Dit is het beleid van de afgelopen twintig jaar. Als de russen zien hoe goed we het hier hebben in het vrije westen, dan raken ze vast overtuigd. We hebben het effect gezien. Het werkt niet.Requiem19 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:45:
[...]
Ik zou het juist omdraaien: omarm alle gevluchte Russen in de EU. Laat ze zien dat alles wat ze in Rusland over Europa hoorden BS is en laat ze vooral voelen hoe goed je het hier als vrije burger in een democratie kunt hebben.
Kortere afstand inderdaad. Meer kans op een welvarend bestaan ? Meer kans om "opgenomen" te worden?Ketho schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:18:
Ik vraag me af waarom er niet massaal Russen (in Siberië) richting het oosten, naar Kazakhstan, Mongolië en vooral China proberen te vluchten om maar niet gemobiliseerd te worden. Alleen zou de afstand wel een probleempje kunnen zijn.
Daily driver; MB R171 SLK280
Nou… vrijdag 30 september gaan we het meemaken. Dan worden de 4 regio’s geannexeerd.
Dat betekent defacto dat Oekraïne direct RU grondgebied aanvalt.
Mag hopen dat ze die dag wat extra HIMARS uit de kast halen en die blaaskaken direct laten zien dat ze niet onder de indruk zijn van deze propagandastunt.
Mag hopen dat ze die dag wat extra HIMARS uit de kast halen en die blaaskaken direct laten zien dat ze niet onder de indruk zijn van deze propagandastunt.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Slechte dag voor de Russische luchtmacht.
#Ukraine: A bad day for the Russian Air Force, Episode 3: Another Russian fighter jet, claimed to be an Su-30SM, was shot down using a Stinger MANPADS over #Kharkiv Oblast. Again, we have drone footage. pic.twitter.com/ApL2e7bXjG
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 24 september 2022
Today is a good day for #UAarmy and a bad day for russian aviation. Su-25, two Su-30, Su-34 have gone to f..k themselves. pic.twitter.com/MNmcEm8CUf
— Defense of Ukraine (@DefenceU) 24 september 2022
[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 24-09-2022 23:32 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoals al tig keer gemeld.Rene schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:36:
Nou… vrijdag 30 september gaan we het meemaken. Dan worden de 4 regio’s geannexeerd.
Aanvallen op RU grondgebied gebeurt al maanden.
PSN
Deze Oekraïense militair heeft een boodschap voor de nieuwe Russische rekruten:
Listen what our defenders have to say@Kochevenko pic.twitter.com/9AyWgqNeIq
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 24 september 2022
Ehm, sorry maar get real. Op het moment dat jij gemobiliseerd wordt en je zegt ik ben tegen de oorlog dan is dat een politieke overtuiging, en zelfs ook een sociale groep namelijk degenen die tegen de oorlog zijn.stefanass schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:19:
[...]
Volgens het Vluchtelingenverdrag is een vluchteling iemand die zijn of haar land van herkomst ontvlucht vanwege gegronde vrees voor vervolging.
Redenen voor vervolging kunnen zijn: ras of nationaliteit, godsdienst, politieke overtuiging of het behoren tot een bepaalde sociale groep.
Het ontlopen van je wettelijk geldige mobilisatie valt daar dus niet onder.
Ik zeg niet dat je ze dan moet accepteren, ik zeg wel dat dit doorgaans een prima reden kan zijn om asiel te bieden.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
In Dagesta prikken ze ook door de BS van het Kremlin heen:
Russia’s Sending Its Ethnic Minorities to the Meat Grinder“You are fighting for your children’s future,” said a Russian official in Dagestan.
“We don’t even have a present,” replies a man from the crowd. “What kind of future are you talking about?”
Volgens mij gebruik je het woord "defacto" verkeerd hier. Het betekent namelijk "in feite". En er is niks feitelijks aan deze illegale en eenzijdige annexaties.Rene schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:36:
Je zou kunnen zeggen dat de bezette gebieden in de Donbass vanaf 2014 al de facto Russisch grondgebied zijn, maar dan verandert een referendum dus helemaal niks. Ook zou je kunnen zeggen dat het nu de jure grondgebied van RU wordt (de jure betekent dan "volgens de wet") maar dat is ook niet zo, want het is een nepreferendum, en een eenzijdige annexatie die door geen enkel serieus land erkend gaat worden.
Oftewel, er verandert dus helemaal niks. Alleen de bangmakerij voor een kernoorlog is de enige kaart die Poetin nog heeft, en die speelt hij nu. Hij denkt (onterecht) dat Oekraïne en het westen terughoudener gaan zijn nu. Dat is wederom een misrekening van Poetin. De zoveelste.
Het enige wat echt zal veranderen is dat Conscriptovitsj en zijn vriendjes op dit geannexeerde gebied ingezet kunnen worden volgens Rusland.mace schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:21:
[...]
Oftewel, er verandert dus helemaal niks. Alleen de bangmakerij voor een kernoorlog is de enige kaart die Poetin nog heeft, en die speelt hij nu. Hij denkt (onterecht) dat Oekraïne en het westen terughoudener gaan zijn nu. Dat is wederom een misrekening van Poetin. De zoveelste.
Aan de nucleaire bluf veranderd idd eigenlijk niks.
PSN
Dat is wel grappig aan Rusland idd. Ondanks dat Poetin schier grenzeloze macht heeft, moet alles wel volgens de wet en de bureaucratie. Dat ze dan even een wetswijziging erdoorheen jassen en wat sjoemelen met hele ruime definities maakt niet uit, er is aan de wet voldaan!YakuzA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:26:
[...]
Het enige wat echt zal veranderen is dat Conscriptovitsj en zijn vriendjes op dit geannexeerde gebied ingezet kunnen worden volgens Rusland.
Aan de nucleaire bluf veranderd idd eigenlijk niks.

De annexatie moest gedaan worden om die 300.000 man in te zetten. En de volgende 900.000 die nog kunnen komen. Om een annexatie te kunnen doen is een (fake) referendum nodig.mace schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:21:
[...]
Alleen de bangmakerij voor een kernoorlog is de enige kaart die Poetin nog heeft, en die speelt hij nu. Hij denkt (onterecht) dat Oekraïne en het westen terughoudener gaan zijn nu. Dat is wederom een misrekening van Poetin. De zoveelste.
Dat is wat Putin gaat bereiken. Zodra hij een nuke laat afschieten, vooropgesteld dat dat lukt, dan weet hij ook dat hij een directe militaire reactie van de NATO kan verwachten. Diezelfde NATO die wat spullen aan AU geeft waardoor die de Russen van de kaart kunnen vegen.
Met andere woorden, een nuke is alleen een dreigement. Niet meer dan dat. Alleen hij speelt graag met onze zenuwen. Angst is een onderdeel van de doctrine.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Duur dagje voor Putin, 155 miljoen aan vliegend spul tegen de grond gekwakt.
Me like!
Me like!
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ja, de acties waarvan zijn achterban/supportbase in de kramp schiet doet hij graag exact volgens het boekje.mace schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:29:
[...]
Dat is wel grappig aan Rusland idd. Ondanks dat Poetin schier grenzeloze macht heeft, moet alles wel volgens de wet en de bureaucratie. Dat ze dan even een wetswijziging erdoorheen jassen en wat sjoemelen met hele ruime definities maakt niet uit, er is aan de wet voldaan!
En dan het liefst naar een lagere overheid delegeren zodat ie mooi met de schuld door kan schuiven.
‘Ja maar hun hebben teveel mensen gemobiliseerd, zo bedoelde ik het niet’ hun fout.
PSN
Waar ik niet bij kan is de realisatie dat deze toestellen piloten zo matig presteren én dat Rusland met geen mogelijkheid nieuw kan maken.SkiFan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:34:
Duur dagje voor Putin, 155 miljoen aan vliegend spul tegen de grond gekwakt.
Me like!
Oftewel: elk verloren toestel kan voorlopig niet vervangen worden. Grote Russische leger heeft straks net zoveel luchtmacht als.. wij?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Of Rusland nou wel of niet claimt dat het Russisch grondgebied is, er zijn al raketten richting Rusland en de Krim gegaan. Herinner je je de uittocht nog van al die mensen die eerst lekker lagen te zonnen?Rene schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:36:
Dus een pad voor escalatie omdat opeens Rusland aangevallen gaat worden, lijkt me een overbodige reden voor een referendum, gezien dat allang gebeurd is.
Maar ja, je weet maar nooit welke onzinnige kreten nou weer door Poetin geuit worden.
[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 24-09-2022 23:39 ]
Ik neem aan dat de militaire luchtvaart dezelfde problemen en eisen heeft als de civiele. Dat wil zeggen dat onderdelen een korte life span hebben in vlieguren, en daarna vervangen moeten worden. Aangezien een deel van die onderdelen westers is zal dat ook weer problemen geven.NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:38:
[...]
Waar ik niet bij kan is de realisatie dat deze toestellen piloten zo matig presteren én dat Rusland met geen mogelijkheid nieuw kan maken.
Oftewel: elk verloren toestel kan voorlopig niet vervangen worden. Grote Russische leger heeft straks net zoveel luchtmacht als.. wij?
Dus een deel wordt uit de lucht geschoten en een deel is op een gegeven moment niet luchtwaardig meer. Niet dat dat laatste ze ene reet zal boeien, gewoon vliegen met die kisten. Dan komen ze vanzelf naar beneden.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De Russische luchtmacht schijnt weinig aan communicatie te doen. Piloten hebben soms niet door dat ze boven onbezet gebied vliegen en worden dan neergeschoten. Ook bombarderen ze wel eens hun eigen troepen. En zo zijn er nog meer verhalen.NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:38:
[...]
Waar ik niet bij kan is de realisatie dat deze toestellen zo matig presteren én dat Rusland met geen mogelijkheid nieuw kan maken.
Het is niet voor niets dat wij een referendum organiseren in Rusland.NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:38:
[...]
Waar ik niet bij kan is de realisatie dat deze toestellen piloten zo matig presteren én dat Rusland met geen mogelijkheid nieuw kan maken.
Komen ze met die paar resterende kisten in ieder geval wel aan hun vlieguren gezien de afstanden daar.NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:38:
[...]
Maar serieus, het is rap onderweg van de tweede naar de derde wereld. Ik snap dat ook niet.
24 entries. Het grote feest is nu wel voorbij. 2 vliegtuigen op de lijst, van de 4 die vandaag door UA zijn geclaimd.#UkraineWar: Overview of Russian equipment losses added on 24/09/2022
— Jakub Janovsky (@Rebel44CZ) 24 september 2022
Full list: https://t.co/wxuwtueKnD pic.twitter.com/LV8gSGMizs
Wat hier ook vooral schijnt te spelen is dat RU door de geleide bommen aan het heen raken is en dat de piloten dus lager en trager moeten vliegen om hun domme bommen op de plaats van bestemming (proberen) af te leveren.XWB schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:43:
[...]
De Russische luchtmacht schijnt weinig aan communicatie te doen. Piloten hebben soms niet door dat ze boven onbezet gebied vliegen en worden dan neergeschoten. Ook bombarderen ze wel eens hun eigen troepen. En zo zijn er nog meer verhalen.
Dat betekent, stam + t .
@YakuzA ,@celshof en @mace
Jullie hebben helemaal gelijk. Wellicht kwam het niet helemaal goed over maar ik ben me volledig (zoals ik in eerdere post zelf ook nadrukkelijk aangeef) bewust van het feit dat er:
1) al aanvallen op “RU grondgebied” zijn geweest. (Krim en zelfs echt in Rusland)
2) dit niks aan de huidige geopolitieke situatie veranderd. Immers is het slechts een schijnvertoning om die 300K troepen met een (in Ruslands ogen goede) reden die kant op te sturen.
Mijn post was eigenlijk meer sarcastisch bedoeld aangezien ze nu al aan het opladen zijn voor een nieuwe bluf… vandaar mijn reactie dat ik hoop dat UA gelijk een paar pods HIMARS die kant opstuurt
Jullie hebben helemaal gelijk. Wellicht kwam het niet helemaal goed over maar ik ben me volledig (zoals ik in eerdere post zelf ook nadrukkelijk aangeef) bewust van het feit dat er:
1) al aanvallen op “RU grondgebied” zijn geweest. (Krim en zelfs echt in Rusland)
2) dit niks aan de huidige geopolitieke situatie veranderd. Immers is het slechts een schijnvertoning om die 300K troepen met een (in Ruslands ogen goede) reden die kant op te sturen.
Mijn post was eigenlijk meer sarcastisch bedoeld aangezien ze nu al aan het opladen zijn voor een nieuwe bluf… vandaar mijn reactie dat ik hoop dat UA gelijk een paar pods HIMARS die kant opstuurt
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
De onbreekbare band met China, rafelt rap verder.
China and India have called for a negotiated end to the Ukraine war, stopping short of robust support for traditional ally Russia.
[...]
But no major nation has rallied behind Russia, including China, which just days before the February invasion of Ukraine had vowed an “unbreakable” bond with President Vladimir Putin.
China’s foreign minister, Wang Yi, called on Russia and Ukraine to “keep the crisis from spilling over” and from affecting developing countries.
Gelukkig voor Mockba heeft het nog een onbreekbare band met Mali.Russia’s foreign minister, Sergei Lavrov, at a news conference declined to answer whether there has been any pressure from China. In his speech, he sought to cast blame squarely on the west.
“The official Russophobia in the west is unprecedented. Now the scope is grotesque,” Lavrov told the general assembly.
https://www.theguardian.c...ations-to-end-ukraine-warRussia enjoyed one rare voice of support on Saturday at the general assembly. Mali’s interim prime minister, Col Abdoulaye Maïga, appointed by coup leaders, hailed the “exemplary and fruitful cooperation” with Moscow.
The junta has welcomed Russia’s Wagner Group security firm, despite western allegations of rights abuses, as France pulled out troops who had been struggling to contain a jihadist insurgency.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Het grote verschil is natuurlijk dat er straks vanuit Kremlin perspectief, bezet Russisch grondgebied is. Die aanvallen op RU grondgebied van eerder, zullen per direct op houden als Rusland op houdt met schieten. Grondgebied pas als dat door Oekraine wordt opgegeven.Rene schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:21:
Behalve dat grondgebied bezetten en er op schieten best behoorlijk andere dingen zijn, lijkt me dit ook per onmiddelijk een weg terug af te sluiten.
Zodoende denk ik dus dat die annexatie behoorlijk veel geopolitiek veranderd.
Wat precies de gevolgen zijn en wat verandert weet ik ook niet, maar dat er niks veranderd is lijkt me ook niet waar, dit gaat best veel veranderen denk ik.
Nee, Russen staan gewoon achter Putin. Ondanks alle sprankjes hoop mensen denken te vinden hier die er niet is.HollowGamer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:18:
[...]
Het verbaasd mij echt dat er nog geen hevige protesten zijn uitgebroken.
Niemand wilt, maar i.p.v. vechten, vluchten ze massaal, accepteren het, of komt er een handjevol mensen in opstand.
Ik heb hier meer mensen tegen corona zien protesteren, dan in RU tegen de oorlog.
Zijn ze zo bang om iets te doen? Is de politie/leger (nog) zo sterk?
Geopolitiek nog wel?Semyon schreef op zondag 25 september 2022 @ 01:10:
[...]
Zodoende denk ik dus dat die annexatie behoorlijk veel geopolitiek veranderd.
Wat precies de gevolgen zijn en wat verandert weet ik ook niet, maar dat er niks veranderd is lijkt me ook niet waar, dit gaat best veel veranderen denk ik.
De enige die die sprookje gelooft is Rusland. En Mali blijkbaar.
Ja maar dat is toch genoeg? Als Rusland het gelooft en anders gaat handelen en de wereld reageert op dat anders handelen, dan zijn dat toch gevolgen?MikeyMan schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:13:
[...]
Geopolitiek nog wel?
De enige die die sprookje gelooft is Rusland. En Mali blijkbaar.
Ik zelf schat de annexatie gevolgen zodoende veel drastischer in dan de mobalisatie.
Het verhaal over de illegale wapen export is nu dus een bewezen laster campagne van Rusland.
(Zoals wel redelijk verwacht/bekend)
A BBC investigation proves that those dark web posts “selling” US-donated weapons from Ukraine were fake.
— Illia Ponomarenko 🇺🇦 (@IAPonomarenko) 24 september 2022
What a surprise, wow, wow, shocking.https://t.co/AwtATJmcUP
PSN
Zelensky verwoordde het ook wel prima over de conscription:XWB schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:11:
Deze Oekraïense militair heeft een boodschap voor de nieuwe Russische rekruten:
[Twitter]
https://www.ukrinform.net...to-russian-prisoners.html"It is better not to take a conscription letter than to die in a foreign land as a war criminal. It is better to run away from criminal mobilization than to be crippled and then bear responsibility in the court for participating in the war of aggression. It is better to surrender to Ukrainian captivity than to be killed by the strikes of our weapons, absolutely fair strikes, as Ukraine defends itself in this war," Zelensky said.
PSN
https://nitter.it/igorsushko/status/1573796277459906560🚨 🧵 Russian Defence Ministry leaks point to numbers from 800,000 to 1.2 million for Putin's military draft target.
— Igor Sushko (@igorsushko) 24 september 2022
Since September 21, 121,965 have been mobilized. 65,850 have already been sent off for "accelerated training."
https://nitter.it/igorsushko/status/1573796278575562752"The task has been given to provide personnel for units in Ukraine by October 15-17. The first reinforcements should arrive as early as October 7-8," says a Defence Ministry source according to Russian group "Will Power"
https://nitter.it/igorsushko/status/1573796280727310336According to a Russian General Staff officer, no one is going to train the mobilized troops now:
"It is necessary to eliminate the threat of a breakthrough in the stretched areas. The faster the better to flood the positions with personnel.
"Accelerated training" = Learning on the job
En hoe kan Rusland anders handelen? Welke conventionele opties hebben ze nog?Semyon schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:20:
[...]
Ja maar dat is toch genoeg? Als Rusland het gelooft en anders gaat handelen en de wereld reageert op dat anders handelen, dan zijn dat toch gevolgen?
Ik zelf schat de annexatie gevolgen zodoende veel drastischer in dan de mobalisatie.
Dit is een schijnvertoning en de wereld moet hier schijt aan hebben. Als Rusland hard reageert is het aan ons om daar nog harder op te reageren.
En die vluchtelingen, tja, moeten we gewoon niet opnemen. Rusland is immers niet “in oorlog” volgens eigen zeggen
Oh boy. Straks wordt UA nog aangeklaagd voor genocide._Eend_ schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:44:
[Twitter]https://nitter.it/igorsushko/status/1573796277459906560
[Twitter]https://nitter.it/igorsushko/status/1573796278575562752
[Twitter]https://nitter.it/igorsushko/status/1573796280727310336
"Accelerated training" = Learning on the job
Dit is toch triest, wat een kutland eigenlijk.
Nou, ik zou er geen hoge verwachtingen van hebben. Ook hier gedragen Russen zich als horken:Requiem19 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:45:
[...]
Ik zou het juist omdraaien: omarm alle gevluchte Russen in de EU. Laat ze zien dat alles wat ze in Rusland over Europa hoorden BS is en laat ze vooral voelen hoe goed je het hier als vrije burger in een democratie kunt hebben.
Dat is vele malen krachtiger dan deze vluchtelingen te weigeren, die juist door onze weigering zullen zeggen ‘zie je wel’.
Rusland kan de Rus niet veranderen, als wij in de EU ook maar een paar % van deze stroom vluchtelingen een inzicht kan geven, is dat onwijs krachtig.
En staatsveiligheid… als Rusland aanslagen wil gaan plegen kunnen ze dat al eenvoudig. Wat genaturaliseerde Brazilian met bogus CV’s stuur je zo deze kant op… https://www.parool.nl/ned...-spion-opgepakt~b38a2682/
https://traveltomorrow.co...-hated-tourist-in-europe/
Er zijn in het verleden wel vaker asielaanvragen geweigerd voor bv dienstweigeraars, ook in gevallen waarbij deze daarvoor in eigen land flinke tijd de gevangenis in moest. En daar was dit op basis van een "echte" politieke overtuiging (pacifist) en niet puur omdat deze toevallig zelf aan de beurt kwamen zoals met deze groep Russen.Jerie schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:15:
[...]
Ehm, sorry maar get real. Op het moment dat jij gemobiliseerd wordt en je zegt ik ben tegen de oorlog dan is dat een politieke overtuiging, en zelfs ook een sociale groep namelijk degenen die tegen de oorlog zijn.
Ik zeg niet dat je ze dan moet accepteren, ik zeg wel dat dit doorgaans een prima reden kan zijn om asiel te bieden.
YouTube: Russians Against Mobilisation: protests, opinions, people fleeing
Meerdere protesten van Russen. Verder zie je dat meerdere er van uit gaan dat er een volledige mobilisatie komt.
Meerdere protesten van Russen. Verder zie je dat meerdere er van uit gaan dat er een volledige mobilisatie komt.
Nederlanders gedragen zich ook als horken bij F1 races.rclahsen schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:06:
[...]
Nou, ik zou er geen hoge verwachtingen van hebben. Ook hier gedragen Russen zich als horken:
https://traveltomorrow.co...-hated-tourist-in-europe/
Zijn alle Nederlanders dan gelijk zo?
Nee natuurlijk niet. De Russen die zich zo gedragen zijn veelal de (arrogante) rijke elite. De middenklasse die nu gemobiliseerd wordt kan weer heel anders zijn.
Er zijn 140 miljoen Russen. Constant wordt hier gesproken over ‘de Rus’. Dat is ontzettend simpel, want het is een zeer divers land. Kijk eens wat afleveringen van Jelle Brandt Corsius.
*knip* let s.v.p. op onze beleidsregels qua onderbouwing met betrouwbare bronnen:YakuzA schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:38:
Het verhaal over de illegale wapen export is nu dus een bewezen laster campagne van Rusland.
[Twitter]
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#onderbouwing
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
Dit soort berichten s.v.p. dus alleen posten als er ook een serieuze bronvermelding bij zit.
[ Voor 49% gewijzigd door defiant op 25-09-2022 21:13 ]
En welke van de Russen kunnen hun land ontvluchten? Die rijke elite, de middenklasse of het arme gepeupel?Requiem19 schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:19:
Nee natuurlijk niet. De Russen die zich zo gedragen zijn veelal de (arrogante) rijke elite. De middenklasse die nu gemobiliseerd wordt kan weer heel anders zijn.
Op welke data baseer jij je retorische vraag?_Arthur schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:22:
[...]
En welke van de Russen kunnen hun land ontvluchten? Die rijke elite, de middenklasse of het arme gepeupel?
interessant dank ik ga zo even wat pots toevoegen aan UA Afrika en UA China topic want dit vermeldingswaardigBaserk schreef op zondag 25 september 2022 @ 01:05:
[...]
[...]
Gelukkig voor Mockba heeft het nog een onbreekbare band met Mali.
[...]
https://www.theguardian.c...ations-to-end-ukraine-war
Wat voor spul hebben we het dan over? Voor zover ik weet heeft Nederland in het begin vooral equipment (helmen, vesten, etc) gedoneerd en daarna wat howitzers.
Volgens mij heeft Nederland niet echt vuurwapens gedoneerd, of wel?
[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 25-09-2022 21:15 ]
je zou kunnen kijken naar merk en type van de auto's die in de file bij de grenzen staan.Requiem19 schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:27:
[...]
Op welke data baseer jij je retorische vraag?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
In nederland, niet Nederlands.gise schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:46:
[...]
Wat voor spul hebben we het dan over? Voor zover ik weet heeft Nederland in het begin vooral equipment (helmen, vesten, etc) gedoneerd en daarna wat howitzers.
En de post heeft idd geen meerwaarde zonder betrouwbare bron.
Verwijderd
Nederland stond letterlijk vooraan in de rij met de leveringen van scherpschuttergeweren, stingers en anti-tank raketten.gise schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:46:
[...]
Bron: https://www.defensie.nl/a...n-nederland-naar-oekraine
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat een kennis van een familielid van hem heeft gehoord dat iemand had gezien dat deze op het darkweb werden verhandeld
Want in Februari kon men in Oekraïne die dingen natuurlijk nergens beters voor gebruiken /s
In Februari waren er ook genoeg Ukraïeners die "alles deden" om maar hun land uit te kunnen vluchtenVerwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:06:
[...]
Nederland stond letterlijk vooraan in de rij met de leveringen van scherpschuttergeweren, stingers en anti-tank raketten.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat een kennis van een familielid van hem heeft gehoord dat iemand had gezien dat deze op het darkweb werden verhandeld![]()
Want in februari kon men in Oekraïne die dingen natuurlijk nergens beters voor gebruiken /s
Ik denk dat mijn post dan (inderdaad) beter verwijderd kan worden, want deze voldoet niet aan de topic warning en dat gaat ook niet gebeuren!
Dit is inderdaad gewoon algemeen bekende informatie (met bron), dank voor je post
Ik heb het nergens over het "darkweb" gehad (maar ik kan me voorstellen dat men hier vanuit ging omdat ik op @YakuzA reageerde)
Ook heb ik nergens gezegd dat om wapens/explosieven/etc uit Nederland/door Nederland gedoneerd gaat.
Maar dat bedoelde ik wel
En verder wil ik tegen iedereen zeggen die mijn post betwist:
Gebruik gewoon je gezonde verstand en bedenk je eens hoe "makkelijk" het is om in Ukraïene aan (allerlei) wapens te komen.
Zoals ik al zei, het is een logisch gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-09-2022 11:01 ]
Oja, dat waren volgens mij die geweren waar enkele kamerleden over vroegen of ze ook “offensief” (over de grens met Rusland) ingezet zouden kunnen wordenVerwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:06:
[...]
Nederland stond letterlijk vooraan in de rij met de leveringen van scherpschuttergeweren, stingers en anti-tank raketten.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat een kennis van een familielid van hem heeft gehoord dat iemand had gezien dat deze op het darkweb werden verhandeld![]()
Want in Februari kon men in Oekraïne die dingen natuurlijk nergens beters voor gebruiken /s

https://nitter.it/igorsushko/status/1573933739268132864"We have finished off the Russian professional army, it's time to finish off their amateur army as well." - Valery Zaluzhnyy
— Igor Sushko (@igorsushko) 25 september 2022
𝗨𝗸𝗿𝗮𝗶𝗻𝗲 𝘂𝗿𝗴𝗲𝗻𝘁𝗹𝘆 𝗻𝗲𝗲𝗱𝘀 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻 𝘄𝗲𝗮𝗽𝗼𝗻𝘀 & 𝗵𝗲𝗹𝗽 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗹𝗼𝗴𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰𝘀. pic.twitter.com/PyYgwSA3tU
Zaluzhnyy is weer even aan het trollen
Wat er anders kan:dr.lowtune schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:46:
En hoe kan Rusland anders handelen? Welke conventionele opties hebben ze nog?
Dit is een schijnvertoning en de wereld moet hier schijt aan hebben. Als Rusland hard reageert is het aan ons om daar nog harder op te reageren.
1) op grondgebied mogen gemobiliseerde burgers
2) er is geen weg meerterug (todat Oekraïne toegeeft)
3) opties tot nuclear arsenaal zijn veranderd, want nu is het "verdediging"
Ik zeg niet dat we nu anders moeten handelen, ik zeg dat we al ver van te voren kunnen zien dat RU het anders gaat spelen en we daar op die gevolgen ons moeten voorbereiden. Doen alsof er niks veranderd is gewoon niet wijs. Doen alsof RU een punt heeft natuurlijk ook niet.
Lijkt erop dat Poetin de russische luchtmacht dwingt meer risico te nemen, worden er opeens veel neergeschoten:
Ten months ago, in WDC, I asked for Stingers 4 #UAarmy & heard "It's impossible."
— Oleksii Reznikov (@oleksiireznikov) 24 september 2022
Many times.
Today, rus Su-30 jet was shot down by 🇺🇦 Stinger in the Kharkiv region.
So...the impossible is indeed possible.
Thanks to our partners.
We will win! 🇺🇦
🎵 Горить, “Палає техніка ворожа” pic.twitter.com/c1NtHcqlsD
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze lijken nu inderdaad wel met bosjes uit de lucht te vallen. Dan moet het toch opeens wel heel hard gaan en dan zit RU straks helemaal zonder luchtmacht.hoevenpe schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:50:
Lijkt erop dat Poetin de russische luchtmacht dwingt meer risico te nemen, worden er opeens veel neergeschoten:
[Twitter]
Leuk, maar neemt daardoor het risico op een "ragequit" niet toe? Ik ga er vanuit dat Putin niet alleen het uitvoerende besluit neemt?Snow_King schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:55:
[...]
Ze lijken nu inderdaad wel met bosjes uit de lucht te vallen. Dan moet het toch opeens wel heel hard gaan en dan zit RU straks helemaal zonder luchtmacht.
Berichten van een paar dagen geleden wijzen daar wel op.flugelisoke schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:56:
[...]
Leuk, maar neemt daardoor het risico op een "ragequit" niet toe? Ik ga er vanuit dat Putin niet alleen het uitvoerende besluit neemt?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Zou mooi zijn als er dan opeens f16’s en a10’s om de hoek komen kijken 😉🤐Snow_King schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:55:
[...]
Ze lijken nu inderdaad wel met bosjes uit de lucht te vallen. Dan moet het toch opeens wel heel hard gaan en dan zit RU straks helemaal zonder luchtmacht.
Dat betekent, stam + t .
Wow, dit is 34km van de grens met Georgië. Overigens geeft Google nu aan dat de vertraging maar een uurtje is, dat lijkt me niet te kloppen.Entrance to #Ossetia was blocked due to a huge traffic jam on the Russian-Georgian border. The traffic jam reached Vladikavkaz and occupied one of the key arteries of the city. The number of Russians fleeing from #mobilization is unimaginable. pic.twitter.com/bxavU5KFsF
— Alik Puhati (@rajdianos) 24 september 2022
Lijkt me de gelegenheid om de Russen uit Abchazië en Zuid-Ossetië te schoppen. Eventuele tanks mogen dan aansluiten in de file
Hetzelfde zeg ik ook tegen Amerikahaters met hun vooroordelen (Amerikanen zouden dom en fake zijnRequiem19 schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:19:
[...]
Nederlanders gedragen zich ook als horken bij F1 races.
Zijn alle Nederlanders dan gelijk zo?
Er zijn 140 miljoen Russen. Constant wordt hier gesproken over ‘de Rus’. Dat is ontzettend simpel, want het is een zeer divers land. Kijk eens wat afleveringen van Jelle Brandt Corsius.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
4) het blijft opportunistische blufpoker.Semyon schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:36:
[...]
Wat er anders kan:
1) op grondgebied mogen gemobiliseerde burgers
2) er is geen weg meerterug (todat Oekraïne toegeeft)
3) opties tot nuclear arsenaal zijn veranderd, want nu is het "verdediging"
Ik zeg niet dat we nu anders moeten handelen, ik zeg dat we al ver van te voren kunnen zien dat RU het anders gaat spelen en we daar op die gevolgen ons moeten voorbereiden. Doen alsof er niks veranderd is gewoon niet wijs. Doen alsof RU een punt heeft natuurlijk ook niet.
Ik denk dat je met #1 wel gelijk hebt. Zerg heeft vers vlees nodig.
https://www.vpro.nl/programmas/grensland.htmlJerie schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:42:
[...]
Hetzelfde zeg ik ook tegen Amerikahaters met hun vooroordelen (Amerikanen zouden dom en fake zijn). VS is ook een divers, complex land. Hoe de verhoudingen in Rusland zitten heb ik minder verstand van. Heb je een link naar die afleveringen?
https://www.vpro.nl/programmas/van-moskou-tot-moermansk.html
Voor iedereen in dit topic waanzinnig interessante tv series.
Ik ben benieuwd of blanco stemmen als een ja of nee zal worden gezien door RU:
Om toch met een pluspunt af te sluiten: ik zie geen gewapende Tsjetsjeen met overmatige gezichtsbeharing op de foto's staan.
(die staat waarschijnlijk voor de deur)
https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1573973538805088257According to Russian rules - the elections vote for you, not you vote in the elections. So why bother pic.twitter.com/kRE2ECsalq
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 25 september 2022
Om toch met een pluspunt af te sluiten: ik zie geen gewapende Tsjetsjeen met overmatige gezichtsbeharing op de foto's staan.
(die staat waarschijnlijk voor de deur)
quote uit artikel:Silent7 schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:40:
[...]
interessant dank ik ga zo even wat pots toevoegen aan UA Afrika en UA China topic want dit vermeldingswaardig
Je zou dit kunnen lezen als een verhulde poging tot een eventueel begin van toenadering voor mogelijk overleg om eens te praten over...Lavrov criticised the west for not engaging with Russia, saying, “we have never stepped away from maintaining contact”.
Maar tegelijk, wetende wie dit zegt, leest dit tevens als het oude liedje van verdeeldheid zaaien onder de tegenstanders.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Macron en Scholtz hangen uren aan de telefoon met Putin. Ik ben benieuwd wat onder ‘not engaging’ valt?mekkieboek schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:13:
[...]
Je zou dit kunnen lezen als een verhulde poging tot een eventueel begin van toenadering voor mogelijk overleg om eens te praten over...
Maar tegelijk, wetende wie dit zegt, leest dit tevens als het oude liedje van verdeeldheid zaaien onder de tegenstanders.
PSN
Als je dan dit ziet:mekkieboek schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:13:
[...]
quote uit artikel:
[...]
Je zou dit kunnen lezen als een verhulde poging tot een eventueel begin van toenadering voor mogelijk overleg om eens te praten over...
Lavrov forgets to take the white powder and misspells 3 out of 4 Ukrainian regions, calling Luhansk 'Laos', Kherson - Kharkiv, and Zaporozhye - Zaporozhniye. pic.twitter.com/rJSXZ794ol
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 24 september 2022
Moeite met uitspreken van de regionamen die ze willen annexeren.....
Pilletje vergeten, of één te veel?
Tikt toch weer lekker aan zo. De vier vliegtuigen zitten erbij, naast een stuk of 80 andere dingen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ik vermoed de eisen van russische 'oplossingen' als onrealistisch zien en daarmee direct verantwoordelijk zijn voor het doorlopende conflict.YakuzA schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:16:
[...]
Macron en Scholtz hangen uren aan de telefoon met Putin. Ik ben benieuwd wat onder ‘mot engaging’ valt?
Want ja rusland kan er ook niets aan doen, die worden gewoon gedwongen om door te gaan op deze manier.

Ik vraag me af waar 'Het Westen' met Rusland over zou moeten praten. We zijn niet in oorlog met Rusland. Er zijn al genoeg bemiddelaars.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:24:
Ik vermoed de eisen van russische 'oplossingen' als onrealistisch zien en daarmee direct verantwoordelijk zijn voor het doorlopende conflict.
Want ja rusland kan er ook niets aan doen, die worden gewoon gedwongen om door te gaan op deze manier.
Praten met Rusland is voor Puting gewoon teken van zwakte. Dat betekent dat die gesprekken er toe zouden kunnen leiden dat het westen minder gaat doen (sancties, wapenleveranties).
Dus er zou op diplomatiek niveau gezegd moeten worden: eerst vrede met Oekraine, en dan kunnen wel weer eens praten.
Погранслужба ФСБ стала запрещать россиянам выезд из страны. Адвокат Павел Чиков опубликовал уведомление, которое российские пограничники вручили гражданину РФ на границе с Казахстаном. Указано, что право на выезд ограничено решением Военного комиссариата https://t.co/gl9eCTmIhQ
— DW на русском (@dw_russian) 25 september 2022
Eerder meldde Meduza dit al. Lijkt erop dat we ons geen zorgen meer hoeven maken over russen die onze kant op komen. Waarschijnlijk gaan mensen pogingen doen in het oosten door een grensbewaker om te kopen.The border service of the FSB began to prohibit Russians from leaving the country. Lawyer Pavel Chikov published a notice that Russian border guards handed to a Russian citizen on the border with Kazakhstan. It is indicated that the right to leave is limited by the decision of the Military Commissariat
Hopelijk wakkert dit de onrust in rusland verder aan.
Of ze zijn selectief. Vertrekken naar Finland mag maar niet naar Kazachstan want het is niet de bedoeling dat de arme minderheden ook vertrekken.RoD schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:40:
[Embed]
[...]
Eerder meldde Meduza dit al. Lijkt erop dat we ons geen zorgen meer hoeven maken over russen die onze kant op komen. Waarschijnlijk gaan mensen pogingen doen in het oosten door een grensbewaker om te kopen.
Ik hoop zo ontzettend dat je gelijk hebt. Ik verdenk Putin er (nog steeds) van dat de Russische vluchtelingenstroom een gepland fenomeen is. Welk doel ie heeft (slechts destabilisatie, infiltratie of zelfs iets als een verkapte invasie) weet ik niet, maar ik wil daar ook helemaal niet achter komen.RoD schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:40:
[Embed]
[...]
Eerder meldde Meduza dit al. Lijkt erop dat we ons geen zorgen meer hoeven maken over russen die onze kant op komen. Waarschijnlijk gaan mensen pogingen doen in het oosten door een grensbewaker om te kopen.
Pas als de FSB ook aan de grenzen bij Finland en de Baltische staten staat om de burgers in eigen land te houden, zal m'n paranoia-knop een paar standjes terug gezet worden.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Een grens van 7600 kilometer afsluiten is een behoorlijke klus, misschien dat die 300.000 nieuwe rekruten dat moeten gaan doen.downtime schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:57:
[...]
Of ze zijn selectief. Vertrekken naar Finland mag maar niet naar Kazachstan want het is niet de bedoeling dat de arme minderheden ook vertrekken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Haha, Lavrov had een dialoog kunnen voeren in de UN afgelopen week. Maar Rusland kan alleen monologen houden en daarom taaide hij snel af na zijn eigen verhaal.mekkieboek schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:13:
[...]
quote uit artikel:
[...]
Dat is een cirkelredenering. Waarom zou je mobiliseren om te voorkomen dat mensen die vanwege die mobilisatie het land willen ontvluchten kunnen vertrekken?IJzerlijm schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:00:
[...]
Een grens van 7600 kilometer afsluiten is een behoorlijke klus, misschien dat die 300.000 nieuwe rekruten dat moeten gaan doen.
Lijkt me een beetje vergezocht. Vertaling is ook nogal gebrekkig in het artikel. In het Russisch is het namelijk altijd andersom.mekkieboek schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:13:
[...]
quote uit artikel:
[...]
Dan hoor je eigenlijk niets nieuws.Lavrov criticized the West for engaging with Russia, saying, "we have always stepped away from maintaining contact".
Op zichzelf bijzonder om vanuit Rusland’s perspectief te kijken. Na eerst een volmaakte coup waarbij iedere vorm van oppositie (politiek, pers) om zeep wordt geholpen gaan ze nu aan de genocide op eigen grondgebied. Alle bevolkingsgroepen die Poetin niet bevalt wordt opgeroepen voor dienst als kanonnenvoer, waarna die minderheid ook weg is. En als ze vluchten is het doel alsnog bereikt: destabilisatie in het buitenland, etnische zuiverheid in eigen land.
Zo schaamteloos als het regime in eigen land huishoudt is ook tekenend voor hoever ze willen gaan. Voor mij is het niet de vraag of ze aan de kernwapens gaan, maar wanneer. De kleine tactische kernbom om af te tasten hoeveel verder ze nog kunnen gaan met hun misdaden is een kwestie van tijd en vrijwel zeker ergens dit jaar nog.
Voor Oekraïne maakt het gek genoeg niet uit, dat dreigen. Ze zijn al in all-out-war voor hun eigen voortbestaan. Veroverd worden, verslagen worden of opgeven vanwege dreiging… het is allemaal genocide voor de bevolking dus kunnen ze net zo goed doorvechten, ook als die nuke ergens gedropt wordt. De nuke zal alleen wat meer geopolitieke herschikking opleveren maar eraan toegeven is ook voor het westen een slecht idee.
Ik hoop iig dat de interne onrust in Rusland resultaat oplevert voordat het regime de ultieme escalatie inzet ipv erna. En dat al die Russische dienstweigeraars maar lekker bij de grens opgehouden worden ipv hier kunnen schuilen. Ze waren allemaal min of meer voorstander voor deze oorlog totdat het bij hun aan de voordeur aanbelde. Zelfs als ze hier ondergedoken zitten zullen ze nog Rusland=Ztrong roepen. Burgers in Oekraïne, Iran en ook Belarus hebben wel gedemonstreerd tegen hun regime met alle gevolgen van dien.
Zo schaamteloos als het regime in eigen land huishoudt is ook tekenend voor hoever ze willen gaan. Voor mij is het niet de vraag of ze aan de kernwapens gaan, maar wanneer. De kleine tactische kernbom om af te tasten hoeveel verder ze nog kunnen gaan met hun misdaden is een kwestie van tijd en vrijwel zeker ergens dit jaar nog.
Voor Oekraïne maakt het gek genoeg niet uit, dat dreigen. Ze zijn al in all-out-war voor hun eigen voortbestaan. Veroverd worden, verslagen worden of opgeven vanwege dreiging… het is allemaal genocide voor de bevolking dus kunnen ze net zo goed doorvechten, ook als die nuke ergens gedropt wordt. De nuke zal alleen wat meer geopolitieke herschikking opleveren maar eraan toegeven is ook voor het westen een slecht idee.
Ik hoop iig dat de interne onrust in Rusland resultaat oplevert voordat het regime de ultieme escalatie inzet ipv erna. En dat al die Russische dienstweigeraars maar lekker bij de grens opgehouden worden ipv hier kunnen schuilen. Ze waren allemaal min of meer voorstander voor deze oorlog totdat het bij hun aan de voordeur aanbelde. Zelfs als ze hier ondergedoken zitten zullen ze nog Rusland=Ztrong roepen. Burgers in Oekraïne, Iran en ook Belarus hebben wel gedemonstreerd tegen hun regime met alle gevolgen van dien.
[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 25-09-2022 14:19 ]
Verwijderd
en dit is waarom Russen hun mond houden.
Je wordt opgepakt, en vervolgens midden op het plein in de bus gemarteld en/of verkracht.
Goed bezig, Rusland!
Beelden zijn niet grafisch, wel audio.
https://9gag.com/gag/aQEqdQr
Gaat Amnesty hier ook nog iets over zeggen?
Je wordt opgepakt, en vervolgens midden op het plein in de bus gemarteld en/of verkracht.
Goed bezig, Rusland!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2022 14:29 ]
De dame naast de bus blijft er kalm onder. En eerlijk gezegd zegt het filmpje weinig. Hier in Nederland is hysterisch theater ook niet vreemd onder demonstranten die niet gearresteerd willen worden.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:26:
Goed bezig, Rusland!
Verwijderd
het kan ook een bewerkt filmpje zijn natuurlijk. Dat het gegil er oorspronklijk niet bij hoort.downtime schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:32:
[...]
De dame naast de bus blijft er kalm onder. En eerlijk gezegd zegt het filmpje weinig. Hier in Nederland is hysterisch theater ook niet vreemd onder demonstranten die niet gearresteerd willen worden.
maar dat die dame naast de bus er kalm onder blijft zegt weinig wat mij betreft.
Ik denk dat er in Rusland wat minder Karens zijn dan in het westen
Klopt, het filmp je zegt weinig.
Het filmpje zegt namelijk genoeg.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2022 14:36 ]
Weet niet of het al gepost is maar Amerika houdt er blijkbaar toch rekening mee dat er nukes de lucht in gaan:
Zoveelste ontslag binnen het Russische leger. Vraag me af hoe lang het duurt voordat zo iemand uit een raam valt:🛩 The United States launched a special reconnaissance aircraft to track nuclear weapons
Rare aircraft were raised into the sky – RC-135S "Cobra Ball", of which there are only three in service in the United States. Such aircraft were used to track Soviet strategic nuclear weapons.
❌ Russia fired General Dmitry Bulgakov, who is responsible for the logistics of the army
He was fired "in connection with the transfer to another job." Instead, this position will be taken by the person who led the siege of Mariupol – Colonel General Mikhail Mizintsev.
It was he who gave the order to bomb the maternity hospital, the children's hospital, and the drama theater.
offtopic:
heb eerder gezien dat er gelinkt wordt naar telegram berichten maar ik krijg dat niet voor elkaar
heb eerder gezien dat er gelinkt wordt naar telegram berichten maar ik krijg dat niet voor elkaar
[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 25-09-2022 15:33 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor de volgende, nog grotere mobilisatiedowntime schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:08:
[...]
Dat is een cirkelredenering. Waarom zou je mobiliseren om te voorkomen dat mensen die vanwege die mobilisatie het land willen ontvluchten kunnen vertrekken?
Maar serieus, als je weigert in te zien dat je strijdkrachten (net als jij) volkomen corrupt zijn en over alles liegen dan is het een logische stap om voor Putin meer van hetzelfde te doen. Je krijgt dan even lucht door naar de kritiek over onvoldoende troepen te hebben geluisterd en je weet maar nooit, misschien geeft Oekraine of het Westen zich wel spontaan gewonnen. Voor Putin is de keuze op de mobilisatie knop te drukken logisch in de verwachting dat het iets oplost. Wat er nu gebeurt zal zijn controle over Rusland testen, meer dan de nederlagen op het slagveld dat gedaan hebben.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Als je zo'n toestel hebt en je hebt te maken met een land dat kernwapens bezit, zou het dom zijn om het niet te gebruiken. De inzet van zo'n toestel wil niet zeggen dat je denkt dat ze echt gebruikt gaan worden natuurlijk. Ik vind het nog steeds een beetje bangmakerij om steeds dergelijke uitspraken te doen. Net als dat men in het begin van het conflict riep dat Rusland wapensystemen inzet die mogelijk kernwapens kunnen afvuren. Dat is niet zo moeilijk, want zo'n beetje alles dat de Russen kunnen afschieten kunnen een kernwapen bevatten. Gewoon een kwestie van de juiste kop erop schroeven. Maarja, Jan Publiek snapt niets van kernwapens en denkt meteen aan Hiroshima. Ook onderdeel van de propagandaoorlog.Chaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
Weet niet hoe fnhet al.gepist was maar Amerika houdt er blijkbaar toch rekening mee dat er nukes de lucht in gaan:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mwa die vlogen ook al in april en februari rond rusland.. zo bijzonder is het dus niet.Chaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
Weet niet hoe fnhet al.gepist was maar Amerika houdt er blijkbaar toch rekening mee dat er nukes de lucht in gaan:
[...]
Zoveelste ontslag binnen het Russische leger. Vraag me af hoe lang het duurt voordat zo iemand uit een raam valt:
[...]
offtopic:
Mwa... toen was het allemaal nog 'nieuw' wat daar gebeurde. Het geeft in ieder geval aan dat ze voor de zekerheid wat 'eyes in the sky' hebben. Geen probleem verder....Bever! schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:29:
[...]
Mwa die vlogen ook al in april en februari rond rusland.. zo bijzonder is het dus niet.
Het is nog steeds defcon 3, dus dat geeft aan dat ze juist niet verwachten dat ze de lucht in gaan?Chaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
Weet niet of het al gepost is maar Amerika houdt er blijkbaar toch rekening mee dat er nukes de lucht in gaan:
Als ze naar defcon 2 gaan zou ik verwachten dat ze iets verwachten
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 25-09-2022 15:35 ]
PSN
Het zou me niks verbazen dat de publiekelijk defcon een andere kan zijn dan de militaire.YakuzA schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:34:
[...]
Het is nog steeds defcon 3, dus dat geeft aan dat ze juist niet verwachten dat ze de lucht in gaan?
Ik zou erg voorzichtig zijn met dergelijke filmpjes, want zoals elder opgemerkt zeg het niet veel. Dat gegil wil niet persé zeggen dat iemand wordt afgetuigd/gemarteld of verkracht. Sommige demonstranten gillen en schreeuwen gewoon om aandacht te trekken. Ook al ben ik geen lid van de Rusland fanclub, kijk ik eigenlijk niet eens naar dit soort fimpjes omdat het net zo goed propaganda is.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:26:
Goed bezig, Rusland!
Het gros van de Oekraïnse youtubers is van hetzelfde laken een pak, want de propagande druipt er gewoon vanaf. Er wordt van alles aangenomen, heel snel conclusies getrokken en kritiekloos filmpjes gepost. Dat is niet de manier om een oorlog te volgen. Je kunt je afvragen of het überhaupt wel mogelijk is om een oorlog op detailnivo te volgen zolang je niets echt kunt controleren. Die dagelijkse verliescijfers van de Russen door Oekraïne zijn ook niet betrouwbaar. Ook al overdrijven de Oekraïners minder flagrant als de Russen, het blijft onbetrouwbaar. Je hebt er eigenlijk ook helemaal niets aan.
Ik volg liever wat overall analyses en soms kijk ik naar zo'n kort filmpje van Sochomimus, die wat foto's en filmpjes analyseert en vaststelt of het echt is wat men erover beweert. Ze merk je dat er veel onzin rondvliegt en daar wil ik niet intrappen. De analyses van Perun zijn natuurlijk ook van onschatbare waarde, al geeft hij niet echt een overzicht van wat er gebeurt aan het front, maar meer een bigger picture verhaal.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Russische bloggers gaan ook weer los, waar halen ze de verbeelding vandaanChaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
[...]
Zoveelste ontslag binnen het Russische leger. Vraag me af hoe lang het duurt voordat zo iemand uit een raam valt:
[...]
offtopic:

Russian bloggers draw a “scenario” for next week, involving nuclear attacks on Ukraine.
— Julian Röpcke🇺🇦 (@JulianRoepcke) 25 september 2022
Let's hope their wet dreams don't come true. pic.twitter.com/ZVqWMDwbNL
[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 25-09-2022 15:57 ]
Verwijderd
linksom of rechtsom zijn er genoeg berichten van de laatste jaren die stellen dat de situatie wel degelijk zo is.mphilipp schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:42:
[...]
Ik zou erg voorzichtig zijn met dergelijke filmpjes, want zoals elder opgemerkt zeg het niet veel. Dat gegil wil niet persé zeggen dat iemand wordt afgetuigd/gemarteld of verkracht. Sommige demonstranten gillen en schreeuwen gewoon om aandacht te trekken. Ook al ben ik geen lid van de Rusland fanclub, kijk ik eigenlijk niet eens naar dit soort fimpjes omdat het net zo goed propaganda is.
Het gros van de Oekraïnse youtubers is van hetzelfde laken een pak, want de propagande druipt er gewoon vanaf. Er wordt van alles aangenomen, heel snel conclusies getrokken en kritiekloos filmpjes gepost. Dat is niet de manier om een oorlog te volgen. Je kunt je afvragen of het überhaupt wel mogelijk is om een oorlog op detailnivo te volgen zolang je niets echt kunt controleren. Die dagelijkse verliescijfers van de Russen door Oekraïne zijn ook niet betrouwbaar. Ook al overdrijven de Oekraïners minder flagrant als de Russen, het blijft onbetrouwbaar. Je hebt er eigenlijk ook helemaal niets aan.
Ik volg liever wat overall analyses en soms kijk ik naar zo'n kort filmpje van Sochomimus, die wat foto's en filmpjes analyseert en vaststelt of het echt is wat men erover beweert. Ze merk je dat er veel onzin rondvliegt en daar wil ik niet intrappen. De analyses van Perun zijn natuurlijk ook van onschatbare waarde, al geeft hij niet echt een overzicht van wat er gebeurt aan het front, maar meer een bigger picture verhaal.
Genoeg mensen die hebben aangegeven wel degelijk gemarteld te zijn door de politie.
Ik heb dan ook geen zin om vraagtekens te zetten bij filmpjes als deze.
Dit is het gezicht van de Russische politiestaat. En die politiestaat is een feit.
En dit is o.a. hoe die eruit ziet.
De protesten in Dagestan nemen nieuwe properties aan:XWB schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:16:
In Dagesta prikken ze ook door de BS van het Kremlin heen:
[...]
Russia’s Sending Its Ethnic Minorities to the Meat Grinder
Mass protests against mobilization in Dagestan: the police opened fire in the air.
— The Insider (@InsiderEng) 25 september 2022
Video: Ruslan Akhalchi pic.twitter.com/otJmc7ArFG
Worrying scenes in Dagestan where parents of children mobilised for Russia’s war in Ukraine have blocked the main road to the regional capital. Police are firing in the air to restore order. pic.twitter.com/NsB6P5bTRG
— Matthew Luxmoore (@mjluxmoore) 25 september 2022
*knip* reactie op offtopic discussie verwijderd.
Om in Europa te blijven: Servië accepteert de phony referendauitslagen niet:
serbia, russia’s closest friend in europe, will not accept results of putin’s sham referendum in ukraine.
— ian bremmer (@ianbremmer) 25 september 2022
maybe belarus will. that’s about it. pic.twitter.com/pBQz7siZVh
Klinkt empathisch, echter zit hier ook een Kosovo gerelateerd aspect in. Niet accepteren van een referendum in een gebied dat zich (vermeend) zou willen afscheiden.
Voor de mensen die nog speelden met de gedachte dat Xi niet eens zo ontevreden zou zijn met de oorlog en eventuele implosie van RuslandBaserk schreef op zondag 25 september 2022 @ 01:05:
[...]
[...]
Gelukkig voor Mockba heeft het nog een onbreekbare band met Mali.
[...]
https://www.theguardian.c...ations-to-end-ukraine-war
[ Voor 48% gewijzigd door defiant op 25-09-2022 21:08 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Perun is wel met een overzicht bezig van de afgelopen maanden. Hij zou een halfjaar overzicht maken, maar door het offensief bij Kharkov heeft hij dat uitgesteld. Hij is nu bezig met het bevestigen van extra informatie. Naast de andere video’s die gemaakt worden.mphilipp schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:42:
[...]
Ik zou erg voorzichtig zijn met dergelijke filmpjes, want zoals elder opgemerkt zeg het niet veel. Dat gegil wil niet persé zeggen dat iemand wordt afgetuigd/gemarteld of verkracht. Sommige demonstranten gillen en schreeuwen gewoon om aandacht te trekken. Ook al ben ik geen lid van de Rusland fanclub, kijk ik eigenlijk niet eens naar dit soort fimpjes omdat het net zo goed propaganda is.
Misschien mag de vrouw zelf verklaren hoe het met haar is. Lijkt me de beste oplossing.Emryte schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:10:
[...]
Perun is wel met een overzicht bezig van de afgelopen maanden. Hij zou een halfjaar overzicht maken, maar door het offensief bij Kharkov heeft hij dat uitgesteld. Hij is nu bezig met het bevestigen van extra informatie. Naast de andere video’s die gemaakt worden.
Oh wacht: die demonstranten verdwijnen natuurlijk, dus de kans dat je die terugziet is klein.
Ik heb er nog ‘s over nagedacht en ongeveer 20 filmpjes zitten kijken van demonstranten die om niets afgetuigd worden en heb besloten dat voor dit filmpje de bewijslast bij Rusland ligt. Overigens werd er zelfs een vrouw afgevoerd die nog niet eens een halve vraag van de NOS had beantwoord. (Ja, Iris de Graaf is in Moskou blijkbaar.)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heeft veel eerder te maken met de lancering door Noord Korea van een ballistische raket vroeg zondag morgen:Chaoss schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:13:
bron: https://edition.cnn.com/2...ssile-intl-hnk/index.htmlSeoul (CNN)North Korea has fired a ballistic missile into the waters off the east coast of the Korean peninsula, according to officials in both South Korea and Japan.
The short range missile was fired early Sunday morning local time from the Taechon area of North Pyongan Province, according to South Korea's Joint Chiefs of Staff (JCS).
It said the South Korean and US militaries are maintaining "full readiness posture" and closely cooperating following the launch, which it described as a "significant provocative action that harms peace and safety of the Korean Peninsula as well as the international community."
En als je deze tweet bekijkt en de plaatjes van flightradar daarin dan vliegt de 2e cobra in Alaska, vanaf daar lijkt mij NK logischer dan UA waar het om gaat.
[Twitter: https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1573607255127236608]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
“Huge movement of reinforcement Chechen military moving towards Ukraine in the last 48hr”
https://t.me/UkraineWarPosts/4724
Location of filming: Grozny
Lastig te zien waar het is, wanneer en waar ze heen gaan (geen transporten zichtbaar). Zou mij verbazen als het nieuwe beelden zijn, want je ziet nergens meer goed uitgeruste troepen of een overdaad aan materieel en beide is hier te zien.gise schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:28:
“Huge movement of reinforcement Chechen military moving towards Ukraine in the last 48hr”
Maargoed, genoeg mensen zijn onderweg. Of in de rij het land uit of in de rij de gehaktmolen in.
Onvoorstelbaar wat een lef, om nu als westerse journalist is Rusland te zijn.NiGeLaToR schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:16:
[...]
Misschien mag de vrouw zelf verklaren hoe het met haar is. Lijkt me de beste oplossing.
Oh wacht: die demonstranten verdwijnen natuurlijk, dus de kans dat je die terugziet is klein.
Ik heb er nog ‘s over nagedacht en ongeveer 20 filmpjes zitten kijken van demonstranten die om niets afgetuigd worden en heb besloten dat voor dit filmpje de bewijslast bij Rusland ligt. Overigens werd er zelfs een vrouw afgevoerd die nog niet eens een halve vraag van de NOS had beantwoord. (Ja, Iris de Graaf is in Moskou blijkbaar.)
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Daarom ging ik het al dubbelchecken - zal toch niet.T-8one schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:34:
[...]
Onvoorstelbaar wat een lef, om nu als westerse journalist is Rusland te zijn.
Hebbes! Weer gevonden:
https://nos.nl/video/2445...artner-gearresteerd-wordt
Verwijderd
ik beschouw het meer als het neerzetten van een seismograaf in een gebied waar geen aardbevingen voor komen. Dat doe je ook niet.mphilipp schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:29:
[...]
Als je zo'n toestel hebt en je hebt te maken met een land dat kernwapens bezit, zou het dom zijn om het niet te gebruiken. De inzet van zo'n toestel wil niet zeggen dat je denkt dat ze echt gebruikt gaan worden natuurlijk. Ik vind het nog steeds een beetje bangmakerij om steeds dergelijke uitspraken te doen. Net als dat men in het begin van het conflict riep dat Rusland wapensystemen inzet die mogelijk kernwapens kunnen afvuren. Dat is niet zo moeilijk, want zo'n beetje alles dat de Russen kunnen afschieten kunnen een kernwapen bevatten. Gewoon een kwestie van de juiste kop erop schroeven. Maarja, Jan Publiek snapt niets van kernwapens en denkt meteen aan Hiroshima. Ook onderdeel van de propagandaoorlog.
Je zet ze neer op plaatsen waar ze iets nuttigers kunnen meten.
In dit geval net zo: je hebt het toestel en die zet je in als de mogelijkheid bestaat dat er iets te meten valt.
En als er iets te meten valt, heb je het direct opgemerkt.
Dat toestel vliegt dus niet voor de lol.
Tenzij we het reguliere flight schedule weten van dit soort toestellen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid