Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.603 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:22:
Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet.
Wat Rusland vindt is niet relevant, kernwapens is oorlog met de NAVO en al die angstige marionetten in het Kremlin zijn veel te gehecht aan hun luxe om dat te riskeren.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:25:
[...]

Ach wel nee. Snap je dan niet dat het gewoon bangmakerij is wat hij doet. Pas op hoor of anders...
Dat zeiden de kenners op 23 februari j.l. ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.
Op 9 Augustus viel Oekraïne de Krim aan (hun eigen grondgebied volgens het Westen, volgens Rusland in 2014 geannexeerd). Oekraïne heeft dat later ook toegegeven. Rusland reageerde niet met een kernwapen. Dat gaan ze nu ook niet doen want dan raakt naar alle waarschijnlijkheid de VS direct betrokken in deze oorlog. En de VS hakt Rusland in mootjes. Hoogstens kan men er een gelijkspel uit halen middels MAD, maar dan verliest de mensheid. Dus daar maak ik mij geen zorgen over.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
[...]

Prima, maar met dat verschil dat Rusland dat vanaf vandaag als aanval op hun eigen land ziet. En daar worden wel degelijk wat mensen ongerust van. To say the least.
Ach UA heeft hun land al vaker aangevallen. (nou ja hun land)
De krim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:17:

We weten zelf niet goed waarom we dingen doen. Hoe moet Putin het dan wel weten? Als we vanaf het begin duidelijk waren geweest had Putin geweest dat ie zou gaan falen. Maar omdat onze beslissingen in het verleden 'all over the place' waren, heeft Putin mogelijk gedacht dat ie er wel mee weg kon komen (2008, 2014).
Exact, dat is de kern van mijn boodschap. Utilitaristisch denken levert al zoveel interne tegenspraak op, dat kan nooit als ethisch fundament dienen. Door dat gezwalk geef je Putin de ruimte, daarmee geef je hem de kans de zaak zo te manoeuvreren dat die rekensom leidt tot: niet ingrijpen.
Als je heilige zaken heilig houdt geeft dat een richting aan je handelen en een grens aan alle vijanden ervan.
En dat vergt 'heiligheid' aan onze kant, en daar zit ons ongemak.
Allemaal begrippen die buiten het utilitarisme staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00

-tom-562

Oliesjeik

Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
[...]

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar dat Poetin deze gebieden nu kan uitroepen had ten alle tijde voorkomen moeten worden. Het liefst had hij een veel groter deel uitgeroepen, maar nu hij daar een fractie van pakt, moeten we tevreden zijn met het geboekte resultaat? We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.
Hoezo had het voorkomen moeten worden? Wat voor een waarde hechten we aan zijn uitspraken? Niks, 0,0. Net zoals wat de lokale dorpsgek roept op de markt. Daar hechten we ook geen waarde aan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:20:
[...]

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd zien, maar dat Poetin deze gebieden nu kan uitroepen had ten alle tijde voorkomen moeten worden. Het liefst had hij een veel groter deel uitgeroepen, maar nu hij daar een fractie van pakt, moeten we tevreden zijn met het geboekte resultaat? We staan straks weer aan de microfoon om de situatie af te keuren en sancties aan te kondigen. Dat zal ze leren.
En hoe had je dat in gedachte? Er is niets meer gedaan dan wat briefjes uitprinten, daar een kruisje op laten zetten en daarna zeggen dat het gebied van rusland is. Hoe wil je zoiets dan voorkomen? Zoals ik al zei kan ik op dezelfde manier vandaag nog rusland anexeren en er is niets dat putin daar tegen zou kunnen doen.

Ik snap niet echt hoe je kunt denken dat deze hele poppenkast ook maar iets voorstelt en dus ook niet hoe je in gedachte had om hem te voorkomen? Ze hebben nu gebieden 'geannexeerd' die ze niet eens bezet hebben.

Punt is dus dat je goed moet bedenken dat deze hele annexatie niets voorstelt en niemand hem ook accepteerd.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Jerie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:27:
Hoogstens kan men er een gelijkspel uit halen middels MAD, maar dan verliest de mensheid. Dus daar maak ik mij geen zorgen over.
Gezien de staat van het conventionele Russische leger is het maar de vraag in hoeverre de nucleaire afschrikking nog functioneert. Kernwapens zijn geen AK-47 die je vrijwel niet hoeft te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
De gebieden die Rusland heeft geannexeerd, hoe waardevol zijn deze?

Als het een stukje waardeloos gebied is met relatief veel Rusland participanten is het wat anders dan dat het de Westerse graankelder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:27:
[...]

Joh dat is compleet iets anders. Oekranie is niet van de NATO noch van de EU en wij helpen hen uit solidariteit en als medemens, maar niet in de zin van "WIJ" worden aangevallen.
Regels zijn regels, maar nukes is een heel ander verhaal en zelfs nukes gooien in een land die niet van de NATO is of EU heeft consequenties voor alle omringende landen.

Naast het feit dat het ver buiten het boekje zal gaan, immers is het land zoals Rusland aangeeft "NIET" in oorlog, maar een speciale operatie.
Wij weten wel beter en we zien de gruwelijkheden, maar Oekranie is niet het enige land waar oorlog heerst, daar gooi je toch ook geen atoombom op?
Oekranie is net zo, wij kunnen niet meedoen omdat het niet "ONS" gevecht is, zodra de nuke erop valt dan gebeurt het wel, puur vanwege het gevaar wat een nuke met zich mee brengt.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:41
honey schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:30:

Als het een stukje waardeloos gebied is met relatief veel Rusland participanten is het wat anders dan dat het de Westerse graankelder is.
Toevallig ook gebieden met delfstoffen en toegang tot gas/olie onder de Zwarte Zee. Als er niks te halen viel, had Poetin dat gebied echt niet zo interessant gevonden, ongeacht wat de bevolking daar zou vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:34
rejer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:28:
[...]

Ach UA heeft hun land al vaker aangevallen. (nou ja hun land)
De krim.
UA heeft toch ook munitiedepots in Belograd aangevallen? En das echt Rusland. Is ook geen reactie op gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

het gebied in het oosten bevat een van de grootste schaliegasvelden van Europa (ontdekt in 2010).
Shell heeft een poging gewaagd om dit uit te gaan baten maar heeft sinds de oorlog in 2014 de boel maar weer verkocht.

Het gebied in het zuiden bevat de toegang van Oekraine tot de Zwarte Zee, inclusief de marinehaven op de Krim.
Tevens zit in veel van deze delen best wel interessante landbouwgrond.

Als Oekraine geen eigen gas kan uitbaten ten gunste van het westen, blijft het westen afhankelijk van Rusland voor goedkoop gas.
Als Oekraine geen havens kan gebruiken om hun graan te exporteren, en Rusland wel...
Het maakt de economie van Oekraine zo goed als praktisch onmogelijk. Land letterlijk in de tang.

Oekraine is een van de graanschuren van Europa. Heeft ook zonnebloemolie. En tal van andere grondstoffen.
Als Rusland het niet kan krijgen, mag niemand het krijgen en moet het kapot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Twam schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:32:
[...]

Toevallig ook gebieden met delfstoffen en toegang tot gas/olie onder de Zwarte Zee. Als er niks te halen viel, had Poetin dat gebied echt niet zo interessant gevonden, ongeacht wat de bevolking daar zou vinden.
Hij heeft het niet zelf nodig, hij hoeft er slechts voor zorgen dat wij er geen toegang toe krijgen. Dan schakelt hij immers zakelijk gezien een concurrent uit.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:31:
[...]

Joh dat is compleet iets anders. Oekranie is niet van de NATO noch van de EU en wij helpen hen uit solidariteit en als medemens, maar niet in de zin van "WIJ" worden aangevallen.
Regels zijn regels, maar nukes is een heel ander verhaal en zelfs nukes gooien in een land die niet van de NATO is of EU heeft consequenties voor alle omringende landen.

Naast het feit dat het ver buiten het boekje zal gaan, immers is het land zoals Rusland aangeeft "NIET" in oorlog, maar een speciale operatie.
Wij weten wel beter en we zien de gruwelijkheden, maar Oekranie is niet het enige land waar oorlog heerst, daar gooi je toch ook geen atoombom op?
Oekranie is net zo, wij kunnen niet meedoen omdat het niet "ONS" gevecht is, zodra de nuke erop valt dan gebeurt het wel, puur vanwege het gevaar wat een nuke met zich mee brengt.
Ho even, ik heb het helemaal nergens over 'nukes'?

Ik zeg alleen, alles wat UA nu op militair gebied uitvoert, wordt door Rusland als aanval op eigen grond gebied gezien, en zullen daarom reden zien om kracht bij te zetten middels mankracht (mobilisatie) en materiaal. Naar kernwapens zal inderdaad niet zo snel worden gegrepen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
[...]

Het probleem is dat er nu net gedaan wordt of deze annexatie als gevolg heeft dat het grondgebied van rusland zou zijn. Het is echter precies andersom, het moest grondgebied van rusland worden en daar is een manier bij verzonnen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Voor Oekraïne maakt dat geen verschil, het is hun grondgebied. Niet anders dan de Krim waar inmiddels veel Russen zijn geïmporteerd.

(Anders kom je uit bij "ik pik jouw logeerkamer maar in, daar deed je toch niet zoveel mee".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:27:
[...]

Alleen blijkt nu steeds meer dat er best veel echte kenners waren die het wel degelijk verwacht hadden (te beginnen met Oekraine zelf)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:37:
[...]

Alleen blijkt nu steeds meer dat er best veel echte kenners waren die het wel degelijk verwacht hadden (te beginnen met Oekraine zelf)
Klopt, voornamelijk de landen die aangrenzend zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:35:
[...]

Ik zeg alleen, alles wat UA nu op militair gebied uitvoert, wordt door Rusland als aanval op eigen grond gebied gezien, en zullen daarom reden zien om kracht bij te zetten middels mankracht (mobilisatie) en materiaal. Naar kernwapens zal inderdaad niet zo snel worden gegrepen denk ik.
Ah, die T55's.... Dat zal ons echt bang maken, kan iemand wellicht nog wat Amerikaanse Shermans daar tegenover zetten?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:29:
[...]
Exact, dat is de kern van mijn boodschap. Utilitaristisch denken levert al zoveel interne tegenspraak op, dat kan nooit als ethisch fundament dienen. Door dat gezwalk geef je Putin de ruimte, daarmee geef je hem de kans de zaak zo te manoeuvreren dat die rekensom leidt tot: niet ingrijpen.
Als je heilige zaken heilig houdt geeft dat een richting aan je handelen en een grens aan alle vijanden ervan.
En dat vergt 'heiligheid' aan onze kant, en daar zit ons ongemak.
Allemaal begrippen die buiten het utilitarisme staan.
Punt is dat je dat dan al jaren geleden had moeten doen en dat we als Europa ook veel eensgezinder hadden moeten zijn in zo'n beetje alles. Daar heb je nu alleen niet veel meer aan, voor zover het zelfs realistisch is om te denken dat we dat hadden kunnen doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

renegrunn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:35:
[...]

Mobilisatie wordt al gedaan en massale mobilisatie kunnen ze niet, ze hebben niet de kleding, niet de wapens en niet de trainingskampen voor. Hell, deze eerste mobilisatie was al een shitshow van het hoogste kaliber, laat staan volledige mobilisatie.
Daarnaast, het volk staat er niet achter. Zie al die duizenden mensen die op de vlucht sloegen toen mobilisatie werd aangekondigd.
Joh het land is aan het afbrokkelen onder zijn poten en hij houdt de schijn gewoon op. Niks meer niks minder.

Dit houd Putin niet lang vol en de mensen die gemobiliseerd zijn, zijn zichzelf al aan het overgeven. Tevens is gebleken dat Rusland momenteel de grootste gulle gever is van alle landen wat betreft wapens en tanks etc...

Dus Chapeau hoor deze annex, maar slaat nergens op want het doet absoluut niks en zal ook niks veranderen.

Zo goed gaat het met de mobilisatie: YouTube: “Now You Can’t Even Leave Your City In Russia!” - Russian Soldier’s ...

“Now You Can’t Even Leave Your City In Russia!”

[ Voor 12% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-09-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:23:
[...]

Het probleem van de UN is : Rusland is lid en heeft een Veto recht. Er zijn geen regels of procedures om daar iets aan te doen.
Joh gewoon Rusland eruit schoppen hup. Gewoon geen recht meer van spreken en compleet hun Veto negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 15:45

Vergeet de waarde het schept (nog) een precededent dat het prima om maar even ergens met je leger binnen te walsen. Dit accepteren is alleen maar uitstel van deze oorlog en eventuele meer toekomstige oorlogen...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 13:17
Die VN toont maar weer aan dat het in één geval als deze echt geen toegevoegde waarde heeft. Het ene lid met veto vs de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:42:
Die VN toont maar weer aan dat het in één geval als deze echt geen toegevoegde waarde heeft. Het ene lid met veto vs de rest
Daarom moeten ze Rusland gewoon eruit schoppen en niet meer laten komen en geen recht van spreken meer geven. Gewoon doen, geen gelul en bullshit met regels. Gewoon doen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

als de wereld stopt met praten zijn we verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 24-09 08:53
Het zou toch logisch zijn dat een land in oorlog betrokken bij een conflict geen stemrecht meer heeft in zaken die daar over gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:40:
[...]

Joh gewoon Rusland eruit schoppen hup. Gewoon geen recht meer van spreken en compleet hun Veto negeren.
En dat kan dus niet. Dus in situaties zoals deze heb je echt niks aan de VN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:32
Als het plan was om het tot Russisch grondgebied uit te roepen, en vervolgens een kernwapen te gooien als het gebied wordt 'aangevallen', waarom heeft hij dan vorige week nog een behoorlijk forse mobilisatie opgeroepen? Dat wijst erop dat het voorlopig nog bij een grondoorlog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

autje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:45:
Als het plan was om het tot Russisch grondgebied uit te roepen, en vervolgens een kernwapen te gooien als het gebied wordt 'aangevallen', waarom heeft hij dan vorige week nog een behoorlijk forse mobilisatie opgeroepen? Dat wijst erop dat het voorlopig nog bij een grondoorlog blijft.
Ik denk niet dat Poetin er mee zal zitten als hij per ongeluk een paar Mobiks frituurt als hij een bom zou gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

dr.lowtune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:45:
[...]

En dat kan dus niet. Dus in situaties zoals deze heb je echt niks aan de VN.
En waarom zou dat niet kunnen. Wat wilt Rusland doen als ze Rusland verbieden om binnen te komen bij de UN overleg.
Op de grond liggen achter de deur en herrie en janken als een kleuter die iets niet mag? Bedoel wat wilt Rusland doen als dat gebeurt, gewoon volledige uitbanning ervan.
Vergeet de regels etc...gewoon wat wilt Rusland doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:59
Shabbaman schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:16:
[...]

Welke sanctie zou dat moeten zijn? Gazprom kiest er zelf voor om ons geen gas te leveren, sterker nog, ze blazen hun eigen pijpleidingen op om maar een goede reden te hebben dat niet te doen. Poetin is de energie-oorlog vorig jaar al voor de zomer begonnen. Dat vergeten mensen voor het gemak.

EDIT: voor de volledigheid een overzicht van de sancties https://www.rvo.nl/onderw...cties#sancties-per-sector
graag bewijs van je stelling dat ze hun eigen pijpleidingen opblazen
of tellen topic regels plots niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:47:
[...]

En waarom zou dat niet kunnen. Wat wilt Rusland doen als ze Rusland verbieden om binnen te komen bij de UN overleg.
Op de grond liggen achter de deur en herrie en janken als een kleuter die iets niet mag? Bedoel wat wilt Rusland doen als dat gebeurt, gewoon volledige uitbanning ervan.
Vergeet de regels etc...gewoon wat wilt Rusland doen.
De VN sluit überhaupt de deur niet voor Rusland. Dus tegenhouden kan je al helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Misschien vanwege de grondstoffen in de Donbas regio?

Zie onder andere: https://www.vpro.nl/progr...jd-om-de-nieuwe-olie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:43:
[...]

Daarom moeten ze Rusland gewoon eruit schoppen en niet meer laten komen en geen recht van spreken meer geven. Gewoon doen, geen gelul en bullshit met regels. Gewoon doen en klaar.
En dan ook Amerika en alle andere vaste landen? Bij elk is wel iets te verzinnen waarom ze geen veto in de VN zouden moeten hebben. Alleen zou je ook geen VN hebben zonder ze.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:39:
[...]

Punt is dat je dat dan al jaren geleden had moeten doen en dat we als Europa ook veel eensgezinder hadden moeten zijn in zo'n beetje alles. Daar heb je nu alleen niet veel meer aan, voor zover het zelfs realistisch is om te denken dat we dat hadden kunnen doen.
Daarom leg ik ook uit hoe we zo ver zijn gekomen en wat we anders moeten doen om niet weer in de volgende beerput te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

dr.lowtune schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:49:
[...]

De VN sluit überhaupt de deur niet voor Rusland. Dus tegenhouden kan je al helemaal vergeten.
De VN sluit de deuren niet en waarom wel niet. Als ze met een Veto alles aan de kant kunnen schuiven, laks hebben wat de VN zegt en mee bedreigd en de VN wilt ze niet buitensluiten....dan is de VN de meest complete zinloze zaak van de eeuw.

Een land dat in oorlog is met een ander land omdat het grond wilt pikken en over lijken gaat om dat te bereiken en de halve wereld doet uitsterven ivm graanexport tegen te houden en de andere kant van de wereld wilt laten bevriezen....waarom dan nog luisteren naar het woord "veto"

Als Rusland "Veto" zegt om een beslissing, dan negeer je dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:51:
[...]

Daarom leg ik ook uit hoe we zo ver zijn gekomen en wat we anders moeten doen om niet weer in de volgende beerput te vallen.
En daar wordt momenteel dan ook hard aan gewerkt.
Punt blijft alleen dat dit makkelijk achteraf praten is, maar ik me echt afvraag of je dit met het Europa dat we hebben zo eensgezind had kunnen krijgen. Het lukt nu omdat er een gezamelijke escallatie is, maar zonder die escallatie geloof ik niet dat het ooit gelukt zou zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

redwing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:51:
[...]

En dan ook Amerika en alle andere vaste landen? Bij elk is wel iets te verzinnen waarom ze geen veto in de VN zouden moeten hebben. Alleen zou je ook geen VN hebben zonder ze.
Daarom een land die in oorlog is met een ander, waar een ander niet om gevraagd of uitgelokt heeft. Het veto recht afpakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

Germany:

Bundestag has voted against increasing arms supplies to Ukraine

179 MPs for versus 476 against.

Slappe Duitse hap.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mindcre8r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:55:
Germany:

Slappe Duitse hap.
Duitsland is een smerig corrupt land dat alleen maar denkt aan zijn eigen hachje vanwege gas en olie van Rusland.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:53

de Peer

under peer review

Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:56:
[...]

Duitsland is een smerig corrupt land
Ga je mond maar spoelen.
Duitsland is 1 van de minst corrupte landen wereldwijd.
Wikipedia: Corruption Perceptions Index

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooi. Maar ook meer wapens aub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

de Peer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:58:
[...]

Ga je mond maar spoelen.
Zijn helaas wel de weg kwijt.

Blijkbaar vangen ze de Russen liever zelf op bij de Poolse grens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

[...]

Ga je mond maar spoelen.
ook 1 van de meest balloze, ik weet al1 niet of daar een index voor bestaat of enkel mijn mening.
Ze zijn er volledig op gebrand om de economie te redden, niet om het juiste te doen in het kader van levens.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:59:
[...]

Zijn helaas wel de weg kwijt.

Blijkbaar vangen ze de Russen liever zelf op bij de Poolse grens.
Och, zijn ze ook gelijk van de Ostalgie af. Elk nadeel heb zn voordeel zullen we maar zeggen :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gerhard Schröder is mattie van Poetin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Ga je mond maar spoelen.
*knip* politieke onwil is iets totaal anders als corruptie

Duitsland is al sinds het begin af aan, aan het tegen werken om wapens te geven aan Oekranie.
Het is niks anders dan bang zijn vanwege afgesloten worden van het gas en niks anders dan bang zijn wat Putin zou gaan doen.

Langdradige bende. Daarnaast had Zelensky ook nog eens de president geweigerd, omdat die ook nog eens dikke vriendjes vroeger was met Putin.
Al met al 1 grote vinger in de pap en nu weer, juist nu wanneer oekranie het hardst nodig heeft en hun offensief zijn vruchten begint af te werpen, juist nu weigeren ze.

Ja ja...mijn mond spoelen met vruchtensapjes ja! :9

[ Voor 4% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
mindcre8r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:55:
Germany:

Slappe Duitse hap.
Geen slappe hap. Stel pacifisten, dat wel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:02:
[...]

Meer egoïsten ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:29
asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:02:
[...]

Denk eerder dat ze zelf weer een beetje fatsoenlijk leger + materiaal willen opbouwen en daarom niet teveel naar oekraine willen sturen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
Je weet de redenering niet he ;) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

'Feiglinge' is het juiste Duitse woord

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

mindcre8r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:00:
[...]

ook 1 van de meest balloze, ik weet al1 niet of daar een index voor bestaat of enkel mijn mening.
Ze zijn er volledig op gebrand om de economie te redden, niet om het juiste te doen in het kader van levens.
Ik ken hun overwegingen natuurlijk niet, maar een stabiele economie behouden is natuurlijk ook belangrijk en heeft mogelijk ook een grote invloed op het verloop van dit conflict.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hoevenpe
Toeval? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Wow, die zag ik niet aankomen. Als dit de boodschap van vanavond is, dan wordt het warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:11

HugoBoss1985

Xenotech

Kijk dat zou mooi zijn i.p.v. dat slappe geouwehoer.

Kunnen we als NATO mooi hetzelfde gaan dreigen als Rusland met het "ons grondgebied verdedigen".

Verder begrijp ik niet dat Duitsland nog steeds terughoudend is met wapenleveringen.
De enige reden, die hier aangekaart werd, was dat ze zelf hun defensie meer willen opbouwen/uitbreiden?
Want voor het gas hoeven ze het toch niet meer te laten?

[ Voor 33% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-09-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Geloof maar niet dat ze een versnelde NATO toetreding krijgen. Dat zal nooit.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Klopt en SPD maar inmiddels niet meer aan de macht, en Angela Merkel staat niet bekend vanwege haar corruptie. Ik had in dit geval meer verwacht van een centrum-linkse regering. Veel meer. Toch bekruipte me paar maanden geleden het gevoel dat Baerbock wel meer wilde maar Scholz niet wilde/durfde. Hoe het nu zit weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:20

_Eend_

🌻🇺🇦

@hoevenpe was me voor. https://nitter.it/NOELreports/status/1575848811196317697

[ Voor 39% gewijzigd door _Eend_ op 30-09-2022 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dat klinkt alsof de handschoenen uit gaan.
Ik denk dat voor de VN ook de maat vol zit. Als het niet voor de invasie van Oekraine was zaten we nu in een opwaartse tijd economisch (globaal). Maar omdat Poetin zo nodig landjepik wilt doen en burgermoord pleegt moet de hele wereld vernikkelen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Stylze schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:03:
[...]

Denk eerder dat ze zelf weer een beetje fatsoenlijk leger + materiaal willen opbouwen en daarom niet teveel naar oekraine willen sturen.
Duitsland heeft nog veel van het oude spul liggen waar ze niks mee willen doen. Ze willen Abrahams tanks kopen van de US en F35's.
Probleem waar ze mee zitten is de trainingstijd die ze moeten geven aan hun, omdat het EU/Duits gemaakt spul is en daar willen ze niet aan beginnen.

Ze geven dingen waar ze weinig tot geen training voor nodig hebben, sjoviet spul. Maar dat hebben ze al uit handen gegeven en het was niet veel.
Oudere duitse spullen...houden ze liever, maar hey ze voelen zich mee met de oekraniers...zooooo ontzettend veel... :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
klaw schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:42:
[...]

Vergeet de waarde het schept (nog) een precededent dat het prima om maar even ergens met je leger binnen te walsen. Dit accepteren is alleen maar uitstel van deze oorlog en eventuele meer toekomstige oorlogen...
Ben het met je eens hoor, maar een beetje hypocriet is het wel. 2014 keken we ook allemaal de andere kant op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:59
*knip* offtopic

[ Voor 112% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 15:44
Aankondigingen van nieuwe sancties...

Wanneer men nog niet alle mogelijke sancties heeft ingezet de afgelopen maanden dan maakt dat geen indruk meer en heb je volgens mij ook de nodige kansen gemist om eerder invloed uit te oefenen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Auredium schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:07:
Dat klinkt alsof de handschoenen uit gaan.
Poetin is vanmiddag all-in gegaan, het westen heeft gecalled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mindcre8r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:06:
Geloof maar niet dat ze een versnelde NATO toetreding krijgen. Dat zal nooit.
En stel: Hypothetisch dat het wel gebeurt, wat is daar zo erg aan? Wil jij wachten tot Putin dan bij jou in je tuin staat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:01:

Geloof nou maar niet wat er op een site wordt weergegeven.
Heb je inhoudelijke argumenten waarom deze index niet zou kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:09:
Wil jij wachten tot Putin dan bij in je tuin staat? :P
Zelfs Huis Doorn is een gepasseerd station... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Jerie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:09:
[...]

Heb je inhoudelijke argumenten waarom deze index niet zou kloppen?
Immers andersom ook. Heb jij inhoudelijke argumenten waarop blijkt dat deze cijfers die daarop beaamd wordt correct zijn?
Teveel is er gebeurt en teveel is er al gezegd en dat druk je niet uit op een wikipedia pagina met cijfers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het valt te beredeneren dat het daarin ook egoïsten zijn ja.

PolandBalls
The last time Germans had fun, 60 million people died.
dus ja, ik snap wel dat ze pacifistisch willen zijn.

Maar dan zeg ik: de ultieme pacifist levert haar wapens aan degene waarop genocide wordt gepleegd, want dit nooit meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:07:
Ze geven dingen waar ze weinig tot geen training voor nodig hebben, sjoviet spul. Maar dat hebben ze al uit handen gegeven en het was niet veel.
Oudere duitse spullen...houden ze liever, maar hey ze voelen zich mee met de oekraniers...zooooo ontzettend veel... :r :r
Duitsland geeft helemaal niet zo weinig als je vaak hoort. Ze hebben ook enorm veel vluchtelingen opgenomen, (ook relatief gezien) meer dan ons. Een Frankrijk doet het veel slechter in bijna elk opzicht maar Duitsland is een makkelijk doelwit. Zie https://www.oryxspioenkop...rman-military-aid-to.html

Neemt niet weg dat het gedraai en de afwachtende houding vervelend is, maar laten we ook niet overdrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 13:54
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:09:
[...]

Callen zou mooi zijn, maar raisen is beter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:11:
[...]

het valt te beredeneren dat het daarin ook egoïsten zijn ja.

[...]

dus ja, ik snap wel dat ze pacifistisch willen zijn.

Maar dan zeg ik: de ultieme pacifist levert haar wapens aan degene waarop genocide wordt gepleegd, want dit nooit meer.
Tsjah, pacifistisch zijn is leuk. Totdat ze aan je eigen poort staan te rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

[...]

En stel: Hypothetisch dat het wel gebeurt, wat is daar zo erg aan? Wil jij wachten tot Putin dan bij jou in je tuin staat? :P
Dan ben je in oorlog, ook jij.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:12:
[...]

Tsjah, pacifistisch zijn is leuk. Totdat ze aan je eigen poort staan te rammelen.
Duitsland weet heel goed dat Polen een groter tankleger aan het bouwen is.
Die houden de Russen wel tegen.
Zoals Oekraine nu Rusland tegenhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Duitsland heeft nog veel van het oude spul liggen waar ze niks mee willen doen. Ze willen Abrahams tanks kopen van de US en F35's.
Probleem waar ze mee zitten is de trainingstijd die ze moeten geven aan hun, omdat het EU/Duits gemaakt spul is en daar willen ze niet aan beginnen.

Tel eens tot 10 en haal adem en vergelijk het met wat Frankrijk heeft gegeven? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:52
Tja, vraag me af hoelang het duurt voordat Zalenski ook om nucleaire wapens vraagt.
Want wat let US om dit te leveren als afschrik wapen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 15:45
IJsbeer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:07:
[...]

Ben het met je eens hoor, maar een beetje hypocriet is het wel. 2014 keken we ook allemaal de andere kant op...
En daar plukt Oekraïne nu mooi de vruchten van...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mindcre8r schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:13:
[...]

Dan ben je in oorlog, ook jij.
Dat is correct, als ik mijn vaderland moet verdedigen tegen corrupte idioten die kinderen van zelfs 4 jaar verkrachten en vermoorden voor hun pure plezier, ja geef mij een wapen.
En ja ik heb een gezin en ja doe er alles aan om hen te verdedigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

merlin1201 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:14:
Tja, vraag me af hoelang het duurt voordat Zalenski ook om nucleaire wapens vraagt.
Tja want wat let US om dit te leveren als afschrik wapen.
Does not compute.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merlin1201 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:14:
Tja want wat let US om dit te leveren als afschrik wapen.
als ik de Russische nationalisten moest geloven vlak voor 23 februari had UA al bijna een aantal zelf gebouwd, vandaar de invasie :P

https://www.reuters.com/w...ar-dirty-bomb-2022-03-06/
Shortly before the invasion, Putin said in a grievance-filled speech that Ukraine was using Soviet know-how to create its own nuclear weapons, and that this was tantamount to preparation for an attack on Russia.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

YakuzA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:14:
[...]

Tel eens tot 10 en haal adem en vergelijk het met wat Frankrijk heeft gegeven? :)
Ohhh trek me de Paturain niet open met Frankrijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:11:
[...]

Immers andersom ook. Heb jij inhoudelijke argumenten waarop blijkt dat deze cijfers die daarop beaamd wordt correct zijn?
Teveel is er gebeurt en teveel is er al gezegd en dat druk je niet uit op een wikipedia pagina met cijfers :)
Nee, jij claimt dat deze cijfers niet kloppen, dat mag je dan bewijzen. Reporters Without Borders heeft ook dergelijke indexen, die worden ook op Wikipedia gequote, en die zijn inderdaad subjectief (want zeer complex) maar wel gebaseerd op nieuwsfeiten. Bijvoorbeeld toen in Nederland journalisten zijn bedreigd door alt-right of de AIVD bepaalde journalisten (van ik meen De Telegraaf) heeft gedwarsboomd heeft ons dat minpunten opgeleverd. Je mag er dus vanuit gaan dat zo'n index waarheidsgetrouw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Hahaha, ik hoop het zo van harte, inc ultimatum aan Putin; vertrek met je poppenkast of anders Art 5. Kijken wie er bluft, ben wel klaar met deze poppenkast waar alleen maar mensen sterven voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:32
[...]

Komt ie dan alleen? Want hij houdt niet veel leger over, en wat hij nog uit de bevolking kan trekken kan hij niet bewapenen. Die sancties blijven nog wel even, dus nieuwe voorraad opbouwen is er voorlopig ook even niet bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JIJ doet een claim (Duitsland is smerig en corrupt). Dan dien jij dat te onderbouwen.

Zie de topicregels: Extraordinary claims require extraordinary evidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Het verbaast me hoeveel mensen in paniek mode raken omdat Putin iets zegt. Het is gewoon de pestkop die bezig is met de laatste stuiptrekkingen voordat hij alles verliest.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Lookie!

*Woop woop*

EDIT: al dat geopolitieke geblaat heeft me afgeleid. late to the game :P

d:)b

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:52
FlowSnake schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:16:
[...]

Hahaha, ik hoop het zo van harte, inc ultimatum aan Putin; vertrek met je poppenkast of anders Art 5. Kijken wie er bluft, ben wel klaar met deze poppenkast waar alleen maar mensen sterven voor de bühne.
Het zou niet raar zijn als Ukraine per direct als nato wordt beschouwd, bedoel nato kan hetzelfde spelletje ook spelen.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inmiddels bevestigd dat UA de aanvraag doet. Stoltenberg zal wel een nietszeggend verhaaltje zo der commitment gaan ophangen.

Hoe dan ook slimme zet van UA.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:16:
[...]
Ohhh trek me de Paturain niet open met Frankrijk :P
Duitsland:
The German Government announced that it will send Ukraine the following

* Purchases by the German government from defence companies.

** Purchases by Ukraine.

Delivered

Self-Propelled Anti-Aircraft Guns (30)

30 Gepards* [Training started in June 2022. Delivered from July 2022 onwards].[185]

Multiple Rocket Launchers (3)

3 227mm M270 ''MARS II'' [July 2022].[185]

Self-Propelled Artillery (10)

10 155mm PzH 2000s [April 2022. Training completed in May 2022. Arrived to Ukraine in June (7) and July 2022 (3)] (Delivered along with 10.500 155mm rounds).[185]

Armoured Personnel Carriers (54)

54 M113G3DK/G4DKs [July and August 2022] (M113s taken from Danish stocks and subsequently overhauled with German funding).[185]

Man-Portable Air Defence Systems (3200)

500 FIM-92 Stingers [March 2022].[185]
2700 9K32 Strela-2s [March 2022] (Former East German stocks).[185]

Anti-Tank Weapons (23.800)

900 Panzerfaust 3 RPGs [2022] (Delivered along with 3000 DM72A1 (PzF 3-IT) and 50 DM32 Bunkerfaust rounds).[185]
7.944 RGW 90 Matador RPGs** [Delivered from March 2022 onwards].[185]
14.900 DM31 And PARM DM22 Anti-Tank Mines [2022].[185]

Anti-Drone Systems And Jammers (37)

10 Anti-Drone Guns* [2022].[185]
14 Anti-Drone Sensors And Jammers* [2022].[185]
12 Electronic Anti-Drone Devices* [2022].[185]
2 Large Anti-Drone Jamming Systems* (Installed on HMMWV IMVs) [August 2022].[186]
7 Radio Jammers* [August 2022].[186]

Radars (9)

8 Ground Surveillance Radars* (Installed on HMMWV IMVs) [August 2022].[185]
1 Cobra Counter-Battery Radar System* [September 2022][185]

Surveillance Unmanned Aerial Vehicles

Vectors** [June 2022].

Engineering Vehicles And Equipment (13)

3 Bergepanzer 2 Armoured Recovery Vehicles (ARVs)* [August 2022].[185]
4 Remote Controlled Mine Clearance Systems* [August 2022].[185]
6 HEP 70 Mobile Decontamination Vehicles [August 2022].[185]

Vehicles (390)

30 Armoured Volkswagen Amarok SUVs [2022]:[185]
280 All-Terrain Vehicles (ATVs), Minibuses And Trucks [2022].[185]
80 Pick-Up Trucks [2022].[185]

Small Arms (106)

106 MG 3 General-Purpose Machine Guns [2022] (Delivered along with 500 spare barrels and breechlocks).[187]

Ammunition

Ammunition For The 227mm M270 ''MARS'' MLRS [July 2022].[185]
53.000 Rounds Of 35mm Ammunition For Gepard SPAAG [Delivered from June 2022 onwards].[186]
4000 Rounds Of 35mm Practice Ammunition For Gepard SPAAG [August 2022].[185]
13,500 155mm Artillery Rounds For PzH 2000 SPG [Delivered from June 2022 onwards] (Including at least 1000 flare and 2000 smoke rounds).[185]
SMArt 155 Guided Artillery Rounds For PzH 2000 SPG [Delivered from June 2022 onwards].[185]
30,000 Rounds of 40mm Ammunition For Automatic Grenade Launchers.[187]
3 Million Rounds Of 5.56×45mm Ammunition [2022].[185]
5 Million Rounds Of 7.62×51mm Ammunition [2022].[185]
14 Million Rounds Of Small Arms Ammunition [2022].[185]
100.000 DM51/DM51A2 Hand Grenades [2022].[185]
3000 DM72A1 (PzF 3-IT) For Panzerfaust 3 [2022].[185]
50 DM32 Bunkerfaust Rounds For Panzerfaust 3 [2022].[185]
(Artillery) Ammunition [March and April 2022].[185]
5300 Explosive Charges [2022].[185]
100.000 Metres Detonating Cord [2022] (Delivered along with 450.000 detonators).[185]

Military Gear

28.000 Helmets [2022].[185]
15 Palettes Worth Of Military Clothing (Including 1300 Bulletproof Vests) [2022].[185]
16 Palettes Worth Of Materiel For Explosive Ordnance Disposal [2022].[185]

Miscellaneous Equipment

MiG-29 Fighter Jet Spare Parts [2022].[185]
M2 Browning Heavy Machine Gun Spare Parts [2022].[185]
38 Laser-Range Finders [2022].[185]
20 Laser-Designators [2022].[185]
353 Night Vision Goggles [2022].[185]
165 Field Glasses [2022].[185]
125 Binoculars [2022].[185]
600 Safety Glasses [2022].[185]
1 High Frequency Unit [August 2022].[185]
1 Radio Frequency System [2022].[185]
3000 Field Telephones [2022] (Delivered along with 5000 cable reels).[185]
100 Tents [2022].[185]
10.000 Sleeping Bags [2022].[185]
12 Generators [2022].[185]
403.000 Meal, Ready-to-Eat (MREs) [2022].[185]
Diesel And Gasoline [2022. Supplies ongoing].[185]
10 Tonnes Of AdBlue [2022].[185]

To Be Delivered

Surface-To-Air Missile (SAM) Systems (4 Systems)

4 IRIS-T SLM Systems* [To be delivered].[188]

Laser-Guided Rocket Systems (20)

20 70mm Laser-Guided Rocket Launchers On Pick-Up Trucks [To be delivered].[185]

Multiple Rocket Launchers (2)

2 227mm M270 ''MARS'' with 200 rockets [To be delivered].[189]

Self-Propelled Artillery (122)

4 155mm PzH 2000s [To be delivered][190]
100 155mm PzH 2000s (Purchased by Ukraine from Krauss-Maffei Wegmann through the security capacity building fund).[185]
18 155mm RCH-155s (Purchased by Ukraine from Krauss-Maffei Wegmann through the security capacity building fund).[191]

Tanks (28)

28 M-55S' [To be delivered] (From Slovenian stocks in exchange for 45 MAN 8x8 trucks through the 'Ringtausch' programme).[185]

Infantry Fighting Vehicles (70)

30 BVP-1s [To be delivered] (From Slovak stocks in exchange for 15 Leopard 2A4 MBTs through the 'Ringtausch' programme).[185]
50 Dingos [To be delivered].[189]

Anti-Tank Weapons (5000)

5.032 Man-Portable Anti-Tank Weapons [To be delivered].[185]

Anti-Drone Systems (24)

24 Anti-Drone Systems* [2022] (Including 40 Frequency Range Extension Devices).[185]

Radars And Jammers (2)

8 Mobile Ground Surveillance Radars And Thermal Imaging Cameras* [To Be Delivered].[185]
12 Communications Electronic Scanner/Jammer Systems* [To Be Delivered].[185]

Surveillance Unmanned Aerial Vehicles (43)

43 Reconnaissance Drones* [To Be Delivered].[185]

(Unmanned) Ships (10)

10(+10 Option) Autonomous Surface Vessels* [To Be Delivered].[185]

Engineering Vehicles And Equipment

12 Bergepanzer 2 Armoured Recovery Vehicles (ARVs)* [To Be Delivered].[185]
16 Brückenlegepanzer Biber Bridgelayers [To Be Delivered].[185]
10 Bridge Systems* [To Be Delivered].
3 Medium Bridge Systems* [To Be Delivered].

Vehicles

14 HX81 Heavy Equipment and Tank Transporters* [To Be Delivered].[185][187]
12 Oshkosh M1070 Heavy Equipment and Tank Transporters* [To Be Delivered].[185]
90 Heavy Duty Trailer Trucks* [To Be Delivered].
10 Protected Vehicles* [To Be Delivered].[185]
80 Pickup Trucks* [To Be Delivered].[186]
200 Trucks* [To Be Delivered].[185]
2 Tractors Along With 4 Trailers [To Be Delivered].[185]
6 Lift Trucks [To Be Delivered].[185]

Small Arms (24)

24 MG 3 General-Purpose Machine Guns [To Be Delivered].[185]

Ammunition

255 Volcano Guided Artillery Rounds For PzH 2000 SPG [To Be Delivered].[185]
1592 155mm Artillery Rounds For PzH 2000 SPG [To Be Delivered][185]
Ammunition For The 227mm M270 ''MARS'' MLRS [To Be Delivered].[185]
30.000 Rounds of 40mm Ammunition For Automatic Grenade Launchers [September 2022].[186]

Miscellaneous Equipment

1 Vehicle Decontamination System [To Be Delivered].[185]
Military Winter Clothing [To Be Delivered].[186]
Generators [To Be Delivered].[186]
Meal, Ready-to-Eat (MREs) [To Be Delivered].[186]

*Deliveries from industry stocks financed by German funds for security capacity building. Some of the deliveries require upgrades or productions is ongoing; also training measures take place.
Wikipedia: List of foreign aid to Ukraine during the Russo-Ukrainian War

Wel redelijk veel op 'to be delivered', maar dit is wel een flinke lijst met voorraden en wapens.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57

Seraphin

Meep?

[...]

Wait what, die heb ik niet eerder gezien / gehoord. Waarom zou DE in hemelsnaam hun Leo's willen omwisselen voor Abrahams?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

de Peer schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:16:
[...]

JIJ doet een claim (Duitsland is smerig en corrupt). Dan dien jij dat te onderbouwen.

Zie de topicregels: Extraordinary claims require extraordinary evidence
Ahhh ok ok ik trek me terug met "corruptie" misschien meer uit nijd gezegd ivm de uitspraak om meer te leveren.
Ik neem de woorden weer in in deze.

Baal er alleen van dat ze nu opeens stoppen, juist nu het meest uitmaakt. Juist nu hun moment is aangebroken en ze het hardst nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:59
dit kan in mijn ogen maar 1 ding betekenen.
de VS heeft 100% vermoedens dat Poetin kernwapens zal inzetten.
En dit is misschien , en ik zeg zelf misschien het enige dat hem nog kan tegenhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:09:
[...]

Wat heeft het Westen gecalled dan? Ze zijn nog aan het reageren. Duitsland zwak, VS sterk, en als UA snel bij NAVO komt. Laatste lijkt mij niet mogelijk gezien ze in oorlog zijn en deel van land wordt betwist dus vooral retoriek maar dat is deze 'annexatie' ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

lol, Rutte wordt tijdens een live persconferentie om een reactie gevraagd over de aanvraag van Oekraïne. Mond vol tanden :D (via RTL nieuws te bekijken)

/edit: Laatste woorden "Goed weekend" en weg!

[ Voor 29% gewijzigd door Maestro op 30-09-2022 16:23 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Seraphin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:19:
[...]

Wait what, die heb ik niet eerder gezien / gehoord. Waarom zou DE in hemelsnaam hun Leo's willen omwisselen voor Abrahams?
Sorry dat laatste had ik mis, F35 wel maar de Abrams tanks niet, dat was Polen die 116 stuks willen kopen van de US.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57

Seraphin

Meep?

stefanass schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:12:
[...]

Callen zou mooi zijn, maar raisen is beter ;)
nah. Dat eindeloze raise -> re-raise moet maar eens voorbij zijn. Call en kaarten op tafel. Laat maar zien je 2-7 offsuit tegen mijn pocket rockets (pun intended).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Pagina: 1 ... 72 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid