Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:24:
OK ik schrik wel een beetje van sommige posts die echt vanuit onderbuik lijken te komen, hoe logisch dat ook moge zijn, voor je zoiets post, adem een paar keer diep in, overweeg onze verworvenheden, lees het terug en pas als je dan nog zeker bent druk je op plaats reactie
Russen die mobilisatie willen ontvluchten door:
1 als toerist naar EU te komen
2 als onderdeel van gezin als toerist naar EU komen
3 zich melden als vluchteling
1 en 2 persoonlijk zeg ik, laat ze maar mooi de bankrekening legen en het hoofd vullen hier.
3 daar zijn wetten voor, wetten die gelden voor iedereen, dat is beschaving.
Dat waren de Romeinen ook, maar niets is voor de eeuwigheid en dat kan ook prima van binnenuit uitgehold worden. Dus de daad kan in zich zelf wel een akte van beschaving en vooral barmhartigheid zijn, maar je kunt je afvragen of het de beschaving en barmhartigheid ook zal doen bestendigen op basis van wat je dan op gaat nemen.
Het is niet relevant wat het thuisregime doet, we zullen daar gewoon de wetten moeten volgen, hoe lekker het voelt om te zeggen, "stuur ze terug", wij zijn gewoon beter dan dat ook al is het moeilijk, punt.
Kan een hele verhandeling houden hoe misinformatie werkt, hoe een geloof in iets, diepe psychologische redenen als aan de goede kant willen staan veel meer nuance brengt dan "ze willen het niet weten, ze hadden het moeten weten en ze hadden tot actie over moeten gaan" maar dat is gewoon niet relevant.
Nouja "ze hadden het moeten weten", als je binnen 1 minuut na een oproep tot mobilisatie, exact weet wat dat voor jou gaat betekenen en al een vluchtplan lijkt te hebben dan maak je mij niet wijs dat ze het voordien niet wisten wat er speelt en hoe het gespeeld wordt.
Wij hebben wetten.
En op het gebied van vluchtelingen wordt wel eens opgeworpen om er toch nog eens naar te kijken hoe houdbaar dat is en in hoeverre het nog strookt met de ideeën die men had en heeft waaruit deze wetten zijn voortgekomen.
Dat blijft altijd lastig want op micro niveau gun je de meeste individuen het beste, maar op macro niveau levert dat in de aantallen toch wel problemen op. Je wilt het individu niet beoordelen op aspecten van de groep, maar helemaal er aan ontkomen blijkt ook lastig.
Daarbij zou het ook onverstandig zijn om zelf in een poging alles en iedereen te willen redden van de klif af te lopen. Het zijn niet altijd enorm verlichte progressieve geesten die er hier stemrecht bij krijgen helaas, wat op de langere termijn ook gevolgen kan hebben voor de progressie de inwoners van ons land.
Aan de andere kant is simpelweg alleen "grenzen dicht" ook niet bepaald werkbaar, dus ja een dilemma, waaraan we voornamelijk kunnen proberen bij te dragen door te pogen zo min mogelijk shit in de wereld te verkrijgen. Maar goed de toekomst ziet er wat dat betreft ook niet bepaald rooskleurig uit met Rusland, China en Afrika en alle lijnen daar nog tussen.
Nu kan je als EU snel sancties instellen, bijv er is een visum nodig vanuit rusland en er worden geen toeristenvisa verstrekt aan russen, daar ben ik voor en dan kan je bij de grens terugsturen, beschaafd volgens de wet.
Vang je groep 1 en 2 af (al denk ik dus dat we die beter hier hun hersenspoeling kunnen laten uitwassen op hun eigen kosten en over een tijdje als rusland weer opgebouwd moet worden na regime verandering beter bij kunnen dragen aan de opbouw en verder brengen van Rusland (bewuste capital R nu) en derhalve de wereld).
Op eigen kosten is ook niet bepaald de dagelijkse gang van zaken en bij mijn weten was er nog al wat kritiek op de Denen die (voor zover mogelijk) mensen wel laat bijdragen met wat ze nog bezitten van enige waarde.
Dus acht je dat dan wel acceptabel terwijl dat momenteel wettelijk hier ook niet zo geregeld lijkt te zijn ?
Voor groep 3, we hebben ons gewoon aan onze beschaafde regels te houden, kan niet genoeg gezegd worden. En eerlijk als iemand bijv trans of LGBTQ++ (of wat het tegenwoordig ook is) is dan zie ik zelfs nog gerede grond onder een asielaanvraag. Inderdaad met keiharde AIVD screenings en liefst in de minst luxe opvangplekken, dat dan weer wel zolang het maar op norm is..
Voor de aanvraag zal Igor vast wel even een LGBTQ++ act willen opvoeren met een goede slok wodka in de mik, meelullen met alles wat nodig is om iets te verkrijgen lijkt me wel een kernkwaliteit om ook het hoofd in Rusland boven water te houden, en vervolgens het gezin en oma komt later via Turkije met Corendon als nareiziger voor de familie hereniging.