Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 76 Laatste
Acties:
  • 712.639 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

DoeEensGek schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:08:
[...]

Eigenlijk is voorraad niet het belangrijkste. Hoe snel kun je produceren. (Komt natuurlijk een heel verhaal achteraan, maar in een notendop is productie het toverwoord.) ;)
Een voorraad is een buffer voor als er in korte tijd heel veel wapens of munitie nodig is dat je niet kan leveren door het verdubbelen van de productie. Het verschepen van wapens vanuit Engeland, de VS,... kost ook tijd.

Zijn we bereid om voor contracten te betalen voor fabrieken die in vredestijd op halve productie draaien en kan zomaar spontaan de productie verdubbelen?

De Britten (BAE Systems in Cheshire) produceren een miljoen patronen per dag en exporteren het tot in India, Australië,... De MoD heeft een contract voor de komende 13 jaren en betaalt voor de mogelijkheid direct op te kunnen schalen. De fabriek draait op halve productie.

Er kan zomaar een miljoen patronen per dag vanuit Engeland naar Oekraïne verzonden worden.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
downtime schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:20:
[...]

Je zult de lat echt een stuk hoger moeten leggen om landverraad te claimen. Geld aannemen en “ondermijnende uitspraken” is dat nog lang niet.
Waar ligt de lat dan? En is er een sport onder? Of zou die er moeten zijn? In Duitsland hebben ze ook een zuur lesje over de tolerantieparadox moeten leren, ik hoop dat we niet rekenen op een toevallig voordelig uitpakken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

rapture schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:23:
[...]

Een voorraad is een buffer voor als er in korte tijd heel veel wapens of munitie nodig is dat je niet kan leveren door het verdubbelen van de productie. Het verschepen van wapens vanuit Engeland, de VS,... kost ook tijd.

Zijn we bereid om voor contracten te betalen voor fabrieken die in vredestijd op halve productie draaien en kan zomaar spontaan de productie verdubbelen?

De Britten (BAE Systems in Cheshire) produceren een miljoen patronen per dag en exporteren het tot in India, Australië,... De MoD heeft een contract voor de komende 13 jaren en betaalt voor de mogelijkheid direct op te kunnen schalen. De fabriek draait op halve productie.

[YouTube: Exclusive: Inside the factory that makes the Army's rifle rounds]
Er kan zomaar een miljoen patronen per dag vanuit Engeland naar Oekraïne verzonden worden.
Dit soort video's vind ik altijd heel ontspannend/Feng Shui om naar te kijken.

Een contract voor 13 jaren. :)

Als we straks ook (wederom) zoiets in Nederland hebben besparen we weer op transport (import).
Ook beter voor de CO2 uitstoot! :+
Kan de overheid/defensie volgens mij mooi geld aan verdienen/over houden/besparen (op dit moment).

En Ukraïene helpen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-09-2022 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 19:41
pro_6or schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:31:
[...]

Kalasjnikovs doen het altijd. Qua vuurkracht blijven de individuele soldaten gevaarlijk.

Vergeleken met moderne AR is een AK beter bestand tegen bagger, maar om te zeggen ‘doen het altijd’ is dat wel een beetje een urban myth.

Roest bijvoorbeeld tast veren, slagpin en andere bewegende delen aan. Daardoor is de kans groot op niet meer werken, vastlopers en brekende of vermoeide onderdelen.

Maargoed, ik heb niet de indruk dat doel is om hier goed bewapende elite troepen van te maken. En als ze het doen zijn AK’s inderdaad gewoon dodelijk, op korte afstand.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:46:
[...]

Om even op mezelf terug te komen, die mobilisatie verloopt zo chaotisch dat men inmiddels over sabotage speculeert. Gisteren vonden de propagandakanalen het al nodig om begrip te vragen voor de enorme hoeveelheid werk die op de mindef af komt, als reden dat er geen uitrusting beschikbaar was voor de drommen mensen.

Deze is van Simonyan (propagandist, mijmert graag over nukes op Europa):

[Afbeelding]

Twee anderen:
[Afbeelding] [Afbeelding]

EDIT, het blijft lachen, wat een volk:
[Afbeelding]
Stel je voor dat de Russen wel iets goed konden organiseren. Dan zaten we met een WWII 2.0, dit keer zonder snor.

Mooi om te zien dat ze dat dus niet kunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:29
Voormalige President van Mongolië Tsakhiagiin Elbegdorj spreekt zich uit.
O.a. vanwege de mobilisatie van veel etnische minderheden in deelrepublieken waar Mongools volk woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ondertussen loopt het fakerendum lekker, Tjetjenen komen je aan huis helpen het formulier in te vullen:

https://www.reddit.com/r/..._honest_than_two_bearded/

Meer gewapend stemadvies voor de deur:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-09-2022 14:41 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:36
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:38:
Ondertussen loopt het fakerendum lekker, Tjetjenen komen je aan huis helpen het formulier in te vullen:

Ook te zien op RT ? :+
Zijn die Russen nu echt zo dom dat zij niet weten dat wij dit weten ? (Zien) Man man man

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:46:
[...]

Ook te zien op RT ? :+
Zijn die Russen nu echt zo dom dat zij niet weten dat wij dit weten ? (Zien) Man man man
Zoals met de meeste RU propaganda gaat het niet om ons..

Dat betekent, stam + t .

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:23

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dit is gewoon om cijfers te hebben, voor mensen die niet verder kijken dan cijfertjes.
"Kijk meer dan 90% is voor aansluiting, dus dat zal wel goed zijn".
Vergeet niet dat referenda een democratische uitvinding zijn, en er wordt hier waarde aan gehecht. Vooral door mensen die bewijs zoeken dat we Rusland met rust moeten laten (be it pacifisme, linksneigingen of extreemrechtsneigingen). In dat geval boeit het niet hoe je aan de cijfers komt, de cijfers spreken voor zich.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

pro_6or

amateur_60r

FreezeXJ schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:05:
Dit is gewoon om cijfers te hebben, voor mensen die niet verder kijken dan cijfertjes.
"Kijk meer dan 90% is voor aansluiting, dus dat zal wel goed zijn".
Vergeet niet dat referenda een democratische uitvinding zijn, en er wordt hier waarde aan gehecht. Vooral door mensen die bewijs zoeken dat we Rusland met rust moeten laten (be it pacifisme, linksneigingen of extreemrechtsneigingen). In dat geval boeit het niet hoe je aan de cijfers komt, de cijfers spreken voor zich.
Ik ben links en ik vind dus, nogal logisch ook, dat de mensen in Ukraine vrij moeten zijn en in een democratische rechtsstaat met bescherming van de zwakkeren ipv de sterkere zouden moeten kunnen leven. Rusland moet daar dus zsm verdwijnen en liefst ook zelfde recept voor de eigen bevolking moeten gaan volgen.

een treffende spreuk

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Kadett schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:20:
Des te meer beelden en verhalen je ziet en hoort dan is de enige conclusie dat er veel lijkzakken massagraven nodig zijn.
FTFY. :(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DoeEensGek schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:08:
[...]

Eigenlijk is voorraad niet het belangrijkste. Hoe snel kun je produceren. (Komt natuurlijk een heel verhaal achteraan, maar in een notendop is productie het toverwoord.) ;)
Voorraad is wel degelijk heel belangrijk want in een echte oorlog wordt die ene fabriek in de eerste week al verwoest met raketten. Terwijl je voorraad decentraal (en dichter bij de oorlogszone) kunt opslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
downtime schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:17:
[...]

Voorraad is wel degelijk heel belangrijk want in een echte oorlog wordt die ene fabriek in de eerste week al verwoest met raketten. Terwijl je voorraad decentraal (en dichter bij de oorlogszone) kunt opslaan.
Wapens, munitie, mensen met basistraining - het is allemaal nodig om iets van een leger te vormen op korte termijn.

Ik durf te stellen dat de meeste mensen in NL geen enkel idee hebben wat ze moeten doen.

Overigens, qua propaganda waarde is dit wat Rusland in brengt:

(Ongeregeld onaangepast zooitje in trainingspak)

En zie ik dit vanaf Ukrainse zijde voorbij komen:

(Ukrainse militairen op camouflage training, overtuigend verkleed als boom, struik en andere begroeiing.)

Ik zeg: prettige wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:23:
[...]

Simpel, niet accepteren. Als je niet gemobiliseerd wil worden ga je maar in eigen land protesteren. Niet ons probleem.
Voor vluchtelingen uit Eritrea is dit ook een geldige reden. Hoewel ik je emoties begrijp zou het consequent zijn dat dat dan ook voor russen zou gelden.

Bron
De omstandigheden voor dienstplichtigen zijn in Eritrea zo slecht dat ze mogelijk in strijd zijn met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), oordeelt de hoogste bestuursrechter.

De afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State keek naar de zaken van twee mannen, die vrezen dat ze in Eritrea de militaire dienstplicht moeten vervullen en vinden dat daar bij de beoordeling van hun aanvraag naar gekeken had moeten worden. Een van hen had bij de rechtbank al gelijk gekregen, bij de ander kreeg de Staat aanvankelijk gelijk. Van der Burg moet nu beide asielaanvragen opnieuw beoordelen, omdat hij te weinig oog heeft gehad voor de mogelijke gevolgen van de dienstplicht voor de twee.

‘Foltering of onmenselijke of vernederende behandeling’
De dienstplicht in Eritrea is niet zoals in andere landen, concludeert de Raad van State. Dienstplichtigen krijgen te maken ‘met extreem zware werk- en leefomstandigheden, een gebrek aan basisvoorzieningen, te zware fysieke trainingen of arbeid, zeer ernstige lijfstraffen en detentie onder schrijnende omstandigheden’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Tja, we kunnen er allerlei whatsboutism’s op los laten maar ik denk dat de situatie een one-off is en moeilijk te vergelijken is met andere conflicten die op dit moment spelen. Hoe deden we dat trouwens in 1939? Ik neem aan dat er ook Niet-Joodse Duitsers waren die de wehrmacht ontvluchtten? Of had Dld nooit echt gemobiliseerd?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:38

_Eend_

🌻🇺🇦

UA heeft vandaag een Mi-8 en twee Su-25's neergehaald:
https://nitter.it/WarMonitor3/status/1573648066057588738
(het filmpje hoef je niet te kijken, die is in 48p gefilmd met een matglazen lens op de camera)
Blijkbaar in de buurt van Lozove?
https://nitter.it/WarMonitor3/status/1573636717793476610

https://nitter.it/WarMonitor3/status/1573646886627672064

En UA krijgt meer CAESARS van FR:
https://nitter.it/WarMonitor3/status/1573627149587816450

[ Voor 20% gewijzigd door _Eend_ op 24-09-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Heeft iemand een lijstje voor mij met de materiële verliezen aan de kant van Oekraïne?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:49:
Heeft iemand een lijstje voor mij met de materiële verliezen aan de kant van Oekraïne?
Oryxspioenkop heeft ook dat allemaal netjes bijgehouden:
https://www.oryxspioenkop...enting-ukrainian.html?m=1

Dat betekent, stam + t .

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

downtime schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:47:
[...]

Ik vermoed dat de grote meerderheid daarvan te arm is om te komen. Die kunnen geen 9K voor een vliegticket neertellen.

Zoals ik eerder ook aangaf heb ik ook de indruk dat het regime de weigeraars bewust laat gaan omdat het toch voornamelijk de kinderen van de meer welvarende Russen zijn.
Minder zorgen voor het regime, meer zorgen voor het westen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

downtime schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:47:
[...]

Ik vermoed dat de grote meerderheid daarvan te arm is om te komen. Die kunnen geen 9K voor een vliegticket neertellen.

Zoals ik eerder ook aangaf heb ik ook de indruk dat het regime de weigeraars bewust laat gaan omdat het toch voornamelijk de kinderen van de meer welvarende Russen zijn.
Daarmee heb je dan toch gelijk het antwoord op de initiële vraag. Dit is niet de groep die daadwerkelijk de meeste hulp nodig heeft. Dus m.i. Zsm grenzen sluiten aan alle kanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:59:
[...]
Minder zorgen voor het regime, meer zorgen voor het westen.
Precies, het Westen wordt al onder druk gezet met de huidige asielinstroom. Als hier ook nog Russen bij komen dan versnelt de destabilisatie in Europa. Hoeft men geen RU kogel voor af te vuren binnen de EU...

Maar vergeet ook niet dat Wagner mensen zocht om in Europa zelf aan de slag te gaan. Wat nu binnen komt zetten kan lang niet allemaal tijdig gescreend worden.

Het worden interessante tijden.....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

sh4d0wman schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:06:
[...]

Precies, het Westen wordt al onder druk gezet met de huidige asielinstroom. Als hier ook nog Russen bij komen dan versnelt de destabilisatie in Europa. Hoeft men geen RU kogel voor af te vuren binnen de EU...

Maar vergeet ook niet dat Wagner mensen zocht om in Europa zelf aan de slag te gaan. Wat nu binnen komt zetten kan lang niet allemaal tijdig gescreend worden.

Het worden interessante tijden.....
Jep, ik heb die pamfletten/afbeeldingen (oproep tot terreur tegen NATO) ergens voorbij zien komen.
Heeft iemand hier daarvan nog een afbeelding paraat?

De AIVD gaat het drukker krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-09-2022 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:00
Yucon schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:28:
[...]

Voor vluchtelingen uit Eritrea is dit ook een geldige reden. Hoewel ik je emoties begrijp zou het consequent zijn dat dat dan ook voor russen zou gelden.

Bron

[...]
Die vlieger gaat hier toch helemaal niet op? Voor die vluchtelingen uit Eritrea geldt dat ze als dienstplichtige worden opgeroepen en daarna onder erbarmelijke omstandigheden behandeld voor mogelijk onbepaalde tijd. Dat is hier helemaal niet aan de orde, aangezien het geen dienstplicht is maar een mobilisatie, en de Russische dienstplicht normaal gesproken ook schijnbaar geen reden is om te vluchten en asiel te krijgen in het Westen.

Die EU landen moeten de situatie gewoon even omdraaien en naar hun eigen wetgeving kijken. Formeel gezien gaan ze namelijk "criminelen" onderdak geven. Want wij zouden bij een mobilisatie onze eigen vluchters ook opsporen en naar een opleidingscentrum slepen of vervolgen.

Dus slagboompje dicht en lekker daar blijven, ik hoor dat de Russische krijgsmacht over een week of nieuwe mensen verwacht. :+ Misschien kunnen die daarna de grensovergangen af om de rest op te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 24-09-2022 16:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24
We zouden vluchtende Russen kunnen behandelen zoals we dat als neutraal land tijdens de eerste WO deden met soldaten van andere landen. Dus binnenlaten en interneren tot de oorlog voorbij is en dan terugsturen naar Rusland.
Zitten een paar (kuch) praktische haken en ogen aan, maar het kan wel een oplossingsrichting zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 24-09-2022 16:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 15:03

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Jerie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:02:
[...]

Nou ja de kennismigranten en intelligentsia hebben al zat kans gehad te vluchten. Je zult ze in ieder geval goed moeten debriefen. Hopelijk zit er iets waardevols tussen. Ik sta wel open voor migranten, mits ze iets nuttigs aan de maatschappij toevoegen. Zo werkte het altijd al in mijn land zoals ik het ken (Amsterdam).
Ik ga de 'Russen' die nu nog in Rusland zitten even heel makkelijk verdelen in twee categorieën
  • Je kon het niet weten
  • Je wilde het niet weten
Momenteel hebben we het over de tweede categorie. Ik heb weinig hoop dat 'goed debriefen' van die groep ineens betrouwbare vluchtelingen met moraal oplevert. Niet als je 20-50 jaar vol instemming en profijt in die Russische wolk hebt geleefd. Voor mij hoeft een vluchteling niet eens iets aan onze maatschappij toe te voegen, want diegene is hier voor hulp. Maar hier hebben we het niet over mogelijk nuttige, maar gevaarlijke toevoegingen aan onze maatschappij. Moeten we m.i. niet willen.

Ik huiver bijv. bij het idee van een consolidatie over een jaar of twee, drie tussen dit volk en de FvD wappies, om maar iets geks te noemen. Er mag geen ruimte voor escalatie worden gegeven, want die wordt gebruikt door Putin. Dat zouden we inmiddels moeten weten.

Ook ik heb altijd voor hulpbehoevende migranten open gestaan, maar in deze situatie valt het kwartje de andere kant op. Doet principieel een beetje pijn, maar de standpunten tegen hun komst wegen nu zwaarder.

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro op 24-09-2022 17:00 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

blissard schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:20:
We zouden vluchtende Russen kunnen behandelen zoals we dat als neutraal land tijdens de eerste WO deden met soldaten van andere landen. Dus binnenlaten en interneren tot de oorlog voorbij is en dan terugsturen naar Rusland.
Zitten een paar (kuch) praktische haken en ogen aan, maar het kan wel een oplossingsrichting zijn.
Internering doe je normaal met actieve militairen (in uniform) die (meestal per ongeluk) in jouw neutrale land belanden. Bijvoorbeeld piloten die een noodlanding maken of een patrouille die per ongeluk aan de verkeerde kans van de grens belanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

HugoBoss1985 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:07:
[...]

Jep, ik heb die pamfletten/afbeeldingen (oproep tot terreur tegen NATO) ergens voorbij zien komen.
Heeft iemand hier daarvan nog een afbeelding paraat?

De AIVD gaat het drukker krijgen.
bulle bas in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M9"

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:38:

De hoeveelheid moeite die ze er enerzijds nog voor doen (dat ze uberhaupt kennelijk overal langs gaan), om het voor zich zelf kennelijk enige legitimiteit te proberen te geven (en wellicht ook intimidatie en gevoel van big brother aan iedereen die er nog leeft), en dan anderzijds alles maar dan ook alles wat laat zien dat het geen enkele legitimiteit zou kunnen hebben als je er met enig gezond verstand naar kijkt, het blijft verwonderlijk waarom ze al die toneelstukjes op blijven voeren voor voornamelijk zich zelf., dan moet je je zelf toch wel heel graag willen foppen.

• mir4dor
gekkie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:04:
[...]

De hoeveelheid moeite die ze er enerzijds nog voor doen (dat ze uberhaupt kennelijk overal langs gaan), om het voor zich zelf kennelijk enige legitimiteit te proberen te geven (en wellicht ook intimidatie en gevoel van big brother aan iedereen die er nog leeft), en dan anderzijds alles maar dan ook alles wat laat zien dat het geen enkele legitimiteit zou kunnen hebben als je er met enig gezond verstand naar kijkt, het blijft verwonderlijk waarom ze al die toneelstukjes op blijven voeren voor voornamelijk zich zelf., dan moet je je zelf toch wel heel graag willen foppen.
Dat "foppen" bedoelde ik eigenlijk ook een beetje met mijn post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72895590
De tv kijkende Rus krijgt dit toch niet te zien lijkt mij ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
mir4dor schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:10:
[...]
Dat "foppen" bedoelde ik eigenlijk ook een beetje met mijn post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72895590
De tv kijkende Rus krijgt dit toch niet te zien lijkt mij ?
Of men ziet / wil niet zien wat er mis mee is ?
Ze komen nog wel netjes aan de deur !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:27:
[...]

Wapens, munitie, mensen met basistraining - het is allemaal nodig om iets van een leger te vormen op korte termijn.

Ik durf te stellen dat de meeste mensen in NL geen enkel idee hebben wat ze moeten doen.

Overigens, qua propaganda waarde is dit wat Rusland in brengt:

(Ongeregeld onaangepast zooitje in trainingspak)

En zie ik dit vanaf Ukrainse zijde voorbij komen:

(Ukrainse militairen op camouflage training, overtuigend verkleed als boom, struik en andere begroeiing.)

Ik zeg: prettige wedstrijd.
Het nadeel is wel dat RU dus 'oneindig' veel mensen op de UA kan afsturen. Het is de eerste wave, terwijl er nog 2/3/.. kunnen volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

HollowGamer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:18:
[...]

Het nadeel is wel dat RU dus 'oneindig' veel mensen op de UA kan afsturen. Het is de eerste wave, terwijl er nog 2/3/.. kunnen volgen.
En dus vind ik dat het Westen moet zorgen dat UA het materiële overwicht heeft/behoudt.
En dat UA dus ook meer met materieel kan vechten, i.p.v. met manschappen.
Bijvoorbeeld met meer drones en artillerie.
Want het Westen heeft dat weer "oneindig" (mede met dank aan "de suikeroom").

@gekkie Oh kijk: dat is die vriendelijke man met baard aan de deur, die Boldking mesjes komt verkopen :+

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-09-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 23:37
gekkie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:12:
[...]

Of men ziet / wil niet zien wat er mis mee is ?
Ze komen nog wel netjes aan de deur !
Ik blijf me ergens nog steeds verbazen over de simplistische aanpak van deze propaganda. Bij desinformatie/beïnvloeding in het buitenland lijkt Rusland vrij goed na te denken over de technieken (we lijken het jarenlang maar beperkt gesignaleerd te hebben, dat is helaas een compliment waard). Bij dit soort stunts is die doordachte subtiliteit ver weg. Nergens iemand in beeld die - gespeeld- tegen is, om te pretenderen dat er echt een keuze is, rustig beelden de wereld inslingeren die alleen maar bevestigen dat deze referenda niet alleen in hun aard, masr ook in hun uitvoering belachelijk zijn, etc.

Ik vraag me af of de makers serieus denken dat dit iemand gaat overtuigen en, als dat echt de bedoeling was, waarom er geen meer capabele "journalisten" op deze propagandacampagne zijn gezet.
Of is het nog erger en werkt dit, na de vele jaren afstompende propaganda, gewoon prima bij binnenlandse consumptie?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En de etnische zuivering gaat door. Na WOII zeiden we: nooit weer. Liever toch wel. De prijs van niet willen escaleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuqDwIjkcZXMCEWv6N3vkfnwnw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sexfULwB1OfOK4iP9sVq3zgY.png?f=fotoalbum_large

Hoe dit nou kan? Keihard en onvervalst fascisme.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_9nEXhY2QegpfDmjeDwADJSGzM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uXyh9c3iOnQYYOMEFYZrmxpI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Het is een goede dag voor de UA Luchtafweer: En een Su-30 met een brandende motor na een hit van MANPADS: https://v.redd.it/3z0etgmfgtp91

• gekkie
bulle bas schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:56:
En de etnische zuivering gaat door. Na WOII zeiden we: nooit weer. Liever toch wel. De prijs van niet willen escaleren.

Hoe dit nou kan? Keihard en onvervalst fascisme.
"Creatieve" manier om die zuivering van je eigen land / ingenomen gebieden, te gieten in een constructie waarin ze vooral kanonnenvoer zijn en je met een twisted mind je vijand bijna medeplichtig gaat stellen als uiteindelijk uitvoerder van dat vonnis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zie vanmiddag meerdere berichten voorbij komen dat de onderminister defense uit zijn functie is gezet.

Deze is vervangen voor general Misinzev. Die kennen we nog van het innemen van Mariupol. Verantwoordelijk voor de vermoedelijke 100.000+ slachtoffers daar.

Zijn focus zal voornamelijk komen te liggen op de logistiek operatie in Oekraïne.

Geen idee wat dan betekent? Lichamen zo hoog in een rivier stapelen ok als brug te gebruiken?

Voor de bronnen: alle (grote) kranten schrijven erover Bronnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
onkl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:25:
Of is het nog erger en werkt dit, na de vele jaren afstompende propaganda, gewoon prima bij binnenlandse consumptie?
Het werkt prima bij mensen die gewend aan / geconditioneerd zijn, zich zo weinig mogelijk met dingen buiten de directe invloedssfeer / zichzelf te bemoeien.
Het geeft een prima excuus om het daarbij te houden, ook al kun je prima beter weten, zoals we nu al maanden zien.
Maar nu delen wel ineens de directe invloedssfeer binnen komen, namelijk middels die mobilisatie, lijkt er bij sommigen wel wat te draaien, nog steeds vooral voor hun eigen hachje weliswaar. En dat laatste is jammer, want er moet iets collectiefs van de grond af komen. Net als er bij de Oekraïners bij de Maidan protesten iets collectiefs van de grond is gekomen, waardoor dat geslaagd is.

Als alles wat nu vlucht zich qua aantallen en maar de helft van de inzet van Oekraïners toen, zich in Moskou zou melden om het regime op de knieën te krijgen, zouden ze best een kans maken. Laat staan als mede terugkeert wat er nog steeds werkend in de Oekraïne verblijft.

• gekkie
AndereKoekoek schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:05:
Zie vanmiddag meerdere berichten voorbij komen dat de onderminister defense uit zijn functie is gezet.

Deze is vervangen voor general Misinzev. Die kennen we nog van het innemen van Mariupol. Verantwoordelijk voor de vermoedelijke 100.000+ slachtoffers daar.

Zijn focus zal voornamelijk komen te liggen op de logistiek operatie in Oekraïne.

Geen idee wat dan betekent? Lichamen zo hoog in een rivier stapelen ok als brug te gebruiken?

Voor de bronnen: alle (grote) kranten schrijven erover Bronnen
Mjah of bruut Mariupol innemen, per sé heel veel logistiek vernuft (met beperkte middelen en kwaliteit onder je) met zich mee brengt, we zullen het zien.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Ponomarenko is een goede journalist, dus dan neem ik nota van onderstaande:

Als dit waar is dan hebben we met deze voorsortering een megasignaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
blissard schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:20:
Daar hebben we gewoonweg niet de capaciteit voor.

Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat wij niet meer open willen of kunnen staan voor vreemdelingen. Zo hebben we er, in Amsterdam iig, wel altijd in gestaan. Als men zich maar voldoende aanpast (assimilatie). Iets bijdragen aan de maatschappij hoort daar bij, maar ik heb daar dan wel ruime maatstaven voor (vrijwilligerswerk is ook prima).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
bulle bas schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:20:

[Twitter]

Welk signaal doel je op?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Dat Kadyrov de mobilisatie weigert en een middelvinger geeft aan Putin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:37:
[...]

Dat is niet de bodschap die hij afgeeft. Hij heeft verteld dat hij al heeft geleverd omdat Tsjetsjenië al zoveel mensen heeft gemobiliseerd. Hij hoeft dus niet meer.

Hij is natuurlijk wel kritisch op de legerleiding geweest, dus ik sluit ook niet uit dat hij bloed ruikt, maar ik vind dit, op dit moment, nog geen groot signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:37:
[...]

Er zijn inderdaad wel degelijk "echte" russische vluchtelingen (LGBTQ is een goed voorbeeld), maar de stroom die nu op gang komt, zijn opportunisten die "zich niet met politiek bezig houden", maar nu met het risico op mobilisatie ineens weg willen. Dit is geen gewone situatie met vluchtelingen, maar het is een oorlog in Europa. rusland is onze vijand, en deze "vluchtelingen" accepteren dient geen strategisch doel, en is een gevaar voor de staatsveiligheid. Het zijn namelijk ook in veel gevallen mensen die de oorlog wel prima vinden en menen dat de Krim (en Donbas) bij rusland hoort.

Wat mij betreft dus een directe vluchtelingenstop voor russen omwille van de staatsveiligheid. En ja, een aantal echte vluchtelingen gaan daar onder lijden. Maar dat is dan jammer, want het is belangrijker om strategisch de juiste keuzes te maken om Oekraïne te helpen. Er worden daar nog elke dag mensen vermoord, gemarteld en verkracht, en alles moet in het teken staan om dat te stoppen.
Wat ik ook erg "dubbel" vind is dat ik van mening dat deze Russische deserteurs/vluchtelingen (onbewust/indirect) de reden zijn van de vluchtelingen stroom uit Ukraïene... 8)7

Ik neig toch ook meer richting jouw standpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:37:

Of dat hij dan de macht zou verliezen, en dat hij dus onder de noemer 'speciale uitzonderingen' wil vallen zoals de rijke Russen / hun kids (vandaar ook de lachwekkende 'gedeeltelijke mobilisatie').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:37:
[...]

Wat mij betreft dus een directe vluchtelingenstop voor russen omwille van de staatsveiligheid. En ja, een aantal echte vluchtelingen gaan daar onder lijden. Maar dat is dan jammer,
Ja wat jou betreft, ik zou nu graag lezen wat de afspraken, verdragen en wetten zeggen, daar komen we verder mee dan iedereen die zijn/haar eigen gevoel van wat rechtvaardig is uit
Als wij onze waarden vergeten is dat veel meer dan jammer, dan wint rusland (weer bewust terug naar geen capital r) toch nog iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

[Twitter]

Kadyrov is gewoon ontzettend kwaad dat het Kremlin de Azovstrijders vrijgelaten heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:41:
[...]

Ja wat jou betreft, ik zou nu graag lezen wat de afspraken, verdragen en wetten zeggen, daar komen we verder mee dan iedereen die zijn/haar eigen gevoel van wat rechtvaardig is uit
Als wij onze waarden vergeten is dat veel meer dan jammer, dan wint rusland (weer bewust terug naar geen capital r) toch nog iets
Ik weet ook niet wat de wetten zijn, maar er zal vast een uitzondering zijn voor staatsveiligheid / oorlog. En als dat niet zo is, dan dient die er wmb meteen te komen. Het kan niet zo zijn dat regeltjes ons in een oorlog op deze manier verzwakken.

Dit kwam ik net tegen en sluit er mooi bij aan.

• Silent7
Jerie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:40:
[...]

Of dat hij dan de macht zou verliezen, en dat hij dus onder de noemer 'speciale uitzonderingen' wil vallen zoals de rijke Russen / hun kids (vandaar ook de lachwekkende 'gedeeltelijke mobilisatie').
Of dat er iets broeit daar, meer druk op putin, altijd goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Dat hij niet in de goede afloop gelooft. Hij ruikt bloed, van anderen of zichzelf, de Wagner-filiaalleider zit steviger in het zadel, en de FSB heeft naar verluid ook appeltjes te schillen. Als Rusland straks door zijn troepen heen is gaat het rommelen.
Kadyrov heeft constant geroepen om escalatie en mobilisatie en zijn eigen troepen buiten het gevecht gehouden. De geschiedenis kunnen we niet voorspellen, maar ik zou hier de camera op zetten als het een documentaire zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:46:
[...]

Ik weet ook niet wat de wetten zijn, maar er zal vast een uitzondering zijn voor staatsveiligheid / oorlog. En als dat niet zo is, dan dient die er wmb meteen te komen. Het kan niet zo zijn dat regeltjes ons in een oorlog op deze manier verzwakken.

[Embed]
Wat iemand op twitter post zegt me niet zoveel.
Wat je zegt dan weer wel: "Ik weet ook niet wat de wetten zijn, maar er zal vast een uitzondering zijn voor staatsveiligheid / oorlog. En als dat niet zo is, dan dient die er wmb meteen te komen"
De wetten helder krijgen, de mogelijkheden noemen, dat maakt een topic als dit zo sterk, geen echo kamer van eigen meningen, maar harde echte info!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24
Jerie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:22:
[...]

Daar hebben we gewoonweg niet de capaciteit voor.

Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat wij niet meer open willen of kunnen staan voor vreemdelingen. Zo hebben we er, in Amsterdam iig, wel altijd in gestaan. Als men zich maar voldoende aanpast (assimilatie). Iets bijdragen aan de maatschappij hoort daar bij, maar ik heb daar dan wel ruime maatstaven voor (vrijwilligerswerk is ook prima).
Ah, ik heb het niet over vluchtelingen zoals we die nu accepteren. Maar over barakken met omheiningen waarin je duizenden zou kunnen detineren. Niks aanpassen. Vastzetten en na de oorlog terugsturen.
Maar goed. De terechte praktische kritiek is door anderen in eerdere posts al gegeven. De haalbaarheid nadert 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:24:
OK ik schrik wel een beetje van sommige posts die echt vanuit onderbuik lijken te komen, hoe logisch dat ook moge zijn, voor je zoiets post, adem een paar keer diep in, overweeg onze verworvenheden, lees het terug en pas als je dan nog zeker bent druk je op plaats reactie :)

Russen die mobilisatie willen ontvluchten door:
1 als toerist naar EU te komen
2 als onderdeel van gezin als toerist naar EU komen
3 zich melden als vluchteling

1 en 2 persoonlijk zeg ik, laat ze maar mooi de bankrekening legen en het hoofd vullen hier.

3 daar zijn wetten voor, wetten die gelden voor iedereen, dat is beschaving.
Dat waren de Romeinen ook, maar niets is voor de eeuwigheid en dat kan ook prima van binnenuit uitgehold worden. Dus de daad kan in zich zelf wel een akte van beschaving en vooral barmhartigheid zijn, maar je kunt je afvragen of het de beschaving en barmhartigheid ook zal doen bestendigen op basis van wat je dan op gaat nemen.
Het is niet relevant wat het thuisregime doet, we zullen daar gewoon de wetten moeten volgen, hoe lekker het voelt om te zeggen, "stuur ze terug", wij zijn gewoon beter dan dat ook al is het moeilijk, punt.

Kan een hele verhandeling houden hoe misinformatie werkt, hoe een geloof in iets, diepe psychologische redenen als aan de goede kant willen staan veel meer nuance brengt dan "ze willen het niet weten, ze hadden het moeten weten en ze hadden tot actie over moeten gaan" maar dat is gewoon niet relevant.
Nouja "ze hadden het moeten weten", als je binnen 1 minuut na een oproep tot mobilisatie, exact weet wat dat voor jou gaat betekenen en al een vluchtplan lijkt te hebben dan maak je mij niet wijs dat ze het voordien niet wisten wat er speelt en hoe het gespeeld wordt.
Wij hebben wetten.
En op het gebied van vluchtelingen wordt wel eens opgeworpen om er toch nog eens naar te kijken hoe houdbaar dat is en in hoeverre het nog strookt met de ideeën die men had en heeft waaruit deze wetten zijn voortgekomen.
Dat blijft altijd lastig want op micro niveau gun je de meeste individuen het beste, maar op macro niveau levert dat in de aantallen toch wel problemen op. Je wilt het individu niet beoordelen op aspecten van de groep, maar helemaal er aan ontkomen blijkt ook lastig.
Daarbij zou het ook onverstandig zijn om zelf in een poging alles en iedereen te willen redden van de klif af te lopen. Het zijn niet altijd enorm verlichte progressieve geesten die er hier stemrecht bij krijgen helaas, wat op de langere termijn ook gevolgen kan hebben voor de progressie de inwoners van ons land.

Aan de andere kant is simpelweg alleen "grenzen dicht" ook niet bepaald werkbaar, dus ja een dilemma, waaraan we voornamelijk kunnen proberen bij te dragen door te pogen zo min mogelijk shit in de wereld te verkrijgen. Maar goed de toekomst ziet er wat dat betreft ook niet bepaald rooskleurig uit met Rusland, China en Afrika en alle lijnen daar nog tussen.
Nu kan je als EU snel sancties instellen, bijv er is een visum nodig vanuit rusland en er worden geen toeristenvisa verstrekt aan russen, daar ben ik voor en dan kan je bij de grens terugsturen, beschaafd volgens de wet.
Vang je groep 1 en 2 af (al denk ik dus dat we die beter hier hun hersenspoeling kunnen laten uitwassen op hun eigen kosten en over een tijdje als rusland weer opgebouwd moet worden na regime verandering beter bij kunnen dragen aan de opbouw en verder brengen van Rusland (bewuste capital R nu) en derhalve de wereld).
Op eigen kosten is ook niet bepaald de dagelijkse gang van zaken en bij mijn weten was er nog al wat kritiek op de Denen die (voor zover mogelijk) mensen wel laat bijdragen met wat ze nog bezitten van enige waarde.
Dus acht je dat dan wel acceptabel terwijl dat momenteel wettelijk hier ook niet zo geregeld lijkt te zijn ?
Voor groep 3, we hebben ons gewoon aan onze beschaafde regels te houden, kan niet genoeg gezegd worden. En eerlijk als iemand bijv trans of LGBTQ++ (of wat het tegenwoordig ook is) is dan zie ik zelfs nog gerede grond onder een asielaanvraag. Inderdaad met keiharde AIVD screenings en liefst in de minst luxe opvangplekken, dat dan weer wel zolang het maar op norm is..
Voor de aanvraag zal Igor vast wel even een LGBTQ++ act willen opvoeren met een goede slok wodka in de mik, meelullen met alles wat nodig is om iets te verkrijgen lijkt me wel een kernkwaliteit om ook het hoofd in Rusland boven water te houden, en vervolgens het gezin en oma komt later via Turkije met Corendon als nareiziger voor de familie hereniging.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:46:
[...]

[Embed]
Klopt, mensen hebben geen idee met wat voor dysfunctie men te maken krijgt. Ik heb het vaker gezegd: Russen moeten tegen de muur lopen met hun houding, pas dan gaan ze misschien van richting veranderen.

@Silent7 Bekering tot een nieuw perspectief gaat niet gebeuren in een asielzoekerscentrum. Ook niet als je hier de laatste mode komt shoppen, dat model is al een paar decennia oud en laten we zeggen: niet bepaald succesvol. Europa is niks nieuws voor de mensen die 8000 euro voor een ticket kunnen neerleggen.

Probeer eens achter de sluier te krijgen van wat redelijk klinkt in onderstaande video. Het commentaar onder de video maakt ook prima punten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eigen troepen bewaren voor na Putin's val of implosie van Rusland. Hij is aan het voorsorteren op het verdwijnen van de Russische bescherming.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:24:
OK ik schrik wel een beetje van sommige posts die echt vanuit onderbuik lijken te komen, hoe logisch dat ook moge zijn, voor je zoiets post, adem een paar keer diep in, overweeg onze verworvenheden, lees het terug en pas als je dan nog zeker bent druk je op plaats reactie :)

Russen die mobilisatie willen ontvluchten door:
1 als toerist naar EU te komen
2 als onderdeel van gezin als toerist naar EU komen
3 zich melden als vluchteling

1 en 2 persoonlijk zeg ik, laat ze maar mooi de bankrekening legen en het hoofd vullen hier.

3 daar zijn wetten voor, wetten die gelden voor iedereen, dat is beschaving.

Het is niet relevant wat het thuisregime doet, we zullen daar gewoon de wetten moeten volgen, hoe lekker het voelt om te zeggen, "stuur ze terug", wij zijn gewoon beter dan dat ook al is het moeilijk, punt.

Kan een hele verhandeling houden hoe misinformatie werkt, hoe een geloof in iets, diepe psychologische redenen als aan de goede kant willen staan veel meer nuance brengt dan "ze willen het niet weten, ze hadden het moeten weten en ze hadden tot actie over moeten gaan" maar dat is gewoon niet relevant.
Wij hebben wetten.
Nu kan je als EU snel sancties instellen, bijv er is een visum nodig vanuit rusland en er worden geen toeristenvisa verstrekt aan russen, daar ben ik voor en dan kan je bij de grens terugsturen, beschaafd volgens de wet.
Vang je groep 1 en 2 af (al denk ik dus dat we die beter hier hun hersenspoeling kunnen laten uitwassen op hun eigen kosten en over een tijdje als rusland weer opgebouwd moet worden na regime verandering beter bij kunnen dragen aan de opbouw en verder brengen van Rusland (bewuste capital R nu) en derhalve de wereld).

Voor groep 3, we hebben ons gewoon aan onze beschaafde regels te houden, kan niet genoeg gezegd worden. En eerlijk als iemand bijv trans of LGBTQ++ (of wat het tegenwoordig ook is) is dan zie ik zelfs nog gerede grond onder een asielaanvraag. Inderdaad met keiharde AIVD screenings en liefst in de minst luxe opvangplekken, dat dan weer wel zolang het maar op norm is..
Ik vind je post waardevol, omdat je ageert tegen ontmenselijken van Russen als geheel. En dat is precies wat we niet zijn, niet willen zijn en niet mogen zijn.

Dat laat onverlet dat het binnenlaten van mensen die vergiftigd zijn met die mis informatie complex is. Van de Russen die ik ken in NL waren ze allemaal vriendelijk en deden ze mee, maar ook volledig geobsedeerd door Russische propaganda. Zelfs na naturalisatie in NL geloofden ze Russisch nieuws over Nederland eerder dan wat ze zelf konden zien in NL.

Dat is in deze situatie van tegenstellingen dus wel een probleem. Hoe groot en hoe ermee om te gaan, geen idee. Maar ook hier kan té tolerant zijn bijdragen aan de ondergang van die tolerantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:50:
[...]

Wat iemand op twitter post zegt me niet zoveel.
Wat je zegt dan weer wel: "Ik weet ook niet wat de wetten zijn, maar er zal vast een uitzondering zijn voor staatsveiligheid / oorlog. En als dat niet zo is, dan dient die er wmb meteen te komen"
De wetten helder krijgen, de mogelijkheden noemen, dat maakt een topic als dit zo sterk, geen echo kamer van eigen meningen, maar harde echte info!
Tsja, maar ik geef toch echt slechts een mening, geen juridisch advies. Niet meer, niet minder.

• Silent7
gekkie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:53:
Op eigen kosten is ook niet bepaald de dagelijkse gang van zaken en bij mijn weten was er nog al wat kritiek op de Denen die (voor zover mogelijk) mensen wel laat bijdragen met wat ze nog bezitten van enige waarde.
Dus acht je dat dan wel acceptabel terwijl dat momenteel wettelijk hier ook niet zo geregeld lijkt te zijn ?

[...]

Voor de aanvraag zal Igor vast wel even een LGBTQ++ act willen opvoeren met een goede slok wodka in de mik, meelullen met alles wat nodig is om iets te verkrijgen lijkt me wel een kernkwaliteit om ook het hoofd in Rusland boven water te houden, en vervolgens het gezin en oma komt later via Turkije met Corendon als nareiziger voor de familie hereniging.
Eigenkosten, dat ging ovr "toeristen" die hier hun bankrekening leegmaken en hun hoofd vullen, idd niet over asielzoekerscentra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vandaag claims dat UA 4 vliegtuigen neergeschoten zou hebben. Het is altijd wat twijfelachtig omdat er meestal geen beeld is. Maar nu is in ieder geval beeld van een vliegtuig met een motor die in brand staat.

• bulle bas
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:45:
[...]

Kadyrov is gewoon ontzettend kwaad dat het Kremlin de Azovstrijders vrijgelaten heeft.
Meen je dat? Het is een rasopportunist die misschien voor de SS nog wel eens te gewelddadig had kunnen zijn. Kan me niet voorstellen dat hij zich hier door laat afleiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:59:
[...]

Tsja, maar ik geef toch echt slechts een mening, geen juridisch advies. Niet meer, niet minder.
Dat is helder en ik deel je mening, maar zou in een waardevol topic als dit graag meer feitelijke onderbouwing zien, juist omdat dit ons verder kan helpen, ik weet het namelijk ook niet wat de grenzen zijn aan opnemen, etc.

• Silent7
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:01:
Vandaag claims dat UA 4 vliegtuigen neergeschoten zou hebben. Het is altijd wat twijfelachtig omdat er meestal geen beeld is. Maar nu is in ieder geval beeld van een vliegtuig met een motor die in brand staat.
[Embed]
Er moest toch 48 uur tussen zitten voor dingen echt gedeeld mochten worden? Of heeft UA dat losgelaten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:02:
[...]

Dat is helder en ik deel je mening, maar zou in een waardevol topic als dit graag meer feitelijke onderbouwing zien, juist omdat dit ons verder kan helpen, ik weet het namelijk ook niet wat de grenzen zijn aan opnemen, etc.
Ik was zelf inmiddels ook wel benieuwd aan het worden, en ben aan het Googlen geslagen.
Articles 32(1) and 33(2) of the 1951 Convention Relating to the Status of Refugees, hereinafter: Refugee Convention, enable the State to expel a refugee from their territory on grounds of national security
(Fischer-Lescano et al. 2009). Under the second mentioned provision, if the territories where the refugee
is to be returned or expelled, are such that ‘his life or freedom would be threatened on account of his race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion’, the refugee can be
expelled only when ‘there are reasonable grounds for regarding as a danger to the security of the country
in which he is, or who, having been convicted by a final judgment of a particularly serious crime,
constitutes a danger to the community of that country’.
Kortom, er is een juridische mogelijkheid om vluchtelingen te weigeren omwille van de staatsveiligheid.

Bron: https://www.informs-sim.o...rs/includes/files/348.pdf

Edit: de Refugee Convention
Nothing in this Convention shall prevent a Contracting State, in time of
war or other grave and exceptional circumstances, from taking provisionally
measures which it considers to be essential to the national security in the
case of a particular person, pending a determination by the Contracting State
that that person is in fact a refugee and that the continuance of such measures is necessary in his case in the interests of national security.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 24-09-2022 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:03:
[...]

Er moest toch 48 uur tussen zitten voor dingen echt gedeeld mochten worden? Of heeft UA dat losgelaten?
Dat heb ik bij dergelijke claims nog nooit gezien. Wellicht dat die 48 uur geldt voor de situatie op de grond, zoals het bevrijden van een bepaalde plaats.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:06:
[...]

Dat heb ik bij dergelijke claims nog nooit gezien. Wellicht dat die 48 uur geldt voor de situatie op de grond, zoals het bevrijden van een bepaalde plaats.
Volgens mij geldt die 48 uur specifiek voor foto's en ander beeldmateriaal.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Twijfelde of dit in het memestopic moest maar besloten hier te posten omdat het een veelzeggend beeld is. De grens met Georgië in 2008 vs 2022.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdbQLShWYAEHeCy?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Silent7 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:50:
Volgens mij is dit topic een mengelmoes van met de hele range van onbevestigde nieuwsberichten, feitelijkheden en meningen. En zolang iemand aangeeft dat het zijn mening is, dan lijkt me daar niet per sé iets mis mee en hoeft dat ook geen echokamer te zijn, zolang iemand anders daar een onderbouwde mening tegenover kan zetten.
En het wellicht willen veranderen van wetten is daar ook onderdeel van en een repliek daar op zou kunnen zijn dat dat soms makkelijk en logisch klinkt, maar het wel nuttig kan zijn ook de implicaties om anderen en andere zaken in ogenschouw te houden, alsmede dat het niet van vandaag op morgen kan, al was het maar omdat een hoop zaken zijn vastgelegd in internationale verdragen, die meer tijd zullen kosten wil je die veranderen en ook een grotere impact zouden kunnen hebben omdat anderen dan wellicht ook andere dingen gewijzigd willen hebben die jij weer liever niet gewijzigd ziet worden.

Maar goed een echo-kamer ben ik hier nog niet zo heel bang voor.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
rapture schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:56:
[...]

Eigen troepen bewaren voor na Putin's val of implosie van Rusland. Hij is aan het voorsorteren op het verdwijnen van de Russische bescherming.
Hij merkt waarschijnlijk al een en ander anders had hij wel weer wat extra troepen richting Oekraïne gestuurd. Voor het neerschieten van deserteurs en het maken van tik tok filmpjes.

Er zijn vast nog wat resterende rebellen in Tsjetsjenië die zich aan het roeren zijn.

En hij weet dat het Russische leger hem nu niet kan komen helpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.ukrinform.net...ender-on-battlefield.html
Putin signs law on sentencing Russians for desertion, surrender on battlefield
Straalt weer vertrouwen uit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• gekkie
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:13:
Twijfelde of dit in het memestopic moest maar besloten hier te posten omdat het een veelzeggend beeld is. De grens met Georgië in 2008 vs 2022.
[Afbeelding]
Vraag me dan af, zijn dat allemaal mensen met een (sterke) affiniteit met Georgië, of een hoop mensen die je wellicht (gezien het verleden wat deze afbeelding ook min of meer schetst) als opportunist zou kunnen beschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:06
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:01:
[Embed]
Gezien hoe die vliegt, probeert ie hoogte te behouden terwijl hij steeds verder zakt. Die zal hoe dan ook heel veel moeite hebben gekregen om nog terug te vliegen, maar gezien de beelden schat ik dat ie op zijn best achter zijn eigen linies eruit moet zijn gesprongen.
Gezien er de laatste tijd weer veel vliegtuigen worden neergeschoten schat ik dat ze de opdracht hebben gekregen om meer vluchten te doen en/of meer/dichter boven vijandelijk gebied te vliegen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:05:
Kortom, er is een juridische mogelijkheid om vluchtelingen te weigeren omwille van de staatsveiligheid.
Maar middels "particular", lijkt de achterliggende gedachte hier achter wel te zijn dat de veiligheidsreden specifiek op die persoon van toepassing zou zijn. En dus geen algemene "geen Russen want veiligheid", maar bijvb. "Niet deze Igor want die heeft een KGB verleden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 23:37
RoD schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:05:
[...]

Ik was zelf inmiddels ook wel benieuwd aan het worden, en ben aan het Googlen geslagen.

[...]

Bron: https://www.informs-sim.o...rs/includes/files/348.pdf

Edit: de Refugee Convention

[...]
Dat artikel slaat niet op deze situatie.

Bij het vluchtelingenverdrag is er een belangrijk verschil tussen spelregels op groepsniveau en individueel niveau.
Het artikel wat jij quote richt zich op een individuele belangenafweging. Denk bijvoorbeeld aan een asielzoeker die in Nederland een misdrijf pleegt. Op basis van dit artikel kan Nederland dan zeggen "ja, er is voldoende reden om 'm als vluchteling te erkennen, maar dat gaan we desondanks niet doen, want hij is al te stout" Denk bij misdrijf overigens niet aan winkeldiefstal oid, (dan wordt het weigeren of intrekken van de vluchtelingstatus bovenop de strafrechtelijke sanctie als te ingrijpend gezien), maar om acties die leideb tot veroordelingen tot een flink aantal jaar gevangenis.
Prima artikel, lekker laten staan, maar heeft niets met "kunnen we een hele groep op voorhand weigeren?" te maken.

---
gekkie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:25:
[...]

Vraag me dan af, zijn dat allemaal mensen met een (sterke) affiniteit met Georgië, of een hoop mensen die je wellicht (gezien het verleden wat deze afbeelding ook min of meer schetst) als opportunist zou kunnen beschouwen.
bedoel je de eerste of de tweede foto? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door onkl op 24-09-2022 19:32 ]

• gekkie
onkl schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:30:
bedoel je de eerste of de tweede foto? O-)
De combi, hoe men in het verleden daar geacteerd heeft (ook in zekere zijn mede namens jou) en als je dan nu eigenlijk geen binding hebt met Georgië (bijvb familie, of je bent er geboren of weet ik het wat), maar toch in de rij zou gaan staan om je hachje te redden, meh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[Twitter]

Een week of twee geleden kwam ik in een russisch telegram kanaal een screenshot tegen van een tweet van Ponomarenko waarin hij schreef over het enorme aantal slachtoffers aan UA zijde.

Alleen, die tweet had hij nooit geplaatst.

Russische propagandakanalen die jouw tweets vervalsen, een beter waardeoordeel kun je niet hebben dacht ik zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]

Kadyrov had blijkbaar al laten weten dat ze al eerder zoveel mensen hebben geleverd dat dat hun quotum voor de mobilisatie al dekt :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Russen zijn toch in een bizarre realiteit ontwaakt zeg. Hier een verhaal van een vrouw die haar man meegenomen zag worden:
‘Ze hebben hem meegenomen! Dmitri is meegenomen!’ Vera (29) is hysterisch als ze belt vanuit ­Jekaterinenburg, een stad met 1,3 miljoen inwoners aan het ­Oeralgebergte. Haar man Dmitri (31) is opgeroepen als reservist. Op de achtergrond hoor ik hun dochtertje Misha (3) huilen. ‘Die smeerlappen stonden hier om 6 uur al voor de deur. Hij heeft Misha maar kort mogen knuffelen, ze sliep nog half. Ik heb haar op mijn arm genomen en ben de officieren gevolgd met de auto tot waar de bussen stonden om te vertrekken. Het waren er vier. Daar zeiden ze dat Dmitri als ­‘ongespierde zak huid met ­hersens’ waarschijnlijk in het ­trainingskamp zal blijven ‘om de logistiek voor te bereiden voor vertrek’ en om kapotte tanks te repareren.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

Qwerty-273

Meukposter

Kadyrov is tegen de mobilisatie, maar wel om andere redenen. Hij ziet de mobilisatie aan voor wat het is; omgemotiveerde niet getrainde mensen waarmee je bij wijze van spreken nog geen deuk in een pakje boter zou slaan. Hij lijkt te hinten om eerder de helft van alle getrainde overheidsmedewerkers op te roepen.

https://t.me/RKadyrov_95/2869
Russia is a huge country, and there are so many resources in it that NATO and the West will get tired of counting. And military resources are much more than you can imagine. Even if we exclude reservists from the equation, we still have a colossal staff of employees who, one way or another, have good physical training and weapons skills: the Ministry of Emergency Situations, the FSPP, the FSB, the FSO, the Foreign Intelligence Service, the Federal Penitentiary Service, the Federal Customs Service, the Prosecutor's Office, the UK. Together with law enforcement and military departments, this is about 5 million people who regularly pass sports standards. If you leave 50% of the staff in office, then the second half of them in the amount of 2.5 million people will demolish any Western army. And you don't need a backup. The heads of these departments could already now begin to optimize the workflow, taking into account innovations. Honestly, evaders standing in line at the airport are a pitiful sight. And involuntarily you begin to understand that without this ballast it will be better and easier for everyone. Parasites, lazybones, parasites, dependents will never bring any benefit. Only harm. Useless people. Let them run away, but in big Russia there are and always have been resources that the West has never taken into account. This is what makes us strong. There were deviators in the Great Patriotic War, but even then, both young and old stood up to defend the Motherland, shoulder to shoulder. And if need be, I'm sure they'll get up today. Moreover, please note that our mobilization is different from the Ukrainian one, where men are forcibly detained on the street in order to send them, as they themselves say, "for minced meat." We are just preparing a reserve: a month or two at the training ground, so that they remember the maneuvers and tactics, and then we'll see. Reserves are needed - good. No need - even better! So, men, gather your will into a fist! Yes, perhaps there is also the fault of our state, which allowed Western propaganda to spread its tentacles and dilute patriotic education. But still, a real man should dream of accomplishing a feat! So we will catch up, and everything will work out for us.
Ik ben wel benieuwd hoe de relatie tussen Kadyrov en Putin momenteel zit. Voorheen was de oudere man een typische sugah daddy die de jonge jongen voor zijn karretje spande om vuile klussen op te pakken. Dat ligt nu veel anders.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:37

_Arthur

blub

"Partial" zal meer betekenen; iedereen in inzetbare leeftijd uit de arme delen van het land en stukken minder uit de betere delen. Deel je dat door elkaar, krijg je "partial". Zoiets.

"Lekker" alle etnische minderheden de gehaktmolen insturen. Hoeft men die niet meer zelf op te ruimen.

[ Voor 14% gewijzigd door _Arthur op 24-09-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:24:
Kadyrov is tegen de mobilisatie, maar wel om andere redenen. Hij ziet de mobilisatie aan voor wat het is; omgemotiveerde niet getrainde mensen waarmee je bij wijze van spreken nog geen deuk in een pakje boter zou slaan. Hij lijkt te hinten om eerder de helft van alle getrainde overheidsmedewerkers op te roepen.

https://t.me/RKadyrov_95/2869

[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de relatie tussen Kadyrov en Putin momenteel zit. Voorheen was de oudere man een typische sugah daddy die de jonge jongen voor zijn karretje spande om vuile klussen op te pakken. Dat ligt nu veel anders.
Dit is vrij brutaal ja. Het is vragen aan Putin om zijn persoonlijke fundament weg te gooien. Subtiliteit is niet de forte van Kadyrov. FSB zal dit vloekend lezen. Maar wel een teken dat Kadyrov echt onaantastbaar is, hij heeft al eens eerder FSB'ers omgelegd die zich binnen zijn territorium hadden laten zien.
Putin zal niet zo gek zijn.

Maar wel weer een teken. Men roept maanden om mobilisatie en nu roept men dat het sabotage of puinhoop is. Goede start wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:06:
[...]

"Partial" zal meer betekenen; iedereen in inzetbare leeftijd uit de arme delen van het land en stukken minder uit de betere delen. Deel je dat door elkaar, krijg je "partial". Zoiets.

"Lekker" alle etnische minderheden de gehaktmolen insturen. Hoeft men die niet meer zelf op te ruimen.
Het verbaasd mij echt dat er nog geen hevige protesten zijn uitgebroken.

Niemand wilt, maar i.p.v. vechten, vluchten ze massaal, accepteren het, of komt er een handjevol mensen in opstand.

Ik heb hier meer mensen tegen corona zien protesteren, dan in RU tegen de oorlog.
Zijn ze zo bang om iets te doen? Is de politie/leger (nog) zo sterk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HollowGamer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:18:
[...]

Niemand wilt, maar i.p.v. vechten, vluchten ze massaal, accepteren het, of komt er een handjevol mensen in opstand.

Ik heb hier meer mensen tegen corona zien protesteren, dan in RU tegen de oorlog.
Momenteel staat er tot 10 jaar gevangenisstraf voor protesteren op straat.
(Recent flink opgehoogd)

Dus er is aardige incentive om niet te protesteren op straat ookal ben je het er heel erg mee oneens.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 24-09-2022 21:22 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:20:
[...]

Momenteel staat er tot 10 jaar gevangenisstraf voor protesteren op straat.
Ah, dat verklaard het wel. Hier word je misschien opgepakt, maar ben je vrij snel weer vrij.

Maar massaal de straat opgaan, zoals Iran, zie ik ze ook niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

[...]

Kijk evt. het NOS Journaal van 8 uur vanavond eens.
Daar wordt een demonstrante tijdens het interview met de NOS verslaggever van straat geplukt en de politiebus ingezet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

In Rusland is protesteren praktisch onmogelijk gemaakt. De interne veiligheidstroepen in Rusland zijn divers en gigantisch ook, je hebt de politie, FSB, FSO, Rosgvardia, OMON, etc. Bij elkaar makkelijk een miljoen interne ordetroepen van divers pluimage. Een paar boze mensen worden ze echt niet bang van, die pakken ze gewoon direct op.

En verder, hoewel er aan het begin wel protesten waren tegen de oorlog, lijkt het erop dat de meeste mensen
zich om wat voor reden dan ook niet geroepen voelen om te protesteren tegen de oorlog.

Waar ze nu tegen protesteren is de mobilisatie, niet de oorlog. Mensen zijn bang om in Oekraïne in een koud, nat hol te sterven. En terecht. Maar ze protesteren grotendeels niet tegen de oorlog zelf.

In Rusland was altijd een soort ongeschreven regel. Poetin en zijn vriendjes roven de boel leeg, maar als je je niet politiek uitspreekt, dan hoef je nergens bang voor te zijn. Hele massa's mensen zijn "a-politiek" gemaakt door jarenlange repressie, en dat kwam Poetin natuurlijk goed uit. Dat sociale contract is nu verbroken. Door Poetin.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 24-09-2022 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Maestro schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:22:
[...]

Kijk evt. het NOS Journaal van 8 uur vanavond eens.
Daar wordt een demonstrante tijdens het interview met de NOS verslaggever van straat geplukt en de politiebus ingezet
Ik heb niet gezien dat ze aan het demonstreren was hoor. Een vraag beantwoorden van een journalist is al genoeg om daar te worden opgepakt.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HollowGamer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:21:
[...]
Ah, dat verklaard het wel. Hier word je misschien opgepakt, maar ben je vrij snel weer vrij.
In NL wordt er eigenlijk nooit iemand opgepakt.

Het strengste wat we hier hebben in de praktijk is dat vredige demonstranten worden verplaatst naar een andere locatie waar wel ruimte/vergunning is.
(Zodra er een geweldsescalatie is veranderd daar wel iets waarbij oppakken ook kan)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

HollowGamer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:21:
[...]

Maar massaal de straat opgaan, zoals Iran, zie ik ze ook niet doen.
De Iraniërs die momenteel de straat op gaan voor hun vrijheid verdienen m.i. ook het label 'heldinnen' hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

mir4dor schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:24:
[...]

Ik heb niet gezien dat ze aan het demonstreren was hoor. Een vraag beantwoorden van een journalist is al genoeg om daar te worden opgepakt.
Ik wilde het nog aanvullen (ze demonstreerde niet eens!), maar je was me al voor :)
/edit voor het complete beeld: er wordt aan het begin van de reportage aangegeven dat het meisje meedeed aan een kleine demonstratie voorafgaand aan het interview

[ Voor 19% gewijzigd door Maestro op 24-09-2022 21:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En voor iedereen die denkt dat opgepakt worden in Rusland nav demonstratie er netjes volgens wetten aan toe gaat:

YouTube: Russian detainees expose Moscow police officer who tortured them - B...

Echt bizar..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mir4dor schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:24:
[...]

Aanwezig zijn bij een demonstratie is al genoeg om als demonstrant behandeld te worden. De politie kijkt niet zo nauw als eenmaal besloten is om in te grijpen.

• mir4dor
downtime schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:36:
[...]

Aanwezig zijn bij een demonstratie is al genoeg om als demonstrant behandeld te worden. De politie kijkt niet zo nauw als eenmaal besloten is om in te grijpen.
Daar heb je een punt. Bevestigt maar weer eens hoe ziek (in westerse ogen) dat systeem is daar -O-

• Mektheb
  • Laatst online: 29-09 23:33
mir4dor schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:40:
[...]

Daar heb je een punt. Bevestigt maar weer eens hoe ziek (in westerse ogen) dat systeem is daar -O-
Mja niet alleen westerse ogen hoor, maar blijven Russen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:25:
[...]

Het komt mij voor dat het ingezet gaan worden in een illegale oorlog daar wel onder valt, helemaal nu het er ook naar uitziet dat etnische minderheden en anti-oorlogs demonstranten onevenredig veel geronseld worden.
In de files naar Georgie en Finland staan denk ik niet veel van die etnische minderheden. Eerder Russen die nooit hadden verwacht dat ze zelf aan de beurt zouden zijn en nu vluchten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Slecht voorbeeld, Nederland in oorlog met België klinkt nog steeds veel beter dan naar Rusland :+

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

Maestro schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:14:
Slecht voorbeeld, Nederland in oorlog met België klinkt nog steeds veel beter dan naar Rusland :+
Gaat om het idee.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 00:23
Ik vraag me af waarom er niet massaal Russen (in Siberië) richting het oosten, naar Kazakhstan, Mongolië en vooral China proberen te vluchten om maar niet gemobiliseerd te worden. Alleen zou de afstand wel een probleempje kunnen zijn.

offtopic:
Geheel off-topic maar ik test weleens iets op de WoW PTR server en dan kom ik soms Russische spelers tegen. Zo'n gast vroeg wat ik aan het doen was, ik in Google Translate proberen te antwoorden en hij vroeg toen of het niet illegaal was voor mij om tegen hem te praten. Alsof die propaganda zo erg is dat ze niet eens mogen communiceren met het westen in een mmorpg :X
Pagina: 1 ... 54 ... 76 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid