Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.608 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:23:

Wojna

Oorlog. (Pools)

Dit behoeft verder geen uitleg. Slechts kijken.

[Twitter]
Jemig wat een emotionele beelden zeg!

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
De Deepstate Map is vanmorgen bijgewerkt. Yampil is inmiddels bevrijd en Lyman is op 6 km na omsingeld. Er is nog 1 vrije weg voor de Russen om te vluchten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10
The_Butler schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:36:
[...]

Jemig wat een emotionele beelden zeg!
soms stel ik me de vraag of dit allemaal niet een beetje had kunnen voorkomen worden, had het Westen gewoon vanaf dag 1 volop militair Oekraine gesteund.
En nee niks art5 en consoorten.
Als Rusland Oekraine kon binnenvallen onder het motto van speciale militaire operatie, had het Westen dat ook moeten doen.
De strijd was allang gestreden dan, en enige wat Poetin had kunnen doen was de rode knop
Maar wat is het verschil met nu?
Hij dreigt er nu ook nog mee.
En ondertussen zoveel onnodie ellende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Stoltenberg (NAVO) gaat vanavond een ongeplande persconferentie houden. Rusland gaat als vanouds de nucleaire doctrine claimen op de geannexeerde puinhoop, en ik denk dat het daar mee te maken heeft. Misschien wordt het publiek nu wat breder geïnformeerd over als-danscenario's. Dan zal ongetwijfeld nog eens duidelijk gemaakt worden dat aanvallen op infra (kabels, leidingen etc) artikel 5 activeren. Wie weet wordt ook Rusland officieel van jongstleden sabotage van NS1/2 beschuldigd, maar dan zou het onderzoek wel snel afgerond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]

soms stel ik me de vraag of dit allemaal niet een beetje had kunnen voorkomen worden, had het Westen gewoon vanaf dag 1 volop militair Oekraine gesteund.
Als Rusland Oekraine kon binnenvallen onder het motto van speciale militaire operatie, had het Westen dat ook moeten doen.
De strijd was allang gestreden dan, en enige wat Poetin had kunnen doen was de rode knop
Het westen betaalt met een hogere energierekening.
Oekraine betaalt met bloed.

We zullen nooit weten wat er zou zijn gebeurd. :'(
bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
Stoltenberg (NAVO) gaat vanavond een ongeplande persconferentie houden. Rusland gaat als vanouds de nucleaire doctrine claimen op de geannexeerde puinhoop, en ik denk dat het daar mee te maken heeft. Misschien wordt het publiek nu wat breder geïnformeerd over als-danscenario's. Dan zal ongetwijfeld nog eens duidelijk gemaakt worden dat aanvallen op infra (kabels, leidingen etc) artikel 5 activeren. Wie weet wordt ook Rusland officieel van jongstleden sabotage van NS1/2 beschuldigd, maar dan zou het onderzoek wel snel afgerond zijn.
het boeit eigenlijk niet meer zo wie NS1/2 opgeblazen hebben.
Het enige wat telt is dat Oekraine snel meer zware wapens krijgt om de oorlog te winnen voor eind 2023.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:05
[...]

Als westen hebben we baat bij een langere strijd.
Op deze manier dwing je rusland om nog meer mensen en materieel in de strijd te gooien, zodat wanneer Rusland definitief de handoek in de ring gegooid heeft je veel zekerder bent dat er niks meer over is om over x jaar opnieuw een oorlog mee te beginnen.

Helaas kost het definitief uitschakelen van Rusland wel een fiks aantal Oekrainse (en ook Russische) mensenlevens, maar dat is blijkbaar de afweging die gemaakt is. Beter nog 20k mensen dood maar dan een extra paar jaar geen dreiging meer vanuit Rusland.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
Ik hoop dat we nou eens gaan ophouden met alleen reageren, maar dat we nu zelf het escalatiepad gaan bepalen. Als Stoltenberg alleen met het vingertje gaat zwaaien en zegt dat we Oekraïne blijven steunen dan kan hij beter z'n mond houden. Het maakt geen indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Er had allang een vredesmissie in het land moeten staan. Nu leg je alle initiatief bij Rusland neer en het enige wat het Westen kan doen is reageren. Nog steeds is Rusland in the lead.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
[...]

Het is voor iedereen onontgonnen terrein. Verwachtingen en werkelijkheid staan soms dicht bij elkaar en soms ver van elkaar af. De hoeveelheid data die de NATO heeft is vele malen groter dan dat wat wij hebben.

De NATO heeft ook te zorgen voor alle inwoners van de NATO. Ik geloof dat ik dat ooit eens had becijferd op 480 miljoen inwoners. Allemaal afwegingen en belangen waar wij ook onderdeel van zijn. Men kiest een pad wat op het moment van keuze de minst slechte uitkomst lijkt te hebben. Achteraf kijk je uiteraard de koe in de kont.

Anyway, we mogen blij zijn dat we ze zo goed kunnen helpen. Zonder ons was het klaar geweest. Met ons all-in regende het nu misschien kernbommen. We zullen het nooit weten maar aan het einde van dit gedoe is er een vrij Oekraïne en een vrij westen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
gustaveau schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:
[...]

Als westen hebben we baat bij een langere strijd.
Op deze manier dwing je rusland om nog meer mensen en materieel in de strijd te gooien, zodat wanneer Rusland definitief de handoek in de ring gegooid heeft je veel zekerder bent dat er niks meer over is om over x jaar opnieuw een oorlog mee te beginnen.

Helaas kost het definitief uitschakelen van Rusland wel een fiks aantal Oekrainse (en ook Russische) mensenlevens, maar dat is blijkbaar de afweging die gemaakt is. Beter nog 20k mensen dood maar dan een extra paar jaar geen dreiging meer vanuit Rusland.
Mogelijk.
Alternatief zou kunnen zijn dat als we direct wel in hadden gegrepen, de les overal duidelijk was, de EU/NATO zich sterker ging voorbereiden, Oekraïne erbij en Rusland een nog hogere drempel om aan te vallen. Dus mogelijk vele doden bespaard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31

Wojna

Oorlog. (Pools)

[Twitter]
Als ik dan dit filmpje bekijk samen met dat bericht over dat huis met die kinderen en die foto van die hond.. Wat een <insert een miljoen scheldwoorden> Putin.. Stelletje <insert nog eens een miljoen scheldwoorden> Russen.. :( . Tranen in mijn ogen hier :'(

*knip* Niet oproepen tot geweld, of ernaar suggereren

[ Voor 14% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 20:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
nextware schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:53:
[...]

Als ik dan dit filmpje bekijk samen met dat bericht over dat huis met die kinderen en die foto van die hond.. Wat een <insert een miljoen scheldwoorden> Putin.. Stelletje <insert nog eens een miljoen scheldwoorden> Russen.. :( . Tranen in mijn ogen hier :'(

Ik zou bijna een bericht op dat Russische Facebook gooien dat ik een miljoen bied voor degene die Putin straks overhoop schiet.. :(
Zo herkenbaar.
Tijd voor een crowdfund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:46

HugoBoss1985

Xenotech

nextware schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:53:
[...]

Als ik dan dit filmpje bekijk samen met dat bericht over dat huis met die kinderen en die foto van die hond.. Wat een <insert een miljoen scheldwoorden> Putin.. Stelletje <insert nog eens een miljoen scheldwoorden> Russen.. :(

Ik zou bijna een bericht op dat Russische Facebook gooien dat ik een miljoen bied voor degene die Putin straks overhoop schiet.. :(
Het doet mij ook veel, die beelden en het verhaal van dat gezin en die hond.
Russen die vernietigd worden doet mij al een tijdje niets meer.

We moeten niet vergeten dat Putin "verwijderen" niet direct betekend dat het dan beter wordt (dat er dan een betere muppet voor in de plaats komt).
Maar verder ben ik het er mee eens; van mij mag hij ook een ongelukje krijgen.
Wellicht is je idee nog niet eens zo verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-09-2022 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

pro_6or

amateur_60r

downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:59:
[...]

Ik ga ervan uit dat dit echt acteurs zijn. Dit ziet er wel erg authentiek WW2 uit.
Onderste foto is ww2 enactment. Bovenste is van nu. Eén reservist met stalen helm. En die zijn op zich prima. Iig allemaal laarzen aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

pro_6or

amateur_60r

DeKoetsier schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]

Mogelijk.
Alternatief zou kunnen zijn dat als we direct wel in hadden gegrepen, de les overal duidelijk was, de EU/NATO zich sterker ging voorbereiden, Oekraïne erbij en Rusland een nog hogere drempel om aan te vallen. Dus mogelijk vele doden bespaard.
Dan was de politieke agenda weer hard gepushed dat het westen de agressor is. Het was beter geweest maar dat schurkenstaten nu zien wat de risico’s zijn is ook goed voor vrede op aarde.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:06
[...]

Ik betrap mezelf er ook op dat ik steeds vaker zo denk; gewoon die pleister in 1 keer van die etterende wond trekken en gewoon Oekraine bijstaan en de Russen terug bombarderen tot het land is ontzet. Want op manier hoe het nu gaat blijft het gewoon doorgaan. Wat bedenkt Putin hierna, toch een kerncentrale plat proberen te gooien, misschien wat GPS satelieten aan flarden schieten? Het moge al duidelijk zijn dat Putin in ieder geval niet zijn verlies zal gaan pakken. En ondertussen betaalt Oekraine zoals al opgemerkt door velen in bloed.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hoe laat MORGENOCHTEND ( :+) komt Putin dat document eens ondertekenen en speechen?

Eigenlijk meer benieuwd wat Stoltenberg te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
honey schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Er had allang een vredesmissie in het land moeten staan. Nu leg je alle initiatief bij Rusland neer en het enige wat het Westen kan doen is reageren. Nog steeds is Rusland in the lead.
Idd, vandaag een overwinningsfeestje op het rode Plein, je houdt het echt niet voor mogelijk nadat al bijna 60.000 russische militairen zijn gesneuveld, een veelvoud allicht gewond en getekend is voor het leven.
Rusland annexeert vrolijk 4 gebieden en ook al aanvaard niemand anders in de wereld (buiten een paar andere schurkenstaten) deze annexatie, toch blijven we wachten om de militaire steun te geven waardoor dit in een paar weken had kunnen afgelopen zijn.
Waarom eigenlijk????
Door zolang te wachten en annexatie mogelijk te maken, geef je die **** meer legitimliteit binnen Rusland zelf om verder te escaleren.

Al die onnodige burgerdoden, militairen die sneuvelen door zolang te wachten. Ik snap het niet
Kan iemand me zeggen waarom?
Waarom werder zolang gewacht met tanks/vliegtuigen?
Omdat Poetin dat een directe aanval zou vinden?
Wat gaat hij dan nu denken als die 4 gebieden officieel van Rusland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:54:
[...]

Het doet mij ook veel, die beelden en het verhaal van dat gezin en die hond.
Russen die vernietigd worden doet mij al een tijdje niets meer.

We moeten niet vergeten dat Putin "verwijderen" niet direct betekend dat het dan beter wordt (dat er dan een betere muppet voor in de plaats komt).
Maar verder ben ik het er mee eens; van mij mag hij ook een ongelukje krijgen.
Wellicht is je idee nog niet eens zo verkeerd.
op het laatst is ook Zalushny vol in beeld. Ik zie daar iemand die als generaal (zoals ook beschreven is op z'n wiki pagina) werkelijk betrokken is bij zijn troepen en een compleet verslagen maar ook woedende indruk wekt.
Een tekend shot.
Waarschijnlijk ook blij dat Zelensky het doet en hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Als de NAVO Oekraïne eerder had gesteund, was die strijd alsnog in Oekraïne uitgevochten. Vraag me af of dat voor het Oekraïnse volk beter was geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wojna

Oorlog. (Pools)

[Twitter]
Nouja, enige uitleg...

Zelensky geeft gesneuvelde soldaten een laatste eer bij de familie oid?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Jazeker hadden we assertiever moeten zijn. Niet dat het iets uitmaakt, maar vanaf het begin heb ik daar voor gepleit. Deze situatie zag ik (en ik denk vele anderen) al aankomen: terwijl wij confrontatie met Putin uit de weg gaan, leggen wij de weg vrij voor genocide en oorlogsmisdaden. Als het straks toch uitloopt op vergeldingsaanvallen vanuit onze kant zijn al die doden, al die verwoesting, al die miljarden schade allemaal voor niets geweest.

In de hogere echelons is men langzamerhand wat van de vrees kwijtgeraakt, daar ben ik al heel blij om. Was dat niet gebeurt dan was de slachting van Oekraine helemaal compleet geweest.

Ik begrijp het wel, de geschatte kans op escalatie * de impact daarvan is niet niks. Maar ik wil er nog wel even de vinger op leggen: de impact van de-esclatie is torenhoog. Als je de miljardenbedragen bij elkaar optelt stroomt het bloed uit je hoofd. Daarbij nog eens miljoenen Russen en Oekraïners die met oorlogstrauma leven, dat werkt door in de volgende generatie.

Reken maar dat beslissende figuren wel over meer en betere informatie beschikken dan ondergetekende, maar toch wordt de uiteindelijke beslissing genomen op schatting, karakter en gut feeling. Ondernemende kwaliteiten zijn andere kwaliteiten dan die je ziet in openbaar bestuur, het is een andere omgang met risico's. Daarom pleit ik er ook zo vaak voor om je handelen te richten op basis van ethiek. Het maakt het makkelijker om duidelijke beslissingen te nemen, het is eenvoudiger draagvlak te creëren, het ondermijnt je eigen gezag niet, en je hebt minder zwakke plekken die je tegenstander kan uitbuiten. Want let wel: de hele operatie van Putin is gestoeld op het idee dat wij bij een fait accompli, waarbij Putin UA veroverd zou hebben, zouden zeggen: oeh wat jammer, mag niet, maar we willen graag wel gas dus we zullen stiekem met je verder handelen.
Vergis je niet, UA vroeg assistentie aan Dld na de invasie en UA kreeg te horen: waarom zouden we, je bent straks toch voorbij. Dat komt dus vanuit de leider van Europa.

Dat voortdurende gereken aan wat het beste voor ons is levert ons in de long run het slechtste op. Ik hoop dat er lering getrokken wordt. En vooral dat de Maersheimers, Rob de Wijks, Chomsky's en ander moreel uitgedaagden ver buiten de besliscentra's van onze macht worden gezet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:
[...]

Als de NAVO Oekraïne eerder had gesteund, was die strijd alsnog in Oekraïne uitgevochten. Vraag me af of dat voor het Oekraïnse volk beter was geweest
ik denk dat de kans dan bestaat dat Mariupol niet was gevallen en de Krim zo ongeveer vandaag volledig zou zijn veroverd met de Kerch-brug als verwrongen staal op de bodem van de zee ligt.

Maar dat is niet de realiteit.
Elke oorlog heeft helden nodig.
Heeft nieuw legendes nodig.

Dan waren er geen Azovstal-helden geweest. Zomaar een voorbeeld.
Dan was Oekraine niet opnieuw opgebouwd met bloed van het eigen volk.

Het klinkt enorm wrang maar misschien is dit de beste manier om Oekraine echt vrij te krijgen los van het Soviet juk.
Als het een 'easy win' zou zijn via een derde partij, dan ben ik bang dat het volk er niet hetzelfde uit komt als nu.
Betaald met bloed, maar wel zelf geboren uit vuur als nieuwe natie.
Dit schept een nieuwe identiteit voor Oekraine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:05:
[...]

Idd, vandaag een overwinningsfeestje op het rode Plein, je houdt het echt niet voor mogelijk nadat al bijna 60.000 russische militairen zijn gesneuveld, een veelvoud allicht gewond en getekend is voor het leven.
Rusland annexeert vrolijk 4 gebieden en ook al aanvaard niemand anders in de wereld (buiten een paar andere schurkenstaten) deze annexatie, toch blijven we wachten om de militaire steun te geven waardoor dit in een paar weken had kunnen afgelopen zijn.
Waarom eigenlijk????
Door zolang te wachten en annexatie mogelijk te maken, geef je die **** meer legitimliteit binnen Rusland zelf om verder te escaleren.

Al die onnodige burgerdoden, militairen die sneuvelen door zolang te wachten. Ik snap het niet
Kan iemand me zeggen waarom?
Waarom werder zolang gewacht met tanks/vliegtuigen?
Omdat Poetin dat een directe aanval zou vinden?
Wat gaat hij dan nu denken als die 4 gebieden officieel van Rusland zijn.
Zie hier, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als westen zijn we veel te laks en zacht met onze vrijheid omgegaan, waardoor we nu met een etterende oorlog zitten die nog lang gaat duren.

Vanaf de eerste momenten was ik al van mening dat we in hadden moeten grijpen met een vredesmissie, maar ja, de tandeloze VN kon niks doen. De NAVO wilde niks doen en de EU was veel te bang om het goedkope gas te verliezen.

We zijn nu 7 maanden verder, het gas is verdwenen, er zijn enorme hoeveelheden mensen gestorven en er gaan er nog veel meer volgen. Maar goed, we hebben de eerste maanden wel lekker gedeëscaleerd d:)b ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:
[...]

Nouja, enige uitleg...

Zelensky geeft gesneuvelde soldaten een laatste eer bij de familie oid?
ik denk postuum uitreiken van onderscheidingen aan de nabestaanden.

Naar verluid zijn er sowieso 30.000 medailles/onderscheidingen uitgereikt. Waarom ook heel veel postuum.
Hero of Ukraine enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:10:
[...]

ik denk dat de kans dan bestaat dat Mariupol niet was gevallen en de Krim zo ongeveer vandaag volledig zou zijn veroverd met de Kerch-brug als verwrongen staal op de bodem van de zee ligt.

Maar dat is niet de realiteit.
Elke oorlog heeft helden nodig.
Heeft nieuw legendes nodig.

Dan waren er geen Azovstal-helden geweest. Zomaar een voorbeeld.
Dan was Oekraine niet opnieuw opgebouwd met bloed van het eigen volk.

Het klinkt enorm wrang maar misschien is dit de beste manier om Oekraine echt vrij te krijgen los van het Soviet juk.
Als het een 'easy win' zou zijn via een derde partij, dan ben ik bang dat het volk er niet hetzelfde uit komt als nu.
Betaald met bloed, maar wel zelf geboren uit vuur als nieuwe natie.
Dit schept een nieuwe identiteit voor Oekraine.
Denk er persoonlijk hetzelfde over. Als Rusland er na drie weken mee was gestopt, hadden ze het over een jaar of wat nog eens geprobeerd. Eigenlijk is het op de lange termijn misschien wel het beste nu.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Oké dan, de rode lijn is duidelijk. (y)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

dr.lowtune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:11:
[...]

Zie hier, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als westen zijn we veel te laks en zacht met onze vrijheid omgegaan, waardoor we nu met een etterende oorlog zitten die nog lang gaat duren.

Vanaf de eerste momenten was ik al van mening dat we in hadden moeten grijpen met een vredesmissie, maar ja, de tandeloze VN kon niks doen. De NAVO wilde niks doen en de EU was veel te bang om het goedkope gas te verliezen.

We zijn nu 7 maanden verder, het gas is verdwenen, er zijn enorme hoeveelheden mensen gestorven en er gaan er nog veel meer volgen. Maar goed, we hebben de eerste maanden wel lekker gedeëscaleerd d:)b ;(
Eens met bovenstaande, maar met een kleine voetnoot:
'Vanaf de eerste momenten" is niet 7 maanden, maar zo'n 8 jaar geleden.
In 2014 is het landjepik van/op Oekraïens grondgebied al begonnen en dat had een rode lijn voor het Westen moeten zijn. Maar ja, dat goedkope gas he...

... welkom in 2022!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:07

_Eend_

🌻🇺🇦

Maestro schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:19:
[...]

Eens met bovenstaande, maar met een kleine voetnoot:
'Vanaf de eerste momenten" is niet 7 maanden, maar zo'n 8 jaar geleden.
In 2014 is het landjepik van Oekraïens grondgebied al begonnen en dat had een rode lijn voor het Westen moeten zijn. Maar ja, dat goedkope gas he...

... welkom in 2022!
In 2008 begon het gedonder al, met de oorlog in Georgië. Dat was volgens mij een soort test van hoe het westen/NAVO zou reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Als iemand nog wat poppenkast wil zien:

De ondertekeningsceremonie is nu live. Linkje met een engelse vertaler:

edit:
Als Putin Pinokkio was geweest dan had hij nu Zelensky vanuit Moskou een klap met zijn neus kunnen verkopen :+

edit:
2 Hij kan nu in 1x Xi, Biden en Zelensky raken

[ Voor 23% gewijzigd door _Eend_ op 30-09-2022 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 16:39

Garyu

WW

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:17:
[Twitter]
Lindsey Graham is geen authoriteit op dit gebied. Hij is een van de extremere politici in de republikeinse garde. Ik zou zijn speeches nou nog niet direct als feiten presenteren.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

we zijn inderdaad 7 maanden verder en vandaag is Yampil bevrijd en Lyman omsingeld.
Bij Kherson zijn en worden de Russen in de pan gehakt. Het tij is gekeerd ten gunste van Oekraine en het is de vraag of de mobiks op tijd komen danwel nog een verschil kunnen maken.

Europa heeft haar gasvoorraad gevuld en komt komende winter fluitend door (met helaas gestegen prijzen).
Rusland heeft gegokt en verloren met de gaskaart en moet nu wel mobiliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:15:
[...]

Denk er persoonlijk hetzelfde over. Als Rusland er na drie weken mee was gestopt, hadden ze het over een jaar of wat nog eens geprobeerd. Eigenlijk is het op de lange termijn misschien wel het beste nu.
Dat denk ik niet, want dan hadden we echt een rode lijn gemarkeerd. Met de kennis van nu had Putin de hele operatie niet doorgezet.
Enige kanttekening die ik moet maken is dat China Rusland aanvankelijk steunde, en toen de operatie vastliep begon Xi terug te krabbelen. Voor mij was China iig nog een onduidelijke factor de eerste dagen, maar ik vond niet dat we dan alsnog niet hadden moeten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]

Het is voor iedereen onontgonnen terrein. Verwachtingen en werkelijkheid staan soms dicht bij elkaar en soms ver van elkaar af. De hoeveelheid data die de NATO heeft is vele malen groter dan dat wat wij hebben.

De NATO heeft ook te zorgen voor alle inwoners van de NATO. Ik geloof dat ik dat ooit eens had becijferd op 480 miljoen inwoners. Allemaal afwegingen en belangen waar wij ook onderdeel van zijn. Men kiest een pad wat op het moment van keuze de minst slechte uitkomst lijkt te hebben. Achteraf kijk je uiteraard de koe in de kont.

Anyway, we mogen blij zijn dat we ze zo goed kunnen helpen. Zonder ons was het klaar geweest. Met ons all-in regende het nu misschien kernbommen. We zullen het nooit weten maar aan het einde van dit gedoe is er een vrij Oekraïne en een vrij westen.
900 miljoen inwoners (NATO lidstaten) vs 40 miljoen (Oekraine) in gevaar brengen.
De keus is helaas simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:25:
[...]

900 miljoen inwoners (NATO lidstaten) vs 40 miljoen (Oekraine) in gevaar brengen.
Ja, eens inzien dat dat 'vs' helemaal niet van toepassing is ;)
Merk dat ik een beetje in hindsight-modus schiet. Zal ophouden :P

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro op 30-09-2022 14:29 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Garyu schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:21:
Lindsey Graham is geen authoriteit op dit gebied. Hij is een van de extremere politici in de republikeinse garde. Ik zou zijn speeches nou nog niet direct als feiten presenteren.
Het is bi-partisan:
Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Dat is niet zozeer simpel, enkel als je utilitarisme aanhangt. Deze ideeën zijn m.i. terecht afgebrand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldgrumpy
[...]

Nee, dat is ze niet.
Het maakt ons even laf als de Russische burgers die nu niet protesteren tegen deze oorlog
Ik schaam me ondertussen diep.
Het is makkelijk bepaalde morele waarden hoog in het vaandel te dragen, maar op het moment dat je ook effectief moet tonen dat je deze waarden moet verdedigen, haken we af.
Gewoon omdat het ons teveel zou raken

Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:18
asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]

De NATO heeft ook te zorgen voor alle inwoners van de NATO. Ik geloof dat ik dat ooit eens had becijferd op 480 miljoen inwoners.
nvm, zie hierboven

[ Voor 26% gewijzigd door marcelcee op 30-09-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]

Het is bi-partisan:
[Twitter]Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.
Oeps, had ik toch nog een stukje verder moeten kijken. De beste man herkende ik niet (en mijn Cyrillische lees-skills zijn roestig). Dank voor de verheldering.

Even wat verder ingelezen, dit lijkt op een speech gegeven in de context of het nieuwe wetsvoorstel om verdere sancties tegen Rusland in te voeren (gisteren):
https://www.lgraham.senat...68-4504-B8DE-3D2A898B152A

[ Voor 23% gewijzigd door Garyu op 30-09-2022 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Na Oekraine zullen miljoenen NAVO bewoners de volgende op de lijst staan om onder nucleaire dreiging terug in de armen van Mother Russia te worden getrokken. En daar moeten we dan wel aan toegeven, zijn 38 miljoen Polen belangrijker dan alle andere?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]

Het is bi-partisan:
[Twitter]Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.
Nu maar hopen dat dit niet de escape die Putin heeft bedacht voor zichzelf.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
-cut- dit past beter in het andere topic.

gise in "Hoe afhankelijk zijn we echt van het Russisch gas"

[ Voor 130% gewijzigd door gise op 30-09-2022 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb de livestream maar weer uitgezet. Een haperende vertaler Je zult die onzin maar live moeten vertalen.. en het verwachte standaard verhaal van Putin zijn de branduren van mijn scherm niet waard. The Guardian heeft wel een liveblog erover: https://www.theguardian.c...-putin-speech#top-of-blog
6m ago
13.37 BST

Putin goes on to call on Ukraine to immediately cease all military actions and the war “that they began in 2014”.

Kyiv must “come back to the negotiation table”, Putin says.

We are open to this and we stated that many times.

But Ukrainian authorities must “respect the expression of the will of the people”, Putin says, referencing the fake referendums held in the Ukrainian territories over the past week.

We will protect our land using all our forces and we will do everything to ensure people’s seucirties.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:44:
Ik heb de livestream maar weer uitgezet. Een haperende vertaler Je zult die onzin maar live moeten vertalen.. en het verwachte standaard verhaal van Putin zijn de branduren van mijn scherm niet waard. The Guardian heeft wel een liveblog erover: https://www.theguardian.c...-putin-speech#top-of-blog

[...]

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Gewoon melancholisch lachen... Hi hi ha ha hi HIMARS!

Maar serieus: de alternatieve realiteit waarin hij zich begeeft is bizar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:44:
Ik heb de livestream maar weer uitgezet. Een haperende vertaler Je zult die onzin maar live moeten vertalen.. en het verwachte standaard verhaal van Putin zijn de branduren van mijn scherm niet waard.
Heb het gevoel dat deze speech meme-materiaal van Der Untergang achtige proporties wordt, waar is Steiner?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:29
[...]

Als we dat hadden gedaan was rusland na 3 weken misschien teruggetrokken, om dan een maand later het weer ergens anders te proberen. De staat van rusland nu ten opzichte van het begin van de oorlog is vele malen slechter/zwakker en zal dat soort ongein juist voorkomen voor de komende tijd. Wat invloed betreft is rusland er echt heel hard op achteruit gegaan.

Dus als je hard had ingegrepen, dan had je ten eerste een enorm risico gehad op escalatie, maar zelfs als het 'goed' was gegaan, dan was rusland niet echt verslagen. Niet te vergeten dat China ook duidelijk in zijn schulp is teruggegaan.

En het is lastig te zeggen welke optie er beter was geweest, maar je moet ook niet vergeten dat zelfs Oekraine zelf heeft gezegd dat deze oorlog gevochten moest worden om los te komen van rusland. Bedenk dus heel goed dat ook eerder hard ingrijpen grote nadelen had gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 30-09-2022 14:49 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:43:
[...]

Nu maar hopen dat dit niet de escape die Putin heeft bedacht voor zichzelf.
Hoe groot acht je de kans dat Putin dat zelf zal overleven? Ik acht de kans iig heel groot dat ie oftewel uit een raam valt, of via een andere speciale operatie spontaan omvalt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
gise schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:43:
-cut- dit past beter in het andere topic.
Wie bedoeld hij precies? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 20:49

DirtyBird

Praktiserend denker

Dit wordt een potje van het welbekende penis-spel tussen Putin en Biden zoals ook ten tijde van de cuba crisis werd gespeeld.
Als beide niet inbinden, hebben we een wereldoorlog. Als een van de twee dat wel doet, zou dat wellicht het einde van een grootmacht zijn. Diegene laat zich namelijk zo kennen, dat iedereen in de wereld weet dat je dus kunt fucken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:55
redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:50:
[...]

Hoe groot acht je de kans dat Putin dat zelf zal overleven? Ik acht de kans iig heel groot dat ie oftewel uit een raam valt, of via een andere speciale operatie spontaan omvalt.
Ik zou daar nog niet zo stellig in zijn. Hoe vaak hebben we de achterliggende maanden geluiden gehoord over onrust binnen het Kremlin, grootste opstanden/protesten onder de bevolking of het afzetten van Poetin zelf? Er is wel heel bijzonder weinig van terecht gekomen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:47:
[...]

Gewoon melancholisch lachen... Hi hi ha ha hi HIMARS!

Maar serieus: de alternatieve realiteit waarin hij zich begeeft is bizar.
Zelfs dan kan ik er niet langer meer naar kijken. Met het beeld van Krym en de beelden uit het filmpje wat tyrunar plaatste in mijn achterhoofd.

Kadyrov zat trouwens niet erg op te letten..

Er zaten ook wel een paar regelrechte creeps tussen, creeps uit de categorie Dirlewanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]

Dat is niet zozeer simpel, enkel als je utilitarisme aanhangt. Deze ideeën zijn m.i. terecht afgebrand.
tja, als er een kernoorlog komt zijn niet alleen die 900 nato-burgers dood maar ook die 40 miljoen Oekrainers op hetzelfde noordelijke halfrond dus alleen op dat vlak gaat het al niet op nee.

Dus daarom de oorlog beperkt laten, zodat er geen kernoorlog komt en het alleen om de 40 miljoen gaat.
Ik denk dat ik me dan nog maar eens moet laten bijscholen aangaande dat ethische concept dan, want vooralsnog zie ik in dit geval echt wel een keuze.
Volle oorlog met NATO (ook op NATO-grondgebied) brengt meer slachtoffers dan als het beperkt blijft tot het grondgebied van Oekraine.... is dat ook af te branden?

Met als toevoeging: als dat ethische concept 'stom' zou zijn, waarom heeft NATO dan niet ingegrepen anders dan dat ze geen full-blown oorlog willen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:47:
[...]

Heb het gevoel dat deze speech meme-materiaal van Der Untergang achtige proporties wordt, waar is Steiner?
Fegelein! Fegelein!
On: Voorspelbaar, Vlad zegt dat als je een van de geannexeerde gebieden aanvalt dit als een aanval op Mother Russia wordt gezien. Hij vergeet er even bij dat de helft van 2 gebieden niet eens volledig onder controle van Rusland staat :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
We kunnen langzaam wel stellen dat Rusland ons volledig in de tang heeft. 4 gebieden uitgeroepen tot Russisch gebied. En het zal hetzelfde aflopen als met de Krim. Ondertussen kan Poetin verder kijken en zal hij op korte termijn verder bouwen aan zijn Russische rijk. We staan erbij en blaffen een beetje. Leggen sancties op waar we zelf kapot aan gaan. Wat een afgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:43:
[...]

Na Oekraine zullen miljoenen NAVO bewoners de volgende op de lijst staan om onder nucleaire dreiging terug in de armen van Mother Russia te worden getrokken. En daar moeten we dan wel aan toegeven, zijn 38 miljoen Polen belangrijker dan alle andere?
Polen is vanwege NATO artikel 5 uitgesloten daarvoor.
Dat is het wrange aan de positie van Oekraine: we kunnen ze laten vallen als we dat echt zouden willen, want geen NATO-lidstaat.
oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]

Nee, dat is ze niet.
Het maakt ons even laf als de Russische burgers die nu niet protesteren tegen deze oorlog
Ik schaam me ondertussen diep.
Het is makkelijk bepaalde morele waarden hoog in het vaandel te dragen, maar op het moment dat je ook effectief moet tonen dat je deze waarden moet verdedigen, haken we af.
Gewoon omdat het ons teveel zou raken

Bah
eens hoor, maar ik zeg de afgelopen maanden altijd tegen Oekraine dat ik er ook niets aan kan doen want ik ben geen politiek/militair leider van NATO. Ik ga er niet over. #cirkelvaninvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dutchy88 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:56:
[...]

Ik zou daar nog niet zo stellig in zijn. Hoe vaak hebben we de achterliggende maanden geluiden gehoord over onrust binnen het Kremlin, grootste opstanden/protesten onder de bevolking of het afzetten van Poetin zelf? Er is wel heel bijzonder weinig van terecht gekomen tot nu toe.
Het verschil is dat er nu nog een kans is dat ze kunnen blijven zitten. Die kans is dan weg. Daarnaast is er nu geen special ops van b.v. de VS die putin om gaat leggen. Dat zal dan ook veranderen.

[removed]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
We kunnen langzaam wel stellen dat Rusland ons volledig in de tang heeft. 4 gebieden uitgeroepen tot Russisch gebied. En het zal hetzelfde aflopen als met de Krim. Ondertussen kan Poetin verder kijken en zal hij op korte termijn verder bouwen aan zijn Russische rijk. We staan erbij en blaffen een beetje. Leggen sancties op waar we zelf kapot aan gaan. Wat een afgang.
je komt uit een universum waar geen himars naar UA is gestuurd?
Rusland is momenteel aan de verliezende hand dus er wordt helemaal niet verder gebouwd.
Deze mobilisatie is een wanhopige poging om de schade te beperken.

De enige tang die er is sluit zich momenteel rond Lyman.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 15:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 07:29

flessuh

Set sail for fail!

Rusland heeft helemaal niemand in de tang.. wij betalen nu even wat meer voor energie tot de infrastructuur voor alternatieven voor Russisch gas volledig up and running zijn.
Daarna mist Rusland hun invloed op Europa en missen ze een flinke hap aan inkomsten

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:17:
[Twitter]
Dat is alleen niet een correcte quote. Hij zegt dat het beschouwd zou moeten worden als een aanval op NATO. Hij zegt niet dat dat ook de lijn van de Amerikaanse regering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:59:
[...]

Polen is vanwege NATO artikel 5 uitgesloten daarvoor.
Dat is het wrange aan de positie van Oekraine: we kunnen ze laten vallen als we dat echt zouden willen, want geen NATO-lidstaat.
Zolang je Rusland overal maar mee weg laat komen, gaan ze vanzelf denken dat ze de Baltische Staten wel kunnen inpikken, NATO of niet. Immers, zou het Westen echt de oorlog verklaren aan Rusland over 3 miezerige kleine flutlandjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:01:
Dat is alleen niet een correcte quote. Hij zegt dat het beschouwd zou moeten worden als een aanval op NATO. Hij zegt niet dat dat ook de lijn van de Amerikaanse regering is.
Geloof me, één kernwapen en de B2's, B52's en kruisraketten gaan de lucht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:16
Afgang? waar is dit op gebaseerd?

Als het westen Oekraïne niet had ondersteund met sancties tegen Rusland en wapens en geld en trainingen voor Oekraïne dan was wellicht het grootste gedeelte van Oekraïne al veroverd in plaats van een strookje in het oosten.

We doen heel veel tegen Rusland.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gaius schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]

Zolang je Rusland overal maar mee weg laat komen, gaan ze vanzelf denken dat ze de Baltische Staten wel kunnen inpikken, NATO of niet. Immers, zou het Westen echt de oorlog verklaren aan Rusland over 3 miezerige kleine flutlandjes?
de Baltics niet, Polen wel.
In geval van de Baltics gaat er echt wel gevochten worden maar dan alleen om het gebied terug te veroveren.
Als de Russen massaal de Baltics binnenvallen staan ze aan de Poolse grens voordat NATO fatsoenlijk een tegenmacht kan opbouwen.
Tenminste, dat was pre-24 februari zo :)

Sinds 24 februari is het afgelopen met Rusland overal mee weg laten komen.
En dat werpt vruchten af. Rusland moet nu haar soviet-depots leeghalen en alles wat los en vast zit mobiliseren om ervoor te zorgen dat Oekraine ze niet voor het eind van het jaar heeft teruggejaagd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Ze hebben ons niet volledig in de tang, de situatie is wel gevoelig maar Rusland is momenteel gewoon haar eigen graf aan het graven. Wie wil er de komende tijd nou nog wat met Rusland of een doorsnee Rus te maken hebben?

Putin wilde heel Oekraïne op de knieën krijgen, dat is gigantisch mislukt. Nu heeft hij wat gebied geannexeerd waar verder buiten een aantal schurkenstaten niemand het mee eens is. Ik verwacht een lange patstelling nu en dat er in de winter weinig gaat gebeuren.

Er kan gepraat worden met Kiev als die de geannexeerde gebieden erkennen. Aint gonna happen. Dus dan heb je een heel lang slepend conflict want Rusland is totaal niet bij machte om weer het offensief op te pakken en Oekraïne zal voorzichtig zijn vanwege de nucleaire dreiging.

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-09-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Ja en niet omdat die landjes zo belangrijk zijn maar omdat de NATO dat wel is. Als je een lid laat vallen stort de NATO ineen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Putin heeft toch nog een keer de waarheid gesproken tijdens zijn monotone monoloog zojuist:
They don’t need Russia. We need Russia!
Jep :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
Ehm, dus als ik vandaag roep dat rusland van mij is, heb ik daarmee putin in de tang :?
Aparte redenatie hoor. De Krim is trouwens al sinds 2014 'russisch grondgebied' dus wat je met de opmerking bedoeld dat het daarmee hetzelfde af gaat lopen snap ik niet echt.

Je kunt je beter afvragen waarom die annexatie nu plotseling gedaan is, terwijl die voorheen steeds werd uitgesteld. En dan kom je er op dat rusland de gehele gebieden eerst in handen wilde hebben. Nu ze steeds verder worden teruggedrongen moeten ze echter iets doen. Je kunt dus wel zeggen dat rusland eerder in de tang zit dan andersom.

En dan ook nog eens beginnen over sancties waar we zelf kapot aan zouden gaan? Volgens mij snap je dan echt niet wat er aan de hand is. Voor de oorlog waren de gasprijzen al aan het stijgen doordat rusland de boel aan het knijpen was, en ook zonder sancties was ie daar wel mee doorgegaan. Na de inval van rusland is het rusland geweest die met dat gas is gaan kloten. Het enige wat we daartegen hadden kunnen doen (op dat moment) is Oekraine aan rusland geven. Met als gevolg dat de baltische staten een jaartje later zouden volgen.

Het kan dus slim zijn om je wat meer te verdiepen in wat er daadwerkelijk speelt en wie dit veroorzaakt (en vooral wie niet.)

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:15:
[...]

Op CNN was er een generaal die vrolijk en positief meldde dat als Putin een tactical nuke inzette dat hij geloofde dat de NAVO luchtmacht en tanks binnen 96 uur alle Russische troepen uit Oekraine hadden gejaagd.
Rob van Speak the Truth had het hier ook een paar dagen geleden over [1]. Hij zei ook dat de reactie geen kernwapen maar boots on the ground zou zijn, en dat ze binnen een week eruit zouden liggen. Waarom een week en niet sneller? Ivm terrein.

Wanneer heeft de VS een land bevrijdt met een bevolking die hen ook als bevrijder zag? Volgens mij was dat Koeweit in de Tweede Golfoorlog. De houding van de bevolking van Irak en Afghanistan is immers wezenlijk anders.

Ko Colijn had het afgelopen uur een vragenuurtje op nu.nl [2]. Er is eigenlijk niets van betekenis langsgekomen (wat mij betreft). Maar dat is eigenlijk goed nieuws want ook niets controversieels zoals een zekere andere geinponem.

[1] YouTube: America Threatens Putin

[2] https://www.nu.nl/algemee...nexatie-door-rusland.html

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dat zouden we wel moeten, nu scheelt het dat er in de Baltische staten al best een flinke hoeveelheid NATO troepen gestationeerd zijn.

Ik hoop dat Oekraïne gewoon doorgaat met de gebieden veroveren, of ze nu door de Russen als Russisch worden gezien of niet. En ik hoop oprecht dat als het nog verder escaleert, we de Oekraïners nu echt eens gaan helpen om de beer te doden. We kunnen de Russen hier niet mee weg laten komen, elk scenario wat niet uitkomt op een totale overwinning van Oekraïne is iets wat waar we decennia lang last van gaan hebben en wat we onszelf aan mogen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:01:
[...]

De VS heeft duidelijk geleerd dat het beter is om niet te zeggen wat de precieze consequenties zijn. Daarmee houd je je eigen opties open en kun je zwaarder/minder zwaar reageren afhankelijk van wat er gebeurd.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wow, dank je voor dit inkijkje in de omgekeerde wereld.
Sancties waar we zelf aan kapot gaan vind ik nog wel de mooiste. Verder geen zin meer om al die punten te weerleggen. Succes er mee en nogmaals dank voor het inkijkje.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:56:
[...]

tja, als er een kernoorlog komt zijn niet alleen die 900 nato-burgers dood maar ook die 40 miljoen Oekrainers op hetzelfde noordelijke halfrond dus alleen op dat vlak gaat het al niet op nee.

Dus daarom de oorlog beperkt laten, zodat er geen kernoorlog komt en het alleen om de 40 miljoen gaat.
Ik denk dat ik me dan nog maar eens moet laten bijscholen aangaande dat ethische concept dan, want vooralsnog zie ik in dit geval echt wel een keuze.
Volle oorlog met NATO (ook op NATO-grondgebied) brengt meer slachtoffers dan als het beperkt blijft tot het grondgebied van Oekraine.... is dat ook af te branden?

Met als toevoeging: als dat ethische concept 'stom' zou zijn, waarom heeft NATO dan niet ingegrepen anders dan dat ze geen full-blown oorlog willen?
Je gaat er nu vanuit dat het full-scale MAD zal zijn. Ik snap dat men dat scenario uit alle macht wil voorkomen. Maar je kan duidelijk zijn: voor deze waarden staan wij, wil jij het aanvallen, prima, dan krijg je retour. Dan had Putin het niet gedurfd UA binnen te vallen. Wat het Kremlin nodig heeft is iemand die hele duidelijke grenzen markeert. Als je niet spreekt in termen van macht en geweld begrijpt men je gewoonweg niet, je zet dan domweg het hekje open voor deze mensen.

Ik heb niet gezegd dat de NAVO een goed en helder waardensysteem als richtsnoer neemt, voor de goede orde. Ik bekritiseerde puur de motivatie die jij gaf.
Waarom NATO niet heeft ingegrepen, daar gaan nog boeken over verschijnen. Meerdere redenen zullen denk ik op de plank komen: overschatting capaciteit Russisch leger, geen duidelijk commitment in Europa, UA is geen NATO.

Voor deze waarden staan wij, dit is ons machtswoord, dat vereist een ethische oriëntatie anders dan een rekensom met gemak en ongemak. Deze oriëntatie moet inderdaad nog veel meer ontwikkeld worden aan onze kant. De situatie waarin we ons nu manoeuvreren is merkwaardig: genocide, filtratiekampen etc, allemaal soort van ok, maar kernwapens: dat kan echt niet.
Effectieve geopolitiek kan alleen op basis van commitment aan hogere waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
Ach, druk maken om niets. Geen enkel land (misschien Noord Korea) erkend dit.
UA gaat gewoon door met wat het aan het doen was. En Rusland hoopt erop dat iedereen bang word van deze vertoning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:16
Apache4u schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:11:
[...]

Wow, dank je voor dit inkijkje in de omgekeerde wereld.
Sancties waar we zelf aan kapot gaan vind ik nog wel de mooiste. Verder geen zin meer om al die punten te weerleggen. Succes er mee en nogmaals dank voor het inkijkje.
Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk. Hij communiceert het vreemd maar er zijn meerdere hier die zoiets hebben van "stop die sancties en maak mijn leven goedkoper".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Lol! Grapjoker of woon je in St. Petersburg?

Z'n rijk staat op instorten. Hij mobiliseert gedeeltelijk en deze 'soldaten' hebben nog minder middelen dan het kanonnenvoer wat we de afgelopen tijd hebben gezien. Mannen ontvluchten het land, kennis en arbeidskrachten gaan verloren want of ze vluchten of ze gaan een wisse dood tegemoet in Oekraïne.

Ondertussen heeft Oekraïne er 18 (!!!) nieuwe HIMARS bij, onze gasvoorraden zitten snor, overheid springt bij, en er komt ook een prijsplatfond.

Het enige dat Russen kunnen js blitz/zerg en daarin hebben ze eigenlijk voornamelijk gefaald.

Ondertussen raakt hun voorraad wapens op, en nieuwe maken of repareren kunnen ze nauwelijks.

Je moet wel een enorme zwartkijker zijn als je deze situatie negatief voor ons inziet...

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 30-09-2022 15:16 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoe dan ook, er verander niets aan de situatie. Ukrainie gaat gewoon verder waar het mee bezig was en niemand trekt maar ook wat aan wat Putin zegt of doet.

Biologische of Nuclair inzetten is een grens die geen enkel land voor lief neemt en tegenaanval bij zulke actie is al in motie gezet.
Denk maar niet als zoiets gebeurt er eerst nog weken over gediscussieerd moet worden, bedoel het is niet de Nederlandse regering die actie gaat ondernemen.

Putin stuurt meer en meer mannetjes naar het slachthuis toe, zonder enige training, wapens uit het jaar kruik en beschermde kleding uit WW1.
Putin's leger heeft niks meer dan vlees en bot om mee te vechten. Dit is al een verloren zaak voor Putin en hij weet dit.
Dit is niks anders dan een schreeuw om aandacht, van kijk wat ik kan en pas op hoor of anders. Yeah right en anders wat pannenkoek.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Jerie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:14:
[...]

Ondertussen heeft Oekraïne er 18 (!!!) nieuwe HIMARS bij, onze gasvoorraden zitten snor, overheid springt bij, en er komt ook een prijsplatfond.

[...]
Errm. Actually.. Die 18 HIMARSen komen pas over een jaar of wat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:05:
[...]

Ehm, dus als ik vandaag roep dat rusland van mij is, heb ik daarmee putin in de tang :?
Aparte redenatie hoor. De Krim is trouwens al sinds 2014 'russisch grondgebied' dus wat je met de opmerking bedoeld dat het daarmee hetzelfde af gaat lopen snap ik niet echt.

Je kunt je beter afvragen waarom die annexatie nu plotseling gedaan is, terwijl die voorheen steeds werd uitgesteld. En dan kom je er op dat rusland de gehele gebieden eerst in handen wilde hebben. Nu ze steeds verder worden teruggedrongen moeten ze echter iets doen. Je kunt dus wel zeggen dat rusland eerder in de tang zit dan andersom.

En dan ook nog eens beginnen over sancties waar we zelf kapot aan zouden gaan? Volgens mij snap je dan echt niet wat er aan de hand is. Voor de oorlog waren de gasprijzen al aan het stijgen doordat rusland de boel aan het knijpen was, en ook zonder sancties was ie daar wel mee doorgegaan. Na de inval van rusland is het rusland geweest die met dat gas is gaan kloten. Het enige wat we daartegen hadden kunnen doen (op dat moment) is Oekraine aan rusland geven. Met als gevolg dat de baltische staten een jaartje later zouden volgen.

Het kan dus slim zijn om je wat meer te verdiepen in wat er daadwerkelijk speelt en wie dit veroorzaakt (en vooral wie niet.)
Dit. En het is ook typisch westers om te denken dat een papiertje met een handtekening enige waarde heeft. De enige taal die poetin begrijpt is die van macht en geweld. Als we rusland willen stoppen dan weten we wat we moeten doen. En we weten ook dat we de mogelijkheden hebben om het te doen.

We kunnen ons niet langer laten gijzelen door een land met een economie ter grootte van de Benelux en een leger dat is verslagen in Oekraïne, alleen omdat ze kernbommen hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:52
MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]

Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk. Hij communiceert het vreemd maar er zijn meerdere hier die zoiets hebben van "stop die sancties en maak mijn leven goedkoper".
De situatie van veel inwoners en bedrijven in Nederland "heel moeilijk" noemen in een topic over de oorlog in Oekraiïne... Dan heb je toch echt een lesje relativeren nodig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 23:00

Shabbaman

Got love?

[...]

Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk.
Welke sanctie zou dat moeten zijn? Gazprom kiest er zelf voor om ons geen gas te leveren, sterker nog, ze blazen hun eigen pijpleidingen op om maar een goede reden te hebben dat niet te doen. Poetin is de energie-oorlog vorig jaar al voor de zomer begonnen. Dat vergeten mensen voor het gemak.

EDIT: voor de volledigheid een overzicht van de sancties https://www.rvo.nl/onderw...cties#sancties-per-sector

[ Voor 10% gewijzigd door Shabbaman op 30-09-2022 15:18 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ja, daarmee wordt de huidige gasprijs 1 op 1 gekoppeld aan de sancties jegens Rusland. Dat is wat mij betreft Baudet/Wilders rethoriek en een onjuiste aanname. Maar die discussie is voor een ander topic volgens mij.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
[...]

Je gaat er nu vanuit dat het full-scale MAD zal zijn. Ik snap dat men dat scenario uit alle macht wil voorkomen. Maar je kan duidelijk zijn: voor deze waarden staan wij, wil jij het aanvallen, prima, dan krijg je retour. Dan had Putin het niet gedurfd UA binnen te vallen. Wat het Kremlin nodig heeft is iemand die hele duidelijke grenzen markeert. Als je niet spreekt in termen van macht en geweld begrijpt men je gewoonweg niet, je zet dan domweg het hekje open voor deze mensen.

Ik heb niet gezegd dat de NAVO een goed en helder waardensysteem als richtsnoer neemt, voor de goede orde. Ik bekritiseerde puur de motivatie die jij gaf.
Waarom NATO niet heeft ingegrepen, daar gaan nog boeken over verschijnen. Meerdere redenen zullen denk ik op de plank komen: overschatting capaciteit Russisch leger, geen duidelijk commitment in Europa, UA is geen NATO.

Voor deze waarden staan wij, dit is ons machtswoord, dat vereist een ethische oriëntatie anders dan een rekensom met gemak en ongemak. Deze oriëntatie moet inderdaad nog veel meer ontwikkeld worden aan onze kant. De situatie waarin we ons nu manoeuvreren is merkwaardig: genocide, filtratiekampen etc, allemaal soort van ok, maar kernwapens: dat kan echt niet.
ongeacht wat je van Sinek vindt vind ik onderstaand filmpje dan wel van toepassing op Putin/Crimea/onze beslissingen.

We weten zelf niet goed waarom we dingen doen. Hoe moet Putin het dan wel weten? Als we vanaf het begin duidelijk waren geweest had Putin geweest dat ie zou gaan falen. Maar omdat onze beslissingen in het verleden 'all over the place' waren, heeft Putin mogelijk gedacht dat ie er wel mee weg kon komen (2008, 2014).

Met name vanaf minuut 6:

En dit is wat de Amerikanen goed doen: ze spelen de long game.
Rusland moet winnen in Oekraine, maar het enige wat de VS hoeft te doen is ervoor te zorgen dat Oekraine niet verliest.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Mooie samenvatting van wat Putin doet:
Orysia Lutsevych, who is head of the Ukraine forum at Chatham House, has said this about today’s annexation ceremony:

We should see Russia’s moves as a continued wave of annexation of neighbours’ territory. Russia’s level of control varies, from Abkhazia to Transnistria, to Crimea and Belarus. But this is all part of a pattern to enlarge Russia at the expense of others. Putin is on imperial mission to restore control over what he believes is ‘historic Russia’.

bron: https://www.theguardian.c...-6336eb858f086bb4a78ebc43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Of er was een te groot risico op escalatie waarbij je het gelijk over miljoenen doden hebt. Niet te vergeten dat wat er nu gebeurt de enige manier is om rusland te stoppen. Anders zouden ze simpelweg steeds sterker worden om vanzelf weer ergens wat grond in te nemen.

Ik vind het nogal makkelijk om dit af te doen als bang zijn oid. Het is al vaker in de wereldgeschiedenis gebleken dat dingen pas echt veranderen na een grote nederlaag.
Het is het verschil tussen tienduizenden doden of miljoenen(of veel meer) doden. Ik snap wel dat daar een grens tussen ligt. Het 1e kan niet de hele wereld vernietigen, het tweede wel. Wat niet wil zeggen dat het 1e zou moeten kunnen, maar het geeft wel aan waarom er zo'n grens tussen de 2 ligt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Nee, Rusland had toch wel geknepen. Dat drijft de prijs op en dan hadden ze daarmee de volledige oorlog kunnen financieren en nog winst maken.

Vanwege de sancties is dat minder goed mogelijk of zelfs onmogelijk. Die prijs was door rusland toch wel opgedreven. Dat is gewoon de werkwijze waarop rusland tegenwoordig te werk gaat.

Wat we nu doen is een stuk beter dan appeasement politiek, dat had ons nog veel verder in de russische fuik gedrukt. Dat er mensen/partijen/bedrijven zijn die daar (appeasement) goed geld aan hadden verdiend is evident en dat zijn dan ook vaak ook de partijen die zich roeren met dergelijke uitspraken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Shabbaman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:16:
[...]

Welke sanctie zou dat moeten zijn? Gazprom kiest er zelf voor om ons geen gas te leveren, sterker nog, ze blazen hun eigen pijpleidingen op om maar een goede reden te hebben dat niet te doen. Poetin is de energie-oorlog vorig jaar al voor de zomer begonnen. Dat vergeten mensen voor het gemak.
Dat, en het westen heeft nog steeds niet door dat we allang in oorlog zijn met rusland. Poetin heeft dat de afgelopen jaren echt wel duidelijk gemaakt. En anders zou ik zijn speech van vandaag nog maar eens beluisteren.

rusland is onze vijand, of we dat nou willen inzien of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:15
Jerie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:14:
[...]

Lol! Grapjoker of woon je in St. Petersburg?

Z'n rijk staat op instorten. Hij mobiliseert gedeeltelijk en deze 'soldaten' hebben nog minder middelen dan het kanonnenvoer wat we de afgelopen tijd hebben gezien. Mannen ontvluchten het land, kennis en arbeidskrachten gaan verloren want of ze vluchten of ze gaan een wisse dood tegemoet in Oekraïne.

Het enige dat Russen kunnen js blitz/zerg en daarin hebben ze eigenlijk voornamelijk gefaald.

Ondertussen raakt hun voorraad wapens op, en nieuwe maken of repareren kunnen ze nauwelijks.

Je moet wel een enorme zwartkijker zijn als je deze situatie negatief voor ons inziet...
Je kunt ook stellen dat alle niet nationalisten het land verlaten. Iets wat voordelig kan uitpakken voor Putin.

Die 18 Himars worden pas in de komende jaren geleverd en is daarmee meer symbolisch op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:05:
[...]

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar dat Poetin deze gebieden nu kan uitroepen had ten alle tijde voorkomen moeten worden. Het liefst had hij een veel groter deel uitgeroepen, maar nu hij daar een fractie van pakt, moeten we tevreden zijn met het geboekte resultaat? We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:37
DirtyBird schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:55:
Dit wordt een potje van het welbekende penis-spel tussen Putin en Biden zoals ook ten tijde van de cuba crisis werd gespeeld.
Als beide niet inbinden, hebben we een wereldoorlog. Als een van de twee dat wel doet, zou dat wellicht het einde van een grootmacht zijn. Diegene laat zich namelijk zo kennen, dat iedereen in de wereld weet dat je dus kunt fucken.
Zolang geen van beide een kernwapen gebruikt blijft de status quo bestaan. Met kernwapens kun je alleen dreigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

YouTube: UN chief warns Russia over annexation of Ukrainian regions

UN chief warns Russia over annexation of Ukrainian regions.

Dit heeft echt net zoveel nut, als Mark Rutte vanuit zijn toren kamertje naar Putin schreeuwt dat hij moet stoppen met aanvallen en zijn leger terug moet trekken.

Snap echt niet waarom de UN er nog is, zo zinloos met dit soort dingen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
[...]

Even mijn 2 centen, dan ga ik maar niet meer op vakantie, desnoods de verwarming op 17 graden en op de fiets ipv met de auto naar mn werk, als dat nodig is om de Rus uit Oekraïne te schoppen, dan is dat een offer dat ik gerust bereid ben te maken. Onze ouders hebben die gekloot 5 jaar lang meegemaakt, en dat hebben ze ook overleefd.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Inderdaad die recente Zomergasten met Derk Sauer kaartte dit treffend aan. De Russische cultuur werkt zodanig dat je het gewoon probeert en dan 'nee' te horen krijgt. Dat werkt een graaicultuur in de hand. Moreel is het land IMO allang failliet. In het Westen en met name Angelsaksische culturen vraag je netjes, 'courtesy'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
[...]

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar dat Poetin deze gebieden nu kan uitroepen had ten alle tijde voorkomen moeten worden. Het liefst had hij een veel groter deel uitgeroepen, maar nu hij daar een fractie van pakt, moeten we tevreden zijn met het geboekte resultaat? We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.
Want? hij kan van alles roepen.

Dat betekend nog niet dat het waar is en in het geval van putin is dat meestal niet het geval, eerder tegenovergesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:37
rejer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
Ach, druk maken om niets. Geen enkel land (misschien Noord Korea) erkend dit.
UA gaat gewoon door met wat het aan het doen was. En Rusland hoopt erop dat iedereen bang word van deze vertoning.
Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:21:
YouTube: UN chief warns Russia over annexation of Ukrainian regions

UN chief warns Russia over annexation of Ukrainian regions.

Dit heeft echt net zoveel nut, als Mark Rutte vanuit zijn toren kamertje naar Putin schreeuwt dat hij moet stoppen met aanvallen en zijn leger terug moet trekken.

Snap echt niet waarom de UN er nog is, zo zinloos met dit soort dingen.
Het probleem van de UN is : Rusland is lid en heeft een Veto recht. Er zijn geen regels of procedures om daar iets aan te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.
Misschien heb je het gemist, maar Oekraïne gaat deze gebieden zelf terugveroveren inclusief De Krim.

De tijd van pappen en nathouden was op 24 februari definitief voorbij: waren de Minsk akkoorden 'peace in our time', inmiddels is het 1 augustus 1939 geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[...]

Alleen zijn die twee dus helemaal niet direct aan elkaar verbonden. Zeker sinds die leidingen vakkundig om zeep zijn geholpen, er komt geen russisch gas meer naar Europa. Nu niet, morgen niet, de komende jaren niet. En daarna hebben we het niet meer nodig. De energie-transitie wordt nu dankzij Rusland enorm versneld. Beetje sneller dan goed voor ons is misschien, maar we hebben gewoon geen alternatief. De pijn die we allemaal in onze portemonnee voelen is uitgestelde pijn vanaf 2011 toen Nordstream 1 in gebruik werd genomen, wat het begin van het einde is geweest omdat het de afhankelijkheid van Europa t.o.v. Rusland enorm vergrootte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:22:
[...]

Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.
En dat is ook de bedoeling. Mensen ongerust maken. Als dat lukt heeft het al zin. Beinvloeding is een van de grootste krachten van rusland. Groter als de militaire slagkracht. Of het effect heeft hangt af van onszelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:22:
[...]

Ach wel nee. Snap je dan niet dat het gewoon bangmakerij is wat hij doet. Pas op hoor of anders...
Joh het is een zielig ventje op een stoel die allang al in zijn graf had moeten liggen maar goed.

Putin zal geen nukes gebruiken, geloof mij, ook hij weet dondersgoed wat de consequenties daarvan zullen zijn.
Hij weet dat er een flinke tegenaanval dan zal komen met alle gevolgen van dien.

Pagina: 1 ... 71 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid