Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 76 Laatste
Acties:
  • 711.443 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:21:
[...]

dit kan in mijn ogen maar 1 ding betekenen.
de VS heeft 100% vermoedens dat Poetin kernwapens zal inzetten.
En dit is misschien , en ik zeg zelf misschien het enige dat hem nog kan tegenhouden
ligt er maar net aan.

Als de bom op UA grondgebied valt is het geen aanval op NATO.
De vraag is: als de fallout wel verschijnt op NATO-grondgebied, is het dan wel een aanval op NATO?
Indien wel, dan maakt het ook niet uit of UA een NATO-lid is want die fallout komt onherroepelijk op NATO-grondgebied.
Dus hoeft dus niet de reden te zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

-tom-562

Oliesjeik

Alvanosa schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:17:
Het verbaast me hoeveel mensen in paniek mode raken omdat Putin iets zegt. Het is gewoon de pestkop die bezig is met de laatste stuiptrekkingen voordat hij alles verliest.
Ik snap het ook niet, er verandert niks.
Als je die reacties op b.v. nu.nl leest, ik snap niet dat mensen zo kunnen denken (lees: zo dom zijn). 'Ja, jammer dan, misschien moeten 'we' gewoon maar ons verlies nemen'. 'Rusland heeft ons nu schaakmat' 8)7 Kan er echt pissig om worden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:19

Agent47

I always close my contracts.

Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:17:

Lookie!

*Woop woop*

[Twitter]

EDIT: al dat geopolitieke geblaat heeft me afgeleid. late to the game :P

d:)b
Als dit echt zo is dan raakt de stront de fan echt snel.
Is er dan niemand hier bang dat die gek een atoombom op Europa ( dus ook NL) gaat gooien?

[ Voor 3% gewijzigd door Agent47 op 30-09-2022 16:24 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Agent47 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:24:
[...]

Is er dan niemand hier bang dat die gek een atoombom op Europa ( dus ook NL) gaat gooien?
nee, want dat gaat ie niet doen.
En als ie dat wel gaat doen boeit het ook niet zoveel want dan zijn we dood.
En Putin ook :)

Win-win :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:13
Seraphin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:22:
[...]

nah. Dat eindeloze raise -> re-raise moet maar eens voorbij zijn. Call en kaarten op tafel. Laat maar zien je 2-7 offsuit tegen mijn pocket rockets (pun intended).
Ook pocket rockets zijn te kraken. Lees hier nu veel spierballen taal, maar het laatste wat we nu moeten is dit nog verder laten escaleren. Als NATO daar op de stoep gaat staan is de kans dat nukes over en weer vliegen enorm. Dan kan je daar staan met je geweer om je gezin te verdedigen maar dat gaat verdomd weinig uithalen tegen een nuke :| . Dus of we moeten zeker weten dat we de nukes kunnen onderscheppen of we zijn bereid dat deze oorlog wellicht een miljard mensen kan gaan ombrengen, met een onbekende uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[...]

Loopt helemaal uit de hand dit.
Dat gaat niet zo snel gebeuren. Als het gebeurt zal het meer richting Duitsland, Polen, Finland en Zweden en US zijn. Immers zijn zij diegene die het sterkst zijn qua leger en materialen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:29

HugoBoss1985

Xenotech

-tom-562 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:23:
[...]

Ik snap het ook niet, er verandert niks.
Als je die reacties op b.v. nu.nl leest, ik snap niet dat mensen zo kunnen denken (lees: zo dom zijn). 'Ja, jammer dan, misschien moeten 'we' gewoon maar ons verlies nemen'. 'Rusland heeft ons nu schaakmat' 8)7 Kan er echt pissig om worden.
Dat soort mensen zijn volgens mij heel snel om als Concriptovich in hun voortuin staat of als de fallout wolk ons land binnen komt waaien.
Ik deel je mening :)

*knip* liever MAD niet noemen, met die term gaat de discussie zo makkelijk offtopic

Ik wil ook nogmaals benadrukken dat we o.a. na WO II en Bosnië "dit nooit meer" gezegd hebben!

[ Voor 29% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:47
Maar om eerlijk te zijn het is natuurlijk wel zo dat het westen allang in oorlog is met Rusland.
Het is dan ook tijd om dat schild af te werpen en Ukraine te bevrijden van die Ork's.
Idd Puttin gaat All Inn en wij zullen dat ook moeten,

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:01
Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:23:
[...]

ligt er maar net aan.

Als de bom op UA grondgebied valt is het geen aanval op NATO.
De vraag is: als de fallout wel verschijnt op NATO-grondgebied, is het dan wel een aanval op NATO?
Indien wel, dan maakt het ook niet uit of UA een NATO-lid is want die fallout komt onherroepelijk op NATO-grondgebied.
Dus hoeft dus niet de reden te zijn.
Euh, maar dan is het wel te laat
Door UA onmiddelijk NATO lid te maken, is er geen discussie mogelijk.en hopelijk doet dit Poetin en zijn entourage afzien van inzet van kernwpens
Wat mij beteft, is dit het exact scenario wat ik al een aantal weken hier had voorspeld en waarvan ik hoopte (en nog altijd hoop)dat het niet zou uitkomen.want het is een heel gevaarlijk scenario met een uitkomst die niet te voorspellen valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:09:
[...]

Poetin is vanmiddag all-in gegaan, het westen heeft gecalled...
deze bedoel je?
https://www.nu.nl/spannin...eeft-nieuwe-gebieden.html

Rusland heeft vier nieuwe gebieden.
En morgen komt het bericht dat putin de nieuwe hoofdredacteur van de speld is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:25:
[...]

Dat gaat niet zo snel gebeuren. Als het gebeurt zal het meer richting Duitsland, Polen, Finland en Zweden en US zijn. Immers zijn zij diegene die het sterkst zijn qua leger en materialen.
Denk dat wij ook wel last hebben van een nuke op Londen of Berlijn :+

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:18:
[...]

Inmiddels bevestigd dat UA de aanvraag doet. Stoltenberg zal wel een nietszeggend verhaaltje zo der commitment gaan ophangen.

Hoe dan ook slimme zet van UA.
Ik ben ook heel benieuwd. Er komen nu meerdere zaken samen
- Verdere betrokkenheid Belarus
- Annexatie door Rusland
- Grotere isolatie Rusland

Het valt prima uit te leggen dat UA een soort kadootje wil voor deze vernedering. Ik zie echter niet dat UA claims op geannexeerd gebied gaat opgeven. Dus dan is die vraag wel merkwaardig:
- op dit moment heb je er niks aan, alle NAVO-landen moeten voorstemmen.
- gebied is nog in conflict.
- praktisch heeft UA meer aan tanks en vliegtuigen voor offensieve actie.

Misschien dat er nog zo iets is als NAVO-partnerschap, waarvoor men niet langs de nationale parlementen hoeft. Mocht de NAVO echt willen meedoen, dan hadden we denk ik wel iets gehoord over voorbereidingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 22:12
asing schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:52:
[...]

Het is voor iedereen onontgonnen terrein. Verwachtingen en werkelijkheid staan soms dicht bij elkaar en soms ver van elkaar af. De hoeveelheid data die de NATO heeft is vele malen groter dan dat wat wij hebben.

De NATO heeft ook te zorgen voor alle inwoners van de NATO. Ik geloof dat ik dat ooit eens had becijferd op 480 miljoen inwoners. Allemaal afwegingen en belangen waar wij ook onderdeel van zijn. Men kiest een pad wat op het moment van keuze de minst slechte uitkomst lijkt te hebben. Achteraf kijk je uiteraard de koe in de kont.

Anyway, we mogen blij zijn dat we ze zo goed kunnen helpen. Zonder ons was het klaar geweest. Met ons all-in regende het nu misschien kernbommen. We zullen het nooit weten maar aan het einde van dit gedoe is er een vrij Oekraïne en een vrij westen.
offtopic:
Ik weet niet wanneer je dat hebt becijferd, maar inmiddels zijn het er ruim 950 miljoen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:27:
[...]

Door UA onmiddelijk NATO lid te maken, is er geen discussie mogelijk.en hopelijk doet dit Poetin en zijn entourage afzien van inzet van kernwpens
Wat mij beteft, is dit het exact scenario wat ik al een aantal weken hier had voorspeld en waarvan ik hoopte (en nog altijd hoop)dat het niet zou uitkomen.want het is een heel gevaarlijk scenario met een uitkomst die niet te voorspellen valt
wij erkennen niet dat Rusland vier nieuwe gebieden heeft en blijven UA helpen met heroveren van hun grondgebied.

Rusland erkent niet dat UA een nieuw NATO-lid is.

De tijd van verdragen en normen en waarden erkennen is ruimschoots voorbij bij Putin.
Hij valt andere landen binnen en organiseert referenda in andermans land en annexeert het vervolgens.
Als hij dergelijke internationale regels onder z'n kont door haalt, waarom zou hij een NATO-verdrag erkennen? Wat heeft hij te verliezen in een oorlog met NATO? Zijn professionele leger dat al kunstmest is voor Oekraiense zonnebloemen?

Trouwens, Oekraine nu NATO-lid maken kan ook betekenen dat we de nieuwe Russische gebieden erkennen. Immers wordt UA lid in huidige vorm of in de vorm van 1991?
Als UA nu NATO-lid wordt, betekent dat NATO al automatisch per direct in oorlog is met Rusland en MOET reageren. Het is geen stok achter de deur tegen kernwapens. We zijn automatisch in oorlog met Rusland en moeten direct reageren want Rusland is op het moment van zetten van de handtekening bezig met NATO-lidstaat aan te vallen.

Zodra die handtekening wordt gezet krijgen we zelf een mobilisatie-SMS :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 30-09-2022 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
[...]

Nope. Of het is allemaal bluf, dat is het waarschijnlijkst, nog altijd, dan is er niks aan de hand. Of hij meent het, maar krijgt omgeving niet mee, dan krijg je staatsgreep. Of het gebeurt kleinschalig, eentje als statement ergens, dan is de schade beperkt en wordt Rusland op conventionele wijze militair gecastreerd. Of het gebeurt grootschalig, dan hebben we het hier massaal mis, maar hebben we maar heel even om dat in te zien en al dan niet toe te geven, maar daarna ook geen last meer van :+

Op de lijst met dingen waar ik me zorgen over maak, haalt het de top 10 niet eens. On that note, vanavond misschien Doctor Strangelove weer eens kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

[...]

Nee, eigenlijk niet nee. Waarom bang zijn voor iets waar je toch geen invloed op hebt.

Dit komende van iemand met een angststoornis (moi) is natuurlijk bizar, maar er zijn veel dingen waar ik invloed op heb. Dit is er niet 1 van.

Ga door met je dagelijkse ding, meer kan je niet doen.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

SirMemeAlot schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:25:
[...]

Ook pocket rockets zijn te kraken. Lees hier nu veel spierballen taal, maar het laatste wat we nu moeten is dit nog verder laten escaleren. Als NATO daar op de stoep gaat staan is de kans dat nukes over en weer vliegen enorm. Dan kan je daar staan met je geweer om je gezin te verdedigen maar dat gaat verdomd weinig uithalen tegen een nuke :| . Dus of we moeten zeker weten dat we de nukes kunnen onderscheppen of we zijn bereid dat deze oorlog wellicht een miljard mensen kan gaan ombrengen, met een onbekende uitkomst.
Alles kan. De kansen liggen echter schrikbarend veel hoger bij de ene hand dan bij de andere.
Dit heeft niets te maken met spierballentaal maar met een nuchtere constatering dat de militaire macht van RU op dit moment zodanig laag is dat Polen waarschijnlijk in staat zou zijn om op eigen kracht een (conventionele) oorlog met RU te winnen.

Kernwapens. Sja. We mogen het niet uitvlakken inderdaad. Maar het is inmiddels ook wel duidelijk dat dit al lang geen factor meer is waarmee RU een oneindige troefkaart in handen heeft. Er zitten gewoon te veel haken en ogen aan de inzet, en te veel partijen (incl. bondgenoten zoals China en interne facties) die er niet op zitten te wachten.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
oldgrumpy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:27:
[...]

Poetin had nog twee troefkaarten (op de lange duur heeft hij alt-right nog als joker): mobilisatie en kernwapens. De eerste heeft hij ingezet (gawt weinig uitmaken ivm 'materiaalpech' :+). De laatste is mogelijk dichterbij gekomen vanwege de annexatie. De intensiteit van aanvallen op zgn. Russisch grondgebied wordt immers verhoogd. Maar aanvallen op Russisch grondgebied (*) zijn er al geweest. Helicopters op Belgorod omgeving en HARM op Krim.

(*) In deze context volgens Russisch begrip.

[ Voor 2% gewijzigd door Jerie op 30-09-2022 17:26 . Reden: Context ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 10:36
merlin1201 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:17:
[...]

Het zou niet raar zijn als Ukraine per direct als nato wordt beschouwd, bedoel nato kan hetzelfde spelletje ook spelen.
Wellicht, maar dan nog zou de NATO er verstandig aan doen het Kremlin 24 uur de tijd te geven om op te rotten. In een keer Art 5 is een derde wereldoorlog, niet dat we daar op zitten te wachten. Then again, will Putin ever learn... Het Kremlin heeft deze les nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Mooi zo. Het is tijd dat het Westen (en zeker Europa) laat zien wie ze daadwerkelijk zijn.

*knip* Graag inhoudelijk reageren, liever geen stemming maken.

[ Voor 59% gewijzigd door teacup op 30-09-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NATO hanteert toch een open deur beleid? Met andere woorden, iedere natie kan een aanvraag indienen. Het is daarna aan de huidige nato-leden om zo’n aanvraag unaniem goed te keuren. Onder andere Ome Viktor, in Hongarije, heeft dus de facto een veto. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Idem trouwens met Zweden en Finland.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:13
FlowSnake schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:37:
[...]

Wellicht, maar dan nog zou de NATO er verstandig aan doen het Kremlin 24 uur de tijd te geven om op te rotten. In een keer Art 5 is een derde wereldoorlog, niet dat we daar op zitten te wachten. Then again, will Putin ever learn... Het Kremlin heeft deze les nodig
Bij een afkondiging heeft NATO echt niet binnen 24u boots on the ground...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:00

WouterG

Dit is geen ondertitel

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:25:
[...]
[..]
Mensen: als de bom valt merken we er waarschijnlijk niets van in het geval van MAD dus je hoeft je daar ook niet druk om te maken (je bereikt er niets mee).
[..]
De kans is groot dat we dat echt wel gaan merken hoor. Of je moet dichtbij een doelwit wonen… Het is echt niet dat heel Nederland in één klap weggevaagd is. Het gaat dan wel een zware tijd worden voor de overlevenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 22:12
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:17:
Oké dan, de rode lijn is duidelijk. (y)
[Twitter]
Niet dat ik het met zijn sentiment oneens ben, maar Lindsey Graham is geen voorzitter of woordvoerder van de NAVO, dus die gaat daar niet over.
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:29:
[...]

Het is bi-partisan:
[Twitter]Russisch kernwapen is oorlog met de NAVO.
En hoe bijzonder het ook is dat twee senatoren van verschillende partijen het eens zijn, alsnog is het hiermee nog geen NAVO-standpunt.

Maar ik loop een paar pagina's achter met bijlezen :)

[ Voor 37% gewijzigd door migchiell op 30-09-2022 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
whyz schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:32:
[...]

Ga door met je dagelijkse ding, meer kan je niet doen.
Dagelijkse ding is inmiddels het negeren van dreigen met kernwapens door Rusland. Die mafklapper dreigt er al een half jaar mee. Wat kun je nu nog anders doen dan je schouders ophalen en doorgaan? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merlin1201
[...]

Ik denk dat die dreiging van 24 uur net zo min invloed heeft op Putin als zijn speech.
Je moet die gast net zo hard aanpakken, eens kijken wat hij gaat doen als de hele nato aan de grens staat met zijn net illegaal verworven landje, ik denk niet dat hij een Nuke durf in te zetten op Nato want weet dat hij hetzelfde kan verwachten. ik zeg UA op kop en Nato als 2e front. Maja als ligbank generaal kan ik mooi lullen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
[...]

Ik denk dat we als navo niet zo veel hoeven te doen nu. Lijkt mij duidelijk dat Rusland een nieuw noordelijk front wil openen vanuit Wit-Rusland en meer druk wil oefenen op behoud van de landbrug naar de Krim door de mobilisatie.

Dat scenario zullen we vast voorbereid hebben bij de NAVO en dat gaat zich rustig uitvouwen. Het noordelijke front zou zo maar de druppel kunnen zijn voor directe bemoeienis.

Vandaag wint Oekraine het in elk geval kwa sfeer, meesterzet om een aanvraag tot de navo vandaag in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
WouterG schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:42:
[...]

De kans is groot dat we dat echt wel gaan merken hoor. Of je moet dichtbij een doelwit wonen… Het is echt niet dat heel Nederland in één klap weggevaagd is. Het gaat dan wel een zware tijd worden voor de overlevenden.
Ik geloof dat al bekend is waar de bommen zullen vallen. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leeuwarden, zo even uit mijn hoofd. ;)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat is er trouwens gebeurt met de aanvraag van finland en zweden bij de Nato? Loopt dat nog?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:39
Apache4u schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:41:
NATO hanteert toch een open deur beleid? Met andere woorden, iedere natie kan een aanvraag indienen. Het is daarna aan de huidige nato-leden om zo’n aanvraag unaniem goed te keuren. Onder andere Ome Viktor, in Hongarije, heeft dus de facto een veto. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. Idem trouwens met Zweden en Finland.
Klopt.
Volgens mij las ik deze week dat Zweden en Finland van alle landen akkoord hebben op 2 na, je kan vast raden welke. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 12:48
honey schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:45:
[...]

Ik geloof dat al bekend is waar de bommen zullen vallen. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Leeuwarden, zo even uit mijn hoofd. ;)
Brunssum, daar zit het regionale HQ. Ik woon er redelijk in de buurt en m’n ouders in die stad. Argh.

Anyway een aanvraag is wat anders dan lid worden. Het wilt nog helemaal niets zeggen imo.

[ Voor 4% gewijzigd door De_Bastaard op 30-09-2022 16:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:57
Zou de NATO maar net zoals Rusland zijn…

Aanvraag binnen, maandag goedgekeurd en woensdag is UA NATO lid.

Direct no-fly zone boven de UA en op vrijdag verwachten we dat het circus is ingepakt en opgerot. Zo niet helpen we een handje ;)

(Gaat natuurlijk nooit gebeuren :+)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
RoD schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:18:
[...]

Inmiddels bevestigd dat UA de aanvraag doet. Stoltenberg zal wel een nietszeggend verhaaltje zo der commitment gaan ophangen.

Hoe dan ook slimme zet van UA.
Tenzij NATO inhoudelijk de regels gaat veranderen (wat juridisch gezien ook weer jaren kan duren) , zie ik Oekraïne in ieder geval de komende jaren niet de mogelijkheid hebben om daar deel vanuit te maken. Daarnaast heb je nog lidstaten met een Veto-recht.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 30-09-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Xtr3me4me schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:54:
[...]

Daarom een land die in oorlog is met een ander, waar een ander niet om gevraagd of uitgelokt heeft. Het veto recht afpakken.
Dan heb je dus geen VN meer want dan moet je b.v. de VS er al uitknikkeren en ook China aangezien die niet zo lekker bezig zijn met de Oeigoeren. Dan ben je al 3 van de 5 landen kwijt en sowieso, zodra de veto ter disussie staat ben je de hele VN kwijt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
boxlessness schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:42:
[...]

In Polen alleen al zit een groep van 10-20 duizend Amerikanen, die zijn zo de grens over, maar in alle waarschijnlijkheid zal het aanvankelijk een luchtoperatie worden, of grondtroepen daarna nog nodig zijn valt dan nog te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Toch kan je ook als individueel land er voor kiezen actief deel te nemen in die oorlog, dus zonder Nato.
En als je dan toevallig wat kernwapens hebt.
Zou me niets verbazen als UK en VS uiteindelijk toch aan de grens staan. ( hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zou het kunnen dat de nato de grens met Wit Rusland gaat verdedigen? We doen niks maar als er ook maar een kogel over dan slaan we terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 23:31

dr.lowtune

Deugt niet

Hij noemt het beestje gelukkig wel bij de naam. Hoewel een nieuwe president natuurlijk niet hoeft te betekenen dat de geannexeerde gebieden zonder gedoe terug worden gegeven.

Rusland is nu aan zet, als Poetin mag blijven zitten is de koers duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Late we wel wezen, bij een normale oorlog op de grond delft Rusland het onderspit. Dus of het komt niet zover of hij skipped die stap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:46:
[...]

Brunssum, daar zit het regionale HQ. Ik woon er redelijk in de buurt en m’n ouders in die stad. Argh.

Anyway een aanvraag is wat anders dan lid worden. Het wilt nog helemaal niets zeggen imo.
wat het wil zeggen is dat Rusland met deze nieuwe annexaties Oekraine officieel zo ver heeft gebracht dat ze WEL bij NATO willen.
Hiermee heeft Rusland bewerkstelligd wat ze eigenlijk niet.
En dat doet me weer denken aan de grap dat Putin stiekem een sleeper-CIA agent is:

- Russische leger vernietigd
- Rusland economisch verzwakt
- NATO meer verenigd dan ooit
- Finland en Zweden willen bij NATO
- Oekraiense leger gemoderniseerd
- en nu wil Oekraine ook bij NATO

Alles wat hij doet zorgt voor het tegenovergestelde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57
Die navo aanvraag gaat toch niet heel veel veranderen? dat duurt jaren voordat ze lid kunnen worden, nog daargelaten dat er meerdere landen zijn die dit nog zullen tegenwerken zoals Hongarije en Turkije..

Iedereen hier lijkt te denken dat de navo nu wat gaat doen maar ik denk dat er enkel wat extra economische sancties zullen volgen gezien ze niet alles gaan riskeren voor ukraine..

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 10:36
boxlessness schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:42:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:46:
[...]

Je kunt beter direct een kernbom koppen dan blijven leven in de nasleep in mijn optiek :+ Als het komt, dan komt het. Verander je niets aan.

Vind het zelf een prima moment om nu een grens te trekken als NAVO zijnde. Die pleister moet eraf, anders blijft het etteren. China kijkt ook, zet maar een voorbeeld.

Poetin wil dit toch? Hij blijft er namelijk om vragen. Geef het hem maar. Tot hij genoeg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:13
Oh, ik interpreteerde het alsof je bedoelde dat NATO binnen 24u na afkondiging ass-kicking and chewing-bubblegum ging doen en dat RU de tijd moest krijgen om terug te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Stylze schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:53:
Die navo aanvraag gaat toch niet heel veel veranderen? dat duurt jaren voordat ze lid kunnen worden, nog daargelaten dat er meerdere landen zijn die dit nog zullen tegenwerken zoals Hongarije en Turkije..

Iedereen hier lijkt te denken dat de navo nu wat gaat doen maar ik denk dat er enkel wat extra economische sancties zullen volgen gezien ze niet alles gaan riskeren voor ukraine..
Ik denk niet dat er veel zal gebeuren, maar dit is natuurlijk wel prachtig trollen van UA. Laten we eerlijk zijn, Poetin zei dat hij deze onzin is begonnen om NAVO lidmaatschap tegen te houden, en nu vraagt UA openlijk lidmaatschap aan. Ik weet niet hoe ze dit nieuws in Rusland gaan brengen en of ze daar het intellect hebben om te denken, maar als je een SMO start om NAVO lidmaatschap tegen te houden en 7 maanden later hoort dat die aanvraag toch de deur uit gegaan is..... Maar goed, de doorsnee Rus zal het niet willen begrijpen of is daar te achterlijk voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

of Stoltenberg komt het podium op waar twee grote doeken ergens overheen hangen.

En na de speech tilt ie het doek op et voila F-16 en Leopard/Abrams oid.
Uiteraard al geschilderd in de kleuren van het Oekraiense leger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:59
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:27:
[...]

Wat Rusland vindt is niet relevant, kernwapens is oorlog met de NAVO en al die angstige marionetten in het Kremlin zijn veel te gehecht aan hun luxe om dat te riskeren.
Waar baseer je dit op?

Ik volg op Twitter aardig wat analisten/experts die redelijk into Rusland zijn. Die klinken toch een stuk bezorgder dan de meeste berichten hier. En het is niet op een sensationele toon.

Ik zeg hiermee niet dat het gebeurt of zeer waarschijnlijk is. Laat staan dat ‘experts’ altijd gelijk hebben. Maar dat ze meer kennis/inschattingsvermogen hebben over Putin/Rusland dan users hier, is evident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

_O-

Dit gaat al lang niet meer alleen om Oekraïne, zie je dat echt niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online

Orban wil goedkoop gas zodat hij niet afgezet wordt.
Turkije speelde graag dubbelspel, maar puntje bij paaltje bindt Erdohan in, want hij wil ook herkozen worden. We zien het al bij het loskoppelen van het betaalsysteem Mir.

Turkije en Orban zijn uiteindelijk afhankelijker van het Westen dan van Rusland. Wie nu nog gokt op Rusland is overigens dom. Keuzes moeten gemaakt worden, onder invloed vallen van China of van het Westen. Als beide landen een U-turn naar China zouden maken dan hebben ze ook niets meer in de NAVO te zoeken. Bovendien, hoe gaat men dat aan het volk uitleggen.
Orban kan op zijn anti-westerse orgel gaan, net zoals Putin vanmiddag deed, maar China is dan zeg maar niet het gidsland voor nationalistische proto-fascisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fuujii schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:57:
[...]

Waar baseer je dit op?

Ik volg op Twitter aardig wat analisten/experts die redelijk into Rusland zijn. Die klinken toch een stuk bezorgder dan de meeste berichten hier. En het is niet op een sensationele toon.

Ik zeg hiermee niet dat het gebeurt of zeer waarschijnlijk is. Laat staan dat ‘experts’ altijd gelijk hebben. Maar dat ze meer kennis/inschattingsvermogen hebben over Putin/Rusland dan users hier, is evident.
west-Europa is altijd bang geweest dat de Russen kernwapens zouden gebruiken.
oost-Europa (en de overige voormalige Soviet-lidstaten) wisten dat Rusland geen kernwapens zou gebruiken en riep al jaren dat Rusland gestopt moest worden.

Pas sinds kort zegt Zelensky dat de kans aanwezig is dat Rusland een tactisch kernwapen zou kunnen gaan gebruiken. Dat kan manipulatie zijn.

Linksom of rechtsom roepen de mensen die de Russen beter kennen dan wij al jaren dat we niet zo stom moeten doen met onze ongegronde angst dat Rusland kernwapens gaat gebruiken.

Dus nee, de Russen gaan geen kernwapens inzetten.
doen ze dat wel, dan is dat ook een verrassing voor de echte Rusland-kenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023

Klopt, het is vooral symbool politiek. Oekraïne zal echt geen lid van de NATO kunnen worden (op dit moment, en de komende jaren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Waar baseer je dit op?

Daar bij komt dat er al best wat momenten zijn geweest dat ze in hadden kunnen grijpen en dat niet hebben gedaan. Dus het zou best kunnen dat ze er allemaal “tot het eind”willen blijven zitten…. Ik zou er dus niet (meer) direct op durven rekenen dat er niks gebeurd, maar we moeten er ook niet krampachtig over doen en Rusland er van verzekeren dat er gigantische gevolgen zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

BramViking schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:01:
[...]

Klopt, het is vooral symbool politiek. Oekraïne zal echt geen lid van de NATO kunnen worden (op dit moment, en de komende jaren).
hoeft ook niet. Is vooralsnog gewoon een officieel politiek signaal.
Zolang ze gewoon wapens blijven krijgen gaat Rusland gewoon door de shredder.
Gaat Rusland kernwapens of andere WMD's gebruiken? Kunnen ze doen maar het zal Oekraine niet tegenhouden.

Het motto is niet voor niets: Ukraine or death

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 30-09-2022 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
BramViking schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:01:
[...]

Maar de NATO kan wel al enige garanties afgeven of grenzen stellen. En b.v. stellen dat elke nucleaire aanval daadwerkelijk gezien zal worden als een aanval op de NATO. Ik ben dan ook benieuwd of ze alleen de kandidatuur gaan benoemen, of dat ze er een breder verhaal van maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Maestro schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:21:
lol, Rutte wordt tijdens een live persconferentie om een reactie gevraagd over de aanvraag van Oekraïne. Mond vol tanden :D (via RTL nieuws te bekijken)

/edit: Laatste woorden "Goed weekend" en weg!
Ik ben al even aan het zoeken geweest, maar kom alleen op een live stream die 13 minuten terug gaat.
Heb jij ergens de beelden al/nog?

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Navo gaat echt niks doen hoor. Ook als Oekraïne overrompeld zou worden nav de mobilisatie.

Dan trekt het Westen zijn handen eraf. Ijzeren gordijn op de grens van Polen/Baltische staten enz. Verder niks....

Zitten we weer een jaar of 50 met een koude oorlog te koekeloeren. Hier en daar nog wat proxy oorlog zoals in Syrië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-05 15:24
Meer drones voor UA dankzij Litouwen
The Ministry of National Defence of Lithuania has signed an agreement to purchase kamikaze drones for Ukraine — Delfi

The money donated by Lithuanian citizens will be used to purchase Warmate drone systems from the Polish company WB Group, and they will be transferred to Ukraine.

Earlier, citizens in Latvia collected 900,000 euros.

"The situation in the war is changing day by day. It will take a long time to raise the millions needed to buy
https://t.me/ukrainenowenglish/19231

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Dit is Poetins 'way out'. Vernederd worden door Oekraïne is geen optie. Dus sleept hij de NAVO erin. Of hij krijgt wat hij wil, of hij krijgt niets. Hij is all-in.

Ik denk dat een verlies tegen de NAVO voor hem nog 'acceptabel' is op 1 of andere vreemde manier. Alsof hij denkt dat er dan nog in de geschiedenis boeken geschreven kan worden dat hij respectabel verloor door niet de wereld nucleair op te offeren. Zoiets.

Ik vermoed echt dat dit voor Poetin alleen nog om hemzelf en zijn grootheidswaanzin draait. Zich willen meten aan de grootheden uit de geschiedenis. Zijn naam vereeuwigd op papier.

Iets anders uit dit conflict slepen kan immers niet meer. Hij wil er uit met een knal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]

Waar baseer je dit op?

Nee hoor, de kans wordt nog steeds klein geschat, maar de mogelijke impact is groot, dus logisch dat je je daar op voorbereid.
Galeev speculeert dat Putin Navo wil triggeren zodat hij eervol verslagen wordt. Er zit iets in, het is onmogelijk om je door "Untermensche" (Oekrainers) verslagen wordt, dus dan is een conflict met de NAVO fijner. Ik zit er nog op te kauwen.

Tav de Russische elite koester ik zeer lage verwachtingen. De kans dat Putin omgelegd wordt had ik aanvankelijk hoger geschat, maar met de signalen die ik her en der oppik moeten we zeker niet van dat scenario uit gaan. Een nuke gooien om ons erbij te betrekken betekent nog geen MAD-scenario. Maar als verslagen worden door de NAVO mijn plan was als Putin zijnde had ik de gasleidingen vanuit Noorwegen opgeblazen om ons te triggeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:08:
Dit is Poetins 'way out'. Vernederd worden door Oekraïne is geen optie. Dus sleept hij de NAVO erin. Of hij krijgt wat hij wil, of hij krijgt niets. Hij is all-in.

Ik denk dat een verlies tegen de NAVO voor hem nog 'acceptabel' is op 1 of andere vreemde manier. Alsof hij denkt dat er dan nog in de geschiedenis boeken geschreven kan worden dat hij respectabel verloor door niet de wereld nucleair op te offeren. Zoiets.

Ik vermoed echt dat dit voor Poetin alleen nog om hemzelf en zijn grootheidswaanzin draait. Zich willen meten aan de grootheden uit de geschiedenis. Zijn naam vereeuwigd op papier.

Iets anders uit dit conflict slepen kan immers niet meer. Hij wil er uit met een knal.
daarvoor had hij deze annexaties niet hoeven doen. De retoriek op de staats-tv was allang dat ze eigenlijk tegen NATO vochten en het dus geen schande was.
Rusland had zich vorige week dus al terug kunnen trekken en geen mobilisatie hoeven afkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndereKoekoek schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:05:
Navo gaat echt niks doen hoor. Ook als Oekraïne overrompeld zou worden nav de mobilisatie.

Dan trekt het Westen zijn handen eraf. Ijzeren gordijn op de grens van Polen/Baltische staten enz. Verder niks....

Zitten we weer een jaar of 50 met een koude oorlog te koekeloeren. Hier en daar nog wat proxy oorlog zoals in Syrië.
NATO misschien niet.
Maar misschien Polen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:10:
[...]

daarvoor had hij deze annexaties niet hoeven doen. De retoriek op de staats-tv was allang dat ze eigenlijk tegen NATO vochten en het dus geen schande was.
Rusland had zich vorige week dus al terug kunnen trekken en geen mobilisatie hoeven afkondigen.
Dat is voor Poetin blijkbaar niet genoeg. Hij wil een bloederige vereeuwigde roem.

Laten we wel wezen; de namen die we nu kennen hebben miljoenen doden op hun geweten.

Poetin is daar nog niet. En zielige kleine Poetin wil natuurlijk het liefst de grootste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of ThenNext

Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:08:

Dat lijkt mij juist niet. Als een imperium gebouwd is op gebakken lucht dan wil je juist heel krampachtig die ballon heel houden. Misschien dat hij het kan framen als winst, maar een frame waarbij hij/Rusland verliest is geen optie voor hem/Rusland.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

DevWouter schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:13:
[...]

Dat lijkt mij juist niet. Als een imperium gebouwd is op gebakken lucht dan wil je juist heel krampachtig die ballon heel houden. Misschien dat hij het kan framen als winst, maar een frame waarbij hij/Rusland verliest is geen optie voor hem/Rusland.
Dus moet de vrije wereld ervoor zorgen dat het zijn enige optie is.

Een beter moment om een absolute grens te trekken krijgen we echt niet meer.

Dit is het. Blijven we slikken dan worden de brokken alleen maar groter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 23:38

Maestro

It's just completely whack!

Freakertje schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:05:
[...]

Ik ben al even aan het zoeken geweest, maar kom alleen op een live stream die 13 minuten terug gaat.
Heb jij ergens de beelden al/nog?
Hij is inderdaad niet meer beschikbaar op de RTL site, maar ik heb 'm gevonden! :)

YouTube: Integrale persconferentie van MP Rutte na afloop van de ministerraad...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
De kans dat er wat gaat gebeuren is reëel, maar er is geen alternatief. Toegeven aan nucleaire chantage is het einde van de internationale rechtsorde en wachten op de volgende eis.

Dit is groter dan Oekraïne...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Waar baseer je dit op?

Tsjah en dan...

Als ie op de knop drukt, drukt ie op de knop. Doet ie het niet, doet ie het niet. Even platgeslagen.

Ik hoop van niet. Maar ik hoop nog meer dat we voor die tijd niet nog meer weggeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:09
AndereKoekoek schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:05:

Persoonlijk vind ik dat we het spelletje best goed doen.

- Laten Oekraine de oorlog met de "2de wereldmacht" uitvechten.
- Krijgen paar goede landen erbij die eerder, door dreiging van Rusland, niet aansloten bij NATO. Je ziet vandaag, opeens is alles mogelijk wat lange tijd niet mogelijk is.

En hoe vervelend de energiecrisis nu is in Europa.. Dit had gewoon moeten gebeuren om minder afhankelijk te worden van Rusland.

Dat het mensenlevens kost is een nadeel, maar de harde werkelijkheid is wel zo. Er wordt gewoon een flink politiek spelletje gespeeld zonder dat het levens van de NATO kost.

Dikke win toch? Nederland zit er ook niet op te wachten om een leger die kant op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:13:
[...]

Aanvankelijk ging ik ervan uit dat Putin uiteindelijk los zou komen te staan van zijn elite. Toch schikt de hele samenleving zich. Belangrijk probleem is dat de elite verlies in de oorlog als ondenkbaar scenario acht. Dus volop kop in het zand. Dat komt overeen met jouw frame hij/Rusland.

Wij laten ons nu sterk leiden door de beelden van die half miljoen mobilisatievlieders (die vooral tegen het idee zijn dat ze zelf wat moeten doen). Echter, wat je voortdurend op tv ziet en wat je ook terugkrijgt van Russen uit de doorsnee dat men tegen het westen vecht. De Oekrainer is toch vooral een Untermensch, een gedegeneerde vorm die zich laat hersenspoelen door het imperialistische westen. Die speech van Putin over het verdorven Westen resoneert in den brede. Tegelijkertijd erkent men wel de technologische suprematie van het Westen. Wij zouden eigenlijk bekeerd moeten worden naar een variant van conservatisme, verder zijn wij eveneens biologisch superieur.

Als men zich gerealiseerd heeft dat men gaat verliezen, dan is verliezen van het Westen iig iets wat de vorm van een excuus kan hebben en als verenigend concept voor een permanente militaristische samenleving als voorbereiding om het verdorven westen later te kunnen verslaan.

Ik zeg niet dat het zo is, wellicht is denken aan verlies überhaupt verboden en gezien alles nog draait ook nog helemaal niet aan de orde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

grote_oever schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:31:
[...]

Persoonlijk vind ik dat we het spelletje best goed doen.

- Laten Oekraine de oorlog met de "2de wereldmacht" uitvechten.
- Krijgen paar goede landen erbij die eerder, door dreiging van Rusland, niet aansloten bij NATO. Je ziet vandaag, opeens is alles mogelijk wat lange tijd niet mogelijk is.

En hoe vervelend de energiecrisis nu is in Europa.. Dit had gewoon moeten gebeuren om minder afhankelijk te worden van Rusland.

Dat het mensenlevens kost is een nadeel, maar de harde werkelijkheid is wel zo. Er wordt gewoon een flink politiek spelletje gespeeld zonder dat het levens van de NATO kost.

Dikke win toch? Nederland zit er ook niet op te wachten om een leger die kant op te sturen.
we zitten nu in elk geval in een tijd die minstens zo belangrijk is als de val van de Berlijnse Muur.
We weten niet of de zon morgen op komt, maar overmorgen kijken we er op terug als een historisch moment.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:33:
we zitten nu in elk geval in een tijd die minstens zo belangrijk is als de val van de Berlijnse Muur.
Moet zeggen dat ik dezelfde 'vibes' ervaar, heb als tiener op schoolreis nog in de DDR rondgelopen en de Soviet-Unie uit elkaar zien vallen.

Met de uitbreiding van de NAVO is onze veiligheid enorm verbeterd, besef dat 32 jaar geleden de Russen op 200km van Enschede stonden. Dat is 2x HIMARS range...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is een politiek teken.

Waar bij de onderhandelingen in maart/april een afspraak tot niet toetreden NAVO nog op tafel lag, is die kaart op de onderhandelingstafel nu definitief verbrand.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:36:
[...]

Moet zeggen dat ik dezelfde 'vibes' ervaar, heb als tiener op schoolreis nog in de DDR rondgelopen en de Soviet-Unie uit elkaar zien vallen.

Met de uitbreiding van de NAVO is onze veiligheid enorm verbeterd, besef dat 32 jaar geleden de Russen op 200km van Enschede stonden. Dat is 2x HIMARS range...
2/3e van ATACMS HIMARS range.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21

_Eend_

🌻🇺🇦

Over ATACMS gesproken.. Zou dit de druppel zijn die de ATACMS-emmer zal doen overlopen?

Maw.: Gaat Biden nu wel overstag om de ATACMS aan UA te geven.

[ Voor 27% gewijzigd door _Eend_ op 30-09-2022 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:43:
Maw.: Gaat Biden nu wel overstag om de ATACMS aan UA te geven.
Nice Crimea-bridge you have there... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:45:
[...]

Would be a shame if something happend to it......

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:45:
[...]

Jup, schijnt weer een verse trein met o.a. tanks vandaag over de Krimbrug te zijn gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.fdn.fr/pic/media%2FFd6dPfyWYAkU36q.jpg%3Fname%3Dorig

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Heb het gevoel dat ik dit eerder op The History Channel gezien heb, alleen dan duitstalig en met betere sprekers... :|

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 30-09-2022 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:45
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:01:
Heb het gevoel dat ik dit eerder op The History Channel gezien heb, alleen dan duitstalig en met betere sprekers... :|
[Twitter]
Er staat bijna niemand. Zelfs bij de inauguratie van Trump was het drukker. Reken daar nog bij dat mensen hier gecompenseerd worden voor hun aanwezigheid. Maakt totaal geen indruk op mij.

Edit nog een keer gekeken. Zelfs bij de TROS met feest op het plumb is het drukker.

[ Voor 7% gewijzigd door HEY_DUDE op 30-09-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:39
Vrij nietszeggende persconferentie van de NAVO. Alleen nogmaals aangeven dat de gebieden niet worden erkend als Rusland en dat Rusland moet stoppen met vechten in Oekraïne. Op een vraag van de Oekraïense pers om te reageren op de lidmaatschap aanvraag zei hij alleen dat een land vrij is om een aanvraag in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:48
Weer een bevestiging van waanzin;
https://t.me/ukrainenowenglish/19232
Weet niet of het al voorbij kwam hier ? Gaat hier erg snel lately :P

[ Voor 33% gewijzigd door mir4dor op 30-09-2022 18:11 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Stoltenberg zegt dat Kherson, Zaporizhia, Donetsk, Luhansk en de Krim Oekraïens zijn. Maar geen duidelijk Ja of Nee op de vraag of UA versneld lid kan worden van de NAVO.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
Zojuist wederom persconferentie hier in Noorwegen.

- er komt buitenlandse hulp (Duitsland, Frankrijk en VK) om te helpen alle offshore installaties te bewaken.
- vandaag wederom drones over diverse installaties

Ik zit zelf in de offshore en op de basis waar ik vaak ben was vannacht ook drone activiteit. Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat dit geen amateurs zijn.

Hoop dat ze snel zo een drone neerhalen / vinden en zo aanknopingspunten te vinden.

(Fun fact: hier komen via het Johan Sverdrup veld elke dat 660.000 vaten olie binnen. Stond vorige week nog naast die pijp).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of ThenNext

bulle bas schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:33:
[...]

Aanvankelijk ging ik ervan uit dat Putin uiteindelijk los zou komen te staan van zijn elite. Toch schikt de hele samenleving zich. Belangrijk probleem is dat de elite verlies in de oorlog als ondenkbaar scenario acht. Dus volop kop in het zand. Dat komt overeen met jouw frame hij/Rusland.

Wij laten ons nu sterk leiden door de beelden van die half miljoen mobilisatievlieders (die vooral tegen het idee zijn dat ze zelf wat moeten doen). Echter, wat je voortdurend op tv ziet en wat je ook terugkrijgt van Russen uit de doorsnee dat men tegen het westen vecht. De Oekrainer is toch vooral een Untermensch, een gedegeneerde vorm die zich laat hersenspoelen door het imperialistische westen. Die speech van Putin over het verdorven Westen resoneert in den brede. Tegelijkertijd erkent men wel de technologische suprematie van het Westen. Wij zouden eigenlijk bekeerd moeten worden naar een variant van conservatisme, verder zijn wij eveneens biologisch superieur.

Als men zich gerealiseerd heeft dat men gaat verliezen, dan is verliezen van het Westen iig iets wat de vorm van een excuus kan hebben en als verenigend concept voor een permanente militaristische samenleving als voorbereiding om het verdorven westen later te kunnen verslaan.

Ik zeg niet dat het zo is, wellicht is denken aan verlies überhaupt verboden en gezien alles nog draait ook nog helemaal niet aan de orde.
Het probleem van de deserteurs is dat ze zichtbaar zijn. Het zelfde met de mensen die Rusland vluchtte. Ook met de mensen die sterven.

Rusland moet dus steeds meer naar een situatie zoals Noord-Korea waar men blind gelooft dat de grote leider door God is gezonden om Gods mandaat uit te voeren (en dat is aan het begin ook soort van gebeurd door de Russische kerk).

En dat is het probleem waar Putin mee zit, want wat als hij het mandaat niet vervult?

Zelenskyy speelt slim spel door aan te geven dat hij over vrede wilt praten met Rusland, maar dat alleen pas kan wanneer Putin weg is. Dit met als doel om het geloof continue in twijfel te trekken.

In het westen is de strategie al grotendeels voltooid. Na Hitler komt Putin.

Nee, Putin zal over een paar jaar door zijn eigen volk vergruist worden, net zoals Hitler in Duitsland. De enige route voor hem is vol dictator te worden en nu het volk gaan zuiveren.
Als namelijk een persoon schuren gaat tonen dan kan al heel snel de rest volgen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Rene schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:11:
Zojuist wederom persconferentie hier in Noorwegen.

- er komt buitenlandse hulp (Duitsland, Frankrijk en VK) om te helpen alle offshore installaties te bewaken.
- vandaag wederom drones over diverse installaties

Ik zit zelf in de offshore en op de basis waar ik vaak ben was vannacht ook drone activiteit. Het lijkt me ondertussen wel duidelijk dat dit geen amateurs zijn.

Hoop dat ze snel zo een drone neerhalen / vinden en zo aanknopingspunten te vinden.

(Fun fact: hier komen via het Johan Sverdrup veld elke dat 660.000 vaten olie binnen. Stond vorige week nog naast die pijp).
Oh jee.Wat voor drones zijn het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
De Duitsers hadden wel een serieus leger, dat is inderdaad een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:13:
[...]

Oh jee.Wat voor drones zijn het?
Dat wisten ze helaas niet. Ze hadden ze wel gefilmd maar de kwaliteit was te slecht om te identificeren. (En ik vermoed dat die info geclassificeerd blijft).

Het is eigenlijk best raar wat indirect zit ik met het gevoel dat de oorlog opeens op mijn werkplek is…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:12:
[...]

Het probleem van de deserteurs is dat ze zichtbaar zijn. Het zelfde met de mensen die Rusland vluchtte. Ook met de mensen die sterven.

Rusland moet dus steeds meer naar een situatie zoals Noord-Korea waar men blind gelooft dat de grote leider door God is gezonden om Gods mandaat uit te voeren (en dat is aan het begin ook soort van gebeurd door de Russische kerk).

En dat is het probleem waar Putin mee zit, want wat als hij het mandaat niet vervult?

Zelenskyy speelt slim spel door aan te geven dat hij over vrede wilt praten met Rusland, maar dat alleen pas kan wanneer Putin weg is. Dit met als doel om het geloof continue in twijfel te trekken.

In het westen is de strategie al grotendeels voltooid. Na Hitler komt Putin.

Nee, Putin zal over een paar jaar door zijn eigen volk vergruist worden, net zoals Hitler in Duitsland. De enige route voor hem is vol dictator te worden en nu het volk gaan zuiveren.
Als namelijk een persoon schuren gaat tonen dan kan al heel snel de rest volgen.
Kan je vrijwel helemaal volgen.
- Qua interne geloofwaardigheid heeft Putin inderdaad een probleem. De samenleving is niet ingericht naar model van Noord-Korea, en ik denk dat hij die transitie niet snel genoeg kan maken.
- Bij ons is Putin voorbij, ook eens.

Ik kan me voorstellen dat de Rus Putin zal verguizen omdat hij zijn mandaat niet naar behoren heeft vervuld (glorie van Rusland), maar dan niet zoals in Duitsland waar er ruimte was voor schuldbesef. De Rus moet van zijn ruscisme afgeholpen worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat de opvolger op dat ruscisme door zal gaan.
Daarom ook: grenzen dicht en hek er om heen. Hulp en verlichting pas na dat men gewenste veranderingen heeft doorgevoerd, niet andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:45
hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:14:
[...]

De Duitsers hadden wel een serieus leger, dat is inderdaad een verschil.
Ja dat ook. De Russen zijn nauwelijks te porren voor protest tegen Poetin, maar ook nauwelijks te porren voor dit 'feestje'. Een totaal apathische bevolking is wat ik zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Rene schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:20:
[...]

Dat wisten ze helaas niet. Ze hadden ze wel gefilmd maar de kwaliteit was te slecht om te identificeren. (En ik vermoed dat die info geclassificeerd blijft).

Het is eigenlijk best raar wat indirect zit ik met het gevoel dat de oorlog opeens op mijn werkplek is…
Voor commerciële drones bestaan al tracking systemen waarmee je de locatie van de drone en de locatie van het basisstation kunt traceren. En ik vermoed dat ze dat ook hebben voor militaire drones. Dus ze zullen er wel snel achter komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Voor himars zijn nu ook de anti-personeels raketten gespot:

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:29:
De Russen zijn nauwelijks te porren voor protest tegen Poetin, maar ook nauwelijks te porren voor dit 'feestje'. Een totaal apathische bevolking is wat ik zie.
De grote leider heeft er in ieder geval nog zin in, Vladimir is boos:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Je zult nu maar Jens Stoltenberg zijn. Pittige tijd voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

hoevenpe schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:32:
[...]

De grote leider heeft er in ieder geval nog zin in, Vladimir is boos:
[Twitter]
Als Putin nou voor een raam gaat staan dan kan de Waarheid hem een handje helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De_Bastaard schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:34:
Je zult nu maar Jens Stoltenberg zijn. Pittige tijd voor hem.
NATO Secretary General says Ukraine has the right to "re-take" Ukrainian territories occupied by Russia. Adds that we should not accept "nuclear blackmailing" and that a nuclear war cannot be won and that must be clearly conveyed to Russia
Hij zal idd de lijn aan houden dat UA de Russen van hun grondgebied af krijgt met support van het 'westen', waarna de application voor NAVO gesupport kan worden door alle landen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18

Wmm

WouterG schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:42:
[...]

Sterker nog, de meeste mensen zullen de initiele bommenregen gewoon overleven. Daarna gaat een groot deel dood (op een verschrikkelijke manier) aan de directe gevolgen van die bommenregen. Daarna gaat weer een groot deel dood aan de indirecte gevolgen (onder andere hongersnood). Zeggen dat je niets zult merken van MAD is erg dom, kans is erg groot dat je de verschikkelijke gevolgen zult merken en een verschrikkelijke langzame dood zult sterven.

Voor wie eens een goed idee wil hebben, kijk de film Threads (IMDB: Threads (TV Movie 1984)). Niet bepaald een film voor mensen met een zwak hart.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:54
honey schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:30:
De gebieden die Rusland heeft geannexeerd, hoe waardevol zijn deze?

Als het een stukje waardeloos gebied is met relatief veel Rusland participanten is het wat anders dan dat het de Westerse graankelder is.
Sorry hoor maar ik vind dit echt een hele foute redenering

Zoals Bulle Bas ook aan geeft in zijn comments moet je een principale houding in dit soort dingen aannemen.
En dat is: Ook al zou het waardeloze grond zijn dan nog heeft Rusland geen recht om het op deze manier te annexeren.

Overigens zijn het geen waardeloze stukjes grond, maar nogmaals dat doet helemaal niet ter zake.
Het is gewoon niet acceptabel dat een natie zichzelf een deel van een ander land op deze manier toe-eigent.

Keihard optreden is hier inderdaad het enige juiste wat je kan doen.
Ook als dat gevolgen (als in doden ed) betekent.

We zouden inmiddels beter moeten weten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:29

HugoBoss1985

Xenotech

Wmm schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:50:
[...]

Sterker nog, de meeste mensen zullen de initiele bommenregen gewoon overleven. Daarna gaat een groot deel dood (op een verschrikkelijke manier) aan de directe gevolgen van die bommenregen. Daarna gaat weer een groot deel dood aan de indirecte gevolgen (onder andere hongersnood). Zeggen dat je niets zult merken van MAD is erg dom, kans is erg groot dat je de verschikkelijke gevolgen zult merken en een verschrikkelijke langzame dood zult sterven.

Voor wie eens een goed idee wil hebben, kijk de film Threads (IMDB: Threads (TV Movie 1984)). Niet bepaald een film voor mensen met een zwak hart.
Bedankt voor je post; ik had net zo'n leuke dag vandaag :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Veel Chinezen schijnen ook tegen de invasie te zijn.

Kan iemand vertalen wat hier gezegd wordt?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 73 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid