575506564295036929
Sorry mod, zonder embed tags, is echt niet te doen vanaf een telefoon..
[ Voor 16% gewijzigd door bloody op 29-09-2022 19:05 ]
nope
58580 Russische verliezen in 8 maanden is echt veel en het loopt maar op. Het zijn gewoon nummertjes voor het Kremlin.Fiber schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:27:
Niet heel spectaculaire aantallen vandaag geloof ik, Hoewel, 6 UAV's en 4 kruisraketten is wel mooi.![]()
[Afbeelding]
Alleen kun je er niet uithalen wat ze denken. Hooguit kun je er uit halen wat ze denken dat het beste voor hun is om te zeggen. Maar de meeste russen durven echt niet te zeggen wat ze echt denken.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:53:
[...]
een van de nuttige zaken die je er uit kan distilleren is dat je weet wat ze denken. Waarom Russen wel of niet iets doen of denken. Wat hen beweegt om bijv. wel of niet iets te doen, waarom ze massaal naar het buitenland vluchten, en wat de mindset is van hen die achterblijven. Wat de nieuwe mobiks zoal tegenkomen en meemaken.
Dat is natuurlijk wel een punt, al is het vaak zo'n onzin dat je alsnog niet weet hoe je op zoiets doms kunt reageren.En ook waar iemand als Baudet ineens mee zou kunnen komen aanzetten, staan we in elk geval niet met de mond vol tanden en weten we precies waar het vandaan komt.
[removed]
een treffende spreuk
Verwijderd
I see what you did there.pro_6or schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:14:
Heeft Ukraine inmiddels vanaf haar noordelijke en oostelijke grenzen in door haar gecontroleerd gebied de 1e 100km spoor grondig vernield? Weet iemand dat.
Dat zou een goeie stunt zijn.
Logistieke actieradius van de vrachtwagens zou 80-90km zijn dus dan is het direct klaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mVrGdSegoEAbm59yYFhq3uob.png?f=user_large)
Even een himars programmeren per grensovergang en laat ze maar komen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2022 19:19 ]
Kan me nog wel voorstellen dat hij vriendjes met Orban ismarcelcee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:57:
[...]
Ik bedoelde het deel van de post dat het ‘niet de Russen zijn’. Maar Rusland kan dus wel degelijk een aanval op Wit-Rusland zien als een reden om verder te escaleren. Zelfde principe als de NAVO.
Het gaat niet om aanmerkingen op berichten, maar om wat Oekraine kiest en niet kiest om te delen. Het geeft - terecht - een beeld van hun perspectief.nst6ldr schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:15:
[...]
"Maar Oekraïne kan ook [...]" is irrelevant. Ik zei dat eerder al: als er iets valt aan te merken op Oekraïnse berichtgeving, dan kan dat prima op het bericht zelf.
Wat veel interessanter is, is om meerdere perspectieven te zien. Dat is voor het Russisch perspectief moeilijker, maar niet onmogelijk. De kaarten van Rybar en z’n updates komen immers veelvuldig voorbij ^^.
Dat heb ik nergens gezegd noch geïmpliceerd.Nu worden beide berichten in een weegschaal gelegd met het idee dat er dan ergens een waarheid uit komt.
Dit is zo eendimensionaal, je wilt voor elke Oekrainse bron discussie per bericht, maar je vlakt aan de andere kant 100% van alles dat uit RU komt als onzin af.Oryx doet het fantastisch, niks op aan te merken. En als dat de bron was die werd aangehaald dan had ik niet gereageerd. Betrouwbare interne russische bronnen ga je niet (gratis) vinden. Ik had al eens een video gedeeld om dat te verhelderen:
nst6ldr in "Hoe weren wij ons tegen misinformatie?"
Als je een betrouwbare interne bron wilt in Rusland, dan zou je het werk van inlichtingendiensten moeten doen. En zelfs dan worden hun rapporten onderworpen aan flinke toetsing en met een korrel zout genomen - contraspionage is wel het minste wat je kan verwachten van een land wat al eeuwen lang een cultuur heeft van liegen.
Verwijderd
Maar in alle serieusheid, dit soort zaken, dit soort mindsets, zijn waarom UA eigenlijk de oorlog al gewonnen heeft:
While our enemy tries to defeat Ukraine using 50-year-old tanks and 100-year-old guns, our military has technology of the 21st century - Starlink!
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 29 september 2022
Guess who is going to win?
Thank you @elonmusk!
🎥 @RomanNikolayev pic.twitter.com/Lj0Kv1gl4w
Ja, doelbewust ook. Zie de video in de link die ik postte, en anders de rest van het topic. Je kán die twee gewoonweg niet vergelijken.Requiem19 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:37:
[...]
Dit is zo eendimensionaal, je wilt voor elke Oekrainse bron discussie per bericht, maar je vlakt aan de andere kant 100% van alles dat uit RU komt als onzin af.
Het is niet veel anders dan wat mensen van marketeers vinden: "reclame werkt niet op mij", en marketingbureaus knikken met je mee, "heel goed, wij bestaan niet - *knipoog*".
We zijn nu, lijkt het, op het punt gekomen dat het voor Rusland een zero-sum game lijkt te zijn geworden. Alles of niks. Zit er dan werkelijk geen enkele pushback om Putin heen? Sleept ie iedereen met zich mee de dood in? Onbegrijpelijk wat hier gebeurt met en in Rusland, er lijkt geen enkele ratio meer te zijn.
Wat voegt dat precies toe, het perspectief dat alle Oekrainers nazis zijn, de SMO nul burgers gedood heeft, MH17 door de CIA is neergehaald, Skripal vergiftigd is door MI5, de rebellen in Syrie zenuwgas op zichzelf hebben gegooid en alle Russische atleten clean zijn?Requiem19 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:37:
[...]
Het gaat niet om aanmerkingen op berichten, maar om wat Oekraine kiest en niet kiest om te delen. Het geeft - terecht - een beeld van hun perspectief.
And to think they once said that computers would take away jobs.
[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2022 13:39 ]
Volgens mij zij Perun een keer in een van zijn eerste video's dat Kyiv zijn eigen verdedigings eenheid heeft. Die kunnen uiteraard aangevuld worden, maar de boel is in principe aardig ingegraven met eenheden die dedicated voor de verdediging van Kyiv zijn. Tenminste, dat begreep ik uit zijn verhaal._Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:19:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-09-2022 13:40 ]
Ik pak er een paar uit, lappen tekst, bold is interessant.
(rybar)Readers from among those involved in the published video recognized military unit 31612 in the Sverdlovsk region.
This is how they commented on the footage: “No one abandoned them, a huge convoy with mobilized people just arrived at the unit, it takes time.”
Do not think that we are justifying anyone, this is not so, we are always for sound criticism. Moreover, we know about the problems in the military unit: there is no water in the barracks. With those who arrived 5-6 days ago, mobilized, as far as we know, no classes have been held so far. We know what the mobilized were doing all this time - nothing, to put it mildly. The rest of the unpleasant details will be omitted.
It would be nice if the situation changed in an extremely positive direction as soon as possible. The army needs well-trained fighters.
Wellicht ietwat onduideljk door de vertaling, maar deze ergeren zich heel erg aan de rookies en hun onverantwoordelijke gedrag aan het front.🇬🇧 Mobilization and adult children: about the video from 392 CECs in the Khabarovsk Territory
A video is circulating on the Web about the life of mobilized military personnel who, by the will of fate, ended up in barracks 392 of the combined arms training center of the Eastern Military District in the village of Knyaz-Volkonskoye, Khabarovsk Territory.
You know, we happened to see different videos:
▪️ how men settle in the field at temperatures close to zero, divided into groups and waiting for the delivery of tents;
▪️as in old wooden houses at the training ground, the guys wait out the rain, drowning the potbelly stoves;
▪️how the mobilized sleep on wooden benches without bed linen in an old wooden building with a “Dutch” stove.
Before us here are some capricious modern teenagers, incapable of self-organization and elementary putting in order.
What do we see in the video?
▪️Quite decent barracks: bed linen, normal living conditions even by modern city standards.
▪️Mountains of garbage, filthy uncleaned toilets, shells clogged with gobies. water supply system turned off due to a break, dirty unwashed floor.
🔻But the garbage is fresh: the mobilized have been mobilized in the barracks for a couple of days. So it turns out that this is their work, or what? And they deliberately continue to live in such conditions?
You can organize yourself:
▪️ break into squads and platoons;
▪️schedule shifts;
▪️ Throw away trash
▪️ put in place especially zealous pigs, if there are any in the team;
▪️To organize the repair of a broken water pipe.
About all this, apparently, and thought does not arise.
This is a model of the behavior of infantile urban teenagers who cannot be responsible for their own destiny and need the guardianship of adults, including life-giving cuffs.
In vain, guys, you complain, honestly. You should be ashamed.
And by the way, the main question: where did the teachers go in this kindergarten?
We see in the behavior of the command of 392 OTC, at least, an application for a penalty for self-elimination.
The units formed even before the announcement of the mobilization come in - and their behavior resembles the behavior of an animal released into the wild, born and raised in a zoo. One company entered the settlement at a position next to us, settled down, laid out the BC in the correct geometric shape, put the equipment nearby - for convenience. Well, our officers arrived to link up, saw this picture and let's push everyone into the basement - they barely managed to cover everyone with artillery.
Today, from the same guard, a column decided to drive from point A to point B and locked themselves right on the enemy’s position - few people jumped out of the fire. Well what is it????? Lord army chiefs, what are you doing? We have been fighting for more than eight years, and in this operation from the first days, who is stopping you from coming and building interaction so that we show, teach, accompany, help? ....
Every time it's the same - we have open intentions, but they look at us from the height of generals' shoulder straps. Until you find sane officers downstairs, work will not get better. Maybe it's good to imitate strategists already? Already tired of raking after you ....
nope
Ik heb het vermoeden dat Putin qua personele bezetting, onderlinge vertrouwen/wantrouwen goed gepland heeft (en dat dat ook redelijk uitkomt). KGB verleden en al heel lang die lijnen uit kunnen zetten.olafmol schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:50:
Ik volg dit topic al lang. Maar hoe verder ik er in duik, hoe minder ik snap van Putins doelstellingen. Grondstoffen? Macht? Ego?
We zijn nu, lijkt het, op het punt gekomen dat het voor Rusland een zero-sum game lijkt te zijn geworden. Alles of niks. Zit er dan werkelijk geen enkele pushback om Putin heen? Sleept ie iedereen met zich mee de dood in? Onbegrijpelijk wat hier gebeurt met en in Rusland, er lijkt geen enkele ratio meer te zijn.
Maar uiteindelijk vraag ik me toch af of hij het daarmee gaat redden, hoe hoger hij de druk opvoert, hoe groter de kans dat er toch ook onverwachte barstjes kunnen ontstaan in alles wat hij in stelling heeft gebracht.
En daar zit denk ik het stuk wat niet de bedoeling was, het is veel te ver uit de hand gelopen, de druk moet eigenlijk veel te hoog oplopen, maar terug kan ook niet meer.
Vraag blijft of en wanneer er ingegrepen wordt en hoeveel kansen andere hebben om dat te doen, "first time right" is wel een dingetje.
En verder "Only time will tell".
Of wacht totdat de mobiks in grote getalen komen opdagen om ze dan met bosjes neer te maaien?
[ Voor 16% gewijzigd door JoeZuCK op 29-09-2022 20:09 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Geen cynisme graag. Maak een Topicreport aan als iets je niet aanstaat.olafmol schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:50:
Ik volg dit topic al lang. Maar hoe verder ik er in duik, hoe minder ik snap van Putins doelstellingen. Grondstoffen? Macht? Ego?
[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 29-09-2022 20:15 ]
Even in het goede topic kijken, het staat helemaal niet stil namelijk; Het Koepiansk-Izjoem-Lyman frontJoeZuCK schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:07:
Ik krijg het idee dat het offensief bij Lyman stokt. Weinig nieuws meer de afgelopen 4 dagen. Misschien dat Oekraïne het wel best vindt en de regio zo goed als omsingeld heeft en vanzelf wacht totdat die lui verhongeren of zich overgeven?
Dus was nieuwsgierig wat voor een personen dat wel niet geweest moeten zijn. Kom ik dit nieuwsartikel tegen.
Blijkt dat er een Duitse energie maatschappij leidinggevende erbij was.
Goed bezig knul. Zeg maar doei tegen je baantje“Being here, I can see with my own eyes that people are voting voluntarily,” a German energy executive, Stefan Schnaller, was quoted by TASS as saying in a piece published Saturday. Schnaller was speaking about people in Ukraine’s Zaporizhzhia region.

Nog een andere "observer" die erbij was.Schaller was fired “with immediate effect” on Monday – two days after the TASS piece was published – by his employer, the German energy company Energie Waldeck-Frankenberg (EWF). In a statement, EWF said that Schnaller’s behavior “clearly violates the world view, the moral values and the philosophy of the company.”
En een Italiaan..Wyatt Reed, an American who works for the Russian state news agency Sputnik, is cited by TASS as being an observer at a polling station in Sevastapol, Crimea, which was annexed by Russia in 2014. And he, too, is quoted for his anecdotal experience that “everything I have seen so far has been very transparent, very open.”
Ga je je eigen toch verbazen dat onze Baudetje er niet bij was..Another example is Gianfranco Vestuto, who is cited by TASS as an “Italian observer.” Speaking on Saturday, he seemed to jump the gun on the referendum’s outcome. Though the vote ends Tuesday, Vestuto called the process in the Donbas a “voluntary and free reunification with Russia.” Vestuto is a little known, pro-Putin Italian politician who founded a branch of the far-right Lega party.
Wat een volk zeg.

https://edition.cnn.com/2...eferendum-intl/index.html
Mwoah ze hebben de laatste week toch bijna 25 km terrein gewonnen.JoeZuCK schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:07:
Ik krijg het idee dat het offensief bij Lyman stokt. Weinig nieuws meer de afgelopen 4 dagen. Misschien dat Oekraïne het wel best vindt en de regio zo goed als omsingeld heeft en vanzelf wacht totdat die lui verhongeren of zich overgeven?
Of wacht totdat de mobiks in grote getalen komen opdagen om ze dan met bosjes neer te maaien?
De reden is dat Lyman ongetwijfeld heel goed beschermd is vanaf de zuidzijde. Vanaf de noordzijde waarschijnlijk veel minder dus ze maken een omtrekkende beweging naar Lyman. Maar maak je geen zorgen, ze zijn bijna rond. De eerste weg om uit Lyman te ontsnappen is al ingenomen. De neg noordwaarts is 2 km van de linie. De enige manier om er nog uit te komen is oostwaarts en die weg is 9 km weg van de linie. Dus er is zometeen geen weg meer. Alleen natte velden.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik heb via andere bronnen gehoord dat er wel meer Duitse waarnemers zijn geweest. In Duitsland zijn er nog steeds een aantal mensen niet blij dat de appeasement politiek is afgelopen en geven hun lucratieve deals nog niet zomaar op.
Het geweld nabij (opblazen van de Nordstream pijpleidingen) is sowieso een schok in Duitsland en koren op de molen van de appeasers.
Het kremlin heeft militair flink aan macht ingeboet (zacht uitgedrukt nog) en zal alles gooien op gedragsbeïnvloeding, op welke wijze dan ook.
Ik vrees dat we daar nog wel meer van gaan zien. Helaas heeft het bij sommige ook het door putin gewenste effect.
Edit: @olafmol Bovenstaand is tevens een deelantwoord op je vraag. Helemaal kan ik het niet uitleggen maar het regime in rusland zal van alles blijven proberen om de eenheid in west Europa te doen scheuren.
[ Voor 14% gewijzigd door Indoubt op 29-09-2022 20:22 ]
En goed punt dat die leiding voor Duitsland natuurlijk als een soort navelstreng werkte.Indoubt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:20:
@wauskoek
Ik heb via andere bronnen gehoord dat er wel meer Duitse waarnemers zijn geweest. In Duitsland zijn er nog steeds een aantal mensen niet blij dat de appeasement politiek is afgelopen en geven hun lucratieve deals nog niet zomaar op.
Het geweld nabij (opblazen van de Nordstream pijpleidingen) is sowieso een schok in Duitsland en koren op de molen van de appeasers.
Het kremlin heeft militair flink aan macht ingeboet (zacht uitgedrukt nog) en zal alles gooien op gedragsbeïnvloeding, op welke wijze dan ook.
Ik vrees dat we daar nog wel meer van gaan zien. Helaas heeft het bij sommige ook het door putin gewenste effect.
Edit: @olafmol Bovenstaand is tevens een deelantwoord op je vraag. Helemaal kan ik het niet uitleggen maar het regime in rusland zal van alles blijven proberen om de eenheid in west Europa te doen scheuren.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Een aantal van de daaraan gelieerde partijen lijken te zijn opgetreden als waarnemer bij de referenda jongstleden in de Donbas bijvoorbeeld.
Als de journalistiek zijn werk doet gaan we daar waarschijnlijk binnenkort nog wel wat van horen.
Thierry heeft een afgezant gestuurd namens Nederland: Sonja van den Endewauskoek schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:11:
....
Ga je je eigen toch verbazen dat onze Baudetje er niet bij was..
Wat een volk zeg.![]()
https://edition.cnn.com/2...eferendum-intl/index.html

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Blijkt inderdaad wel weer dat putler genoeg invloed heeft op bepaalde personen in het westen. Hoe verder we in de oorlog zitten, hoe enger het wordt als je er over nadenkt (shit heeft hij me ook te pakken).Indoubt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:20:
@wauskoek
Beton blokken op de wegen en iig een stukje spoor gesloopt vziw.pro_6or schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:14:
Heeft Ukraine inmiddels vanaf haar noordelijke en oostelijke grenzen in door haar gecontroleerd gebied de 1e 100km spoor grondig vernield? Weet iemand dat.
PSN
Ja, dat is de minder zichtbare kant van deze oorlog. Het gaat eigenlijk niet alleen om Oekraine maar om veel meer. Vooral de invloed van Putin op west Europese leiders die eigenlijk hun mond hadden moeten houden terwijl Putin Oekraine stuk maakt of inneemt.wauskoek schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:35:
[...]
Blijkt inderdaad wel weer dat putler genoeg invloed heeft op bepaalde personen in het westen. Hoe verder we in de oorlog zitten, hoe enger het wordt als je er over nadenkt (shit heeft hij me ook te pakken).
Dit gaat ook over georganiseerde misdaad en of oligarchie ten opzichte van alles wat daar tegenover staat.
Ik ben benieuwd of de nieuwe sanctiepakketten daar een beetje een effectief middel voor gaan zijn.
https://nitter.it/NOELreports_2/status/1575543121076662272Fundamental decisions for Ukraine will be made at an emergency meeting of the National Security and Defense Council tomorrow
— NOËL 🇺🇦 (BACKUP) (@NOELreports_2) 29 september 2022
“After the HQ, a meeting will be held, at which important, I believe, fundamental decisions for our country will be made. Wait for tomorrow, ”
Danilov. pic.twitter.com/e9nudmKu4k
Ik ben benieuwd wat ze gaan bespreken
Danilov is trouwens de secretaris van de National Security and Defense Council of Ukraine.
[ Voor 21% gewijzigd door _Eend_ op 29-09-2022 20:55 ]
Zelensky: "Verrassing! we hebben al maanden infiltranten in het kremlin die putin schaduwen, we tonen nu de livestream. Mensen die een fobie voor ramen hebben kunnen aan het einde van de stream beter de transcript lezen."_Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:52:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports_2/status/1575543121076662272
What Russian soldiers who have already fought in Ukraine think about Putin's mobilization effort
5:15 pm, September 28, 2022 Source: Meduza
https://meduza.io/en/feat...re-all-going-to-die-there
LETOP; de eerste foto in het artikel toont dode Russische soldaten bij ondergaande zon.
UA verklaard RF de oorlog en staat met een Blitzkrieg binnen 24 uur in het Kremlin_Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:52:
Danilov is trouwens de secretaris van de National Security and Defense Council of Ukraine.
Een antwoord op de belarussen die toch alle schijn geven een nieuw front te starten?_Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:52:
Moeilijke beslissing voor UA.. de dreigen serieus oppakken en dus troepen verschuivingen uitvoeren? Wetende dat verschillende fronten zwakker zullen worden net nu Rusland de meatgrinder op brrrrrt zal zetten
De signalen negeren met als gevolg dat de balarussen al diep in UA kunnen zijn voor een antwoord kan worden geboden..
Ook is de kans op tactical Nuke nu groter dan ze ooit is geweest.
Volgende week kan naar mijn inzien een beslissende factor zijn van hoe dit allemaal uitspeelt. Echt goed ziet het er helaas niet uit voor UA.
Hopelijk kan hun flexibiliteit hier ook weer voor verassingen zorgen.
Zijn twee mogelijke geruchten (!): Tanks uit duitsland of Eagle Drones uit de US (dingen kunnen 400 km vliegen, en uitgerust met raketten)_Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:52:
Tanks zie ik niet gebeuren, DE wil het niet en US zegt liever Drones en A10.IJsbeer schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:16:
[...]
Zijn twee mogelijke geruchten (!): Tanks uit duitsland of Eagle Drones uit de US (dingen kunnen 400 km vliegen, en uitgerust met raketten)
Ik ben benieuwd, morgen gaat de geschiedenis in als escalatie 3.0
Verwijderd
ik zie het prima gebeuren.Mektheb schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:22:
[...]
Tanks zie ik niet gebeuren, DE wil het niet en US zegt liever Drones en A10.
Ik ben benieuwd, morgen gaat de geschiedenis in als escalatie 3.0
Eagle Drones zijn ook drones.
En tanks kregen ze ook al. T-72's en minder.
Leopard is een step up maar ook best wel oud, tenminste de Leopard-1's.
Rusland escaleert, prima, dan het westen ook. Weer een nieuw wapen erbij.
En door.
Wat wil Rusland er tegen doen? Klagen? Ze annexeren, dat is escalatie. De respons kunnen ze krijgen.
Of weet Rusland dat de Leopards en F-16's sowieso komen en is annexatie hun respons?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2022 21:31 ]
Belarus ?? Die konden al geen protest zonder hulp van de Russen uit elkaar jagen. En die gaan nu even Oekraïne veroveren ?Rubberen schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:13:
[...]
Een antwoord op de belarussen die toch alle schijn geven een nieuw front te starten?
Moeilijke beslissing voor UA.. de dreigen serieus oppakken en dus troepen verschuivingen uitvoeren? Wetende dat verschillende fronten zwakker zullen worden net nu Rusland de meatgrinder op brrrrrt zal zetten
De signalen negeren met als gevolg dat de balarussen al diep in UA kunnen zijn voor een antwoord kan worden geboden..
Ook is de kans op tactical Nuke nu groter dan ze ooit is geweest.
Volgende week kan naar mijn inzien een beslissende factor zijn van hoe dit allemaal uitspeelt. Echt goed ziet het er helaas niet uit voor UA.
Hopelijk kan hun flexibiliteit hier ook weer voor verassingen zorgen.
Gaan ze ook niet.CornermanNL schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:38:
[...]
Belarus ?? Die konden al geen protest zonder hulp van de Russen uit elkaar jagen. En die gaan nu even Oekraïne veroveren ?
Belarus blijft redelijk zeker voor de status quo.
Die snappen ook dat ratten juist van het zinkende schip gaan en niet erbij springen
Er zijn alleen wat mensen te enthousiast ideeën en plannen aan het opperen lijkt het.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 29-09-2022 21:41 ]
PSN
https://help-ukraine.nl/c...the-netherlands#gsc.tab=0
(telefoon nummer die er boven aan staat hoef je niet te bellen tenzij je een bandje wilt afluisteren wat in het Oekraïens is).
Ik had nog een grote camouflagenet liggen waar ik niks mee deed en heb deze vandaag afgeleverd in Amersfoort bij een klimcentrum. Lag nog meer spul daar, maar waar je ook niet zo snel aan denkt zijn bouwmaterialen zoals dikke houten balken, Die lagen er ook bij. Dus kan je wat missen wat ze goed kunnen gebruiken in Oekraïne.. breng het langs bij één van de locaties zou ik zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door wauskoek op 29-09-2022 22:02 ]
De vraag is vooral; hoe erg gaat het escaleren en hoe stevig blijft de internationale gemeenschap (minus al die shithole landjes die wel pro-rusland zijn) Oekraïne steunen. We moeten er waarschijnlijk echt een paar tandjes bij gaan zetten.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:27:
[...]
ik zie het prima gebeuren.
Eagle Drones zijn ook drones.
En tanks kregen ze ook al. T-72's en minder.
Leopard is een step up maar ook best wel oud, tenminste de Leopard-1's.
Rusland escaleert, prima, dan het westen ook. Weer een nieuw wapen erbij.
En door.
Wat wil Rusland er tegen doen? Klagen? Ze annexeren, dat is escalatie. De respons kunnen ze krijgen.
Of weet Rusland dat de Leopards en F-16's sowieso komen en is annexatie hun respons?
Ik verwacht geen moderne wapens. Dan zouden we dat niet als eerste uit UA horen maar uit DE of USA._Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:52:
Ik vrees dat Oekraine ook gaat mobiliseren. Er was al een mobilisatie gaande maar ik verwacht dat er nog veel meer troepen opgeroepen worden.
The mood of Russia's top propagandist, Vladimir Solovyov in this clip can be summed up as "Hello darkness, my old friend." He demands some victories and complains that people are running away from Russia. He also sighs. A lot. pic.twitter.com/0NNetH3hLi
— Julia Davis (@JuliaDavisNews) 29 september 2022
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wou het net posten. Wat een prachtige beelden haha. De situatie lijkt hem rauw op het dak te vallen, hij weet overduidelijk niet meer wat ie met de oorlog aan moet.hoevenpe schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:12:
Vandaag in Хорошие времена Плохие времена:
[Twitter]
Volgende aflevering gaat ie hopelijk nog een stapje verder en dringt de bittere werkelijkheid nog verder door.
nope
Het komt zo maar bij me op, of het waar is geen idee.
In simpele vorm zie je het ook terug in het befaamde youtube filmpje "Rules for Rulers" al geeft dat een sterk versimplificeerde benadering van de werkelijkheid.
Ik hoop van niet trouwens anders gaan er nog veel meer mensen naar het front de gehaktmolen in en dat is dan de wat slimmere rus die nog wat van zijn leven wil maken. Die zijn het gevaarlijkst voor het regime. Dan gaat het niet om het winnen van een oorlog maar om het wegnemen van het gevaar van een bevolkingsgroep voor het regime.
Misschien moet ik stoppen met nadenken en gewoon een goed glas wijn inschenken
Verwijderd
Ik had begrepen dat de mobilisatie in Oekraïne al beperkt wordt door de hoeveelheid uitrusting. In tegenstelling tot de Russen ziet men daar niet veel heil in het naar het front sturen van ongetrainde en onder-uitgerust kanonnen-voer.downtime schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:08:
[...]
Ik verwacht geen moderne wapens. Dan zouden we dat niet als eerste uit UA horen maar uit DE of USA.
Ik vrees dat Oekraine ook gaat mobiliseren. Er was al een mobilisatie gaande maar ik verwacht dat er nog veel meer troepen opgeroepen worden.
Drink het glaasje maar op en kom maar weer terug. Ik ben benieuwd waar je dan mee komtIndoubt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:26:
Leuk sfeertje bij de mobniks.. ze slaan elkaar al de kop in.
https://www.reddit.com/r/...ighting_among_themselves/
⚡️Polish minister: NATO may strike Russia with aircraft, missiles if it uses nukes in Ukraine.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 29 september 2022
Polish Foreign Minister Zbigniew Rau said in an interview with Polish radio RMF FM that NATO would have a conventional response to a possible Russian nuclear attack against Ukraine.
When asked whether NATO troops would enter Ukraine, Rau said it cannot be ruled out. He added, however, that conventional weapons, such as aviation and missiles, don't necessarily have to be launched from Ukrainian soil.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 29 september 2022
Er zijn meer vrijwilligers dan materieel.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:35:
[...]
Ik had begrepen dat de mobilisatie in Oekraïne beperkt wordt door de hoeveelheid uitrusting. In tegenstelling tot de Russen ziet men daar niet veel heil in het naar het front sturen van ongetrainde en onder-uitgerust kanonnen-voer.
Aan UA kant is er nog geen verplichte mobilisatie geweest vziw. Itt de RU kant
PSN
Tijd voor de VS/NATO om de leveringen van uitrusting etc op te schalenVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:35:
[...]
Ik had begrepen dat de mobilisatie in Oekraïne al beperkt wordt door de hoeveelheid uitrusting. In tegenstelling tot de Russen ziet men daar niet veel heil in het naar het front sturen van ongetrainde en onder-uitgerust kanonnen-voer.
Het zal ook voor een groot gedeelte aan opleiding liggen.XWB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:56:
[...]
Tijd voor de VS/NATO om de leveringen van uitrusting etc op te schalen
[removed]
Het zou mij niets verbazen. Als Rusland nucleair gaat verwacht ik dat de NAVO dat juist niet doet maar wel volle kracht gaat.XWB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:46:
De Poolse minister van buitenlandse zaken over nucleaire wapens als Rusland die zou inzetten:
[Twitter]
[Twitter]
Jammer dat Duitsland zo terughoudend is, lever gewoon wat oude Leopards.
Weet iemand trouwens hoe de productie van militair materieel in Europa nu gaat, hoop en neem aan dat we flink opschalen nu? Liever teveel dan te laat.
Tis soms een beetje vreemd om je te realiseren dat we verzeild zijn geraakt in de conclusie van de koude oorlog en we degene die we het laten uitvechten niet ‘gewoon’ oneindig veel middelen geven om te winnen - maar net genoeg om niet te verliezen.XWB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:56:
[...]
Tijd voor de VS/NATO om de leveringen van uitrusting etc op te schalen
Ik bedoel, waarom heeft niemand namens de NATO Belarus ontraden nog iets dienstbaars voor Rusland te doen. Doe het niet Lukashenko, gewoon nee.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Schaalt wel op, maar niet op ‘oorlogssterkte’.AMARONE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:49:
[...]
Het zou mij niets verbazen. Als Rusland nucleair gaat verwacht ik dat de NAVO dat juist niet doet maar wel volle kracht gaat.
Jammer dat Duitsland zo terughoudend is, lever gewoon wat oude Leopards.
Weet iemand trouwens hoe de productie van militair materieel in Europa nu gaat, hoop en neem aan dat we flink opschalen nu? Liever teveel dan te laat.
Putin has signed decrees recognising Kherson and Zaporizhzhia regions of Ukraine as independent states https://t.co/A8gniEV9OA #Ukraine pic.twitter.com/pmr8BMz95K
— Liveuamap (@Liveuamap) 29 september 2022
Putin declared "independence" of Zaporizhzhia and Kherson, meanwhile, a Russian group is getting battered in Lyman, and Russians haven't had any tangible progress in weeks.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 29 september 2022
[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 29-09-2022 23:53 ]
Dat lijkt mij ook het meest logische én verstandigste. Op zich is een NATO/US interventie al heel wat, en opschalen kan altijd nog als ze bezig blijven. Maar als het zover komt, is er wel weer een triest dieptepunt bereikt. Laten we hopen dat het niet uit de hand loopt.AMARONE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:49:
[...]
Het zou mij niets verbazen. Als Rusland nucleair gaat verwacht ik dat de NAVO dat juist niet doet maar wel volle kracht gaat.
Hoort daar ook niet wat opleiding bij? Artillerie was makkelijk genoeg, maar een tank is niet als een auto. Als je een Lada kunt besturen, lukt een Mercedes ook wel, maar een Leopard of een T72 is wel weer een verschil. Dus even snel Leo's leveren is zo simpel niet.Jammer dat Duitsland zo terughoudend is, lever gewoon wat oude Leopards.
En het is op allerlei fronten moeilijk om zomaar ineens met westers spul te gaan werken. Onderhoud, reparatie, munitie, alles is anders.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
#UkraineWar: Overview of Russian equipment losses added on 29/09/2022
— Jakub Janovsky (@Rebel44CZ) 29 september 2022
And we have another day when the list update had to be split into 2 pages :)
Full list: https://t.co/wxuwtufidb pic.twitter.com/1wPPlUTuZA
62 entries vandaag, waaronder 19 tanks en 15 APCs. Uitstekende score.
Helaas 6 UA entries waaronder een SU-24

Wat is het verschil tussen "Russisch grondgebied" waarvan we dachten dat het dat zou worden, en een "Independent state" wat volgens mijn redenatie geen "Russisch grondgebied" is maar een eigen staat of republiek.XWB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:52:
Nou dan, Poetin heeft wat ondertekend:
[Twitter]
[Twitter]
Het eerste heeft dan als gevolg dat het een aanval wordt op Rusland, het tweede alleen een aanval op een losse staat die alleen erkend is door Rusland.
Is dit Wentelteefje Putin?
Onafhankelijk gebied binnen de russische federatie.asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:03:
Wat is het verschil tussen "Russisch grondgebied" waarvan we dachten dat het dat zou worden, en een "Independent state" wat volgens mijn redenatie geen "Russisch grondgebied" is maar een eigen staat of republiek.
The Armed Forces of Ukraine noticed activity on the territory of Belarus near the borders of Ukraine. The activity is not significant, the preparation of old airfields to receive new mobilized from the russian federation is underway. The Armed Forces of Ukraine are waiting.
— Ukraine Front Line (@EuromaidanPR) 29 september 2022
Las ergens anders dat Rusland ongeveer 20.000 dienstplichtigen naar Belarus wil sturen, de grens kan maar beter goed in de gaten gehouden worden.
Dus gewoon Russisch grondgebied en daarmee een reden om verder te escaleren door Puti?hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:06:
[...]
Onafhankelijk gebied binnen de russische federatie.
Tweetrapsraket. Voordat die gebieden een verzoek kunnen doen voor aansluiting bij de Russische federatie moet er eerst een (door Rusland) erkende regering zijn die dat verzoek zal doen.asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:03:
[...]
Wat is het verschil tussen "Russisch grondgebied" waarvan we dachten dat het dat zou worden, en een "Independent state" wat volgens mijn redenatie geen "Russisch grondgebied" is maar een eigen staat of republiek.
Dus eerst erkennen als aparte staat zodat ze daarna hun verzoek kunnen doen en geaccepteerd kunnen worden als onderdeel van Rusland.
Eenvoudig, als je beste mensen je de rug toe keren is dat op geen enkele manier goed voor je.Indoubt schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:26:
De vraag is of de oligarchen en/of het kremlin het erg vinden dat de slimmere russen vertrekken. De economie van rusland is grotendeels gestoeld op grondstoffen. Daar heb je niet teveel slimme mensen bij nodig en ook geen goede leefomstandigheden, infrastructuur en dergelijke. En minder monden te voeden natuurlijk. Hetgeen je nodig hebt zijn mensen in een slaaf situatie.
Het komt zo maar bij me op, of het waar is geen idee.
In simpele vorm zie je het ook terug in het befaamde youtube filmpje "Rules for Rulers" al geeft dat een sterk versimplificeerde benadering van de werkelijkheid.
Ik hoop van niet trouwens anders gaan er nog veel meer mensen naar het front de gehaktmolen in en dat is dan de wat slimmere rus die nog wat van zijn leven wil maken. Die zijn het gevaarlijkst voor het regime. Dan gaat het niet om het winnen van een oorlog maar om het wegnemen van het gevaar van een bevolkingsgroep voor het regime.
een treffende spreuk
Ik heb maar een tweede ingeschonken, morgen vrije dagwauskoek schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:36:
[...]
Drink het glaasje maar op en kom maar weer terug. Ik ben benieuwd waar je dan mee komt![]()
![]()
Leuk sfeertje bij de mobniks.. ze slaan elkaar al de kop in.
https://www.reddit.com/r/...ighting_among_themselves/
Of het daarvan beter wordt weet ik niet. Als rusland daadwerkelijk de NS1 en NS2 heeft opgeblazen en daar ga ik wel vanuit dan begint het steeds meer op een "rogue state" te lijken. Voor zover het dat al niet enigszins was natuurlijk.
De kaders tussen militair en georganiseerde misdaad en oligarchen lijken langzaam te verdwijnen. Aan de ene kant kun je zeggen dat dat ons een zorg zal wezen als rusland implodeert en die kant opgaat maar aan de andere kant vindt ik dat ook verontrustend. Het is iets wat makkelijk over grenzen heengaat.
Nee, niet de russen zelf, die zullen deels de effecten van geen visa ondervinden alhoewel de echt rijken natuurlijk allang een EU paspoort hebben gekocht. Er zijn echter ook voldoende mensen in West Europa of de VS die hetzelfde wel prima vinden. Mooi voorbeeld is natuurlijk Schröder die als ik me niet vergis in de board van Gazprom of Rosneft zit. Maar dat is een topstuk en daaronder zitten tal van hooggeplaatste of invloedrijke industriëlen die dezelfde mening zijn toegedaan.
In de US zag je daar onder Trump ook een sterke opleving van en die beweging is niet weg, hij komt slechts minder in de media.
Het is niet perse allemaal fout maar het hangt er wel sterk vanaf welke kant van "Rules for Rulers" ze willen hanteren.
Ik verwacht niet dat rusland de oorlog in Oekraïne wint, ik denk dat ze, ook al duurt het langer, eruit worden gebonjourd. Maar als dat is geburt hoop ik ook dat rusland voor zichzelf een nieuw begin kan maken en niet de kant opgaat die het nu lijkt te doen. Het heeft me verbaasd dat er gemobiliseerd wordt in Moskou en St Petersburg en onder raketgeleerden en technici. Een deel vlucht, een deel zal sterven aan het front in de meatgrinder. Per saldo zal deze bevolkingsgroep kleiner worden.
En, imho, is dat slecht nieuws voor ons in West Europa en eigenlijk ook voor rusland zelf.
Verwijderd
als het westen nu de hulp staakt is het wel een flink gezichtsverlies richting de rest van de wereld.dr.lowtune schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:08:
[...]
De vraag is vooral; hoe erg gaat het escaleren en hoe stevig blijft de internationale gemeenschap (minus al die shithole landjes die wel pro-rusland zijn) Oekraïne steunen. We moeten er waarschijnlijk echt een paar tandjes bij gaan zetten.
Maar ik denk dat we daar niet bang voor hoeven te zijn.
Ongeacht wie de pijplijnen heeft opgeblazen, anders dan wederom dezelfde Duitse appeasement-idioten zijn we meer verenigd dan ooit, juist nog wel extra hierdoor.
De berichten waren er al dat Oekraieners op F-16 en A-10 zouden worden getraind, al dan niet initieel met VR-bril.
Die tanks gaan ook nog wel komen. Heel oneerbiedig gezegd is een tank een tank.
Paar weken trainen voor uitermate vaardige tankers en die pikken het dan echt wel op.
Ze hoeven er niet de Nurnberg-ring mee te rijden
Belangrijkste vraag: welke tanks zijn geschikt voor UA?
Ben ook zeeer benieuwd wat er als antwoord komt vanuit het westen als Belarus zich alsnog laat lenen tot een tweede front, al dan niet aangevuld met eigen troepen.XWB schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:11:
Ondertussen aan de grens met Belarus:
[Twitter]
Las ergens anders dat Rusland ongeveer 20.000 dienstplichtigen naar Belarus wil sturen, de grens kan maar beter goed in de gaten gehouden worden.
Het gaat UA goed voor de wind, maar zonder extra hulp en versterkingen wordt dit een vervelende twist. Al die troepen en materieel hebben ze ook nog nodig om de Krim binnen te rijden.
Oh boy, kan niet wachten totdat dat moment aanbreekt.
De
Wat Rusland nu doet zat er al sinds t begin aan te komen.
Ben ik de enige die aan Boekarest op 21 december 1989 moet denken? Dan kan het snel gaan...Russian state TV's rolling news channel is counting down the hours until Putin officially signs off the annexation of the four Ukrainian territories where sham referendums were held pic.twitter.com/fkFWZmlTAy
— Francis Scarr (@francis_scarr) 29 september 2022
Welk leger, welke logistiek?FlowSnake schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:41:
Ben ook zeeer benieuwd wat er als antwoord komt vanuit het westen als Belarus zich alsnog laat lenen tot een tweede front, al dan niet aangevuld met eigen troepen.
Dat kunnen de TDF makkelijk aan.
Verwijderd
alsnog?FlowSnake schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:41:
[...]
Ben ook zeeer benieuwd wat er als antwoord komt vanuit het westen als Belarus zich alsnog laat lenen tot een tweede front, al dan niet aangevuld met eigen troepen.
Het gaat UA goed voor de wind, maar zonder extra hulp en versterkingen wordt dit een vervelende twist. Al die troepen en materieel hebben ze ook nog nodig om de Krim binnen te rijden.
Oh boy, kan niet wachten totdat dat moment aanbreekt.
De
Belarus is op 24 februari ook gebruikt qua grondgebied voor de invasie richting Kyiv zowel van de linker- als rechterbank van de Dnjepr.
Tevens maandenlang gebruikt om raketten vanaf te schieten richting Oekraine alsmede luchtaanvallen door vliegtuigen opgestegen al dan niet in RF als BY en raketten afschietend vanuit BY-luchtruim.
Of bedoel je dat niet?
Alsnog of alweer?
Als alles goed verloopt komende winter is de Krim in de zomer van 2023 aan de beurt, wees gerust
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 07:40 ]
https://nitter.it/thewiretwo/status/1575630680696197120A decapitation strike to kill Putin "in the heart of the Kremlin" is on the cards if Russia uses a tactical nuke in Ukraine - US military sources pic.twitter.com/2gMQgrMRlb
— Mariska den Eelden 🇪🇺🇳🇱 (@eeldenden) 29 september 2022
Het Newsweek artikel: https://www.newsweek.com/...itary-doesnt-1747343.html
Wat doet Rusland als Ukraine met lange-afstands rakketten gaat gebruiken voor militaire doeleinden IN Belarus?XWB schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 00:11:
Ondertussen aan de grens met Belarus:
[Twitter]
Belarus is geen russisch grondgebied, misschien dat putin daar schijt aan heeft of helemaal geen resources heeft om Belarus te beschermen.
Dat gaat UA niet doen omdat ze Belarus niet de oorlog in willen laten struikelen.Bloodclot schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:44:
[...]
Wat doet Rusland als Ukraine met lange-afstands rakketten gaat gebruiken voor militaire doeleinden IN Belarus?
Belarus is geen russisch grondgebied, misschien dat putin daar schijt aan heeft of helemaal geen resources heeft om Belarus te beschermen.
PSN
Excuus, ik bedoel zeker alweer.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:38:
[...]
alsnog?
Belarus is op 24 februari ook gebruikt qua grondgebied voor de invasie richting Kyiv zowel van de linker- als rechterbank van de Dnjepr.
Tevens maandenlang gebruikt om raketten vanaf te schieten richting Oekraine alsmede luchtaanvallen door vliegtuigen opgestegen al dan niet in RF als BY en raketten afschietend vanuit BY-luchtruim.
Of bedoel je dat niet?
Alsnog of alweer?
Als alles goed verloopt komende winter is de Krim in de zomer van 2023 aan de beurt, wees gerust
Verwijderd
dit denk ik.YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:44:
[...]
Dat gaat UA niet doen omdat ze Belarus niet de oorlog in willen laten struikelen.
Belarus wordt al sinds 24 februari gebruikt voor deze invasie maar UA doet weinig actiefs tegen Belarus grondgebied dus ze laten het voor wat het is.
Die 20k troepen hebben naar verluid een verhouding van 1 op 5 respectievelijk 1 ervaren militair op 5 noobs.
Als ik Putin was, zou ik die troepenmacht voornamelijk laten bestaan uit Moskouse elite zonen die daar passief wat campaign medals gaan zitten verdienen terwijl ze bij de grens om het kampvuur zitten en wat Oekraiense troepen bezet houden in het noorden.
zo heeft ie ze toch gemobiliseerd, houdt ie UA-troepen bezig in het noorden en is de elite tevreden want hun zonen sterven niet en is weer goed voor hun carriere.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 07:49 ]
I think it is mostly a signal to Russia. Moscow clearly hopes it can coerce the US to provide less aid, but, by making a public long-term commitment, the US is signaling that it will support Ukraine for as long as it takes, which strengthens Kyiv's hand. https://t.co/4i4Ty2K9zl
— Rob Lee (@RALee85) 30 september 2022
Opzich wel een valide punt over de 18 nieuwe HIMARS die door de vs beloofd zijn.
Dit is ook een politiek signaal dat ze de komende X jaar de steun blijven voortzetten.
PSN
Als de menigte groot genoeg is, kan dat zomaar. Maar dan moet je echt wel met een heleboel mensen tegelijk komen. Er staan ongetwijfeld een heleboel ordetroepen klaar. En in het huidige klimaat in Rusland is het organiseren van een grote groep best moeilijk. De protesten zijn tot nu toe bij lange na niet massaal.hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:35:
Nog een paar uur voordat Poetin in Moskou voor een grote opgetrommelde menigte een toespraak houdt:
Ben ik de enige die aan Boekarest op 21 december 1989 moet denken? Dan kan het snel gaan...
Maar mochten ze het voor elkaar krijgen om bij wijze van spreken via een Telegram kanaal heel veel mensen te mobiliseren (
Enigzins richting off-topic:De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 06:57:
Die A10 Warthog en bijv Abrams zijn beide erg mooie apparaten. Snap niet dat training hiervoor niet al eerder gegeven is.
De Abrams zou met zijn 67,5 ton (M1A1 uitvoering) te zwaar zijn voor veel van de bruggen en wegen in Doonbass. Ter vergelijking, een T-72 weegt rond de 40 ton.
De A-10 is een mooi toestel als de vijand geen degelijke AA heeft maar zodra er zelfs al maar MANPADS opdagen is de A-10 relatief kwetsbaar, ook lijkt het alsof Oekraïne vooralsnog geen tekort heeft aan de enigzins vergelijkbare SU-25. De A-10 is ook een beetje overrated (een discussie die hier veel te ver zou gaan), de echte tankkiller in de golfoorlog was b.v. de F-111 ipv de A-10. De grootste pro aan de A-10 is het demolariserend effect van het kannon.
Ik zou dan ook eerder Leopard 2A4 (55 ton) aan de hoge kant of Leopard 1 (42 ton) aan de lage kant verwachten qua tanks en F-16's qua jets (betere effectieve survivability).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid