Jemig wat een emotionele beelden zeg!Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:23:Wojna
Oorlog. (Pools)
Dit behoeft verder geen uitleg. Slechts kijken.
[Twitter]
at your service
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jemig wat een emotionele beelden zeg!Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:23:Wojna
Oorlog. (Pools)
[Twitter]
at your service
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
soms stel ik me de vraag of dit allemaal niet een beetje had kunnen voorkomen worden, had het Westen gewoon vanaf dag 1 volop militair Oekraine gesteund.The_Butler schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:36:
[...]
Jemig wat een emotionele beelden zeg!
Verwijderd
Het westen betaalt met een hogere energierekening.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
soms stel ik me de vraag of dit allemaal niet een beetje had kunnen voorkomen worden, had het Westen gewoon vanaf dag 1 volop militair Oekraine gesteund.
En nee niks art5 en consoorten.
Als Rusland Oekraine kon binnenvallen onder het motto van speciale militaire operatie, had het Westen dat ook moeten doen.
De strijd was allang gestreden dan, en enige wat Poetin had kunnen doen was de rode knop
Maar wat is het verschil met nu?
Hij dreigt er nu ook nog mee.
En ondertussen zoveel onnodie ellende
het boeit eigenlijk niet meer zo wie NS1/2 opgeblazen hebben.bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
Stoltenberg (NAVO) gaat vanavond een ongeplande persconferentie houden. Rusland gaat als vanouds de nucleaire doctrine claimen op de geannexeerde puinhoop, en ik denk dat het daar mee te maken heeft. Misschien wordt het publiek nu wat breder geïnformeerd over als-danscenario's. Dan zal ongetwijfeld nog eens duidelijk gemaakt worden dat aanvallen op infra (kabels, leidingen etc) artikel 5 activeren. Wie weet wordt ook Rusland officieel van jongstleden sabotage van NS1/2 beschuldigd, maar dan zou het onderzoek wel snel afgerond zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 13:45 ]
Als westen hebben we baat bij een langere strijd.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
soms stel ik me de vraag of dit allemaal niet een beetje had kunnen voorkomen worden, had het Westen gewoon vanaf dag 1 volop militair Oekraine gesteund.
Als Rusland Oekraine kon binnenvallen onder het motto van speciale militaire operatie, had het Westen dat ook moeten doen.
De strijd was allang gestreden dan, en enige wat Poetin had kunnen doen was de rode knop
Ik hoop dat we nou eens gaan ophouden met alleen reageren, maar dat we nu zelf het escalatiepad gaan bepalen. Als Stoltenberg alleen met het vingertje gaat zwaaien en zegt dat we Oekraïne blijven steunen dan kan hij beter z'n mond houden. Het maakt geen indruk.bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
Stoltenberg (NAVO) gaat vanavond een ongeplande persconferentie houden. Rusland gaat als vanouds de nucleaire doctrine claimen op de geannexeerde puinhoop, en ik denk dat het daar mee te maken heeft. Misschien wordt het publiek nu wat breder geïnformeerd over als-danscenario's. Dan zal ongetwijfeld nog eens duidelijk gemaakt worden dat aanvallen op infra (kabels, leidingen etc) artikel 5 activeren. Wie weet wordt ook Rusland officieel van jongstleden sabotage van NS1/2 beschuldigd, maar dan zou het onderzoek wel snel afgerond zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt. Er had allang een vredesmissie in het land moeten staan. Nu leg je alle initiatief bij Rusland neer en het enige wat het Westen kan doen is reageren. Nog steeds is Rusland in the lead.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
Het is voor iedereen onontgonnen terrein. Verwachtingen en werkelijkheid staan soms dicht bij elkaar en soms ver van elkaar af. De hoeveelheid data die de NATO heeft is vele malen groter dan dat wat wij hebben.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Mogelijk.gustaveau schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:
[...]
Als westen hebben we baat bij een langere strijd.
Op deze manier dwing je rusland om nog meer mensen en materieel in de strijd te gooien, zodat wanneer Rusland definitief de handoek in de ring gegooid heeft je veel zekerder bent dat er niks meer over is om over x jaar opnieuw een oorlog mee te beginnen.
Helaas kost het definitief uitschakelen van Rusland wel een fiks aantal Oekrainse (en ook Russische) mensenlevens, maar dat is blijkbaar de afweging die gemaakt is. Beter nog 20k mensen dood maar dan een extra paar jaar geen dreiging meer vanuit Rusland.
Als ik dan dit filmpje bekijk samen met dat bericht over dat huis met die kinderen en die foto van die hond.. Wat een <insert een miljoen scheldwoorden> Putin.. Stelletje <insert nog eens een miljoen scheldwoorden> Russen..Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:23:Wojna
Oorlog. (Pools)
[Twitter]
[ Voor 14% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 20:00 ]
Zo herkenbaar.nextware schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:53:
[...]
Als ik dan dit filmpje bekijk samen met dat bericht over dat huis met die kinderen en die foto van die hond.. Wat een <insert een miljoen scheldwoorden> Putin.. Stelletje <insert nog eens een miljoen scheldwoorden> Russen... Tranen in mijn ogen hier
![]()
Ik zou bijna een bericht op dat Russische Facebook gooien dat ik een miljoen bied voor degene die Putin straks overhoop schiet..
Het doet mij ook veel, die beelden en het verhaal van dat gezin en die hond.nextware schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:53:
[...]
Als ik dan dit filmpje bekijk samen met dat bericht over dat huis met die kinderen en die foto van die hond.. Wat een <insert een miljoen scheldwoorden> Putin.. Stelletje <insert nog eens een miljoen scheldwoorden> Russen..![]()
Ik zou bijna een bericht op dat Russische Facebook gooien dat ik een miljoen bied voor degene die Putin straks overhoop schiet..
[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-09-2022 13:57 ]
Onderste foto is ww2 enactment. Bovenste is van nu. Eén reservist met stalen helm. En die zijn op zich prima. Iig allemaal laarzen aan.downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:59:
[...]
Ik ga ervan uit dat dit echt acteurs zijn. Dit ziet er wel erg authentiek WW2 uit.
een treffende spreuk
Dan was de politieke agenda weer hard gepushed dat het westen de agressor is. Het was beter geweest maar dat schurkenstaten nu zien wat de risico’s zijn is ook goed voor vrede op aarde.DeKoetsier schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]
Mogelijk.
Alternatief zou kunnen zijn dat als we direct wel in hadden gegrepen, de les overal duidelijk was, de EU/NATO zich sterker ging voorbereiden, Oekraïne erbij en Rusland een nog hogere drempel om aan te vallen. Dus mogelijk vele doden bespaard.
een treffende spreuk
Ik betrap mezelf er ook op dat ik steeds vaker zo denk; gewoon die pleister in 1 keer van die etterende wond trekken en gewoon Oekraine bijstaan en de Russen terug bombarderen tot het land is ontzet. Want op manier hoe het nu gaat blijft het gewoon doorgaan. Wat bedenkt Putin hierna, toch een kerncentrale plat proberen te gooien, misschien wat GPS satelieten aan flarden schieten? Het moge al duidelijk zijn dat Putin in ieder geval niet zijn verlies zal gaan pakken. En ondertussen betaalt Oekraine zoals al opgemerkt door velen in bloed.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
at your service
Idd, vandaag een overwinningsfeestje op het rode Plein, je houdt het echt niet voor mogelijk nadat al bijna 60.000 russische militairen zijn gesneuveld, een veelvoud allicht gewond en getekend is voor het leven.honey schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:51:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Er had allang een vredesmissie in het land moeten staan. Nu leg je alle initiatief bij Rusland neer en het enige wat het Westen kan doen is reageren. Nog steeds is Rusland in the lead.
Verwijderd
op het laatst is ook Zalushny vol in beeld. Ik zie daar iemand die als generaal (zoals ook beschreven is op z'n wiki pagina) werkelijk betrokken is bij zijn troepen en een compleet verslagen maar ook woedende indruk wekt.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:54:
[...]
Het doet mij ook veel, die beelden en het verhaal van dat gezin en die hond.
Russen die vernietigd worden doet mij al een tijdje niets meer.
We moeten niet vergeten dat Putin "verwijderen" niet direct betekend dat het dan beter wordt (dat er dan een betere muppet voor in de plaats komt).
Maar verder ben ik het er mee eens; van mij mag hij ook een ongelukje krijgen.
Wellicht is je idee nog niet eens zo verkeerd.
Als de NAVO Oekraïne eerder had gesteund, was die strijd alsnog in Oekraïne uitgevochten. Vraag me af of dat voor het Oekraïnse volk beter was geweestoldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
Nouja, enige uitleg...Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:23:Wojna
Oorlog. (Pools)
[Twitter]
Jazeker hadden we assertiever moeten zijn. Niet dat het iets uitmaakt, maar vanaf het begin heb ik daar voor gepleit. Deze situatie zag ik (en ik denk vele anderen) al aankomen: terwijl wij confrontatie met Putin uit de weg gaan, leggen wij de weg vrij voor genocide en oorlogsmisdaden. Als het straks toch uitloopt op vergeldingsaanvallen vanuit onze kant zijn al die doden, al die verwoesting, al die miljarden schade allemaal voor niets geweest.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:41:
[...]
Verwijderd
ik denk dat de kans dan bestaat dat Mariupol niet was gevallen en de Krim zo ongeveer vandaag volledig zou zijn veroverd met de Kerch-brug als verwrongen staal op de bodem van de zee ligt.MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:
[...]
Als de NAVO Oekraïne eerder had gesteund, was die strijd alsnog in Oekraïne uitgevochten. Vraag me af of dat voor het Oekraïnse volk beter was geweest
Zie hier, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als westen zijn we veel te laks en zacht met onze vrijheid omgegaan, waardoor we nu met een etterende oorlog zitten die nog lang gaat duren.oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:05:
[...]
Idd, vandaag een overwinningsfeestje op het rode Plein, je houdt het echt niet voor mogelijk nadat al bijna 60.000 russische militairen zijn gesneuveld, een veelvoud allicht gewond en getekend is voor het leven.
Rusland annexeert vrolijk 4 gebieden en ook al aanvaard niemand anders in de wereld (buiten een paar andere schurkenstaten) deze annexatie, toch blijven we wachten om de militaire steun te geven waardoor dit in een paar weken had kunnen afgelopen zijn.
Waarom eigenlijk????
Door zolang te wachten en annexatie mogelijk te maken, geef je die **** meer legitimliteit binnen Rusland zelf om verder te escaleren.
Al die onnodige burgerdoden, militairen die sneuvelen door zolang te wachten. Ik snap het niet
Kan iemand me zeggen waarom?
Waarom werder zolang gewacht met tanks/vliegtuigen?
Omdat Poetin dat een directe aanval zou vinden?
Wat gaat hij dan nu denken als die 4 gebieden officieel van Rusland zijn.
Verwijderd
ik denk postuum uitreiken van onderscheidingen aan de nabestaanden.MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:
[...]
Nouja, enige uitleg...
Zelensky geeft gesneuvelde soldaten een laatste eer bij de familie oid?
Denk er persoonlijk hetzelfde over. Als Rusland er na drie weken mee was gestopt, hadden ze het over een jaar of wat nog eens geprobeerd. Eigenlijk is het op de lange termijn misschien wel het beste nu.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:10:
[...]
ik denk dat de kans dan bestaat dat Mariupol niet was gevallen en de Krim zo ongeveer vandaag volledig zou zijn veroverd met de Kerch-brug als verwrongen staal op de bodem van de zee ligt.
Maar dat is niet de realiteit.
Elke oorlog heeft helden nodig.
Heeft nieuw legendes nodig.
Dan waren er geen Azovstal-helden geweest. Zomaar een voorbeeld.
Dan was Oekraine niet opnieuw opgebouwd met bloed van het eigen volk.
Het klinkt enorm wrang maar misschien is dit de beste manier om Oekraine echt vrij te krijgen los van het Soviet juk.
Als het een 'easy win' zou zijn via een derde partij, dan ben ik bang dat het volk er niet hetzelfde uit komt als nu.
Betaald met bloed, maar wel zelf geboren uit vuur als nieuwe natie.
Dit schept een nieuwe identiteit voor Oekraine.
⚡️ A nuclear attack on Ukraine will be considered an attack on NATO, - US Senator Lindsey Graham. pic.twitter.com/th76bMU4LJ
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 30 september 2022
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Eens met bovenstaande, maar met een kleine voetnoot:dr.lowtune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:11:
[...]
Zie hier, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als westen zijn we veel te laks en zacht met onze vrijheid omgegaan, waardoor we nu met een etterende oorlog zitten die nog lang gaat duren.
Vanaf de eerste momenten was ik al van mening dat we in hadden moeten grijpen met een vredesmissie, maar ja, de tandeloze VN kon niks doen. De NAVO wilde niks doen en de EU was veel te bang om het goedkope gas te verliezen.
We zijn nu 7 maanden verder, het gas is verdwenen, er zijn enorme hoeveelheden mensen gestorven en er gaan er nog veel meer volgen. Maar goed, we hebben de eerste maanden wel lekker gedeëscaleerd![]()
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
In 2008 begon het gedonder al, met de oorlog in Georgië. Dat was volgens mij een soort test van hoe het westen/NAVO zou reageren.Maestro schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:19:
[...]
Eens met bovenstaande, maar met een kleine voetnoot:
'Vanaf de eerste momenten" is niet 7 maanden, maar zo'n 8 jaar geleden.
In 2014 is het landjepik van Oekraïens grondgebied al begonnen en dat had een rode lijn voor het Westen moeten zijn. Maar ja, dat goedkope gas he...
... welkom in 2022!
[ Voor 23% gewijzigd door _Eend_ op 30-09-2022 14:30 ]
Lindsey Graham is geen authoriteit op dit gebied. Hij is een van de extremere politici in de republikeinse garde. Ik zou zijn speeches nou nog niet direct als feiten presenteren.hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:17:
Oké dan, de rode lijn is duidelijk.![]()
[Twitter]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
we zijn inderdaad 7 maanden verder en vandaag is Yampil bevrijd en Lyman omsingeld.dr.lowtune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:11:
[...]
We zijn nu 7 maanden verder, het gas is verdwenen, er zijn enorme hoeveelheden mensen gestorven en er gaan er nog veel meer volgen. Maar goed, we hebben de eerste maanden wel lekker gedeëscaleerd![]()
Dat denk ik niet, want dan hadden we echt een rode lijn gemarkeerd. Met de kennis van nu had Putin de hele operatie niet doorgezet.MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:15:
[...]
Denk er persoonlijk hetzelfde over. Als Rusland er na drie weken mee was gestopt, hadden ze het over een jaar of wat nog eens geprobeerd. Eigenlijk is het op de lange termijn misschien wel het beste nu.
Verwijderd
900 miljoen inwoners (NATO lidstaten) vs 40 miljoen (Oekraine) in gevaar brengen.asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]
Het is voor iedereen onontgonnen terrein. Verwachtingen en werkelijkheid staan soms dicht bij elkaar en soms ver van elkaar af. De hoeveelheid data die de NATO heeft is vele malen groter dan dat wat wij hebben.
De NATO heeft ook te zorgen voor alle inwoners van de NATO. Ik geloof dat ik dat ooit eens had becijferd op 480 miljoen inwoners. Allemaal afwegingen en belangen waar wij ook onderdeel van zijn. Men kiest een pad wat op het moment van keuze de minst slechte uitkomst lijkt te hebben. Achteraf kijk je uiteraard de koe in de kont.
Anyway, we mogen blij zijn dat we ze zo goed kunnen helpen. Zonder ons was het klaar geweest. Met ons all-in regende het nu misschien kernbommen. We zullen het nooit weten maar aan het einde van dit gedoe is er een vrij Oekraïne en een vrij westen.
Ja, eens inzien dat dat 'vs' helemaal niet van toepassing isVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:25:
[...]
900 miljoen inwoners (NATO lidstaten) vs 40 miljoen (Oekraine) in gevaar brengen.
De keus is helaas simpel.
[ Voor 11% gewijzigd door Maestro op 30-09-2022 14:29 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Het is bi-partisan:Garyu schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:21:
Lindsey Graham is geen authoriteit op dit gebied. Hij is een van de extremere politici in de republikeinse garde. Ik zou zijn speeches nou nog niet direct als feiten presenteren.
Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.The other speaker is Sen. Richard Blumenthal of Connecticut, who is a Democrat, so this is a bipartisan viewpoint from the Senate.
— (((Simon Hardy Butler)))🇺🇸🇮🇱🇺🇦 (@SimonHButler) 30 september 2022
U.S. policy on this is steely.
Dat is niet zozeer simpel, enkel als je utilitarisme aanhangt. Deze ideeën zijn m.i. terecht afgebrand.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:25:
[...]
900 miljoen inwoners (NATO lidstaten) vs 40 miljoen (Oekraine) in gevaar brengen.
Nee, dat is ze niet.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:25:
[...]
nvm, zie hierbovenasing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]
Het is voor iedereen onontgonnen terrein. Verwachtingen en werkelijkheid staan soms dicht bij elkaar en soms ver van elkaar af. De hoeveelheid data die de NATO heeft is vele malen groter dan dat wat wij hebben.
De NATO heeft ook te zorgen voor alle inwoners van de NATO. Ik geloof dat ik dat ooit eens had becijferd op 480 miljoen inwoners.
[ Voor 26% gewijzigd door marcelcee op 30-09-2022 14:31 ]
Oeps, had ik toch nog een stukje verder moeten kijken. De beste man herkende ik niet (en mijn Cyrillische lees-skills zijn roestig). Dank voor de verheldering.hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]
Het is bi-partisan:
[Twitter]Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.
[ Voor 23% gewijzigd door Garyu op 30-09-2022 14:37 ]
Na Oekraine zullen miljoenen NAVO bewoners de volgende op de lijst staan om onder nucleaire dreiging terug in de armen van Mother Russia te worden getrokken. En daar moeten we dan wel aan toegeven, zijn 38 miljoen Polen belangrijker dan alle andere?Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:25:
[...]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nu maar hopen dat dit niet de escape die Putin heeft bedacht voor zichzelf.hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]
Het is bi-partisan:
[Twitter]Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
[ Voor 130% gewijzigd door gise op 30-09-2022 14:54 ]
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.6m ago
13.37 BST
Putin goes on to call on Ukraine to immediately cease all military actions and the war “that they began in 2014”.
Kyiv must “come back to the negotiation table”, Putin says.
We are open to this and we stated that many times.
But Ukrainian authorities must “respect the expression of the will of the people”, Putin says, referencing the fake referendums held in the Ukrainian territories over the past week.
We will protect our land using all our forces and we will do everything to ensure people’s seucirties.
Gewoon melancholisch lachen... Hi hi ha ha hi HIMARS!_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:44:
Ik heb de livestream maar weer uitgezet. Een haperende vertaler Je zult die onzin maar live moeten vertalen.. en het verwachte standaard verhaal van Putin zijn de branduren van mijn scherm niet waard. The Guardian heeft wel een liveblog erover: https://www.theguardian.c...-putin-speech#top-of-blog
[...]
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heb het gevoel dat deze speech meme-materiaal van Der Untergang achtige proporties wordt, waar is Steiner?_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:44:
Ik heb de livestream maar weer uitgezet. Een haperende vertaler Je zult die onzin maar live moeten vertalen.. en het verwachte standaard verhaal van Putin zijn de branduren van mijn scherm niet waard.
Als we dat hadden gedaan was rusland na 3 weken misschien teruggetrokken, om dan een maand later het weer ergens anders te proberen. De staat van rusland nu ten opzichte van het begin van de oorlog is vele malen slechter/zwakker en zal dat soort ongein juist voorkomen voor de komende tijd. Wat invloed betreft is rusland er echt heel hard op achteruit gegaan.dr.lowtune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:11:
[...]
Zie hier, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als westen zijn we veel te laks en zacht met onze vrijheid omgegaan, waardoor we nu met een etterende oorlog zitten die nog lang gaat duren.
Vanaf de eerste momenten was ik al van mening dat we in hadden moeten grijpen met een vredesmissie, maar ja, de tandeloze VN kon niks doen. De NAVO wilde niks doen en de EU was veel te bang om het goedkope gas te verliezen.
[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 30-09-2022 14:49 ]
[removed]
Hoe groot acht je de kans dat Putin dat zelf zal overleven? Ik acht de kans iig heel groot dat ie oftewel uit een raam valt, of via een andere speciale operatie spontaan omvalt.NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:43:
[...]
Nu maar hopen dat dit niet de escape die Putin heeft bedacht voor zichzelf.
[removed]
Wie bedoeld hij precies?gise schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:43:
-cut- dit past beter in het andere topic.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik zou daar nog niet zo stellig in zijn. Hoe vaak hebben we de achterliggende maanden geluiden gehoord over onrust binnen het Kremlin, grootste opstanden/protesten onder de bevolking of het afzetten van Poetin zelf? Er is wel heel bijzonder weinig van terecht gekomen tot nu toe.redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:50:
[...]
Hoe groot acht je de kans dat Putin dat zelf zal overleven? Ik acht de kans iig heel groot dat ie oftewel uit een raam valt, of via een andere speciale operatie spontaan omvalt.
Zelfs dan kan ik er niet langer meer naar kijken. Met het beeld van Krym en de beelden uit het filmpje wat tyrunar plaatste in mijn achterhoofd.NiGeLaToR schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:47:
[...]
Gewoon melancholisch lachen... Hi hi ha ha hi HIMARS!
Maar serieus: de alternatieve realiteit waarin hij zich begeeft is bizar.
Verwijderd
tja, als er een kernoorlog komt zijn niet alleen die 900 nato-burgers dood maar ook die 40 miljoen Oekrainers op hetzelfde noordelijke halfrond dus alleen op dat vlak gaat het al niet op nee.bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]
Dat is niet zozeer simpel, enkel als je utilitarisme aanhangt. Deze ideeën zijn m.i. terecht afgebrand.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 14:57 ]
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:47:
[...]
Heb het gevoel dat deze speech meme-materiaal van Der Untergang achtige proporties wordt, waar is Steiner?
Verwijderd
Polen is vanwege NATO artikel 5 uitgesloten daarvoor.IJzerlijm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:43:
[...]
Na Oekraine zullen miljoenen NAVO bewoners de volgende op de lijst staan om onder nucleaire dreiging terug in de armen van Mother Russia te worden getrokken. En daar moeten we dan wel aan toegeven, zijn 38 miljoen Polen belangrijker dan alle andere?
eens hoor, maar ik zeg de afgelopen maanden altijd tegen Oekraine dat ik er ook niets aan kan doen want ik ben geen politiek/militair leider van NATO. Ik ga er niet over. #cirkelvaninvloedoldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]
Nee, dat is ze niet.
Het maakt ons even laf als de Russische burgers die nu niet protesteren tegen deze oorlog
Ik schaam me ondertussen diep.
Het is makkelijk bepaalde morele waarden hoog in het vaandel te dragen, maar op het moment dat je ook effectief moet tonen dat je deze waarden moet verdedigen, haken we af.
Gewoon omdat het ons teveel zou raken
Bah
Het verschil is dat er nu nog een kans is dat ze kunnen blijven zitten. Die kans is dan weg. Daarnaast is er nu geen special ops van b.v. de VS die putin om gaat leggen. Dat zal dan ook veranderen.Dutchy88 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:56:
[...]
Ik zou daar nog niet zo stellig in zijn. Hoe vaak hebben we de achterliggende maanden geluiden gehoord over onrust binnen het Kremlin, grootste opstanden/protesten onder de bevolking of het afzetten van Poetin zelf? Er is wel heel bijzonder weinig van terecht gekomen tot nu toe.
[removed]
Verwijderd
je komt uit een universum waar geen himars naar UA is gestuurd?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
We kunnen langzaam wel stellen dat Rusland ons volledig in de tang heeft. 4 gebieden uitgeroepen tot Russisch gebied. En het zal hetzelfde aflopen als met de Krim. Ondertussen kan Poetin verder kijken en zal hij op korte termijn verder bouwen aan zijn Russische rijk. We staan erbij en blaffen een beetje. Leggen sancties op waar we zelf kapot aan gaan. Wat een afgang.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 15:01 ]
Rusland heeft helemaal niemand in de tang.. wij betalen nu even wat meer voor energie tot de infrastructuur voor alternatieven voor Russisch gas volledig up and running zijn.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
We kunnen langzaam wel stellen dat Rusland ons volledig in de tang heeft. 4 gebieden uitgeroepen tot Russisch gebied. En het zal hetzelfde aflopen als met de Krim. Ondertussen kan Poetin verder kijken en zal hij op korte termijn verder bouwen aan zijn Russische rijk. We staan erbij en blaffen een beetje. Leggen sancties op waar we zelf kapot aan gaan. Wat een afgang.
Dat is alleen niet een correcte quote. Hij zegt dat het beschouwd zou moeten worden als een aanval op NATO. Hij zegt niet dat dat ook de lijn van de Amerikaanse regering is.hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:17:
Oké dan, de rode lijn is duidelijk.![]()
[Twitter]
Zolang je Rusland overal maar mee weg laat komen, gaan ze vanzelf denken dat ze de Baltische Staten wel kunnen inpikken, NATO of niet. Immers, zou het Westen echt de oorlog verklaren aan Rusland over 3 miezerige kleine flutlandjes?Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:59:
[...]
Polen is vanwege NATO artikel 5 uitgesloten daarvoor.
Dat is het wrange aan de positie van Oekraine: we kunnen ze laten vallen als we dat echt zouden willen, want geen NATO-lidstaat.
Geloof me, één kernwapen en de B2's, B52's en kruisraketten gaan de lucht in.downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:01:
Dat is alleen niet een correcte quote. Hij zegt dat het beschouwd zou moeten worden als een aanval op NATO. Hij zegt niet dat dat ook de lijn van de Amerikaanse regering is.
Afgang? waar is dit op gebaseerd?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
Verwijderd
de Baltics niet, Polen wel.Gaius schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]
Zolang je Rusland overal maar mee weg laat komen, gaan ze vanzelf denken dat ze de Baltische Staten wel kunnen inpikken, NATO of niet. Immers, zou het Westen echt de oorlog verklaren aan Rusland over 3 miezerige kleine flutlandjes?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 15:10 ]
Ze hebben ons niet volledig in de tang, de situatie is wel gevoelig maar Rusland is momenteel gewoon haar eigen graf aan het graven. Wie wil er de komende tijd nou nog wat met Rusland of een doorsnee Rus te maken hebben?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-09-2022 15:07 ]
Ja en niet omdat die landjes zo belangrijk zijn maar omdat de NATO dat wel is. Als je een lid laat vallen stort de NATO ineen.Gaius schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]
Zolang je Rusland overal maar mee weg laat komen, gaan ze vanzelf denken dat ze de Baltische Staten wel kunnen inpikken, NATO of niet. Immers, zou het Westen echt de oorlog verklaren aan Rusland over 3 miezerige kleine flutlandjes?
JepThey don’t need Russia. We need Russia!
Ehm, dus als ik vandaag roep dat rusland van mij is, heb ik daarmee putin in de tangLekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
[removed]
Rob van Speak the Truth had het hier ook een paar dagen geleden over [1]. Hij zei ook dat de reactie geen kernwapen maar boots on the ground zou zijn, en dat ze binnen een week eruit zouden liggen. Waarom een week en niet sneller? Ivm terrein.YakuzA schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:15:
[...]
Op CNN was er een generaal die vrolijk en positief meldde dat als Putin een tactical nuke inzette dat hij geloofde dat de NAVO luchtmacht en tanks binnen 96 uur alle Russische troepen uit Oekraine hadden gejaagd.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dat zouden we wel moeten, nu scheelt het dat er in de Baltische staten al best een flinke hoeveelheid NATO troepen gestationeerd zijn.Gaius schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:02:
[...]
De VS heeft duidelijk geleerd dat het beter is om niet te zeggen wat de precieze consequenties zijn. Daarmee houd je je eigen opties open en kun je zwaarder/minder zwaar reageren afhankelijk van wat er gebeurd.downtime schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:01:
[...]
Dat is alleen niet een correcte quote. Hij zegt dat het beschouwd zou moeten worden als een aanval op NATO. Hij zegt niet dat dat ook de lijn van de Amerikaanse regering is.
[removed]
Wow, dank je voor dit inkijkje in de omgekeerde wereld.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
Dat betekent, stam + t .
Je gaat er nu vanuit dat het full-scale MAD zal zijn. Ik snap dat men dat scenario uit alle macht wil voorkomen. Maar je kan duidelijk zijn: voor deze waarden staan wij, wil jij het aanvallen, prima, dan krijg je retour. Dan had Putin het niet gedurfd UA binnen te vallen. Wat het Kremlin nodig heeft is iemand die hele duidelijke grenzen markeert. Als je niet spreekt in termen van macht en geweld begrijpt men je gewoonweg niet, je zet dan domweg het hekje open voor deze mensen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:56:
[...]
tja, als er een kernoorlog komt zijn niet alleen die 900 nato-burgers dood maar ook die 40 miljoen Oekrainers op hetzelfde noordelijke halfrond dus alleen op dat vlak gaat het al niet op nee.
Dus daarom de oorlog beperkt laten, zodat er geen kernoorlog komt en het alleen om de 40 miljoen gaat.
Ik denk dat ik me dan nog maar eens moet laten bijscholen aangaande dat ethische concept dan, want vooralsnog zie ik in dit geval echt wel een keuze.
Volle oorlog met NATO (ook op NATO-grondgebied) brengt meer slachtoffers dan als het beperkt blijft tot het grondgebied van Oekraine.... is dat ook af te branden?
Met als toevoeging: als dat ethische concept 'stom' zou zijn, waarom heeft NATO dan niet ingegrepen anders dan dat ze geen full-blown oorlog willen?
Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk. Hij communiceert het vreemd maar er zijn meerdere hier die zoiets hebben van "stop die sancties en maak mijn leven goedkoper".Apache4u schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:11:
[...]
Wow, dank je voor dit inkijkje in de omgekeerde wereld.
Sancties waar we zelf aan kapot gaan vind ik nog wel de mooiste. Verder geen zin meer om al die punten te weerleggen. Succes er mee en nogmaals dank voor het inkijkje.
Lol! Grapjoker of woon je in St. Petersburg?Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:58:
[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 30-09-2022 15:16 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Errm. Actually.. Die 18 HIMARSen komen pas over een jaar of wat.Jerie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:14:
[...]
Ondertussen heeft Oekraïne er 18 (!!!) nieuwe HIMARS bij, onze gasvoorraden zitten snor, overheid springt bij, en er komt ook een prijsplatfond.
[...]
Dit. En het is ook typisch westers om te denken dat een papiertje met een handtekening enige waarde heeft. De enige taal die poetin begrijpt is die van macht en geweld. Als we rusland willen stoppen dan weten we wat we moeten doen. En we weten ook dat we de mogelijkheden hebben om het te doen.redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:05:
[...]
Ehm, dus als ik vandaag roep dat rusland van mij is, heb ik daarmee putin in de tang
Aparte redenatie hoor. De Krim is trouwens al sinds 2014 'russisch grondgebied' dus wat je met de opmerking bedoeld dat het daarmee hetzelfde af gaat lopen snap ik niet echt.
Je kunt je beter afvragen waarom die annexatie nu plotseling gedaan is, terwijl die voorheen steeds werd uitgesteld. En dan kom je er op dat rusland de gehele gebieden eerst in handen wilde hebben. Nu ze steeds verder worden teruggedrongen moeten ze echter iets doen. Je kunt dus wel zeggen dat rusland eerder in de tang zit dan andersom.
En dan ook nog eens beginnen over sancties waar we zelf kapot aan zouden gaan? Volgens mij snap je dan echt niet wat er aan de hand is. Voor de oorlog waren de gasprijzen al aan het stijgen doordat rusland de boel aan het knijpen was, en ook zonder sancties was ie daar wel mee doorgegaan. Na de inval van rusland is het rusland geweest die met dat gas is gaan kloten. Het enige wat we daartegen hadden kunnen doen (op dat moment) is Oekraine aan rusland geven. Met als gevolg dat de baltische staten een jaartje later zouden volgen.
Het kan dus slim zijn om je wat meer te verdiepen in wat er daadwerkelijk speelt en wie dit veroorzaakt (en vooral wie niet.)
De situatie van veel inwoners en bedrijven in Nederland "heel moeilijk" noemen in een topic over de oorlog in Oekraiïne... Dan heb je toch echt een lesje relativeren nodig.MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk. Hij communiceert het vreemd maar er zijn meerdere hier die zoiets hebben van "stop die sancties en maak mijn leven goedkoper".
Welke sanctie zou dat moeten zijn? Gazprom kiest er zelf voor om ons geen gas te leveren, sterker nog, ze blazen hun eigen pijpleidingen op om maar een goede reden te hebben dat niet te doen. Poetin is de energie-oorlog vorig jaar al voor de zomer begonnen. Dat vergeten mensen voor het gemak.MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Shabbaman op 30-09-2022 15:18 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ja, daarmee wordt de huidige gasprijs 1 op 1 gekoppeld aan de sancties jegens Rusland. Dat is wat mij betreft Baudet/Wilders rethoriek en een onjuiste aanname. Maar die discussie is voor een ander topic volgens mij.MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
Nouja dat van die sancties is natuurlijk een lompe opmerking met een kern van waarheid. Mede door die sancties hebben veel inwoners en bedrijven van Nederland het nu heel moeilijk. Hij communiceert het vreemd maar er zijn meerdere hier die zoiets hebben van "stop die sancties en maak mijn leven goedkoper".
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
ongeacht wat je van Sinek vindt vind ik onderstaand filmpje dan wel van toepassing op Putin/Crimea/onze beslissingen.bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
[...]
Je gaat er nu vanuit dat het full-scale MAD zal zijn. Ik snap dat men dat scenario uit alle macht wil voorkomen. Maar je kan duidelijk zijn: voor deze waarden staan wij, wil jij het aanvallen, prima, dan krijg je retour. Dan had Putin het niet gedurfd UA binnen te vallen. Wat het Kremlin nodig heeft is iemand die hele duidelijke grenzen markeert. Als je niet spreekt in termen van macht en geweld begrijpt men je gewoonweg niet, je zet dan domweg het hekje open voor deze mensen.
Ik heb niet gezegd dat de NAVO een goed en helder waardensysteem als richtsnoer neemt, voor de goede orde. Ik bekritiseerde puur de motivatie die jij gaf.
Waarom NATO niet heeft ingegrepen, daar gaan nog boeken over verschijnen. Meerdere redenen zullen denk ik op de plank komen: overschatting capaciteit Russisch leger, geen duidelijk commitment in Europa, UA is geen NATO.
Voor deze waarden staan wij, dit is ons machtswoord, dat vereist een ethische oriëntatie anders dan een rekensom met gemak en ongemak. Deze oriëntatie moet inderdaad nog veel meer ontwikkeld worden aan onze kant. De situatie waarin we ons nu manoeuvreren is merkwaardig: genocide, filtratiekampen etc, allemaal soort van ok, maar kernwapens: dat kan echt niet.
Effectieve geopolitiek kan alleen op basis van commitment aan hogere waarden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 15:29 ]
Orysia Lutsevych, who is head of the Ukraine forum at Chatham House, has said this about today’s annexation ceremony:
We should see Russia’s moves as a continued wave of annexation of neighbours’ territory. Russia’s level of control varies, from Abkhazia to Transnistria, to Crimea and Belarus. But this is all part of a pattern to enlarge Russia at the expense of others. Putin is on imperial mission to restore control over what he believes is ‘historic Russia’.
bron: https://www.theguardian.c...-6336eb858f086bb4a78ebc43
Of er was een te groot risico op escalatie waarbij je het gelijk over miljoenen doden hebt. Niet te vergeten dat wat er nu gebeurt de enige manier is om rusland te stoppen. Anders zouden ze simpelweg steeds sterker worden om vanzelf weer ergens wat grond in te nemen.bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
[...]
Je gaat er nu vanuit dat het full-scale MAD zal zijn. Ik snap dat men dat scenario uit alle macht wil voorkomen. Maar je kan duidelijk zijn: voor deze waarden staan wij, wil jij het aanvallen, prima, dan krijg je retour. Dan had Putin het niet gedurfd UA binnen te vallen. Wat het Kremlin nodig heeft is iemand die hele duidelijke grenzen markeert. Als je niet spreekt in termen van macht en geweld begrijpt men je gewoonweg niet, je zet dan domweg het hekje open voor deze mensen.
Ik heb niet gezegd dat de NAVO een goed en helder waardensysteem als richtsnoer neemt, voor de goede orde. Ik bekritiseerde puur de motivatie die jij gaf.
Waarom NATO niet heeft ingegrepen, daar gaan nog boeken over verschijnen. Meerdere redenen zullen denk ik op de plank komen: overschatting capaciteit Russisch leger, geen duidelijk commitment in Europa, UA is geen NATO.
Het is het verschil tussen tienduizenden doden of miljoenen(of veel meer) doden. Ik snap wel dat daar een grens tussen ligt. Het 1e kan niet de hele wereld vernietigen, het tweede wel. Wat niet wil zeggen dat het 1e zou moeten kunnen, maar het geeft wel aan waarom er zo'n grens tussen de 2 ligt.Voor deze waarden staan wij, dit is ons machtswoord, dat vereist een ethische oriëntatie anders dan een rekensom met gemak en ongemak. Deze oriëntatie moet inderdaad nog veel meer ontwikkeld worden aan onze kant. De situatie waarin we ons nu manoeuvreren is merkwaardig: genocide, filtratiekampen etc, allemaal soort van ok, maar kernwapens: dat kan echt niet.
[removed]
Nee, Rusland had toch wel geknepen. Dat drijft de prijs op en dan hadden ze daarmee de volledige oorlog kunnen financieren en nog winst maken.MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
Dat, en het westen heeft nog steeds niet door dat we allang in oorlog zijn met rusland. Poetin heeft dat de afgelopen jaren echt wel duidelijk gemaakt. En anders zou ik zijn speech van vandaag nog maar eens beluisteren.Shabbaman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:16:
[...]
Welke sanctie zou dat moeten zijn? Gazprom kiest er zelf voor om ons geen gas te leveren, sterker nog, ze blazen hun eigen pijpleidingen op om maar een goede reden te hebben dat niet te doen. Poetin is de energie-oorlog vorig jaar al voor de zomer begonnen. Dat vergeten mensen voor het gemak.
Je kunt ook stellen dat alle niet nationalisten het land verlaten. Iets wat voordelig kan uitpakken voor Putin.Jerie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:14:
[...]
Lol! Grapjoker of woon je in St. Petersburg?
Z'n rijk staat op instorten. Hij mobiliseert gedeeltelijk en deze 'soldaten' hebben nog minder middelen dan het kanonnenvoer wat we de afgelopen tijd hebben gezien. Mannen ontvluchten het land, kennis en arbeidskrachten gaan verloren want of ze vluchten of ze gaan een wisse dood tegemoet in Oekraïne.
Ondertussen heeft Oekraïne er 18 (!!!) nieuwe HIMARS bij, onze gasvoorraden zitten snor, overheid springt bij, en er komt ook een prijsplatfond.
Het enige dat Russen kunnen js blitz/zerg en daarin hebben ze eigenlijk voornamelijk gefaald.
Ondertussen raakt hun voorraad wapens op, en nieuwe maken of repareren kunnen ze nauwelijks.
Je moet wel een enorme zwartkijker zijn als je deze situatie negatief voor ons inziet...
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar dat Poetin deze gebieden nu kan uitroepen had ten alle tijde voorkomen moeten worden. Het liefst had hij een veel groter deel uitgeroepen, maar nu hij daar een fractie van pakt, moeten we tevreden zijn met het geboekte resultaat? We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:05:
[...]
Ehm, dus als ik vandaag roep dat rusland van mij is, heb ik daarmee putin in de tang
Aparte redenatie hoor. De Krim is trouwens al sinds 2014 'russisch grondgebied' dus wat je met de opmerking bedoeld dat het daarmee hetzelfde af gaat lopen snap ik niet echt.
Je kunt je beter afvragen waarom die annexatie nu plotseling gedaan is, terwijl die voorheen steeds werd uitgesteld. En dan kom je er op dat rusland de gehele gebieden eerst in handen wilde hebben. Nu ze steeds verder worden teruggedrongen moeten ze echter iets doen. Je kunt dus wel zeggen dat rusland eerder in de tang zit dan andersom.
Zolang geen van beide een kernwapen gebruikt blijft de status quo bestaan. Met kernwapens kun je alleen dreigen.DirtyBird schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:55:
Dit wordt een potje van het welbekende penis-spel tussen Putin en Biden zoals ook ten tijde van de cuba crisis werd gespeeld.
Als beide niet inbinden, hebben we een wereldoorlog. Als een van de twee dat wel doet, zou dat wellicht het einde van een grootmacht zijn. Diegene laat zich namelijk zo kennen, dat iedereen in de wereld weet dat je dus kunt fucken.
Even mijn 2 centen, dan ga ik maar niet meer op vakantie, desnoods de verwarming op 17 graden en op de fiets ipv met de auto naar mn werk, als dat nodig is om de Rus uit Oekraïne te schoppen, dan is dat een offer dat ik gerust bereid ben te maken. Onze ouders hebben die gekloot 5 jaar lang meegemaakt, en dat hebben ze ook overleefd.MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Inderdaad die recente Zomergasten met Derk Sauer kaartte dit treffend aan. De Russische cultuur werkt zodanig dat je het gewoon probeert en dan 'nee' te horen krijgt. Dat werkt een graaicultuur in de hand. Moreel is het land IMO allang failliet. In het Westen en met name Angelsaksische culturen vraag je netjes, 'courtesy'.bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
[...]
Voor deze waarden staan wij, dit is ons machtswoord, dat vereist een ethische oriëntatie anders dan een rekensom met gemak en ongemak. Deze oriëntatie moet inderdaad nog veel meer ontwikkeld worden aan onze kant. De situatie waarin we ons nu manoeuvreren is merkwaardig: genocide, filtratiekampen etc, allemaal soort van ok, maar kernwapens: dat kan echt niet.
Want? hij kan van alles roepen.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
[...]
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar dat Poetin deze gebieden nu kan uitroepen had ten alle tijde voorkomen moeten worden. Het liefst had hij een veel groter deel uitgeroepen, maar nu hij daar een fractie van pakt, moeten we tevreden zijn met het geboekte resultaat? We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.
Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.rejer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:12:
Ach, druk maken om niets. Geen enkel land (misschien Noord Korea) erkend dit.
UA gaat gewoon door met wat het aan het doen was. En Rusland hoopt erop dat iedereen bang word van deze vertoning.
Het probleem van de UN is : Rusland is lid en heeft een Veto recht. Er zijn geen regels of procedures om daar iets aan te doen.Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:21:
YouTube: UN chief warns Russia over annexation of Ukrainian regions
UN chief warns Russia over annexation of Ukrainian regions.
Dit heeft echt net zoveel nut, als Mark Rutte vanuit zijn toren kamertje naar Putin schreeuwt dat hij moet stoppen met aanvallen en zijn leger terug moet trekken.
Snap echt niet waarom de UN er nog is, zo zinloos met dit soort dingen.
Misschien heb je het gemist, maar Oekraïne gaat deze gebieden zelf terugveroveren inclusief De Krim.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.
Alleen zijn die twee dus helemaal niet direct aan elkaar verbonden. Zeker sinds die leidingen vakkundig om zeep zijn geholpen, er komt geen russisch gas meer naar Europa. Nu niet, morgen niet, de komende jaren niet. En daarna hebben we het niet meer nodig. De energie-transitie wordt nu dankzij Rusland enorm versneld. Beetje sneller dan goed voor ons is misschien, maar we hebben gewoon geen alternatief. De pijn die we allemaal in onze portemonnee voelen is uitgestelde pijn vanaf 2011 toen Nordstream 1 in gebruik werd genomen, wat het begin van het einde is geweest omdat het de afhankelijkheid van Europa t.o.v. Rusland enorm vergrootte.MetalSonic schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
En dat is ook de bedoeling. Mensen ongerust maken. Als dat lukt heeft het al zin. Beinvloeding is een van de grootste krachten van rusland. Groter als de militaire slagkracht. Of het effect heeft hangt af van onszelf.renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:22:
[...]
Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.
Ach wel nee. Snap je dan niet dat het gewoon bangmakerij is wat hij doet. Pas op hoor of anders...renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:22:
[...]
Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq